• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:05
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:29:
[...]

Was idd een van de hoofdverdachten. Maar het geratel is er dus ook als de ventilatie volledig uitstaat. Of worden die kleppen ook bediend bij opstarten als de ventilatie uitstaat?

Overigens heeft hij met een garage uitlees tool waar je ook kleppen mee kan aansturen allerlei kleppen bediend tijdens het geratel, maar lijkt het ratelen niet te stoppen..
Ja ik hoor bij mij (soms) ook dat hij iets van de kleppen aan het bijstellen is als ik de auto net aanzet. En de climate staat niet op "auto" dus hij gaat niet zelf bewust iets aanpassen. Toch hoor ik een aanpassing van een klep na het opstarten. Alleen dan wel heel zachtjes, bijna niet hoorbaar. Zeker niet zo hard als je filmpje.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:00
Headshot_NL schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:40:
[...]

Ja ik hoor bij mij (soms) ook dat hij iets van de kleppen aan het bijstellen is als ik de auto net aanzet. En de climate staat niet op "auto" dus hij gaat niet zelf bewust iets aanpassen. Toch hoor ik een aanpassing van een klep na het opstarten. Alleen dan wel heel zachtjes, bijna niet hoorbaar. Zeker niet zo hard als je filmpje.
Daar heb je wel een punt, ik hoor idd ook wel eens wat bijstellen ergens, terwijl ik meestal mijn ventilatie uit heb staan. Maar dat geluid is meestal een seconde oid, niet zo lang als het geratel in de video.

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:41
Nou, testen zijn gedaan en inderdaad, de omvormer, ICCU is kapot. Om weer AC te kunnen laden kost nieuw +-€4800 en 2e hands met 12 maand garantie +-€2100 bij de dealer. Met nu 220.000 km op de teller weet ik nu niet wat doen. Extra zuur: deze week mijn lader laten aanpassen voor ERE certificaten. Dat gaat dus even niet door. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval. Ioniq 38kWh van 2019.

Mocht iemand er 1 hebben liggen voor een schappelijkere prijs, let me know!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
Meestermaas schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:32:
Nou, testen zijn gedaan en inderdaad, de omvormer, ICCU is kapot. Om weer AC te kunnen laden kost nieuw +-€4800 en 2e hands met 12 maand garantie +-€2100 bij de dealer. Met nu 220.000 km op de teller weet ik nu niet wat doen. Extra zuur: deze week mijn lader laten aanpassen voor ERE certificaten. Dat gaat dus even niet door. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval. Ioniq 38kWh van 2019.

zonder die ac lader verkopen levert niet veel op

Dc laden is voor de meeste mensen ongewenst (zo'n lader is niet goedkoop)

wellicht ander adres (Vanderwou ?)proberen?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:54
Meestermaas schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:32:

Vervelend nieuws.

Offerte opvragen bij een electronica reparatie bedrijf? Snelle zoekopdracht... bijvoorbeeld deze: https://www.actronics.nl/obc/hyundai-obc-3-3kw-2b006
Pagina: 1 ... 206 207 Laatste