Ik weet niet hoeveel dit je helpt, maar ik kom van een T-Roc, heb daarna een Tiguan overwogen en voor de Tucson gekozen.
Tucson is zeker een stuk groter en ruimer dan de T-Roc, niet alleen qua exterieur, maar zeker ook qua binnenruimte. Ik denk zeer vergelijkbaar met de Tiguan, al heb ik die natuurlijk niet in praktijk echt gebruikt.
Maar het scheelt millimeters in afmetingen, de Tiguan heeft 40L meer bagageruimte en misschien een iets handigere (meer vierkante) kofferbak als je echt het maximale er uit wil halen.
In praktijk denk ik dat het echt om het even is en dan vond ik de rijkere uitrusting en meer vermogen van de Tucson veel interessanter. In de Tucson heb je in de duurdere uitvoering bijvoorbeeld al standaard de automatische kofferklep (door er achter te staan). Dat soort extra's zijn ook op een Tiguan R-Line nog extra's en ook handig in dagelijks gebruik als gezinswagen.
Ik heb zelf geen groot gezin, dus ik heb niet veel praktijk ervaring, maar rijd toch wel vaker met meerdere personen of kinderen. 2 kinderstoeltjes achter, groter kind in het midden en 2 man voorin gaat in elk geval prima, ook voor langere ritten Ik denk dat dat niet onder doet voor de Tiguan. Maar de achterbank in de Tucson is wel meer luxe en verstelbaar dan in de Tiguan en dat is dan weer handiger met 4 volwassenen achterin.
Ik denk dat het in praktijk heel dicht bij elkaar ligt. Als ruimte echt belangrijk is moet jebieden een keer proberen voor een langere proefrit, maar ik denk dat de uitrusting van de Tucson het zal winnen. Al kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die de uitstraling en het imago van VW meer aanspreekt. Qua prijs is het in elk geval ook vrij dicht bij elkaar (Tucson Premium Sky vs Tiguan R-Line Business).
[edit] Misschien goed om te vermelden dat dit ging om de niet-facelift Tucson en de vorige generatie Tiguan. Bij de Tucson facelift is er niet heel veel gewijzigd qua ruimte, maar de Tiguan weet ik niet zeker. De nieuwe is toch wat meer geavanceerd qua features denk ik. Qua ruimte weet ik het niet zeker dan, ik realiseer me eigenlijk nu pas dat ik de auto al 2 jaar heb en er inmiddels een nieuwe Tiguan is
[
Voor 12% gewijzigd door
Klippy op 21-10-2024 22:36
]