Toon posts:

Mobiliteit feedback Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Welkom in het Mobiliteit feedbacktopic

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over MOB
  • Je mening over de algemene manier van modereren in MOB
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over MOB in het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

[Voor 7% gewijzigd door Standeman op 02-11-2022 15:11]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18

Mx. Alba

die/hen/zij

Hallo Vervoertweakers! Ik wilde me even voorstellen want vanaf vandaag ben ik moderator Vervoer. :)

Vroem vroem!

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gaan we nu hier ook discussies krijgen over plaatjes van auto’s met spoilers? O-)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Orion84 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:04:
Gaan we nu hier ook discussies krijgen over plaatjes van auto’s met spoilers? O-)
Spoilers hoger dan 10cm moeten tussen spoiler tags! _o-

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ook op tweakers zakken we af naar het peil van Trump en roepen we gewoon tegen een auto importeur mafia zonder dat er iets tegen gedaan wordt .

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59404174

Ik vraag mij af hoelang het nog duurt tot we stoppen met beschaafd posten en gewoon overgaan tot het roepen van "mafia , oplichters of zelfs " en meer van dat soort taal tegen een bedrijf in topics .

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59404620

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59406554

En zo staat het hele topic vol met irrelevante zaken zonder dat er gemodereerd wordt

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Zodra ik wat tijd heb, hevel ik de laatste dagen wel over naar het andere topic. :)

edit: anders even in overleg in het VV feedback topic over hoe en wat. Het loopt nou ook weer niet zo hard dat motor en wind van elkaar gescheiden moeten worden denk ik.

Verplaatst uit: het grote boten topic

[Voor 63% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2019 12:13]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Señor Sjon schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:11:
Zodra ik wat tijd heb, hevel ik de laatste dagen wel over naar het andere topic. :)

edit: anders even in overleg in het VV feedback topic over hoe en wat. Het loopt nou ook weer niet zo hard dat motor en wind van elkaar gescheiden moeten worden denk ik.
Ik had al een vraagje bij Orion84 uitgezet. Na de (zeil)vakantie kom ik wel met een voorstel tot een Watersport boten (vis, zeil, motor, catamaran etc) -topic. Duiken, Vissen etc zijn meer activiteiten maar de hele meuk zit in de sport, recreatie hoek voornamelijk. Sailing & Cruising Tweakers oid ;)

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

franssie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 01:58:

iets anders --- Moeten we misschien dit topic laten mergen met Het grote zeiltopic - Deel 2 ? De overlap is gigantisch.

Of gewoon een vaar topic maken met een fatsoenlijke TS? Dan liefst in sport ipv vervoer?

edit2: en dan ook regelgeving en communicatie meenemen. Dus welke (bijna nooit) benodigde vaarbewijzen, wel welke lichten etc etc?
We hebben nu:
het grote boten topic in VV gestart in 2008
Het grote zeiltopic - Deel 1 was gestart in SG, na de split met AZ/TL uiteindelijk via Het grote zeiltopic - Deel 2 in Sport.

Wil je zeilen en motorjachten splitsen? Denk dat daarvoor de topics niet hard genoeg gaan. Nu zit er wel een hele grote dubbeling in. Maar een goede topicstart is meer dan welkom. Ik weet niet of Sport de beste plek is.

[Voor 41% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2019 16:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Tja, zeilen is wel een sport natuurlijk, en ik kan me voorstellen dat in het zeiltopic ook gesproken kan worden over zeilraces waar men zelf niet aan meedoet, hoewel dat volgens mij momenteel niet gebeurt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Sport (en recreatie) lijkt mij wel een prima plek voor zeil- en (motor)boten.

Transport en vervoer is imho meer geschikt voor ferry's, cruise- en containerschepen (indien daar op Tweakers behoefte aan is), dat valt allemaal onder beroepsvaart.

Watersport is te algemeen, daar valt bijvoorbeeld ook kiten, suppen, en (wind)surfen onder, dat heeft dan weer minder raakvlakken met bootjes.

Motor-, zeil-, visboten en dan ook sloepjes en dergelijke hebben heel veel overeenkomsten wat betreft onderhoud, regelgeving en apparatuur aan boord.
Dit kan zowel sportief als hobbymatig gebeuren, een stukje toeren met een sloep bijt een zeilwedstrijd echt niet.

[Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 15-07-2019 17:10]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Je kan ook op vakantie op een zeilboot, net als een camper of caravan (beide meestal wel Vervoer). ;)

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Señor Sjon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:13:
Je kan ook op vakantie op een zeilboot, net als een camper of caravan (beide meestal wel Vervoer). ;)
Je kan ook op vakantie met een rugzak en wandelen, maar of een wandeltopic dan in vervoer moet staan lijkt mij stug.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mijn idee was samenvoegen. Varen is een grotere gemene deler dan zeilen en motoren. In het boten topic posten ook zeilers, vandaar.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dan heb je nog de activiteit en het vervoersmiddel. ;) Denk dat de een de alias wordt in de ander.

Het grote Watersport topic oid? Dat is wel de grote gemene deler die ook bv Waterkampioen (bestaat dat nog?) e.d. gebruiken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Orion84 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:03:
[...]

Maar laten we niet gaan crossposten en deze discussie gewoon hier houden waar hij hoort :)

@EriksonErik voor wat betreft metrisch vs inch maten: dat ligt gewoon aan wat voor maten er gebruikt worden in de auto waar je aan wilt sleutelen. Dat zou je dus gewoon moeten weten aan de hand van het gereedschap dat je nu hebt. Als dat allemaal gewoon metrisch is, dan is er geen reden om voor het nieuwe gereedschap naar engelse maten te kijken :)
;)

Misschien wel iets om de twee topics tot één "Hét grote...." om te klussen? Ik wil anders misschien ook een topic voor m'n motorfiets gereedschap... Of mag ik daar 't gereedschap wat ik voor m'n auto heb ook voor gebruiken? >:) :9

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-08-2019 12:31]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@wimmel_1 maar even verplaatst naar het feedback topic :)

Samenvoegen kan, dan zouden we wel een alias hier in VV moeten zetten, aangezien iemand die aan zijn auto wil sleutelen niet zo snel in WVB zou kijken waarschijnlijk. Maar op zich is sleutelgereedschap voor auto's etc. toch wel wat anders dan het gereedschap dat in WVB langs komt. Dus ik zie ook niet zo'n probleem met 2 topics.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

;) :*)

Laat alles maar gewoon zoals 't is, een zekere vorm van segmentering in handgereedschap blijf je toch altijd wel houden.

"Ik hai m'n úrste Solex... Opgevoerd mé ne klauwhamer.... "
Destijds ruim 3 dagen op Tweakers aan't zoeken geweest naar welke maat klauwhamer is daar nu precies voor nodig had..... :9

[Voor 12% gewijzigd door Will_M op 04-08-2019 12:29]

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Vraag aan moderator 'Teacher' over zijn/haar ingreep vandaag 14 augustus 2019 in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen:

Waarom een relevante discussie over zonnecellen en powerwalls in relatie tot laden van een EV gewist? Ik snap er echt helemaal niets van en anderen die aan deze dicussie meededen ook niet. Kwam helaas erg als stijf volgens van de letter-van-de-wet ipv van het toch te prefereren handelen volgens de geest-van-de-wet op mij over.

Er is nu niets meer aan te doen ga ik vanuit, maar graag uitleg - ik ben echt verbijsterd. Is mij nog nooit eerder in de vele jaren dat ik op tweakers en het forum kom overkomen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik kan uiteraard niet spreken voor Teacher maar ik vermoed dat de redenatie is dat die onderwerpen niet direct met het opladen van een EV te maken hebben. Elders lopen topics over zonnepanelen, power walls, terugleveren en alle andere zaken die te maken hebben met het zelf opwekken van elektriciteit. Dat jij die elektriciteit (onder andere) gebruikt voor het opladen van een EV maakt voor de genoemde zaken weinig uit.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

• arsimo
Mx. Alba schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:48:
Ik kan uiteraard niet spreken voor Teacher maar ik vermoed dat de redenatie is dat die onderwerpen niet direct met het opladen van een EV te maken hebben. Elders lopen topics over zonnepanelen, power walls, terugleveren en alle andere zaken die te maken hebben met het zelf opwekken van elektriciteit. Dat jij die elektriciteit (onder andere) gebruikt voor het opladen van een EV maakt voor de genoemde zaken weinig uit.
Dat is dus wat ik bedoel met handelen volgens de stijve letter-van-de-wet en niet volgens naar mijn mening betere geest-van-de-wet. De context van elektrische auto's bleef en keerde steeds weer terug in het verhaal - V2G, verstandige keus ivm EV-laden e.d. Als het nu ineens ging over elektrisch koken of welk merk zonnecellen te kopen, ja, dan wordt het off topic. Nu was het duidelijk in de context van de EV en het laden er van.

Jammer, en ook zonde dat het weg is "gehakt", het was namelijk interessant en nuttig.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Maar dan nog gaat het veel meer over de techniek van het zelf elektriciteit opwekken dan over het opladen van een auto. Het is beter om daarmee naar een zonnepanelentopic te gaan en daar aan te geven dat je er ook een EV mee wil opladen. Het gaat niet om volgens de letter van de wet modereren, maar over waar de discussie beter tot zijn recht komt en waar de meeste experts aangaande dat onderwerp zich bevinden.

• arsimo
Mx. Alba schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:16:
Maar dan nog gaat het veel meer over de techniek van het zelf elektriciteit opwekken dan over het opladen van een auto. Het is beter om daarmee naar een zonnepanelentopic te gaan en daar aan te geven dat je er ook een EV mee wil opladen. Het gaat niet om volgens de letter van de wet modereren, maar over waar de discussie beter tot zijn recht komt en waar de meeste experts aangaande dat onderwerp zich bevinden.
Er deden vier mensen met kennis en ervaring over dit onderwerp mee, en die met inhoudelijk argumenten in kader van de EV kwamen.

Sorry dat ik het zo bot zegt maar iemand die dat afbreekt heeft het niet begrepen hoe gedachtenuitwisselingen binnen een onderwerp gaan en behoren te gaan.

Ik laat het hierbij. Ik hoop nog hier een verklaring van de moderator in kwestie te lezen. Ben bang dat die mijn teleurstelling en ook een gevoel van onrechtvaardige behandeling niet weghaalt. Soit, het zal wel slijten vanavond, er zijn ergere dingen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mx. Alba schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:16:
v2g lijkt me toch echt onder de noemer 'laden' vallen... Ik snap het dus ook niet helemaal, deze moderatie :).

Cunning linguist.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

arsimo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:33:
Vraag aan moderator 'Teacher' over zijn/haar ingreep vandaag 14 augustus 2019 in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen:

Waarom een relevante discussie over zonnecellen en powerwalls in relatie tot laden van een EV gewist? Ik snap er echt helemaal niets van en anderen die aan deze dicussie meededen ook niet. Kwam helaas erg als stijf volgens van de letter-van-de-wet ipv van het toch te prefereren handelen volgens de geest-van-de-wet op mij over.

Er is nu niets meer aan te doen ga ik vanuit, maar graag uitleg - ik ben echt verbijsterd. Is mij nog nooit eerder in de vele jaren dat ik op tweakers en het forum kom overkomen.
Tweakers is nu eenmaal een actief gemodereerd forum en dat betekent dat er soms een ingreep plaatsvind. In dit geval ging het om berichten die werden geplaatst ná een sturend bericht (teacher in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen").

De scope van het topic is immers laden/laadpalen, providers/laadpassen. Specifieke onderwerpen zoals V2G, powerwalls, accudegradatie en de morele keuze "laden bij de baas, terugleveren aan je huis" vallen toch echt daarbuiten. Dit soort discussies verdienen een eigen onderwerp en het is echt niet verboden die aan te maken, sterker nog, graag zelfs :Y

Wise enough to play the fool

• arsimo
Inderdaad, mijn teleurstelling en gevoel van onrechtvaardige behandeling is niet weggehaald door de uitleg. Sterker nog, ik vind de reden volkomen onterecht en gebrek aan inhoudelijke kennis van zaken getuigen om dat forum adequaat te modereren.

Maar goed, ik kan er weinig aan doen en ga verder tot de orde van mijn drukke dag.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

teacher schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:13:
De scope van het topic is immers laden/laadpalen, providers/laadpassen. Specifieke onderwerpen zoals V2G, powerwalls, accudegradatie en de morele keuze "laden bij de baas, terugleveren aan je huis" vallen toch echt daarbuiten. Dit soort discussies verdienen een eigen onderwerp en het is echt niet verboden die aan te maken, sterker nog, graag zelfs :Y
De scope is laden. V2G is een onderdeel van laden ;).

Cunning linguist.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

De modbreak die @teacher plaatste lijkt me duidelijk. Als men na een modbreak die modbreak direct negeert, dan heeft dat consequenties. In plaats van de modbreak negeren, had er toen hier in dit topic over gediscussieerd kunnen worden. De modbreak was overigens gemaakt naar aanleiding van topic reports, er zijn dus ook deelnemers in het topic die de discussie over V2G etc storend vonden.

Ik zou zeggen, nodig andere deelnemers in dat topic uit om er hier over te discussiëren of V2G wel of niet on topic zou moeten zijn. Als er een consensus is dan kunnen we daarop modereren. Zolang er kennelijk geen consensus is (topic reports enerzijds en de discussie nu hier anderzijds) dan vallen we terug op de scope zoals die in de TS is gedefinieerd en daar is V2G niet in vermeld dus geven we het voordeel van de twijfel aan de topic reports.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Aanvullend: V2G is dermate interessante kost dat het een eigen topic verdient :Y

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mx. Alba schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:34:
De modbreak die @teacher plaatste lijkt me duidelijk. Als men na een modbreak die modbreak direct negeert, dan heeft dat consequenties. In plaats van de modbreak negeren, had er toen hier in dit topic over gediscussieerd kunnen worden. De modbreak was overigens gemaakt naar aanleiding van topic reports, er zijn dus ook deelnemers in het topic die de discussie over V2G etc storend vonden.

Ik zou zeggen, nodig andere deelnemers in dat topic uit om er hier over te discussiëren of V2G wel of niet on topic zou moeten zijn. Als er een consensus is dan kunnen we daarop modereren. Zolang er kennelijk geen consensus is (topic reports enerzijds en de discussie nu hier anderzijds) dan vallen we terug op de scope zoals die in de TS is gedefinieerd en daar is V2G niet in vermeld dus geven we het voordeel van de twijfel aan de topic reports.
Mwa, dat vind ik wel erg krampachtig. V2G is gewoon onderdeel van het laden. Het valt onder het laadprotocol. Daar is echt 0 twijfel over mogelijk. Ongeacht wat anderen daarvan vinden. Ik kan ook wel een topic report maken in een topic over cooling dat ik vind dat een bepaald merk cooler niet onder cooling valt. Ga je het dan ook gelijk verwijderen?
teacher schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:37:
Aanvullend: V2G is dermate interessante kost dat het een eigen topic verdient :Y
Ook prima hoor :).

[Voor 64% gewijzigd door Bart ® op 14-08-2019 21:40]

Cunning linguist.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

@Bart ® je leest volgens mij compleet over mijn punten heen.

1) Volgens de topic start valt V2G niet binnen de scope.

2) Er waren klachten van andere deelnemers over de V2G discussie die off topic is.

3) Er is door een moderator een duidelijke modbreak geplaatst die aangeeft dat de discussie on topic verder moet gaan.

4) Er wordt toch nog off topic door gediscussieerd.

Nogmaals: nodig deelnemers aan dat topic uit om hier in dit topic te discussiëren of V2G binnen de scope zou moeten vallen of niet. Als jullie samen tot de consensus komen van wel, dan is dat vanaf dan on topic, simpel toch? Of open een V2G topic.

Veel mensen die een EV hebben leveren geen stroom terug aan het net dus is V2G voor hun totaal oninteressant, daar moet je ook rekening mee houden bijvoorbeeld.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

3) Er is door een moderator een duidelijke modbreak geplaatst die aangeeft dat de discussie on topic verder moet gaan.
Nope, @teacher maakte zijn post pas duidelijk en blauw nadat zijn oorspronkelijke ‘zwarte’ verzoek niet het gewenste resultaat had en hij al een boel reacties had gewist.

@teacher ik snap de insteek, maar iets meer overleg vooraf met de locale crew was handig geweest, om dit zijspoor van de discussie in goede banen te leiden. Had denk ik wat wrijving kunnen voorkomen :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

@Orion84 hij plopte bij mij op als alias in DED, vandaar :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

teacher schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:53:
@Orion84 hij plopte bij mij op als alias in DED, vandaar :)
Ah, vandaar. Ik had wel gecheckt of het geen alias naar een topic in DED was, maar niet andersom.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Slecht plan. Terugleveren via EV's is wel degelijk heel erg ontopic. Hoe wil je de verbinding tussen terug leverende EV's zinvol onderbrengen? Die horen volgens datzelfde moderatie profiel NIET thuis in de andere topics want die gaan specifiek niet over EV's. Ik denk dat er nu met een te beperkte blik wordt gekeken, zoals ook al door anderen is aangegeven.

EV's kunnen terugleveren, en gaan dat doen. Dat kun je niet terzijde schuiven. Ook Jedlix zou dus niet in dit topic thuishoren.

Iemand ervaring met Jedlix?

Verplaatst uit: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

[Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2019 09:09]

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 22:31

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Het gaat hier toch over EV's, Laden, laadpalen, providers en laadpassen?

Dan gaat het zeker ook over terugleveren:
  • welke laadpalen zijn hiervoor geschikt (dus: dit topic),
  • via welke provideras loopt dit (dus: dit topic) en
  • hoe gaan die providers daarmee om (dus: dit topic),
  • heb je er speciale laadpassen voor nodig (dus: dit topic)?
Ergo: het is overduidelijk dat ook de discussie V2G, V2H en vergelijkbare hier toch echt thuishoren, gegeven dat je het over bovengenoemde onderwerpen hebt.

Nu wil ik hier zeker niet de rebel uithangen, maar laten we wel sensible zijn en de V2G-discussie niet ergens wegstoppen in een draad waar over van alles gesproken wordt maar niemand in V2G of vergelijkbaar geïnteresseerd is, laat staan er iets zinnigs over kan zeggen.

Dat het hier niet moet gaan om PV-panelen en daarbij horende zaken is een terechte opmerking. :)

Verplaatst uit [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

[Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2019 09:09]

Taal is makkelijker als je denkt...

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Smart Grids waar V2G onder valt lijkt me veel beter in een separaat topic. Het laden/laadpassen is voor veel mensen nog erg onduidelijk, zeker met verschillende stekkers in omloop. Een metadiscussie over hoe je auto je huis voedt van energie, op welke momenten en in welke mate 'vervuilt' dat topic eerder.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 10:30
Mijn lijkt V2G ook wel degelijk een steeds relevanter topic woorden voor niet alleen elektrische auto maar ook voor de laadpalen. Ook waren deze posts over V2G naar mijn idee juist boven gemiddeld vaak geliked in het topic.

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• teacher

teacher

Dysgaf!

Laat ik voorop stellen dat we zeker vinden dat v2g thuishoort op GoT. En je ontkomt niet helemaal aan een overlap. Maar laden / laadpassen is een mainstream ervaringen topic, waarbij "starters" in de ev hun vragen kunnen stellen over welk laadpunt, hoe zit dat met de meterkast, en welke provider is voor mij voordelig.

Om te voorkomen dat een topic te breed en te groot wordt, moet je op een gegeven moment gaan afsplitsen. (Zo is bijvoorbeeld Duurzame Energie & Domotica uit 1 topic ontstaan). En dat betekent ergens een streep trekken. Bij zonnepanelen bijvoorbeeld (horen in een pv topic), of bij accudegradatie (horen in het ev auto of eigen topic), of v2g (hoort in een auto topic of eigen topic).

Dat er nog geen dedicated v2g topic is klopt, dus maak er vooral een waar je flink de diepte in gaat over het onderwerp: welke auto's, providers, kosten, gevolgen, etc. Zo worden de koplopers niet gestoord met de zoveelste "welk laadpunt moet ik kopen" vraag, en de starters hoeven nog geen eindeloze rij posts door te worstelen waar ze nog niet aan toe zijn.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Iets verwijderen omdat het in een eigen topic hoort, dat kan ik begrijpen (en ben ik in veel gevallen ook voorstander van). Maar reacties verwijderen die in een eigen topic horen, terwijl dat eigen topic nog niet bestaat, die snap ik niet. Als er vraag zou zijn naar zo'n apart topic, dan zou dat topic er al gewoon zijn. Dat topic is er dus niet, dus horen de reacties nog in het reeds bestaande topic. Lijkt mij.

Cunning linguist.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Er is in het oorspronkelijke topic waar bovenstaand bericht van mijn hand stond ([EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen) enige commotie ontstaan. In de discussie over laadpalen kwam ook het onderwerp over terugleveren aan het net of aan thuis ter sprake. Je zou zeggen dat dit onderwerp dáár thuis hoort.

Vreemd genoeg kwam er een moderator tussen die vond dat dit niet on topic was en zonder verdere discussie een aantal postst verwijderde. Zelfs toen daarover geschreven werd werden die commentaren verwijderd (=2e ingreep). Verdedigen en overleg bleken onmogelijk.

Daarop plaatste ik bovenstaand bericht, omdat ik probeerde duidelijk te maken waarom zaken als V2G daar wél thuishoren. Ook nu weer een reactie met harde hand en zonder enig verder contact. Ook nu wil ik niet de rebel uithangen, maar ik mag er toch wel wat van vinden.....?

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

En nu ben ik benieuwd of dit onderwerp hier nu beter tot zijn recht komt dan in het topic EV Laden, laadpalen, providers en laadpassen?

Heeft V2G enige raakvlakken hier? Meer raakvlakken hier dan met het EV Laden enz. topic?
Niet om herrie te schoppen, maar gewoon om hier te informeren bij degenen die hier 'rondhangen'. Ik ken dit topic verder niet, maar vraag me af wat je hier met dit onderwerp aan moet....

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

teacher schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:37:
Maar @teacher, Dan mag je in het kader van die V2G het hier dus niet hebben over de laadpalen die daarmee gemoeid zijn, welke providers er hoe mee omgaan en welke laadpassen daarvoor nodig zijn of ermee werken? Want dán is het híér weer off topic en moet je weer ingrijpen en die posts verschuiven naar het EV-enz. topic?

Sorry, maar ik kan het nog niet helemaal volgen. Kun je me a.j.b. hierover uitleg geven?
Niet om je klem te zetten, maar ik zou graag in vriendelijke woorden dit aan je voor willen leggen.

(Dat discussie over PV-panelen en zo niet in het EV-topic thuishoren kan ik wel inzien overigens.)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Enige overlap is onvermijdelijk en zoiets moet ook organisch groeien; ik kan mij zomaar voorstellen dat er uit het v2g topic tot ook weer afsplitsingen komen (ik zie bijvoorbeeld aankomen dat daar over thuisaccu's gepraat gaat worden).

Ik denk dat de richting die de elektronen opgaan bepalen in welk topic iets thuishoort: laden vs terugleveren.

En dan nog de vraag: smart grids zoals v2g, hoort dat in VV, WVB of DED :+

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

teacher schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 03:06:
En dan nog de vraag: smart grids zoals v2g, hoort dat in VV, WVB of DED :+
ehhhh, VV, WVB of DED ? ? ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de de logische opbouw: Zie de lijst alhier ...

Onder het kopje "General Chat" staan;
  • VV = Verkeer & Vervoer.
  • WVB = Wonen & VerBouwen.
Onder "Beeld en Geluid" vind je vervolgens;
  • DED = Duurzame Energie & Domotica.
Da's duidelijk toch? :9 >:)

[Voor 35% gewijzigd door Will_M op 17-08-2019 22:05]

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Smart grid is volgens mij niet voor VV... Het heeft wel met een auto te maken, ten minste het V2G deel, maar niet met Verkeer of Vervoer...

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Mx. Alba schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:30:
Smart grid is volgens mij niet voor VV... Het heeft wel met een auto te maken, ten minste het V2G deel, maar niet met Verkeer of Vervoer...
En dan heet het hier nog "Verkeer & Vervoer feedback".

Waarop slaat dat 'feedback'? Ik vraag het maar even voordat hier ook een discussie ontstaat waar we uitgegooid worden omdat het off topic is....

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Is het mss handiger om een titelwijziging aan te vragen?

"[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"
wijzigen in
"[EV] Laden, ontladen, laadpalen, providers en laadpassen" ?

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
Op maandag 12 augustus ben ik samen met een aantal andere users verwikkeld geraakt in een discussie met een user:
arsimo in "Elektrische auto's - deel 5"

Zonder meer duurde deze discussie te lang voort maar ondanks niet echt constructieve toon (zie hieronder) ben ik al die tijd constructief gebleven in mijn optiek.
  • Huh, wat staat daar nu? Je snapt het volgens mij niet helemaal. Niet erg hoor, maar lees je eens goed in.
  • Het is wel vermoeiend zo
  • (het begint wat lachwekkend te worden)
  • Dan moet niet alleen aasje maar blijkbaar een paar mensen meer hier eens serieus mechanica en energieleer gaan bestuderen.
Exact dezelfde discussie begint echter op 25 augustus weer:
assje in "Elektrische auto's - deel 5"

Omdat inmiddels gebleken was dat deze user voor geen enkele rede vatbaar is ben ik de discussie niet aangegaan. Desalniettemin lijdt het opnieuw tot een zinloze lange discussie en ergernis (dit keer met andere users). Ik heb her en der gereageerd maar de user waar het om ging links laten liggen.

Uiteindelijk heb ik toch een reactie gegeven, niet inhoudelijk maar op de manier van discussiëren en argumenten vormen. Ondanks mijn ergernis heb ik de toon in mijn optiek opbouwend gehouden (ik neem aan dat jullie deze post nog in kunnen zien). Dit was een vrij lange post. Ondanks dat ik begrijp en me voor kan stellen dat deze niet in het topic op zijn plaats is zag ik het als noodzakelijk en enige zinvolle reactie (discussie is namelijk niet zinvol).

Ook hier ben ik de-escalerend gebleven en heb ik ook niet gereageerd op zijn reactie op deze post.

Als mijn reactie daar niet gewenst is ben ik van mening dat al lang hiervoor ingegrepen had moeten zijn op de posts van deze user. Het punt is namelijk dat hij duidelijk en objectief controleerbare foutieve informatie verspreid en halsstarrig blijft herhalen. Ik kan begrijpen dat ik (of andere) worden beschuldigd van vergelijkbare koppigheid maar er is een duidelijk verschil wat mij betreft.

En toen kwam daar de (terechte) mod break:
deepbass909 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:30:
[modbreak]En de hele discussie over regen/coasten/one pedal is hiermee afgelopen. Er wordt door verschillende personen continu hetzelfde gezegd/beweerd, zonder te lezen wat de ander zegt, waardoor er alleen maar herhaald wordt wat er eerder gezegd is. Dat is niet constructief discussiëren en dus zinloos.[/]
Echter, net daarvoor waren er door andere users commentaren met meer constructieve twijfels een verzoek om dan met een berekening te komen. In de tussentijd had ik het begin gemaakt aan een berekening maar was ik tegen een wetenschappelijke studie aangelopen die heel sierlijk exact alle details beschreef waarover zoveel dispuut was.

Van deze studie heb ik een korte samenvatting gepost gecombineerd met een de-escalerende intro:

Ondanks volop mogelijkheid heel bewust niemand (betweterig) gequote en zelfs sturende conclusies of dikgedrukte alineas achterwege gelaten om strijd te voorkomen, puur en alleen bevindingen uit het rapport (best wel een dosis zelfbeheersing gezien het voortraject al zeg ik het zelf).

Ik begrijp het probleem van het "negeren" van een modbreak echter was deze post absoluut zonder twijfel wél informatief en inhoudelijk.In mijn beoordeling woog het gedeelte :
Er wordt door verschillende personen continu hetzelfde gezegd/beweerd, zonder te lezen wat de ander zegt, waardoor er alleen maar herhaald wordt wat er eerder gezegd is. Dat is niet constructief discussiëren en dus zinloos.
zwaarder dan:
En de hele discussie over regen/coasten/one pedal is hiermee afgelopen
Samengevat ben ik ernstig teleurgesteld hoe hier mee om gegaan is, de tijd die ik er in gestoken heb, de moeite om het goed te doen en de uiteindelijk uitkomst dat de meest relevante post in de prullenbak verdwijnt. Ik vind het simpelweg pijnlijk dat ik het luidkeels verspreiden van misinformatie op een tech forum blijkbaar maar moet slikken.

Mijn wens is eigenlijk simpel, als simpelweg de zin "En de hele discussie over regen/coasten/one pedal is hiermee afgelopen" wordt verwijderd uit de modbreak heeft mijn laatste post een prima plaats in het topic. Voorzie deze dan maar van een modbreak om verdere reacties te beteugelen.

Dit simpelweg in de prullenbak knikkeren is Tweakers onwaardig en respectloos naar mij als serieuze gesprekspartner in dit en andere topics.

[Voor 3% gewijzigd door assje op 26-08-2019 16:19]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• arsimo
(Knip gerechtvaardigde rant)

Laat ook maar, die man is mijn tijd en aandacht niet waard.

[Voor 83% gewijzigd door arsimo op 27-08-2019 01:37]

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Die hele discussie heb ik met kromme tenen gevolgd, meteen vanaf het begin. Het punt wat me toen al opviel en waar uiteindelijk een moderator op heeft gereageerd, is dat er
1. steeds hetzelfde herhaald wordt door de diverse schrijvers en
2. er inhoudelijk niet ingegaan wordt (in elk geval bij een deel van de schrijvers) op wat de ander zegt.

Dat getiktak is uiteindelijk afgebroken. Dat kan ik me wel voorstellen; het vervuilt het draadje.
En dat afbreken zegt niets over wie er gelijk of ongelijk heeft.

Maar als ik je een advies mag geven: probeer eens wat bondiger te posten. Ellenlange verhalen roepen snel irritatie op.

[Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 27-08-2019 15:30]

• arsimo
Hippe Lip schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:28:
Die hele discussie heb ik met kromme tenen gevolgd, meteen vanaf het begin. Het punt wat me toen al opviel en waar uiteindelijk een moderator op heeft gereageerd, is dat er
1. steeds hetzelfde herhaald wordt door de diverse schrijvers en
2. er inhoudelijk niet ingegaan wordt (in elk geval bij een deel van de schrijvers) op wat de ander zegt.

Dat getiktak is uiteindelijk afgebroken. Dat kan ik me wel voorstellen; het vervuilt het draadje.
En dat afbreken zegt niets over wie er gelijk of ongelijk heeft.

Maar als ik je een advies mag geven: probeer eens wat bondiger te posten. Ellenlange verhalen roepen snel irritatie op.
Je laatste punt is sowieso waar, ik heb daar inderdaad wat last van, ik geef dat direct toe. Moet even de tijd nemen mijn tekst te "bondigen" voordat ik op de knop druk en in drukte sla ik dat te vaak over.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Als je het in één keer kort doet kost het minder tijd i.p.v. meer tijd om het in te korten; minder drukte ... O-)

[Voor 36% gewijzigd door Hippe Lip op 27-08-2019 16:44]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@assje Het is jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent. Maar hele draadje is niet in de prullenbak geknikkerd, hij staat er nog steeds voor iedereen om te lezen. Maar het was geen discussie. Bij een discussie is er sprake van hoor en wederhoor en ingaan op elkaars argumenten en vragen beantwoorden. Nu werd het topic gedomineerd door enkele gebruikers die maar tegen elkaar bleven roepen dat de ander ongelijk had, zonder te onderbouwen waarom of in te zien waarin de eigen redenatie misschien spaak ging. Er kwamen berichten van meerdere gebruikers die zich heel sterk aan begonnen te storen.

Dat is waar ik op hem ingegrepen, niets meer, niets minder.

De reden dat ik na mijn modbreak jouw post verwijderd heb, is simpel. Ik had de discussie gestopt en je ging er weer inhoudelijk op door met dezelfde argumenten als daarvoor.

Een modbreak is niet een verzoek, die plaatsen wij alleen als er een streep gezet wordt en dien je als gebruiker te respecteren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Anoniem: 323199
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
* Deze reactie is verplaatst vanuit Het grote elektrische steps topic *

Godsakke wat een geneuzel zeg.
We kunnen gewoon normaal met elkaar omgaan lijkt me, maar als er een paar moderators die het naar het hoofd gestegen is gaan lopen zieken, hoeft het van mij helemaal niet meer, en mag je wat mij betreft mij verbannen van het hele platform.

We wisselen hier gewoon informatie uit, informatie die ( ook volgens de geldende richtlijnen ) gewoon uitgewisseld mag worden.

Nog 1 maal; prima als je wil gaan modereren betreft opvoeren als het gaat om een product met wegtoelating.. wat je nu doet is hetzelfde als modereren als iemand je vertelt hoe je je radiografische auto harder kan laten gaan.

Want het is nu een stuk speelgoed, geen voertuig.

Maargoed, je knipt en banned maar een end raak, platforms waar mensen ( xbeam ) moeite doen om informatie te delen met anderen om maar grofweg gecensureerd te worden, hoef ik geen deel van uit te maken.

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 17:30. Reden: Context toegevoegd]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:26
Anders moet heel het topic maar weggemod worden omdat we hier ook over illegale dingen praten? Deze step is verboden in Nederland. 8)7 8)7

Wat voor mods zijn hier nu ineens bijgekomen? :?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 323199 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:10:
Godsakke wat een geneuzel zeg.
We kunnen gewoon normaal met elkaar omgaan lijkt me, maar als er een paar moderators die het naar het hoofd gestegen is gaan lopen zieken, hoeft het van mij helemaal niet meer, en mag je wat mij betreft mij verbannen van het hele platform.

We wisselen hier gewoon informatie uit, informatie die ( ook volgens de geldende richtlijnen ) gewoon uitgewisseld mag worden.

Nog 1 maal; prima als je wil gaan modereren betreft opvoeren als het gaat om een product met wegtoelating.. wat je nu doet is hetzelfde als modereren als iemand je vertelt hoe je je radiografische auto harder kan laten gaan.

Want het is nu een stuk speelgoed, geen voertuig.

Maargoed, je knipt en banned maar een end raak, platforms waar mensen ( xbeam ) moeite doen om informatie te delen met anderen om maar grofweg gecensureerd te worden, hoef ik geen deel van uit te maken.
Het is inderdaad erg triest. Ik zie nu ook dat er veel berichten weg zijn. Dit is echt een slechte gang van zaken zeg. 8)7

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Een referentie naar waar jullie het nu over hebben zou wellicht wel handig zijn?

• Anoniem: 320788
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:23:
Een referentie naar waar jullie het nu over hebben zou wellicht wel handig zijn?
Het weg halen van reacties en links over het opvoeren van een elektrische step.

De discussie liep een beetje uit de hand in het topic, dus een moderator heeft het topic op geschoond en de laatste reacties hier gezet.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 10-09-2019 17:25]

• .oisyn
  • Laatst online: 00:03

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

bottom line schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:13:
Wat voor mods zijn hier nu ineens bijgekomen? :?
Ik gok dat je op mij doelt? Ik ben een toevallige passant die een collega-mod uit de brand helpt door wat algemene huisregels te enforceren ;). Wat betreft je opmerking over het leeghalen, de laatste paar reacties is puur gezever over het modereren zelf, daar stond niets inhoudelijks in. Over de oorspronkelijke mod-acties die de inhoud van het topic betreft laat ik me niet uit, dat is iets tussen jullie en de lokale mods hier.

@Mx. Alba Ik heb even wat reacties van Het grote elektrische steps topic naar hier verplaatst, vandaar dat de context wat weg is gevallen :).

[Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 17:27]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mag ik hier wel reageren want ik snap er niets meer van?

Lesdictische is mijn hash#

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:27:
Mag ik hier wel reageren want ik snap er niets meer van?
Ja, daar is dit topic voor :)

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• xbeam
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen linkjes mag delen die trouwens al veel verder terug in het topic stonden over het aanpassen van step zo dat je er andere merken accu’s in kan gebruiken of een display van ander type Step gebruiken.

Als ik dit namelijk aan de mod vraag krijg ik geen antwoord.

En zoals ik zie hier boven ook al door andere aangeven.

[Voor 8% gewijzigd door xbeam op 10-09-2019 17:35]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 08:11
bottom line schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:13:
Deze step is verboden in Nederland. 8)7 8)7
Nee verboden op de openbare weg ;)
Op privéterrein of dergelijk mag het gewoon.

ontopic: Ik zie niet helemaal wat precies het probleem is met het opvoeren van elektrische steps, momenteel worden deze 'voertuigen' door de Nederlandse wetgeving niet als voertuig gezien wegens het ontbreken van goede regelgeving, wat het eigenlijk gewoon een voorwerp maakt. Als Tweakers het modificeren van voorwerpen in dit geval niet toestaat, waarom zou zo'n topic wel mogen? Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

De door @xbeam gedeelde linkjes doen niks anders dan het aanpassen van de firmware achter, in dit geval, een voorwerp, daar waar ik eigenlijk wel benieuwd ben naar welke huisregel er hier gebroken wordt.

• xbeam
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:36:
@assje Het is jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent. Maar hele draadje is niet in de prullenbak geknikkerd, hij staat er nog steeds voor iedereen om te lezen. Maar het was geen discussie. Bij een discussie is er sprake van hoor en wederhoor en ingaan op elkaars argumenten en vragen beantwoorden. Nu werd het topic gedomineerd door enkele gebruikers die maar tegen elkaar bleven roepen dat de ander ongelijk had, zonder te onderbouwen waarom of in te zien waarin de eigen redenatie misschien spaak ging. Er kwamen berichten van meerdere gebruikers die zich heel sterk aan begonnen te storen.

Dat is waar ik op hem ingegrepen, niets meer, niets minder.

De reden dat ik na mijn modbreak jouw post verwijderd heb, is simpel. Ik had de discussie gestopt en je ging er weer inhoudelijk op door met dezelfde argumenten als daarvoor.

Een modbreak is niet een verzoek, die plaatsen wij alleen als er een streep gezet wordt en dien je als gebruiker te respecteren.
Het enige geroep waar dit om ging was dat jij zonder enige uitleg berichten wiste en ik deze weer terug plaatsen. Omdat niemand snapt waarom je weghaalde.

En nu krijg ik van jouw een waarschuwing omdat ik grapje maakte of ze op je werk niet nog een adviseurs hebben die kan uitleggen wat frimware is en of je dan ook je eigen berichten in het bmw topic wil wissen waar je over chip-tune (op voeren) van je bmw praat.

[Voor 9% gewijzigd door xbeam op 10-09-2019 17:42]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:33:
Als ik dit namelijk aan de mod vraag krijg ik geen antwoord.
In een DM bedoel je? Mocht je je doordram-actie in het topic bedoelen, nogal wiedes, gewoon maar keihard overal tegenaan trappen geeft doorgaans niet het gewenste effect ;)

• SuBBaSS
  • Laatst online: 17:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Jochemd13 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:35:
[...]

Nee verboden op de openbare weg ;)
Op privéterrein of dergelijk mag het gewoon.

ontopic: Ik zie niet helemaal wat precies het probleem is met het opvoeren van elektrische steps, momenteel worden deze 'voertuigen' door de Nederlandse wetgeving niet als voertuig gezien wegens het ontbreken van goede regelgeving, wat het eigenlijk gewoon een voorwerp maakt. Als Tweakers het modificeren van voorwerpen in dit geval niet toestaat, waarom zou zo'n topic wel mogen? Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

De door @xbeam gedeelde linkjes doen niks anders dan het aanpassen van de firmware achter, in dit geval, een voorwerp, daar waar ik eigenlijk wel benieuwd ben naar welke huisregel er hier gebroken wordt.
Als je nou het electrische fietsentopic erbij gehaald zou hebben was je punt wat sterker geweest.
Het ging om het opvoeren, niet om het evt. instellen van het inklappen van spiegels/ ander kleurtje interieurlicht oid.
Beetje rare draai...

• xbeam
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:39:
[...]

In een DM bedoel je? Mocht je je doordram-actie in het topic bedoelen, nogal wiedes, gewoon maar keihard overal tegenaan trappen geeft doorgaans niet het gewenste effect ;)
Precies de DM is hij is alleen boos over grap in topic of ze misschien op werk nog een adviseur over hebben die hem een beetje kan bij praten.

• xbeam
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:44:
[...]

Als je nou het electrische fietsentopic erbij gehaald zou hebben was je punt wat sterker geweest.
Het ging om het opvoeren, niet om het evt. instellen van het inklappen van spiegels/ ander kleurtje interieurlicht oid.
Beetje rare draai...
Daar gingen de berichten wel over alleen dan in firmware zo dat andere accu’s of display kon gebruiken of dat je cruise control op andere snelheid kan instellen. En dan nog is opvoeren in Nederland niet verboden alleen het gebruik op de openbaren daarna wel wel maar dat is de E-step toch al.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Laat ik voorop stellen dat het inderdaad een twijfelgeval is. In België zijn deze steps wel toegelaten op de openbare weg en daar is, neem ik aan, opvoeren van deze voertuigen verboden. In Nederland zijn ze nog niet toegelaten dus mag je ze wel opvoeren want je mag er toch niet mee op de openbare weg... Maar een typegoedkeuring zit er vast wel aan te komen, dus hebben wij besloten om te modereren alsof de typegoedkeuring er in Nederland wel is; dus eigenlijk België te volgen voor wat wel en niet toegestaan wordt: rijden op de openbare weg mag wel besproken worden (zolang je het niet expliciet maakt dat je er in Nederland mee op de openbare weg rijdt), maar opvoeren niet. In een brommertopic op Tweakers zouden we het opvoeren van die dingen ook niet toestaan als discussie-onderwerp, hoe interessant dat vanuit een Tweakers-oogpunt ook zou zijn.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:44:
[...]

Precies de DM is hij is alleen boos over grap in topic of ze misschien op werk nog een adviseur over hebben die hem een beetje kan bij praten.
Een "grap" waar je wat persoonlijke informatie over hem post. Nou ik lach me kapot. Not :/. Even afgezien van de suffe ad hominem.

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 17:57]

• Jochemd13
SuBBaSS schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:44:
[...]

Als je nou het elektrische fietsentopic erbij gehaald zou hebben was je punt wat sterker geweest.
Ik ga me er ook niet volledig in verdiepen ;), tis meer een voorbeeld dat het onder 'tweaken' valt, maar het in dit geval ineens niet toegestaan is.
Mx. Alba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:49:
Laat ik voorop stellen dat het inderdaad een twijfelgeval is. In België zijn deze steps wel toegelaten op de openbare weg en daar is, neem ik aan, opvoeren van deze voertuigen verboden. In Nederland zijn ze nog niet toegelaten dus mag je ze wel opvoeren want je mag er toch niet mee op de openbare weg... Maar een typegoedkeuring zit er vast wel aan te komen, dus hebben wij besloten om te modereren alsof de typegoedkeuring er in Nederland wel is; dus eigenlijk België te volgen voor wat wel en niet toegestaan wordt: rijden op de openbare weg mag wel besproken worden (zolang je het niet expliciet maakt dat je er in Nederland mee op de openbare weg rijdt), maar opvoeren niet. In een brommertopic op Tweakers zouden we het opvoeren van die dingen ook niet toestaan als discussie-onderwerp, hoe interessant dat vanuit een Tweakers-oogpunt ook zou zijn.
Het is natuurlijk grotendeels dat de elektrische step voor de Nederlandse wetgeving nog niks is, behalve niet toegestaan op de openbare weg. Daarbij snap ik de keuze voor de Belgische regelgeving wel, al kan dat wel ergens vermeld worden ipv dat er berichten zonder deze mededeling verwijderd worden (althans, zo kwam het over, correct me if I'm wrong).

Laten we hopen dat de voertuigen snel een goede regelgeving hier in NL krijgen, brengt meer duidelijkheid en voorkomt discussies als deze :)

• xbeam
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:56:
[...]

Een "grap" waar je wat persoonlijke informatie over hem post. Nou ik lach me kapot. Not :/
Het was zeker een wat sarcastisch bedoelde grap dat ontken ik niet. Maar die persoonlijke informatie is niet zo persoonlijke meer als hij die zelf al over publiekelijk ten toon spreidt. en hier u berichten verwijdert met linkjes waarbij het mogelijks de e-step op te voeren, maar zelf dingen over het moter vermogen verhogen van zijn auto bespreekt in een ander topic.

Ik heb niets gezegd wat heel persoonlijk is en wat hij niet zelf al overal verspreid en niemand weet of wist. Van mij kant nogmaals excuus en als jullie besluiten de E-step als brommer te gaan modereren is het wel handig dit melden inplaats van zomaar berichten te gaan verwijderen zonder enige feedback. Dan gaan mensen ook snel minder flauwe reageren op verwijderingen.

Zoals je in reacties hier boven leest was ik niet enigen die het vreemd vond dat ze werden verwijderd dit mede omdat er In veel topics firmware aanpassingen te spraken komen en het daar gewoon mag. Zelfs in auto topic’s is het de gewoonste zaak. Vandaar ook het onbegrip van mijn kant.

Het is inderdaad een beetje flauw hoe ik van mijn kant reactie van de mod uitlokte voor uitleg over het verwijderen maar dit is ontstaan omdat een inhoudelijke uitleg er was überhaupt geen reactie of uitleg en alles gewoon “knip” verwijdert werd.

[Voor 8% gewijzigd door xbeam op 12-09-2019 10:32. Reden: Typo’s]

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

@xbeam zodra auto's wettelijk een maximumconstructiesnelheid wordt opgelegd dan zal het modden van de firmware om dat te omzeilen ook niet meer toegestaan zijn...

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:10:
[...]

Het was zeker een wat sarcastisch bedoelde grap dat ontken ik niet. Maar die persoonlijke informatie is niet zo persoonlijke meer als hij die zelf al over publiekelijk ten toon spreidt.
Irrelevant, het is aan hem om te bepalen waar en wanneer dat gedeeld wordt, hier was het absoluut offtopic en derhalve echt niet cool om het erbij te halen.
Het is inderdaad een beetje flauw hoe ik van mijn kant reactie van de mod uitlokte voor uitleg over het verwijderen maar dit is ontstaan omdat een inhoudelijke uitleg er was überhaupt geen reactie of uitleg.
En dan lijkt escaleren je de juiste oplossing ipv het gewoon even te vragen :?

Goed, ik wil er ook niet te lang over doorzagen, je ziet zelf ook in dat dit niet de beste manier was :)

[Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 18:18]

• xbeam
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:14:
@xbeam zodra auto's wettelijk een maximumconstructiesnelheid wordt opgelegd dan zal het modden van de firmware om dat te omzeilen ook niet meer toegestaan zijn...
1:dat is nu nog niet het geval?
2 ja dat mag wel maar mag je er alleen nog maar op het circuit maar het modden van firmware of het opvoeren is zelf is dan nog steeds niet illegaal.

• xbeam
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:15:
[...]

Irrelevant, het is aan hem om te bepalen waar en wanneer dat gedeeld wordt, hier was het absoluut offtopic en derhalve echt niet cool om het erbij te halen.

[...]

En dan lijkt escaleren je de juiste oplossing ipv het gewoon even te vragen :?
Eens juist normaal vragen was al vaker geprobeerd zonder enige reactie.

Off topic: ik kom later terug vergadering
Excuse:

• Niet online
@xbeam

Edit knop. Aka edit als je de laatste bent die reageerde.

En nee auto's hebben geen wettelijke constructie snelheid.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Kijk, technisch is het ook niet verboden om bromfietsen op te voeren... Zolang je met die opgevoerde bromfiets maar niet de openbare weg op gaat. Toch zou het op Tweakers niet toegestaan worden om over het opvoeren van bromfietsen te praten, omdat de kans zeer groot is dat men er toch de weg mee opgaat.

Als we alleen naar de Nederlandse wetgeving zouden kijken, dan zouden we discussie over elektrische steps niet eens toestaan, omdat die dingen de openbare weg niet op mogen, en wat heb je nou aan zo'n ding als je niet op de openbare weg gaat? Maar aangezien Tweakers ook Vlaanderen bestrijkt, waar die dingen wel de weg op mogen, is de discussie over die dingen toch toegestaan. Maar dan dus onder de Belgische voorwaarden.

• Jochemd13
Mx. Alba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:59:
Als we alleen naar de Nederlandse wetgeving zouden kijken, dan zouden we discussie over elektrische steps niet eens toestaan, omdat die dingen de openbare weg niet op mogen, en wat heb je nou aan zo'n ding als je niet op de openbare weg gaat? Maar aangezien Tweakers ook Vlaanderen bestrijkt, waar die dingen wel de weg op mogen, is de discussie over die dingen toch toegestaan. Maar dan dus onder de Belgische voorwaarden.
Nou in de tuin was het ook best vermakelijk ;)
Al wordt je dat na een paar rondjes snel zat.

Vergeet niet dat er ook modellen op de markt zijn die wel gewoon een typegoedkeuring in Nederland hebben, en dus gewoon de weg op mogen (weliswaar als 'bijzondere bromfiets'). Beetje raar dat als België deze steps niet toeliet dat het topic niet toegestaan zou zijn.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Aangezien ik de "aangevallen" mod ben, even mijn reactie.

@xbeam zoals ik heel duidelijk in het topic heb gemeld, is het niet de bedoeling om in een topic op een mod-ingreep te reageren. Daar blijf je vervolgens over doorgaan, mede door een deel van de informatie domweg opnieuw te plaatsen. Die berichten heb ik allemaal verwijderd. En normaal vragen is iets wat ik jou niet heb zien doen. In de tijd dat ik bezig was je een onderbouwde reactie te sturen (dat kost nou eenmaal tijd, iets wat ik moet delen met een normale baan), bleef je bezig.
Om 17:33u klaag je dat ik niet reageer, terwijl ik je om 17:08u al een reactie heb gestuurd en om 17:31u nogmaals met een aanvullende reactie. Dus ik zou het prettig vinden als je een iets andere toon aanslaat over de gang van zaken.

Het plaatsen van de naam van mijn werkgever is daarnaast absoluut geen grapje en neem ik zeer hoog op. Ook al is het te vinden op het internet. Wat ik hier deel is aan mij en mij alleen.

En dat is alles wat ik er hier over ga zeggen.

Als je vindt dat je nog niet voldoende uitleg hebt gehad, lees je privé berichten nog maar eens goed.

• Niet online
Doet me denken aan een oud hardcore nummer..

Wij zijn niet meer dan zij, maar zeker ook niet minder.

Gewoon normaal doen met elkaar.

• xbeam
  • Niet online
Beste @deepbass909 we hebben allemaal een drukke baan. Ik kom ook nu pas thuis.

Het kost mij ook tijd om mensen te helpen en de linkjes weer op te zoeken waar andere om vragen omdat niemand snapt waarom ze verwijderd zijn en waarbij bij ik het ook nog netjes gevraagd heb of is toegestaan om dit in het topic te plaatsen en antwoord ja was.

Wat het dus nog eens extra onduidelijk maakt waarom ze zonder duiding verwijderd worden.

Uit jou bericht komt het op mij over dat het je meer dwars zat hoe ik aandacht vroeg dan antwoord geven waarom de berichten naar een firmware patch zijn wist.

Ik persoonlijke vindt zeuren over tijden niet relevant omdat het weinig toevoegt aan de discussie waarom het niet mag maar je haalt het zelf aan, je reactie op mijn vraag van 16.48 waar je meer dan een half niet op reageerde. Maar in dat half uur ben wel bezig geweest om mijn linkjes te verwijderen voor dat je met een reactie kwam en die was niet vriendelijk. Maar nogmaals sorry dat in die tussen tijd heel flauw linkjes weer terug plaatste en mijn eigen linkjes in het topic quote zo dat je ze makkelijk kon vinden om te wissen en een flauwe ongepaste grap maakte.

Die patch software heb nodig om bijv de verlichting aan te passen maar daardoor heb ook toegang tot de snelheid. Dit is vergelijkbaar zoals wanneer je een telefoon root om er een custom mod op zetten. Daarom snapt ook niemand dat je de berichten wist. En werd er door mede tweakers gevraagd om ze terug plaatsen om dat die nodig zijn om bijv het display of de accu te vervangen.

Maar ik begrijp dat dit dus ook niet meer omdat een niet openbareweg geschikt voertuig dan opgevoerd kan worden en niet meer legaals de openbare weg op mag ;-)

Volgende als er topic regels gaan veranderen zorg dan dat je dit voortaan eerst communiceert voordat berichten gaat wissen scheelt voor beide kanten een hoop frustratie.

Maar verder Duidelijk verhaal dat je mij irritant vond na dat ik me eigen berichten quote met de tekst vergeet deze niet weg te halen. En daarna de misplaatste grap je werk. En thanks voor de geven tip dat in discussie gaan met een mod heel dom is en dat je dat altijd verliest.

I get your punt

Deze hele discussie had van beide kanten voorkomen kunnen worden als heel even bij had gestaan dat nieuwe beleid in de maak is of dat nieuw beleid eerst wordt gecommuniceerd Voor dat je berichten wist.

Maar het is klaar. Ik ben blij en dankbaar dat je geen Ban hebt gegeven. en zoals in de laatste DM klaar we gaan het niet meer over hebben.

Helaas is er geen digitaal bier en pizza’s anders had ik getrakteerd om het goed gemaakt

Eerste communicatie naar mij:
Beste xbeam,

je hebt zojuist een officiële waarschuwing van mij ontvangen. Ik ga niet ieder linkje controleren wat je nu nog plaatst, ieder linkje dat ik nu nog van je zie over modificeren/tweaken beschouw ik als informatie die we niet willen zien.

Met je manier van reageren op de moderatie, je besluit om openlijk mijn werkgever te benoemen, iets waar jij en geen enkele andere gebruiker ook maar iets mee te maken hebben, en mij persoonlijk aan te vallen heb je iedere millimeter marge die je in het topic had bij mij verspeeld.

Omdat je bijzonder eigenwijs bent en besluit in het topic commentaar te blijven geven, hierbij het officiële standpunt dat binnen Verkeer en Vervoer gehanteerd wordt op het vlak van opvoeren:
Toelichting standpunt wet- en regelgeving en e-steps mods VV

Er is inderdaad geen wetgeving in Nederland die opvoeren van e-steps zou verbieden, sterker nog, tot op heden is er helemaal geen wetgeving over e-steps.

Echter wordt tweakers-breed de regel gehanteerd dat er geen zaken besproken mogen worden in strijdt met de wet zijn. In Verkeer en Vervoer scharen we hier onder andere het buiten de geleverde specificaties van de fabrikant in Nederland fysiek aanpassen van een gemotoriseerd voertuig met typegoedkeuring met als doel deze harder te laten voortbewegen dan oorspronkelijk geleverd, of in de volksmond ook wel opvoeren genoemd.
De enige uitzondering daarop zijn voertuigen die na modificatie door een erkende instantie opnieuw gekeurd worden op veiligheid (zoals een herkeuring door de RDW in het geval van een auto).
Het maakt daarbij niet uit of de poster stelt dat het alleen voor gebruik op eigen terrein is (dan geldt de technische eisen sowieso niet), het gaat erom dat er geen informatie gedeeld wordt waarmee anderen het ook kunnen toepassen die er wel mee de openbare weg op gaan.

Nu zal je zeggen, voor een e-step geldt geen type-goedkeuring, dus waarom mag het daar ook niet. De reden is simpel, we gaan geen uitzonderingen op deze regel maken. Type-goedkeuring is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd en dan zou er op tweakers ineens informatie staan die in strijdt is met onze eigen policy.
toon volledige bericht
Dit is een concepttekst die klaar staat om opgenomen te worden in de policy van dit subforum en is de reden waarom mijn collega-mod jouw initiële post heeft gemodereerd. Maar door hoe je vervolgens zelf bleef schoppen (tip, ga nooit het gevecht aan met een mod, dat verlies je als gebruiker namelijk altijd), voel ik mij nu genoodzaakt alles wat ook maar enigszins in strijdt kan zijn met het bovenstaande, te modereren.

[Voor 78% gewijzigd door xbeam op 12-09-2019 10:15]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 19:01
Waarom staat er in de topic warning nog geen melding dat het verboden is te praten over het aanpassen van een elektrische step?

Anders begint dit over een paar dagen gewoon weer opnieuw.

Mogen we trouwens wel praten over modificaties die niet de snelheid verhogen (opvoeren)? Zoals dashboards, batterijen, accessoires, etc. Als ik de volgende quote van een mod lees dan mag dat dus wel :)
Echter wordt tweakers-breed de regel gehanteerd dat er geen zaken besproken mogen worden in strijdt met de wet zijn. In Verkeer en Vervoer scharen we hier onder andere het buiten de geleverde specificaties van de fabrikant in Nederland fysiek aanpassen van een gemotoriseerd voertuig met typegoedkeuring met als doel deze harder te laten voortbewegen dan oorspronkelijk geleverd, of in de volksmond ook wel opvoeren genoemd.

[Voor 70% gewijzigd door Randleman op 11-09-2019 10:31]

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 12:18
(tip, ga nooit het gevecht aan met een mod, dat verlies je als gebruiker namelijk altijd), voel ik mij nu genoodzaakt alles wat ook maar enigszins in strijdt kan zijn met het bovenstaande, te modereren.
Precies dit was de reden dat ik jaren geleden ben gestopt met reageren, heel eng dit soort boven iedereen verheven mods.

• Niet online
RobTaunus208 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:17:
[...]

Precies dit was de reden dat ik jaren geleden ben gestopt met reageren, heel eng dit soort boven iedereen verheven mods.
Jammer dat je nu weer reageert, je was zo goed bezig.
Tot over 5 jaar voor de volgende reactie

Je verliest idd altijd als je in het topic het gevecht aangaat.
En om een goede rede,. Er wordt namelijk gevraagd niet verder te gaan.
Toch door gaan in het topic,? eigen keus dus verlies.
Los het op via de dm/pb, stel je vraag in het daarvoor bestemde gedeelte.
Doe je dat niet, dat zal je toch aan het kortste eind trekken...

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

RobTaunus208 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:17:
[...]

Let wel, het gaat hier niet om het aangaan van de discussie an sich. Het gaat om het herhaaldelijk blijven natrappen. Dan hanteren we uiteindelijk gewoon de banhamer. We gaan heus niet denken: ach, we laten 'm maar z'n gang gaan want ik heb er geen zin meer in.

En weens eens heel eerlijk: hoeveel plekken ken jij waar minstens zoveel ruimte is voor feedback als hier op tweakers?

[Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2019 03:20]

• xbeam
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 12 september 2019 @ 03:18:
[...]

Let wel, het gaat hier niet om het aangaan van de discussie an sich. Het gaat om het herhaaldelijk blijven natrappen. Dan hanteren we uiteindelijk gewoon de banhamer. We gaan heus niet denken: ach, we laten 'm maar z'n gang gaan want ik heb er geen zin meer in.

En weens eens heel eerlijk: hoeveel plekken ken jij waar minstens zoveel ruimte is voor feedback als hier op tweakers?
Ik hoop dat dit bericht nu niet wordt gezien als na trappen want dat is niet mijn opzet. Maar duiden is waarschijnlijk wel handig omdat er nogal wat grijs gebied is. Wat de kans op herhaling door andere groot maakt.

Het gaat in dit geval niet over na trappen?
En ik heb niemand een iets onwenselijks of onzedelijks genoemd of mensen en groepen beledigd.

Het gaat er over dat er nog steeds geen duidelijk antwoord is op de vraag wat mag wel en wat mag niet. Aangezien je op de auto topic wel mag linken naar firmware aanpassingen om extra functies aan aan te zetten en mag praten over chip-tuning (dat doet de betreffende mod namelijk zelf ook) blijft het heel verwarrend waarom je hier niet over firmware mag praten. Kijk dat opvoeren snappen ik nu wel. Maar zoals door meerdere aangeven is het onhandig dat dit nog niet online in de topic regels staat/stond.
Maar mag je daarnaast dan wel of niet praten over bijv een display aanpassen? omdat je zelfde mod software voor gebruikt?

In mijn geval ging het om een klein aantal berichtjes van mij ging in de trant van vergeet deze berichten ook niet te niet te wissen met een tag/quote naar mijn eigen berichten met een willekeurig frimware linkje omdat er met totale willekeurige berichten zonder uitleg verwijderd werden. De andere ook gewiste berichten waren van andere die zich ook af vroegen waarom er zomaar berichten zonder rede gewist werden. Omdat het antwoord over de rede uitbleef omdat niet inzag waarom verwijderde berichten niet zouden mogen linken naar firmware mods waarbij het ook netjes gevraagd was of de linkjes geplaatst mochten worden.

Een van de bericht die ik geplaatst heb was een verkeert plaatste/gevallen grap waarbij ik zijn werkgever heb genoemd. De grap was in de trant van je werkt bij advies bureau en vraag eens wat advies over dit onderwerp. Daarvoor heb ik mij excuus aangeboden.

Maar berichten waar het bericht hier boven naar refereert en dat is jammer zijn zeker niet deëscalerend. Door dit soort afsluitende worden in een bericht bericht van een mod word de lijn om er samen uitkomen wel heel erg small en onvoorspelbaar voor in dit geval mij. Dit roept een gevoel op dat het eerder een persoonlijke dingetje dan een overtreding en terechte ban. Nogmaals ik probeer niemand iets te verwijten maar probeer te omschrijven aan welk gevoel dit kan appelleren.
ik ga niet reageren op een grapje dat op dat moment volledig misplaatst is. Je begrijpt/begreep geloof ik niet helemaal hoe serieus ik dit opneem. Door bepaalde informatie te delen ben je voor mij compleet over de schreef gegaan en mag je überhaupt nog van geluk spreken niet nu al gebanned te zijn.

Dit is voor mij ook het laatste bericht dat ik hieraan besteed. Dit heeft mij nu al teveel tijd en energie gekost.
Dit kan een gevoel oproepen van hoelang moet ik een/de mod’s blijven bedanken dat hij/ze mij niet heeft verbannen op basis van 1 bericht waarbij hij of zij persoonlijke boos is omdat ik zijn werkgevers naam noemden. Die hij zelf online rond doet bazuinen.

Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling als er hoor en wederhoor word toegepast om te deëscaleren. En ik snap dat er en dat er en dat hoor ik vaker terug op tweakers een gevoel zoals @RobTaunus208 kan ontstaan.

Maar dat terzijde voor mij is het klaar ik zal me gedragen.

Rest mij alleen nog de vraag wat mag ik nu precies wel en niet doen met een officiële waarschuwing?

Mag ik op heel tweakers geen linkjes meer plaatsen? Of mag dat wel maar mag ik alleen geen linkjes meer plaatsen waar iets te vinden over opvoeren van scooters en mag ik daardoor ook niet meer praten of het vervangen van display en lampjes omdat dat via de zelfde firmware mod gaat.

Hoe lang blijf ik code oranje voor jullie. De rest van mijn leven? Dat zou namelijk ook niet eerlijk zijn? Ik zit sinds 2004 op tweakers en heb daar ook veel in geïnvesteerd Met een eigen ubnt/unifi iptv topic waar ik veel mensen help met opmaat geschreven stipts om iptv tv te kunnen kijken met een USG of edgerouter.
Ik ga er vanuit dat ik daar nog firmware aanpassingen mag bespreken ?

[Voor 39% gewijzigd door xbeam op 12-09-2019 10:24]

• Niet online
U bent moderator in spé?
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:05:
[...]

Jammer dat je nu weer reageert, je was zo goed bezig.
Tot over 5 jaar voor de volgende reactie

Je verliest idd altijd als je in het topic het gevecht aangaat.
En om een goede rede,. Er wordt namelijk gevraagd niet verder te gaan.
Toch door gaan in het topic,? eigen keus dus verlies.
Los het op via de dm/pb, stel je vraag in het daarvoor bestemde gedeelte.
Doe je dat niet, dat zal je toch aan het kortste eind trekken...
Het is wel sneu gesteld met Tweakers, als er niet getweaked mag worden.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 12-09-2019 08:55]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:06:
[...]

Ik hoop dat dit bericht nu niet wordt gezien als na trappen want dat is niet mijn opzet.
Ik had het niet over jouw situatie, ik sprak in het algemeen wanneer je "niet wint van een moderator".

• Niet online
nee

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 12-09-2019 18:54]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@xbeam
Ik ga nog maar een keer letterlijk citeren wat in het bericht staat dat ik aan je heb gestuurd en waarvan je zelf hebt besloten het hierboven te publiceren (waarvan ik dan weer niet de meerwaarde snap in je hele rant, maar goed):
De enige uitzondering daarop zijn voertuigen die na modificatie door een erkende instantie opnieuw gekeurd worden op veiligheid (zoals een herkeuring door de RDW in het geval van een auto).
Het maakt daarbij niet uit of de poster stelt dat het alleen voor gebruik op eigen terrein is (dan geldt de technische eisen sowieso niet), het gaat erom dat er geen informatie gedeeld wordt waarmee anderen het ook kunnen toepassen die er wel mee de openbare weg op gaan.

Nu zal je zeggen, voor een e-step geldt geen type-goedkeuring, dus waarom mag het daar ook niet. De reden is simpel, we gaan geen uitzonderingen op deze regel maken. Type-goedkeuring is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd en dan zou er op tweakers ineens informatie staan die in strijdt is met onze eigen policy.
In mijn ogen staat hier duidelijk genoeg waarom we bepaalde modificaties niet besproken willen hebben op het forum. Dat is op zich geen nieuw beleid, maar een aanvullende toelichting op het algemene punt dat er geen illegale zaken op het forum besproken mogen worden (een stap voor stap uitleg hoe je een computersysteem zou kunnen hacken is ook in strijdt met de policy en wordt ook verwijderd). De huidige policy van Verkeer en Vervoer is verouderd en houdt nog geen rekening met de ontwikkelingen rond elektrische voertuigen en de nieuwe mogelijkheden/uitdagingen die daarmee ontstaan of softwarematige modificaties.

En ja, ik deel inderdaad tot op zekere hoogte informatie over hoe je software van een bepaalde BMW-modellen kan modificeren en bijv. een snelheidsbegrenzer kan verwijderen (overigens nergens leg ik dat letterlijk uit, alleen dat het kan). Echter is dat in geen enkel geval in strijdt met de typegoedkeuring van de auto of geldende wetgeving.

Zoals ik je ook al via een direct bericht heb gemeld, heb ik in jouw specifieke geval nadat je bezig bleef, persoonlijk besloten alle linkjes en opmerkingen naar modificatie-tips in het topic te verwijderen omdat informatie plaatste die in ogen van andere mod in strijdt was met het bovenstaande en na aangesproken te zijn hierover, ze weer opnieuw plaatste. Omdat ik geen tijd wil gaan verspillen om ieder linkje te controleren, zijn ze allemaal verwijderd. Dit is een rechtstreeks gevolg van je eigen handelen en manier van reageren.

Ik verwacht geen ja en amen, maar wel dat je een mod-ingreep van mij of welke andere mod ook respecteert en je bij vragen de juiste paden bewandeld, zoals ook duidelijk vermeldt staat in de forum-FAQ. Bij gebruikers die dat willens en wetens blijven weigeren, wordt er geen keuze gelaten dan dat er harder opgetreden moet gaan worden. Dat is niet omdat wij als crew machtsgeil zijn, dat is omdat een gebruiker weigert gehoor te geven aan sturing.

Bovendien is het tweaken van bijv. een pc of telefoon wel even wat anders dan een voertuig. Voertuigen zijn in Nederland en België gebonden aan specifieke voorschriften waaraan ze moeten voldoen. Met het veranderen van een pc of telefoon breng je in principe niemand in gevaar, door een voertuig te modificeren zodat hij niet meer gelijk is aan hoe de fabrikant het bedoelde en getest heeft, in potentie wel. Maar omdat er voor e-steps nog geen duidelijke regels zijn, is dat geen reden dat alles zonder meer besproken zou mogen worden. Zie daarvoor de laatste alinea in de hierboven geciteerde tekst.

Wat betreft je andere punten, dat is niet iets om hier te bespreken. Het feedback-topic is bedoeld voor discussie over wat in het subforum mogelijk is, niet persoonlijke gevallen.
Daarvoor nodig ik je uit tot een privé-conversatie, eventueel samen met de forum-admin (@Orion84)

Want laat ik hier nogmaals heel duidelijk over zijn, mijn waarschuwing slaat op het feit hoe jij besloot om te gaan met een ingreep door een collega mod en vervolgens de persoonlijke aanval op mij in te zetten, niet vanwege het inhoudelijke wat je in eerste instantie deelde.

@RobTaunus208 & @Basmans
Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met gestelde grenzen of sturing. Maar tweakers is geen vrijhaven voor het delen van alle informatie en dus zeker niet alles wordt zomaar toegestaan. Specifiek in dit subforum willen we in algemene zin geen informatie zien die de (verkeers)veiligheid in gevaar kan brengen. Daar wordt dus ook op gemodereerd. En het maakt daarbij niet uit of het om een softwarematige aanpassing gaat of over tips hoe je Wheel-hub mounted tire-slashers moet installeren op je Fiat Panda.

Over het algemeen laten we juist heel veel toe, maar soms moeten we gebruikers terugfluiten. Het zou de bewuste gebruiker vervolgens sieren om vervolgens de juiste paden te bewandelen ipv domweg nog een keer de informatie te delen omdat hij het niet eens was met een ingreep.
Wij, de crew, zijn ook mensen en kunnen een inschattingsfout maken. Ben je het dus niet eens met een ingreep, vraag om verduidelijking (en ga dus niet eisen!) of geef extra toelichting. In veel gevallen kan een ingreep dan alsnog teruggedraaid worden.
Maar ga niet als een klein kind gelijk blèren en schreeuwen dat je groot ongelijk is aangedaan. Daar bereik je in het echte leven ook niks mee en hier ook niet.

En heb geduld, soms vereist een bepaalde situatie dat er direct ingegrepen wordt maar is er nog niet de tijd/mogelijkheid tot een toelichting. Die toelichting komt er echt wel, maar duurt soms even iets langer want wij zijn ook maar vrijwilligers die het tussen andere werkzaamheden door moeten doen. En neem maar van mij aan, het bovenstaande heb ik 3, 4, misschien wel 5 keer opnieuw gelezen en herschreven voor ik het uiteindelijk plaats. Want waar een gebruiker alleen voor zichzelf spreek, spreek ik namens Tweakers.

• Niet online
Haal adem, en kijk eerst even tegen wie je het hebt.

Ik heb niks gezegd van wat jij nu zegt.

En inderdaad, on-diplomatiek reageren is veel beter, vandaar ook mijn vraag of je moderator in spé was.. toedels..

Tip; irriteren? Aan mij, of iemand anders? Deurtje verder gaan, scheelt je gezeik.

Maar als je zoveel tijd over hebt als jij, dan kan je wel lekker in discussie gaan.

Ik heb nu 38 ;) berichten, omdat ik wel wat beters te doen heb, en voornamelijk dus ook écht wat anders doe.

Maar hey, blijf je lekker irriteren.

Mij zie je iig in dit topic niet meer terug, ik ga wat anders doen. Heb je die slag gewonnen, fijn hè?
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:01:
[...]

ik irriteer me gewoon aan jouw 37ste bericht.
Typ dan gewoon niks, en ga iets anders doen.

Maar nee jouw 37 ste bericht na zoals je het zelf omschrijft" na jaren van niet reageren" moest en zou dit zijn.

En nee, geen mod en niet in spe. Veel meer vrijheid om on-diplomatiek te reageren.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 323199 op 12-09-2019 18:28]

• Niet online
@Basmans mea culpa.

Ik reageerde op jou ben je mod opmerking.
En mijn ochtend hersenen zonder koffie koppelde het bericht waar ik eerder op reageerde( niet jij) daarna met jou reactie aan elkaar.

Dus op jou ben je mod vraag,. Nee.

Mijn schuld en gecorrigeerd

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 12-09-2019 19:01]

• xbeam
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:31:
@xbeam
Ik ga nog maar een keer letterlijk citeren wat in het bericht staat dat ik aan je heb gestuurd en waarvan je zelf hebt besloten het hierboven te publiceren (waarvan ik dan weer niet de meerwaarde snap in je hele rant, maar goed):

[...]
Relaxed ;-) Vat het als je blieft niet verkeerd op ;-) volgens mij zitten we al een heel grote gedeelte op 1 Lijn en hebben we het over het zelfde.

Ik reageerde op een bericht van @.oisyn en ik reageerde heel zelf reflecteert. Ik gaf me zelf de schuld en gaf duidelijk aan dat ik het begrijp ook het gedeelte wat je nu post. Want dat stond namelijk ook al ik mijn zelf reflectie. Dit deed ik om duidelijk te maken wat er gebeurt is om de ruis weg te halen bij mee lezers. Omdat Sommige nog bot reageerde naar mods en Voor mij gevoel nog vragen hadden en ik dacht dat @.oisyn Het over mij had (bleek niet zo te zijn)
Vandaar mijn duiding op de situatie en omschrijving dat zulke dingen een gevoel kunnen uitlokken. Er staat ook duidelijk dat het mijn gevoel is en dat dus mee speelt in mijn reactie en dus iets wat bij mij zit.

Daarnaast heb ook aangeven dat een welles nietes discussie over het tijd verloop door met en tijden gooien niet relevant en deëscalerend is.
Verder heb ik nergens geroepen/gezegd dat mij onrecht is aangedaan. Ik heb alleen flauw gedaan omdat er volgens mij zonder correcte opgaven van (opvoeren Als rede) terwijl post eigenlijk ging over modificaties en vervangen van het display en accu’s. Vandaar de onduidelijkheid en dat ik een paar keer in het topic vroeg waarom mijn berichten niet mochten. Mede omdat ik ook netjes gevraagd had of ik dat soort berichten mocht plaatsen. Meer is het van mij kant niet.

Het verwonderlijke is dat dit hele bericht waar ik dat netjes vraag weg is en dat er daarom alleen nog maar antwoorden van mede tweakers staan
bottom line schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:10:
Lijkt me niet echt een probleem.
Zoveel kan je toch niet tweaken? :P
En
Boinkie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:16:
Tuurlijk mag dat, zijn toch tweakers.

Hier inmiddels:
- PRO Display
- Extra Batterijpack
- Kabelbescherming voor achterlichtje gemonteerd
- Wachtende op versteviging van vouwmechanisme.
- Lagers elke 3 weken inspuiten met PTFE.
Maar dat allemaal terzijde ik beschuldig niemand het kan echt op recht per ongeluk een selectie te veel zijn in de Databas overkomt mij ook wel eens. En het heeft allemaal geen zin om daar ruzie over te maken het is gegaan zoals het is gegaan.

Ik geef ook aan dat ik alles volledig begrijp.

Alleen vraag ik netjes voor mij en andere of er dus duidelijk aangegeven kan worden waar de grens ligt kwa tweaken omdat deze in dit geval zoals als Je zelf ook in je reactie aangeeft deze meer diffuse is omdat dit electronica voor op de weg is. Dan bij een gewoon scooter of electronisch apparaat.
De huidige policy van Verkeer en Vervoer is verouderd en houdt nog geen rekening met de ontwikkelingen rond elektrische voertuigen en de nieuwe mogelijkheden/uitdagingen die daarmee ontstaan of softwarematige modificaties.
En verder vroeg ik in mijn laatste bericht netjes hoelang ik in de gevaren zone zit en hoe breed mijn wandel pad is. Want momenteel loop ik mijn tenen en heb in geen idee hoelang en waar precies wel en niet. Ik geen T-Rex die kort moet worden gehouden. Al kan ik begrijpen dat het nu zo even overkomt maar als dat zo was dan was dit in die 15 jaar tweakers wel een keer eerder gebeurd. Vandaar mijn vraag hoelang ik voor straf aan de riem lig.

Nogmaals sorry ik heb adhd en dyslexie (niet jullie probleem ) maar hoop wel op een beetje extra begrip omdat ik voor me zelf duidelijk afbakeningen en duidelijkheid moet hebben en ik die zoek op dit moment. Dit kan moeizaam gaan omdat ik soms scheef kan lezen of niet ontcijferen zinnen kan produceren.
Maar dat is juist een teken dat ik progressief wil werk om het leuk wil houden.

Dus nogmaals excuus voor alles gelopen is als mijn vorige reactie verkeert over is gekomen sorry.

[Voor 76% gewijzigd door xbeam op 13-09-2019 02:15]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
xbeam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:17:
[...]

Relaxed ;-) Vat het als je blieft niet verkeerd op ;-) volgens mij zitten we al een heel grote gedeelte op 1 Lijn en hebben we het over het zelfde.

[...]
Prima, laten we het wat dat stukje betreft daarbij laten.

Ik probeer echt een moment te vinden om die policy goed te maken (staat al een tijdje min of meer in concept klaar, maar de laatste klap moet ik er nog steeds op geven). Zodra die online komt, zal ik hier zeker even een gil geven ;)
En verder vroeg ik in mijn laatste bericht netjes hoelang ik in de gevaren zone zit en hoe breed mijn wandel pad is. Want momenteel loop ik mijn tenen en heb in geen idee hoelang en waar precies wel en niet. Ik geen T-Rex die kort moet worden gehouden. Al kan ik begrijpen dat het nu zo even overkomt maar als dat zo was dan was dit in die 15 jaar tweakers wel een keer eerder gebeurd. Vandaar mijn vraag hoelang ik voor straf aan de riem lig.

Nogmaals sorry ik heb adhd en dyslexie (niet jullie probleem ) maar hoop wel op een beetje extra begrip omdat ik voor me zelf duidelijk afbakeningen en duidelijkheid moet hebben en ik die zoek op dit moment. Dit kan moeizaam gaan omdat ik soms scheef kan lezen of niet ontcijferen zinnen kan produceren.
Maar dat is juist een teken dat ik progressief wil werk om het leuk wil houden.

Dus nogmaals excuus voor alles gelopen is als mijn vorige reactie verkeert over is gekomen sorry.
Wat dit betreft ga ik hier geen antwoord geven. Daarvoor heb ik al een paar keer aangeven dat dat buiten het feedbacktopic moet. In het feedback-topic gaan we geen zaken bespreken die specifiek voor bepaalde users gelden.

• xbeam
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:33:
[...]

Wat dit betreft ga ik hier geen antwoord geven. Daarvoor heb ik al een paar keer aangeven dat dat buiten het feedbacktopic moet. In het feedback-topic gaan we geen zaken bespreken die specifiek voor bepaalde users gelden.
Dat stukje begrijp ik nu ook sinds jou extra en gewaardeerde uitleg. Maar dat komt echt door mijn eigen onoverzichtelijkheid dat ik dat verkeert begrepen heb. ik dacht dus dat hier moest vandaar
:9B

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Is het een idee post-advies-ding willen toevoegen aan het Tesla-lever-topic? Daarmee kunnen we wellicht veel vragen voorkomen. Ik zit te denken aan de volgende tekst:
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
Is dit een idee, en is dit een beetje een goede tekst?

De laatste 7 pagina's zijn eigenlijk allemaal hetzelfde en 10K posts "is die van jou er al?" "nee nog niet" is misschien niet zo informatief.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@CurtPoindexter
Is het een idee om die vraag dáár te stellen? Dan weten ze daar wellicht beter waar je het over hebt dan hier?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee