Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mario52
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-06 11:13
Omdat er nog geen specifiek topic is voor deze auto en binnenkort de eerste modellen uitgeleverd gaan worden leek het mij wel handig om daar een eigen topic voor aan te maken zodat alles mooi overzichtelijk wordt zonder ruis van andere elektrische auto's.

Ikzelf heb op 09-12-2016 een (actie model full operational lease) Ioniq Electric in de premium uitvoering besteld, het gaat om een witte met zwarte leder-look bekleding, met nog als extra de blackPack optie / getinte ramen achter en het luxe aflever pakket.

Als laadstation komt er een Lolo smart 1 fase 7,4kW met Plus abonnement voor de automatische facturatie, die een aansluiting gaat krijgen vanuit de VVE meterkast, dit geeft bij een Ioniq maximaal laadvermogen op wisselstroom met een laadtijd van 4 uur en 15 min.
Kostenplaatje in mijn geval komt op €1199,00 ex (EV company Amstelveen) dit is inclusief montage over een afstand van 25m kabel en een eigen aardlek schakelaar + KW/h meter in de meterkast, dit om aan te geven dat het laadpakket vanuit de dealers verre van interessant is.

Foto van hoe hij er uit moet gaan zien :)

En mijn daadwerkelijke Ioniq :)

In de nacht van 7-12-2017 met de Ioniq Electric mijn vrouw naar Schiphol gebracht en weer terug naar Capelle aan den IJssel gereden, meteen maar eens wat details van het verbruik vastgelegd.

Op 3km na vertrokken met een volle accu
Temperatuur 4 graden
Heenreis kachel op 20 graden 2x stoelverwarming op vol (standje 3) + stuurverwarming en radio
Terugreis kachel op 20 graden 1x stoelverwarming standje 2 + stuurverwarming en radio (gemiddeld zo'n 1kw verbruik inclusief het elektrische systeem)

A12 en A4 130 km/h
N11 110 km/h
N207 85 km/h
Totale rit 113,4 km
Resterend na de rit 36 km
Gemiddeld verbruik tijdens deze rit 17,9 kw / 100km

Max bereik met deze snelheden bij 4 graden 152,4 km

Uit de foto's is wel te halen dat als je 10 of 20km/h langzamer rijdt er flink winst te halen is qua afstand)

Foto's zijn gemaakt op de terugreis bij een constante snelheid (cruise control)

85km/h +/- 12kw totaal

100km/h +/- 17kw totaal

120km/h / +/- 22kw totaal

130km/h +/- 25kw totaal

Eindstand + wat historie (deze laatste rit wordt pas getoond na het laden)

Mario52 wijzigde deze reactie 07-12-2017 09:17 (50%)

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03:36
Vandaag kon ik mijn Ioniq Electric in ontvangst nemen (besteld 19 november). Zie hieronder hoe hij voor de deur staat, als je het niet gelooft. De dealer zij dat ik veel geluk gehad heb. De andere bestellingen bij ze kunnen pas april/mei geleverd worden.

.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• Jan Treur
Ik heb meteen mijn 29-er mountainbike ingeladen en ben lekker gaan fietsen op het mooie MTB-traject bij Schoorl (met vandaag heel mooi berijpte bomen). Zie onder:

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• mxhans196
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 13:32
quote:
Jan Treur schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:13:
Ach, momenteel stoort het me niet, maar anders kan ik de verfkwast nog wel eens pakken.
Zoiets?:

Ik ben niet de beste schilder, maar het was maar een idee.

Deze tekst niet lezen !

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
Er stond er al eens eentje met zwart ipv grijs:

YoshiBignose wijzigde deze reactie 20-01-2017 08:33 (24%)

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 24-06 15:45

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:09

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Nou het duurde even (want ja, zo'n ding bestellen en aansluiten is natuurlijk heel erg moeilijk), maar dan heb je ook wat.

Voortaan rijd mijn auto op de wind die door mijn eigen windmolens in mijn auto gestopt worden :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Jan Treur
Dit is nog een aardige visualisering van hoe andere EV's verschillen in efficientie met de Ioniq EV:

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

ZuinigeRijder

inactief, stuur PB voor vragen

quote:
Bas vD schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:06:
Tja was wederom spannend. De teller gaf eerst 3% aan en toen moest ik nog 2 km. Na die melding gaf de actieradius indicatie meer waarde meer van nog te rijden km's. Toch door gereden en met een indicatie van 1% batterij (heb foto maar weet niet hoe te plaatsen) op het werk aan de lader gezet.
Het aantal keren dat een batterij herladen kan worden is ook sterk afhankelijk van hoever deze leeggereden wordt. Zie dit artikel.

Deze grafiek is voor LiFePO4, maar zal in de basis ook gelden voor andere lithium accu's.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, zo lees ik het ook: als je 80% Depth of Discharge hebt dan heb je nog 20% accucapaciteit over.

Om het in een iets praktijkgerichter grafiekje te zetten: hoeveel "full ranges" kun je bij bepaalde DOD rijden.
Rood is dezelfde grafiek als hierboven, blauw is hoeveel full ranges je kunt rijden. Om uit te rekenen hoeveel km dat is moet je de rechter kolom vermenigvuldigen met hoe ver je op een range komt (laten we zeggen 200 km voor een Ioniq).

Dus het beste is bij ongeveer halve lading weer te laden.

Maasluip wijzigde deze reactie 02-03-2017 14:37 (3%)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

ZuinigeRijder

inactief, stuur PB voor vragen

Er zijn inderdaad meer variabelen die meetellen. Dat is ouderdom, temperatuur, hoe snel er geladen/ontladen wordt en hoe zuinig men rijdt.

M.b.t. het laadsnelheid:

De combinatie van al die variabelen geeft in de praktijk aan hoe lang er met een batterij gedaan kan worden, totdat deze nog maar 80% of 70% van de initiele capaciteit heeft.

En ja, het maakt ook uit hoe zuinig men rijdt, bijvoorbeeld 5 km per kWh of 8 km per kWh. Bij het laatste doet de batterij 60% langer mee wanneer alleen naar deze variable gekeken wordt.

P.S. een EV met een grote batterij is in het voordeel m.b.t. levensduur van de batterijen. En misschien had dit in het andere topic over elektrische auto's moeten staan, want het gaat niet meer specifiek over de Hyundai Ioniq.

ZuinigeRijder wijzigde deze reactie 02-03-2017 16:49 (65%)

• Flex76
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 26-03-2018
quote:
pmiddeld schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Ik heb begrepen dat het in Frankrijk lastig is om een laadpaal met type 2 (Mennekes) stopcontact te vinden. Wellicht een adapter meenemen?

Ik denk dat de app van New Motion een goed beeld geeft wat er beschikbaar is in Frankrijk.
Ik lijk wel een noob :+ maar kan je ongestraft zomaar een "adapter" ertussen zetten?

Ik moet me er nog in verdiepen, maar type 2 (mennekes) is toch dit model:

Ik dacht volgens chargemap deze nodig was voor snelladen met de ioniq

• Flex76
duurde wat langer, maar hierbij de foto's :)

Flex76 wijzigde deze reactie 21-03-2017 02:08 (66%)

• Jan Treur
OK, laten we het even over wat luchtigers hebben. Misschien kun je wat nuttigs bijdragen aan de volgende puzzel. Ik heb ontdekt dat mijn Ioniq onzichtbare objecten kan detecteren, denk aan spoken, onzichtbare aliens of ufo's of verborgen militaire of geheime diensten installaties. Hij laat dat blijken door in de adaptieve cruise control heel even op de rem te gaan, zonder dat er ook maar iets te zien is.

Dat gebeurt niet op willekeurige plaatsen maar alleen stelselmatig op 1 bepaalde plaats, tussen Alkmaar en Bergen (hier). Op het bijgevoegde kaartje hieronder heb ik aangegeven waar dat is, met de icoontjes voor de spookwaarnemingen van gisteren. Het is op het oog gewoon een landelijk gebied met wat boerderijen met bomen. Het grijze gebiedje linksonder is een industrieel complex van TAQA en Gazprom waar 9 miljard m3 gas (dat is zeg maar een kubus van ruim 2 bij 2 bij 2 km) in de bodem opgeslagen wordt en gedistribueerd naar wie het nodig heeft in West Europa.

Heeft iemand een idee van wat voor spook mijn Ioniq daar waarneemt? Misschien ook relevant is dat die weg net vernieuwd is en een heel schoon en wat reflecterend wegdek heeft. Ik reed gisteren om ca 14:00 uur in zuidelijke richting met volop zon. In noordelijke richting was er anderhalf uur eerder geen spookwaarneming. In de afgelopen weken is dit regelmatig gebeurd.

• Jan Treur
Soms wordt ook een lidar gebruikt, die werkt wel met licht, maar het plaatje hieronder suggereert dat wat we nu hebben toch wel de radar is en geen lidar. De lidar is toegevoegd om de autonome Ioniq te krijgen (zie hier).

• Jan Treur
Deze info lijkt erop te wijzen dat het niet werkt boven de 60 km/h (uit Euroncap safety report voor de Ioniq):

Jan Treur wijzigde deze reactie 26-03-2017 03:09 (13%)

• Flex76
quote:
Jan Treur schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:41:
OK, laten we het even over wat luchtigers hebben. Misschien kun je wat nuttigs bijdragen aan de volgende puzzel. Ik heb ontdekt dat mijn Ioniq onzichtbare objecten kan detecteren, denk aan spoken, onzichtbare aliens of ufo's of verborgen militaire of geheime diensten installaties. Hij laat dat blijken door in de adaptieve cruise control heel even op de rem te gaan, zonder dat er ook maar iets te zien is.

Dat gebeurt niet op willekeurige plaatsen maar alleen stelselmatig op 1 bepaalde plaats, tussen Alkmaar en Bergen (hier). Op het bijgevoegde kaartje hieronder heb ik aangegeven waar dat is, met de icoontjes voor de spookwaarnemingen van gisteren. Het is op het oog gewoon een landelijk gebied met wat boerderijen met bomen. Het grijze gebiedje linksonder is een industrieel complex van TAQA en Gazprom waar 9 miljard m3 gas (dat is zeg maar een kubus van ruim 2 bij 2 bij 2 km) in de bodem opgeslagen wordt en gedistribueerd naar wie het nodig heeft in West Europa.

Heeft iemand een idee van wat voor spook mijn Ioniq daar waarneemt? Misschien ook relevant is dat die weg net vernieuwd is en een heel schoon en wat reflecterend wegdek heeft. Ik reed gisteren om ca 14:00 uur in zuidelijke richting met volop zon. In noordelijke richting was er anderhalf uur eerder geen spookwaarneming. In de afgelopen weken is dit regelmatig gebeurd.
interessante puzzel :) wel even goed om te weten is dat ik zelf heb gemerkt dat de acc een behoorlijke afstand meet, dus zijn jouw spook icoontjes de plekken waar de ioniq remt, want dat zou betekenen dat beide punten eigenlijk bij elkaar liggen qua radar waarneming.

Laat je acc op die plekken een autootje zien als waarneming, of andere meldingen?

Blijkbaar werkt ons systeem via een bepaalde frequentie, geen doppler systeem zoals bij mercedes benz.

meer techniche info op: http://www.radartutorial....utomotive%20Radar.en.html

Flex76 wijzigde deze reactie 26-03-2017 09:48 (8%)

• YoshiBignose
Wie is het :P

YoshiBignose wijzigde deze reactie 30-03-2017 10:31 (73%)

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EV-newbie
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 26-04 14:17

De wagen staat bij de dealer.
Levering donderdag.
Vrouw happy!

EV-newbie wijzigde deze reactie 07-04-2017 11:51 (96%)

SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric= rijden op zonlicht!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EV-newbie

Daar is íe!

Vrouwlief is happy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mario52
Van mij mag hij komen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EV-newbie

Clean!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Treur
Ik heb uitgezocht hoeveel invloed het gebruik van de verwarming heeft op het bereik van de Ioniq. Het is inmiddels misschien wat 'out of season', maar wie weet gebruik je de verwarming nog wel eens. Als je ervaringen hebt, laat de getallen dan weten, dat kan weer tot verbeteringen leiden.

Het gebruik van de verwarming neemt een hoeveelheid kWh van de batterij. Ik heb daarbij twee dingen bekeken:
  1. Hoeveel kWh het je kost van de batterij om de temperatuur op 22 graden te houden, aannemende dat er voorverwarmd was.
  2. Hoeveel kWh het kost om de auto initieel op die 22 graden te brengen als er geen voorverwarmen gedaan is.
Wat betreft het eerste kom ik uit op de volgende grafiek voor het vermogen dat nodig is (voor zowel met warmtepomp als alleen resistance heater zonder warmtepomp)

Dat vermogen kun je vermenigvuldigen met de duur van een trip in uren om de kWh te krijgen die verdwijnt uit de batterij.

Voor het tweede (het op temperatuur brengen van de auto) kom ik op de volgende grafiek (voor zowel met warmtepomp HP als alleen Resistance Heater RH, zonder warmtepomp).

Uit deze twee kun je bepalen hoeveel kWh in totaal wegvloeit aan verwarming. Als dat bijvoorbeeld bij +4 graden 1.5 kWh is, dan mag je een verlies aan bereik verwachten van 1.5/28 = 0.054, dat is 5.4%. Is je bereik zonder verwarming bijvoorbeeld 220 km, dan zal die met verwarming 208 km zijn.

Meer achtergronden hiervan zijn beschreven in http://www.ioniqforum.com...g-ac-what-power-used.html. Verder worden in aansluiting daarop voor een trip van 2 uur de volgende grafieken voor verliespercentages onder verschillende omstandigheden gegeven in http://www.ioniqforum.com...46-electric-range-14.html, post #134.

Jan Treur wijzigde deze reactie 19-04-2017 05:00 (50%)

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

Even het 220V opladen testen :)

FUMES et CARNES

• YoshiBignose
Hebbes >:)

Wel grappig dat bij de witte ze de velgen ook wit maken.

YoshiBignose wijzigde deze reactie 29-04-2017 14:08 (24%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mario52
Vrijdag wordt mijn Ioniq thuis geleverd door een runner, wel alvast wat foto's van de dealer over de mail gekregen :)
Zit nog gedeeltelijk in de beschermfolie.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Mario52
We hebben hem :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mario52
Geen idee, er is ook totaal geen verdere info over te vinden en ieder land lijkt maar wat te doen, black pack is bv in de UK totaal geen optie.

Hier nog een foto in de buitenlucht,

quote:
orillion schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:24:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb ook een black pack besteld, maar had niet verwacht dat het logo dan grijs zou blijven. Is dat altijd zo? Op internet zie je ook black pack versies met zwart logo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flex76
quote:
YoshiBignose schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Oh ja netjes, precies de goede maat eigenlijk, 16" is voor het goede net te klein maar ik begrijp het wel. Heb bij m'n Tesla ook de standaard 19" gehouden en niet gekozen voor de 21" ondanks dat het veel mooier is. Je verbruik verslechtert, je hoort veel meer lawaai en het kost een vermogen (en de banden ook). Als je dan een dikke V8 hebt dan valt het allemaal wel mee, maar bij EV's is range toch wel belangrijk en dat heeft verhoudingsgewijs veel meer invloed dan iets meer tanken.
Yep, de band wordt der mate laag om de dezelfde afrol omtrek te houden, dat het gewoon niet meer comfortabel is...

kan altijd extremer natuurlijk... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Treur
quote:
YoshiBignose schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:55:
Op dash staat 15 kwh per 100 km... lijkt me dat op zo'n afstand de km's toch wel vrij goed worden ingeschat anders wordt het gevaarlijk :P
15 kWh/100km komt overeen met 6.7 km/kWh en dat keer 28 kWh is 187 km bereik voor een volle accu. Dat kan wel kloppen in de huidige lente-omstandigheden. Zie ook de onderstaande tabel met efficientie ervaringen van anderen (km/kWh, en mi/kWh).

Dan is de 40 km afstand 21% van het bereik van 187 km. Als dat overeen komt met 30 km afname van de indicatie van het bereik, dan was de indicatie van het volledige bereik blijkbaar 30/0.21= 140 km. Dat is dus blijkbaar erg laag ingeschat door de auto, mogelijk op basis van heel korte ritten met veel verwarming in het recente verleden.

Jan Treur wijzigde deze reactie 09-05-2017 07:27 (39%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mario52
Thuis laden gaat hier toch wel redelijk snel :)

05/05/2017 23:25 aan de paal met nog zo'n 6Km resterend, om 03:26 klaar (241 min) nadat er 28,76 Kw verstookt is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoshiBignose
quote:
orillion schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:11:
[...]

Ik denk dat ie zoiets krijgt. Dit is alleen met folie gedaan: http://www.goingelectric....hinten-dunkel-t20045.html
Hmm weet niet wat ik er van moet denken, volgens mij is wit ook niet de beste kleur ervoor. Ik hoop dat ze met spuiten wel precies dezelfde kleur krijgen, want bij dat folie zie je wel kleurverschil.

quote:
EV-newbie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Bij mij is de Ioniq voor mijn vrouw!

Ik heb liever mijn vrouw dat die 35 personeelsleden van mijn ondernemingen. O-) O-)
Maar dan ga je wel failliet :9

YoshiBignose wijzigde deze reactie 11-05-2017 22:30 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mario52
Nog wat voorbeelden in full color gevonden, vindt zelf die in rood niet onaardig.

Mooie wielen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apt
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 11:29
Hmmm, inderdaad toch wel heel vet zo...

Ik vind het grijs niet staan bij de meeste kleuren, bij wit gaat het wel, dit is echt een verbetering.

Dit is ook wel een mooie voorkant, is een hybride voorkant, maar ik begreep dat je die gril er ook wel op kunt krijgen.

http://www.carsuk.net/wp-content/uploads/2017/01/Hyundai-Ioniq-Hybrid-Review-1.jpg

Zo heeft de auto wel wat van de Ford Focus.

apt wijzigde deze reactie 14-05-2017 15:17 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• b_map
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 23:29
Voor degene die denken aan een in color wrap. Bij deze mijn auto, inclusief volleder optie.

Vraag; ik zie in de details van de bumper wrap wat bobbeltjes zitten (zie detailfoto). Is dit naar jullie mening iets om mee terug te gaan, of iets wat je zo klein mag verwachten als nadeel van een wrap?
https://goo.gl/photos/i6hLdjFxJK3eG6YD7
https://goo.gl/photos/gRxenomrH8QVBiraAhttps://goo.gl/photos/YteGV1zhYGiG1W5W8

• Flex76
quote:
Jan Treur schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:06:
Ja, maar welke geest zit daar dan in die dat regelt, en hoe dan??
Kan er weinig van terugvinden...

http://www.greencarcongre.../02/20170216-ioniq-1.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mario52
Raam schermpjes geplaatst, looking good al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mario52
Wat foto's van hoe de Viofo Daschcam gemonteerd is, USB kabel met kassie (12V > 5V) zit netjes volledig uit het zicht weggewerkt naar de zekeringkast links onder.

Heb nog wel een Kemo M148A Accubewaking Module 12 V/DC (Conrad) besteld zodat de cam ook in parkeer mode gezet kan worden zonder dat de accu in een gevaarlijke onderspanning geraakt.

De set zoals ik hem besteld heb,

https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.xpHgoG

Acties:
  • +6Henk 'm!

• kadbr0
  • Laatst online: 09-06 01:52

Dit is 'm dan, met blauw gespoten front en vandaag in gebruik genomen.

PS. Wat een gedoe met die karma's om hier een plaatje te plaatsen. :-(
Heb nu maar link naar plaatje in Dropbox gebruikt en hoop dat dat werkt.

kadbr0 wijzigde deze reactie 29-05-2017 23:42 (12%)

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:18
Ja, vreemd ik zie ook op de hyundai site zelf allemaal andere details op de foto's. Zoals een iPad die rechts van de arm leuning zit in een vakje. Daar zit bij mij ook niets. Of de stoel ventilatie knopjes. Dat is niet voor nederland.

Kijk:
https://pbs.twimg.com/media/DDAZuz_WAAAscT4.jpg

inc wijzigde deze reactie 23-06-2017 14:37 (12%)

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mario52
Mijn verbruik, gewoon met een "met het verkeer mee" rijstijl en een mix van binnen/snelweg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Treur
Het verschil hangt er van af hoeveel waarde je hecht aan bepaalde opties. Voor mij was die waarde niet hoog genoeg om meer dan 3000 extra te gaan betalen. Luxe dingen als Adaptive Cruise Control en Lane Keeping Assistance System zitten ook al in de Comfort; die gebruik ik met veel plezier en altijd.

Dit is mijn blauwe.

Jan Treur wijzigde deze reactie 24-06-2017 21:26 (24%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 14:27

Gisteren ook mijn Ioniq opgehaald :) Kleur Aurora Silver, Premium. Al 180 km snelweg gereden met ACC op 105 km/h (Amsterdam - Rotterdam). Gemiddeld verbruik 11.5 kWh / 100 km >:)

• Mario52
Vandaag ontdekte ik scheurtjes in de rand van het logo waarachter de laser zich bevindt, ben al bij de dealer geweest waar het een en ander in gang gezet is, zijn er nog meer hier die daar last van hebben?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Shapeshifter

Get it over with

Mijne is ook (eindelijk) binnen, phantom black comfort waar de dealer stickers op heeft geplakt in de vorm van een grille. Ben er nog niet helemaal over uit, maar ergens heeft het wel wat.

Is toch wel even wat anders dan mijn LEAF, wat een heerlijke bak :)

Shapeshifter wijzigde deze reactie 30-06-2017 22:42 (112%)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV - 6x Prusa i3 MK3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

quote:
uFx schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Sure! Je moet naar de instellingen gaan (knop op middenconsole). Daarna naar 'Gebruikers instellingen' en vervolgens de optie 'Modusknop voor stuur'.
Ehm...

Je gaat me toch niet vertellen dat dit iets is wat wel op de premium zit maar niet op de comfort?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:01
Bij het laden waar laten jullie de afdekdop van de mennekes / CCS stekkers.

In het klepje zit een houdertje, maar dat lijk meer voor de benzinedop te zijn.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

quote:
YoshiBignose schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:08:
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

Wat hebben jullie betaald voor de Ioniq (bij lease)? Ben wel benieuwd, zie nu dat de versie van mij (premium) voor 60 mnd met 30.000 km per jaar €600 incl. btw per maand kost. Ik betaal €512 8)
Ik zie hem toch echt voor 498,- staan ;)

maar dat is misschien excl. BTW

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jan Treur
Vandaag na 100% laden gaf de auto een indicatie van het bereik van 265 km aan. Dat terwijl ik de laatste weken grotendeels op de snelweg heb gereden. Vandaag ook 200 km bijna alleen op de snelweg (met 85-110 km/h) en daarna had ik nog 74 km over (in plaats van 65), dus het werkelijke bereik op de snelweg was nog 5% meer: 277 km, wat ongeveer de NEDC indicatie is.

.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mario52
Vandaag was de dag dat het Hyundai embleem die de radar afdekt vervangen zou worden, meteen maar wat foto's geschoten, opvallend was dat er schijnbaar geen losse emblemen zijn en deze werdt dan ook uit een nieuwe front spoiler inlay gedemonteerd, kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de standaard grijze fronten ruim op voorraad hebben vanwege de BlackPack klanten ;)

• Jan Treur
Afgelopen zondag heeft iemand in Duitsland de hele dag gereden in zijn Ioniq EV en daarbij een record van 400 km bereik neergezet! Efficientie was 6.6 kWh/100km ofwel 15.2 km/kWh.
Voor meer details, zie http://www.goingelectric....ing-howto-t23775-140.html.

Jan Treur wijzigde deze reactie 13-07-2017 09:45 (6%)

• Jan Treur
Dit is nog een ander plaatje van het 400 km record; het is dus eigenlijk 400.5 en je ziet hier ook de gemiddelde snelheid:

• Stephanoff
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:33
Heeft iemand enig idee wat de invloed zal zijn van andere velgen (maar originele band) op het verbruik?
Ik wil namelijk deze velg er onder laten monteren:

100% Elektrisch - Hyundai Ioniq Electric - Panasonic 5kW Monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer 270C warmtepompboiler - 3500wp

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

quote:
Marccvdv schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Net bij mijn Dealer langs geweest, alleen de voorkant van de stoel ophogen kan niet, alleen de hele stoel ...
Wordt dus zelf doen of iets onder mijn been leggen.

Ik vroeg ook om een laatste update van de navigatiekaart, maar deze bevat de veranderingen bij de A1 nog niet vertelde de dealer. Updaten heeft dus geen zin. Komt wel bij de volgende beurt, 15.000 km is ongeveer een half jaar. Ook de laadpalen worden dan geupdate.
Ik heb mijn Ioniq nu een maand en een week en 4500km gereden, 15.000km is nog een maandje denk ik en ben eigenlijk wel benieuwd wat er tijdens de beurt nou gedaan wordt. Ik kan overigens nergens makkelijk online een onderhoudsschema vinden. Heeft iemand die ergens toevallig?

Edit, dit is voor de UK:

En volgens BarryH in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic" qua kosten afwisselend 91 en 213 euro voor de reguliere versie? Dus wellicht ~60 en ~140 euro voor de EV?

Edit, BarryH in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic" €65,- en €152,-

Shapeshifter wijzigde deze reactie 04-08-2017 15:15 (17%)

• YoshiBignose
OEF de Ioniq was bijna gecrashed net. Reden de bocht door om in te voegen en ineens knalt hij de auto in z'n P en kon het gaspedaal niet meer gebruiken. Auto erachter moest vol op de rem. Oranje driehoek met iets van EV... en controleer elektrische systeem wagen. Kan het even niet meer herinneren. Auto helemaal uitgezet en daarna aan en dan kun je weer rijden. Maar bij volgende stoplicht zelfde verhaal, je voelt zelfs dat hij bij de laatste meters remt met schokken. Hyundai dealer zit gelukkig om de hoek dus daar maar achter gelaten. Je wordt ook niet vrolijk van de gedachte dat straks je auto uitvalt op de snelweg.... Hoop dat het iets kleins is.

Maar als ik dit bijvoorbeeld lees (is wel een hybrid): http://www.ioniqforum.com...orking.html#/topics/10513

edit: dit dus:

YoshiBignose wijzigde deze reactie 07-08-2017 17:39 (16%)

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:04
quote:
huub jonker schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:31:
YouTube: go-eCharger Ladebox (Vorserienmodell) im Test mit Hyundai IONIQ + App
ik zat naar zoiets te zoeken een lader om b.v mee te nemen op vakantie .
of zijn er andere die een betere oplossing hebben?
Ik weet niet of ik wat mis, maar is het niet veel goedkoper om een CEE naar Schuko-adaptertje mee te nemen voor een paar euro en daar op te laden via de In-Cable Control Box die je bij je Ioniq hebt gekregen?

Dus zoiets:

https://www.allekabels.nl...7/cee-verloopadapter.html

Daar dan deze op aan sluiten:

Laadtijd is dan 12 uur indien hij helemaal leeg is.

uFx wijzigde deze reactie 17-08-2017 10:31 (3%)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:01
Al eerder toegezegd: een plaatje van het verhogen van de voorkant van de voorstoelen.

Het is heel makkelijk:
zoek iets om onder de rails te leggen
draai de 2 moeren aan de voorzijde een stuk los
schuif het materiaal eronder
draai de moeren weer vast.
Voor de netheid zou je een blokje kunnen 3D printen en langere bouten kopen.
Dit staat nog op mijn lijstje

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Paul C
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-06 21:59
quote:
Jan Treur schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:51:
[...]

Ik laad meestal maximaal tot tussen de 80 en 90% door het laden via de app van mijn laadpaal zelf te stoppen. Het is niet zo goed om de accu een tijd vol te hebben staan, vooral niet bij warm weer. Hoe korter hoe beter. Daarom, als je echt 100% nodig hebt, is het het beste als de 100% net op het tijdstip van vertrek bereikt wordt en niet eerder.
De Ioniq heeft maar 28kWh beschikbaar van de daadwerkelijke 32kWh (naar schatting). Deze buffer zit bovenaan. Dus als je jouw auto 100% aangeeft zit de accu in werkelijkheid maar voor 87,5% vol. De degradatie bij stilstaan op SOC is gerelateerd aan de accu spanning en die is niet lineair met de SOC:

(willekeurige grafiek van een lithium accu)

De eerste paar % onder de 100% maken dus het grootste verschil. Ik denk niet dat het dus heel belangrijk is om je Ioniq consequent maar deels te laden. Zeker niet als je 'm gewoon regelmatig gebruikt.

(Hoe weet ik dat de buffer bovenaan zit? Omdat dat de reden is dat de Ioniq tot zulke hoge SOC snel kan snelladen.)

Paul C wijzigde deze reactie 04-09-2017 22:48 (5%)

Warmtecheck.nl Thermografie en Blowerdoortesten | De Duurzame Energie Wiki op dewiki.nl

• Jan Treur
Woon je in Amsterdam en wil je een Ioniq EV delen? Zie hier. Er komen er 100 voor beschikbaar.

Jan Treur wijzigde deze reactie 14-09-2017 08:49 (15%)

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-06 16:17
quote:
Jan Treur schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:40:
Dan kun je beter maar niet een al te uitgesproken voorkeur hebben.
Zou je geen voorang krijgen als je het Hyundai logo als deurverlichting neemt? O-)

(geen grap, dit is een officiele optie)

• juupke
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-03 13:18
quote:
JottemJ schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:03:
Ik ben erg benieuwd naar de LED koplampen. Kan iemand mij vertellen of deze voldoen aan de verwachtingen? Heeft er iemand een foto in het donker van het bereik? Heb enkel met een comfort gereden die het moest doen met de normale lampen en die vond ik niet heel bijzonder (zelf enkel ervaring met xenons).
Ik reed gisteravond in het donker en heb een paar fotootjes kunnen (laten) maken voor je. Kwaliteit is (uiteraard) verre van goed 8)7 maar wellicht geeft het je een idee.

Met gewoon licht:

Met groot licht:

Bij echt donker:

• Mario52
Ik heb tot volle tevredenheid een Lolo Smart 7,4kW 1-fase laadpaal, duurt max 4:15 uur van praktisch leeg tot 100% vol.

quote:
wfveennl schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:08:
Ik ben benieuwd wie er een "eigen" 7,4kW laadpaal heeft die aangesloten is op een 32A zekering en waarmee je de Ioniq op vol vermogen (6,6kW) kunt laden.

Wat is dan het merk en typewat je hebt?

• Sander_v
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-06 12:42

Sander_v

Als je bukt ga je harder!

Voor iedereen die benieuwd is hoe de Ioniq er uit ziet zonder wielen:
Gisteren de winterbanden laten monteren (zitten in m'n leasecontract). Ben benieuwd of het nog veel gaat schelen qua geluid en actieradius.

• EV-newbie
Komt een update aan voor de Ioniq van mijn vrouw.

Werk uitgevoerd door Tint your car! uit Apeldoorn.

Front

Back

• EV-newbie
quote:
wfveennl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:33:
[...]

Ah... na het tinten van mijn ramen was dit het volgende op mijn verlanglijstje maar "mijn tinter" wilde er € 400,00 voor hebben met de opmerking erbij dat het niet mogelijk was om de "vinnen" aan de achterkant mee te nemen omdat het materiaal na verloop van tijd los zou komen. Is het in Apeldoorn goedkoper?
Ik kan geen uitspraak doen over kosten, wil kwaliteit zonder gezeur hebben. Daarom voor deze firma gekozen met een ervaring en staat van dienst waar je "U" tegen zegt.
Men heeft hier dus ook gelijk de achterruiten gedaan.

Qua "vinnen"; bekend probleem bij te stugge folie. Een goede wrapper kan je vertellen wat wel en niet zonder problemen kan.

Wij hebben ook de deurstrips laten doen. De basis is dezelfde folie als voor en achter. De bies dus in rood. Dit is nu rondom zo:
Zijkant

• EV-newbie
Klaar!!

De speling van het licht op deze multicolour-wrap is echt schitterend (vinden wij).

Afhankelijk van de hoek en licht zie je een andere kleur.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
BarryH schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:05:
[...]

achteruit inparkeren :) is ook veiliger
Dat zal ook niet passen: de Volt had de aansluiting bij het linker voorwiel, en de kabel ging vanaf daar ook direct de muur in richting meterkast. Lekker makkelijk: je stapt uit, staat naast de stekker en stopt hem met 1 handeling in de auto. Letterlijk 3 seconde extra werk bij het uitstappen, geen pasjes of andere ongein.

Er zit wel wat marge op de lengte vd kabel zodat ie comfortabel in gebruik is, maar er is geen onnodige lengte wat bij een auto waar de aansluiting ergens anders zit niet echt handig is :(

• Mario52
Vanochtend met de Ioniq Electric mijn vrouw naar Schiphol gebracht en weer terug naar Capelle aan den IJssel gereden, meteen maar eens wat details van het verbruik vastgelegd.

Op 3km na vertrokken met een volle accu
Temperatuur 4 graden
Heenreis kachel op 20 graden 2x stoelverwarming op vol (standje 3) + stuurverwarming en radio
Terugreis kachel op 20 graden 1x stoelverwarming standje 2 + stuurverwarming en radio (gemiddeld zo'n 1kw verbruik inclusief het elektrische systeem)

A12 en A4 130 km/h
N11 110 km/h
N207 85 km/h
Totale rit 113,4 km
Resterend na de rit 36 km
Gemiddeld verbruik tijdens deze rit 17,9 kw / 100km

Max bereik met deze snelheden bij 4 graden 152,4 km

Uit de foto's is wel te halen dat als je 10 of 20km/h langzamer rijdt er flink winst te halen is qua afstand)

Foto's zijn gemaakt op de terugreis bij een constante snelheid (cruise control)

85km/h +/- 12kw totaal

100km/h +/- 17kw totaal

120km/h / +/- 22kw totaal

130km/h +/- 25kw totaal

Eindstand + wat historie (deze laatste rit wordt pas getoond na het laden)

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 25-06 15:14
quote:
itsalex schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:09:
[...]

Dit heb ik al een aantal keren mogen meemaken, vooral buitenlanders doen dit. Die begrijpen het niet, logisch. Gelukkig rij ik hybride. Mij maakt het niet heel veel uit. Je kan er weinig aan doen dan je kwaad maken en dan laten gaan.
Waar ik mij aan erger is het volgende:
Hier in Amstelveen heeft de gemeente 2 laadplekken gemaakt maar je kan met anderhalf auto staan dus eigenlijk met één auto.

Ik stond in Maastricht bij een laadpaal op straat in het centrum en na twee uur liep mijn parkeermeter af. Ik kon niet verder opladen en er was ook geen oplader in de buurt. Je kan dan ook niet verder laden. Ik heb een klacht ingediend bij de gemeente. Ze zijn van mening dat het parkeerbeleid voor het milieu gaat dus je hebt echt pech als bezoeker, want de bewoner mag wel de hele dag staan voor opladen maar als bezoeker MOET je na 2 uur weg. Erg jammer.

Vanacht weer is dat iemand er op stond. Tegengestelde richting in moeten rijden om mijn auto te kunnen toch op te kunnen laden voor vandaag. Gemeente gebeld doen niks, wijkagent gesproken doen niks direct. Krijgt alleen als antwoord ja we zullen er meer op letten :/ Heb expres een foto gemaakt hoe ik mijn auto had moeten parkeren mocht ik een bekeuring krijgen. Nu zullen mensen denken ja maar er staan 2 laadplekken waar zeik je over. helaas is mijn laadkabel niet lang genoeg om aan te sluiten tevens is het een smalle straat dat eenrichtingsverkeer is.

• Jan Treur
quote:
pmiddeld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:24:
[...]
Mooi. Dat zijn de ruwe data. Volgens mij heeft-ie ook nog wel iets overzichtelijkers
Dat is deze:

• Mario52
Wijzigingen voor het 2018 model.

• Jan Treur
Vandaag mijn 1 jaar onderhoud na 8500 km. Kosten € 70,48. En ja, een kaartupdate!
Verder alles in orde. Wel voor dat geld ook nog een paar vochtvlekken uit de rechter voorstoel weggwerkt en de auto gewassen.

Jan Treur wijzigde deze reactie 03-01-2018 17:05 (33%)

• vtrke
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Volgens de Ioniq Elektro FB pagina van grote duitse Hyundai dealer "Auto Sangl" komt er GEEN grotere batterij in de IONIQ in 2018, pas in 2019!! Wel gaat het plastic voorfront in karosseriekleur gespoten worden.

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Aangezien ik toch vrij heb ben ik maar eens gaan spelen met wat cijfers van de Tesla Model S. Op de website geven ze een indicatie van het bereik van 70 km/h t/m 120 km/h. Ik ben uitgegaan van een exponentiële fit en kom dan hierop uit:

Vervolgens met het Supercharger netwerk uitgegaan van 60% laden in 30 minuten hiermee doorgerekend hoelang het per snelheid duurt om 1000km af te leggen inclusief laadtijden. En inderdaad: een dal bij ongeveer 150 km/h:

Theoretisch zou je dus 2210km kunnen rijden in 24 uur.

tweegroenethee wijzigde deze reactie 05-01-2018 15:53 (4%)

• Sonicfreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-06 14:02
Vandaag mijn nieuwe leaseauto (Ioniq Premium) opgehaald. De auto rijdt heerlijk! Ben toch blij dat ik de voor- en achterbumper in de carrosseriekleur heb laten spuiten. Ziet er echt geweldig uit!

Ik heb de stoelen met echt leder (zwart) laten bekleden. Ziet er ook goed uit en zit prima.

Hieronder wat foto's.

http://i68.tinypic.com/25qg3tg.jpg
http://i68.tinypic.com/2ah8k6v.jpg
http://i68.tinypic.com/2mgr31v.jpg
http://i65.tinypic.com/k9f0a0.jpg
http://i65.tinypic.com/2s8pt1j.jpg

Sonicfreak wijzigde deze reactie 20-01-2018 19:42 (65%)

• speediestb
  • Laatst online: 26-11-2018
Mij Ioniq staat sinds gisteren bij de dealer.
Platinum Silver met blackpack in premium uitvoering.

Hij wordt uitgeleverd op 22 februari 2018 :)

Klik op onderstaande thumbnail voor een grote foto
http://i68.tinypic.com/2vskpki.jpg

speediestb wijzigde deze reactie 25-01-2018 15:02 (40%)

• Sonicfreak
Gisteren de eerste grote rit gemaakt met de Ioniq. Hieronder een kort reisverslag.

We vertrokken van huis met een volle accu en op het display stond een range van 188 kilometer. We zaten met 4 personen in de auto (mijn vrouw, mijn 2 zoontjes van 6 en 2 jaar en ikzelf).
Enkele reis naar bestemming zou 115 kilometer zijn dus dat moesten we makkelijk redden. Op de heenweg gewoon 120 km/u en sommige stukken 130 km/u gereden. We kwamen op de bestemming met nog iets van 22 of 23 km range. Op loopafstand (142 meter) van de bestemming stond een openbare laadpaal. Die was gelukkig vrij, maar het laden ging heel langzaam. De auto gaf aan dat het 23,5 uur zou duren totdat de accu vol was. Dus een hele dag!
Na ongeveer 1,5 uur op bezoek geweest te zijn, gingen we weer naar huis. De auto gaf na het laden iets van 60 km range dus ongeveer een verdubbeling.
Op de snelweg eerst 100 km/u gereden, maar op een gegeven moment gaf de auto aan dat de accu bijna leeg was en gaf korte tijd daarna de melding "direct laden, beperkt vermogen". Toen ben ik maar achter een vrachtwagen gaan rijden op de CC met 90 km/u. Ik reed de hele tijd in normal mode met de verwarming op 19/20 graden. Ik was helemaal vergeten om in eco mode te rijden.
Toen we bijna bij Fastned Vundelaar waren gaf de auto geen range --- meer aan.

http://i68.tinypic.com/fcqs1z.jpg

De auto bleef ondanks de melding "beperkt vermogen" wel netjes 90 km/u rijden en de verwarming bleef ook aan.

Bij Fastned aangekomen, merkte ik wel dat de auto niet zo goed meer reageerde op het stroompedaal (ging wat zwaarder), maar de auto reed verder nog wel normaal.
De auto liet in het display nu ook duidelijk de "turtle mode" zien met een plaatje van een schildpad. En de accu gaf nog maar 1% aan.

http://i67.tinypic.com/f3zuoi.jpg
http://i67.tinypic.com/35880er.jpg

Natuurlijk de auto meteen aan de 50 kW lader gehangen en na ongeveer 25 minuten was de accu weer voor 85% vol en zijn we naar huis gereden. Bij Fastned nog even gebruikgemaakt van de gratis Wi-Fi zodat de kinderen op mijn telefoon naar Netflix konden kijken.
Ik moet echt zeggen dat Fastned heel goed werkt. En die 25 minuten zijn ook zo om als je even kunt internetten, Netflix of YouTube kijken.

Is elektrisch rijden lastig? Nee, denk het niet, maar het vergt wel even wat planning. En het was ook wel even een wijze les voor ons, als ons bezoek iets korter was geweest dan was de accu minder vol geweest en hadden we Fastned waarschijnlijk niet gehaald. Dus volgende keer iets langer op bezoek blijven :)

• Sonicfreak
quote:
pmiddeld schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:17:
Vreemd, bij mij gaat-ie met nog ca. 10 km range in turtle-modus. Dan moet je het stroompedaal ver indrukken wil je nog 90 kunnen rijden.
Bij mij gaf die al eerder het schildpad icoontje onder de melding "direct laden, beperkte vermogen", maar toen had ik de auto al op CC gezet dus waarschijnlijk ging het stroompedaal dan ook al zwaarder. Alleen heb ik dat niet gemerkt vanwege CC. Pas bij Fastned had ik de CC uitgezet en reed ik zelf weer. Toen merkte ik ook dat het stroompedaal verder ingedrukt moest worden.

Zie foto hieronder met nog 5 km range.

http://i67.tinypic.com/sm64k0.jpg

Sonicfreak wijzigde deze reactie 05-02-2018 13:26 (6%)

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik heb mijn Ioniq nu precies één week, inmiddels al weer 1000km gereden, moet zeggen dat het echt heerlijk soepel rijd. Gelukkig nog geen last gehad van vastzettende laadstekkers maar volgens de dealer hadden ze de laatste software er ook al opgezet.

Premium uitvoering in Mica Zwart. Hele mooie lak inderdaad, moest alleen even wennen aan het feit dat de auto geen ruitenwisser achter heeft :P. Verder is de stuur- en stoelverwarming met dit weer echt heel fijn evenals het automatisch kunnen voorverwarmen op tijd als hij aan de lader hangt.

HD4Life @ Full-HD

• zwakie
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 25-06 16:36

zwakie

Lemelerveld, Overijssel

Ik heb m'n Ioniq nu een paar weken en we zijn inmiddels dik 1100km verder. Wat mij positief verrast heeft is het rijbereik, op een volle accu doe ik ook bij de lage temperaturen van deze week steeds plm. 195km. Verder super tevreden over de auto. Het is nog wel even behelpen met laden omdat de laadpaal er nog niet is, maar als het goed is, is dat over 2 weken voorbij.

7670Wp - 180° Zuid 40° - Hyundai Ioniq Premium EV - PVOutput

• LcsRaw
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-06 16:19
Hey allemaal,

Ik heb na enkele maanden wachten eindelijk mijn Ioniq voor de deur staan. Moet wel zeggen dat het behoorlijk wennen is.
Ik heb wel issues met Android Auto, AA start wel op mijn telefoon. Maar het scherm van Ioniq zegt doodleuk, AA werkt niet bekijk de telefoon in stilstand om op te lossen. Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Hierbij een foto van m'n Ioniq :9
http://imgur.com/a/NAJn8

LcsRaw wijzigde deze reactie 16-02-2018 10:09 (4%)
Reden: verduidelijke van de foto

• DeMoN
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:08

DeMoN

Pastafari

quote:
Xilantof schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:58:
[...]

Volgens mij niet, maar bij mij werkte vanmorgen het voorverwarmen ook niet toen ie wél aan de lader zat. Gelijk even het boekje bekeken en ik leek alles goed ingesteld te hebben.

Heb ik iets over het hoofd gezien?
Misschien moet je het schedule-knopje nog aanzetten?
quote:
:( jammer

Ook al geprobeerd met het schedule-knopje aan? Ik niet..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• N3D
Iemand eerder dit probleem gehad kreeg mijn Ioniq niet gestart met deze melding op het scherm xD na 10x proberen en een hoop gescheld en gevloek lukte het toch om weg te rijden :P

N3D wijzigde deze reactie 23-02-2018 12:26 (90%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:05
Gisteravond voor het eerst geladen bij de nieuwe FastNed langs de A8. Station is opertationeel sinds vorige week en is het eerste station waar ze de nieuwe 175 kW CCS laders van ABB hebben neergezet. Ik moet zeggen dat is toch wel erg fijn. in 15 minuten ruim 20 kWh geladen, das een gemiddelde van zo'n 80 kW en dat is toch 5-7 minuten sneller dan op de traditionele 50 kW laders van FastNed. Van mij mogen ze ze allemaal vervangen want op deze manier kan je gewoon met snelle stops een grote afstand afleggen. In de zomer betekent 7 minuten laden dan gewoon 100 km erbij. Dus qua extra reistijd valt het dan erg mee.

De nieuwe laders hebben zoals eerder al gemeld enkel CCS en Chademo op 175 kW en hebben dus geen AC lader meer.

Verder is ook de lay-out van de overkapping veranderd waardoor de stations nu iets minder ruimte innemen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N3D
Gisteren voor werk naar Amsterdam gemoeten heb maar gelijk die 175kWh lader uitgeprobeerd. Moet zeggen wereld van verschil met wachten. Begonnen met 18% accu capaciteit met laden.

Na 15 min wachten was de auto al 80%+ opgeladen (auto stond wel aan met stoel verwarming en heater op 20 graden tijdens het laden)

binnen 24min opgeladen van 19% tot 94% vergeleken met normaal gemiddeld meer dan 37 minuten op een 50kWh lader.

Als je naar de 2e afbeelding kijk 20kWh opgeladen binnen 15 min. Is toch gemiddeld 80kWh dat de auto mee oplaad. Iemand enig idee of dit nu de beperking van de ioniq is of van de laders?

• N3D
Gisteren avond helaas zo te zien over een schroef gereden. Gelukkig was ik bij een fastned aan het laden dat de band pas goed leeg liep. Nu zit er een prop in iemand enige ervaring met het rijden met een prop of is het waard om de band helemaal te vervangen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stephanoff
quote:
daniel62638 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:06:
Ik heb trouwens een premium besteld in het zwart, rond november is deze geserveerd als reeds bestelde auto.
Mooi uitvoering, al zeg ik het zelf >:) . Heb je ook gekozen voor de Black Pack?

Stephanoff wijzigde deze reactie 11-03-2018 19:45 (30%)

100% Elektrisch - Hyundai Ioniq Electric - Panasonic 5kW Monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer 270C warmtepompboiler - 3500wp

• Jan Treur
Ja, nog toegevoegd. Zo ziet dat eruit:

Jan Treur wijzigde deze reactie 13-03-2018 20:59 (70%)

• polpol
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Vandaag 99% geladen op het werk, 159 km bereik in eco.

Dealer maar even bellen?

upload images

polpol wijzigde deze reactie 27-03-2018 23:35 (207%)

• JottemJ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 21:31
Deze week naar Parijs geweest! Op 2 stukke laders onderweg in BE en FR ging het verder prima. Uiteraard niet heel hard gereden en vaker gestopt voor de zekerheid ivm defecte laadpalen. Denk ruim 2 uur extra tov een ICE aan reistijd. Jammer genoeg in Parijs de Belib 50kW palen niet kunnen gebruiken, Ioniq wordt daar niet ondersteund aldus de klantenservice :(

Wat mij wel opviel (eerder ook wel gemerkt maar zit normaal niet uren achter elkaar in de auto) is het bekende probleem dat de temperatuur lijkt te schommelen. De auto wordt maar zeer kort warm en wil daarna eigenlijk alleen maar de a/c gebruiken als ie op auto staat en spuugt dan enkel koude lucht uit. Op een gegeven moment bijna met bevroren tenen moeten rijden... Vrij irritant.

Nog een mooi plaatje:

JottemJ wijzigde deze reactie 31-03-2018 21:47 (6%)

• Henry_tw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-06 13:44
Afgelopen vrijdag mijn auto opgehaald, heerlijk rijden!!

https://1drv.ms/u/s!ArG8KVFClFAChDNH66Alte00zegl
https://1drv.ms/u/s!ArG8KVFClFAChDNH66Alte00zegl

vraagje: wie heeft er ook last van dat je per ongeluk een knopje van de sleutel indrukt als deze in je broekzak zit? ik heb nu meerdere keren met een open kofferklep gereden 8)7

Henry_tw wijzigde deze reactie 03-04-2018 10:02 (9%)

Hyundai Ionic Orange

• Mario52
Vandaag 15K beurt gehad, moet nog wel een keer terug omdat ze een onderdeel voor de recall vwb de laadstekker vergeten waren te bestellen :(

Oud,

Nieuw,

• Jan Treur
Raadsel: wat is er vandaag bij het rijden gebeurd met mijn schoen?
Hint: was gevaarlijk.

• Jan Treur
Ik heb nog even een reconstructie gedaan. Zo zat de noodhamer in zijn houder:

Toen is er dan blijkbaar dit gebeurd:

Jan Treur wijzigde deze reactie 19-04-2018 20:17 (50%)

• Jan Treur
Het was waarschijnlijk mijn fout dat de hamer verkeerd in zijn houder zat. Ik heb hem nu zo gedaan:

Misschien kun je ook even checken hoe hij bij jou in de houder zit.

• Mario52
quote:
pmiddeld schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:56:
I.v.m. een kleine beurt a.s. vrijdag: Kan iemand bevestigen dat dit de laatste firmware/navigatiekaart is:

AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927
AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM
STD_AVN_MID.EUR.HMC.170927.a803344
EUR.10.41.46.701.002.2 (D.D2 / E.D1)

De dealer probeert er altijd onderuit te komen, vandaar. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 19-06 07:22

Thorne

Forrester

quote:
Gerard S 67 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Als je even teruggaat naar pag 24 in de thread zie je daar een foto van een zwarte met 18". Is van een eigenaar die op het Duitse forum actief is.
Vandeweek mijn oude Outlander PHEV velgen eronder gehangen! Wat vinden jullie er van?

225-40-R18... rijdt iets minder comfortabel... maar het slippen van de linkervoorband bij het snel optrekken is wel weg.

>specs<

Acties:
  • +7Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 24-06 15:45
Voor degenen die niet het topic "Elektrische auto's - Deel 3" volgen: een reisverslag.

Op maandag 2e Pinksterdag vertrokken mijn vrouw en ik met de Ioniq voor een paar dagen naar Praag. Vooraf had ik de route uitgestippeld m.b.v. de Goingelectric routeplanner. Tijdens het plannen heb ik alleen laadpalen geselecteerd die of gratis waren (E.ON) of met de Maingau laadpas zouden moeten werken (Allego en EnBW). De eerste etappe zou gaan naar Halle, waar wij bij vrienden zouden overnachten. De volgende dag zouden we verder rijden naar Praag.

De route is te vinden met deze link: https://www.goingelectric...llen/routenplaner/2220228

Om half elf vertrokken we met een volle accu uit Wageningen. Omdat de eerste stop al na circa 120 km gepland was, flink gas gegeven naar Bad Bentheim. Daar bleek dat ik mijn huiswerk niet zo grondig had gedaan, want we reden pardoes de eerste laadstop voorbij omdat ik dacht dat deze bij een Tank und Rast langs de snelweg stond. Achteraf bleek dat we van de snelweg af hadden gemoeten. Plan B was echter wel in orde en zo stonden we 12 km verder bij een ENORM tuincentrum in Emsbüren. Op de parkeerplaats troffen wij alleen maar type 2 connectors aan, balen! Had ik me vergist? Terwijl ik vergeefs probeer dit laadpunt op de website van Goingelectric te bekijken (in Duitsland is het mobiele netwerk vergelijkbaar met dat van, laten we zeggen, de Centraal Afrikaanse Republiek) voor aanwijzingen over de juiste plaats van de snellader, ziet mijn vrouw met adelaarsogen in de verte een paar Tesla Superchargers staan. Zou het daar zijn? We rijden helemaal naar het eind van de parkeerplaats en ja hoor, daar staan een stuk of 4 snelladers op een rijtje. Parkeren we net aan de enige paal van Fast-E, en die doet het niet met de Maingaupas. OK, volgende dan maar, die is wel van Allego. Even wennen in Duitsland, de tijd begint al te lopen als-ie nog aan het verbinden en controleren is, minimaal displaytje dat je amper kan lezen in de zon, maar dan eindelijk wordt er geladen. Aangezien het volgende laadpunt over 165 km is en er een behoorlijk straffe wind tegen staat, maar even doorgeladen tot 90% en weer wegwezen.

Tijdens de volgende etappe blijkt dat we vanwege de wind en de afstand tot de volgende laadstop er inderdaad niet flink doorgereden kan worden. Zo tuffen we met zo'n 105-110 km/u door naar Lauenau, een Autohof net buiten de snelweg. Het blijkt hier behalve een benzinestation een laadparadijs te zijn met 4 snelladers, Tesla superchargers en laadpunten voor elektrische vrachtwagens (maar deze niet gezien, helaas). De eerste Allego-paal accepteert mijn pas niet, gelukkig die ernaast wel. En zo weer een half uurtje stil gestaan, wat gegeten en gedronken. Tijdens deze stop zie ik in mijn Next Plug app dat er de dag ervoor bij de volgende stop, een Euro Rastpark, een storing is geconstateerd, waardoor de snellader het niet zou doen. Dat risico wil ik niet nemen. Met de app Electro Station Finder kies ik een E.ON paal iets eerder op de route (Raststätte Marienborn Süd). Bij aankomst daar blijkt deze paal het prima te doen zonder pas o.i.d. Omdat we door het eerder laden dan gepland wat meer moeten laden om de volgende snellader te halen (de volgende dag) hebben we hier tot het maximum met de CCS (94%) geladen en daarna nog even de 43 kW type 2 aangesloten. Aangezien dat bij de Ioniq maar 6,6 kW max laadt, hadden we het geduld niet om tot 100% te laden en zijn we bij 97% weer vertrokken. Onze vrienden in Halle zaten tenslotte te wachten met de BBQ :)
Zo kwamen wij om kwart over zes in Halle aan. Geen laadpaal in de buurt te bekennen, dus de auto gewoon op de oprit laten staan. We hadden die dag 560 km gereden.

Na een gezellige avond en een korte nacht zijn we dinsdagmorgen om 10.00u vertrokken richting Praag. Aangezien we de dag ervoor toch wat meer sap verbruikt hadden dan gepland had ik onze volgende laadstop wat eerder bedacht: al na 45 km in Taucha. Dit was weer een Allego-paal en de Maingau laadpas deed z'n werk. Ondertussen bij de aanpalende MacDonald's op ons gemak een kopje cappuccino gedronken en daarna weer verder. Aangezien er in Tsjechië onderweg geen snellaadpalen waren die ik zou kunnen gebruiken (ondanks 4 laadpassen en een stuk of 15 apps) had ik het zo gepland dat we zo dicht mogelijk vóór de Tsjechische grens zouden laden. Daarna is het dan nog 150 km naar Praag. Dus op naar de Autobahnraststätte Dresdner Tor Süd, even voor Dresden. Daar gratis geladen (E.ON) en weer verder. De grens ligt in het Erzgebergte en daar moesten we overheen (max. 660 m hoog). Onderweg nog een vignet voor de Tsjechische snelwegen gekocht (wist ik helemaal niet, maar werd gelukkig van tevoren voor gewaarschuwd met borden). Kosten: €13,90. Meer dan alle stroomkosten tot nu toe :D En dat zou ook zo blijven....
Tijdens de klim zo'n 15 km op de GOM verloren, ondanks dat ik met 90 km/u naar boven reed. Achteraf bleek dit helemaal geen probleem want tijdens een mooie afdaling van zo'n 15 km lang kreeg ik de meeste kilometers weer terug. Dus zolang je maar ook weer (op tijd) naar beneden gaat maakt een hoogtestijging niet zoveel uit voor de Ioniq. Uiteindelijk zijn we om 15.15u aangekomen in Praag. Deze dag was goed voor 280 km.

In Praag hebben we de auto niet gebruikt. Ik zag wel dat je met een elektrische auto in Praag gratis kunt parkeren, maar dat is meer iets voor de inwoners, want je moet een pasje op het gemeentehuis aanvragen enz., niet iets voor de kort blijvende toerist.

Op donderdag zijn we weer vertrokken naar huis. Eerst zijn we zo'n 10 km naar het zuiden naar een Lidl gereden om daar te snelladen. We stonden net aan de lader toen er een nieuwe Leaf kwam aanrijden met een Tsjechische auto dealer erin. Terwijl mijn vrouw in de Lidl ging shoppen mocht ik met de goede man gaan kletsen, wat niet heel gemakkelijk ging omdat hij weinig Engels sprak en ik geen Tsjechisch. Toch een leuk gesprek gehad. Omdat we weer dat gebergte over moesten heb ik de auto voor de zekerheid tot 92% laten laden. Toen ik eindelijk afkoppelde, ging die Tsjech er weer vandoor! Ik dacht dat-ie op mij moest wachten, maar blijkbaar kwam hij alleen voor een praatje.

Het schema voor de terugweg is te vinden met deze link: https://www.goingelectric...llen/routenplaner/2168784

Omdat we niet meer langs Halle hoefden, lag deze route iets zuidelijker dan de heenweg. Om 10.00u vertrokken we vanaf de Lidl dan echt naar Nederland. Onderweg zo'n 100-110 km/u gereden totdat we over de heuvels waren. Toen ben ik 120-130 km/u gaan rijden omdat we nog genoeg kilometers naar de eerste laadstop hadden. Aangezien de volgende stop op 172 km verder was gepland en ik wel een beetje door wilde rijden heb ik er nog een laadstop tussen gevonden (na zo'n 90 km) bij Tank und Rast Muldental Nord. Van E.ON dus gratis en geen laadpas nodig. Het laden ging vlot. We hebben ook op de terugreis voornamelijk tot tegen de 90% geladen omdat we altijd wel weer iets hadden waardoor het laden uitliep (toiletbezoek, ijsje kopen, koffie drinken etc.). Daarna telkens weer met 120-130 km/u verder. De terugreis ging behalve via E.ON laders ook via EnBW laders met duidelijke displays zoals we die gewend zijn van Fastned en Allego in /nederland. Het liep verder op rolletjes en volgens plan. Kwartiertje file gehad en een omleiding vanwege een afgesloten weg, die uiteindelijk iets korter in kilometers bleek te zijn. Het vinden van de snelladers langs de snelweg was ook geen moeite. Op veel parkeerplaatsen stonden bordjes met pijltjes naar de snellader. Ook langs de snelweg is de aanwijzing in Duitsland vaak goed voor elkaar. Gewoon een icoontje op het bord van de Tank und Rast met een stekker, net als voor LPG en CNG (was niet overal het geval, maar veel beter dan in NL).

En zo kwamen wij om 21.30u die avond aan in Wageningen met 840 km op de teller. Verbruik was 7,7 km/kWh (13 kWh/100 km) en 9 uur bewegingstijd, de rest was laden (2,5 uur).

Al met al weer een mooie lange reis gehad met de Ioniq en een mooie vakantie. De laadkosten? Die waren alles bij elkaar € 8,65 !!! Voor in totaal 1695 km gereden.

Volgende lange rit wordt die in oktober naar de eRUDA 2018 in de buurt van München met als letterlijk hoogtepunt de Ötztaler Gletscherstraße naar het hoogst met de auto bereikbare punt in de Alpen op 2830 m hoogte! Geïnteresseerd? Kijk op www.eruda.de.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-06 16:17
Hier ook net een 15K behandeling gehad:
http://i65.tinypic.com/f21p9c.jpg

Ook wat roestige wielmoeren vervangen, de motor die de stekker vast houdt en andere ruitenwissers.
Dat geluid wat de airco/warmtepomp soms maakt is normaal.

Na de update heb ik nog niet meer range gezien op mijn teller, maar de ACC werkt een klein tikje soepeler met inrijden op een voorganger en het uitzetten met re-gen op stand 3. Dan gaat het allemaal net wat lekkerder. (Of in ieder geval voor je bijrijder)
De intergratie met Android Auto lijkt met betrekking tot de muziek albums en titels wat beter. En hij vergeet geen re-gen en laadtijd instellingen meer :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stephanoff
Ik ben inmiddels op vakantie in Frankrijk. Tot de Franse grens liep alles soepeltjes (Allego in Belgie + MainGau = top!). Eenmaal de grens over tussen Kortrijk en Parijs ging het nogal bergafwaarts. Achteraf gezien kan mijn Ioniq blijkbaar niet communiceren met een specifieke lader van Corri-Door die bijna overal staat. Heb met Chargemap assistance gebeld, met Corri-Door hotline... Laadpas accepteerde hij gewoon (New Motion, Chargemap, en Eneco) maar zodra hij begon met laden kon er geen communicatie plaatsvinden tussen de lader en de auto (volgens het mannetje van Corri-Door die live mee keek).Het gaat om dit type:

Hier had @FrankDoorhof volgens mij ook last van.
Mijn advies, mijd deze! We hebben via allerlei omwegen en AC laden 15 uur gedaan over 600km. Langs bijna alle snelwegen zie je deze laders, en op sommige plekken ben je er bijna afhankelijk van. Plan dus je reis het liefst niet bij deze stations. Corri-Door heeft ook smallere zuilen (bij Charles de Gaulle bijv.) die werkte wel weer goed! Deze dus:

Buiten dat gaat snelladen verder goed. Ik kwam een hele nieuwe tegen die zelfs MainGau accepteerde en waar ik op de piek met 54kW laadde: https://chargemap.com/parking-peage-1.html

Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True