Toon posts:

Mobiliteit feedback Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:30:
@CurtPoindexter
Is het een idee om die vraag dáár te stellen? Dan weten ze daar wellicht beter waar je het over hebt dan hier?
Sorry dit is toch het feedback topic? Voor mods enzo? :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CurtPoindexter schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:59:
Is het een idee post-advies-ding willen toevoegen aan het Tesla-lever-topic? Daarmee kunnen we wellicht veel vragen voorkomen. Ik zit te denken aan de volgende tekst:

[...]

Is dit een idee, en is dit een beetje een goede tekst?

De laatste 7 pagina's zijn eigenlijk allemaal hetzelfde en 10K posts "is die van jou er al?" "nee nog niet" is misschien niet zo informatief.
Je bedoelt net zoals de templates in de aankoopadvies fora en dergelijke? Dat kan helaas voor zover ik weet alleen per forum worden ingesteld en niet voor een individueel topic :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CurtPoindexter
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:41:
[...]
Je bedoelt net zoals de templates in de aankoopadvies fora en dergelijke? Dat kan helaas voor zover ik weet alleen per forum worden ingesteld en niet voor een individueel topic :)
Nee ik zat te denken aan zoiets als onder het Trump topic:

Edit: [ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 dus

[Voor 11% gewijzigd door CurtPoindexter op 02-10-2019 17:34]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, je bedoelt in de topicwaarschuwing (nu ik je voorstel lees is dat ook veel logischer dan dat je een template bedoelde :P). Ja, dat kan wel. Heb jouw voorstel er in gezet, plus nog de opmerking over vragen naar telefoonnummers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CurtPoindexter
  • Niet online
Thanks!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 17:53

Hippe Lip

+ + + NL + + +

CurtPoindexter schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:37:
[...]

Sorry dit is toch het feedback topic? Voor mods enzo? :?
Excuus, je hebt gelijk. Niet goed gelezen en anders begrepen.

Taal is makkelijker als je denkt...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:31
In het grote Tesla leverings topic wordt nu regelmatig de content van een ontvangen mail 1:1 gepost zonder aanvullende tekst en of informatie. Het lijkt mij niet zinnig dat iedereen een 1:1 kopie van mail gaan plaatsen die bijna iedereen op een gegeven moment krijgt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me inderdaad niet heel zinvol. Dit is overigens wel iets dat handiger is om middels de rapporteerknop bij de betreffende reactie(s) te melden. Dat maakt het voor ons veel makkelijker om af te handelen :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:43
DonJunior schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:01:
[mbr]*knip*

Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet.[/mbr]
@Orion84 och sorry hoor dat ik wat humor wilde gebruiken om aan te tonen dat zijn vraag niet echt duidelijk was en dat het me lastig lijkt voor mensen om antwoord te geven op een dergelijke vraag. De E-tron is nét uit dus hoe kan men hier op antwoorden??

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

DonJunior schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

@Orion84 och sorry hoor dat ik wat humor wilde gebruiken om aan te tonen dat zijn vraag niet echt duidelijk was en dat het me lastig lijkt voor mensen om antwoord te geven op een dergelijke vraag. De E-tron is nét uit dus hoe kan men hier op antwoorden??
Commentaar op de moderatie hoort in elk geval zeker niet in het topic thuis. Bij deze dus even verplaatst naar het feedbacktopic.

Dat het een lastige vraag is om te beantwoorden kan je ook op een minder lullige manier brengen.

• DonJunior
Orion84 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:52:
[...]
[..]

Dat het een lastige vraag is om te beantwoorden kan je ook op een minder lullige manier brengen.
Excuses.. het stoort me gewoon dat men zulke simpele vragen stelt zonder zelf dingen uit te zoeken. Het wordt allemaal zo snel en makkelijk op Tweaker fora geflikkerd zonder nog maar enigszins zelf na te denken.

Wellicht heb je gelijk hoor.. maar vermoeiend is het wel en wellicht dat ik daardoor wat bot/lullig reageren kan.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je vind dat dit soort vragen niet op het forum thuishoren dan rapporteer je dergelijke posts, in plaats van er een cynische reactie onder te zetten. En dat is niet voor het eerst dat we je dat moeten vragen. Dus let daar a.u.b. een beetje beter op, dat houdt het voor iedereen leuker hier :)

• CurtPoindexter
  • Niet online
Het grote Tesla Levering topic

Dit topic is inmiddels een soort van rare slowchat geworden. Mensen naaien elkaar helemaal op over die stomme dingen [1] [2] [3] (ik heb er zelf één kan je nagaan :')) en mensen vragen constant naar de bekende weg.

Plus als mensen zo'n ding eenmaal hebben verdwijnen ze uit het topic dus iedereen zit constant dezelfde dingen te herontdekken, ondanks dat ze in de OP staan (dank nog dat ik nu mede-auteur ben) en ondanks dat ze 2 pagina's terug ookal zijn beantwoord.

Inmiddels is de hypetrain beland bij "wel of niet dit jaar" ondanks het feit dat oktober nauwelijks voorbij is. Ik voorzie een stevige post-frenzy met een informatiedichtheid van niks.

Vraag me niet wat de oplossing is, en als mod zou ik zelf blij zijn dat die gasten onder mijn voeten vandaan zijn maar er moet toch wel een beter format te bedenken zijn? Kunnen ze elkaar niet op IRC gek gaan zitten maken?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:56

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
@CurtPoindexter
Ik snap je frustratie, maar goed, zoals je zelf weet is dit al beter dan hoe het was (namelijk in het Tesla-topic).
Iedere andere oplossing die ik kan bedenken is eigenlijk nog slechter. Ja, ik ben dit liever ook kwijt, maar zolang het geconcentreerd blijft in één topic, vind ik het persoonlijk wel prima.

En die post-frenzy, bring it on! Zolang je niet in dat topic komt, zal je er geen last van hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• CurtPoindexter
  • Niet online
Thanks @deepbass909. Ik weet het anders ook niet, maar ik denk ik pols even bij jullie. Ik ben al gelukkig als er af en toe een mod langs komt.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Het is al vaker geroepen, om [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen op te splitsen in een topic over laden/laadpassen/laadkosten/providers/laadlocaties, en een topic over laadpalen/installaties/elektra/techniek. Ik wil daar best wel werk van maken, maar er moet ook wat werk gedaan worden door mods (topic titel veranderen, posts verplaatsen, 'handhaving' in de eerste periode zodat reacties in het juiste topic komen, etc. Hoe staan jullie hier tegenover?

Cunning linguist.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 10:57
Beste moderators,

Ik zou het prettig vinden dat als er posts verwijderd worden dat we daar dan van op de hoogte gesteld worden.

Je kunt niet hele stukken text weghalen zonder dat aan de mensen te laten weten.

• CurtPoindexter
  • Niet online
Outerspace in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Valt naar de bekende weg vragen zonder zelf enige inspanning te doen daar ook onder? En kan ik dan een prompte moderator-reactie verwachten?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bart ® schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:16:
Het is al vaker geroepen, om [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen op te splitsen in een topic over laden/laadpassen/laadkosten/providers/laadlocaties, en een topic over laadpalen/installaties/elektra/techniek. Ik wil daar best wel werk van maken, maar er moet ook wat werk gedaan worden door mods (topic titel veranderen, posts verplaatsen, 'handhaving' in de eerste periode zodat reacties in het juiste topic komen, etc. Hoe staan jullie hier tegenover?
Aarde aan de mods, aarde aan de mods...

Cunning linguist.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lijkt mij een prima plan. Misschien het makkelijkst om even een DM te starten met de VV mods (daar hoef ik niet bij te zitten) om de hoofdlijnen van de splitsing te bespreken, evt. de startpost te draften en even te coördineren wanneer het live gaat incl. titelchange, topicwarning, handhaving etc.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bart ® schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:16:
Misschien ook een idee om dit af te stemmen met de TS van Zelfbouw Laadpaal ervaringen ?

Ik snap dat een laadpaal zelf bouwen iets anders is als het zelf installeren van een laadpaal. Maar de zelfbouwers van een laadpaal doen in het algemeen ook aan zelf installeren van die zelfgebouwde laadpaal en daar gaat het dus ook met enige regelmaat over in dat topic.

Wellicht een idee om dan een duidelijkere scheiding te maken voor het bouwen van een laadpaal en de installatie van de al dan niet zelfgebouwde laadpaal?

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-11-2022
Beste Tweakers mods,

Over het geheel genomen vind ik dat er op Tweakers goed wordt gemodereerd. Gisteren ging het echter naar mijn idee helemaal mis.

Het gaat om het topic "Aankoopadvies: MPV wegens gezinsuitbreiding".
Aankoopadvies: MPV wegens uitbreiding gezin

Topicstarter vraagt zich o.a. af of het verstandig is om een Aziatische auto te kopen:
Vervolgens neig ik zelf vrij snel naar iets Aziatisch omdat ik graag wil dat het een betrouwbare auto is, ik wil geen wekelijks belletje krijgen van mijn vrouw dat de auto niet start of dat er weer eens iets niet werkt.
Hij vindt vooral Franse auto's in de zoekopdrachten:
Wat me opviel is dat ik de volgende auto's vaak tegenkwam:
Renault Grand Scenic (3e generatie)
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008 (1e generatie, 2009 / 2016)
Opel Zafira

In mindere mate kwam ik de volgende auto's tegen:
Dacia Lodgy
Ford Grand C-Max
Volkswagen Touran

En bijna geen aziatische auto's. Sporadisch een Mazda 5 (geen handige achterbank) of een Mitsubishi Grandis (is een optie, wel erg zware auto).

Alle vier die auto's die ik in hoge mate tegenkom roepen bij mij niet meteen een gevoel op dat ze heel betrouwbaar zijn.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Toch kijken naar eerdere jaren en dan toch kiezen voor een japanner? Of zouden jullie het wel aan durven?
Vervolgens ga ik hier op in door gericht advies te geven m.b.t. modellen (Kia Clarens al gecheckt?) en ook door aan te geven dat Franse en Italiaanse auto's idd doorgaans minder betrouwbaar zijn.

Enkele mede-Tweakers gaan hierover stuiteren omdat ze vinden dat dat achterhaald is en onderbouwd moet worden. Vervolgens onderbouw ik het ZEER gedegen, ik heb er uren werk in gestoken. O.a. een stuk over de ADAC pechstatistieken die naar voren worden gebracht door forumcollegae, waar heel veel mis mee is.

Ik steek dus veel tijd in een stuk argumentatie dat zeer gedegen is (en waar vrijwel niemand zich van bewust is, omdat de informatie alleen in het Duits te vinden is, ik heb er 7 jaar gewoond) en waar TS echt wat aan heeft, omdat hij zich zorgen maakt over de betrouwbaarheid van met name Franse auto's.

Vervolgens haalt PWM alles weg. Behalve dan enkele niet-onderbouwde postings waarin wordt verwezen naar ADAC statistieken, of dat ik het zou hebben over de dark ages van de Fransen en Italianen...

Dat is geen normaal modereren, als PWM van mening was dat het offtopic ging (dat zie ik volstrekt niet in maar goed), dan is een waarschuwing gangbaar. Het verwijderen van zeer goede onderbouwde postings waar zichtbaar veel tijd in is gestoken, wekt de suggestie dat de informatie PWM niet goed uit komt.

Ik weet dat PWM zelf Renault reed of rijdt, het naar censuur van feiten neigende optreden van PWM betekent dat ik inmiddels vraagtekens plaats bij zijn objectiviteit.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:44
Naar aanleiding van @deepbass909 Deepbass dat mijn topic van de Model 3 heeft gesloten..

[Voor 11% gewijzigd door bottom line op 28-12-2019 19:46]

• bottom line
Het feit alleen al dat er 3 pagina's zijn gevuld op een halve dag zegt enorm veel.
Wat gaan we doen als de Y erbij komt? Alles op 1 hoop smijten? Met 20 pagina's per dag? Wat is daar de redenatie van? Elke 2 maanden een nieuw deel openen?
S en X en Cybertruck bij elkaar is logisch, want die gaan niet met 10.000 verkocht worden en zijn geen massaproducten. De 3 is zoveel anders.

De WD ID3 en VW Vizzion en VW Crozz komen ook bij elkaar dan? Geloof er geen zak van :')
Hyundai Kona (incl. benzine versies) verkocht 7000 keer momenteel dit jaar
Het grote Hyundai Kona Electric topic & Het grote Hyundai Ioniq Electric topic & Het grote Hyundai topic
Kia Niro 9000 keer (incl. benzine).
Het grote Kia topic - deel 2 & Het grote Kia e-Niro topic
Porsche Taycan ook, wat misschien maar 10 eigenaren gaat tellen op Tweakers.

Gooi dan alles in de elektrische auto's topic he.
Sorry voor dat dit alles grof mag over komen, ik typ dit ook maar in rush. Weet niet of de BMW tag van deepbass hiermee heeft te maken,.maar ik zie echt niet in of hier fatsoenlijk is over nagedacht. Een tijd geleden is dit in het grote Tesla topic zelfs ter sprake gekomen dat dit een erg goede oplossing kon zijn.
En als ik dan eerst een bericht stuur en geen reactie van hem ontvang en hij nu net de persoon is die dit sluit. :') :')
Sorry hoor

[Voor 36% gewijzigd door bottom line op 28-12-2019 19:05]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Beste @bottom line, mag ik je erop wijzen dat de auto's die je noemt allen uniek zijn binnen het merk en dermate afwijkend dat vragen en ervaringen niet te vergelijken zijn met de overige modellen binnen het productgamma van dat merk. Zodra de nieuwe VW-modellen op de markt komen, zullen deze ook gewoon in één topic ondergebracht worden.

Je haalt mijn BMW-tag aan en suggereert dat dat er iets mee te maken zou hebben, wees gerust, dat heeft het niet. Maar voor de BMW is er ook geen los topic over de i-modellen, sterker nog, alle BMW-modellen worden in één topic besproken, van oud tot de meest moderne, zoals voor verder alle merken in beginsel geldt. Tesla vormt daarin echt geen uitzondering en is inmiddels ook gewoon één van de vele autofabrikanten.

Dat ik niet op je eerdere bericht heb gereageerd en nu (toevallig) degene ben die het topic sluit, excuus, ik had wellicht moeten reageren. Maar het één staat volledig los van het ander.

Op dit moment ben ik in overleg met de mede mods hierover. Zodra we hierover duidelijke afspraken hebben, komen we hierop terug.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
Ah, dit topic over het hoofd gezien, had al een PM naar @deepbass909 gestuurd.
Helemaal eens met @bottom line Aub het tesla M3 topic weer openen!

Het argument dat de Kona en E-Niro zo anders ten opzichte van de andere hyundais en Kia’s vind ik dan weer raar. Had dan 1 topic over alle Hyundai/KIA ev’s gemaakt (incl KIA soul), zijn namelijk nog veel meer gelijkend dan een tesla M3 en de S en X !

Volgens mij is het een goed idee om ook te kijken naar de drukte in een topic... het algemene tesla topic wordt verzopen in M3 berichten, waardoor andere zaken gewoon niet opvallen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Dat topic is inderdaad niet meer te volgen. Ik open meerdere keren per dag dit forum en dan nog moet ik dat topic pagina's overslaan en halverwege de discussie weer instromen, doordat het niet te doen is om telkens meerdere pagina's te lezen. Het is ook enorm onoverzichtelijk vanwege de meerdere discussiea die door elkaar heen lopen.

Verder is de startpost waardeloos als alles over elke auto incl. Alle uitzonderingen daarin gepropt moet worden. En juist met de enorme vloed aan nieuwe rijders is een goede overzichtelijke startpost nodig, zodat je niet (zoals nu) 100x dezelfde vraag krijgt.

• bottom line
De auto's die ik noemde ter vergelijking verschillen zo afwijkend van elkaar? Dus de Hyundai Kona en Ioniq zijn erg verschillend van elkaar.

Ok.
Wat zijn dan de gelijkenissen tussen de Model X en de Model 3? De Tesla naam dan toch? Of omdat ze een tablet in de auto hebben zitten, want voor de rest is alles anders. Andere batterijtechniek, andere sleutel, andere motoren, ander chassis, andere prijs, andere grootte, andere range, ander verbruik, ander trekhaak compatibiliteit, ...

Wat verschilt een BMW1 met een Audi A1 en VW Golf? Misschien ook combineren dan?
Er zijn 1000 ID3 first editions voorzien voor NL in 2020. 30!!!!!!!!!!!x minder als wat Tesla verkoopt in 1 jaar.
Ioniq en Kona voldoen wel aan de normen.
Jezus :')

30.000 leveringen op 1 jaar, waar het Tesla Levering Topic misschien wel het meeste posts op 6 maanden heeft gegenereerd op Tweakers, dan eender welk ander topic.
Gaan hun naar het algemeen? Nee want dat gaat over verschillende dingen. Met enkel een topic over de M3 houden we de nieuwelingen veel meer en de Early Adapters kunnen blijven praten over Tesla in het algemeen topic. En ik denk dat mijn startpost echt wel erg goed in orde is. Door mijn topic kan het Tesla leveringstopic binnenkort gewoon sluiten.

Het Tesla topic was gewoonweg niet meer leefbaar met al die M3 posts. Misschien moet je daar eerst een naar kijken voor je een beslissing neemt. Dit benoem ik zelf in een van mijn 1ste regels.

De M3 en de MY tesamen vind in niet erg, en ik pas met plezier de SP aan daarvoor, maar gewoonweg sluiten omdat alles bij het grote Tesla topic moet komen is gewoonweg absurd. De 3 en Y auto's hebben hetzelfde onderstel. Maar het is niet omdat alle Europese / Koreaanse / Japanse fabrikanten GEEN HOL vernieuwing brengen, dat je hun moet spiegelen aan Tesla. Er gebeuren dingen in Nederland en België, dankzij Tesla, die nooit voor mogelijk geacht werden.
Ga je alle auto's die het MEB onderstel gebruiken van VW combineren?

Maar een topic dat praat over de MCU van de Tesla wordt wel toegelaten :') :') WTF.

[Voor 105% gewijzigd door bottom line op 29-12-2019 01:30]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Weet je, je kan ook gewoon even niks typen.
Met honing bereik je meer dan met dat azijn pissen van je
deepbass909 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:27:
Op dit moment ben ik in overleg met de mede mods hierover. Zodra we hierover duidelijke afspraken hebben, komen we hierop terug.
dat lijkt me toch voor nu duidelijk zat. Het is in overleg, dus chill en relax.

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:34:
[...]
Weet je, je kan ook gewoon even niks typen.
Met honing bereik je meer dan met dat azijn pissen van je

[...]
dat lijkt me toch voor nu duidelijk zat. Het is in overleg, dus chill en relax.
Ik zou ook heel veel azijn pissen als ik dagen/uren aan een topic heb gezeten waar super veel vraag naar is en iedereen kan zien dat er heel veel vraag naar is.

Helemaal met alle nieuwe members die erop komen is zo'n Model 3 topic top. Ook voor SEO en adverteerders trouwens.

• bottom line
Dit is even mijn moment van gal spuwen :+ laat me gewoon doen met dat alcohol gehalte in mijn lichaam :+

Denk dat ik goed genoeg objectief ben in mijn SP.
Elektrische Steps heb ik ook gewoon geschreven, en daar was iedereen van de mods tevreden van.

De redenatie van dat die auto's van elkaar zo fundamenteel verschillen bij de andere merken snap ik gewoonweg niet. Wat is het verschil tussen een Hyundai Kona met ICE motor en Hyundai Kona electric? Enkel de batterij en een motor tussen de wielen. ICE Kona moet naar het algemeen Hyundai topic maar de Kona electric krijgt een apart topic. Niro met E-Niro? Zelfde verhaal.
En die zorgen maar voor +-10 posts per dag.
En de Hyundai Kona en Hyundai Ioniq mogen wel naast elkaar bestaan. Dan is daar toch iets serieus fout gebeurd

Het Tesla topic is gewoonweg niet houdbaar op deze manier. Zeker niet als het leveringstopic gesloten wordt.
Mijn topic zou dat perfect kunnen opvangen (moest er geen drukte weer komen tegen het einde van het jaar)

[Voor 11% gewijzigd door bottom line op 29-12-2019 01:33]

• Niet online
Met beide. Mee eens. De vraag die ik niet ga beantwoorden is hoe druk zal het zijn als alle leveringen gedaan zijn, de meeste dingen in de 3 bij elke rijder duidelijk zijn

Ik snap beide standpunten. Wel en geen eigen topic.
Maar niet de manier waarop dit nu gebeurd.
Dus alt+F4. Ga slapen.

En laat de mensen in rood het even intern bespreken,
Ga met ze allen in DM overleg. En los het op die manier op.
Gezeik over wie hier wat doet, en steekjes onder de gordel is niet de manier. Je werkt alleen maar mensen tegen je in het harnas

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 28-12-2019 23:55]

• bottom line
Nog 1 dingetje voor ik stop :+
Ik kreeg ooit commentaar van iemand van de mods, dat ik commentaar had over iemand die een topic opende voor de MCU van de MX en de MS. Ik vond dat dit gewoonweg in het grote Tesla topic hoorde.Tesla Model S/X raken 'bricked' door worn-out SSD
https://gathering.tweaker...message/60305768#60305768 (kijk ook eens op welke pagina dit staat van het grote Tesla Topic. 16 oktober, dus dat is een dikke 2 maand geleden. En je moet je eens afvragen hoeveel van die posts over de X en S gingen)

Er was me toen verteld dat topics zelf uitsterven moest er geen vraag naar zijn.
Dat lijkt me dus absoluut niet het geval bij hetgeen dat ik schreef. En het zorgt er ook niet voor dat het Tesla topic gaat verdwijnen. Want dat zou gewoonweg weer gaan over hoe het voor 2019 altijd ging (met een hele hoop extra mensen die geinteresseerd zijn in Tesla als algemeen merk - Autopilot, SuC, SeC, aandelen, ... blijven nog steeds algemene praat).
Vermoed dat een hoop Model S en X eigenaars al zijn weggelopen doordat de M3 gewoonweg in het topic overheerste.
Mits goed onderbouwd en beschreven kan je gewoon een topic maken. Niet alles hoeft in grote topics waar informatie vaak niet terug te vinden is.
Thanks @Snow_King

[Voor 27% gewijzigd door bottom line op 29-12-2019 00:26]

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-03 07:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Smobbo schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:38:
Ah, dit topic over het hoofd gezien, had al een PM naar @deepbass909 gestuurd.
Helemaal eens met @bottom line Aub het tesla M3 topic weer openen!

Het argument dat de Kona en E-Niro zo anders ten opzichte van de andere hyundais en Kia’s vind ik dan weer raar. Had dan 1 topic over alle Hyundai/KIA ev’s gemaakt (incl KIA soul), zijn namelijk nog veel meer gelijkend dan een tesla M3 en de S en X !

Volgens mij is het een goed idee om ook te kijken naar de drukte in een topic... het algemene tesla topic wordt verzopen in M3 berichten, waardoor andere zaken gewoon niet opvallen.
Je slaat hiermee inderdaad de spijker op zijn kop, het lijkt alsof er met twee maten gemeten wordt.
Gaarne het Model 3 topic heropenen, het grote tesla topic is geen doorkomen meer aan, met de komst van de Y wordt dit alleen maar erger.

[Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 29-12-2019 12:44]

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:16
Ik vind een los Model 3 topic een beetje overdreven. Het Teslatopic volstaat mijns inziens prima en ik heb geen behoefte aan nog een Tesla-Topic.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:46:
Ik vind een los Model 3 topic een beetje overdreven. Het Teslatopic volstaat mijns inziens prima en ik heb geen behoefte aan nog een Tesla-Topic.
Het gaat erom dat de mods een consistent beleid voeren. Zoals hierboven terecht wordt aangegeven is het bijzonder dat er een apart Hyundai Ioniq en Kona topic is en dat er een groot Kia topic maar ook een Kia e-Niro topic.

Wanneer een Model 3 topic dan afgeschoten wordt en er verwezen wordt naar het grote Tesla topic dan is dat inconsistent en naar mijn inziens niet uitlegbaar |:(

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• Naafkap
Dat kan wel zijn, maar ik zit niet te wachten op nog een tesla topic bovenaan mijn lijst van topics. Mijns inziens volstaat het huidige topic daar prima voor.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:12:
Dat kan wel zijn, maar ik zit niet te wachten op nog een tesla topic bovenaan mijn lijst van topics. Mijns inziens volstaat het huidige topic daar prima voor.
Dat kan ook een keuze zijn, maar voeg dan ook de Kia e-Niro samen in het grote Kia Topic, en maak een groot Hyundai Topic en neem afscheid van de Kona EV en de Ioniq Electric.

Zoals het nu gaat lijkt nergens op gezien er spraken is van totale willekeur, uiteindelijk krijg je chaos van dergelijk (tweakers onwaardig) wanbeleid en weten gebruikers niet meer wat ze kunnen verwachten.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@deepbass909 Mogen wij voor ieder model VW dan ook een eigen topic gaan maken of laten we daar de scheiding gewoon liggen waar 'ie nu ook al (terecht) ligt (ICE / EV)? :+

Ik vind een VW Up nou ook niet écht te vergelijken met een een VW Touareg dus die twee passen dan ook niet in één topic op GoT, hé 8) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:41:
@deepbass909 Mogen wij voor ieder model VW dan ook een eigen topic gaan maken of laten we daar de scheiding gewoon liggen waar 'ie nu ook al (terecht) ligt (ICE / EV)? :+

Ik vind een VW Up nou ook niet écht te vergelijken met een een VW Touareg dus die twee passen dan ook niet in één topic op GoT, hé 8) >:)
Prima, dan ook het Kona en Ioniq topic samenvoegen.
Wanneer er een een groot merk topic is deze dan scheiden met [ICE] of [EV] in het topic onderwerp.

Dát is namelijk wel eenduidig beleid wat voor iedereen duidelijk is.

• Smobbo
Jongens, laten we ff onthouden waarom we in de basis wel of niet een extra topic hebben: leesbaarheid en gebruiksgemak van het forum.

Het gaat er niet om of het nou per merk, per type, per weetikveel verdeeld is. Bijdehandjes zoals @wimmel_1 helpen dus ook niet.

Het tesla topic is nu gewoon te druk, berichten die je in de ochtend post zijn in de middag al 5-10 pagina’s naar achteren, dat maakt het gewoon onleesbaar.
De meest logische knip is dan het eruit halen van de M3 Posts, naar een los topic.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of alleen tijdelijk een topic als een nieuwe EV in aankomst is. Zodra de eerste golf leveringen binnen is kan het weer terug naar een centraal topic.
Het Kona EV en e-Niro topic begon eerst als 1 topic, maar werd gesplitst omdat rondom de eerste leveringen in 2019 heel veel ruis ontstond tussen Kona en e-Niro rijders. Zoals wel/geen app, werkwijze van dealers rondom reserveringen, etc.
Nu de rust weer is wedergekeerd zou het wel weer in 1 topic kunnen als teveel actieve topics te storend of te inconsequent zou zijn, mits dan iedereen in z’n bericht (of ondertitel voor de opvallend veel “one-issue” leden) aangeeft om welk model het gaat. De Hyundai Kona Electric heeft overigens meer gemeen met de Kia e-Niro dan met de Hyundai Ioniq.
De Model 3 heeft nu ook even flink gepiekt qua berichten met zelfs een eigen leveringstopic. Ik verwacht dat het na januari een stuk rustiger wordt en het dan weer over de reguliere ontwikkelingen gaat ipv de zoveelste newbie vraag. Of het met de Model Y weer zo’n storm gaat lopen valt nog te bezien.
Enerzijds jammer dat Tweakers geen sub-fora kent. Dan zou je makkelijker model-specifieke of zelfs meerdere per model kunnen openen om discussies centraal te houden. Anderzijds is het hier geen auto forum en bestaan er daarvoor genoeg merk specifieke fora.
@Smobbo meeste berichten gaan nu over de Model 3, met een eigen topic voorkom je toch niet dat die dan net zo snel volloopt met meerdere pagina’s? Het is deze weken even een flinke hype ivm 4% afleveringen, wordt vanzelf wel weer rustiger.

[Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2019 14:25]

• Smobbo
@CyBeRSPiN, daar heb je zeker gelijk in. Mijn irritatie zit hem er vooral in dat gewoon tesla nieuws niet meer te volgen is, een leuke foto van een model Y zie je alleen als je toevallig binnen een half uur het topic bezoekt, daarna is hij alweer verzopen in de andere berichten... :+

• Naafkap
Smobbo schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:26:
@CyBeRSPiN, daar heb je zeker gelijk in. Mijn irritatie zit hem er vooral in dat gewoon tesla nieuws niet meer te volgen is, een leuke foto van een model Y zie je alleen als je toevallig binnen een half uur het topic bezoekt, daarna is hij alweer verzopen in de andere berichten... :+
En mensen die niks met tesla hebben krijgen een extra topic bovenaan hun lijst met topics waar ze niet op zitten te wachten. Nee dank u. We zijn niet allemaal Teslafan. Als je zo graag alles wil lezen, kan je prima een paar pagina’s terugscrollen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Smobbo schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:26:
Je kunt aan de topicstarter(s) vragen om interessante posts te gaan pinnen, dan kan je daar op filteren. Wordt in het Tesla topic maar amper gedaan is juist daarvoor bedoeld. O wacht, je bent zelf een van de topicstarters :)
En door op het blauwe icon links van het topic te klikken in de lijst start je met lezen waar je eerder was gestopt.

[Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2019 14:32]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Smobbo schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:23:
Jongens, laten we ff onthouden waarom we in de basis wel of niet een extra topic hebben: leesbaarheid en gebruiksgemak van het forum.

Het gaat er niet om of het nou per merk, per type, per weetikveel verdeeld is. Bijdehandjes zoals @wimmel_1 helpen dus ook niet.

Het tesla topic is nu gewoon te druk, berichten die je in de ochtend post zijn in de middag al 5-10 pagina’s naar achteren, dat maakt het gewoon onleesbaar.
De meest logische knip is dan het eruit halen van de M3 Posts, naar een los topic.
Het meest leesbare voor de rest van de wereld is dat er 1 Tesla topic is, want het interesseert ons niet dat er zoveel pagina's verder zijn. In het Motortopic hebben we met enige regelmaat drukke dagen dat er flink wat pagina's doorheen gaan, en daar hoor je toch ook niet @Joopieboy vragen om z'n eigen BMW motorrad topic? Het is toch kolder om dit voor het ene merk wel te doen en het andere niet, alleen omdat jij niet een topic door wilt lezen... :)

• Smobbo
Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:29:
[...]

En mensen die niks met tesla hebben krijgen een extra topic bovenaan hun lijst met topics waar ze niet op zitten te wachten. Nee dank u. We zijn niet allemaal Teslafan. Als je zo graag alles wil lezen, kan je prima een paar pagina’s terugscrollen.
Haha, serieus?
Wat maakt het nu uit of er 1 regel extra bij staat of niet?
Je kan bookmarks gebruiken voor je veel bezochte topics en als je dan een keer direct naar V&V gaat dan zie je in 1 oogopslag circa 20 topics. In V&V gaat het überhaupt niet zo hard, er staan topics met weinig nieuwe Posts nog altijd op de eerste pagina...

Edit: op de eerste pagina staan topics die al een week geleden gesloten zijn, het loopt niet storm met nieuwe actieve topics...

@SmurfLink ik heb dus geen enkele moeite met meer topics, daar heb je bookmarks voor. Dus een speciaal reistopic voor @Joopieboy juich ik toe. Lees ik misschien ook eens iets leuks over motoren. Ik ga echt niet zitten pluizen in een samenraapseltopic over alles met motoren...
Tweakers is met GoT qua opzet nog erg in de echte nerd tijd blijven hangen, tegelijkertijd wordt er wel een berg nieuwe leden geworven door een veel generiekere opzet van de frontpage. De match daartussen is gewoon langzaamaan zoek.

[Voor 31% gewijzigd door Smobbo op 29-12-2019 14:40]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:32:
[...]

Het meest leesbare voor de rest van de wereld is dat er 1 Tesla topic is, want het interesseert ons niet dat er zoveel pagina's verder zijn. In het Motortopic hebben we met enige regelmaat drukke dagen dat er flink wat pagina's doorheen gaan, en daar hoor je toch ook niet @Joopieboy vragen om z'n eigen BMW motorrad topic? Het is toch kolder om dit voor het ene merk wel te doen en het andere niet, alleen omdat jij niet een topic door wilt lezen... :)
Mja precies dat, om dat ik of @Bommes veel reizen maken en daar een eigen topic voor willen bijhouden, dat was ook teveel volgens de heren geleerden. Daar hebben we één apart motor topic voor. En de huiskamer is daar ook weer niet geschikt voor.

VV gedeelte wordt gezien als extraatje, en dat je over bepaalde merken mee kunt praten of ervaringen kan delen prima. Dat tesla inmiddels de nieuwe apple is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joopieboy Ik zou eigenlijk liever zien dat je Apple met een hoofdletter schrijft. Die kleine 'a' zou me bijna gaan laten denken dat je een hekel aan dat merk hebt als toekomstig BMW rijder :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:40:
@Joopieboy Ik zou eigenlijk liever zien dat je Apple met een hoofdletter schrijft. Die kleine 'a' zou me bijna gaan laten denken dat je een hekel aan dat merk hebt als toekomstig BMW rijder :9
Waarom apple met een hoofdletter schrijven? Ja het is een merk, maar begint erg sterk naar een geloof te neigen, want officieel hoor je 'god' en 'jezus' ook met een hoofdletter te schrijven...

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:40:
Als we alles correct gaan doen moet er ook niet over een M3 geschreven worden bij het Tesla topic... da's toch echt een BMW heb ik me laten vertellen...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

+1 Voor @SmurfLink ... Maar goed, dat lijkt mij de sfeer hier ook niet ten goede te komen als we op alle slakken zout gaan leggen...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49
Groot verschil met een hoop andere VV onderwerpen, is nu net wel dat Tesla het dichtst tegen technologie aanligt van alle automerken. Kijk naar het update beleid, dat is meer in lijn met telefoonfabrikanten en software ontwikkelaars, met OTA updates. In tegenstelling tot de overige automerken, waar je blij mag zijn als er überhaupt updates voor je systemen uitgebracht worden.

Wel raar dat dit een soort ver-pis wedstrijd wordt, over wie wat mag met "zijn" topic. Ik begin me inmiddels een beetje te schamen dat ik in de topicstart van het grote motortopic sta, en dan heb ik niet eens een Tesla... @SmurfLink @Joopieboy @wimmel_1

Zou het belangrijkste criterium niet moeten zijn of er voldoende animo is voor een apart (dus beide) topic? Draagt het bij aan de overzichtelijkheid? Wat mij betreft wel, en gezien de reacties in het M3 topic, denken meer mensen daar zo over.
Het motor-topic is net als het Tesla Topic ook slecht te volgen, verschil is wel, dat ik als ik daar een week niet lees, ik helemaal niets gemist heb op tech gebied, dus hoef ik ook nit terug te lezen. Als tech-geïnteresseerde, mis ik in het Tesla topic wel het nodige nieuws, wanneer ik een paar pagina's oversla.

iRacing Profiel

• bottom line
Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:29:
[...]

En mensen die geen Hyundai fan zijn krijgen momenteel 3 topics voorgeschoteld bij hun lijst topics.
Wat is dit nu voor argument ?

• Naafkap
bottom line schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:41:
[...]

En mensen die geen Hyundai fan zijn krijgen momenteel 3 topics voorgeschoteld bij hun lijst topics.
Wat is dit nu voor argument ?
Die topics zijn bij lange na niet zo populair als de teslatopics en dus staan ze zelden allemaal bovenaan. Bij tesla m3 topic zal dat anders zijn en de meeste mensen hebben daar gewoon geen behoefte aan.

• Caelorum
@Steven.w als ze daadwerkelijk zo populair zijn zou je ze toch juist moeten scheidenen? Anders kunnen we net zo goed alles in 1 topic peuren.

• bottom line
Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:24:
[...]

Die topics zijn bij lange na niet zo populair als de teslatopics en dus staan ze zelden allemaal bovenaan. Bij tesla m3 topic zal dat anders zijn en de meeste mensen hebben daar gewoon geen behoefte aan.
Dus?
Het is niet omdat jou topics af en toe bovenaan staan dat ik daarop klik?
Ik doe enkel de topics open welke ik interessant vind, wat boeit mij dat nu of dat nu topics zijn die onderaan staan of bovenaan?
Uit jou reactie haal je gewoon conclusies dat je jaloers bent om het succes van Tesla. Tesla gaat altijd bovenaan staan, en ik ga mijn topic niet terugvinden omdat ik dan 1x moet scrollen.

• Naafkap
bottom line schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:46:
[...]

Dus?
Het is niet omdat jou topics af en toe bovenaan staan dat ik daarop klik?
Ik doe enkel de topics open welke ik interessant vind, wat boeit mij dat nu of dat nu topics zijn die onderaan staan of bovenaan?
Uit jou reactie haal je gewoon conclusies dat je jaloers bent om het succes van Tesla. Tesla gaat altijd bovenaan staan, en ik ga mijn topic niet terugvinden omdat ik dan 1x moet scrollen.
Jammer dat je nu op de man gaat spelen. Ik ben helemaal negens jaloers op. Ik ben simpelweg niet geïnteresseerd in tesla en heb geen behoefte aan zoveel topics bovenaan de lijst en al helemaal niet als het argument is dat de teslaliefhebber anders teveel pagina’s terug moet bladeren in het topic. Dat is mijn mening en ik denk dat anderen die mening delen.

• bottom line
En ik heb geen behoefte aan 7 oneplus topics die continu bovenaan staan, terwijl ik die gsm niet heb. Maar toch is het zo.

Doe ik ze open? Nee. Boeit het mij? Nee.
Je moet je eens afvragen waarom jij juist daar wel over struikelt.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:57

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:35:
[...]

Mja precies dat, om dat ik of @Bommes veel reizen maken en daar een eigen topic voor willen bijhouden, dat was ook teveel volgens de heren geleerden. Daar hebben we één apart motor topic voor. En de huiskamer is daar ook weer niet geschikt voor.

VV gedeelte wordt gezien als extraatje, en dat je over bepaalde merken mee kunt praten of ervaringen kan delen prima. Dat tesla inmiddels de nieuwe apple is...
Ik zeg gelijke monniken gelijke kappen.
Tesla is één automerk de noodzaak van meerdere topics over dit ene merk ontgaat mij compleet.??
Maar dat ben ik, is daar juist wel behoefte aan dan laat het lekker ontstaan. Ik heb daar geen last van.

Wel vind ik het dan behoorlijk scheef als er een discussie ontstaat over een afsplitsing van het motortopic met daarin 1 specifiek ontwerp.

Dus of alle deze ruimte of voor geen enkele zou ik zeggen. ;)

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Smobbo
Ondertussen zijn er sinds het sluiten van het Tesla M3 topic al 175 nieuwe Posts geplaatst in het algemene Tesla topic... (kleine 24 uur).
Om maar aan te geven dat het situationeel beschouwd moet worden.

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Het grote Tesla topic is echt niet meer te volgen, en er komen alleen maar meer mensen bij!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De VV modjes zijn aan het kijken wat de beste strategie is. Gezien het weekend, zal er waarschijnlijk over een paar dagen een reactie komen van hen.

offtopic:
Ja, ik kan hier ook modereren, maar dat is meer de klus van PWM en Deepbass

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Eens met voorgaande reacties. Om dezelfde reden is er toch ook een afsplitsing gemaakt voor de leveringen? Een apart topic voor de Model 3 en alle andere modellen en algemene info in het huidige topic. Opgelost lijkt me. Snap niet waarom dit nou zo’n probleem moet zijn. Mocht het topic uitsterven zijn ze altijd weer samen te voegen. Het is toch geen doel om maar zo min mogelijk topics te hebben?

• bottom line
Lijkt me op zich niet moeilijk om te beslissen.
Ja of nee.

Toch bedankt voor je update @Outerspace , al zou dat beter vanuit de VV mods moeten komen.

Wil wel weten vanuit de mods waarom dit zou mogen en de Tesla M3 niet
https://tweakers.net/ext/f/70KsRKIPJCWRr5C9ISuLmQq9/full.jpg

Tweakers is een technologie forum. En de M3 is gewoonweg een gigantische bron van (controversiële) technologieën. En nu ga je dat opsluiten in een topic dat 150 berichten op een dag te verwerken krijgt. Erg leuk voor nieuwkomers en degene die er al maanden zitten die 100x dezelfde vragen zien passeren.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ongeluk door onterecht voorrang verlenen (posts TS)

Het is misschien een gek idee, maar ik zou het leuk vinden als een TS minstens een dag de tijd zou krijgen om te reageren in eigen topic, ondanks dat er allerlei mensen zijn die off-topic gaan. Nu is die kans er niet.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Outerspace

Outerspace

pedorus schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:48:
Ongeluk door onterecht voorrang verlenen (posts TS)

Het is misschien een gek idee, maar ik zou het leuk vinden als een TS minstens een dag de tijd zou krijgen om te reageren in eigen topic, ondanks dat er allerlei mensen zijn die off-topic gaan. Nu is die kans er niet.
Valide punt d:)b

• Outerspace

Outerspace

Na overleg hebben we besloten om het M3 topic weer te openen en separaat te draaien naast het algemene Tesla topic. Dit doen we omdat het toch erg stormloopt en de rest van alle andere berichten ondersneeuwt.

Ik zal je topic weer openzetten @bottom line . Mijn vriendelijk verzoek is om niet diverse mods aan te schrijven, maar 1 mod en daarna (als je er niet uit zou komen) naar dit topic te gaan. Dat scheelt verwarring aan beide zijde ;)

• Niet online
Super

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat er dan ook even een nieuw deeltje van het algemene Tesla topic moet komen, want iedereen wijzen op het Model 3 topic is ondoenlijk..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Outerspace schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:40:
Na overleg hebben we besloten om het M3 topic weer te openen en separaat te draaien naast het algemene Tesla topic. Dit doen we omdat het toch erg stormloopt en de rest van alle andere berichten ondersneeuwt.

Ik zal je topic weer openzetten @bottom line . Mijn vriendelijk verzoek is om niet diverse mods aan te schrijven, maar 1 mod en daarna (als je er niet uit zou komen) naar dit topic te gaan. Dat scheelt verwarring aan beide zijde ;)
Top. Ik vond het ook al een vreemd besluit. Het was duidelijk een populair topic. Als een merk zo populair is dat het veel topics oplevert, zou ik eerder zeggen: Reden om er een subforum van te maken (zie apple) met losse topics, dan alles op 1 hoop te willen blijven gooien.

Goeie beslissing

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Outerspace

Outerspace

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:59:
Denk dat er dan ook even een nieuw deeltje van het algemene Tesla topic moet komen, want iedereen wijzen op het Model 3 topic is ondoenlijk..
Die actie heb ik al uitgezet naar de topicstarters van het huidig deel :)
JvS schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:01:
[...]

Top. Ik vond het ook al een vreemd besluit. Het was duidelijk een populair topic. Als een merk zo populair is dat het veel topics oplevert, zou ik eerder zeggen: Reden om er een subforum van te maken (zie apple) met losse topics, dan alles op 1 hoop te willen blijven gooien.

Goeie beslissing
Misschien iets om er een keer over na te denken en over andere varianten ervan :)
Bijvoorbeeld een VV duurzaam en een VV fosiele brandstoffen om zo maar wat te noemen. Mocht er ooit ontwikkelingen zijn koppelen we dat uiteraard terug.

• bottom line
... omdat het toch erg stormloopt en de rest van alle andere berichten ondersneeuwt.
Dat zag ik niet aankomen. 1ste regel in de SP.
Heb ik ook gedaan. Deepbass had mijn bericht niet gelezen of iets mee gedaan, dus theoretisch gezien heb ik enkel PWM aangesproken en daarvan toestemming 'gekregen'.
Maar die manier werkt dus niet, want zo sluiten ze gewoon nog steeds een topic met rare drogredenen.

Ben hier erg door misnoegd en vraag me echt nu serieus af waarom ik hier nog moeite in zou moeten steken. Had veel zin om alles gewoon te verwijderen, en laat het dan maar bij het oude als je dat zo goed vindt voor de eenvoud van het forum.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

bottom line schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:02:
[...]

Dat zag ik niet aankomen. 1ste regel in de SP.

[...]

Heb ik ook gedaan. Deepbass had mijn bericht niet gelezen of iets mee gedaan, dus theoretisch gezien heb ik enkel PWM aangesproken en daarvan toestemming 'gekregen'.
Uhh, nee, je hebt 2 mods los van elkaar aangesproken die dus niet van elkaar wisten dat je nog meer mensen benaderd had met je vraag. Deepbass wist dus niet beter of je had het topic geopend voor je reactie van hem had. Dat is vragen om spraakverwarringen. Door 1 mod te benaderen of beide mods in 1 bericht had je je dit gedoe kunnen besparen.
Ben hier erg door misnoegd en vraag me echt nu serieus af waarom ik hier nog moeite in zou moeten steken. Had veel zin om alles gewoon te verwijderen, en laat het dan maar bij het oude als je dat zo goed vindt voor de eenvoud van het forum.
Ik ben ook tamelijk misnoegd van hoe jij hier stennis liep te schoppen in beschonken toestand, zelfs nadat al was aangegeven dat we gingen overleggen hoe dit verder op te pakken.

Het is vervelend hoe dit gelopen is, waarbij ook onze interne communicatie beter had gekund, maar jouw geklaag hier snap ik weinig van.

Hoe dan ook: bedankt voor het werk dat je in de Model 3 topicstart hebt gestoken d:)b

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Orion84 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:58:
[...]

Het is vervelend hoe dit gelopen is, waarbij ook onze interne communicatie beter had gekund, maar jouw geklaag hier snap ik weinig van.
Dat vind ik ook niet echt redelijk. Iemand steekt veel tijd in een topicstart, er is duidelijk behoefte aan, maar vanwege een ongeschreven regel (liever geen topics over een model of type auto?) wordt het gesloten.

Het is jammer dat de eerste neiging is "sluiten".

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Outerspace schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:40:

Beetje onzin om weer een nieuw tesla topic naast de 2 al reeds bestaande te openen eerlijk gezegd .

"Beautiful Clean Coal"

• Outerspace

Outerspace

leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:25:
[...]

Beetje onzin om weer een nieuw tesla topic naast de 2 al reeds bestaande te openen eerlijk gezegd .
Dat mag je vinden :) De verwachting is dat het levering topic de aankomende maanden in rustiger vaarwater gaat komen en gezien het geluid uit de community is het M3 topic niet een verkeerde gedachte.

We zien wel wat de toekomst brengt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:25:
[...]

Ik mis de rest van je post? Waar is je beargumentatie?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• leekers
Yorinn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Ik mis de rest van je post? Waar is je beargumentatie?
Lol ik mis bij jullie ook nogal eens iets . zit al 3 maanden op een uitslag van een moderator overleg te wachten .

Over dit onderwerp 2 dezelfde topics over het merk Tesla is a niet nodig en b verwarrend voeg ze dan gewoon samen of moeten we over elk model van elk merk aparte topics maken tegenwoordig .

"Beautiful Clean Coal"

• Caelorum
Het gaat hier over een algemeen topic, waar 95% van de posts (zo'n paar honderd per dag op sommige dagen) over 1 specifiek model gaat. Dat scheiden creëert gewoon overzicht. Dat zie je nu al terug. Beide topics zijn ineens een stuk interessanter geworden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Lol ik mis bij jullie ook nogal eens iets . zit al 3 maanden op een uitslag van een moderator overleg te wachten .

Over dit onderwerp 2 dezelfde topics over het merk Tesla is a niet nodig en b verwarrend voeg ze dan gewoon samen of moeten we over elk model van elk merk aparte topics maken tegenwoordig .
Niets moet toch. Maar als een topic heel hard gaat, is het toch logisch om niet alles in 1 topic te knallen, maar het te splitsen? Als het veel topics worden, dan is het tijd om te kijken of je subforums kan splitsen.

• leekers
Caelorum schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:40:
Het gaat hier over een algemeen topic, waar 95% van de posts (zo'n paar honderd per dag op sommige dagen) over 1 specifiek model gaat. Dat scheiden creëert gewoon overzicht. Dat zie je nu al terug. Beide topics zijn ineens een stuk interessanter geworden.
Er is geen verschil is beide Tesla topics en beide bezet door Tesla M3 rijders die sinds een 6 mnd of korter een Tesla hebben

"Beautiful Clean Coal"

• Caelorum
leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:45:
[...]
Er is geen verschil is beide Tesla topics en beide bezet door Tesla M3 rijders die sinds een 6 mnd of korter een Tesla hebben
Het idee is juist dat die onderwerpen uit elkaar gaan zodat beiden overzichtelijker worden. Dat is nu al een stuk beter.

• Vloris
  • Laatst online: 19:58
Waarom is dit topic Max 1 uur parkeren en Parkmobile zomaar dicht gegooid? Ik weet niet wat voor link er precies stond, maar het topic heeft al Parkmobile als onderwerp, en het feit dat je met Parkmobile ook parkeergarages in kunt is toch relevant? Ik vraag me af of de betreffende mod dat begrepen heeft.

Als het hier om iets heel anders gaat, dan snap ik het, maar het lijkt gewoon om Parkmobile te gaan en de functie in die app om slagbomen in parkeergarages te kunnen openen.

• SmurfLink
  • Niet online
Ik vermoed omdat die user vrij weinig posts heeft en met linkjes heeft lopen strooien... dat riekt toch wel heel erg naar reclame maken en dat mag niet op Tweakers.

• Outerspace

Outerspace

Wat @SmurfLink zegt. Er kwam iemand ongegeneerd zijn website en bedrijf spammen. Ik heb daarom het topic op slot gegooid, de enige relevante posts waren van een half jaar terug.

Mocht iemand behoefte hebben aan een nieuw topic, dan kan deze prima in VV plaatsen.

[Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 04-01-2020 10:49]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 08:08

DeFeCt

je wéét toch

Yorinn schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:26:
[modbreak]Ik zie nog regelmatig berichten/vragen over de Model 3 langskomen in dit topic. Kunnen we deze centraal houden in Het grote Tesla Model 3 topic zodat het niet versplinterd?

Edit: En weer open. Dat was een verkeerd knopje. :$ [/]
Dus het topic dat eerst werd gesloten omdat het onzin was om voor een specifiek model een topic te openen is nu wel de bedoeling :?

Flickr

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

DeFeCt schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:39:
[...]

Dus het topic dat eerst werd gesloten omdat het onzin was om voor een specifiek model een topic te openen is nu wel de bedoeling :?
Ik heb je reactie richting het feedbacktopic verplaatst, gezien die hier beter past. Zie ook de discussie hierboven over je vraag, die is al uitgebreid besproken.

[Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2020 20:58]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• tweakduke
  • Laatst online: 22:17

tweakduke

Onlangs is Het grote Volkswagen e-Golf topic geopend. Het Tesla Model 3 topic was geopend, omdat andere berichten ondersneeuwde vanwege de populariteit van dit model.
De vraag is nu of de e-Golf een eigen topic waard is, helaas is hier geen overleg met ons over geweest. Met het oog op de toekomst gaan er meer elektrische auto's komen en de bijbehorende modellen. Om een wildgroei aan topics te voorkomen, is het idee om in dit geval het topic te veranderen naar Het grote Volkswagen elektrische auto's topic. Zo kan er op den duur per merk een verdeling komen tussen benzine/ diesel en elektrische auto's.

Tweakers Discord

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dit is, naast de e-Up, de enige elektrische VW die buiten de ID-reeks valt (ook qua techniek), en daar is al een topic voor. Alle komende elektrische VW's vallen daarin. Zou het lekker zo laten.

[Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 11-01-2020 22:38]

You save everyone, but who saves you?

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:17
Er is ook een los Ioniq en Kona forum zelfs de E-Niro staat apart en dat is vrijwel dezelfde auto als de Kona.

Ik ben voorstander om het zo te laten dus een apart E-Golf forum.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Wat is precies een 'wildgroei aan eigen topics' en wat is daar mis mee? Volgens mij zijn 'grote' topics al een poosje minder standaard qua beleid, dus waarom niet een eigen topic per auto? :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Urano
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-07-2021
Ik ben voor het e-golf topic lid geworden.
Het is mijn inziens juist fijn en overzichtelijk dat er een topic is waarin alleen de e-golf besproken wordt.

• Whis!
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat een topic specifiek voor de e-Golf wel bestaansrecht heeft. Het was een van de meest populaire modellen uit het private-lease topic en veel Tweakers rijden er binnenkort in een.

Een veelbesproken onderwerp zal de range zijn wat totaal anders zal zijn dan voertuigen uit de ID range. Ook zal een dedicated topic voor de e-Golf de drempel voor tweakers met een e-Golf verlagen om een vraag te stellen of een ervaring te delen.

• mrottjers
  • Laatst online: 00:29
RonaldPr schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:40:
Er is ook een los Ioniq en Kona forum zelfs de E-Niro staat apart en dat is vrijwel dezelfde auto als de Kona.

Ik ben voorstander om het zo te laten dus een apart E-Golf forum.
Hier sluit ik me volledig bij aan. De E-Golf is technologisch afwijkend tov zowel de ID serie alsook de normale Golf modellen. Dus mijns inziens alle redenen om een eigen topic te hebben.

Daarnaast merkte ik in het private lease topic wrevel mbt al de e-golf posts.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-03 11:59
Hoewel ik snap dat een centraal topic voor alle Volkswagen modellen handig is, de e-Golf is toch een aparte auto met andere techniek dan de volgende generaties (ID,s). Net zoals hierboven genoemd lijkt het mij dus handiger om een eigen topic te houden.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind een topic per auto helemaal niet erg, sterker nog, eerder overzichtelijker. Wanneer de techniek echt anders is krijg je dus ook andere problemen/features, etc.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 14:18
Kecin schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:16:
Ik vind een topic per auto helemaal niet erg, sterker nog, eerder overzichtelijker. Wanneer de techniek echt anders is krijg je dus ook andere problemen/features, etc.
Eens!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:30

Touchdomex

Meisje!

Kecin schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:16:
Andere kant is ook weer zo dat het onoverzichtelijk wordt omdat veel auto's techniek en andere dingen onderling delen en dan mis je weer op die manier info als je niet in het algemeen kan lezen over bepaalde merken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee