Die geurbehandeling is alleen maar nuttig als je muffe geurtjes hebt, volgens mij heb je daar ook spuitbussen voor zodat je het zelf kunt doen.louzy82 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:02:
[...]
Mijn vorige auto was een oude barrel dus die was in onderhoud bij de lokale beunhaasgarage dus ik dacht ik zal met mijn Ioniq maar naar de lokale garage gaan die wat professioneler is.
Hij is er nu voor een kleine beurt en ze hebben net even gebeld en een pro forma gestuurd voor wat er moet gebeuren.
algemene inspectie 150 euro
aircoservice (leegmaken, vullen, behandeling) 229 euro
Remvloeistof 68 euro
reductiebakolie vervangen 82 euro
Tot zoverre kon ik er nog wel mee leven
Maar deze zaken doe ik dan toch maar zelf want ik vind het belachelijk om de adviesprijs te betalen.
Wisserblad voor vervangen - 75 euro --> precies dezelfde online kopen voor 25 euro
Interieurfilter vervangen 115 euro --> de filter zelf kost 91 euro --> precies dezelfde online voor 15 euro
Geur/schimmelbehandeling 33 euro - tja dit kan ik dan niet zelf, maar is dat een ramp?
Voor de wisserbladen zou ik je de Bosch Aerotwin wisser aan willen raden, die zitten er bij mij al jaren op en wissen nog steeds goed.
Het enige positieve aan het onderhoud bij de dealer is dat je een jaar pechhulp krijgt, maar die heeft ook zo z'n beperkingen zoals @PeterZ(on) laatst al gemerkt had...
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
:strip_exif()/f/image/36NyrGy1zA1KWXDv7vlriHJz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c2oGZHBdiIv8DQ7wcxMkP8d9.jpg?f=fotoalbum_large)