| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Lijkt me inderdaad dat het gaat om de magnetische variatie. Coriolis effect vindt wel plaats, maar heeft hier op je vliegtuig geen effect. Bovendien is het coriolis effect op de evenaar 0.Kolky schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:32:
[...]
Het magnetische noorden wijkt iets af van het geografische noorden. Het 'magnetische' oosten dus ook...
Verwijderd
Leuk, een kist ontwikkelen die niet eens meer van de band af roltmekkieboek schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:23:
Ik las op het PSS forum (via fsnordic.net) dat PSS naast de 777 een 757 gaat ontwikkelen. Dat je't weet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 23:55 ]
EHAM:
//VERSION #8 / 25NOV04 / JOCHEM BERENDS
// AIRAC 0412 UPDATE
// ACCORDING TO AIRAC AIP AMENDMENT 08/04 14OCT04, EFFECTIVE 25NOV04
// AMENDMENTS IN TRANSITIONS FOR RUNWAY 06
EHGG:
// UPDATE VERSION #5 / 25NOV04 / JOCHEM BERENDS
// AIRAC 0412 UPDATE
// PAMPUS SID RWY 23 AMENDED
// GREFI 1C and 1D SID DELETED, GREFI ARRIVAL DELETED
EHBK:
// UPDATE VERSION #5 / 25NOV05 / JOCHEM BERENDS
// AIRAC 0412 UPDATE
// RENAMING STARS TO ICAO STYLE ADDITION OF -1M DESIGNATORS
// ADDING NDB/DME APPROACH FOR RUNWAY 04
Te downloaden middels het SID/STAR All-in-one package voor de PMDG van navdata.at
http://www.navdata.at/php/sidstar/aio.php
Verwijderd
Het ontwerp van mijn glareshield is bijna af.
Ga nu beginnen met het toevoegen van de functionaliteit, die in eerste instantie niet uitgebreider zal zijn dan die van de functies die je op het panel van de standaard 777 van FS2004 aantreft.
Misschien implementeer ik later nog de functies zoals max bank angle...
Elkeweg, nadat die basisfunctionaliteit (dus alle functionaliteit van het FS2004 paneel) erin zit ga ik hem uitbrengen.
Nog een vraag: wie weet welke knoppen op het glareshield oplichten als je ze indrukt / als de functie in gebruik is?
Ik kan dit niet halen uit het referentiemateriaal dat ik gebruik.
Vnlr:
-AP: licht op
-CLB CON: ?
-A/T: licht op
-LNAV: ? (denk van wel)
-VNAV: ? (idem)
-FLCH: ? (idem
-HDG HOLD: licht op
-VS/FPA: ?
-ALT HOLD: ? (denk van wel)
-LOC: ? (idem)
-APP: ? (idem)
Ik heb de afbeelding waarop mijn versie van de MCP is gebaseerd bovenin in de afbeelding gezet.
(clickable)

Jochem, ik dacht dat jij altijd het hoofd scherp hield zo rond 23:55 uur?Jochem schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:55:
ook voor jullie dan maar even.. Mede namen rellehenk en davhor:
...................
Te downloaden middels het SID/STAR All-in-one package voor de PMDG van navdata.at

Maar in ieder geval weer super voor de nieuwe release. Zo blijven we tenminste up-to-date.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
A/P selected = ONVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:03:
Vnlr:
-AP: licht op
-CLB CON: ?
-A/T: licht op
-LNAV: ? (denk van wel)
-VNAV: ? (idem)
-FLCH: ? (idem
-HDG HOLD: licht op
-VS/FPA: ?
-ALT HOLD: ? (denk van wel)
-LOC: ? (idem)
-APP: ? (idem)
CLB CON = gelijk aan N1 = niet werkend below 400ft. If selected above 400ft = Thrust as set by FMC met 2 engines. OF Max (Continuous) thrust met 1 engine out.
A/T = Speed mode gaat uit als je VNAV selecteert.
LNAV = Lateral navigation, navigatie als commanded door FMC, not below 500ft
VNAV = Vertical Navigation, hoogte navigatie als commanded door FMC, not below 1000ft
FLCH = Flight Level Change, Maximale climb met een bepaalde snelheid (als selected in IAS window) en thrust van de engine.
HDG HOLD = If selected on, niet in combinatie met LNAV
VS/FPA = Vertical Speed, Flight Path Angle = if selected on V/S FPA zoals commanded in V/S FPA window. Altitude in ALT moet hoger liggen dan current altitude.
ALT HOLD = Automatisch aan als je de hoogte zoals ingesteld in ALT hebt bereikt
LOC = VOR interception, selection kan op ieder moment. (Ook voor ILS)
APP = Loc + G/S interceptie (voor landing). Kan zowel voor als na LOC geselecteerd worden.
Hmm, dat gold voor de Concorde ook. MIsschien zitten er zo minder patentkosten aanVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:54:
[...]
Leuk, een kist ontwikkelen die niet eens meer van de band af rolt

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hey Noofmans ... 747 & A340 roeleren..ND schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:58:
Dacht dat PSS (engels) problemen zou krijgen met het verkrijgen van informatie (amerikaans, boeing)Of gaan ze (weer?) een vliegtuig (proberen) te maken (prutsen) zónder een (betrouwbare) bron?
En misschien is "efficient programming" beter voor hun aangezien de meest simpelste gauge bij hun al -10 FPS is

Zolang het dan dus maar niet de PSS A340 is begrijp ik ?
PSS en PMDG hebben problemen met het verkrijgen van informatie van Airbus. Daarom heeft PMDG ook aangegeven voorlopig geen Airbussen te maken tot die informatie wel beschikbaar is. Wat jij nu hier neerzet is dus gewoon onzinND schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:58:
Dacht dat PSS (engels) problemen zou krijgen met het verkrijgen van informatie (amerikaans, boeing)
Verwijderd
Kunnen jullie mij helpen om de terminal data voor Project Magenta te updaten? Die database van hun - zie attachment - nog door Prabal Ghosh gemaakt is zo out-of-date (Feb2003?). Ik zou niet goed weten hoe dit voor mekaar te krijgen....?
Zie: http://www.projectmagenta.com/ klik dan onder DOWNLOADS en dan onder NAVDATABASE
Is dat op enige wijze te doen?
Jochem schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:55:
ook voor jullie dan maar even.. Mede namen rellehenk en davhor:
EHAM:
//VERSION #8 / 25NOV04 / JOCHEM BERENDS
// AIRAC 0412 UPDATE
// ACCORDING TO AIRAC AIP AMENDMENT 08/04 14OCT04, EFFECTIVE 25NOV04
// AMENDMENTS IN TRANSITIONS FOR RUNWAY 06
EHGG:
// UPDATE VERSION #5 / 25NOV04 / JOCHEM BERENDS
// AIRAC 0412 UPDATE
// PAMPUS SID RWY 23 AMENDED
// GREFI 1C and 1D SID DELETED, GREFI ARRIVAL DELETED
EHBK:
// UPDATE VERSION #5 / 25NOV05 / JOCHEM BERENDS
// AIRAC 0412 UPDATE
// RENAMING STARS TO ICAO STYLE ADDITION OF -1M DESIGNATORS
// ADDING NDB/DME APPROACH FOR RUNWAY 04
Verwijderd
Ik ben er nog niet zo heel lang geleden mee begonnen, maar ik vind het wel een stevige uitdaging. Veel van de freeware modellen van heli's zijn (naar mijn mening) veel gedetailleerder als de fixed-wing modellen. (hoewel er daarvan ook ZEER mooie modellen zijn.
Volgens zie (lees) ik spoken, kennelijk nu al 2 verkeerde dingen gelezenDutchCommando schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:18:
[...]
PSS en PMDG hebben problemen met het verkrijgen van informatie van Airbus. Daarom heeft PMDG ook aangegeven voorlopig geen Airbussen te maken tot die informatie wel beschikbaar is. Wat jij nu hier neerzet is dus gewoon onzin.

Ik heb me zelf alleen verdiept in de syntaxen voor de PMDG. Daar die projectmagenta met andere syntaxen werkt heb ik geen idee hoe dat moet. Misschien kun je ergens een tutorial vinden...Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:54:
Jochem/Rellehenk,
Kunnen jullie mij helpen om de terminal data voor Project Magenta te updaten? Die database van hun - zie attachment - nog door Prabal Ghosh gemaakt is zo out-of-date (Feb2003?). Ik zou niet goed weten hoe dit voor mekaar te krijgen....?![]()
Zie: http://www.projectmagenta.com/ klik dan onder DOWNLOADS en dan onder NAVDATABASE
Is dat op enige wijze te doen?
![]()
![]()
[...]
Verwijderd
rellehenk schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:17:
[...]
Ik heb me zelf alleen verdiept in de syntaxen voor de PMDG. Daar die projectmagenta met andere syntaxen werkt heb ik geen idee hoe dat moet. Misschien kun je ergens een tutorial vinden...
Verwijderd
Ik heb een probleem en zoek al een tijd naar een antwoord maar heb het nog nergens kunnen vinden.. Ik wil graag met de B738 van Kittyhawk vliegen, maar steeds als ik de hoeveelheid brandstof wil veranderen, crasht FS.. ik heb dit niet bij andere vliegtuigen..
Weet iemand wat ik er aan kan doen?
Verwijderd
Hun syntax structuur is als volgt:
Structure
Both the SID and the STAR lists follow this general structure:
[{ICAO Code}]
{procedure name} {runway(s) used}
{part indication}> {description of waypoints}
{procedure name} {runway used}
[{ICAO Code}]
Example:
[LGMK]
TEST1 16
1> +500 MIL @7000 KEA DDM
TEST2 34
1> +500 +INTC090 MIL @7000 KEA DDM
TEST3 ALL
1> +800 KEA
meaning:
[Mykonos Airport in Greece]
Procedure TEST1, Runway 16
part 1 > maintain present heading until 500 ft, fly to VOR MIL at 7000 ft then on to VORs KEA and DDM
Procedure TEST2, Runway 34
part 1 > maintain present heading until 500 ft, turn to intercept heading 090 fly to VOR MIL at 7000 ft then on to VORs KEA and DDM
Procedure TEST3, All runways
part 1 > maintain present heading until 800 ft, then direct KEA
{ICAO Code} 4 letter ICAO code of the Airport
{procedure name} Name of the procedure
{runway used} Runway Number (e.g. 33R, 33L, 33C), ALL (all runways) or 33B (for runways 33L and 33R)
{part indication} indicates what portion of the procedure is being described
{description of waypoints/commands} List of waypoints/commands to be flown.
{part indication}
1> initial (e.g. starting from runway)
2> or 3> continuation of that procedure
A> approach
I> ILS approach
N> NDB approach
V> VOR approach
Waypoints
{altitude} indicates an altitude in feet or a flight level (FL!) is required
{navaid} indicates a navaid name is required
{course} indicates a course is required (always course TO the waypoint)
{heading} indicated an aircraft heading is required (magnetic)
{waypoint name} e.g. VOG, BAMBI etc.
{waypoint radial/distance} e.g. VOG270/15
Defines a point on radial XXX, YY NM from the waypoint (will create the waypoint VOG1 etc.)
{waypoint radial/waypoint radial} e.g. VOG180/LIN280
Defines a point on the intersection of radial XXX from waypoint 1 with radial YYY from waypoint 2
{latitude/longitude} e.g. N13E020, S1530W01545 etc.
Subsequent operations are made on these waypoints. I.e. to set a speed, course to a waypoint, it has to be defined first.
Conditional Waypoints
+{altitude}
e.g. 1> +500 +INTC090 MIL @7000 KEA DDM
This command sets a condition to step to the next waypoint only when the aircraft is above 500 ft (in the example). Normally used right after take off... but it can be used enroute as well. This waypoint would be displayed as (500)in the CDU.
+INTC{heading}
e.g. 1> +500 +INTC050 ABC
This condition means that after passing 500 feet the aircraft should turn to the heading of 050 degrees. Assuming you are on runway 36, taking off heading 360, the +INTC050 would force a right turn to waypoint ABC, which would lie to the south of the runway. The aircraft won't fly to ABC unless it reaches the heading of 50 degrees. To force a left turn to ABC you would have to use +INTC340.
Other Settings/Restrictions
@O (the letter 'O', *not* the digit '0')
e.g. 1> +500 +INTC050 ABC DEF @O GHI
Sets/cancels flyover waypoint. By default, all waypoints read from the SID/STAR are flyover waypoints, i.e. ABC would be flown over, the turn to the next waypoint would not be initiated until the aircraft has reached that waypoint, ABC @O would allow the aircraft to fly to the next waypoint as soon as it has to turn to be able to intercept the proper inbound course.
... MIL @220/ @O KEA ...
... MIL @220/ KEA ...
@{speed}/
e.g. 1> +500 +INTC050 ABC @220/ DEF @O GHI
Sets the speed restriction for the waypoint ABC, in this case 200 knots. Important: speed has to be followed by a slash '/'!
@{altitude}
e.g. 1> +500 +INTC050 ABC @220/ @7000 DEF @O GHI
Sets the altitude restriction for the waypoint ABC, in this case 7000 feet.
@{flight level}
e.g. 1> +500 +INTC050 ABC @220/ @7000 DEF @O @FL220 GHI
Sets the altitude restriction for the waypoint DEF, in this case flight level 220.
.DIS{distance}
To describe a distance from the previously defined waypoint.
.CRS{course}
To describe a course from the previously defined waypoint. (e.g. DUMBA .CRS070)
+V
Radar vector (shown as (VECTOR) in the LEGS page)
Vraag is dan hoe kan ik de syntax structuur uit jullie upload bij NAVDATA service op redelijke eenvoudige wijze omzetten naar de door Project Magenta gebruikte syntax. Dat wordt even puzzelen....

rellehenk schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:17:
[...]
Ik heb me zelf alleen verdiept in de syntaxen voor de PMDG. Daar die projectmagenta met andere syntaxen werkt heb ik geen idee hoe dat moet. Misschien kun je ergens een tutorial vinden...
Ik vrees dat je alles uit moet typen, en dat kost heeeel veel tijd
Project Magenta is natuurlijk niet zo populair als de PMDG, vandaar dat ook bijna niemand zich bezig houdt met het updaten van de procedures...
[ Voor 38% gewijzigd door Floppie op 26-11-2004 22:00 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Kopenhagen - Amsterdam
In eigenlijk alleen maar mist

Als ik me niet vergis is er een progje dat middels jouw voice commands, je dingen in de cockpit kan instellen. Dingen als "gear up, speed flaps 10, flaps 25, vnav" etc. Als het ware is het een virtuele co-piloot die je kan (moet) commanderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Floppie op 28-11-2004 11:29 ]
Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 94% gewijzigd door jos_zwa op 28-11-2004 13:42 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik denk dat je de fire-handles bedoelt. Hiermee kan je dus een brand in de motor blussen. Inderdaad niet zomaar aan trekken en draaien want dan is je motor definitief uitgeschakeldMegamind schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:34:
Wat zijn eigenlijk die grote langwerpige knoppen? Ze zitten ook op de 737 alleen op de throttle... Ik weet alleen dat je ze niet moet bedienen als je aan het vliegen bent
Alleen waar ik me toch zo erg aan irriteer, is dat je in 2D panel je zo hele grote midden raamstijl ziet

Daar heb je Paintshop Pro voor. Edit de juiste bmp uit de panel directory. Je maakt hem zo smal als je wilt en laat de rest gewoon zwart (echt zwart als in rgb 0,0,0). Heb ik wel vaker gedaan bij andere panelen.ND schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:19:
Als ik mn reactie op de screens van PMDG laat zien dan krijg ik een OW ivm met overmatig gebruik vanen
en
smileys.
Alleen waar ik me toch zo erg aan irriteer, is dat je in 2D panel je zo hele grote midden raamstijl zietLelijk en view-belemmerend.
Verwijderd
ff een verslagje van de charterclub vlucht. staat ook op mn website: http://pic.yourperception.nl
Het is 9 uur, tijd om op te staan.. Een kopje koffie gaat er wel in, want we hebben nog een lange vlucht voor de boeg. Even ontbijten en dan naar de briefingroom.

Onze vliegroute voor vandaag is:
DCT GIDID DCT KAMIS A411 CVO/N0460F340 A16 RASDA/N0458F340 UM855 KFK UL619 HANKO/N0461F360 UL619 MAKOL UL602 HMM/N0454F280 T281 AMSAN/N0452F260 T281 NORKU
de wind komt vanuit het Noorden, dus we stijgen op vanaf rwy34, wat goed uitkomt voor onze vliegroute.
Om half twaalf sluit ik de ground power aan, zet ik de electriciteits schakelaar om en de koffie kan pruttelen voor onze passagiers, die voor Holland exel hebben gekozen, maar in een toestel en bemanning van Transavia naar Nederland terug vliegen..
12 uur was iedereen binnen en konden we de deuren sluiten en de clearence aanvragen. Die clearence kregen we van ene Mark (een Nederlandse moslimterrorist

En dan denk je dat je er bent.. maar nee hoor, er stonden nog een aantal toestellen voor me, en naast me. Mijn collega Guy stond ook op de paralelle holdingpoint.

Eindelijk waren wij aan de beurt en toen vol gas! (de TO/GA methode werkt uitstekend en voelt erg realistisch) Toen in een keer doorgeklommen naar FL360, omdat er twee kisten voor me zaten: de een op FL340, en de ander op FL380. Wel zo veilig dus.. Je vliegt eerst een stukje over water het water, en op een gegeven moment zie je heel veel woestijn.

Op cruiselevel ben ik maar gaan lunchen, en toen ik terug kwam was ik bij de kust van Turkije aangekomen. Uit het niets dook opeens een vliegtuig op bij mn TCAS; ik kreeg de waarschuwing TRAFFIC. Ik zag inderdaad dat er een kist recht op me afkwam op FL360, en gooide razendsnel de a/p eraf om de kist op te trekken. Kon hem net ontwijken pfff.

De rest van de vlucht verliep rustig. We vlogen netjes op een rijtje wat een erg mooi gezicht is op serinfo. We hebben ons weer laten zien zeg maar!
Net voor Norku had k iets te laat mijn descend ingezet, maar goed, ik mocht direct Artip en zakken naar FL150. In Nederland was het aardig slecht weer. Vooral voorbij Artip < FL100 had ik alleen mijn instrumenten.

Ik werd op de weg gezet naar SPL en schakelde te laat over naar approach, waardoor ik een hectische vector kreeg naar 030 om op downwind 18R te komen.

Er zat een kist voor me en dat was waarschijnlijk de reden dat ik een overshoot maakte, en scherpe bocht naar links moest maken om voor de baan te komen.

En toen zaten we eindelijk voor de baan.. bleek dat de loc en gs out was! NL2000 probleempje? Ik kon er niet lang over nadenken en heb gelijk een visual gevraagd, en gekregen.

Toen kwam het volgende probleem: Die wolkenlagen waren zo complex, dat mijn computer het erg zwaar had. En een visual maken met een schokkend beeld is niet makkelijk!

Conlusie: Ondanks de probleempjes een prachtige vlucht gehad... machtige mooie scenery, leuke mensen en atc genoeg. Gaan we snel weer doen!
gr,
Frank
IkND schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:19:
Als ik mn reactie op de screens van PMDG laat zien dan krijg ik een OW ivm met overmatig gebruik vanen
en
smileys.
Alleen waar ik me toch zo erg aan irriteer, is dat je in 2D panel je zo hele grote midden raamstijl zietLelijk en view-belemmerend.
Ziet er weer erg gelikt uit allemaal, als PMDG nu de non-standard operations ook nog iets beter implementeert dan in de 737NG is het helemaal fabeltastisch.
En frankrainbird:
[ Voor 66% gewijzigd door jos_zwa op 29-11-2004 09:08 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Tijd voor de 767
Verwijderd
Gelukkig toch nog iemand die het snaptrdluca schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:37:
Ik ben dus de enige die totaal niets aan de PMDG747 vind.Wat een opwinding voor een supersaai uitziend panel. Kruising tussen de PSS747 met de schermen uit de PMDG737. Tja, dat zal ongetwijfeld precies op een echte 747 lijken maar ik vind er werkelijk totaal niets aan.
Tijd voor de 767

Mix van PSS panel en PMDG gauges? Nee bij Level-D hebben ze zeker alles nieuw?
Verwijderd
Hoi,rdluca schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:37:
Ik ben dus de enige die totaal niets aan de PMDG747 vind.Wat een opwinding voor een supersaai uitziend panel. Kruising tussen de PSS747 met de schermen uit de PMDG737. Tja, dat zal ongetwijfeld precies op een echte 747 lijken maar ik vind er werkelijk totaal niets aan.
Tijd voor de 767
Toen ik die panel voor het eerst zag, dacht ik zelfs dat het een default panel was.
Totdat me ineens opviel dat er gauges erin geplakt zaten van de 73NG

De ATR gaat me te langzaam

Ik ben zelf met South African Airways van Johannesburg naar Kaapstad gevlogen (afstand van 677 nm) met een 340-200, en dat was de standaard kist voor die dagelijkse vlucht.mekkieboek schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:40:
Worden er in reallife ook korte vluchtjes (< 1000 nm) gemaakt met joekels als de 747 of 340 ?
early alpha mn jong, early alphaVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:36:
[...]
Hoi,
Toen ik die panel voor het eerst zag, dacht ik zelfs dat het een default panel was.
Totdat me ineens opviel dat er gauges erin geplakt zaten van de 73NG.
De ATR gaat me te langzaam, dus ik wacht ook maar mee op die 767
ben erg benieuwd!
[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 29-11-2004 22:49 ]
Toen ik die panel voor het eerst zag, dacht ik zelfs dat het een origineel bitmapje was van de 1e versie. En gelijk heb ikVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:36:
[...]
Hoi,
Totdat me ineens opviel dat er gauges erin geplakt zaten van de 73NG.
De ATR gaat me te langzaam, dus ik wacht ook maar mee op die 767
ben erg benieuwd!
Totdat ik me ineens opviel dat er dezelfde gauges erin geplakt zaten van de PIC767. owja en een virtual cockpit die nóg lelijker is
De ATR is me te klein

Op de vraag of ze met een A340 korte vluchten doen? Uiteraard, Singapore-Jakarta Total Flight time 1:05 (blocks off/on)
Verwijderd
Vraag me af of een default panel bitmap met wat copy paste werk van de 73NG gauges het woord alpha versie zelfs waard is

Verwijderd
Als je naast de baan komt bij het opstarten dan staat waarschijnlijk de startposition niet goed in afcad. Start afcad, let ook even op hoeveel files er gevonden worden (zullen er twee zijn, default en 1 gemodificeerde) als je EHGG intoetst en daarna moet je de 'S' indrukken op je toetsenbord of view>show start locations. Het simpelste is om ze gewoon weg te halen en bij insert>start location naast de dialogbox op het begin en einde van de runway te klikken, neemt ie als het goed is alles automatisch over, controleren met tools>fault finder...Altaphista schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:15:
Kan iemand voor mij de juiste node properties van de treshold node van de baan 23 van Eelde opzoeken? Telkens als ik start dan sta ik een paar meter naast de baan(andere punten zoals apron e.d. zijn ook fout, ik heb de scenery van NL2000 een tijd geleden gedlled en geinstalleerd, maar ik geloof dat er iets niet helemaal goed mee is). De coordinaten van de node op de treshold heb ik nu: N53* 07.4869' en E6* 35.3950'

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Hmm, ok je zegt dat ie 2 bestanden moet vinden, bij mij vindt ie er maar 1Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:18:
[...]
Als je naast de baan komt bij het opstarten dan staat waarschijnlijk de startposition niet goed in afcad. Start afcad, let ook even op hoeveel files er gevonden worden (zullen er twee zijn, default en 1 gemodificeerde) als je EHGG intoetst en daarna moet je de 'S' indrukken op je toetsenbord of view>show start locations. Het simpelste is om ze gewoon weg te halen en bij insert>start location naast de dialogbox op het begin en einde van de runway te klikken, neemt ie als het goed is alles automatisch over, controleren met tools>fault finder...
(praktisch vraagje: hoe scroll je in Afcad?)
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
View -> Lock to flightsimAltaphista schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:24:
[...]
En dan slewen...
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Dan zit er dus iets niet goed, ik dacht dat je in NL2k via een optie de afcad's installeerd, weet mischien een ander wel. Er staan vast wel op avsim andere afcad's voor NL2k... In AFCAD scroll je zoals hierboven staat, of gewoon met je toetsenbord, Num-Lock uitzetten en je kunt met + en - in en uitzoomen en de andere toetsten kun je alle kanten mee op...Altaphista schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:24:
[...]
Hmm, ok je zegt dat ie 2 bestanden moet vinden, bij mij vindt ie er maar 1terwijl ik de volledige versie (nl2kv291.zip) heb geinstalleerd.

Mischien wordt dit wel gaaf

Verwijderd
Gilly schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mischien wordt dit wel gaafEn zo blijfen we maar wachten en vooruit kieken
Parijs - Dinard

Vergeten LPPT blurry textures patch te installen
Verwijderd
En wie weet waar ik de KLM Boeiing 747 kan downloade? En/of andere vliegtuigen van grote maatschappijen! Bedankt..
Kheb de hele topic doorzocht maar echt niks kunne vinden, dit duurt echt te lang zo

Verwijderd
Zie startpostVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:47:
Weet iemand hoe ik de kwaliteit van 't spel beter en mooier maakt? kheb de startingpost geleze, en die sites bezocht maar kan er niks vinden?Als jullie aardige kunne zijn dat jullie het dan hier plakke wat ik in de ini enzo moet doen
En wie weet waar ik de KLM Boeiing 747 kan downloade? En/of andere vliegtuigen van grote maatschappijen! Bedankt..
Kheb de hele topic doorzocht maar echt niks kunne vinden, dit duurt echt te lang zo
Er is gewoon een afcad voor EHGG in nl2000. Het klopt inderdaad, er is een optie in het meegeleverde featurepanel van nl2000. Kies wel de juiste (fs2002/fs2004). En ldvh! (Liesst das verdammte handbuchAltaphista schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:24:
[...]
Hmm, ok je zegt dat ie 2 bestanden moet vinden, bij mij vindt ie er maar 1terwijl ik de volledige versie (nl2kv291.zip) heb geinstalleerd.
Partitie instellingenVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:47:
Weet iemand hoe ik de kwaliteit van 't spel beter en mooier maakt? kheb de startingpost geleze, en die sites bezocht maar kan er niks vinden?Als jullie aardige kunne zijn dat jullie het dan hier plakke wat ik in de ini enzo moet doen
Het beste is als u FS installeert dit op een aparte partitie te doen, dit verkort de zoektijden naar bestanden enorm.
Bijvoorbeeld:
C: Als windows en programma partitie.
D: Als FS partitie.
E: Als swapfile partitie. Geef deze een vaste waarde, bijvoorbeeld 1.5X uw fisiek geheugen. Dat is altijd voldoende.
Zo voorkomt u dat data door elkaar heen gaat staan en verkort u de zoektijden. Ook een zeer regelmatige defragmentatie draagt bij aan kortere zoektijden. De standaard defragmentatie optie van Windows is een lang durige kwestie, maar zeker effectief.
Grafische en syteem drivers.
Uw grafische drivers, zorg dat u altijd de meest recente versie van drivers voor uw grafische kaart probeerd, mochten deze om welke reden dan ook niet bevallen, keer dan terug na een vorige verzie. . FS is geen spel dat door erg veel mensen gespeeld word. De makers van drivers geven dus ook geen bijzonder hoge prioriteit aan dit spel, vele langdurige problemen als gevolg. Nu FS2004 een flinke poos uit is, zijn de meeste problemen wel uit de drivers. Mocht een vroegere driver versie u beter bevallen dan de nieuwste, gebruik die dan zeer zeker. Dit is persoonlijk en configuratie afhankelijk.
Laat de Anti-Aliasing optie van FS altijd UIT, de vreet performance en werkt erg matig.
Gebruik Riva Tuner voor zowel ATi als Nvidia om uw Anti-Aliasing te regelen, hier neer te halen : http://downloads.guru3d.com/rivatuner.
Riva Tuner is goed beschreven door middel van een handleiding.
Basis instellingen Riva Tuner:
Bitmap LOD advies = -1.0
Texture filtering pref. = Quality
Degree of anisotropy = 4 tot 8
Antialiasing method = 4 of meer, zolang uw videokaart dit toestaat.
Dit zijn de belangrijkste optie binnen rivatuner voor FS. Verdere custom tweaking en expirimenteren is altijd beter natuurlijk, dit is maar een algemeen advies.
FS2004 setting
Als het gaat om de standaard instel mogenlijkheden die FS biedt in het settings menu, ga ik ervan uit dat u daar voor uw zelf inmiddels de juiste mix van instellingen heeft gevonden. Begint u aan de onderstaande tweaks dan kunt u er voor kiezen om FS zo in te stellen zodat het wat aan de zware kant draait. Hopenlijk keert u na deze veranderen terug in een vloeiend lopen sim.
FS9 Config File.
Uw Flight Simulator configuratie file bevindt zich tegenwoordig in: “C:\Documents and Settings\ user_name \Application Data\Microsoft\FS9” en heet “fs9.cfg” deze is te open met een standaard editor als notepad/kladblok. Deze file biedt vreselijk veel optie die in de FS menu's niet zichtbaar zijn. Deze file is nu aan de beurt getweaked te worden. De file is onderverdeeld in sectie [PANELS] is de eerst zichtbare, maar er zijn er velen als u even naar beneden scrolled.
Onderstaand ziet u de optie die aangepast zijn, u kunt ze vergelijken met uw eigen secties en de waardes (achter het = teken) aanpassen. Mocht een regel niet voorkomen kunt u deze toevoegen. Maak eerst een backup van uw fs9.cfg, zodat mocht er iets mis gaan u deze terug kunt zetten.
[PANELS]
IMAGE_QUALITY=0
VIRTUAL_COCKPIT_TEXTURES_SCALE=2.0
[Weather]
TurbulenceScale=1.500000
CLOUD_DRAW_DISTANCE=8
3D_CLOUD_PERCENT=100
DETAILED_CLOUDS=0
CLOUD_COVERAGE_DENSITY=5
CloudsImpostorRingRadius=128000.000000
Met deze cloud settings heeft u veel wolken van lagere kwaliteit. Deze opties zijn binnen de opties van FS ook te regellen en bieden u weinig syteem belasting, maar wel een goed gevulde hemel.
[SOUND]
SOUND=1
SOUND_FADER1=0.500000
SOUND_FADER2=0.460000
SOUND_FADER3=0.620000
SOUND_FADER4=0.800000
SOUND_FADER5=0.810000
SOUND_FADER6=1.000000
SOUND_QUALITY=2
Channels=4 (Gebruik waarde =2 als u een 2 speaker setup heeft)
SamplesPerSec=44100
BitsPerSample=16
[DISPLAY.Device. UW VIDEOKAART ]
TextureAGP=0
PanelAsTexture=0
[DISPLAY]
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=18
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=96.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=20
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=8.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=5.500000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=4
RUNWAY_LIGHTS_SURFACE_SCALAR=1.0
RUNWAY_LIGHTS_VASI_SCALAR=1.0
RUNWAY_LIGHTS_APPROACH_SCALAR=1.0
RUNWAY_LIGHTS_STROBE_SCALAR=1.0
Sluit uw FS9.cfg met de optie opslaan.
Replacement textures en andere files.
De onderstaande files zijn allemaal te vinden op Avsim.com in de File Library. Bij de bestanden zit een readme.txt die u informeerd over de installatie, lees deze zorgvuldig.
Dit zijn zowel bestanden die performance van FS verbeteren als mede het fisuele element verhogen.
* Resized Autogen textures
* Resized Runway and Taxi Textures
* Resized Tree Textures
* Replacement Moon
BlueSphere Project is vergelijkbaar met FScene, uiteraad is BlueSphere freeware maar veroorzaakt veel minder blurry's en is van hogere kwaliteit, al is dit laatste persoonlijk.
* BlueSphere Project (Summer)
* BlueSphere Project (Fall)
* BlueSphere Project (Winter)
* BlueSphere Project (Hard Winter)
* BlueSphere Project (Spring)
Updates:
* BlueSphere Project Service Pack
* BlueSphere Reduced Visibility Layers
Flight Simulator Works Group (FSW) biedt in de FS2004 download sectie vervangde baan en vliegtuig verlichting en een FPS & FIX aan. Vooral dit laatste draagt bij aan een performance boost, doordat de textures van de wolken worden vervangen.
Als laatste tweak, verwijder en backup de file default.xml uit uw \Flight Simulator 9\Autogen\ dit bestand zorgt voor het autogen gedeelte als winkeltjes en benzinestation's in de default scenery, echter zijn deze vrijwel nooit zichtbaar, zeker niet mer IFR vluchten.
Ik heb deze FAQ gemaakt om de grote verzameling tips en tweaks verspreid over internet te verzamellen en de belangrijkste te bundellen. Al deze kleine aanpassingen te samen zullen FS9 weer net water beter laten draaien, zodat u meer van uw sim kunt genieten zonder ergenis.
Verwijderd
Iemand die hier Italiaans kan?

Manual landing, geen tijd voor piccas tijdens de laatste fase

Vergeet niet je landinglights
Het beste is als u FS installeert dit op een aparte partitie te doen, dit verkort de zoektijden naar bestanden enorm.
<knip>
Ik heb deze FAQ gemaakt om de grote verzameling tips en tweaks verspreid over internet te verzamellen en de belangrijkste te bundellen. Al deze kleine aanpassingen te samen zullen FS9 weer net water beter laten draaien, zodat u meer van uw sim kunt genieten zonder ergenis.[/quote]
Fijn dat iemand eens de trucs in 1 post geeft, heb vanavond (voor t lezen van deze post) uit frustratie mijn hele FS9 + addons etc etc verwijderd: een landing op JFK met de standaard 747 was werkelijk een ramp, zo traag.
Ga morgen met frisse moed (vanavond nog even frustratie kwijt) een nwe partitie maken zoals hier vermeld en de tweaks toepassen.
Verwijderd
Ik gebruik geen AIDutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:12:
[...]
Vergeet niet je landinglights. En op een later plaatje zie ik ook dat je TCAS off staat
.
Ik ook niet, desondanks zijn het gewoon dingen die aan moeten staan en ook op checklists aanwezig zijn
niks moet, alles magDutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:28:
[...]
Ik ook niet, desondanks zijn het gewoon dingen die aan moeten staan en ook op checklists aanwezig zijn.
we zijn tenslotte hobbyisten
fijne avond
Verwijderd
Afgezien van het feit dat ik de buitenkant er wel oke vind uitzien, is het vliegwerk toch eigenlijk 3x niks.
Je stel je ILS in, zet je APP aan, ding zakt rustig naar de baan, vraag me niet waarom ie nog zoveel corrections moet maken met een goeie headwind bij de landing, maar goed. Vervolgens rost die AP dat ding keihard de baan in. (speed 140) Kist stuk.
Zelfde approach, weer omstandigheden met de PMDG 737, ding word gewoon goed aan de grond gezet klaar.
Dus weg er mee.
Is het zijn alter ego of is de eerste een mofo^h^h^h^h profiteur die gewoon misbruik wil maken van de naam screenshooter
[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 30-11-2004 23:23 ]
Verwijderd
Leuk, soort oneliner?rellehenk schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:31:
[...]
niks moet, alles mag
we zijn tenslotte hobbyisten
fijne avond
Voor het veilig uitvoeren van een vlucht moet je gewoon bepaalde acties uitvoeren. Wij zijn dan wel hobbyisten maar ondertussen wel hobbyisten met een simulatie waarmee wij echte situaties proberen na te bootsen. Dit hoef je inderdaad niet te doen, maar als je dat niet consequent probeert toe te passen kan je denk ik beter beginnen met het vliegen van de default kisten.
Een prettige nacht voor jou rellehenk?
Verwijderd
DutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:22:
[...]
Leuk, soort oneliner?
Voor het veilig uitvoeren van een vlucht moet je gewoon bepaalde acties uitvoeren. Wij zijn dan wel hobbyisten maar ondertussen wel hobbyisten met een simulatie waarmee wij echte situaties proberen na te bootsen. Dit hoef je inderdaad niet te doen, maar als je dat niet consequent probeert toe te passen kan je denk ik beter beginnen met het vliegen van de default kisten.
Met andere woorden:DutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:22:
[...]
Leuk, soort oneliner?
iemand die geen aandacht besteedt aan zijn lights, is geen serieuze simmer

Verwijderd
hallo, maar ik let niet op lampjes. Ik let op vliegeigenschappen (voor zover ik die kan inschatten).DutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:22:
[...]
Leuk, soort oneliner?
Goedenacht.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 23:41 ]
Verwijderd
Ik vind de lights in FS anders best nutteloos en dan helemaal die landinglights. Zonder zie ik toch iets meer hoorVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:27:
Landing lights aandoen is zeer belangrijk, zeker met DIE weersomstandigheden. Echter, ik vergeet het ook wel eens als ik erg druk ben die kist nog goed voor de baan te krijgen..
[...]
haha idd, ik gooi die landing light altijd uit vlak voor de landing. Stukke duidelijker wat mij betreftVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:42:
[...]
Ik vind de lights in FS anders best nutteloos en dan helemaal die landinglights. Zonder zie ik toch iets meer hoor
Goedenmorgen.DutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:22:
[...]
Leuk, soort oneliner?
Een captain vertrekt in RL op een 737 ook nooit zonder co-pilot. Dus ik vraag me dan of waarom je uberhaupt aan de PMDG737 bent begonnen?
Let jij nou maar op "vliegeigenschappen". Dan let ik ondertussen wel op het veilig zo'n kist aan de grond zetten. Wat bedoel jij met letten op vliegeigenschappen? Zit jij terwijl je vliegt te calculeren wat een beweging naar rechts met je stick doet met het vliegtuig?Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:38:
[...]
hallo, maar ik let niet op lampjes. Ik let op vliegeigenschappen (voor zover ik die kan inschatten).
Goedenacht.
Even voor de duidelijkheid, de discussie ging verder over TCAS. Niet over de landinglightsrellehenk schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:38:
[...]
Met andere woorden:
iemand die geen aandacht besteedt aan zijn lights, is geen serieuze simmer
Van de landinglights heb ik (terecht) wat gezegt, evenals van de TCAS waarop gereageerd werd dat er toch geen AI werd gebruikt. Waarop ik vervolgens zij dat ondanks dat het toch een functie in het vliegtuig is die je als je vliegt met een simulatie dan ook het beste kan gebruiken.
Ik herhaal:rdluca schreef op woensdag 01 december 2004 @ 06:59:
[...]
Goedenmorgen.
Een captain vertrekt in RL op een 737 ook nooit zonder co-pilot. Dus ik vraag me dan of waarom je uberhaupt aan de PMDG737 bent begonnen?
Wij zijn dan wel hobbyisten maar ondertussen wel hobbyisten met een simulatie waarmee wij echte situaties proberen na te bootsen. De PMDG 737NG komt niet default met een schone vrouwelijke co-piloot, dit is dus niet een onderdeel van de simulatie. TCAS echter wel.
Verwijderd
SlaadjeBla schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:22:
Of we vliegen met z'n allen zoals we willen vliegen. Je gaat elkaar toch geen regels opleggen?
Alex, Je kunt een hele mooie 747-400 downloaden van Project OpenskyVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:47:
http://www.projectopensky...aft=xewe2&location=europe
En voor alle overige dingen kun je veelal terecht op www.avsim.com
Je moet wel even registreren, maar daar kun je kisten zoals een Martinair MD-11, 747-200 enz. enz. downloaden, alsmede de panels (cockpits) hiervoor.
Verwijderd
Thnx mate!Dennis_k schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:28:
[...]
Alex, Je kunt een hele mooie 747-400 downloaden van Project Opensky
http://www.projectopensky...aft=xewe2&location=europe
En voor alle overige dingen kun je veelal terecht op www.avsim.com
Je moet wel even registreren, maar daar kun je kisten zoals een Martinair MD-11, 747-200 enz. enz. downloaden, alsmede de panels (cockpits) hiervoor.
Hij is nu aan het kijken naar een nieuwe PC en wil graag weer een tweede monitor ernaast voor FSNavigator. Maar zo'n PCI kaartje lijkt me wat vertragend of niet?
Kan iemand me in de juiste richting wijzen?
Ik zou ook even kijken op sites van IFDG kijken. Hele mooie MD-11's. Daar kun je ook de panel van ACSoft vinden (in het MD-11 gedeelte van het forum staat de link naar de download site)
http://ifdg.net
Succes!!
Over squawkbox gesprokenND schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:37:
Checklists ideaal. Al een paar keer vergeten de spoilers te armen omdat Squawkbox weer zo k*t deed

November 26, 2004
SquawkBox 3 Goes Beta
I'm pleased to announce SquawkBox 3 is now feature complete. The Beta 1 build was released to testers today. The last step before release is to fix the remaining open bugs.
Posted by Joel at 11:12 PM
Verwijderd
• Hoe je moet opstijgen, welke knoppe etc je moet drukke •
• Hoe je moet landen!
• En binnen in de cockpit kijken.. Zie je dan ook de passagiers?
• Op wat je moet letten als je vliegt..
Dit wil ik ff allemaal weten, Ik kan ook de tutorial doornemen, en Vlieglessen nemen, maar het is jammer genoeg allemaal in 't engels, en ik kan het niet zo perfect.
Danku zweer
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het wel proffesioneler overkomen, maar gelukkig kan je in je eigen profiel aangeven dat je de oude lay-out wilt zien!Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:36:
Wat vinden jullie van deze nieuwe lay-out? Ik vind het erg lelijk en saai. Maar vooral klein.. Plaatjes worden zo te zien nu ook kleiner gemaakt, das toch niet leuk meer..
Er zit een boekje bij FS waar de basisknoppen achterop beschreven staan.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:06:
Kan iemand mij kort uitlegge:
• Hoe je moet opstijgen, welke knoppe etc je moet drukke •
• Hoe je moet landen!
• En binnen in de cockpit kijken.. Zie je dan ook de passagiers?
• Op wat je moet letten als je vliegt..
Dit wil ik ff allemaal weten, Ik kan ook de tutorial doornemen, en Vlieglessen nemen, maar het is jammer genoeg allemaal in 't engels, en ik kan het niet zo perfect.
Danku zweer
Het handigste is om te beginnen met een kleine Cessna, om zo de basis van het vliegen te leren. Zo kun je ook leren hoe je moet opstijgen / landen.
Ook de hele topic, en voorgaande topics doorlezen is ook handig omdat er veel tips in staan.
Of je in de cockpit kan kijken ligt er aan of het toestel een Virtuele Cockpit heeft. Niet alle gratis toestellen hebben dit.
Verder is het gewoon oefenen en vaak spelen, dan leer je het vanzelf. Je moet er niet vanuit gaan dat je morgenavond een 747-400 van EHAM naar KLAX vliegt.
Plan een leuke route en ga vervolgens vliegen. En vervolgens steeds een stapje verder uitbreiden door andere toestellen te nemen
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis_k op 01-12-2004 13:17 ]
Verwijderd
Mijn excuses dat ik geen echte piloot ben en dit soort tijdverdrijf pas sinds enkele maanden ken.DutchCommando schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:12:
[...]
Let jij nou maar op "vliegeigenschappen". Dan let ik ondertussen wel op het veilig zo'n kist aan de grond zetten. Wat bedoel jij met letten op vliegeigenschappen? Zit jij terwijl je vliegt te calculeren wat een beweging naar rechts met je stick doet met het vliegtuig?
Desalniettemin gebruik ik wel de procedures en instrumenten die daadwerkelijk van belang zijn om mij in dit SPEL van A naar B te brengen. Dus of er een lampje aan of uit staat, TCAS aan of uit, dat interesseert mij niet zo. Ik zal er aan denken, maar om nou te doen alsof ik ineens simpele Klaas ben. Lijkt wel of ik hier opgescheept zit met middelbare scholieren......
Of ben jij een wanna-be?
edit: Ben ik nu gek of zijn alle plaatjes nu ineens verpest op dit forum?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 13:22 ]
Kort gezegd, als je het niet doet volgens de officiele handelingen zoals het echt gaat, dan tel je niet mee? Ik denk dat dit mijn laatste bericht hier is... ik tel niet mee omdat ik toch alleen maar vlieg voor de fun. De mazzels allemaal!DutchCommando schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:22:
[...]
Leuk, soort oneliner?
Verwijderd
Ik ga met je mee Dennis, voel me hier ook niet op m'n gemak meer.Dennis_k schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:23:
[...]
Kort gezegd, als je het niet doet volgens de officiele handelingen zoals het echt gaat, dan tel je niet mee? Ik denk dat dit mijn laatste bericht hier is... ik tel niet mee omdat ik toch alleen maar vlieg voor de fun. De mazzels allemaal!
Oh ja en iedereen bedankt voor de tijd die in mij gestoken is! Waardeer het ten zeerste! Dag FS vrienden.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 13:39 ]
Feit is dat ik constateerde dat jij TCAS niet aan had staan en daar dus (bij wijze van advies) een opmerking over plaatste. Deze opmerking heb ik ook enkel geplaatst omdat ik dacht dat je dat misschien vergeten was. Dat jij je vervolgens aangevallen voelt kan ik niets aan doen. Ik vind het inderdaad zeer vervelend als mensen niet na advies te krijgen er iets mee willen doen.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:17:
[...]
Mijn excuses dat ik geen echte piloot ben en dit soort tijdverdrijf pas sinds enkele maanden ken.
Desalniettemin gebruik ik wel de procedures en instrumenten die daadwerkelijk van belang zijn om mij in dit SPEL van A naar B te brengen. Dus of er een lampje aan of uit staat, TCAS aan of uit, dat interesseert mij niet zo. Ik zal er aan denken, maar om nou te doen alsof ik ineens simpele Klaas ben. Lijkt wel of ik hier opgescheept zit met middelbare scholieren......
Of ben jij een wanna-be?
edit: Ben ik nu gek of zijn alle plaatjes nu ineens verpest op dit forum?
Dat zeg jij, ik zeg iets anders. Ik zeg namelijk dat als je het niet doet volgens officiele handelingen hier wat van gezegt kan worden en men hier doorgaans verwacht dat je met die adviesen wat doet. Dit omdat wij er ook tijd in steken om jou wat te leren.Dennis_k schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:23:
[...]
Kort gezegd, als je het niet doet volgens de officiele handelingen zoals het echt gaat, dan tel je niet mee? Ik denk dat dit mijn laatste bericht hier is... ik tel niet mee omdat ik toch alleen maar vlieg voor de fun. De mazzels allemaal!
Je hoeft helemaal niet dit forum/topic te verlaten tenzij je zelf geen adviesen wilt ontvangen. En ik denk dat iedere flightsimmer toch wel wil leren.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt waar je ook heen gaat. Als je maar weet dat ik het enkel bedoelde als opbouwende kritiek en advies.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:25:
[...]
Ik ga met je mee Dennis, voel me hier ook niet op m'n gemak meer.
Oh ja en iedereen bedankt voor de tijd die in mij gestoken is! Waardeer het ten zeerste! Dag FS vrienden.
Aangaande de v*rn**kt* plaatjes:
Ga even naar je Preferences en vink Image resize uitschakelen aan.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 01-12-2004 14:04 ]

Commentaar op een ander geven is niks mis mee. Ik vind het 9 van de 10 keer erg leerzaam. Ik ben dan ook een persoon wat goed tegen kritiek kan en eerder bedankt zou zeggen.
Wel is het belangrijk dat iedereen respect heeft voor de manier hoe de ander FS beleeft en welk RL niveau zei willen behalen.
Dit is geen aanval op iemand in dit topic. Ik lees een aantal keer per dag de berichten met groot plezier. Het hogere niveau op dit forum ben ik erg blij mee. Sinds vorige ruzie zijn er een groot aantal gebruikers weg hier en dat heeft het niveau dusdanig omlaag gebracht. BEKOL ik hoop dat jij je bedenkt en toch de nodige input blijft geven op dit forum, aangezien je al een aantal keren wat dingen hebt laten zien die interessant waren.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
waar gaat dit nou over.....over dat iemand een lampje wel of niet had aanstaan.
En iemand die daar (goedbedoeld) advies over geeft al dan wel of niet terecht maar laten we aub even terug naar af, shake virtual hands, aai een keer over je virtuele geweldloze lieveherenbeest stop met onzinnig postgeweld en laten we vooral elkaar helpen met deze hobby!
TCASJopp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:28:
Beste mensen, beste mensen.
waar gaat dit nou over.....over dat iemand een lampje wel of niet had aanstaan.
Dit topic is gesloten.