Met wat vertraging, maar ja, ik ben vandaag zelf langs de garage gepasseerd. Na slechte communicatie en nodeloos wachten, kan ik toch eindelijk de betrokken persoon aanspreken. Zegt die 'We hebben antwoord van Hyundai', laat hij mij een klein berichtje lezen waarvan ik 'als de DTC niet aanstaat/niet aanwezig is, moet dit het probleem oplossen'. Begreep ik niets van, en kreeg hij ook niet uitgelegd.
Zijn vervolg: we gaan nog eens uitlezen, en die waarden opsturen naar Hyundai. Uhm... Dat hebben jullie vorige keer ook kunnen doen. Bon.
Na te lang wachten komt hij tot bij mij: we hebben niets gevonden (klopt, vorige keer ook niet...), maar ik zie wel dat je celvoltage schommelt tussen 3,84 en 3,82 volt, misschien schuilt daar het probleem. (uhm... Neen?) We gaan het navragen (zucht...)
Oh, kan je je mailadres geven, dan kunnen we de uren factureren (pardon, ik betaal momenteel niets...).
Dan vroeg ik weer na of ze specifiek iets van de ventilator konden vinden. Daar leek hij mij niet te snappen, en zei hij 'maar jouw batterij is toch vloeistof gekoeld'. Uhm. Neen, mijn batterij is luchtgekoeld, en uitgelegd hoe dit in elkaar zit. "Neen hoor, jouw batterij is watergekoeld, ik heb het 'koelkanaal zien lopen". Echt waar... En dan moet je rustig blijven... Nog eens uitgelegd hoe het echt zit, maar de discussie uiteindelijk opgegeven.
Conclusie: "Bel volgende week woensdag terug." Neen hoor... Ik ga er woensdag weer fysiek staan en toch de iets lastigere klant worden... Ik ga geen manuren betalen (119 euro/u btw inclusief!!!) die enkel maar codes uitlezen maar verder helemaal niet weten hoe de vork aan de steel zit. Na meerdere keren vragen om de ventilator na te kijken wordt daar nog steeds geen gehoor aan gegeven. Begrijp ik, mijn batterij is vloeistof gekoeld...
Ohja, en dat heb ik aan mezelf te danken: ik dacht pas bij het naar huis rijden dat ik écht moest vragen om het relais na te kijken... Dat staat dus op de agenda voor volgende week.
Verder wens ik, zodra m'n probleem wordt aangepakt, geen stap meer te zetten in die garage, en zou ik niet eens meer een Hyundai willen jammer genoeg. Dure herstellingen, een ruime onvoldoende voor klantvriendelijkheid en onbekwaam personeel... Laat maar.
Ps: moest lang wachten, dus ging wat in de Ioniq 5 en 9 zitten. Kwam de verkoper naar me toe: kan ik helpen? Neen hoor, gewoon tijd verdrijven. Praatje over de Ioniq 5 gedaan. Jaja: mooie kortingen op. Ah hoe komt het vroeg ik, omdat ie al effe op de markt is? Hoe oud is hij eigenlijk al? "Deze? Deze is nieuw." Uhm... Danku... Ik doel op hét modél, niét dit voertuig! Bon, verder een compleet onsamenhangend gesprek waaruit hij liet blijken dat je 'zowel het oude als het nieuwe model nog kon bestellen'. Ik heb echt geen idee wat hij bedoelde, maar jongens toch. On-be-kwaam...