Het grote Hyundai topic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

dvdheiden schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:28:

Oh en ik ben een IT-er trouwens, voor de statistieken van @robbierzz 😉
Ik heb mijn i20 nieuw in 2009 gekocht en rijd er nog steeds in :Y
Wel toe aan een nieuwe, heb 'm ook al 2 jaar niet meer door de wasstraat gehaald... Binnenkort maar eens echt goed schoonmaken, want het was een witte auto...

Mijn volgende auto zal geen nieuwe meer zijn, maar eentje met de kop er af. Of het een hyundai wordt weet ik nog niet. Ford Fiesta vind ik ook wel een mooie vorm hebben.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hoi

Ik ben in het bezit van een Hyundai I30 benzine uit 2012 (oude type) Sinds kort werkt de cruise control niet meer. Ik kan het wel activeren, maar als ik dan op het knopje set druk reageert het niet, het kan dus niet "geset worden"

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
dvdheiden schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:10:
Morgen weer terug met mijn i30, helaas is deze weer gaan stotteren tijdens het rijden met een constante snelheid. Begin het nu wel zat te raken dat zo’n nieuwe auto nu al voor de vierde keer naar de garage (merkdealer) moet. Ze hebben het tot nu toe keurig opgelost (vervangend vervoer, geen enkele kosten) maar ik wordt er toch niet blij van dat het probleem steeds terug komt. Morgen maar eens met ze over hebben… wordt vervolgd!
Followup: de I30 gaf wederom problemen en is door de dealer teruggenomen. Omdat we toch een auto nodig hebben, hebben we een Ioniq hybrid uit 2020 uitgezocht met 13K op de teller. Rijd heerlijk tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
dvdheiden schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Followup: de I30 gaf wederom problemen en is door de dealer teruggenomen. Omdat we toch een auto nodig hebben, hebben we een Ioniq hybrid uit 2020 uitgezocht met 13K op de teller. Rijd heerlijk tot nu toe!
Dat is wel bijzonder. Gefeliciteerd in ieder geval met de Ioniq! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Nu online
Thanks! Blij met de Ioniq tot nu toe, rijd heerlijk en is zuinig. Enig nadeel tot nu toe, is dat de opening tussen de hoedenplank (rolding, geen idee hoe je dat noemt) en de carrosserie vrij klein is.

De situatie met de I30 is zeker bijzonder. Ik hoor (van garagisten) vooral hoe betrouwbaar die Hyundai's wel niet zijn (wat ook mijn eigen ervaring is). Maar blijkbaar heb ik net pech gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:54
erik91 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:53:
Heb recent een i30 uit 2017 gekocht
Nou, mag voor de !tweede keer in anderhalf jaar! weer op zoek nadat ik flink geraakt ben :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJnRGdIjeanjiaQRw1SvjGB_XTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fOwugyzJJcO2v448fRTsrv3P.jpg?f=user_large

Vond dit eigenlijk wel een prima auto, dus zou er graag weer een kopen. Nou kan ik vrij weinig i30's vinden met adaptieve cruise control en geventileerde stoelen op de bekende Duitse sites (Mobile.de en Autoscout). Weet iemand hier nog een goede site of iets anders waar ik mogelijk nog kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
erik91 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:42:
[...]

Nou, mag voor de !tweede keer in anderhalf jaar! weer op zoek nadat ik flink geraakt ben :'(
[Afbeelding]

Vond dit eigenlijk wel een prima auto, dus zou er graag weer een kopen. Nou kan ik vrij weinig i30's vinden met adaptieve cruise control en geventileerde stoelen op de bekende Duitse sites (Mobile.de en Autoscout). Weet iemand hier nog een goede site of iets anders waar ik mogelijk nog kan kijken?
Dat ziet er niet goed uit. Hopelijk geen letsel?

Ik kan je helaas niet helpen met duitse websites. Volgens mij heeft de premium uitvoering met automaat ACC. In Nederland heb je op de N line geen geventileerde stoelen. Alleen op de Premium uitvoering. Het huidige model komt uit 2017. Zat keuze bij goede dealers via Marktplaats.

Daarnaast zijn hier (in dit topic) relatief weinig tweakers actief voor hulp of advies.

[ Voor 4% gewijzigd door TumTum op 24-07-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Thymon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:30:
[...]

In de ruim 4000 km die ik er nu op heb zitten is mijn grootste ergerpunt dat je met de stuurbediening het pookje omlaag moet duwen voor het volgende nummer in plaats van omhoog wat logischer is.

Lange ritten zijn zeer comfortabel (komende van een Octavia) en de automatisering is degelijk. De automatische cruisecontrol houdt soms iets meer afstand dan ik zelf zou doen maar dat is wel veiliger natuurlijk. Ik had laatst een voorligger met defecte remlichten die op zijn rem ging staan die ik zelf te laat door zou hebben gehad maar de Tucson perfect op reageerde.

File rijden gaat nagenoeg vanzelf, het enige wat je af en toe moet doen is het stuurpookje of gaspedaal aantikken als je langer dan 3 seconden hebt stilgestaan om weer door te rijden.

Tijdens het rijden met rijstrookvolgassist moet je je handen aan het stuur houden, of eigenlijk moet je tijdens het rijden elke 20-30 seconden een miniscule kracht uitoefenen op het stuur zodat de auto weet dat je oplet (of dat nu met je handen of je knie is maakt niet uit ;) ). Deze is wel duidelijk gemaakt voor snelweg gebruik, op kleinere of smallere wegen verliest hij wel eens de lijnen of ziet hij andere markeringen aan voor lijnen wat een rare stuurreactie kan veroorzaken. Verder voelt het alsof je als een magneet aan de rijstrook zit vastgeplakt wat echt heerlijk rijdt op langere stukken.

Andere punten om rekening mee te houden zijn dat het instrumentenpaneel niet heel aanpasbaar is, er zijn een paar verschillende layouts maar niet veel meer functionalities als een klassiek instrumentenpaneel (tenzij je de premium variant hebt met dodehoekcamera's). Voor het centrale paneel is alles aanwezig wat ik nodig heb. Gelukkig zijn er nog fysieke knoppen voor airco enzo, maar dit zijn touch knoppen die je helaas niet op de tast kan vinden (komt dat stukje autonoom rijden goed van pas ;) ). Laatste opmerking is dat Android Auto of Apple Carplay (nog) niet fullscreen zijn. Een stuk van het scherm aan de passagierskant wordt niet gebruikt. In dit vlak kan de auto wel wat simpele informatie tonen (tijd, weer, kompas).

Al met al ben ik heel blij met de auto en rijdt hij vooral heel ontspannen overal heen met flinke power als je het nodig hebt.
Al weer een wat ouder bericht, maar er zijn op dit forum niet heel veel Tucson eigenaren volgens mij, dus vandaar toch hier nog maar een vraag. Want ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een nieuwe auto en het gaat momenteel voornamelijk tussen de Hyundai Tucson en de Ford Kuga. Ik heb in beiden een proefrit gemaakt en ik vond bij de Tucson het (banden)geluid tijdens het rijden eigenlijk een beetje tegenvallen. Hoe ervaar jij dat inmiddels?

Verder vroeg ik me nog wat anders af: als ik de foto's van het dashboard bekijk zie ik bij de ventilatieopeningen helemaal geen schuifje of wieltje zitten om deze individueel open of dicht te draaien. Ik heb daar tijdens de proefrit eigenlijk helemaal niet op gelet, maar ik vraag me af hoe dat werkt bij de Tucson.

En nog een laatste vraag: ik begreep dat de achterklep automatisch open gaat als je er een paar seconden met de sleutel in de buurt staat. Werkt dit altijd en gaat ie ook automatisch weer dicht als je wegloopt of de auto op slot doet? Of moet je daarvoor nog wel zelf op het knopje in de achterklep drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 20:04
jasjenl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:26:
[...]

Al weer een wat ouder bericht, maar er zijn op dit forum niet heel veel Tucson eigenaren volgens mij, dus vandaar toch hier nog maar een vraag. Want ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een nieuwe auto en het gaat momenteel voornamelijk tussen de Hyundai Tucson en de Ford Kuga. Ik heb in beiden een proefrit gemaakt en ik vond bij de Tucson het (banden)geluid tijdens het rijden eigenlijk een beetje tegenvallen. Hoe ervaar jij dat inmiddels?

Verder vroeg ik me nog wat anders af: als ik de foto's van het dashboard bekijk zie ik bij de ventilatieopeningen helemaal geen schuifje of wieltje zitten om deze individueel open of dicht te draaien. Ik heb daar tijdens de proefrit eigenlijk helemaal niet op gelet, maar ik vraag me af hoe dat werkt bij de Tucson.

En nog een laatste vraag: ik begreep dat de achterklep automatisch open gaat als je er een paar seconden met de sleutel in de buurt staat. Werkt dit altijd en gaat ie ook automatisch weer dicht als je wegloopt of de auto op slot doet? Of moet je daarvoor nog wel zelf op het knopje in de achterklep drukken?
Inmiddels bijna 20k op de teller, het blijft voor mij de beste auto die ik ooit heb gehad. Maar dat kan ook iets over mijn vorige auto's zeggen...

Het geluid heb ik me nog niet aan gestoord en is minder dan ik vaak in andere auto's hoor (had laatst een even oude Mazda 6 mee, dat was afzien, vooral op geluid). Maar het blijft een grote, zware maar ook krachtige auto en die maken nu eenmaal nog wel wat geluid.

Wat betreft de ventilatie schuifjes was dat mij zelf nog niet opgevallen. Maar inderdaad zitten er geen schuifjes in om ze dicht te zetten. Wel kan je ze richten. Ik heb bijna altijd de airco zachtjes aanstaan op de diffuse modus waarmee een hele zachte luchtstroom/luchtverversing uit het gehele dashboard wordt gemaakt (er zitten gaatjes langs de gehele rand waar ook de ventilatie in is weggewerkt). Erg aangenaam en niet een of andere ventilator die stof in je gezicht loopt te blazen.

De achterklep zou je kwa slotsysteem helemaal los kunnen zien van de deuren. Na enkele seconden achter de auto staan gaat de klep open, ook zit er natuurlijk een knopje op de klep zelf, kan je de knop op de sleutel gebruiken en is er bij de bestuurder ook een knop. Dit staat geheel los van de deuren, het afsluiten van de deuren betekend dus ook niet dat de klep dicht gaat. Hiervoor kan je het knopje in de klep gebruiken of moet je het knopje op de sleutel ingedrukt houden. Ook weglopen betekend niet dat de klep weer sluit. Persoonlijk gebruik ik bijna altijd het knopje op de sleutel of bij de bestuurder voor openmaken en het knopje in de klep voor het sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Thymon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:49:
[...]

Inmiddels bijna 20k op de teller, het blijft voor mij de beste auto die ik ooit heb gehad. Maar dat kan ook iets over mijn vorige auto's zeggen...
Haha, ik weet niet wat je hiervoor hebt gehad, maar dat zou kunnen natuurlijk :D
Het geluid heb ik me nog niet aan gestoord en is minder dan ik vaak in andere auto's hoor (had laatst een even oude Mazda 6 mee, dat was afzien, vooral op geluid). Maar het blijft een grote, zware maar ook krachtige auto en die maken nu eenmaal nog wel wat geluid.
Ja, het is meer dat ik de vergelijking heb gemaakt met de Ford Kuga en die was echt wel stiller. Niet dat de Tucson nu extreem luidruchtig is, maar hij is niet zo stil als de Kuga.
Wat betreft de ventilatie schuifjes was dat mij zelf nog niet opgevallen. Maar inderdaad zitten er geen schuifjes in om ze dicht te zetten. Wel kan je ze richten.
Het grappige is dat ik, nadat ik deze vraag hier gesteld had, me realiseerde dat mijn huidige auto precies hetzelfde heeft. Dus eigenlijk is dat niet echt een punt :)
Ik heb bijna altijd de airco zachtjes aanstaan op de diffuse modus waarmee een hele zachte luchtstroom/luchtverversing uit het gehele dashboard wordt gemaakt (er zitten gaatjes langs de gehele rand waar ook de ventilatie in is weggewerkt). Erg aangenaam en niet een of andere ventilator die stof in je gezicht loopt te blazen.
Dat leek me inderdaad al een erg aangename functie, goed om te horen dat dit prettig werkt!
De achterklep zou je kwa slotsysteem helemaal los kunnen zien van de deuren. Na enkele seconden achter de auto staan gaat de klep open, ook zit er natuurlijk een knopje op de klep zelf, kan je de knop op de sleutel gebruiken en is er bij de bestuurder ook een knop. Dit staat geheel los van de deuren, het afsluiten van de deuren betekend dus ook niet dat de klep dicht gaat. Hiervoor kan je het knopje in de klep gebruiken of moet je het knopje op de sleutel ingedrukt houden. Ook weglopen betekend niet dat de klep weer sluit. Persoonlijk gebruik ik bijna altijd het knopje op de sleutel of bij de bestuurder voor openmaken en het knopje in de klep voor het sluiten.
Ok, bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Pfoe, ik kwam vorige week een 2015 i30 Turbo tegen die te koop stond bij mij in de buurt. Het top model van de vorige i30 generatie, eigenlijk de voorloper van de i30 N dus. Best betaalbare auto's en stuk voor stuk luxe uitgevoerd.

Ik had er nog nooit van gehoord, en dat komt omdat deze blijkbaar in Nederland nooit nieuw verkocht is door Hyundai.

Er staat er in heel Nederland momenteel nog 1 te koop in de kop van Noord Holland, dat is me wat te ver rijden, maar in Duitsland staan er genoeg te koop.

Nu heb ik eigenlijk nog nooit in een Hyundai gereden. Ik benieuwd hoe zo'n i30 zit, ik ben een lange draak van 2.03 meter :P En Koreanen zijn geen grote mensen.

Lange i30 rijders hier die hun ervaringen willen delen? Ik lees eigenlijk weinig verkeerde dingen over Hyundai en met name i30's. Zitten die auto's een beetje degelijk in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

FastFred schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:09:
Pfoe, ik kwam vorige week een 2015 i30 Turbo tegen die te koop stond bij mij in de buurt. Het top model van de vorige i30 generatie, eigenlijk de voorloper van de i30 N dus. Best betaalbare auto's en stuk voor stuk luxe uitgevoerd.

Ik had er nog nooit van gehoord, en dat komt omdat deze blijkbaar in Nederland nooit nieuw verkocht is door Hyundai.

Er staat er in heel Nederland momenteel nog 1 te koop in de kop van Noord Holland, dat is me wat te ver rijden, maar in Duitsland staan er genoeg te koop.

Nu heb ik eigenlijk nog nooit in een Hyundai gereden. Ik benieuwd hoe zo'n i30 zit, ik ben een lange draak van 2.03 meter :P En Koreanen zijn geen grote mensen.

Lange i30 rijders hier die hun ervaringen willen delen? Ik lees eigenlijk weinig verkeerde dingen over Hyundai en met name i30's. Zitten die auto's een beetje degelijk in elkaar?
2013 i30 hier sinds een jaartje, zeer fijne auto. Waar woon je? je mag best even proefzitten?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Wok

Dakloos...

@FastFred Geen langdurige ervaring met dat model i30, maar in 2012 stond-ie hoog op mijn verlanglijstje als destijds nieuwe leaseauto. Heb toen ook een lange proefrit ermee gemaakt en ik weet nog dat het me opviel dat de stoelen opvallend goed zaten. Ik ben weliswaar niet zo lang als jij (1m85), maar heb wel in verhouding lange benen en ik kon erg goed zitten.

Uiteindelijk werd het hem niet voor mij, omdat de leasetarieven simpelweg te onaantrekkelijk waren en toen kwam nota bene Renault met de Mégane met 14% bijtelling, dus dat was toen een no-brainer ;)

Leuk weetje: dit model i30 zorgde voor de nodige onrust bij de toenmalige topman van VAG :P
https://www.autoblog.nl/a...ers-op-nieuwe-hyundai-i30

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Francis schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:56:
[...]

2013 i30 hier sinds een jaartje, zeer fijne auto. Waar woon je? je mag best even proefzitten?
Niet bij Ijsselstein in de buurt in ieder geval :P Maar er staat hier vast ook wel een i30 in de buurt waar ik ff passen kan.

@Wok Leuke beelden zijn dat :D Ik heb altijd gezegd dat ik nooit een VAG product zal hebben, maar 1.5 jaar terug toch 1 gekocht, zakelijke wagen van mijn collega overgenomen voor een zeer goeie prijs. Saaiste 1.5 jaar van mijn leven, de ANWB gaf er een goeie prijs voor dus weg er mee. Ik heb in de tussentijd mijn Citroën C4 Coupe er naast gehouden :P

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 07-04-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vandaag even gebeld naar een garagist dat ik ken met de vraag of de airco eens kon nagekeken worden en wat dat kost. Had nbeit veel tijd om tezoeken maar oude gassen eruit en nieuwe erin kon wel. Dus 45 minuten later het grote moment koppeling word aangestuurd maar trekt niet aan :(

Mogelijkheden:
Defecte relais/zekering
Defecte bedrading
Defecte magneet koppeling
Defecte compressor

Het relais en zekering zijn goed, relais klikt en er staat spanning op 1 van de vermogen klemmen.
Maar bij het meten van de magneet koppeling meet ik geen spanning over de 2 contacten van het relais en als ik weerstand meer verschijnt er niets van waarde behalve OL.

Om me al voor te bereiden ben ik gaan zien of ik zo'n magneet koppeling apart kan krijgen en op het eerste gezicht niet, maar een compressor kost 231€ waar zo'n koppeling opzit.

Ik zal wel zien eens zien of ik die koppeling actief krijg om te horen of de compressor nog goed is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 12:03
Vanmiddag een Tucson besteld, wordt in September geleverd. Blijkbaar had iemand een bestelling geannuleerd, kwam mij goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

xminator schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:09:
Vanmiddag een Tucson besteld, wordt in September geleverd. Blijkbaar had iemand een bestelling geannuleerd, kwam mij goed uit.
Dan heb je heel erg mazzel gehad, want wij hebben iets van een half jaar op onze Tucson moeten wachten en op het forum van Hyundaiclub lees ik nog veel ergere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:43
De mijne (Premium Sky PHEV in de kleur Dark Knight) is in februari besteld en zou toen om en nabij in juli/augustus geleverd kunnen worden. Echter vanwege het contract van m’n huidige auto staat de levering nu voor 1 november.

Vanmorgen even contact gehad met de leverende dealer, de auto staat nu gepland om eind november geleverd te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Fanatix op 11-07-2022 08:47 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
jasjenl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Dan heb je heel erg mazzel gehad, want wij hebben iets van een half jaar op onze Tucson moeten wachten en op het forum van Hyundaiclub lees ik nog veel ergere verhalen.
Kon nog zelfs kiezen tussen Comfort Smart en Premium :D.

Nadeel is dan wel weinig customization.. echter de Tucson is dermate uitgebreid dat er buiten kleur om weinig te veranderen is. Dus dan maakt het niet uit of ik hem bestel op 'maat' of eentje bestel die reeds onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

xminator schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Kon nog zelfs kiezen tussen Comfort Smart en Premium :D.

Nadeel is dan wel weinig customization.. echter de Tucson is dermate uitgebreid dat er buiten kleur om weinig te veranderen is. Dus dan maakt het niet uit of ik hem bestel op 'maat' of eentje bestel die reeds onderweg is.
Zeker met de premium heb je inderdaad weinig extra meer te wensen :)
Wij hebben dan nog wel zelf gekozen voor een two-tone kleur en wat kleine extra opties, zoals een trekhaak, uitstapverlichting en LED bagage/achterklep verlichting, maar dat zijn (op de lak na) allemaal dingen die ze sowieso pas in de garage erbij monteren, dus die zou je zelfs nog bij een voorraadmodel erbij kunnen bestellen.

Ben benieuwd of er hier dan wat meer ervaringen gedeeld gaan worden als er meer Tucson rijders op dit forum zijn, want dit topic was een tijd lang niet heel erg actief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
jasjenl schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Zeker met de premium heb je inderdaad weinig extra meer te wensen :)
Wij hebben dan nog wel zelf gekozen voor een two-tone kleur en wat kleine extra opties, zoals een trekhaak, uitstapverlichting en LED bagage/achterklep verlichting, maar dat zijn (op de lak na) allemaal dingen die ze sowieso pas in de garage erbij monteren, dus die zou je zelfs nog bij een voorraadmodel erbij kunnen bestellen.

Ben benieuwd of er hier dan wat meer ervaringen gedeeld gaan worden als er meer Tucson rijders op dit forum zijn, want dit topic was een tijd lang niet heel erg actief ;)
Zeker mee eens. Ik heb een paar beperkte opties erbij genomen om toch nog te customizen:
instaplijsten, bagagebak, wielsloten en bumperfolie zwart.

Twijfel nog wel aan led bagage/achterklep verlichting. Heb je daar wat aan tot nu toe? Kan het nog wel extra bijbestellen maar heb mijn zet met onderhandelingen dan al gemist :+

Wij hebben lang getwijfeld maar uiteindelijk is de Tucson gewoon een zeer complete en mooie auto. Vanaf de 45k range krijg je wel meer andere leuke autos die je kan kopen, alleen die zijn allemaal zeer beperkt qua opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

xminator schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:32:
[...]
Twijfel nog wel aan led bagage/achterklep verlichting. Heb je daar wat aan tot nu toe? Kan het nog wel extra bijbestellen maar heb mijn zet met onderhandelingen dan al gemist :+
Het is vooral dat je wat meer licht vóór de bagageruimte hebt als de klep open staat, dus bij het inladen in het donker kan het handig zijn. Het leek mij wel een handige extra, maar ik heb nog niet heel vaak in het donker iets in de bagageruimte hoeven leggen, aangezien ik de auto amper een maand heb en het nu buiten nog lang licht is :)
Wij hebben lang getwijfeld maar uiteindelijk is de Tucson gewoon een zeer complete en mooie auto. Vanaf de 45k range krijg je wel meer andere leuke autos die je kan kopen, alleen die zijn allemaal zeer beperkt qua opties.
Dat is ook zo. Voor mij ging de keuze vooral tussen de Tucson en de Ford Kuga. Qua rijden vond ik eerlijk gezegd de Kuga wat beter, want deze trekt wat soepeler op (bij de Tucson merk je de schakelmomenten toch wel wat meer, bij de Kuga gaat dat volledig traploos) en was ook wat stiller (de isolatie van zowel banden als buitengeluiden had bij de Tucson wel wat beter gemogen). Maar qua vormgeving, zowel van binnen als van buiten, alsmede features als een topview camera, stoel ventilatie, entertainment systeem en dat soort zaken vonden we de Tucson toch beter scoren, dus dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Ik kwam hiervoor van een Honda Insight, dus hybride rijden was ik al wel gewend, maar dit is wel mijn eerste plug-in hybride. Tot nog toe heb ik vrij trouw gestekkerd en ik heb vorige week, met zo'n 1600 km op de teller, voor het eerst sinds de aflevering getankt. Al met al niet slecht dus :)

[ Voor 47% gewijzigd door jasjenl op 11-07-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 16:06

Locke_

Iron within, Iron Without!

xminator schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:09:
Dat is wel echt mazzel hebben, ik zit persoonlijk al sinds oktober 2021 te wachten en er is nog geen enkel vooruitzicht dat hij binnenkort komt. Eerste verwachting van de dealer was maart, toen werd het juni en nu is het september.

Erg is het in die zin niet, ik heb nog een auto (Skoda) en die rijdt prima, maar had toch wel enigszins de hoop hem voor de vakantieperiode te hebben. Zeker gezien de overburen, die hem 2 maanden na mij besteld hadden, hem wel ondertussen al enkele weken hebben.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Locke_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Dat is wel echt mazzel hebben, ik zit persoonlijk al sinds oktober 2021 te wachten en er is nog geen enkel vooruitzicht dat hij binnenkort komt. Eerste verwachting van de dealer was maart, toen werd het juni en nu is het september.

Erg is het in die zin niet, ik heb nog een auto (Skoda) en die rijdt prima, maar had toch wel enigszins de hoop hem voor de vakantieperiode te hebben. Zeker gezien de overburen, die hem 2 maanden na mij besteld hadden, hem wel ondertussen al enkele weken hebben.
Welke versie heb je besteld? Ik wil een premium phev en dealer in rotterdam sprak over leveren februari

Chario2 (818126)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

chario2 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Welke versie heb je besteld? Ik wil een premium phev en dealer in rotterdam sprak over leveren februari
Ik heb een comfort-smart mhev met two-tone lak besteld. Gekozen voor de mhev omdat op het moment van bestellen de dealer aangaf dat die de kortste lever tijden hadden en hev/phev langere levertijden hadden door de accu’s. Ondertussen had ik net zo goed de hev kunnen bestellen. Ach ja….

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Hier ook een nieuwe Tucson in bezit, net wat maandjes oud zodat ik geen nieuwe hoefde te bestellen en dus geen wachttijd had. Heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Resdogg schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:53:
Hier ook een nieuwe Tucson in bezit, net wat maandjes oud zodat ik geen nieuwe hoefde te bestellen en dus geen wachttijd had. Heerlijke auto!
Wel met mooie korting? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:59

JuG

Locke_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Erg is het zeker niet, maar wachten is gewoon niet leuk. Ik heb zelf weinig tot geen geduld en dat is nogal frustrerend in dit soort gevallen. Zeker als ze je al een paar een datum voorgeschoteld hebben en die belofte dan niet nakomen.

Ik ben iets minder lang dan jou aan het wachten. Begin januari ben ik van de Belgische afdeling van mijn werkgever naar de Nederlandse afdeling overgeheveld en mocht ik dus een nieuwe wagen bestellen. Ik heb toen een HEV Tucson N-line Sky (Shadow Grey) besteld. Deze zou in mei geleverd worden, dat werd vervolgens juli, nu zou het ondertussen begin september moeten gebeuren (volgens de leasemaatschappij). Volgens het laatste nieuws van de dealer zou ie volgende maand in Rotterdam aankomen, wat een beetje raar is aangezien ik er van uitga dat de Europese Tucsons in Tsjechië gemaakt worden. Maar dat zal dan wel zo zijn neem ik aan?!

Ben benieuwd of dat gaat lukken, ik had er namelijk ook op gehoopt dat ie ging geleverd worden voor ik er mee op vakantie zou gaan. Uiteindelijk hebben we er maar een vliegvakantie van gemaakt, niet dat de huidige wagen te klein is (Kia Ceed SW), maar om nu te zeggen dat het een leuke wagen is om mee te rijden, dat is wat anders. En dat van de buren ken ik ook, een straat verder woont er ook iemand met een nieuwe Tucson, ik betrap me er toch op dat ik met onze Mechelse herder toch altijd een extra rondje loop om hem even te bekijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door JuG op 12-07-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Erg is het zeker niet, maar wachten is gewoon niet leuk. Ik heb zelf weinig tot geen geduld en dat is nogal frustrerend in dit soort gevallen. Zeker als ze je al een paar een datum voorgeschoteld hebben en die belofte dan niet nakomen.
Absoluut, maar ik geloof dat er momenteel geen automerk is die op afspraak kan leveren, tenzij je iets uit de voorraad neemt helaas.
Volgens het laatste nieuws van de dealer zou ie volgende maand in Rotterdam aankomen, wat een beetje raar is aangezien ik er van uitga dat de Europese Tucsons in Tsjechië gemaakt worden.
Dat verhaaltje heb ik ook al van de dealer gehad, maar in hetzelfde verhaal bleek dat er nog geen chassisnummer toegewezen was (oftewel de auto was nog niet gefabriceerd) en kreeg ik een paar weken later gewoon weer een nieuwe datum.

Begrijp me goed, ik hoop echt voor je dat hij op de boot staat (al snap ik ook niet waarom hij niet uit Tsjechië komt), maar ik ben sceptisch.
Ben benieuwd of dat gaat lukken, ik had er namelijk ook op gehoopt dat ie ging geleverd worden voor ik er mee op vakantie zou gaan. Uiteindelijk hebben we er maar een vliegvakantie van gemaakt, niet dat de huidige wagen te klein is (Kia Ceed SW), maar om nu te zeggen dat het een leuke wagen is om mee te rijden, dat is wat anders.
Haha, ja mijn Skoda (Octavia) is ook ruim zat, maar als je eenmaal iets nieuws besteld heb, ben je er wel een beetje op uitgekeken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Nou, ik heb vandaag een wat mindere ervaring met mijn Tucson gehad: tijdens het rijden viel ineens het complete entertainment/navigatie scherm uit... Uit en aanzetten van de auto heeft vooralsnog niet geholpen dus ik kon ook bij het inparkeren niet meer gebruik maken van de achteruitrij camera en zo... De radio doet het nog wel gewoon dus het is niet alsof alles is vastgelopen, alleen je ziet niks meer.

Nu is het wel heel toevallig dat ik vorige week bij de garage de laatste navigatie update heb laten installeren, dus ik heb sterk het vermoeden dat het daar mee te maken heeft, want hiervoor heb ik dit probeem nooit gehad (ook al heb ik nog maar zo'n 1600km met de auto gereden).

Herkent iemand dit en zo ja, hoe heb je het op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:26:
Nou, ik heb vandaag een wat mindere ervaring met mijn Tucson gehad: tijdens het rijden viel ineens het complete entertainment/navigatie scherm uit... Uit en aanzetten van de auto heeft vooralsnog niet geholpen dus ik kon ook bij het inparkeren niet meer gebruik maken van de achteruitrij camera en zo... De radio doet het nog wel gewoon dus het is niet alsof alles is vastgelopen, alleen je ziet niks meer.

Nu is het wel heel toevallig dat ik vorige week bij de garage de laatste navigatie update heb laten installeren, dus ik heb sterk het vermoeden dat het daar mee te maken heeft, want hiervoor heb ik dit probeem nooit gehad (ook al heb ik nog maar zo'n 1600km met de auto gereden).

Herkent iemand dit en zo ja, hoe heb je het op kunnen lossen?
Heb je al een reset geprobeerd?

code:
1
You can do this by holding down the power button for about 20 seconds until it shuts off. Then, wait a few minutes and try turning it back on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Locke_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:33:
[...]

Heb je al een reset geprobeerd?

code:
1
You can do this by holding down the power button for about 20 seconds until it shuts off. Then, wait a few minutes and try turning it back on again.
Ik heb wel de powerbutton een tijdje ingedrukt, maar wellicht niet lang genoeg. Dat zal ik dan straks nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

Locke_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:01:

Absoluut, maar ik geloof dat er momenteel geen automerk is die op afspraak kan leveren, tenzij je iets uit de voorraad neemt helaas.
Op afspraak leveren zal ook wel een beetje verleden tijd voor de nabije toekomst, toch de eerste jaren in ieder geval. Maar transparantie en duidelijkheid kunnen wel imo, daar heb je geen chips voor nodig. Dealers proberen ondanks alles toch maar handtekeningen binnen te rijven, ook al kunnen ze totaal niet bepalen wat de echte levertijd van een wagen is. Ik kan daar niet zo goed tegen, zeker als je op het moment van bestellen bij meerdere dealers navraagt hoe het zit met de levertijden. Zowat elke dealer vertelde me dat een PHEV 9-12 maanden wachten was, een HEV was veel sneller geleverd (4 maanden).

Die lange levertijd van een PHEV, het feit dat ik toch een een tankkaart van het werk heb en dat de extra batterijcapaciteit van een PHEV de wagen zelfs iets trager maakt tov de HEV, vergemakkelijkte de keuze voor een HEV. Ondertussen zit ik aan 6 maanden wachten en mijn gevoel zegt dat hij niet voor september of oktober op de oprit staat.

Dealers verbloemen de realiteit. Iedereen krijgt hetzelfde verhaal te horen wanneer je bestelt om nadien terug te krabbelen via een standaard mailtje en dat het buiten hun wil om nu eenmaal zo is. Een beetje makkelijk vind ik.
Dat verhaaltje heb ik ook al van de dealer gehad, maar in hetzelfde verhaal bleek dat er nog geen chassisnummer toegewezen was (oftewel de auto was nog niet gefabriceerd) en kreeg ik een paar weken later gewoon weer een nieuwe datum.

Begrijp me goed, ik hoop echt voor je dat hij op de boot staat (al snap ik ook niet waarom hij niet uit Tsjechië komt), maar ik ben sceptisch.
De dealer kon me ook geen chassisnummer geven, volgens zijn uitleg kon hij die nog niet inzien omdat Hyundai deze pas vrijgeeft zodra de wagen in het depot in Rotterdam staat. Zodra de auto daar aankomt zou hij mij meteen bellen voor een afspraak.

Ik geloof daar persoonlijk ook niet zoveel van en ik verwacht in de loop van augustus weer een mailtje dat het voor het najaar zal zijn of iets dergelijks.
Haha, ja mijn Skoda (Octavia) is ook ruim zat, maar als je eenmaal iets nieuws besteld heb, ben je er wel een beetje op uitgekeken ook.
Ik reed in België voordien rond met een Mercedes CLA SB 200 en na mijn overgang naar de Nederlandse afdeling kreeg ik een voorlopige wagen. Toen ik hem ging ophalen stond daar een Renault Clio klaar. Niet om uit de hoogte te doen, maar ik kwam bijna niet bij van het lachen :D

Probeer daar maar eens een vrouw, newborn in babystoel, koets en een volwassen Mechelse herder in te krijgen. Na wat klagen werd het een weekje later dan die Kia Ceed SW in afwachting van de Tucson. Een hele verbetering qua grootte, maar vrij basic, spuuglelijk en hij rijdt niet zo lekker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik weet niet of het echt zo is dat dealers de realiteit verbloemen, ik heb soms eerder de indruk dat zij op hun beurt ook weer aan het lijntje worden gehouden door de importeur en/of andere partijen in de hele keten.
Uiteindelijk heb ik op mijn PHEV een maand of 6 moeten wachten: eind november 2021 was ie besteld en eind mei was hij bij de dealer binnen en begin juni kon ik m ophalen. Wel was mij bij het bestellen verteld dat uitvoeringen met witte lederen bekleding (ik heb de Premium) een nog langere levertijd zouden hebben dan versies met een zwart bekleding, vandaar dat ik uiteindelijk daarvoor heb gekozen (zelf had ik liever wit gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Als ik een chasisnummer en kenteken heb (nog niet ingeschreven) dan zit ik wel safe toch voor september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

jasjenl schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:02:
Ik weet niet of het echt zo is dat dealers de realiteit verbloemen, ik heb soms eerder de indruk dat zij op hun beurt ook weer aan het lijntje worden gehouden door de importeur en/of andere partijen in de hele keten.
Uiteindelijk heb ik op mijn PHEV een maand of 6 moeten wachten: eind november 2021 was ie besteld en eind mei was hij bij de dealer binnen en begin juni kon ik m ophalen. Wel was mij bij het bestellen verteld dat uitvoeringen met witte lederen bekleding (ik heb de Premium) een nog langere levertijd zouden hebben dan versies met een zwart bekleding, vandaar dat ik uiteindelijk daarvoor heb gekozen (zelf had ik liever wit gehad).
Het is misschien wat sterk uitgedrukt, maar als er wat beslist moet worden en ze een handtekening nodig hebben, zullen ze het niet laten om de waarheid wat te rekken of iets achterwege te laten. Ik snap waarom ze het doen, maar het is gewoon niet netjes. Ze gaan er vanuit dat je je bestelling toch niet annuleert en je gewoon netjes wacht.

Een halfjaar wachten is oké he, daar ging ik eigenlijk wel een beetje vanuit. (Dus dat ie rond deze periode geleverd zou worden). Uiteindelijk is het wachten zelf het issue eigenlijk niet, het is eerder het constant opschuiven van die leverdatum. Alsof ze een wortel aan een touwtje voor je neus hangen.

Over bepaalde configuraties of iets dergelijks hebben ze mij trouwens niets verteld toen, enkel het verschil tussen PHEV en HEV. Nu, ik ging sowieso voor de N-Line Sky dus veel optionele keuzes waren er ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

xminator schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:22:
Als ik een chasisnummer en kenteken heb (nog niet ingeschreven) dan zit ik wel safe toch voor september?
Als ik afga op de informatie van mijn dealer zou je wagen dan al in het land moeten zijn, ik neem aan dat het dan maar een kwestie van dagen/weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

xminator schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:22:
JuG schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Als ik afga op de informatie van mijn dealer zou je wagen dan al in het land moeten zijn, ik neem aan dat het dan maar een kwestie van dagen/weken is.
Dit klopt wel: mijn dealer belde mij eind april dat er een chasisnummer bekend was. Dat betekende dat de wagen gebouwd was, maar nog niet in Nederland was. Een kleine 4 weken later, dus ergens halverwege mei, belden ze me nogmaals dat de auto bij hun was aangekomen. Toen hadden ze nog wel 3 weken nodig om alle opties te monteren en m rijklaar te maken, dus begin juni kon ik m ophalen.

Als er nu al een kenteken voor jou bekend is, dan zal de wagen waarschijnlijk al in Nederland zijn dus dan zou ik denken dat het ook alleen nog een kwestie is van rijklaar maken en eventuele opties die niet fabriek-af zijn monteren.

Overigens heeft het probleem dat ik hier eerder vandaag meldde, dat het scherm van het infotainment systeem het niet meer deed, zich 'vanzelf' opgelost blijkbaar, want toen ik de auto zonet weer even aanzette deed alles het weer. Hopelijk blijft het bij deze ene keer en gaat dit niet een regelmatig terugkerend probleem zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door jasjenl op 13-07-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Zoals ik het van onder andere het Hyundai forum heb begrepen, is het zo dat als er geen chassis nummer is, de auto in de fabriek nog niet geproduceerd is. Het zou niets zeggen over waar de auto zich bevindt.

Wat mij bij Hyundai vooral opvalt is het gebrek aan informatie wat ook de dealers krijgen. Ik heb de dealer redelijk vaak gesproken, maar de conclusie is wel dat zij ook gewoon geen informatie vanuit Hyundai krijgen. Ze "gokken maar wat" met de levertijden tot het moment dat er een chassisnummer in de computer naar boven komt.

Ik heb tot deze geleverd is tenminste eingelijk altijd VAG besteld en gereden (1x een uitstap naar Peugeot, maar daar had ik een voorraadauto). Bij VAG krijg je als klant (ook als je een leaserijder bent) bij de bestelbevestiging een URL naar het leveringsportaal van VAG. Daar kun je de bestelling volgen en zo weet je precies wanneer de auto op transport naar de dealer gaat.

Voor een bestelling van 40K+ is zoiets opzetten toch wel een redelijk kleine moeite lijkt mij.

Overigens lijkt er voor de Ioniq in de VS wel een soort tracking site te bestaan, mits je een chassisnummer weet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:50:
Overigens heeft het probleem dat ik hier eerder vandaag meldde, dat het scherm van het infotainment systeem het niet meer deed, zich 'vanzelf' opgelost blijkbaar, want toen ik de auto zonet weer even aanzette deed alles het weer. Hopelijk blijft het bij deze ene keer en gaat dit niet een regelmatig terugkerend probleem zijn...
Fijn ;) Mocht hij weer uitvallen kun je in ieder geval de reset proberen.
Bij mijn skoda wil het systeem nog wel eens vastlopen (screen freeze of volledig zwart) en dan is een reset ook de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Locke_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Fijn ;) Mocht hij weer uitvallen kun je in ieder geval de reset proberen.
Bij mijn skoda wil het systeem nog wel eens vastlopen (screen freeze of volledig zwart) en dan is een reset ook de oplossing.
Ja, ik hoop dat ik het niet nodig ga hebben. Ik kreeg trouwens via het hyundaiclub forum de tip dat er onder het display een knopje zit die je met een pen of iets puntigs in kunt drukken om het systeem te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Lijkt wel iets mis te gaan softwarematig met de hyundai tucson, las net ook dat mensen af en toe een reset van tijd en airco te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

xminator schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:05:
Lijkt wel iets mis te gaan softwarematig met de hyundai tucson, las net ook dat mensen af en toe een reset van tijd en airco te maken krijgen.
Hm, dat heb ik tot nog toe niet meegemaakt. Ik heb wel vorige week net de software laten updaten naar de laatste versie, maar blijkbaar is die dus in ieder geval nog niet foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

Locke_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:53:

Zoals ik het van onder andere het Hyundai forum heb begrepen, is het zo dat als er geen chassis nummer is, de auto in de fabriek nog niet geproduceerd is. Het zou niets zeggen over waar de auto zich bevindt.

Wat mij bij Hyundai vooral opvalt is het gebrek aan informatie wat ook de dealers krijgen. Ik heb de dealer redelijk vaak gesproken, maar de conclusie is wel dat zij ook gewoon geen informatie vanuit Hyundai krijgen. Ze "gokken maar wat" met de levertijden tot het moment dat er een chassisnummer in de computer naar boven komt.

Ik heb tot deze geleverd is tenminste eingelijk altijd VAG besteld en gereden (1x een uitstap naar Peugeot, maar daar had ik een voorraadauto). Bij VAG krijg je als klant (ook als je een leaserijder bent) bij de bestelbevestiging een URL naar het leveringsportaal van VAG. Daar kun je de bestelling volgen en zo weet je precies wanneer de auto op transport naar de dealer gaat.

Voor een bestelling van 40K+ is zoiets opzetten toch wel een redelijk kleine moeite lijkt mij.

Overigens lijkt er voor de Ioniq in de VS wel een soort tracking site te bestaan, mits je een chassisnummer weet tenminste.
Dealers zullen ook maar doorgeven wat ze weten, maar vaak is het wel dat ze er toch nog een eigen draai aan geven. Een beetje tussenpersoon spelen omdat het moet.

Ik heb de laatste dagen weer sterk de indruk gekregen dat er weinig tot geen schot in de zaak is gekomen. Het feit dat er geen VIN bekend is zegt genoeg. Het lijkt me sterk dat de wagen binnenkort nog gemaakt wordt en binnen een maand in Rotterdam zou aankomen. Dat is een zoetmakertje volgens mij. Ik zal maar gewoon hopen dat ik hem dit jaar nog ontvang

Ik heb in het verleden eigenlijk altijd met Ford gereden, toen ik zelf nog wagens kocht (mede door de familiekorting via mijn vader). Daar kreeg ik ook geen updates via een online portaal of iets dergelijk, maar toen was dat ook nog niet echt de standaard praktijk. Dat waren pas tijden, dealer binnenstappen, wagen bestellen en 8-12 weken later reed je er al mee rond.

[ Voor 4% gewijzigd door JuG op 13-07-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Dealers zullen ook maar doorgeven wat ze weten, maar vaak is het wel dat ze er toch nog een eigen draai aan geven. Een beetje tussenpersoon spelen omdat het moet.

Ik heb de laatste dagen weer sterk de indruk gekregen dat er weinig tot geen schot in de zaak is gekomen. Het feit dat er geen VIN bekend is zegt genoeg. Het lijkt me sterk dat de wagen binnenkort nog gemaakt wordt en binnen een maand in Rotterdam zou aankomen.
Ik hoop het voor je, maar ik verwacht dat het niet zo gaat zijn. De zoetmakertjes zijn in het begin leuk, maar ik ben er er sceptisch door geworden ondertussen.
Ik heb in het verleden eigenlijk altijd met Ford gereden, toen ik zelf nog wagens kocht (mede door de familiekorting via mijn vader). Daar kreeg ik ook geen updates via een online portaal of iets dergelijk, maar toen was dat ook nog niet echt de standaard praktijk. Dat waren pas tijden, dealer binnenstappen, wagen bestellen en 8-12 weken later reed je er al mee rond.
Haha ja, de langste levertijd die ik heb gehad was met een VW passat, maar die was echt volledig aangekleed 😇 duurde toen 4 maanden. Tenminste tot ik deze Hyundai besteld had…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dit is trouwens hoe die extra achterklep verlichting die ik als optie heb gekozen er in de praktijk uit ziet, mocht iemand die nog overwegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPKDdQicyYpN3petVKTIbATZ0VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7W1ApgobtRe71hrs3u0QBOtk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 00:18:
Dit is trouwens hoe die extra achterklep verlichting die ik als optie heb gekozen er in de praktijk uit ziet, mocht iemand die nog overwegen.
[Afbeelding]
Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
[Afbeelding]
Ziet er mooi uit. Is dat aangesloten op de accu?

Zit er nou een ingebouwde zonnescherm achter in de premium? Zie het namelijk niet terug als optie, maar zag het wel in een proefrit auto terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

xminator schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Ziet er mooi uit. Is dat aangesloten op de accu?
Ik neem aan dat het gewoon op de 12v accu werkt, want dit is een optie op elk model, dus ook bijv de mild hybride.
Zit er nou een ingebouwde zonnescherm achter in de premium? Zie het namelijk niet terug als optie, maar zag het wel in een proefrit auto terugkomen.
De zij ruiten van de achterdeuren hebben zonneschermpjes die je dicht kunt schuiven. Ik weet niet of je dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
jasjenl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:23:
[...]

[...]
De zij ruiten van de achterdeuren hebben zonneschermpjes die je dicht kunt schuiven. Ik weet niet of je dat bedoelt?
Ja, inderdaad. Ik zie het nergens terugkomen in de boekjes, maar dat is dus standaard bij premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

[Afbeelding]
Ziet er heel nice uit!

Wel een vraag, als je online in de configurator zit op de Hyundai site, kan je dat ergens aanvinken? Beetje laat natuurlijk, maar dit soort opties zie ik bv niet staan. Of heb je dat expliciet bij de dealer moeten vragen adhv de brochure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

xminator schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Ja, inderdaad. Ik zie het nergens terugkomen in de boekjes, maar dat is dus standaard bij premium?
Ja is standaard in de Premium, net zoals in de N-Line.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVFDDmfn5IT7F0-WPVu09-FAWGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GowjhCo4FyJjujcpTibcFOO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door JuG op 16-07-2022 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

JuG schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Ziet er heel nice uit!

Wel een vraag, als je online in de configurator zit op de Hyundai site, kan je dat ergens aanvinken? Beetje laat natuurlijk, maar dit soort opties zie ik bv niet staan. Of heb je dat expliciet bij de dealer moeten vragen adhv de brochure?
Ik heb dit bij de dealer aangevraagd bij het samenstellen van de offerte.
xminator schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Ja, zoals hierboven gezegd dit is standaard bij de premium. Overigens kwamen we er zelf pas na een paar weken achter dat die zonneschermpjes erin zaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

jasjenl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Ik heb dit bij de dealer aangevraagd bij het samenstellen van de offerte.
Dit zijn wel dingen die imo nog beter moeten bij de online configurator. Dit soort opties zou je gewoon moeten kunnen aanvinken. Niet dat ik deze optie nodig heb op zich. Waar ik wel interesse in heb is het honden/scheidingsrek. Moet ik eens voor bellen met de dealer of dat nog geregeld kan worden.

Al heb ik ook wel deze non-originele gevonden, ziet er ook wel goeie kwaliteit uit, specifiek voor de Tucson gemaakt en iets goedkoper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXk1f_we8hWmv46iBdbJwy5VkCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HG3MofQPTqgbxcNqyqIlytf.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.travall.nl/in...44_5447&products_id=20600

[ Voor 38% gewijzigd door JuG op 16-07-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Zodra het over de Tucson gaat opeens leven in dit topic, zie wat mensen van hyundaiclubholland ook, grappig.

@JuG In NL zijn het accessoires ipv opties, die staan in de accessoirebrochure en inderdaad niet in de configurator online. Maar dat zie je bij meer merken. Wordt door de dealer gemonteerd en niet in de fabriek.
Maar bij mijn lease configurator stond het er wel bij.

Ik heb ook best wat vinkjes gezet.
  • Achterklepsierlijst in geborsteld staal
  • Deursierlijsten in geborsteld staal
  • Instaplijsten (4 stuks)
  • LED-bagageruimte- en achterklepverlichting
  • LED-verlichting voetenruimte voor (wit of blauw)
  • LED-verlichting voetenruimte achter (wit of blauw) (alleen i.c.m. voor)
  • Mattenset velours
Van die instaplijsten weet ik nog steeds niet of ze nu standaard op de premium zitten of niet, zou het raar vinden als het niet zo is, in mijn proefrit zaten ze ook, maar zie het nergens staan.

En de voetenruimte verlichting achter (alleen aan bij geopende deuren) zal ik zelden nodig hebben, maar goed.

@jasjenl Dank voor de foto, ziet er goed uit die achterklep verlichting die komt wel van pas.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
JuG schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Ja is standaard in de Premium, net zoals in de N-Line.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHiyubZOzhmiFuvw2qlSa8otzmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ExyoSdDEU85sKoA8FHTSZaU4.png?f=fotoalbum_large

Top, je zou toch verwachten dat het in de prijslijst (zie bovenstaand overzicht) opgenomen zou zijn?

Accesoires kan je bestellen via de dealer, zie prijs met montage:
https://s7g10.scene7.com/...rochure-Hyundai-TUCSONpdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

Klippy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:52:
Zodra het over de Tucson gaat opeens leven in dit topic, zie wat mensen van hyundaiclubholland ook, grappig.

@JuG In NL zijn het accessoires ipv opties, die staan in de accessoirebrochure en inderdaad niet in de configurator online. Maar dat zie je bij meer merken. Wordt door de dealer gemonteerd en niet in de fabriek.
Maar bij mijn lease configurator stond het er wel bij.
Ja dat heb ik nu door haha. Ben er eens doorgegaan maar ik zie weinig opties waar ik geld voor zou neertellen. Als het in mijn leasebudget past, prima, maar meer ook niet eigenlijk. Het enige echt nuttige zou voor mij dat scheidingsrek zijn, maar dat kan ik nadien nog bijbestellen of via after market zoeken.

Deze opties stonden trouwens bij mij niet in de leasetool (Athlon) toen ik mijn N-Line Sky configureerde. Aangezien ik ze dus ook niet in de hyundai configurator zag staan heb ik er verder niet bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Had ik ook bij mijn huidige lease auto, ondanks dat het lease is gewoon zelf 2 accessoires besteld, oa een kofferbakmat. Origineel VW accessoire (wel in Duitsland gekocht voor 75% van de NL prijs) en inmiddels verkocht voor een tientje minder dan ik er voor betaald had.
Dus het kan altijd nog en als met wat geluk scheelt het je niet een veel in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Jammer dat de comfort en alles daarboven van de tucson wel wireless charging heeft, maar geen wireless carplay.

En de i-motion variant juist wel wireless carplay, maar geen wireless charging. Iemand ervaring met een dongle die goed werkt om wireless carplay te krijgen (apple)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

xminator schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:18:
Jammer dat de comfort en alles daarboven van de tucson wel wireless charging heeft, maar geen wireless carplay.

En de i-motion variant juist wel wireless carplay, maar geen wireless charging. Iemand ervaring met een dongle die goed werkt om wireless carplay te krijgen (apple)?
Komt doordat de I-Motion met een andere console (display van 8 inch) geleverd wordt en de andere modellen met een 10 inch display. Ben het wel eens met je dat het jammer is.

Ik overweeg ook een wireless dongle, maar ben nog op zoek naar een betrouwbare review van eentje die ook voor een schappelijke prijs te krijgen is. Daarnaast lees ik ook dat er dongles zijn die enkel carplay/Android auto bieden, maar niet beide, wat in mijn persoonlijke situatie weet onwenselijk is.

(Al moet ik eerst de auto nog eens krijgen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuG

JuG

xminator schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:18:

Locke_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:21:
[...]

Komt doordat de I-Motion met een andere console (display van 8 inch) geleverd wordt en de andere modellen met een 10 inch display. Ben het wel eens met je dat het jammer is.

Ik overweeg ook een wireless dongle, maar ben nog op zoek naar een betrouwbare review van eentje die ook voor een schappelijke prijs te krijgen is. Daarnaast lees ik ook dat er dongles zijn die enkel carplay/Android auto bieden, maar niet beide, wat in mijn persoonlijke situatie weet onwenselijk is.

(Al moet ik eerst de auto nog eens krijgen)
Ik zou er geen geld aan uitgeven, ik hoor vaak negatieves reacties ivm wireless carplay, zelfs in wagens waarbij het standaard is voorzien. Ook bij de Tucson heb ik hier al klachten over gehoord en dan praat ik nog niet eens over die Chinese aftermarket brol apparaatjes.

- Het is laggy vs bedrade carplay
- Je moet je telefoon bij langere ritten op de wireless charger leggen (waardoor die weer gaat oververhitten).
- Indien je je telefoon zou inpluggen om dat op te lossen heb je hetzelfde effect als wanneer je bedrade carplay zou gebruiken.
- Hij gebruikt de laatst verbonden telefoon, dus als je samen met je vrouw de wagen instapt zal je daar eerst nog even naar moeten kijken.

Het heeft alleen maar nadelen mijn inziens, daarom ben ik dus ook enorm blij dat zowel mijn huidige Kia als mijn bestelde Tucson bedrade carplay hebben en geen wireless. Ik heb een heel kort kabeltje van 10-15cm in de wagen zitten (op amazon gekocht). Ik stap in, plug het in en ik heb geen zorgen. Bedrade carplay is echt superieur aan de wireless versie (tot op heden) en de wireless versie is imo één van de meest overschatte features op een wagen.

[ Voor 56% gewijzigd door JuG op 26-07-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:43
JuG schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:39:
Ik heb een heel kort kabeltje van 10-15cm in de wagen zitten (op amazon gekocht).
Heb je toevallig een linkje naar het betreffende kabeltje? Ik gebruik nu een reguliere (opgerold met klittenband) maar een korter kabeltje zou nog beter zijn. Al ben ik altijd huiverig met al die 1001 merken, dus als iemand een werkende tip heeft. ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG

JuG

Fanatix schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar het betreffende kabeltje? Ik gebruik nu een reguliere (opgerold met klittenband) maar een korter kabeltje zou nog beter zijn. Al ben ik altijd huiverig met al die 1001 merken, dus als iemand een werkende tip heeft. ;)
Ik heb er twee in de wagen, eentje van Belkin (15cm) en eentje van Anker (30cm). Werken allebei prima, de iets langere gebruikt mijn vrouw soms om haar iPhone mee op te laden (maar werkt ook prima voor carplay).

https://www.amazon.nl/gp/...itle_o07_s00?ie=UTF8&th=1

https://www.amazon.nl/Bel...e-Ladekabel/dp/B084MZR8F6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gaaf een Hyundai topic, was nog niet op de hoogte van het bestaan hiervan. Zelf alweer 2 jaar de trotse eigenaar van een 2019 i30 Fastback N-Line.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mALfHiCXauI8fWqLtgmzEs2dNm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qohSW7DzP1No4zdFxpZ57xZ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een fantastische en prachtige auto en rij er van af dag 1 met vele plezier in rond. Wel heb ik af en toe last van stotteren van de motor. Merk vooral dat het vaker voorkomt in de winter / vlak voor de volgende onderhoudsbeurt. Alsof er een jaar aan vervuiling in het blok ophoopt waardoor dit euvel naar boven komt. Lees hier dat anderen dit ook hebben/hadden hoe is dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
[...]

[...]

Ik zou er geen geld aan uitgeven, ik hoor vaak negatieves reacties ivm wireless carplay, zelfs in wagens waarbij het standaard is voorzien. Ook bij de Tucson heb ik hier al klachten over gehoord en dan praat ik nog niet eens over die Chinese aftermarket brol apparaatjes.

- Je moet je telefoon bij langere ritten op de wireless charger leggen (waardoor die weer gaat oververhitten).
- Indien je je telefoon zou inpluggen om dat op te lossen heb je hetzelfde effect als wanneer je bedrade carplay zou gebruiken.
- Hij gebruikt de laatst verbonden telefoon, dus als je samen met je vrouw de wagen instapt zal je daar eerst nog even naar moeten kijken.

Het heeft alleen maar nadelen mijn inziens, daarom ben ik dus ook enorm blij dat zowel mijn huidige Kia als mijn bestelde Tucson bedrade carplay hebben en geen wireless. Ik heb een heel kort kabeltje van 10-15cm in de wagen zitten (op amazon gekocht). Ik stap in, plug het in en ik heb geen zorgen. Bedrade carplay is echt superieur aan de wireless versie (tot op heden) en de wireless versie is imo één van de meest overschatte features op een wagen.
Daar heb je dan wel gelijk in. Heb jij het wireless chargen dan ook uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Thanks, hier kan ik iets mee. Ik heb in mijn huidige auto ook twee korte kabeltjes (voor iPhone en Android), dat werkt inderdaad erg goed, al zijn die korte draadjes wel erg gevoelig voor draadbreuken (maar dat kan ook aan mij liggen :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG

JuG

xminator schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:22:
[...]

Daar heb je dan wel gelijk in. Heb jij het wireless chargen dan ook uitstaan?
Mijn huidige Kia heeft geen wireless charger, maar dat vind ik helemaal niet erg aangezien ik Carplay bedraad gebruik. In de Tucson zou ik mijn iPhone dus ook niet op het schuine oppervlak leggen, maar net ervoor als ik Carplay gebruik. Ik zou de wireless charger eventueel wel gebruiken als passagier (nadeel van een vrouw die ook heel graag rijdt 🤣). Maar dan heb ik meestal mijn gsm in mijn handen om me bezig te houden, dus hoeveel heb je er dan aan?!

Als ik dus eerlijk ben, dit soort wireless features doen mij meestal niets. Het ziet er fancy uit, maar het is vaker minder efficient en na een tijdje merk je op dat het eigenlijk niet zo goed werkt.
Locke_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Thanks, hier kan ik iets mee. Ik heb in mijn huidige auto ook twee korte kabeltjes (voor iPhone en Android), dat werkt inderdaad erg goed, al zijn die korte draadjes wel erg gevoelig voor draadbreuken (maar dat kan ook aan mij liggen :+)
Ik gebruik al jaren kabeltjes van Belkin of Anker, ook in mijn vorige wagens. Ik heb eigenlijk meer pech met de originele Apple kabels, die lijken het meestal geen jaar uit te houden 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:28:

Ik gebruik al jaren kabeltjes van Belkin of Anker, ook in mijn vorige wagens. Ik heb eigenlijk meer pech met de originele Apple kabels, die lijken het meestal geen jaar uit te houden 🤣
Die ga ik ook maar eens bestellen dan als mijn huidige overleden zijn 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Wat ik over bovenstaande 'discussie' over wireless features nog wil toevoegen: ik merk bij mijn iPhone 8 dat het draadloos opladen in mijn Tucson zo traag gaat, dat ik me afvraag of, als ik deze tijdens het rijden ook zou gebruiken voor bijv navigeren, deze alsnog niet zou leeglopen als hij ook met wireless carplay verbonden zou zijn. Dus in dat opzicht denk ik dat je niet veel mist aan het ontbreken van wireless carplay.

Ik moet hierbij opmerken dat ik carplay tot nog toe helemaal niet gebruikt heb, ik gebruik voor navigeren vooralsnog gewoon de navigatie van de auto zelf en alhoewel die zeker op bepaalde punten minder is dan bijv google maps, voldoet het over het algemeen wel. En andere functies van carplay heb ik tot nog toe niet echt nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Nu online
drBunhead schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:30:
Gaaf een Hyundai topic, was nog niet op de hoogte van het bestaan hiervan. Zelf alweer 2 jaar de trotse eigenaar van een 2019 i30 Fastback N-Line.

[Afbeelding]

Het is een fantastische en prachtige auto en rij er van af dag 1 met vele plezier in rond. Wel heb ik af en toe last van stotteren van de motor. Merk vooral dat het vaker voorkomt in de winter / vlak voor de volgende onderhoudsbeurt. Alsof er een jaar aan vervuiling in het blok ophoopt waardoor dit euvel naar boven komt. Lees hier dat anderen dit ook hebben/hadden hoe is dit opgelost?
Je hebt waarschijnlijk de 1.4 motor, daar zou dat euvel minder moeten voorkomen. Bij de 1.0 schijnt dit euvel vaker voor te komen en voor mij reden om mijn toenmalige auto (i30 wagen 1.0 uit 2019) te vervangen door een Ioniq Hybrid 1.6. Die laatste heeft hier geen last van (afkloppen). De ix35 die ik daarvoor had ook een 1.6 en ook daar had ik deze problemen niet.

De dealer "lost" het trouwens op door reinigingsmiddel bij je benzine te doen, maar dat was voor mijn toenmalige auto maar telkens een tijdelijke fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dvdheiden schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Je hebt waarschijnlijk de 1.4 motor, daar zou dat euvel minder moeten voorkomen. Bij de 1.0 schijnt dit euvel vaker voor te komen en voor mij reden om mijn toenmalige auto (i30 wagen 1.0 uit 2019) te vervangen door een Ioniq Hybrid 1.6. Die laatste heeft hier geen last van (afkloppen). De ix35 die ik daarvoor had ook een 1.6 en ook daar had ik deze problemen niet.

De dealer "lost" het trouwens op door reinigingsmiddel bij je benzine te doen, maar dat was voor mijn toenmalige auto maar telkens een tijdelijke fix.
Ik heb inderdaad de 1.4, tot dusver is het een jaarlijks fenomeen wat inderdaad "opgelost" wordt door de toevoegingen in de benzine. Hoopte alleen op een meer permanente fix, al stoort het mij nog niet dusdanig dat ik de auto ervoor weg ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

jasjenl schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:58:
Wat ik over bovenstaande 'discussie' over wireless features nog wil toevoegen: ik merk bij mijn iPhone 8 dat het draadloos opladen in mijn Tucson zo traag gaat, dat ik me afvraag of, als ik deze tijdens het rijden ook zou gebruiken voor bijv navigeren, deze alsnog niet zou leeglopen als hij ook met wireless carplay verbonden zou zijn. Dus in dat opzicht denk ik dat je niet veel mist aan het ontbreken van wireless carplay.

Ik moet hierbij opmerken dat ik carplay tot nog toe helemaal niet gebruikt heb, ik gebruik voor navigeren vooralsnog gewoon de navigatie van de auto zelf en alhoewel die zeker op bepaalde punten minder is dan bijv google maps, voldoet het over het algemeen wel. En andere functies van carplay heb ik tot nog toe niet echt nodig gehad.
In wagens zitten meestal geen snelle Qi laders, ergens tussen de 5 tot 10W max. Dus veel moet je er ook niet van verwachten. Trouwens, iPhones laden via externe Qi-laders maar sowieso met max 7.5W op, enkel via de officiële Magsafe lader van Apple zelf haal je 15W. Androids halen wel snellere draadloze laadtijden, maar het is verre van goed te noemen voor je batterij en de andere componenten in je telefoon. Zelfs bij 15W laden via Magsafe merk je al dat je toestel heet wordt, laat staan bij snellere laadtijden zoals bv een OnePlus die tot 50W draadloos kan laden.

Voor korte ritten en om een paar percentjes bij te vullen is het mooi, maar echt functioneel is het niet. Dus dan ga je je toesten inpluggen als je écht wil laden en kan je dus ook beter gewoon Carplay via die manier gebruiken ipv draadloos. Ik gebruik Carplay wel constant, standaard navi in wagens trekt meestal op niets en als je eenmaal Waze of Flitsmeister gewend bent is het moeilijk om terug te gaan.

De enige reden waarom ik de standaard navi zou gebruiken is de Auto Cruise Control feature (dus automatisch versnellen/vertragen in bochten bv) en snelheidsbordherkenning tijdens het navigeren (dus de CC-snelheid aanpassen zodra er een nieuw snelheidsbord staat).

Maar die features zal ik eerst moeten uittesten zodra ik mijn Tucson ontvang, het verleden leert me dat er altijd wel addertjes onder het gras zitten :p

[ Voor 5% gewijzigd door JuG op 27-07-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

JuG schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:04:
[...]
De enige reden waarom ik de standaard navi zou gebruiken is de Auto Cruise Control feature (dus automatisch versnellen/vertragen in bochten bv) en snelheidsbordherkenning tijdens het navigeren (dus de CC-snelheid aanpassen zodra er een nieuw snelheidsbord staat).

Maar die features zal ik eerst moeten uittesten zodra ik mijn Tucson ontvang, het verleden leert me dat er altijd wel addertjes onder het gras zitten :p
Ik gebruik de cruise control op zich best veel, maar hoe dat automatisch aanpassen van de snelheid aan de hand van de navigatie nu precies zou moeten werken heb ik nog niet helemaal door. Meestal zet ik de cruise control net iets hoger dan de toegestane snelheid (bijv. 104 waar je 100 mag) en dan houdt ie gewoon 104 vast en gaat ie niet vertragen naar 100 of zo, ook als er net een bord is geweest waar een andere snelheid op stond. Bovendien werkt die borden herkenning ook niet echt goed als er bijv zo'n dubbel bord staat met twee snelheden (100 overdag, 120 na 19.u).

Ik heb wel eens gemerkt dat bij het nemen van een afslag vanaf de snelweg die gevolgd werd door een bocht, de auto heel erg sterk afremde, zelfs tot onder de 70. Dat was dan misschien wel de aanbevolen snelheid voor die bocht, maar ten opzichte van de rest van het verkeer was dat wel een slakkegangetje, dus toen heb ik alsnog zelf gas bijgegeven, om een beetje op snelheid te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

jasjenl schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Ik gebruik de cruise control op zich best veel, maar hoe dat automatisch aanpassen van de snelheid aan de hand van de navigatie nu precies zou moeten werken heb ik nog niet helemaal door. Meestal zet ik de cruise control net iets hoger dan de toegestane snelheid (bijv. 104 waar je 100 mag) en dan houdt ie gewoon 104 vast en gaat ie niet vertragen naar 100 of zo, ook als er net een bord is geweest waar een andere snelheid op stond. Bovendien werkt die borden herkenning ook niet echt goed als er bijv zo'n dubbel bord staat met twee snelheden (100 overdag, 120 na 19.u).

Ik heb wel eens gemerkt dat bij het nemen van een afslag vanaf de snelweg die gevolgd werd door een bocht, de auto heel erg sterk afremde, zelfs tot onder de 70. Dat was dan misschien wel de aanbevolen snelheid voor die bocht, maar ten opzichte van de rest van het verkeer was dat wel een slakkegangetje, dus toen heb ik alsnog zelf gas bijgegeven, om een beetje op snelheid te blijven.
Ja exact, in theorie klinken dit soort features heel mooi maar in realiteit kan het dus wel tegensteken. Daarom neem ik die dingen met een korreltje zout, vaak gaan ze je zelfs irriteren ipv dat het een toevoeging is, kijk maar naar lane assist bij veel wagens zoals bv mijn Kia Ceed SW. Dat werkt enkel goed in perfecte omstandigheden, het staat dus meestal uit.

Ik hoop dat dat bv dan wel goed werkt bij Tucson :)

[ Voor 4% gewijzigd door JuG op 27-07-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Van wat ik gelezen heb werkt het enkel als je de precieze snelheid hebt ingesteld, dus 100 ipv 104. Je zou dan in het klokkendisplay “auto” moeten zien staan ipv het CC icoon.

Maar dat is pure theorie, want ik heb ook nog niets om mee te testen 🤣😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Locke_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:50:
[...]

Van wat ik gelezen heb werkt het enkel als je de precieze snelheid hebt ingesteld, dus 100 ipv 104. Je zou dan in het klokkendisplay “auto” moeten zien staan ipv het CC icoon.

'Auto' zie ik ook wel eens staan, maar niet alleen als ik exact de toegestane snelheid heb ingesteld volgens mij. Maar ik zal dat nog eens wat beter testen.
In ieder geval is adaptieve cruise control wel echt een briljante uitvinding, want dat je automatisch afremt en weer versnelt afhankelijk van wat je voorganger doet werkt wel erg fijn naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:53:
[...]

'Auto' zie ik ook wel eens staan, maar niet alleen als ik exact de toegestane snelheid heb ingesteld volgens mij. Maar ik zal dat nog eens wat beter testen.
In ieder geval is adaptieve cruise control wel echt een briljante uitvinding, want dat je automatisch afremt en weer versnelt afhankelijk van wat je voorganger doet werkt wel erg fijn naar mijn mening.
ACC en Lane assist heb ik nu ook op mijn Skoda, al is de lane assist erg slecht, zodra hij gaat corrigeren gaat ie slingeren tot je zelf ingrijpt. ACC is en blijft geweldig, zou niet graag zonder rijden eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Lane assist werkt op de Tucson best goed, je hoeft eigenlijk zelf amper meer te sturen, alhoewel de auto wel een waarschuwing geeft als je niet af en toe zelf bijstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Zou ook niet meer zonder ACC en Lane Assist kunnen denk ik. Lane Assist wellicht wel, maar ACC is toch een uitvinding. Je moet er even aan wennen in het begin en ook gewoon de auto wat meer afstand laten houden dan je anders misschien zou doen, maar het rijdt ook gewoon veel relaxter.
Soms even wat gas bijgeven in inhaal situaties waar de auto een iets te groot gat laat (en je ziet dat er auto's naar links willen) is nog altijd veel beter dan constant afremmen op normale CC omdat er weer iemand gaat inhalen of jij niet kan inhalen etc.

Zijn ook de features die ik wilde testen tijdens de proefrit. Nu is elk systemen wennen tov je huidige auto en een uurtje kort om dat volledig te ervaren, maar het werkte minimaal zo goed als in mijn VW zover ik zag.

@jasjenl Zover ik weet werkt die Cruise icm navigatie precies zoals je beschrijft, op- en afritten met een scherpe bocht ed. Dat werkt dan waarschijnlijk ook beter dan op verkeersteken herkenning, dus voor 10km/h past dat ding zich niet aan, maar wel in een scherpe afrit met advies 70 waar jij met 104 aan komt.
Zal ook niet altijd even handig zijn, maar is vast een instelling voor dus als hulpmiddel lijkt het me niet verkeerd.

Nog een vraag van mij: Kan iemand alvast vertellen of en hoe je de live verkeersinfo ziet en of dat alleen tijdens navigatie is?
Ik heb nu een VW abonnement daarvoor, daar zie ik altijd groene, oranje en rode hoofdwegen (zoals in Google maps) en past de navigatie zich daar vrij goed op aan. Ik ga waarschijnlijk de kaartweergave tussen de tellers missen, maar ik gebruik onbewust die verkeersdrukte toch best vaak ook tijdens het niet navigeren. In de stad even een andere weg nemen als die ander druk is bijv.
Kan dat in de Tucson ook? Kan er op YouTube bar weinig van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Klippy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:18:. Ik ga waarschijnlijk de kaartweergave tussen de tellers missen,
Idem, maar er is een kleine hoop dat deze in de toekomst nog wel beschikbaar komt in een update, meen ik mij van een Amerikaans Hyundai forum te herinneren. Zal eens kijken of ik die thread nog kan terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Locke_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:50:
[...]

Ik heb dit vandaag nog eens getest: het is dus inderdaad zo dat, als je de cruise control precies op de toegestane snelheid instelt, hij automatisch de CC snelheid aanpast aan de hand van wat op dat moment de toegestane snelheid is. De ingestelde snelheid wordt dan groen, net zoals de indicatie 'auto' (die indicatie staat er overigens ook als je een andere snelheid in hebt gesteld, alleen kleurt dan de snelheid zelf niet groen maar wit). Het werkt best aardig, ik reed op een weg waar je eerst 100 mocht en daarna 80 en de auto paste de snelheid mooi vanzelf aan.
Klippy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:18:
Nog een vraag van mij: Kan iemand alvast vertellen of en hoe je de live verkeersinfo ziet en of dat alleen tijdens navigatie is?
Ik heb nu een VW abonnement daarvoor, daar zie ik altijd groene, oranje en rode hoofdwegen (zoals in Google maps) en past de navigatie zich daar vrij goed op aan. Ik ga waarschijnlijk de kaartweergave tussen de tellers missen, maar ik gebruik onbewust die verkeersdrukte toch best vaak ook tijdens het niet navigeren. In de stad even een andere weg nemen als die ander druk is bijv.
Kan dat in de Tucson ook? Kan er op YouTube bar weinig van vinden.
Ik heb dit vandaag even gecheckt: standaard zie je dit niet, maar je kunt 'verkeersinformatie' wel aanzetten en dan krijgen de wegen afhankelijk van de drukte een ander kleurtje. Ik heb het nog niet heel uitgebreid getest, want ik zag pas dat je dit aan kon zetten toen ik al geparkeerd was, maar ik kan dat vanavond op de terugrit nog wel eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Cool, thanks @jasjenl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb dit vandaag nog eens getest: het is dus inderdaad zo dat, als je de cruise control precies op de toegestane snelheid instelt, hij automatisch de CC snelheid aanpast aan de hand van wat op dat moment de toegestane snelheid is. De ingestelde snelheid wordt dan groen, net zoals de indicatie 'auto' (die indicatie staat er overigens ook als je een andere snelheid in hebt gesteld, alleen kleurt dan de snelheid zelf niet groen maar wit). Het werkt best aardig, ik reed op een weg waar je eerst 100 mocht en daarna 80 en de auto paste de snelheid mooi vanzelf aan.

[...]
Ik heb dit vandaag even gecheckt: standaard zie je dit niet, maar je kunt 'verkeersinformatie' wel aanzetten en dan krijgen de wegen afhankelijk van de drukte een ander kleurtje. Ik heb het nog niet heel uitgebreid getest, want ik zag pas dat je dit aan kon zetten toen ik al geparkeerd was, maar ik kan dat vanavond op de terugrit nog wel eens checken.
Gaaf, thanks!

Vanmorgen weer een mail van Athlon gekregen dat de dealer 30 Juli niet gehaald heeft :o, nieuwe verwachting, 30 augustus...

Het is dat de bestelling stopzetten en een voorraadauto nemen zoveel duurder is, want het begint wel steeds interessanter te klinken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hm ja, ik kan me voorstellen dat je geduld zo onderhand begint op te raken.... Anderzijds zou ik het nu ook niet meer gaan annuleren als er nu nog een maand wordt toegezegd.

Ik heb die live verkeersinformatie gisteren bij mijn ritje van werk naar huis de hele tijd aan gehad maar aangezien het nergens druk was, heb ik het niet echt goed kunnen beoordelen. In ieder geval stonden er langs alle wegen een groen randje, dus ik neem aan dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

jasjenl schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:26:
Hm ja, ik kan me voorstellen dat je geduld zo onderhand begint op te raken.... Anderzijds zou ik het nu ook niet meer gaan annuleren als er nu nog een maand wordt toegezegd.
Die mail met het verzetten van een maand krijg ik al sinds februari, dus geloofwaardigheid daarvan is ondertussen 0. De dealer heeft ook nog geen chassisnummer, dus hij lijkt ook niet in productie te zijn vooralsnog.

Maar goed, de Skoda doet het op wat kleine dingetjes na prima dus het is niet dat ik niets heb.

De dealer gaf in ieder geval ook aan dat hij verschillende modellen op voorraad heeft (en bij verkoop ook heel snel weer een nieuwe voorraad auto krijgt), maar bestellingen slechts mondjesmaat binnen krijgt. Het zal aan mijn beperkte inzicht liggen, maar ik snap niet waarom Hyundai dat blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

Locke_ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

Die mail met het verzetten van een maand krijg ik al sinds februari, dus geloofwaardigheid daarvan is ondertussen 0. De dealer heeft ook nog geen chassisnummer, dus hij lijkt ook niet in productie te zijn vooralsnog.

Maar goed, de Skoda doet het op wat kleine dingetjes na prima dus het is niet dat ik niets heb.

De dealer gaf in ieder geval ook aan dat hij verschillende modellen op voorraad heeft (en bij verkoop ook heel snel weer een nieuwe voorraad auto krijgt), maar bestellingen slechts mondjesmaat binnen krijgt. Het zal aan mijn beperkte inzicht liggen, maar ik snap niet waarom Hyundai dat blijft doen.
Ik heb ook al een paar van die mails gehad, die wordt je snel beu ja :P

Ik heb ook nog maar eens mailtje gestuurd maar mijn contactpersoon bij de dealer, we zijn ondertussen weer een maand verder. Volgens zijn vorige mail, de maand waarin de auto zou aankomen in Rotterdam. Toch maar eens gevraagd of er nog wat nieuws te rapen valt.

Nu wat anders nemen omdat ik niet kan wachten ga ik ook niet doen, dat zou misschien een optie zijn als we de 12 maanden wachttijd voorbij gaan. Maar ik ken mezelf, als ik dan een N-Line op de weg zie sla ik mezelf voor het hoofd dat ik niet gewacht heb.

Maar vrolijker word ik er ook niet van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Ik heb ook al een paar van die mails gehad, die wordt je snel beu ja :P

Ik heb ook nog maar eens mailtje gestuurd maar mijn contactpersoon bij de dealer, we zijn ondertussen weer een maand verder. Volgens zijn vorige mail, de maand waarin de auto zou aankomen in Rotterdam. Toch maar eens gevraagd of er nog wat nieuws te rapen valt.

Nu wat anders nemen omdat ik niet kan wachten ga ik ook niet doen, dat zou misschien een optie zijn als we de 12 maanden wachttijd voorbij gaan. Maar ik ken mezelf, als ik dan een N-Line op de weg zie sla ik mezelf voor het hoofd dat ik niet gewacht heb.

Maar vrolijker word ik er ook niet van |:(
Ik weet niet welke dealer jij hebt, maar door broekhuis Zwolle wordt je in ieder geval van het kastje naar de muur gestuurd. Belde ze vanmiddag met de vraag of ze het fabriek-ordernummer voor mij hebben zodat Hyundai NL kan uitzoeken wat de vertraging in dit geval is. Krijg ik als antwoord dat Athlon dit heeft en niet zij, alsof Athlon het direct bij de fabriek heeft besteld 8)7.zelfs Hyundai NL zegt dat de dealer deze gegevens heeft, maar krijgen doe ik ze niet…

Verder ben ik het wel met je eens hoor, maar het begint weer aardig te frustreren nu ik vanmiddag een buurman met zijn vandaag geleverde nieuwe Tucson zag thuiskomen, die in Februari besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Wat ook vervelend is, is weten dat je nieuwe tucson er is maar dat je eerst nog op vakantie gaat voordat je hem gaat ophalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

xminator schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:56:
Wat ook vervelend is, is weten dat je nieuwe tucson er is maar dat je eerst nog op vakantie gaat voordat je hem gaat ophalen ;(
Hmm dat is nog vervelender inderdaad, maar andersom, goeie reden om na de vakantie thuis te komen 😉😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

En vanmorgen al weer bericht dat 30/8 niet gehaald gaat worden, maar dat het misschien 30/9 wordt.

Ik heb de Athlon maar eens gevraagd te achterhalen waarom de auto zelfs nog niet-bindend productie is genomen, ze gaan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
xminator schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:56:
+1 hier.... Dealer belde vorige week, maar kan/wil hem pas na de vakantie in ontvangst nemen. Afwachten dus.

Ik zag dat er ook een specifiek Tucson topic gestart was?
Het grote Hyundai Tucson topic

[ Voor 29% gewijzigd door Hmmbob op 03-08-2022 11:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

Locke_ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

Ik weet niet welke dealer jij hebt, maar door broekhuis Zwolle wordt je in ieder geval van het kastje naar de muur gestuurd. Belde ze vanmiddag met de vraag of ze het fabriek-ordernummer voor mij hebben zodat Hyundai NL kan uitzoeken wat de vertraging in dit geval is. Krijg ik als antwoord dat Athlon dit heeft en niet zij, alsof Athlon het direct bij de fabriek heeft besteld 8)7.zelfs Hyundai NL zegt dat de dealer deze gegevens heeft, maar krijgen doe ik ze niet…

Verder ben ik het wel met je eens hoor, maar het begint weer aardig te frustreren nu ik vanmiddag een buurman met zijn vandaag geleverde nieuwe Tucson zag thuiskomen, die in Februari besteld is.
De dealer waarbij ze mijn wagen hebben besteld is Content Autogroep Eindhoven, maar ik krijg ook weinig tot geen informatie.

Één van mijn achterburen heeft sinds begin mei ook een nieuwe Tucson PHEV, hij vertelde me dat hij er 9 maanden op heeft gewacht (dus ik neem aan ergens in augustus besteld vorig jaar). Ik zit nog niet aan 9 maanden dus ik mag nog niet klagen, maar het is gewoon niet leuk nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG

JuG

Hmmbob schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

+1 hier.... Dealer belde vorige week, maar kan/wil hem pas na de vakantie in ontvangst nemen. Afwachten dus.

Ik zag dat er ook een specifiek Tucson topic gestart was?
Het grote Hyundai Tucson topic
Klopt, ik heb dat onderwerp aangemaakt omdat de Tucson toch één van de populairste wagens in zijn segment is en er was nog geen specifiek onderwerp. Misschien is het wel leuk als we de Tucson posts daar plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Klopt, ik heb dat onderwerp aangemaakt omdat de Tucson toch één van de populairste wagens in zijn segment is en er was nog geen specifiek onderwerp. Misschien is het wel leuk als we de Tucson posts daar plaatsen :)
Goed idee _/-\o_ , ik had hem nog niet gezien maar ik bookmark hem gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Weet iemand hier toevallig hoe lang de levertijd bedraagt van een Hyundai i20 Comfort MHEV? Ik zag deze bij de ANWB.

Ik vind de I20 namelijk erg leuk, maar als het extreem lang duurt dan kan ik beter naar iets zoeken om te leasen dat op kortere termijn geleverd wordt.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

TheBlackestCrow schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:20:
Weet iemand hier toevallig hoe lang de levertijd bedraagt van een Hyundai i20 Comfort MHEV? Ik zag deze bij de ANWB.

Ik vind de I20 namelijk erg leuk, maar als het extreem lang duurt dan kan ik beter naar iets zoeken om te leasen dat op kortere termijn geleverd wordt.
Levertijden is puur gokken, als ie op voorraad ergens is dan duurt het een paar weken, als het gefabriceerd moet worden kan het rustig een jaar duren.

Gezien dit private lease is, zou het ook nog kunnen dat de ANWB hem zelf in een besloten voorraad heeft.

Bel ze (ANWB) anders gewoon even, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
De levertijd bij de ANWB bedroeg zes tot acht maanden.

Ik heb gelukkig nog een Hyundai I20 Comfort MHEV Premium occasion van net een jaar oud kunnen vinden die werd aangeboden als private lease auto. De levertijd is binnen drie weken.

Alleen vraag ik mij nu af hoe het zit met Bluelink. Is dit overdraagbaar naar de tweede eigenaar/persoon die least?

Ik zie dat het abonnement volgens Hyundai de eerste vijf jaar kosteloos is en de auto is amper één jaar oud. Ik zie verder ook nergens prijzen van wat dit abonnement na die vijf jaar zou moeten kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG

JuG

TheBlackestCrow schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:15:
De levertijd bij de ANWB bedroeg zes tot acht maanden.

Ik heb gelukkig nog een Hyundai I20 Comfort MHEV Premium occasion van net een jaar oud kunnen vinden die werd aangeboden als private lease auto. De levertijd is binnen drie weken.

Alleen vraag ik mij nu af hoe het zit met Bluelink. Is dit overdraagbaar naar de tweede eigenaar/persoon die least?

Ik zie dat het abonnement volgens Hyundai de eerste vijf jaar kosteloos is en de auto is amper één jaar oud. Ik zie verder ook nergens prijzen van wat dit abonnement na die vijf jaar zou moeten kosten?
Normaal kan je zelf de wagen toevoegen via een QR code in het infotainmentscherm. Maar moest dit niet lukken om ene of andere reden zal een dealer je zeker kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
JuG schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Normaal kan je zelf de wagen toevoegen via een QR code in het infotainmentscherm. Maar moest dit niet lukken om ene of andere reden zal een dealer je zeker kunnen helpen.
Dat klinkt redelijk simpel om te doen. Bedankt voor de hulp :)

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste