Het grote Hyundai topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik loop smorgens vaak rondje met de hond. Daarna even douchen en dan aansluitend naar werk. Vind het dan heerlijk om de airco in de stoel even aan te slingeren omdat ik nog wel eens de neiging heb om te willen uitdampen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:20
Dat gepiep als je iets over de snelheidslimiet gaat is wel irritant in mijn i20. Je kan het uitzetten maar iedere keer als je auto opnieuw opstart is het aan.
Heb er wel een shortcut voor gemaakt. Dat sterretje shortcut op infotainment heb ik gelinked aan het gedeelte om het uit te zetten. Dus het is wel zo gedaan. Maar ja wel iedere keer doen

Las dat er ook een optie is voor speed offset. Dat je kan instellen dat die pas begint te piepen bij 10kph over. Maar zie dat zo snel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 12:08
lHybridl schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:08:
Dat gepiep als je iets over de snelheidslimiet gaat is wel irritant in mijn i20. Je kan het uitzetten maar iedere keer als je auto opnieuw opstart is het aan.
Heb er wel een shortcut voor gemaakt. Dat sterretje shortcut op infotainment heb ik gelinked aan het gedeelte om het uit te zetten. Dus het is wel zo gedaan. Maar ja wel iedere keer doen

Las dat er ook een optie is voor speed offset. Dat je kan instellen dat die pas begint te piepen bij 10kph over. Maar zie dat zo snel niet
Ja, heel irritant! De eerste piep krijg ik al na 30m rijden omdat ik 31 of 32 rij ipv 30. Via de shortcut snel uit te zetten maar wat een irritante functie zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:08:

Als het goed is kan je dat ook in je eigen profiel instellen en dan opslaan, dat ie altijd de instellingen van jouw profiel laadt wanneer je de auto start, dan hoef je dat niet elke keer weer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Il 2 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:27:
[...]

Als het goed is kan je dat ook in je eigen profiel instellen en dan opslaan, dat ie altijd de instellingen van jouw profiel laadt wanneer je de auto start, dan hoef je dat niet elke keer weer in te stellen.
Ohhhh dat is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
[...]

Is dat zo? Heb de optie niet gezien om een offset in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik ben er al aan gewend inmiddels met de kona, het je gaat 1 km te hard piepje. Maar ik heb ook nergens iets kunnen vinden om deze marge aan te passen.

En dat hij niet meer opvalt heb ik bewijs van.

De eerste van 57@50 (54 na correctie) is al binnen. 40 euro inclusief 9 euro administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Turb0Turb0 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:29:
Ik ben er al aan gewend inmiddels met de kona, het je gaat 1 km te hard piepje. Maar ik heb ook nergens iets kunnen vinden om deze marge aan te passen.

En dat hij niet meer opvalt heb ik bewijs van.

De eerste van 57@50 (54 na correctie) is al binnen. 40 euro inclusief 9 euro administratiekosten.
Ik ga er niet aan wennen, ik rij op GPS de snelheid die mag en dat scheelt 2-3KM dus volgens de auto rij je altijd te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Zackito schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:34:
[...]

Ik ga er niet aan wennen, ik rij op GPS de snelheid die mag en dat scheelt 2-3KM dus volgens de auto rij je altijd te hard.
Ik rij ook gps snelheid, maar dan zit je dus wel tegen het randje met 2 mooie foto's als resultaat :+

Maarja vorig jaar 0 boetes, dit jaar dus 1. 40 euro over 60.000 km is een prima resultaat denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:27
In de Kona kan je geen marge aanpassen. Alleen aan/uitzetten. In de i20 (oktober 2023) kan ik via het instrumentenpaneel wel een marge instellen.

Ach, als je bij de Kona een stukje harder rijdt dan piept hij niet constant. Is ook een optie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Nee, dit is er niet, helaas.
Turb0Turb0 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:29:
Ik ben er inmiddels ook wel aan gewend, soms is de hoeveelheid piepjes veel, maar goed. Heb wel het volume ervan wat lager gezet.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:50
Voor mij persoonlijk was het echt geen optie, ik wordt er helemaal gek van. Vooral in de spits omdat de auto dan elke keer gaat piepen omdat ik net onder en dan weer 2 km boven de snelheid rijdt.

Ook het piepje als er een bord met andere snelheid is wordt ik helemaal leip van, bedankt maar ik kan zelf wel zien dat de snelheid verandert.

Ik zet dus elke rit, inderdaad met de favorieten knop, meteen alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Just smile schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:04:
In de Kona kan je geen marge aanpassen. Alleen aan/uitzetten. In de i20 (oktober 2023) kan ik via het instrumentenpaneel wel een marge instellen.

Ach, als je bij de Kona een stukje harder rijdt dan piept hij niet constant. Is ook een optie :).
Ah even zoeken dan. Bewaard die die offset wel nadat je auto hebt uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:15:
[...]

Nee, dit is er niet, helaas.

[...]

Ik ben er inmiddels ook wel aan gewend, soms is de hoeveelheid piepjes veel, maar goed. Heb wel het volume ervan wat lager gezet.
Niet? Ik ging er even van uit dat het een zelfde soort instelling is als dat je Lane Keep Assist uitschakelt. Dat kan ook via instellingen maar moet je steeds elke rit opnieuw doen, tenzij je het via je profiel instelt, dan blijft het wel opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Il 2 schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:51:
[...]

Niet? Ik ging er even van uit dat het een zelfde soort instelling is als dat je Lane Keep Assist uitschakelt. Dat kan ook via instellingen maar moet je steeds elke rit opnieuw doen, tenzij je het via je profiel instelt, dan blijft het wel opgeslagen.
Nope, is een veiligheidsmaatregel, althans, zo wordt het voorgeschoteld, dus iedere rit opnieuw helaas. Hopelijk voegt Hyundai het ooit nog alsnog toe idd op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Ik vind het overigens wel jammer dat als je het nu uitzet, je de hele bordenherkenning uit zet. Ik wil eigenlijk de waarschuwing uit maar wel nog op m'n dashboard kunnen zien welke borden gelezen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
tekken4111 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:07:
Ik vind het overigens wel jammer dat als je het nu uitzet, je de hele bordenherkenning uit zet. Ik wil eigenlijk de waarschuwing uit maar wel nog op m'n dashboard kunnen zien welke borden gelezen zijn :)
Je hebt een warning only optie volgens mij. Dan flashed die wel op het dashboard maar geen geluid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zackito
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fxk9Oey1tmmYSDPZ9ISVPEAjEwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/evXllms9E5qFLnz2Ou9t3Fap.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yln_LokM4svrlzR1KCbh1_fmxJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mw3JdsXsqMNsmqGvILzRHdVQ.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen vrijdag dus opgehaald, rijdt heerlijk! Er staat nu 500KM op de teller. Tot nu toe erg blij met mij keuze voor de Kona, het verrast mij eigenlijk wel nu ik hem in mijn bezit hebt. De luxe is gewoon erg fijn, je krijgt veel voor relatief (vergeleken met andere merken) weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afgelopen vrijdag dus opgehaald, rijdt heerlijk! Er staat nu 500KM op de teller. Tot nu toe erg blij met mij keuze voor de Kona, het verrast mij eigenlijk wel nu ik hem in mijn bezit hebt. De luxe is gewoon erg fijn, je krijgt veel voor relatief (vergeleken met andere merken) weinig.
Helemaal eens met je laatste zin. Bij Toyota ben je gerust 10-15 duizend euro meer kwijt. Veel plezier van je nieuwe Kona!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mooie auto idd, N-line maakt het Fr nt imho wel mooier omdat de koplamp units wat meer geïntegreerd lijken.

Welke kleur wit is dit?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Chaoss schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:59:
Mooie auto idd, N-line maakt het Fr nt imho wel mooier omdat de koplamp units wat meer geïntegreerd lijken.

Welke kleur wit is dit?
Dit is de Cyber Gray met Two Tone. De N Line oogt heel anders door de sportievere uitstraling maar zeker ook doordat de gehele auto in carroserie kleur is.

In het buitenland kan je ook de goedkopere versies krijgen in N line, in Nederland helaas alleen de duurste uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:53:
[...]

Helemaal eens met je laatste zin. Bij Toyota ben je gerust 10-15 duizend euro meer kwijt. Veel plezier van je nieuwe Kona!
De Corolla Cros was niet heel veel duurder hoor, business plus kost volgens mij net zoveel en vergelijkbare opties. Echter vindt ik alles aan die auto sober, het interieur, het MM systeem.

Volkswagen concern is ook drama qua opties, vorige week in een splinternieuwe Tiguan gezeten van 55k maar het interieur van de Kona doet daar echt niet voor onder. Ik vond het heel erg plastic ogen, bij de Kona is het ook veel plastic maar oogt luxer en voelt niet persé cheap aan.

Naast deze opties houd je eigenlijk alleen het Stellantis concern over wat ik liever oversla. Renault begint nu ook weer leuke autos te maken maar nooit fan van Renault geweest alhoewel de Australe echt goed rijdt.

Over 4 jaar loopt de zakelijke lease weer af, voor nu lekker crossen met de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 12:53
Om nog even terug te komen op de verkeerd afgestelde koplampen in mijn Kona:

Volgens de dealer moeten deze in de fabriek worden afgesteld en kijken ze deze in de garage dus niet meer na, maar gaat het de laatste tijd vaker mis.

Op naar de garage dus. Het was alleen wel even een zoektocht waar ik enigzins in een acceptabele tijd terecht kon. De meeste dealers hebben een wachttijd van 1,5-2 maanden voor een klusje van (volgens de dealer) 15-20 minuten 8)7 .

Gelukkig kan ik over 2 weken terecht.

Verder bevalt de Kona mij prima tot nu toe. Wel merk ik dat de electronica in de Seat Leon (vorige model) een stukje verfijnder was. Van de rijbaanassistent merkte je daarin totaal niet dat deze aan het corrigeren was waar dat bij de Kona wel anders is. Ook de grootlicht assistent in de Leon werkte een stuk beter, als deze maar dacht dat er een lamp zichtbaar was ging het groot licht al uit, bij de Kona blijft deze dus best wel lang aan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:21:
[...]

De Corolla Cros was niet heel veel duurder hoor, business plus kost volgens mij net zoveel en vergelijkbare opties. Echter vindt ik alles aan die auto sober, het interieur, het MM systeem.

Volkswagen concern is ook drama qua opties, vorige week in een splinternieuwe Tiguan gezeten van 55k maar het interieur van de Kona doet daar echt niet voor onder. Ik vond het heel erg plastic ogen, bij de Kona is het ook veel plastic maar oogt luxer en voelt niet persé cheap aan.

Naast deze opties houd je eigenlijk alleen het Stellantis concern over wat ik liever oversla. Renault begint nu ook weer leuke autos te maken maar nooit fan van Renault geweest alhoewel de Australe echt goed rijdt.

Over 4 jaar loopt de zakelijke lease weer af, voor nu lekker crossen met de Kona.
Haha ja, doelde hierbij vooral op de C-HR, de Corolla Cross is net wat groter dan de Kona en mi meer wat oubolliger :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Steeffoon schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:36:
[...]

Haha ja, doelde hierbij vooral op de C-HR, de Corolla Cross is net wat groter dan de Kona en mi meer wat oubolliger :-P
Achterin zitten in de Corolla Cross viel mij erg tegen qua beenruimte toen ik deze ging bekijken. Daar wint de nieuwe Kona wel, de vorige Kona was dan weer krapper dan de nieuwe Corolla Cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
lHybridl schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:10:
[...]

Je hebt een warning only optie volgens mij. Dan flashed die wel op het dashboard maar geen geluid
Helaas, die optie is er niet in de nieuwe Kona.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2mQFclmP7JSGIBUqGRq6PNcGQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6mmCdrZarso5f5Aw46lBzog.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
tekken4111 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:34:
[...]

Helaas, die optie is er niet in de nieuwe Kona.

[Afbeelding]
Jammer. Vreemd dat zoveel verschil is tussen modellen en uitvoeringen. Zie ook dat je het in het Engels hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
lHybridl schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:18:
[...]

Jammer. Vreemd dat zoveel verschil is tussen modellen en uitvoeringen. Zie ook dat je het in het Engels hebt staan?
Klopt, ik hou er van als m'n devices/software engels is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Krijg geen geluid bij achteruit parkeren. Camera werkt goed. Geen error messages. Parkeersensoren voor werken wel. Maar als ik achteruit parkeer heb ik geen geluid. Volgens mij staan al mij settings goed en heb al een keer over de sensoren gewreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
lHybridl schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:45:
Krijg geen geluid bij achteruit parkeren. Camera werkt goed. Geen error messages. Parkeersensoren voor werken wel. Maar als ik achteruit parkeer heb ik geen geluid. Volgens mij staan al mij settings goed en heb al een keer over de sensoren gewreven.
Resetknopje naast volumeknop al ingedrukt? Heb ik al een paar keer gebruikt voor gekke dingen. Bijvoorbeeld ineens geen geluid meer van de radio of niet kunnen scrollen met het stuurknopje door de favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Turb0Turb0 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:49:
[...]

Resetknopje naast volumeknop al ingedrukt? Heb ik al een paar keer gebruikt voor gekke dingen. Bijvoorbeeld ineens geen geluid meer van de radio of niet kunnen scrollen met het stuurknopje door de favorieten.
Hmm nog niet gezien dat er een reset knop zit haha
Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Best tevreden over verbruik van i20
Rij vooral snelweg en rij ook wel vaak 110 of 120.
Gemiddeld verbruik 5,4 over 100km
Dus ongeveer 700km op een 40l tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Al weken heb ik geen Zeilen meer gezien of dat de motor uitgaat bij stoplicht.
In het begin wel. Ik rij veel snelweg. Dus misschien dat de accu niet helemaal opgeladen wordt om het te gebruiken. Heb energiestroom UI een keer gechecked en zie wel een blauwe lijn gaan naar de accu en als ik veel gas geeft een gele lijn naar de motor. Dus de mild hybrid werkt wel met vermogen.

ik rij idd wel in eco mode. Enige mode waar het in zal moeten werken

[ Voor 8% gewijzigd door lHybridl op 16-05-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:52

Locke_

Iron within, Iron Without!

lHybridl schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:12:
In het begin wel. Ik rij veel snelweg. Dus misschien dat de accu niet helemaal opgeladen wordt om het te gebruiken. Heb energiestroom UI een keer gechecked en zie wel een blauwe lijn gaan naar de accu en als ik veel gas geeft een gele lijn naar de motor. Dus de mild hybrid werkt wel met vermogen.

Zeilen werkt in de Tucson MHEV alleen als de accu boven een bepaald percentage zit (+/- 65%). Zit je daaronder dan werkt het niet en gaat hij enkel bijladen. Motor uit bij stoplicht is bij de MHEV hoe dan ook wispelturig, soms werkt het met 30% lading nog en soms wil hij bij 90% lading nog steeds niet uit gaan.

|:(

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39

dragonhaertt

@_'.'

Ik ben ook in de markt voor een "nieuwe" oude auto en heb vorig weekend proef gereden in een I30 2018 1.4 automaat.
Hele fijne auto en voldoet aan al onze wensen, behalve het budget.

We zoeken eigenlijk iets <15.000 euro en dit specifieke model heeft bijzonder weinig km, vandaar waarschijnlijk de prijs.

Nu zijn er wel goedkopere i30's op de markt, ook hetzelfde model (2017-2020 model)
Veel van deze auto's zijn echter 1.0 liter. Automaat of handgeschakeld maakt ons niet veel uit.

Nu is mijn vraag vooral, hoe groot is het verschil tussen de 1.4 en 1.0 motor van deze i30?

Als alternatief hebben we ook nog zitten kijken naar de Kona, maar ook die is bijna alleen in de 1.0 versie te krijgen.

Ik ben een beetje bang dat we in de bergen en op de snelweg dan toch wat weinig vermogen hebben om te accelereren.
Wat zijn hier de ervaringen met de 1.0L T-GDI motor t.o.v. de 1.4L T-GDI?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:27
dragonhaertt schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:46:
Ik ben ook in de markt voor een "nieuwe" oude auto en heb vorig weekend proef gereden in een I30 2018 1.4 automaat.

We zoeken eigenlijk iets <15.000 euro en dit specifieke model heeft bijzonder weinig km, vandaar waarschijnlijk de prijs.

Nu zijn er wel goedkopere i30's op de markt, ook hetzelfde model (2017-2020 model)
Veel van deze auto's zijn echter 1.0 liter. Automaat of handgeschakeld maakt ons niet veel uit.

Nu is mijn vraag vooral, hoe groot is het verschil tussen de 1.4 en 1.0 motor van deze i30?

Als alternatief hebben we ook nog zitten kijken naar de Kona, maar ook die is bijna alleen in de 1.0 versie te krijgen.

Ik ben een beetje bang dat we in de bergen en op de snelweg dan toch wat weinig vermogen hebben om te accelereren.
Zoals deze ? Zag hem gisteren staan 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5P1i3AMABeh-d6AaIq-U57iKjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YUB214YR6G4sjAU5X0Ks6wf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

PaulC schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Zoals deze ? Zag hem gisteren staan 😎
[Afbeelding]
Wij zoeken een hatchback. :9

[ Voor 3% gewijzigd door dragonhaertt op 04-06-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:46:

Het is uiteindelijk toch maar een 2015 model (eerste facelift) geworden.
Significant goedkoper en goed genoeg voor ons. Die extra 5000 euro steken we in onze zak om over een paar jaar misschien iets nieuwers te zoeken.

Dit model: (andere auto, maar de enige die ik online kon vinden die er hetzelfde uit ziet)
https://www.autowereld.nl...camera-39316811/foto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
lHybridl schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:12:

Maand later nog steeds niks meer gezien. Zeilen en start stop is altijd op oranje op dashboard.
Heel apart. Heb wel een airco uitgezet en kijken wat er dan gebeurd. Maar ook niks.
Gisteren 1,5 gereden en 1,5 uur terug. Vooral snelweg. Maar dan nog zou die toch goed moeten opladen.
Jammer dat er niet echt meer informatie is. En aangegeven wordt of accu niet opgeladen is etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Na 25.000 kilometer met de nieuwe Kona Premium Sky HEV tijd voor een update.

Hij bevalt nog steeds erg goed en geen spijt van de keuze (auto gekozen o.b.v. youtube filmpjes uit Korea, ik moest snel een nieuwe leaseauto kiezen en deze kwam qua budget en opties er het beste uit voor mij).

Inmiddels 1e beurtje gehad en de zomerbanden er weer onder, dat zijn de waardeloze Nexxen banden die bij nat wegdek echt niet geschikt zijn voor vlot rijgedrag. De winterbandjes had ik meer grip mee. Maar goed, met normaal rustig rijden is er uiteraard goed mee te rijden.

Paar dagen na de 1e beurt ging mijn Premium Sky dak ineens niet meer open, reageerde nergens meer op. Maakte een raar vastlopend geluid.

Gelijk even langs de dealer en dit hadden ze niet eerder meegemaakt. Na wat spelen met de knop en deze vasthouden ging hij ineens open en ook dicht. Maar alleen als je de knop vasthoudt. Ook het verduisteren werkt nu alleen maar als je stilstaat. Gelukkig kan ik het raam verder wel open en dicht doen tijdens het rijden (lekker genieten de komende week).

Ze hadden pas na 6 weken tijd om hem in te plannen dus to be continued.

Ook heb ik 2 keer deze melding gehad. Dit kom gelijk na het starten. Auto uit en aan is dan de oplossing. Geen idee waarom dit gebeurde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZFs84VMNZUHzd5pTuXNhyUhPp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqktw7vD4DFUw88kyyZT0G9f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb maar één puntje van kritiek, bij regen zie je niets in je "spiegels" in het scherm. Er komen dan veel druppels op de camera. Wellicht een keer proberen in te smeren met rain x achtig spul ofzo.

Verbuik is nu 1:17.5 wat toch niet zuinig is als het het vergelijk met mijn prive auto (Kia Niro HEV 2021) waarmee we 1:19 halen met gelijk rijgedrag. Maar omdat de Kona een leaseauto is merk ik dat zelf gelukkig niet in de portefeuille :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Turb0Turb0 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:33:
Na 25.000 kilometer met de nieuwe Kona Premium Sky HEV tijd voor een update.

Hij bevalt nog steeds erg goed en geen spijt van de keuze (auto gekozen o.b.v. youtube filmpjes uit Korea, ik moest snel een nieuwe leaseauto kiezen en deze kwam qua budget en opties er het beste uit voor mij).

Inmiddels 1e beurtje gehad en de zomerbanden er weer onder, dat zijn de waardeloze Nexxen banden die bij nat wegdek echt niet geschikt zijn voor vlot rijgedrag. De winterbandjes had ik meer grip mee. Maar goed, met normaal rustig rijden is er uiteraard goed mee te rijden.

Paar dagen na de 1e beurt ging mijn Premium Sky dak ineens niet meer open, reageerde nergens meer op. Maakte een raar vastlopend geluid.

Gelijk even langs de dealer en dit hadden ze niet eerder meegemaakt. Na wat spelen met de knop en deze vasthouden ging hij ineens open en ook dicht. Maar alleen als je de knop vasthoudt. Ook het verduisteren werkt nu alleen maar als je stilstaat. Gelukkig kan ik het raam verder wel open en dicht doen tijdens het rijden (lekker genieten de komende week).

Ze hadden pas na 6 weken tijd om hem in te plannen dus to be continued.

Ook heb ik 2 keer deze melding gehad. Dit kom gelijk na het starten. Auto uit en aan is dan de oplossing. Geen idee waarom dit gebeurde.
[Afbeelding]

Ik heb maar één puntje van kritiek, bij regen zie je niets in je "spiegels" in het scherm. Er komen dan veel druppels op de camera. Wellicht een keer proberen in te smeren met rain x achtig spul ofzo.

Verbuik is nu 1:17.5 wat toch niet zuinig is als het het vergelijk met mijn prive auto (Kia Niro HEV 2021) waarmee we 1:19 halen met gelijk rijgedrag. Maar omdat de Kona een leaseauto is merk ik dat zelf gelukkig niet in de portefeuille :*)
Ik herken me in de punten haha, waardeloos het camera systeem als het regent.

Het verbruik zit ik ook meestal op hetzelfde, mensen op het Hyundai forum melden een verbruik van 1 op 23 bij 100 km per uur. Hoe dat kan weet ik niet maar dat haal ik echt nooit. Op een goede dag 1 op 20-21 maar dat is echt nog maar 3 keer gebeurd.

Ik zit nu in Italië, de laatste 200km met 130 op cruise reed de auto 1 op 13. Deze brandstof moet ik helaas zelf betalen omdat het in het buitenland niet wordt betaald door de werkgever. De vorige lease auto deed het een stuk beter en had zeker bij lange afstanden een laag verbruik. Dit was een Ford Focus 1.0 ST line met 126pk. Het verbruik vindt ik wel erg tegenvallen, had meer verwacht van de elektrische ondersteuning bij hogere snelheden.

In Frankrijk raakte de accu ook vaak gewoon leeg en heb je nog maar 105pk te gebruiken, dit is eigenlijk te weinig en dan schakelt de auto terug naar zijn 4. Handmatig in zn 6 zetten trekt hij niet dan val je terug in snelheid daar de Ford Focus dit met gemak kon/deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik herken me hier ook wel in de verhalen. Jammer inderdaad van die camera in de spiegel bij regen. Vind de auto ook wat tegenvallen qua zuinigheid, had gehoopt op de zuinige waardes zoals bij de vorige generaties Kona. Desondanks, na 7000 kilometer nog steeds een ontzettend fijne auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
@Zackito
Wat bedoel je eigenlijk met accu leeg?
Ik rij nu een 14k in een Tucson 1.6HEV met 230pk en ik heb de accu nog nooi leeg gehad. Hij lijkt altijd wel wat bij te laden en hem niet onder de XX% (ik denk zo'n 15-20%) leeg te trekken.

Ik heb nog niet minuten lang om max vermogen bergop gereden. Maar bijvoorbeeld op de autobahn, aan max snelheid, blijft hij altijd beetje in accu houden. (Wellicht dat hij daarom bij 202 ook niet meer harder gaat?).

Ook met de caravan erachter (wel binnen NL) ook nog niet meegemaakt dat ik minder vermogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Ik ben het helemaal eens met de zuinigheid van de nieuwe Kona, zeker wanneer je 120 of 130 rijdt. Echter lukt het mij binnendoor en op de juiste wegen prima om zuinig te rijden. Ik heb dus ook het gevoel dat het enorm aan de wegen ligt die je rijdt.

Voorbeeld: op wintersport naar frankrijk, 's ochtends vertrokken dus 130 op de snelweg, waarna via duitsland (boeren stakingen) dus lekker 140-150 (dit was wel 1/11 ofzo haha) rijden. Eenmaal in Zwitserland en laatste stukje franse alpen rond de 100 vanwege drukte en wat files. Verbruik: 1/15

Maar, nu wat lekkerder weer, vanuit ring Amsterdam naar zeeland overdag. Dat is dus 100 op de snelweg en afwisselend 80 en 100 op de zeeuwse N-wegen. Verbruik: 1/21,5. Het kan dus wel!

Naar mijn werk (50 en 60 wegen) is het nu soms helemaal zuinig. Gemiddelde zal iets van 1/20a21 zijn, maar als t druk is dan zit er soms wel een 1/23 tussen.

Ik heb dus vooral het onzuinige bij harder dan 100 rijden en de winter telt zeker mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
@tekken4111
Eens.
Het maakt inderdaad uit qua wegen.

Ik rij veel snelweg en dan 108 op de teller (105gps) en vlotte rijstijl.

Als ik bijvoorbeeld van Alkmaar naar Den Helder over de N9 (80 weg) rij is hij zuiniger.

Maar dan nog als ik hetzelfde met de vorige Kona (2023 Hybrid) of mijn Niro doe zijn ze wel zuiniger. Die blijven als ik ze reset en na 5000km naar het verbruik kijk op 1:19/20 zitten en de nieuwe Kona 1:17.5 en dat krijg ik alleen beter door echt als een boomer op zondag te rijden :+

Voor mijn gevoel gebruikt de nieuwe Kona de hybride accu minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
wienesroa schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:18:
@Zackito
Wat bedoel je eigenlijk met accu leeg?
Ik rij nu een 14k in een Tucson 1.6HEV met 230pk en ik heb de accu nog nooi leeg gehad. Hij lijkt altijd wel wat bij te laden en hem niet onder de XX% (ik denk zo'n 15-20%) leeg te trekken.

Ik heb nog niet minuten lang om max vermogen bergop gereden. Maar bijvoorbeeld op de autobahn, aan max snelheid, blijft hij altijd beetje in accu houden. (Wellicht dat hij daarom bij 202 ook niet meer harder gaat?).

Ook met de caravan erachter (wel binnen NL) ook nog niet meegemaakt dat ik minder vermogen had.
Accu leeg als niet meer bruikbaar, dus 20-30 procent.

Mijn eerste keuze was de Kia Sportage met dezelfde motor als de Tucson maar werd me te gortig in de bijtelling + bij betalen ivm lease overschrijding + langere levertijd en minder opties dan de Kona (het model wat ik kon nemen comfortline dacht ik).

Ik denk dat de personen die meer dan 1 op 20 halen als een boomer rijden. Dat zit niet in mijn systeem, ik geef niet volgas maar rij gewoon vlot mee en schakel daarna de CC op een vaste snelheid. In Nederland meestal 105 en als ik 130 mag ongeveer 135.

Voor de rest erg blij met de auto, meer comfort dan de Focus ST Line. De reis naar Italie was een stuk minder vermoeiend.

[ Voor 4% gewijzigd door Zackito op 24-06-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 10:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Morgen een proefritje maken in een i20 uit 2022. Afgelopen proefrit was me wel bevallen. Mijn eisen waren vooral dat de kop er af is, liefst een automaat en het wel een nieuwe generatie i20 is. Dat is wel effe wennen tov mijn oude i20 uit 2009. Ergens is de i10 natuurlijk wat de i20 vroeger was. Maar ik vind de i20 wel iets mooier van model en deze zal ook wel aardig lang mee gaan.

20k is wel een hoop geld. Mijn i20 uit 2009 was nieuw 11.5k (!).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Qua verbruik ben ik erg enthousiast over de i30 (automaat). Eigenlijk haal ik vrijwel altijd 1:22 / 1:23. Ik rijd wel erg rustig, en met stukje snelweg, maar als ik erop zou letten zou ik nog zuiniger kunnen rijden denk ik.

Viel me trouwens ook op dat het icoontje van het 'zeilen' laatste tijd weg is, maar het lijkt dus geen invloed te hebben op dat ie minder zuinig zou rijden of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Il 2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:10:
Viel me trouwens ook op dat het icoontje van het 'zeilen' laatste tijd weg is, maar het lijkt dus geen invloed te hebben op dat ie minder zuinig zou rijden of iets dergelijks.
Dat zeilen viel me bij een vorig proefritje (denk ik) op. Ik gaf gas tot 50km en liet het gas los en hij bleef heel lang 50 rijden. Dacht dat cruise control aan stond (ook nooit eerder gehad), maar dat was niet het geval. Is dat dan het 'zeilen'?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Dat zeilen viel me bij een vorig proefritje (denk ik) op. Ik gaf gas tot 50km en liet het gas los en hij bleef heel lang 50 rijden. Dacht dat cruise control aan stond (ook nooit eerder gehad), maar dat was niet het geval. Is dat dan het 'zeilen'?
Ja, als je de motor laat uitrollen zoals je zou terugschakelen bij een schakelbak, in plaats van af te remmen behoud je nu de energie. dat vond ik in het begon ook erg wennen, je kan niet echt op de motor afremmen zoals je dat normaal in een schakelbak zou doen, maar je krijgt die 'boost' van het zeilen waardoor je je snelheid behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Toch even accu laten testen voor zekerheid

Een bij Hyundai dealer en de andere bij Kwikfit

Hyundai dealer
Spanning - 12,34
Gemeten - 337 CCA
Waarde - 410 CCA

Kwikfit

Spanning - 12,42
Gemeten - 370 EN(A)
Waarde - 410 EN(A)

Beide gaven aan dat de accu prima is. Geen idee verder want zoveel verstand heb ik er ook niet van. Dus daarom ook bij Kwikfit even getest als second opinion.
Mensen die ook hier verstand van hebben en of dit oke is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nieuw proefritje gemaakt in een automaat. Dat is ook wel even wennen! Laat ik rempedaal los, gaat ie direct rijden! Ook wel grappig dat je nu meer ervaart wat een bijrijder ervaart. Als je zelf schakelt anticipeer je de schakeling. Bijrijders schokken altijd naar voren in de eerste paar versnellingen als je het niet helemaal soepel doet. Bij een automaat weet je niet wanneer de auto schakelt dus ervaar je zelf die schokjes veel meer.

Inruilwaarde wat de garage biedt voor mijn oude i20 (uit 2009) is 1500E. Volgens ANWB zou dat meer iets van 4k moeten zijn. Maar dat geloof ik niet echt. Op sites als autotracks worden ze aangeboden tussen de 4k en 6k

Zou ik daar nog meer voor kunnen vragen? Ze moeten nog wel wat doen (scheur in kunstof bumper, roestplekken).

Ze boden ook zo'n lifelong premium pakket erbij. (voor de levensduur auto gratis apk, 25% korting banden en nog wat dingetjes). Volgens mij is dat eigenlijk wel aantrekkelijk. 2x banden setje en je bent al dicht bij dat bedrag?

[ Voor 39% gewijzigd door FunkyTrip op 25-06-2024 14:58 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
FunkyTrip schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:48:
Nieuw proefritje gemaakt in een automaat. Dat is ook wel even wennen! Laat ik rempedaal los, gaat ie direct rijden! Ook wel grappig dat je nu meer ervaart wat een bijrijder ervaart. Als je zelf schakelt anticipeer je de schakeling. Bijrijders schokken altijd naar voren in de eerste paar versnellingen als je het niet helemaal soepel doet. Bij een automaat weet je niet wanneer de auto schakelt dus ervaar je zelf die schokjes veel meer.

Inruilwaarde wat de garage biedt voor mijn oude i20 (uit 2009) is 1500E. Volgens ANWB zou dat meer iets van 4k moeten zijn. Maar dat geloof ik niet echt. Op sites als autotracks worden ze aangeboden tussen de 4k en 6k

Zou ik daar nog meer voor kunnen vragen? Ze moeten nog wel wat doen (scheur in kunstof bumper, roestplekken).

Ze boden ook zo'n lifelong premium pakket erbij. (voor de levensduur auto gratis apk, 25% korting banden en nog wat dingetjes). Volgens mij is dat eigenlijk wel aantrekkelijk. 2x banden setje en je bent al dicht bij dat bedrag?
Schok bij een automaat? Geen dubbele koppeling? Zelfs dan zou de schok niet heel erg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Ik voel echt helemaal niets van schokken bij mijn automaat. Gaat super vloeiend allemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Il 2 op 26-06-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zackito schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Schok bij een automaat? Geen dubbele koppeling? Zelfs dan zou de schok niet heel erg moeten zijn.
Naja, een een echte schok is het niet. Meer het schakelmoment waarin je heel even een momentje hebt, vooral als je in sportstand het gas wat dieper indrukt

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
FunkyTrip schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Naja, een een echte schok is het niet. Meer het schakelmoment waarin je heel even een momentje hebt, vooral als je in sportstand het gas wat dieper indrukt
Herken ik niet, er is voelbaar schakelmoment bij mij behalve als ie er even naast zit wat zelden gebeurt.

Toen ik uit een elektrische auto kwam toen had ik het schakelen wel in de gaten in mijn auto maar dat ging nog steeds zonder stoten/voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Normal drive mode is wel soepeler. Schakelt dan wel wat logischer. Waar bij eco het vooral is zo snel mogelijk naar hoogste versnelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Ik heb onlangs een tweedehands Hyundai i10 1.1 uit 2011 gekocht met een kilometerstand van ongeveer honderdduizend kilometer. Bij de aankoop wist de verkoper of garage niet wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen was. De onderhoudsboekjes ontbreken en de sticker met de kilometerstand is ook nog eens half gescheurd. Daarom adviseerde de verkoper om de distributieriem zo snel mogelijk te vervangen, wat ik graag wil doen.

Ik heb meerdere garages gebeld voor het vervangen ervan en om kosten op te vragen. Sommige garages gaven aan dat bij het vervangen van de distributieriem ook de waterpomp normaal gesproken vervangen moet worden, terwijl anderen zeiden dat dit bij dit type auto niet noodzakelijk is en vaak later kan worden gedaan.

Voor de ervaren autoliefhebbers en eerlijke Tweakers hier, wat raden jullie eigenlijk aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

Wok

Dakloos...

@Tosun Een waterpomp NIET meevervangen bij een distributieriemwissel beschouw ik als verkeerde zuinigheid. Ja, het klopt dat het niet altijd door de fabrikant expliciet wordt voorgeschreven om de waterpomp mee te vervangen, maar ik zou het absoluut aanraden om het wél te doen, zeker omdat in jouw geval ook niet bekend is óf en wanneer er voor het laatst vervanging heeft plaatsgevonden (gezien de kilometerstand en leeftijd verwacht ik zelfs dat dat nog nooit heeft plaatsgevonden).

Reden om de waterpomp ook te vervangen, is omdat normaal gesproken de combinatie van riem en pomp even oud is en de beide onderdelen dus een soort van 'op elkaar inslijten'. Als je dan wél een nieuwe riem plaatst, maar geen nieuwe pomp, bestaat het risico dat het lager van je pomp sneller stukloopt, omdat er ineens andere spanningen op komen te staan (doordat de nieuwe riem weer strakker is de oude). Je loopt dus het risico dat je binnen enkele weken/maanden na een riemvervanging dan weer terug naar de garage moet voor een nieuwe pomp omdat deze is stukgelopen of is gaan lekken.

Nu is bovenstaande wel pessimistisch beredeneerd, want in veel gevallen gaat het ook gewoon wél goed, maar áls je wel tot de pechvogels behoort, moet alles twee keer eraf en er weer op en heb je dus twee keer een pittige garagerekening, terwijl het op het totaal misschien een keer €200 extra zou kosten als je het meteen de eerste keer laat doen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Wok schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:39:
@Tosun Een waterpomp NIET meevervangen bij een distributieriemwissel beschouw ik als verkeerde zuinigheid. Ja, het klopt dat het niet altijd door de fabrikant expliciet wordt voorgeschreven om de waterpomp mee te vervangen, maar ik zou het absoluut aanraden om het wél te doen, zeker omdat in jouw geval ook niet bekend is óf en wanneer er voor het laatst vervanging heeft plaatsgevonden (gezien de kilometerstand en leeftijd verwacht ik zelfs dat dat nog nooit heeft plaatsgevonden).

Reden om de waterpomp ook te vervangen, is omdat normaal gesproken de combinatie van riem en pomp even oud is en de beide onderdelen dus een soort van 'op elkaar inslijten'. Als je dan wél een nieuwe riem plaatst, maar geen nieuwe pomp, bestaat het risico dat het lager van je pomp sneller stukloopt, omdat er ineens andere spanningen op komen te staan (doordat de nieuwe riem weer strakker is de oude). Je loopt dus het risico dat je binnen enkele weken/maanden na een riemvervanging dan weer terug naar de garage moet voor een nieuwe pomp omdat deze is stukgelopen of is gaan lekken.

Nu is bovenstaande wel pessimistisch beredeneerd, want in veel gevallen gaat het ook gewoon wél goed, maar áls je wel tot de pechvogels behoort, moet alles twee keer eraf en er weer op en heb je dus twee keer een pittige garagerekening, terwijl het op het totaal misschien een keer €200 extra zou kosten als je het meteen de eerste keer laat doen.
Ik kreeg als antwoord dat de waterpomp niet nodig is omdat deze apart zit en niet over de distributieriem loopt. Daarnaast zou de auto bijna twee ton kunnen rijden zonder problemen.

Toch geef ik de voorkeur aan het vervangen van de waterpomp. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

Wok

Dakloos...

Tosun schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Ik kreeg als antwoord dat de waterpomp niet nodig is omdat deze apart zit en niet over de distributieriem loopt. Daarnaast zou de auto bijna twee ton kunnen rijden zonder problemen.

Toch geef ik de voorkeur aan het vervangen van de waterpomp. Dankjewel!
Dat schept nog wel weer een extra nuance bij mijn betoog :) Ik heb mijn verhaal geschreven in de veronderstelling dat de waterpomp ook aangedreven wordt door de distributieriem, maar tegenwoordig komt het inderdaad ook vaker voor dat de waterpomp anders aangedreven wordt (hetzij elektrisch, hetzij door een andere riem/ketting/tandwiel/...). Als de waterpomp niet aangedreven wordt door de distributieriem, dan zou ik ook even het voorschrift van de fabrikant erop naslaan en dan een afgewogen beslissing nemen :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
lHybridl schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:20:
Toch even accu laten testen voor zekerheid

Een bij Hyundai dealer en de andere bij Kwikfit

Hyundai dealer
Spanning - 12,34
Gemeten - 337 CCA
Waarde - 410 CCA

Kwikfit

Spanning - 12,42
Gemeten - 370 EN(A)
Waarde - 410 EN(A)

Beide gaven aan dat de accu prima is. Geen idee verder want zoveel verstand heb ik er ook niet van. Dus daarom ook bij Kwikfit even getest als second opinion.
Mensen die ook hier verstand van hebben en of dit oke is?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Lijkt me het beste om bij de dealer te raden te gaan. Wellicht is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zo, mijn occasion hyundai uit 2022 staat voor de deur :Y
Had een vraagje over de automaat. Ik merk dat als ik het gas los laat, de auto soms gaat zeilen, soms meer als een schakelbak afremt en soms behoorlijk rap op de motor afremt. Ik ben er nog niet helemaal uit wanneer nu wat gebeurt. Weet iemand dit? Pakweg van 50-60km en dan gas loslaten.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
FunkyTrip schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:09:
Zo, mijn occasion hyundai uit 2022 staat voor de deur :Y
Had een vraagje over de automaat. Ik merk dat als ik het gas los laat, de auto soms gaat zeilen, soms meer als een schakelbak afremt en soms behoorlijk rap op de motor afremt. Ik ben er nog niet helemaal uit wanneer nu wat gebeurt. Weet iemand dit? Pakweg van 50-60km en dan gas loslaten.
Hangt van het model af, bijvoorbeeld in mijn Ioniq 6 kan ik het zelf instellen (snel of langzaam regenereren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Nieuwe update voor infotainment is het niet echt waard voor mij

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/oXNJ3H

Momenteel heb ik geen speed limit warning. En blijft die altijd uit staan sinds ik het uit heb gezet in de het systeem. Ben bang dat als ik update dat niet meer werkt en ik de mute button moet gaan inhouden iedere keer.
Dus blijf lekker in de huidige build die ik heb. Zeker als de update voor de rest niet zo bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
lHybridl schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:11:

Momenteel heb ik geen speed limit warning. En blijft die altijd uit staan sinds ik het uit heb gezet in de het systeem. Ben bang dat als ik update dat niet meer werkt en ik de mute button moet gaan inhouden iedere keer.
Dus blijf lekker in de huidige build die ik heb. Zeker als de update voor de rest niet zo bijzonder is.
Ik ben hem nu aan het downloaden, heb een 2024 Hybrid Kona. Dacht dat de auto OTA updates had en wist niet dat dit er ook was. Dus ik ga het wel even proberen. Piepje dat ik 1 km te hard ga heeft hij nu ook al en ik hoor hem al niet meer :X

Edit.
Mmm ik heb geen usb c stick en als ik de YouTube filmpjes mag geloven gaat het via de usb poort. maar op de site van Hyundai lees ik weer dat de update OTA gaat.

https://www.hyundai.com/n...tuigsoftware-updates.html

[ Voor 13% gewijzigd door Turb0Turb0 op 03-09-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:34:
[...]

Ik ben hem nu aan het downloaden, heb een 2024 Hybrid Kona. Dacht dat de auto OTA updates had en wist niet dat dit er ook was. Dus ik ga het wel even proberen. Piepje dat ik 1 km te hard ga heeft hij nu ook al en ik hoor hem al niet meer :X

Edit.
Mmm ik heb geen usb c stick en als ik de YouTube filmpjes mag geloven gaat het via de usb poort. maar op de site van Hyundai lees ik weer dat de update OTA gaat.

https://www.hyundai.com/n...tuigsoftware-updates.html
Updaten kan inderdaad via OTA als je geduld hebt en die een keer binnenkomt, of meteen via de usb-c aansluiting in het middenconsole.

Overigens kan ik je ook vertellen dat de information only optie er niet is in de hybrid, alleen de electrische variant lijkt 'm gekregen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Grappig ding
Zal mij niks verbazen als het hier populair wordt

YouTube: 2025 Hyundai INSTER (🇰🇷Casper Electric) First Drive: I had SO MUCH FUN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
tekken4111 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:08:
[...]

Updaten kan inderdaad via OTA als je geduld hebt en die een keer binnenkomt, of meteen via de usb-c aansluiting in het middenconsole.

Overigens kan ik je ook vertellen dat de information only optie er niet is in de hybrid, alleen de electrische variant lijkt 'm gekregen te hebben.
Je laatste opmerking: dat kan ik inderdaad bevestigen. Op mijn Kona hybrid 2024 versie doet die niks als je de mute knop inhoud. In de instellingen zie ik de extra mogelijkheden niet staan.

Echter staat dit nergens vermeld dat het alleen voor de electrische variant van toepassing is. Iemand toevallig al contact gehad met Hyundai hierover?

• tekken4111
Just smile schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:08:
[...]

Je laatste opmerking: dat kan ik inderdaad bevestigen. Op mijn Kona hybrid 2024 versie doet die niks als je de mute knop inhoud. In de instellingen zie ik de extra mogelijkheden niet staan.

Echter staat dit nergens vermeld dat het alleen voor de electrische variant van toepassing is. Iemand toevallig al contact gehad met Hyundai hierover?
Ik volg een ander forum waar iemand het volgende gedeeld had:
Gisteren een bericht ontvangen van Hyundai NL waarin zij bevestigen dat ze het probleem (geen Speed Limit Information optie na de laatste update) ook geconstateerd hebben en dat ze het geescaleerd hebben naar Hyundai Motors Europe.
Dat was 3 weken geleden, sindsdien radiostilte. Ik denk ook niet dat je snel/zomaar dit even gefixed krijgt bij een mega organisatie.

• Zackito
tekken4111 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:07:
[...]

Ik volg een ander forum waar iemand het volgende gedeeld had:

[...]

Dat was 3 weken geleden, sindsdien radiostilte. Ik denk ook niet dat je snel/zomaar dit even gefixed krijgt bij een mega organisatie.
Ik denk het ook niet. In Korea released Hyundai veel meer en sneller updates dan de rest van de wereld. Enkel stabiele versies worden voor de rest van de wereld vrij gegeven zo lijkt het. Korea heeft bijvoorbeeld ook andere thema's toegevoegd gekregen begin dit jaar, in onze "nieuwere" update zit het thema bijvoorbeeld niet.

De nieuwste update voor ons beschikbaar heeft voor mij weinig toegevoegde waarde dus ik blijf nog even op de augustus update draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
Van de week was mijn accu leeg (Kona hybrid 24). Deuren gingen niet meer open met de afstandsbediening en via Bluelink lukte het ook niet.

Toen bedacht ik me dat ze bij de aflevering hebben verteld dat de achterklep als soort nood kan functioneren. En inderdaad, achterklep ging open en de deuren konden ontgrendeld worden.

Daarna nog wel de battery reset knop moeten drukken in de auto zelf en ik kon gaan rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

lHybridl schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:11:

Sowieso is die speed limit display uiterst matig. Dat ding zit er zo vaak naast dat ik er niet eens meer naar kijk. Blijkbaar is de GPS een beetje off ofzo, want hij geeft bijna altijd de limit aan van de parallelwegen of de zijstraatjes er net naast. Rij ik 80 op de N-weg maar hij knippert met een (30) icon, want de parallelweg is 30km max.

Inmiddels heb ik voor de i20 ontdekt dat zeilen eigenlijk alleen maar werkt als je de airco niet aan hebt EN de blazer niet op het raam EN standje eco. Start/stop ook min of meer.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Klein dingetje maar beetje vervelend soms
Als mijn carplay connect wat prima werkt dan blijf ik in het homescreen van het infotainment
Dan staat er bij phone projection. Carplay. En dan moet ik er op drukken en dan kom ik in de carplay.
Is het mogelijk ergens dat als die connect dat die gelijk naar het homescreen gaat van carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb die onder de sneltoets gezet midden scherm. Ster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 12:10
Beste allemaal,
Wij zijn een paar weken terug naar de landelijke introductie in Vianen geweest van de Hyundai Inster.
Hoewel we er niet mee konden proefrijden, denken we dat de Inster, met zijn standaard automaat en relatief hoge instap, een geschikte opvolger van onze Yaris kan zijn. Het is een compacte auto met - voor ons - voldoende binnenruimte. De Inster beschikt - in de Evolve uitvoering met het ‘Winter- en TechPack’ over opties die bij kleinere auto’s van andere merken vaak niet leverbaar zijn. Ik doel dan bijvoorbeeld op de 360 graden camera en de stuur- en stuurverwarming, wat voor mijn ega comfort verhogend zal zijn. Verder hoop ik dat de redelijk uitgebreide en moderne veiligheidsvoorzieningen ons behoeden voor ‘ongewenste’ gebeurtenissen.
Vanwege beperkingen is een ruim bemeten achterklep voor ons ook een zwaarwegend argument en die heeft de Inster.
Zonder proefrijden een auto kopen is wel een beetje een gok. Afgaande op de naam Hyundai en de 10 jarige positieve ervaringen van mijn vrouw met een Hyundai Pony denken we dat de koop verantwoord kan zijn.

Ik hoop hier wat meningen van anderen te kunnen lezen over Hyundai’s nieuwste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

@Megat Ik denk dat je weinig mist aan een proefrit voor dit soort klasse auto's.
Als je goed zit en je hebt de opties en ruimte die je wil, dan zal het rijden vooral gewenning zijn.
Tijdens een proefrit leer je de auto toch nooit écht kennen, wat specifieke dingen die je wil proberen zal je testen. Tijdens de proefrit van mijn Tucson was ik vooral benieuwd of ik er makkelijk de parkeergarage mee in kon, hoe de navigatie werkte, hoe de stoelen zaten, etc.

Mijn vorige auto (VW T-roc) heb ik ook gewoon besteld zonder proefrit, was toen ook echt pas geïntroduceerd in NL en stond nog nergens voor een proefrit, alleen een paar showmodellen. Maar ook nooit spijt van gehad.
Wel wat reviews gezien, maar tegenwoordig heb je ook geen echt slechte auto's. De ene reviewer zal de stoelen was hoog vinden, de ander zegt het pas bij het soort auto, maar veel is gewoon gewenning, als je de auto straks twee weken hebt dan denk je daar niet meer over na.

Veel plezier gewenst in elk geval en inderdaad, Hyundai heeft vaak standaard veel opties in de pakketten zitten, dat maakt het complete auto's. Was ook een van mijn afwegingen om weer Hyundai te kiezen dit keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Klippy op 12-10-2024 15:38 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:06
Megat schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:50:
Beste allemaal,
Wij zijn een paar weken terug naar de landelijke introductie in Vianen geweest van de Hyundai Inster.
Hoewel we er niet mee konden proefrijden, denken we dat de Inster, met zijn standaard automaat en relatief hoge instap, een geschikte opvolger van onze Yaris kan zijn. Het is een compacte auto met - voor ons - voldoende binnenruimte. De Inster beschikt - in de Evolve uitvoering met het ‘Winter- en TechPack’ over opties die bij kleinere auto’s van andere merken vaak niet leverbaar zijn. Ik doel dan bijvoorbeeld op de 360 graden camera en de stuur- en stuurverwarming, wat voor mijn ega comfort verhogend zal zijn. Verder hoop ik dat de redelijk uitgebreide en moderne veiligheidsvoorzieningen ons behoeden voor ‘ongewenste’ gebeurtenissen.
Vanwege beperkingen is een ruim bemeten achterklep voor ons ook een zwaarwegend argument en die heeft de Inster.
Zonder proefrijden een auto kopen is wel een beetje een gok. Afgaande op de naam Hyundai en de 10 jarige positieve ervaringen van mijn vrouw met een Hyundai Pony denken we dat de koop verantwoord kan zijn.

Wanneer kunnen ze deze leveren? Kan dat helaas nergens echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 13:48
Megat schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:50:
Beste allemaal,

Toevallig ook gezien of er een geheugen functie zit op de electrisch verstelbare stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
lHybridl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Maand later nog steeds niks meer gezien. Zeilen en start stop is altijd op oranje op dashboard.
Heel apart. Heb wel een airco uitgezet en kijken wat er dan gebeurd. Maar ook niks.
Gisteren 1,5 gereden en 1,5 uur terug. Vooral snelweg. Maar dan nog zou die toch goed moeten opladen.
Jammer dat er niet echt meer informatie is. En aangegeven wordt of accu niet opgeladen is etc
Update hiervoor

Mijn auto i20 Mild Hybrid heeft nu een nieuwe 12v accu.
Interessant dat er geen AGM start stop accu in zit. Maar ook wel logisch om dat de 48v accu de start stop doet. Vandaag moest ik even na Zwolle. En start stop werkt weer en zeilen ook
Daarvoor heeft het 4 maanden niet gedaan. De accu was oké. Maar niet 100%. Meer 75% dus dan wilt het niet werken idd. Maar ja nu nieuwe accu en werkt weer zoals het hoort. Was ook niet zo duur omdat zoals ik zei het geen start stop agm accu is. Wat meestal de prijs omhoog schroeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Hoi,

Ik ben al enige tijd een aantal merken aan het afschuimen op zoek naar een opvolger voor onze Ford Focus als gezinswagen. Met 3 kleine kids ben ik vooral op zoek naar een slag meer interieurruimte (naast al mijn andere eisen van looks en performance..). Ik heb naar een aantal VW modellen gekeken maar deze hebben vaak een grote transmissietunnel, wat nadelig is gezien mijn oudste hier gaat zitten.

De Tucson facelift smaakt me wel. Maar iemand ervaring met interieurruimte t.o.v. een Tiguan, Kodiaq, .. ? Ik merk dat het soms een vertekend beeld geeft, ook als je de maten op papier vergelijkt met de praktijk. Bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Darks op 20-10-2024 22:35 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Darks schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:33:
Hoi,

Ik ben al enige tijd een aantal merken aan het afschuimen op zoek naar een opvolger voor onze Ford Focus als gezinswagen. Met 3 kleine kids ben ik vooral op zoek naar een slag meer interieurruimte (naast al mijn andere eisen van looks en performance..). Ik heb naar een aantal VW modellen gekeken maar deze hebben vaak een grote transmissietunnel, wat nadelig is gezien mijn oudste hier gaat zitten.

De Tucson facelift smaakt me wel. Maar iemand ervaring met interieurruimte t.o.v. een Tiguan, Kodiaq, .. ? Ik merk dat het soms een vertekend beeld geeft, ook als je de maten op papier vergelijkt met de praktijk. Bedankt
Is de Tiguan niet een segmentje hoger dan de Tucson? De Tucson zit qua prijs eerder op een T-ROC niveau maar de auto is groter dan een T-ROC.

Valt hij er niet gewoon tussen in? Ik zou zeggen, gewoon naar een dealer gaan dan zie je zelf hoe groot de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Zackito schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Is de Tiguan niet een segmentje hoger dan de Tucson? De Tucson zit qua prijs eerder op een T-ROC niveau maar de auto is groter dan een T-ROC.

Valt hij er niet gewoon tussen in? Ik zou zeggen, gewoon naar een dealer gaan dan zie je zelf hoe groot de auto is.
De tucson is te koop vanaf 43.000
De kona is te koop vanaf 35.000
De tiguan is te koop vanaf 47.000
De t-roc is te koop vanaf 35.000

Ik weet niet hoe het qua segment zit, maar ik denk dat de kona en t-roc aardig bij elkaar in de buurt komen qua ruimte. Ik zou de tucson en tiguan, ook qua prijs, zeker niet in dezelfde categorie schalen als die 2 auto's.

Maar helemaal eens met wat je zegt, ik zou gewoon langs de dealers gaan en vergelijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door tekken4111 op 21-10-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Darks schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:33:
Hoi,

Zoek je een nieuwe auto of gebruikt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Hoi, ik zou kijken voor het nieuwe model (facelift).

Zodra ik de kans krijg ga ik eens kijken, maar ben dus benieuwd naar hoe ruim de Tucson is als gezinswagen.

Afhankelijk van de achterbank, zetels, transmissietunnel etc kan dat nogal eens verschillen in de praktijk merk ik.

Qua prijs lijkt hij vooral veel voordeliger dan een Tiguan als je die met gelijkwaardige opties moet uitrusten.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

Ik weet niet hoeveel dit je helpt, maar ik kom van een T-Roc, heb daarna een Tiguan overwogen en voor de Tucson gekozen.
Tucson is zeker een stuk groter en ruimer dan de T-Roc, niet alleen qua exterieur, maar zeker ook qua binnenruimte. Ik denk zeer vergelijkbaar met de Tiguan, al heb ik die natuurlijk niet in praktijk echt gebruikt.
Maar het scheelt millimeters in afmetingen, de Tiguan heeft 40L meer bagageruimte en misschien een iets handigere (meer vierkante) kofferbak als je echt het maximale er uit wil halen.

In praktijk denk ik dat het echt om het even is en dan vond ik de rijkere uitrusting en meer vermogen van de Tucson veel interessanter. In de Tucson heb je in de duurdere uitvoering bijvoorbeeld al standaard de automatische kofferklep (door er achter te staan). Dat soort extra's zijn ook op een Tiguan R-Line nog extra's en ook handig in dagelijks gebruik als gezinswagen.

Ik heb zelf geen groot gezin, dus ik heb niet veel praktijk ervaring, maar rijd toch wel vaker met meerdere personen of kinderen. 2 kinderstoeltjes achter, groter kind in het midden en 2 man voorin gaat in elk geval prima, ook voor langere ritten Ik denk dat dat niet onder doet voor de Tiguan. Maar de achterbank in de Tucson is wel meer luxe en verstelbaar dan in de Tiguan en dat is dan weer handiger met 4 volwassenen achterin.

Ik denk dat het in praktijk heel dicht bij elkaar ligt. Als ruimte echt belangrijk is moet jebieden een keer proberen voor een langere proefrit, maar ik denk dat de uitrusting van de Tucson het zal winnen. Al kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die de uitstraling en het imago van VW meer aanspreekt. Qua prijs is het in elk geval ook vrij dicht bij elkaar (Tucson Premium Sky vs Tiguan R-Line Business).

[edit] Misschien goed om te vermelden dat dit ging om de niet-facelift Tucson en de vorige generatie Tiguan. Bij de Tucson facelift is er niet heel veel gewijzigd qua ruimte, maar de Tiguan weet ik niet zeker. De nieuwe is toch wat meer geavanceerd qua features denk ik. Qua ruimte weet ik het niet zeker dan, ik realiseer me eigenlijk nu pas dat ik de auto al 2 jaar heb en er inmiddels een nieuwe Tiguan is :p

[ Voor 12% gewijzigd door Klippy op 21-10-2024 22:36 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Misschien een beetje domme vraag. Maar moet je de TPMS sensor ook resetten als je gewoon de bandenspanning doet zonder waarschuwings lampje?
Ik lees overal resetten maar dat is als het lampje er is. Ik doe mijn bandenspanning elke 2 maanden.
Dus krijg dat lampje nooit echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

lHybridl schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:12:
Misschien een beetje domme vraag. Maar moet je de TPMS sensor ook resetten als je gewoon de bandenspanning doet zonder waarschuwings lampje?
Ik lees overal resetten maar dat is als het lampje er is. Ik doe mijn bandenspanning elke 2 maanden.
Dus krijg dat lampje nooit echt.
Yes, na het oppompen even resetten. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
De bluelink app heeft eindelijk weer een update gehad. Ik krijg nu mijn auto in de juiste kleur en configuratie te zien aan de bovenkant. Daarnaast is er de mogelijkheid bijgekomen om te claxoneren en de gevarenlichten aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Merk nu het kouder is en climate control warmer staat. Dat de middelste roosters geen warmte geven.
In de zomer kwam er wel koude lucht uit.
Als ik climate control uitzet en gewoon verwarming aan en gericht op persoon dan komt er wel warmte uit.
Alleen dus niet als ik climate control gebruik. Dan alleen de buitenste roosters. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Om welk type auto gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
I20 uit 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Bij een Tucson 2023 geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Ik zat net naar Throttle House Car of the Year te kijken en de Hyundai N divisie scoort goed!
Ioniq 5 N als winnaar gekozen en de Elantra N als honorable mention. Volgens mij krijgen ze in Amerika/Canada de Elantra N, waar wij de i30N krijgen. Bij de Ioniq 5 N gaven ze zelfs aan dat het de enige EV ooit was die daadwerkelijk leuk was om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:22:
Ik zat net naar Throttle House Car of the Year te kijken en de Hyundai N divisie scoort goed!
Ioniq 5 N als winnaar gekozen en de Elantra N als honorable mention. Volgens mij krijgen ze in Amerika/Canada de Elantra N, waar wij de i30N krijgen. Bij de Ioniq 5 N gaven ze zelfs aan dat het de enige EV ooit was die daadwerkelijk leuk was om te rijden.
En de Ioniq 6N komt volgend jaar 😀

• roelmertens2
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-06 15:54
Hallo. Ik heb een Hyundai Kona van ruim 4 jaar oud die ik lease.
Ik heb destijds zelf een trekhaak er op laten zetten door de garage (buiten leaseprijs om).
Nu wil ik een nieuw model Kona Comfort Smart gaan leasen.

Weet iemand of die trekhaak om te zetten zou zijn naar de nieuwe auto ?
Of zit dat zo anders in elkaar dat dit sowieso uitgesloten is.

• wienesroa
Ik zou de prijzen en advies eens bij je dealer opvragen. Wellicht is het terugbrengen in oorspronkelijke staat + ombouw duurder (vanwege het risico dat er iets mis gaat) dan een nieuwe installeren na levering.

Wellicht kan je nog wat korting bedingen in de koop/lease, aangezien je aantoonbaar bij de dealer blijft.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

roelmertens2 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:02:
Hallo. Ik heb een Hyundai Kona van ruim 4 jaar oud die ik lease.
Ik heb destijds zelf een trekhaak er op laten zetten door de garage (buiten leaseprijs om).
Nu wil ik een nieuw model Kona Comfort Smart gaan leasen.

Weet iemand of die trekhaak om te zetten zou zijn naar de nieuwe auto ?
Of zit dat zo anders in elkaar dat dit sowieso uitgesloten is.
Zover ik weet heeft de nieuwe een andere manier van montage dan het voorgaande model, dus vrees dat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelmertens2
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-06 15:54
Nieuwe auto (Kona Hybrid Comfort Smart) besteld, inderdaad met nieuwe (afneembare) trekhaak.
Vrijdag ophalen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste