Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:

• D2nny
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-05 22:30
Zojuist is de laadpaal geplaatst (TNM Home Advanced 2.0 van de leasemaatschappij), de laadpas laat nog heel even op zich wachten.
De kabels die naar de meterkast zijn getrokken, zijn 3x 25A, maar hij heeft hem 1x 25A afgemonteerd (anders moest hij de meterkast uitbreiden, was niet genoeg ruimte nu).
Als ik hem toch 3x 25A wil hebben, dan kan dit kostenloos (had ik wel aangevraagd), ze komen alleen nog terug, omdat ze vergeten waren om de kabel van de load-balancer te trekken, dus hij heeft het laadpunt ingesteld op 1x 16A tot hij de load balancer ertussen heeft.

Ik hoorde ook vandaag, dat de auto op kenteken is gezet en over 8 dagen mag ik hem in ontvangst nemen. De laadpas ligt al wel op kantoor (bij de leasemaatschappij), maar die komt 4 dagen voor de auto (normaal met de post, maar ik werk alleen op een andere verdieping, dus haal hem direct op.)

Nu ga ik weer verder met m'n vrije 'pappa'dag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joerivds
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23-05 14:41
https://www.dropbox.com/s/fbsa13n7xrkxvsf/ioniq.jpg?dl=0

Hij staat bij de dealer! Nog 1,5 week wachten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
Ziet er goed uit!
Bij welke dealer staat jouw auto? (mijn wagen staat in Nieuwegein, bij Cluistra)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joerivds
Die van mij ook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
Ik dacht de omgeving al te herkennen... daarom vroeg ik het. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:14
D2nny schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:58:
[...]

Ziet er goed uit!
Bij welke dealer staat jouw auto? (mijn wagen staat in Nieuwegein, bij Cluistra)
Toevallig, daar gaat die van mij ook geleverd worden.. xD Staat gepland voor in juli, doet enorm pijn nu de Tesla Model 3 Standard Range Plus ineens beschikbaar is voor levering in juni. Wachten is zo moeilijk..

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:39
De mijne is geleverd! Vrijdag opgehaald met tellerstand 13. Nu al op 792. Wat een feest om mee te rijden!

Wel een vraagje: hoe zou het komen dat de LKA op sommige N-wegen wel een groen stuurtje aangeeft, maar toch weigert zelf in te grijpen, terwijl het op andere N-wegen wel werkt? Zou die bizarre hollandse binnenstebuiten belijning (dubbel doorgetrokken in het midden, inhalen door de berm) een probleem zijn? Hij ziet de strepen wel, want hij slaat wel alarm als je ze raakt, maar zelf bijsturen doet ie niet. Op andere wegen met conventionele belijning (doorgetrokken kantstreep) of op de snelweg op alle stroken, doorgetrokken of niet, werkt ie wel goed.

Nou ja, goed... halverwege de bocht besluiten dat het te hard gaat en dan als reactie maar weer rechtuit sturen vind ik niet bepaald failsafe. Maar goed, het is ook geen autosteer he. ;-)

Ander probleempje. Online services doet het niet. Zeer waarschijnlijk het probleem dat hier beschreven wordt: https://www.konaforums.co.uk/viewtopic.php?t=100:
[...]
I connect to wifi using either my phone or house broadband (used the house just to confirm it wasn't my phone having an issue) but get the following message when trying to connect to live services:

An error occurred during initialisation of the service. Please contact your dealer.
[...]
Dit klinkt mij als een hele plausibele verklaring:
Basically Tom Tom and Hyundai seem to have a deal where they provide premium services like live traffic updates, speed cameras, map updates, speed limits etc for a period of time, you can only access these live services if you connect to your phone's Wi-Fi from the car using your phone's mobile hotspot (tethering), from what I can make out if Hyundai don't register the vehicles software with Tom Tom properly then when you try to connect to them it will be rejected, this is all done via an SD card which is located under a panel at the back of the screen. So the problem these have been having seems to be that their cars SD card hasn't been registered properly & the connection to their services keeps getting rejected.
En de TS meldt dan ook al gauw:
Hi, all fixed. Like Neil said, Hyundai hadn’t set it up properly. Had to send them the ID code from the system, they sent it off to Hyundai technical and it started working the next morning. Thanks everyone - especially you Neil.
Auto logt prima in op mijn hotspot of mijn thuis-wifi, krijgt een IP en is ook zichtbaar in de Fritz!box. Lokale dealer heeft hier niet eerder van gehoord, dus ik heb ze deze thread gestuurd. Wordt Vervolgd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02:26

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

TwOkkie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:31:
De mijne is geleverd! Vrijdag opgehaald met tellerstand 13. Nu al op 792. Wat een feest om mee te rijden!

Wel een vraagje: hoe zou het komen dat de LKA op sommige N-wegen wel een groen stuurtje aangeeft, maar toch weigert zelf in te grijpen, terwijl het op andere N-wegen wel werkt? Zou die bizarre hollandse binnenstebuiten belijning (dubbel doorgetrokken in het midden, inhalen door de berm) een probleem zijn? Hij ziet de strepen wel, want hij slaat wel alarm als je ze raakt, maar zelf bijsturen doet ie niet. Op andere wegen met conventionele belijning (doorgetrokken kantstreep) of op de snelweg op alle stroken, doorgetrokken of niet, werkt ie wel goed.

Nou ja, goed... halverwege de bocht besluiten dat het te hard gaat en dan als reactie maar weer rechtuit sturen vind ik niet bepaald failsafe. Maar goed, het is ook geen autosteer he. ;-)
...
LKA op bochtige N-wegen werkt slecht tot niet. Tenminste, ik heb er geen vertrouwen in dat het op tijd ingrijpt. Vaak houdt het asfalt ook direct op na de streep en is er weinig ruimte voor correctie.

Op de N279 rij van Helmond naar Den Bosch, werkt het prima want die is kaarsrecht. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:59
Ik vind dat LKAS sowieso niet erg bruikbaar. Het werkt voor mijn gevoel het beste bij een snelheid van ca. 110km/u. Rijd je langzamer dan gaat ie pingpongen en rijd je sneller dan is ie te traag met reageren en zijn de correcties al snel veel te sterk.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-05 11:54
Ik weet niet of jullie klachten daaraan liggen, maar weten jullie dat de LKAS verschillende standen heeft?

@TwOkkie Bij mij kan het soms wel 5 minuten duren voordat-ie echt verbinding heeft met mijn telefoon hotspot. Dan geeft-ie een bericht dat de online gegevens worden bijgewerkt o.i.d.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 24-05 13:45
Marc O. schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:05:
Ik vind dat LKAS sowieso niet erg bruikbaar. Het werkt voor mijn gevoel het beste bij een snelheid van ca. 110km/u. Rijd je langzamer dan gaat ie pingpongen en rijd je sneller dan is ie te traag met reageren en zijn de correcties al snel veel te sterk.
jammer dat OpenPilot niet beschikbaar is voor de Ionic maar wellicht komt dat nog... :P

Hyundai Ionic Orange

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwOkkie
pmiddeld schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:52:
Ik weet niet of jullie klachten daaraan liggen, maar weten jullie dat de LKAS verschillende standen heeft?
Ja, dat weet ik. Hij staat in de maximale stand. Werkt op zich best goed, maar ik verbaas me er over dat ie soms aan kan geven dat ie actief is, maar dan toch niet binnen de lijntjes weet te kleuren. Hij ziet de streep, begint te gillen als ik hem aanraak, maar bijsturen doet ie dan ineens niet. Gewoon rechtdoor in plaats van lichtjes bijsturen.
@TwOkkie Bij mij kan het soms wel 5 minuten duren voordat-ie echt verbinding heeft met mijn telefoon hotspot. Dan geeft-ie een bericht dat de online gegevens worden bijgewerkt o.i.d.
De Wifi-verbinding is goed. Ik zie ook iets van "ophalen gegevens" en dan vrij kort daarna:

Met deze melding in beeld kan ik wachten tot ik een ons weeg. Er gebeurt niks meer. Maar goed, de opdracht is duidelijk: "neem contact op met uw dealer". Heb ik gedaan. Nu maar hopen dat ze dit zo gauw mogelijk door escaleren naar iemand met een clou.

Misschien moet ik eens kijken of ik een tcpdump kan maken op een of andere manier om uit te sluiten dat ik beginnersfouten aan het maken ben?

TwOkkie wijzigde deze reactie 13-05-2019 23:45 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:54
TwOkkie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:41:
Misschien moet ik eens kijken of ik een tcpdump kan maken op een of andere manier om uit te sluiten dat ik beginnersfouten aan het maken ben?
Als je met tcpdump aan de slag moet is het per definitie geen beginnersfout :+

Als je wel verbonden bent met wifi maar er komt geen data door komt er een foutmelding als "Dataverbinding niet beschikbaar" oid. Volgensmij heb je de oorzaak al in je vorige post achterhaald :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
Henry_tw schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:02:
[...]

jammer dat OpenPilot niet beschikbaar is voor de Ionic maar wellicht komt dat nog... :P
Moet het uitproberen; er is in elk geval een Hyundai Fork op Github... alleen een NEO bouwen (heb al een OnePlus 3T, dus probeer het daar liever mee, dan dat ik een EON koop voor 500€)
Nu de auto nog... (nog een paar nachtjes slapen... vrijdag krijg ik hem...)

D2nny wijzigde deze reactie 14-05-2019 08:25 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
pmiddeld schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:52:
Yep, staat in de maximale stand.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

• TwOkkie
Tom Paris schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:10:

Als je met tcpdump aan de slag moet is het per definitie geen beginnersfout :+
Ik kon het toch niet laten. Ik zie de auto twee verbindingen maken. De ene is een http-request met generate_204 erin naar clients1.google.com. Deze geeft - hoe kan het anders - een HTTP 204 terug.

De andere sessie is interessanter, maar helaas TLSv1.2, dus na de handshake kan ik niks meer lezen. Er wordt in ieder geval een HTTPS verbinding opgezet naar hyundai-kia-ams.services.tomtom.com, waarna er enige honderden bytes heen en weer gaan voordat de verbinding weer verbroken wordt.

Volgens mij is mijn infrastructuur wel in orde.

Ik heb trouwens ook geen TMC verkeersinformatie. Of is er weinig te melden deze week?

• Marc O.
Henry_tw schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:02:
[...]
Super interessant! Denk overigens wel dat je een probleem gaat hebben met je verzekering wanneer je onverhoopt bij een ongeval betrokken bent.

• D2nny
Marc O. schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:19:
[...]
Super interessant! Denk overigens wel dat je een probleem gaat hebben met je verzekering wanneer je onverhoopt bij een ongeval betrokken bent.
Ik vind het daarom ook goed/logisch, dat de app ook de bestuurder in de gaten houdt met de front camera van de 'telefoon'. Als je zoveel seconden niet op let, dan schakelt hij zich na een bepaalde tijd (en warnings) uit...
Laatst zag ik dit filmpje, van een NLer die het demonstreerde; die gaf aan, dat hij dat heeft uitgeschakeld... ik vind het persoonlijk dom, maar dat ben ik...

Zelf ben ik enorm fan van autorijden... doe niets liever, maar ik erger me kapot aan andere weggebruikers in de spits... en met name de figuren die niet naar de rechterbaan terug gaan... daarom denk ik echt wel, dat onze toekomst is, dat de auto's zelf gaan rijden... voor mijzelf jammer, maar voor mijn gemoedsrust beter...

Daarom wil ik ook een early adopter zijn en zsm een openpilot gaan testen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

D2nny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:27:
[...] maar ik erger me kapot aan andere weggebruikers in de spits... en met name de figuren die niet naar de rechterbaan terug gaan... [...]
offtopic:
Holy fuck! Dan zal dit jou ook een lekkere cringe gegeven hebben! Zag je wat dat jochie zei op na 17:43 over de spitsstrook: Het is een doorgetrokken streep, dus daar mag ik niet inhalen. Dit is exact het probleem waarom dit soort spitsstroken niet werken! :D 8)7 Direct linkje (paar seconden te vroeg voor de context).

Ruimteverspilling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:04
Evanescent schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:40:
[...]

offtopic:
Holy fuck! Dan zal dit jou ook een lekkere cringe gegeven hebben! Zag je wat dat jochie zei op na 17:43 over de spitsstrook: Het is een doorgetrokken streep, dus daar mag ik niet inhalen. Dit is exact het probleem waarom dit soort spitsstroken niet werken! :D 8)7 Direct linkje (paar seconden te vroeg voor de context).
Jezus, waar heeft die zijn rijbewijs gehaald? Dat een oud iemand dit zegt, daar heb ik nog begrip voor. Toen bestonden spitsstroken niet. Dit joch heeft zijn rijlessen gehad toen de spitsstrook al lang en breed geïmplementeerd was.

• D2nny
Evanescent schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:40:
[...]
offtopic:
Holy fuck! Dan zal dit jou ook een lekkere cringe gegeven hebben! Zag je wat dat jochie zei op na 17:43 over de spitsstrook: Het is een doorgetrokken streep, dus daar mag ik niet inhalen..
Niet echt... hij durfde niet naar links, (waar ik aan zou kunnen komen...) als hij nou links van de streep zat en niet nasr rechts zou durven... zat ik te vloeken en tieren :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
Khayma schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 01:11:
[...]
Jezus, waar heeft die zijn rijbewijs gehaald? Dat een oud iemand dit zegt, daar heb ik nog begrip voor. Toen bestonden spitsstroken niet. Dit joch heeft zijn rijlessen gehad toen de spitsstrook al lang en breed geïmplementeerd was.
Zijn eigen reactie daarover (onder het filmpje op youtube:):
"Ik ben ook nog maar een beginnende rijder uit Friesland ;)"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

D2nny schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:48:
[...]

Niet echt... hij durfde niet naar links, (waar ik aan zou kunnen komen...) als hij nou links van de streep zat en niet nasr rechts zou durven... zat ik te vloeken en tieren :P
offtopic:
Ja maar dat laatste is precies wat ik altijd zie gebeuren op de A50 en de A1... mensen blijven onnodig links van de doorgetrokken streep rijden :'(

Maar goed, dit terzijde want dat heeft echt niks met het onderwerp te maken O-)

Evanescent wijzigde deze reactie 16-05-2019 09:26 (8%)

Ruimteverspilling

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:04
D2nny schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Zijn eigen reactie daarover (onder het filmpje op youtube:):
"Ik ben ook nog maar een beginnende rijder uit Friesland ;)"
Dat maakt het nog erger want dan zou je zulke situaties nog recentelijk hebben geoefend bij je rijlessen. Maar goed, doet er niet toe.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe wil je dat soort dingen in Friesland oefenen? Daar zijn geen spitsstroken.
Maar je hebt gelijk, je moet dit gewoon weten. In de theorie moet dit langs gekomen zijn en dit is vrij basis kennis.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D2nny
D-Day!

De foto's zullen nog volgen, maar de Ioniq is zojuist afgeleverd, met 25km op de teller.
EV-Reel moesten ze naleveren, maar die was er voor de uitleg afgelopen was.
Ik moest weer terug meeting in, dus ik heb hem alleen nog in onze parkeergarage gezet, aan een laadpaal (moest de pas nog uitproberen, auto stond op 95% accu, dus was niet nodig, maar ik hoop dat de voorverwarming/koeling het doet, als ik in stap).
En toen ik terug naar kantoor liep, om het afleverdocument te tekenen, kwam ook een coolblue fietser voorbij, met m'n pakketje... autostoel-beschermer voor de achterbank... dan kan ik vanavond ook weer de isofix houder voor de maxi-cosi erin zetten, zonder bang te zijn, om de 'leren' bekleding te slopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cihuacoatl
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-05 12:26
@D2nny Gefelicteerd!

Ik ben wel benieuwd of die EV-reel praktisch is of dat je niet elke keer de moeite gaat nemen de kabel er in te prutsen ipv in de achterbak leggen :)

2017 Ioniq Electric

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
cihuacoatl schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:27:
@D2nny Gefelicteerd!

Ik ben wel benieuwd of die EV-reel praktisch is of dat je niet elke keer de moeite gaat nemen de kabel er in te prutsen ipv in de achterbak leggen :)
Dank je wel!
Ik ga hem straks uitproberen... ik heb het voor elkaar gekregen, om een keer vroeg uit bed te komen, dus ik was voor 7u op kantoor... dan mag ik ook voor 15u weer naar huis, met de nieuwe auto. Dan zal ik meteen die EV-Reel proberen. Hoop dat het praktisch is... thuis heb ik in elk geval een laadpaal met een vaste kabel en in principe hoef ik hem op kantoor niet te laden (is maar 17km naar huis, straks) dus zal de kabel niet heel vaak hoeven gebruiken...(?)
De langere ritten zal ik vanuit huis doen en dan via een Fastned als het nodig is.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Ik ben 1 van de velen die komende zondag naar Zandvoort zal rijden... hoe zuinig is de accu, als je in de file staat, tussen Haarlem en Zandvoort?
Ik zag al, dat (normaal) bij een enkele reis, ik in Zandvoort moet komen met nog 60% accu (met 2 passagiers)... en ik heb zo'n vaag vermoeden, dat in Zandvoort geen laadpaal te vinden zal zijn, als ik arriveer. Heeft iemand ervaring met zulke files/verkeersinfarcten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-05 09:50
;)
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Dank je wel!
Ik ga hem straks uitproberen... ik heb het voor elkaar gekregen, om een keer vroeg uit bed te komen, dus ik was voor 7u op kantoor... dan mag ik ook voor 15u weer naar huis, met de nieuwe auto. Dan zal ik meteen die EV-Reel proberen. Hoop dat het praktisch is... thuis heb ik in elk geval een laadpaal met een vaste kabel en in principe hoef ik hem op kantoor niet te laden (is maar 17km naar huis, straks) dus zal de kabel niet heel vaak hoeven gebruiken...(?)
De langere ritten zal ik vanuit huis doen en dan via een Fastned als het nodig is.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Ik ben 1 van de velen die komende zondag naar Zandvoort zal rijden... hoe zuinig is de accu, als je in de file staat, tussen Haarlem en Zandvoort?
Ik zag al, dat (normaal) bij een enkele reis, ik in Zandvoort moet komen met nog 60% accu (met 2 passagiers)... en ik heb zo'n vaag vermoeden, dat in Zandvoort geen laadpaal te vinden zal zijn, als ik arriveer. Heeft iemand ervaring met zulke files/verkeersinfarcten?
In Zandvoort heb je best veel publieke laadpalen. Als je naar het circuit wil gaan heb je een laadpaal op het volgende adres Tjerk Hiddestraat 110. Is maar 3 minuutjes lopen dan naar het circuit. Mocht je naar het strand willen gaan kan je het beste je auto neerzetten op de Burgermeester van Fenemaplein 77 of Dr. J.G. Mezgerstraat 26 zit je gelijk aan het strand bij alle 3 tevens. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
N3D schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:51:
;)
[...]
In Zandvoort heb je best veel publieke laadpalen. Als je naar het circuit wil gaan heb je een laadpaal op het volgende adres Tjerk Hiddestraat 110. Is maar 3 minuutjes lopen dan naar het circuit. Mocht je naar het strand willen gaan kan je het beste je auto neerzetten op de Burgermeester van Fenemaplein 77 of Dr. J.G. Mezgerstraat 26 zit je gelijk aan het strand bij beide. ;)
:P Wil je dat niet te hard roepen? Straks staan er meer Ioniqs op die plekken!
Als er een laadpaal vrij is, dan is het leuk, maar anders heb ik pech; zou het heen en terug moeten kunnen redden.
We gaan inderdaad naar het circuit (Jumbo racedagen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Die laadpalen zijn gewoon vindbaar hoor. ;) Niets geheimzinnigs aan.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
@daemonix Die op de Tjerk Hiddestraat, kon ik niet vinden in de plugsurfing en chargemap apps; (bij Newmotion uiteindelijk wel).
@N3D In elk geval dank je wel voor de tip!

Ik zal nog wel even moeten wennen aan de apps; misschien dat ik ze niet vind, omdat ik ergens een filter verkeerd heb staan... ben een EV-Noob, zeg maar. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:11:
@daemonix Die op de Tjerk Hiddestraat, kon ik niet vinden in de plugsurfing en chargemap apps; (bij Newmotion uiteindelijk wel).
@N3D In elk geval dank je wel voor de tip!

Ik zal nog wel even moeten wennen aan de apps; misschien dat ik ze niet vind, omdat ik ergens een filter verkeerd heb staan... ben een EV-Noob, zeg maar. ;)
Geen probleem meeste publieke laadpalen in steden en dorpen hebben 2 aansluitingen dus mocht er een ev aan het laden zijn meestal kan je de andere aansluiting ook gewoon gebruiken mits je parkeerplek hebt.

Download de app Smoov deze ziet bijna alle laadpalen plus als er eentje er niet op staat kan je die ook zelf toevoegen. :)

Heb inmiddels bijna alle apps getest en vind Smoov makkelijkste werken. Krijg je der van als je 100k km bijna per jaar met je ioniq rijdt xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-05 16:51
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:
[...hoe zuinig is de accu, als je in de file staat, tussen Haarlem en Zandvoort?
Een EV is in de file zuiniger dan met 100 over de snelweg! Niet rijden is geen verbruik en langzaam verbruikt minder dan met hogere snelheid rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
D2nny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Daarom wil ik ook een early adopter zijn en zsm een openpilot gaan testen..
Deel hier vooral je ervaringen!

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:16
Openpilot werkt toch (nog) niet op Hyundai?

Staat er niet bij op hun website

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• Marc O.
Er schijnt een fork voor de Ioniq te zijn.

• cacofant
Waar?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-05 22:17
Sinds gisteren de eigenaar van een blauwe premium van augustus 2018 met 38k km. :9~ _/-\o_

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:01
Gefeliciteerd! Die is wel goed gebruikt de afgelopen 9 maanden. Netjes dealer onderhouden?

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
Dealer onderhouden? Betekent dat dat alleen de dealer de ruitenwisservloeistof heeft bijgevuld?

Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
Klopt, helemaal dealer onderhouden, alle bonnen erbij, compleet en netjes. Dealer onderhouden vond ik wel belangrijk, niet voor het onderhoud maar wel voor behoud van garantie. In 9 maanden 38k is goed te verklaren als je 72km woon-werk hebt enkele reis.

Van een particulier gekocht dus geen winstmarge van garagebedrijf en het hele verhaal van de auto gehoord. De vorige eigenaar heeft een Tesla model 3 long range besteld. Auto voelt erg goed, ben er erg blij mee. Gratis laden op loopafstand van huis is ook een leuke bijkomstigheid.

RaymondD wijzigde deze reactie 19-05-2019 10:39 (42%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stefanovic45
Spiller schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:44:
Dealer onderhouden? Betekent dat dat alleen de dealer de ruitenwisservloeistof heeft bijgevuld?
Je hebt helemaal gelijk maar voor de garantie is dat wel een vereiste :(

De nieuwe Ioniq (38kWh) is opgenomen in abetterrouteplanner.com zag ik. Hij is uiteraard nog een alpha stage, maar de tragere laadsnelheden zijn al wel terug te zien als je een lange reis plant. Een willekeurige reis vanuit mijn woonplaats naar Como in italie:

- Ioniq 28kWh: 12:01, waarvan 2:18 uur laden. Totale reis 944km, 7 stops
- Ioniq 38kWh: 12:41, waarvan 3:10 uur laden. Totale reis 975km, 6 stops

Kortom, de oude Ioniq is gewoon sneller op bestemmen bij lange afstanden.

Totaal niet gekeken of het een optimaal reischema is, maar voor een eerste indruk lijkt het me prima.

Stefanovic45 wijzigde deze reactie 19-05-2019 11:37 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
Tja.... Het voordeel is wel dat alle dagen dat je grofweg meer dan 180km maar minder dan 260km rijdt niet onderweg hoeft te laden. Het hangt dus sterk van je gebruikspatroon af of de nieuwe Ioniq handiger is of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stefanovic45 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:29:
[...]

- Ioniq 28kWh: 12:01, waarvan 2:18 uur laden. Totale reis 944km, 7 stops
- Ioniq 38kWh: 12:41, waarvan 3:10 uur laden. Totale reis 975km, 6 stops

Kortom, de oude Ioniq is gewoon sneller op bestemmen bij lange afstanden.

Totaal niet gekeken of het een optimaal reischema is, maar voor een eerste indruk lijkt het me prima.
Het lijkt me dat je met 38 kWh dezelfde route kunt rijden als met de 28 kWh, dus waarom 30 km verder? Dat scheelt ook al gauw 20 minuten.
Maar dan is het nog altijd langzamer en dat is wel een misser.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefanovic45
Dat zal wel efficiënter zijn qua laad stops ;) Ik heb hem niet in detail bekeken maar over het algemeen heeft abetterrouteplanner vaak al de meest optimale route.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
In Duitsland kwamen ze uit op z, n 5 minuten verschil per lading uit of zo daar gingen ze bij de zelfde hpc lader laden . De oude ioniq mocht 120 km/h en de nieuwe 140 km/h rijden dus de nieuwe was er eerder maar moet meer en langzamer laden. Dus het verschil was minimaal. Nu wachten tot hij er is voor een realtime test tussen de twee

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:05
Lees het forum op abetterrouteplanner
De 38kWh versie is een copy van de 28kWh met de kona 39kWh laadcurve

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
N3D schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:51:
;)
[...]
In Zandvoort heb je best veel publieke laadpalen. Als je naar het circuit wil gaan heb je een laadpaal op het volgende adres Tjerk Hiddestraat 110. Is maar 3 minuutjes lopen dan naar het circuit.
Nogmaals bedankt voor je tip!
Er stond 1 auto (een i3) te laden, dus kon hem erbij zetten...
Alleen even om een bord "alleen vergunningshouders" heen rijden en de verkeersregelaars ervan overtuigen, dat ik echt niet op het terrein van het circuit zou parkeren... wilden me niet doorlaten, 500m voor de bestemming, maar uiteindelijk geloofden ze me en kon ik hem de hele dag (4u51min) vlak bij de ingang zetten... mijn vader en broertje hebben meteen gezegd, dat ik voortaan de vaste chauffeur ben voor evenementen, nu ik een EV heb.

Langs de baan hebben we overigens een mooi plekje gevonden: mijn broertje kent een teambaas (hij heeft zelf voor ze gereden, bij de paasraces een paar jaar terug) en daar konden we bovenop de vrachtwagentrailer zitten... die trailer was de kleedkamer van de "Ladies GT Cup", dus lekker een bak koffie met o.a. Romy Monteiro en Do aan een tafeltje verder, in de team-tent kunnen drinken. O-)

Edit: Hierbij overigens de foto's die ik vrijdag, na de levering heb gemaakt, op m'n oprit:
https://imgur.com/p0zWMkD
https://imgur.com/oY60BHc

D2nny wijzigde deze reactie 19-05-2019 21:35 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
KLOENK ! Dat is wat ik vanmorgen hoorde. Ik wilde achteruit mijn garage uit, normaal laat je gas los en gaat ie achteruit.. nu een KLOENK ! en niet achteruit. Moest zelf op het gas trappen en toen krrrrrr en toen ging ie achteruit.

Iemand dit al meegemaakt? Vrijdag voor het laatste gebruikt, ritje door de wasstraat.. heeft dit er mee te maken? Is iets te nat geworden?

Het leek of de automatische parkeerrem dus bleef hangen, lampje op dashboard was wel uit na schakelen naar R.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
Ik herken dat wel van mijn renault die een zelfde soort handrem had. Alsof de remblokken soms aan de remschrijven blijven plakken.

Over de parkeerrem gesproken. Gaat deze niet automatisch als je de auto uit zet? Ik was dat gewend van mijn renault maar in de Ioniq moet ik hem blijkbaar zelf op de parkeerrem zetten. Of is dat ergens in te stellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RaymondD schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:55:
Ik herken dat wel van mijn renault die een zelfde soort handrem had. Alsof de remblokken soms aan de remschrijven blijven plakken.

Over de parkeerrem gesproken. Gaat deze niet automatisch als je de auto uit zet? Ik was dat gewend van mijn renault maar in de Ioniq moet ik hem blijkbaar zelf op de parkeerrem zetten. Of is dat ergens in te stellen?
Op lijn VW gaat de handrem enkel automatisch op als je gordel hebt gedragen. Dan bij het contact uitzetten en de gordel verwijderen springt de handrem op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant

Dat is in te stellen in een of ander menu. Bij mij gaat de parkeerrem erop bij in P zetten en uitzetten van de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D

Volgens mij wel. Tenminste bij mij als ik de auto uitzet op een vlak gedeelte zie ik geen handrem icoontje en hoor ik hem ook niet aangetrokken worden als ik de auto uitzet. Nu zet ik wel altijd mijn auto gelijk uit en zet ik hem nooit eerst in zijn P, hij springt namelijk automatisch in zijn P als je stil staat en de auto uitzet. Als ik op een heuveltje sta dan schiet de auto wel op de handrem en brand het lampje ook. Dat is wat mij is opgemerkt na al die tijd in bezit te zijn van de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snaptnie
  • Laatst online: 22-05 16:51
Iets dergelijks heb ik ook wel eens, ik denk altijd na nat weer / wassen van de auto, waarna de auto langer dan een dag stil heeft gestaan. Ik ben er van overtuigd dat het de remblokken op de voorwielen zijn. Parkeerrem gebruik ik thuis niet, dus dat is het niet.
Had het laatst ook na een week op Schiphol. Volgens mij geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
snaptnie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Iets dergelijks heb ik ook wel eens, ik denk altijd na nat weer / wassen van de auto, waarna de auto langer dan een dag stil heeft gestaan. Ik ben er van overtuigd dat het de remblokken op de voorwielen zijn. Parkeerrem gebruik ik thuis niet, dus dat is het niet.
Had het laatst ook na een week op Schiphol. Volgens mij geen probleem.
Dit is volgens mij niet zo zeer een "issue" van EV's, dit gebeurt met mijn Corsa uit 2002 ook. Dat is de handrem die vast zit door vocht/roest, gebeurt bij mij als hij lang stil heeft gestaan of net uit de wasstraat komt. Nothing to worry about. :)

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Heb de mijne vandaag voor het eerst gezien bij de dealer. Nog 3 weken en ze mogen hem van Hyundai doorgeven. En wat viel direct op: die heeft een blackpack (wat in België in principe niet verkrijgbaar is). Dealer dacht dat ik blij zou zijn. Ik direct: had ik dat geweten, ik had een andere kleur genomen.

De enige reden dat ik deze grijze kleur gekozen had was omdat het de enige kleur was waarbij ik het nog ok vond met de grijze neus. Hoewel het zwart er zeker niet slecht uit ziet.

Nu nog de overname van mijn huidige wagen regelen, waarbij ze moeilijk doen en veel te weinig willen bieden omdat ze denken dat ik geen kant op kan. :X

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-05 17:57
Blokker_1999 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:33:
Ik direct: had ik dat geweten, ik had een andere kleur genomen.
Welke kleur?

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online
Fiery Red zag ik eigenlijk het meeste zitten qua kleur, maar had schrik dat die niet zo goed zou staan met dat grijze plastic. De dealer zelf (omdat hij zelf de wagen moest bestellen van Hyundai) wou dan weer voor Aurora Silver gaan had hij op dat moment geen koper, waarbij het grijze plastic imho ook niet echt goed past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
@Blokker_1999
Je kan altijd dit nog doen en als het na een tijdje gaat vervelen haal je het er weer af. Nu weet ik niet of dit in grijs of zilver is of welke kleur je ook zoekt.

YouTube: Sprühfolie? Dippen von Anbauteilen am Beispiel Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online
Als ik iets laat doen zal het vroeg of laat een volledige wrap van de wagen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-05 21:50
Hoe veilig is het noodrem systeem op de cruise control? Ik heb al een aantal keer flink in de ankers moeten gaan op de snelweg en vond dat de auto op dat moment te zacht afremde en kon het niet laten zelf bij te remmen...

Of remt het systeem iets later en harder bij en is het resultaat uiteindelijk hetzelfde?

polpol wijzigde deze reactie 21-05-2019 18:33 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online
Iemand hier die kan bevestigen of het laadprofiel van de Ioniq op A Better Route Planner correct is? Als ik een lading van 10% naar 90% zie op 25 minuten dan denk ik toch dat iemand daar wat te optimistisch met de cijfers is omgesprongen.

@polpol, ik zou verwachten dat als je adaptieve cruise control hebt opstaan dat deze zeer vroeg begint met vertragen. Hij houdt sowieso al voldoende afstand ten opzichte van het voorliggende voertuig. Als de noodremming moet ingrijpen dan wordt het echt kantje boortje in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:05
volgens mij klopt het redelijk goed. vorig jaar gebruikt voor oostenrijk vv

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 24-05 23:50

Als autohold aanstaat, gaat de parkeerrem automatisch op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefanovic45
Mijn ervaringen zijn ook dat die behoorlijk klopt, al moet je wel de weersomstandigheden meenemen van de dag, je kunt dat wel opgeven maar het is natuurlijk niet precies te voorspellen hoe hard de wind draait als je een route voorbereid.

Bij een 100+kW lader klopt die laadtijd van 10 naar 90 denk ik wel hoor. De batterij is klein dus hij zit ook zo weer vol ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

VmarcV schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:40:

Als autohold aanstaat, gaat de parkeerrem automatisch op.
Klopt. Kwam ik ook achter toen ik door de wasstraat wou. De auto bleef de hele tijd op de handrem staan, ook al zette ik de auto in de vrij :) Leermomentje: auto hold uit als je de wasstraat in rijdt (en overigens is dat ook de enige keer dat ik auto-hold uit zou willen, dus jammer dat deze setting niet onthouden wordt).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• cacofant
daar was ik idd ook al achter gekomen,.. de auto klapte bijna uit de baan toen de parkeerrem erop ging !
Uitzetten voor ik naar de wasstraat ga dus.. en dan niet vergeten de voet op de rem te houden bij het stoplicht ;-) autohold is echt wel fijn, is het eerste wat ik aanzet na het "starten"..

• Heath
Blokker_1999 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:33:
Heb de mijne vandaag voor het eerst gezien bij de dealer. Nog 3 weken en ze mogen hem van Hyundai doorgeven. En wat viel direct op: die heeft een blackpack (wat in België in principe niet verkrijgbaar is). Dealer dacht dat ik blij zou zijn. Ik direct: had ik dat geweten, ik had een andere kleur genomen.

De enige reden dat ik deze grijze kleur gekozen had was omdat het de enige kleur was waarbij ik het nog ok vond met de grijze neus. Hoewel het zwart er zeker niet slecht uit ziet.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nu nog de overname van mijn huidige wagen regelen, waarbij ze moeilijk doen en veel te weinig willen bieden omdat ze denken dat ik geen kant op kan. :X
Mooi kleurtje hoor, is dat nou de Iron Grey? Zo ja, dan wordt die van mij in exact deze configuratie geleverd over een paar weekjes. :)

• Supergrover767
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 24-05 10:05
Hé allemaal,

Iemand ervaring mee dat Android Auto ineens niet meer werkt in de Ioniq? Sinds deze week (ik ben hiervoor een week weggeweest zonder de auto) komt Android Auto niet meer op in de dashboard console als ik mijn mobiel aansluit met de kabel. Ik heb meest recente .apk (misschien nogmaals) gedownload van apkmirror om te proberen maar dat maakte geen verschil. Ook andere kabel geprobeerd dan kabel die tot nog toe altijd succesvol werkte maar dit maakte geen verschil....

En vraag 2: Waarom deed Google ook alweer eigenlijk zo moeilijk over ondersteuning voor Android Auto in NL (of rest van Europa)?

• Blokker_1999
  • Nu online
Yep, dat is de Iron Grey, nog 1 foto die ik had: https://1drv.ms/u/s!Ah6va-xfmqVshe1Yu7yZnszjj-oyjg

En betwijfel dat het dezelfde configuratie is. In België hebben we geen dakraam :'(

• Stefanovic45
Supergrover767 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:51:
Hé allemaal,

Iemand ervaring mee dat Android Auto ineens niet meer werkt in de Ioniq? Sinds deze week (ik ben hiervoor een week weggeweest zonder de auto) komt Android Auto niet meer op in de dashboard console als ik mijn mobiel aansluit met de kabel. Ik heb meest recente .apk (misschien nogmaals) gedownload van apkmirror om te proberen maar dat maakte geen verschil. Ook andere kabel geprobeerd dan kabel die tot nog toe altijd succesvol werkte maar dit maakte geen verschil....

En vraag 2: Waarom deed Google ook alweer eigenlijk zo moeilijk over ondersteuning voor Android Auto in NL (of rest van Europa)?
Android auto werkt bij mij wel, maar ik heb wel eens connectie problemen. Het lijkt alsof het kabeltje niet helemaal goed is, maar ik heb nu al twee verschillende kabels gebruikt.

• Heath
Blokker_1999 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:02:
Yep, dat is de Iron Grey, nog 1 foto die ik had: https://1drv.ms/u/s!Ah6va-xfmqVshe1Yu7yZnszjj-oyjg

En betwijfel dat het dezelfde configuratie is. In België hebben we geen dakraam :'(
Ah, prachtig! In dit licht zie je wél een hint van blauw zoals het plaatje op de Hyundai configurator doet vermoeden.
Wel gek dat jij geen dakraam zou krijgen en ik wel, je hebt toch gewoon de premium besteld?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joerivds

Gisteren opgehaald! Ook een Iron Grey.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02:26

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Stefanovic45 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Android auto werkt bij mij wel, maar ik heb wel eens connectie problemen. Het lijkt alsof het kabeltje niet helemaal goed is, maar ik heb nu al twee verschillende kabels gebruikt.
Ik heb ook regelmatig dat AA crashed. Aan de kabel lijkt het niet te liggen aangezien het met meerdere kabels gebeurt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Supergrover767
Standeman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook regelmatig dat AA crashed. Aan de kabel lijkt het niet te liggen aangezien het met meerdere kabels gebeurt.
Dank voor de respons. Aan de kabel kan het wel degelijk liggen heb ik uitgetest maar niet in mijn geval nu. Belangrijkste issue wat een kabel kan hebben is dat de aarding van de usb mantels van beide connectors niet met elkaar verbonden zijn. Soms met hele korte kabels levert dit geen problemen op. Bij kabels met officiële USB logo zouden de casings altijd met elkaar verbonden moeten zijn maar proefondervindelijk kwam ik erachter dat dit lang niet altijd zo is. Zonder deze verbinding lukt het bij korte kabels soms alsnog wel om een stabiele Android Auto connectie te krijgen. Hoe langer de kabel hoe groter de issues als hij niet aan specs voldoet.

• Henry_tw
polpol schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:32:
Hoe veilig is het noodrem systeem op de cruise control? Ik heb al een aantal keer flink in de ankers moeten gaan op de snelweg en vond dat de auto op dat moment te zacht afremde en kon het niet laten zelf bij te remmen...

Of remt het systeem iets later en harder bij en is het resultaat uiteindelijk hetzelfde?
Ik heb daar nooit last van eerder omgekeerd dat hij te vroeg gaat vertragen. het kan wel zijn dat als iemand vlak voor je invoegt hij de afstand kort laat omdat hij merkt dat de auto voor je versnelt.

Hyundai Ionic Orange

• Blokker_1999
  • Nu online
Heath schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Ah, prachtig! In dit licht zie je wél een hint van blauw zoals het plaatje op de Hyundai configurator doet vermoeden.
Wel gek dat jij geen dakraam zou krijgen en ik wel, je hebt toch gewoon de premium besteld?
Geen dakramen in België -O-

• Henry_tw
Heath schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:53:
[...]

dat is volgens mij spiegeling van de blauwe auto die er naast staat ;)

Hyundai Ionic Orange

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joerivds
Inderdaad zit er een blauwige gloed in het grijs, een beetje staalblauw. Echt heel mooi vind ik 8)

• N3D
polpol schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:32:

Het ligt er een beetje aan wat de instelling van ACC zijn voor ingrijpen je hebt 3 standen vroeg normaal en dat de auto later moet ingrijpen. Tevens kan je op je stuur kiezen wat voor afstand je auto op de voorligger moet hanteren. Als ik merk dat er flink geremd gaat worden zet ik hem snel op 2 streepjes dan remt hij zelf zelfs met een noodrem optijd af bij mij. Heb wel een keer meegemaakt met 1 streepje afstand en plots voorligger in de ankers ging de auto zelf niet hard genoeg afremde en moest ingrijpen. Hij gaat dan wel piepen dat ie het niet redt. Even broek poep momentje.

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:23
voor de mensen die hun ioniq via arval private lease hebben:
er zou een laadpas bij zitten twv €600,-
wat is jullie ervaring hiermee?

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

N3D schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:20:
Heb wel een keer meegemaakt met 1 streepje afstand en plots voorligger in de ankers ging de auto zelf niet hard genoeg afremde en moest ingrijpen. Hij gaat dan wel piepen dat ie het niet redt. Even broek poep momentje.
1 streepje op de ACC is dan ook wel verdomde dichtbij. Ik heb dan zonder remmen of gekke dingen al een broek-poep momentje. Op 80km/h wegen vind ik de 4 streepjes al te dichtbij eigenlijk. Op de snelweg gebruik ik minimaal 2 streepjes.
Motorfret schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:16:
Schijnbaar betaal je daar evt. startkosten van de laadpaal mee. Ik krijg in ieder geval gewoon rekeningen van de stroom die ik 'tank'.

zonoskar wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:20 (42%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Henry_tw
joerivds schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Inderdaad zit er een blauwige gloed in het grijs, een beetje staalblauw. Echt heel mooi vind ik 8)
Moet hij wel naast een blauwe auto geparkeerd staan ;)

Hyundai Ionic Orange

• John_Otters
  • Laatst online: 13:34
Stefanovic45 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:43:

+1
Nog niet alle kabels in huis uitgeprobeerd, maar ik kan al wel zeggen dat de USB aansluiting niet goed is in mijn auto. Volgens mij heb ik het al eerder ergens geroepen in dit forum, maar probeer de kabel er niet volledig in te steken: ongeveer een mm over laten. Als je hem er helemaal in steekt, is het contact niet 100% en dan vliegt de connectie eruit bij elke hobbel.
Supergrover767 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:51:
Google doet niet moeilijk, Nederlandse wetgeving doet moeilijk ;)

John_Otters wijzigde deze reactie 22-05-2019 18:36 (18%)

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

• daemonix
  • Niet online
Nee, de Nederlandse wetgeving doet niet moeilijk. Dat is het smoesje van de dealers. Als dat wel het geval zou zijn dan zou Apple car ook niet mogen.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:38
daemonix schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:15:
Nee, de Nederlandse wetgeving doet niet moeilijk. Dat is het smoesje van de dealers. Als dat wel het geval zou zijn dan zou Apple car ook niet mogen.
Wat heeft een dealer daar nou weer mee te maken? 8)7

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Tom Paris
daemonix schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:15:
Het gaat weldegelijk om de wetgeving, specifiek de interpretatie daarvan. De Nederlandse wet zegt dat je tijdens het rijden je smartphone niet mag bedienen. In eerdere rechtzaken is al geoordeeld dat het bedienen van een smartphone in een houder (dus niet in de hand) daarmee ook verboden is. Met Android Auto en Apple CarPlay bedien je je smartphone via het scherm in je auto. Apple interpreteert dit als indirect en dus niet per wet verboden, Google interpreteert dit als direct en dus wel per wet verboden.

Zo ontstaat een grijs gebied waar wetgeving achterloopt op de techniek.

• daemonix
  • Niet online
Dat is een kul argument want daarmee zou een Tomtom ook niet mogen, die kan immers ook je telefoon bedienen. Daarnaast mag dan geen enkel navigatiesysteem. Dus nee, dat is niet de reden. Google heeft de reden nooit bekend gemaakt.

Dit is de interpretatie van de dealers die met dat verhaaltje aan komen zetten. Pure speculatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc O.
Tom Paris schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:09:
In eerdere rechtzaken is al geoordeeld dat het bedienen van een smartphone in een houder (dus niet in de hand) daarmee ook verboden is.
Er is onlangs toch een uitspraak geweest dat het niét strafbaar is om een telefoon te bedienen wanneer deze in een vaste houder zit?

• N3D
Vandaag heb ik mijn Ioniq ingeleverd bij een schadeherstel bedrijf. Ik heb nu voor een paar dagen een Toyota CHR gekregen ik moet zeggen ik mis mijn auto nu al na 1 uur lang durende rit.

Voor de gene die zich afvraagt waarom mijn auto bij een schadeherstel staat. Afgelopen week is er een vrouwke die helaas op haar telefoon zat in de file achterop bij mij ingereden met een redelijke snelheid. Ik heb zelf 4 dagen enorm last gehad van mijn ribben en rug. De auto had de inpakt gelukkig goed opgevangen enigste schade was de achterbumper was wel helemaal kapot en een plastic onderplaat bij het achterste gedeelte.

• Tom Paris
daemonix schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:29:
Dat is een kul argument want daarmee zou een Tomtom ook niet mogen, die kan immers ook je telefoon bedienen. Daarnaast mag dan geen enkel navigatiesysteem. Dus nee, dat is niet de reden. Google heeft de reden nooit bekend gemaakt.

Dit is de interpretatie van de dealers die met dat verhaaltje aan komen zetten. Pure speculatie.
Navigatiesysteem is geen smartphone...

• John_Otters
  • Laatst online: 13:34

Dealers hebben er niets mee te maken: Google zet Android Auto niet in de playstore voor ons. Iets met google en wetgeving dus. :P

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

• Heath
N3D schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:50:
Vandaag heb ik mijn Ioniq ingeleverd bij een schadeherstel bedrijf. Ik heb nu voor een paar dagen een Toyota CHR gekregen ik moet zeggen ik mis mijn auto nu al na 1 uur lang durende rit.

Voor de gene die zich afvraagt waarom mijn auto bij een schadeherstel staat. Afgelopen week is er een vrouwke die helaas op haar telefoon zat in de file achterop bij mij ingereden met een redelijke snelheid. Ik heb zelf 4 dagen enorm last gehad van mijn ribben en rug. De auto had de inpakt gelukkig goed opgevangen enigste schade was de achterbumper was wel helemaal kapot en een plastic onderplaat bij het achterste gedeelte.
Heavy, spoedig herstel toegewenst!

Is er al zicht op hoe lang je in die abominatie moet rijden? ;)
Marc O. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:39:
[...]

Er is onlangs toch een uitspraak geweest dat het niét strafbaar is om een telefoon te bedienen wanneer deze in een vaste houder zit?
Nou ben ik niet zo goed met het jargon, maar dit klinkt als de rechtzaak waar je het over hebt:
https://www.rechtspraak.n...uto-is-niet-verboden.aspx

Dit NU.nl artikel is een stuk leesbaarder en lijkt uit dezelfde periode te komen, dus volgens mij klopt het wat je zegt:
https://www.nu.nl/interne...rijden-niet-verboden.html
......
De dealers bepalen niet of een bepaalde APK wel of niet zichtbaar mag zjin in de Google Play store. Het gaat hier om compleet verschillende bedrijven, ik begrijp jouw redenatie niet helemaal? Kun je die proberen toe te lichten? :)

Heath wijzigde deze reactie 23-05-2019 18:10 (44%)

• cacofant
Motorfret schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:16:
Heb je niets aan. Nog nooit gebruikt in 7 maanden. 600 euro tegoed is alleen maar tegoed voor start en transactiekosten. Maar dan ben ik nog duurder uit dan met de prijsvechters.

• daemonix
  • Niet online
De toelichting: dealers roepen dat Android auto niet beschikbaar is omdat het niet mag. Google heeft zich nooit uitgesproken over het hoe en waarom apps wel of niet in een geografisch gebied wordt vrijgegeven. Dealers baseren zich derhalve op lucht. Warme lucht.

Op mijn vraag waarom Apple carplay dan wel mag hebben ze dan ook geen antwoord. Wel het lulsmoesje dat Google het doet omdat je geen telefoon in de hand mag houden. Duh. Ik programmeer de meeste bestemmingen ofwel van te voren met keyboard ofwel met voice, net als je bij een Apple zou doen.

Waar leest @John_Otters dat Google Android Auto niet publiceert vanwege wetgeving?

@N3D Sterkte, en fijn dat je weer van je lichamelijke klachten af lijkt te komen. Balen, die telefoon gebruikers tijdens het rijden...

En voor de oplettende lezers: een navigatie systeem zoals Tomtom laat toe dat je dat gebruikt als systeem om je telefoon te bedienen, zowel handsfree als via keyboard op de Tomtom. Wat mocht er ook alweer niet?

@cacofant Wij hebben inmiddels een klacht bij onze dealer ingediend, het wordt erg misleidend gebracht en de dealer zegt dat hij deze regels niet kende (de 600 euro wordt alleen voor het starttarief gebruikt). Wordt vervolgd.

daemonix wijzigde deze reactie 23-05-2019 18:52 (10%)

• cacofant
@daemonix

Denk dat je daar toch niks mee bereikt.
Heb ik Arval ook onder de neus gewreven.
Toen ik hiernaar ging informeren toen ik de auto net had kwam de aap pas uit de mouw.

Het was alleen voor afkoop start tarief.
Dus heb je er niet echt wat aan met de prijsvechters..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supergrover767
John_Otters schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:34:
[...]

+1
Nog niet alle kabels in huis uitgeprobeerd, maar ik kan al wel zeggen dat de USB aansluiting niet goed is in mijn auto. Volgens mij heb ik het al eerder ergens geroepen in dit forum, maar probeer de kabel er niet volledig in te steken: ongeveer een mm over laten. Als je hem er helemaal in steekt, is het contact niet 100% en dan vliegt de connectie eruit bij elke hobbel.

[...]

Google doet niet moeilijk, Nederlandse wetgeving doet moeilijk ;)
Ow geen last van gehad tot nog toe dat connector niet OK was. Ik dacht het even gevonden te hebben omdat ik waarschuwingen kreeg over vol intern geheugen van m'n telefoon maar jammergenoeg heeft opschoning ook niet geholpen. Nog even originele kabeltje opduikelen binnenkort. (Ik gebruik nu prettig compact krulsnoertje die het precies redt tot 'telefoonbakje' in middenconsole. Wel ideaal geen kabelrotzooi in grote bak middenconsole. En kabeltje werkte ook prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:23
cacofant schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:49:
[...]

Heb je niets aan. Nog nooit gebruikt in 7 maanden. 600 euro tegoed is alleen maar tegoed voor start en transactiekosten. Maar dan ben ik nog duurder uit dan met de prijsvechters.
heb 'm wel (sporadisch) gebruikt, maar de start en transactiekosten worden ook gewoon doorberekend.
vandaar ook mijn vraag.

gebruik voor snelladen de Maingau.
en voor de langzame publieke palen de TNM pas die ik dus bij de auto heb gekregen van Arval.
(wordt misschien 1x per maand gebruikt). vandaar tot op heden iig geen noodzaak gezien om een andere pas aan te vragen.

Motorfret wijzigde deze reactie 24-05-2019 11:47 (22%)

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Volgens mij moeten die startkosten juist dus niet berekend worden. Ik zou even met Arval bellen..

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True