Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
ZenTex schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:37:
Dat weet ik wel, maar mijn maximum dat ik ooit had was 12800 bezoekers, oftewel 100.000 aan entreegeld.
Het feit alleen al dat je zo'n groot stadion hebt is :9~ voor mij.

Helaas lijkt het er niet op dat je nog gaat winnen. :(
Dat klopt, maar geen schande, er zit 4 divisie's verschil tussen. Dit team staat met ruime afstand eerste in zijn II en is dus waarschijnlijk volgend seizoen te bewonderen in de eredivisie. Jammer dat de 0-3 en 0-4 er ook al in liggen, had het liever iets meer beperkt. Maar ze zijn gewoon een klasse (wat zeg ik, 2 klasse's) beter.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:50
en morgen 5 supporters die weglopen vanwege de slechte resultaten :-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 21:56

ZenTex

Doet maar wat.

5-0, helaas. Maar je hebt een goede toer weten te maken.
(ikzelf volkomen onverwacht 2-1 weten te winnen. Maar da's maar een friendly :p)

Ik heb trouwens nog een vraag. Als je 1e word in de competitie, kom je dan in een sterkere league terecht dan wanneer je 2e word?

[ Voor 32% gewijzigd door ZenTex op 25-02-2010 16:37 ]

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:50
ZenTex schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:07:
Ik heb trouwens nog een vraag. Als je 1e word in de competitie, kom je dan in een sterkere league terecht als wanneer je 2e word?
Nee, volgens mij wordt er een ranglijst opgemaakt en de bovenste in de lijst van promovendi vervangt de zwakste in de lijst van degradanten.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
De uinodigingen voor onze kleine jeugdleague zijn weer verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 15:09
En weer geaccepteerd :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
bregweb schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Nee, volgens mij wordt er een ranglijst opgemaakt en de bovenste in de lijst van promovendi vervangt de zwakste in de lijst van degradanten.
Is het niet zo dat de beste promovendi de beste degradanten vervangen? (Dus allebei met de meeste punten)

Althans, zo leek ik het ergens gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
nWo_Riot schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:30:
[...]

Is het niet zo dat de beste promovendi de beste degradanten vervangen? (Dus allebei met de meeste punten)

Althans, zo leek ik het ergens gelezen te hebben
Ik dacht ook dat het was zoals bregweg zei, dus de beste promovendi vervangen de slechtste degradanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ach, dan zal ik het wel fout hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Hattrick is down due to an unexpected hardware failure.
Zou trouwens toch schandalig zijn wanneer ze down zouden gaan door een verwachte hardware failure.

Hoop niet dat dit lang gaat duren, want heb een vlag uit kyrgyzstan gewonnen bij een loterij en zou toch wel graag die wedstrijd regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nu zit ik met een vraag. Ik heb 2 19-jarige trainees die net gepopt zijn naar excellent playmaking.
Maar bet een beetje mazzel brengen ze volgens de transfer compare respectievelijk 100K en 2-300K op.

Wat kan ik het beste doen? nu verkopen met in het achterhoofd de midfield veranderingen vanaf volgens seizoen? Of toch pas rond de start van het nieuwe seizoen, hopende dat de transfer prijzen niet al te veel gedaald zijn en ze in de tussentijd nog wat passing mee te geven?

De opbrengst hoop ik voor versterking van m'n verdediging te gebruiken, maar met de huidige prijzen kan ik amper een enkele matige verdediger kopen met excellent verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 13:07

CoRrRan

Don't Panic!!!

ZenTex schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:35:
Nu zit ik met een vraag. Ik heb 2 19-jarige trainees die net gepopt zijn naar excellent playmaking.
Maar bet een beetje mazzel brengen ze volgens de transfer compare respectievelijk 100K en 2-300K op.

Wat kan ik het beste doen? nu verkopen met in het achterhoofd de midfield veranderingen vanaf volgens seizoen? Of toch pas rond de start van het nieuwe seizoen, hopende dat de transfer prijzen niet al te veel gedaald zijn en ze in de tussentijd nog wat passing mee te geven?

De opbrengst hoop ik voor versterking van m'n verdediging te gebruiken, maar met de huidige prijzen kan ik amper een enkele matige verdediger kopen met excellent verdedigen.
Het ligt eigenlijk aan een aantal dingen wat je nu het beste kunt doen:
  • Heb je het geld NU, direct, nodig voor versterking van je team? Of kun je je doelstelling voor dit seizoen halen, zonder die aanschaf?
  • Als je deze spelers verkoopt, moet je wel andere trainees aankopen. De bedragen die je denkt dat je krijgt, kun je heel goed gebruiken om een paar leuke 17 jarigen te kopen die wat betere skills hebben, en dus later ook meer opbrengen. Maar dan heb je dus geen geld meer over voor verdediging-versteviging.
  • Als je de spelers verkoopt voor verdedigers, koop dan voor je verdediging wat oudere spelers (26+), die zijn in het algemeen goedkoper in aanschaf en kunnen via ervaring nog wat meer extra hattstats/sterren opleveren.
  • Tevens kun je natuurlijk overstappen naar een andere trainingsvorm, maar dat moet je eigenlijk pas doen als je heel goed uitgezocht hebt wat voor effect het zal gaan hebben op je team-economie. Training is (voor mij in ieder geval) de belangrijkste vorm van inkomen, en ik kan niet zo maar wisselen van de ene naar de andere, zonder geld te verliezen.
Hoe de veranderingen van volgend seizoen gaan uitpakken is echter een grote onbekende factor, ze geven wel aan dat het middenveld minder belangrijk zal gaan zijn, maar je middenveld kan volgens mij niet zomaar ineens totaal onbelangrijk worden. Dat werkt ook niet zo in het echte voetbal.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nee, het middenveld zal, voorzover ik kon uitmaken uit het nieuws, van even grote invloed blijven. Alleen zal de invlied van inner midfielders beperkt worden, helemaal die van de middelste. Samen met het kunnen krijgen van ervaring in nieuwe opstellingen zal ertoe bijdragen dat het middenveld spel zoals we nu kennen veranderd gaat worden.

Over mijn situatie:

Ik ga promoveren, dat is zeker. Waarschijnlijk ga ik als eerste eindigen, misschien als 2e, ik speel in de IX, een makkie. Voor mijn team zoals het nu staat heb ik nog geen sterkere verdediging nodig en heb nog even lucht zegmaar. Een betere verdediging is van belang voor in de VIIIe, waar ik gewoon in de top mee wil spelen.

Wat ik ga trainen weet ik nog niet. Als ik deze 2 mids verkoop heb ik nog wel spelers om mee te laten trainen. Ik hoop dat binnenkort 2 mids uit mijn A team poppen naar formidabel en dan schakel ik weer tijdelijk over naar passen trainen. De vraag is, is het het waard om deze 2 trainees te behouden en wat passen mee te geven, of zijn ze, met een jaartje leeftijd erbij en een evt daling van prijzen helemaal niet meer voor een goede prijs verkoopbaar?
Nog een reden waarom ik voor het nieuwe seizoen een goede Def erbij wil is om hem een beetje in te laten spelen. De aankopen die ik tot dusver gedaan heb presteerden in het begin maar matig. (of is dit toeval?)

Qua training wil ik me in het nieuwe seizoen gaan bezighouden met verdedigen.
Ik heb een paar redelijke multiskill spelers die perfekte verdedigers zouden zijn, dus van def trainees heb ik maar 2 nodig op korte termijn.

Oudere spelers met uitstekend def zijn nog steeds erg duur, en ik vindt persoonlijk dat ik dan beter wat jongere defs kan aantrekken, vooral om dat mijn huidige def's ook in de 25/26 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 23:10

Shabbaman

Got love?

Anoniem: 26445 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:24:
[...]

Zou trouwens toch schandalig zijn wanneer ze down zouden gaan door een verwachte hardware failure.

Hoop niet dat dit lang gaat duren, want heb een vlag uit kyrgyzstan gewonnen bij een loterij en zou toch wel graag die wedstrijd regelen :P
Wat voor loterij? Ik heb een speler in m'n eregallerij die z'n enige doelpunt in Kyrgizië heeft gescoord trouwens :p

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

OK, als je inderdaad gaat overstappen naar verdediging-training, dan moet je niet nu opeens oudere spelers gaan aanschaffen. Ik ging er een beetje vanuit dat je momenteel redelijk vast aan positiespel trainen zat. Blijkbaar dus niet.

Toch denk ik dat je beter deze spelers kunt verkopen voordat ze 20jr zijn, de opbrengst zal toch lager zijn bij 20. Je moet ook een beetje in je achterhoofd houden dat spelers vanaf 21jr minder effectief trainen dan van 17jr0dgn tot 20jr+veel.

Aangezien ik momenteel eventjes geen toegang heb tot HT, heb ik de editorial nog niet goed kunnen lezen. Dus ik ben nog niet helemaal op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Mijn collega vertelde het me echter, dus ik ben wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:48:

Hoe de veranderingen van volgend seizoen gaan uitpakken is echter een grote onbekende factor, ze geven wel aan dat het middenveld minder belangrijk zal gaan zijn, maar je middenveld kan volgens mij niet zomaar ineens totaal onbelangrijk worden. Dat werkt ook niet zo in het echte voetbal.
vooral tactieken met drie middenvelders worden lastiger, de MF-rating daarvan daalt daarvan relatief gezien ..
Twee ook, maar iets minder sterk
het is dus zo dat enkel één MF-speler zn voledige PM aan het MF bijdraagt, maar twee en drie telkens wat minder
Bij de centrale DEFs en FW is overigens hetzelfde het geval ..
én de winvloed van Vleugelspel wordt duidelijk verhoogd... imho is het dus ook een behoorlijke stijging van de warde van sterke vlkeugels en zullen goede vleugelspelers nu snel duurder worden

ikzelf speel nu veelal 4-4-2 maar met drie centrale middenvelders en een vleugelspeler, en ik zou nu kunnen overwegen toch twee vleugelspelers te nemen, het liefst met nog wat PM, zodat het effect op mijn team 'minder' is.. tevens speel ik ook wat vaker 5-3-2
ik hoop daarbij dat andere teams, momenteel spelen al mn tegenstanders 3-5-2, zwaarder te lijden krijgen dan ikzelf en daarmee kan profiteren.

wel moet ik zeggen dat dat taalgebruik in die Editorials me een beetje tegenstaat.. het is en beetje loos geroep (dat ze besloten hebben dat de Match-engine 'meer gebalanceerd en eenvoudiger' moet worden, en dat dit dat nu is... yeah right)

We krijgen nu geen kans de MatchEngine te testen in echte wedstrijden, dat ze het testen bij de jeugd is misschien qua 'bugs' voor hen wel leuk, maar nietszeggend om voor managers te testen welk effect dit op de ratings heeft, omdat je dar juist veelal de skills niet weet..
als dat zomaar zonder enige voorbereiding wort ingevoerd voor de Ateams, volgend seizoen is dat voor iedereen een fikse 'sprong in het ongewisse'... niemand wet precies hoe zwaar de invloed zal zijn, of het effect slechts een lichte MF-rating vermindering is bij 3 Middenvelders, of dat men opens enorm veel meer moeite gaat krijgen, tegen teams die gewoon twee heel dure MFers hebben en 4-4-2 met twe vleugels spelen

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 26-02-2010 14:21 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

RM-rf schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:13:
[...]

én de winvloed van Vleugelspel wordt duidelijk verhoogd... imho is het dus ook een behoorlijke stijging van de warde van sterke vlkeugels en zullen goede vleugelspelers nu snel duurder worden
Weet jij misschien meer dan wij? :p
Maar da's een goeie, vleugelspelers. Die mis ik nog.
Ik had altijd gedacht dat voor een middenveld winger vooral PM van belang was. Heb dan ook geen sterke wingers. In principe zou ik dus winger kunnen trainen, met behoud van m'n formatie en gebruikmakende van m'n andere middenvelders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Voor je middenveldratings misschien wel, maar voor je vleugelaanval voornamelijk vleugelspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shabbaman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Wat voor loterij? Ik heb een speler in m'n eregallerij die z'n enige doelpunt in Kyrgizië heeft gescoord trouwens :p
Ben lid van een federatie die lotterijen organiseerd en daar zitten dan weer mensen bij die vlaggen verloten onder hun supporters. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Voor de liefhebber heb ik deze 23 jarige duitse god nog in de aanbieding:

http://www.hattrick.org/C...r.aspx?playerId=227183922

Uitmuntend PM, verder weinig bijzonder. Waarschijnlijk te matig voor de meesten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Pfff, Hattrick ligt er alweer uit. Wordt hier echt een beetje moe van... Wilde net m'n orders instellen voor m'n jeugdfriendly tegen Sandyman... Gelukkig heb ik nog een paar uurtjes de tijd.

Is het zo, dat als Hattrick het bij mij niet doet, dat dit in heel de wereld zo is? En is het dan ook zo dat ik (met een beetje geluk) schandelijk goedkoop spelers op de transferlijst kan binnenhalen zodra Hattrick het weer doet? :P Zou best een succesvolle techniek kunnen zijn...

Edit: Hij doet het alweer, was blijkbaar maar 2 minuutjes...

2e edit: Nu ligt hij er alweer uit! En ik heb niet de kans gehad een opstelling te maken :'( |:(

Hattrick announces:

Hattrick is down due to an unexpected hardware failure. The transfer engine is stopped, and deadlines will be extended.

3e Edit: Doet het weer, in sneltreinvaart heb ik m'n opstelling gemaakt :-)

[ Voor 28% gewijzigd door nWo_Riot op 27-02-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nWo_Riot schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:27:
Pfff, Hattrick ligt er alweer uit. Wordt hier echt een beetje moe van... Wilde net m'n orders instellen voor m'n jeugdfriendly tegen Sandyman... Gelukkig heb ik nog een paar uurtjes de tijd.

Is het zo, dat als Hattrick het bij mij niet doet, dat dit in heel de wereld zo is? En is het dan ook zo dat ik (met een beetje geluk) schandelijk goedkoop spelers op de transferlijst kan binnenhalen zodra Hattrick het weer doet? :P Zou best een succesvolle techniek kunnen zijn...

Edit: Hij doet het alweer, was blijkbaar maar 2 minuutjes...

2e edit: Nu ligt hij er alweer uit! En ik heb niet de kans gehad een opstelling te maken :'( |:(

Hattrick announces:

Hattrick is down due to an unexpected hardware failure. The transfer engine is stopped, and deadlines will be extended.

3e Edit: Doet het weer, in sneltreinvaart heb ik m'n opstelling gemaakt :-)
Als alleen de frontend plat ligt kan je een andere hattrick proberen :) Soms als hij plat ligt dan merk ik dat stage.hattrick.org het wel doet en er is ook nog een server die gehost wordt door Jolt http://jolt.hattrick.org/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ahh, da's zeer interessant. Zal ik dat de volgende keer proberen. Je hebt trouwens ook nog www.hattrick.ws ipv .org, zou dat ook helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die jolt en www zijn trouwens dezelfde server zie ik nu. www.hattrick.ws is ook dezelfde, dus alleen stage is een andere server. Je kan een keer proberen of je daar op in kan loggen, ik heb daar een keer een bericht over gehad en weet niet of iedereen dat kan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Nope, als ik wil inloggen op stage zegt ie dit: Niet toegestaan om in te loggen!

Gaat dus niet lukken... Maar dat is niet erg want de servers doen het weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Van het weekend weer gewonnen: 3-1 van de nr. 2 ... en had de beste Hatstats van mn liga
ben opgeschoven naar de derde plaats in mn competitie, de nr 1 verloor (onterecht) van de nr. 3 dus de top-4 staat wat dichter bij elkaar.
verder géén blessure's en slechts één gele kaart (opvallend weinig kaarten krijg ik dit seizoen).

Komende weken kan ik waarschijnlijk een aanval doen op de tweede plaats en die zekerstellen als niks misloopt.

Wat me wel tegenvalt is de inkomsten uit mn jeugd .... heb recentelijk drie spelers gepulled die me eigenlijk juist erg blij maken, maar krijg ze niet verkocht vor een prijs die ik ervoor wil vangen (waarbij ik het voordel heb dat ik ze ook zelf kan doortrainen)..
zaterdag wel een 17-jr goed verdediger met matig Positiespel, 830 TSI, verkocht, voor slechts €102.000 wat imho vééls te weinig is (dubbele leek me redelijker).
ik heb nog een uitstekend def'er met matig wing en +2000 TSI van 17jr, waarvoor ik minimaal 800K verlang, maar niemand dat schijnbaar wil bieden.
probleem is natuurlijk dat ze allemaal 17jr + en vele dagen zijn (60-70 dagen) en iedereen enkel wil bieden op 17jr+0 dagen spelers (en daarvoor ook enorm doorgeboden wordt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Gisteren voor de tweede keer dit seizoen gelijk. Gek genoeg loop ik een punt uit op de nummer twee, want die verloor onverwachts van de nummer 6 (nu 5). Nu dus vier punten voorsprong met nog 5 wedstrijden te gaan. Verlies betekent echter wel dat ik met een beetje pech niet direct promoveer, aangezien ik nog net boven die grens sta. We gaan er hard voor, beetje jammer dat mijn spits waardeloos in vorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ha, bij mij verloor de koploper van de nummer laatst :+ Ik sta nu in punten gelijk, en ik moet volgende week tegen hem aantreden. Uit, helaas. Motsen heeft denk ik niet zo veel zin. Misschien win ik wel, maar dan verlies ik de rest van m'n wedstrijden. Ik zou nog met een IM WTM kunnen spelen ofzo. Dan moet die wel eerst hersteld zijn, want die is er dit weekend voor een week afgeschopt.

Ook raar trouwens, in de 80e minuut laat ik een dubbele wissel doen, en in de 82e minuut wordt een IM kapot geschopt. De reserve IM stond al op het veld, dus komt er een verdediger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wat ik me afvraag is, hoe kan het toch dat in een wedstrijd, door mij gewonnen met 6-0, mijn 2 spitsen niet scoren, maar de middenvelders/verdedigers wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293952

ZenTex schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:52:
Wat ik me afvraag is, hoe kan het toch dat in een wedstrijd, door mij gewonnen met 6-0, mijn 2 spitsen niet scoren, maar de middenvelders/verdedigers wel?
Soms is dat best vaag ja. Ik heb afgelopen zondag met 8-0 gewonnen. Middenveld (4 man) 6 doelpunten gemaakt. Aanval (3 man) 2 doelpunten gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
ZenTex schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:52:
Ik vraag me meer af waarom die gasten van mij er van de 6 kansen er 0 inschieten. Dat is pas lomp. Wie er scoort zal me verder roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domme pech?! Wie zal het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Pewwy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:15:
[...]

Ik vraag me meer af waarom die gasten van mij er van de 6 kansen er 0 inschieten. Dat is pas lomp. Wie er scoort zal me verder roesten.
Mja. Het leek me wel interessant achter de achterliggende reden te komen. Dit gebeurt namelijk regelmatig, dat van de 5 a 6 doelpunten, er maar 1 of 2 gescoord worden door de aanvallers.
Zo zou het interessant kunnen zijn om evt nieuwe middenveld trainees op hoge scoringsvaardigheden te selecteren bijvoorbeeld.
Toegegeven, zolang ik maar meer doelpunten maak dan de tegenstander maak ben ik happy. van de 6 kansen alle missen lijkt mij niet meer dan domme pech. Dat van de scorende mids lijkt een lijn in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan niet op de transfermarkt komen... Meer mensen last van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Zo terwijl ik lekker een paar daagjes in NY was heeft mijn team de topper gewonnen! Ik sta nog tweede, maar de nummer 1 is een botje geworden, dat is dus slechts een kwestie van tijd. Mijn directe concurrent staat op 4 punten. VIIde volgend seizoen moet dus haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Anoniem: 293952 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:24:
Ik kan niet op de transfermarkt komen... Meer mensen last van?!
Probeer het eens via --> Wereld --> Transfermarkt. Dan schijnt het wel te werken :-)

Haha, ik word al een echte GoT'er. Vind het forum hier erg gezellig =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb twee spelers te koop staan dus hoop niet dat mensen het gauw opgeven door die problemen met de transfermarkt. :P

Trouwens verbaasde me er ineens over dat ik nog niemand over de wereldberoemde beker der bekers heb gehoord. Alhoewel we nu misschien nu al te laat zijn om hem nog te organiseren.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 03-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
De eerstvolgende keer dat je weer de wereldberoemde beker der bekers kan winnen, wil ik ook graag meedoen :-) Alhoewel, ik lig er waarschijnlijk de eerste ronde al uit... Heb zo'n slecht B-team :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Heb alleen maar 1 jaartje meegedaan aan de beker der bekers, uiteindelijk speelde bijna mijn hele A team mee omdat ik hem zo graag wou winnen. Oftewel de GoT Cup kostte me trainingsplekken en dat kostte me weer €€€€€ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
d3lph schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:37:
Heb alleen maar 1 jaartje meegedaan aan de beker der bekers, uiteindelijk speelde bijna mijn hele A team mee omdat ik hem zo graag wou winnen. Oftewel de GoT Cup kostte me trainingsplekken en dat kostte me weer €€€€€ :(
Met je A-team in de GoT cup spelen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:06
Bahbah ziet er na uit dat ik mijn eerste seizoen niet zal promoveren, zit momenteel in een heel moeilijke situatie :(

Moet zondag tegen nummer 1, Week erop tegen nummer 2 (deze is echter inactief en slecht), Bot,Nummer 4, Bot

Ik verwacht dat de nummer 2 zijn wedstrijden nu blijft winnen want hij moet alleen tegen bots (en mij dan).
Om te promoveren moet ik ALLE wedstrijden winnen.

Heb mijn vorige 2 wedstrijden gePICed.
Zal dus zondag proberen met MOTS, verlies ik hier dan kan ik niet promoveren :(. Win ik dit dan heb ik een lage ts en moet ik hopen dat ik van de nummer 2 win .. Dus gaat nog spannend worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat is het id van je team? (linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
RM-rf schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:08:
[...]

wat is het id van je team? (linkje?)
Id (1280423) kan helaas geen link geven omdat ik op het werk niet de site kan benaderen :P Ik denk dat ik de nummer 1 eens een hele grote slijmbrief moet gaan sturen, maar hij had voorheen gezegt dat die dit seizoen niet wou verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
-TheNose- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:24:
[...]

Met je A-team in de GoT cup spelen... :')
Ik had naast mijn trainees ook vaak wel a-team spelers opgesteld. Dit helaas zonder echt succes, op het moment ben ik gewoon met een ruk team friendlies aan het spelen. Alles wordt verloren, maar mijn keeper traint lekker mee en het bevalt me best zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Remcov250 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:09:
[...]

Id (1280423) kan helaas geen link geven omdat ik op het werk niet de site kan benaderen :P Ik denk dat ik de nummer 1 eens een hele grote slijmbrief moet gaan sturen, maar hij had voorheen gezegt dat die dit seizoen niet wou verliezen.
ik zou gewoon Normaal en Pressie spelen tegen die koploper, maar het ook accepteren als je verliest....
ook dan ben je nog niet geheel kansloos...
imho is er best nog wel een optie dat die 'soccershowdown1' nog een uitglijer maakt ..., en moet ook jij makkelijk kunnen winnen

diens stats zijn zeker niet echt veel beter (laatste drie hatstats 76 - 75 - 82, de bots halen rond de 55-60) en zn keeper is ultrazwak (1*), wat hem behoorlijk kwetsbaar maakt.

tevens zou er een hop zijn dat een van die twee aanvallers bij hem geblesseerd raken, ook dan wordt hij extra kwetsbaar (die twee aanvallers zijn omgeveer zn sterkste punt)

Overigens, ikzelf heb in mn eerste Hattrick-speeljaar drie seizoenen lang 'vast' gezeten in een 'zware' IX-divisie, tweemaal derde geworden (tweede maal in de laatste minuten van de wedstrijd en op doelgemiddelde promotie verspeeld) en het derde op de tweede plek promotie gehaald en ook die nog bijna verspeeld ..
dacht toen dat het verschrikkelijk moeilijk zou worden, maar daarna eigenlijk nooit meer zulke moeilijke divisie's gehad (ook al zat ik hoger, mn team werd echter steeds sneller sterker), en eerder redelijk gemakkelijk doorgestegen, tot nu ik in de VI zit en weer bovenin meespeel...
ik zou je aanraden je aller- allereerst te concentreren op de 'opbouw' van je team, solide financen en waardevolle spelers opleiden en geen geld te verkwisten.. dan komt het succes gegarandeerd, ook al kan het altijd soms net een seizoentje later komen:

M'n 'History Stats' qua liga-positie van de laatste 9 seizoenen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
season  league  pos
41     -       -
40  VII.352        1
39  VI.47          7
38  VII.222        1
37  VII.222        5
36  VIII.1868      1
35  VIII.1868      2
34  IX.20          2
33  IX.20          3
32  IX.20          3

als ik dat bekijk was die IX.20 eigenlijk de moeilijkste liga

[ Voor 41% gewijzigd door RM-rf op 04-03-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
RM-rf schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:29:
[...]

ik zou gewoon Normaal en Pressie spelen tegen die koploper, maar het ook accepteren als je verliest....
ook dan ben je nog niet geheel kansloos...
Ik speel momenteel 541 in Oefendwedstrijden. Als ik counter+541 ga, zou dit mogelijk niet ook werken? Tevens, Mijn TS is momenteel Content, Zou ik dan met een MOTS niet veel betere middenveld ratings krijgen? (moet wel eventueel nog 1-2 spelers aanschaffen (mid+verd)).

Lijkt me balen als de nummer 2 nummer 2 blijft :P Weet alleen nu niet of ik mijn MOTS dan wel of niet moet gebruiken tegen de nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Remcov250 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:48:
[...]

Ik speel momenteel 541 in Oefendwedstrijden. Als ik counter+541 ga, zou dit mogelijk niet ook werken? Tevens, Mijn TS is momenteel Content, Zou ik dan met een MOTS niet veel betere middenveld ratings krijgen? (moet wel eventueel nog 1-2 spelers aanschaffen (mid+verd)).

Lijkt me balen als de nummer 2 nummer 2 blijft :P Weet alleen nu niet of ik mijn MOTS dan wel of niet moet gebruiken tegen de nummer 1.
Ik zou eigenlijk geen MOTS doen, volgens mij is de kans nl. redelijk groot dat je die wedstrijd, ook met MOTS niet wint, maar daarna door de TS-hit ook het nog lastig kunt krijgen met die wedstrijd erna (die imho véél bepalender is, tegen de nr. 2)..
zelfs als je wint tegen de nummer 1, zou je die wedstrijd erop van de nr. 2 verliezen, ben je even ver van huis., zoniet verder (aangezien de nr. 2 je échte concurrent is, niet de nr. 1 die terecht gaat promoveren)

wat betreft 5-4-1... dat zou ik je enkel aanraden als je ook 5 waardige verdedigers hebt, mét de nodige passing-skill.
Counter is eigenlijk pas zinnig als je ook een hoge counterrating haalt; je tegenstander heeft ook een redelijke verdediging (ongeveer gelijkwaardig of nét iets slechter dan jouw verdediging tot nu toe: Hstats rond de 50)
zijn aanval is niet zn sterke punt, maar met een groot middenveld overwicht vermoed ik wel dat hij een paar keer scoort... als je een weinig inmposante counterrating haalt, zou je misschien netaan 1 of 2 extra counterkansen krijgen, wat waarschijnlijk niet zal voldoen (alhoewel er in de lagere liga's wel een grotere ruimte is voor 'verrassende uitslagen' imo, doordat op lagere skillniveau's kleine afwijkingen sterker werken).

Wat betreft de invloed van MOTS, met TS content vermoed ik dat je TS zou terugzakken naar 'geirriteerd' en met je Coach met slechte Leiderschap is de kans dat je die makkelijk weer omhoog krijgt redelijk laag.
je zou dus de wedstrijd erop met redelijk lage TS ingaan: Zelfs als soccer showdown 1 niet inlogt, haal hij in zn thuiswedstrijden wél 21-24 HTstats op zn middenveld en dat ga je niet halen als je de wedstzrijd ervoor geMOTSed hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik zit ook te twijfelen of ik moet motsen, maar omdat de wedstrijden daarna anders erg lastig worden doe ik het maar niet. Alweer geen kampioenschap (maar daar ben ik wel aan gewend), maar liever geen kampioenschap dan degraderen na een p/d wedstrijd.

In ander nieuws: mijn nieuwe trainee popt na 1 training naar uitstekend vleugelspel, best leuk voor een speler van 17 jaar en 12 dagen. Een andere trainee popt naar briljant vleugelspel op 18 jaar en 110 dagen. Eens kijken of iemand zo dom is om 'm als achttienjarige te kopen, transververgelijking geeft prijzen tot een miljoen. Niet slecht voor een speler die ik voor 6000 euro gekocht heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pewwy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:25:
[...]

Ik had naast mijn trainees ook vaak wel a-team spelers opgesteld. Dit helaas zonder echt succes, op het moment ben ik gewoon met een ruk team friendlies aan het spelen. Alles wordt verloren, maar mijn keeper traint lekker mee en het bevalt me best zo :)
Zo doe ik het idd ook, trainees aangevuld met troep van mijn start team. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Raad je me dan aan om te PICcen zodat ik de rest van de wedstrijden wel win? of moet ik gewoon proberen met Normaal te spelen om een beetje kans te maken ( ik ga eventueel nog een spelertje aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Remcov250 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:33:
[...]

Raad je me dan aan om te PICcen zodat ik de rest van de wedstrijden wel win? of moet ik gewoon proberen met Normaal te spelen om een beetje kans te maken ( ik ga eventueel nog een spelertje aanschaffen).
ikzelf zou eerder gewoon Normaal tegen The Sends spelen, en een klein beetje hoop hebben op een verrassing, maar zonder teveel risico te nemen...

MOTS zou ik dan eerder tegen soccer showdown 1 doen, hem te verslaan en mogelijk stevig is des te belangrijker;
héél misschien, als die manager verder ook niet inlogt, kan het zijn dat er een verrassing gebeurt en hij ook tegen een bot punten laat liggen (ook bv blessures kunnen hierbij meespelen, én hij heeft drie spelers die met twee gele kaarten 'op scherp' staan).
verder heb je altijd een kans ook als derde te promoveren, met de bot-degradatie-regel
Ik had ook eigenlijk gewoon een droom-TU ... vorm +7/-1 en TSI +17000/-1500 > Dat betekent dat ik zaterdag lekker sterk kan spelen ... thuis en als ik win heb ik klassebehoud eigenlijk al zekergesteld, en kan ik mogelijk de tweede plek veroveren.
Als dat lukt heb ik eigenlijk ook mn primaire doelen bereikt en schakel ik de rest van het seizoen terug in 'spaar-modus' en wil me vorbereiden op het komende seizoen: heb 3 iets oudere (26jr) en relatieve dure A-spelers te koop gezet voor een redelijke minimum-prijs en als ik die verkoop is dat leuk, Dan concentreer ik me op de aankoop van wat gunstige versterkingen voor volgend seizoen om dan een aanval op de eerste plek te doen

[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 05-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naast het niet degraderen uit mijn competitie heb ik er voor de komende seizoenen ook een andere doelstelling bij gekregen. Dat is namelijk de onderstaande in het U20 van Wit-Rusland zien spelen. Scout heeft al aangegeven dat hij interessant is voor de U20 dus ik hoop dat hij niet tegen blessures oploopt.
Symon Ledakovich (271268039)
17 years and 96 days, Belarus

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: formidabel Passen: redelijk
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: waardeloos Spelhervatten: waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Stiekem wil ik ook wel eens zo'n speler kopen, maar het lukt mij meestal niet om zo'n speler op tijd te vinden op de TL.

Misschien maar eens heel serieus gaan kijken daarnaar. Maar ja, dan zou ik dus ook een uitstekend coach moeten aanschaffen. Dat is natuurlijk wel weer wat duurder.

Vanavond maar weer eens een goede wedstrijd spelen. Het is er weer eens tijd voor. Vorige week dom 2 punten laten liggen. Maar ja, tijd zit niet helemaal mee ivm andere prioriteiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe het momenteel ook met een goed coach. Je moet dan alleen gaan voor een speler van een land tussen de 500 en de 1000 gebruikers. Die spelers zijn beter te betalen dan spelers van hele kleine landen en de U20 is voor de juiste speler met een goed coach ook nog te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Aaargh, 5 punten verloren de laatste 2 wedstrijden :( Nog wel 3 punten los, maar dit gaat nog een waardeloos einde van het seizen worden. Ik ontkom in ieder geval niet meer aan een p/d :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Goed, ik heb dus nu DRIE geblesseerde IM's, ik hoef neem ik aan niet te vertellen dat ik DUS gisteren verloren heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik moet helaas ook meegaan in de negatieve berichtgeving :'(

ondanks dat ik bijna 50 punten in HTstats meer had (272 vs 223), en op alle linies duidelijk beter scoorde en een record van 65* haalde... toch slechts 2-2 gelijkgespeeld.
mn tegenstander scoorde twemaal een SE (onvoorspelbaar en Koppen) maar had ook véél meer kansen ( 5 om 3), terwijl ik én het middenveld won en mn def véél beter was dan diens aanval en mn aanval zijn def juist zou moeten kunnen hebben. (die Foxtrick-stat in het wedstrijdverslag gaf me 80% winkans)
Ik ben wel op de derde plek blijven staan, zelfs en puntje ingelopen op de nr. 2 die verloor.

M'n hele liga is flink in elkaar gerukt, tussen de nr.2 en de nr. 7 zitten nu 4 punten, en ikzelf zit nu ook 3 punten van een degradatieplek en ben allerminst 'veilig'..
wel verwacht ik me prima veilig te kunnen spelen, volgende week uit tegen de nr. 8 en daarna thuis tegen de nr. 2

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 08-03-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren wel gewonnen al was het op z'n Duits. In de allerlaatste minuut wist ik de 1-0 binnen te schuiven. Door de overwinning ben ik 2 plaatsen gestegen naar plaats 6. De eerste helft gebeurde er helemaal niets gisteren. In de tweede helft hebben we allebei 1 kans gehad en allebei een blessure. Verder was er niets te beleven in de wedstrijd. Het was werkelijk slaapverwekkend om te volgen.

Sta nu nog maar 3 punten achter op de nummer 4. Het gat dichten is mijn doel voor de komende vier wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

4-1 verloren, volgens mijn supporters was ik in het voordeel dus die lopen nu massaal weg ;)

Een competitiegenoot had een geldboete gekregen voor spammen naar teams in Turkije, grappig. Ik wist niet dat ze dat deden :)

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 08-03-2010 11:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zal ook maar wat positiefs melden dan. Gisteren met maar liefst 0-2 gewonnen! Van een botje :P 1 blessure, maar gelukkig maar +1 dus die speelt zondag weer gewoon. Heb de eerste plek weer ingenomen en met nog twee botjes en 1 normale ploeg te gaan moet ik met 4 punten voorsprong op de nummer 3 wel promoveren (nr 2 is een botje).
Tevens 1 van mijn laatste 2 slechte 20 jarige trainees boven de gemiddelde transfer prijs verkocht, dus morgen even een nieuwe trainee ophalen.

Volgend seizoen in de VII zal het wel even lastig worden aangezien mijn trainees nogal jong zijn en mijn veldspelers gemiddeld formidabele ratings hebben op hun hoofdstat, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nr2 een botje? Dan zitten er wel hele slechte teams in je competitie :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:33:
4-1 verloren, volgens mijn supporters was ik in het voordeel dus die lopen nu massaal weg ;)

Een competitiegenoot had een geldboete gekregen voor spammen naar teams in Turkije, grappig. Ik wist niet dat ze dat deden :)
Wel als hij vraagt om een vriendschappelijk wedstrijd, want dat is niet toegestaan volgens mij. Turkije is trouwens niet een land waar je dat echt voor nodig hebt trouwens, want er zijn daar genoeg teams op uit te kiezen.
-TheNose- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:27:
Ik zal ook maar wat positiefs melden dan. Gisteren met maar liefst 0-2 gewonnen! Van een botje :P 1 blessure, maar gelukkig maar +1 dus die speelt zondag weer gewoon. Heb de eerste plek weer ingenomen en met nog twee botjes en 1 normale ploeg te gaan moet ik met 4 punten voorsprong op de nummer 3 wel promoveren (nr 2 is een botje).
Dat werd ook wel eens tijd dat he het botje inhaalde :P

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 08-03-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Vraagje.
Ik speel in de IX.419
Met team FC De Zeeberen

Week 13 speel ik uit tegen dit team: Jacob Canis

De uit thuiswedstrijd heb ik gewonnen, en heb goede hoop dat het ook lukt met de uitwedstrijd. Maar wat denken jullie ervan? Ik wil namelijk 100% 1e worden in de competitie (doh) en om m'n winstreak te behouden.

Suggesties welkom. (of evt. opmerkingen over mijn wedstrijden in het verleden, wat ik fout doe etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door ZenTex op 08-03-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je lijkt het gewoon goerd te doen, hebt het sterkste team uit je liga en ook een duidelijk sterk middenveld... ik denk ook dat de kans groot is dat je die wedstrijd tegen die tegenstander wint..
ik zou wel die wedstridj iig MOTS spelen, julie beiden spelen tegen bots de laatste wedstrijd, dus is de kans groot dat hij dat ook doet...

Wat je met je team moet doen zal voral ook te maken hebben met winst-optimalisatie ...
het viel me op dat je 30 spelers hebt, kun je daarin njiet wat bezuinigen?
meer dan 22-23 spelers zou eigenlijk niet nodig zijn, meer dan dat kunnen toch niet spelen en die niet spelen zulen nu in form dalen en waarschijnlijk ook waarde verliezen én kosten ondertussen loon.

Verder, de enige speler die imho echt verbeterd moet worden is je huidige keeper.... die is nu eigenlijk behoorlijk kwetsbaar.. een keeper heeft een behoorlijke invvloed, zowel op de DEFratings, maar ook op het slaagpercentage van kansen van je tegenstander.

Klopt het trouwens dat je PM traint...? en waarom heb je relatief oude spelers op je wing staan (en speelt bv die Kristian Deleau ook in je laatst friendly) ..?

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 08-03-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik train PM idd. Maar niet voor lang meer want winst is er amper meer uit te halen. Ben dus ook redelijk arm met 300.000 in kas. Ik denk dat nadat m'n laatste mid naar formidabel PM popt ik weer even passen train om de aanvalsratings te versterken. Met het begin van het nieuwe seizoen denk ik DEF te gaan trainen met de opbrengsten uit de verkoop van trainees.
Het geld wat ik heb is eigenlijk te weinig om een goede keep van te kopen. Dus spaar ik nog even door, want m'n huidige keeper is goed genoeg voor deze serie, om dan een wat duurdere keeper te kopen.

Ik heb inderdaad aardig veel spelers. Heb een aantal cheap-ass reserve spelers gekocht, en kan dus de oude spelers verkopen/ontslaan. Maar ach, ze kosten me bijna niets dus ik had geen haast.

Die kristian Delau is wat ouder en traint dus niet meer zo snel, dus ik had hem omgeruild met een trainee die ik wat sneller wil laten poppen.

Dat van die oudere spelers op de wing begrijp ik niet helemaal. Wat is daar niet goed aan?
Bedoel je de verdedegings vleugelspelers? Ik heb in de mid maar 1 oudere speler.

Enfin, uiteraard zal ik gaan MOTSen, maar dat gaat hij ook doen neem ik aan.
Ik weet alleen niet wie in welke positie op te stellen om het maximale eruit te halen. Ik speel uiteraard wel weer 3-5-2.
Uit de geschiedenis van mijn tegenstander is ook niet al teveel op te maken. Het lijkt wel alsof hij lukraak maar wat doet (Pressing als taktiek tegen een team dat duidelijk minderwaardig is bijvoorbeeld). Enige dat ik zeker weet is dat hij weer een 4-4-2 opstelling gaat gebruiken.

Oja, dat ik het goed lijk te doen is puur omdat ik al een seizoen in de X gespeeld had.
Toen ik begon met Hattrick kreeg ik mijn team in de IX, op positie 8 met nog 1 wedstrijd te gaan.
Gedegradeerd dus, en had een vol seizoen in de X, dus niet promoveren in deze serie zou schandalig geweest zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door ZenTex op 08-03-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Vreemd dat je aangeeft dat je met PM niets kunt verdienen. Laatst weer een speler verkocht waar ik gewoon zonder problemen 40K/week mee heb verdient (308dgn in mijn team). Ook zet ik binnen nu en een paar uur een speler (>130dgn in mijn team) op de TL, waarvan ik aan ga nemen dat hij ook 40K/week tot max 65K/week op kan brengen.

Afgelopen zondag uiteindelijk toch een mooie winst gehaald. Krap, maar 3 punten is 3 punten. Wel enigszins vreemd, aangezien ik 47 hattstats meer haalde, maar mijn aanval was niet beter dan zijn verdediging. Wel opvallend is dat een van mijn verdedigers 2× scoort.

Nu nog 4 wedstrijden te gaan. Nr. 8, nr. 7, nr. 3 en nr. 4. Hopelijk kan ik komende zondag en de week erop met PIC volstaan voor 3 punten. Dan kan ik de laatste twee wedstrijden PIN + MOTS spelen met een gezonde TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 26445 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:50:
[...]

Wel als hij vraagt om een vriendschappelijk wedstrijd, want dat is niet toegestaan volgens mij. Turkije is trouwens niet een land waar je dat echt voor nodig hebt trouwens, want er zijn daar genoeg teams op uit te kiezen.

[...]

Dat werd ook wel eens tijd dat he het botje inhaalde :P
Als het botje tegen botjes speelt dan is het lastig inhalen he? ;-)
Het is dat bizarre eigenaarloze team wat gewoon veel onterechte punten heeft gehaald.
De competitie is wel slecht idd, hoog tijd voor de VIIde.

Edit: Nieuwe trainee gehaald. 17jr 5dgn, redelijk def redelijk passen snel en Nederlander. Nog 1 20 jarige trainee eruit en dan ben ik voorlopig even klaar met verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door -TheNose- op 09-03-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat is er trouwens met de Transferlijst voor jonge spelers aan de hand?

het verkopen gaat absoluut bagger (net nu ik behoorlijk veel jonge talentvolle jeugdspelers heb)

vorige week had ik al een middenvelder met redelijk PM en Matig VLE, die ik voor €0 op de TL zette en die de eerste keer niet verkocht werd en de twede keer voor slechts €1000
Vandaag weer een verdediger van 17jr+4d, met redelijk DEF.... die domweg niet verkocht wordt voor een null-prijs...

alsof die prijzen en de vraag écht in de kelder liggen, meen me te kunnen herinneren dat ik een twe seizoenen terug zelfs ook gewoon jeugdspelers met matig DEF of PM verkocht kreeg en voor 'redelijk' skill kreeg je al snel enkele tienduizend euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Dus dit is het perfecte moment om van training te wisselen? :-) Ik sta namelijk wel op het punt om dat te doen... Maar ik dacht dat de prijzen voor trainees nog lager zouden liggen over 3-5 weekjes, tussenseizoen enzo...
'k Ga binnenkort eventjes vergelijken met welke training ik het meeste kan verdienen/hoe de verhoudingen liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

nWo_Riot schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:46:
Dus dit is het perfecte moment om van training te wisselen? :-) Ik sta namelijk wel op het punt om dat te doen... Maar ik dacht dat de prijzen voor trainees nog lager zouden liggen over 3-5 weekjes, tussenseizoen enzo...
'k Ga binnenkort eventjes vergelijken met welke training ik het meeste kan verdienen/hoe de verhoudingen liggen :)
In het tussen seizoen liggen de prijzen meestal hoger. Veelal kijkt men in deze tijd voor versterkingen, trainees e.d. om het team klaar te maken voor het nieuwe seizoen, Zo na de eerste seizoenshelft tot 2 weken voor het einde van het seizoen, de beste weken zijn naar mijn mening dus week 8 t/m 12. Ofwel we zitten er midden in.

Training waar je veel aan kan verdienen, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik train al sinds ik begonnen ben playmaking. Puur om het voordeel wat hiermee te behalen is. Maar nu in de VII en misschien volgend seizoen in de VI doet dat er minder toe heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 28736 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:28:
[...]

In het tussen seizoen liggen de prijzen meestal hoger. Veelal kijkt men in deze tijd voor versterkingen, trainees e.d. om het team klaar te maken voor het nieuwe seizoen, Zo na de eerste seizoenshelft tot 2 weken voor het einde van het seizoen, de beste weken zijn naar mijn mening dus week 8 t/m 12. Ofwel we zitten er midden in.
er zit wat wisseling in welke skill en welk skillniveau je wilt aanschaffen...
overall kun je imho zeggen dat de prijzen na week 15,16 omhoog schieten en dan rond week 3-4-5 hun top bereiken en daarna snel weer dalen.... tussen week 8 en week 15 is imo de 'goedkoopste' aanschaf mogelijk..

bestuderen van deze curve kun je doen via http://www.databased.at/hattrick/htpe/
bv een voorbeeld van de prijsontwikkeling bij DEF: briljant de laatste 3 seizoenen
Afbeeldingslocatie: http://banner.bobdev.de/grafiek.png

OPverigens is het bij aanschaf van spelers soms ook goed te controleren hoe de prijsverhoudingen liggen, ook in vergelijk tot spelers van één jaar ouder .... zo heb ik al eerder gemerkt dat spelers met een hoge DEF skil van 21 jaar 5-10% duurder zijn dan dezelfde spelers van 20 jaar, hetzelfde merkte ik onlangs met keepers...
je kunt dan een makkelijke 'winst' pakken door ipv een 21 jarige speler liever een 20-jarige aan te kopen en soms kun je die een seizoen later zelfs nog met winst verkopen, los van eventuele training.
Training waar je veel aan kan verdienen, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik train al sinds ik begonnen ben playmaking. Puur om het voordeel wat hiermee te behalen is. Maar nu in de VII en misschien volgend seizoen in de VI doet dat er minder toe heb ik het idee.
hét probleem is natuurlijk dat het in de lagere regionen heel makkelijk is je trainingslinie sterker te laten worden en is het veelal niet je zwakste (soms zelfs juist duidelijk de sterkste) ... zelfs vervangingen van verkochtte spelers is best goed inpas- en planbaar.
hoe hoger je komt echter, des te meer wordt die trainingslinie met net wat jongere spelers én waaruit telkens weer de sterkste kracht verkocht wordt, een 'achilleshiel'

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 10-03-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Dilemma voor de volgende wedstrijd, ik mag thuis tegen de nr1 (id. 264316442) en zit er aan te denken te MOTSen ondanks het feit dat de TS op bedaard staat. Ik zou het de volgende wedstrijden zwaar krijgen maar als ik kijk naar de wedstrijden dan hoef ik alleen nog maar tegen de laatste 3 teams.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Hmm, dan hoop ik dat deze week mijn beide keepers gaan poppen. Volgens PsicoTsi zitten ze nu op 8.84/8.85/8.86 en de ander op 9,88-9,91. Ik heb ook nog een keeper van uitmuntend die verkocht moet worden, dus ik ga flink wat cash bij elkaar rapen de komende weken.
Jammer dat de prijs van uitmuntende keepers plotseling met 2 ton naar beneden is gegaan.

Ik ga denk ik binnenkort gewoon de trainingstijd van aanvallers/mids/def's vergelijken met de aankoopsprijs en verkoopsprijs binnen een bepaalde tijd. Dus kijken hoeveel winst ik ermee kan maken per week. En dan ook rekening houden met hoeveel spelers je kan trainen... Als spitsentrainer moet je meer winst maken per speler dan met verdedigen, want bij verdedigen kan je er maarliefst 4 meer trainen...
Misschien is het ook zo dat bijv. formidabele 18/19 jarige defjes heel goedkoop zijn en op 21 jarige leeftijd met briljant erg duur, dan ga ik er daar wat van kopen.
Als je het op die manier gaat bekijken lijkt mij dat ik tot de (voor mij) beste trainingsvorm kan komen? Uiteraard ook nog wat rekening houdend met sportieve prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

d3lph schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:21:
Dilemma voor de volgende wedstrijd, ik mag thuis tegen de nr1 (id. 264316442) en zit er aan te denken te MOTSen ondanks het feit dat de TS op bedaard staat. Ik zou het de volgende wedstrijden zwaar krijgen maar als ik kijk naar de wedstrijden dan hoef ik alleen nog maar tegen de laatste 3 teams.

Suggesties?
ik vermoed dat je wel eens gelijk kunt hebben.. je moet eigenlijk absoluut winnen om kans op promotie te hebben (ik vermoed dat FC DIO de laatste wedstrijd gaat winnen, tegen die nr. 1, Otto Rangers... sowieso zal dan één van beide of allebei 2 of 3 punten verliezen).
Bij een gelijkspel heb je en kleinere kans, als die FC DIO de laatste wedstrijd zou verliezen.

MOTS is en optie aangezien je de wedstrijd erna tegen de nr.7 speelt en die op het middenveld slechts tegen de 40-45 HTstats haalt, het zwakste middenveld..
dat kan en zwakker middenveld van jouw zijde minder erg maken..

aangezien je tegen Otto Rangers thuis speelt heb je een zeker voordeel, je tegenstander is 'ietsje' beter, maar met thuisvoordeel en misschien MOTS heb je zeker een kans...
verder, Otto Rangers speelt sterk op het centrum (ook centrumaanval), dat betekent dat jij je hele verdediging kunt concentreren en mogelijk hem makkelijker kunt treffen op de vleugels.

wil je verder 3-5-2 spelen (lijkt me wel wat veiliger) of 3-4-3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
RM-rf schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:50:
[...]
wil je verder 3-5-2 spelen (lijkt me wel wat veiliger) of 3-4-3 ?
Mijn 3-5-2 formatie ervaring is slecht, heeft dit geen invloed op de organisatie? Ik neig naar een 3-4-3 met 3 middenvelders en 1 wing. Het viel mij ook al op dat hij veel AIM speelt. Moet ik dan mijn backs in het centrum zetten of zet ik ze op de wing met het pijltje naar boven/achter?

Het valt me op de tegenstander elke voorgaande wedstrijd de backs ook met pijltje naar boven/achter heeft staan. Spelen ze dan verdedigender of gaan ze dan van de wing af? Dus kan ik mijn tactiek op de die 2 teruggetrokken backs aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

d3lph schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:47:
[...]

Mijn 3-5-2 formatie ervaring is slecht, heeft dit geen invloed op de organisatie? Ik neig naar een 3-4-3 met 3 middenvelders en 1 wing.
ervaring slecht betekent meestal wel een hoge kans op verwarring en dat kost je middenveld, dus nu idd misschien niet de slimste keuze (ik weet eigenlijk niet of het slim is bv stratgisch te wisselen van een 3-5-2 naar een 3-4-3... verwarring treed meestal na een tijdje op en het zou mischien een truc zijn eerst een half uurtje of 20 mins 3-5-2- te spelen en te hopen dat de verwarring niet te erg is, en dan terug te vallen op een strategie waarin je meer ervaring hebt, als je hier ook geschikte spelers voor hebt).

als je met 3 aanvallers speelt zou ik toch ook overwegen een aanvaller defensief te laten spelen, als je eentje hebt wat een behoorlijke PM-skil.
Het viel mij ook al op dat hij veel AIM speelt. Moet ik dan mijn backs in het centrum zetten of zet ik ze op de wing met het pijltje naar boven/achter?
ik zou gewoon met drie centrale middenvelders spelen.. tegen blue dev haalde je 3++ op de WB en 6++ in het centrum.
als hij AIM speelt zal het merendeel van zn kansen in het centrum zijn.. hij haalt daar 7- en 5++ op zn vleugel ...je bent dan relatief wat zwakker op zn vleugel, maar als hij AIm benut hij dat voordeel juist niet tot nauwelijks
Het valt me op de tegenstander elke voorgaande wedstrijd de backs ook met pijltje naar boven/achter heeft staan. Spelen ze dan verdedigender of gaan ze dan van de wing af? Dus kan ik mijn tactiek op de die 2 teruggetrokken backs aanpassen.
defensieve WB's ... deze gebruiken eigenlijk vrijwel enkel hun DEF krachten en dragen erg weinig bij aan de vleugelaanval of het middenveld ... handig als je verdedigers hebt zonder bijskils... maar je kan er verder weinig je op aanpassen, anders dan het wat zegt over de verdeling van zn ratings (defensieve verdedigers dragen dus vrijwel enkel aan de defensieve rating bij)

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 10-03-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
RM-rf schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:07:
[...]
als je met 3 aanvallers speelt zou ik toch ook overwegen een aanvaller defensief te laten spelen, als je eentje hebt wat een behoorlijke PM-skil.
Thanks voor het advies, ff snel de volgende speler van de transfermarkt geplukt:

Dennis Barbour (174239887)
27 jaar en 57 dagen, volgende verjaardag: 04-05-2010
goed in vorm, conditie goed

Eigenaar: Jolly Jokers (sinds 10-03-2010)
Total Skill Index (TSI): 5 660
Loon: 1 188 €/week inclusief 20% bonus
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit
Specialiteit: Koppen

Huidige vaardigheden
Keepen: rampzalig
Verdedigen: zwak
Positiespel: uitstekend
Vleugelspel: slecht
Passen: redelijk
Scoren: goed

Spelhervatting: slecht

Past precies in het plaatje dat je schets met teruggetrokken spits in de 3-4-3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
d3lph schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:21:
[...]

Thanks voor het advies, ff snel de volgende speler van de transfermarkt geplukt:

Dennis Barbour (174239887)
27 jaar en 57 dagen, volgende verjaardag: 04-05-2010
goed in vorm, conditie goed

Eigenaar: Jolly Jokers (sinds 10-03-2010)
Total Skill Index (TSI): 5 660
Loon: 1 188 €/week inclusief 20% bonus
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit
Specialiteit: Koppen

Huidige vaardigheden
Keepen: rampzalig
Verdedigen: zwak
Positiespel: uitstekend
Vleugelspel: slecht
Passen: redelijk
Scoren: goed

Spelhervatting: slecht

Past precies in het plaatje dat je schets met teruggetrokken spits in de 3-4-3 _/-\o_
Jammer dat ie niet technisch is, anders was het een erg mooi tDFW'tje geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:47

NiMu83

AFCA

nWo_Riot schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:51:
[...]

Jammer dat ie niet technisch is, anders was het een erg mooi tDFW'tje geweest :)
Wat is een tDFW'tje? Ik kom dat soms tegen, maar geeeen idee wat het is. Vast iets logisch.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Brainpower schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:34:
[...]

Wat is een tDFW'tje? Ik kom dat soms tegen, maar geeeen idee wat het is. Vast iets logisch.
een speler met specialiteit 'technisch', en hoge skills in Scoren, Passing en Positiespel...
deze kun je als Defensieve Aanvaller laten spelen en wegens zn technische specialiteit draagt hij opeens een veel groter deel van zn Pass-skills bij aan de aanval, waardoor hij overall een positiever effect heeft op zowel Aanval als midenveld, dan wanneer hij enkel 'normaal' zou spelen

http://wiki.hattrick.org/Technical_Defensive_Forward

in theorie zou het ook een financieel voordeel hebben, ware het niet dat zulke spelers bovenmatig duur zijn en financieel juist meer kosten dan ze aan financieel gewin opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 22:39

chario2

Chario2 (818126)

RM-rf schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:21:
[...]

een speler met specialiteit 'technisch', en hoge skills in Scoren, Passing en Positiespel...
deze kun je als Defensieve Aanvaller laten spelen en wegens zn technische specialiteit draagt hij opeens een veel groter deel van zn Pass-skills bij aan de aanval, waardoor hij overall een positiever effect heeft op zowel Aanval als midenveld, dan wanneer hij enkel 'normaal' zou spelen

http://wiki.hattrick.org/Technical_Defensive_Forward

in theorie zou het ook een financieel voordeel hebben, ware het niet dat zulke spelers bovenmatig duur zijn en financieel juist meer kosten dan ze aan financieel gewin opleveren...
ik vind ze ook te duur en overgewaardeerd.
verder is er een aanpassing voor volgend seizoen waarbij het effect van een tdfw minder wordt, als ik me niet vergis

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
chario2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:28:
[...]

ik vind ze ook te duur en overgewaardeerd.
verder is er een aanpassing voor volgend seizoen waarbij het effect van een tdfw minder wordt, als ik me niet vergis
Nee, zo is het niet. Het is zo dat het passen van een tDFW minder gaat bijdragen aan de centrumaanval, maar meer gaat bijdragen aan de vleugelaanval. Dus het is niet zo dat ze minder waard worden of minder effectief.
Sommigen zeggen juist dat tDFW's nóg belangrijker worden, omdat de effectiviteit van 3 middenvelders naar beneden gaat bij de volgende update. Dan gaan mensen zoeken naar alternatieve middelen om het middenveld te versterken. Dit is wat een tDFW doet, dus dan zou hij nog duurder kunnen worden.

Maarja, dit is speculatie hè... ;) Alhoewel ik het wel aannemelijk vind.

Toch heb ik zelf geen tDFW's... Ben nog maar een IX divisionist, dus heb ze voorlopig nog niet nodig. Eerst maar eens overstappen van training.

[ Voor 11% gewijzigd door nWo_Riot op 11-03-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
1 pop 18jr 50dg naar formidabel def

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Laatst online: 11-06 10:59
1 onverwachte pop naar formidabel def. Hij's al wel wat ouder (20jr28dg). De andere twee verwacht ik volgende week. Dan ergens begin volgend seizoen maar eens verkopen, nu heb ik ze nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nWo_Riot schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:44:
[...]

Nee, zo is het niet. Het is zo dat het passen van een tDFW minder gaat bijdragen aan de centrumaanval, maar meer gaat bijdragen aan de vleugelaanval. Dus het is niet zo dat ze minder waard worden of minder effectief.
Sommigen zeggen juist dat tDFW's nóg belangrijker worden, omdat de effectiviteit van 3 middenvelders naar beneden gaat bij de volgende update. Dan gaan mensen zoeken naar alternatieve middelen om het middenveld te versterken. Dit is wat een tDFW doet, dus dan zou hij nog duurder kunnen worden.

Maarja, dit is speculatie hè... ;) Alhoewel ik het wel aannemelijk vind.
volgens mij heb je daarin wel waarschijnlijk gelijk .... die wijziging zal wel een verschuiving betekenen van 3-5-2 naar 4-4-2 waarin juist gerepositioneerde spelers een hogere waarde hebben....
drie centrale spelers zullen wel toegepast blijven, maar waarschijnlijk vooral voor de training en niet omdat het ook qua ratings een voordeel oplevert.

Dus worden juist ook multi-skillers, welke een grote waarde hebben bij het 'her-positioneren', waardevoller..
dus spitsen, verdedigers of vleugelspelers met hoog positiespel..
en de tDF is natuurlijk een multiskiller-puur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag is mijn Surinaamse middenvelder naar reusachtig gepopt. Voor zijn leeftijd zit hij bij de betere middenvelders van Suriname. Dus wie weet gaat hij het NT nog wel halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Gisteren mijn spelverdelen trainee van 18jr65d verkocht voor 2.4M, wat me dus uiteindelijk een winst opgeleverd heeft van 60K/week (totaal 1.2M). Wie had het ook alweer erover dat spelverdelen niet rendabel is?

Nu zit ik dus met +/- 4M op de bank, na de wedstrijd van zondag gaat mijn huidige A-keeper op de TL voor hopelijk iets van 1.5M en dan kan ik dat gebruiken om een mooie keeper voor de VI te kopen. Iemand enig idee wat ongeveer m'n richtlijn zal moeten zijn? Zit te denken aan Wereldklasse (13)+ en het liefst goed (7)+ spelhervattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

CoRrRan schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:11:
Gisteren mijn spelverdelen trainee van 18jr65d verkocht voor 2.4M, wat me dus uiteindelijk een winst opgeleverd heeft van 60K/week (totaal 1.2M). Wie had het ook alweer erover dat spelverdelen niet rendabel is?
Dat was ik. En nee, voor mij is het niet echt winstgevend aangezien dit m'n eerste lichting trainees is en m'n budget niet toereikend was om super trainees te kopen.
Maar als ik ze dan vergelijk met spelers in andere posities met hetzelfde niveau in hoofd/bijstats is het maar karig.

Toch heb ik nog geen spijt gehad voor playmaking training gekozen te hebben. Voor resultaten in de serie is het zeker de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
CoRrRan schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:11:

Nu zit ik dus met +/- 4M op de bank, na de wedstrijd van zondag gaat mijn huidige A-keeper op de TL voor hopelijk iets van 1.5M en dan kan ik dat gebruiken om een mooie keeper voor de VI te kopen. Iemand enig idee wat ongeveer m'n richtlijn zal moeten zijn? Zit te denken aan Wereldklasse (13)+ en het liefst goed (7)+ spelhervattingen.
Ik kan je wel de tip geven om een 19 jarige te kopen (mits je niet zoveel geeft om ervaring). Het is namelijk zo dat 20-25 jarigen veel duurder zijn dan 19 jarigen. Iedereen zoekt namelijk naar die leeftijd omdat dat het meest voor de hand liggend is. Weet overigens niet of het ook veel scheelt bij de wat hogere skills...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
RM-rf schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:23:
[...]

volgens mij heb je daarin wel waarschijnlijk gelijk .... die wijziging zal wel een verschuiving betekenen van 3-5-2 naar 4-4-2 waarin juist gerepositioneerde spelers een hogere waarde hebben....
drie centrale spelers zullen wel toegepast blijven, maar waarschijnlijk vooral voor de training en niet omdat het ook qua ratings een voordeel oplevert.

Dus worden juist ook multi-skillers, welke een grote waarde hebben bij het 'her-positioneren', waardevoller..
dus spitsen, verdedigers of vleugelspelers met hoog positiespel..
en de tDF is natuurlijk een multiskiller-puur.
Precies. Ik weet alleen niet of het effect echt zo groot gaat zijn dat je alleen nog maar 3-5-2 speelt voor de training...

Trouwens, geen van mijn beide keepers is gepopt :( PsicoTsi geeft aan dat ze allang gepopt hadden moeten zijn... Maarja, ik ben me ervan bewust dat ie er regelmatig naast zit. Dat blijkt wel weer...
Nog een weekje keepers trainen dus!

Kan ik extra lang over de lastige keuze nadenken... Wat ik straks ga trainen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
nWo_Riot schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:46:
[...]

Precies. Ik weet alleen niet of het effect echt zo groot gaat zijn dat je alleen nog maar 3-5-2 speelt voor de training...

Trouwens, geen van mijn beide keepers is gepopt :( PsicoTsi geeft aan dat ze allang gepopt hadden moeten zijn... Maarja, ik ben me ervan bewust dat ie er regelmatig naast zit. Dat blijkt wel weer...
Nog een weekje keepers trainen dus!

Kan ik extra lang over de lastige keuze nadenken... Wat ik straks ga trainen.. :+
Welke speelstijl vind je leuk? Aanvallend spel? Ga spitsen trainen. Counteren? Train verdedigers, etc...
Moraal van het verhaal, kijk niet alleen naar wat de meeste winst opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ja precies. Eerst kijk ik naar de financiële verhoudingen en daarna verwerk ik ook dingen als sportieve prestaties in mijn afweging. Als het blijkt dat je met scoren bijna net zoveel winst maakt als met verdedigers, ga ik namelijk gewoon scoren trainen. Dit omdat ik denk dat je er wat meer wedstrijden mee zal winnen in de VIII. (positiespel is sportief gezien nog aantrekkelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Mijn 22-jarige keeper is na 6 trainingen van rampzalig naar slecht verdedigen gestegen :) Volgende stijging komt met een beetje geluk nog dit seizoen, anders pas na de beker volgend seizoen :)

Verder matige update, maar wel een nieuwe spits gekocht omdat mijn spits in waardeloos vorm blijft steken. Totaal ruk als je voor het kampioenschap wil gaan natuurlijk. Als alles meezit levert mijn nieuwe spits over een week of 8 ook nog een stuk meer op dan nu, dus dat valt niet tegen.

Het jeugdfront gaat ook goed, wederom kansloos verloren, maar volgende week gaat mijn uitstekend def van 17+ 0 eruit, een week later een goed vleugelspeler van 17+ 0 met goed passen :) Ik moet dus genoeg verdienen om al mijn verlies uit de jeugdopleiding in één (twee eigenlijk) keer om te zetten in winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:26:
Mijn 22-jarige keeper is na 6 trainingen van rampzalig naar slecht verdedigen gestegen :) Volgende stijging komt met een beetje geluk nog dit seizoen, anders pas na de beker volgend seizoen :)

Verder matige update, maar wel een nieuwe spits gekocht omdat mijn spits in waardeloos vorm blijft steken. Totaal ruk als je voor het kampioenschap wil gaan natuurlijk. Als alles meezit levert mijn nieuwe spits over een week of 8 ook nog een stuk meer op dan nu, dus dat valt niet tegen.

Het jeugdfront gaat ook goed, wederom kansloos verloren, maar volgende week gaat mijn uitstekend def van 17+ 0 eruit, een week later een goed vleugelspeler van 17+ 0 met goed passen :) Ik moet dus genoeg verdienen om al mijn verlies uit de jeugdopleiding in één (twee eigenlijk) keer om te zetten in winst.
Zonde dat je die jeugdspelers niet begin volgend seizoen op 17 (0) kon promoveren. Maar ook nu zullen ze genoeg opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Tsja, dan zijn ze alweer drie a vier weken ouder. Ik denk dat dat helemaal niet gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 07:27:
Tsja, dan zijn ze alweer drie a vier weken ouder. Ik denk dat dat helemaal niet gunstig is.
Nee ik bedoel dat ze 17(0) zijn wanneer je ze kon promoveren aan het begin van het seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Begreep ik wel, maar voor nu zou het geen nut hebben om ze niet te verkopen, of ik moet ze op def gaan trainen, maar ik denk dat het te veel knaken scheelt. En voor de knaken die het oplevert (ik hoop stiekum op zo'n 2,5 miljoen) kan ik weer rustig gaan kijken naar nieuwe trainees. Mijn hele plan voor het trainen van passen en openingen maken ligt klaar, ik moet alleen zorgen dat ik dus genoeg geld en def trainees heb om met passen trainen volop op de counter te kunnen gaan. En dat dat flinke knaken gaat kosten is me wel duidelijk. Naar schatting heb ik zo'n 30 miljoen nodig om goede aankopen te doen om daar mee te starten. Gaat dus nog wel even duren, want ik zit pas op 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Pewwy schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:50:
Begreep ik wel, maar voor nu zou het geen nut hebben om ze niet te verkopen, of ik moet ze op def gaan trainen, maar ik denk dat het te veel knaken scheelt. En voor de knaken die het oplevert (ik hoop stiekum op zo'n 2,5 miljoen) kan ik weer rustig gaan kijken naar nieuwe trainees. Mijn hele plan voor het trainen van passen en openingen maken ligt klaar, ik moet alleen zorgen dat ik dus genoeg geld en def trainees heb om met passen trainen volop op de counter te kunnen gaan. En dat dat flinke knaken gaat kosten is me wel duidelijk. Naar schatting heb ik zo'n 30 miljoen nodig om goede aankopen te doen om daar mee te starten. Gaat dus nog wel even duren, want ik zit pas op 3 ;)
Ben bang dat 2,5 miljoen niet gaat lukken. Vleugelspelers zijn sowieso niet zo populair als andere hoofdstats en daar komt nog bij dat de transfermarkt voor jeugdspelertjes op dit moment niet zo best loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
En hier staat het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX