Glenfiddich schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
Gisteren deze Gispen/Kembo 302 stoel opgehaald met als doel deze opnieuw te gaan laten stofferen.
Ik heb er om die reden erg weinig voor betaald, en dat is maar goed ook. Bij thuiskomst en bij nadere inspectie blijkt het namelijk een beetje een knoeistoel te zijn, de rugleuning zit er niet helemaal recht (en iets te laag) gemonteerd op en de armleuningen zijn ongelijk gemonteerd (één staat recht, de ander staat wat omhoog). En er zit een allegaartje aan schroeven op.
Ik heb zo'n vermoeden dat de knutselaar die deze stoel ooit heeft geherstoffeerd na het stofferen in de problemen is gekomen en de bestaande schroefgaatjes niet meer kon terugvinden, en ze dan maar gewoon "ergens" erin heeft gedraaid, en daarbij onvoldoende ruimtelijk inzicht had om de boel tenminste
recht te monteren.
Afijn, hopelijk kan deze met herstofferen (en zwarte voetjes) weer in oorspronkelijke glorie hersteld worden.
Hee wat leuk, die heb ik ook
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1ClCtg67IBruE43o8xPq2TU.jpg?f=user_large)
Zitten echt lekker deze kleine clubfauteuiltjes
Nog in het originele viesgelemosterdbruine skai en ook met 2 wonky armleuningen, ben van plan deze helemaal te restaureren maar voorlopig staat deze nog samen met z'n armleuningloze (gebroken) broertje in de kelderbox.
Het model zonder armleggers ben ik ooit achterover afgekukeld omdat het metaal ter hoogte van de onderste schroefgaten van de rugleuning de geest gaf en ik knap pijnlijk m'n onderrug openhaalde daaraan.
Dat frame gaat binnenkort naar de lokale smit/ijzervreter om opnieuw gelast te worden en dan mag hij er gelijk 2 nieuwe schroefgaten in boren, zwart spuiten van de beide onderstellen lukt mij zelf wel.
Dit model heeft slechts 2 "schalen" zonder die 2 vrij ingewikkeld te stofferen/fixeren armleggers, moet dus ook nog denken over wat voor soort foam en bekleding er ooit op gaat komen maar woon momenteel nog niet op een definitieve plek dus wacht nog ff met het stofje kiezen e.d.
Ook bij mij zijn de (jaren 50/60) plastic dopjes onder de poten zowel oud vergeeld als knap stuk, mocht je nog tegen een leuk alternatief daarvoor aanlopen dan ben ik ook wel geïnteresseerd naar die oplossing.
-edit- Eerst topic verder lezen voordat ik reageer... zie nu dat je stoffeerder er inmiddels keurig zwarte dopjes onder gezet heeft.
Het gebroken stoeltje is in een wat grijzig soort kunstleer/skai/(hip woord)"vegan leather"

uitgevoerd.
Denk dat ik die (door het eenvoudiger te restaureren zonder de armleuningen) als eerste maar eens aan ga pakken.
Overigens zit er bij mij ook een nogal diverse collectie schroeven in, allemaal pre-kruiskop en tamelijk roestig iig.
Ben benieuwd waar die schroeven eigenlijk in "bijten", wellicht ook iets om een beetje te verstevigen tijdens het restauratieproces. De originele bekleding zit er iig met een enorme lading nieten op vast en heb nog niet de moed gehad om die los te maken en zelf "my first stoffering" te gaan proberen.
Eerst maar eens dat frame laten lassen en ze dan beide zwart spuiten.
[
Voor 4% gewijzigd door
PalingDrone op 06-01-2025 23:08
. Reden: Plaatje toegevoegd ]