Dit zijn inderdaad de betere temperaturen. Gisteren verbruik gereset en 100 km door de polder gereden en had nog 67% over, verbruik was 8,6 kWh op 100 km. Dan wel met de Ioniq 28 kWh en een klein stukje snelweg. Verder binnendoor een snelheid van 70-80 km/h aangehouden.HTT-Thalan schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:49:
Ik moet mijn dochter weer van een logeerpartijtje ophalen in Breda dus gezien het weer een prima hypermile opportunity.
Er is een Fransman geweest die met de Ioniq een record van dik 400km heeft gereden maar dat was met gemiddeld 45km/u en dat is niet veilig of praktisch voor deze rit.
Dus ben ik met een volle batterij van huis vertrokken, zonder airconditioning, audio op max 30 en de sub staat altijd op +9 bij mij. Bandendruk was 2.6 bar koud en loopt tijdens het rijden op tot 2.8 a 2.9. Buitentemperatuur was 15 graden bij vertrek en liep op tot 18 graden waarna ik mechanische ventilatie aan heb gezet. Toen het richting de 21 graden begon te gaan heb ik ook de stoelventilatie ingeschakeld.
Toen de accu 75% aangaf had ik iets meer dan 105km gereden. Gemiddeld verbruik was 9.3kwh/100km. De auto hield het zelf op 385km totale range (gereden + resterend bereik). Ik hanteer daarbij max 90km/h en slipstreamen achter vrachtwagens wanneer mogelijk.
Bij 56% nu aan de snellader gestopt voor een plaspauze en dit berichtje te tikken. Ik weet dat ik totaal minimaal 500km moet rijden vandaag en ga proberen met zo min mogelijk resterend bereik thuis aan te komen om zo goedkoop mogelijk te hebben gereden aangezien wij thuis met 100% eigen zonnestroom kunnen laden.
Ik denk dat als je echt je best doet, binnen de grenzen van redelijkheid en veiligheid, 400km te doen is met de 38kwh Ioniq. Daarbij moet vermeld worden dat ik de versie met zonnedak heb en niet de originele ecosaver banden, ik heb Continental allseasoncontact 2 banden met meer grip dan de originele. Meer weerstand dus, al zal het verschil misschien minimaal zijn. Auto zelf is uit 2021 met momenteel 73k gelopen.
Met welke auto doe je dat na? Ik denk alleen de model 3?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1