Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 22:48

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Goudvis schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:08:
Onze Saris Alba (oid? Hijs al oud) moest mee voor een weekje weg ivm extra spullen.
Een wat?

Oh, een aanhangwagen. Ik was al niet zo sterk in hondenrassen, maar google maakte een hoop duidelijk.

Ook via Google, het Feitenboekje 2025:
Feitcode P 182: een aanhangwagen voortbewegen terwijl in het kentekenregister of op het kentekenbewijs geen maximum te trekken massa aanhangwagen is vermeld

Boete voor voertuigen uit de klasse personenauto: € 550
Zelf weten hoor. Check ook even je verzekeringspolis op uitsluitingen.

[ Voor 9% gewijzigd door TwOkkie op 22-05-2025 21:08 . Reden: opmaak ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-06 13:11
1rr1tantemug schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:30:
Het is goed dat er nu langzaamaan mogelijkheden ontstaan voor reparaties waarbij het kostenplaatje niet catastrofaal is, maar de bekendheid ervan is inderdaad minimaal om het zo uit te drukken. Zag op Autoweek recent nog deze review van een Ioniq uit 2017, waarvan de eigenaar een duizelingwekkende offerte kreeg voor vervanging van een defecte motor.
Oh man! Als die eigenaar op de hoogte was geweest van dit topic of reparatie mogelijkheid bij van der Wou dan had hij zijn Ioniq nu misschien nog wel gehad!! :N

Echt bizar hoe Hyundai hier mee omgaat. Dit kost ze heel wat klanten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb voor mijn nieuwe Auto allemaal accessoires gekocht. Maar nu wil vrouwlief dat ook voor haar 38kWh maar daar kan ik weinig voor vinden op onze oosterse favoriete webshops.
Hebben jullie nog accessoires gevonden welke goed werken? Ben benieuwd.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
alles zit er al op en aan. niks extra nodig.
wellicht een telefoonhouder op het ventilatierooster?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:07
BarryH schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:41:
alles zit er al op en aan. niks extra nodig.
wellicht een telefoonhouder op het ventilatierooster?
Die zoek ik ook. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
action

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Nah, dat is meestal universeel en wat gammel, ik zoek eigenlijk iets beters, iets van Brodit ofzo.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11

Super_ik

haklust!

Dit bakje voor in de arm steun misschien iets? https://nl.aliexpress.com/item/1005003563685141.html
Ik heb die zelf en vind het een zeer nuttige toevoeging

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joriz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
Ja dat bakje heb ik ook. Ideaal. Nu is het geen diep gat maar heb ik gewoon wat vakjes voor muntjes, laadpassen en een usb kabel. Er onder kan je alsnog wat zut verstoppen die je bijna nooit nodig hebt.

Je merkt wel dat bakje niet officieel is maar het zit 99,5% goed dus valt niet heel erg op dat het er niet hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:31
Mijn smartevse geeft aan charging 28A en ik hoor het systeem aan de laadpaalzijde duidelijk klikken (maar stroomverbruik is 600w op dit moment in het huis, terwijl dit meer tegen de 7kw moet zijn), laad icoon in de auto wordt rood maar ik krijg geen laadtijd te zien. Na enkele minuten gaat het icoon uit, al die tijd kan ik de laadkabel zelf loshalen uit de auto, is dit dan het symptoom van een defecte actuator? Thuisgekomen met 4% dus een andere lader testen gaat ook ff niet makkelijk.

De release in de kofferbak losgetrokken en hij laadt nu op. Even in de gaten houden of dit blijft gebeuren, anders heb ik denk ik de trifecta te pakken: 12v accu gedaan, verdamper is besteld bij de dealer en dan nog de actuator :+ ohja, de lagers kunnen nog :')

[ Voor 51% gewijzigd door sigmundfreund op 24-05-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33

mvt

ja ik ja

Heeft iemand zijn verlopen Bluelink al weer aan de praat gekregen? Ik had Hyundai Nederland via de chat om hulp gevraagd, die gaven een mailadres, maar nog geen reactie

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Zo, ik zit nu bij van der Wou en Evert is as we speak bezig met mijn Ioniq. Een APK, beurt en nieuwe banden.

Moet ik nog voor handtekeningen vragen van Evert voor iemand? Hij is zo populair in dit forumtopic :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickvdwaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:56
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:24:
Zo, ik zit nu bij van der Wou en Evert is as we speak bezig met mijn Ioniq. Een APK, beurt en nieuwe banden.

Moet ik nog voor handtekeningen vragen van Evert voor iemand? Hij is zo populair in dit forumtopic :+
Misschien een idee om "Evert Approved" bumperstickers te laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-06 05:35
Mijn Bluelink was verlopen.
Ik heb het abonnement verlengd en een bevestiging bevestiging gekregen.
Vandaag was de proefperiode afgelopen en vervolgens is mijn account gedeactiveerd.
Alle instellingen weg en geen live-service meer. :?
Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door kuijpie. op 26-05-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
kuijpie. schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:27:
Heb het abonnement verlengt, bevestiging gekregen.
Vandaag was de proefperiode afgelopen en vervolgens is mijn account gedeactiveerd.
De topic search al gebruikt?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-05 15:07
Wij hebben een Hyundai Ioniq 28KWH van 2018 maar die heeft sinds een jaar airco problemen. De airco is inmiddels 3 keer opnieuw gevuld maar de laatste keer was deze binnen 1 dag leeg. Er is door de garage niet vast te stellen waar de lekkage zit en daarom verwacht men dat deze in de condensor zit achter het dashboard. Onze garage heeft gebeld met de Hyundai dealer en die bevestigde dat dit een vaker voorkomend probleem is. Hier zou echter het volledige dashboard uitgebouwd moeten worden. Dit is dus een zeer kostbare klus. Is iemand hier bekend met dit probleem en zijn er wellicht alternatieve oplossingen dan het hele dashboard uitbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:19
@Griffen83

Bekend probleem, zoek eens in dit topic op 'airco'.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 15:19
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:24:

In de zilvergrijze of de blauwe Ioniq? Ik kwam de mijne rond 13.45 brengen voor de airco en ik heb er twee rond zien rijden dus ws hebben we naar elkaar kunnen zwaaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 13:39
Griffen83 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:06:
Wij hebben een Hyundai Ioniq 28KWH van 2018 maar die heeft sinds een jaar airco problemen. De airco is inmiddels 3 keer opnieuw gevuld maar de laatste keer was deze binnen 1 dag leeg. Er is door de garage niet vast te stellen waar de lekkage zit en daarom verwacht men dat deze in de condensor zit achter het dashboard. Onze garage heeft gebeld met de Hyundai dealer en die bevestigde dat dit een vaker voorkomend probleem is. Hier zou echter het volledige dashboard uitgebouwd moeten worden. Dit is dus een zeer kostbare klus. Is iemand hier bekend met dit probleem en zijn er wellicht alternatieve oplossingen dan het hele dashboard uitbouwen?
die van mij wordt woensdag vervangen, idd hele dashboard eruit, ze willen de auto al vroeg op de dag hebben.
Ik heb het geluk dat dit onder de Bovag garantie valt, anders heb ik kosten van 1700 - 2700 voorbij zien komen.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 18:11

Super_ik

haklust!

Griffen83 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:06:
Is het een optie om bij van de Wou langs te gaan? Bij mij was de airco pomp lek. Ik dacht ook dat het de condensor was, maar die bleek (nog?) niet lek te zijn.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Silvin schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:41:
[...]

In de zilvergrijze of de blauwe Ioniq? Ik kwam de mijne rond 13.45 brengen voor de airco en ik heb er twee rond zien rijden dus ws hebben we naar elkaar kunnen zwaaien :)
Hahaha het wordt nog druk daar met Tweakers :+

Die van mij is blauw. Rond die tijd vertrok ik ongeveer 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Hahaha het wordt nog druk daar met Tweakers :+

Die van mij is blauw. Rond die tijd vertrok ik ongeveer 😁
Haha, ik was er ook rond die tijd met mijn grijze en kwam een grijze tegen, ik stak mijn hand nog op. Ik kwam bij Profibike vandaan en ging richting Rotterdam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 20:06
kuijpie. schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:27:
Ik heb het abonnement verlengd en een bevestiging bevestiging gekregen.
Nee, ik kreeg begin mei ook de melding dat het ging verlopen. Daarna kwam een extra periode en nog een proefperiode oid. Inmiddels is het overgezet. Heb je het abonnement van 3 euro pm genomen (bluelink plus) want dat is het enige wat op deze versie leek te werken?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Voor mijn rit gisteren naar Dongen maar weer eens tot 100% vol geladen en ben met een bereik van 264km vertrokken. Bij aankomst na 83km in Dongen had ik nog 190km over en had een verbruik van 9,2kWh.100km. Op de terugweg had ik hetzelfde verbruik en nog 114km (of was het nu 104km maar blijft netjes) over op de GOM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 10:46
PeterZ(on) schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:17:
Voor mijn rit gisteren naar Dongen maar weer eens tot 100% vol geladen en ben met een bereik van 264km vertrokken. Bij aankomst na 83km in Dongen had ik nog 190km over en had een verbruik van 9,2kWh.100km. Op de terugweg had ik hetzelfde verbruik en nog 114km (of was het nu 104km maar blijft netjes) over op de GOM. :)
Chapeau!
Ik vind dit echt noemenswaardig. Als ik ook maar in de buurt kom van 11kWh/100km dan rijdt ik op B wegen niet harder dan 80km/u.

Wel Michelin All seasons. En ja ik rijdt over het algemeen redelijk door (gemiddelde snelheid 80/90km/u).

Laat je bijvoorbeeld elk jaar de Ioniq onderhouden en worden de remmen dan geserviced? Die knarsen er redelijk op los bij mijn 28kWh model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
fx500 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Chapeau!
Ik vind dit echt noemenswaardig. Als ik ook maar in de buurt kom van 11kWh/100km dan rijdt ik op B wegen niet harder dan 80km/u.

Wel Michelin All seasons. En ja ik rijdt over het algemeen redelijk door (gemiddelde snelheid 80/90km/u).

Laat je bijvoorbeeld elk jaar de Ioniq onderhouden en worden de remmen dan geserviced? Die knarsen er redelijk op los bij mijn 28kWh model.
Thnx :) Het meeste was toch wel snelweg maar dan rustig rechts met 95kmh op de ACC en dan is het afhankelijk wat er voor mij zit en haast heb ik niet. Ja elk jaar onderhoud bij de dealer maar of die echt iets doen vraag ik mij af. Met de remmen heb ik geen probleem want ik parkeer altijd op een helling en dan worden de remmen daadwerkelijk ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
PeterZ(on) schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:13:
[...]

Haha, ik was er ook rond die tijd met mijn grijze en kwam een grijze tegen, ik stak mijn hand nog op. Ik kwam bij Profibike vandaan en ging richting Rotterdam. :)
Hahaha, 3 tweakers die op 1 dag daar hun Ioniq brengen voor onderhoud _O-

Evert had het erover dat er nog iemand uit Zoetermeer was. Dat ben jij dan denk ik, gezien je het hebt over een afstand van 82 km :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:34:
[...]

Hahaha, 3 tweakers die op 1 dag daar hun Ioniq brengen voor onderhoud _O-

Evert had het erover dat er nog iemand uit Zoetermeer was. Dat ben jij dan denk ik, gezien je het hebt over een afstand van 82 km :)
Nee hoor, :) ik ben niet bij vd Wou geweest, ik ging alleen mijn fiets ophalen bij Profibike. Had nog wel ff het idee om er naartoe te gaan om er te kijken maar heb dat toch maar niet gedaan, ik heb niets nodig en heb op dit moment ook geen vragen en ik hou ze dan ook alleen maar van hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 22:32
Ik ben vandaag ook naar de dealer geweest voor een beurt. Ze hebben meteen het interieur filter vervangen. Ik was in totaal €152,— kwijt.

Maar als ik nu de ventilator aanzet hoor ik een brommend geluid bij het Dashboard aan de rechterzijde. Dit was eerst nog niet.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Jovink538 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:07:
Ik ben vandaag ook naar de dealer geweest voor een beurt. Ze hebben meteen het interieur filter vervangen. Ik was in totaal €152,— kwijt.

Maar als ik nu de ventilator aanzet hoor ik een brommend geluid bij het Dashboard aan de rechterzijde. Dit was eerst nog niet.
Is dit normaal?
Dat valt helemaal niet tegen dat bedrag, dat hoor je wel eens anders. :) Misschien een blaadje tegen de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:29:
[...]

Dat valt helemaal niet tegen dat bedrag, dat hoor je wel eens anders. :) Misschien een blaadje tegen de ventilator.
of iets misgegaan bij plaatsen interieurfilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
BarryH schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:32:
[...]

of iets misgegaan bij plaatsen interieurfilter
Dat kan bijna niet lijkt mij, past maar op één manier toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fx500
Jovink538 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:07:

Is dit normaal?
Toevallig laatst hetzelfde gehad... Als je wil kun je dit doen. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82399706

Of even terug gaan naar de dealer.
Is 10 min. werk. Er vallen heel snel blaadjes door de kachelmotor heen helaas. Misschien een idee om een gaasje net onder het filter te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
PeterZ(on) schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:39:
[...]

Nee hoor, :) ik ben niet bij vd Wou geweest, ik ging alleen mijn fiets ophalen bij Profibike. Had nog wel ff het idee om er naartoe te gaan om er te kijken maar heb dat toch maar niet gedaan, ik heb niets nodig en heb op dit moment ook geen vragen en ik hou ze dan ook alleen maar van hun werk.
Ah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen! Maar toch wel grappig dat 3 Tweakers met Ioniq daar in die hoek zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Ah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen! Maar toch wel grappig dat 3 Tweakers met Ioniq daar in die hoek zijn :P
Ja idd, en er zullen er wel meer komen denk ik, tenzij de dealers ook dit soort reparaties gaan doen maar dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren.

Ik denk dat er daarom steeds meer van zulke EV-specialisten gaan komen die dan natuurlijk ook veel meer ervaring krijgen en hun knowhow vergroten en daarmee hun voorsprong. Volgens mij gooien de dealers hun eigen glazen in door niet op reparatie in te zetten maar alleen op vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
PeterZ(on) schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Ja idd, en er zullen er wel meer komen denk ik, tenzij de dealers ook dit soort reparaties gaan doen maar dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren.

Ik denk dat er daarom steeds meer van zulke EV-specialisten gaan komen die dan natuurlijk ook veel meer ervaring krijgen en hun knowhow vergroten en daarmee hun voorsprong. Volgens mij gooien de dealers hun eigen glazen in door niet op reparatie in te zetten maar alleen op vervangen.
Absoluut. Iemand die een complete bak of motor moet laten vervangen bij Hyundai (of welke fabrikant dan ook) komt daarna nooit meer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

iGadget

Wowsers!

Ook net terug van een bezoekje aan Evert :D
50% geslaagd - de olie is vervangen (en was nodig ook, wat een donker goedje kwam eruit!) maar helaas bleek ik niet de juiste ABS sensor te hebben geregeld. Note to self - ga er nooit blind vanuit dat degene van wie je iets koopt geen fouten kan hebben gemaakt en dubbel-check *altijd* maten en partnummers...

Ik moet dus nu de sensor alsnog gaan bestellen en dan nog een keer richting Dongen. Weet iemand toevallig een toko die ze op voorraad heeft? Want bij Amazon / Ebay etc. variëren de levertijden van enkele weken tot ruim anderhalve maand...

[Edit] Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn - èn bizar veel goedkoper èn (heel) mss wel binnen een week geleverd. Wat denken jullie? https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 15% gewijzigd door iGadget op 28-05-2025 15:40 . Reden: Ali heeft 'm... Maar durf ik dat? ]

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:51
iGadget schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:25:
Ook net terug van een bezoekje aan Evert :D
50% geslaagd - de olie is vervangen (en was nodig ook, wat een donker goedje kwam eruit!) maar helaas bleek ik niet de juiste ABS sensor te hebben geregeld. Note to self - ga er nooit blind vanuit dat degene van wie je iets koopt geen fouten kan hebben gemaakt en dubbel-check *altijd* maten en partnummers...

Ik moet dus nu de sensor alsnog gaan bestellen en dan nog een keer richting Dongen. Weet iemand toevallig een toko die ze op voorraad heeft? Want bij Amazon / Ebay etc. variëren de levertijden van enkele weken tot ruim anderhalve maand...

[Edit] Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn - èn bizar veel goedkoper èn (heel) mss wel binnen een week geleverd. Wat denken jullie? https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Ze hebben hem in dit topic al vaker gekocht op Ali en vervangen. Dat bleek prima te werken. Ik zou de gok gewoon nemen. Mijn ervaring is dat die pakketjes tegenwoordig best vlot binnen kunnen zijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Headshot_NL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:42:
[...]

Ze hebben hem in dit topic al vaker gekocht op Ali en vervangen. Dat bleek prima te werken. Ik zou de gok gewoon nemen. Mijn ervaring is dat die pakketjes tegenwoordig best vlot binnen kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jxWh9lZvx14SXyHmfz1wMPohmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQZfWNgbYTkKnul8GbpljOK8.jpg?f=fotoalbum_large Fingers crossed :)
90 cent... bizar. Echt bizar.

[Edit] Neeeeeeeee... |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vh1ddjl-k8394Ysq_naFnVi3W0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tAjVeOazzpKaknyNVt5tBrZE.jpg?f=user_large
Kan dit nog minder worden of moet ik doorshoppen? De afspraak bij van der Wou staat voor volgende week, daarna gaat Evert op vakantie :|

[ Voor 20% gewijzigd door iGadget op 28-05-2025 16:14 . Reden: 12 dagen voordat ze 'm gaan verzenden?! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@iGadget Daarom heb ik twee van de juiste sensoren hier liggen in afwachting tot er een defect gaat!
Je mag er wel eentje van me overnemen, maar ik woon in zuid-Frankrijk. :o
Overigens is die link van je wel extreem goedkoop, ik had er geloof ik iets van een tientje per stuk voor betaald meen ik te herinneren.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1.9GJ
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:02
mvt schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:16:
Heeft iemand zijn verlopen Bluelink al weer aan de praat gekregen? Ik had Hyundai Nederland via de chat om hulp gevraagd, die gaven een mailadres, maar nog geen reactie
Hier ook nog steeds het zelfde probleem. Dat mail adres al twee keer naar gemaild, maar nog geen enkele reactie helaas. Ook de dealer geraagd, maar die krijgt ook geen reactie. Hij geeft aan dat ze het erg druk hebben bij BlueLink en dat er veel problemen zijn. Erg irritant, iedere keer als ik de auto start, moet ik de melding wegdrukken dat ik BlueLink later wil installeren....

|| Solar 8kWp oost + 11kWp west + Deye 12K-SG04LP3-EU + 30kWh LiFePo4 Seplos || Panasonic 5kW monoblock || Hyundai Ioniq 38kW || Alfen laadpaal ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 22:32
fx500 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:29:
[...]

Toevallig laatst hetzelfde gehad... Als je wil kun je dit doen. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82399706

Is 10 min. werk. Er vallen heel snel blaadjes door de kachelmotor heen helaas. Misschien een idee om een gaasje net onder het filter te plaatsen.
Bedankt ik ga het wel proberen.

Van het bedrag wat ik voor de beurt betaalde gaan nog 15% van af. Voor de eerste service beurt na de aankoop ging er nog 15% procent van af.

En ik heb weer een mobiliteitspas gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:34

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Roel1.9GJ schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:02:
[...]

Hier ook nog steeds het zelfde probleem. Dat mail adres al twee keer naar gemaild, maar nog geen enkele reactie helaas. Ook de dealer geraagd, maar die krijgt ook geen reactie. Hij geeft aan dat ze het erg druk hebben bij BlueLink en dat er veel problemen zijn. Erg irritant, iedere keer als ik de auto start, moet ik de melding wegdrukken dat ik BlueLink later wil installeren....
Dit kun je ergens veranderen in de Bluelink-instellingen in de auto. Er zit ergens een menu waarin je iets van 'waarschuwingen kunt uitschakelen', dan krijg je die niet de hele tijd.

Ik heb overigens hetzelfde probleem met Bluelink, krijg al meer dan een week geen reactie. Ik had gehoopt dat een dealer misschien kon helpen, maar begrijp uit dit topic dat dat dus geen zin heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digilb
  • Laatst online: 14:19
Over een paar weken is mijn Ioniq 5 jaar oud. Voor 700 euro kan ik 2 jaar extra garantie afsluiten. Ik twijfel hier enorm over.
De reparatiekosten zijn (zoals ik het hier lees) enorm hoog. (Ook bij andere autobedrijven, eerlijk gezegd.) De verlengde garantie geeft mij wel enige gemoedsrust.
Aan de andere kant is de dekking niet zo goed als gedurende de eerste 5 jaren. En de accu heeft 8 jaar garantie (correct?) dus daar hoeft het ook niet voor.

Kortom : wat hebben jullie gekozen, of wat zijn jullie van plan om te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

digilb schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:08:
Over een paar weken is mijn Ioniq 5 jaar oud. Voor 700 euro kan ik 2 jaar extra garantie afsluiten. Ik twijfel hier enorm over.
De reparatiekosten zijn (zoals ik het hier lees) enorm hoog. (Ook bij andere autobedrijven, eerlijk gezegd.) De verlengde garantie geeft mij wel enige gemoedsrust.
Aan de andere kant is de dekking niet zo goed als gedurende de eerste 5 jaren. En de accu heeft 8 jaar garantie (correct?) dus daar hoeft het ook niet voor.

Ik heb het wel gedaan destijds. Niet nodig gehad en sinds januari is ook die 2 jaar extra verlopen. Als het je gemoedsrust geeft zou ik zeggen - doen. Het bedrag vergeet je (uiteindelijk). Maar als je in die 2 jaar toch iets groots krijgt wat gedekt had kunnen zijn en je hebt het niet gedaan... Dat blijft je wel bij gok ik zo.
Maar het blijft idd een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Hoi :w

Ik heb hetzelfde aan de zeis en ik had eigenlijk al een beetje voor mezelf besloten het niet te gaan verlengen. Het is toch 700€ en eigenlijk maak ik me alleen zorgen om de motor - en dan nog in de zin dat het een dure vervanging is. Nu is er denk ik niets mee aan de hand. Verder is het inderdaad een verzekering die diverse uitsluitingen heeft, dus het is ook niet helemaal een 1:1 verlening van je garantie.

Mijn auto staat nu net boven de 106K KM en als die 2 jaar garantie voorbij is verwacht ik dat we op 170K KM staan óf dat ik mezelf toch gek genoeg gemaakt heb om een andere auto te kopen tzt.
Ik klop het buiten even af op wat hout en ik ga het proberen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)

Ik vind het een hoop geld en dan ben je nog niet onbeperkt gedekt. Even terugkijkend, als ik die verzekering na 5 jaar had genomen was die al afgelopen toen eind vorig jaar de ABS sensor defect raakte. Kortom, 700 euro betaald en na afloop die sensor kosten zelf moeten betalen. Die 700 euro ben je zeker kwijt en of er echt iets stuk gaat is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 09:18
Heb het wel gedaan, de term verlengde garantie is een beetje misleidend dus wees je daar van bewust. Het was het mij wel waard om een beetje gemoedsrust te hebben dat als er iets groots kapot gaat het grotendeels gedekt is.

*psnprofiles*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
TijsZonderH schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Dit kun je ergens veranderen in de Bluelink-instellingen in de auto. Er zit ergens een menu waarin je iets van 'waarschuwingen kunt uitschakelen', dan krijg je die niet de hele tijd.

Ik heb overigens hetzelfde probleem met Bluelink, krijg al meer dan een week geen reactie. Ik had gehoopt dat een dealer misschien kon helpen, maar begrijp uit dit topic dat dat dus geen zin heeft...
Tsja, de dealers zijn niet altijd de hulplijn die je hoopt bij Hyundai. Genoeg verhalen hier in het topic over dealers met 0 kennis of 0 zin. Wij zijn aan het oriënteren op een Ioniq 5 voor naast de Ioniq classic maar een dealer hier in de de buurt wilde er echt helemaal niet aan. Dat was geen vergelijk met de Ioniq Classic en probeerde ons heel de tijd naar een Kona te praten. Bij de gratie van de verkoper mochten we dan wel even kijken in een Ioniq 5 maar daarna wilde (en ging) hij zsm z'n kantoortje in. Ik kreeg het gevoel dat hij niet kon voorstellen dat we in een Ioniq 28kwh reden en dan een Ioniq 5 zouden kunnen betalen. Nou ja, dan breng ik mijn geld maar ergens anders naartoe I guess.

Jij hebt wel het geluk dat je voor hardwarereparaties in de buurt woont van de Ioniq specialist in Dongen :) Maar hopelijk is dat voorlopig niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 16:56
fx500 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:08:
Hier toevallig ook een vervelend geluid uit de kachelmotor . Bij hoger toerental erg vervelend.
Dat was gelukkig snel gefixed.

Dashoboardkastje loshalen. Zoals je ook doet om het interieur filter te vervangen. Onderaan wat priegelen om de soort splitpennen te verwijderen. Dan kun je het kastje demonteren.

Je kunt dan net onder de rand 3 lipjes van clips voelen. Die los halen en dan valt de afdekplaat van de kachelmotor los.

Met 3 kruiskop schroeven (even prutsen in lastige positie) valt de kachelmotor uit je dashboard... En ja hoor. Eén droog blaadje was ergens langs het filter gekropen.

Nou ja. Geen lawaai meer.

[Afbeelding]
Bedankt voor de uitleg! Hier vond ik de ventilator wat rommelig klinken, dus ik had ook mijn vermoedens. Na de operatie klinkt de ventilator wat rustiger en gelijkmatiger. Er zaten twee kleine blaadjes in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
fx500 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:29:
[...]

Ik had dit ook, blijkbaar is de kans groot dat je bij het vervangen van het filter een blaadje laat vallen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Voor wie nog twijfelt over het nut van het verversen van de olie in de reductiebak - zo ziet de olie er uit na dik 127k op de teller (links) ivm met verse olie (rechts):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SwocVPoaOLlpcLtLOMOxvthTdw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pBrkQZ13xeKnz1JVbV323ZVs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
iGadget schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:34:
Voor wie nog twijfelt over het nut van het verversen van de olie in de reductiebak - zo ziet de olie er uit na dik 127k op de teller (links) ivm met verse olie (rechts):
[Afbeelding]
Bij mij was de olie ook wel zo bij een 105k km. Dus altijd (laten) doen zou ik zeggen, is goedkoper dan reparatie/vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 16:56
Heeft een van jullie voordelig een kopie van de originele sleutel van de Ioniq kunnen laten maken? Dus zowel de fysieke metalen sleutel als het zender gedeelte, liefst met origineel uiterlijk. Onze schoenmaker/sleutelmaker heeft al twee keer een poging gewaagd zonder succes. Volgens hem is een reservesleutel bij de dealer 500 euro.

Gewenste omgeving: in de buurt van Waddinxveen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
t0mmiiiii schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:19:
Heeft een van jullie voordelig een kopie van de originele sleutel van de Ioniq kunnen laten maken? Dus zowel de fysieke metalen sleutel als het zender gedeelte, liefst met origineel uiterlijk. Onze schoenmaker/sleutelmaker heeft al twee keer een poging gewaagd zonder succes. Volgens hem is een reservesleutel bij de dealer 500 euro.

Gewenste omgeving: in de buurt van Waddinxveen!
Heb je de dealer al gebeld? Mijn duurste sleutel was van BMW voor 147,-.

Kort geleden m'n A/C laten nakijken, gevuld (Dit lost het probleem op meneer, ik heb alles nagekeken), nog geen week verder weer niets. Diagnose opnieuw laten doen, dit keer bij de lokale dealer en die kwam met een lekke verdamper. Nou, al met al wordt die dan in juli vervangen (onder garantie gelukkig). Hopelijk blijft het bij die kwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:45
iGadget schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:34:
[Afbeelding]
Poah, die was nodig! Hyundai schrijft het voor zover ik hier al heb gelezen niet voor, maar iemand die weet wat de ‘richtlijn’ zowat zou zijn? Zitten nu op 50k km dus is vast nog heel vroeg (ondanks de wagen van begin 2020 is), maar overweeg om toch eens richting Breda te gaan dus vd Wou is niet zo heel ver weg.

3060Wp Zuid (LG) | 2kW Sunny Boy (SMA), aanpassing gepland naar ZO/ZW 7kWp | Tesla Model Y RWD 2025 | Hyundai Ioniq Electric 38kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
RobinDH1 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 01:04:
[...]

Poah, die was nodig! Hyundai schrijft het voor zover ik hier al heb gelezen niet voor, maar iemand die weet wat de ‘richtlijn’ zowat zou zijn? Zitten nu op 50k km dus is vast nog heel vroeg (ondanks de wagen van begin 2020 is), maar overweeg om toch eens richting Breda te gaan dus vd Wou is niet zo heel ver weg.
Na 80k km volgens vd Wou werd hier onlangs gezegd, dus je kan nog even rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 23:43
53800km, tijd voor onderhoud (weet niet of dit km of tijdsgerelateerd is). Zal ik naar m'n vaste universele garage gaan, of naar de lokale Hyundai (die zitten nu te plannen begin september), of zal ik naar Van Der Wou gaan (80 minuten rijden)? Veren achterklep zijn denk ik ook versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
De Hyundai garage en de achterklep veren zelf vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-06 07:36
Met hyundai mobiliteitsgarantie is ook leeggereden accu gedekt (meen ik, dus effe checken). Bij anwb kost dat extra.
Als onderhoud gewoon blijft, dus zonder reparaties, dan is onderhoud bij de dealer misschien niet zo'n gekke deal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mijn touchscreen ging wat slijtageplekken vertonen... Waarschijnlijk door het enthousiaste scrollen door Spotify.

Dus bij AliExpress deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005003784387772.html

Van de kale vlek zie je eigenlijk niets meer, scherm reageert prima en is een stuk gladder (scrolt stukken beter).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4mCF8MRJ_XC_9SL-RcHruZNDU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gd1VR6tXCucQYlw3aEyFT4R8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8D-XgE6WxrV0CTW5YRbWL1jKyg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jirHu8jc27CLmXr7xGCilDYV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztCMAxITF-vBjbqpTyd42LVM3vA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7fA3UjmtlLyqYRHS8ee6FF4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5B4B45-VnBBEO-KU4KVau9Mfr10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LUxcTPuSlJkM40lg88MBA3a.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
fredkroket schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:57:
Mijn touchscreen ging wat slijtageplekken vertonen... Waarschijnlijk door het enthousiaste scrollen door Spotify.

Dus bij AliExpress deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005003784387772.html

Van de kale vlek zie je eigenlijk niets meer, scherm reageert prima en is een stuk gladder (scrolt stukken beter).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice, ik heb ook last van slijtageplekken door het scrollen. Hoe is het met de reflectie van zonlicht op zo'n screenprotector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tom Paris schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:05:
[...]

Nice, ik heb ook last van slijtageplekken door het scrollen. Hoe is het met de reflectie van zonlicht op zo'n screenprotector?
De foto vertekend een beetje ivm de avondzon, maar ik ga het morgen meemaken (vandaag niet de deur uit geweest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Gisteren een rit gemaakt, maar moest laden omdat ik de eindbestemming anders niet zou halen. Eerste Fastned onderweg, laden wilde niet starten. Lader gaf aan dat er iets mis was met communicatie voertuig oid. Auto zei fout in electrisch systeem. Aangezien de andere 3 laders bezet waren ben ik verder gereden naar de volgende Fastned. Die was in onderhoud :') Weer verder gereden, nog een Fastned, bij 3 laders geprobeerd maar weer zelfde probleem als bij eerste lader. Begon hem toch wel te knijpen. Verder gereden naar een Tesla supercharger. Die wilde ook niet starten. Maar ik zat in de auto en hoorde onder het dashboard een relais steeds KLIK, KLAK ... even niks en weer ... KLIK KLAK. Toen ik buiten de auto stond viel het me op dat ik geen vergrendeling hoorde en kon de stekker er ook zo uit trekken. Ik bedacht me dat hij niet wilde vergrendelen en daarom niet kon starten. Mogelijk dat die pin vast zat.

Ik heb vervolgens de kofferbak opengetrokken en een paar keer aan de nood ontgrendel kabel getrokken, om er even wat beweging in te krijgen. Daarna weer aangesloten om te laden en ja hoor, het werkte daarna feilloos.

Als de auto nou iets had aangegeven in de trant van 'vergrendeling geblokkeerd' oid, dan had ik het meteen opgelost. Met zo'n nietszeggende melding 'fout in elektrisch systeem' kan het zo ongeveer alles zijn :')

Die vergrendeling daar zit mogelijk wat viezigheid waardoor hij wat aangekoekt zat en niet wilde bewegen. Heeft iemand tips om dit goed schoon te maken zodat dit niet meer gebeurt? Of is dat een kwestie van WD40 spuiten waar die vergrendeling ongeveer zit bij de stekkeraansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joriz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
Welkom bij de club. Heb hem daar nog voor naar de dealer gebracht zoals eerder aangegeven. Al twijfels wat ze exact hebben gedaan naast een software update.

Maar uiteindelijk zelf ook maar bij de vergrendelpin die rechts door een klein gaatje komt bij de stekker aansluiting wat WD-40 silicone spray (niet de normale!) er licht langs gespoten. Ook wat over de buitenkant laadstekker gedaan en met een microvezeldoek goed uitgewreven. Sindsdien geen problemen meer gehad met AC laden.

DC laden nog wel 1 keer een issue gehad, maar daar leek eerder Fastned zijn dag niet te hebben qua authorisatie. Andere hadden ook ruzie met de palen op dat moment.

Wat ook het probleem lijkt te zijn bij DC laders dat over tijd de stekkers gewoon vies worden en plastic indeukt/afbreekt door vele gebruik. Dus dat is wellicht ook een probleem met communicatie/koppelen. Eigenlijk zou je even de DC stekker moeten uitspuiten met compressed air. Dan krijg je geen rommel in je aansluiting van je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digilb
  • Laatst online: 14:19
skaffa schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:19:
Heb het wel gedaan, de term verlengde garantie is een beetje misleidend dus wees je daar van bewust. Het was het mij wel waard om een beetje gemoedsrust te hebben dat als er iets groots kapot gaat het grotendeels gedekt is.
Ik heb het na heel veel dubben ook gedaan. Is vandaag ingegaan, want mijn Ioniq is nu precies vijf jaar jong! *O*
Dus nu eerst 2 jaar verlengde garantie, dan nog een jaar alleen garantie op de accu, en vanaf 8 juni 2028 zijn we aan het lot overgeleverd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:13
Nieuw in dit topic omdat we aan het kijken zijn naar een 2019 ioniq (38kw) voor naast de e-Nir (ipv de benzine auto).

Uitvoering en km stand zijn prima (63k kilometers).

Uit een moba SOH rapport van de accu (getest met 41% acculading) blijkt een rest percentage van 94,1%. Nou weet ik niet hoe deze auto’s reageren op een BMS reset of andere handelingen, maar is dit een normale score voor een dergelijke auto? Mij leek het wat laag omdat ik vaak ook 100% zie voorbijkomen bij dergelijke
Auto’s.

[ Voor 3% gewijzigd door philippevk op 09-06-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

@philippevk Dat is een vrij lage SOH voor zover dat betrouwbaar is. De gerapporteerde SOH kan soms wel verbeterd worden door een de auto aantal keer op laag vermogen (8A) van (bijna) leeg naar vol te laden.
Daar is onlangs het een en ander over geschreven in dit topic, dus je zou er even naar kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
SpongeRob schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:58:
@philippevk Dat is een vrij lage SOH voor zover dat betrouwbaar is. De gerapporteerde SOH kan soms wel verbeterd worden door een de auto aantal keer op laag vermogen (8A) van (bijna) leeg naar vol te laden.
Daar is onlangs het een en ander over geschreven in dit topic, dus je zou er even naar kunnen zoeken.
Dank voor je antwoord.
Wat me wel opvalt is dat de score wordt gebaseerd op de bruto capaciteit en niet de netto. Kortom er is 38,02kw over van de 40,4. Als je verkent met de bruikbare grootte (38,3) zou je uitkomen op de 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-06 15:59
Check even goed hoe die partij zegt tot hun resultaat te komen. State of Health en resterende accucapaciteit zijn echt twee verschillende dingen, desondanks worden ze vaak als synoniemen gebruikt, zelfs door zulke professionele meetpartijen.

Accufabrikanten bepalen zelf hoe ze tot een SoH komen, daar is geen vaste berekening voor. Daarom valt er enkel met hetzelfde type auto te vergelijken. Het zou zelfs goed kunnen dat er verschil zit tussen hoe de SoH van de 28kWh en 38kWh Ioniq wordt berekend, de accu's verschillen behoorlijk van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Jan1337 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:44:
Check even goed hoe die partij zegt tot hun resultaat te komen. State of Health en resterende accucapaciteit zijn echt twee verschillende dingen, desondanks worden ze vaak als synoniemen gebruikt, zelfs door zulke professionele meetpartijen.

Accufabrikanten bepalen zelf hoe ze tot een SoH komen, daar is geen vaste berekening voor. Daarom valt er enkel met hetzelfde type auto te vergelijken. Het zou zelfs goed kunnen dat er verschil zit tussen hoe de SoH van de 28kWh en 38kWh Ioniq wordt berekend, de accu's verschillen behoorlijk van elkaar.
Heb ik gevraagd en dan krijg je een standaard antwoord: op de manier waarop we het altijd doen.

Dit is het rapport wat je krijgt. Mijn kennis is alleen nog onvoldoende om er echt iets van te vinden. Auto staat al wel een tijdje (maand of twee) stil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BJAgtcRHWonuda96uzHQTF4A5w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sx8qbVTHXhYVHV7qHSls4ffS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1.9GJ
TijsZonderH schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:01:
[...]

@tijs Hoi Tijs, Hoe is het bij jouw, bij nog steeds niks, nergens geen reactie, noch bij de dealer, noch bij dat email adres.

|| Solar 8kWp oost + 11kWp west + Deye 12K-SG04LP3-EU + 30kWh LiFePo4 Seplos || Panasonic 5kW monoblock || Hyundai Ioniq 38kW || Alfen laadpaal ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

philippevk schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:03:
[...]

Heb ik gevraagd en dan krijg je een standaard antwoord: op de manier waarop we het altijd doen.

Dit is het rapport wat je krijgt. Mijn kennis is alleen nog onvoldoende om er echt iets van te vinden. Auto staat al wel een tijdje (maand of twee) stil.
[Afbeelding]
Dat rapport is pure kul, in 20 seconden kun je geen goede SOH berekening maken. :o
Ik ga ook maar een bedrijf beginnen waar ik de SOH remote met een OBDII dongle door de klant uit laat lezen (!) in 20 seconden en dan veel geld reken voor een "volwaardige" SOH rapportage. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Joriz schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:00:
Welkom bij de club. Heb hem daar nog voor naar de dealer gebracht zoals eerder aangegeven. Al twijfels wat ze exact hebben gedaan naast een software update.

Maar uiteindelijk zelf ook maar bij de vergrendelpin die rechts door een klein gaatje komt bij de stekker aansluiting wat WD-40 silicone spray (niet de normale!) er licht langs gespoten. Ook wat over de buitenkant laadstekker gedaan en met een microvezeldoek goed uitgewreven. Sindsdien geen problemen meer gehad met AC laden.

DC laden nog wel 1 keer een issue gehad, maar daar leek eerder Fastned zijn dag niet te hebben qua authorisatie. Andere hadden ook ruzie met de palen op dat moment.

Wat ook het probleem lijkt te zijn bij DC laders dat over tijd de stekkers gewoon vies worden en plastic indeukt/afbreekt door vele gebruik. Dus dat is wellicht ook een probleem met communicatie/koppelen. Eigenlijk zou je even de DC stekker moeten uitspuiten met compressed air. Dan krijg je geen rommel in je aansluiting van je auto.
Dank voor je ervaring. WD40 is dus wel een mogelijke fix, hoewel je idd gelijk hebt dat een keer de boel doorspuiten met perslucht oid geen kwaad zou kunnen.

Ik zie wel vier bouten om de stekkeraansluiting zitten, zou je die los kunnen draaien en dan wat plastic delen op kunnen lichten? Ik durf dat niet zomaar te doen. Eigenlijk zou een bouwtekening of iets dergelijks helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
philippevk schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:03:
[...]

[Afbeelding]
Heh? "Bruikbare capaciteit nieuwe auto" = 40,4kWh. Dat klopt sowieso al niet. De bruikbare capaciteit van een nieuwe Ioniq was 38.3kWh, niet 40.4kWh. Het is wel zo dat elke fabrikant een 'buffer' heeft, de accu is ietsje groter dan de opgegeven waarde zodat enig verlies mogelijk is.

Als de auto inderdaad een "resterende bruikbare capaciteit" van 38,02kWh heeft is dat in principe een SOH van 100%. Maar zoals @SpongeRob zegt, zo reken je geen SOH uit. Je zou de accu helemaal leeg moeten rijden, opladen en weer leeg moeten rijden, waarna je het verbruik meet en terugrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Roel1.9GJ schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:27:
[...]

@tijs Hoi Tijs, Hoe is het bij jouw, bij nog steeds niks, nergens geen reactie, noch bij de dealer, noch bij dat email adres.
Bij mij ook nog geen reactie. Had wel een review geplaatst in de play store 2 weken geleden. En binnen 2 dagen een reactie gehad.

Bedankt voor contact opnemen
We reageren zo snel mogelijk
Check je spam

Maar meer niet

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:34

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
mvt schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Bij mij ook nog geen reactie. Had wel een review geplaatst in de play store 2 weken geleden. En binnen 2 dagen een reactie gehad.

Bedankt voor contact opnemen
We reageren zo snel mogelijk
Check je spam

Maar meer niet
Inmiddels reden voor me om hier eens via Hyundai-woordvoering contact over op te nemen. Dit is nieuws nu...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 14:54
Wat is jullie recente ervaring met ABRP?
Ik heb hem gisteren gebruik voor een ritje (Ioniq 28kWh) vanuit regio Leuven richting Brussel en vervolgens tot Luik en terug naar Leuven, in totaal 200km.
Na 154km en nog 46km te gaan had ik een batterijpercentage van 31%. Mijn ervaring zegt dat er dan nog 45-60km uit te halen valt.
ABRP zei dat die 46km me 15% zou kosten (% bij aankomst thuis was 16%, geen laadstop ingepland). Dat is wel érg optimistisch, gezien ik ruwweg reken aan 2km per procent en de het onder de 50% snel berg af gaat.
Volgens mijn berekening zou ik eerder met 2 à 5% thuiskomen. Te riskant naar mijn ervaring. Ik ken de snelladers op de route, dus even bij Fastned gestopt om 15% (+-30km) bij te laden.
Ik heb het vorig jaar al gemerkt dat ABRP onwaarschijnlijk optimistisch is wat betreft de laatste tientallen km's. Is dit ook jullie ervaring?

Sidenote: Fastned Walshoutem heeft 4 laadpalen met in totaal 8 laadpunten van 400kW per paal. Ik stond naast een Megane e-tech welke op 50% stond, deze laadde aan een whopping 52kW... Terwijl ik ernaast vrolijk 63kW trok. Volgens Fastned zou het dan een E-tech V40 moeten zijn, deze trekt rond de 50% effectief slechts 50kW... Al gok ik dat dat model nauwelijks verkocht werd gezien hij nu niet meer in de catalogus staat. Maar seg... Wat een troosteloze laadcurve.
Conclusie: Blij met mijn Ioniq! :-D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvin
maarte997 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:55:
Wat is jullie recente ervaring met ABRP?
Bij mij is ABRP eng precies. Wat wellicht scheelt is dat ik afgelopen jaar toch zo'n 15.000 kilometer heb gereden met ABRP altijd aan en gekoppeld aan de OBD. Dus ik vermoed dat ABRP het verbruik van mij en mijn Ioniq aardig kan inschatten.

Als het goed is gaan we over 4 weken met de Ioniq naar Oostenrijk dus dan is het prettig dat ABRP een beetje precies is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
Maandje terug met ABRP naar Warschau en terug gereden en het was eerder te pessimistisch dan optimistisch. Ik haalde ruim de stops en sloeg soms wat over omdat het niet praktisch was (kind net in slaap, etc). Dus compleet andere ervaring dan jij. Ik blijf het denk ik wel gebruiken op lange trips maar ken de auto nu ook ondertussen genoeg dat ik zelf de stops ook kan inplannen op de gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Hier is hij ook super precies, mits ik de pro versie gebruik met het actuele weer. Verder gebruik ik dan een dongel zodat ABRP de auto kan uitlezen. Ik gebruik hem alleen op verre reizen en niet op tripjes van 400 kilometer.
Naar zuid Frankrijk ben ik daar meerdere keren mee tot 5% accu gegaan, zelfs een keer 3% omdat ik wist dat er wat marge zou zijn door langzamer te rijden als ABRP er naast zou zitten. Maar toch klopte hij echt heel nauwkeurig. Ik geloof niet dat ik een afwijking heb gezien van meer dan 1% accu.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Volgens mij is ABRP precies als je het vaak gebruikt en live data en gebruik gekalibreerd verbruik aan zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 09:18
sigmundfreund schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:53:
Maandje terug met ABRP naar Warschau en terug gereden en het was eerder te pessimistisch dan optimistisch. Ik haalde ruim de stops en sloeg soms wat over omdat het niet praktisch was (kind net in slaap, etc). Dus compleet andere ervaring dan jij. Ik blijf het denk ik wel gebruiken op lange trips maar ken de auto nu ook ondertussen genoeg dat ik zelf de stops ook kan inplannen op de gok.
Standaard staat de degradatie ook erg hoog, heb je deze aangepast? (staat standaard op 5% volgens mij).

*psnprofiles*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
skaffa schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Standaard staat de degradatie ook erg hoog, heb je deze aangepast? (staat standaard op 5% volgens mij).
Volgens mij alleen de data die in sync stond met de auto via OBD. Weet niet of die dat daarin meeneemt? Moet wel zeggen dat 5% degradatie niet eens gek zou zijn voor een 2018 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ja die neemt hij mee als je de synchronisatie met OBD aan hebt. Ik het begin had ik deze nog wel eens op 5% gezet maar blijkbaar heb ik minder dan die 5% degradatie. Want met 5% had ik meer range over dan hij had geschat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

SpongeRob schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:07:
@iGadget Daarom heb ik twee van de juiste sensoren hier liggen in afwachting tot er een defect gaat!
Je mag er wel eentje van me overnemen, maar ik woon in zuid-Frankrijk. :o
Had nog niet gereageerd, dank voor je aanbod! Gelukkig kwam de sensor *precies* op tijd binnen. Vorige week door Evert erop laten zetten en sindsdien werkt alles weer als een zonnetje.

Eindstand financiëel - ongeveer €150 arbeidsloon (had minder kunnen zijn maar door mijn eigen fout moest ik 2x), €30 voor uitlezen EOBD en nog wat kleinmateriaal. Inclusief de sensor zelf was ik voor ruim onder de €200 klaar, ipv de €750(!!!) die de dealer me wilde laten betalen.

Als extra bonus weet Evert nu ook dat hij niet meer de hele naaf hoeft te vervangen in het geval van een ABS storing d:)b

Edit: Pics or it didn't happen...
Ioniq ABS sensor
Vervangen van de ABS sensor op de Hyundai Ioniq 28KWh
ABS sensor 58980-F2000 via AliAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiAUmor4h7sYh9YIgwcMgWRBmxE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keC59d9dleU6nZvvio9C39MB.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LITQuupzetZWzbGUoPZIbKKdU_o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHWWqRzQVmi2EdvRm9csZ59C.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2BdclCWlzDfAY6BM2NQgCE_fsk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4I9M6k3MyaDjdpgKBWAIf61N.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIskA-4K3PYVMrPHjz6hZSu_gNQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbuyzQy4RviZ38wXC9ltZsgC.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc8YG30H2DlZW1lxU4ZVEoYb6dQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQ4OMuFubLLZHNFEvAj1zpiI.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTcmAGVTtjc0a1KH4Qg1Va4A_Hw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7NYCirf8oti1kzWGte3YV6y.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 72% gewijzigd door iGadget op 12-06-2025 12:39 . Reden: Plaatjes zeggen meer dan 1K woorden ;-) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
iGadget schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Had nog niet gereageerd, dank voor je aanbod! Gelukkig kwam de sensor *precies* op tijd binnen. Vorige week door Evert erop laten zetten en sindsdien werkt alles weer als een zonnetje.

Eindstand financiëel - ongeveer €150 arbeidsloon (had minder kunnen zijn maar door mijn eigen fout moest ik 2x), €30 voor uitlezen EOBD en nog wat kleinmateriaal. Inclusief de sensor zelf was ik voor ruim onder de €200 klaar, ipv de €750(!!!) die de dealer me wilde laten betalen.

Als extra bonus weet Evert nu ook dat hij niet meer de hele naaf hoeft te vervangen in het geval van een ABS storing d:)b
EUR 750,- voor die ABS sensor?? Ik heb die van mij bij de dealer laten doen voor EUR 450,- ruim 2 jaar geleden. Kan me niet voorstellen dat het met inflatie ineens zo duur is geworden..

Maargoed, inderdaad bij Evert laten fixen is vele malen beter. Verbaast me dan wel weer dat hij er nog niet van op de hoogte is dat de sensor in principe ook los vervangen kan worden, zonder naaf. Maar top, zo leert hij ook nog wat van de collectieve Tweakers ervaring :P Misschien moet hij ook even dit topic gaan lezen en volgen, staan misschien nog meer dingen in die nuttig zijn voor hem. En is goed voor zijn ego :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:43:
EUR 750,- voor die ABS sensor?? Ik heb die van mij bij de dealer laten doen voor EUR 450,- ruim 2 jaar geleden. Kan me niet voorstellen dat het met inflatie ineens zo duur is geworden..
Dat was dan denk ik niet bij Wittenberg Hilversum?
Maargoed, inderdaad bij Evert laten fixen is vele malen beter. Verbaast me dan wel weer dat hij er nog niet van op de hoogte is dat de sensor in principe ook los vervangen kan worden, zonder naaf. Maar top, zo leert hij ook nog wat van de collectieve Tweakers ervaring :P Misschien moet hij ook even dit topic gaan lezen en volgen, staan misschien nog meer dingen in die nuttig zijn voor hem. En is goed voor zijn ego :+
True! Over collectieve ervaring gesproken... Zou het niet een goed idee zijn om alle inmiddels verzamelde kennis eens te bundelen in een aangepaste startpost (of mss zelfs een nieuw topic)? Met de huidige 754(!) pagina's is het, zeker voor nieuwkomers, flink spitten om alle kennis-juweeltjes naar boven te halen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• philippevk
philippevk schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:43:
Nieuw in dit topic omdat we aan het kijken zijn naar een 2019 ioniq (38kw) voor naast de e-Nir (ipv de benzine auto).

Uitvoering en km stand zijn prima (63k kilometers).

Uit een moba SOH rapport van de accu (getest met 41% acculading) blijkt een rest percentage van 94,1%. Nou weet ik niet hoe deze auto’s reageren op een BMS reset of andere handelingen, maar is dit een normale score voor een dergelijke auto? Mij leek het wat laag omdat ik vaak ook 100% zie voorbijkomen bij dergelijke
Auto’s.
Uiteindelijk de auto gekocht (morgen ophalen). De kilometerstand is nu 62.000 en bij 21.000 is er een nieuw accupakket geplaatst (vanuit de terugroepactie). Daar kan weinig mis mee zijn.
De BMS reset staat nog wel als actie open. Dat komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:45
philippevk schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:13:
[...]

Uiteindelijk de auto gekocht (morgen ophalen). De kilometerstand is nu 62.000 en bij 21.000 is er een nieuw accupakket geplaatst (vanuit de terugroepactie). Daar kan weinig mis mee zijn.
De BMS reset staat nog wel als actie open. Dat komt binnenkort.
Gefeliciteerd! Ontzettend veel waardevolle informatie terug te vinden in dit topic. Met die kmstand kan, al is het in mijn geval misschien voor de gemoedsrust, een oliewissel van de reductiebak wel interessant zijn. Kost de hoofdprijs gelukkig niet.

3060Wp Zuid (LG) | 2kW Sunny Boy (SMA), aanpassing gepland naar ZO/ZW 7kWp | Tesla Model Y RWD 2025 | Hyundai Ioniq Electric 38kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philippevk
RobinDH1 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Gefeliciteerd! Ontzettend veel waardevolle informatie terug te vinden in dit topic. Met die kmstand kan, al is het in mijn geval misschien voor de gemoedsrust, een oliewissel van de reductiebak wel interessant zijn. Kost de hoofdprijs gelukkig niet.
Staat inderdaad op de planning om te doen. De auto wordt geleverd met een jaar garantie, hopelijk gaan dan de verdamper in het Dashboard en de lagers uit motor/reductie kapot of anders pas over 200.0000 😂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:43

matroosoft

Lone Christian

iGadget schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Dat was dan denk ik niet bij Wittenberg Hilversum?

[...]

True! Over collectieve ervaring gesproken... Zou het niet een goed idee zijn om alle inmiddels verzamelde kennis eens te bundelen in een aangepaste startpost (of mss zelfs een nieuw topic)? Met de huidige 754(!) pagina's is het, zeker voor nieuwkomers, flink spitten om alle kennis-juweeltjes naar boven te halen...
Goed idee, zou dan met name de meest voorkomende issues noemen.

Hier degene voor zover ik ze weet:

- ABS wielsensor (€500 garage, €20 zelf)
- Verdamper €1500 (want dashboard moet eruit)
- Motorlagers die slijten door lekstroom, Hyundai wil hele motorunit vervangen voor €10k, gespecialiseerde bedrijven vervangen alleen lagers voor €1k

En bekende geluidjes:
- trillen achterin (lijkt vanaf buitenaf wielkasten) is in werkelijkheid slot van de achterbank, even tapeje eromheen.
- krakend geluid voorin (lijkt middenconsole) is in werkelijkheid gordelstekker die beweegt langs koude leer vd stoel

Misschien hebben anderen nog aanvullingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
matroosoft schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:53:
[...]
Misschien hebben anderen nog aanvullingen?
Reductiebak-olie vervangen elke ~60k km. Zit niet in het standaard onderhouds-regime, je moet er specifiek om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 20:06
Afgelopen week op vakantie auto gepakt, wil ik wegrijden start de auto niet (ook een bekend probleem zie ik: kleine 12v accu maar wel veel verbruik als de deuren lange tijd open staan, of de spiegels elke keer uitklappen).

Gelukkig had iemand op de camping een starthulp. Iemand tip voor goedkope maar toch goede starthulp?

[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 13-06-2025 10:02 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fx500
inquestos schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:01:
Afgelopen week op vakantie auto gepakt, wil ik wegrijden start de auto niet (ook een bekend probleem zie ik: kleine 12v accu maar wel veel verbruik als de deuren lange tijd open staan, of de spiegels elke keer uitklappen).

Gelukkig had iemand op de camping een starthulp. Iemand tip voor goedkope maar toch goede starthulp?
Zelf nog nooit nodig gehad, maar menig auto van een ander mee op weggeholpen. https://www.bol.com/nl/nl...d-zwart/9200000126667449/

Wel even periodiek opladen. Anders heb je er natuurlijk niks aan als je 'm wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw

Die van de Lidl schijnen het goed te doen en niet duur, rond de 60 heb je al een die prima geschikt is. Vorige post van Bol heeft mij op het idee gebracht om een iets uitgebreidere variant hiervan met compressor voor vaderdag te vragen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Henry_tw op 13-06-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:57

In 2023 deze gekocht onder een andere naam die niet meer bestaat (Aleevi ofzo)
Het was hetzelfde design, vandaar dat ik het weet. Ik heb hem gekocht voor 34 euro. Meerdere malen succesvol gebruikt toen onze 12V accu begon te sterven. Had hem gekocht omdat bij het inpakken na het kamperen de accu een keer leeg was. Nu nog steeds in gebruik bij familie met een eNiro :+
Wij hebben het niet meer nodig gehad, maar ja we hebben nu ook een Skoda :9
https://www.amazon.nl/Yol...-USB-poort/dp/B0C5S2TMFZ/

[ Voor 7% gewijzigd door Kodess op 13-06-2025 13:33 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1.9GJ
Goudvis schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:54:
[...]

Niet. Maar zodra ik oplaad schakelt de Obd in (voor zover ik weet :p) en kan ik het live percentage ophalen.

Los van het laden is 'laatst bekende accupercentage' en 'laatst bekende locatie' wat ik graag in HA wil ophalen.

Accupercentage om tzt het opladen te kunnen sturen (mijn ABL emh1 luistert via EVCC in HA op instructies, al heb ik dat pas voor 70pct werkend) en voor antwoord op de vraag 'moet ik nog laden voor de rit van X'.
Locatie voor gemak: lampen aan bij de straat inrijden en antwoord op de vraag 'waar sta ik geparkeerd?'. :)
Ik zit ook over z'n dongle na te denken omdat mijn BlueLink nog steeds niet werkt, en ook geen zicht heb of ik of de dealer nog wel ooit antwoordt gaan krijgen. Schandalig dat er gewoon geen enkele reactie komt.

Nu heb ik eerder gelezen hier op het forum dat die dongel wel de 12V accu kan leegtrekken, is het verstandig om een grotere 12V accu te kopen als deze vervangen moet worden?
Ik heb EVCC inmiddels geïnstalleerd op een RaspberryPi4, dus mijn Alfen laadpaal kan ik al op afstand sturen. Het zou fijn zijn als ik het accupercentage kon ophalen zodat EVCC weet hoeveel hij moet bijladen. Ook zou ik het fijn vinden als ik in de winter de auto zou kunnen ontdooien als hij aan de laadkabel hangt. Kan dit ook met z'n dongel aan-, en uitgezet worden?
Welke dongel kunnen jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Roel1.9GJ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Ook zou ik het fijn vinden als ik in de winter de auto zou kunnen ontdooien als hij aan de laadkabel hangt. Kan dit ook met z'n dongel aan-, en uitgezet worden?
Welke dongel kunnen jullie aanbevelen?
Je kan op de auto zelf je charge management doen, in het ev menu. Dus het schema van wanneer hij moet laden en vol moet zijn. Wat je ook in de app hebt. Inclusief voorverwarmen / koelen volgens schema. Geen idee of dat soort functionaliteit van de bluelink App ook beschikbaar is voor 3rd party. Ook vanuit veiligheidsoogpunt gezien de App ook je deuren kan openen

Pagina: 1 ... 188 189 Laatste