Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 17:54
Omdat er nog geen specifiek topic is voor deze auto en binnenkort de eerste modellen uitgeleverd gaan worden leek het mij wel handig om daar een eigen topic voor aan te maken zodat alles mooi overzichtelijk wordt zonder ruis van andere elektrische auto's.

Ikzelf heb op 09-12-2016 een (actie model full operational lease) Ioniq Electric in de premium uitvoering besteld, het gaat om een witte met zwarte leder-look bekleding, met nog als extra de blackPack optie / getinte ramen achter en het luxe aflever pakket.

Als laadstation komt er een Lolo smart 1 fase 7,4kW met Plus abonnement voor de automatische facturatie, die een aansluiting gaat krijgen vanuit de VVE meterkast, dit geeft bij een Ioniq maximaal laadvermogen op wisselstroom met een laadtijd van 4 uur en 15 min.
Kostenplaatje in mijn geval komt op €1199,00 ex (EV company Amstelveen) dit is inclusief montage over een afstand van 25m kabel en een eigen aardlek schakelaar + KW/h meter in de meterkast, dit om aan te geven dat het laadpakket vanuit de dealers verre van interessant is.

Foto van hoe hij er uit moet gaan zien :)

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15521296/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/msgy7lmb7dog-800.jpg

En mijn daadwerkelijke Ioniq :)

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15787617/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/Hyundai-Ioniq-Electric.png

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15787350/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20170505-182115.jpg

In de nacht van 7-12-2017 met de Ioniq Electric mijn vrouw naar Schiphol gebracht en weer terug naar Capelle aan den IJssel gereden, meteen maar eens wat details van het verbruik vastgelegd.

Op 3km na vertrokken met een volle accu
Temperatuur 4 graden
Heenreis kachel op 20 graden 2x stoelverwarming op vol (standje 3) + stuurverwarming en radio
Terugreis kachel op 20 graden 1x stoelverwarming standje 2 + stuurverwarming en radio (gemiddeld zo'n 1kw verbruik inclusief het elektrische systeem)

A12 en A4 130 km/h
N11 110 km/h
N207 85 km/h
Totale rit 113,4 km
Resterend na de rit 36 km
Gemiddeld verbruik tijdens deze rit 17,9 kw / 100km

Max bereik met deze snelheden bij 4 graden 152,4 km

Uit de foto's is wel te halen dat als je 10 of 20km/h langzamer rijdt er flink winst te halen is qua afstand)

Foto's zijn gemaakt op de terugreis bij een constante snelheid (cruise control)

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928798/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/Capelle%3ASchiphol.jpeg

85km/h +/- 12kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928789/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-053901.jpg

100km/h +/- 17kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928791/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-054539.jpg

120km/h / +/- 22kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928787/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-055833.jpg

130km/h +/- 25kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928786/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-055242.jpg

Eindstand + wat historie (deze laatste rit wordt pas getoond na het laden)
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928795/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-061351.jpg

Toevoeging van BarryH

ik gebruik sinds een paar maanden ABRP voor lange ritten voor het automatisch en dynamisch plannen van de laadstops. Dit bevalt goed.
Ik heb onderstaande uitleg geschreven om toe te voegen aan de openingspost.
Graag jullie feedback voor het daar wordt toegevoegd.

Ioniq EV en lange ritten (plannen)

Op lange ritten (b.v. naar wintersport) mis je functionaliteit om de laadstops slim in te plannen.
Dit is redelijk eenvoudig op te lossen met de volgende middelen
Gebruik abetterrouteplanner.com (ABRP) om vooraf je rit te plannen. Deze routeplanner rekent uit waar je moet stoppen, hoe lang dan het laden duurt etc.
Deze routeplanner (de app of de website) kan je ook tijdens het reizen gebruiken. Je kan tijdens de rit het actuele % acculading aangeven en dan geeft de planner aan of je op schema ligt of dat je naar een ander laadstation moet uitwijken
Door met behulp van de app Evnotify en een OBD2 dongle het % acculading automatisch uit te lezen en naar een webservice te uploaden wordt dit % acculading automatisch aan ABRP doorgegeven en werkt dit automatisch.
Ik gebruik de volgende setup
Een goedkope Android telefoon (Android 8.0) in een telefoonhouder boven de kmteller
Een bluetooth OBD2 dongle van Vgate
Mijn iPhone als hotspot (voor internet toegang voor de Android telefoon en de Ioniq headunit)
Op de Android telefoon 2 apps geïnstalleerd: Evnotify (uitlezen OBD2 dongle en de live data uploaden naar web.evnotify.de) en ABRP (routeplanning)
Bijeffect is dat ik op web.evnotify.de ritten en laadsessie kan terugkijken.

Paar punten om je van bewust te zijn
ABRPtransmitter: is een alternatief voor EVnotify en kan op de Ioniq headunit automatisch meedraaien. Is echt ideaal. Echter: zodra je bij een servicebeurt een firmware update krijgt heb je het risico dat het niet meer werkt. En: er kan iemand gaan zeuren als je garantie nodig hebt voor de headunit
Ander alternatief voor Evnotify is b.v. Torque Pro
Je kan de apps ook op een iPhone laten draaien, echter als je dan Evnotify naar de achtergrond laat gaan (b.v. om de routeplanner te zien) dan stopt na een maar minuten de live data upload. Wellicht verandert dit in toekomstige versies?

[ Voor 72% gewijzigd door Mario52 op 12-04-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23
Kan je niet beter hier posten?

Het grote Hyundai topic

Snap dat je blij bent met je auto maar als iedereen een topic over zijn eigen auto aanmaakt is het snel onoverzichtelijk hier ;)

Gefeliciteerd trouwens. Dat EV rijden gaat je zeker bevallen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 17:54
Had dat Hyundai topic uiteraard gezien maar verwacht eigenlijk dat de posters daar weinig op hebben met een EV.

Thanks, en dat de Ioniq gaat bevallen ben ik zeker van, vandaag voor de 2e keer een flinke proefrit gemaakt als zijnde voorpret ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

We hebben ook een EV-topic hier :Y
Elektrische auto's - Deel 2

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:00
Rene schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:05:
Kan je niet beter hier posten?

Het grote Hyundai topic

Snap dat je blij bent met je auto maar als iedereen een topic over zijn eigen auto aanmaakt is het snel onoverzichtelijk hier ;)
Ik denk dat het een goed idee is. Anders krijg je allemaal maar Hyundai Ioniq Electric welke optie wel/niet en welke kleur van het biesje wel/niet in het algemene EV topic.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Tot nu toe was dit Ioniq EV topic me niet opgevallen; ik bleef steken in het bovengenoemde veel bredere topic Elektrische auto's - Deel 2, tot iemand me op dit specifiekere topic wees.

Ik heb op 19 november mijn Ioniq Electric besteld en kan hem volgende week woensdag ophalen. Het is de Marina Blue Comfort uitvoering (met witte accenten).

Intussen heb ik me verdiept in het te verwachten EV bereik. Ik heb dat op twee manieren gedaan.

Aan de ene kant heb ik zoveel mogelijk real world ervaringen verzameld die gerapporteerd worden en in een schema geplaatst waardoor je beter ziet hoe het bereik varieert met buitentemperatuur en de snelheid waarmee je rijdt. Zie hier voor de huidige stand (i.h.b. post #93 met klikbare getallen en #97 als jpg). Ik probeer nog steeds meer te verzamelen via een Google Sheet die je hier ziet. Je kunt daar je ervaringen toevoegen door extra rijen te maken.

Een tweede manier om meer inzicht te krijgen in het bereik is via een computationele benadering van de gerapporteerde gegevens. Dat kun je in een paar verschillende varianten hier en hier en hier vinden.

Het lijkt mij ook een goed idee om dit specifieke topic te hebben waarin we in meer detail veel meer over de Ioniq Electric kunnen leren.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan Treur op 13-01-2017 10:33 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Jan Treur schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:28:
Tot nu toe was dit Ioniq EV topic me niet opgevallen; ik bleef steken in het bovengenoemde veel bredere topic Elektrische auto's - Deel 2, tot iemand me op dit specifiekere topic wees.

Ik heb op 19 november mijn Ioniq Electric besteld en kan hem volgende week woensdag ophalen. Het is de Marina Blue Comfort uitvoering (met witte accenten).

Intussen heb ik me verdiept in het te verwachten EV bereik. Ik heb dat op twee manieren gedaan.

Aan de ene kant heb ik zoveel mogelijk real world ervaringen verzameld die gerapporteerd worden en in een schema geplaatst waardoor je beter ziet hoe het bereik varieert met buitentemperatuur en de snelheid waarmee je rijdt. Zie hier voor de huidige stand (i.h.b. post #93 met klikbare getallen en #97 als jpg). Ik probeer nog steeds meer te verzamelen via een Google Sheet die je hier ziet. Je kunt daar je ervaringen toevoegen door extra rijen te maken.

Een tweede manier om meer inzicht te krijgen in het bereik is via een computationele benadering van de gerapporteerde gegevens. Dat kun je in een paar verschillende varianten hier en hier en hier vinden
Ziet er netjes uit. Blijkt alleen dat het voor mijn dagelijkse praktijk niet genoeg is. Heb de auto bekeken en het ziet er goed uit, maar ik wil toch de VW e-Golf 2017 en Opel Ampera-e even afwachten. Kijken of ik de lease maatschappij ook zo gek krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Wat voor afstanden rij je dagelijks?

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
kdeboois schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Ziet er netjes uit. Blijkt alleen dat het voor mijn dagelijkse praktijk niet genoeg is. Heb de auto bekeken en het ziet er goed uit, maar ik wil toch de VW e-Golf 2017 en Opel Ampera-e even afwachten. Kijken of ik de lease maatschappij ook zo gek krijg...
De Golf is in verhouding tot de Ioniq echt belachelijk duur in de lease. Scheelt zo maar 200 euro per maand... 8)7

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik vond de Ampera-e of de Nissan Leaf of de Zoe te klein voor de dingen die ik regelmatig in de auto vervoer, bijvoorbeeld mijn mountainbike. De Ioniq biedt een behoorlijke lengte (165 cm of meer) achter de voorstoelen. Bovendien rij ik nooit grote afstanden (per dag hoogstens 100 km), dus het bereik van de Ioniq EV is voor mij zelfs al meer dan voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan Treur op 13-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:09
Ik heb ook een Ioniq besteld, zo rond 4 januari van dit jaar.
Aangezien de dealer mijn type net gereserveerd had wordt hij op 15-2 geleverd. Kon al eerder maar mijn lease van de Prius loopt tot die datum en ik wil op dezelfde dag overstappen.
Heb nu een grijze metallic(wilde een zwarte) en Premium.

Komt een laadpaal hier bij mijn werk en voor onderweg krijg ik een Travelcard.
Ik rij het meest in Nederland maar zal ook regelmatig naar Duitsland en Belgie moeten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Jan Treur schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:36:
Wat voor afstanden rij je dagelijks?
Dagelijks is het woon-werk verkeer van 2x 37 km. Dat lukt altijd wel met de Hyundai, want dat red ik nu ook met de 10 kWh van de Ampera, maar voor de wekelijkse ritjes is het lastiger. Ik heb namelijk met enige regelmaat ritjes Amsterdam <-> Maastricht. Dat zou nog net met de trein kunnen maar Coevorden of Dwingeloo staan ook vaak op het programma.

Af- en toe ook naar Duitsland of Frankrijk. Trein en vliegtuig zijn dan wel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Jan Treur schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:49:
Ik vond de Ampera-e of de Nissan Leaf of de Zoe te klein voor de dingen die ik regelmatig in de auto vervoer, bijvoorbeeld mijn mountainbike. De Ioniq biedt een behoorlijke lengte (165 cm of meer) achter de voorstoelen. Bovendien rij ik nooit grote afstanden (per dag hoogstens 100 km), dus het bereik van de Ioniq EV is voor mij zelfs al meer dan voldoende.
Waar heb je de Ampera-e kunnen bekijken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik heb de Chevrolet Bolt via Internet (en berichten in forums in de US) bestudeerd. Zoals je bijvoorbeeld hier ook ziet, staat de achterbank helemaal achterin, weinig lengte daarachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
kdeboois schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Dagelijks is het woon-werk verkeer van 2x 37 km. Dat lukt altijd wel met de Hyundai, want dat red ik nu ook met de 10 kWh van de Ampera, maar voor de wekelijkse ritjes is het lastiger. Ik heb namelijk met enige regelmaat ritjes Amsterdam <-> Maastricht. Dat zou nog net met de trein kunnen maar Coevorden of Dwingeloo staan ook vaak op het programma.

Af- en toe ook naar Duitsland of Frankrijk. Trein en vliegtuig zijn dan wel opties.
Maastricht is misschien wat ver vanuit Amsterdam, maar Coevorden en Dwingelo zouden met enig beleid wel moeten kunnen (tenzij je 130 km/h of meer wil rijden op de snelweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Jan Treur schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:10:
Ik heb de Chevrolet Bolt via Internet (en berichten in forums in de US) bestudeerd. Zoals je bijvoorbeeld hier ook ziet, staat de achterbank helemaal achterin, weinig lengte daarachter.
Regel 1 bij het uitzoeken van een auto voor mij is zelf aanraken, rijden etc..
Jan Treur schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Maastricht is misschien wat ver vanuit Amsterdam, maar Coevorden en Dwingelo zouden met enig beleid wel moeten kunnen (tenzij je 130 km/h of meer wil rijden op de snelweg).
Het is altijd heen- en terug op één dag. Natuurlijk kom je onderweg FastNed stations tegen, maar ideaal zou zijn dat ik heen- en weer kan op één lading. Ter plaatse laden is altijd lastig.
dfrenner schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:40:
[...]

De Golf is in verhouding tot de Ioniq echt belachelijk duur in de lease. Scheelt zo maar 200 euro per maand... 8)7
Dat zal per lease maatschappij verschillen. Traditioneel hebben de Golfjes juist een hoge restwaarde. Binnen het budget is daarna het belangrijkste en dat zal wel lukken.

[ Voor 53% gewijzigd door kdeboois op 13-01-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Als mijn Ioniq volgende maand komt betaal ik zakelijk toch bijna 200 euro per maand minder aan lease.
Prius tov Ioniq
Is toch snel verdiend :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kdeboois schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Regel 1 bij het uitzoeken van een auto voor mij is zelf aanraken, rijden etc..

[...]

Het is altijd heen- en terug op één dag. Natuurlijk kom je onderweg FastNed stations tegen, maar ideaal zou zijn dat ik heen- en weer kan op één lading. Ter plaatse laden is altijd lastig.

[...]

Dat zal per lease maatschappij verschillen. Traditioneel hebben de Golfjes juist een hoge restwaarde. Binnen het budget is daarna het belangrijkste en dat zal wel lukken.
Ik heb zowel Athlon als Leaseplan gevraagd om offertes en beide lieten hetzelfde zien. Dus of ze verwachten dat de restwaarde tegenvalt, of ze nemen onderhoud heel serieus het Golfje.

Ik heb liever leasebudget over, restant is voor onszelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
kdeboois schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Dan kun je beter nog even een of twee jaar wachten tot er bereiken komen die aangekondigd worden als boven de 500 km, dan hou je in de winter net genoeg over. De Ampera-e bijvoorbeeld met een EPA score van 380 km zal zeker nog niet genoeg zijn in de winter, en voor Maastricht zelfs ook niet in de zomer, en de e-Golf waarschijnlijk nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Jan Treur schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Dan kun je beter nog even een of twee jaar wachten tot er bereiken komen die aangekondigd worden als boven de 500 km, dan hou je in de winter net genoeg over. De Ampera-e bijvoorbeeld met een EPA score van 380 km zal zeker nog niet genoeg zijn in de winter, en voor Maastricht zelfs ook niet in de zomer, en de e-Golf waarschijnlijk nog minder.
Op de terugweg bij FastNed laden is nog acceptabel en doet moet met de 60 kWh wel lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 20:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Twee gezien op 27 november in Rotterdam. :o
Verder is wit is wel een lelijke kleur. (vroeger werden witte auto's beige). _O-

[ Voor 88% gewijzigd door MedionAkoya op 13-01-2017 15:02 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Hierbij de manuals.

De Nederlandse Owners Manual kun je hier vinden, de Engelstalige hier.

De aparte manual voor het Multimedia Systeem kun je hier vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 14-01-2017 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV-newbie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Zie dat er gesproken wordt over Blue Link in het instructie boekje van de Ioniq EV.

Zou die app dan binnenkort beschikbaar zijn in Nederland?

SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric + Tesla MY LR= rijden op zonlicht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Nee, helaas alleen in de US. Plannen om deze of een vergelijkbare app in Europa beschikbaar te krijgen zijn onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 19:49

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Bjorn Nyland, snelladen ioniq.
10 tot 90% in 30 min.

YouTube: Charging Hyundai Ioniq on 100 kW CCS

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ja, hij pakt om een of andere reden niet helemaal de 100 kW, maar loopt wel naar in de 60 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de A en V. De lader kan waarschijnlijk een hogere V aan dan de accu aan kan. De max kW wordt dan vanzelf lager (dat is immers A * V).
Ik denk daarom ook dat hij gelijk heeft dat het (ongeveer?) dezelfde accu is als in de Soul. Die kan je ook met ongeveer 70 kW laden. Bij de Soul loopt het aantal kW's ook terug als je boven de 79 a 80% van de accu zit.

Hyundai en Kia zitten in hetzelfde concern en veel elementen uit de Soul zie je ook terug in de Ioniq.

Wel fijn dat je gelijk door kan laden tot 94%. De Soul stopt bij 83% en dan moet je het laden opnieuw starten :(

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenE op 17-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik begrijp dat dat inderdaad vanuit de auto begrensd wordt op 70 kW, wat in de video dan ook benaderd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Vandaag kon ik mijn Ioniq Electric in ontvangst nemen (besteld 19 november). Zie hieronder hoe hij voor de deur staat, als je het niet gelooft. De dealer zij dat ik veel geluk gehad heb. De andere bestellingen bij ze kunnen pas april/mei geleverd worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.few.vu.nl/~treur/auto.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik heb meteen mijn 29-er mountainbike ingeladen en ben lekker gaan fietsen op het mooie MTB-traject bij Schoorl (met vandaag heel mooi berijpte bomen). Zie onder:

Afbeeldingslocatie: https://www.few.vu.nl/~treur/FietsinAuto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Mijn eerste scores (voor 3 vrij korte ritten vandaag) zijn iets onder of boven de 13 kWh/100km, bij een buitentemperatuur van -2 a -1 °C, met verwarming aan op 19 of 20 graden, snelheden van 50 tot meest 70 km/h. Omgerekend naar een volle batterij van 28 kWh zou dat een bereik van rond de 215 km zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Jan Treur op 18-01-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Jan Treur schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:29:
Vandaag kon ik mijn Ioniq Electric in ontvangst nemen (besteld 19 november). Zie hieronder hoe hij voor de deur staat, als je het niet gelooft. De dealer zij dat ik veel geluk gehad heb. De andere bestellingen bij ze kunnen pas april/mei geleverd worden.

[afbeelding].
Gefeliciteerd. Mooie kleur ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 13:44
Mooi man. Hoop dat de dealer ongelijk heeft over maart/april ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04

aip

Model vind ik best geinig, maar die plastic nepgril.... wat waren ze denkende.

Verder mooi om te merken dat er dus ook dealers van EV's zijn die wel willen verkopen. Wij kregen gisteren bij de post een direct mail uitnodiging voor een 1 week proefrit van Dijksman in Katwijk. Hoe ze aan ons adres zijn gekomen vraag ik me wel af. Vermoedelijk via RDW? Dat lijkt mij de enige organisatie die een database heeft met daarin alle EV eigenaars? Andere post op naam van de BV krijgen we hier nauwelijks, alleen van die blauwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

aip schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:11:

Verder mooi om te merken dat er dus ook dealers van EV's zijn die wel willen verkopen. Wij kregen gisteren bij de post een direct mail uitnodiging voor een 1 week proefrit van Dijksman in Katwijk. Hoe ze aan ons adres zijn gekomen vraag ik me wel af. Vermoedelijk via RDW? Dat lijkt mij de enige organisatie die een database heeft met daarin alle EV eigenaars? Andere post op naam van de BV krijgen we hier nauwelijks, alleen van die blauwe....
Ik begrijp het wel, een gril zonder gaten geeft minder weerstand maar jezus. Zo een mooie wagen in mooi blauw en knallen ze er vanvoor zo een stuk grijs plastiek in. Hadden ze dit nog maar in koetswerkkleur gemaakt of zwart ofso....

Komop....tunen en inpakken in carbon stickers :9

Marstek 5.12kw v148, CT003 v107, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ach, momenteel stoort het me niet, maar anders kan ik de verfkwast nog wel eens pakken. Moet het dan zwart worden? Of wordt dat een te zware kleur vergeleken met de rest? Wit lijkt me ook niet alles. En camouflage door dezelfde kleur blauw te nemen? Ik weet het niet... Misschien toch maar grijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 18-01-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308706

azz_kikr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Ik begrijp het wel, een gril zonder gaten geeft minder weerstand maar jezus. Zo een mooie wagen in mooi blauw en knallen ze er vanvoor zo een stuk grijs plastiek in. Hadden ze dit nog maar in koetswerkkleur gemaakt of zwart ofso....

Komop....tunen en inpakken in carbon stickers :9
Er is een €500 optie (Black pack) om de grijze gedeelten voor en achter in gespoten zwart te krijgen ;)

Na lang wikken en wegen heb ook ik besloten me bij de EV-club te scharen. Mijn Ioniq Premium zal volgens de dealer in maart worden geleverd. Ik had geluk dat ze al een bestelling hadden lopen bij de fabriek. Een volledig nieuwe bestelling zou een levertijd van 5/6 maanden hebben, werd mij verteld (toevallig door bovengenoemde Dijksman uit Katwijk).

Ik heb gekozen voor Aurora Silver, de enige kleur waarin ik de grijze kleur van de voor- en achterpanelen juist mooier vond dan in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jan Treur schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:13:
Ach, momenteel stoort het me niet, maar anders kan ik de verfkwast nog wel eens pakken. Moet het dan zwart worden? Of wordt dat een te zware kleur vergeleken met de rest? Wit lijkt me ook niet alles. En camouflage door dezelfde kleur blauw te nemen? Ik weet het niet... Misschien toch maar grijs.
Bij blauw valt het meer op dan bij wit ja, maar volgens mij past geen 1 kleur echt goed. Je moet er maar mee leven :P erger vind ik eigenlijk dat neppe hyundai logo aan de voorkant, is gewoon een soort sticker. Volgens mij was dat gedaan omdat er een sensor achter moest maar toch....

Jammer dat er geen stoelventilatie zit op de NL modellen, in UK bijv. hebben ze dat wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:35
Jan, gefeliciteerd met je Ioniq! Ik mag de mijne (wit, comfort) op 27 januari in ontvangst nemen (3 december besteld).

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Dank je wel!
Het lijkt dat jouw levertijd echt een record is, zo snel, nog een weekje sneller dan bij mij en veel sneller dan bij vele anderen die je hier ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jan Treur schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:33:
Ik heb meteen mijn 29-er mountainbike ingeladen en ben lekker gaan fietsen op het mooie MTB-traject bij Schoorl (met vandaag heel mooi berijpte bomen). Zie onder:
Ik zie helemaal niets van die mooie bomen :+

Gefeliciteerd met de Ioniq, hopelijk heb je er lang plezier van!
aip schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:11:
Waarschijnlijk omdat bij de ICE of PHEV versie ze er wel een echte grill in hebben zitten en ze dit dus min of meer hetzelfde wilde laten zijn? Dat ze hem dicht gemaakt hebben bij de EV versie is natuurlijk omdat dat toch weer een paar wattjes in verbruik scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wat halen jullie Ioniq gebruikers voor een bereik met dit weer op de snelweg?
Is de 200 kilometer haalbaar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

unclero

MB EQA ftw \o/

dfrenner schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:28:
Wat halen jullie Ioniq gebruikers voor een bereik met dit weer op de snelweg?
Is de 200 kilometer haalbaar of niet?
Redelijk haalbaar. Ik rijd 150km per dag, en als ik thuis kom zie ik dat ik nog flink over heb. Alleen maandag was het kiele-kiele. Maar toen reed ik na kantoor door naar moeders voor het eten, en daarna nog sporten, een paar dorpen verderop, waardoor er nog eens 40km bij kwam. Toen ik thuis was, was de indicator al in het rode gezakt.

Maar ik kan iedereen de FastNed app aanraden ;). Dat geeft al een veel zorgelozer gevoel.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
JeroenE schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:57:
[...]
Ik zie helemaal niets van die mooie bomen :+

Gefeliciteerd met de Ioniq, hopelijk heb je er lang plezier van!
Bedankt!
Volgende keer maar een camera op mijn mountainbike monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 21:40
Jan Treur schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:13:
Ach, momenteel stoort het me niet, maar anders kan ik de verfkwast nog wel eens pakken.
Zoiets?:
Afbeeldingslocatie: http://www.mccholland.nl/Hyundai/auto2.jpg
Ik ben niet de beste schilder, maar het was maar een idee.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ja, dit geeft wel een idee. Ik zal het een tijdje in me opnemen en dan zien welke ik het liefst heb, grijs of zwart, en of ik er dan eventueel de 500 euro voor over heb, wat op zich nog wel meevalt. Zo op het eerste gezicht weet ik het nog niet welk van de twee. Misschien wel deze zwarte optie. Maar ik zie dat er ook sommige grijze stukken blauw geworden zijn, waardoor het zwarte deel kleiner is dan het grijze deel was. Ik neem aan dat dat niet gebeurt voor die 500 euro? Ik denk dat als al het grijs zwart wordt, hij dan wel een heel zware snor krijgt.

@DJ_HOEK Waar kun je die Black pack optie zien op Internet?

[ Voor 12% gewijzigd door Jan Treur op 19-01-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 21:40
Jan Treur schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:11:
Maar ik zie dat er ook sommige grijze stukken blauw geworden zijn, waardoor het zwarte deel kleiner is dan het grijze deel was
Ja, ik heb het grijze deel boven de knik en logo in de kleur van de auto gemaakt (het lichtgrijze op je originele foto). Het deel onder het logo zwart. Een beetje spuiter moet dat met een mooi 'soft' over-gangetje wel kunnen maken. De grijze delen rond de dagrijlichten moeten dan ook zwart worden. De plastic delen kan je er makkelijk af halen om iets te doen met spuiten of 'wrappen'. Kunstenaars zat in die markt.
Maar hé, hij gaat daar geen moer beter of zuiniger van rijden hoor en de auto is zo ook al mooi. Misschien in gedachte houden, mocht je ooit schade hebben. Dat hoop ik niet voor je natuurlijk.
Hou je die dagrijlichten even in de gaten? Bij mij komt er toch steeds condens in, wat er een dag later wel weer uit kan zijn, maar ik vind het toch vervelend.

Tot ziens weer Jan, ook op het Engelse forum.

[ Voor 5% gewijzigd door mxhans196 op 19-01-2017 23:36 ]

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ja, ik laat het voorlopig maar zo. Mijn zoon die er ook in gaat rijden later in het jaar heeft ook geen voorkeur voor een van deze kleuren. Ik zal de dagrijlichten ook in de gaten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Er stond er al eens eentje met zwart ipv grijs:

Afbeeldingslocatie: http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2016/03/2017-Hyundai-Ioniq-Electric-front-three-quarter-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2016/03/2017-Hyundai-Ioniq-Electric-front-end.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door YoshiBignose op 20-01-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Hier vind ik het zwart wat te overheersend, mede omdat het als een soort band of weelderige snor helemaal doorloopt tot in de zijkant. Dan vind ik Hans zijn ontwerp toch mooier.

Ik zie trouwens dat bij de tweede foto er een puntje van de snor afgeknipt is aan de linkerkant (voor de kijkers rechts).

[ Voor 25% gewijzigd door Jan Treur op 20-01-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Komt misschien deels doordat de kentekenplaat ontbreekt, maar ik vind het ook minder mooi ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Jan Treur schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:03:

Ik zie trouwens dat bij de tweede foto er een puntje van de snor afgeknipt is aan de linkerkant (voor de kijkers rechts).
Dat.is de glans. Als je inzoomt zie je het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik vermoedde al zoiets, een stukje afknippen is wat barbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Tja, drie weken voor de levering van mijn Ioniq blijkt dat de dealer een "foutje" heeft gemaakt en mijn auto is helemaal niet besteld.
Echt waardeloos.

Op 15-2 moet ik mijn huidige auto (Prius) inleveren.
Dealer gaat op zoek naar een andere auto maar ik vraag me af of dat lukt en als het lukt zal het wel weer duurder zijn

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Iusedto schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:33:
Tja, drie weken voor de levering van mijn Ioniq blijkt dat de dealer een "foutje" heeft gemaakt en mijn auto is helemaal niet besteld.
Echt waardeloos.
Heb je al wel een laadpaal? Mijn ervaring is dat wachten op de laadpaal langer duurt dan wachten op de Ioniq.

Paar vraagjes, weet iemand of je ook mp4´s af kan spelen op je mediasysteem? Ik zou tijdens het wachten bij Fastned wel een filmpje willen kijken zonder gelijk mijn laptop erbij te moeten pakken.
En heeft iemand de sportstand ook al uitgeprobeerd? Ik kreeg het gevoel alsof mijn Ioniq (ik rijd normaal altijd in Eco stand) ineens veranderde in een Tesla.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
unclero schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:17:
[...]
Heb je al wel een laadpaal? Mijn ervaring is dat wachten op de laadpaal langer duurt dan wachten op de Ioniq.
Nee, van de laadpaal heb ik ook nog niets gehoord.
Ik focus nu eerst maar even op de auto denk ik. Heb niet bijster veel vertrouwen in de dealer namelijk.

Vraag me af of ik de lease kan annuleren....

[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 23-01-2017 10:26 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Misschien even hier een gaan ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Particulier en op eigen terrein is een laadpaal zo geregeld. Heb vanavond een offerte aangevraagd en ze zouden die al donderdag kunnen installeren! Eerst de prijs maar eens afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Precies, toen ik een laadpaal liet plaatsen kwam ook gewoon een man met z'n zoontje. Was zo gebeurd.

Wel jammer dat de dealer ineens niet besteld heeft. Zijn gewoon allemaal dwazen en oplichters, kun je niet op vertrouwen. Ik heb ook geen idee of er kleine letters staan dat je mag annuleren als het te lang duurt. Denk het persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

pmiddeld schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:15:
Particulier en op eigen terrein is een laadpaal zo geregeld. Heb vanavond een offerte aangevraagd en ze zouden die al donderdag kunnen installeren! Eerst de prijs maar eens afwachten natuurlijk.
Dat zal wel niet bij Eneco zijn. Ik heb nu eindelijk (2 maanden later) pas de correcte offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Nee, EV Company (niet EV Box, dat is weer een andere, die me een verkeerde offerte stuurde met een veel te dure lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Had ook even met de dealer gebeld (besteld op 5-12 via leaseplan) maar zij zeggen ook minimaal april en kan langer duren. Ach ja, wachten dan maar ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou ja de auto is voor m'n werknemer dus in dat opzicht niet zo boeiend. De Rio gaat van 14% naar 22% in juni dus waarschijnlijk gaat dat precies goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik heb nu wat gegevens over wanneer je de verwarming uit laat tijdens het rijden. Wel voorverwarmd vanuit de muur, waardoor alles lekker ontdooid en lekker warm was bij het instappen. Maar tijdens het rijden de verwarming uit gelaten. Temperaturen net onder 0.
Twee gevallen:
  • -1 °C, snelheid van 50 tot 70 km/h, gemiddeld rond 60 km/h
  • efficientie 11.4 kWh/100km, wat zich vertaalt in een bereik van rond de 240 km
  • -2 °C snelheid van 50 tot 70 km/h, gemiddeld rond 65 km/h
  • efficientie 12.0 kWh/100km, wat zich vertaalt in een bereik van rond de 230 km
De getallen voor bereik zitten tussen de getallen van de Europese NEDC test (280 km) en de Amerikaanse EPA test (200 km), terwijl het nu winteromstandigheden zijn en bij die tests niet. Ik had niet een lagere gemiddelde snelheid dan in deze tests, maar mogelijk wel wat minder variatie in snelheid.

De laatste jaren met de Prius Plug In had ik 13.6 kWh/100km, genomen over de hele periode met alle seizoenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 27-01-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik zit met een technisch probleempje. It wil een laadstation aanschaffen voor de Ioniq electric. Volgens Liander heb ik een thuisaansluiting van 1 x 25A. De auto schijnt 1 fase maximaal 7,3 kW te kunnen laden. Ik wil mijn aansluiting niet verzwaren.

Nu zegt de ene aanbieder dat een lader van 7,6 kW mogelijk is (met 7,3 kW laadsnelheid).
De ander zegt dat alleen 3,7 kW laden mogelijk is.

Ik heb hier de ballen verstand van. Weten jullie wie er gelijk heeft?
Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:14
pmiddeld schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:31:
Ik zit met een technisch probleempje. It wil een laadstation aanschaffen voor de Ioniq electric. Volgens Liander heb ik een thuisaansluiting van 1 x 25A. De auto schijnt 1 fase maximaal 7,3 kW te kunnen laden. Ik wil mijn aansluiting niet verzwaren.

Nu zegt de ene aanbieder dat een lader van 7,6 kW mogelijk is (met 7,3 kW laadsnelheid).
De ander zegt dat alleen 3,7 kW laden mogelijk is.

Ik heb hier de ballen verstand van. Weten jullie wie er gelijk heeft?
Alvast hartelijk dank!
Ampere * voltage = wattage
Als je dus met je 25 ampere aansluiting, zonder andere apparaten, gaat laden kun je 25 * 230 = 5750 watt laden. Ofwel 5,7 kW. Je kunt dan echter geen lamp aan doen, want dan ga je meer gebruiken. 3,7 kW lijkt dus beter. De rest van je huis mag dan nog zo'n 2 kW gebruiken (dat kan een gemiddelde stofzuiger in z'n eentje al). Lijkt dus wel slim om de aansluiting te laten omzetten naar 35 ampere. Meestal kost dat niets per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dank! Meteen een wijziging naar 35A aangevraagd. Is inderdaad gratis.
Dan kan ik dus in principe met 7,6 kW laden volgens de berekening. Ik dacht dat een beetje lader tegenwoordig zelf regelt met welk vermogen hij laadt, rekening houdend met het overige stroomverbruik thuis?

[ Voor 60% gewijzigd door pmiddeld op 28-01-2017 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
pmiddeld schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:21:
Dan kan ik dus in principe met 7,6 kW laden volgens de berekening. Ik dacht dat een beetje lader tegenwoordig zelf regelt met welk vermogen hij laadt, rekening houdend met het overige stroomverbruik thuis?
Die laders zijn er niet zo heel veel. Ze kunnen aangesloten worden op je slimme meter als je geen Toon oid hebt en dan kun je sneller laden in periodes met weinig apparaten in huis aan. Volgens mij kunnen alleen de ICU Eve mini, de lader van The New Motion en een lader icm Maxem dit.

[ Voor 4% gewijzigd door orillion op 28-01-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pmiddeld schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:21:
Dat laatste helaas nog niet echt. Ook met een maxem (prijzig) heb ik wat wisselende ervaringen. Wat je wel kan doen bij sommige leveranciers is een 7,4kW laadpaal wat laten terug schroeven (naar 5 a 5.5kW bijvoorbeeld) dan zal het wel goed gaan en laad je alsnog sneller dan met een 3,7kW laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
GoldenSample schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Dat laatste helaas nog niet echt. Ook met een maxem (prijzig) heb ik wat wisselende ervaringen. Wat je wel kan doen bij sommige leveranciers is een 7,4kW laadpaal wat laten terug schroeven (naar 5 a 5.5kW bijvoorbeeld) dan zal het wel goed gaan en laad je alsnog sneller dan met een 3,7kW laadpaal.
Wat werkt er "niet echt" aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bah, mijn Ioniq die op 15-2 geleverd zou worden is dus inderdaad "verdwenen"
Waarschijnlijk moet alles weer opnieuw gedaan worden en dan wordt de levertijd juni/juli.
Ben hier niet blij mee en dan druk ik me nog netjes uit. Daarnaast is de communicatie met de dealer hier (regio Alkmaar) echt zeer triest, oftewel nul.
Ik moet zelf continue contact opnemen etc etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Iusedto op 30-01-2017 09:24 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik zou een middelvinger geven en bij die ene Hyundai dealer kijken die een aantal EV's op voorraad heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 30-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
YoshiBignose schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:28:
Ik zou een middelvinger geven en bij die ene Hyundai dealer kijken die een aantal EV's op voorraad heeft?
Probleem is dat ik basis van de afgesproken levertijd ook mijn Prius uit de lease heb gehaald. Die moet ik op 15-2 inleveren.
Ik denk dat ik vandaag maar even dealers in Noord Holland ga bellen en kijk of iemand een Premium op voorraad heeft. Volgens mijn dealer heeft hij dat ook gedaan is zijn ze nergens meer op voorraad maar ik begin te twijfelen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Waarom zou hij in Noord-Holland moeten staan? Zo heel veel extra zal dat toch niet kosten als hij elders uit het land moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
JeroenE schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:56:
Waarom zou hij in Noord-Holland moeten staan? Zo heel veel extra zal dat toch niet kosten als hij elders uit het land moet komen?
Nee dat klopt. Maar als hij in NH staat kan ik even gaan kijken. Was meer een praktische overweging.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zij hebben 5 premiums staan in bijna elke kleur dus..... http://www.autogroeptwente.nl/voorraad/

Als je al eens in die auto gereden hebt lijkt het me verder niet zo relevant dat je de auto ziet.

[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 30-01-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
YoshiBignose schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:41:
Zij hebben 5 premiums staan in bijna elke kleur dus..... http://www.autogroeptwente.nl/voorraad/

Als je al eens in die auto gereden hebt lijkt het me verder niet zo relevant dat je de auto ziet.
Net gebeld, zijn allemaal verkocht

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Iusedto schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:22:
Nee dat klopt. Maar als hij in NH staat kan ik even gaan kijken. Was meer een praktische overweging.
Je had er toch al 1 besteld? Dan hoef je niet per se bij de auto te gaan kijken. Misschien leuk om nog eens te kijken als het om de hoek was geweest maar toch niet meer dan dat, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Iusedto schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Net gebeld, zijn allemaal verkocht
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ach, zo gaat dat hehe.
Moest wel goed luisteren aan de telefoon want dat accent daar is wat slecht te verstaan voor iemand uit deze regio lol :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Inmiddels vrijdag mijn witte EV opgehaald (comfort). Ben er erg blij mee, rijdt lekker zoals verwacht!
Sorry voor degenen die nog wachten :-(

Ik krijg volgens mij geen foto's in het bericht. Moet je daarvoor een album in Tweakers hebben?

[ Voor 33% gewijzigd door pmiddeld op 30-01-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Dat gaat wel zonder album. Als je bekijk reactie aanklikt komt er een optie om een plaatje toe te voegen. Ik wacht nog even met een felicitatie tot ik hem zie...

[ Voor 20% gewijzigd door Jan Treur op 30-01-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
pmiddeld schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:49:
Inmiddels vrijdag mijn witte EV opgehaald (comfort). Ben er erg blij mee, rijdt lekker zoals verwacht!
Sorry voor degenen die nog wachten :-(
Gratz !

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

orillion schreef op maandag 30 januari 2017 @ 06:25:
[...]

Wat werkt er "niet echt" aan dan?
Is soms nog instabiel en moeilijk goed op te zetten. Wordt vast beter in de toekomst als t wat verder uit ontwikkeld wordt maar nu is de volwassenheid als product nog niet enorm hoog krijg ik het idee.

Het is ook wel prijzig, eurotje of 700 inclusief installatie. Zou de installatie laten doen, dan heb je een aanspreekpunt als er toch nog dingen aangepast moeten worden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik ben inmiddels al 1500 kilometer verder, enne, jongens wat ben ik blij met het ding. Waar was die in mijn leven?
Ik zal eerlijk toegeven, ik vind dit bijna net zo leuk als brommerrijden (en dat zegt veel ;) ).
Ik ben ook over mijn file-angst heen, dankzij de ACC. Niet meer een hele workout waarbij je al je ledematen intensief moet gebruiken (mijn vorige auto schakel je zoals een oud busje). Maar lekker achterover zittend, luisteren naar een rustgevend hoorspel, glijdend over het asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
unclero schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:22:
Ik ben inmiddels al 1500 kilometer verder, enne, jongens wat ben ik blij met het ding. Waar was die in mijn leven?
Leuk om te lezen.

Ik heb gisteren een verhitte discussie met de dealer gehad over mijn "verdwenen" Ioniq want het is naar mijn mening toch raar dat je tot 3 weken voor de levering niets hoort en in een keer is je auto niet leverbaar.
Met een beetje geluk heeft hij misschien vandaag toch goed nieuws maar ik heb nog geen idee hoe of wat terwijl ik per 15-2 een andere auto nodig heb.
Wordt nog spannend :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Iusedto schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:08:
Met een beetje geluk heeft hij misschien vandaag toch goed nieuws maar ik heb nog geen idee hoe of wat terwijl ik per 15-2 een andere auto nodig heb.
Ik heb momenteel een benzine-auto te koop :+.
Maar klinkt allemaal herkenbaar, van 'levertijd eind november' ben ik naar 'half januari' gegaan. En die laadpaal heb ik nog steeds niet, want bij Eneco leven ze nog in de 19e eeuw ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb nog geen eens een bevestiging van Eneco gehad.
Eerst hopelijk vandaag goed nieuws mbt de Ioniq levering en dan ga ik maar eens achter Eneco aan.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_v
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 13:42

Sander_v

Als je bukt ga je harder!

Mijn Ioniq Comfort inmiddels ook besteld, tweede week januari, via Leaseplan. Ben erg benieuwd wat de leverdatum gaat worden. De laadpaal is wel al geregeld (via NewMotion, dat ging vrij soepel). Alleen raden ze je aan om die pas te laten installeren binnen een maand voordat de auto geleverd wordt, dus ik moet nog even geduld hebben... (en dat is lastig...)

10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gefeliciteerd , Comforts zijn hier en daar zelfs nog op voorraad dus de levertijd zal wel meevallen (lijkt me)

Mijn auto is dus echt een "voorraadfoutje" en wordt definitief niet geleverd op 15-2.
Verwachte leverdatum voor een andere is nu maart/april.

Dit is mijn eerste kennismaking met Hyundai cq deze dealer, maar de eerste indruk is niet al te best of eigenlijk gewoon slecht.
Geen aanrader

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Iusedto schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:08:
[...]

Leuk om te lezen.

Ik heb gisteren een verhitte discussie met de dealer gehad over mijn "verdwenen" Ioniq want het is naar mijn mening toch raar dat je tot 3 weken voor de levering niets hoort en in een keer is je auto niet leverbaar.
Dit is ook mijn ervaring. Erg vreemd. Ik kan er bij mij ook niet de vinger achter krijgen of het nou de fout is van de leasemaatschappij of van de dealer. Ik heb bij mijn leasemij. aangegeven dat mijn auto eind januari over z'n kilometers heen zit. Leasemij. zegt maart. Ik zeg eind januari. Desondanks, auto besteld; fout van leasemij. zorgt dat bestelling bij de dealer aangeeft: "niet uitleveren voor einddatum November". Ondanks dat zegt mijn dealer op dat moment dat de auto er januari/februari is (dit was halverwege december).

Halverwege januari geef ik aan dat ik bijna aan m'n kilometers zit (nog 1500km) en ik vraag de dealer hoe het zit met mijn bestelling. Die geeft vervolgens aan dat hij het niet weet, dat het sowieso maart wordt en dat hij het met later laat weten (ik heb nog niks gehoord). Vervolgens vraag ik aan de leasemij. of er dan nog een vervangende auto geregeld moet worden. Die zeggen nee. Ik zie drie dagen later dat de bestelling bevestigd wordt door de leasemij (schijnbaar was hij dat nog niet :/ ). Enfin; ik ga ook nog maar eens buurten bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik ben bang dat het punt was dat de Leasemaatschappij de bestelling niet meteen bevestigd heeft waardoor de dealer de auto niet gereserveerd kon houden tegen al het getrek aan die auto's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, Ioniq wordt nu April geleverd ipv Februari en tot die tijd rij ik een huurauto via de dealer.
Ben benieuwd of ze April wel gaan halen :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
OK, succes deze keer dan, zal nu toch wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Jan Treur schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:33:
OK, succes deze keer dan, zal nu toch wel lukken!
We zullen zien.
Dit geeft namelijk niet echt vertrouwen :
Deze auto is nog niet in Nederland, dit zal naar verwachting eind maart / begin april worden.
Helaas is dit geen keiharde zekerheid, dit heeft te maken met de fabriek én met de bootreis naar Nederland.
Ik heb nu wel de bevestiging van Leaseplan mogen ontvangen en nu gaat ook de laadpaal aanvraag (Eneco) van start.

Iemand vertelde mij ook dat je bij de gemeente in je woonplaats een een aanvraag kan doen voor een openbare laadpaal bij je in de buurt (als er nog geen 1 is)
Ik zal hier ook eens achteraan gaan.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ja, dat ziet er heel mooi uit!
Gefeliciteerd!

Pagina: 1 2 ... 187 Laatste