[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 71 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:08
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42797/full.jpg
Flight Simulator 2002 en 2004 Vragen en mooiste Thumbnails Deel 71
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld. :)
  • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen worden gewoon verwijderd. Bij herhaling
    volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
    waarom deze regels er zijn.----.
Wat staat ons te wachten:
Level-D Simulations Boeing 767
Pilot in Command heeft zijn naam gewijzigd en is nu bezig met de 2de versie van hun 767 die volledig compatible is met FS2004! Er zijn ondertussen twee promotional video's uitgekomen van de 767! Je kan ze hier en hier vinden.
Flight 1 ATR
Flight1 werkt nog steeds hard aan de ATR. Er gaan steeds meer geruchten de ronde dat de werkelijke release niet al te lang meer op zich laat wachten.
preview screenshots

DreamFleet Boeing 727
DreamFleet is ook inmiddels al weer een hele tijd bezig met de productie van de Boeing 727. Wellicht kan deze kist binnenkort ook in het rijtje zeer goede FS2004 addons.
Officiele DreamFleet B727 Pagina
DreamFleet website

PMDG 747
Na de geweldige 737NG serie van PMDG wordt er nu door PMDG gewerkt aan een heuse 747. Veel longhaul vliegers zitten met smart op deze queen of the sky te wachten.
B747 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

PMDG MD11
Velen vinden het jammer dat Bill Grabowski gestopt is met zijn tot dat moment nog als freeware geplande MD11 panel. Hij heeft zich ondertussen bij het PMDG team gevoegd waar men na de release van de Boeing 747 keihard gaat werken aan "The Last Tri-Jet".
MD11 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.

Probeer niet groter te posten dan 512 x384 pixels, maar het mooiste is het maken van een thumbnail. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze:
    code:
    1
    2

[url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg]
    [img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/img][/url]
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
  • Het is niet erg als je foto's van echte vliegtuigen post, maar houd het beperkt.
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
Flightdeck Solutions
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Flightsim FAQ's

FS9 (texture) tweaks
Er zijn nog wat bekende texture tweaks die je FS9 framerates beter kunnen maken, je moet dan wat settins in je fs9.cfg configuratie-file wijzigen (voor wie hem niet kan vinden, die staat in C:Documents and Settings%USERNAME%Application DataMicrosoftFS9fs9.cfg). Voor een zeer compleet overzicht met tweaks kan je hier terecht.

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? (of deze, of deze)
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
"Wil je even op MSN komen?"
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Settings om FS2002 er op zijn mooist uit te laten zien
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen. (of deze)
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
PMFlightPlanner
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Er is een speciaal topic hiervoor, [rml]Plan hier je online vluchten + IP[/rml] - probeer je afspraken daar te maken om het algemene topic (hetgeen je nu leest dus) niet te vervuilen. Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC. Om het moeilijk te maken is er nog een nieuw netwerk bij om online te vliegen; FPI.

:? AI vliegtuigen

Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
ATCBox.com - Schiphol ATC Streams, Foto's en een leuk forum
Airside TV - Diverse films en webcasts
FSTV - Flightsim related webcasts
Navigatie Hulp
Airwork.nl - Piloten Portal
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Airliners.net - Véél vliegtuigfoto's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    [Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
Veranderd in deze startpost.
• Level-D Simulations 767 informatie onder "wat staat ons te wachten" toegevoegd.
• Topic logo veranderd.
• Andere background colors.
• Link Dreamfleet Boeing 727 fixed.
• Captain Sim 707 weggehaald uit "wat staat ons te wachten". Add-on is inmiddels beschikbaar.
• PMDG MD11 toegevoegd aan "wat staat ons te wachten".
• Link naar product page van PMDG 747 toegevoegd onder "wat staat ons te wachten".
Disclaimer uit de FAQ.
:o Deze startpost ziet er echt vet uit!

Tegenwoordig worden er prachtige startposts gemaakt en natuurlijk mag je deze mensen een compliment geven voor hun moeite, alleen is het niet de bedoeling, zoals hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Replies met enkel "Mooie startpost :9" of in die trant worden niet meer toegestaan, omdat het simpelweg te veel worden, sommige topics krijgen eerst meer dan 25 complimentjes en daarna begint de discussie pas.
Je kunt een complimentje geven in een "gewone reply" met de offtopic tag of deze user aanspreken via ICQ/MSN of email.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchCommando op 10-10-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb trouwens een bugje gevonden volgens mij:

Ik was aan het taxiën bij Heathrow naar baan 09L, dan moet je om de kop van de baan taxiën maar in FS kan je altijd dan al vragen om toestemming om op te stijgen. Het was wel druk dus volgens mij vroeg ik om toestemming voordat de 2 vliegtuigen voor mij het kregen, ik moest holden, maar daarna taxi in position and hold, maar er zaten nog 2 vliegtuigen voor en 1 achter me dus ik kon er niet tussen uit :| Kan ik bugs ergens reporten bij MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Wellicht een toevoeing voor de startpost?

De PMDG MD-11?
De MS FS9.1 update en een aantal al reeds bekende updates die daar nog bij komen kijken FSUIPC.dll 3.40 bijv?

FS 9.1 patch: http://www.microsoft.com/...004_update9.1_english.asp

Active Camera update (FS 9.1):
http://www.anticyclone.be/AC2004patchFS9_1.zip

FSUIPC.dll 3.40 (FS 9.1):
http://www.schiratti.com/...UIPC.zip?timestamp=180204

PMDG MD-11:
http://www.precisionmanuals.com/html/MD11.htm
Megamind schreef op 09 oktober 2004 @ 21:14:
Ik heb trouwens een bugje gevonden volgens mij:

Ik was aan het taxiën bij Heathrow naar baan 09L, dan moet je om de kop van de baan taxiën maar in FS kan je altijd dan al vragen om toestemming om op te stijgen. Het was wel druk dus volgens mij vroeg ik om toestemming voordat de 2 vliegtuigen voor mij het kregen, ik moest holden, maar daarna taxi in position and hold, maar er zaten nog 2 vliegtuigen voor en 1 achter me dus ik kon er niet tussen uit :| Kan ik bugs ergens reporten bij MS?
Heb ik ook wel eens ja, vrij irritant. Niet alleen op EGLL overigens, op alle luchthavens krijg ik dat voor elkaar.
Maar ach, je moet ook maar gewoon wachten tot je aan de beurt bent met vragen. :P

Je kunt MS bereiken via:
If you have comments about Microsoft Flight Simulator that you would like to relay to Microsoft, please contact the Flight Simulator team by sending e-mail to the following address:
mailto:tell_fs@microsoft.com
Bron: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;320197

Dit vond ik nu net ook nog op 't net.
Het eerste G-max A380 model:

http://www.fs2000.org/a380/

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2000.org/a380/pics/a380_00.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2000.org/a380/pics/panel_05.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2000.org/a380/pics/a380_07.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2000.org/a380/pics/adv.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2000.org/a380/pics/knb.JPG

Meer: http://www.fs2000.org/a380/features.htm

Video clip: http://www.airbus.com/video/media/mpegs/a380h.mpg

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 09-10-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik zal er morgen nog even verder aan werken ;).
Anoniem: 111246 schreef op 09 oktober 2004 @ 21:51:
Dit vond ik nu net ook nog op 't net.
Het eerste G-max A380 model:

http://www.fs2000.org/a380/
Geloof me, die wil niemand hier in de startpost zien ;).

[ Voor 74% gewijzigd door DutchCommando op 09-10-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben vandaag van EHAM naar KJFK gevlogen met de PMDG 737-700. Het vluchtplan heb ik gemaakt met behulp van Routefinder en New York North Atlantic Route Planner. Voor degenen die het willen zien:
(FPL-N737NG-IS
-B737/M-SDEHPRWXY/S
-EHAM1045
-M080F380 GORLO UL980 LAM UL179 CPT UL9 DIKAS UP4 EVRIN UL607 CRK UN523
LIMRI 52N020W 52N030w 51N040W 48N050W/M080F410 NOVEP YYT N98 TUSKY PLYMM
-KJFK0715 KEWR)
Het ging opzich prima, maar ik heb nog wel een vraagje: ik had nog redelijk wat fuel over (58% in de wing tanks), maar weet iemand toevallig of het nog zuiniger kan? Bijvoorbeeld door gelijk te klimmen naar FL410? :)

Dan had ik nog een vraagje over de tweede regel uit een vluchtplan: "SDEHPRWXY/S" staat dus voor de equipment die het toestel (in dit geval een Boeing 737-700) aan boord heeft. Ik heb deze regel uit een Transavia flightplan, maar weet iemand ook een lijst waar de betekenissen van die letters op staan? Met Google vind ik wel wat, maar daar staan maar een paar dingen op. Zo ben ik bijvoorbeeld de "H" nog niet tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28510

Officieel is de optimale altitude die de FMC opgeeft het zuinigst. De 737 is gecertificeerd tot FL410, maar dit is nooit optimaal en je kan dit vaak niet eens halen.
hoog hoeft niet perse zuinig te zijn, als de luchtdruk afneemt, neemt de lift namelijk ook af en moet het vliegtuig omhoog pitchen om geen hoogte te verliezen. Hierdoor neemt de snelheid af en de weerstand toe, dus de motoren moeten uiteindelijk bijspringen om de snelheid hoog genoeg te houden. De reistijd neemt dus toe (langere fuel burn) en het verbruik ook. De FMC berekent het beste evenwicht tussen weerstand, lift, gewicht en af te leggen afstand van de route als opgegeven in de RTE page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Anoniem: 28510 schreef op 10 oktober 2004 @ 01:26:
Officieel is de optimale altitude die de FMC opgeeft het zuinigst. De 737 is gecertificeerd tot FL410, maar dit is nooit optimaal en je kan dit vaak niet eens halen.
hoog hoeft niet perse zuinig te zijn, als de luchtdruk afneemt, neemt de lift namelijk ook af en moet het vliegtuig omhoog pitchen om geen hoogte te verliezen. Hierdoor neemt de snelheid af en de weerstand toe, dus de motoren moeten uiteindelijk bijspringen om de snelheid hoog genoeg te houden. De reistijd neemt dus toe (langere fuel burn) en het verbruik ook. De FMC berekent het beste evenwicht tussen weerstand, lift, gewicht en af te leggen afstand van de route als opgegeven in de RTE page.
FL410 kan wel degelijk optimaal zijn. Dus haal dat 'nooit' maar weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
FL410 bij 48N050W was eigenlijk een gok, maar toen ik vlak voordat ik bij 48N050W was op de CRZ pagina van de FMC keek was FL410 de OPT altitude. Maar als ik dus zoveel mogelijk die OPT hoogte aanhoud zit ik in principe goed. Bedankt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, FL410 kan wel degelijk optimaal zijn, maar dit is het in real-life gewoonweg nooit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchCommando schreef op 09 oktober 2004 @ 22:13:
Ik zal er morgen nog even verder aan werken ;).

[...]

Geloof me, die wil niemand hier in de startpost zien ;).
Neuh, die was ook niet voor in de SP bedoeld. Meer ter info.
Zelf lijkt het me ook 3x niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 28510 schreef op 10 oktober 2004 @ 13:30:
Ok, FL410 kan wel degelijk optimaal zijn, maar dit is het in real-life gewoonweg nooit :).
wel

EHAM0455
-N0453F410 LEKKO UB31 WOODY UN872 KOVIN UY317 PTV UN860 SUVAN UZ106
BEBIX UN857 VELIN
-LFBD0119

EHAM0450
-N0452F410 LEKKO UB31 WOODY UN872 NIK UA24 DIK UN852 MILPA UM730
MEDAM UM623 VEVAR
-LFMN0131

B738/M-SDFGIPRWY/S
-EHAM0210
-N0454F410 ARNEM UL603 TESGA UZ727 ABUKA UN850 ODINA
-LIML0112

Moet ik doorgaan ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Floppie op 10-10-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

Iemand die de nieuwe 767 promo movie binnen heeft? Ben benieuwd maar 100mb met een download snelheid van 6kb/s schiet niet erg op. Dus als iemand hem ergens kan uploaden.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
100MB?
Bij mij is ie toch maar 59,6Mb groot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

De nieuwe promo is bijna 100 MB :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Anoniem: 90313 schreef op 10 oktober 2004 @ 14:10:
Iemand die de nieuwe 767 promo movie binnen heeft? Ben benieuwd maar 100mb met een download snelheid van 6kb/s schiet niet erg op. Dus als iemand hem ergens kan uploaden.. :D
Ik haalde em zelf met een redelijke snelheid van 150kB/s binnen. Gewoon af en toe nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:41
via avsim ging ie gewoon 220 bij mij :?

ik heb wat problemen met die update en fsuipc. ik heb alles eraf gegooid net en een fresh install gedaan, met meteen daarna die update, alle add-ons geinstalleerd en fsuipc 3.40 geïnstalleerd. na reboots: bij het starten van fs9 krijg ik de mededeling dat:

The version of fs2004 detected is not compatible with this version of FSUIPC! it is build 9.01.40901... you need the correct version of FS2004

Check the Help-About: the build should be 9.00.30612

FSUiPC will terminate when you select ok.

vervolgens krijg ik ook nog:

Flight simulator was unable to load some aircraft or software. You can continue using Flight Simulator but this aircraft of software will be disabled.

File: FSUIPC.dll

druk je op ok dan krijg je : FS moet worden afgesloten tralala...

iemand een idee voor een oplossing?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
DutchCommando schreef op 10 oktober 2004 @ 15:56:
[...]

Ik haalde em zelf met een redelijke snelheid van 150kB/s binnen. Gewoon af en toe nog eens bekijken.
doe je goed als iedereen maar 10 kb/s haalt.

Video staat overigens niet op avsim.com
Heb hem na 2 uur ook eindelijk binnen en erg boeiend is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 10-10-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gewoon de link http://cgi-bin.simradar.c...ment/LDS767_promotion.zip in Download Accelerator zetten en op een gegeven moment pakt ie hem wel hoor, ik had 'm in 30 min. binnen.

De video zelf vond ik best aardig (ze laten nog een engine fire zien en een diversion, gaaf te zien dat de FMC ook in de ENG OUT mode kan werken enzo), maar ik kan niet wachten tot hij uitkomt!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
jeehaa schreef op 10 oktober 2004 @ 16:06:
ik heb wat problemen met die update en fsuipc. ik heb alles eraf gegooid net en een fresh install gedaan, met meteen daarna die update, alle add-ons geinstalleerd en fsuipc 3.40 geïnstalleerd. na reboots: bij het starten van fs9 krijg ik de mededeling dat:
Is er waarschijnlijk een add-on die er weer een oude FSUIPC overheen gegooid heeft...
rellehenk schreef op 10 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

doe je goed als iedereen maar 10 kb/s haalt.

Video staat overigens niet op avsim.com
Heb hem na 2 uur ook eindelijk binnen en erg boeiend is het niet.
Ik haalde hem gisterenavond rond een uurtje of 10 toch echt zo snel binnen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door DutchCommando op 10-10-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Even een performance vraag. Ik weet dat ik AA in fs2004 moet uitzetten. Maar wat is het beste onder windows?

Ik heb de optie om bij Direct3D het een en ander in te stellen en bij Open GL.
En wat is dan slim 4x AA
En wat dan met Antisotropic Filtering? Moet ik die op auto laten staan of instellen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
was idd dat er een oude fsuipc over heen is gegooid. 3.4 weer terug als laatste en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
DeeJee schreef op 10 oktober 2004 @ 16:18:
Even een performance vraag. Ik weet dat ik AA in fs2004 moet uitzetten. Maar wat is het beste onder windows?

Ik heb de optie om bij Direct3D het een en ander in te stellen en bij Open GL.
En wat is dan slim 4x AA
En wat dan met Antisotropic Filtering? Moet ik die op auto laten staan of instellen?
FS2004 maakt gebruik van Direct3D API. Deze zou ik kijkent naar jou systeemspecs instellen op 4x AA en 8x Anistrophic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DutchCommando schreef op 10 oktober 2004 @ 16:25:
[...]

FS2004 maakt gebruik van Direct3D API. Deze zou ik kijkent naar jou systeemspecs instellen op 4x AA en 8x Anistrophic.
Okee thanx. Dat ga ik eens proberen.

En dan kan ik ook nog bij AA kiezen voor Performance of Quality

[ Voor 11% gewijzigd door DeeJee op 10-10-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DeeJee schreef op 10 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

Okee thanx. Dat ga ik eens proberen.

En dan kan ik ook nog bij AA kiezen voor Performance of Quality
Ik heb hem op 2Q staan want bij 4 kan je het panel niet meer lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dan vraag ik me werkelijk waar af welk panel jij hebt. Ik kan mijn panels namelijk op zowel 4x AA als 0x AA even goed aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

En kies je dan voor performance of voor quality?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DutchCommando schreef op 10 oktober 2004 @ 17:19:
Dan vraag ik me werkelijk waar af welk panel jij hebt. Ik kan mijn panels namelijk op zowel 4x AA als 0x AA even goed aflezen.
PMDG... Als ik AA op 8x zet dan is alles zo blurry :P Ik zal eens 2 screenshots maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Als ik AA aanzette in windows werd m'n scenery een grote veeg, dat was ook verre van aangenaam. Er zitten geen veranderingen mbt AA in de patch?

*Disclaimer: nog niet met nieuwe catalyst geprobeerd*

[ Voor 19% gewijzigd door Bolk op 10-10-2004 20:54 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

Werkt fs2004 goed samen met service pack 2?? Want het draaide eerst altijd goed bij mij, tot ik pas de harddisk heb geformateerd en service pack2 erop heb gezet. Nu doet ie het wel, maar ik kan geen enkele schuif verschuiven ( 8)7 ) bij de opties, het getal veranderd gewoon niet. Dus ik zit gewoon op de default options |:( Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen problemen hier met FS 2004 en XP SP2.
Heb je wel of niet de FS 2004 patch geinstalleerd? Die heb ik hier namelijk nog niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15
Anoniem: 6941 schreef op 10 oktober 2004 @ 21:19:
Werkt fs2004 goed samen met service pack 2?? Want het draaide eerst altijd goed bij mij, tot ik pas de harddisk heb geformateerd en service pack2 erop heb gezet. Nu doet ie het wel, maar ik kan geen enkele schuif verschuiven ( 8)7 ) bij de opties, het getal veranderd gewoon niet. Dus ik zit gewoon op de default options |:( Iemand een idee?
IK heb hier zelf al een paar dagen SP2 draaien en zonder 1 porbleem.
maar als jij problemen heb met je schuifjes , dan moet je eens kijken naar je drivers van je videokaart of DR X instellingen.

Want die moet je gewoon even op neiuw er opzetten..
Dat wil nog el eens helpen.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Laatst online: 22-05 22:53
zo, even een paar random screens in dit deel nummer 71

takeoff clearance voor een POSKY 742

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/01.jpg

Skyline van Seattle
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/02.jpg

Go Around
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/03.jpg

Climb out
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/04.jpg

En weer op final
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/05.jpg

Tandem landing met een 737 van Alaska Airlines
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/06.jpg

Vanuit de cockpit
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/07.jpg

Op Final met de 763 van Continental
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.koehoorn/08.jpg

Alles freeware, toestellen van POSKY, panels zijn te vinden op AVsim: 744km_panel.zip en b757_panel_novc.zip

comments zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123809

Anoniem: 6941 schreef op 10 oktober 2004 @ 21:19:
(...) maar ik kan geen enkele schuif verschuiven ( 8)7 ) bij de opties (...)
Kan zijn dat je FS2004 in software-modus draait, maar dan zou je als 't goed is een waarschuwing moeten krijgen als FS2004 opstart.
Iets soortgelijks heb ik ook een keer gehad, en de oplossing was superweird: start->uitvoeren->conf.
Nadat Netmeeting gestart is deze weer afsluiten.
Toen deed 'ie het weer bij mij.

Maar zoals eerder gezegd in dit topic: je vga-drivers opnieuw installeren wil ook nog weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraagje, heeft iemand de Transavia NG checklists voor me ? Ik meen me te herinneren dat deze circuleren maar ik kan ze niet (meer) vinden !! :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

Iemand nog naar Aviodrome volgend weekend?

Ik ga in ieder geval ff kijken, alhoewel het toch een behoorlijk eind rijden is.

http://www.aviodrome.nl/n...hten/2004/10september.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 82860 schreef op 11 oktober 2004 @ 10:59:

Ik ga in ieder geval ff kijken, alhoewel het toch een behoorlijk eind rijden is.

Yep ik ga wel ff.. Ik weet alleen nog niet of het de Zaterdag of de Zondag gaat worden.. naajaa zie ik dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Ik heb het AI-pakket van Frank geinstalleerd. Is het nu ook mogelijk om de installer van PAI te gebruiken en daarmee nog andere airliners van hun toe te voegen? Of komt mijn hele AI dan in de soep te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Volgens mij kun je deze gewoon toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 22:38

Kolky

subtitle not available

Ik ben van plan om de zaterdag even langs te gaan. Lijkt me gaaf!
Wèl op voorwaarde dat ik een auto kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122592

dat is raar:
ga ik van rotterdam naar londen heathrow met een f-70 zegt atc als ik londen binnen vlieg: contact soesterberg tower. haha.
kan iemand ook zo'n vluchtje maken? als het nou bij 1 van jullie ook gebeurd dan zit er een grote fout ergens.
of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
  • Laatst online: 25-02 07:26
Anoniem: 122592 schreef op 11 oktober 2004 @ 20:38:
dat is raar:
ga ik van rotterdam naar londen heathrow met een f-70 zegt atc als ik londen binnen vlieg: contact soesterberg tower. haha.
kan iemand ook zo'n vluchtje maken? als het nou bij 1 van jullie ook gebeurd dan zit er een grote fout ergens.
of nie?
Ach, dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad. Maar de FS ATC is sowieso niet geheel (;)) foutloos. Dus ik zou me er niet al te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online

Ik ga denk ik ook ff ga rondkijken. Meestal vallen die Flightsim dagen tegen (geen ruk aan in gewoon Nederlands ;))en heb je het snel wel weer gezien.

Helemaal als ik op de bovengenoemde link kijk wat er te doen is dan lijkt het wel alsof er niets te doen is :? 8)7 Een beetje algemeen lulpraatje wat je ieder keer weer leest. Oftewel nog niets gezien wat trekt B)

Maar ik ben nog nooit naar het Aviodrome op de nieuwe locatie geweest dus is dit een mooie gelegenheid om eens rond te kijken, bij de pilotshop wat nieuwe EHAM IAP charts kopen en naar wat ander zooi te kijken en ff die flightsimbijeenkomst gade te slaan.
En als ik het helemaal beu ben rij ik gewoon snel naar Schiphol om daar eens lekker rond te hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122592 schreef op 11 oktober 2004 @ 20:38:
dat is raar:
of nie?
Ook wel eens gehad ja, hoor je ook soms dat de ATC dat aan AI vliegtuigen meld.
Heel weird.
Is daar trouwens geen betere add-on voor te krijgen? (Afgezien van online vliegen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier nog even 2 mooie shots van een vluchtjeTNCC naar TNCM.
Helaas niet door mijn zelf gevlogen.
Maar door een echte piloot ( vrouwelijk) :D

dat was wel even een strakke landing op TNCM alla KAI TAK :D
grin dat was wel even een hele strakke landing van die meid.

Maar hier 2 schots er van.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2Q1E99TY8408
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LA9SX4K8X7Q7

Ik moet zeggen je leer er een hoop van als je het in "REAL" ziet gebeuren.
En dat gaat er heel anders aan toe zeg.
Grin waar ik nog moet zoeken en denken pak zo iemand het gewoon gladjes aan.
Wat mij wel erg op viel was het opstarten van de motoren.
en welk tempo zij het deed.

PS: Dit is de RFP B747-200

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 11-10-2004 22:34 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Blackhole schreef op 11 oktober 2004 @ 22:33:
Hier nog even 2 mooie shots van een vluchtjeTNCC naar TNCM.
Helaas niet door mijn zelf gevlogen.
Maar door een echte piloot ( vrouwelijk) :D

dat was wel even een strakke landing op TNCM alla KAI TAK :D
grin dat was wel even een hele strakke landing van die meid.

Maar hier 2 schots er van.
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik moet zeggen je leer er een hoop van als je het in "REAL" ziet gebeuren.
En dat gaat er heel anders aan toe zeg.
Grin waar ik nog moet zoeken en denken pak zo iemand het gewoon gladjes aan.
Wat mij wel erg op viel was het opstarten van de motoren.
en welk tempo zij het deed.

PS: Dit is de RFP B747-200
Ja, maar wat viel je dan op bij het starten van de motoren? :o Kijk, ik wil je verhaal best wel volgen, maar dan moet je er toch echt een goedlopend verhaal van maken :).

[ Voor 7% gewijzigd door DutchCommando op 11-10-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
DutchCommando schreef op 11 oktober 2004 @ 23:07:
[...]

Ja, maar wat viel je dan op bij het starten van de motoren? :o Kijk, ik wil je verhaal best wel volgen, maar dan moet je toch ook wel een echt verhaal ervan maken :).
ZO als ik al zei: het tempo waar zij mee de knoppen omzetten, zonder maar te kijken of het wel de goede is.

En dat zonder dat ik de handleiding er bij gegeven heb.
Ze kwam hier binnen ik zat lekker een stukje te vliegen, en zij gelijk.
:D haha wat doe jij nou.
Dat is leuk en ik haar even een beetje weg wijs gemaakt met FS en de knoppen.
Leuk zegt ze kan ik weer eens na 4 jaar niet gevlogen te hebben eens kijken of ik het nog heb.

IK lachen: want Jij en vliegen? ja van de trap af.
Maar ze schijnt dus wel daad werkelijk gevlogen te hebben.

Dus ik eerst PMDG B737 op gestart maar dat vond ze maar niets ze kon niet wennen aan de besturing er van.
Dus eerst maar eens cessna laten vliegen en daarna even die van RFP geinstaleerd.
En die starte ze zo op met geen bladzij gelezen tehebben van het moet :)
Dus dat was wel even schrikken, als je denk dat je zelf aardig kan vliegen.
Maar al met al was het een leuk gezicht om een vrouw te zien vliegen.
grin dat was ik dus ook niet gewent.

Want dat FFRATS was ook nieuw voor me.
Ik deed het altijd met het handje gas bij geven maar het kan dus ook op vol automatich.
Hier een voorbeeld zo als zij het snel heeft uitgelegt.

Om een 742 naar het cruise level te brengen moet je allereerst de FFRATS goed instellen.
Vervolgens stijg je netjes op,V1, VR en V2, en houd je de goede pitch vast.
Op ongeveer 2500ft zet je de FFRATS op ct.
Je laat de neus wat zakken tot je 250kts vliegt en door met de VS te spelen houd je die snelheid vast.
Op FL100 laat je de neus zakken tot de kist een IAS heeft van 316kts en druk IAS in.
Die zorgt ervoor dat de snelheid van het vliegtuig op 316 kts blijft door de pitch van het vliegtuig aan te passen.
Op FL300 moet je weer ingrijpen omdat anders de snelheid van de kist te hoog wordt.
Zij mag maximaal met Mach 0.82 klimmen. .......

Dat soort dingen gaat wel lekker makkelijk als je het ziet.
Maar ik ben nu zelf aan het kijken hoe het moet :(
En het valt toch zwaar tegen.

hopelijk heeft ze binnen kort nog een keer tijd :)

Sorry ben niet echt goed in verhalen schrijven vandaar dat ik het inkort.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 11-10-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
rdluca schreef op 11 oktober 2004 @ 20:49:
[...]

Ik ga denk ik ook ff ga rondkijken. Meestal vallen die Flightsim dagen tegen (geen ruk aan in gewoon Nederlands ;))en heb je het snel wel weer gezien.

Helemaal als ik op de bovengenoemde link kijk wat er te doen is dan lijkt het wel alsof er niets te doen is :? 8)7 Een beetje algemeen lulpraatje wat je ieder keer weer leest. Oftewel nog niets gezien wat trekt B)

Maar ik ben nog nooit naar het Aviodrome op de nieuwe locatie geweest dus is dit een mooie gelegenheid om eens rond te kijken, bij de pilotshop wat nieuwe EHAM IAP charts kopen en naar wat ander zooi te kijken en ff die flightsimbijeenkomst gade te slaan.
En als ik het helemaal beu ben rij ik gewoon snel naar Schiphol om daar eens lekker rond te hangen :P
haha, precies mijn kind of day (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316

Is er afgelopen weekend niemand bij de opendag van de KLM geweest, ik hoor jullie er helemaal niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 92316 schreef op 12 oktober 2004 @ 09:21:
Is er afgelopen weekend niemand bij de opendag van de KLM geweest, ik hoor jullie er helemaal niet over :)
Hoezo open dag. Voor personeel ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rellehenk schreef op 12 oktober 2004 @ 09:25:
[...]

Hoezo open dag. Voor personeel ja 8)7
Dat wist ik niet maar omdat collega van mij ook was geweest en die werkt dus niet bij KLM dacht ik dat het een open dag was voor iedereen. Sorry, mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 09-05 22:37
Op wat voor kist heeft ze dan gevlogen?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121157

Blackhole schreef op 11 oktober 2004 @ 23:35:
[...]

Om een 742 naar het cruise level te brengen moet je allereerst de FFRATS goed instellen.
Vervolgens stijg je netjes op,V1, VR en V2, en houd je de goede pitch vast.
Op ongeveer 2500ft zet je de FFRATS op ct.
Je laat de neus wat zakken tot je 250kts vliegt en door met de VS te spelen houd je die snelheid vast.
Op FL100 laat je de neus zakken tot de kist een IAS heeft van 316kts en druk IAS in.
Die zorgt ervoor dat de snelheid van het vliegtuig op 316 kts blijft door de pitch van het vliegtuig aan te passen.
Op FL300 moet je weer ingrijpen omdat anders de snelheid van de kist te hoog wordt.
Zij mag maximaal met Mach 0.82 klimmen. .......
Als ik je zo lees, moet ik dus tot de conclusie komen dat je er gewoon nooit een bal van hebt gesnapt? 8)
Alles wat je daar beschrijft zijn volgens mij basisdingen die ik zelfs doorhad na 1 week. Volgens mij hoef je hier toch echt niemand te vertellen dat je vertrekt via V1, Vr etc.etc. en hoe je een kist naar cruize brengt.... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

Anoniem: 121157 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:03:
[...]

Als ik je zo lees, moet ik dus tot de conclusie komen dat je er gewoon nooit een bal van hebt gesnapt? 8)
Alles wat je daar beschrijft zijn volgens mij basisdingen die ik zelfs doorhad na 1 week. Volgens mij hoef je hier toch echt niemand te vertellen dat je vertrekt via V1, Vr etc.etc. en hoe je een kist naar cruize brengt.... (8>
Dat V1, Vr, etc snap ik ook nog wel.
Maar die term die hij noemd FFRATS komt mij niet bekend voor.
Vlieg zelf sinds korte tijd met de PMDG 737NG en ben nog bezig die handleiding van metzinger door te lezen. Deze term ben ik er nog niet in tegen gekomen. Dus je mag em van mij ook wel even uitleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Evilernie schreef op 12 oktober 2004 @ 11:39:
[...]

Op wat voor kist heeft ze dan gevlogen?
Dat heb ik niet echt gevraagt.
Maar zeker is dat ze ooit wel ervaring had opgedaan met een B727 of B742
Want daar wist ze een behoorlijk veel vanaf.
Maar deze heb ze gevlogen in de VS en in en rond Suriname (want daar komt ze ook vandaan.
Anoniem: 121157 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:03:
[...]

Nee daar ging het mij niet om.
maar er werd me wat gevraagt en daar gaf ik antwoord op.
met een klein stukje uit leg.
Dat de meeste hier het wel begrijpen oke.
Dat weet ik ook , maar ik gaf juist een klein voorbeeld je voor de mensen die het niet weten.

maar ik hoef hier tocht niet woord voor woord uit tegaan leggen van hoe ik het bedoel ?
Dus dat doe ik niet.
Maar ik heb even een beetje gezegt hoe het ging.
Zo iets kan je moeilijk uit leggen dat moet je gewoon zien.
Anoniem: 19973 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:31:
[...]

Dat V1, Vr, etc snap ik ook nog wel.
Maar die term die hij noemd FFRATS komt mij niet bekend voor.
Vlieg zelf sinds korte tijd met de PMDG 737NG en ben nog bezig die handleiding van metzinger door te lezen. Deze term ben ik er nog niet in tegen gekomen. Dus je mag em van mij ook wel even uitleggen. ;)
En daar wilde ik dus even de nadruk op leggen dat ik dat zelf ook niet wist.
Ik deed het ook altijd met het handje.
Maar hoop daar van de week eens meer mee tegaan stoeien :D
Als ik het nog weet hoe het moet :D grin was best wel aardig om te zien , alleen nu nog zelf uit voeren :(

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 12-10-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FFRATS staat volgens mij voor Full Flight Regime Auto Throttle
System.

Ordinair gezegd: Autothrottle. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

riiiiiiiiiight,

Kan iemand mij uitleggen wat hier staat?

EAF363P EGNV-EGKK B742/H EOBT/1000 TTL_EET/0049
N0416F220 DCT GASKO P18 POL R101 LISTO A1 HON DCT

EAF4357 LCRA-EGNV B742/H TTL_EET/0455
N0485F360 DCT 3424N03157E DCT MAROS DCT TOSKA UR78 SIT UM872 PLH UM729 LORNO/N0484F380 UM729 ELB UM616 PIGOS UM733 KOPOR UY376 VESAN UL613 SANDY UB4 POL DCT GASKO DCT

MKA812 EGMH-ELLX B742/H EOBT/2130 TTL_EET/0045
N0428F230 DCT DVR G1 KONAN UL607 SPI DCT LNO DCT

Het enige wat ik er 'denk ik' uit kan halen is FL220 en FL230 enz, De rest zou ik geen idee van hebben wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 121157 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:39:
System.

FFRATS: is een Full Flight Regime Auto Trust
System.

Bijna goed maar komt wel op het zelfde neer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Anoniem: 82860 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:42:
Ik doe er 1 omdat ze verder niet al te veel verschillen. Het is niet helemaal standaardnotatie volgens mij, maar het betreft vlucht MKA812 van Manston (EGMH toch?) naar Luxemburg (ELLX) met een B742. Die is (/H) heavy. De estimated off-block time is 21:30 UTC, half twaalf onze tijd. De estimated en-route time is 45 minuten. Er wordt op 23.000 voet gevlogen (F230) met een snelheid van 428 knopen. De route is vanaf het veld rechtstreeks naar DVR G1 KONAN UL607 SPI en dan direct naar LNO.

Die G1 en UL607 zijn airways. Je kan dit op charts of bijvoorbeeld in FS Navigator terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

noltha

Hantam!

Anoniem: 82860 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:42:
riiiiiiiiiight,

Kan iemand mij uitleggen wat hier staat?

EAF363P EGNV-EGKK B742/H EOBT/1000 TTL_EET/0049
N0416F220 DCT GASKO P18 POL R101 LISTO A1 HON DCT

EAF4357 LCRA-EGNV B742/H TTL_EET/0455
N0485F360 DCT 3424N03157E DCT MAROS DCT TOSKA UR78 SIT UM872 PLH UM729 LORNO/N0484F380 UM729 ELB UM616 PIGOS UM733 KOPOR UY376 VESAN UL613 SANDY UB4 POL DCT GASKO DCT

Het enige wat ik er 'denk ik' uit kan halen is FL220 en FL230 enz, De rest zou ik geen idee van hebben wat het betekent.
Ja hoor. Dit zijn fms/fmc flightplans of zogezegd vliegroutes.

de eerste bijv. is een route vanaf EGNV teesside (UK) naar -EGKK -> London Gatwick en de dingen zoals F360 is de lfight level FL 360 =36000ft.
Dit wordt meestal in de fms van een vliegtuig in geprogrameerd.

de sids course de waypoints airways stars etc.

Je vind in google ook wel de nodige info hierover!

[ Voor 3% gewijzigd door noltha op 12-10-2004 14:06 . Reden: spelfouten ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dus je hebt:

vluchtnr vertrekplaats-bestemming toestel vertrektijd reisduur
snelheid/hoogte

Dan vind ik persoonlijk op dit moment ff het belangrijkste. Het wordt me al iets duidelijker.

Ik dacht alleen dat ze de vertrektijd altijd omschreven met ETOD als beschrijving. Een airway is neem ik aan de route tussen 2 VOR's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Raffuhl,

Een airway hoeft niet tussen 2 VOR's te lopen. Je moet een airway ook niet als een rechte lijn zien, maar een lijn met allerlei "bochten" erin. In iedere bocht zit een FIX of VOR.

Correct me als ik onzin praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Je hebt ook enkele RNAV-airways die waypoints bevatten die niet in een radiaal (of QDM) van een baken zijn uit te drukken (althans, worden uitgedrukt), maar uitsluitend in lengte- en breedtegraden. Maar de meeste airways lopen inderdaad tussen intersections, NDBs en VORs.

Nogmaals, de flight plans die je hebt gepost staan niet in het meer gangbare ICAO-FPL-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee ze zijn al oud las ik, had er naar gegoogled

Grappig is dat ik uit de flightplans hier boven in de post dan weer geen wijs kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

Slightly off-topic:

Vliegtuigen kijken vanaf terras op Schiphol gaat een euro kosten
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=5878

Stom. :(
Nou ja, langs de baan is zowieso toch leuker!
Zolang ze daar geen stommiteiten gaan uithalen vind ik 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

omg!! er knalden net hier 2 f16's door de geluidsbarriere (Twente) die waren opgestegen omdat er een vliegtuig ons land binnen kwam zonder zich te identificeren. mijn monitor schudde heen en weer niet normaal meer!! ik schrok me kapot

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122592

off topic:
nou ja zeg....slaat dit nou op en als je een ticket heb mag je zeker wel gratis ofnie?, want daarzo mot je 2 uur van te voren aanwezig zijn en wat doen de reizigers..... effe naar het panorama terras. Tis zowieso geldklopperij. Breid die terras dan maar niet uit en hou het dan gratis......moet niet gekker worden in dit land....
Anoniem: 19973 schreef op 12 oktober 2004 @ 15:10:
Slightly off-topic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 09-05 22:37
jos_zwa schreef op 12 oktober 2004 @ 15:17:
omg!! er knalden net hier 2 f16's door de geluidsbarriere (Twente) die waren opgestegen omdat er een vliegtuig ons land binnen kwam zonder zich te identificeren. mijn monitor schudde heen en weer niet normaal meer!! ik schrok me kapot
alweer? Gebeurt wel vaak tegenwoordig :?

staat nog niks over op luchtvaartnieuws of nu.nl ofzo...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Evilernie schreef op 12 oktober 2004 @ 15:49:
[...]

alweer? Gebeurt wel vaak tegenwoordig :?

staat nog niks over op luchtvaartnieuws of nu.nl ofzo...
qoute van rtvoost.nl

F16's doorbreken geluidsbarriere

Twee F16's van de vliegbasis Twente zijn vanmiddag door de geluidsbarrière gevlogen.
De knal die daardoor werd veroorzaakt, was is in heel Overijssel te horen. Bij de politie zijn daarover tientallen telefoontjes binnengekomen van mensen die dachten dat er ergens een ontploffing was geweest. De F16's kwamen in actie omdat een ongeïdentificeerd vliegtuig het Nederlands vliegruim binnen vloog. Toen bleek om welk vliegtuig het ging, vlogen de F16's terug naar de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
en waar ging het dan uiteindelijk om??? dat staat er nite bij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
  • Laatst online: 19-05 08:29
Anoniem: 121157 schreef op 12 oktober 2004 @ 13:39:
System.

Dit houdt dus in dat het ATS gedurende alle fasen van de vlucht beschikbaar is. (Dus ook voor T/O Thrust selectie, iets wat vroeger de BWK deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Anoniem: 19973 schreef op 12 oktober 2004 @ 15:10:
Slightly off-topic:

Opzich klinkt dit wel mooi:
De luchthaven zegt de opbrengst van de 'tolpoortjes' te investeren in nieuwe faciliteiten voor de bezoekers. Welke voorzieningen dat worden wil Schiphol nog niet kwijt.
Hopelijk doen ze idd goede dingen voor de spotters met dat geld!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

1,5 miljoen euro omzet door poortjes te plaatsen. Ik vraag me af in hoeverre de behoefte van mensen afneemt wanneer het om betalen voor het panoramaterras gaat.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha :) we zijn ook echt nederlanders he? Ben je een dagje uit, ga je vliegtuigjes kijken die op het platform staan, moet je 1 hele euro betalen! Als je per week 5 keer op het panoramadek moet zijn is het inderdaad jammer. Maar ik denk dat de gemiddelde spotter dat niet zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Haha dan ga je toch langs de baan staan? FOUT! 5 euro stilstaandgeld voor motorvoertuigen, 3,- voor fietsers en 2,50 voor voetgangers.

:P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

In de startpost lees ik niets over de patch voor fs9 van microsoft. Is het aan te raden om die te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op welke andere luchthaven vragen ze eigenlijk nog meer geld voor 't panorama terras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 111246 schreef op 12 oktober 2004 @ 20:03:
Op welke andere luchthaven vragen ze eigenlijk nog meer geld voor 't panorama terras?
Hier op Rotterdam Airport niet , maar automatisch neem je wel een bakkie koffie dus het kost dan toch geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Ik heb net weer (na lange periode) de AI van Frank geinstalleerd.... Wat moest ik ook alweer doen om die general (MS traffic) weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Zoek naar *traffic.bgl of iets in die geest en verwijder de kleinste van de twee.

[ Voor 61% gewijzigd door DutchCommando op 12-10-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09
DutchCommando schreef op 12 oktober 2004 @ 21:56:
Zoek naar *traffic.bgl of iets in die geest en verwijder de kleinste van de twee.
Andersom traffic030826.bgl ofzo heet dat ding. Die ff verwijderen of renamen naar .old oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Laatst online: 15-05 22:38

Kolky

subtitle not available

Hoe werkt het dan om alleen de standaard commercial aviation weg te halen na het installeren van Frank's AI? Op dezelfde manier?

Ik vind het namelijk wel gezellig om op EHLE of Schiphol Oost wat GA te zien... Dus de General Aviation zou ik graag willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jos_zwa schreef op 12 oktober 2004 @ 15:59:
[...]

qoute van rtvoost.nl

F16's doorbreken geluidsbarriere

Twee F16's van de vliegbasis Twente zijn vanmiddag door de geluidsbarrière gevlogen.
De knal die daardoor werd veroorzaakt, was is in heel Overijssel te horen. Bij de politie zijn daarover tientallen telefoontjes binnengekomen van mensen die dachten dat er ergens een ontploffing was geweest. De F16's kwamen in actie omdat een ongeïdentificeerd vliegtuig het Nederlands vliegruim binnen vloog. Toen bleek om welk vliegtuig het ging, vlogen de F16's terug naar de basis.
Verdorie, das nou al de zoveelste keer! Heb er nou al 3 gehoord het afgelopen jaar..., deze niet meegerekend. Dat is wel extreem.

Die dreun is absoluut niet prettig om te horen als je in de buurt bent vind ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 12-10-2004 22:35 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:31

bennierex

Pilot_Z

Anoniem: 92316 schreef op 12 oktober 2004 @ 09:21:
Beeeetje late reactie, maar ik ben er ook geweest. Het was inderdaad alleen voor personeel en introducees.
Wel errug naar m'n zin gehad en wat interessante dingen gezien op plekken waar je normaal nooit kan komen. De hele dag was dan ook erg goed georganiseerd, het mag wat kosten allemaal :+
Zelfs nog even in de stoel van Van Wijk gezeten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

bennierex schreef op 12 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

Tof... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
bennierex schreef op 12 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

French Frog!
Aye Frenchie!
I see eurogray!
Je m'appele Leo Van Weijjk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
I seeeeeee nice A340-500 model coming up!

http://www.ifdg.net/forum/index.php?showtopic=5372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94390

Linkje... Freeware FMC

http://fmc.scumari.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Heb het al gevonden, was weer eens te snel.
Hoe verwijder je eigenlijk de NL2000 scenery. Ik heb het geprobeerd met de feature panel maar ik krijg onwijze meldingen dat er bestanden niet geinstalleerd zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis_k op 13-10-2004 09:24 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

damn zijn die motoren nou zo dik of ligt het aan mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125989

jos_zwa schreef op 13 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Volgens mij zijn ze in het echt ook niet 1 van de kleinste :D

Afbeeldingslocatie: http://matthieu.papin.free.fr/french/Aeronautique/infos/images/a340-500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
jos_zwa schreef op 13 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Rolls-Royce Trent 500: http://www.rolls-royce.co...ines/trent500/default.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Maar dan is het ook wel een sprintkannon, dat wil je niet weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125989

Hijs wel vet :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/photos/middle/9/4/1/313149.jpg

Typical cruising speed Mach 0.83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

mensen ik ben met een opdacht bezig voor school over de toekomst van de luchtvaart in de ruimte. nu had ik een tijd(je) geleden ergens vaag op het nieuws gezien dat het eerste (particuliere) vliegtuig voor passagiers zijn eerste succesvolle korte vlucht door de ruimte gemaakt had. maar ik kan hier helemaal niks van vinden. zijn er mensen die links hebben naar dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
dat was met die kerel van virgin toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
jos_zwa schreef op 13 oktober 2004 @ 13:47:
mensen ik ben met een opdacht bezig voor school over de toekomst van de luchtvaart in de ruimte. nu had ik een tijd(je) geleden ergens vaag op het nieuws gezien dat het eerste (particuliere) vliegtuig voor passagiers zijn eerste succesvolle korte vlucht door de ruimte gemaakt had. maar ik kan hier helemaal niks van vinden. zijn er mensen die links hebben naar dit onderwerp?
Zoek gewoon even op Spaceship one / Virgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand deze al eens gebruikt in combinatie met F70/100? lijkt me wel cool om zo te vliegen omdat die Fokker een beregoed vliegtuig blijft voor je flightsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
daar ben ik nu mee bezig maar hij zegt AC not supported en de FAQ die alleen hierover gaat begrijp ik niet. hij zegt:

Plane is not recognized by FMC or CoPilot
Make shure the names in the config files are the same as the first part of the name in the plane's aircraft.cfg file

dan kijk je op die site bij config files, klik op f70 en dan opent hij op de pagina een text bestand, waarschijnlijk een cfg maar wat moet je nou veranderen... in dat text bestand of veranderen in de aircraft.cfg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 13 oktober 2004 @ 14:29:
daar ben ik nu mee bezig maar hij zegt AC not supported en de FAQ die alleen hierover gaat begrijp ik niet. hij zegt:

Plane is not recognized by FMC or CoPilot
Make shure the names in the config files are the same as the first part of the name in the plane's aircraft.cfg file

dan kijk je op die site bij config files, klik op f70 en dan opent hij op de pagina een text bestand, waarschijnlijk een cfg maar wat moet je nou veranderen... in dat text bestand of veranderen in de aircraft.cfg...
Dat stuk begrijp ik ook niet vandaar dat ik dus de vraag stelde of iemand het werkende had gekregen en hoe ;) Want wat verander je nu ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja dat snap ik niet... want ik heb nu uit de aircraft.cfg gekopieerd bij title:

Gmax F-70 KLM cityhopper new Tay620-15

maar als ik dat plak op die pagina dan heeft dat toch geen enkele zin...

edit: ik zie dat de programmeurs TFF'ers zijn. die zitten ook net als ik op IVAO dus ik zal t ze zo eens vragen als ik er 1 zie

edit2: de manual is erg duidelijk. de faq op de site is te kort. in de manual staat beschreven hoe de f70/100 moet worden geconfigureerd...

edit3:
ik heb m nu werkende maar je moet een keycode invoeren en hij zegt constant 'Key not valid' wat nu weer...

[ Voor 56% gewijzigd door jeehaa op 13-10-2004 14:50 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.