offtopic:
Goedkeuring van @tweakduke om het te proberen of er animo is voor een topic als dit.
Modjes graag advies/hoor het graag als ik iets niet goed doe. Eerste keer
Goedkeuring van @tweakduke om het te proberen of er animo is voor een topic als dit.
Modjes graag advies/hoor het graag als ik iets niet goed doe. Eerste keer
Het grote design meubelen topicIndex |
Welkom!Welkom in het grote design meubelen topic!Aangezien er aardig wat conversatie was in Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 over design meubelen hierbij een los topic dat zich toespits op de verschillende designers en merken die er zijn binnen de meubel wereld. Ik zal proberen hier een samenvatting te maken van merken/designers en verkooppunten binnen NL (en wellicht BE). Tweakers die toevoegingen hebben: laat het a.u.b. weten en ik voeg het toe. Mijn kennis beperkt zich enkel tot bepaalde desingers/merken dus kan de hulp goed gebruiken. Wat is de bedoeling van dit topic?In dit topic is het de bedoeling om te discussieren over verschillende merken en designers voor meubelen.Stel hier je vragen betreft aanschaf van nieuwe of tweedehands design meubelen of deel je ervaringen ermee. Denk bijvoorbeeld aan prijzen, (her)stofferingen, zit comfort, onderhoud etc. Deel ook gerust foto's van je design meubelen/interieur! Vermeld hier graag wel bij welk merk/model en eventueel het type stoffering. Merken en designersEr zijn een hoop designers van meubelen en een aantal grote merken waar deze designers hun werken voor maken of onder dat label uitbrengen.Hieronder een samenvatting met bekende merken en de designers die eraan verbonden zijn. VitraVitra is één van de grootste designer merken en komt uit Zwitserland.Momenteel heeft Vitra haar fabrieken (en museum) in Birsfelden staan en is opgericht in 1950 door Willi en Erika Fehlbaum die een bedrijf hadden in etalage aankleding. Vitra is het meest bekend om het design werk van kantoor meubelen van Eames en de iconische lounge chair door Eames: ![]() Designers waar ze nu om bekend staan zijn: • Charles & Ray Eames • George Nelson • Verner Panton ArtifortArtifort is van origine een Nederlands designer merk opgericht in 1890 door Jules Wagemans.Vandaag de dag staat Artifort bekend om hun kleurrijke creaties van 2de helft 20ste eeuw (en meestal niet heel comfortabel). Een van de meest bekende Artifort modellen is de Orange Slice door Pierre Paulin: ![]() Artifort designers: • Pierre Paulin • Geoffrey Harcourt • jeremy Harvey • Jasper Morrison • Gijs Bakker Fritz HansenFritz Hansen is een Deens design merk opgericht in 1873.Hansen staat het meest bekend om de "Vlinder stoel" en "Egg Chair" door Arne Jacobsen: ![]() Designers verbonden aan Fritz Hansen: • Arne Jacobsen • Poul Kjærholm • Hans J. Wegner LeoluxLeolux is een Nederlands designer merk dat voornamelijk populair is sinds de jaren '90.Leolux is opgericht in 1934 en zit nog altijd in Venlo. Het meest bekende meubel is de Bora Bora/Bora Beta door Axel Enthoven: ![]() Leolux desingers: • Axel Enthoven • De Scheemaker • Frans Schrofer GelderlandGelderland is een Nederlands design merk dat gevestigd is in het (Geldersche) Culemborg.Gelderand staat o.a. bekend om de 4800/4850 sofa: ![]() Gelderland designers: • Jan des Bouvrie • Henk Vos • Dick Spierenburg Verkooppunten in NL• Gilsing Wonen (Leolux, Atifort)• Kasstoor (Artifort, Carl Hansen, Fritz Hansen, HAY, etc) Work in progress...Ik zal de topic start komende dagen updaten met meer info indien er interesse is. Het is nu even uit mijn hoofd/losse pols. |
[ Voor 19% gewijzigd door Csotranme op 22-09-2023 22:33 ]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie