Het grote Hyundai topic

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 16:30

Ryan1981

Je ne sais pas

Hoi Allemaal,

Even een vraag naar jullie ervaring/mening.

Ik heb 4 jaar geleden een nieuwe hyundai i10 (comfort) gekocht en heb altijd netjes onderhoud gedaan elk jaar bij de officiele hyundai dealer dicht bij huis. Kilometerstand is 11000 km en hij heeft geen problemen.

Ieder jaar kreeg ik ruim op tijd een herinnerings e-mail met de melding dat het weer tijd voor onderhoud is.

Edit: Net even ingelogd op mijnhyundai en daar stond alle e-mail communicatie uitgeschakeld. Wellicht kreeg ik er zo veel dat ik het uitgezet heb, kan ik mij niet meer herinneren.

Dit jaar is het eerste jaar dat hij een APK moet krijgen dus ik hield deze datum (20 oktober 2022) in de gaten .

Vandaag via de website van deze dealer een afspraak ingepland, en tot mijn verbazing was er pas plek vanaf 4 oktober. Weet niet of dit normale wachttijden zijn maargoed, nog ruim op tijd voor mijn APK dus ingepland.

Wordt ik 5 minuten later opgebeld met de mededeling dat de website en de echte agenda niet synchroon lopen en dat de eerst volgende datum 18 oktober is. Ik heb toen netjes aangegeven dat ik dit niet erg vond mits de APK maar op tijd geregeld is waarop ik het antwoord kreeg dat dit geen probleem is. Betekend wel dat ik net op tijd was om dit in te plannen!

Aangezien mijn auto nog niet veel gereden heeft verwacht ik geen problemen of grote bedragen, maar dit heeft mij wel aan het denken gezet dat als er echt iets mis is, en ik een second opinion wil voor mijn APK, ik nog maar 2 dagen heb om dit te regelen wil ik mijn auto blijven gebruiken, op zijn minst gezegd een onhandige situatie.

Ik ga er van uit dat alles OK verloopt maar ik was nieuwsgierig of jullie vergelijkbare ervaringen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 01-09-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Ik wil graag het geluid wat verbeteren van mijn I30. de originele radio en speakers zitten er nog in. De beste optie lijkt mij om eerst eens de speakers aan de voorzijde te vervangen en de deuren te isoleren. Speakers zijn er veel op marktplaats te krijgen, JBL speaker zijn daar veel te vinden.
Deze speakers zouden moeten passen, JBL CLUB 602C 16.5CM tweeweg component speaker. heeft iemand ervaring met deze speakers ervaring? Of een andere tip qua speakers is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 22:17
Niet zo actief hier maar toch ff een poging wagen.

Momenteel privé een zeldzame Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport.
Voor de onbekende: 208pk 1.6 turbo(e-THP), Torsen LSD, negatief camber etc etc.

Ik hou van dat stokbrood maar kan wat groters en meer vermogen gebruiken. Luxe probleem :+ .
Hij hoeft dus niet weg maar ik betrap me erop dat ik toch steeds meer aan het kijken ben.

Ik heb/had er 3 op de lijst:
- Ford Focus RS. Valt al af, leuk maar mij ff iets te patserig en eigenlijk te duur.
- Peugeot 308 GTI 272pk. Momenteel de voorkeur maar nog geen goeie kunnen vinden voor juiste prijs. Wil dan een late met 3D/digitale tellers en die zijn heel zeldzaam.
- als laatste.. Hyundai i30N.. morgen een proefrit met een baby blauwe (de enige juiste kleur), goeie prijs maar niet op originele velgen.

Ik heb nog nooit een Hyundai gereden, laat staan i30N dus ben benieuwd. Qua looks loop ik wel aardig warm voor die i30N en qua prijs redelijk in de buurt van een 308.

Wellicht heel toevallig iemand die er een heeft?
Waar moet ik op letten? Die stokbroden ken ik door en door. Een i30N niet.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 22:05

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zie dat dit Hyundai topic niet heel erg levend is. Desondanks;

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de gebruikers van de nieuwe Kona Hybrid. Heb er zelf een in order staan, de N-Line Sky, in Cyber Grey. Rij nu ook een Kona hybrid en erg tevreden over, vandaar ook de keuze voor het nieuwe model. Stond niet op de planning, maar met de deal van de dealer kon ik haast niet anders dan akkoord gaan.

Volgens Hyundai zou die een fractie zuiniger moeten zijn. De eerste indruk tijdens de proefrit was heel goed; veel meer comfort, ruimer, luxere uitstraling, betere vering en meer overzicht.

Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen en het verbruik van de nieuwe koets.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:22
Steeffoon schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:16:
Ik zie dat dit Hyundai topic niet heel erg levend is. Desondanks;

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de gebruikers van de nieuwe Kona Hybrid. Heb er zelf een in order staan, de N-Line Sky, in Cyber Grey. Rij nu ook een Kona hybrid en erg tevreden over, vandaar ook de keuze voor het nieuwe model. Stond niet op de planning, maar met de deal van de dealer kon ik haast niet anders dan akkoord gaan.

Volgens Hyundai zou die een fractie zuiniger moeten zijn. De eerste indruk tijdens de proefrit was heel goed; veel meer comfort, ruimer, luxere uitstraling, betere vering en meer overzicht.

Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen en het verbruik van de nieuwe koets.
Nice, ik heb de N-Line Cyber Grey Two Tone in bestelling staan. Heb nog geen verwachtte leverdatum(bestelling is nog niet 100% verwerkt), jij wel?

Tot nu toe enkel proef gereden maar dit beviel mij zeer goed! Ik was best verbaasd eigenlijk.

Lijkt erop dat veel mensen deze auto over het hoofd zien gezien de geringe informatie die online te vinden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Zackito op 06-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:39:
[...]

Nice, ik heb de N-Line Cyber Grey Two Tone in bestelling staan. Heb nog geen verwachtte leverdatum(bestelling is nog niet 100% verwerkt), jij wel?

Tot nu toe enkel proef gereden maar dit beviel mij zeer goed! Ik was best verbaasd eigenlijk.

Lijkt erop dat veel mensen deze auto over het hoofd zien gezien de geringe informatie die online te vinden is.
Gaaf ook! Wanneer heb je 'm besteld? Bij mij zeiden ze eerst oktober-november, toen was het eind oktober en twee weken terug hadden ze het over eind september, begin oktober. Ben benieuwd!

Precies, hopen dat er met de nieuwe Kona wat meer leven komt in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:23:
[...]

Gaaf ook! Wanneer heb je 'm besteld? Bij mij zeiden ze eerst oktober-november, toen was het eind oktober en twee weken terug hadden ze het over eind september, begin oktober. Ben benieuwd!

Precies, hopen dat er met de nieuwe Kona wat meer leven komt in dit topic :)
Het wordt dus steeds vroeger ipv later? Haha
Wanneer heb jij hem besteld, augustus?

Bestelling gaat via mijn werkgever, intern is alles akkoord. Nu moet de bestelling nog door de leasemaatschappij doorgevoerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:22:
[...]

Het wordt dus steeds vroeger ipv later? Haha
Wanneer heb jij hem besteld, augustus?

Bestelling gaat via mijn werkgever, intern is alles akkoord. Nu moet de bestelling nog door de leasemaatschappij doorgevoerd worden.
Haha ja, klopt. Best opmerkelijk. Benieuwd of het ook klopt. 8)7
Ik heb hem zo ongeveer eind juli besteld. Hopelijk schiet bij jou de leasemaatschappij ook nog even op :)

Heb ook gelijk gekozen voor een afneembare trekhaak en een set Goodyear 4-seizoenenbanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:06:
[...]

Haha ja, klopt. Best opmerkelijk. Benieuwd of het ook klopt. 8)7
Ik heb hem zo ongeveer eind juli besteld. Hopelijk schiet bij jou de leasemaatschappij ook nog even op :)

Heb ook gelijk gekozen voor een afneembare trekhaak en een set Goodyear 4-seizoenenbanden. :)
Leasemaatschappij geeft april aan, nu is mijn ervaring dat het meestal niet klopt. Ik ga volgende week eens met de dealer bellen om een exacte datum te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:41:
[...]

Leasemaatschappij geeft april aan, nu is mijn ervaring dat het meestal niet klopt. Ik ga volgende week eens met de dealer bellen om een exacte datum te krijgen.
Dat lijkt mij wel heel erg laat. Doorgaans geeft de dealer niet echt een exacte datum, maar ook een beetje een indicatie. Misschien dat zij een andere maand noemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:54:
[...]

Dat lijkt mij wel heel erg laat. Doorgaans geeft de dealer niet echt een exacte datum, maar ook een beetje een indicatie. Misschien dat zij een andere maand noemen :)
Dat denk ik dus ook, volgende week even naar de dealer bellen om te kijken naar de indicatie.

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:54:
[...]

Kon het niet laten, toch maar even gebeld maar verwachting is eind december over paar weken kan hij een specifieke datum noemen.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:53:
[...]

Kon het niet laten, toch maar even gebeld maar verwachting is eind december over paar weken kan hij een specifieke datum noemen.
Hahah ik snap je helemaal! 😂
Ik zal volgende week ook eens bellen :)

• Zackito
Steeffoon schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:47:
[...]

Hahah ik snap je helemaal! 😂
Ik zal volgende week ook eens bellen :)
Is hij al binnen? Haha, wel fotos delen he

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:51:
[...]

Is hij al binnen? Haha, wel fotos delen he
Hahah uiteraard, nee helaas. De dealer verwacht hem nu toch wel eind oktober. Dus nog even geduld.

• Zackito
Steeffoon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:21:
[...]

Hahah uiteraard, nee helaas. De dealer verwacht hem nu toch wel eind oktober. Dus nog even geduld.
Vandaag toch maar gebeld, er was nog geen geplande datum nog even geduld. Dealer gaf aan dat er een grote kans is dat er voorraad is met mijn opties en dat hij snel binnen is. Sneller dan de 3 maanden maar dat is afwachten tot er een datum bekend is.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:49:
[...]

Vandaag toch maar gebeld, er was nog geen geplande datum nog even geduld. Dealer gaf aan dat er een grote kans is dat er voorraad is met mijn opties en dat hij snel binnen is. Sneller dan de 3 maanden maar dat is afwachten tot er een datum bekend is.
Spannend! Eens zien wie er als eerst hem in ontvangst mag nemen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Vandaag de n line voor het eerst in het echt gezien, mooi ding! Alleen leken wel de stoelen harder te zitten dan de premium versie, kan je verwachten in een “sportieve versie” echter staat er nergens in de specs vermeld dat de stoel anders is behalve het uiterlijk.

Voor de rest valt het me op dat de LED strip aan de achterkant vaak niet aansluit op de led strip aan de zijkanten. Vindt ik toch wel knullig qua afwerking, als dat bij mij is ga ik er zeker iets van zeggen in de hoop dat ze de achterklep kunnen stellen zodat dit wel fatsoenlijk aansluit.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:49:
Vandaag de n line voor het eerst in het echt gezien, mooi ding! Alleen leken wel de stoelen harder te zitten dan de premium versie, kan je verwachten in een “sportieve versie” echter staat er nergens in de specs vermeld dat de stoel anders is behalve het uiterlijk.

Voor de rest valt het me op dat de LED strip aan de achterkant vaak niet aansluit op de led strip aan de zijkanten. Vindt ik toch wel knullig qua afwerking, als dat bij mij is ga ik er zeker iets van zeggen in de hoop dat ze de achterklep kunnen stellen zodat dit wel fatsoenlijk aansluit.
Gaaf, dat het harder zit wist ik ook niet. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk zit. Over dat aansluiten was mij ook niet bekend, als ik kijk op YouTube lijk ik niks geks te zien. Is jou daarin wat opgevallen aan verschil?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:42

Denko

|{ing Øf ßlitz

Een vraagje hier. Ik ben over een paar maanden toe aan een nieuwe (andere) auto. Van werk veranderd, en mijn nieuwe job heeft geen leaseauto meer.
1 van de auto's waar ik van gecharmeerd ben is de i30N, een paar uur mee mogen rijden een paar maanden geleden en het is echt een geweldig rijdende auto. Alleen nu valt me het volgende op:
Kijkend naar een nieuwe i20N en een jong gebruikte i30N, ligt het aan mij of zijn die bijna niet te vinden in nederland? Op Hyundai.nl kan ik ze nergens samenstellen in ieder geval.

Voor ik ga rondbellen, zijn die modellen gewoon niet leverbaar in NL?

PSN & XBL: Denkoyugo

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Denko schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:59:
Een vraagje hier. Ik ben over een paar maanden toe aan een nieuwe (andere) auto. Van werk veranderd, en mijn nieuwe job heeft geen leaseauto meer.
1 van de auto's waar ik van gecharmeerd ben is de i30N, een paar uur mee mogen rijden een paar maanden geleden en het is echt een geweldig rijdende auto. Alleen nu valt me het volgende op:
Kijkend naar een nieuwe i20N en een jong gebruikte i30N, ligt het aan mij of zijn die bijna niet te vinden in nederland? Op Hyundai.nl kan ik ze nergens samenstellen in ieder geval.

Voor ik ga rondbellen, zijn die modellen gewoon niet leverbaar in NL?
Klopt, de N-modellem zijn officieel niet te koop in Nederland. Wel worden ze regelmatig geïmporteerd door dealers, is me opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Steeffoon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:05:
[...]

Klopt, de N-modellem zijn officieel niet te koop in Nederland. Wel worden ze regelmatig geïmporteerd door dealers, is me opgevallen.
Bedankt voor de snelle reactie. Heb nog even gebeld, en het is bevestigd inderdaad door de dealer. Alle leuke modellen doen ze niet aan in nederland. Heb gelijk even met de werkplaats gesproken met het idee. Ik haal hem uit Duitsland, en dan met de vraag of zij hem iig kunnen onderhouden. Dat was in principe geen probleem. Hooguit een dag of 2 vertraging als er iets super model specifieks kapot is.

Als ik terug ben van vakantie maar even bellen met Hyundai DE, kijken hoe dat loopt met fabieksgarantie, het claimen ervan, het importeren etc.

Bedankt voor de info zover!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:24:
[...]

Gaaf, dat het harder zit wist ik ook niet. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk zit. Over dat aansluiten was mij ook niet bekend, als ik kijk op YouTube lijk ik niks geks te zien. Is jou daarin wat opgevallen aan verschil?
Heb het in een aantal youtube filmpjes gezien, dan zit er een paar mm tussen. Gelukkig zijn er ook een hoop die wel goed aansluiten, moet dus op te lossen zijn.

• Zackito
Denko schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie. Heb nog even gebeld, en het is bevestigd inderdaad door de dealer. Alle leuke modellen doen ze niet aan in nederland. Heb gelijk even met de werkplaats gesproken met het idee. Ik haal hem uit Duitsland, en dan met de vraag of zij hem iig kunnen onderhouden. Dat was in principe geen probleem. Hooguit een dag of 2 vertraging als er iets super model specifieks kapot is.

Als ik terug ben van vakantie maar even bellen met Hyundai DE, kijken hoe dat loopt met fabieksgarantie, het claimen ervan, het importeren etc.

Of een dealer zoeken die alles voor regelt? Kost waarschijnlijk wel extra geld.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:29:
[...]

Heb het in een aantal youtube filmpjes gezien, dan zit er een paar mm tussen. Gelukkig zijn er ook een hoop die wel goed aansluiten, moet dus op te lossen zijn.
Oh, storend zeg! Jammer weer. Ik ga er gelijk naar kijken als ik hem mag ophalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:41:
[...]

Oh, storend zeg! Jammer weer. Ik ga er gelijk naar kijken als ik hem mag ophalen 8)7
En, al bekend? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb nog niks van de dealer gehoord :P Zal volgende week ofzo even contact opnemen, zit nu nog in Noorwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Ik heb nog niks van de dealer gehoord :P Zal volgende week ofzo even contact opnemen, zit nu nog in Noorwegen :)
Slechte zaak haha, mijn dealer zegt opeens dat ze niks weten en pas paar weken van te voren iets horen. Aangegeven dat ze eerder zeiden dat er na 3 weken iets bekend zou moeten zijn, kom hij zich niet voorstellen.

Geduld hebben dus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:04:
[...]

Slechte zaak haha, mijn dealer zegt opeens dat ze niks weten en pas paar weken van te voren iets horen. Aangegeven dat ze eerder zeiden dat er na 3 weken iets bekend zou moeten zijn, kom hij zich niet voorstellen.

Geduld hebben dus haha
Oh serieus, wat raar zeg. Ik hoop dat niet mee te maken O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb inmiddels ook even contact opgenomen met de dealer. Waar dc Kona eerder stond op eind oktober, is het nu eind november. De dealer gaf gelijk al aan dat het dan misschien geen slecht idee is om te wachten met leveren tot het nieuwe jaar. De BPM zou volgens de dealer 500 euro hoger zijn, maar dit zou je dan goed maken met de restwaarde die, doordat het op jaar 2024 staat, 4000-5000 euro hoger komt te liggen.... is dat echt zo?

Jammer dat wachten niet mijn sterkste kant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

Klippy

Still Game

Denko schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:56:
[...]

Mijn ervaring met Hyundai op dat gebied is dat ze wel vrij meewerkend zijn in dit soort gevallen ja. Service staat hoog in het vaandel bij de Koreanen. Grote kans dat ze het zelfs leuk vinden om een keer wat anders te doen.
Het is inderdaad goed om dit van te voren te overleggen en de Europese regels met betrekking tot garantie bieden hier ook nog genoeg bescherming. Het is namelijk niet eens verplicht om bij een merkdealer onderhoud te laten doen, maar je moet wel aan kunnen tonen dat het onderhoud volgens fabrieksspecificaties gedaan is. En dat laatste hoeft niet tot in detail oid, een serviceboekje en een checklist afgevinkt op de fabriekspunten is genoeg. Dat heeft tegenwoordig bijna elke garage (ook voor modellen die niet in NL verkocht worden, de meeste providers van die data zijn internationale bedrijven), maar een Hyundai dealer zeker.

De Veloster is ook zo'n auto die officieel niet te krijgen was, maar je wel zag rijden. Zelfs import uit de VS van een Veloster N vonden dealers leuk om aan mee te werken (collega was dat eens aan het overwegen).

[edit]
Ik zie nu pas dat dit alweer een vrij oude reactie was, is er inmiddels nog een update?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Klippy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:04:
[...]

Mijn ervaring met Hyundai op dat gebied is dat ze wel vrij meewerkend zijn in dit soort gevallen ja. Service staat hoog in het vaandel bij de Koreanen. Grote kans dat ze het zelfs leuk vinden om een keer wat anders te doen.
Het is inderdaad goed om dit van te voren te overleggen en de Europese regels met betrekking tot garantie bieden hier ook nog genoeg bescherming. Het is namelijk niet eens verplicht om bij een merkdealer onderhoud te laten doen, maar je moet wel aan kunnen tonen dat het onderhoud volgens fabrieksspecificaties gedaan is. En dat laatste hoeft niet tot in detail oid, een serviceboekje en een checklist afgevinkt op de fabriekspunten is genoeg. Dat heeft tegenwoordig bijna elke garage (ook voor modellen die niet in NL verkocht worden, de meeste providers van die data zijn internationale bedrijven), maar een Hyundai dealer zeker.

De Veloster is ook zo'n auto die officieel niet te krijgen was, maar je wel zag rijden. Zelfs import uit de VS van een Veloster N vonden dealers leuk om aan mee te werken (collega was dat eens aan het overwegen).

[edit]
Ik zie nu pas dat dit alweer een vrij oude reactie was, is er inmiddels nog een update?
Kleine update. Ik heb 2 Hyundai dealers gebeld in nederland, en beiden zeiden een variant van hetzelfde.
- Nee, de N modellen komen niet uit in NL
- Nee, we kunnen je niet helpen importeren
- Ja, onderhoud kan wel bij ons
- Ja, garantie kan overgenomen worden, moet afgesproken worden met de verkopende dealer.

Ik heb contact gehad met een dealer in DE voor een offerte van een I20N, met dan het rekenwerk om alles naar NL te krijgen. Lang verhaal kort, het zou ergens midden 40K uitkomen. Totaal niet meer interresant eigenlijk.

Ik heb wel voor mijzelf een shortlist gemaakt met wat auto's (ik "moet" pas een nieuwe auto aan het eind van het jaar, dus zoveel druk zit er niet achter) waarop nu nog een 2e hands I30N en I20N staan. Wel wat lager dan gehoopt als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:16:
Ik heb inmiddels ook even contact opgenomen met de dealer. Waar dc Kona eerder stond op eind oktober, is het nu eind november. De dealer gaf gelijk al aan dat het dan misschien geen slecht idee is om te wachten met leveren tot het nieuwe jaar. De BPM zou volgens de dealer 500 euro hoger zijn, maar dit zou je dan goed maken met de restwaarde die, doordat het op jaar 2024 staat, 4000-5000 euro hoger komt te liggen.... is dat echt zo?

Jammer dat wachten niet mijn sterkste kant is :)
4000-5000 euro vindt ik wel heel erg veel geld, kan het me niet voorstellen. Dat bedrag ben je al kwijt zodra je de garage uit rijdt. Ik wist overigens niet dat de BPM omhoog ging in 2024 (nog nergens gelezen? Enkel voor bedrijfsautos).

Persoonlijk zou ik mijn auto gewoon willen hebben en niet afwachten totdat er een maand verlopen is.

Wel raar dat jouw dealer een datum kan afgeven terwijl mijn dealer zegt dit niet te kunnen totdat er een chassisnummer bekend is.

[ Voor 6% gewijzigd door Zackito op 19-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

4000-5000 euro vindt ik wel heel erg veel geld, kan het me niet voorstellen. Dat bedrag ben je al kwijt zodra je de garage uit rijdt. Ik wist overigens niet dat de BPM omhoog ging in 2024 (nog nergens gelezen? Enkel voor bedrijfsautos).

Persoonlijk zou ik mijn auto gewoon willen hebben en niet afwachten totdat er een maand verlopen is.

Wel raar dat jouw dealer een datum kan afgeven terwijl mijn dealer zegt dit niet te kunnen totdat er een chassisnummer bekend is.
Ja, ik snap het ook niet helemaal. Zou komen omdat de auto dan als bouwjaar 2024 ipv 2023 heeft. Dus wellicht als je het uitsmeert over de jaren heen, dat je dan 4000-5000 euro meer in je zak houdt. Maar vind het ook een fors bedrag.

Net wat jij zegt ook, ik dacht ook dat alleen voor bestelauto's de BPM omhoog zou gaan... dus dat moeten we tzt even uitzoeken, want kan het ook nergens vinden. Uiteraard wil ik hem ook snel hebben, in plaats van nog langer wachten, tenzij het echt zoveel zou schelen (wat ik dus ergens wel betwijfel :) )

Ik weet ook niet echt of het nou een datum is die gegeven wordt, of gewoon een random schatting, aangezien de dealer het alleen heeft over maanden, waarbij het volgens hem altijd gaat om eind van die maand. Vind het maar raar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:20:
[...]

Ja, ik snap het ook niet helemaal. Zou komen omdat de auto dan als bouwjaar 2024 ipv 2023 heeft. Dus wellicht als je het uitsmeert over de jaren heen, dat je dan 4000-5000 euro meer in je zak houdt. Maar vind het ook een fors bedrag.

Net wat jij zegt ook, ik dacht ook dat alleen voor bestelauto's de BPM omhoog zou gaan... dus dat moeten we tzt even uitzoeken, want kan het ook nergens vinden. Uiteraard wil ik hem ook snel hebben, in plaats van nog langer wachten, tenzij het echt zoveel zou schelen (wat ik dus ergens wel betwijfel :) )

Ik weet ook niet echt of het nou een datum is die gegeven wordt, of gewoon een random schatting, aangezien de dealer het alleen heeft over maanden, waarbij het volgens hem altijd gaat om eind van die maand. Vind het maar raar :9
Via opendata bij RDW is te zien dat er vorige week op 12-10 veel kona's op kenteken gezet zijn, toen zijn er weer een hele hoop geleverd.

Is jouw dealer een officiele Hyundai dealer? Dan zou ik wellicht gewoon een gerichte vraag stellen of er al een chassis nummer in het systeem staat bij jouw bestelling, pas dan weet je dat hij komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zackito op 20-10-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Via opendata bij RDW is te zien dat er vorige week op 12-10 veel kona's op kenteken gezet zijn, toen zijn er weer een hele hoop geleverd.

Is jouw dealer een officiele Hyundai dealer? Dan zou ik wellicht gewoon een gerichte vraag stellen of er al een chassis nummer in het systeem staat bij jouw bestelling, pas dan weet je dat hij komt.
Hmmm interessant. Yes, de dealer is een officiële Hyundai dealer. Maar wellicht over een tijdje weer even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Hmmm interessant. Yes, de dealer is een officiële Hyundai dealer. Maar wellicht over een tijdje weer even contact opnemen.
Bij jouw ook nog stilte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Van het weekend weer even naar de dealer geweest. Toch allemaal weer een hoop minder positieve ontwikkelingen. Moet nu maar uitgaan van volgend jaar. Maar eigenlijk weten ze ook niet wanneer ze komen. Ineens staan er weleens modellen op de stoep die ze dan niet verwacht hadden, zeiden ze. Van de week maar eens de importeur bellen, of zij niet iets meer duidelijkheid kunnen geven. De dealer wil ook graag snel afleveren, maar de informatievoorziening van hogerhand is wel echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:29:
[...]

Van het weekend weer even naar de dealer geweest. Toch allemaal weer een hoop minder positieve ontwikkelingen. Moet nu maar uitgaan van volgend jaar. Maar eigenlijk weten ze ook niet wanneer ze komen. Ineens staan er weleens modellen op de stoep die ze dan niet verwacht hadden, zeiden ze. Van de week maar eens de importeur bellen, of zij niet iets meer duidelijkheid kunnen geven. De dealer wil ook graag snel afleveren, maar de informatievoorziening van hogerhand is wel echt waardeloos.
Dat kreeg ik gisteren inderdaad ook te horen.

Wel jammer dat het plaatje van te voren veel mooier geschetst is dan in werkelijkheid is. Blijft toch raar dat ze niet persé weten wanneer een auto geproduceerd wordt en het nogal random is.

Het kan zo maar zijn dat de auto gewoon over een paar weken binnenkomt maar dit weten ze zelf pas anderhalf week van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:27:
[...]

Dat kreeg ik gisteren inderdaad ook te horen.

Wel jammer dat het plaatje van te voren veel mooier geschetst is dan in werkelijkheid is. Blijft toch raar dat ze niet persé weten wanneer een auto geproduceerd wordt en het nogal random is.

Het kan zo maar zijn dat de auto gewoon over een paar weken binnenkomt maar dit weten ze zelf pas anderhalf week van te voren.
Ja, precies dat inderdaad. Heel raar. Je wacht niet op een pakje boter van de Appie ofzo... Het is inderdaad heel erg random. Je zou toch ook denken, degenen die de duurste versie hebben besteld, zijn sneller aan de beurt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:51:
[...]

Ja, precies dat inderdaad. Heel raar. Je wacht niet op een pakje boter van de Appie ofzo... Het is inderdaad heel erg random. Je zou toch ook denken, degenen die de duurste versie hebben besteld, zijn sneller aan de beurt. 8)7
Nee dat verwacht ik niet, ik verwacht een eerlijke en duidelijke productie. Dus geen random leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:00:
[...]

Nee dat verwacht ik niet, ik verwacht een eerlijke en duidelijke productie. Dus geen random leveringen.
Exact. Heb de importeur gebeld, weer doorverbonden met de dealer zelf maar wel iemand anders daar. Ze gaan het uitzoeken hoe het precies zit, en wat nou de verwachting is, maar wat nu in het systeem staat; is eind april :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:39:
[...]

Exact. Heb de importeur gebeld, weer doorverbonden met de dealer zelf maar wel iemand anders daar. Ze gaan het uitzoeken hoe het precies zit, en wat nou de verwachting is, maar wat nu in het systeem staat; is eind april :X :X :X :X
Die datum kreeg ik ook gisteren, maar dat was nog steeds een onzekere datum en het kan zijn dat hij veel eerder binnen is.

Heb jij hem als particulier gekocht of via een leasemaatschappij? Die van mij loopt via leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:24:
[...]

Die datum kreeg ik ook gisteren, maar dat was nog steeds een onzekere datum en het kan zijn dat hij veel eerder binnen is.

Heb jij hem als particulier gekocht of via een leasemaatschappij? Die van mij loopt via leaseplan.
Wat een raar gedoe. Dit gaat echt alle kanten op. 8)7
Ben benieuwd waar ze mee komen als ze me morgen terugbellen.

Ik heb hem particulier aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Steeffoon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:56:
[...]

Wat een raar gedoe. Dit gaat echt alle kanten op. 8)7
Ben benieuwd waar ze mee komen als ze me morgen terugbellen.

Ik heb hem particulier aangeschaft.
Hmm okay. Leaseplan dwingt uiteraard bepaalde korting af dus ik had het vermoeden dat bestellingen van hun wellicht onderaan de stapel komen.

Op internet zijn gelukkig genoeg verhalen dat mensen wel binnen 3 maanden hun kona krijgen. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zackito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:27:
[...]

Hmm okay. Leaseplan dwingt uiteraard bepaalde korting af dus ik had het vermoeden dat bestellingen van hun wellicht onderaan de stapel komen.

Op internet zijn gelukkig genoeg verhalen dat mensen wel binnen 3 maanden hun kona krijgen. Even afwachten.
Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 00:20
Steeffoon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:39:
[...]

Mijn dealer vertelde vorige week ook verwachte leverdatum eind april. Reden? Leveringsproblemen maar de reden hiervan was onbekend.

Overigens stond bij de bestelling op 4 oktober ook een verwachte levertijd 30-04-24 (via Alphabet). Toen zei de dealer dat het veel eerder zou zijn. Ach we gaan het zien. Tussen nu en mei zullen we hem wel hebben verwacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Just smile schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:23:
[...]

Mijn dealer vertelde vorige week ook verwachte leverdatum eind april. Reden? Leveringsproblemen maar de reden hiervan was onbekend.

Overigens stond bij de bestelling op 4 oktober ook een verwachte levertijd 30-04-24 (via Alphabet). Toen zei de dealer dat het veel eerder zou zijn. Ach we gaan het zien. Tussen nu en mei zullen we hem wel hebben verwacht ik!
Haha, je laatste zin geeft de meeste hoop :)
Volgens de dealer die ik sprak, is de oorzaak dat de vraag veel te hoog is naar de nieuwe Kona, en dat ze het niet kunnen bijbenen. Ik heb van mijn dealer eigenlijk elke maand wel voorbij horen komen... we gaan het zien :+

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Teruggebeld door de dealer. Wordt zoals het er nu naar uitziet inderdaad eind april....

Maar het zou kunnen dat ie alsnog eerder op de stoep staat. Blijft maar een beetje vaag gedoe daar bij Hyundai... 🤔

• Just smile
Steeffoon schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:38:
Teruggebeld door de dealer. Wordt zoals het er nu naar uitziet inderdaad eind april....

Maar het zou kunnen dat ie alsnog eerder op de stoep staat. Blijft maar een beetje vaag gedoe daar bij Hyundai... 🤔
Het lijkt mij meer een algemene datum die zij roepen. Jij hebt hem eind juli besteld, die van mij begin oktober. En we krijgen beiden eind april te horen.. Het blijft wel bijzonder dat het inschatten van levertijden ook nu nog moeilijk is. Maar goed, meer dan wachten kunnen we niet doen. Wel ondertussen reviews lezen van andere gelukkige gebruikers die de nieuwe Kona al hebben.

Valt me wel op dat de reviews door zowel gebruikers als de autosites allemaal heel positief zijn, maar dat het hier niet echt leeft. Hij is vergelijkbaar met oa de Niro, maar op Tweakers lijkt de Niro gewilder. Mijn vorige auto was de Niro en ik heb ook een proefrit gemaakt in de nieuwe Niro, maar ik vond de Kona fijner rijden, beter zitten en de 360 camera ontbreekt op de Niro.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Just smile schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:26:
[...]

Het lijkt mij meer een algemene datum die zij roepen. Jij hebt hem eind juli besteld, die van mij begin oktober. En we krijgen beiden eind april te horen.. Het blijft wel bijzonder dat het inschatten van levertijden ook nu nog moeilijk is. Maar goed, meer dan wachten kunnen we niet doen. Wel ondertussen reviews lezen van andere gelukkige gebruikers die de nieuwe Kona al hebben.

Valt me wel op dat de reviews door zowel gebruikers als de autosites allemaal heel positief zijn, maar dat het hier niet echt leeft. Hij is vergelijkbaar met oa de Niro, maar op Tweakers lijkt de Niro gewilder. Mijn vorige auto was de Niro en ik heb ook een proefrit gemaakt in de nieuwe Niro, maar ik vond de Kona fijner rijden, beter zitten en de 360 camera ontbreekt op de Niro.
Ja, dat is inderdaad nogal frappant. Welke versie heb jij besteld?

Dat viel mij ook inderdaad op, dat er echt maar barweinig negatiefs te melden is over de Kona. Behalve de rijhulpsystemen die zich enthousiast laten horen, maar dat is Hyundai niet echt te verwijten omdat het EU-regels zijn. Weten we in ieder geval dat we een goede keuze hebben gemaakt/gaan maken :)

• Just smile
Steeffoon schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:17:
[...]

Ja, dat is inderdaad nogal frappant. Welke versie heb jij besteld?

Dat viel mij ook inderdaad op, dat er echt maar barweinig negatiefs te melden is over de Kona. Behalve de rijhulpsystemen die zich enthousiast laten horen, maar dat is Hyundai niet echt te verwijten omdat het EU-regels zijn. Weten we in ieder geval dat we een goede keuze hebben gemaakt/gaan maken :)
De HEV Premium met als kleur Mirage Green Solid. Geen trekhaak en ook geen schuifdak.

Ondertussen met de update zou nu ook Apple Carplay en Android auto Wireless moeten werken. Dat was nog het enige minpuntje die ik had. Normaal gesproken gebruik ik Android Auto, dan heeft draadloos laden niet echt nut. Dat is met de laatste update veranderd :).

Toen ik een proefrit ging maken was dat het eerste wat mijn dealer zei: let niet op al die geluidjes die je te horen krijgt. Je kunt die ook uitzetten. Ach, misschien zorgt het ervoor dat we nog bewuster worden om niet te hard te rijden:).

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Just smile schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:32:
[...]

De HEV Premium met als kleur Mirage Green Solid. Geen trekhaak en ook geen schuifdak.

Ondertussen met de update zou nu ook Apple Carplay en Android auto Wireless moeten werken. Dat was nog het enige minpuntje die ik had. Normaal gesproken gebruik ik Android Auto, dan heeft draadloos laden niet echt nut. Dat is met de laatste update veranderd :).

Toen ik een proefrit ging maken was dat het eerste wat mijn dealer zei: let niet op al die geluidjes die je te horen krijgt. Je kunt die ook uitzetten. Ach, misschien zorgt het ervoor dat we nog bewuster worden om niet te hard te rijden:).
Ah mooie kleur ook!

Ja, klopt, dat moet nu werken.

Haha ja, die geluiden kun je uitzetten, maar dat moet je wel íedere rit doen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Just smile schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:23:
[...]

Die van mij is 12 september besteld via leaseplan (zakelijk). Ook leaseplan gaf direct een verwachting eind april aan, de dealer echter zei nee dat is waarschijnlijk rond de drie maanden.

Over twee weken is het 3 maanden geleden, leverstop vanuit leaseplan sowieso op zijn vroegst pas 14 januari.

Overigens zegt de dealer nu ook dat die drie maanden niet meer gaat lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zackito op 25-11-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-05 22:52
Sterkte met de leverdatum.
Tucson besteld, volgens tv commercial een grote posters in de zaak: 3mnd

Verkoper gaf al aan; Nline Sky HEV; dat gaat waarschijnlijk 4mnd worden. (Besteld begin Maart)
Juni werd Juli; Augustus; September; radio stilte; zelf bellen; uiteindelijk staat de auto nu bij de dealer en 30/11 aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
wienesroa schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:39:
Sterkte met de leverdatum.
Tucson besteld, volgens tv commercial een grote posters in de zaak: 3mnd

Verkoper gaf al aan; Nline Sky HEV; dat gaat waarschijnlijk 4mnd worden. (Besteld begin Maart)
Juni werd Juli; Augustus; September; radio stilte; zelf bellen; uiteindelijk staat de auto nu bij de dealer en 30/11 aflevering.
Ja we worden voorgelogen door de importeur, een mooie verwachting scheppen bij kopers en dealers om verkopen te scoren.

Jammer dat het zo gaat. Veel plezier met je Tucson!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-05 13:41
Hi allemaal!

Onlangs hij de Hyundai dealer geweest om eens proef te rijden en een offerte laten maken, oog is gevallen op een kona hybrid.

Nu viel me op dat ze (zonder overleg) wat extra's op de offerte hebben gezet. Een paar laat ik sowieso schrappen (volle tank a 110 euro, waxolie a 300 euro). Maar er staat ook een standaard afleverpakket op van 115 euro met daarin een set semi velours matten en 8in1 calamiteitenpakket.

Het 8in1 pakket heb ik niks aan (ik heb in mijn huidige auto al een gevarendriehoek en dergelijke). Maar stel ik laat dit afleverpakket weg, heb ik dan geen vloermatten? Of zitten er dan minder luxe in? Weet iemand dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Hmm, goede vraag. Ik heb hier eigenlijk niet op gelet bij de oplevering van de Tucson (en bon).
Ik kan wel zeggen dat ik niet bijzonder gelukkig ben met de mattenset. Ze passen en ze zitten erin. Maar nu ik erop let, zijn ze minder fancy dan de rest van het interieur. Mogelijk dat ik eens ergens een setje Nline matjes op de kop tik, als deze hun beste tijd hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

tekken4111 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:48:
Hi allemaal!

Onlangs hij de Hyundai dealer geweest om eens proef te rijden en een offerte laten maken, oog is gevallen op een kona hybrid.

Nu viel me op dat ze (zonder overleg) wat extra's op de offerte hebben gezet. Een paar laat ik sowieso schrappen (volle tank a 110 euro, waxolie a 300 euro). Maar er staat ook een standaard afleverpakket op van 115 euro met daarin een set semi velours matten en 8in1 calamiteitenpakket.

Het 8in1 pakket heb ik niks aan (ik heb in mijn huidige auto al een gevarendriehoek en dergelijke). Maar stel ik laat dit afleverpakket weg, heb ik dan geen vloermatten? Of zitten er dan minder luxe in? Weet iemand dit? :)
Mooie keuze wel, deze Kona. Wat betreft het afleverpakket, de semi velours matten zijn wat luxer dan de standaard matten. Ik heb die in mijn huidige Kona en vind ze wel mooier en lijken ook wat degelijker dan de normale. Het afleverpakket omvat ook volgens mij verschillende andere kosten, waaronder het aanmaken van de kentekenplaat en dergelijke. Ik zou eens met de dealer overleggen wat ze erin kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 18:34
Ik kwam er gisteren achter dat de dealer waar ik het onderhoud heb laten uitvoeren aan mijn lease-Tucson, gewoon de kentekenplaathouder van de lease-dealer door die van henzelf :+ (lease dealer zit aan de andere kant van het land).

Nog nooit eerder gezien, dit soort guerilla-marketing

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Lol, ik werd overal netjes gevraagd of ze hem mochten vervangen. Ik had daar geen moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, #dontcare, maar t viel me gisteren op. Onderhoud is echt al een week of 6 geleden geweest:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
wienesroa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:43:
Hmm, goede vraag. Ik heb hier eigenlijk niet op gelet bij de oplevering van de Tucson (en bon).
Ik kan wel zeggen dat ik niet bijzonder gelukkig ben met de mattenset. Ze passen en ze zitten erin. Maar nu ik erop let, zijn ze minder fancy dan de rest van het interieur. Mogelijk dat ik eens ergens een setje Nline matjes op de kop tik, als deze hun beste tijd hebben gehad.
Ik heb geeneens te horen gekregen dat N-Line matjes een optie waren. Tot zover de advisering haha.

Heb even gebeld en aldus de verkoper als ik geen setje neem met matten+veiligheidsopties, dan krijg ik helemaal geen matten erin. Blijkbaar wordt de auto dus zonder matten geleverd standaard :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

Klippy

Still Game

@tekken4111 Volle tank kan je wel laten schrappen. Waxoil vind ik zelf wel toegevoegde waarde hebben, blijft (mits ze het goed doen) best lang zitten en je weet zeker dat alle oneffenheden zijn weggepoetst. Als die auto's van de boot komen heb je toch best wat kans op krasjes of stickerresten, etc. Met een waxoil heeft iemand tenmiste alles even goed opgepoetst. Maar goed is niet verplicht natuurlijk.

Verder kan je om het afleverpakket meestal niet heen, is verplicht, ik kies zelf meestal nog het luxe pakket met opgelegde kentekenplaten. Het calamiteitenpakket is een beetje de vraag, maar wat je in de vorige auto hebt maakt niet heel veel uit, dat lever ik ook altijd weer in (zowel bij lease of inruil) en er hoort ook een verse EHBO doos bij, noodhamers met gordelsnijders die ze bevestigen etc. Ik zou er niet op bezuinigen, het is een druppel op een gloeiende plaat qua geld. Maar goed, daardoor betaal je wel de premium prijs :P
En volgens mij komt geen enkele auto standaard meer met mattenset.

@wienesroa Ik had als extra de velours mattenset uit de accesoirefolder erbij besteld, bevallen goed, mooi ingestikt Tucson logo ook.

@Hmmbob Bij mij is de dealer overgenomen en hebben ze daarom ook de houders vervangen door een setje met de nieuwe naam... Ik hoop dat het gratis was :P En eigenlijk beter, want de vorigen zaten een paar mm scheef en dat viel me altijd op :+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik zal nog eens van dichtbij naar de matjes kijken. Maar bij het stofzuigen laatst, vond ik ze niet passen bij de rest van het gave hele donkere alcantara interieur met rode stiksels.

Soms zie je wel eens kentekenplaten met wel heel opvallende reclame in felle kleuren; dat hoeft voor mij niet.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij mijne is. Ga ik morgen eens op letten. Tevens op de dikke platen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
Klippy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:42:
@tekken4111 Volle tank kan je wel laten schrappen. Waxoil vind ik zelf wel toegevoegde waarde hebben, blijft (mits ze het goed doen) best lang zitten en je weet zeker dat alle oneffenheden zijn weggepoetst. Als die auto's van de boot komen heb je toch best wat kans op krasjes of stickerresten, etc. Met een waxoil heeft iemand tenmiste alles even goed opgepoetst. Maar goed is niet verplicht natuurlijk.

Verder kan je om het afleverpakket meestal niet heen, is verplicht, ik kies zelf meestal nog het luxe pakket met opgelegde kentekenplaten. Het calamiteitenpakket is een beetje de vraag, maar wat je in de vorige auto hebt maakt niet heel veel uit, dat lever ik ook altijd weer in (zowel bij lease of inruil) en er hoort ook een verse EHBO doos bij, noodhamers met gordelsnijders die ze bevestigen etc. Ik zou er niet op bezuinigen, het is een druppel op een gloeiende plaat qua geld. Maar goed, daardoor betaal je wel de premium prijs :P
En volgens mij komt geen enkele auto standaard meer met mattenset.
Prima natuurlijk dat het zonder matten set komt, dan koop ik die er inderdaad bij. Was me nog niet opgevallen dat de meeste merken dat niet meer doen.

Ben het overigens niet helemaal eens met het verplichte gedeelte. Want de kosten op de website moeten de rijklaarkosten zijn, dus ze mogen het niet verplichten.

Zelf neem ik altijd mijn spulletjes mee, en die ehbo doos kan ik ook wel kopen voor minder dan 150 euro haha. Deze set bevat overigens geen noodhamers en gordelsnijers, alleen meuk zoals een knijpzaklamp, parkeerschijf en ijskrabber :+ . Dus hoewel ik het eens ben met je druppel op een gloeiende plaat, voelt het voor mij toch als dure troep in een leuke naam.

Bedankt voor je tip over de waxoil trouwens! Na wat reviews dat het vaak ff snel gebeurd bij de dealer heb ik toch gekozen het niet te laten doen. Maar wellicht laat ik het bij een waxbedrijf toch nog meteen doen na levering.

[ Voor 5% gewijzigd door tekken4111 op 10-12-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
-

[ Voor 100% gewijzigd door tekken4111 op 10-12-2023 20:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04 05:45
Vorige week de Kona Hydrid Comfort Smart opgehaald (besteld begin Aug). Software vanuit dealer niet geupdate en OTA werkte nog niet. Vanmorgen met usb-c stick en software van Navigation Updater de software en navigatie software geupdate. Lijkt in het begin of er niets gebeurd, na 2 uur naar scherm Bijwerken gekeken te hebben kwam er rechts andere info dat de update gestart zal worden als motor uitgezet is. Hierna kwam er scherm met Nu updaten, daarna gaat scherm op zwart. Na 10 minuten auto weer gestart en komt er een melding dat software bijgewerkt is en wat er nieuw is. Lijkt erop dat OTA vanaf nu wel werkt.
Auto rijd goed, wel even wennen dat bij koude start de motor vol aan gaat om batterij te laden. Verbruik nu ongeveer 1 op 15 maar veel korte ritten gedaan. Snelheidsmelding bij snelheid boven bijvoorbeeld 50 en 80 is vrij irritant, dit kan inderdaad uitgezet worden, maar is wel elke keer na starten auto. Zou mooi zijn dit gelijk bij wegrijden te doen maar duurt altijd even voordat scherm opgestart is, kan ook onder rijden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by1PSBtaWi9CSofGtKBu4aOTU9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpHFb3DfoPuTy2RVZffRlLM0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHjZKbRiIs2B1VYNs6hGZg17Wsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEEbWfHxpJLzo3uBnoZYjIxv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door [Edwin] op 15-12-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
[Edwin] schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:24:
Vorige week de Kona Hydrid Comfort Smart opgehaald (besteld begin Aug). Software vanuit dealer niet geupdate en OTA werkte nog niet. Vanmorgen met usb-c stick en software van Navigation Updater de software en navigatie software geupdate. Lijkt in het begin of er niets gebeurd, na 2 uur naar scherm Bijwerken gekeken te hebben kwam er rechts andere info dat de update gestart zal worden als motor uitgezet is. Hierna kwam er scherm met Nu updaten, daarna gaat scherm op zwart. Na 10 minuten auto weer gestart en komt er een melding dat software bijgewerkt is en wat er nieuw is. Lijkt erop dat OTA vanaf nu wel werkt.
Auto rijd goed, wel even wennen dat bij koude start de motor vol aan gaat om batterij te laden. Verbruik nu ongeveer 1 op 15 maar veel korte ritten gedaan. Snelheidsmelding bij snelheid boven bijvoorbeeld 50 en 80 is vrij irritant, dit kan inderdaad uitgezet worden, maar is wel elke keer na starten auto. Zou mooi zijn dit gelijk bij wegrijden te doen maar duurt altijd even voordat scherm opgestart is, kan ook onder rijden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
1 op 15 klinkt niet best haha, gezien men zegt dat 1 op 20 makkelijk mogelijk is.
Veel plezier met je auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
Vandaag getekend voor mijn kona :) zou volgens de dealer eerste week 2024 binnen moeten komen en kort daarna oplever moment. Heerlijk snel dus.

Oog is gevallen op een volledig zwarte versie van de N-Line. Zodra die binnen is laat ik weten hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
tekken4111 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:23:
Vandaag getekend voor mijn kona :) zou volgens de dealer eerste week 2024 binnen moeten komen en kort daarna oplever moment. Heerlijk snel dus.

Oog is gevallen op een volledig zwarte versie van de N-Line. Zodra die binnen is laat ik weten hoe die bevalt.
Netjes! In principe een voorraad model dus? Had de dealer hem al in bestelling staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Zackito schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:54:
[...]

Netjes! In principe een voorraad model dus? Had de dealer hem al in bestelling staan?
Dealer had 'm inderdaad in bestelling staan en hij was nog niet verkocht. Was pure toeval want ik had eerst de N-line en kleur gekozen, en daarna kwam de melding dat die nog binnen kwam :)

Net geen voorraad model dus, zou nu in de haven moeten staan volgens de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

tekken4111 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:27:
[...]

Dealer had 'm inderdaad in bestelling staan en hij was nog niet verkocht. Was pure toeval want ik had eerst de N-line en kleur gekozen, en daarna kwam de melding dat die nog binnen kwam :)

Gaaf! Ga je vast veel plezier van hebben. Hopelijk hoef je niet zolang te wachten als wij hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
tekken4111 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:27:
[...]

En, issie al binnen gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
Zackito schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:22:
[...]

En, issie al binnen gekomen?
Deze week helaas nog niks gehoord. Vorige week heb ik nog gebeld en toen gaven ze aan dat die aangekomen was bij het centrale punt (purmerent, andere vestiging). Transport was toen al aangevraagd maar nog niet bekend wanneer de auto over kwam. De verkoper verwachtte dat ik uiterlijk 15jan een telefoontje zou krijgen met een ophaaldatum.

Nog even geduld dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
Steeffoon schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:48:
[...]

Ah mooie kleur ook!

Ja, klopt, dat moet nu werken.

Haha ja, die geluiden kun je uitzetten, maar dat moet je wel íedere rit doen... ;-)
Zojuist gebeld door de dealer, er zijn heel wat Kona's binnengekomen waaronder die van mij en een aflever afspraak gemaakt voor 26 januari. Is het toch relatief snel gegaan. Dus nog een paar weken wachten en dan kan ik mijn ervaring delen.

Vergeten te vragen of ze hem voor de aflevering nog updaten. En anders doen we het zelf wel :). Jij al een update over je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Just smile schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Zojuist gebeld door de dealer, er zijn heel wat Kona's binnengekomen waaronder die van mij en een aflever afspraak gemaakt voor 26 januari. Is het toch relatief snel gegaan. Dus nog een paar weken wachten en dan kan ik mijn ervaring delen.

Vergeten te vragen of ze hem voor de aflevering nog updaten. En anders doen we het zelf wel :). Jij al een update over je bestelling?
Bij mij roepen ze inderdaad ook april maar zeker weten doen ze niet.

Welk model en kleur had jij besteld?
Veel plezier met je auto in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
Zackito schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:44:
[...]

Bij mij roepen ze inderdaad ook april maar zeker weten doen ze niet.

Welk model en kleur had jij besteld?
Veel plezier met je auto in ieder geval.
Premium Mirage Green. Blijkbaar is het heel erg lastig om vanuit de fabrikant een goede schatting te maken dus nemen ze het lekker ruim.

Hopen dat ook jij snel wordt gebeld dat hij is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Just smile schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Dat is tof om te horen, gefeliciteerd! Deel je wat foto's in het topic tzt? :-)
Volgens mij updaten ze hem wel voor aflevering, althans, mijn dealer weet ik van wel.

Nee, hier helaas nog geen update. Eerst werd nog april geroepen, nu durft de dealer niks meer te roepen. 8)7
Begreep dat er ook nog geen enkele N-Line Sky in Cyber Gray in Nederland is aangekomen, dus beter maken de Koreanen daar even vaart mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
Ik heb weer wat gehoord *O* De auto staat op locatie, is ingepland om rijklaar te maken en ik mag de 19e 'm komen halen. Uiteraard zal ik hier delen hoe die bevalt + wat fototjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wij hebben nu al twee (koude) ochtenden op rij dat het display van onze Tucson PHEV voor een rode SOS waarschuwing geeft, maar dat we verder niet kunnen ontdekken wat er aan de hand is. De melding verdwijnt wel vanzelf na een stukje rijden .

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 10-01-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
tekken4111 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:42:
Ik heb weer wat gehoord *O* De auto staat op locatie, is ingepland om rijklaar te maken en ik mag de 19e 'm komen halen. Uiteraard zal ik hier delen hoe die bevalt + wat fototjes :)
Welke kleurstelling en uitvoering had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 21:53

Locke_

Iron within, Iron Without!

Hmmbob schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:12:
Wij hebben nu al twee (koude) ochtenden op rij dat het display van onze Tucson PHEV voor een rode SOS waarschuwing geeft, maar dat we verder niet kunnen ontdekken wat er aan de hand is. De melding verdwijnt wel vanzelf na een stukje rijden .

Iemand een idee?
Ik had het vanmorgen ook, lijkt iets te zijn met de kou icm het camerasysteem waardoor de melding ontstaat. Zodra de auto wat opwarmt gaat de melding weg.

Ik heb geen directe problemen kunnen vinden tijdens het rijden met de melding, maar ik heb de acc bijvoorbeeld op dat moment niet gebruikt.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Zackito schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:43:
[...]

Welke kleurstelling en uitvoering had jij besteld?
N-Line volledig zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Owja, ik haalde je door de war haha.
Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 07:07
Hmmbob schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:12:

Iemand een idee?
Ook ik vanochtend Rode SOS beduiding gezien, na een tijdje rijden ging het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Probook8979 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:40:
[...]

Ook ik vanochtend Rode SOS beduiding gezien, na een tijdje rijden ging het weg.
Wellicht bevroren sensoren of camera tbv adaptief? Of een ander veiligheid systeem wat tijdelijk niet werkte ivm de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat zou kunnen, maar dan verwacht je ook daar een melding over.... Nu is het enkel de rode SOS en moet je gokken, dat maakt het niet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb de meldingen nog niet gezien.
Het valt me wel op dat de automatische regeling voor stoel/stuurverwarming ingesteld staat op standje bikini. Pas als ik richting 24+ ga, springt deze bij. Terwijl ik juist zou verwachten dat als ik instap en de temp onder de 10 graden is, dat hij no matter what gewoon die stoel en stuur aan knalt.

Verder valt me ook op dat de camera's heel erg water en vuil gevoelig zijn. Ik loop nu vaak met doekje langs auto om toch maar even schoon te vegen. Vanmorgen wel erg handig, want ik wilde auto even de oprit opdraaien om daar te laten ontdooien, kon ik mooi met camera in voorbumper insturen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
X-343-SP die van jou? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Haha nee, maar wel vandaag mijn kenteken gekregen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tekken4111
Hij isser *O* Helaas de rest van de dag gewoon werken, maar vanavond het entertainment systeem helemaal instellen. Android als autosleutel was iig in 2 minuutjes gepiept :)

Hierbij alvast wat eerste foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy3Wh-dbmh6GTFXjCOxCm2vdRbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ax9BoSZOO6jclaiFyxNID9N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heNWVLMP5j9He-l77kaaLO-6WXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBkzXXlHND9lfM0XwUe9VDqR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlnymp39S5Zhn-87dp7xNhlRZLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlDA4xpxGAQohMr0pCMNXKSO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_RE7Va0OtqyZ8tk6pSlQ6rCdrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvyJYiXFf200LDXsaHnUCTk7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kl2fCmPev3G4vx3QEaG2aGlswBI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hR4A7IOvGWBICfN3RFWdmVt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUS4L5cPIYGZB8O05gIr4L2MNWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svkkrR6KyFX2iCM2wh8bQQTs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
tekken4111 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:23:
Hij isser *O* Helaas de rest van de dag gewoon werken, maar vanavond het entertainment systeem helemaal instellen. Android als autosleutel was iig in 2 minuutjes gepiept :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoe bevalt hij tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

tekken4111 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:23:

Mooi! Ziet er goed uit!
Benieuwd naar je eerste bevindingen!

Je Android als autosleutel werkt alleen bij een Samsung Galaxy toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tekken4111
Eerste bevindingen zijn zeer positief, maar nog veelste weinig tijd gehad vandaag om een goede review te schrijven. Wel wat kleine stukjes gereden en de auto rijdt echt heerlijk comfortabel.

Wat betreft infotainment moet ik echt alles nog instellen, inclusief profielen. Over alle opties ben ik zeer te spreken en functies zoals coming home lights of de kofferbak alvast open klikken met de sleutel is top.

Bluelink koppeling was ook zo gepiept, en kan de auto vanaf afstand al uitlezen op aantal range, verbruik en open en dicht doen. Ook android als autosleutel was initiëren vanuit bluelink, even op de oplaadpad leggen en fixed. (Ik heb overigens een Google pixel 7 pro en deze is dus supported.)

Wat ik al wist, maar het is waar, wat zijn die nieuwe EU regels crap haha. Ik heb meteen het favorieten menu ingesteld op alle waarschuwingen scherm zodat ik snelheidswaarschuwing en of je oplet uit kan zetten. Die 2 zijn echt mega irritant.

Al met al nog weinig ervaring zeker qua kms, maar heel tevreden zo de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Ik had een voorraad auto gevonden, via de leasemaatschappij gevraagd of het mogelijk was om deze auto te bestellen. Leasemaatschappij wilde meewerken maar helaas kon de auto niet geannuleerd worden, dit zou 15% van de aanschaf waarde kosten.

Het levertijd topic over de Kia Niro wordt ik niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
Zackito schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:51:
Ik had een voorraad auto gevonden, via de leasemaatschappij gevraagd of het mogelijk was om deze auto te bestellen. Leasemaatschappij wilde meewerken maar helaas kon de auto niet geannuleerd worden, dit zou 15% van de aanschaf waarde kosten.

Het levertijd topic over de Kia Niro wordt ik niet vrolijk van.
Balen man! Heeft de dealer nog iets verteld over de verwachte levertijd of nog steeds niks bekend?
tekken4111 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:52:
Eerste bevindingen zijn zeer positief, maar nog veelste weinig tijd gehad vandaag om een goede review te schrijven. Wel wat kleine stukjes gereden en de auto rijdt echt heerlijk comfortabel.

Wat betreft infotainment moet ik echt alles nog instellen, inclusief profielen. Over alle opties ben ik zeer te spreken en functies zoals coming home lights of de kofferbak alvast open klikken met de sleutel is top.

Bluelink koppeling was ook zo gepiept, en kan de auto vanaf afstand al uitlezen op aantal range, verbruik en open en dicht doen. Ook android als autosleutel was initiëren vanuit bluelink, even op de oplaadpad leggen en fixed. (Ik heb overigens een Google pixel 7 pro en deze is dus supported.)

Wat ik al wist, maar het is waar, wat zijn die nieuwe EU regels crap haha. Ik heb meteen het favorieten menu ingesteld op alle waarschuwingen scherm zodat ik snelheidswaarschuwing en of je oplet uit kan zetten. Die 2 zijn echt mega irritant.

Al met al nog weinig ervaring zeker qua kms, maar heel tevreden zo de eerste dag.
Dat klinkt goed. In welke uitvoering rijd jij? En wat voor banden zitten eronder. Ik ben benieuwd naar je ervaring van afgelopen weekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
Just smile schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:41:
[...]

Balen man! Heeft de dealer nog iets verteld over de verwachte levertijd of nog steeds niks bekend?

[...]

Dat klinkt goed. In welke uitvoering rijd jij? En wat voor banden zitten eronder. Ik ben benieuwd naar je ervaring van afgelopen weekend :).
Ik heb zelf niet meer naar de dealer gebeld. Over een paar weken zal ik het nog een keer proberen, rond begin februari komen er weer een stuk of drie schepen aan vanuit de hyundai fabriek.

Ik ben bang dat ik hetzelfde antwoord als voorheen ga krijgen, levertijd van April gaan ze dan nooit meer halen. April is de “huidige” schatting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
Afgelopen vrijdag opgehaald (Kona Premium hybrid, Mirage green) en een weekend mee gereden. Ook zaterdag winterbanden eronder laten zetten.

De auto rijdt heerlijk. Wel even zoeken naar de juiste zitpositie (gelukkig elektrisch verstelbaar) maar eenmaal gevonden is het een genot om erin te rijden.

Handig om meerdere profielen aan te maken zodat mijn partner niet al mijn instellingen heeft. Automatisch regenereren en automatisch bediening van stuur- en stoelverwarming gebasseerd op de klimaat instellingen vind ik fijn maar zij niet. En natuurlijk het instellen van de stoel en spiegels. Maar die zitten ook onder de 2 knoppen op de deur. Kan ik nu gebruiken voor korte en lange afstanden.

Hoewel je de auto niet via de app kan voorverwarmen, kan je de auto wel met de afstandsbediening aanzetten. Dat was vanmorgen toch wel handig. Vooruit was zo ontdooit.

Kortom erg tevreden tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFjvOKC55p_-4slzoxth076dNwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFO8BCVOIEwqZFHqlxJWbj7L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBrnp4yNvFxUomr3UXQUZEWCkFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpAAEPX3XqdNcftS70vdLZsO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Just smile schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:02:
Afgelopen vrijdag opgehaald (Kona Premium hybrid, Mirage green) en een weekend mee gereden. Ook zaterdag winterbanden eronder laten zetten.

De auto rijdt heerlijk. Wel even zoeken naar de juiste zitpositie (gelukkig elektrisch verstelbaar) maar eenmaal gevonden is het een genot om erin te rijden.

Handig om meerdere profielen aan te maken zodat mijn partner niet al mijn instellingen heeft. Automatisch regenereren en automatisch bediening van stuur- en stoelverwarming gebasseerd op de klimaat instellingen vind ik fijn maar zij niet. En natuurlijk het instellen van de stoel en spiegels. Maar die zitten ook onder de 2 knoppen op de deur. Kan ik nu gebruiken voor korte en lange afstanden.

Hoewel je de auto niet via de app kan voorverwarmen, kan je de auto wel met de afstandsbediening aanzetten. Dat was vanmorgen toch wel handig. Vooruit was zo ontdooit.

Kortom erg tevreden tot nu toe.

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi ding! Veel plezier ervan!

Wat bedoel je precies met op afstand aanzetten? Ben wel benieuwd wat er dan ontdooid wordt op afstand!

Wist niet dat de klimaatregeling automatisch ook de stoelverwarming activeerde, weer wat geleerd!

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste