Toon posts:

Mobiliteit feedback Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 10:42

Mx. Alba

¯\_(ツ)_/¯

Hallo Vervoertweakers! Ik wilde me even voorstellen want vanaf vandaag ben ik moderator Vervoer. :)

Vroem vroem!

¯\_(ツ)_/¯

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:14

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Gaan we nu hier ook discussies krijgen over plaatjes van auto’s met spoilers? O-)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:59

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Zodra ik wat tijd heb, hevel ik de laatste dagen wel over naar het andere topic. :)

edit: anders even in overleg in het VV feedback topic over hoe en wat. Het loopt nou ook weer niet zo hard dat motor en wind van elkaar gescheiden moeten worden denk ik.

Verplaatst uit: het grote boten topic

[Voor 63% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2019 12:13]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

franssie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 01:58:

iets anders --- Moeten we misschien dit topic laten mergen met Het grote zeiltopic - Deel 2 ? De overlap is gigantisch.

Of gewoon een vaar topic maken met een fatsoenlijke TS? Dan liefst in sport ipv vervoer?

edit2: en dan ook regelgeving en communicatie meenemen. Dus welke (bijna nooit) benodigde vaarbewijzen, wel welke lichten etc etc?
We hebben nu:
het grote boten topic in VV gestart in 2008
Het grote zeiltopic - Deel 1 was gestart in SG, na de split met AZ/TL uiteindelijk via Het grote zeiltopic - Deel 2 in Sport.

Wil je zeilen en motorjachten splitsen? Denk dat daarvoor de topics niet hard genoeg gaan. Nu zit er wel een hele grote dubbeling in. Maar een goede topicstart is meer dan welkom. Ik weet niet of Sport de beste plek is.

[Voor 41% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2019 16:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

¯\_(ツ)_/¯

Tja, zeilen is wel een sport natuurlijk, en ik kan me voorstellen dat in het zeiltopic ook gesproken kan worden over zeilraces waar men zelf niet aan meedoet, hoewel dat volgens mij momenteel niet gebeurt...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Sport (en recreatie) lijkt mij wel een prima plek voor zeil- en (motor)boten.

Transport en vervoer is imho meer geschikt voor ferry's, cruise- en containerschepen (indien daar op Tweakers behoefte aan is), dat valt allemaal onder beroepsvaart.

Watersport is te algemeen, daar valt bijvoorbeeld ook kiten, suppen, en (wind)surfen onder, dat heeft dan weer minder raakvlakken met bootjes.

Motor-, zeil-, visboten en dan ook sloepjes en dergelijke hebben heel veel overeenkomsten wat betreft onderhoud, regelgeving en apparatuur aan boord.
Dit kan zowel sportief als hobbymatig gebeuren, een stukje toeren met een sloep bijt een zeilwedstrijd echt niet.

[Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 15-07-2019 17:10]

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 13:42
Mx. Alba schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:48:
Ik kan uiteraard niet spreken voor Teacher maar ik vermoed dat de redenatie is dat die onderwerpen niet direct met het opladen van een EV te maken hebben. Elders lopen topics over zonnepanelen, power walls, terugleveren en alle andere zaken die te maken hebben met het zelf opwekken van elektriciteit. Dat jij die elektriciteit (onder andere) gebruikt voor het opladen van een EV maakt voor de genoemde zaken weinig uit.
Dat is dus wat ik bedoel met handelen volgens de stijve letter-van-de-wet en niet volgens naar mijn mening betere geest-van-de-wet. De context van elektrische auto's bleef en keerde steeds weer terug in het verhaal - V2G, verstandige keus ivm EV-laden e.d. Als het nu ineens ging over elektrisch koken of welk merk zonnecellen te kopen, ja, dan wordt het off topic. Nu was het duidelijk in de context van de EV en het laden er van.

Jammer, en ook zonde dat het weg is "gehakt", het was namelijk interessant en nuttig.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

arsimo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:33:
Vraag aan moderator 'Teacher' over zijn/haar ingreep vandaag 14 augustus 2019 in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen:

Waarom een relevante discussie over zonnecellen en powerwalls in relatie tot laden van een EV gewist? Ik snap er echt helemaal niets van en anderen die aan deze dicussie meededen ook niet. Kwam helaas erg als stijf volgens van de letter-van-de-wet ipv van het toch te prefereren handelen volgens de geest-van-de-wet op mij over.

Er is nu niets meer aan te doen ga ik vanuit, maar graag uitleg - ik ben echt verbijsterd. Is mij nog nooit eerder in de vele jaren dat ik op tweakers en het forum kom overkomen.
Tweakers is nu eenmaal een actief gemodereerd forum en dat betekent dat er soms een ingreep plaatsvind. In dit geval ging het om berichten die werden geplaatst ná een sturend bericht (teacher in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen").

De scope van het topic is immers laden/laadpalen, providers/laadpassen. Specifieke onderwerpen zoals V2G, powerwalls, accudegradatie en de morele keuze "laden bij de baas, terugleveren aan je huis" vallen toch echt daarbuiten. Dit soort discussies verdienen een eigen onderwerp en het is echt niet verboden die aan te maken, sterker nog, graag zelfs :Y

Wise enough to play the fool

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aanvullend: V2G is dermate interessante kost dat het een eigen topic verdient :Y

Wise enough to play the fool

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Slecht plan. Terugleveren via EV's is wel degelijk heel erg ontopic. Hoe wil je de verbinding tussen terug leverende EV's zinvol onderbrengen? Die horen volgens datzelfde moderatie profiel NIET thuis in de andere topics want die gaan specifiek niet over EV's. Ik denk dat er nu met een te beperkte blik wordt gekeken, zoals ook al door anderen is aangegeven.

EV's kunnen terugleveren, en gaan dat doen. Dat kun je niet terzijde schuiven. Ook Jedlix zou dus niet in dit topic thuishoren.

Iemand ervaring met Jedlix?

Verplaatst uit: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

[Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2019 09:09]

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:44

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Het gaat hier toch over EV's, Laden, laadpalen, providers en laadpassen?

Dan gaat het zeker ook over terugleveren:
  • welke laadpalen zijn hiervoor geschikt (dus: dit topic),
  • via welke provideras loopt dit (dus: dit topic) en
  • hoe gaan die providers daarmee om (dus: dit topic),
  • heb je er speciale laadpassen voor nodig (dus: dit topic)?
Ergo: het is overduidelijk dat ook de discussie V2G, V2H en vergelijkbare hier toch echt thuishoren, gegeven dat je het over bovengenoemde onderwerpen hebt.

Nu wil ik hier zeker niet de rebel uithangen, maar laten we wel sensible zijn en de V2G-discussie niet ergens wegstoppen in een draad waar over van alles gesproken wordt maar niemand in V2G of vergelijkbaar geïnteresseerd is, laat staan er iets zinnigs over kan zeggen.

Dat het hier niet moet gaan om PV-panelen en daarbij horende zaken is een terechte opmerking. :)

Verplaatst uit [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

[Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2019 09:09]

Taal is makkelijker als je denkt...

• Mx. Alba

Mx. Alba

¯\_(ツ)_/¯

Smart grid is volgens mij niet voor VV... Het heeft wel met een auto te maken, ten minste het V2G deel, maar niet met Verkeer of Vervoer...

¯\_(ツ)_/¯

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 13:42
(Knip gerechtvaardigde rant)

Laat ook maar, die man is mijn tijd en aandacht niet waard.

[Voor 83% gewijzigd door arsimo op 27-08-2019 01:37]

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:44

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Die hele discussie heb ik met kromme tenen gevolgd, meteen vanaf het begin. Het punt wat me toen al opviel en waar uiteindelijk een moderator op heeft gereageerd, is dat er
1. steeds hetzelfde herhaald wordt door de diverse schrijvers en
2. er inhoudelijk niet ingegaan wordt (in elk geval bij een deel van de schrijvers) op wat de ander zegt.

Dat getiktak is uiteindelijk afgebroken. Dat kan ik me wel voorstellen; het vervuilt het draadje.
En dat afbreken zegt niets over wie er gelijk of ongelijk heeft.

Maar als ik je een advies mag geven: probeer eens wat bondiger te posten. Ellenlange verhalen roepen snel irritatie op.

[Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 27-08-2019 15:30]

Taal is makkelijker als je denkt...

• Anoniem: 323199
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
* Deze reactie is verplaatst vanuit Het grote elektrische steps topic *

Godsakke wat een geneuzel zeg.
We kunnen gewoon normaal met elkaar omgaan lijkt me, maar als er een paar moderators die het naar het hoofd gestegen is gaan lopen zieken, hoeft het van mij helemaal niet meer, en mag je wat mij betreft mij verbannen van het hele platform.

We wisselen hier gewoon informatie uit, informatie die ( ook volgens de geldende richtlijnen ) gewoon uitgewisseld mag worden.

Nog 1 maal; prima als je wil gaan modereren betreft opvoeren als het gaat om een product met wegtoelating.. wat je nu doet is hetzelfde als modereren als iemand je vertelt hoe je je radiografische auto harder kan laten gaan.

Want het is nu een stuk speelgoed, geen voertuig.

Maargoed, je knipt en banned maar een end raak, platforms waar mensen ( xbeam ) moeite doen om informatie te delen met anderen om maar grofweg gecensureerd te worden, hoef ik geen deel van uit te maken.

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 17:30. Reden: Context toegevoegd]

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:51
Anders moet heel het topic maar weggemod worden omdat we hier ook over illegale dingen praten? Deze step is verboden in Nederland. 8)7 8)7

Wat voor mods zijn hier nu ineens bijgekomen? :?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:27
Anoniem: 323199 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:10:
Godsakke wat een geneuzel zeg.
We kunnen gewoon normaal met elkaar omgaan lijkt me, maar als er een paar moderators die het naar het hoofd gestegen is gaan lopen zieken, hoeft het van mij helemaal niet meer, en mag je wat mij betreft mij verbannen van het hele platform.

We wisselen hier gewoon informatie uit, informatie die ( ook volgens de geldende richtlijnen ) gewoon uitgewisseld mag worden.

Nog 1 maal; prima als je wil gaan modereren betreft opvoeren als het gaat om een product met wegtoelating.. wat je nu doet is hetzelfde als modereren als iemand je vertelt hoe je je radiografische auto harder kan laten gaan.

Want het is nu een stuk speelgoed, geen voertuig.

Maargoed, je knipt en banned maar een end raak, platforms waar mensen ( xbeam ) moeite doen om informatie te delen met anderen om maar grofweg gecensureerd te worden, hoef ik geen deel van uit te maken.
Het is inderdaad erg triest. Ik zie nu ook dat er veel berichten weg zijn. Dit is echt een slechte gang van zaken zeg. 8)7

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:12

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

bottom line schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:13:
Wat voor mods zijn hier nu ineens bijgekomen? :?
Ik gok dat je op mij doelt? Ik ben een toevallige passant die een collega-mod uit de brand helpt door wat algemene huisregels te enforceren ;). Wat betreft je opmerking over het leeghalen, de laatste paar reacties is puur gezever over het modereren zelf, daar stond niets inhoudelijks in. Over de oorspronkelijke mod-acties die de inhoud van het topic betreft laat ik me niet uit, dat is iets tussen jullie en de lokale mods hier.

@Mx. Alba Ik heb even wat reacties van Het grote elektrische steps topic naar hier verplaatst, vandaar dat de context wat weg is gevallen :).

[Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 17:27]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:04
bottom line schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:13:
Deze step is verboden in Nederland. 8)7 8)7
Nee verboden op de openbare weg ;)
Op privéterrein of dergelijk mag het gewoon.

ontopic: Ik zie niet helemaal wat precies het probleem is met het opvoeren van elektrische steps, momenteel worden deze 'voertuigen' door de Nederlandse wetgeving niet als voertuig gezien wegens het ontbreken van goede regelgeving, wat het eigenlijk gewoon een voorwerp maakt. Als Tweakers het modificeren van voorwerpen in dit geval niet toestaat, waarom zou zo'n topic wel mogen? Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

De door @xbeam gedeelde linkjes doen niks anders dan het aanpassen van de firmware achter, in dit geval, een voorwerp, daar waar ik eigenlijk wel benieuwd ben naar welke huisregel er hier gebroken wordt.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:49
deepbass909 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:36:
@assje Het is jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent. Maar hele draadje is niet in de prullenbak geknikkerd, hij staat er nog steeds voor iedereen om te lezen. Maar het was geen discussie. Bij een discussie is er sprake van hoor en wederhoor en ingaan op elkaars argumenten en vragen beantwoorden. Nu werd het topic gedomineerd door enkele gebruikers die maar tegen elkaar bleven roepen dat de ander ongelijk had, zonder te onderbouwen waarom of in te zien waarin de eigen redenatie misschien spaak ging. Er kwamen berichten van meerdere gebruikers die zich heel sterk aan begonnen te storen.

Dat is waar ik op hem ingegrepen, niets meer, niets minder.

De reden dat ik na mijn modbreak jouw post verwijderd heb, is simpel. Ik had de discussie gestopt en je ging er weer inhoudelijk op door met dezelfde argumenten als daarvoor.

Een modbreak is niet een verzoek, die plaatsen wij alleen als er een streep gezet wordt en dien je als gebruiker te respecteren.
Het enige geroep waar dit om ging was dat jij zonder enige uitleg berichten wiste en ik deze weer terug plaatsen. Omdat niemand snapt waarom je weghaalde.

En nu krijg ik van jouw een waarschuwing omdat ik grapje maakte of ze op je werk niet nog een adviseurs hebben die kan uitleggen wat frimware is en of je dan ook je eigen berichten in het bmw topic wil wissen waar je over chip-tune (op voeren) van je bmw praat.

[Voor 9% gewijzigd door xbeam op 10-09-2019 17:42]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:33:
Als ik dit namelijk aan de mod vraag krijg ik geen antwoord.
In een DM bedoel je? Mocht je je doordram-actie in het topic bedoelen, nogal wiedes, gewoon maar keihard overal tegenaan trappen geeft doorgaans niet het gewenste effect ;)

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:04
SuBBaSS schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:44:
[...]

Als je nou het elektrische fietsentopic erbij gehaald zou hebben was je punt wat sterker geweest.
Het ging om het opvoeren, niet om het evt. instellen van het inklappen van spiegels/ ander kleurtje interieurlicht oid.
Ik ga me er ook niet volledig in verdiepen ;), tis meer een voorbeeld dat het onder 'tweaken' valt, maar het in dit geval ineens niet toegestaan is.
Mx. Alba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:49:
Laat ik voorop stellen dat het inderdaad een twijfelgeval is. In België zijn deze steps wel toegelaten op de openbare weg en daar is, neem ik aan, opvoeren van deze voertuigen verboden. In Nederland zijn ze nog niet toegelaten dus mag je ze wel opvoeren want je mag er toch niet mee op de openbare weg... Maar een typegoedkeuring zit er vast wel aan te komen, dus hebben wij besloten om te modereren alsof de typegoedkeuring er in Nederland wel is; dus eigenlijk België te volgen voor wat wel en niet toegestaan wordt: rijden op de openbare weg mag wel besproken worden (zolang je het niet expliciet maakt dat je er in Nederland mee op de openbare weg rijdt), maar opvoeren niet. In een brommertopic op Tweakers zouden we het opvoeren van die dingen ook niet toestaan als discussie-onderwerp, hoe interessant dat vanuit een Tweakers-oogpunt ook zou zijn.
Het is natuurlijk grotendeels dat de elektrische step voor de Nederlandse wetgeving nog niks is, behalve niet toegestaan op de openbare weg. Daarbij snap ik de keuze voor de Belgische regelgeving wel, al kan dat wel ergens vermeld worden ipv dat er berichten zonder deze mededeling verwijderd worden (althans, zo kwam het over, correct me if I'm wrong).

Laten we hopen dat de voertuigen snel een goede regelgeving hier in NL krijgen, brengt meer duidelijkheid en voorkomt discussies als deze :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:10:
[...]

Het was zeker een wat sarcastisch bedoelde grap dat ontken ik niet. Maar die persoonlijke informatie is niet zo persoonlijke meer als hij die zelf al over publiekelijk ten toon spreidt.
Irrelevant, het is aan hem om te bepalen waar en wanneer dat gedeeld wordt, hier was het absoluut offtopic en derhalve echt niet cool om het erbij te halen.
Het is inderdaad een beetje flauw hoe ik van mijn kant reactie van de mod uitlokte voor uitleg over het verwijderen maar dit is ontstaan omdat een inhoudelijke uitleg er was überhaupt geen reactie of uitleg.
En dan lijkt escaleren je de juiste oplossing ipv het gewoon even te vragen :?

Goed, ik wil er ook niet te lang over doorzagen, je ziet zelf ook in dat dit niet de beste manier was :)

[Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2019 18:18]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
@xbeam

Edit knop. Aka edit als je de laatste bent die reageerde.

En nee auto's hebben geen wettelijke constructie snelheid.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Aangezien ik de "aangevallen" mod ben, even mijn reactie.

@xbeam zoals ik heel duidelijk in het topic heb gemeld, is het niet de bedoeling om in een topic op een mod-ingreep te reageren. Daar blijf je vervolgens over doorgaan, mede door een deel van de informatie domweg opnieuw te plaatsen. Die berichten heb ik allemaal verwijderd. En normaal vragen is iets wat ik jou niet heb zien doen. In de tijd dat ik bezig was je een onderbouwde reactie te sturen (dat kost nou eenmaal tijd, iets wat ik moet delen met een normale baan), bleef je bezig.
Om 17:33u klaag je dat ik niet reageer, terwijl ik je om 17:08u al een reactie heb gestuurd en om 17:31u nogmaals met een aanvullende reactie. Dus ik zou het prettig vinden als je een iets andere toon aanslaat over de gang van zaken.

Het plaatsen van de naam van mijn werkgever is daarnaast absoluut geen grapje en neem ik zeer hoog op. Ook al is het te vinden op het internet. Wat ik hier deel is aan mij en mij alleen.

En dat is alles wat ik er hier over ga zeggen.

Als je vindt dat je nog niet voldoende uitleg hebt gehad, lees je privé berichten nog maar eens goed.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• xbeam
Beste @deepbass909 we hebben allemaal een drukke baan. Ik kom ook nu pas thuis.

Het kost mij ook tijd om mensen te helpen en de linkjes weer op te zoeken waar andere om vragen omdat niemand snapt waarom ze verwijderd zijn en waarbij bij ik het ook nog netjes gevraagd heb of is toegestaan om dit in het topic te plaatsen en antwoord ja was.

Wat het dus nog eens extra onduidelijk maakt waarom ze zonder duiding verwijderd worden.

Uit jou bericht komt het op mij over dat het je meer dwars zat hoe ik aandacht vroeg dan antwoord geven waarom de berichten naar een firmware patch zijn wist.

Ik persoonlijke vindt zeuren over tijden niet relevant omdat het weinig toevoegt aan de discussie waarom het niet mag maar je haalt het zelf aan, je reactie op mijn vraag van 16.48 waar je meer dan een half niet op reageerde. Maar in dat half uur ben wel bezig geweest om mijn linkjes te verwijderen voor dat je met een reactie kwam en die was niet vriendelijk. Maar nogmaals sorry dat in die tussen tijd heel flauw linkjes weer terug plaatste en mijn eigen linkjes in het topic quote zo dat je ze makkelijk kon vinden om te wissen en een flauwe ongepaste grap maakte.

Die patch software heb nodig om bijv de verlichting aan te passen maar daardoor heb ook toegang tot de snelheid. Dit is vergelijkbaar zoals wanneer je een telefoon root om er een custom mod op zetten. Daarom snapt ook niemand dat je de berichten wist. En werd er door mede tweakers gevraagd om ze terug plaatsen om dat die nodig zijn om bijv het display of de accu te vervangen.

Maar ik begrijp dat dit dus ook niet meer omdat een niet openbareweg geschikt voertuig dan opgevoerd kan worden en niet meer legaals de openbare weg op mag ;-)

Volgende als er topic regels gaan veranderen zorg dan dat je dit voortaan eerst communiceert voordat berichten gaat wissen scheelt voor beide kanten een hoop frustratie.

Maar verder Duidelijk verhaal dat je mij irritant vond na dat ik me eigen berichten quote met de tekst vergeet deze niet weg te halen. En daarna de misplaatste grap je werk. En thanks voor de geven tip dat in discussie gaan met een mod heel dom is en dat je dat altijd verliest.

I get your punt

Deze hele discussie had van beide kanten voorkomen kunnen worden als heel even bij had gestaan dat nieuwe beleid in de maak is of dat nieuw beleid eerst wordt gecommuniceerd Voor dat je berichten wist.

Maar het is klaar. Ik ben blij en dankbaar dat je geen Ban hebt gegeven. en zoals in de laatste DM klaar we gaan het niet meer over hebben.

Helaas is er geen digitaal bier en pizza’s anders had ik getrakteerd om het goed gemaakt

Eerste communicatie naar mij:
Beste xbeam,

je hebt zojuist een officiële waarschuwing van mij ontvangen. Ik ga niet ieder linkje controleren wat je nu nog plaatst, ieder linkje dat ik nu nog van je zie over modificeren/tweaken beschouw ik als informatie die we niet willen zien.

Met je manier van reageren op de moderatie, je besluit om openlijk mijn werkgever te benoemen, iets waar jij en geen enkele andere gebruiker ook maar iets mee te maken hebben, en mij persoonlijk aan te vallen heb je iedere millimeter marge die je in het topic had bij mij verspeeld.

Omdat je bijzonder eigenwijs bent en besluit in het topic commentaar te blijven geven, hierbij het officiële standpunt dat binnen Verkeer en Vervoer gehanteerd wordt op het vlak van opvoeren:
Toelichting standpunt wet- en regelgeving en e-steps mods VV

Er is inderdaad geen wetgeving in Nederland die opvoeren van e-steps zou verbieden, sterker nog, tot op heden is er helemaal geen wetgeving over e-steps.

Echter wordt tweakers-breed de regel gehanteerd dat er geen zaken besproken mogen worden in strijdt met de wet zijn. In Verkeer en Vervoer scharen we hier onder andere het buiten de geleverde specificaties van de fabrikant in Nederland fysiek aanpassen van een gemotoriseerd voertuig met typegoedkeuring met als doel deze harder te laten voortbewegen dan oorspronkelijk geleverd, of in de volksmond ook wel opvoeren genoemd.
De enige uitzondering daarop zijn voertuigen die na modificatie door een erkende instantie opnieuw gekeurd worden op veiligheid (zoals een herkeuring door de RDW in het geval van een auto).
Het maakt daarbij niet uit of de poster stelt dat het alleen voor gebruik op eigen terrein is (dan geldt de technische eisen sowieso niet), het gaat erom dat er geen informatie gedeeld wordt waarmee anderen het ook kunnen toepassen die er wel mee de openbare weg op gaan.

Nu zal je zeggen, voor een e-step geldt geen type-goedkeuring, dus waarom mag het daar ook niet. De reden is simpel, we gaan geen uitzonderingen op deze regel maken. Type-goedkeuring is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd en dan zou er op tweakers ineens informatie staan die in strijdt is met onze eigen policy.
toon volledige bericht
Dit is een concepttekst die klaar staat om opgenomen te worden in de policy van dit subforum en is de reden waarom mijn collega-mod jouw initiële post heeft gemodereerd. Maar door hoe je vervolgens zelf bleef schoppen (tip, ga nooit het gevecht aan met een mod, dat verlies je als gebruiker namelijk altijd), voel ik mij nu genoodzaakt alles wat ook maar enigszins in strijdt kan zijn met het bovenstaande, te modereren.

[Voor 78% gewijzigd door xbeam op 12-09-2019 10:15]

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 13:51
Waarom staat er in de topic warning nog geen melding dat het verboden is te praten over het aanpassen van een elektrische step?

Anders begint dit over een paar dagen gewoon weer opnieuw.

Mogen we trouwens wel praten over modificaties die niet de snelheid verhogen (opvoeren)? Zoals dashboards, batterijen, accessoires, etc. Als ik de volgende quote van een mod lees dan mag dat dus wel :)
Echter wordt tweakers-breed de regel gehanteerd dat er geen zaken besproken mogen worden in strijdt met de wet zijn. In Verkeer en Vervoer scharen we hier onder andere het buiten de geleverde specificaties van de fabrikant in Nederland fysiek aanpassen van een gemotoriseerd voertuig met typegoedkeuring met als doel deze harder te laten voortbewegen dan oorspronkelijk geleverd, of in de volksmond ook wel opvoeren genoemd.

[Voor 70% gewijzigd door Randleman op 11-09-2019 10:31]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

RobTaunus208 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:17:
[...]

Precies dit was de reden dat ik jaren geleden ben gestopt met reageren, heel eng dit soort boven iedereen verheven mods.
Let wel, het gaat hier niet om het aangaan van de discussie an sich. Het gaat om het herhaaldelijk blijven natrappen. Dan hanteren we uiteindelijk gewoon de banhamer. We gaan heus niet denken: ach, we laten 'm maar z'n gang gaan want ik heb er geen zin meer in.

En weens eens heel eerlijk: hoeveel plekken ken jij waar minstens zoveel ruimte is voor feedback als hier op tweakers?

[Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2019 03:20]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

xbeam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:06:
[...]

Ik hoop dat dit bericht nu niet wordt gezien als na trappen want dat is niet mijn opzet.
Ik had het niet over jouw situatie, ik sprak in het algemeen wanneer je "niet wint van een moderator".

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@xbeam
Ik ga nog maar een keer letterlijk citeren wat in het bericht staat dat ik aan je heb gestuurd en waarvan je zelf hebt besloten het hierboven te publiceren (waarvan ik dan weer niet de meerwaarde snap in je hele rant, maar goed):
De enige uitzondering daarop zijn voertuigen die na modificatie door een erkende instantie opnieuw gekeurd worden op veiligheid (zoals een herkeuring door de RDW in het geval van een auto).
Het maakt daarbij niet uit of de poster stelt dat het alleen voor gebruik op eigen terrein is (dan geldt de technische eisen sowieso niet), het gaat erom dat er geen informatie gedeeld wordt waarmee anderen het ook kunnen toepassen die er wel mee de openbare weg op gaan.

Nu zal je zeggen, voor een e-step geldt geen type-goedkeuring, dus waarom mag het daar ook niet. De reden is simpel, we gaan geen uitzonderingen op deze regel maken. Type-goedkeuring is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd en dan zou er op tweakers ineens informatie staan die in strijdt is met onze eigen policy.
In mijn ogen staat hier duidelijk genoeg waarom we bepaalde modificaties niet besproken willen hebben op het forum. Dat is op zich geen nieuw beleid, maar een aanvullende toelichting op het algemene punt dat er geen illegale zaken op het forum besproken mogen worden (een stap voor stap uitleg hoe je een computersysteem zou kunnen hacken is ook in strijdt met de policy en wordt ook verwijderd). De huidige policy van Verkeer en Vervoer is verouderd en houdt nog geen rekening met de ontwikkelingen rond elektrische voertuigen en de nieuwe mogelijkheden/uitdagingen die daarmee ontstaan of softwarematige modificaties.

En ja, ik deel inderdaad tot op zekere hoogte informatie over hoe je software van een bepaalde BMW-modellen kan modificeren en bijv. een snelheidsbegrenzer kan verwijderen (overigens nergens leg ik dat letterlijk uit, alleen dat het kan). Echter is dat in geen enkel geval in strijdt met de typegoedkeuring van de auto of geldende wetgeving.

Zoals ik je ook al via een direct bericht heb gemeld, heb ik in jouw specifieke geval nadat je bezig bleef, persoonlijk besloten alle linkjes en opmerkingen naar modificatie-tips in het topic te verwijderen omdat informatie plaatste die in ogen van andere mod in strijdt was met het bovenstaande en na aangesproken te zijn hierover, ze weer opnieuw plaatste. Omdat ik geen tijd wil gaan verspillen om ieder linkje te controleren, zijn ze allemaal verwijderd. Dit is een rechtstreeks gevolg van je eigen handelen en manier van reageren.

Ik verwacht geen ja en amen, maar wel dat je een mod-ingreep van mij of welke andere mod ook respecteert en je bij vragen de juiste paden bewandeld, zoals ook duidelijk vermeldt staat in de forum-FAQ. Bij gebruikers die dat willens en wetens blijven weigeren, wordt er geen keuze gelaten dan dat er harder opgetreden moet gaan worden. Dat is niet omdat wij als crew machtsgeil zijn, dat is omdat een gebruiker weigert gehoor te geven aan sturing.

Bovendien is het tweaken van bijv. een pc of telefoon wel even wat anders dan een voertuig. Voertuigen zijn in Nederland en België gebonden aan specifieke voorschriften waaraan ze moeten voldoen. Met het veranderen van een pc of telefoon breng je in principe niemand in gevaar, door een voertuig te modificeren zodat hij niet meer gelijk is aan hoe de fabrikant het bedoelde en getest heeft, in potentie wel. Maar omdat er voor e-steps nog geen duidelijke regels zijn, is dat geen reden dat alles zonder meer besproken zou mogen worden. Zie daarvoor de laatste alinea in de hierboven geciteerde tekst.

Wat betreft je andere punten, dat is niet iets om hier te bespreken. Het feedback-topic is bedoeld voor discussie over wat in het subforum mogelijk is, niet persoonlijke gevallen.
Daarvoor nodig ik je uit tot een privé-conversatie, eventueel samen met de forum-admin (@Orion84)

Want laat ik hier nogmaals heel duidelijk over zijn, mijn waarschuwing slaat op het feit hoe jij besloot om te gaan met een ingreep door een collega mod en vervolgens de persoonlijke aanval op mij in te zetten, niet vanwege het inhoudelijke wat je in eerste instantie deelde.

@RobTaunus208 & @Basmans
Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met gestelde grenzen of sturing. Maar tweakers is geen vrijhaven voor het delen van alle informatie en dus zeker niet alles wordt zomaar toegestaan. Specifiek in dit subforum willen we in algemene zin geen informatie zien die de (verkeers)veiligheid in gevaar kan brengen. Daar wordt dus ook op gemodereerd. En het maakt daarbij niet uit of het om een softwarematige aanpassing gaat of over tips hoe je Wheel-hub mounted tire-slashers moet installeren op je Fiat Panda.

Over het algemeen laten we juist heel veel toe, maar soms moeten we gebruikers terugfluiten. Het zou de bewuste gebruiker vervolgens sieren om vervolgens de juiste paden te bewandelen ipv domweg nog een keer de informatie te delen omdat hij het niet eens was met een ingreep.
Wij, de crew, zijn ook mensen en kunnen een inschattingsfout maken. Ben je het dus niet eens met een ingreep, vraag om verduidelijking (en ga dus niet eisen!) of geef extra toelichting. In veel gevallen kan een ingreep dan alsnog teruggedraaid worden.
Maar ga niet als een klein kind gelijk blèren en schreeuwen dat je groot ongelijk is aangedaan. Daar bereik je in het echte leven ook niks mee en hier ook niet.

En heb geduld, soms vereist een bepaalde situatie dat er direct ingegrepen wordt maar is er nog niet de tijd/mogelijkheid tot een toelichting. Die toelichting komt er echt wel, maar duurt soms even iets langer want wij zijn ook maar vrijwilligers die het tussen andere werkzaamheden door moeten doen. En neem maar van mij aan, het bovenstaande heb ik 3, 4, misschien wel 5 keer opnieuw gelezen en herschreven voor ik het uiteindelijk plaats. Want waar een gebruiker alleen voor zichzelf spreek, spreek ik namens Tweakers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
xbeam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:17:
[...]

Relaxed ;-) Vat het als je blieft niet verkeerd op ;-) volgens mij zitten we al een heel grote gedeelte op 1 Lijn en hebben we het over het zelfde.

[...]
Prima, laten we het wat dat stukje betreft daarbij laten.

Ik probeer echt een moment te vinden om die policy goed te maken (staat al een tijdje min of meer in concept klaar, maar de laatste klap moet ik er nog steeds op geven). Zodra die online komt, zal ik hier zeker even een gil geven ;)
En verder vroeg ik in mijn laatste bericht netjes hoelang ik in de gevaren zone zit en hoe breed mijn wandel pad is. Want momenteel loop ik mijn tenen en heb in geen idee hoelang en waar precies wel en niet. Ik geen T-Rex die kort moet worden gehouden. Al kan ik begrijpen dat het nu zo even overkomt maar als dat zo was dan was dit in die 15 jaar tweakers wel een keer eerder gebeurd. Vandaar mijn vraag hoelang ik voor straf aan de riem lig.

Nogmaals sorry ik heb adhd en dyslexie (niet jullie probleem ) maar hoop wel op een beetje extra begrip omdat ik voor me zelf duidelijk afbakeningen en duidelijkheid moet hebben en ik die zoek op dit moment. Dit kan moeizaam gaan omdat ik soms scheef kan lezen of niet ontcijferen zinnen kan produceren.
Maar dat is juist een teken dat ik progressief wil werk om het leuk wil houden.

Dus nogmaals excuus voor alles gelopen is als mijn vorige reactie verkeert over is gekomen sorry.
Wat dit betreft ga ik hier geen antwoord geven. Daarvoor heb ik al een paar keer aangeven dat dat buiten het feedbacktopic moet. In het feedback-topic gaan we geen zaken bespreken die specifiek voor bepaalde users gelden.

• xbeam
deepbass909 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:33:
[...]

Wat dit betreft ga ik hier geen antwoord geven. Daarvoor heb ik al een paar keer aangeven dat dat buiten het feedbacktopic moet. In het feedback-topic gaan we geen zaken bespreken die specifiek voor bepaalde users gelden.
Dat stukje begrijp ik nu ook sinds jou extra en gewaardeerde uitleg. Maar dat komt echt door mijn eigen onoverzichtelijkheid dat ik dat verkeert begrepen heb. ik dacht dus dat hier moest vandaar
:9B

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:30:
@CurtPoindexter
Is het een idee om die vraag dáár te stellen? Dan weten ze daar wellicht beter waar je het over hebt dan hier?
Sorry dit is toch het feedback topic? Voor mods enzo? :?

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ah, je bedoelt in de topicwaarschuwing (nu ik je voorstel lees is dat ook veel logischer dan dat je een template bedoelde :P). Ja, dat kan wel. Heb jouw voorstel er in gezet, plus nog de opmerking over vragen naar telefoonnummers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me inderdaad niet heel zinvol. Dit is overigens wel iets dat handiger is om middels de rapporteerknop bij de betreffende reactie(s) te melden. Dat maakt het voor ons veel makkelijker om af te handelen :)

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:20

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Het is al vaker geroepen, om [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen op te splitsen in een topic over laden/laadpassen/laadkosten/providers/laadlocaties, en een topic over laadpalen/installaties/elektra/techniek. Ik wil daar best wel werk van maken, maar er moet ook wat werk gedaan worden door mods (topic titel veranderen, posts verplaatsen, 'handhaving' in de eerste periode zodat reacties in het juiste topic komen, etc. Hoe staan jullie hier tegenover?

We salute the rank, not the man.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Lijkt mij een prima plan. Misschien het makkelijkst om even een DM te starten met de VV mods (daar hoef ik niet bij te zitten) om de hoofdlijnen van de splitsing te bespreken, evt. de startpost te draften en even te coördineren wanneer het live gaat incl. titelchange, topicwarning, handhaving etc.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Bart ® schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:16:
Het is al vaker geroepen, om [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen op te splitsen in een topic over laden/laadpassen/laadkosten/providers/laadlocaties, en een topic over laadpalen/installaties/elektra/techniek. Ik wil daar best wel werk van maken, maar er moet ook wat werk gedaan worden door mods (topic titel veranderen, posts verplaatsen, 'handhaving' in de eerste periode zodat reacties in het juiste topic komen, etc. Hoe staan jullie hier tegenover?
Misschien ook een idee om dit af te stemmen met de TS van Zelfbouw Laadpaal ervaringen ?

Ik snap dat een laadpaal zelf bouwen iets anders is als het zelf installeren van een laadpaal. Maar de zelfbouwers van een laadpaal doen in het algemeen ook aan zelf installeren van die zelfgebouwde laadpaal en daar gaat het dus ook met enige regelmaat over in dat topic.

Wellicht een idee om dan een duidelijkere scheiding te maken voor het bouwen van een laadpaal en de installatie van de al dan niet zelfgebouwde laadpaal?

• bottom line
Het feit alleen al dat er 3 pagina's zijn gevuld op een halve dag zegt enorm veel.
Wat gaan we doen als de Y erbij komt? Alles op 1 hoop smijten? Met 20 pagina's per dag? Wat is daar de redenatie van? Elke 2 maanden een nieuw deel openen?
S en X en Cybertruck bij elkaar is logisch, want die gaan niet met 10.000 verkocht worden en zijn geen massaproducten. De 3 is zoveel anders.

De WD ID3 en VW Vizzion en VW Crozz komen ook bij elkaar dan? Geloof er geen zak van :')
Hyundai Kona (incl. benzine versies) verkocht 7000 keer momenteel dit jaar
Het grote Hyundai Kona Electric topic & Het grote Hyundai Ioniq Electric topic & Het grote Hyundai topic
Kia Niro 9000 keer (incl. benzine).
Het grote Kia topic - deel 2 & Het grote Kia e-Niro topic
Porsche Taycan ook, wat misschien maar 10 eigenaren gaat tellen op Tweakers.

Gooi dan alles in de elektrische auto's topic he.
Sorry voor dat dit alles grof mag over komen, ik typ dit ook maar in rush. Weet niet of de BMW tag van deepbass hiermee heeft te maken,.maar ik zie echt niet in of hier fatsoenlijk is over nagedacht. Een tijd geleden is dit in het grote Tesla topic zelfs ter sprake gekomen dat dit een erg goede oplossing kon zijn.
En als ik dan eerst een bericht stuur en geen reactie van hem ontvang en hij nu net de persoon is die dit sluit. :') :')
Sorry hoor

[Voor 36% gewijzigd door bottom line op 28-12-2019 19:05]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Beste @bottom line, mag ik je erop wijzen dat de auto's die je noemt allen uniek zijn binnen het merk en dermate afwijkend dat vragen en ervaringen niet te vergelijken zijn met de overige modellen binnen het productgamma van dat merk. Zodra de nieuwe VW-modellen op de markt komen, zullen deze ook gewoon in één topic ondergebracht worden.

Je haalt mijn BMW-tag aan en suggereert dat dat er iets mee te maken zou hebben, wees gerust, dat heeft het niet. Maar voor de BMW is er ook geen los topic over de i-modellen, sterker nog, alle BMW-modellen worden in één topic besproken, van oud tot de meest moderne, zoals voor verder alle merken in beginsel geldt. Tesla vormt daarin echt geen uitzondering en is inmiddels ook gewoon één van de vele autofabrikanten.

Dat ik niet op je eerdere bericht heb gereageerd en nu (toevallig) degene ben die het topic sluit, excuus, ik had wellicht moeten reageren. Maar het één staat volledig los van het ander.

Op dit moment ben ik in overleg met de mede mods hierover. Zodra we hierover duidelijke afspraken hebben, komen we hierop terug.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:52
Ah, dit topic over het hoofd gezien, had al een PM naar @deepbass909 gestuurd.
Helemaal eens met @bottom line Aub het tesla M3 topic weer openen!

Het argument dat de Kona en E-Niro zo anders ten opzichte van de andere hyundais en Kia’s vind ik dan weer raar. Had dan 1 topic over alle Hyundai/KIA ev’s gemaakt (incl KIA soul), zijn namelijk nog veel meer gelijkend dan een tesla M3 en de S en X !

Volgens mij is het een goed idee om ook te kijken naar de drukte in een topic... het algemene tesla topic wordt verzopen in M3 berichten, waardoor andere zaken gewoon niet opvallen.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-10 15:01
Dat topic is inderdaad niet meer te volgen. Ik open meerdere keren per dag dit forum en dan nog moet ik dat topic pagina's overslaan en halverwege de discussie weer instromen, doordat het niet te doen is om telkens meerdere pagina's te lezen. Het is ook enorm onoverzichtelijk vanwege de meerdere discussiea die door elkaar heen lopen.

Verder is de startpost waardeloos als alles over elke auto incl. Alle uitzonderingen daarin gepropt moet worden. En juist met de enorme vloed aan nieuwe rijders is een goede overzichtelijke startpost nodig, zodat je niet (zoals nu) 100x dezelfde vraag krijgt.

• bottom line
De auto's die ik noemde ter vergelijking verschillen zo afwijkend van elkaar? Dus de Hyundai Kona en Ioniq zijn erg verschillend van elkaar.

Ok.
Wat zijn dan de gelijkenissen tussen de Model X en de Model 3? De Tesla naam dan toch? Of omdat ze een tablet in de auto hebben zitten, want voor de rest is alles anders. Andere batterijtechniek, andere sleutel, andere motoren, ander chassis, andere prijs, andere grootte, andere range, ander verbruik, ander trekhaak compatibiliteit, ...

Wat verschilt een BMW1 met een Audi A1 en VW Golf? Misschien ook combineren dan?
Er zijn 1000 ID3 first editions voorzien voor NL in 2020. 30!!!!!!!!!!!x minder als wat Tesla verkoopt in 1 jaar.
Ioniq en Kona voldoen wel aan de normen.
Jezus :')

30.000 leveringen op 1 jaar, waar het Tesla Levering Topic misschien wel het meeste posts op 6 maanden heeft gegenereerd op Tweakers, dan eender welk ander topic.
Gaan hun naar het algemeen? Nee want dat gaat over verschillende dingen. Met enkel een topic over de M3 houden we de nieuwelingen veel meer en de Early Adapters kunnen blijven praten over Tesla in het algemeen topic. En ik denk dat mijn startpost echt wel erg goed in orde is. Door mijn topic kan het Tesla leveringstopic binnenkort gewoon sluiten.

Het Tesla topic was gewoonweg niet meer leefbaar met al die M3 posts. Misschien moet je daar eerst een naar kijken voor je een beslissing neemt. Dit benoem ik zelf in een van mijn 1ste regels.

De M3 en de MY tesamen vind in niet erg, en ik pas met plezier de SP aan daarvoor, maar gewoonweg sluiten omdat alles bij het grote Tesla topic moet komen is gewoonweg absurd. De 3 en Y auto's hebben hetzelfde onderstel. Maar het is niet omdat alle Europese / Koreaanse / Japanse fabrikanten GEEN HOL vernieuwing brengen, dat je hun moet spiegelen aan Tesla. Er gebeuren dingen in Nederland en België, dankzij Tesla, die nooit voor mogelijk geacht werden.
Ga je alle auto's die het MEB onderstel gebruiken van VW combineren?

Maar een topic dat praat over de MCU van de Tesla wordt wel toegelaten :') :') WTF.

[Voor 105% gewijzigd door bottom line op 29-12-2019 01:30]

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:04
Dat kan wel zijn, maar ik zit niet te wachten op nog een tesla topic bovenaan mijn lijst van topics. Mijns inziens volstaat het huidige topic daar prima voor.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 26-10 09:08

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:41:
@deepbass909 Mogen wij voor ieder model VW dan ook een eigen topic gaan maken of laten we daar de scheiding gewoon liggen waar 'ie nu ook al (terecht) ligt (ICE / EV)? :+

Ik vind een VW Up nou ook niet écht te vergelijken met een een VW Touareg dus die twee passen dan ook niet in één topic op GoT, hé 8) >:)
Prima, dan ook het Kona en Ioniq topic samenvoegen.
Wanneer er een een groot merk topic is deze dan scheiden met [ICE] of [EV] in het topic onderwerp.

Dát is namelijk wel eenduidig beleid wat voor iedereen duidelijk is.

10.000WP | All-Electric | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp

• Smobbo
Jongens, laten we ff onthouden waarom we in de basis wel of niet een extra topic hebben: leesbaarheid en gebruiksgemak van het forum.

Het gaat er niet om of het nou per merk, per type, per weetikveel verdeeld is. Bijdehandjes zoals @wimmel_1 helpen dus ook niet.

Het tesla topic is nu gewoon te druk, berichten die je in de ochtend post zijn in de middag al 5-10 pagina’s naar achteren, dat maakt het gewoon onleesbaar.
De meest logische knip is dan het eruit halen van de M3 Posts, naar een los topic.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of alleen tijdelijk een topic als een nieuwe EV in aankomst is. Zodra de eerste golf leveringen binnen is kan het weer terug naar een centraal topic.
Het Kona EV en e-Niro topic begon eerst als 1 topic, maar werd gesplitst omdat rondom de eerste leveringen in 2019 heel veel ruis ontstond tussen Kona en e-Niro rijders. Zoals wel/geen app, werkwijze van dealers rondom reserveringen, etc.
Nu de rust weer is wedergekeerd zou het wel weer in 1 topic kunnen als teveel actieve topics te storend of te inconsequent zou zijn, mits dan iedereen in z’n bericht (of ondertitel voor de opvallend veel “one-issue” leden) aangeeft om welk model het gaat. De Hyundai Kona Electric heeft overigens meer gemeen met de Kia e-Niro dan met de Hyundai Ioniq.
De Model 3 heeft nu ook even flink gepiekt qua berichten met zelfs een eigen leveringstopic. Ik verwacht dat het na januari een stuk rustiger wordt en het dan weer over de reguliere ontwikkelingen gaat ipv de zoveelste newbie vraag. Of het met de Model Y weer zo’n storm gaat lopen valt nog te bezien.
Enerzijds jammer dat Tweakers geen sub-fora kent. Dan zou je makkelijker model-specifieke of zelfs meerdere per model kunnen openen om discussies centraal te houden. Anderzijds is het hier geen auto forum en bestaan er daarvoor genoeg merk specifieke fora.
@Smobbo meeste berichten gaan nu over de Model 3, met een eigen topic voorkom je toch niet dat die dan net zo snel volloopt met meerdere pagina’s? Het is deze weken even een flinke hype ivm 4% afleveringen, wordt vanzelf wel weer rustiger.

[Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-12-2019 14:25]

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Smobbo schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:23:
Jongens, laten we ff onthouden waarom we in de basis wel of niet een extra topic hebben: leesbaarheid en gebruiksgemak van het forum.

Het gaat er niet om of het nou per merk, per type, per weetikveel verdeeld is. Bijdehandjes zoals @wimmel_1 helpen dus ook niet.

Het tesla topic is nu gewoon te druk, berichten die je in de ochtend post zijn in de middag al 5-10 pagina’s naar achteren, dat maakt het gewoon onleesbaar.
De meest logische knip is dan het eruit halen van de M3 Posts, naar een los topic.
Het meest leesbare voor de rest van de wereld is dat er 1 Tesla topic is, want het interesseert ons niet dat er zoveel pagina's verder zijn. In het Motortopic hebben we met enige regelmaat drukke dagen dat er flink wat pagina's doorheen gaan, en daar hoor je toch ook niet @Joopieboy vragen om z'n eigen BMW motorrad topic? Het is toch kolder om dit voor het ene merk wel te doen en het andere niet, alleen omdat jij niet een topic door wilt lezen... :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:32:
[...]

Het meest leesbare voor de rest van de wereld is dat er 1 Tesla topic is, want het interesseert ons niet dat er zoveel pagina's verder zijn. In het Motortopic hebben we met enige regelmaat drukke dagen dat er flink wat pagina's doorheen gaan, en daar hoor je toch ook niet @Joopieboy vragen om z'n eigen BMW motorrad topic? Het is toch kolder om dit voor het ene merk wel te doen en het andere niet, alleen omdat jij niet een topic door wilt lezen... :)
Mja precies dat, om dat ik of @Bommes veel reizen maken en daar een eigen topic voor willen bijhouden, dat was ook teveel volgens de heren geleerden. Daar hebben we één apart motor topic voor. En de huiskamer is daar ook weer niet geschikt voor.

VV gedeelte wordt gezien als extraatje, en dat je over bepaalde merken mee kunt praten of ervaringen kan delen prima. Dat tesla inmiddels de nieuwe apple is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joopieboy Ik zou eigenlijk liever zien dat je Apple met een hoofdletter schrijft. Die kleine 'a' zou me bijna gaan laten denken dat je een hekel aan dat merk hebt als toekomstig BMW rijder :9

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:40:
@Joopieboy Ik zou eigenlijk liever zien dat je Apple met een hoofdletter schrijft. Die kleine 'a' zou me bijna gaan laten denken dat je een hekel aan dat merk hebt als toekomstig BMW rijder :9
Waarom apple met een hoofdletter schrijven? Ja het is een merk, maar begint erg sterk naar een geloof te neigen, want officieel hoor je 'god' en 'jezus' ook met een hoofdletter te schrijven...

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:40:
Als we alles correct gaan doen moet er ook niet over een M3 geschreven worden bij het Tesla topic... da's toch echt een BMW heb ik me laten vertellen...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

+1 Voor @SmurfLink ... Maar goed, dat lijkt mij de sfeer hier ook niet ten goede te komen als we op alle slakken zout gaan leggen...

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:02
Groot verschil met een hoop andere VV onderwerpen, is nu net wel dat Tesla het dichtst tegen technologie aanligt van alle automerken. Kijk naar het update beleid, dat is meer in lijn met telefoonfabrikanten en software ontwikkelaars, met OTA updates. In tegenstelling tot de overige automerken, waar je blij mag zijn als er überhaupt updates voor je systemen uitgebracht worden.

Wel raar dat dit een soort ver-pis wedstrijd wordt, over wie wat mag met "zijn" topic. Ik begin me inmiddels een beetje te schamen dat ik in de topicstart van het grote motortopic sta, en dan heb ik niet eens een Tesla... @SmurfLink @Joopieboy @wimmel_1

Zou het belangrijkste criterium niet moeten zijn of er voldoende animo is voor een apart (dus beide) topic? Draagt het bij aan de overzichtelijkheid? Wat mij betreft wel, en gezien de reacties in het M3 topic, denken meer mensen daar zo over.
Het motor-topic is net als het Tesla Topic ook slecht te volgen, verschil is wel, dat ik als ik daar een week niet lees, ik helemaal niets gemist heb op tech gebied, dus hoef ik ook nit terug te lezen. Als tech-geïnteresseerde, mis ik in het Tesla topic wel het nodige nieuws, wanneer ik een paar pagina's oversla.

iRacing Profiel

• Caelorum
@Steven.w als ze daadwerkelijk zo populair zijn zou je ze toch juist moeten scheidenen? Anders kunnen we net zo goed alles in 1 topic peuren.

• bottom line
Steven.w schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:24:
[...]

Die topics zijn bij lange na niet zo populair als de teslatopics en dus staan ze zelden allemaal bovenaan. Bij tesla m3 topic zal dat anders zijn en de meeste mensen hebben daar gewoon geen behoefte aan.
Dus?
Het is niet omdat jou topics af en toe bovenaan staan dat ik daarop klik?
Ik doe enkel de topics open welke ik interessant vind, wat boeit mij dat nu of dat nu topics zijn die onderaan staan of bovenaan?
Uit jou reactie haal je gewoon conclusies dat je jaloers bent om het succes van Tesla. Tesla gaat altijd bovenaan staan, en ik ga mijn topic niet terugvinden omdat ik dan 1x moet scrollen.

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:04
bottom line schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:46:
[...]

Dus?
Het is niet omdat jou topics af en toe bovenaan staan dat ik daarop klik?
Ik doe enkel de topics open welke ik interessant vind, wat boeit mij dat nu of dat nu topics zijn die onderaan staan of bovenaan?
Uit jou reactie haal je gewoon conclusies dat je jaloers bent om het succes van Tesla. Tesla gaat altijd bovenaan staan, en ik ga mijn topic niet terugvinden omdat ik dan 1x moet scrollen.
Jammer dat je nu op de man gaat spelen. Ik ben helemaal negens jaloers op. Ik ben simpelweg niet geïnteresseerd in tesla en heb geen behoefte aan zoveel topics bovenaan de lijst en al helemaal niet als het argument is dat de teslaliefhebber anders teveel pagina’s terug moet bladeren in het topic. Dat is mijn mening en ik denk dat anderen die mening delen.

• Bommes
  • Registratie: september 2007

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:35:
[...]

Mja precies dat, om dat ik of @Bommes veel reizen maken en daar een eigen topic voor willen bijhouden, dat was ook teveel volgens de heren geleerden. Daar hebben we één apart motor topic voor. En de huiskamer is daar ook weer niet geschikt voor.

VV gedeelte wordt gezien als extraatje, en dat je over bepaalde merken mee kunt praten of ervaringen kan delen prima. Dat tesla inmiddels de nieuwe apple is...
Ik zeg gelijke monniken gelijke kappen.
Tesla is één automerk de noodzaak van meerdere topics over dit ene merk ontgaat mij compleet.??
Maar dat ben ik, is daar juist wel behoefte aan dan laat het lekker ontstaan. Ik heb daar geen last van.

Wel vind ik het dan behoorlijk scheef als er een discussie ontstaat over een afsplitsing van het motortopic met daarin 1 specifiek ontwerp.

Dus of alle deze ruimte of voor geen enkele zou ik zeggen. ;)

Dustyroads.nl - Adventures are not always fun while you're having them

• Smobbo
Ondertussen zijn er sinds het sluiten van het Tesla M3 topic al 175 nieuwe Posts geplaatst in het algemene Tesla topic... (kleine 24 uur).
Om maar aan te geven dat het situationeel beschouwd moet worden.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:30

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De VV modjes zijn aan het kijken wat de beste strategie is. Gezien het weekend, zal er waarschijnlijk over een paar dagen een reactie komen van hen.

offtopic:
Ja, ik kan hier ook modereren, maar dat is meer de klus van PWM en Deepbass

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• bottom line
Lijkt me op zich niet moeilijk om te beslissen.
Ja of nee.

Toch bedankt voor je update @Outerspace , al zou dat beter vanuit de VV mods moeten komen.

Wil wel weten vanuit de mods waarom dit zou mogen en de Tesla M3 niet
https://tweakers.net/ext/f/70KsRKIPJCWRr5C9ISuLmQq9/full.jpg

Tweakers is een technologie forum. En de M3 is gewoonweg een gigantische bron van (controversiële) technologieën. En nu ga je dat opsluiten in een topic dat 150 berichten op een dag te verwerken krijgt. Erg leuk voor nieuwkomers en degene die er al maanden zitten die 100x dezelfde vragen zien passeren.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Na overleg hebben we besloten om het M3 topic weer te openen en separaat te draaien naast het algemene Tesla topic. Dit doen we omdat het toch erg stormloopt en de rest van alle andere berichten ondersneeuwt.

Ik zal je topic weer openzetten @bottom line . Mijn vriendelijk verzoek is om niet diverse mods aan te schrijven, maar 1 mod en daarna (als je er niet uit zou komen) naar dit topic te gaan. Dat scheelt verwarring aan beide zijde ;)

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Outerspace schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:40:
Na overleg hebben we besloten om het M3 topic weer te openen en separaat te draaien naast het algemene Tesla topic. Dit doen we omdat het toch erg stormloopt en de rest van alle andere berichten ondersneeuwt.

Ik zal je topic weer openzetten @bottom line . Mijn vriendelijk verzoek is om niet diverse mods aan te schrijven, maar 1 mod en daarna (als je er niet uit zou komen) naar dit topic te gaan. Dat scheelt verwarring aan beide zijde ;)
Top. Ik vond het ook al een vreemd besluit. Het was duidelijk een populair topic. Als een merk zo populair is dat het veel topics oplevert, zou ik eerder zeggen: Reden om er een subforum van te maken (zie apple) met losse topics, dan alles op 1 hoop te willen blijven gooien.

Goeie beslissing

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

bottom line schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:02:
[...]

Dat zag ik niet aankomen. 1ste regel in de SP.

[...]

Heb ik ook gedaan. Deepbass had mijn bericht niet gelezen of iets mee gedaan, dus theoretisch gezien heb ik enkel PWM aangesproken en daarvan toestemming 'gekregen'.
Uhh, nee, je hebt 2 mods los van elkaar aangesproken die dus niet van elkaar wisten dat je nog meer mensen benaderd had met je vraag. Deepbass wist dus niet beter of je had het topic geopend voor je reactie van hem had. Dat is vragen om spraakverwarringen. Door 1 mod te benaderen of beide mods in 1 bericht had je je dit gedoe kunnen besparen.
Ben hier erg door misnoegd en vraag me echt nu serieus af waarom ik hier nog moeite in zou moeten steken. Had veel zin om alles gewoon te verwijderen, en laat het dan maar bij het oude als je dat zo goed vindt voor de eenvoud van het forum.
Ik ben ook tamelijk misnoegd van hoe jij hier stennis liep te schoppen in beschonken toestand, zelfs nadat al was aangegeven dat we gingen overleggen hoe dit verder op te pakken.

Het is vervelend hoe dit gelopen is, waarbij ook onze interne communicatie beter had gekund, maar jouw geklaag hier snap ik weinig van.

Hoe dan ook: bedankt voor het werk dat je in de Model 3 topicstart hebt gestoken d:)b

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Orion84 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:58:
[...]

Het is vervelend hoe dit gelopen is, waarbij ook onze interne communicatie beter had gekund, maar jouw geklaag hier snap ik weinig van.
Dat vind ik ook niet echt redelijk. Iemand steekt veel tijd in een topicstart, er is duidelijk behoefte aan, maar vanwege een ongeschreven regel (liever geen topics over een model of type auto?) wordt het gesloten.

Het is jammer dat de eerste neiging is "sluiten".

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Lol ik mis bij jullie ook nogal eens iets . zit al 3 maanden op een uitslag van een moderator overleg te wachten .

Over dit onderwerp 2 dezelfde topics over het merk Tesla is a niet nodig en b verwarrend voeg ze dan gewoon samen of moeten we over elk model van elk merk aparte topics maken tegenwoordig .
Niets moet toch. Maar als een topic heel hard gaat, is het toch logisch om niet alles in 1 topic te knallen, maar het te splitsen? Als het veel topics worden, dan is het tijd om te kijken of je subforums kan splitsen.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:12

tweakduke

Duke rules the world...

Onlangs is Het grote Volkswagen e-Golf topic geopend. Het Tesla Model 3 topic was geopend, omdat andere berichten ondersneeuwde vanwege de populariteit van dit model.
De vraag is nu of de e-Golf een eigen topic waard is, helaas is hier geen overleg met ons over geweest. Met het oog op de toekomst gaan er meer elektrische auto's komen en de bijbehorende modellen. Om een wildgroei aan topics te voorkomen, is het idee om in dit geval het topic te veranderen naar Het grote Volkswagen elektrische auto's topic. Zo kan er op den duur per merk een verdeling komen tussen benzine/ diesel en elektrische auto's.

Tweakers Discord

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Dit is, naast de e-Up, de enige elektrische VW die buiten de ID-reeks valt (ook qua techniek), en daar is al een topic voor. Alle komende elektrische VW's vallen daarin. Zou het lekker zo laten.

[Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 11-01-2020 22:38]

You save everyone, but who saves you?

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Wat is precies een 'wildgroei aan eigen topics' en wat is daar mis mee? Volgens mij zijn 'grote' topics al een poosje minder standaard qua beleid, dus waarom niet een eigen topic per auto? :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Urano
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 11-07 19:00
Ik ben voor het e-golf topic lid geworden.
Het is mijn inziens juist fijn en overzichtelijk dat er een topic is waarin alleen de e-golf besproken wordt.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat een topic specifiek voor de e-Golf wel bestaansrecht heeft. Het was een van de meest populaire modellen uit het private-lease topic en veel Tweakers rijden er binnenkort in een.

Een veelbesproken onderwerp zal de range zijn wat totaal anders zal zijn dan voertuigen uit de ID range. Ook zal een dedicated topic voor de e-Golf de drempel voor tweakers met een e-Golf verlagen om een vraag te stellen of een ervaring te delen.

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:32
RonaldPr schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:40:
Er is ook een los Ioniq en Kona forum zelfs de E-Niro staat apart en dat is vrijwel dezelfde auto als de Kona.

Ik ben voorstander om het zo te laten dus een apart E-Golf forum.
Hier sluit ik me volledig bij aan. De E-Golf is technologisch afwijkend tov zowel de ID serie alsook de normale Golf modellen. Dus mijns inziens alle redenen om een eigen topic te hebben.

Daarnaast merkte ik in het private lease topic wrevel mbt al de e-golf posts.

• Limitted
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:15
Hoewel ik snap dat een centraal topic voor alle Volkswagen modellen handig is, de e-Golf is toch een aparte auto met andere techniek dan de volgende generaties (ID,s). Net zoals hierboven genoemd lijkt het mij dus handiger om een eigen topic te houden.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind een topic per auto helemaal niet erg, sterker nog, eerder overzichtelijker. Wanneer de techniek echt anders is krijg je dus ook andere problemen/features, etc.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:12

tweakduke

Duke rules the world...

Het overzichtelijk houden van het forumdeel was en is 1 van de redenen om even te peilen hoe de meningen hierin staan. Bedankt voor de reacties.

Na overleg houden we zoals het nu is. De modellen die een eigen topic hebben, houden deze dan ook. We blijven met elkaar in overleg welk model wel een eigen topic krijgt en wat beter in een gezamenlijk topic kan.

Dus graag voor je een topic van een nieuw model opent, post hier je voorstel. Dan kan 1 van ons dat oppakken.

Tweakers Discord

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Langzaam veranderd GoT in soort automerk forum, heb er geen moeite mee hoor, maar valt me op dat er echt heel veel auto specifieke topics zijn versus de overige discussies. Of het is puur mijn interesse.

Elk (druk) model in eigen topic is helemaal relax. Lees heerlijk mee met de Tesla’s en Audi’s en Volkswagens.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ReneDx schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:11:
Langzaam veranderd GoT in soort automerk forum, heb er geen moeite mee hoor, maar valt me op dat er echt heel veel auto specifieke topics zijn versus de overige discussies. Of het is puur mijn interesse.

Elk (druk) model in eigen topic is helemaal relax. Lees heerlijk mee met de Tesla’s en Audi’s en Volkswagens.
Ik denk dat je 't anders moet gaan zien. Je wilt hier pér merk 'telefoon' toch ook geen topics voor ieder type/model zien en al helemaal niet als dat 'merk' ook andere dingen op de markt brengt.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@sjirafje, stuur ons even een privé bericht met je plan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:23
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:32:
[modbreak]Wederom wat verwijderd. Wellicht is het handiger dat we het net als met brandstofvoertuigen op merken gaan houden? Want we gaan van hak op tak hier en er zijn zoveel EV's beschikbaar dat een generiek topic zijn doel voorbij schiet? Wellicht ideeën, dan graag in het feedbacktopic: Verkeer & Vervoer feedback [/]
Mijn persoonlijke mening: de oorsprong van het topic is in mijn beleving vrij technisch waar juist veel gesproken werd over accutechnieken, efficiëntie etc.

Meer recent is de shift meer specifiek naar "elektrische auto's" tot het punt waar technische discussies zelfs als offtopic werden gezien. Ik vind dat jammer en zie persoonlijk geen meerwaarde in een "elektrische auto's" topic dat alleen maar gaat over "auto's".

Ik zou dus voorstander zijn van "terug naar de oorsprong", wellicht door het topic "elektrisch vervoer/technologie" of iets dergelijks te noemen. Hier zou dan over alles gesproken kunnen worden behalve auto xy met optiepakket xy (dat past inderdaad beter in een generiek merktopic).

De evolutie van het topic op dit moment is exact de andere kant op en in dat geval ben ik het eens dat een generiek EV topic geen meerwaarde heeft.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
Kunnen jullie alsjeblieft weer eens ingrijpen in het model 3 topic? Er wordt nu alweer een hele dag een meta-discussie gehouden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Hi @Caelorum , ik denk dat het sneller gezien wordt als er een topicreport wordt gedaan. Goed punt, ik heb zojuist er een reactie bijgeplaatst :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vosss schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:14:
Was het nou werkelijk nodig om mijn posts aan te passen en de rest te laten staan?

Gutgutgut.
Wie, wát, wáár, hoe?

Er is voor zover ik kan zien niets in de door jouw geplaatst posts aangepast? Als er ooit door mensen een (onvolledige?) quote van een door jou gepost bericht gemaakt is dan moet je die mensen daar HIER in dit topic persoonlijk op aanspreken en niet middels zo'n algemeen berichtje waarin je eigenlijk iedereen weer probeert te 'raken'.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vosss schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:32:
[...]

Ik probeer niet iedereen te raken en al zeker niet "weer".
Het leek me nogal evident dat ik op een bericht doelde wat door een moderator is aangepast.

Dat bericht van afgelopen nacht. Lekker zinvol om dat een dag later aan te passen met de tekst koel maar even af.

Hey maar ik vind het wel best hier; ik wordt hier beticht can zaken waar jullie je zelf mee bezigen.

Dus de groeten, ik geef het op. Jammer dat jullie zo vervelend doen; misschien was ik wel gewoon een prima toevoeging aan deze reeks zodra ik mn rijbewijs heb. Dat zullen we helaas nooit weten.

Het beste :)
Dit is, geloof ik, inmiddels al de dérde keer dat je dat hier zegt? Ik hoop dat je jezelf hier ooit weer een keer gaat melden als je je rijbewijs écht gehaald hebt en dan maakt 't 'ons' écht niet meer uit of je een A1 / A2 / A met beperking tot een 'code' hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:35

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

vosss in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. De sfeer in dit topic is bij tijd en wijle gewoon giftig, meer dan terecht dat Vosss zich verdedigt tegen de vijandige houding. Beetje jammer dat hij er nu op aan wordt gesproken en niet degenen die zich zo negatief opstellen tegen nieuwe mensen die zich in het topic melden.

Iemand adviseren om rijlessen te nemen, prima. Een complete rant waarom motorscooter rijders niet in deze community horen? Gaat veel te ver en zou van mij gerust op bijgestuurd mogen worden.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Er is er één vijandig en dat is vosss. Men probeert hem te behoeden voor een (imo onzinnige) beslissing die hem later alleen maar nadelen oplevert, ongeacht welke 2/3 wieler hij kiest. In eerste instantie was het zonder enig rijles op zo'n ding stappen. Dat is gelukkig veranderd in een rijbewijs halen, maar dan met automaatcode. En dat is wat niemand snapt. Want als je geen fysieke beperking hebt, kan je altijd beter voor het maximale rijbewijs gaan, zonder later ooit problemen te hebben op welke motor(scooter) dan ook je stapt.

Dat wordt blijkbaar slecht gehandeld zodat er rantwaadige posts verschijnen hoe slecht en uit de hoogte iedereen wel niet is en men neerbuigend doet over motorscooters. Dat haal ik er totaal niet uit. Men geeft enkel advies waar maar moeilijk naar geluisterd wordt. Aangezien we hetzelfde voor ongeveer de derde keer aan het bespreken zijn en de toon steeds slechter wordt, is dat dus weggehaald.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:13:
Er is er één vijandig en dat is vosss.
Gewoon een korte scan maar hoe classificeer je dit dan? Enkel een voorbeeld, zo zijn er wel meerdere.
Scooter. That's the problem. Is gewoon een heel andere tak van sport t.o.v. niet-scooter-motoren. Waarom groeten motorrijders elkaar? Een vorm van verbondenheid? Saamhorigheid? Maar wat verbindt motorrijders? Wat vormt die saamhorigheid? 't Is een bepaalde vorm van subcultuur. Men is trots op zijn of haar motor. Vindt het geweldig leuk om op de motor te rijden. Touren, ritjes, dijkjes, rechtdoor op de snelweg met 300 km/h, whatever floats your boat. De grijns op je gezicht als je na een lange tijd niet meer gereden te hebben, weer op je tweewieler stapt.
Zie je dit ook bij motorscooter-rijders? Zijn ze rete-trots op hun tweewieler? Is het een kindje voor hun? Hebben ze het een naam gegeven? (Wat overigens raar is mijns inziens :+ Maar ter illustratie..) Pakken ze de motorscooter om eens lekker een weekendje te touren en genieten van het heerlijke stuurgedrag van hun tweewieler?
Niemand hoeft voorstander te zijn van iedere vorm van scootersmotors maar de kern zou moeten zijn om elkaar te respecteren. Drogredeneringen om motorscooterrijders generiek onderuit te halen dat ze minder gepassioneerd zijn over hun voertuig of de beleving die ze ervaren.

Whatever floats your boat, en als dat niet motorscooters zijn dan is dat prima, maar ga andere daar niet op naar beneden praten.

Dat @vosss als enige geclassificeerd wordt als vijandig doet geen recht aan de situatie.

[Voor 0% gewijzigd door Napo op 08-06-2020 12:11. Reden: scooters -> motors]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat is een ander verhaal dan de rant die gepost werd.
Doe gewoon niet zo uit de hoogte. Jullie zijn god niet, jullie zijn niet fantastisch omdat jullie kunnen schakelen
[...]
Toon gewoon een beetje respect naar mensen die motorscooter willen rijden. En beticht ze niet ten onrechte van arrogantie, want de enige die zich hier arrogant opstellen zijn jullie
[...]
Verder zal het me jeuken wat jij er van vindt. Ik vind alleen de geveinsde superioriteit van jullie nogal compleet onterecht.
Ik heb alles zitten teruglezen om die arrogantie te zoeken en er hebben ook collega's van de crew meegekeken hierin. De zogenaamde arrogantie ging om het feit dat iemand wel even dacht dat er geen rijlessen nodig waren want hij wist toch alles wel, want reed al xx jaar in het verkeer. Dat begint een beetje vanaf hier: Icephase in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Ik vermoed dat @vosss zich hierdoor wat aangevallen voelt, terwijl de rest het uit dagelijkse ervaringen put om hem toch eea op het hart te drukken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Napo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Gewoon een korte scan maar hoe classificeer je dit dan? Enkel een voorbeeld, zo zijn er wel meerdere.

[...]

Niemand hoeft voorstander te zijn van iedere vorm van scootersmotors maar de kern zou moeten zijn om elkaar te respecteren. Drogredeneringen om motorscooterrijders generiek onderuit te halen dat ze minder gepassioneerd zijn over hun voertuig of de beleving die ze ervaren.

Whatever floats your boat, en als dat niet motorscooters zijn dan is dat prima, maar ga andere daar niet op naar beneden praten.

Dat @vosss als enige geclassificeerd wordt als vijandig doet geen recht aan de situatie.
Motorscooterrijders zijn gewoon welkom in het topic. In het originele bericht ging het om een driewieler waar je geen motorrijbewijs voor nodig hebt. Als je geen motorrijbewijs nodig hebt is het geen motor en hoort het niet in het motortopic. Zo simpel kan het zijn.

Al helemaal als je eraan komt met dat je wel weet hoe het werkt met plaats op de weg en geen lessen nodig hebt. Waar wij met z'n allen jarenlange ervaring en lessen hebben gehad en zien dat mensen geen flauw idee hebben hoe dit werkt tenzij je op zo'n ding gezeten hebt. Dat is pure arrogantie en begon dit hele gezeik mee.
Als je openstaat voor suggesties en advies ben je prima welkom, zelfs met je driewieler. Er is ook advies gegeven omtrent kleding en helmen, dat was allemaal totaal niet vijandig.

Daarna werd het opeens toch een A rijbewijs, maar geen normale maar weer een hele aparte en werd er al direct bij gezet dat wij niet hoefden te proberen hem op andere gedachten te brengen. Dát getuigt van arrogantie. De rest reageert met argumenten waarom je beter een normaal rijbewijs zou kunnen gaan halen, maar daar werd alleen vijandig op gereageerd. Prima als je geen kritiek kan verdragen, maar kom dan niet met controversiële zaken. Dat is simpelweg stoken. Zoals Lolgast zei, dat is als in het Pizza bak topic komen met dat je alleen maar diepvriespizza's maakt en niemand jou kan overtuigen dat zelfgemaakt beter is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:16:
Ik vermoed dat @vosss zich hierdoor wat aangevallen voelt, terwijl de rest het uit dagelijkse ervaringen put om hem toch eea op het hart te drukken.
Het is de toon die de muziek maakt.

Het begint al direct wanneer een nieuw iemand zich in het topic meldt. De reactie van Chakotay in "Hét grote motortopic - Deel 24" is perfect. Respectvol, vragen stellen op een niet-aanvallende toon en dan een genuanceerd advies geven. De bijval die vervolgens volgt is alweer wat minder genuanceerd en dan komt kneusteun in "Hét grote motortopic - Deel 24" met ronduit vervelende generalisaties (bumperkleven, jongens uit bepaald millieu), etc. Prima als dat jouw ervaringen zijn, maar wat heeft dat met @vosss te maken die zich hier komt oriënteren? Die wordt door dit soort reacties gelijk in de verdediging gedrukt en bijt (m.i.) terecht van zich af. De quote die hierboven aangehaald wordt slaat echt alles.

Moderatie was hoognodig, maar ik had liever gezien dat er wat meer aandacht was gegeven aan de sfeer die een paar locals creëren en het effect dat hun houding heeft op nieuwkomers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dat specifieke bericht is zo te zien verwijderd omdat het een spammer betrof.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Outerspace schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Heb je hier een voorbeeld van? Dan kan ik kijken of er acties uit staan en of er bepaalde beslissingen gemaakt zijn.

offtopic:
Zonder voorbeeld / link kunnen we er niet heel veel mee
Het is enerzijds meer een algemene vraag. Sla het Ervaringen met 100 km/uur op de snelweg er maar op na in hoeverre men aangeeft bepaalde gedragingen uit te voeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Napo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Het is enerzijds meer een algemene vraag. Sla het Ervaringen met 100 km/uur op de snelweg er maar op na in hoeverre men aangeeft bepaalde gedragingen uit te voeren.
Daar zijn we op de achtergrond al mee bezig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Bedankt maar dat had ik al gedaan, en verder oneens met je laatste zin. FB is voor mij de uitgelezen plek om alle modjes in 1 keer te bereiken die de TR misschien niet (tijdig) zien. Het hoe en wat lezen ze wel in de TR en laat ik hier weg om begrijpelijke redenen.
Zoals terecht door @SmurfLink wordt opgemerkt, is hiervoor de topic-report bedoeld. En die zien wij (alle mods die in kunnen grijpen) doorgaans zelfs eerder dan een opmerking hier. Ga dus niet zelf de regels veranderen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

17.36 bericht, 17.37 topicreport en 17.39 hier melden dat er een report gemaakt is... No offense, maar we zitten ook weer niet te F5en op topics gedurende etenstijd. ;) Alle General Chat mods kunnen zien dat er een topicreport is binnengekomen op dat topic, er is geen noodzaak dat hier ook te melden zo kort na het feit. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 24-10 18:34
Limbeckx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:39:
Mag niet besproken worden hier.

Ik zelf heb eerlijk gezegd niet heel erg veel behoefte om sneller te gaan. Als de motor werkt, ga het prima snel en je moet toch heel regelmatig remmen enzo...
Ik ook niet en ben blij met de snelheid die de ebike biedt.....

/ beetje offtopic
Oprechte vraag: Conform welk wetsartikel is dit verboden, mits je je hiermee niet op de openbare weg begeeft?

Deze zin is incompleet (wellicht voor het gemak gedaan om discussies te voorkomen...) "In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u"

Fixed:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike op de openbare weg geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u

Dit is feitelijk inconsistent beleid. Als het beleid erop gericht is qua moderatie op posts waar 'illegale activiteiten uit voort kunnen komen' dan snap ik niet waarom het "Het grote elektrische steps topic" toegestaan is, met alleen de lullige verstopte disclaimer "In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar." Sterker nog, daar is de discussie over opvoeren van de steps naar levensgevaarlijke snelheden (30+) wel toegestaan?? Ik snap dit echt niet... :/

Als het beleid is dat 'illegale activiteiten niet toegestaan zijn' is dat logisch, maar verwacht ik meer moderatie op posts waar blijkt dat ze zich met een ebike zonder snelheidslimiet op de openbare weg begeven.

[Voor 80% gewijzigd door EvolutionX op 28-03-2021 21:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
EvolutionX schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Ik ook niet en ben blij met de snelheid die de ebike biedt.....

/ beetje offtopic
Oprechte vraag: Conform welk wetsartikel is dit verboden, mits je je hiermee niet op de openbare weg begeeft?

Deze zin is incompleet (wellicht voor het gemak gedaan om discussies te voorkomen...) "In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u"

Fixed:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike op de openbare weg geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u

Dit is feitelijk inconsistent beleid. Als het beleid erop gericht is qua moderatie op posts waar 'illegale activiteiten uit voort kunnen komen' dan snap ik niet waarom het "Het grote elektrische steps topic" toegestaan is, met alleen de lullige verstopte disclaimer "In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar." Sterker nog, daar is de discussie over opvoeren van de steps naar levensgevaarlijke snelheden (30+) wel toegestaan?? Ik snap dit echt niet... :/

Als het beleid is dat 'illegale activiteiten niet toegestaan zijn' is dat logisch, maar verwacht ik meer moderatie op posts waar blijkt dat ze zich met een ebike zonder snelheidslimiet op de openbare weg begeven.
Ik heb je post even verplaats naar de juiste plek voor dit soort discussies.

Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, het e-steps-topic is in het verleden uitgebreid besproken en mede vanwege discussies rond wetgeving is besloten om het topic open te houden. Daarbij is rekening gehouden dat de situatie "alleen gebruiken op privé terrein" aanzienlijk aannemelijker is voor e-step dan voor een e-bike geldt. Met een e-bike ga je niet door bedrijfshallen en beursgebouwen rijden, om maar iets te noemen. In dat licht is ook het wel of niet mogen opvoeren uitgebreid besproken. Net als voor bijv. auto's is er geen wettelijke bepaling die zegt dat het niet mag, dus is het niet in strijdt met de Nederlandse wet om de maximale snelheid van een e-step aan te passen en is dat in basis dus géén illegale activiteit. Je mag er alleen niet mee op de openbare weg rijden.

Wat betreft opvoeren van e-bikes is daar ook al uitvoerig over gediscussieerd. Vanuit Tweakers trekken we dat gelijk met opvoeren van brommers, waarvoor een vergelijkbare bepaling in de wet geldt. We gaan daarbij er vanuit dat verreweg het grootste deel (zo niet alle) van de gebruikers hun e-bike op de openbare weg zal gebruiken en de snelheidsbegrenzer ook verwijderd wordt voor gebruik op de openbare weg. En dat is bij wet verboden en daarom staan we het bespreken daarvan dus ook niet toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Daan2020 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:03:
[...]

Klinkt aannemelijk, en toch staan er in het van moof draadje genoeg zinnen mbt snelheid en die app, oa. over de 'easter egg' methode.

Weet niet of jij dat ook modereert, maar indien wel, moet je natuurlijk wel zo consequent zijn en het daar óók weghalen.
Ik trek deze even uit het topic, want dit is een policy discussie.
Ook in het VanMoof-topic wordt hierop gemodereerd en waar we aanwijzingen zien dat de discussie gaat over het omzeilen van de wettelijke begrenzer, wordt hierop gehandhaafd, ongeacht welke fiets het gaat.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Denk dat 'mafkees' als bewoording voor je mede-tweakers al niet helpt, maar soit. ;) Denk dat je hem beter een (normele!) DM kan sturen voor opheldering.

@deepbass909 heeft ze behandeld, maar ik kan nou ook niet ontdekken wat er specifiek mis mee is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:10:
Ik zie ineens tot mijn verbazing 710 topicjes in zijn posthistory, het waren eerst 5 die mij allen niets zeiden. Wat de n.... Maar ik zie ook dat hij weer 2 moderaties te pakken heeft de afgelopen dagen en dat een vrij groot deel van zijn reacties is gemodereerd als ik zo zijn postcirkel of hoe dat ook heet zo bekijk, dus je collegas zien blijkbaar dingen die jullie niet zien.

Ik ga ff kijken wie de admin is hier en hem DMen want met jou ga ik er niet uitkomen.
Ik reageer hier als mede-user en niet als mod, voordat ik ook de wind van voren krijg. :|

Ik denk dat ik wel weet wat er gebeurt. In Anoniem: 1441478 in "Boete geen voorrang verlenen" verwijs je naar eerdere topics en uitspraken die daar gedaan zijn. Het topic waar je het over hebt was Schade aan voorwerp op straat met auto en degene die zo ongeveer de "(geef dat kind verd**** een nieuwe skateboard van 250 euro!!)" uitspraak deed daar was @aljooge (aljooge in "Schade aan voorwerp op straat met auto"). Vandaar dat Aljooge je nu vraagt om in dat topic zelf op hem te reageren en zijn uitspraak niet in een compleet ander topic op te voeren.

Kan me voorstellen dat je het niet direct begreep, maar het was inderdaad veel makkelijker geweest als je Aljooge gewoon even om toelichting gevraagd had. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:24
Ik zie het nu toevallig maar waarom heeft Tweakers zo'n halfzachte benadering jegens wetsovertredingen als deze grove overschrijding van de maximum snelheid?

deepbass909 in "140kmu te snel in Belgie, wat staat me te wachten,"

Laten we tolerant zijn en iedereen hulp gunnen bij het oplossen van een probleem, ook als het door iemand zelf is veroorzaakt. Maar als ik dan kijk naar de moderatie: ik zie tips om op slinkse wijze een rijbewijs te halen in een ander land die blijven staan terwijl ik een modbreak zie omdat er kennelijk ook mensen zijn die TS er op wijzen dat hij niet moet zeuren en gewoon moet dokken.

Ik vraag me dan af: als ik de auto van de buurman kort en klein sla, kan ik dan ook op Tweakers terecht voor juridische bijstand? Of als ik mijn vrouw in elkaar sla? Mag ik dan ook advies vragen? En als dat dan mag: dan mogen andere mensen vervolgens niet zeggen dat dat eigenlijk niet zo tof is?

We hebben het hier niet over iemand die pech heeft met een paar km te hard rijden. We hebben het hier over een bewuste wetsovetreding, en dan druk ik me voorzichtig uit. Gezien de manier waarop bijvoorbeeld bespreken van illegaal downloaden wordt aangepakt lijkt het me dat er hier nogal met twee maten gemeten wordt. Gevalletje heilige koe me dunkt.
Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee