TCASJopp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:28:
Beste mensen, beste mensen.
waar gaat dit nou over.....over dat iemand een lampje wel of niet had aanstaan.
Zelf heb ik heel veel plezier gehad van het boek : "leren vliegen met FS2004" van Floris Wouterlood", een dik boek dat je meeneemt van de allereerste stappen tot aan de (standaard) 747.Anoniem: 74065 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:06:
Kan iemand mij kort uitlegge:
• Hoe je moet opstijgen, welke knoppe etc je moet drukke •
• Hoe je moet landen!
• En binnen in de cockpit kijken.. Zie je dan ook de passagiers?
• Op wat je moet letten als je vliegt..
Dit wil ik ff allemaal weten, Ik kan ook de tutorial doornemen, en Vlieglessen nemen, maar het is jammer genoeg allemaal in 't engels, en ik kan het niet zo perfect.
Danku zweer
Zie bijvoorbeeld http://www.computerboek.n...485994668684&ReferrerID=1
maar 't is ook gewoon in de boekwinkel te koop.
Succes
TCAS is het Traffic Alert & Collision Avoidance Systeem
aha,Dennis_k schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:43:
TCAS is het Traffic Alert & Collision Avoidance Systeem
kunnen jullie je nog herinneren een aantal jaren geleden dat er een botsing was tussen een Russisch vliegtuig met o.a. schoolkinderen en ik meen een UPS vrachtvliegtuig, de brokstukken belandden toen in het Bodenmeer.
Bleek dat dit waarschuwingssysteem niet functioneerde dan wel uit stond. Verstandig om m dus (in ieder geval IRL!) aan te zetten......
Ik geloof dat het toen een combinatie van fouten was.Jopp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:50:
[...]
aha,
kunnen jullie je nog herinneren een aantal jaren geleden dat er een botsing was tussen een Russisch vliegtuig met o.a. schoolkinderen en ik meen een UPS vrachtvliegtuig, de brokstukken belandden toen in het Bodenmeer.
Bleek dat dit waarschuwingssysteem niet functioneerde dan wel uit stond. Verstandig om m dus (in ieder geval IRL!) aan te zetten......
De ATC werkte op een backup systeem, en bediende twee systemen tegelijk en de russen deden het tegen overgestelde van wat de TCAS vertelde (stijgen i.p.v. dalen). Was een tijdje geleden een docu over op Discovery
TCAS werkte wel op beide vliegtuigen. Er waren echter wat andere factoren die zorgde voor deze midair collision.Jopp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:50:
[...]
• Air Traffic Control posities waren onderbemand. Één persoon zat op twee posities te controllen waardoor hij niet continue aanwezig was bij iedere situatie.
• De Air Traffic Controller gaf het Russische vliegtuig erg laat door dat zij moesten descenden. Ondertussen was bij de DHL al de TCAS een TRAFFIC alert aan het displayen.
• Het Russische vliegtuig daalde volgens ATC instructies terwijl TCAS aangaf dat hij juist moest klimmen. Ondertussen daalde de DHL (wel volgens de TCAS).
• DHL vliegtuig heeft nooit doorgegeven dat zij een TCAS descent aan het uitvoeren waren.
• Het Russische vliegtuig had TCAS moeten volgen omdat TCAS altijd boven ATC staat.
Anoniem: 121157
Ok, mijn excuses aan iedereen voor mijn misplaatste gedrag. Was niet de bedoeling om er weer een rel uit te halen (voor zover er een rel was, want meningsverschillen regeren de wereld)
@DutchCommando
Je schreef "Let jij nou maar op "vliegeigenschappen". Dan let ik ondertussen wel op het veilig zo'n kist aan de grond zetten."
Ik vond dit best denigrerend, vandaar mijn reactie.
Laten we weer plezier in het vliegen hebben
@DutchCommando
Je schreef "Let jij nou maar op "vliegeigenschappen". Dan let ik ondertussen wel op het veilig zo'n kist aan de grond zetten."
Laten we weer plezier in het vliegen hebben
Mja, kan ik wel begrijpen ja. Overigens had ik het meer zo neergezet (tussen aanhalingstekens) omdat ik totaal niet begrijp wat je er precies mee bedoeltAnoniem: 121157 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:05:
Anoniem: 94390
Gebruik het zo al jaren, in alle testen die ik gedaan heb was het niet vertragend, eerder versnellend als je grafische intensieve schermen op de andere monitor zet.MartijnA3 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:40:
Dit is meer een hardware vraag, maar misschien kunnen jullie me helpen. Een collega van mij draait FS2000 op een PIII-400 met een AGP videokaart én een extra PCI kaart voor een 2e monitor.
Hij is nu aan het kijken naar een nieuwe PC en wil graag weer een tweede monitor ernaast voor FSNavigator. Maar zo'n PCI kaartje lijkt me wat vertragend of niet?
Kan iemand me in de juiste richting wijzen?
Je moet natuurlijk geen doetje van een PCI kaart nemen. Ook van de redelijk recente kaarten worden nog wel PCI versies gemaakt.
Altijd? Was dat niet company policy? Ik weet het niet zeker (en heb ook geen bronvermelding) maar ik had begrepen dat er maatschappijen zijn die zeggen "bij tegenstrijdige meldingen geloven we de TCAS" en maatschappijen die juist andersom redeneren.DutchCommando schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:59:
[...]
Het Russische vliegtuig had TCAS moeten volgen omdat TCAS altijd boven ATC staat.
Voor piloten:rollebol schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:51:
[...]
Altijd? Was dat niet company policy? Ik weet het niet zeker (en heb ook geen bronvermelding) maar ik had begrepen dat er maatschappijen zijn die zeggen "bij tegenstrijdige meldingen geloven we de TCAS" en maatschappijen die juist andersom redeneren.
ICAO Annex 10, Aeronautical Telecommunication, Volume IV, Surveillance Radar and Collision Avoidance Systems
Voor Air Traffic Controllers:"Contrary pilot response. Manoeuvres opposite to the sense of a RA may result in a reduction in vertical separation with the threat aircraft and therefore must be avoided. This is particularly true in the case of an TCAS-TCAS coordinated encounter."
ICAO PANS-ATM Doc 4444, Procedures for Air Navigation Services - Air Traffic Management
"When a pilot reports a manoeuvre induced by an TCAS Resolution Advisory, the controller shall not attempt to modify the aircraft flight path until the pilot reports returning to terms of the current air traffic control instruction or clearance, but shall provide traffic information as appropriate."
[ Voor 39% gewijzigd door DutchCommando op 01-12-2004 16:29 ]
Beste Moderator,
Ik apprecieer uw werk ten zeerste, maar soms moet je vertrouwen op het zelfoplossend vermogen van gebruikers.
Daar de discussie was afgelopen/opgelost, is een reactie van uw zijde alleen maar olie op het vuur gooien.
Bedankt
Laten we de hele zaak maar rusten.
Excuus voor mijn felle reactie en laten we maar doorgaan met wat we het leukst vinden, vliegen.
Een korte vlucht van EHAM naar Zurich.
Na take off van schiphol, in de regen

Excuus voor mijn felle reactie en laten we maar doorgaan met wat we het leukst vinden, vliegen.
Een korte vlucht van EHAM naar Zurich.
Na take off van schiphol, in de regen

Voor alle ICAO contracting states is het inderdaad WET om TCAS te volgen boven ATC. Voor de niet-ICAO landen kan dit anders zijn.DutchCommando schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:05:
[...]
Voor piloten:
ICAO Annex 10, Aeronautical Telecommunication, Volume IV, Surveillance Radar and Collision Avoidance Systems
[...]
Voor Air Traffic Controllers:
ICAO PANS-ATM Doc 4444, Procedures for Air Navigation Services - Air Traffic Management
[...]
En een NVIDIA of ATI kaart met 2 monitoren, werkt dat niet net zo goed?Anoniem: 94390 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:41:
[...]
Gebruik het zo al jaren, in alle testen die ik gedaan heb was het niet vertragend, eerder versnellend als je grafische intensieve schermen op de andere monitor zet.
Je moet natuurlijk geen doetje van een PCI kaart nemen. Ook van de redelijk recente kaarten worden nog wel PCI versies gemaakt.
Ik geloof dat voor het vliegen door ICAO of FAA airspace TCAS geinstalleerd moet zijn en boven ATC staat.bennierex schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:35:
[...]
Voor alle ICAO contracting states is het inderdaad WET om TCAS te volgen boven ATC. Voor de niet-ICAO landen kan dit anders zijn.
Klopt, de ICAO landen moeten de ICAO regels overnemen in hun nationale wetgeving, dus is dat bindend voor iedereen die er gebruik van wil maken.DutchCommando schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:38:
[...]
Ik geloof dat voor het vliegen door ICAO of FAA airspace TCAS geinstalleerd moet zijn en boven ATC staat.
FAA airspace bestrijkt volgens mij alleen maar ICAO landen/staten, dus is dat daar automatisch ook het geval.
Kan iemand het volgende vertellen.
Wat maakt ICAO airspace ICAO?
En wat maakt FAA airspace FAA?
Tx.
Tx.
Goede vraagAnoniem: 121157 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:11:
Kan iemand het volgende vertellen.
Tx.
ICAO airspace bestaat eigenlijk niet. ICAO geeft "standard and recommended practices" zoals dat zo mooi heet. Landen die aangesloten zijn bij ICAO moeten deze regels overnemen in de nationale wetgeving. Aangezien de airspace boven een land valt onder de wetgevingen van dat land moet je je in deze airspace aan de wetten van het betreffende land houden. Als dit land dan een ICAO-lid is zijn dit onder andere de ICAO regels (+ additionele regels opgelegd door dat land).
iemand die nog gaat vliegen vanavond? www.dutchvacc.nl
[ Voor 19% gewijzigd door nealzie op 01-12-2004 18:25 ]
Anoniem: 74065
Bedankt maar ik wil juist de beeld zo mooi mogelijk make? Maar hoe? Me systeem trekt het wel
En vanmorge zag ik een link waar je KLM Boeiing 747 kon downloade, Nu zie ik um nie meer?
Thnx
Die uitleg stond er niet voor niks. En nee, je systeem trekt het niet, neem dat maar van mij aanAnoniem: 74065 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:50:
[...]
Bedankt maar ik wil juist de beeld zo mooi mogelijk make? Maar hoe? Me systeem trekt het wel![]()
En vanmorge zag ik een link waar je KLM Boeiing 747 kon downloade, Nu zie ik um nie meer?Kan je um nog ff linkje posten?
![]()
Thnx
Wat je ook aan nieuwe dure hardware hebt, installeer London Heathrow Pro + een flink AI pakket + alle (vooral cloud) settings op maximum en je zult landen met 5 FPS
Nog iets : Wil degene die de nieuwe startpost gaat verzorgen een link opnemen naar de post van Gilly een paar pagina's terug met de hele uitleg om FS zo soepel mogelijk te laten werken.
Perfect verhaaltje Gilly
edit:
Het is wel ff wennen aan die nieuwe lay-out zeg, maar echt verkeerd vind ik hem niet.
Het is wel ff wennen aan die nieuwe lay-out zeg, maar echt verkeerd vind ik hem niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Sleepie op 01-12-2004 19:17 ]
FS als je er niks aan veranderd, duwt je hele systeem overvol met allerlei zaken die zeker tijdens IFR vluchten NIET intressant zijn. Wil je FS er strak uitlaten zien dan zul je eerst moeten zorgen voor ruimte. Grotendeels kun je die ruimte maken door wat ik eerder poste toe te passen. Ook zitten daarin zaken die er zeker voor zorgen dat het al een stuk mooier wordt.Anoniem: 74065 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:50:
[...]
Bedankt maar ik wil juist de beeld zo mooi mogelijk make? Maar hoe? Me systeem trekt het wel![]()
En vanmorge zag ik een link waar je KLM Boeiing 747 kon downloade, Nu zie ik um nie meer?Kan je um nog ff linkje posten?
![]()
Thnx
Als je de screenshots van de mensen hier ziet dan hebben die weinig meer gedaan dan mijn eerdere uitleg om het "beeld" mooi te krijgen en hebben ze allemaal geen +3.0ghz en een 8600 ultra
Maar goed, ik ken jou defenitie van "mooi beeld" niet natuurlijk
Anoniem: 6941
hmz kan denk ik nog wel een IFR'tje pakkennealzie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:24:
iemand die nog gaat vliegen vanavond? www.dutchvacc.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 6941 op 01-12-2004 19:26 ]
Waar ATC zit kan je nakijken via Eurobook.
w00t!rellehenk schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:59:
[...]
Over squawkbox gesproken![]()
November 26, 2004
SquawkBox 3 Goes Beta
I'm pleased to announce SquawkBox 3 is now feature complete. The Beta 1 build was released to testers today. The last step before release is to fix the remaining open bugs.
Posted by Joel at 11:12 PM
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik geef FsInn @ www.mcdu.com een grotere kans voor een eerdere release date als SB3...
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hmmz ziet er goed uit. Maar dan moet wel iedereen dat gaan gebruiken neem ik aan?ND schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:31:
Ik geef FsInn @ www.mcdu.com een grotere kans voor een eerdere release date als SB3...
Van wat ik er zo van begrijp werkt het met de FSD-server, waar bij mijn weten VATSIM en IVAO op draaien. Lijkt me dan dat dat gewoon werkt...McFlipp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:03:
[...]
Hmmz ziet er goed uit. Maar dan moet wel iedereen dat gaan gebruiken neem ik aan?Dus moet het wel de support van Vatsim krijgen bijvoorbeeld, en ik denk dat SB3 daar toch een streepje voor heeft.
http://www.projectopensky...aft=xewe2&location=europeAnoniem: 74065 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:50:
[...]
![]()
Thnx
Stond twee pagina's terug
Ze zijn op het moment bezig om Vatsim approval te krijgen. Dus zowel SB3 als FsInn zijn ermee bezig.McFlipp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:03:
[...]
Hmmz ziet er goed uit. Maar dan moet wel iedereen dat gaan gebruiken neem ik aan?Dus moet het wel de support van Vatsim krijgen bijvoorbeeld, en ik denk dat SB3 daar toch een streepje voor heeft.
Nou, in principe wel, maar niet helemaal. Van de oorspronkelijke FSD server zijn zowel VATSIM als IVAO inmiddels behoorlijk afgeweken, en er hebben wijzigingen in het protocol plaatsgevonden voor extra features van ASRC, IvAc, IvAp en SB3. Ze hebben dus niet dezelfde server-software, maar wel een gemeenschappelijk oud protocol (PCSB9). Software die dat oude protocol gebruikt (Squawkbox, XSquawkbox en naar ik vermoed FSInn) zal dan ook op beide netwerken werken, maar de radar-clients werken niet op 'het netwerk van de buren' zonder aanpassingen.bennierex schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:10:
[...]
Van wat ik er zo van begrijp werkt het met de FSD-server, waar bij mijn weten VATSIM en IVAO op draaien. Lijkt me dan dat dat gewoon werkt...
Maar VATSIM en FSInn zijn inderdaad bezig elkaars produkt (de server respectievelijk de client) op elkaar af te stemmen, had ik begrepen.
Ok, dat is duidelijkrollebol schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:35:
[...]
Nou, in principe wel, maar niet helemaal. Van de oorspronkelijke FSD server zijn zowel VATSIM als IVAO inmiddels behoorlijk afgeweken, en er hebben wijzigingen in het protocol plaatsgevonden voor extra features van ASRC, IvAc, IvAp en SB3. Ze hebben dus niet dezelfde server-software, maar wel een gemeenschappelijk oud protocol (PCSB9). Software die dat oude protocol gebruikt (Squawkbox, XSquawkbox en naar ik vermoed FSInn) zal dan ook op beide netwerken werken, maar de radar-clients werken niet op 'het netwerk van de buren' zonder aanpassingen.
Maar VATSIM en FSInn zijn inderdaad bezig elkaars produkt (de server respectievelijk de client) op elkaar af te stemmen, had ik begrepen.
Wat vinden jullie eigenlijk van de nachtverlichting op de shots van de nieuwe 747 van PMDG?
Ik vond de nachtverlichting van de PSS 747 altijd zo super mooi!! ik heb nog gezocht naar
een screenshot ervan maar kon alleen maar een nightshot vinden van de PSS 777 die ook
super mooi verlicht is!!! hopelijk dat PMDG er nog wat aan doet.
Ik vond de nachtverlichting van de PSS 747 altijd zo super mooi!! ik heb nog gezocht naar
een screenshot ervan maar kon alleen maar een nightshot vinden van de PSS 777 die ook
super mooi verlicht is!!! hopelijk dat PMDG er nog wat aan doet.

[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 02-12-2004 11:54 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Dat is interessant. Weet je daar toevallig meer van? Naar mijn beste weten gaan ze alleen maar verder van elkaar vandaan.rollebol schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:35:Maar VATSIM en FSInn zijn inderdaad bezig elkaars produkt (de server respectievelijk de client) op elkaar af te stemmen, had ik begrepen.
Sorry las het helemaal verkeerd zie ik nu. Ik las IVAO en VATSIM. Vandaar dat ik het al niet begreep. Zal wel door de nieuwe layout komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Jochem op 03-12-2004 06:40 ]
Anoniem: 37518
Even een heel ander vraagje; sinds wanneer vliegt Martinair met een 737-800 tussen Miami/Orlando en Zuid-Amerika?? Zoek op www.airliners.net maar eens op Martinair i.c.m. een Boeing 737-800....
Dat is een lease inclusief crew. Zie ook de website van Martinair:
Op Atcbox las ik een tijdje terug volgens mij dat het voordeel hiervan is dat de 767 dan van Amsterdam naar Miami vliegt en vervolgens niet meer verder hoeft te vliegen naar bijvoorbeeld Costa Rica.Increased service to San José
Effective beginning October 31st, 2004, Martinair will increase its frequency of service from Miami - Costa Rica to 7 times per week. The flights will operate on Tuesdays, Thursdays and Saturdays as well as 2 flights per day on Wednesdays and Sundays. Service from Orlando - Costa Rica will also increase in frequency to 4 times per week, with flights on Mondays and Fridays and 2 flights on Saturdays. The flights will be operated on a Boeing 737-800 Passenger aircraft.
(,,,)
Anoniem: 84869
Zo even een stukje gevlogen met de KLM1167 naar Helsinki.

En toen was het koffietijd!
Ik ben nu op de terugweg (KLM1170).. Er staan al wat plaatjes returnflight plaatjes op http://pic.yourperception.nl/

En toen was het koffietijd!
Ik ben nu op de terugweg (KLM1170).. Er staan al wat plaatjes returnflight plaatjes op http://pic.yourperception.nl/
Gilly, als ik het me goed herinner heb jij weleens Posky's A340 met het PSS panel gevlogen. Was dat toen met -200 of -300? Wat was je landing weight en welke nose attitude had je?
Ik word gvd zo misselijk van de 9 graden nose up op final. Trouwens, geeft jouw FMGC ook veels te lage VLS waardes? Volgens de boeken zou deze gemiddeld tussen 132-145 kt moeten zijn met ZFW +/- 360k en FOB 20k maar hij blijft eigenwijs 125 kt aangeven
Overigens als ik selected speed 140 vlieg dan heb ik nog teveel nose up
Ik word gvd zo misselijk van de 9 graden nose up op final. Trouwens, geeft jouw FMGC ook veels te lage VLS waardes? Volgens de boeken zou deze gemiddeld tussen 132-145 kt moeten zijn met ZFW +/- 360k en FOB 20k maar hij blijft eigenwijs 125 kt aangeven
[ Voor 10% gewijzigd door ND863 op 03-12-2004 22:28 ]
jaND schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:27:
Gilly, als ik het me goed herinner heb jij weleens Posky's A340 met het PSS panel gevlogen. Was dat toen met -200 of -300? Wat was je landing weight en welke nose attitude had je?
1. Posky model
2. Bob Scott zijn FDE voor de PSS widebody serie --> http://home.comcast.net/~gulfstream-v/index.html
Panel alias zoals gebruikelijk en soundset gebruiken die op Avsim staat. De FDE gebruiken van Bob met de contact point en light sectie van Posky.
ZFW staat bovenaan in het aircraft.cfg. Je kunt ook met de PSS load manager de load aanpassen en dan de load sectie vanuit de pss A340 copie/paste naar je Posky model. Niet vergeet je title= aan te passen ivm aanroepen van de juiste gauges.
Dan heb je eigenlijk de beste combo enige nadeel vind ik zelf dat die FDE iets te veel power in de donder heeft, echter vliegt de kist dan wel super helemaal in auto flight.
A330 zelfde verhaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 03-12-2004 22:49 ]
Dan doe ik iets verkeerd, had het namelijk zo de 1e keer geprobeerd (Scott's FDE + Posky model) maar krijg nog steeds 10 graden pitch @ flaps 4 @ VLS 135 . Ook met Posky's FDE lukt het niet. Kan me ook niet herinneren dat PSS een 3e patch heeft uitgebracht...
Overigens doet de (overpowered) -200 van Scott t wel prima, lijkt erop dat de -300 een pain in the *ss is.
Overigens doet de (overpowered) -200 van Scott t wel prima, lijkt erop dat de -300 een pain in the *ss is.
Ik maak ff een run, details binnen een paar minuten.
VLS is ook niet de snelheid die je moet aanhoudens tijdens final. VLS = minimum normal speed. Vapp moet je aanhouden, die op dezelfde pagina als staat als VLS. Als je kiest voor managed speed mode dan houdt hij ook bij full config Vapp aan.ND schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:02:
Dan doe ik iets verkeerd, had het namelijk zo de 1e keer geprobeerd (Scott's FDE + Posky model) maar krijg nog steeds 10 graden pitch @ flaps 4 @ VLS 135 . Ook met Posky's FDE lukt het niet. Kan me ook niet herinneren dat PSS een 3e patch heeft uitgebracht...
Heb net ff een rondje gedaan met een -200, 173 metric ton ZFW en 8 ton fuel. VLS 139, Vapp 144 pitch up 4.5 graden.
Managed mode gaat ie hier mooi op VLS vliegen 
Ik ga de -200 ook maar ens ff testen dan.

Ik ga de -200 ook maar ens ff testen dan.
Pffffff snap er de ballen meer van. Met EXACT dezelfde setup als jou geeft mijn FMGC een Vapp aan van 134
Als ik handmatig 144 vlieg heb ik ook precies 4,5 pitch.
Anoniem: 75590
Ik heb nog een screenshot gevonden van de PSS 747jos_zwa schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:53:
Wat vinden jullie eigenlijk van de nachtverlichting op de shots van de nieuwe 747 van PMDG?
super mooi verlicht is!!!

Ik neem aan dat je op de 2e init page wel je ZFW en je FOB invult ? Veel meer zou het niet kunnen zijn eigenlijk, erg vreemd allemaalND schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:11:
Pffffff snap er de ballen meer van. Met EXACT dezelfde setup als jou geeft mijn FMGC een Vapp aan van 134Als ik handmatig 144 vlieg heb ik ook precies 4,5 pitch.
omg!! die verlichting is zo enorm mooi!!
@ND:
Ik vlieg zelf gewoon met het standaard PSS a340 model (die is zo beroerd nog niet) i.c.m. met de FDE van bob scott. die vliegt echt super goed!! ook de Vapp speed die de MCDU berekend klopt precies bij mij. Als ik in managed speed mode de app doe dan heb ik precies een pitch van ongeveer 3 graden. ik moet wel eerlijk zeggen dat je er heel goed op moet letten dat je niet te veel fuel over hebt..
het bovenstaande bereik ik altijd als ik nog 10 (x1000 LBS) fuel over heb
@ND:
Ik vlieg zelf gewoon met het standaard PSS a340 model (die is zo beroerd nog niet) i.c.m. met de FDE van bob scott. die vliegt echt super goed!! ook de Vapp speed die de MCDU berekend klopt precies bij mij. Als ik in managed speed mode de app doe dan heb ik precies een pitch van ongeveer 3 graden. ik moet wel eerlijk zeggen dat je er heel goed op moet letten dat je niet te veel fuel over hebt..
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Vluchtje van Schiphol naar Rotterdam (ILS) met Embraer 170 van LOT 

Rolling takeoff:

Weer ouderwets, Nederlands pleuris weer:

Nog steeds geen visual:

Rolling takeoff:

Weer ouderwets, Nederlands pleuris weer:

Nog steeds geen visual:

Uiteraard. Kg's of lbs, maakt geen snars uit. Gek word ik ervan.Gilly schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:06:
[...]
Ik neem aan dat je op de 2e init page wel je ZFW en je FOB invult ? Veel meer zou het niet kunnen zijn eigenlijk, erg vreemd allemaal
10x000lbs is wel heel weinig (tenzij je naar je alternate bent gevlogen) ongeveer 20k lbs (9 ton) aan fuel heeft toch wel een beetje A340 aan reserve toch wel? Welke Vapp geeftie aan?jos_zwa schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:07:
omg!! die verlichting is zo enorm mooi!!
@ND:
Final check, bij mij klopt de flaps manouvring speeds (managed mode) ook voor geen zak. Appr phase active @ managed speed; bij selectie van Flaps1 zakt ie naar 160
Anoniem: 102749
Tijd voor een nieuw Airbus filmpje: volgt later vandaag (nog wat edits noodzakelijk).
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 102749 op 05-12-2004 10:50 ]
FF een belangerijke vraag, khoop hier ook een serieuze antwoord.
Spelen jullie gwn "Create new flight"En zelf een vlucht uitkiezen of doen jullie soort van "Mission" Dat je daar en daar moet vliegen.
Nog een vraag; Zien jullie de passagiers? Mensne naar 't vliegtuig lopen etc, ?
Heeft iemand een link waar ik gratis, addon, etc kan downloaden?
Thnx
Spelen jullie gwn "Create new flight"En zelf een vlucht uitkiezen of doen jullie soort van "Mission" Dat je daar en daar moet vliegen.
Thnx
Anoniem: 6941
*kuch* startpost *kuch*Anoniem: 74065 schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:09:
FF een belangerijke vraag, khoop hier ook een serieuze antwoord.
Thnx
Weet ik, maar dan kom ik van die ingewikkelde sites tegen
Weet iemand hoe ik perfect kan opstijgen? Als eerst druk ik de F4, dan laat ik remmen los (.) Als ik dat heb gedaan, dan blijft 't vliegtuig niet recht maar gaat het naar links of rechts...
Thnx
Met de joystick
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Anoniem: 111246
Dan heb je last van een crosswind (wat bijna altijd het geval is).Anoniem: 74065 schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:54:
[...]
Weet ik, maar dan kom ik van die ingewikkelde sites tegenMja laat maar
Weet iemand hoe ik perfect kan opstijgen? Als eerst druk ik de F4, dan laat ik remmen los (.) Als ik dat heb gedaan, dan blijft 't vliegtuig niet recht maar gaat het naar links of rechts...Hoe kan ik 't vliegtuig rechthoude?
Thnx
Met je joystick of keyboard kun je met 't rudder je kist recht trekken.
Anoniem: 83314
hmm, dit klinkt alsof je de basics nog niet helemaal onder de knie hebt. Vergeet niet dat dit geen simpele game is, maar een simulatie van de werkelijkheid. Probeer eerst eens de 'flight lessons' in FS2004 zelf. Met een Cessna opstijgen, turns maken, navigeren etc etc. Het komt allemaal aan bod. En daarna door naar de grote kisten natuurlijkAnoniem: 74065 schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:54:
[...]
Weet ik, maar dan kom ik van die ingewikkelde sites tegenMja laat maar
Weet iemand hoe ik perfect kan opstijgen? Als eerst druk ik de F4, dan laat ik remmen los (.) Als ik dat heb gedaan, dan blijft 't vliegtuig niet recht maar gaat het naar links of rechts...Hoe kan ik 't vliegtuig rechthoude?
Thnx
succes.
Anoniem: 126974
even paar vraagjes
ik zie bij die screenshot van die vlucht van helsinki naar amsterdam een luchtbrug hoe doe je die?? ik heb die niet
en verkeer laten rondrijden op de luchthaven hoe doe je dat??
ik zie bij die screenshot van die vlucht van helsinki naar amsterdam een luchtbrug hoe doe je die?? ik heb die niet
Dat is toegevoegde scenery. Dit kun je vinden bij avsim of anders kan het ook payware zijn
Ga jij eens de startpost lezenAnoniem: 126974 schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:40:
even paar vraagjes

edit:
Gelukkig lever je een nuttige bijdrage aan het topic...
Gelukkig lever je een nuttige bijdrage aan het topic...
[ Voor 9% gewijzigd door McFlipp op 05-12-2004 17:01 ]
Ik kan al met de Cessna opstijgen en landen, kben nu bezig met de Learjet, met de Boeing 747-400 en de 737 lukt het me amper om te landen, etc en draaien. Als ik eenmaal draai dan gaat ie helemaal naar rechts/of links.Anoniem: 83314 schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:32:
[...]
hmm, dit klinkt alsof je de basics nog niet helemaal onder de knie hebt. Vergeet niet dat dit geen simpele game is, maar een simulatie van de werkelijkheid. Probeer eerst eens de 'flight lessons' in FS2004 zelf. Met een Cessna opstijgen, turns maken, navigeren etc etc. Het komt allemaal aan bod. En daarna door naar de grote kisten natuurlijk
succes.
Ik oefen en oefen elke dag. Maar wil maar nie lukken, Kunne jullie de basic dinge zegge? Opstijgen en landen etc?
Anoniem: 78739
Om te landen met een grote kist moet je zorgen dat je aanvliegroute (approach) lang genoeg is. Probeer eerst eens te oefenen bij helder weer (clear), dan heb je een beter overzicht en geen last van wind. Je kan ook eens oefenen met weinig fuel en zonder payload (in te stellen bij 'aircraft'), dan gaat het nog makkelijker.Anoniem: 74065 schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:39:
[...]
Ik kan al met de Cessna opstijgen en landen, kben nu bezig met de Learjet, met de Boeing 747-400 en de 737 lukt het me amper om te landen, etc en draaien. Als ik eenmaal draai dan gaat ie helemaal naar rechts/of links.
Ik oefen en oefen elke dag. Maar wil maar nie lukken, Kunne jullie de basic dinge zegge? Opstijgen en landen etc?
Om bij de landing af te remmen en meer draagkracht te hebben doe je best je flaps zo'n 20° naar beneden (F7), je moet wel zorgen dat je niet te traag vliegt (gevaar voor stall of 'naar beneden vallen') en niet te snel vliegt (gevaar dat je je landingsgestel naar beneden kan doen op realistic).
Je gebruikt sowieso beter een joystick dan een keyboard, ik denk dat je blijft draaien omdat je met het toetsenbord na bvb. het links-draaien terug naar rechts moet gaan om weer neutraal te vliegen.
Oh, en wanneer je de grond raakt bij het landen meteen je spoilers omhoog (dubbele punt?) en reversers aan (F2 blijven duwen).
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 05-12-2004 19:04 ]
je zegt dat als je eenmaal draait je blijft draaien. Hieruit leid ik af dat je met een toetsenbord vliegt, en je het roer handmatig bedient?
Onthoud bij het draaien dan 1 ding: onthoud hoeveel keer je op het roer knopje hebt gedrukt, en doe dat zelfde aantal ook weer in de tegengestelde richting om je roer weer recht te krijgen.
Ik had trouwens daarnet iets raars. Ik heb het traffic pakket van franko geinstalleerd (4.0), en ik kwam aan op st maarten. Nu had ik het laatste plekje op de general aviation parking daar. Er zat een boeing 737 achter mij, en die landde gewoon, maar direct nadat hij tot stilstand was gekomen op de baan verdween hij direct uit beeld. Komt dit omdat hij nergens meer kon parkeren?
Ik zag trouwens ook een A340 van air france geparkeerd op het platform, kunnen die daar wel fatsoenlijk landen en opstijgen? Ik had met mijn A320 al redelijk moeite om hem tot stilstand te brengen. Wat wel veel tijd kost daar is dat die strip aan het einde geen exit heeft (als je op 09 aankomt), en je dus om moet keren. Ik was daar nog niet geweest, en ik sta zo op het eind van die baan, zie ik geen exit, met een andere plane achter me, dat is toch schrikken dan
Onthoud bij het draaien dan 1 ding: onthoud hoeveel keer je op het roer knopje hebt gedrukt, en doe dat zelfde aantal ook weer in de tegengestelde richting om je roer weer recht te krijgen.
Ik had trouwens daarnet iets raars. Ik heb het traffic pakket van franko geinstalleerd (4.0), en ik kwam aan op st maarten. Nu had ik het laatste plekje op de general aviation parking daar. Er zat een boeing 737 achter mij, en die landde gewoon, maar direct nadat hij tot stilstand was gekomen op de baan verdween hij direct uit beeld. Komt dit omdat hij nergens meer kon parkeren?
Ik zag trouwens ook een A340 van air france geparkeerd op het platform, kunnen die daar wel fatsoenlijk landen en opstijgen? Ik had met mijn A320 al redelijk moeite om hem tot stilstand te brengen. Wat wel veel tijd kost daar is dat die strip aan het einde geen exit heeft (als je op 09 aankomt), en je dus om moet keren. Ik was daar nog niet geweest, en ik sta zo op het eind van die baan, zie ik geen exit, met een andere plane achter me, dat is toch schrikken dan
Ik vlieg ook (nog) met tobo, maar je kan het best vliegen met het numerieke gedeelte van je tobo. En je kan dan je rudder centreren met "5". Let op zet wel je numlock uit.Anoniem: 74065 schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:39:
[...]
Ik kan al met de Cessna opstijgen en landen, kben nu bezig met de Learjet, met de Boeing 747-400 en de 737 lukt het me amper om te landen, etc en draaien. Als ik eenmaal draai dan gaat ie helemaal naar rechts/of links.
Ik heb nog een vraagje, watvoor videokaart gebruiken jullie?
Ik heb ook die aangepaste textures gedownload en geinstalled, maar het is nog steeds niet erg mooi, mijn vga-kaart kan het ook niet altijd even goed aan, vooral met opstijgen/landen met slecht weer.
Ik heb trouwens een radeon 9200 128Mb(ja ik weet het, dat stelt ook niet veel voor
[ Voor 34% gewijzigd door Spits op 05-12-2004 19:50 ]
Anoniem: 83314
Yep, zelfs 747's kunnen daar landen! Aan het einde en op het midden van de baan zit wat extra asfalt zodat de grote jongens ook een 180 graden bocht kunnen maken. Een 737 vlak achter je heeft dan wel pech, want het backtracken kan ff durenBizzarro schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:00:
B747
http://www.airliners.net/open.file/718330/L/
http://www.airliners.net/open.file/713366/L/
A340
http://www.airliners.net/open.file/721693/L/
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 83314 op 05-12-2004 20:41 ]
Ach, ik land zelfs met een lege 747 op Mountain View - HawaiiAnoniem: 83314 schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:37:
[...]
Yep, zelfs 747's kunnen daar landen! Aan het einde en op het midden van de baan zit wat extra asfalt zodat de grote jongens ook een 180 graden bocht kunnen maken. Een 737 vlak achter je heeft dan wel pech, want het backtracken kan ff duren
B747
A340
Lekker kontje
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Jup, nothing beats an A340
Oh, en zij mag er ook wezen hoor
voor eventueel geïnteresseerden:
Feelthere heeft de 3de versie van de ERJ-145 gereleased, ditmaal met FMS
ERJ-145 Pilot in Command
http://www.iemit.com/fas/ProductDetails.aspx?productID=411
ERJ-145 Pilot in Command
Zowel deze ERJ als hun CRJ's hebben (net als in reallife) geen auto throttle, alleen een soort throttle advies bug. Dat is behoorlijk wennen, vooral tijdens de landing. Bij een Cessna moet je het ook zelf doen maar die reageert veel soepeler op throttle veranderingen (en hij gaat een stuk langzamer zodat je meer tijd hebt om in te corrigeren).jeehaa schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:27:
voor eventueel geïnteresseerden:
ERJ-145 Pilot in Command
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ah, een uitdaging!Anoniem: 74065 schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:22:
Waarom zie ik niemand met een grote Boeing 747-400 vliegen ofzo
Tijd om m'n 20 jaar oude KLM 747-200 uit het vet te halen vanmiddag
Grappig zeg, "precies" hetzelfde qua positie en tijd. Ik vermoed dus dat die gast in dat donkerblauwe shirt (die een foto lijkt te nemenhenk83 schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:54:
[...]
Grappig, ik was daar op dezelfde datum als die fotograaf.
Vergelijk deze er is mee
plaatje
Wat een toeval dat je a) bijna dezelfde foto maakt (maar dat zou nog kunnen) en b) die ook nog tegenkomt. Leuk
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Noof, het klinkt bijna alsof je iets fout hebt gedaan met het installeren van de FDE van Bob Scott. Misschien vergeten (of vergeten te saven), de veranderingen in je aircraft.cfg door te voeren ?ND schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:15:
[...]
Uiteraard. Kg's of lbs, maakt geen snars uit. Gek word ik ervan.
[...]
10x000lbs is wel heel weinig (tenzij je naar je alternate bent gevlogen) ongeveer 20k lbs (9 ton) aan fuel heeft toch wel een beetje A340 aan reserve toch wel? Welke Vapp geeftie aan?
Final check, bij mij klopt de flaps manouvring speeds (managed mode) ook voor geen zak. Appr phase active @ managed speed; bij selectie van Flaps1 zakt ie naar 160Bij Take Off ligt mn flaps/slat retraction speed ONDER Vr en V2
Hoe staat dat bij julie?
Ik weet het, dit moet bijna beledigend klinken voor je ... maar toch, van mij kun je dat wel hebben toch...Muahahahaha
hm dat lijkt mij niet zo'n belemmering...beetje oefenenmekkieboek schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:26:
[...]
Zowel deze ERJ als hun CRJ's hebben (net als in reallife) geen auto throttle, alleen een soort throttle advies bug. Dat is behoorlijk wennen, vooral tijdens de landing. Bij een Cessna moet je het ook zelf doen maar die reageert veel soepeler op throttle veranderingen (en hij gaat een stuk langzamer zodat je meer tijd hebt om in te corrigeren).
Anoniem: 83314 schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:37:
[...]
Yep, zelfs 747's kunnen daar landen! Aan het einde en op het midden van de baan zit wat extra asfalt zodat de grote jongens ook een 180 graden bocht kunnen maken. Een 737 vlak achter je heeft dan wel pech, want het backtracken kan ff duren
B747
A340
zit een verschil in: die klm foto liggen er stenen op het strand, met met die A340 is er een strand met een lekker kontje
[ Voor 10% gewijzigd door Bizzarro op 06-12-2004 16:00 ]
quote:
B747
A340
<end quote>
Je zult er maar een vakantie hebben geboekt en "rustig" op het terras (zie de KLM-foto, de 713366, willen drinken.
'k Durf te wedden dat de brochures bij het reisbureau de foto's hebben genomen toen er NET geen vliegtuig aan kwam..........
B747
A340
<end quote>
Je zult er maar een vakantie hebben geboekt en "rustig" op het terras (zie de KLM-foto, de 713366, willen drinken.
'k Durf te wedden dat de brochures bij het reisbureau de foto's hebben genomen toen er NET geen vliegtuig aan kwam..........
Ik ben Sam Chui in CFU (Kerkyra, Cofru) tegengekomen, en ik kan met zekerheid zeggen dat het inderdaad Sam Chui is die Henk op de foto heeft.Twhomp schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:45:
[...]
Grappig zeg, "precies" hetzelfde qua positie en tijd. Ik vermoed dus dat die gast in dat donkerblauwe shirt (die een foto lijkt te nemen) Sam Chui is
Wat een toeval dat je a) bijna dezelfde foto maakt (maar dat zou nog kunnen) en b) die ook nog tegenkomt. Leuk
It's a small world after all 
henk83, heb je jouw foto al gemaild naar Sam Chui? Vind ie wel leuk denk ik!
henk83, heb je jouw foto al gemaild naar Sam Chui? Vind ie wel leuk denk ik!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mjah, langzamerhand weer 'es tijd voor deel 72!
Wie neemt het op zich?
Wie neemt het op zich?
Anoniem: 91858
Eh. Oliver de 742 is uit ongeveer 1969.......... dus al 35 jaar oudYe Greate'96 schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:23:
[...]
Ah, een uitdaging!
Tijd om m'n 20 jaar oude KLM 747-200 uit het vet te halen vanmiddag
^^ Maar hij blijft mooi!
Hier een korte vlucht (25 nm) van Curacao naar Bonaire!

Check. Ben gewoon verwend met pmdg: init ref flaps : vref + 10 in de mcp en klaar is mekkieboekjeehaa schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:01:
[...]
hm dat lijkt mij niet zo'n belemmering...beetje oefenen
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
DAMNZ, zo gaaf!Ye Greate'96 schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:41:
^^ Maar hij blijft mooi!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil ook met dat ding vliegen, maar kan het niet
Kan jij soort klein stap voor stap ding make, Waar je op moet letten als je met dat ding vliegt, Op wat voor snelheid hij moet hebbe om op te stijgen? Wat je moet doen om te landen? Flaps,/snelheid en dat soort dinge, Liefst een uitgebreide uitleg, want ik leer meer van jullie dna dat neppe lesjes die je krijgt in FS2004 zelf

Thnx, kwil zo graag in dat Boeiing 747 vliege, het geef je gwn een KICK
Voor de heren die zich vrijdag in het vlieggeweld online willen storten organiseerd Dutch VACC nog steeds de Friday Nite flyin aanstaande vrijdag op het VATSIM netwerk. check hier
Ruim 100 vluchten in en uit verwacht. Full flag ATC. altijd indrukwekkend.
Ruim 100 vluchten in en uit verwacht. Full flag ATC. altijd indrukwekkend.
Ik wil wel een startpost in elkaar rammelen voor deel 72
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Doe nou maar eerst de tutorial flights voordat je uberhaupt gaat denken het aan het vliegen met een Boeing 747-200Anoniem: 74065 schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:51:
[...]
DAMNZ, zo gaaf!![]()
Ik wil ook met dat ding vliegen, maar kan het niet![]()
![]()
Kan jij soort klein stap voor stap ding make, Waar je op moet letten als je met dat ding vliegt, Op wat voor snelheid hij moet hebbe om op te stijgen? Wat je moet doen om te landen? Flaps,/snelheid en dat soort dinge, Liefst een uitgebreide uitleg, want ik leer meer van jullie dna dat neppe lesjes die je krijgt in FS2004 zelf![]()
Thnx, kwil zo graag in dat Boeiing 747 vliege, het geef je gwn een KICK

Ik ga deeltje 72 nu openen
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
I know I'm stupid, but not thát stupid as you are muhahahahaSleepie schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:23:
[...]
Noof, het klinkt bijna alsof je iets fout hebt gedaan met het installeren van de FDE van Bob Scott. Misschien vergeten (of vergeten te saven), de veranderingen in je aircraft.cfg door te voeren ?
Ik weet het, dit moet bijna beledigend klinken voor je ... maar toch, van mij kun je dat wel hebben toch...Muahahahaha![]()
Gesaved en all, netjes geinstalled etc. (is ook de enige .air file in de folder en de enige .cfg met de goede verwijzing naar de .air file) To be sure dan maar, wilt ieman me dan zijn goed werkende cfg en simfile naar mij toe mailen?
De ene kant is een strandje, de andere kant liggen keien:Bizzarro schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:31:
verschil in: die klm foto liggen er stenen op het strand, met met die A340 is er een strand met een lekker kontje

Edit: En toch snap ik het niet goed: Lijkt wel of er eerst keien lagen en later strand...
Edit2: Ja dus:
Keien:

Strand:

Er staat zelfs nog dezelfde paraplu...
[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 07-12-2004 03:36 ]
Verder vliegen kan in [rml][ FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 72[/rml]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.