Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ben geen rijdend reclamebord voor de dealer.....
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 20-02-2025 16:34 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Hadden ze bij mij ook niet hoeven doen inderdaad. Ik weet dat er in Nederland ook dealers zijn die dit doen. Een Toyota dealer in Delft doet het ook. Mij niet bellen...Hmmbob schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:34:
Whoa, is dat normaal in België dat de dealer nog een extra sticker op de achterkant plakt? De nummerplaathouder nog tot daar aan toe, maar nog een extra (lelijke) sticker erop: daar zou ik narrig van worden.
Ben geen rijdend reclamebord voor de dealer.....
De proeftrit hebben we als zeer aangenaam ervaren. Wel inderdaad wennen aan de vele meldingen, maar dat blijkt grotendeels uit te zetten.(wel iedere keer opnieuw als de auto uitgezet is geweest).
Het is geen snelheidsmonster, maar dat wisten we al voordat we gingen proefrijden. De stoelen zitten heerlijk comfortabel en zijn eenvoudig electrisch in te stellen. Erg fijn is dat er 2 geheugenstanden aanwezig zijn, mijn vrouw en ik rijden namelijk beide in deze auto en hebben ook beide verschillende stoelinstellingen.
De proefrit kwam uiteindelijk op 1:19 uit, zowel in de stad als snelweg gereden, niet slecht.
We hopen op een spoedige aflevering.
Verder een hele mooie auto!
Als daar dezelfde motor inligt als in de Tucson 1.6HEV 2023; is dat heel aangenaam rijden.
0-100 niet in 10 seconden, ik moet zeggen dat de auto zeker niet traag aanvoelt. Dankzij de elektro motor heb je direct koppel wat erg fijn is. Van 80 doortrekken naar 100-110 gaat harstikke prima.wienesroa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:13:
Ik heb de specs nu niet direct helder. Maar is het geen snelheidsmonster in de zin van >10sec naar 100 (wat voor mij persoonlijk als vervelend traag zou aanvoelen) of niet onder de 8sec naar 100 (wat vergeleken met een potente EV traag is..).
Verder een hele mooie auto!
Als daar dezelfde motor inligt als in de Tucson 1.6HEV 2023; is dat heel aangenaam rijden.
In NL ben ik nog steeds 1 van de eerste weg bij stoplichten, snelle auto hebben is 1 ding maar dan moet men ook gas geven en dat gebeurt dan vaak niet.
Een vraag over het onderhoud. Via de 'myhyundai' app kan je o.a. de onderhoudsgeschiedenis opvragen. Maar deze geeft aan 'er is geen controle van de auto geregistreerd'. Dit is vreemd, want de auto had tenminste een onderhoudsbeurt in juli 2024 moeten hebben ondergaan, want toen was de auto 1 jaar oud.
Ik heb de vraag uiteraard bij de dealer neergelegd maar ze moeten dit uitzoeken, werd gezegd.
Iemand een mening/weetje hierover?
Of ze hebben het niet geregistreerd omdat het een demo is.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Ik wacht de reactie van de dealer maar even af.Turb0Turb0 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:10:
Ik heb dezelfde auto en al het onderhoud staat erin bij mij (Leaseauto). Maar wellicht is het omdat ik de 1e "eigenaar" ben en je niet de historie van vorige eigenaren kan zien (avg dingetje).
Of ze hebben het niet geregistreerd omdat het een demo is.
btw....ik ontving vanmiddag een OTA software update. Deze nog niet geinstalleerd. Ik lees er zeer negatieve berichten over. Hierbij de screendump van zo'n negatieve melding :
/f/image/QDa8Y6maTcL8yJsLIoVMF6WL.png?f=fotoalbum_large)
Ik installeer alles gewoon. 57.000km geen probleem dus ik denk dan maar mensen klagen eerder als iets niet goed gaat dan als het wel goed gaat.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:55:
[...]
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Ik wacht de reactie van de dealer maar even af.
btw....ik ontving vanmiddag een OTA software update. Deze nog niet geinstalleerd. Ik lees er zeer negatieve berichten over. Hierbij de screendump van zo'n negatieve melding :
[Afbeelding]
Ik ben dus altijd up to date.
Door deze software update verdwijnt de mogelijkheid om de piepjes te muten. Dat vind ik waardeloos. Het wordt er niet beter op helaas.Turb0Turb0 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:05:
[...]
Ik installeer alles gewoon. 57.000km geen probleem dus ik denk dan maar mensen klagen eerder als iets niet goed gaat dan als het wel goed gaat.
Ik ben dus altijd up to date.
Denk dat je er vroeg of laat niet aan ontkomt om de update te installeren.
De software update van de Kona EV wijkt iets af van de Kona Hybrid update. In de software van de Kona Electric kan je inderdaad de piepjes muten als je de 'mute' knop op je stuur 3 seconden ingedrukt houdt.Steeffoon schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:10:
Interessant. Ik las juist ergens dat je met 1 druk op de knop razendsnel alle piepjes in 1x uit kunt zetten. Dat is de 2025-update voor de Electric weliswaar, maar dan zou dit helemaal iets anders zijn.
Denk dat je er vroeg of laat niet aan ontkomt om de update te installeren.
Bij de vandaag uitgerolde software update voor de Kona Hybrid 2024 werkt de mute optie niet, en is tevens ook het muten van de piepjes uit de setup in het infotainment scherm gehaald. Dat kon in de eerdere versie nog wel.
Blijkbaar zijn de EU-regels anders voor de EV t.o.v. de Hybrid.
Ik weet dat ik niet aan de software update ontkom. Het is niet anders.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-03-2025 17:28 ]
Ben wel benieuwd wat er verder nog veranderd is met de update. Zijn bijvoorbeeld de nieuwe 2025-stijl klokken wel toegevoegd?
Ik kan de snelheidswaarschuwing piepjes nog gewoon uitzetten. Ik merk eigenlijk geen veranderingen.
Kaartversie : EUR.17.45.54.013.932.0
[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-03-2025 16:56 ]
Heel interessant!Pierre_nr1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:14:
@Steeffoon Vandaag de update via OTA uitgevoerd, duurde in totaal 2 uur.
Ik kan de snelheidswaarschuwing piepjes nog gewoon uitzetten. Ik merk eigenlijk geen veranderingen.
Ben benieuwd wat Hyundai nu precies aan het doen is :-p
Ik ook!Steeffoon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:23:
[...]
Heel interessant!
Ben benieuwd wat Hyundai nu precies aan het doen is :-p
Dit is alleen de kaartversie, wat is de softwareversie welke je nu hebt?Pierre_nr1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:14:
@Steeffoon Vandaag de update via OTA uitgevoerd, duurde in totaal 2 uur.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
SX2.EUR.ccNC.001.002.240719Maikel64 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:03:
[...]
Dit is alleen de kaartversie, wat is de softwareversie welke je nu hebt?
Blijkbaar niet echt recent, maar ontving deze gisteren via OTA
Diezelfde versie heb ik sinds augustus al draaien (geïnstalleerd via de USB optie) en heb nog wel gewoon de optie om de piepjes voor snelheid uit te zetten.Pierre_nr1 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:51:
[...]
SX2.EUR.ccNC.001.002.240719
Blijkbaar niet echt recent, maar ontving deze gisteren via OTA
Echter ontbreken er bij mij in deze versie opties zoals:
- De mute knop ingedrukt houden om de snelheidspiepjes uit te zetten (dit zou juist in deze versie moeten zitten)
- Een constant radiovolume. Nu switch deze vaak van DAB naar FM en dit scheelt aanzienlijk in volume kan ik je zeggen.
- Een gladheidswaarschuwing. Geen probleem, maar als alles op veiligheid is gericht, hoort dit gewoon te werken.
Het is volgens mij een flinke chaos qua software bij Hyundai.
Ja, er is geen touw meer aan vast te knopen.Maikel64 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:55:
[...]
Diezelfde versie heb ik sinds augustus al draaien (geïnstalleerd via de USB optie) en heb nog wel gewoon de optie om de piepjes voor snelheid uit te zetten.
- De mute knop ingedrukt houden om de snelheidspiepjes uit te zetten (dit zou juist in deze versie moeten zitten)
- Een constant radiovolume. Nu switch deze vaak van DAB naar FM en dit scheelt aanzienlijk in volume kan ik je zeggen.
- Een gladheidswaarschuwing. Geen probleem, maar als alles op veiligheid is gericht, hoort dit gewoon te werken.
Blijkbaar is de mute knop ingedrukt houden om de snelheidspiepjes uit te zetten wel werkend in de Kona EV, maar niet in de HEV versie. In de setup is het inderdaad nog steeds uit te zetten(gelukkig).
We wachten maar weer geduldig op een volgende versie, welke verrassingen staan ons nog te wachten......
Ik heb deze update ook sinds augustus.Maikel64 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:55:
[...]
Diezelfde versie heb ik sinds augustus al draaien (geïnstalleerd via de USB optie) en heb nog wel gewoon de optie om de piepjes voor snelheid uit te zetten.
De muteknop schijnt alleen bij de EV's te werken, niet bij de HEV.
DAB FM heb ik af en toe maar echt telkens op dezelfde locaties. Maar DAB heb ik in meer auto's last van matig werken (leenauto's en eigen Kia Niro) denk toch dat die dekking niet helemaal 100% is.
Ik vermoed dat Hyundai een verkeerde update gepushed heeft via OTA.
Klopt, die is er bij mij ook uitgesloopt rond kerst ish. Jammer, ik gebruikte die best vaak.wienesroa schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:56:
Ik heb btw geen shazam knop meer. Die had ik wel… ooit. Laatste update wss ergens rond kerst bij beurt
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het omschakelen zelf om te zorgen dat er ontvangst is, heb ik geen problemen mee. Maar het verschil in volume is te groot en de audio knalt opeens door je auto na het overschakelen. Het volume kan dan zo 6 standen teruggedraaid worden om het leuk te houden.Turb0Turb0 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:49:
[...]
Ik heb deze update ook sinds augustus.
De muteknop schijnt alleen bij de EV's te werken, niet bij de HEV.
DAB FM heb ik af en toe maar echt telkens op dezelfde locaties. Maar DAB heb ik in meer auto's last van matig werken (leenauto's en eigen Kia Niro) denk toch dat die dekking niet helemaal 100% is.
Dat met het volume heb ik heel af en toe. Soms weken niet en dan ineens harder.Maikel64 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Het omschakelen zelf om te zorgen dat er ontvangst is, heb ik geen problemen mee. Maar het verschil in volume is te groot en de audio knalt opeens door je auto na het overschakelen. Het volume kan dan zo 6 standen teruggedraaid worden om het leuk te houden.
Er zijn wel 4 verschillende telefoons/berijders. 2 dochters met een Iphone en mijn vrouw en ik met android. Dan nog 2 andere dochters met een Iphone zonder rijbewijs maar koppelen ook af en toe om de bankzitters en roxy dekker af te spelen en dan gaat het volume vrij hoog
Mooie wagen! Mag ik vragen wat levertijd is geweest?Zackito schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen vrijdag dus opgehaald, rijdt heerlijk! Er staat nu 500KM op de teller. Tot nu toe erg blij met mij keuze voor de Kona, het verrast mij eigenlijk wel nu ik hem in mijn bezit hebt. De luxe is gewoon erg fijn, je krijgt veel voor relatief (vergeleken met andere merken) weinig.
Bedankt! Van de beloofde 3 maanden werden het er totaal 8-9. Auto bleek achteraf al 3 maanden in Nederland te staan. Productie datum was september maar pas geleverd in april. 3 maanden in Korea gestaan, 1-2 maanden aan boord en daarna 3 maanden in een haven.KRC schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:54:
[...]
Mooie wagen! Mag ik vragen wat levertijd is geweest?
Pas na contact te hebben Hyundai NL kreeg de dealer opeens een leveringsdatum.
Dat is wel je geduld op de proef stellen! Nu lekker genieten van de wagen.Zackito schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Bedankt! Van de beloofde 3 maanden werden het er totaal 8-9. Auto bleek achteraf al 3 maanden in Nederland te staan. Productie datum was september maar pas geleverd in april. 3 maanden in Korea gestaan, 1-2 maanden aan boord en daarna 3 maanden in een haven.
Pas na contact te hebben Hyundai NL kreeg de dealer opeens een leveringsdatum.
Hij rijdt goed, enige klacht is het vermogen om 130 te rijden. De auto haalt de snelheid makkelijk en snel maar dit trekt de hybride accu leeg. Als de accu op 20-30 procent is schakelt de auto naar zijn 4 of 5 en probeert hij de accu op te laden wat niet lukt.KRC schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:37:
[...]
Dat is wel je geduld op de proef stellen! Nu lekker genieten van de wagen.
Het resultaat is een hoog verbruik en onnodige herrie. Ik denk dat dit geen probleem zou zijn geweest als de brandstof motor wat meer vermogen had.
Gelukkig in NL weinig last van ivm snelheids beperking van 100 overdag.
Wat ik dan vaak doe is naar de sportstand overgaan en met de flipper aan het stuur een versnelling opschakelen. Het verschil in verbruik in de sportstand is binnendoor goed te merken omdat je dan amper volledig elektrisch rijdt zoals in de ECO stand, op de snelweg boven de 100km/u is er eigenlijk geen verschil merkbaar.Zackito schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:47:
[...]
Hij rijdt goed, enige klacht is het vermogen om 130 te rijden. De auto haalt de snelheid makkelijk en snel maar dit trekt de hybride accu leeg. Als de accu op 20-30 procent is schakelt de auto naar zijn 4 of 5 en probeert hij de accu op te laden wat niet lukt.
Het resultaat is een hoog verbruik en onnodige herrie. Ik denk dat dit geen probleem zou zijn geweest als de brandstof motor wat meer vermogen had.
Gelukkig in NL weinig last van ivm snelheids beperking van 100 overdag.
De auto moet dan wel in de sportstand blijven staan, zodra je teruggaat naar ECO zal de auto weer een versnelling teruggaan.
Dat is leuk maar werkt niet goed bij 130 per uur en een beetje tegenwind. De accu wordt in de sportstand verder leeggetrokken tot 10 procent, zodra dat bereikt is heeft auto geen kracht meer om in zn 6 verder te rijden. De auto verliest snelheid en weigert ook te acceleren bij volgas. Pas bij handmatig terugschakelen reageert de auto weer.Maikel64 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:53:
[...]
Wat ik dan vaak doe is naar de sportstand overgaan en met de flipper aan het stuur een versnelling opschakelen. Het verschil in verbruik in de sportstand is binnendoor goed te merken omdat je dan amper volledig elektrisch rijdt zoals in de ECO stand, op de snelweg boven de 100km/u is er eigenlijk geen verschil merkbaar.
De auto moet dan wel in de sportstand blijven staan, zodra je teruggaat naar ECO zal de auto weer een versnelling teruggaan.
Als ik nu opnieuw moet kiezen zou dit voor mij de reden zijn om niet voor de Kona te kiezen. Recent zijn een hoop VAG autos goedkoper geworden, die vielen toen niet in het budget bij mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Zackito op 20-03-2025 19:02 ]
Welke auto's bedoel je binnen VAG als ik mag vragen? ben daar wel benieuwd naar?Zackito schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:58:
[...]
Dat is leuk maar werkt niet goed bij 130 per uur en een beetje tegenwind. De accu wordt in de sportstand verder leeggetrokken tot 10 procent, zodra dat bereikt is heeft auto geen kracht meer om in zn 6 verder te rijden. De auto verliest snelheid en weigert ook te acceleren bij volgas. Pas bij handmatig terugschakelen reageert de auto weer.
Als ik nu opnieuw moet kiezen zou dit voor mij de reden zijn om niet voor de Kona te kiezen. Recent zijn een hoop VAG autos goedkoper geworden, die vielen toen niet in het budget bij mij.
Dit klinkt toch wel heel ondoordacht en heb ik gelukkig met mijn HEV nog niet meegemaakt.
Al perst de 1.6T er zonder ondersteuning volgens mij wel al 180pk uit.
En dat voelt bepaald niet langzaam of onderbemeten, zelfs niet met een zware caravan, waar tegenwind een nog grotere rol zou moeten spelen.
Echt zuinig vind ik de auto overigens niet.
Rij je heeeeel rustig en niet na 19u. (dus max 100kmh) dan heb ik wel eens 1/17 op een tank gehaald.
Rij je 130 en soms harder, is 1 op 12 gangbaarder. En dan doe ik verder heeeeeel burgerlijk qua optrekken en netjes aan snelheden in 30/50/80kmh zones.
Over welke auto met 1.6T hebben we het dan? Ik meen weleens gezien te hebben dat de 1.6 in de Kona iets van 100PK-105PK doet zonder de batterijondersteuning.wienesroa schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:25:
Hoeveel PK/vermogen heeft die auto zonder de E-ondersteuning?
Dit klinkt toch wel heel ondoordacht en heb ik gelukkig met mijn HEV nog niet meegemaakt.
Al perst de 1.6T er zonder ondersteuning volgens mij wel al 180pk uit.
En dat voelt bepaald niet langzaam of onderbemeten, zelfs niet met een zware caravan, waar tegenwind een nog grotere rol zou moeten spelen.
Echt zuinig vind ik de auto overigens niet.
Rij je heeeeel rustig en niet na 19u. (dus max 100kmh) dan heb ik wel eens 1/17 op een tank gehaald.
Rij je 130 en soms harder, is 1 op 12 gangbaarder. En dan doe ik verder heeeeeel burgerlijk qua optrekken en netjes aan snelheden in 30/50/80kmh zones.
edit1: Ik ging ervan uit dat de motoren over alle modellen (indien 1.6) zelfde waren
edit2: https://www.autoweek.nl/a...1-6-t-gdi-hev-n-line-sky/
180pk inderdaad
[ Voor 100% gewijzigd door wienesroa op 26-03-2025 12:36 ]
Skoda Elroq is een “nieuwe” auto met een vergelijkbare prijs als de Kona.KRC schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:00:
[...]
Welke auto's bedoel je binnen VAG als ik mag vragen? ben daar wel benieuwd naar?
In eerste instantie wilde ik voor en station zoals de Octavia gaan. Echter was de 1.5 niet haalbaar qua kosten, 1.5 is nu standaard.
Nope helaas, de kona trekt maar 106pk uit het blok. De recente wijzigingen aan de ECU zorgt zelfs voor nog lagere vermorgen. Dit ivm emissie eisen vanuit EU.wienesroa schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:34:
Tucson 2024 modeljaar
edit1: Ik ging ervan uit dat de motoren over alle modellen (indien 1.6) zelfde waren
edit2: https://www.autoweek.nl/a...1-6-t-gdi-hev-n-line-sky/
180pk inderdaad
Onderaan de streep maak het m.i. weinig uit, dit is een netto operational lease structuur denk ik. Waar je dus zelf nog moet betalen voor onderhoud, verzekering, wegenbelasting en dergelijke.Zackito schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:11:
Dat ziet er inderdaad uit als een mooi verhaal. Kan best interessant zijn volgens mij, goedkoper dan lease?
Scherp, dan komt er onbewust toch nog flink bedrag per maand bij.xminator schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:43:
[...]
Onderaan de streep maak het m.i. weinig uit, dit is een netto operational lease structuur denk ik. Waar je dus zelf nog moet betalen voor onderhoud, verzekering, wegenbelasting en dergelijke.
Enige voordeel aan deze optie lijkt mij de waardevastheid die ze je garanderen.
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/GhsFQ4
Wat bijzonder zeg, geen woord over nieuwe “tellers”. De 2025 modellen hebben een grafische teller ondanks dat de firmware hetzelfde is.Maikel64 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:49:
De nieuwe Kona firmware is er nu ook voor de ccNC versies:
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/GhsFQ4
Daarnaast geen woord over de problemen met de mute knop bij de hybrid modellen. En volume verschil tussen DAB en FM. Ook bij het starten van de auto is het volume van de radio opeens erg hoog.
Vraag me af of de release logs wel compleet is, zijn maar kansloze wijzigingen en geen bugfixes.
Mocht iemand 'm geïnstalleerd hebben: let me know hoe het bevalt en of er nog hidden changes zijn!
Op hyundaiclubholland forum hebben mensen de update geinstalleerd, nog steeds werkt de mute knop niet op de HEV.Maikel64 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:55:
Wie zegt dat er geen bugf8ces zijn doorgevoerd? Hyundai zet meestal alleen de nieuwe functies in de relaese notes.
Dat Hyundai niet laat zien welke problemen er opgost zijn is ronduit slecht.
:strip_exif()/f/image/K1VKiuXp5drzK4Ndyo5A1j31.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb er trouwens al 59.500 km mee gereden en de laatste paar weken voelde de achterkant steeds meer als een Chevrolet Impala en zelfs de systemen grepen af en toe in bij bochten met hobbels (rond Amsterdam van A2 naar A9 bijvoorbeeld) blijkt dat de achterschokbrekers inderdaad niet meer goed te zijn. Die komen er dus nieuw op.
Best rap stuk. En ik rij wel vlot maar niet als een F1 coureur.
In de garage gaf ik ook aan dat ik aan de schokbrekers dacht maar de 1e reactie was dat ze eerder aan banden(spanning) dachten. Maar eenmaal op de brug en even aan de trekhaak trekken bleef hij inderdaad erg lang nadeinen.
Laat maar weten of het de moeite waard is!Turb0Turb0 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:09:
De update kwam maar niet OTA bij mijn Kona Premium sky HEV dus dan maar met een stikkie en de software gedownload. Weinig geduld
[Afbeelding]
Ik heb er trouwens al 59.500 km mee gereden en de laatste paar weken voelde de achterkant steeds meer als een Chevrolet Impala en zelfs de systemen grepen af en toe in bij bochten met hobbels (rond Amsterdam van A2 naar A9 bijvoorbeeld) blijkt dat de achterschokbrekers inderdaad niet meer goed te zijn. Die komen er dus nieuw op.
Best rap stuk. En ik rij wel vlot maar niet als een F1 coureur.
In de garage gaf ik ook aan dat ik aan de schokbrekers dacht maar de 1e reactie was dat ze eerder aan banden(spanning) dachten. Maar eenmaal op de brug en even aan de trekhaak trekken bleef hij inderdaad erg lang nadeinen.
Na 1.5 uur zag ik nog hetzelfde scherm dus usb eruit en later weer proberen.
En vlak na dit bericht een melding
:strip_exif()/f/image/VhChpaOcT2IizKMqcahkp1Ca.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vrouw is nu weg met de auto dus morgen gaan we het meemaken.
[ Voor 49% gewijzigd door Turb0Turb0 op 01-04-2025 21:26 ]
Ik heb de update geïnstalleerd en heb het idee dat de update alleen een update van de kaarten en het infotainment systeem is, niet van de firmware. De firmware versie is naar mijn idee gelijk gebleven.
Dit zou ook kunnen verklaren waarom de nieuwe opties maar niet doorkomen. Kan me voorstellen dat hier een andere firmware voor nodig is, niet alleen die van het infotainment systeem. Zeer slecht aangezien deze wel in de release notes staan aangegeven.
Na de update:
Softwareversie: SX2.EUR.ccNC.001.002.250113
Kaartversie: EUR.17.50.56.026.9310
Firmwareversie: 23.4.0 (in de app, In de auto eindigt deze op .241017 en is dus volgens mij dezelfde als voor de update)
[ Voor 3% gewijzigd door Maikel64 op 07-04-2025 09:58 ]
Ik heb via USB geupdate en zie exact hetzelfde staan.Maikel64 schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:57:
Zou iemand met een Kona SX2 eens kunnen kijken wat de auto aangeeft als Firmware versie vanuit de instellingen?
Ik heb de update geïnstalleerd en heb het idee dat de update alleen een update van de kaarten en het infotainment systeem is, niet van de firmware. De firmware versie is naar mijn idee gelijk gebleven.
Dit zou ook kunnen verklaren waarom de nieuwe opties maar niet doorkomen. Kan me voorstellen dat hier een andere firmware voor nodig is, niet alleen die van het infotainment systeem. Zeer slecht aangezien deze wel in de release notes staan aangegeven.
Na de update:
Firmwareversie: 23.4.0 (in de app, In de auto eindigt deze op .241017 en is dus volgens mij dezelfde als voor de update)
Ik had na de update had ik één probleem, dat de favoriete radiozenders niet meer geselecteerd konden worden met het knopje op het stuur. Er stonden meerdere favorieten in maar hij pakte er maar twee. Nadat ik alle favorieten had verwijderd en opnieuw heb toegevoegd, werkte het weer.
Sinds de update heb ik niet meer het probleem gehad dat de radio ineens hard of zacht ging.
Ik heb wel een paar keer een melding gezien dat er een ambulance in de buurt was, dat is ook een van de nieuwe opties, dus dat werkt blijkbaar.
Toevallig ben ik precies tegelijkertijd van een Android galaxy A53 naar een iPhone 15 gegaan.
Dat werkt allemaal een stuk sneller en ik kan nu ook de telefoon als sleutel gebruiken.
Je hebt de laatste firmware versie. 250113, of te wel 13 januari 2025. De vorige firmware versie van 2407xx.Maikel64 schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:57:
Zou iemand met een Kona SX2 eens kunnen kijken wat de auto aangeeft als Firmware versie vanuit de instellingen?
Na de update:
Ik ga dit morgen eens proberen...Turb0Turb0 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:22:
[...]
Na 1.5 uur zag ik nog hetzelfde scherm dus usb eruit en later weer proberen.
En vlak na dit bericht een melding
[Afbeelding]
Mijn vrouw is nu weg met de auto dus morgen gaan we het meemaken.
(Vandaag 2x over een uur gereden met "Bijwerken" via een USB stick

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Gewoon je auto aan laten staan en lekker binnen gaan zitten. Duurt 2-3 uur afhankelijk van je usb snelheid.chromeeh schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:48:
[...]
Ik ga dit morgen eens proberen...
(Vandaag 2x over een uur gereden met "Bijwerken" via een USB stick)
Ben inmiddels ruim 12+ uur onderweg, maar dieZackito schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:28:
[...]
Gewoon je auto aan laten staan en lekker binnen gaan zitten. Duurt 2-3 uur afhankelijk van je usb snelheid.

Ik snap dat een update van 23GB wat tijd inneemt, maar dit is wel beetje...

Wat zegt het scherm dan? Is hij nig bezig met kopiëren van files of de update al aan het toepassen?chromeeh schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:57:
[...]
Ben inmiddels ruim 12+ uur onderweg, maar dieupdate rond zichzelf maar niet af
![]()
Heb je de linoer of rechter USB poort gebruikt? En als het de linkerpoort staat deze dan op de data+oplaadstand (oranje) of alleen op opladen (wit)?chromeeh schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:57:
[...]
Ben inmiddels ruim 12+ uur onderweg, maar dieupdate rond zichzelf maar niet af
![]()
Bij mij hielp het om de poort in de oplaadstand zonder data te zetten. Daarna was de update zo klaar.
Oplaadpoort zonder data betekent dat er geen data overheen gaat dus dat kan dan toch niet?Maikel64 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:25:
[...]
Heb je de linoer of rechter USB poort gebruikt? En als het de linkerpoort staat deze dan op de data+oplaadstand (oranje) of alleen op opladen (wit)?
Bij mij hielp het om de poort in de oplaadstand zonder data te zetten. Daarna was de update zo klaar.
Uiteraard de linker poort op Data+power (oranje ledje)Maikel64 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:25:
[...]
Heb je de linoer of rechter USB poort gebruikt? En als het de linkerpoort staat deze dan op de data+oplaadstand (oranje) of alleen op opladen (wit)?
Zonder data doet een USB stick precies niets

"Update is bezig"Zackito schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:25:
[...]
Wat zegt het scherm dan? Is hij nig bezig met kopiëren van files of de update al aan het toepassen?
"Software installatie van infotainmentsysteem wordt voorbereid"
Krijg een donkerblauw vermoeden dat de auto m'n USB stick (128GB) net niet helemaal lekker vind.
Morgen maar eens een 64GB op de kop tikken, kijken of dat beter gaat.
[ Voor 33% gewijzigd door chromeeh op 18-04-2025 20:12 ]
Zoals ik zei, bij mij was het juist de oplossing om de linker USB poort "wit" te maken, dus zonder data.chromeeh schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:11:
[...]
Uiteraard de linker poort op Data+power (oranje ledje)
[...]
En bij mij gaf deze een media error en gaf daarna een filesystem errorMaikel64 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:55:
[...]
Zoals ik zei, bij mij was het juist de oplossing om de linker USB poort "wit" te maken, dus zonder data.
Zo meteen nog maar eens een nieuwe poging doen, anders aankomende week maar eens met de garage bellen
[ Voor 15% gewijzigd door chromeeh op 19-04-2025 09:21 ]
Apart, bij mij werkte het alleen op de usb poort met data.Maikel64 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:55:
[...]
Zoals ik zei, bij mij was het juist de oplossing om de linker USB poort "wit" te maken, dus zonder data.
Turb0Turb0 in "Het grote Hyundai topic"
Maar bleef ook erg lang "niks" doen en toen ik het had opgegeven en alles had afgekoppeld en de auto had uitgezet en mijn vrouw later de auto meenam een melding in de app dat de update gelukt was..
Turb0Turb0 in "Het grote Hyundai topic"
[ Voor 5% gewijzigd door Turb0Turb0 op 19-04-2025 09:45 ]
De navigation update software begint al met miepen over een 64gb stick (advies 32gb of kleiner) dit terwijl de update 52gb is. Wat een onzin 😜chromeeh schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:11:
[...]
Uiteraard de linker poort op Data+power (oranje ledje)
[...]
"Update is bezig"
"Software installatie van infotainmentsysteem wordt voorbereid"
Krijg een donkerblauw vermoeden dat de auto m'n USB stick (128GB) net niet helemaal lekker vind.
Morgen maar eens een 64GB op de kop tikken, kijken of dat beter gaat.
Ik heb een 64 GB USB-stick van Philips bij de Action gekocht welke wel werktZackito schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:06:
[...]
De navigation update software begint al met miepen over een 64gb stick (advies 32gb of kleiner) dit terwijl de update 52gb is. Wat een onzin 😜
Er gaan verhalen rond op internet dat de dealer meer updates tot zijn beschikking heeft waarmee je wel de nieuwe functies krijgt. Na wat zoeken blijkt dat via MM naar dealer modus kan.
In de dealer mode vindt je de dealer modus:

Geprobeerd om dit uit te voeren met een USB stick via Navigation Updater software maar helaas, hiervoor is specifieke firmware nodig welke alleen dealers hebben.

Ik heb mijn dealer gemaild met de vraag of dit klopt en of zij hem kunnen updaten.

Ik heb de hele update opnieuw gedownload naar de 128GB stick en nu vloog deze er door
(De update was met een uurtje gekopieerd en de installatie was zo klaar)
Nou ja, in ieder geval weer het e.a. geleerd!
Dank allen voor het mee denken
Helaas nu al 3x de ANWB moeten bellen met mijn Hyundai I20 uit 2012; 160 000 op de teller.
1ste keer was er een misfire op cilinder 3, bleek de bouchie niet meer goed te zijn naar nog geen eens 2000km. Ik heb dit dan ook vergoed gekregen van de garage.
2de keer, alweer motor storing; foutmelding P0141, O2-sensor verwarmingscircuit rij 1, sensor 2.
En vandaag, 1 dag nadat de sensor is vervangen door de garage weer dezelfde melding; vreemde is wel dat ik ruim 150 kilometer heb gereden vandaag zonder melding. Pas op de terugweg naar huis kwam de melding weer.
Het idee van de garage is nu om de 1ste sensor te vervangen, maar als ik zo lees op het internet heeft dit geen effect; al ben ik wel voorstander om die sensor ook te vervangen gezien die even oud is en de kans dat die het lootje geeft ook aanwezig is.
De motor loopt goed stationair, oliepijl is in orde, koelvloeistof is ook nog in orde. Het vermogen is naar mijn idee niet terug gelopen. Er komt geen rook uit de uitlaat, en ik ruik ook geen vreemde dingen.
Ik twijfel of het probleem niet zit in mijn katalysator, wat is jullie idee hierover; en zijn er manieren waarop ik kan testen of het de katalysator is?
[ Voor 8% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 08-05-2025 22:45 ]