Het grote Hyundai topic

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_ICSDZJAwNds/TGvbqEjuVXI/AAAAAAAAAao/ATos3xcvzXs/s320/hyundai-logo%255B1%255D.jpg

Heb niet bepaald ervaring in het openen van fantastisch gedesignde topics maar heb nog geen eigen Hyundai topic kunnen spotten terwijl dit naar mijn mening vandaag de dag toch een interessant merk kan zijn. Ik zelf rij sinds maart een Hyundai Coupe 2002 (3e generatie) en ben daar na 1000 liter doorheen gefikt te hebben, nog steeds erg tevreden over. Naar mijn mening erg leuke keuze voor als je met een niet al te ruim budget een betrouwbaar sportief model wilt rijden.

Geschiedenis
Hyundai Motor Company is een autofabrikant uit Zuid-Korea. In dat land werden in 1967 onder de naam Hyundai auto's geassembleerd van het merk Ford. Later ontstond een geheel eigen modellenbeleid. Hyundai Motor Company nam in 1998 Koreaanse concurrent Kia over. Tegenwoordig vormen ze samen de Hyundai Kia Automotive Group.

Modellen
Huidige modellen:
  • i10
  • i20
  • i20stc
  • ix20
  • i30
  • i30cw
  • ix35
  • i40
  • Accent/i25
  • Sonata/i45
  • ix55
  • Santa Fe
  • Veracruz/ix55
  • Genesis Coupé
  • H1
  • Veloster
Eerdere modellen:
  • Atos (Vervangen door: i10)
  • Azera (Vervangen door: i50)
  • Coupé
  • Elantra
  • Excel
  • Getz
  • Grandeur
  • Matrix
  • Pony (haha)
  • Satellite
  • Scoupe
  • Terracan
  • Trajet
  • Tucson
Modellen buiten Europa:
  • Accent
  • Azera
  • Veracruz
Hier wat pics van de naar mijn mening interessante modellen:

Coupe (3e generatie)
Afbeeldingslocatie: http://www.hiwtc.com/photo/products/3/08/95/89549.jpg

coupe2002
Coupe (4e generatie) :9
Afbeeldingslocatie: http://www.hyundaicars.org/wp-content/uploads/2008/11/hyundai-coupe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carpages.co.uk/hyundai/hyundai_images/hyundai_coupe_front_03_07_07.jpg

Genesis Coupe :9~
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2009/02/2009_Hyundai_Genesis_Coupe_R-Spec.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.automobilemag.com/f/reviews/driven/14907050+w440/0905_07_z+2010_hyundai_genesis_coupe+rear_three_quarter_view.jpg

Afbeeldingslocatie: http://routedelafemme.nl/wp-content/uploads/2011/05/hyundai-genesis-coupe.jpg

Veloster
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/late-07-la-hyundai_veloster_02.jpg

Sonata
Afbeeldingslocatie: http://www.traraba.com/wp-content/fgallery/yeni_hyundai_sonata_i40/yeni_hyundai_sonata_i40_1.jpg

Mede tweakerts met een zuid-koreaans schuurijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:55
Op de IAA heb ik staan kwijlen bij de nieuwe i30 die in 2012 op de markt zou moeten komen. Ben erg benieuwd naar de prijzen, dit zou zeker een kanshebber zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/binaries/images/nieuws/auto/automerken/hyundai/hyundai-i30-2012/hyundai-i30-2012-original.jpg

Geen verkeerd karretje inderdaad, al zou ik zelf dan voor de Veloster gaan mits dat een haalbare optie is en genoeg ruimte voor je bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
Ben zelf de trotse bezitter van een gele H. Excel SE (1.3i hatchback, 3 deurs) uit 1999. (Onder mijn vriendengroep beter bekend als Kanarie of de vrouwelijke inbreng (vriendin): Tweety)
Brengt me nog steeds keurig van A naar B en ik moet zeggen: Met enige fantasie lijkt ie wel een beetje op een mooie sportwagen :P

@Lauw: Waarom heb je de Excel overgeslagen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.autoflits.nl/auto_fotos/5174_RENZelr73.jpg :>

Hmm geen idee, heb het lijstje van wiki, zal hem erbijzetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Anoniem: 23679 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 07:38:
[afbeelding] :>

Hmm geen idee, heb het lijstje van wiki, zal hem erbijzetten O-)
Mijn dank is groot (H)
Alleen vermoed ik dat dit de duurste uitvoering van de 1.5 is. Heb zelf geen mistlichten in de bumper voor.

voor de rest: Is het geen plaatje ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Bij de vorige modellen zou je de Satellite kunnen toevoegen...

Afbeeldingslocatie: http://www.webcarcenter.com/guide/hyundai/satellite/1998/hyundai_satellite1999.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images02.olx.fr/ui/1/08/37/2220137_6.jpg

Die heb ik zelf gehad, eentje uit 2001 met een 2.5 TDI motor. Ongelofelijk comfortabele auto, stoelen als tronen ook achterin, airco in twee zones (voor en achter) waarbij de achterste zone te bedienen is vanaf de linker stoel in de middenrij, kortom, geweldig ding.

Ware het niet dat de motor na 165.000km de pijp aan maarten gaf :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

Mijn ouders hebben een i20 en dat is zeker geen verkeerde auto, lijkt eindelijk een beetje op het niveau te komen van de andere grote merken qua afwerking en design en het nieuwste design van de ix modellen enzo vind ik zelfs erg nice! Helaas is het ook wel een beetje in de prijs te merken dat ze nu ongeveer op hetzelfde niveau staan. Echt prijsvechters zijn het niet meer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:38:
Bij de vorige modellen zou je de Satellite kunnen toevoegen...

[afbeelding]

[afbeelding]

Die heb ik zelf gehad, eentje uit 2001 met een 2.5 TDI motor. Ongelofelijk comfortabele auto, stoelen als tronen ook achterin, airco in twee zones (voor en achter) waarbij de achterste zone te bedienen is vanaf de linker stoel in de middenrij, kortom, geweldig ding.

Ware het niet dat de motor na 165.000km de pijp aan maarten gaf :(
Vind deze wel heel erg lijken op de H2000. Maar wel enorm ruim zeg!
ik heb bijna 2 ton op de klok en gaat nog steeds, maar wel balen dat de uwe zei: Doe het zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

D_Jeff schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:12:
[...]

Vind deze wel heel erg lijken op de H2000. Maar wel enorm ruim zeg!
ik heb bijna 2 ton op de klok en gaat nog steeds, maar wel balen dat de uwe zei: Doe het zelf maar.
Het is de personenversie van de H200. Die van mij was de SVX, dat is de "kleine" met 7 zitplaatsen (2, 2, 3). Er is ook een grotere versie, iets breder, iets hoger, met 9 zitplaatsen (3, 3, 3) die precies de zelfde carosserie als de H200 heeft. Maar de kleine die ik had was ook al 1m85 hoog :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JT schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:43:
Mijn ouders hebben een i20 en dat is zeker geen verkeerde auto, lijkt eindelijk een beetje op het niveau te komen van de andere grote merken qua afwerking en design en het nieuwste design van de ix modellen enzo vind ik zelfs erg nice! Helaas is het ook wel een beetje in de prijs te merken dat ze nu ongeveer op hetzelfde niveau staan. Echt prijsvechters zijn het niet meer.
Voor de sportievere modellen vind ik de prijzen nog wel vrij netjes in ieder geval. De laatste Coupe 2.7 V6 was rond de 28.000 de Genesis V6 3.8 heb je voor rond de 42.000 vergelijkbare modellen van andere merken zitten toch wel een tikkie hoger.

Toen ik opzoek was naar een auto heb ik ook gekeken naar een Toyota Celica en Audi TT, beide een stuk prijziger en achteraf ben ik blij dat ik voor de Coupe ben gegaan, het betaalbaarste en naar mijn mening mooiste model van de 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 06-06 16:43
Ik heb m inmiddels alweer ingeleverd (want in 3 jaar 160.000km mee gereden), maar mn vorige leaseauto was een i30 :)

Hyundai i30, 1.6 benz. Style version
Steal Grey

Ben er nog steeds zeer over te spreken! Was een top auto, niks mis mee
Hyundai is naar mijn mening met de huidige modellen echt goed op weg.
Bijvoorbeeld ook al een paar keer de nieuwe i40 over de snelweg zien gaan. Mooie, grote bak!

Bij mijn keuze voor een nieuwe leasebak na de i30 heb ik dan ook heel sterk getwijfeld over de ix35.
Maar uiteindelijk is toen mijn keuze gevallen op een Citroën, gezien auto/ opties/ leasekosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 24-10-2011 12:45 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Sinds een week rijd in ik een i40 1.6 GDI Blue Business Edition. Heerlijke auto, erg relaxed, wel heel anders dan mijn vorige (Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium).

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Devster schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:12:
Sinds een week rijd in ik een i40 1.6 GDI Blue Business Edition. Heerlijke auto, erg relaxed, wel heel anders dan mijn vorige (Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium).
Wel een grote bak ja. Maar op welk optiek is deze i40 anders dan je ex-amerikaans paard?
en wat is je gem. verbruik (stad / autosnelweg) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 14:05

Houston3

ole

Je mist nog de Hyundai Grandeur in je overzicht met eerdere versies!

Ik heb zelf een Hyundai sonata gehad (1994 versie). Dit was echt een super auto. Dikke v6 lag als een huis op de weg en vrijwel nooit onderhoudskosten gehad (tot ineens het gehele koelsysteem kwam te overlijden op weg naar campzone).

Daarna een Hyundai Elantra gekocht, deze was voor mij wat te klein en vorig jaar ingeruild voor een Kia Sorento (2003).

Ouders hebben opeenvolgend een Sonata (2003), Santa Fe (2006) en nu een Grandeur (2008). Alleen ook gewoon fijne autos om in te rijden en geen van de auto's heeft problemen gehad (en dat met toch 60k per jaar).

Op dit moment droom ik nog een beetje van een Hyundai Santa Fe (nieuwe), onlangs weer eens bij de dealer staan kijken maar is toch wel een mooie bak.

http://www.houston3.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

D_Jeff schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:04:
[...]

Wel een grote bak ja. Maar op welk optiek is deze i40 anders dan je ex-amerikaans paard?
De Ford Mondeo is een Duitse auto ;)

Heb de i40 nu een paar keer zien rijden, prima auto om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 23679 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:53:
[...]

Voor de sportievere modellen vind ik de prijzen nog wel vrij netjes in ieder geval. De laatste Coupe 2.7 V6 was rond de 28.000 de Genesis V6 3.8 heb je voor rond de 42.000 vergelijkbare modellen van andere merken zitten toch wel een tikkie hoger.

Toen ik opzoek was naar een auto heb ik ook gekeken naar een Toyota Celica en Audi TT, beide een stuk prijziger en achteraf ben ik blij dat ik voor de Coupe ben gegaan, het betaalbaarste en naar mijn mening mooiste model van de 3 :)
Hoe rijdt zo'n coupe nou eigenlijk? Zit er af en toe wel eens naar te kijken maar vind de achterkant niet echt af. Met spoiler is het wel automatisch een stuk beter.

En hoe is de motor? Mijn gevoel zegt dat zo'n 2.7 behoorlijk underpowered is voor z'n formaat.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Coupe heeft sowieso een subtiele spoiler nodig ja. Ik heb niet heel veel vergelijkings materiaal dus dat vind ik lastig te zeggen. Op de dag van aanschaf ben ik wat gaan toeren samen met een Porsche 944 en dat kon ik allemaal prima bijhouden behalve in het 200+ segment toen liep die wel op mij uit haha.

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/7687/coupe2j.jpg

Ik moet wel toegeven dat de auto erg stug is. Ik vind het zelf geen probleem, ik ben het nu gewend, maar daar hoor ik andere over spreken. Overigens is die van mij verlaagt dus dat scheelt ook al wat. Dat stugge heeft wel als voordeel dat je een uitstekende wegligging hebt, dat viel mij als eerst op in de proefrit met deze wagen.

170pk uit een 2.7 liter is inderdaad niet meer echt van deze tijd, maargoed ze worden dan ook niet meer nieuw gemaakt. Desalniettemin, kijk wat je er voor betaald.. rond de 6000 heb je een mooi exemplaar en dan kan je vrij leuk rondcruisen :)

http://www.youtube.com/wa...=player_detailpage#t=213s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
PWM schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:17:
[...]

Bedankt voor de correctie :).
Naar mijn weten is Ford die hard Amerikaans en door Ford heeft Hyundai ook het bestaansrecht te danken.
Van de week nog even langs de dealer geweest en daar stond een zwarte i40 naast de veloster, maar ik moet zeggen: Die zwarte i40 (full options, dat wel) lijkt me echt een prima lease bak. Van binnen netjes afgewerkt en ziet er qua vormgeving ook goed uit.

Maarja.. Voorlopig brengt mijn Excel me nog overal (prima auto, dat daar niet van) en i40 centen heb ik nog niet, dus ik weet wat ik de komende tijd te doen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:17:
[...]

Ford Mondeo word volledig gemaakt in België :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

D_Jeff schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:04:
[...]
D_Jeff schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:12:
[...]
Bedankt voor de correctie :).
Naar mijn weten is Ford die hard Amerikaans en door Ford heeft Hyundai ook het bestaansrecht te danken.
Van de week nog even langs de dealer geweest en daar stond een zwarte i40 naast de veloster, maar ik moet zeggen: Die zwarte i40 (full options, dat wel) lijkt me echt een prima lease bak. Van binnen netjes afgewerkt en ziet er qua vormgeving ook goed uit.
Ford is van oorsprong Amerikaans, maar de Europese Fords staan als Duits bekend. De Mondeo wordt in Genk gemaakt voor zover ik weet. Maar goed, de Volvo 850 werd ook in Belgie gemaakt. Het grote verschil is dat de Mondeo heel dynamisch is, ooit gekwalificeerd door een autoblad als "een kart voor gezinnen". De Mondeo stond op 235/17 banden (in de winter op 245/17). Maar het was ook een dure auto, vandaar dat ik hem 3 jaar alleen zakelijk heb gereden.

Ik heb zelf een zwarte i40 (micalak). De i40 is heel anders, veel relaxter om te rijden en beter afgewerkt dan mijn Mondeo en nog completer (electrisch verstelbare bestuurdersstoel, achteruitrijcamera, keyless entry etc). Ik heb nu bijna 2000km op de teller staan en de motor is lekker losgekomen. Het is "maar" een 1.6, maar hij is erg stil en boven de 4000 toeren gaat hij erg goed vooruit. Dat is wel even wennen t.o.v. de twee liter diesel, die had natuurlijk veel koppel onderin, maar daar was bij 4500 toeren de fut er wel uit. Achterin is de i40 ruimer, ondanks de kortere minder lange wielbasis van 277cm (t.o.v. 285cm bij de Mondeo). Ook is de besturing veel lichter, maar daar ben ik nu wel aan gewend.

Ik hoop dat er wel snel een update van de software van het navi/audiosysteem komt, er zijn wat kleine foutjes (audioinstellingen die niet bewaard worden) en de kaart van de navi is toch gedateerder dan ik dacht, A2 tussen Utrecht en Amsterdam is niet up to date. Ook ben ik teruggeweest naar de garage om het stuur recht te laten zetten. Als ik het stuur recht hield, ging ik toch langzaam naar rechts. Op de snelweg niet echt fijn. Gelukkig was dat heel snel verholpen.

Het verbruik is nog niet heel laag, 7.7/100 gemiddeld bij de tweede tankbeurt. Wel met redelijk wat kortere ritten er in. Eens kijken hoe zich dat ontwikkelt.

Leuk zijn wel de reacties. Eerst is het "euh.. een Hyundai?", maar als ze hem zien hoor ik heel vaak dat ze het een mooie auto vinden. Blijft een kwestie van smaak natuurlijk :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Devster schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:50:
[...]

[...]

Ik heb zelf een zwarte i40 (micalak). De i40 is heel anders, veel relaxter om te rijden en beter afgewerkt dan mijn Mondeo en nog completer (electrisch verstelbare bestuurdersstoel, achteruitrijcamera, keyless entry etc). Ik heb nu bijna 2000km op de teller staan en de motor is lekker losgekomen. Het is "maar" een 1.6, maar hij is erg stil en boven de 4000 toeren gaat hij erg goed vooruit. Dat is wel even wennen t.o.v. de twee liter diesel, die had natuurlijk veel koppel onderin, maar daar was bij 4500 toeren de fut er wel uit. Achterin is de i40 ruimer, ondanks de kortere minder lange wielbasis van 277cm (t.o.v. 285cm bij de Mondeo). Ook is de besturing veel lichter, maar daar ben ik nu wel aan gewend.

[..]

Het verbruik is nog niet heel laag, 7.7/100 gemiddeld bij de tweede tankbeurt. Wel met redelijk wat kortere ritten er in. Eens kijken hoe zich dat ontwikkelt.

Leuk zijn wel de reacties. Eerst is het "euh.. een Hyundai?", maar als ze hem zien hoor ik heel vaak dat ze het een mooie auto vinden. Blijft een kwestie van smaak natuurlijk :)
Vind het echt een mooie lease bak. maar voor een motor uit 2009/2010 en een gem. verbruik van 1:13 vind ik toch echt wat aan de hogere kant. Kan misschien zijn dat het de nieuwigheid is, accu's presteren na een paar elektrische maaltijden toch ook een stuk beter. Keep me up to date, als je wil. Klinkt als een zeer interessante optie (lees: opvolger), aangezien de Mazda 6 Sport SVT 2.3 Active een mooie bak is, trekt die i40 me toch meer (a)

Ik heb met de gele Excel (SE 1.3 @ 85 pk, maar wel een koppel van: "komt er nog wat van?") nu 2 ton op de klok staan, waar 17k eigen aandeel tegen een gem. verbruik van 1:15. Leukste tankbeurtje was ook trouwens voor de saaiste rit: 75 - 80 km /h in de kudde provinciaal. Maarja.. dan een verbruik hebben van 1:17,5, vond ik nog niet slecht. Als ik het gekker ga doen kom ik uit op een vebruik van 1:13 (snelheid tot 125 km/h, "sportief rijden bij verkeerslichten"). Lange stukken topsnelheid (~ 175 km/h) haal ik met moeite 1:9 - 1:10.

Alleen ik heb de luxe niet erin zitten van je wat beschrijft. Gewoon een simpele standaard stoel, bijrijders stoel met lanceerpendaaltje, geen centrale deurvergredeling, geen mistlapen (optie voor de 1.5i GS), ARCO, airco was te duur (optie voor het model), Elektrisch verstelbare lampen, ramen en spiegel verstelling. (dat dan weer wel :P) En als afsluiter: Spoiler met 3e remlicht. Fabrieksaf gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik rij de laatste tijd veel korte stukken met file en stoplichten en als iets veel brandstof kost, is het optrekken. Op de lange stukken is hij al een stuk zuiniger.

Komende week gaan de winterbanden er onder. Eens kijken hoe dat rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:51:
[...]

Ford Mondeo word volledig gemaakt in België :>
Assemblagelocatie doet er niet toe. De auto is ontworpen door Ford Europa, gevestigd in Duitsland. Een BMW gebouwd in Mexico is ook Duits.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 08:56

Kleintje81

Blaat

Ja, Hyundai rijdert meldt zich! ;)

Heb deze Accent van bouwjaar 2004 in lichtblauwe variant zo'n 1.5 jaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.hyundaicentral.net/wp-content/blogs.dir/1/files/hyundai-accent/hyundai-accent-2010.jpg

Hij is weer toe aan een beurtje bij de garage + er zit sinds de kou vorige week een 30 cm lange barst in mijn voorruit. Zal wel een duur grapje worden. :'(

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Kleintje81 Ik zag net op FB van Hyundai (internationaal) een stukje over de Accent 2012 voorbij komen.
Gaat om een automaat, 1.6 motor met 152 pk.

Vind de accent na de X2 steeds lelijker worden en de Accent 2012 lijkt verdacht veel op een Jap: de Prius, 2e model.

Nog een gestrooide rekening gehad of was Sinterklaas weer gul geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Vanmorgen reed ik achter een Hyundai die ik nog nooit eerder had gezien, kenteken was xy-SGS-z dus idd vrij nieuw. Ik vermoed dat het de nieuwe Coupé is ofzo. Zag er niet slecht uit in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:19

sebasd

loopt op espresso

Een Veloster?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/01/01-hyundai-veloster-live.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hyundai heeft destijds ook nog de XG serie gehad.

Volgens mij laatste model rond 2006 verkocht. Mijn vader heeft een XG350 uit 2006
Lelijk van buiten (persoonlijke mening) maar rijdt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mx. Alba schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:51:
Vanmorgen reed ik achter een Hyundai die ik nog nooit eerder had gezien, kenteken was xy-SGS-z dus idd vrij nieuw. Ik vermoed dat het de nieuwe Coupé is ofzo. Zag er niet slecht uit in ieder geval :)
De nieuwe Genesis, zeker nice update..

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Hyundai_Genesis_Coupe_2012/Hyundai_Genesis_Coupe_2012_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Hyundai_Genesis_Coupe_2012/Hyundai_Genesis_Coupe_2012_02.jpg

Maar in 2012 komen ook Toyota en Subaru met erg nette Coupe's wordt nog lastig kiezen als die 3 eenmaal betaalbaar zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyhiabm2r5_800.jpg

Eigenaar van Hyundai Elantra 2.0 GLS. Ik heb deze auto in 2008 gekocht voor 5000 euro vanwege de lage kilometerstand en de hoeveelheid opties die er op zaten Airco, ABS, Cruisecontrol, Elektrisch bedienbare ramen, Centrale deurvergrendeling. Bij nader inzien toch wel duur voor het model omdat de APK erna ik 2000,- mocht neerleggen voor een nieuw spruitstuk. De importeur voor hyundai onderdelen gaf aan dat het een bekend probleem was en dat er een terugroep actie op is geweest. Daar hebben de vorige eigenaren geen gebruik van gemaakt.
Een jaar later een vastslaande rem gehad en nog wat kwalen (ABS ringen) wat me in totaal (buiten regulier onderhoud) 1500,- koste.

Vandaag ben ik wezen kijken voor een nieuwe auto. De inruilwaarde van mijn Hyundai wordt bepaald door wat de handelaren er voor willen geven en dat was tussen 500 en 800 euro. Waarschijnlijk wordt de auto gebruikt voor de export naar afrikaanse landen. De auto loopt als een zonnetje, alle dure reparaties zijn geweest en de handelaar was verbaasd over de goede staat. Ik ben nogal teleurgesteld. 1500 + 2000 + 5000 aanschaf en dat in 3 jaar tijd terug brengen naar zo goed als niets.

Voor nu ben ik aan het twijfelen of ik er mee door rij totdat die volledig instort of dat ik hem via marktplaats kan verpatsen. Want 500,- voor een fijne auto uit 2003 ga ik niet doen. De afgelopen beurt was nog duurder dan de totale auto.

Conclusie over Hyundai:
+ Veel opties voor weinig geld.
+ Nooit problemen met de motor gehad.

- Erg gevoelig voor roest
- Restwaarde: 0,-. Als je dus ooit een 2e hands hyundai aanschaf. Reken dan in welke tijd je hem volledig wil afschrijven en of je dat waard is.
- Onderdelen zijn duur.

Ik zou niet nog een keer zo een auto aanschaffen. Imho moet je een Hyundai alleen nieuw kopen en na 5 jaar doorverkopen zodat je er nog iets aan over houdt. Want onbekend is onbemind. :) Ik heb overigens wel met plezier gebruik gemaakt van de ruime kofferbak.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik ben het met je conclusie toch niet eens. Jij koopt een mooie, grote, luxe auto van net 5 jaar oud voor slechts 5000 euro. De grootste afschrijving heb je dus door een ander laten doen. Als een merk al meer afschrijft dan een ander merk, dan juist 2e hands kopen en niet nieuw. Dan profiteer jij ervan dat de ander de grootste afschrijving heeft betaald. Reken eens uit wat de vorige eigenaar kwijt is geweest, nieuwprijs minus wat hij terugkreeg voor ervoor. (als je hem bij een dealer gekocht hebt, krijgt hij dus nog ruim minder dan de 5k die jij ervoor betaald hebt) Híj heeft pas duur gereden. Leuk dat hij er nog 'iets' voor terugkreeg maar zijn afschrijving is pas erg. Een 5 jaar oude auto waar jij 5k voor betaalt, die koop je normaliter ook niet om er een leuk bedrag aan over te houden.

Verder denk ik dat je ook wat pech hebt gehad; de reparaties die je noemt zijn niet normaal. En niet verwijtend bedoeld; maar wellicht had je je van te voren iets beter kunnen informeren over de auto. Er is een terugroep actie geweest voor een bekend probleem dat 2000 euro kost en jij bent een jaar later de sjaak. :X Bovendien zijn grote auto's tegenwoordig niet heel erg in trek en de Elantra is ook niet echt een van de meest courante Hyundai's. Andere Hyundai's hebben een prima restwaarde, kijk maar naar de i10, i20, i30.

Ik zou doorrijden. Je geeft zelf al aan dat je de dure reparaties heb gehad.Als je een 5 jaar oude auto koopt gaat je voordeel hem juist zitten in het feit dat je de afschrijving door een ander hebt laten doen, hem voordelig aanschaft, en dan de wagen oprijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
bear87 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:28:
Ik ben het met je conclusie toch niet eens. Jij koopt een mooie, grote, luxe auto van net 5 jaar oud voor slechts 5000 euro. De grootste afschrijving heb je dus door een ander laten doen. Als een merk al meer afschrijft dan een ander merk, dan juist 2e hands kopen en niet nieuw. Dan profiteer jij ervan dat de ander de grootste afschrijving heeft betaald. Reken eens uit wat de vorige eigenaar kwijt is geweest, nieuwprijs minus wat hij terugkreeg voor ervoor. (als je hem bij een dealer gekocht hebt, krijgt hij dus nog ruim minder dan de 5k die jij ervoor betaald hebt) Híj heeft pas duur gereden. Leuk dat hij er nog 'iets' voor terugkreeg maar zijn afschrijving is pas erg. Een 5 jaar oude auto waar jij 5k voor betaalt, die koop je normaliter ook niet om er een leuk bedrag aan over te houden.
Je hebt een punt. De vorige eigenaar heeft nog meer af moeten schrijven. Als ik wist dat deze auto na 8 jaar naar nul gereduceerd zou zijn qua waarde had ik hem niet aangeschaft. Overigens weet ik niet of ik de tweede eigenaar ben. Origineel koste dat ding 18.000 euro. :P Dus het is al nooit een dure auto geweest. Ik heb gewoon altijd het gevoel bij die auto dealers dat je genaaid wordt.
Verder denk ik dat je ook wat pech hebt gehad; de reparaties die je noemt zijn niet normaal. En niet verwijtend bedoeld; maar wellicht had je je van te voren iets beter kunnen informeren over de auto. Er is een terugroep actie geweest voor een bekend probleem dat 2000 euro kost en jij bent een jaar later de sjaak. :X Bovendien zijn grote auto's tegenwoordig niet heel erg in trek en de Elantra is ook niet echt een van de meest courante Hyundai's. Andere Hyundai's hebben een prima restwaarde, kijk maar naar de i10, i20, i30.
Mjah, ik kan niet aan het spruitstuk zien dat daar een scheur inzit? Ga jij wel zo ver met het cotrolleren van een auto? Overigens kun je dat alleen terugvinden als je heel specifiek op zoek gaat naar het nummer van het onderdeel en terugroepactie. Die zaak is overigens binnen een jaar failliet gegaan.
Ik zou doorrijden. Je geeft zelf al aan dat je de dure reparaties heb gehad.Als je een 5 jaar oude auto koopt gaat je voordeel hem juist zitten in het feit dat je de afschrijving door een ander hebt laten doen, hem voordelig aanschaft, en dan de wagen oprijdt ;)
De keuze is voor mij nu blijf ik duur rijden op benzine en rij ik de auto op of investeer ik in een nieuwe auto die goedkoper rijdt op diesel. :) Ik vraag me sowieso af wat gangbare kosten voor een auto zijn. Zo rond de 2,5k excl. regulier onderhoud en incl. afschrijving per jaar. Dat is toch gewoon veel, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door HawVer op 25-12-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
HawVer schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:51:

Mjah, ik kan niet aan het spruitstuk zien dat daar een scheur inzit? Ga jij wel zo ver met het cotrolleren van een auto? Overigens kun je dat alleen terugvinden als je heel specifiek op zoek gaat naar het nummer van het onderdeel en terugroepactie. Die zaak is overigens binnen een jaar failliet gegaan.
Nee, zover ga ik niet. Het is ook zeker niet verwijtend bedoeld. En op een niet courant model als de Elantra zal het ook lastig te achterhalen zijn. Misschien een iets gerenommeerdere dealer inderdaad en dan hopelijk wat minder pech hebben, of beter gezegd: meer zekerheid hebben. De merkdealer die van alle terugroepacties weet en dat ook controleert wanneer ze een auto inkopen van iemand, dat soort dingen. Met wat geluk is die auto daar ook altijd in onderhoud geweest zodat ze weten wat ze verkopen.
De keuze is voor mij nu blijf ik duur rijden op benzine en rij ik de auto op of investeer ik in een nieuwe auto die goedkoper rijdt op diesel. :) Ik vraag me sowieso af wat gangbare kosten voor een auto zijn. Zo rond de 2,5k excl. regulier onderhoud en incl. afschrijving per jaar. Dat is toch gewoon veel, of zie ik dat verkeerd?
Even goed alles uitrekenen, kijken hoeveel kilometers je jaarlijks maakt, maar ik vermoed dat het voordeliger is om door te rijden. Je huidige auto is niks meer waard dus zolang je daarin kan doorrijden word je afschrijving alleen maar minder, ervan uitgaande dat je de gekste reparaties wel hebt gehad nu. Geld ging je er (helaas) toch al niet aan overhouden :-(

Welke nieuwe auto heb je op het oog btw? :)

• Wok
  • Laatst online: 22:57

Wok

Dakloos...

/me Mogelijk toekomstig Hyundai-rijder meldt zich! :w

Eigenlijk was ik er al uit: mijn volgende lease-auto zou een Volvo V50 moeten worden. Totdat ik gisteravond voor de gein toch nog een keer de i40 door de calculator van directlease.nl trok: de i40 is zomaar €60 per maand goedkoper geworden! :o

Die prijsverlaging kan ik niet negeren, dus vanmiddag even langs de Hyundai-dealer gereden om even opnieuw kennis te maken met de i40. Daar hadden ze toevallig een exemplaar staan in de kleur waarin ik hem zou willen bestellen: Blue Spirit.

Nu ben ik toch wel weer ernstig aan het twijfelen... De i40 biedt toch wel erg veel auto voor het geld. Zeker met het panoramadak wordt het toch wel een auto waar ik flink hebberig van word :9

Ik ga bij de leasemaatschappij ook maar eens offerte opvragen voor het volgende:
- Hyundai i40 1.7CRDi Blue Business Edition
- Blue Spirit
- 17" lichtmetalen wielen
- Panoramisch schuifdak
- Parkeersensoren voor en achter

Visuele ondersteuning (helaas zonder panoramadak):
Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/679/806679-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/679/806679-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/679/806679-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/679/806679-8.jpg

Nadeel: de levertijd op een i40 is inmiddels dik vier maanden :{

Hyundai is goed bezig de laatste jaren :Y Ik heb de ontwikkeling van Hyundai de afgelopen 21 jaar redelijk van dichtbij kunnen volgen, aangezien mijn ouders al sinds 1990 Hyundai rijden (steeds een jonge occassion). Het begon met een '87-er Pony sedan en sinds die auto zijn ze blijven plakken :) Na nog een Pony (hatchback) volgden twee Excels sedan, twee Excels hatchback en een Getz. Die laatste rijden ze al weer zes jaar naar volle tevredenheid. Zeker de overstap van de laatste Excel naar de Getz was een flinke vooruitgang.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

Hier ook een tevreden Getz (1.6, 2003) rijder. Ik rijd er weliswaar niet zo vaak in, want het woon-werk verkeer doe ik met de trein, maar de Getz laat me nooit in de steek. Kan probleemloos mee op de Franse peage als ie volgepakt is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/377443_335642383112800_100000011222219_1359572_41783849_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/379869_333170403359998_100000011222219_1350438_556697080_n.jpg

Mijn coupé

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 30-12-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:05:
/me Mogelijk toekomstig Hyundai-rijder meldt zich! :w

Eigenlijk was ik er al uit: mijn volgende lease-auto zou een Volvo V50 moeten worden. Totdat ik gisteravond voor de gein toch nog een keer de i40 door de calculator van directlease.nl trok: de i40 is zomaar €60 per maand goedkoper geworden! :o

Die prijsverlaging kan ik niet negeren, dus vanmiddag even langs de Hyundai-dealer gereden om even opnieuw kennis te maken met de i40. Daar hadden ze toevallig een exemplaar staan in de kleur waarin ik hem zou willen bestellen: Blue Spirit.

Nu ben ik toch wel weer ernstig aan het twijfelen... De i40 biedt toch wel erg veel auto voor het geld. Zeker met het panoramadak wordt het toch wel een auto waar ik flink hebberig van word :9

Ik ga bij de leasemaatschappij ook maar eens offerte opvragen voor het volgende:
- Hyundai i40 1.7CRDi Blue Business Edition
- Blue Spirit
- 17" lichtmetalen wielen
- Panoramisch schuifdak

Visuele ondersteuning (helaas zonder panoramadak):
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nadeel: de levertijd op een i40 is inmiddels dik vier maanden :{

Hyundai is goed bezig de laatste jaren :Y Ik heb de ontwikkeling van Hyundai de afgelopen 21 jaar redelijk van dichtbij kunnen volgen, aangezien mijn ouders al sinds 1990 Hyundai rijden (steeds een jonge occassion). Het begon met een '87-er Pony sedan en sinds die auto zijn ze blijven plakken :) Na nog een Pony (hatchback) volgden twee Excels sedan, twee Excels hatchback en een Getz. Die laatste rijden ze al weer zes jaar naar volle tevredenheid. Zeker de overstap van de laatste Excel naar de Getz was een flinke vooruitgang.
Wok: Als ik het mag zeggen; neem die i40! Ik heb zelf van de zaak altijd een Volvo (c30\S40\V50) omdat dit nou eenmaal moet ( :) )en dit zijn perfecte auto's. Prive hebben we een Hyundai I30 CW (2e hands, met eigenlijk alles erop en eraan) en dit is ook een perfecte auto die als grootste voordeel heeft, dat hij gewoon stukken ruimer is van binnen. De stoelen in de Volvo, daar kan de I30 niet aan tippen. Laatst in een I40 gezeten en het was stukken beter dan onze I30 (qua stoelen, design van het binnenwerk is ook weer jaren vooruit gegaan).

Prive een recente Hyundai bezitten is wel een beetje een gok, want uiteindelijk is hij nog steeds niet zo populair, waardoor de restwaarde vies tegen kan vallen.

EDIT: Toevallig zit ik nu pas de post hierboven te lezen en het voorbeeld met de Elantra is typisch voor Hyundai. Wij hebben zelf deze auto gekocht voor net geen € 14.000 (2-2011). Als ik nu op mijn werk kijk in de tools dan ligt de handelsprijs op dit moment op € 9.000. Dat is wel even slikken natuurlijk. Ik heb alleen de auto gekocht om er toch wel zo'n 5 of 6 jaar mee te rijden (liefst probleemloos). Als hij dan nog € 2500 opbrengt, dan is de afschrijving per jaar al een stuk "aangenamer". Als dan het totale onderhoud meevalt, is hij uiteindelijk net zo duur als onze 206SW. De afschrijving tussen aan- en verkoopprijs was minder, maar het onderhoud (buiten het reguliere onderhoud) valt weer enorm tegen bij zo'n franse auto. Voordeel is dan nog geweest dat we nu een grotere, comfortabelere en luxere auto hebben gehad. Natuurlijk kan je voordeliger rijden met een oudere auto, maar zekerheid, rijplezier en comfort mogen wat geld kosten.

Aan de andere kant, als de leaseprijs ineens met € 60,- gedaald is, wil dat of zeggen dat ze van Hyundai een betere inkoopsprijs krijgen of dat de verwachte restwaarde gewoon hoger is.

Neem die Hyundai, dan kun je altijd nog een keer bij mij in een Volvo komen zitten ;).

Om dan maar meteen in het topic mee te doen, wij bezitten ook een Hyundai!

Specs: Hyundai I30 CW, 2.0 StyleVersion uit 2008

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/Hyundai_i30cw_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/Hyundai_i30cw_2.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door fredkroket op 31-12-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:45
Pas geleden nog een proefritje gemaakt in een i20 en ik ben blij verrast. Aangezien mijn vrouw veel stadsverkeer rijd heb ik de 1.25 motor gereden en moet zeggen dat ik niet het idee kreeg dat ik in een 1.25 reed.

Daarnaast viel me de grote kofferbalruimte op en de goede stoel welke voor langere mensen prima zit en i.t.t. concurrentie in het b-segment bied de i20 meer schourderbreedte.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Anoniem: 23679 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:33:
[...]

De nieuwe Genesis, zeker nice update..

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar in 2012 komen ook Toyota en Subaru met erg nette Coupe's wordt nog lastig kiezen als die 3 eenmaal betaalbaar zijn :9~
Lauw, hou op :P

Je zit me hier weer lekker te maken :9~

Ik twijfel nu toch hevig wat mijn volgende gaat worden, als ik dalijk een leuke zak met geld heb.
Deze Genesis Coupe / ix35 / I40 / Lexcus CT200H of Madza 6 S-VT Sport.

Qua aanschaf prijs zullen de laatste 2 het winnen, maar voor de rest gaat het dan echt een kwestie worden van verzekeringskosten, afschrijving, belasting en de grootste X (brandstofverbruik).

Voor nu: Keep on dreaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 09:38
Ik heb ook een Hyundai (firmawagen) ix35, ik doe er 5000km per maand mee, en zit dus vele uren per dag in m'n auto en dat blijft comfortabel. Geen idee welke uitvoering het is, maar het was de zwaarst beschikbare diesel en er zit een andere radio in.
Rijdt zacht, ruim, redelijk pittig, erg comfortabel. De besturing is soms wel een beetje indirect en ik vind de tank echt te klein (kan iets van een 745 km op een tank rijden), verbruik schommelt tussen 6 en 8l.
Ik moet zeggen -na 35000 km- dat ik er zeer tevreden over ben. Hyundai is niet meer hetzelfde als vroeger, al een geluk :) Best een aanrader eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/397019_10150494791132321_519097320_9321176_892970826_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/408784_10150494793847321_519097320_9321186_1033566397_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/408789_10150494793617321_519097320_9321184_1216579301_n.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door MMach op 14-01-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ MMach: Jeetje. Strak afgewerkt en een mooi stuur.
Dat metaal lijkt me alleen wat koud als de auto buiten gestaan heeft en men moet ruiten krabben.
Is zo'n auto niet een probleem in de kleine steegjes van steden, met name het parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 09:38
D_Jeff schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:33:
@ MMach: Jeetje. Strak afgewerkt en een mooi stuur.
Dat metaal lijkt me alleen wat koud als de auto buiten gestaan heeft en men moet ruiten krabben.
Is zo'n auto niet een probleem in de kleine steegjes van steden, met name het parkeren?
Parkeren is -zeker in het begin- een ramp, vanwege het beperkte zicht door de achterruit, maar er zit een achterruitrijcamera in (met een beeld in de achteruitkijkspiegel). Dat werkt, als het niet te donker is. Maar een kwestie van wennen.
Op lage snelheden stuurt het zeer licht (adaptive steering), dus echt manoevreren gaat erg makkelijk. Als je er in het begin mee rijdt vind je hem enorm, maar eigenlijk is hij niet supergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De stijl van de nieuwe Hyundai's kunnen mij wel bekoren. Eerst de i40 al die prachtig eruit ziet en nu weer een coupe erbij. De i40 neus met de lijnen van de Celica. Alleen wat grotere wielen en hij is klaar.
http://www.autoblog.com/2...uised-ahead-of-chicago-d/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2012/01/01-2013-hyundai-elantra-coupe-spy-shots628.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 21-01-2012 17:38 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De zoektocht naar een nieuwe leasert gaat nog altijd door en omdat ik - na een uitstekende kennismaking met de i40 - erg benieuwd ben naar de nieuwe i30 (vanaf maart leverbaar in NL), ben ik vanmiddag even afgereisd naar het Salon van Brussel :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7025/6738381229_cd28cce10f_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7159/6738381409_c6a7fe8837_b.jpg

Waar de i40 al een verpletterende indruk op me maakte, doet de nieuwe i30 dat nog eens dunnetjes over. De afwerking staat op een nóg weer wat hoger niveau, de materialen zijn weer wat mooier en het ruimte-aanbod is dik in orde. Ik kan me de frustraties van Martin Winterkorn (de topman van VW) op de IAA in Frankfurt afgelopen jaar heel goed voorstellen: Hyundai is nadrukkelijk aan de stoelpoten van VW aan het zagen >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7152/6738380675_c4d51579ef_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7145/6738382651_58b2a00515_b.jpg

Nu is het nog even wachten op de Nederlandse specificaties (met een beetje geluk zijn die half februari bekend). Met de leaseprijzen van de i40 in het achterhoofd, kan het haast niet anders dat ook de i30 heel aantrekkelijke leaseprijzen gaat krijgen. Ik ben in ieder geval verkocht :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6738381821_e9f1fae8ae_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7025/6738381627_9db5ff1cdb_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7151/6738382445_6340dc660e_b.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Wok op 21-01-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Oeh.. Die blauwe.
Graag in de GTI versie. Das een aardig goedkoper dan de Genesis Coupe en kan even hard als die Veloster.
Qua gewicht scheelt het niets, in vergelijking met de huidige I30 en Veloster :P

@Wok: Nice picts. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De zorgen van Martin Winterkorn (de topman van VW) zijn terecht: de NL prijzen van de i30 zijn bekend!

Instappen doe je vanaf €16.995. Wel heb je dan een schrale uitrusting waarbij airco schittert door afwezigheid. In dit segment kun je dat eigenlijk met goed fatsoen niet meer maken. Voor €1000 extra krijg je die koelkast alsnog aan boord...

Zodra je hoger de boom in gaat, wordt het interessant. Zeker als je de i-Vision uitvoering tegenover vergelijkbaar(!) uitgeruste concurrenten gaat zetten:

Benzine:
Merk & TypeCons.
prijs
Meerprijs*TotaalprijsAfwijkende uitrusting**
Hyundai i30 1.6 GDi i-Vision 135pk21.495-21.495-
Volkswagen Golf VI 1.4 TSI Comfortline 122pk24.6353.35527.900
+Alarm
Ford Focus 1.6 TI-VCT Titanium 125pk24.4951.50025.995+16" lichtmetalen wielen
-Achteruitrijdcamera
Opel Astra 1.4 Turbo ecoFLEX Cosmo 140pk24.6452.31026.995+17" lichtmetalen wielen
-Achteruitrijdcamera
Peugeot 308 1.6 VTi Active 120pk24.141-24.141+16" lichtmetalen wielen
-Achteruitrijdcamera
Mazda3 1.6 Navigator 105pk22.890-22.890+17" lichtmetalen wielen
+Stoelverwarming
-Achteruitrijdcamera
Renault Mégane 1.4 TCe Bose 130pk24.890-24.890+17" lichtmetalen wielen
+Keyless entry
-Achteruitrijdcamera

Diesel:
Merk & TypeCons.
prijs
Meerprijs*TotaalprijsAfwijkende uitrusting**
Hyundai i30 1.6 CRDi i-Vision 128pk24.995-24.995-
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Comfortline BlueMotion Technology 105pk27.9952.99530.990+Alarm
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic Titanium 115pk27.9951.50029.495+16" lichtmetalen wielen
-Achteruitrijdcamera
Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX Cosmo 130pk28.3452.48530.830+17" lichtmetalen wielen
-Achteruitrijdcamera
Peugeot 308 1.6 e-HDi Active 112pk27.491-27.491+16" lichtmetalen wielen
-Achteruitrijdcamera
Mazda3 1.6 CiTD Navigator 115pk27.390-27.390+17" lichtmetalen wielen
+Stoelverwarming
-Achteruitrijdcamera
Renault Mégane 1.6 dCi Bose 130pk28.690-28.690+17" lichtmetalen wielen
+Keyless entry
-Achteruitrijdcamera

* Meerprijzen voor toegevoegde paketten en/of opties om tot een vergelijkbare uitrusting te komen
** Meeruitrusting niet standaard of niet mogelijk bij i30 i-Vision

De standaarduitrusting van alle auto's omvat dan:
- Elektrische ramen voor en achter
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Full-map navigatie met HDD
- Cruise Control
- Klimaatregeling, links en rechts gescheiden
- Bluetooth
- Radio/CD/MP3-audioweergave en AUX en/of USB aansluiting
- Mistlampen voor en LED dagrijdverlichting
- Regen- en lichtsensor
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Automatisch dimmende binnenspiegel

De i-Vision staat weliswaar slechts op 15" lichtmetalen wielen waar de concurrentie op 16" of zelfs 17" staat, maar wát een prijsverschil zeg! :o Alleen de Mazda3 komt met de benzineversie in de buurt, maar heeft dan wel 30pk minder... Over het prijsverschil met de Golf zal ik het maar niet hebben :X

Het is even afwachten wat de leaseprijzen van de i30 gaan worden, maar aangezien de handgeschakelde versies (zowel benzine als diesel) in aanmerking komen voor 20% bijtelling (ook na 1 juli), zal ook hier succes geboekt kunnen worden. Hier zal de Renault Mégane 1.5 dCi 110pk de grootste concurrent zijn, omdat die slechts 14% bijtelling kent (indien op kenteken voor 1 januari 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
bear87 schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:42:
[...]
Even goed alles uitrekenen, kijken hoeveel kilometers je jaarlijks maakt, maar ik vermoed dat het voordeliger is om door te rijden. Je huidige auto is niks meer waard dus zolang je daarin kan doorrijden word je afschrijving alleen maar minder, ervan uitgaande dat je de gekste reparaties wel hebt gehad nu. Geld ging je er (helaas) toch al niet aan overhouden :-(

Welke nieuwe auto heb je op het oog btw? :)
Ik kan eindelijk antwoord op de je vraag geven. Ik heb eindelijk een nieuwe auto op het oog. Wel weer een auto uit dezelfde richting
http://www.vaartland.nl/o...-wagon-2-0d4df-terra.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Wok schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:09:
De i-Vision staat weliswaar slechts op 15" lichtmetalen wielen waar de concurrentie op 16" of zelfs 17" staat, maar wát een prijsverschil zeg! :o Alleen de Mazda3 komt met de benzineversie in de buurt, maar heeft dan wel 30pk minder... Over het prijsverschil met de Golf zal ik het maar niet hebben :X

Het is even afwachten wat de leaseprijzen van de i30 gaan worden, maar aangezien de handgeschakelde versies (zowel benzine als diesel) in aanmerking komen voor 20% bijtelling (ook na 1 juli), zal ook hier succes geboekt kunnen worden. Hier zal de Renault Mégane 1.5 dCi 110pk de grootste concurrent zijn, omdat die slechts 14% bijtelling kent (indien op kenteken voor 1 januari 2013).
Aanschafprijs is maar een deel van de kosten, hoe zit het met afschijving en verbruik? Oftewel TCO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Als ik kijk naar de leaseprijzen van de i40, is afschrijving inmiddels geen issue meer bij Hyundai. Verder voldoen alle (handgeschakelde) uitvoeringen aan de eisen voor 20% bijtelling bij zakelijk gebruik, dus het (norm)verbruik zal ook wel meevallen (lees: niet veel afwijken van de concurrentie).

Ook qua TCO lijkt me de i30 derhalve een hele sterke aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Wok: Mooi overzicht. ook heel netjes gedaan ;)

Weet iemand al iets over de prijzen van de 3 deurs i30? ik hoop dat die iets langer ligt als de 5 deurs. Het zal geen wereld verschil zijn, maar ik vind het een erg interessante optie voor inruiler op mn huidige Excel.

Die i30 ziet er wel rete geil uit zeg.
Voor de rest ben ik het ook met Wok eens: Wat een prijs. Echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ De driedeurs i30 is nog niet eens geïntroduceerd, dus over prijzen daarvan zal nog niks zinnigs te zeggen zijn. Het is ook de vraag in welke hoedanigheid de driedeurs in de markt wordt gezet. Je ziet steeds meer dat de driedeurs een afwijkend design krijgt. Kijk maar naar de Astra GTC of de Mégane Coupé. Vooralsnog durf ik de voorspelling aan de prijzen van de driedeurs op hetzelfde niveau (of nog net iets lager) uitkomen.

Overigens moet ik nog even een toevoeging doen op de prijzen in mijn overzicht: het betreft de prijzen van de handgeschakelde versies. Met (zestraps)automaat wordt het prijsverschil kleiner,want de meerprijs van de automaat bij de i30 liegt er niet om: +€3.995 op de benzineversies, +€4.995 op de dieselversies. Daar laat Hyundai het toch wel een beetje liggen, aangezien het nog geen 'double clutch' automaat is en de meerprijzen bij de concurrentie toch lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:14
Ook een Hyundai rijder.

Op dit moment een Hyundai Matrix GLS.

Vorig jaar was er van alles met mijn auto (Renault Megane uit '96). Vertrouwde het beesie niet meer. Mijn ouders wilden een nieuwere auto hebben ivm beide met pensioen etc. Dus gingen ze kijken op dat moment omdat ik wel interesse had in hun auto. Binnen een week had de garage een nieuwere Matrix gevonden. Beetje snel, maar goed.
Heb van hen de auto over genomen voor 2500 euro. 175000KM op de teller.
Voor hun was het nadeel wel dat de nieuwere weinig extra's heeft. Dus afgezien van de KM stand en leeftijd zijn ze er op achteruit gegaan, maar goed.

Hij rijdt lekker, maar verbruikt aardig wat olie in mijn ogen. Blijkbaar is dit redelijk standaard.
Er zit genoeg ruimte in, maar de achterbanken klappen vreemd op waardoor je een hoog blok achterin hebt en alsnog dus weinig extra ruimte krijgt voor iets groots.

De motoren en de auto's van Hyundai zijn vrij licht vergeleken met andere merken. En dat zie je wel terug in het optrekken, maar ook in de wegligging (niet zeer positief).
Wel positief dan is dat je onderdelen van ieder model Matrix over kunt zetten naar een andere. Wellicht dat ze het midden console weer terug willen en achter in de achterbak de vakken aan de zijkant. ;)

Ben zeker wel blij met de auto, maar bij vervanging ligt mijn voorkeur toch bij wat stabielere merken.
Overigens schaal ik Hyundai en vooral de garage waar ik zelf altijd kom (voor beide auto's) vrij hoog in.
Qua auto's zijn ze in mijn ogen beter dan Kia's en Chevrolet (niet de US bakken).

Mijn ouders zweren bij Hyundai sinds dat ze de Hyundai Pony XP (rood met rubber spoiler) hebben gehad en daarna over zijn gegaan naar een Pony, Excel, Excel en daarna deze Matrix en uiteraard de nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 10-02-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 08-06 22:47
Ook een Hyundai rijder hier.

Heb gehad:

Hyundai Scoupe GT Turbo 1.5 12v uit 1993

Afbeeldingslocatie: http://i56.twitgoo.com/9tmk9s.jpg

Hyundai Coupe FX 2.0 16v uit 1999

Afbeeldingslocatie: http://i52.twitgoo.com/2lw6rmo.jpg

Ik rijdt de Coupe FX nu nog. Echter gaat deze 1 dezer maanden ingeruild worden voor de
Hyundai Coupe V6 uit 2002/2003

Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/hyundai_coupe_2_7i_v6_automaat_fx_mooi_comfort_94289704608325271.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pds9.egloos.com/pds/200802/12/81/a0001681_47b0be188657a.jpg

Coupe FX heeft eigenlijk vrij weinig gehad afgelopen jaren, nooit iets met de motor e.d. Echter heeft hij nu wel een lek uitlaatspruitstuk (wat erg duur is om te vervangen) en roest bij achterwielkas (kwaaltje).

Daarom gaat hij ook ingeruild worden met een nieuwe. Heb al een aantal testritjes gemaakt. Ben erg enthousiast over de opties en de looks van de nieuwe coupe. Ik ga dan wel direct voor de meest luxe versie met leer (overigens ook met de scoupe en de coupe gedaan)

overigens leuke review bij top gear :)

YouTube: Top gear, Hyundai Tiburon V6 2.7L

[ Voor 6% gewijzigd door Ewivis op 10-02-2012 12:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Nette velgen man, onder je Coupe FX.

Als het goed is (correct me if i'm wrong) passen veel onderdelen uit coupe en lantra op excel en V.V.

Even een noobvraagje: Hoe kan ik hier een mooi plaatje laten zien, zonder te deeplinken? (dan zet ik gelijk ff mn "kanarie" online)

• Wok

Wok

Dakloos...

Zo, vanmiddag contact gehad met de plaatselijke Hyundai-dealer: hij heeft me de PDFjes gestuurd van de Nederlandse brochure, specificaties en prijslijst voor de i30. Alleen voor de Business Edition waren er nog geen gegevens bekend.

De prijsstelling is vrij scherp en de uitrusting is ok, maar toch laat Hyundai/de importeur een paar steken vallen imo:
- 15" wielen zijn in dit segment niet meer van deze tijd.
- Het topmodel (i-Catcher) staats slechts op 16" lichtmetalen wielen; de 17" wielen van de persauto's zijn alleen als accessoire leverbaar.
- De enige optie is een panoramisch schuifdak en die kan dan ook alleen maar besteld worden op het topmodel (i-Catcher). Op de overige uitvoeringen kun je gewoon geen opties bestellen...

Met name het laatste punt vind ik bezwaarlijk. Xenon is voor mij bijvoorbeeld een 'must have' (ik heb het in mijn huidige auto (OEM) en wil echt niet meer zonder), maar als ik dat wil hebben in een i30, móet ik voor de topuitvoering gaan. Dat open dak vind ik ook helemaal geweldig, maar ook dan moet ik de topuitvoering bestellen en pas dan kan ik dat open dak aanvinken op de optielijst (een dure optie ook nog met €1.995 :o )

Daar tegenover staat dan weer wel dat de topuitvoering érg scherp is geprijsd: €28.495 voor de diesel. Daarvoor zijn de volgende items allemaal standaard:
- Elektrische stoelverstelling (bestuurder)
- Xenonlampen met actieve bochtverlichting
- Lederen bekleding
- Stoelverwarming
- Full-map navigatie
- Achteruitrijdcamera
- Hill start Assist
- Automatische parkeerrem

Wat dat betreft is de i30 wel weer een complete auto tegen een scherpe prijs, maar het optiebeleid is toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 08-06 22:47
D_Jeff schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:16:
Nette velgen man, onder je Coupe FX.

Als het goed is (correct me if i'm wrong) passen veel onderdelen uit coupe en lantra op excel en V.V.

Even een noobvraagje: Hoe kan ik hier een mooi plaatje laten zien, zonder te deeplinken? (dan zet ik gelijk ff mn "kanarie" online)
De velgen zijn te koop ;-) Dus als je interesse hebt? (of iemand anders)

http://link.marktplaats.nl/528646402

Leukste is dat ze onder een Hyundai komen namelijk. Heb ze van mijn club:
www.hyundaistreettuning.nl
Daar hebben ze al onder 1 Scoupe gelegen en onder 2 andere Coupe's.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:59:
Wat dat betreft is de i30 wel weer een complete auto tegen een scherpe prijs, maar het optiebeleid is toch jammer.
Dat is juist de reden dat prijzen laag kunnen zijn. In de fabriek hoeven ze slechts een aantal standaarden te maken en daarmee kan veel efficienter gepland worden. Het is alleen wel schraal dat er slechts 16" geleverd wordt. Mogelijk heeft dat met de emissie te maken. 17" is vaak ook weer net iets breder, dus meer verbruik. Als het als optie beschikbaar is, komt er waarschijnlijk een heel andere BPM-berekeing bij kijken. Als accesoire maakt het voor de BPM-berekening weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

fredkroket schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:35:
[...]

Dat is juist de reden dat prijzen laag kunnen zijn. In de fabriek hoeven ze slechts een aantal standaarden te maken en daarmee kan veel efficienter gepland worden. Het is alleen wel schraal dat er slechts 16" geleverd wordt. Mogelijk heeft dat met de emissie te maken. 17" is vaak ook weer net iets breder, dus meer verbruik. Als het als optie beschikbaar is, komt er waarschijnlijk een heel andere BPM-berekeing bij kijken. Als accesoire maakt het voor de BPM-berekening weer niet uit.
Het heeft zeker met de emissies te maken, maar ik vind het wel heel krom..
Zodra die op kenteken is gezet kun je alles met de auto doen om de belastingvoordelen te behouden. Al zet je er later 20" op, het maakt voor de belasting niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Directlease heeft inmiddels de tarieven vrijgegeven voor de i30. De Business Edition (op basis van de i-Vision) is behoorlijk scherp getarifeerd. Door het optiebeleid van Hyundai haak ik echter af: mijn volgende leaseauto wordt jammer genoeg geen i30. Ik wil namelijk xenonlampen en een schuifdak en dan word ik gedwongen de topuitvoering (i-Catcher) te kiezen waarbij het schuifdak een optie is van maar liefst €1.995. De leaseprijs van die uitvoering gaat (riant) over mijn budget heen...

Het zal dus toch een Mégane gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De nieuwe i30 is eindelijk gearriveerd in Nederland! Op uitnodiging van de plaatselijke Hyundai-dealer heb ik vanmiddag een rondje mogen sturen in een uitvoering met de 1.6 benzinemotor. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7051/6841875858_555c18f801_o.jpg

Na een kleine 20 minuten rijden kan ik eigenlijk maar één nadeel benoemen en dat is de motor :o En dan is het eigenlijk niet eens een slechte motor. Sterker, het is gewoon een prima apparaat. Je moet hem alleen boven de 3000 toeren houden als je vlot vaart wilt maken. Tegenwoordig word je echter verwend met turbo-techniek, waardoor je bij lage toerentallen al een vrachtwagenlading aan koppel voor handen hebt. Bij Hyundai is het downsizen echter nog niet helemaal doorgedrongen (als is er inmiddels een 1.6 turbomotor onderweg voor de Veloster) en moet je het vooralsnog dus doen met een ongeblazen 1.6.

Zoals gezegd moet je hem op toeren houden om goed vooruit te komen, maar als je dat doet, dan begint-ie er ook merkbaar aan te sleuren en komt-ie meer dan prima mee met het verkeer. Wat opvalt, is dat de geluidsisolatie uitstekend is: ook als je verder doortrekt in de toeren blijft het opvallend rustig aan boord.

Verder voelt de auto qua rijden niet gek veel anders aan dan mijn Peugeot 308: het onderstel is voornamelijk op comfort gericht, maar een lange doordraaier op een klaverblad doorstaat-ie ook prima. Hij doet wat-ie moet doen en that's it. Wat dat betreft is het net een Golf: hij blinkt nergens in uit, maar valt ook nergens door de mand :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7209/6841876148_70cc437e02_o.jpg

Puntje van kritiek betreft de stuurbekrachting: deze is snelheidsafhankelijk. Hoe langzamer je rijdt, hoe sterker de bekrachtiging wordt. Deze regeling had subtieler mogen zijn, want toen ik aankwam bij de dealer om in te parkeren, schoot bekrachtiging meteen naar standje vederlicht en boekte ik de auto bekant met een 90 gradenbocht de showroom in :X 8)7

Ik ben op pad geweest met een i-Motion-uitvoering. Dit is - het basismodel zonder airco buiten beschouwing gelaten - het tweede uitrustingsniveau (van de vier beschikbare uitvoeringen). De vanafprijs van deze uitvoering is €18.995 en daarvoor is de volgende uitrusting standaard:
- 15" lichtmetalen wielen
- handbediende airco
- radio/cd/mp3-speler met AUX/USB-aansluiting
- bluetooth
- cruise control
- met leer bekleed stuurwiel (met bediening voor audio, cruise control en bluetooth carkit) en pookknop
- middenarmsteun voorin
- elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
- elektrisch bedienbare ramen voor en achter
- mistlampen voor
- statische bochtverlichting (in tegenstelling tot veel andere merken gebruikt Hyundai hiervoor niet de mistlampen voor, maar zit er in de lichtunit - naast de lens voor het dim- en grootlicht - een zijwaarts gerichte H4-lamp gemonteerd)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7044/6987999795_b042da2b36_o.jpg

In deze uitvoering ontbreekt je het eigenlijk al nagenoeg aan niets. Een speciale eervolle vermelding is er voor de audioinstallatie: wát een fantastisch geluid zit hierin! Dit is slechts de standaard installatie met vier speakers (vanaf de i-Vision krijg de versie met aparte tweeters), maar hij steekt de JBL-installatie in mijn 308 naar de kroon :o Nu ben ik geen volstrekte audiofiel, maar ook ik kan wel degelijk horen dat deze installatie qua geluidskwaliteit alle concurrenten in dit segment overklast waar het de standaard (!) installaties betreft.

Hyundai heeft zichzelf wederom overtroffen. De i40 is koud een half jaar op de markt en de i30 is weer een enorme stap voorwaarts. De stappen die dit merk maakt zijn ongekend. Hier past niets anders dan diep respect _O_ De Japanners zijn al voorbijgestreefd en de (Zuid-)Europese merken moeten zich ernstig zorgen gaan maken: met name PSA, Fiat en Seat zullen last gaan krijgen van deze i30. Renault zit voorlopig nog safe met hun belastingvrije Mégane (14% bijtelling voor zakelijke rijders), maar zodra dat belastingvoordeel wegvalt (2013) zal Renault er ook een geduchte concurrent bij hebben.

De i30 is echter ook een duidelijke waarschuwing voor VW, Ford en Opel. Het filmpje van Martin Winterkorn (de VW-topman) op de IAA-beurs afgelopen jaar spreekt boekdelen: the Koreans are here to stay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7211/6950600712_56ca30bec0_z.jpg
8)

Gisteren op uitnodiging van Autoweek en Hyundai deelgenomen aan de i30-lezerstestdag. Een paar uurtjes grippen en slippen op het ANWB test- en trainingscircuit in Lelystad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:20:
[afbeelding]
8)

Gisteren op uitnodiging van Autoweek en Hyundai deelgenomen aan de i30-lezerstestdag. Een paar uurtjes grippen en slippen op het ANWB test- en trainingscircuit in Lelystad :)
Vet is dat hè... Vorig jaar hetzelfde gedaan, maar dan met BMW en Volvo... Blijft leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 07:10

Sargan

Filmfreak...

Kleine kick.
Jarenlang Renault Scenic (2003) gereden. Afgelopen maart voor 1000 euro aan reparatiekosten gehad, bleek nu het stuurhuis kapot te zijn en aangezien dit ook een kleine 1500 euro kost om te laten maken hebben we (mijn vrouw en ik) besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe auto.
Aangezien ik per dag (5 d/pw) een 120 kilometer rij wilden we graag een kleine, zuinige auto.
Aantal proefritten gemaakt: Suzuki Alto, Chevrolet Spark (veel van verwacht maar aangezien ik 1,93 meter lang ben viel het qua beenruimte erg tegen, ook het dashbord vond ik niet prettig kijken. Toyota Aygo, Kia Picanto, Nissan Pixo, Citroen C1, Opel Agila.
Onze keus is uiteindelijk gevallen op de Hyundai i10. Ik zit er heerlijk in, de versnellingspook zit op een mooi plaatsje, mooi afgewerkt dashbord. Kreeg nog een dikke 2000 euro terug voor de Scenic terwijl ik gezien de problemen dat echt niet had verwacht!

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/003_hyundai_i10_zijkant_links.jpg

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kwam er pas achter dat bij mijn Matrix uit 2002 de lak op de motorkap (klein plekje a 1x1cm) op bolde. Blijkbaar zit daar roest onder. Sterker nog, na het openen van de motorkap blijkbaar zit het ook aan de onderkant op die plek. Ben bang dat het door is. Dus binnenkort maar eens met de schoonpapa kijken of we dat weg kunnen halen en met hars/plamuur whatever dicht en glad maken en dan met het flesje kleur wat bij de auto zat even een mooi kleurtje geven. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Anders is het de meest standaard kleur (die Metallic groene) voor de Matrix, dus een nieuwe sloop motorkap is wellicht ook wel goed aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Geen garantie op doorroesten?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Volgens mij moet het dan van binnenuit zijn begonnen... maar ja, toon dat maar eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467655

Ik heb geen rijbewijs, dus ook geen auto, maar mijn ouders wel. Een Hyundai H200 2.5 CRDI. Heeft nu dik 267K op de teller en begint nu olie te verbruiken. :/ (kwaalje)

Z'n topsnelheid ligt op de 170 km/u.

Had roest bij de deuren maar dat is nu weg, nu alleen nog bij de wielkasten achter.

Zal mij benieuwen of hij de 300K gaat halen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Fredkroket: 5 Jaar garantie bij de Koreanen. 2012 - 2003 = 9 jaar. Helaas.
Een bezoekje aan de 2 autosloperijen in de regio kan misschien wonderen doen.

@Stt-31: 267k op de teller. Netjes, Netjes.
Die busjes zijn nooit snelheidmonsters geweest en daar zijn ze ook niet op gebouwd ;)
300k halen is heel goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@D_Jeff: 170 is voor zo'n busje snel zat. Harder wil je ook gewoon niet. :D
Maar ik denk ook wel dat hij de 3 ton gaat halen. Binnenkort de koelvloeistof vervangen en meteen de slangen, radiateur, en het blok doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Daarom, veel goedkoper dan een beetje nieuwe 2e hands auto.

Zelf heb ik een Excel 1.3 (om een vage reden toch 1400 cc, dus eigenlijk 1.4 :P ) en deze heeft een top van ongeveer 175 km/h (op teller zit ik dan al over de 180 km/h heen, hoe bedoel jemisleiding :P )

Naar mijn weten hebben alleen de Sonata, Coupe en Genesis genoeg motorvermogen om boven de 200 km/h uit te komen. Of je dat tegenwoordig nog wil met € 1,83 de liter is een ander punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom diesel. :9
Maar die van jou is zuiniger. Met de h200 halen we krap 1:8 of 1:9. :X

Binnenkort heeft ie 268K erop, begin steeds nieuwsgieriger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wok schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:25:
In deze uitvoering ontbreekt je het eigenlijk al nagenoeg aan niets. Een speciale eervolle vermelding is er voor de audioinstallatie: wát een fantastisch geluid zit hierin! Dit is slechts de standaard installatie met vier speakers (vanaf de i-Vision krijg de versie met aparte tweeters), maar hij steekt de JBL-installatie in mijn 308 naar de kroon :o Nu ben ik geen volstrekte audiofiel, maar ook ik kan wel degelijk horen dat deze installatie qua geluidskwaliteit alle concurrenten in dit segment overklast waar het de standaard (!) installaties betreft.
Onze Hyundai produceert ook een dijk van geluid uit 2 luidsprekertjes.

Ik denk dat mijn eerste auto een i20 of een Elantra ergens uit 2006 gaat worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb tijdens mijn vakantie in Frankrijk 1,5 week rondgereden in een IX35, omdat mijn Skoda Fabia het weer eens begeven had... Nog geen jaar oud en nu al zo vaak stilgestaan.

Binnen mijn vriendengroep is VAG al omgedoopt tot Volkswagen pauper groep... Wat een slechte auto zeg...

- Airco 2 keer kapot.
- Bij de dealer wilde de motor niet meer starten.
- En nu in Frankrijk stilgevallen en wilde niet meer starten.

Hij is van oktober 2011...

Maar wat een lekker blok is die 1.7CDRI zeg. Wat een koppel, lekker vroeg beschikbaar! Top!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:32:
Ik heb tijdens mijn vakantie in Frankrijk 1,5 week rondgereden in een IX35, omdat mijn Skoda Fabia het weer eens begeven had... Nog geen jaar oud en nu al zo vaak stilgestaan.

Binnen mijn vriendengroep is VAG al omgedoopt tot Volkswagen pauper groep... Wat een slechte auto zeg...

- Airco 2 keer kapot.
- Bij de dealer wilde de motor niet meer starten.
- En nu in Frankrijk stilgevallen en wilde niet meer starten.

Hij is van oktober 2011...

Maar wat een lekker blok is die 1.7CDRI zeg. Wat een koppel, lekker vroeg beschikbaar! Top!
Heb je al spijt dat je "voor die paar euro" je ziel hebt verkocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
fredkroket schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:36:
Heb je al spijt dat je "voor die paar euro" je ziel hebt verkocht? :)
250 euro per maand, 250 euro per maand, 250 euro per maand...

Als ik het maar vaak genoeg zeg, valt het mee.

Maar goed, ik was nooit fan van de Volkswagen pauper groep, ze doen goed hun best dat zo te laten ;)

Maar over en jaar mag ik weer gaan kiezen, IX35 vind ik best een leuke optie... Ik denk alleen dat de diesel net niet haalbaar is in een leuke uitvoering. Is de 1.6 benzine ook een goed blok?
Volgens mij doet de Kia Sportrage het net iets beter in de lease... (lees: goedkoper)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawohl, Hyundai gaat weer aan de gang met de rally. *O*
Aanschouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.rallystart.nl/portal/images/stories/2012/WRC/hyundai_wrc.jpg
De i20 WRC met 1.6 turbo, 350 pk motor.

http://www.autoweek.nl/au...20-wrc-klaar-voor-blubber
Zal mij benieuwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ah, het uittesten van de 1.6 turbo motor voor de toekomstige i30 update.
Iemand al iets gehoord over de Uber Veloster motor update? Deze zou volgens de geruchten het moeten opnemen tegen de Golf R32.

Ziet er zou wel nice uit, dat blauw / wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 10:02
Ik heb leren autorijden in een H100 uit 95 :+

De bus van mn Pa.. Daarvoor heeft hij uit 87 een Pony gehad en door gezinsuitbreiding van 89 heeft hij in 1990 een lantra gekocht..

Hebben van de latra jarenlang plezier mee gehad.. :+ naar spanje met 2 volwassenen en 3 kinderen en daarbij zooi troep in de kofferbak natuurlijk :) in 1995 is mijn pa voorzichzelf begonnen en de lantra ingeleverd en een h100 gekocht.. in 2004 de bus voor een beurt naar de garage gebracht.. was mijn eerste keer weer bij de dealer..

Bleek nou.. de Lantra die mn pa heeft ingewisseld in 95 werdt nog steeds gebruikt als leen auto voor als mensen voor een beurtje kwamen :+ ik dus na bijna 10 jaar de auto gereden waar ik als kind van 10 naar spanje ben geweest :+ en dat voor een auto van 15 jaar oud en misbruikt wordt door alle rijders die de auto mochten lenen..

BTW auto was over de 3 ton heen en motor was toen nog dik in orde :) ... Ik hoorde later dat de auto in de prak was gereden door 1 van de monteurs.. Moest ff naar huis.. heeft toen de auto om een lantarenpaal heen geplakt :+ Auto is dus niet technisch stuk gegaan maar door toedoen van..

Zelf heb ik 3 jaar in een Atos gereden.2003. Vorige week ingeleverd voor een voorloop auto tbv lease contract.. auto zelf prima staat.. Motorisch in orde en ook geen gekke dingen gehad.. uiteindelijk voor 1000 euro verkocht kon 1250 voor krijgen via MP. maar voor 1000 aan mn broertje verkocht.. Blijft de auto tenminste in de fam :) de Atos heeft nu 85600 Km op de teller staan :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De H200 van m'n pa staat nu op 270.000. Nog 30.000 te gaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Stt-31: Die rijdt ook weinig (heb even zitten terug lezen :P ).
Ik heb er al iets meer op zitten. 217k op de klok and still going. Heb inmiddels al 2 Ford Fiesta's (1995 & 1999) en een Impreza (1996) kunnnen wegslepen van een maat van me.

Goedkoop hoeft GEEN duurkoop te zijn, mits de zaak bijgehouden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, zo tuft ie lekker rustig naar de 3 ton.

Binnenkort heb ik (als het goed is :D) mijn rijbewijs, dus dan gaat het wat sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 16:01
Ik heb sinds afgelopen vrijdag mn nagelnieuwe i40 sedan 1.7 crdi blue opgehaald: Wat een pretje!

De wagen is zeer compleet: alle snufjes zijn aanwezig! Ik heb gekozen voor de bussiness pack + navi (dit is belgische markt, ik had begrepen dat de nederlandse pakketten/uitvoeringen anders noemen)
overzichtje via configurator

geïnteresseerden kunnen dus altijd een vraagje stellen ;)

ik probeer binnenkort ook wat fotos online te plaatsen!

Ik herinner me dat ik in 2001 ging kijken om de toenmalige excel te kopen :D => wat is hyundai er op vooruit gegaan! O+ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door redlightning op 23-10-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik rij in een Excel SE, dat als eerste eigen auto en dat beestje heeft me nog nooit laten staan. Voor zn tijd vind het best luxe =)

12 jaar verder is Hyundai ook uitgegroeid tot een volwassen autobouwer, die niet meer hoeft te stunten qua prijzen met modellen. Dat is te zien aan de huidige modellen en hun prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren met mijn schoonvader nog de kleine beurt gedaan aan de Matrix (uit 2002).
Dit omdat hij donderdag naar de keuring gaat.

Hij verbruikte een volledige hoeveelheid olie per 1500 km ongeveer.
Dus, luchtfilter, interieurfilter, oliefilter en bougies vervangen. Olie was bijna op. Die er uiteraard voor het oliefilter nog uit laten lopen.
Alles bijgevult en vervangen.

Halen we de bougies eruit, komen we erachter dat er eentje is helemaal onder de olie. Kan 2 dingen zijn. Of de bougie lekte of één van de kleppen.
Nu maar even bekijken of de bougie niet meer zwart wordt en anders de kleppakking vervangen.
Zou wel fijn zijn.

Mijn schoonvader gaf aan dat de motor voor de rest goed klinkt en dat voor een auto waar 200k op de teller staat. (note, mijn Megane uit 96 had 285k op de teller toen die weg ging)
Ben heel erg benieuwd hoe lang deze mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 22:14

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Hyundai loopt qua motoren nog wel een beetje achter de feiten aan op het gebied van downsizen. Nu hebben ze enige tijd geleden (oktober) aangekondigd te komen met een 1.0 en een 1.2 T-GDI. Wel hadden ze al de 1.6 T-GDI die inmiddels al goed ontvangen is in de Veloster Turbo.

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze (late) ontwikkeling omdat Hyundai, en daarmee ook KIA, voor mij een verassend goede prijs-kwaliteits verhouding hebben. Maar wat betreft zuinigheid van sommige modelen kan er zeker nog wat verbeterd worden.
Ik hoop dat ze dan ook snel deze motoren in hun i10-i20-i30 en de voor mij interessante ix20 gaan voeren.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ben niet echt voorstander van "downsizen", vanwege de kortere levensduur.
Het moet tegenwoordig sterker, zuiniger met een kleinere inhoud.

100 PK uit een 999 CC blokje? Powerfilter en turbo erop en gaan. Bevorderlijk voor de levensduur? Niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Alles staat of valt met de belasting, en dan niet zozeer het beschikbare vermogen maar de hoeveelheid die je daadwerkelijk gebruikt.

Je kunt in bijvoorbeeld een 1.5 liter V6 met 2 turbo's bouwen zoals die in de 2e helft van de jaren ;80 in de formule 1 werden gebruikt. Bij de toenmalige technologie kon je een stuk of 800 pk voor 1.5 uur hebben in een race. Of 1100 voor een kwartier in de kwalificaties. Uit hetzelfde blok met 500 a 550 pk zou je een 24-uurs race kunnen halen en dan zit je qua betrouwbaarheid niet meer heel veel verwijderd van een straatuitvoering. Een flink aantal gewone, betrouwbare straatauto's zou namelijk grote moeite hebben met 24 uur op een snel circuit.

Tel daarbij dat de techniek de afgelopen 25 jaar niet stil heeft gestaan. Atmosferische motoren zijn in die tijd 35% meer vermogen gaan leveren zonder in te boeten aan betrouwbaarheid. Bij turbomotoren is de ontwikkeling iets minder snel gegaan, maar een procent of 20 moet er zeker in zitten. Dan zou een 1.0 liter viercilinder met turbo anno 2012 400pk kunnen leveren en een 24-uurs race meegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D_Jeff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:23:
Ben niet echt voorstander van "downsizen", vanwege de kortere levensduur.
Ik ook niet, en om precies deze reden.

Zal mij benieuwen hoe lang de 1.0 EcoBoost blokjes van Ford mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Anoniem: 467655 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:03:
[...]

Ik ook niet, en om precies deze reden.

Zal mij benieuwen hoe lang de 1.0 EcoBoost blokjes van Ford mee gaan.
Ford motoren hebben bij mij geen naam gemaakt.
Zoals ik eerder schreef: Ik heb 2 fiesta's (bj 95 & 96, 1.3i benzine) weg kunnen slepen van een maat van me.
Alle beide de auto's hadden een "kent motor" en gingen rond de 175k fors olie gebruiken.

Trouwens stt-31, hoe zit het met je roze pasje? :P

Ik hoop binnenkort het magische getal van de 222.222 KM aan te tikken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe is de ervaring met een Getz 1.3 qua vermogen? Kun je met deze bak nog aardig op vakantie of wordt het dan wel heel erg behelpen?

Verder ben ik ook wel benieuwd naar het geluidsniveau en de kofferbakruimte.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 09:22
Christiano007 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:12:
Hoe is de ervaring met een Getz 1.3 qua vermogen? Kun je met deze bak nog aardig op vakantie of wordt het dan wel heel erg behelpen?

Verder ben ik ook wel benieuwd naar het geluidsniveau en de kofferbakruimte.
86pk is sowieso behelpen qua vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het Fantoom schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:19:
[...]

86pk is sowieso behelpen qua vermogen.
Ben altijd 1.0 gewend, dus ik ga er alleen maar op voorruit ;) Heb nu een Arosa 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 09:22
Dan is het inderdaad al minder behelpen dan voorheen op vakantie. Het is natuurlijk maar net afhankelijk van waar je referentiekader ligt om te bepalen of je het genoeg vermogen vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het Fantoom schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:26:
Dan is het inderdaad al minder behelpen dan voorheen op vakantie. Het is natuurlijk maar net afhankelijk van waar je referentiekader ligt om te bepalen of je het genoeg vermogen vindt.
Het hoeft allemaal niet zo snel te gaan van mij, als ik maar een beetje rustig kan rijden met 120/130 zonder gelijk de radio op standje 100 te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
86 pk is alleen voor de Accent X3 generatie.
Getz 1.3 zit al op 90 PK en zou mijn Excel eruit trekken.

Mijn eigen auto kan lekker vlot meekomen, maar met een afgeladen auto ( 5 personen en een volle achterbak) merk je toch wel dat je met een 1.3 te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Als het budgettair mogelijk is, ga voor een 1.6 (of de 1.4 van na de facelift). Die Getz 1.3 valt mij persoonlijk echt vies tegen qua prestaties. Op papier ziet het er leuk uit, maar achter het stuur....

Qua rijden, comfort en ruimte is de Getz een prima auto. Het is de 1.3-motor die hem echt geen recht doet.

Waarom ik daar zo stelling in ben? Mijn ouders hebben zowel een Accent X3 1.3 gehad als een Getz 1.3. Met beide auto's heb ik derhalve (ruime) ervaring.
D_Jeff schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:24:
Getz 1.3 zit al op 90 PK en zou mijn Excel eruit trekken.
Vergeet dat maar! De Accent 1.3 is absoluut sneller dan de Getz. Ik heb beide gereden en de Accent is vele malen soepeler en maakt veel makkelijker toeren.

De Getz 1.3 is zelfs in mijn ogen gewoon _traaaaag_ te noemen (en mijn referentiekader voor traag is een Peugeot 205 1.4 met enkelvoudige Solex carburateur met 60 pk :P). Het ding wil gewoon amper toeren maken, dus 'ff doortrekken' is er niet bij.

Ga dus in ieder geval uitgebreid proefrijden met een Getz 1.3 om te bepalen of je ermee kunt leven. Je komt heus mee met het verkeer, maar van 90pk op ~1000kg mag je imo gewoon meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb vandaag een 1.3 gereden. Qua ruimte viel het mij allemaal goed mee, ook de rijeigenschappen bevallen me wel, maar je merkt idd dat de auto iets meer nodig heeft. Alleen degene die ik gereden heb had last van roest bij de wielkast en motorkap. Dus dat is niets geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Mijn Kanarie gele Excel SE is ingeruild bij de KM stand van 223.000.
De donkerblauwe Hyundai Accent 1.5 GS Young (152k KM op de klok) heeft zijn plaats ingenomen.

Voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/774235_373116246117172_419012010_o.jpg

[ Voor 115% gewijzigd door D_Jeff op 25-01-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Ik mag me vanaf vandaag bij dit topic voegen :D
Na 3 jaar met veel plezier een Opel Astra gereden te hebben, heb ik vandaag een hele mooie I30 opgehaald!
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2dc5n9d.jpg
Als ik net zoveel plezier van deze auto heb, als van de Astra, kan het alleen maar goedkomen!
specs:
I30 Hatchback
2011
1.6CVVT (126PK)

Nu alleen nog even een nette bluetooth oplossing vinden, zo'n losse Parrot geniet niet echt de voorkeur, en een aftermarket radio evenmin.
Maar eens informeren bij de dealer wat er voor opties zijn :D
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste