Een alternatief die de fabrikant geimplementeerd heeft en waarin we in de topicregels aangeven dat het niet de bedoeling is dit te omzeilen. Simpel stellen dat je de controle met het stuur niet omzeilt dus de camera omzeilen is wel prima gaat natuurlijk niet op.this schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:26:
[...]
De veiligheid wordt nog steeds gewaarborgd door de verplichting van je stuur stevig vast te houden. De camera is een alternatief.
Anders had Tesla wel voorzien dat je geen AP meer zou kunnen gebruiken als de camera niet werkt.
Of je nu het stuur of de camera gebruikt qua omzeilen is niet relevant: het omzeilen willen we niet bespreken. Daarnaast je reageert nu op 1 punt maar het blijft staan: jij reageerde op een post met de enige insteek om de AP controle te omzeilen
@this reageerde inderdaad in het topic met de vraag waarom zijn post verwijderd was. Dit is offtopic (kan via DM of in beleidstopic, hier dus). Dus jouw reactie op zijn offtopic reactie was ook offtopic, vandaarMacorgaZ schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:29:
Mijn post in het Tesla-topic was ook verwijderd, prima, ik gaf alleen aan waarom er een andere post verwijderd is.
Het is niet alleen puur het omzeilen van de fabriekssoftware: wettelijk gezien is de fabrikant dit verplicht in te bouwen. Dus door het omzeilen breek je de wet en dit kan vergaande gevolgen hebben. Lijkt mij een belangrijk nuanceMaar goed, ik had grappig genoeg precies het AutoPilot-puntje in die topic-warning gemist, prima.
Maar dan heb ik wel de vraag, waarom wordt hiervoor bij het Tesla-topic dan zo streng gehandhaafd op het niet mogen omzeilen van fabrikantssoftware, terwijl er een heel topic is voor OBD2/VCDS-programmeren waarbij je zelfs functies waarvoor niet is betaald aan de fabrikant kan activeren door betaling aan een bedrijf/Tweaker?
Ik volg dat topic wat jij aanhaalt zelf niet, dus wellicht kan een andere collega hier meer over vertellen. Een snelle scan over de TS laat zien dat je allerlei functies kan activeren die los staan van 'niet voor hoeven betalen' maar meer een optie zijn die de fabrikant nooit aanbiedt (betaald of niet). Bijv verlichtingsoptie, accu percentage, etc.
Voor elke user, of het nu crew is of niet, kan je een TR aanmaken en dan kijkt de (locale) crew ernaar. Die posts die jij aanhaalt zijn nooit gemeld via een TR.Of enorm grappig nog, een Tweakers-moderator die vraagt naar en bevestigt dat hij in zijn andere merkauto exact die melding van "hou je handen aan het stuur" wil deactiveren:
[...]
[...]
Is dit een verschil in inzicht in het Tweakers-team?
Wordt er met dubbele maten gemeten per merk of topic?Het boeit mij eigenlijk vrij weinig hoor, maar ik vind het zo wel frappant.