Het grote Hyundai topic

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:19
Steeffoon schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:53:
[...]

Mooi ding! Veel plezier ervan!

Wat bedoel je precies met op afstand aanzetten? Ben wel benieuwd wat er dan ontdooid wordt op afstand!

Wist niet dat de klimaatregeling automatisch ook de stoelverwarming activeerde, weer wat geleerd!
Bedankt!

Je kunt met de afstandsbediening de auto op max 10m afstand aanzetten. Daarmee start ook de laatst ingestelde climate control instellingen. Volgens de dealer zal de auto maximaal 10 minuten stationair lopen en weer uitschakelen als je zelf niet de auto in gaat binnen die tijd.

Moet het nog eens goed testen dus nu nog gebasseerd op een aanname maar je zou dus bij thuis komst alles op HI zetten en zorgen dat de voor en achteruit verwarming aanstaat. En dan de volgende morgen als je ruiten bevroren zijn vanuit de woonkamer de auto starten met je afstandsbediening (portier vergrendelingsknop, daarna even de hold knop ingedrukt houden).

Voor de stoelverwarming etc, zie http://webmanual.hyundai....tch/Settings_vehicle.html . Stuk naar beneden scrollen tot "Koppel met klimaatinst. voor autom. aanpassen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:31
Ik mag mij hier over een tijd ook melden als Hyundai eigenaar. In dit geval een Kona Hybrid Comfort Smart in de kleur Mirage Green.

De bestelling is vorige week richting Hyundai gegaan vanuit de leasemaatschappij en mijn huidige auto moet nog mee tot juli, dus nog even wachten helaas. Tot die tijd vermaak ik mij wel met lezen en kijken van reviews en ervaringen hier.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 15:53
Just smile schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Bedankt!

Je kunt met de afstandsbediening de auto op max 10m afstand aanzetten. Daarmee start ook de laatst ingestelde climate control instellingen. Volgens de dealer zal de auto maximaal 10 minuten stationair lopen en weer uitschakelen als je zelf niet de auto in gaat binnen die tijd.

Moet het nog eens goed testen dus nu nog gebasseerd op een aanname maar je zou dus bij thuis komst alles op HI zetten en zorgen dat de voor en achteruit verwarming aanstaat. En dan de volgende morgen als je ruiten bevroren zijn vanuit de woonkamer de auto starten met je afstandsbediening (portier vergrendelingsknop, daarna even de hold knop ingedrukt houden).

Voor de stoelverwarming etc, zie http://webmanual.hyundai....tch/Settings_vehicle.html . Stuk naar beneden scrollen tot "Koppel met klimaatinst. voor autom. aanpassen."
Kan de auto niet via de app gestart worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Just smile schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Bedankt!

Gaaf, goed om te weten. Ben benieuwd naar je testen, of het allemaal echt zo goed werkt!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
Zackito schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Kan de auto niet via de app gestart worden dan?
Nee dat kan niet. Via de app kan je de auto alleen vergrendelen en ontgrendelen.

Gisteravond de blower op de maximale stand gezet en zowel de voorruit- als achterruit verwarming aangezet.

Vanmorgen via de afstandsbediening de auto aangezet. En daarna de auto gecontroleerd:

- verwarming stond flink te blazen op HI
- voorruit verwarming stond aan
- achterruit verwarming stond uit

Conclusie is dus dat hij de laatste stand onthoud qua temperatuur en voorruit verwarming. De achterruit verwarming kan ik pas na x-tijd aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Just smile schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Nee dat kan niet. Via de app kan je de auto alleen vergrendelen en ontgrendelen.

Gisteravond de blower op de maximale stand gezet en zowel de voorruit- als achterruit verwarming aangezet.

Vanmorgen via de afstandsbediening de auto aangezet. En daarna de auto gecontroleerd:

- verwarming stond flink te blazen op HI
- voorruit verwarming stond aan
- achterruit verwarming stond uit

Conclusie is dus dat hij de laatste stand onthoud qua temperatuur en voorruit verwarming. De achterruit verwarming kan ik pas na x-tijd aanklikken.
Wat stom zeg, menig automaat kan op afstand gestart worden. Achja, in Nederland zal ik het toch niet vaak gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Zackito op 01-02-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De kogel is door de kerk!

De dealer belde zojuist voor onze in juli bestelde Kona Hybrid N-Line Sky in Cyber Grey dual-tone. Het chassisnummer is bekend, en dat betekent dat 'ie eindelijk onderweg is naar de dealer. Hij krijgt een zwart dakje, maar de Sky is dat niet standaard, dus hij gaat eerst nog naar de spuiter, trekhaak eronder en all-seasonbanden.

Als 'tie binnen is, belt de dealer even zodat we hem kunnen bekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:08:

De dealer belde zojuist voor onze in juli bestelde Kona Hybrid N-Line Sky in Cyber Grey dual-tone. Het chassisnummer is bekend, en dat betekent dat 'ie eindelijk onderweg is naar de dealer. Hij krijgt een zwart dakje, maar de Sky is dat niet standaard, dus hij gaat eerst nog naar de spuiter, trekhaak eronder en all-seasonbanden.

Lekker Stefan! Ik zag je post net op facebook.

Afgelopen zondag/maandag is het schip Morning Post gearriveerd, ik hoop ook een belletje te krijgen maar ik verwacht het niet. Die van mij is pas in september besteld natuurlijk, levertijd zou dan dus ongeveer 6-7 maanden zijn dan moet ik nog even. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Lekker Stefan! Ik zag je post net op facebook.

Afgelopen zondag/maandag is het schip Morning Post gearriveerd, ik hoop ook een belletje te krijgen maar ik verwacht het niet. Die van mij is pas in september besteld natuurlijk, levertijd zou dan dus ongeveer 6-7 maanden zijn dan moet ik nog even. :-(
Thanks! Ja, ben helemaal blij, haha!

Ah, dan zal 'ie daarop gestaan hebben! Hopelijk hoef jij niet lang meer te wachten. Ben in ieder geval verrast dat het toch nog 'zo snel' is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:36
Steeffoon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:08:

Super gaaf! Veel plezier met het nog even wachten en uitkijken naar de oplevering :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tekken4111
Hierbij vanuit mijn kant een wat uitgebreidere review over de Kona Hybrid N-Line (zwart). Inmiddels heb ik 'm bijna drie weken en heb ik er een wintersport naar zuid frankrijk op zitten. Genoeg details om te delen dus:

Rijcomfort
Dat deze auto gebouwd is op comfort, dat is me wel duidelijk geworden! De stoelen en het volledig kunnen verstellen kan ik kort over zijn: deze zitten echt helemaal top. Ook de stoelverwarming en stuur verarming zijn top en de meerdere standen zijn fijn om niet meteen te heet of te koud te zijn. De stoelkoeling nog totaal niet aangehad, we gaan het meemaken in de zomer.

De auto ligt lekker op de weg, en met cruisecontrol + lane assist + hda is het op de snelweg puur nog een gevalletje van meesturen/af en toe je stuur bewegen en de auto doet de rest voor je. Zeker voor lange afstanden zoals de wintersport was dit helemaal super.

Vermogen
Dat dit geen sportauto is, dat wist ik natuurlijk al bij koop. Dat hij niet zo hard kan (165 geloof ik), dat wist ik ook al. Ik weet van mezelf dat ik toch niet zo'n zware voet heb :+, dus dat moet wel goed komen dacht ik.

Ik kan er simpel over zijn, in NL heb ik van vermogen nog geen moment last gehad. De auto trekt op electra al best flink op, en vaak na de 30 als je wat sneller wilt blijven optrekken schakelt de moter vlotjes bij.

Boven de 130 wordt het in mijn ogen eigenlijk meteen drama en is het comfort gedeelte weg. Ik heb in Duitsland onderweg naar de wintersport getracht 150 te rijden, maar de programmering van de automatische bak schakelt gewoon veelste snel terug voor vermogen. Dit zorgt er voor dat de auto zeer hoog in de toeren schiet en hier ook echt in blijft hangen, en dat rijdt niet fijn. Uiteindelijk heb ik maximaal 140 gereden om te voorkomen dat ik uren in de herrie zat.

Uiterlijk
Potver, wat ben ik hier blij mee :) Ik heb al van meerdere onbekende complimenten gehad over hoe gaaf de auto er van buiten uit ziet, en ook de N-Line velgen vindt iedereen helemaal tof!

Ook alle bekenden die de auto zien en vanbinnen even komen bekijken vinden vooral de N-Line rode sticksels en tonen gaaf. Ik heb het model "blind" gekocht ipv de premium waar ik eerst voor wilde gaan, en die keuze ben ik nu zeer blij mee.

Infotainment en functionaliteiten
Inmiddels heb ik het snelheidsdisplay en alle mogelijkheden in het midden daarvan helemaal uitgevolgelt, en dit is wat mij betreft helemaal top. Ik kan snel zien wat mijn verbruik is sinds tanken/start/tripreset, ik kan zien of ik hybride/ev mode rij en meer.

Het stuurwiel bevat genoeg functies, en deze zitten top gegroepeerd. Alles aan de rechterkant is voor infotainment en alles links is voor de cruisecontrol/afstand/laneassist.

Dan het smart gedeelte zelf; ik moet eerlijk zijn, ik gebruik heerlijk mijn telefoon en dus is deze review kort over de navigatie in de auto: niet gebruikt.

Android auto wel, en de radio natuurlijk ook. Ook bellen en bluetooth verbinding werkt helemaal top. Mijn vorige auto had een veel kleiner scherm, dus wat is deze cockpit toch heerlijk, nooit meer terug haha.

Daarnaast maak ik gebruik van de profielen zodat mijn vriendin ook haar eigen instellingen heeft. Ook dit werkt super, want zelfs de bluetooth koppelingen zijn per profiel, naast natuurlijk de stoelstand en de vorige instellingen zoals geluid en aircostand.

Dan het unlocken met je mobieltje. Dit werk prima, maar je mobieltje tegen de auto houden ipv wanneer deze in de buurt is gewoon de auto unlocken voelt toch alsof het handiger had gekund. Wel is het natuurlijk tof om geen autosleutel nodig te hebben en starten met je mobieltje op de pad is top, zeker nu Wireless android auto er ook is.

De app ben ik wel een beetje in teleurgesteld... Waar de sleutel de auto wel kan starten op afstand, en de auto naar voor en achter kan rijden, kan de app precies niks. Alleen de auto locken en unlocken kan. Qua uitlezen zie je of de auto is gestart, of de deuren open staan en of de airco enzo aanstaan. Maar je kan in de app de auto dus niet starten en bv de auto vast warmen. Ik vind dit wel een gemiste kans, want waarom wel met de sleutel maar niet met de app.

Overige puntjes
- De ruimte onder de kofferbak is echt nog flink groot! Ik heb hier heerlijk alle spulletjes onder kunnen stoppen die je niet vaak gebruikt, zoals veiligheidspakket, plu's, krabber, startkabels, etc
- De tank is groot zat, tot volgas snelweg gaat rijden. Dan is na 500-600km tanken toch wel snel als je lekker nonstop wilt doorrijden
- Het instellen met de flippers van hoe hard de auto remt op de electromotor wanneer je het gaspedaal los laat is super fijn, zeker in bergachtig gebied naar beneden. Maar deze instelling lijkt wel elke keer weg te zijn wanneer je herstart helaas.
- ik ben inmiddels helemaal gewend aan de auto starten, favorieten knop, en hoppa uit met driven attention en speed limit. Wel jammer dat de borden dan ook niet meer gelezen worden, want die wil ik wel zien zonder irritant geluid dat ik 53 rij ipv 50 haha

Zo... Ik hoop dat jullie het leuk vonden te lezen en hopelijk heeft iemand er wat aan als je nog twijfelt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
tekken4111 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:08:
Hierbij vanuit mijn kant een wat uitgebreidere review over de Kona Hybrid N-Line (zwart). Inmiddels heb ik 'm bijna drie weken en heb ik er een wintersport naar zuid frankrijk op zitten. Genoeg details om te delen dus:

Rijcomfort
Dat deze auto gebouwd is op comfort, dat is me wel duidelijk geworden! De stoelen en het volledig kunnen verstellen kan ik kort over zijn: deze zitten echt helemaal top. Ook de stoelverwarming en stuur verarming zijn top en de meerdere standen zijn fijn om niet meteen te heet of te koud te zijn. De stoelkoeling nog totaal niet aangehad, we gaan het meemaken in de zomer.

De auto ligt lekker op de weg, en met cruisecontrol + lane assist + hda is het op de snelweg puur nog een gevalletje van meesturen/af en toe je stuur bewegen en de auto doet de rest voor je. Zeker voor lange afstanden zoals de wintersport was dit helemaal super.

Vermogen
Dat dit geen sportauto is, dat wist ik natuurlijk al bij koop. Dat hij niet zo hard kan (165 geloof ik), dat wist ik ook al. Ik weet van mezelf dat ik toch niet zo'n zware voet heb :+, dus dat moet wel goed komen dacht ik.

Ik kan er simpel over zijn, in NL heb ik van vermogen nog geen moment last gehad. De auto trekt op electra al best flink op, en vaak na de 30 als je wat sneller wilt blijven optrekken schakelt de moter vlotjes bij.

Boven de 130 wordt het in mijn ogen eigenlijk meteen drama en is het comfort gedeelte weg. Ik heb in Duitsland onderweg naar de wintersport getracht 150 te rijden, maar de programmering van de automatische bak schakelt gewoon veelste snel terug voor vermogen. Dit zorgt er voor dat de auto zeer hoog in de toeren schiet en hier ook echt in blijft hangen, en dat rijdt niet fijn. Uiteindelijk heb ik maximaal 140 gereden om te voorkomen dat ik uren in de herrie zat.

Uiterlijk
Potver, wat ben ik hier blij mee :) Ik heb al van meerdere onbekende complimenten gehad over hoe gaaf de auto er van buiten uit ziet, en ook de N-Line velgen vindt iedereen helemaal tof!

Ook alle bekenden die de auto zien en vanbinnen even komen bekijken vinden vooral de N-Line rode sticksels en tonen gaaf. Ik heb het model "blind" gekocht ipv de premium waar ik eerst voor wilde gaan, en die keuze ben ik nu zeer blij mee.

Inmiddels heb ik het snelheidsdisplay en alle mogelijkheden in het midden daarvan helemaal uitgevolgelt, en dit is wat mij betreft helemaal top. Ik kan snel zien wat mijn verbruik is sinds tanken/start/tripreset, ik kan zien of ik hybride/ev mode rij en meer.

Het stuurwiel bevat genoeg functies, en deze zitten top gegroepeerd. Alles aan de rechterkant is voor infotainment en alles links is voor de cruisecontrol/afstand/laneassist.

Dan het smart gedeelte zelf; ik moet eerlijk zijn, ik gebruik heerlijk mijn telefoon en dus is deze review kort over de navigatie in de auto: niet gebruikt.

Android auto wel, en de radio natuurlijk ook. Ook bellen en bluetooth verbinding werkt helemaal top. Mijn vorige auto had een veel kleiner scherm, dus wat is deze cockpit toch heerlijk, nooit meer terug haha.

Daarnaast maak ik gebruik van de profielen zodat mijn vriendin ook haar eigen instellingen heeft. Ook dit werkt super, want zelfs de bluetooth koppelingen zijn per profiel, naast natuurlijk de stoelstand en de vorige instellingen zoals geluid en aircostand.

Dan het unlocken met je mobieltje. Dit werk prima, maar je mobieltje tegen de auto houden ipv wanneer deze in de buurt is gewoon de auto unlocken voelt toch alsof het handiger had gekund. Wel is het natuurlijk tof om geen autosleutel nodig te hebben en starten met je mobieltje op de pad is top, zeker nu Wireless android auto er ook is.

De app ben ik wel een beetje in teleurgesteld... Waar de sleutel de auto wel kan starten op afstand, en de auto naar voor en achter kan rijden, kan de app precies niks. Alleen de auto locken en unlocken kan. Qua uitlezen zie je of de auto is gestart, of de deuren open staan en of de airco enzo aanstaan. Maar je kan in de app de auto dus niet starten en bv de auto vast warmen. Ik vind dit wel een gemiste kans, want waarom wel met de sleutel maar niet met de app.

Overige puntjes
- De ruimte onder de kofferbak is echt nog flink groot! Ik heb hier heerlijk alle spulletjes onder kunnen stoppen die je niet vaak gebruikt, zoals veiligheidspakket, plu's, krabber, startkabels, etc
- De tank is groot zat, tot volgas snelweg gaat rijden. Dan is na 500-600km tanken toch wel snel als je lekker nonstop wilt doorrijden
- Het instellen met de flippers van hoe hard de auto remt op de electromotor wanneer je het gaspedaal los laat is super fijn, zeker in bergachtig gebied naar beneden. Maar deze instelling lijkt wel elke keer weg te zijn wanneer je herstart helaas.
- ik ben inmiddels helemaal gewend aan de auto starten, favorieten knop, en hoppa uit met driven attention en speed limit. Wel jammer dat de borden dan ook niet meer gelezen worden, want die wil ik wel zien zonder irritant geluid dat ik 53 rij ipv 50 haha

Zo... Ik hoop dat jullie het leuk vonden te lezen en hopelijk heeft iemand er wat aan als je nog twijfelt :9
Eindelijk eens een wat uitgebreidere user review, de reviews op youtube zijn veelal hetzelfde.

Bedankt voor het delen.

Ik ben zelf geen harde rijder maar wel een vlotte rijder, acceleratie is bij mij altijd minstens 80% gas. Af en toe wil ik weleens harder rijder dan toegestaan maar nooit onder werktijd. Is het echt een herrie bak boven de 140?

Ook het tanken na 500-600 kilometer valt mij tegen ik had wel meer verwacht. Mijn focus haalt makkelijk 800km op een tank bij lange ritten, zelfs als ik 130 rijd. In Nederland rijdt je eigenlijk zeer inefficient, in Frankrijk rijdt je ondanks de hogere toegestane snelheid altijd een stuk zuiniger omdat de wegen minder druk zijn en vrijwel altijd driebaans. Van je gas af hoeft dus bijna nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
tekken4111 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:08:

Rijcomfort

Vermogen

Uiterlijk

Overige puntjes

Leuke review. Sluit me er volledig bij aan. Zowel de positieve als minder positieve punten. Want inderdaad, waarom bestaat die app. Om een adres toe te voegen aan je navigatie of om meldingen te krijgen als de deur openstaat... Toevoeging: in de app kan je de ritten terugkijken. Althans; afstand, tijd, maximale snelheid en gemiddelde snelheid. En tijdstip van en tot hoelaat. Dus niet de locatie of je verbruik.

Het verbruik .. tot nu toe rijd ik zo'n 1 op 18 met de verwarming op 22.5, stoelverwarming en stuurwiel verwarming vaak aan. Gemiddelde snelheid zo'n 105. Tja met een tank capaciteit van 35 liter moet ik dus na iedere 600 km tanken. Of eerder, want gemiddeld 130 rijden en het verbruik gaat naar 1 op 14. Overigens vond ik het wel meevallen qua geluid bij 140.

Ik heb de nieuwe Kona nu 2 weken en ik probeer de navigatie van Hyundai zoveel mogelijk te gebruiken. Voorheen altijd Android Auto gewend. Ik moet zeggen dat die navigatie het prima doet. Ik krijg vaak dezelfde route als Android Auto toont ivm de drukte op de (snel)weg. Ik vind het niet verkeerd. Flitsers kent hij en leuk detail; op de A2 richting Amsterdam gaf hij bij de traject controle mijn gemiddelde snelheid aan die ik heb gereden binnen deze traject controle. Super handig.

Invoeren van adressen vind ik niet handig. Lijkt erop dat hij een adres niet vind bij suggesties totdat ik op enter druk. Zoeken op bedrijfsnamen lukt mij bijna niet, bij Android Auto nooit problemen mee. Navigatie is gebasseerd op Here, dat stukje kan m.i. wel verbeterd worden. Maar al met al erg tevreden met de navigatie van Hyundai. Goede weergave voor een afrit, duidelijke pijltjes en informatie welke baan je moet hebben. Ook in je snelheidsdisplay wordt er duidelijk getoond waar je heen moet. Dat werkt trouwens ook grotendeels met Android Auto heb ik gezien. Alleen de fancy blauwe pijlen zie je niet in je display als je Android Auto als navigatie gebruikt.

Bellen naar favoriete contacten doe ik wel weer via Android Auto en ook Spotify doe ik via Android Auto (knop media en je bent er).

Snelheidslimiet waarschuwing laat ik vooralsnog aan staan. Ik merk toch dat ik het soms handig vind om gewaarschuwd te worden. Wel bijzonder als ik 1/2 km per uur te hard rijd, je een melding krijgt en dat gebeurd telkens zodra je de limiet weer overschrijd (101 - 100 - 101 - 100 - 102), krijg je 3 keer een melding. Maar blijf je constant harder rijden, krijg je de melding niet meer. Dus structureel 110 rijden waar je 100 mag is slechts 1x een melding. Dan valt het wel weer mee.

Matrix borden kan hij (soms goed!) ook lezen. Maar heb het nu veel meegemaakt dat hij er 50 van maakt ipv 90 of 70. Gaat dus niet structureel goed.

Ach, die minpuntjes... Als ik naar de auto loop en de auto ontgrendel door simpelweg de deur open te doen (wel de sleutel bij me in de zak), ik ga zitten, de deur dicht doe en mijn stoel schuift automatisch naar voren hoe ik het heb ingesteld en mijn telefoon op de wireless houder leg. Dan krijg ik tot nu toe iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht en word ik er hartstikke blij van!

Even achteruit rijden gaat super met een prachtig splitscreen van 360 beeld en de achteruit (of vooruit) camera. Inparkeren in een parkeervak is fantastisch met die 360 camera. Zowel overdag als savonds.

De kleine man die in de auto slaapt? Zet hem op stille modus en het geluid van de muziek en navigatie is alleen voorin te horen.

Tot slot nog getest laatst; paar .avi filmpjes op een USB gezet en afgespeeld in de auto. Sts je in P, dan krijg je een prachtig videobeeld over de volledige breedte van het rechter scherm. Handig als je wat langer moet wachten om iemand op te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Just smile op 08-02-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Zackito schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:01:
[...]

Eindelijk eens een wat uitgebreidere user review, de reviews op youtube zijn veelal hetzelfde.

Bedankt voor het delen.

Ik ben zelf geen harde rijder maar wel een vlotte rijder, acceleratie is bij mij altijd minstens 80% gas. Af en toe wil ik weleens harder rijder dan toegestaan maar nooit onder werktijd. Is het echt een herrie bak boven de 140?

Ook het tanken na 500-600 kilometer valt mij tegen ik had wel meer verwacht. Mijn focus haalt makkelijk 800km op een tank bij lange ritten, zelfs als ik 130 rijd. In Nederland rijdt je eigenlijk zeer inefficient, in Frankrijk rijdt je ondanks de hogere toegestane snelheid altijd een stuk zuiniger omdat de wegen minder druk zijn en vrijwel altijd driebaans. Van je gas af hoeft dus bijna nooit.
Ik denk dat acceleratie het probleem niet gaat worden, de auto accelereert prima :) Ik vond de automaat een erg vervelend karakter hebben boven de 140, vandaar dat ik 140 gereden heb want daar was het zegmaar nog "te doen zonder dat ik me irriteerde".

Het ligt vast ook aan het landschap, maar zuid-duitsland is natuurlijk heuvelachtig vanwege de uitlopers van de alpen. Ik denk dat de ervaring in NL dus heel anders kan zijn. Maar bij het kleinste heuveltje op schakelde de auto terug als ik 150 reed, en dan rij je dus meteen 4500 toeren, en dat is zeker niet te missen in de auto zelf. Voor mijn gevoel gebeurde dit terugschakelen gewoon veelste snel, omdat de auto nog genoeg power had in zijn laatste versnelling. Maar de bak zal wel defensief ingericht zijn om toch alvast terug te schakelen en erin te blijven. Wanneer de auto wel netjes in de laatste versnelling blijft ipv terugschakelt dan heb je natuurlijk geen geluidsprobleem en is de auto zeer stil.
Just smile schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:20:
[...]

Het verbruik .. tot nu toe rijd ik zo'n 1 op 18 met de verwarming op 22.5, stoelverwarming en stuurwiel verwarming vaak aan. Gemiddelde snelheid zo'n 105. Tja met een tank capaciteit van 35 liter moet ik dus na iedere 600 km tanken. Of eerder, want gemiddeld 130 rijden en het verbruik gaat naar 1 op 14. Overigens vond ik het wel meevallen qua geluid bij 140.
Helemaal vergeten, verbruik haha! Ik haalde naar de winstersport, met een volgeladen auto (2 personen, 4 tassen en boodschappen, ski's en snowboard) een verbruik van 1/14 - 1/16 onderweg. Dus dat komt goed overeen met jou verbruik. Naar mijn werk (50-60 wegen) haal ik 1/20-1/22 en naar familie waar ik 30% snelweg (100), 50% N-weg (80) en de rest binnendoor (30-50) haal ik ook prima 1/19-1/20.

Ik denk dat constante snelheid op de snelweg iedereen zeker geen wonderen qua verbruik moet gaan verwachten. Juist dingen zoals file, drukke spits of binnendoor shined de hybride versie door optimaal gebruik te maken van alles wat je normaal verliest tijdens het remmen. 8)
Just smile schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:20:
[...]
Ach, die minpuntjes... Als ik naar de auto loop en de auto ontgrendel door simpelweg de deur open te doen (wel de sleutel bij me in de zak), ik ga zitten, de deur dicht doe en mijn stoel schuift automatisch naar voren hoe ik het heb ingesteld en mijn telefoon op de wireless houder leg. Dan krijg ik tot nu toe iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht en word ik er hartstikke blij van!

Even achteruit rijden gaat super met een prachtig splitscreen van 360 beeld en de achteruit (of vooruit) camera. Inparkeren in een parkeervak is fantastisch met die 360 camera. Zowel overdag als savonds.
Hier sluit ik me echt zo bij aan _/-\o_. Tuurlijk heeft elke auto wat minpuntjes, maar ook ik stap elke keer weer met een glimlach in. En ik heb nog nooit zo makkelijk gezien of ik in een plekje pas en hoe ver mijn voor, achter en zijkanten van andere objecten af zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
tekken4111 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Ik denk dat acceleratie het probleem niet gaat worden, de auto accelereert prima :) Ik vond de automaat een erg vervelend karakter hebben boven de 140, vandaar dat ik 140 gereden heb want daar was het zegmaar nog "te doen zonder dat ik me irriteerde".

Het ligt vast ook aan het landschap, maar zuid-duitsland is natuurlijk heuvelachtig vanwege de uitlopers van de alpen. Ik denk dat de ervaring in NL dus heel anders kan zijn. Maar bij het kleinste heuveltje op schakelde de auto terug als ik 150 reed, en dan rij je dus meteen 4500 toeren, en dat is zeker niet te missen in de auto zelf. Voor mijn gevoel gebeurde dit terugschakelen gewoon veelste snel, omdat de auto nog genoeg power had in zijn laatste versnelling. Maar de bak zal wel defensief ingericht zijn om toch alvast terug te schakelen en erin te blijven. Wanneer de auto wel netjes in de laatste versnelling blijft ipv terugschakelt dan heb je natuurlijk geen geluidsprobleem en is de auto zeer stil.
Duidelijk, gebeurd het terugschakelen ook in de sportstand?
Wat is jou ervaring overigens met optrekken tussen de ECO en sportstand? Bij de filmpjes van de NIRO is de sportstand zo een 2-3 seconden sneller van 0 naar 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Zackito schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Duidelijk, gebeurd het terugschakelen ook in de sportstand?
Wat is jou ervaring overigens met optrekken tussen de ECO en sportstand? Bij de filmpjes van de NIRO is de sportstand zo een 2-3 seconden sneller van 0 naar 100.
Niet geprobeerd en ook geen idee of het optrekken daadwerkelijk sneller is in de sport mode. Het pedaal reageert iig wel sneller. Wat betreft snel terugschakelen kan ik me niet voorstellen dat de sport mode dat op hoge snelheid niet zou doen, gezien eco juist zsm doorschakelen is en sport vermogen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

@tekken4111 @Just smile Dank voor jullie reviews! Wat hier inderdaad gezegd werd; op YouTube vind je veel hetzelfde. Tof om nu de echte gebruikersreviews te lezen. Herken al een aantal punten bij de huidige Kona. Waaronder het hoog in de toeren hangen bij hoogteverschillen. Dat heeft de huidige ook. Daarmee naar de dealer geweest, want werd er toch wel knettergek van, plus erg slecht voor je verbruik. De dealer vertelde dat het komt omdat gelijktijdig de hybride-accu bijgeladen wordt. Is wat voor te zeggen, maar blijf het storend vinden.

Helaas is ook nu de app inderdaad wat beperkt. Als je ziet wat Toyota aanbiedt bij normale hybride-auto's... daarmee kan je vanaf de bank de voorruitverwarming al inschakelen, zodat je niet hoeft te krabben.

Met mijn huidige Kona haal ik een verbruik van gemiddeld 1 op 18,3, na 57.000 kilometer. Voornamelijk snelweg, en vooral terugweg naar huis soms wat zwaardere voet :-P, en rij doorgaans heel vroeg naar mijn werk (tussen 5-6 uur) waardoor de lage temperatuur dan geen positief voordeel oplevert.

Wat betreft de AVI filmpjes die geopend worden, dat klinkt tof. Wist niet goed hoe ik me laatst moest vermaken bij het wachten op de veerboot van Duitsland naar Zweden, voordat we konden inschepen. Oplossing nu gevonden :-P.

Ben heel benieuwd naar de nieuwe Kona; nog paar weken wachten. Gezellig dat het topic in ieder geval wat levendiger is hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Vandaag gebeld door de dealer, dan denk je even van.. ja daar issie! Maar nee, toch niet.

Levering uitgesteld naar halverwege mei, nu hopen dat het concrete informatie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
Zackito schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:03:
Vandaag gebeld door de dealer, dan denk je even van.. ja daar issie! Maar nee, toch niet.

Levering uitgesteld naar halverwege mei, nu hopen dat het concrete informatie is.
Jemig zeg dat is balen. Nog een maandje langer wachten. Inderdaad hopen dat dit nu echt de maand van de levering gaat worden. Fingers crossed!

Inmiddels ruim 2000 km verder. Wat een fantastische auto is het. Ik las dat ze ook bezig zijn om de app te verbeteren en uit te breiden met meer functies. Ik ben benieuwd welke functies ze zullen toevoegen.

Vandaag gebruik gemaakt van het naar voren rijden met de afstandsbediening. Ik stond in de parkeergarage en het was best krap om in te stappen. Ik had niet verwacht er echt een keer gebruik van te gaan maken. Maar het bood nu een perfect moment om het te gebruiken en dat ging super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Wat een fantastische auto is het. Ik las dat ze ook bezig zijn om de app te verbeteren en uit te breiden met meer functies. Ik ben benieuwd welke functies ze zullen toevoegen.
Begin deze week kon ik knipperen en claxon activeren en met lichten knipperen ( naast afsluiten of openen)

Optie is nu weer weg… Tucson hev 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
wienesroa schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Begin deze week kon ik knipperen en claxon activeren en met lichten knipperen ( naast afsluiten of openen)

Optie is nu weer weg… Tucson hev 2023
Precies hetzelfde hier! (kona) opties nu inderdaad weg.
Just smile schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Ik las dat ze ook bezig zijn om de app te verbeteren en uit te breiden met meer functies. Ik ben benieuwd welke functies ze zullen toevoegen.
Waar las je dat? Ik ben oprecht wel benieuwd wat we inderdaad kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Balen, meer opties altijd leuk. Ik dacht al dat het een geo gerelateerd ding was, ben het kwijt sinds ik jn DE ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vandaag dan eindelijk ONZE Kona in levende lijve ontmoet! De N-Line Sky komt er dan eindelijk aan. Hij is vanmiddag van de trailer gekomen en de dealer heeft me gelijk op de hoogte gebracht om even een bezoekje te nemen. Ziet er strak en gelikt uit! 9 maart ophalen!

Wel nadeel: de importeur heeft een prijsverhoging van 1000 euro doorgevoerd (deels BPM), en die berekent de dealer ook door. Dealer kan er niets aan doen, maar er gaat wel een flinke klacht naar de importeur. Heb hem niet voor niks in juli besteld. Verwacht er niks van, maar laten we hopen op een wonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:40:
Vandaag dan eindelijk ONZE Kona in levende lijve ontmoet! De N-Line Sky komt er dan eindelijk aan. Hij is vanmiddag van de trailer gekomen en de dealer heeft me gelijk op de hoogte gebracht om even een bezoekje te nemen. Ziet er strak en gelikt uit! 9 maart ophalen!

Wel nadeel: de importeur heeft een prijsverhoging van 1000 euro doorgevoerd (deels BPM), en die berekent de dealer ook door. Dealer kan er niets aan doen, maar er gaat wel een flinke klacht naar de importeur. Heb hem niet voor niks in juli besteld. Verwacht er niks van, maar laten we hopen op een wonder.
Fijn Stefan! Op het andere forum was ik even wat negatief maar ben er beetje klaar mee. Zoals jij ook zegt auto is besteld in Juli en zij leveren laat en vervolgens ook nog de prijs te verhogen.

Is het dak al zwart van je auto? Heb je fotos?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:31
Ik meld mij ook even met mijn nieuwe Kona Hybrid Premium Sky Mirage Green
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV93mA3MViDG6WiGL_WiqqQiIWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQzygZfSM9gyxd2PMPw5901N.jpg?f=fotoalbum_large

Kan mij goed vinden in de reviews die ik lees over de nieuwe Kona.

De App:
Zou graag zien dat je meer met de app kan, starten met de sleutel gaat prima vanaf de bank dus ik hoef niet te krabben >:) maar het zou mooi zijn dat dit met de app zou kunnen.

Tankinhoud:
De tank van 35 liter is wel matig, ik rij 50k per jaar dus het is wel goed voor de Esso bonus punten. Maar ik zou liever niet om de dag tanken.

Verbruik:
Ik heb een half jaar in de vorige Kona Hybrid gereden en daarmee haalde ik bij vlot rijden 1:19. Dat lukt met de nieuwe niet, hetzelfde vlotte rijden is 1:16,5 . Maarja leasebak met tankpas dus voor mij geen probleem.
Ook onze priveauto (Kia Niro 2017 Hybrid, wat een kloon is van de Kona (of andersom) makkelijk 1:19). Dus hij is minder zuinig.

Telefoon als sleutel:
Samsung A53S ik krijg hem niet gekoppeld.
Niet veel tijd in gestopt omdat het een beetje onnodig is maar de info die ik kan vinden is dat het niet met alle telefoons werkt.

Zelf sturen:
Werkt prima, wel jammer dat je dit na elke start aan moet zetten.

Ik heb hem besteld vanaf een YouTube filmpje uit Korea, zonder proefrit (moest een auto bestellen omdat de oude leasebak echt op was) deze paste precies in mijn leasebudget inclusief alle opties welke ik graag wilde hebben. Ik heb hem nu sinds 17-01-24 en 6550 kilometer gereden en ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Zackito schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:42:
[...]

Fijn Stefan! Op het andere forum was ik even wat negatief maar ben er beetje klaar mee. Zoals jij ook zegt auto is besteld in Juli en zij leveren laat en vervolgens ook nog de prijs te verhogen.

Ik heb je foto's gezien op facebook, heeft mij overtuigd om toch nog even af te wachten.
Kleur staat hem erg goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:42:
[...]

Haha ja, ik was ook not amused, maar nu gelukkig wel iets om naar uit te kijken. Scheelt dat de inruilprijs al vast stond voor mij, dat verzacht iets de pijn, maar er ligt een klacht bij de importeur.

Nog geen foto's van het dak. De dealer heeft hem als normale N-Line Sky besteld. Hij gaat naar erkende spuiter die het dak onder handen neemt. Dit heeft de dealer gedaan omdat de importeur eerder had gezegd dat de dual-tone kleuren langer op zich zouden laten wachten. Bleek dus achteraf (ook al :+ ) niet waar, maar vandaar. Zodra ik hem heb, deel ik de foto's!
Zackito schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Ik heb je foto's gezien op facebook, heeft mij overtuigd om toch nog even af te wachten.
Kleur staat hem erg goed _/-\o_
Ja, Cyber Grey is echt schitterende kleur. Het wachten (en daarmee ook de hogere prijs) toch ergens zeker waard. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Steeffoon op 28-02-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Ik heb een afneembare trekhaak (normale besteld maar vanwege mistachterlicht in het midden mag er alleen een afneembare op).

Maar zodra ik de fietsendrager erop zet schakelt automatisch sturen uit en zo te zien ook de noodrem.

Bij mijn tijdelijke kona (vorig model) met vaste trekhaak was dat niet zo.

Ik vraag mij echt af waarom dit nu zo is, zeker met een fietsendrager..

Ps. Dit is een Kona Premium sky Hybrid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8YmUlqlq1G8lMFnSzs0THxRLy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/487nDpn2rPnRqmmBs3HOKsVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIQjGK46KJuPJdX74ewKkvUxhMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrGsPulw9xOpgMxYcrPbbahP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
tekken4111 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:05:
[...]

Precies hetzelfde hier! (kona) opties nu inderdaad weg.

[...]

Waar las je dat? Ik ben oprecht wel benieuwd wat we inderdaad kunnen verwachten.
Ik had via de mail de volgende vragen gesteld aan Hyundai:

Are there any plans to add some new functionality to the Bluelink app, for example remote start via the app (instead of the car key) for hybrid (2024 model) users?

And what I have heard is that some people had for a few days the option to blink the lights and activate the claxon but that those options have been removed after a few days.

Reactie van Hyundai op mijn vraag:

Thank you for your enquiry. No, unfortunately not. It is generally not possible to start vehicles via the app, neither for EV nor for PHEV/HEV models. The functions mentioned will be permanently implemented with the next app version!

Thank you for your understanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 18:06
Ben wat rond aan het kijken naar de i20 mhev. Maar klopt het dan geen van de modellen climate control heeft?
Zie hebben allemaal airco maar zien nergens CC staan bij alle modellen. Maar misschien kijk is verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Turb0Turb0 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:42:
Ik heb een afneembare trekhaak (normale besteld maar vanwege mistachterlicht in het midden mag er alleen een afneembare op).

Maar zodra ik de fietsendrager erop zet schakelt automatisch sturen uit en zo te zien ook de noodrem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht nieuwe regeling vanuit EU? Dat bepaalde rijhulpsystemen niet actief zijn of gecertificeerd zijn voor gebruik i.c.m. een aanhanger. Je auto ziet natuurlijk alleen dat je iets aangesloten hebt op je trekhaak, of dat nou een aanhanger is of een fietsendrager dat ziet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Zackito schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Wellicht nieuwe regeling vanuit EU? Dat bepaalde rijhulpsystemen niet actief zijn of gecertificeerd zijn voor gebruik i.c.m. een aanhanger. Je auto ziet natuurlijk alleen dat je iets aangesloten hebt op je trekhaak, of dat nou een aanhanger is of een fietsendrager dat ziet hij niet.
Dat EU idee zou zomaar eens kunnen.. ga het wel eens aan de dealer vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Eindelijk! Gisteren was het zover. Langs de Hyundai dealer om onze in juli bestelde Hyundai Kona Hybrid N-Line Sky in Cyber Grey TT op te halen. En wat een vooruitgang. We reden het vorige type uit 2021, maar deze is duidelijk veel stiller, betere vering, en hele handige 360-graden camera. En wat een heerlijke zitpositie.
Nu hij nog zo mooi schoon is, gelijk wat mooie foto's gemaakt. Wauw 

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeUx5kuYNhyhMXLZjlggqPd1_00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7Ok8rE1aXXRYHq6mGjPwX8n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31-smJfos8LeNK7fU2nTSyMiZNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6ovzJOATWBpVy9UjGoEertu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:53:
Eindelijk! Gisteren was het zover. Langs de Hyundai dealer om onze in juli bestelde Hyundai Kona Hybrid N-Line Sky in Cyber Grey TT op te halen. En wat een vooruitgang. We reden het vorige type uit 2021, maar deze is duidelijk veel stiller, betere vering, en hele handige 360-graden camera. En wat een heerlijke zitpositie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi Stefan! Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-05 23:31
Steeffoon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook de EV versie overwogen?

Ik probeer nu een keuze te maken en met de huidige bijtelling lijkt het elkaar niet zoveel meer te gaan ontlopen (en het is nog niet duidelijk wat er na 2025 gaat gebeuren met wegenbelasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
I20 comfort heeft alles wat ik nodig heb. Alleen gewone A-C. Beetje dealbreaker voor mij. Moet dan naar premium alleen voor climate control. Waar de rest van de opties van de premium ik wel zonder mee kan leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swinferno
  • Laatst online: 24-04 13:35
Citizen.Erased schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Heb je ook de EV versie overwogen?

Ik probeer nu een keuze te maken en met de huidige bijtelling lijkt het elkaar niet zoveel meer te gaan ontlopen (en het is nog niet duidelijk wat er na 2025 gaat gebeuren met wegenbelasting).
Volgens de ANWB is de Hybrid inmiddels ietsjes goedkoper: https://www.anwb.nl/auto/...us-benzine-versus-hybride

Ik heb ook de Kona HEV besteld, leek me een goede tussenstap van mijn bezine nu naar EV in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zackito
Ik ben net gebeld, rond 29 maart wordt de Kona bij de dealer verwaxht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Zackito schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:42:
[...]

https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/

Bij de Kia Niro schijnt zelfs de CC uit te gaan..
Maar in het stuk op AD hebben ze het ook over de rijbaan assistent wat ik dus ook heb.

Kia heeft al een update voor de fietsendrager. Aangezien de Hyundai familie is zal dit ook wel aangepast gaan worden.

Volgende week even langs de dealer om dit aan te kaarten, ook afspraak maken voor de zomerbanden er weer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Turb0Turb0 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit ook inderdaad. Erg apart. Vooral dat ie hem nu juist niet normaal binnen de lijnen wil houden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vorig weekend mocht onze nieuwe Kona de Duitse wegen verkennen. Het was een eindje uit de richting, maar we reden naar Freudenberg. Een oud stadje, bekend van de Duitse vakwerkhuizen.

Het verbruik van de Kona kwam uit op circa 1 op 17,7. Dat kan vast nog wel wat beter. We trokken in ieder geval genoeg bekijks in het toen wat stillere dorpje 😅.

De Kona was ook op deze lange rit (teller staat nu totaal op 874 kilometer) erg comfortabel en lekker stil. Merk wel dat ik nu pas een beetje het gevoel begin te krijgen voor hoe ik de zitpositie wil hebben. Er zijn ook zoveel opties en mogelijkheden mee :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teOZcMT6lBdIcfKq_ONzXVmlCsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jxKQTub47xEYuEcuZoMAMNv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPjF1Op4Zb_gDq___ObRbbWJqoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMh0mBb6PWB0phWfzKDRZNWU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
lHybridl schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:42:
I20 comfort heeft alles wat ik nodig heb. Alleen gewone A-C. Beetje dealbreaker voor mij. Moet dan naar premium alleen voor climate control. Waar de rest van de opties van de premium ik wel zonder mee kan leven
Volgens mij was dat ook bij vorige modellen.
Ik heb een i20 uit 2019 en bewust gekozen voor de premium want meer opties en dus ook cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Roos79 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Volgens mij was dat ook bij vorige modellen.
Ik heb een i20 uit 2019 en bewust gekozen voor de premium want meer opties en dus ook cc.
Het is ook premium geworden. CC vind ik altijd wel heel fijn. En de andere extra’s zijn ook weer fijn. Helaas wel alleen wired CarPlay en geen wireless zoals bij comfort. Omgekeerde wereld haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Steeffoon schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:39:
Vorig weekend mocht onze nieuwe Kona de Duitse wegen verkennen. Het was een eindje uit de richting, maar we reden naar Freudenberg. Een oud stadje, bekend van de Duitse vakwerkhuizen.

Het verbruik van de Kona kwam uit op circa 1 op 17,7. Dat kan vast nog wel wat beter. We trokken in ieder geval genoeg bekijks in het toen wat stillere dorpje 😅.

De Kona was ook op deze lange rit (teller staat nu totaal op 874 kilometer) erg comfortabel en lekker stil. Merk wel dat ik nu pas een beetje het gevoel begin te krijgen voor hoe ik de zitpositie wil hebben. Er zijn ook zoveel opties en mogelijkheden mee :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit nu bijna op 11.000km in 2 maanden.

Vorige week heeft mijn vrouw de Kona mee gehad naar Saalbach, met 4 man (en bagage) in de auto en 1:16 was het verbruik heen en terug. Gemiddeld 130 af en toe stukje 160km/pu.
Best acceptabel denk ik.

Het enige vervelende is die kleine tankinhoud, in NL om de dag aan de pomp. Had er graag een 50 of 60 liter tank in gehad.

Ik blijf in Nederland op 1:17 zitten met normaal met het verkeer mee. Alleen als ik echt overdreven vroeg van het gas ga en als een 80plusser optrek is 1.20 mogelijk.
Terwijl we met onze Niro hybride uit 2018 1:19 rijden met hetzelfde rijgedrag en als ik daar mijn best doe 1:25.

Hij is dus echt minder zuinig.

Maar hij bevalt verder echt heel goed, lekker stil en de elektrische stoelen is inderdaad super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Turb0Turb0 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Vorige week heeft mijn vrouw de Kona mee gehad naar Saalbach, met 4 man (en bagage) in de auto en 1:16 was het verbruik heen en terug. Gemiddeld 130 af en toe stukje 160km/pu.
Best acceptabel denk ik.

Het enige vervelende is die kleine tankinhoud, in NL om de dag aan de pomp. Had er graag een 50 of 60 liter tank in gehad.

Ik blijf in Nederland op 1:17 zitten met normaal met het verkeer mee. Alleen als ik echt overdreven vroeg van het gas ga en als een 80plusser optrek is 1.20 mogelijk.
Terwijl we met onze Niro hybride uit 2018 1:19 rijden met hetzelfde rijgedrag en als ik daar mijn best doe 1:25.

Maar hij bevalt verder echt heel goed, lekker stil en de elektrische stoelen is inderdaad super.
Oh dat is voor naar Saalbach zeker geen slechte score. Goed om te weten. De vorige Kona van mij kon op de Zweedse wegen met 80-90km/u regelmatig 1 op 21/23 halen. Ben benieuwd of deze dat ook wel een beetje kan. Zou leuk meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Best acceptabel denk ik.

Zo je rijdt lekker veel KM, binnen 2 jaar dan weer inruilen?

Gaat het weer misschien nog verschil maken? Bij mijn huidige auto kan ik in dr zomer vaak 80-100km meer rijden op een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Zackito schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Zo je rijdt lekker veel KM, binnen 2 jaar dan weer inruilen?

Gaat het weer misschien nog verschil maken? Bij mijn huidige auto kan ik in dr zomer vaak 80-100km meer rijden op een tank.
Leasebak dus elke 3 max 4 jaar een nieuwe auto.

Verbruik gaan we zien van de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
lHybridl schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:10:
[...]

Het is ook premium geworden. CC vind ik altijd wel heel fijn. En de andere extra’s zijn ook weer fijn. Helaas wel alleen wired CarPlay en geen wireless zoals bij comfort. Omgekeerde wereld haha
Dat is eigenlijk gek dan?
Maar de i20 van nu vind ik echt een stoere auto om te zien!
Welke kleur is het geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Roos79 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:10:
[...]

Dat is eigenlijk gek dan?
Maar de i20 van nu vind ik echt een stoere auto om te zien!
Welke kleur is het geworden?
Volgens mij heeft het te maken dat die 10
Inch scherm heeft. En de comfort de 8 inch. Iets met tech daarin. Ook van wat ik zo lees was er wat ruzie met Hyundai en Google Apple. 10 inch heeft navigatie en was gedoe over als je de navigatie knop indrukt waar gaat die naar toe gaat

Dat geschil is nu opgelost. Dus nieuwe modellen moeten nu allemaal standaard wireless krijgen. Ze hebben iets gezegd over backwards compat. Maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren

https://www.autoevolution...ftware-update-221484.html

En bedankt. De kleur is zwart geworden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pGc-GbfFN_mrP__aohim2QsTm4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDRPgWbiVYUCfEKLTywuvnIu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy9enJCYrZc4N7R5D4CH-_5OSjg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DufVlQfdGr5OZaMornWdPU2E.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 31% gewijzigd door lHybridl op 24-03-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snickers88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik heb een mooie hyundai i30 met een N stuur grotendeels naar tevredenheid. Echter wordt dit stuur al heel snel lelijk met allerlei krakelingen en scheurtjes. Hebben andere mensen ook zulke ervaringen met hyundai sturen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZ6MZpbYl4S_EOh4-1y7m89EifU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5thEKWyfTbyIHEw00XMd3R4u.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4tt94CuQlw-lzyYjMTgecPd7nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRtFDAxQ37SRNI9FNi09Fbxi.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHRZmIy4F0VhJoK2twWoeunN6MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWaLphpb6kVgPoicbjbFKoBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zackito
Mijn bestelde Kona is bij de dealer aangekomen, volgende week donderdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Volgens mij is er een blik Kona's ergens opengetrokken. Waar de eerste geschatte leverdatum rond eind juli was, is de Kona blijkbaar 2 weken terug al in NL aangekomen :o

Een klein detail, mijn huidige auto moet eigenlijk tot juli mee en zit nog niet in de buurt van de max. kilometers :X

Hopelijk is de leasemaatschappij van mijn huidige auto een beetje vriendelijk en valt het afkoopbedrag mee voor mijn werkgever. Dan heb ik over een paar weken ook een Kona onder mijn kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Maikel64 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:04:
Volgens mij is er een blik Kona's ergens opengetrokken. Waar de eerste geschatte leverdatum rond eind juli was, is de Kona blijkbaar 2 weken terug al in NL aangekomen :o

Een klein detail, mijn huidige auto moet eigenlijk tot juli mee en zit nog niet in de buurt van de max. kilometers :X

Hopelijk is de leasemaatschappij van mijn huidige auto een beetje vriendelijk en valt het afkoopbedrag mee voor mijn werkgever. Dan heb ik over een paar weken ook een Kona onder mijn kont.
Twee weken geleden is er een schip in Zeebrugge aangekomen vanuit Ulsan. Schip is van Glovis(Hyundai) die is helaas niet te tracken voor eukor. Ik had hem per toeval gevonden toen mijn dealer opeens kwam met informatie.

EDIT: dit was de Glovis Cosmos

De laatste keer dat er een schip aankwam in Zeebrugge (eind december) kwamen er ook al honderden Kona's op kenteken.

Wanneer had jij besteld eigenlijk? Ruim op tijd dus? :P
Bij mijn werkgever sinds januari 2023 zitten zeuren om de nieuwe regeling omdat mijn auto er in november uit moest. Dat duurde en duurde maar ivm overname, uiteindelijk pas in september kunnen bestellen. Hopelijk is de LM schappelijk voor jou en anders is het even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Maikel64 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:04:

Even een paar keer weekendje weg? Naar Parijs en Barcelona. Gaat het wel rap hoor met de kilometers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Turb0Turb0 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:20:
[...]

Even een paar keer weekendje weg? Naar Parijs en Barcelona. Gaat het wel rap hoor met de kilometers :+
Parijs een weekendje klinkt goed, maar Barcelona is mij voor een weekendje toch net te ver haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Zackito schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Twee weken geleden is er een schip in Zeebrugge aangekomen vanuit Ulsan. Schip is van Glovis(Hyundai) die is helaas niet te tracken voor eukor. Ik had hem per toeval gevonden toen mijn dealer opeens kwam met informatie.

De laatste keer dat er een schip aankwam in Zeebrugge (eind december) kwamen er ook al honderden Kona's op kenteken.

Wanneer had jij besteld eigenlijk? Ruim op tijd dus? :P
Bij mijn werkgever sinds januari 2023 zitten zeuren om de nieuwe regeling omdat mijn auto er in november uit moest. Dat duurde en duurde maar ivm overname, uiteindelijk pas in september kunnen bestellen. Hopelijk is de LM schappelijk voor jou en anders is het even wachten.
Hij is 23 januari besteld, dus nu ik er bij nadenk hebben we het over 1,5-2 maanden van fabriek naar Nederland.

Het scheelt waarschijnlijk wel dat het een standaard Kona Comfort Smart is in de standaard Mirage Green kleur met de standaard velgen. Alleen de JBL speakers aangevink en verder niks bijzonders dus.
Turb0Turb0 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:20:
[...]

Ik heb een goede en vriendelijke werkgever dus als het even kan en een beetje betaalbaar is, gaat het reststukje allemaal wel goedkomen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
Zackito schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:44:

offtopic:
Staat wel gewoon op Vesselfinder: https://www.vesselfinder.com/?imo=9707027

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Klopt, op vesselfinder kan je hem vinden maar dat is handmatig. Bij Eukor kan je van hun eigen schepen de vaarschema's bekijken. Bij Glovis zelf kan je niet zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zackito
Vanmiddag wezen kijken, mooie auto! Enige is dat de kofferbak niet helemaal goed uitgelijnd zit maar ik neem aan dat de dealer hier bij de afleverbeurt naar kijkt.

En het viel me op dat de op het papier achter de voorruit de auto al in oktober geproduceerd is/was (een maand na bestelling). Ik heb het vermoeden dat mijn auto al een lange tijd klaar was maar het verschepen en transport in NL erg lang geduurd heeft. Ach, hij is er ik ben blij. Ik heb ook niks vernomen over dat hij duurder was geworden of iets dergelijks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkR0D2C6DWvmgOZB82GyKSUDNdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKd1d7bm4hM4LmLZEfVZ77V9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0vrGLEqAImcfNNWAljc6UQNK90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snzpqtK2uUnzoJ4TydZGWvw8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:01:
Vanmiddag wezen kijken, mooie auto! Enige is dat de kofferbak niet helemaal goed uitgelijnd zit maar ik neem aan dat de dealer hier bij de afleverbeurt naar kijkt.

En het viel me op dat de op het papier achter de voorruit de auto al in oktober geproduceerd is/was (een maand na bestelling). Ik heb het vermoeden dat mijn auto al een lange tijd klaar was maar het verschepen en transport in NL erg lang geduurd heeft. Ach, hij is er ik ben blij. Ik heb ook niks vernomen over dat hij duurder was geworden of iets dergelijks.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het goed is kan de dealer de kofferbak stellen, herkenbaar dingetje. Fijn dat het nu eindelijk begint op te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:21:
[...]

Als het goed is kan de dealer de kofferbak stellen, herkenbaar dingetje. Fijn dat het nu eindelijk begint op te schieten!
Die van jou was ook scheef toch? Is die al gefixt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Het kan snel gaan. Waar ik zondag nog dacht aan eind juli als leverdatum, ging het van 48uur geleden een kleine kans dat de Kona met een paar weken al geleverd zou worden naar waarschijnlijk al rijden over 24uur 8) .

Morgen wordt de Kona geleverd. een heel stuk sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:27:
[...]

https://www.ad.nl/auto/wa...uisecontrol-uit~af0d8257/

Bij de Kia Niro schijnt zelfs de CC uit te gaan..
Maar in het stuk op AD hebben ze het ook over de rijbaan assistent wat ik dus ook heb.

Kia heeft al een update voor de fietsendrager. Aangezien de Hyundai familie is zal dit ook wel aangepast gaan worden.

Volgende week even langs de dealer om dit aan te kaarten, ook afspraak maken voor de zomerbanden er weer onder.
Ik ben nu bij de dealer voor het probleem dat met een fietsendrager rij hulp systemen uitgeschakeld worden.
Hier gaan ze niks aan doen, is vanuit Korea zo bepaald. Ik geef aan dat de vorige Kona dit niet had en dat het maar raar is. Ze zijn het met me eens en ze kunnen het uitzetten maar mogen het niet!

Dus eigenlijk moet ik nu de stekker gaan omzeilen en zelf wat draadjes her en der vandaan trekken :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIQjGK46KJuPJdX74ewKkvUxhMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrGsPulw9xOpgMxYcrPbbahP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8YmUlqlq1G8lMFnSzs0THxRLy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/487nDpn2rPnRqmmBs3HOKsVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Die van jou was ook scheef toch? Is die al gefixt?
Die is iets scheef inderdaad. Ze fixen het, als het gedoe met de led-strip voor ook verholpen wordt.
Maikel64 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:13:
Het kan snel gaan. Waar ik zondag nog dacht aan eind juli als leverdatum, ging het van 48uur geleden een kleine kans dat de Kona met een paar weken al geleverd zou worden naar waarschijnlijk al rijden over 24uur 8) .

Morgen wordt de Kona geleverd. een heel stuk sneller dan verwacht.
Dat is nog eens goed nieuws! Welke versie/kleur wordt het? Alvast veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Steeffoon schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:45:
[...]
Dat is nog eens goed nieuws! Welke versie/kleur wordt het? Alvast veel rijplezier!
Thanks. Het is de hybrid comfort smart in mirage green.

Over minder dan 24uur kan ik er mooi tegenaan kijken vanaf de bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Maikel64 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Thanks. Het is de hybrid comfort smart in mirage green.

Over minder dan 24uur kan ik er mooi tegenaan kijken vanaf de bank!
Wordt jouw auto binnen een dag uitgeleverd? Dat heb ik nog nooit gehoord haha behalve op Duitse forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Zie nu voor het eerst de nieuwe Santa Fe. Is gewoon een land rover haha.
Maar is wel mooi moet ik zeggen en die lijnen maken het tenminste wat anders dan de vele "ronde" SUV's
Die allemaal op elkaar beginnen te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:40:
[...]

Wordt jouw auto binnen een dag uitgeleverd? Dat heb ik nog nooit gehoord haha behalve op Duitse forums.
Dat vind ik ook wel merkwaardig inderdaad. Zit doorgaans altijd zo'n 2 weken terug.
Is het echt een nieuwe, of bijvoorbeeld een demo van een dealer, of is er iemand op het allerlaatste moment uitgevallen, of is dat bekant de enige garage in NL zonder werk? Want dat ding rijklaar maken, aanmelden, kentekens en al... dat duurt doorgaans al langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Het is gewoon een nieuwe hoor en ook degene die aan mijn order vast hing.

Het feit is dat de auto 4 weken geleden al in NL is aangekomen maar door omstandigheden pas later door de leasemaatschappij is opgepikt. De auto is vorige week bij de dealer aangekomen en de leasemaatschappij had opeens haast met uitleveren deze maand.

Ik ben zelf dinsdag pas gebeld voor de afleverafspraak door de dealer, welke dus vanmiddag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
Veel plezier met de nieuwe Kona! Ik moet na 4000 km gereden te hebben het helaas twee maanden met een vervangende auto doen. Ik kreeg plots 8 foutmeldingen waarbij: Controleer remsysteem na iedere 10 seconden weer in het scherm kwam. Dealer heeft het uitgelezen. Er is iets mis met de achterremmen en het onderdeel is nergens op voorraad. Verwachting medio mei..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Just smile schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:11:
Veel plezier met de nieuwe Kona! Ik moet na 4000 km gereden te hebben het helaas twee maanden met een vervangende auto doen. Ik kreeg plots 8 foutmeldingen waarbij: Controleer remsysteem na iedere 10 seconden weer in het scherm kwam. Dealer heeft het uitgelezen. Er is iets mis met de achterremmen en het onderdeel is nergens op voorraad. Verwachting medio mei..
Dat klinkt minder, al vaker gelezen dat onderdelen een probleem zijn. Hopelijk is de levering van het onderdeel sneller dan de levering van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Pfff das mooi k#t..

Heb je wel een beetje gelijkwaardige tijdelijke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Maikel64 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:23:
Het is gewoon een nieuwe hoor en ook degene die aan mijn order vast hing.

Het feit is dat de auto 4 weken geleden al in NL is aangekomen maar door omstandigheden pas later door de leasemaatschappij is opgepikt. De auto is vorige week bij de dealer aangekomen en de leasemaatschappij had opeens haast met uitleveren deze maand.

Ik ben zelf dinsdag pas gebeld voor de afleverafspraak door de dealer, welke dus vanmiddag is.
Ah mooi! Veel plezier van je nieuwe Kona!
Dat zuigt zeg! Twee maanden zonder Kona, hoop ook dat je een beetje een fijn vervangend vervoer hebt om het leed te verzachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
Turb0Turb0 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:02:
[...]

Pfff das mooi k#t..

Heb je wel een beetje gelijkwaardige tijdelijke auto?
Tja, het is wel balen ja.
Voor nu een goed aangeklede en nieuwe i20, ze kijken volgende week of er voor langere tijd iets vergelijkbaars meegegeven kan worden. Merk je wel meteen hoe snel je een automaat, stoelverwarming, parkeersensoren voor, de 360 camera en de ruimte mist :). Des te meer reden dat ik dat allemaal nog beter kan waarderen in mei, of eerder, of ....

Overigens heeft die i20 ook draadloos Android Auto en rijd comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Zo, de eerste kilometers zijn prima bevallen. Uiteraard moet ik alles nog goed uitzoeken, maar dat komt wel goed.

Het enige punt wat ik mij afvraag is over de koplampverstelling.

In de handleiding staat dat stand 0 gebruikt moet worden als je alleen in de auto zit en stand 3 als je auto volledig bepakt is (met uiteraard wat stappen ertussen)

Nu ging ik gisteren in het donker rijden, de koplampen staan op stand 0 qua hoogte en ik had het idee dat ik menig zolderkamer aan het verlichten was, zo hoog kwam de lichtbundel. Dit werd ook kenbaar gemaakt door de eerste automobilist die ik tegenkwam.

De hoogte staat nu op stand 3 en nu is het prima, maar ik ben benieuwd hoe dit bij jullie zit.

Zou het een kwestie zijn van een verkeerde afstelling door de dealer? Aangezien de uitlevering zo plotseling moest zou het mij niks verbazen als er totaal niet naar gekeken is bij het rijklaar maken. Al zegt de dealer uiteraard van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Maikel64 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:26:
Zo, de eerste kilometers zijn prima bevallen. Uiteraard moet ik alles nog goed uitzoeken, maar dat komt wel goed.

Het enige punt wat ik mij afvraag is over de koplampverstelling.

In de handleiding staat dat stand 3 gebruikt moet worden als je alleen in de auto zit en stand 0 als je auto volledig bepakt is (met uiteraard wat stappen ertussen)

Nu ging ik gisteren in het donker rijden, de koplampen staan op stand 0 qua hoogte en ik had het idee dat ik menig zolderkamer aan het verlichten was, zo hoog kwam de lichtbundel. Dit werd ook kenbaar gemaakt door de eerste automobilist die ik tegenkwam.

De hoogte staat nu op stand 3 en nu is het prima, maar ik ben benieuwd hoe dit bij jullie zit.

Zou het een kwestie zijn van een verkeerde afstelling door de dealer? Aangezien de uitlevering zo plotseling moest zou het mij niks verbazen als er totaal niet naar gekeken is bij het rijklaar maken. Al zegt de dealer uiteraard van wel.
Mogelijk hebben ze deze andersom afgesteld. Ik weet van mijn vorige Kona dat het ook niet kloppend was afgesteld en dat ik meer het heelal aan het verlichten was. Ben toen teruggegaan naar de dealer, en hebben ze het aangepast. Zou inderdaad dan even langsrijden.

Veel plezier van je Kona! Benieuwd naar de bevindingen op de lange termijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
@Maikel64

Bij mij is 0 alleen in de auto en 3 volle bak. Is bij al mijn auto's zo geweest. Mijn ocd zou dat andersom heel lastig vinden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:44:
@Maikel64

Bij mij is 0 alleen in de auto en 3 volle bak. Is bij al mijn auto's zo geweest. Mijn ocd zou dat andersom heel lastig vinden :')
+1, ook hier 0 is alleen en 3 is volle bak.
Bij stand 0 staat die hier rond/net boven de kentekens van de autos voor me, wat een prima stand is omdat niemand er last van heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door tekken4111 op 29-03-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
0 is altijd bij mij alleen of 1 passagier geweest in elke auto. Volgens mij theorie examen ook haha. Lang geleden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook een nieuwe Hyundai bestuurder. de I30, automaat, uit bouwjaar 2022.

De meeste recente auto hiervoor was een auto uit 2007 dus op z'n zacht gezegd is het even wennen met alle nieuwe snufjes en technieken die erbij zitten. Wel heel tof om allemaal te ontdekken. Heb net de hyundai blue link app gedownload en even geprobeerd. Is me nog niet helemaal duidelijk wat de echte toegevoegde waarde ervan is, en b.v. het unlocken/locken van de auto vind ik ook wel spannend want ik deel de auto met iemand anders, dus liever kom ik niet aan die opties, en hoef ik ook niet te weten waar de auto staat bijvoorbeeld. Iemand anders hier ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Vandaag ritje in de Kona Hybrid Premium sky naar Zeeland met aanhanger.
Aanhanger was op de heenweg zo goed als leeg, zat een tent in voor scoutingweekendje waar de kids heen zijn en een paar tassen. In de auto 4 meiden van rond de 15 mee dus heerlijk rustig zonder kippenhok over de N59 terug.

Terug dus lege aanhanger en de dames lekker in de regen achtergelaten :+

Verbruik 1:14,4

Ook rond de 20 meldingen neem rustpauze terwijl ik de waarschuwing bij 3 sec opzij kijken had uitgezet. En ik gewoon normaal en rustig aan het rijden was.

Hij stuurt dus helemaal niet meer mee en geen waarschuwing als je over een lijn gaat of een auto in de blinde hoek.

Ik snap daar echt helemaal niks van, zeker omdat de vorige kona waar ik tijdelijk in heb gereden tot deze er was dit niet had en daar ook alle systemen op zaten wat deze ook heeft.

Maarja, vroeger was ik al blij dat er een radio in een auto zat en hij zoeft nog steeds lekker over de weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMm0bR9jIgSxdpBj0Ao9DB_bWnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qXbpPTD1E0nuNKaWJPRk7zi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:58:
Vandaag ritje in de Kona Hybrid Premium sky naar Zeeland met aanhanger.
Aanhanger was op de heenweg zo goed als leeg, zat een tent in voor scoutingweekendje waar de kids heen zijn en een paar tassen.
offtopic:
+1 voor je kinderen laten deelnemen aan de HIT (y)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Iemand al geprobeerd om de camera af te plakken? Of gaan er dan nog meer alarmen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

@Turb0Turb0 Die rustpauze waarschuwingen zouden me toch wel irriteren. Is dat een bekend Kona probleem?

In de Tucson heb ik extreem weinig van die waarschuwingen, echt alleen op lange ritten waar het ook klopt dat ik moe wordt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Klippy schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:56:
@Turb0Turb0 Die rustpauze waarschuwingen zouden me toch wel irriteren. Is dat een bekend Kona probleem?

In de Tucson heb ik extreem weinig van die waarschuwingen, echt alleen op lange ritten waar het ook klopt dat ik moe wordt.
Dit is nu met de aanhanger erachter.

Auto stuurt dan niet meer zelf, ziet ook de lijnen niet meer en geen dode hoek detectie.

Als er geen aanhanger achter hangt is het inderdaad alleen als je echt een lange rit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Ah OK, dat deel had ik gemist, wel de rest van de aanhanger meldingen gelezen, maar niet dat die meldingen daar ook mee te maken hadden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Weet iemand wanneer de usb ports aangaan in een Hyundai? Is het wanneer je de auto op afstand open doet of pas wanneer acc gebruikt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
lHybridl schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:48:
Weet iemand wanneer de usb ports aangaan in een Hyundai? Is het wanneer je de auto op afstand open doet of pas wanneer acc gebruikt wordt?
Bij mijn kona bij acc mode. Bij deuren open niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Komend van een Seat Leon ST was ik bang wat ruimte te kort te komen met de Kona.

Van de kinderen (3 en 6) al gehoord dat ze het fijn vinden dat ze meer beenruimte hebben!

Ruimte zat gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Maikel64 schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:52:
Komend van een Seat Leon ST was ik bang wat ruimte te kort te komen met de Kona.

Van de kinderen (3 en 6) al gehoord dat ze het fijn vinden dat ze meer beenruimte hebben!

Ruimte zat gelukkig.
Achterin is het best ruim, in ieder geval meer dan genoeg hoofd en been ruimte. Meer ruimte dan de gemiddelde BMW of mazda waar ik ingezeten heb. Dit had jij niet getest dan? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Bij mij gaat het een dagje langer duren helaas, kenteken was nog niet binnen door een betalingsfout. Baal er verschrikkelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:44:
Bij mij gaat het een dagje langer duren helaas, kenteken was nog niet binnen door een betalingsfout. Baal er verschrikkelijk van.
Er moet al zolang op gewacht worden, die ene dag overleef je vast wel, haha. Maar blijft ruk natuurlijk door zoiets. In ieder geval van het weekend lekker genieten van de Kona!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:03:
[...]

Er moet al zolang op gewacht worden, die ene dag overleef je vast wel, haha. Maar blijft ruk natuurlijk door zoiets. In ieder geval van het weekend lekker genieten van de Kona!
Haha zeker wel, maar was even een teleurstelling vanochtend. Hopen dat ik met de auto zelf meer geluk heb dan met het gehele afleverings proces :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Dit weekend kunnen we in ieder geval de stoelairco eens testen 😙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:32:
[...]

Haha zeker wel, maar was even een teleurstelling vanochtend. Hopen dat ik met de auto zelf meer geluk heb dan met het gehele afleverings proces :P
Haha ja, heel begrijpelijk. Zou er ook flink de pest in hebben!
Hopelijk gaat het dan vandaag écht gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:00:
[...]

Haha ja, heel begrijpelijk. Zou er ook flink de pest in hebben!
Hopelijk gaat het dan vandaag écht gebeuren!
Kenteken is bekend, dus gaat goedkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:46:
[...]

Kenteken is bekend, dus gaat goedkomen!
Top! We zien de foto's wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wienesroa schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:43:
Dit weekend kunnen we in ieder geval de stoelairco eens testen 😙
Ik heb het in mijn Kona maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Het voelt imho eerder vervelend dan lekker het is alsof er een soort tocht langs je rug loopt zonder dat het noemswaardig afkoelt. En als je al zweet op je rug hebt staan dan is het helemaal een vervelend gevoel.

Stoel ventilatie zou een optie zijn die ik niet mis.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Crosspost uit het Kona topic,

De Kona Ev heeft vanaf 1 april een flinke prijsdrop gekregen

De 48,4kwh heb je nu vanaf 36.995 euro.

Maar de 65,4 kWh is nog interessanter geworden, deze kostte voor de prijsverlaging 44,995 euro en de vanafprijs is nu 39.995 euro!

Dit betekent ook dat je nu voor 45,995 euro een Premium of N-line uitvoering hebt, voorheen betaalde je dat voor de comfort smart uitvoering.

En de N-line uitvoering is nieuw voor de EV met dikkere bumpers en een ander interieur. Deze uitvoering mist voor zover ik kan zien geen opties ten opzichte van de Premium. Maar heeft wel de andere look, opvallend dat de N-line dan even duur is als de Premium maar daardoor wel een prima deal.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Chaoss schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:43:
[...]

Ik heb het in mijn Kona maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Het voelt imho eerder vervelend dan lekker het is alsof er een soort tocht langs je rug loopt zonder dat het noemswaardig afkoelt. En als je al zweet op je rug hebt staan dan is het helemaal een vervelend gevoel.

Stoel ventilatie zou een optie zijn die ik niet mis.
Ik vind het heerlijk eerlijk gezegd, de verwarming vindt ik dan weer niks haha.

Ik heb mijn auto dus in ontvangst genomen! Zal nog even fotos posten bij gelegenheid. Helaas wel kleine schade gevonden aan de auto(haast onzichtbaar echt vanaf een bepaalde hoek), nog maar even melden bij de dealer. Eerste 80km staat er in ieder geval op, rijdt lekker nog wel een goede zitpositie zoeken.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste