gratis, klopt. Echter gebeurt dat pas bij de volgende beurt
Erg gaaf. Van harte! Zelf lang een Civic type r EP3 gehad. Voordeel van die auto en die van jou: veel rijplezier, maar toch de betrouwbaarheid en relatief lage kosten tov een gti BMW 1.25/1.30 etc. Geniet ervan!Propane schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:42:
Ik zie dat dit topic niet zo druk is. Maar goed, ik ben zelf sinds kort eigenaar van een i30N, in Engine Red en uiteraard met Performance Pack voor 275pk. Ik heb de luxe dat een auto voor mij extra is. Ik kan zowel naar m'n werk als door de hele stad hier met openbaar vervoer dat niet verschrikkelijk is, of zelfs gewoon lopend. Dus zocht ik naar een auto die een lach op m'n gezicht kan toveren, en dat doet deze Hyundai ontzettend goed.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hallo, zijn er hier ook mensen met een i30 die problemen hebben (gehad) met de startblokkering?
Klopt update zijn gratis bij onderhoud door de dealer.Deadsy schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:05:
[...]
De nav updates zijn bij Huyndai gratis.
De Apple/Android updates kun je dacht ik zelf doen en de andere dacht ik door de dealer.
Echter pleeg ik 0 onderhoud aan de auto ( nieuw gekocht in 2014) ik koop meestal via (de bekende Nederlandse marktpl.) een update betaal er rond de €30,- voor.
Op een USB stick zetten en in de USB poort van je auto stoppen, na ongeveer 1,5 uur is die klaar, alle kaarten bijgewerkt + fimware van radio/navigatie en Bluetooth.
Weet iemand wat die 2 ronde rode "lampen"? zijn onderaan de i10?

Zijn er mensen met een Ioniq hybrid? Wat bevalt er goed en wat minder?
Ik heb nu een Auris hybrid uit 2013 en overweeg een overstap.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Verwijderd
Ik heb er een. Het 2018 premium model. Naar de Auris heb ik ook gekeken maar die viel eigenlijk gelijk af door het ontbreken van ACC (adaptive cc). Heb wel in de Lexus CT200h gereden. Erg fine auto en ik had geen enkel probleem met de cvt automaat.Videopac schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:33:
Het verschil zit hem dus in de aandrijflijn. Waar de Auris een cvt automaat heeft heeft de Ioniq hybrid een automaat met dubbele koppeling. Ik vind dat fijn, soepel en snel werken. De overgang tussen EV en verbranding merk je ook niet. Je kan daar verder niets aan instellen de auto kiest zelf wat en wanneer mbt de aandrijflijn. De auto is voor zijn klasse niet ontzettend stil als je rijd maar ook niet luidruchtig, valt in de middenmoot denk ik. Verder is de auto ontzettend dik uitgerust. ACC, stoel en stuur verwarming, achterbanverwarming en voorstoel koeling. 2 zones climate control, open dakje en wat ik vooral fijn vind is het navigatiesysteem/autoradio. Het audiosysteem met subwoofer is prima. Wat me ook zeer beviel was de leaseprijs van 695 per maand inclusief brandstof op basis vaan 4 jaar 160.000km. Geen enkele andere auto met soortgelijke uitrusting kwam ook maar in de buurt.
IS het allemaal koek en ei, nee natuurlijk niet. Ondanks dat het voor mij als bestuurder een behoorlijk ruime auto is en de achterbak meer dan groot genoeg kunnen personen van 2 meter moeilijk achterin zitten ivm hoofdruimte. Nu is dat bij mij nog niet voorgekomen maar het zou dus vervelend kunnen zijn. De upgrade naar grotere velgen is de behoorlijke verhoging van leaseprijs niet waard, maar ik rij nu dus met 15 inch velgen met speciale wieldoppen (iets met luchtweerstand). Voordeel daarvan was wel dat een setje sneeuwkettingen slechts 23 euro koste. En ik moest erg wennen aan het gegeven Hyundai te rijden. Die in mijn hart had ik liever een volle Mazda 3 oid maar dat scheelde gewoon te veel geld.
Mijn tip is om gewoon eens te gaan proefrijden. Ik was gelijk overtuigd dat dit voor mij meer dan voldoende was.
Ik rijd nu sinds 6/2018 een nieuwe hybrid comfort. Uitrusting is idd riant te noemen. Vreemd genoeg ontbreken de verwarmde buitenspiegels. Die heb ik de afgelopen winter wel gemist. Hij rijdt lekker, het interieur is sober maar voldoet. De stoelen zitten ok, maar zijn niet overdreven comfortabel. Het feit dat ik het over deze relatieve kleinigheden hebt zegt het wel; het is een auto met veel ‘bang for the buck’. Of het wat voor jou is is idd een kwestie van een proefrit maken. Heb je dat inmiddels al gedaan?Videopac schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:33:
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Dank voor je reactie. Ik heb besloten nog even door te rijden in mijn Auris.peacelord schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:47:
[...]
Ik rijd nu sinds 6/2018 een nieuwe hybrid comfort. Uitrusting is idd riant te noemen. Vreemd genoeg ontbreken de verwarmde buitenspiegels. Die heb ik de afgelopen winter wel gemist. Hij rijdt lekker, het interieur is sober maar voldoet. De stoelen zitten ok, maar zijn niet overdreven comfortabel. Het feit dat ik het over deze relatieve kleinigheden hebt zegt het wel; het is een auto met veel ‘bang for the buck’. Of het wat voor jou is is idd een kwestie van een proefrit maken. Heb je dat inmiddels al gedaan?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
En hoe bevalt de auto na deze een tijdje in bezit te hebben?Propane schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:42:
Ik zie dat dit topic niet zo druk is. Maar goed, ik ben zelf sinds kort eigenaar van een i30N, in Engine Red en uiteraard met Performance Pack voor 275pk. Ik heb de luxe dat een auto voor mij extra is. Ik kan zowel naar m'n werk als door de hele stad hier met openbaar vervoer dat niet verschrikkelijk is, of zelfs gewoon lopend. Dus zocht ik naar een auto die een lach op m'n gezicht kan toveren, en dat doet deze Hyundai ontzettend goed.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor het vrouwtje gisteren de bestelling gedaan voor de i10 Premium in Star Dust met nog een rits aan accessoires. Zal waarschijnlijk in Mei bij de dealer binnen komen.
Hier in Hellevoetsluis staat een i30n te koop. Kom ik erachter dat dit het demo model is geweest die Autoweek heeft weten te crashen eind 2017 in de sneeuw. Dat ze die nog hebben weten op te lappen....
[ Voor 29% gewijzigd door Vissa66 op 10-03-2019 03:16 ]
M3P 24'
Ik denk dat ik mijn getz binninkort eens ga proberen te verkopen.
ik kom er achter dat ie alweer bijna toe is aan een nieuwe distributieriem. ik was niet van plan die elke 1.5 jaar te vervangen (ik rij veel kilometers)
Maar goed, verder geen klachten. dus mocht ik geen goede vervanger vinden hou ik m gewoon
ik kom er achter dat ie alweer bijna toe is aan een nieuwe distributieriem. ik was niet van plan die elke 1.5 jaar te vervangen (ik rij veel kilometers)
Maar goed, verder geen klachten. dus mocht ik geen goede vervanger vinden hou ik m gewoon
ora et labora
Sinds enkele weken ook eigenaar van een Hyundai en daarom zal ik mij ook even in dit, niet al te drukke, topic melden. Het slachtoffer is een Santa Fe 2.7 V6 geworden uit 2007. Zilvergrijs met leren bekleding en verder de meeste opties wel. Bij aanschaf 140.000 op de teller. Het volgende er inmiddels aan gedaan:
- Android radio/navigatie systeem ingebouwd met achteruitrij camera (aanrader)
- Set 18" velgen met nieuwe zomerbanden gekocht (er lagen winterbanden op de originele 17"velgen op)
- Vialle LPI installatie laten inbouwen. Gezien de ongeveer 40.000 km per jaar die ik rij, is die snel terugverdiend. Tot nu toe loopt de auto uitstekend op gas.
Hopelijk ga ik er nog een tijdje plezier aan beleven. Het is voor mij de eerste niet-Europese auto, na o.a. Opel, Renault, 5x Volvo, Ford en BMW. Als er bijzonderheden zijn, meld ik mij
- Android radio/navigatie systeem ingebouwd met achteruitrij camera (aanrader)
- Set 18" velgen met nieuwe zomerbanden gekocht (er lagen winterbanden op de originele 17"velgen op)
- Vialle LPI installatie laten inbouwen. Gezien de ongeveer 40.000 km per jaar die ik rij, is die snel terugverdiend. Tot nu toe loopt de auto uitstekend op gas.
Hopelijk ga ik er nog een tijdje plezier aan beleven. Het is voor mij de eerste niet-Europese auto, na o.a. Opel, Renault, 5x Volvo, Ford en BMW. Als er bijzonderheden zijn, meld ik mij
Heb je er een foto van?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Je quote/vraag compleet gemist in m'n notificaties, sorry. Bevalt nog steeds prima. Ik heb hem ondertussen dus bijna een jaar, en slechts iets meer dan 5000km gereden (zoals ik al zei, de auto is een luxe, niet een noodzakelijkheid en de meeste ritten zijn voor fun). Elke keer dat ik hem rij nog een lach op m'n gezicht, voornamelijk met het geluid. Qua vier cylinders zijn er niet veel die beter klinken naar mijn mening.Vissa66 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:46:
[...]
En hoe bevalt de auto na deze een tijdje in bezit te hebben?
Verbruik is natuurlijk wel relatief hoog omdat ik voornamelijk stads kilometers maak, en buiten de stad is er weinig politie/flitspalen dus daar ga ik enigzins los (binnen de limieten van gezond verstand uiteraard
In de winter een set Vredestein winterbanden op de 19" fabrieksvelgen gezet en dat ging ook prima door toch flinke lagen sneeuw en ijs.
Ik denk dat er momenteel niet echt een betere hot-hatch op de markt is als je kijkt naar rijplezier en prijs. Als er een AWD en "flappy paddle gearbox" versie uitkomt dan ga ik die ook serieus bekijken.
Nu ruim 1.5 week in bezit van een Hyundai i30 wagon uit 2012. Het is een 1.6 GDI business edition.
Komende van een Getz is dit een hele stap qua ruimte en auto. Met een kleintje op komst, is het geen overbodige luxe. Tot nu toe heel blij met de auto. Nog maar een paar honderd kilometer gereden... maar alles werkt goed en logisch. Navigatie heeft bij de aflevering nog een update gehad en doet het prima. Werkt vlot en makkelijk voor een 6/7 jaar oud systeem.
Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid. Auto heeft net een ton gelopen... de ervaringen van andere gebruikers van dit model, geven in ieder geval goede moed!
Komende van een Getz is dit een hele stap qua ruimte en auto. Met een kleintje op komst, is het geen overbodige luxe. Tot nu toe heel blij met de auto. Nog maar een paar honderd kilometer gereden... maar alles werkt goed en logisch. Navigatie heeft bij de aflevering nog een update gehad en doet het prima. Werkt vlot en makkelijk voor een 6/7 jaar oud systeem.
Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid. Auto heeft net een ton gelopen... de ervaringen van andere gebruikers van dit model, geven in ieder geval goede moed!
[ Voor 7% gewijzigd door RvP32 op 12-06-2019 10:43 ]
Mooi zo! Foto?RvP32 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:02:
Nu ruim 1.5 week in bezit van een Hyundai i30 wagon uit 2012. Het is een 1.6 GDI business edition.
Komende van een Getz is dit een hele stap qua ruimte en auto. Met een kleintje die op komst is. Geen overbodige luxe. Tot nu toe heel blij met de auto. Nog maar een paar honderd kilometer gereden... maar alles werkt goed en logisch. Navigatie heeft bij de aflevering nog een update gehad en doet het prima. Werkt vlot en makkelijk voor een 6/7 jaar oud systeem.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ze heeft hem zaterdag opgehaald.
Ze is er blij mee. Wel een heel stuk meer auto dan het Aygo'tje.
M3P 24'
Zal eens een foto maken. Helemaal nog niet gedaan. Hij is trouwens wit. Behoorlijk makkelijk vies te krijgen....
Edit: Foto die mijn vrouw gemaakt heeft na de testrit:

[ Voor 17% gewijzigd door RvP32 op 12-06-2019 10:42 ]
is dit voor hyundai ook beschikbaar?
Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Hierbij dan eindelijk een afbeelding:

Er zitten inmiddels wel andere (18 inch) velgen onder. Dit zijn de winterbanden. Wat ik er verder aan heb gedaan:
Vialle LPI installatie met 83 liter onderbouw tank
Android radio/navigatie systeem met achteruitrij camera ingebouwd (werkt super)
Door de garage is de katalysator vervangen (garantie).

Er zitten inmiddels wel andere (18 inch) velgen onder. Dit zijn de winterbanden. Wat ik er verder aan heb gedaan:
Vialle LPI installatie met 83 liter onderbouw tank
Android radio/navigatie systeem met achteruitrij camera ingebouwd (werkt super)
Door de garage is de katalysator vervangen (garantie).
[ Voor 60% gewijzigd door JoostvdB1974 op 19-06-2019 16:58 ]
De verkoopplannen van mijn getz zijn van de baan, en hij rijdt nu op lpg.
alleen wel jammer dat gisteren de airco pomp kapot is gegaan. wordt volgende maand vervangen.
maar ik moet nu 3 weken zonden airco rijden, nu het net zo lekker weer aan het worden is
alleen wel jammer dat gisteren de airco pomp kapot is gegaan. wordt volgende maand vervangen.
maar ik moet nu 3 weken zonden airco rijden, nu het net zo lekker weer aan het worden is
ora et labora
Niet die specifieke software waarschijnlijk (het is tenslotte VAG, Volkswagen Auto Group). Ik geloof wel dat er met de juiste tools aanpassingen te maken zijn. Bijvoorbeeld het lezen van snelheidsborden door de onboard camera in nieuwere modellen kan in en uitgeschakeld worden met de service software of software die compatibel is met Hyundai.sander817 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:56:
is dit voor hyundai ook beschikbaar?
Ik ben er niet zo in thuis maar de mensen die ik er op fora over heb zien posten hadden het dan gelijk over een tablet van €800+ die je nodig hebt. Als je specifieke wensen hebt kunt je altijd vragen bij de dealer wat ze kunnen doen.
Anderhalf jaar en 75.000 km verder moet ik zeggen dat er nog weinig met ons autootje aan de hand is of is geweest. Geen grote reparaties, alleen een lampje her en der. Nou ja, lampjes zijn zo vervangen en doe ik zelf. Ow, en het haakje waar de zonneklep van de bestuurder in vastklikt is afgebroken, dus die klikt niet meer. Typisch voor merken uit de regionen waar Hyundai vandaan komt: ze gaan stuk op onnozele onderdelen. Motorisch zijn ze prima. De airco is ook niet de allerbeste volgens mij. Ding is lek/leeg of gewoon bagger. Koelen doet die nu in ieder geval niet zoals het moet.sypie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:42:
Vandaag een krabbel gezet onder een koopovereenkomst voor een i20, 1.4 benzine, 5 deur.
Prima autootje uit 2009 met slechts 75.000km op de teller. Ding heeft 4 keer een beurt gehad, netjes om de 20.000km. Auto heeft 1 eigenaar gehad (vast een oud vrouwtje...).
Over anderhalve week wordt die afgeleverd, dan mag ik me ook officieel een Hyundai rijder noemen.
Vandaag proefrit gemaakt en het ding rijdt, zit, stuurt, schakelt en klinkt een stuk prettiger dan onze 206 uit 2000. Onze oude auto gaat met een omweg naar de sloper toe, daar valt geen eer meer aan te behalen.
We gaan zien wat ons te wachten staat met deze stap.
Deze auto is voor ons de eerste die een kleine of grote beurt heeft gekregen. De vorige, Peugeot 206, had nooit anders gekregen dan APK's en de daarbij behorende reparaties. Op zich vielen de kosten nog mee voor de beurt. En ja, als de auto er beter van blijft dan moet dat maar...
Mooie aankoop, veel plezier ermee!sypie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:52:
[...]
Anderhalf jaar en 75.000 km verder moet ik zeggen dat er nog weinig met ons autootje aan de hand is of is geweest. Geen grote reparaties, alleen een lampje her en der. Nou ja, lampjes zijn zo vervangen en doe ik zelf. Ow, en het haakje waar de zonneklep van de bestuurder in vastklikt is afgebroken, dus die klikt niet meer. Typisch voor merken uit de regionen waar Hyundai vandaan komt: ze gaan stuk op onnozele onderdelen. Motorisch zijn ze prima. De airco is ook niet de allerbeste volgens mij. Ding is lek/leeg of gewoon bagger. Koelen doet die nu in ieder geval niet zoals het moet.
Deze auto is voor ons de eerste die een kleine of grote beurt heeft gekregen. De vorige, Peugeot 206, had nooit anders gekregen dan APK's en de daarbij behorende reparaties. Op zich vielen de kosten nog mee voor de beurt. En ja, als de auto er beter van blijft dan moet dat maar...
Verwijderd
Mijn Ioniq Hybrid uit 2018 wordt teruggeroepen naar de garage. Schijnbaar is er mogelijk iets met het accu management waardoor het niet optimaal zou kunnen werken. Zou hij dan nog zuiniger kunnen zijn?
De airco van onze i30 CW uit 2012 deed het sinds begin dit jaar ook niet meer, deze week even laten bijvullen bij de euromaster en nu doet hij het weer als een zonnetje!sypie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:52:
[...]
De airco is ook niet de allerbeste volgens mij. Ding is lek/leeg of gewoon bagger. Koelen doet die nu in ieder geval niet zoals het moet.
De monteur gaf aan dat er helemaal geen koelmiddel meer inzat, maar kon geen lek vinden
Hail to the king baby!
aangezien het toch zo storm loopt in dit topic, een luchtige mededeling
ik wist niet dat hyndai ook bedrijfswagens maakte.
deze zag ik vandaag in duitsland rijden. In nederland iig niet te verkijgen.
ik wist niet dat hyndai ook bedrijfswagens maakte.
deze zag ik vandaag in duitsland rijden. In nederland iig niet te verkijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 09-08-2019 22:39 ]
ora et labora
@mrc4nl Eigen bedrijfswagens heeft Hyundai nooit gemaakt (voor de Europese markt that is) 
In het verleden waren het opgewarmde Mitusbishi-lijken (H100, H200, H300), tegenwoordig is het gewoon de zoveelste 'knock down' build van de Mercedes Sprinter...
In het verleden waren het opgewarmde Mitusbishi-lijken (H100, H200, H300), tegenwoordig is het gewoon de zoveelste 'knock down' build van de Mercedes Sprinter...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Weet niet of ik hier goed zit... maar ik probeer het..
Ik ben opzoek naar mensen die verstand van auto's hebben...
Het gaat om een Hyundai coupe die ik zaterdag heb gekocht, die liet ik vanmiddag uitlijnen en daarbij gingen de wielen er even af en daarbij werd zichtbaar dat er 1 tapeind was gebroken die moet u uiteraard vervangen worden. Maar nu is er discussie over de overige 4 bouten (zie foto), die zijn namelijk afgeslepen, waarschijnlijk om het wiel passend te maken.
Nu zegt de garage dat dit gevaarlijk is omdat het wiel nu alleen steun heeft op de tapeindes, de verkopende partij zegt dat dit echter geen probleem is. Ik moet daarbij wel zeggen dat de verkoper echt geen oplichter is en hoogstwaarschijnlijk te vertrouwen is... maar nu weet ik niet wat te doen..
Wie weet er meer van?
http://i66.tinypic.com/x2qv12.jpg
Ik ben opzoek naar mensen die verstand van auto's hebben...
Het gaat om een Hyundai coupe die ik zaterdag heb gekocht, die liet ik vanmiddag uitlijnen en daarbij gingen de wielen er even af en daarbij werd zichtbaar dat er 1 tapeind was gebroken die moet u uiteraard vervangen worden. Maar nu is er discussie over de overige 4 bouten (zie foto), die zijn namelijk afgeslepen, waarschijnlijk om het wiel passend te maken.
Nu zegt de garage dat dit gevaarlijk is omdat het wiel nu alleen steun heeft op de tapeindes, de verkopende partij zegt dat dit echter geen probleem is. Ik moet daarbij wel zeggen dat de verkoper echt geen oplichter is en hoogstwaarschijnlijk te vertrouwen is... maar nu weet ik niet wat te doen..
Wie weet er meer van?
http://i66.tinypic.com/x2qv12.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 15:30 ]
Die afgeslepen bouten zijn niet bedoeld als (extra) steun voor de wielen, maar voor het centreren/borgen van de remschijf. Wel een vreemde constructie dit; normaliter wordt hiervoor maar één (heel soms twee) M4 of M6 boutje met verzonken kop voor gebruikt.
Een (goed passend) wiel steunt altijd op de naaf, al dan dien niet i.c.m. een opvul-/centreerring in geval het wiel een groter naafgat heeft. Echter, het feit dat deze boutjes zijn afgeslepen, maakt al duidelijk dat de gemonteerde wielen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor de auto en afgaand op commentaar van je garage, heb ik het vermoeden dat het naafgat van het wiel dus ook groter is dan de naafomtrek (waarmee je garagist terecht de opmerking maakt dat het wiel alleen nog steunt op de tapeinden).
Een (goed passend) wiel steunt altijd op de naaf, al dan dien niet i.c.m. een opvul-/centreerring in geval het wiel een groter naafgat heeft. Echter, het feit dat deze boutjes zijn afgeslepen, maakt al duidelijk dat de gemonteerde wielen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor de auto en afgaand op commentaar van je garage, heb ik het vermoeden dat het naafgat van het wiel dus ook groter is dan de naafomtrek (waarmee je garagist terecht de opmerking maakt dat het wiel alleen nog steunt op de tapeinden).
Weet jij toevallig nog het kenteken van de gecrashte wagen? Is dat degene van de foto's uit het AW artikel?Vissa66 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:46:
Hier in Hellevoetsluis staat een i30n te koop. Kom ik erachter dat dit het demo model is geweest die Autoweek heeft weten te crashen eind 2017 in de sneeuw. Dat ze die nog hebben weten op te lappen....
https://www.autoweek.nl/a...tikel/hyundai-i30-n-2018/
Die staat momenteel te koop.
Ja dat is die. Stond tijdje geleden hier te koop, de eigenaar wilt er dus al snel weer vanaf.TheBrut3 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:11:
[...]
Weet jij toevallig nog het kenteken van de gecrashte wagen? Is dat degene van de foto's uit het AW artikel?
https://www.autoweek.nl/a...tikel/hyundai-i30-n-2018/
Die staat momenteel te koop.
M3P 24'
Thx, dan ga ik maandag niet naar die wagen kijkenVissa66 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:23:
Ja dat is die. Stond tijdje geleden hier te koop, de eigenaar wilt er dus al snel weer vanaf.
Haha! Als je nog niet in een i30n gereden hebt kun je er wel gewoon ff een rondje in knallen, maar kopen zou ik zeer zeker niet doen inderdaad!TheBrut3 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:32:
[...]
Thx, dan ga ik maandag niet naar die wagen kijken![]()
De Hyundai dealer in zuidland was de eigenaar van dit demo model. Toen ik de verkoper confronteerde met het feit dat dit model een koprol had gemaakt / gecrashed was door de gasten van Autoweek schrok die even. Hij ontkende het eerst, maar daarna gaf hij het enigsinds toe, maar verzekerde dat de auto weer helemaal tiptop in orde was.
M3P 24'
Helaas, ik word (nog) geen Hyundai rijder. Verkoper en ik zaten €1000 uit elkaar, dus eigenlijk scheelt het niet zoveel. Daarbij zat ik zelf al €500 boven wat ik eigenlijk wilde geven.
Vanaf volgende week zaterdag worden we toch vriendjes! Dan staat er een (tweedehands) i30 klaar voor mij.TheBrut3 schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:43:
Helaas, ik word (nog) geen Hyundai rijder. Verkoper en ik zaten €1000 uit elkaar, dus eigenlijk scheelt het niet zoveel. Daarbij zat ik zelf al €500 boven wat ik eigenlijk wilde geven.
Edit: Dood topic trouwens. Komt dat omdat al die saaie modellen hun eigen topic hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 12-10-2019 18:27 ]
Saaie modellen? Hoe bedoel u?
Wat een onzin. Vooral veel tevreden klanten denk ik. Dus weinig reuring hier idd met klagende consumenten.
Ik geniet alleen maar met mijn Ioniq hybrid comfort met inmiddels alweer 20k op de klok.
Wat een onzin. Vooral veel tevreden klanten denk ik. Dus weinig reuring hier idd met klagende consumenten.
Ik geniet alleen maar met mijn Ioniq hybrid comfort met inmiddels alweer 20k op de klok.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
De elektrische, die met een eigen topic duspeacelord schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:25:
Saaie modellen? Hoe bedoel u?
En ik heb geen twijfels over de betrouwbaarheid, anders was ik niet van een Honda naar een Hyundai overgestapt. Moge dat duidelijk zijn
Hier een trouwe hyundai rijder en nu een i20 automaat na te zijn begonnen in de eerste serie Getz destijds.
Alle saaie modellen staan juist in dit topic, betrouwbaarheid en degelijkheid zijn dik in orde, er valt hier gewoon weinig te melden over onze hyundai's. vandaar dat het zo stil is.TheBrut3 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:26:
Edit: Dood topic trouwens. Komt dat omdat al die saaie modellen hun eigen topic hebben?
ora et labora
@mrc4nl Ik vind mijn auto best leuk en niet echt saai eigenlijk 😉
Als men vraagt wat voor auto het is zijn ze verbaasd als ik zeg dat het een hyundai is 😜
Als men vraagt wat voor auto het is zijn ze verbaasd als ik zeg dat het een hyundai is 😜
Ben ook benieuwd wanneer ze de i20 N aankondigen. Inmiddels al bijna een half jaar geleden dat die is gespot op de Nürburgring.
Ik ben rustig op zoek naar een andere auto. Ik rijd nu een Honda Prelude uit 2000 en zoekend naar iets anders. Dat heeft overigens geen haast hoor.
Ik vind de i20 (vanaf 2016) leuke wagens. Zien er goed uit en qua rijden zal het ook wel snor zitten (heb nog geen proefrit gemaakt). In Nederland vind ik veel 1.0 en 1.2. Zijn dit een beetje vlotte motoren? Kun je hiermee redelijk meekomen met het overige verkeer?
In Duitsland heb ik ook wel een 1.4 gezien, heeft die voorkeur ten opzichte van een 1.2?
Ik vind de i20 (vanaf 2016) leuke wagens. Zien er goed uit en qua rijden zal het ook wel snor zitten (heb nog geen proefrit gemaakt). In Nederland vind ik veel 1.0 en 1.2. Zijn dit een beetje vlotte motoren? Kun je hiermee redelijk meekomen met het overige verkeer?
In Duitsland heb ik ook wel een 1.4 gezien, heeft die voorkeur ten opzichte van een 1.2?
@Dippie94 De 1.2 is een turboloze viercilindermotor met 75 of 82pk. Zeker niet overdadig, maar voor het Nederlandse verkeer (ruim) voldoende. De 1.0 is een driecilinder mèt turbo en heeft 100pk. Dat rijdt wel een stuk prettiger, zeker ook vanwege het hogere koppel wat bij lagere toerentallen beschikbaar is.
De 1.4 is weer een onbeblazen viercilinder met eveneens 100pk.
De 1.4 is weer een onbeblazen viercilinder met eveneens 100pk.
Ik heb veel gezocht, maar ik kom er even niet uit.
Ik heb een mooie i30 SW uit 2012 gekocht (nieuwe model voor dat jaar), maar hier zitten nog de standaard 15 inch velgen op wat voor deze auto nét iets te klein zijn. 16 inch kleedt het wat beter af in mijn optiek, dus daar wil ik voor gaan.
Ik lees alleen dat je er niet zomaar van alles op moet gaan plakken; dus ik heb mij verdiept in de ET en J waardes. Ik heb gelezen dat het advies is om de ET waarde niet meer dan 5mm te laten afwijken.
Enige waar ik niet uitkom is welke waarde de huidige standaard i30 velgen hebben; en wat de marge is op de J-waarde.
Ik heb die standaard 15 inch velgen op marktplaats gezocht en 2 advertenties gevonden waar de full specs bijstonden. Ze melden allebei 6J, echter de ene zegt ET 43 en de ander ET 46.
Via steekmaat.nl vindt ik terug dat de i30 weer ET 46 heeft. Mja, het is allemaal niet erg consequent de informatie.
In de handleiding wordt geen ET waarde opgedraaft; bij de standaard banden (195/65/15) staat 6J beschreven; en bij de 16 inch banden (205/55/16) wordt 6,5J vermeld. Dus ik ga er dan maar vanuit dat mijn nieuwe 16 inch velg 6,5J breedte moet hebben? En wat is daarvan de marge? Sommige velgen wat ik mooi vind hebben 7J, valt dat nog binnen de marge of juist niet doen?
En welke ET waarde moet ik nou hebben? Of het dichtste bij zitten?

Ik heb een mooie i30 SW uit 2012 gekocht (nieuwe model voor dat jaar), maar hier zitten nog de standaard 15 inch velgen op wat voor deze auto nét iets te klein zijn. 16 inch kleedt het wat beter af in mijn optiek, dus daar wil ik voor gaan.
Ik lees alleen dat je er niet zomaar van alles op moet gaan plakken; dus ik heb mij verdiept in de ET en J waardes. Ik heb gelezen dat het advies is om de ET waarde niet meer dan 5mm te laten afwijken.
Enige waar ik niet uitkom is welke waarde de huidige standaard i30 velgen hebben; en wat de marge is op de J-waarde.
Ik heb die standaard 15 inch velgen op marktplaats gezocht en 2 advertenties gevonden waar de full specs bijstonden. Ze melden allebei 6J, echter de ene zegt ET 43 en de ander ET 46.
Via steekmaat.nl vindt ik terug dat de i30 weer ET 46 heeft. Mja, het is allemaal niet erg consequent de informatie.
In de handleiding wordt geen ET waarde opgedraaft; bij de standaard banden (195/65/15) staat 6J beschreven; en bij de 16 inch banden (205/55/16) wordt 6,5J vermeld. Dus ik ga er dan maar vanuit dat mijn nieuwe 16 inch velg 6,5J breedte moet hebben? En wat is daarvan de marge? Sommige velgen wat ik mooi vind hebben 7J, valt dat nog binnen de marge of juist niet doen?
En welke ET waarde moet ik nou hebben? Of het dichtste bij zitten?

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 24-12-2019 00:01 ]
Doodse stilte hier.
De Kia (pro)ceeds vliegen de toonbank over maar hoe vaak zie je nu een recente i30 in het wild? Toch niet Europees genoeg?

De Kia (pro)ceeds vliegen de toonbank over maar hoe vaak zie je nu een recente i30 in het wild? Toch niet Europees genoeg?
Enkele dagen terug toevallig nog 1 tegengekomen. Ik denk dat ze vooral niet echt opvallen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik zie de i30 best veel rijden eigenlijk maar het is ook een minder opvallende auto om te zien
Ik zie ze af en toe. maar niet echt veel. naar mijn idee net zovel als mijn eigen auto (de getz)
of zelfs iets minder
of zelfs iets minder
[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 23-06-2020 22:38 ]
ora et labora
Ik heb een I30 N uit 2018 met bijbehorende infotainment systeem en over die laatste heb ik een vraag over de navigatie (nouja, flitsers). Als ik mij niet vergis wordt ditzelfde systeem gebruikt in sommige andere varianten/modellen.

Die navi geeft mobiele flitsers aan en dat is heel handig. Ik heb volgens mij echter pas 1x gehad dat er daadwerkelijk een flitser stond. Zo rij ik tijdens mijn wwv rit over een 80-weg en daar staat standaard een mobiele flitser aangegeven voor hetzelfde kruispunt. Hier staan ze inderdaad soms, maar lang niet altijd en zeker niet 's morgens. Als ik dan aangeef dat er niets staat is de rest van de dag die flitser ook weg, maar de dag daarna wordt die weer opnieuw aangegeven.
Weet iemand hoe dit systeem nou eigenlijk werkt? Wordt er rond gevaarlijke punten standaard elke nacht/ochtend een lijst geüpload om te zorgen dat mensen daar zeker niet te hard rijden?

Die navi geeft mobiele flitsers aan en dat is heel handig. Ik heb volgens mij echter pas 1x gehad dat er daadwerkelijk een flitser stond. Zo rij ik tijdens mijn wwv rit over een 80-weg en daar staat standaard een mobiele flitser aangegeven voor hetzelfde kruispunt. Hier staan ze inderdaad soms, maar lang niet altijd en zeker niet 's morgens. Als ik dan aangeef dat er niets staat is de rest van de dag die flitser ook weg, maar de dag daarna wordt die weer opnieuw aangegeven.
Weet iemand hoe dit systeem nou eigenlijk werkt? Wordt er rond gevaarlijke punten standaard elke nacht/ochtend een lijst geüpload om te zorgen dat mensen daar zeker niet te hard rijden?
Ik heb een Hyundai Getz uit 2006.
Alleen ik zie nergens mijn auto op de verpakkingen oa. zowel als A-merken als Action/Lidl kwaliteit ruitenwissers, verlichtingen etc.
Waarom niet? Als ik online tik, komt er een hele waslijst tevoorschijn. Maar hoe kan ik dit in fysieke winkels oplossen? Door welke soortgelijke auto's kan ik het vergelijken?
Alleen ik zie nergens mijn auto op de verpakkingen oa. zowel als A-merken als Action/Lidl kwaliteit ruitenwissers, verlichtingen etc.
Waarom niet? Als ik online tik, komt er een hele waslijst tevoorschijn. Maar hoe kan ik dit in fysieke winkels oplossen? Door welke soortgelijke auto's kan ik het vergelijken?
Na alle ellende met een Peugeot 308 1.6 vti meegemaakt te hebben nu een Hyundai i30 uit november 2011 . Hoop nu de komende tijd/jaren probleemloos te kunnen rijden. De i30 rijdt goed en ligt strak op de weg wat stugger dan de 308 . Heb de auto nu 1 week en nu al zeer tevreden. De 1.6 met 6 bak heeft genoeg kracht en rijdt comfortabel.
deleted
[ Voor 99% gewijzigd door inTIMidate op 11-11-2020 14:57 ]
Elantra 2021... vetjes. De Ioniq mag ook wel zo’n interieur krijgen.
Ik heb mezelf getrakteerd op de oude versie. Hij lust graag een slok maar wat rijdt het fijn. Jammer dat deze niet naar Europa komt. Misschien over aantal jaren maar importeren 😃
Memento mori
Heb recent een i30 uit 2017 gekocht
Weet iemand hoe de koplampen aangepast kunnen worden wanneer er geen knop aanwezig is in het interieur? Zit het ergens in een menu? Ik las ook dat er een periode is geweest waarbij dit automagisch zou moeten gaan (geen idee of dit correct is en die van mij hieronder zou kunnen vallen)
Weet iemand hoe de koplampen aangepast kunnen worden wanneer er geen knop aanwezig is in het interieur? Zit het ergens in een menu? Ik las ook dat er een periode is geweest waarbij dit automagisch zou moeten gaan (geen idee of dit correct is en die van mij hieronder zou kunnen vallen)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hcqqCytqG91wUxBjur8c2cx6.jpg?f=user_large)
@erik91 Heeft jouw i30 LED- of xenonkoplampen? In dat geval gaat de hoogteregeling automatisch.
@Vissa66 Gaaf!
Ik heb twee of drie jaar geleden het genoegen gehad mee te mogen rijden in een i30N over de Nordschleife. De i30N was de privéauto van de chauffeur, die actief was als coureur voor Manthey Racing... Dat ging hárd!
@Vissa66 Gaaf!
LED, automagisch dusWok schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:01:
@erik91 Heeft jouw i30 LED- of xenonkoplampen? In dat geval gaat de hoogteregeling automatisch.
Verbaasde me een beetje dat er hier zo weinig te doen is, maken toch prima auto's?
Mooi scheurmonsterVissa66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:44:
Hier een i30N rijder sinds vorig jaar April.Fantastisch apparaat, leukste hot hatch die ik tot nu toe gehad heb.
Gaat niet stuk dus dan valt er ook weinig te mekkeren

Na jaren goedkope brikken te hebben gereden eindelijk een keer een nette auto.
i30 met zowat alle opties uit 2013 met 68k op de teller.
* Francis happy is
Nu wachten tot zaterdag...
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
En hoe bevalt het?Francis schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na jaren goedkope brikken te hebben gereden eindelijk een keer een nette auto.
i30 met zowat alle opties uit 2013 met 68k op de teller.
* Francis happy is
Nu wachten tot zaterdag...
Wel vreemd dat dit topic zo stil is (in vergelijking met het Kia topic).
De nieuwe Tucson is een enorm dikke bak, netjes geprijsd en leuke opties, zoals een virtueel cockpit met ingebouwde spiegel camera's. Daarnaast vind ik de Hyundai i30 N-line ook erg mooi. Ik zie ze bijna niet rijden, terwijl het ontwerp erg strak is en met een DCT 1.5 160PK niet verkeerd.
De nieuwe Tucson is een enorm dikke bak, netjes geprijsd en leuke opties, zoals een virtueel cockpit met ingebouwde spiegel camera's. Daarnaast vind ik de Hyundai i30 N-line ook erg mooi. Ik zie ze bijna niet rijden, terwijl het ontwerp erg strak is en met een DCT 1.5 160PK niet verkeerd.
Buitengewoon. Erg fijne auto, maar niet echt heel zuinig met woonwerk helaas
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dat valt mij ook altijd opTumTum schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:45:
Wel vreemd dat dit topic zo stil is (in vergelijking met het Kia topic).
In algemene zin vind ik de hyundais altijd erg prettig rijden, maar er ook ' goed' uitzien en juist geprijsd. We rijden inmiddels een jaar of 5 Hyundai, eerst een i30, na gezinsuitbreiding een i40. Zitten nu al enige tijd te twijfelen of we voor een caravan gaan kijken en dus een betere 'trekauto' willen aanschaffen, bv de Tucson. De tweedehands markt daarvoor is relatief levendig, opvallend is altijd dat er erg veel import tussen staat. Op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar heeft toch een bepaalde 'naam' .
Dance with the stars
Ik weet het niet. Bij de grote leasemaatschappijen is de hyundai i30 tientallen euro's goedkoper p/m als ik het vergelijk met een Kia ProCeed of Ceed SW, terwijl de fiscale prijs vrijwel gelijk is.robbierzz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:32:
[...]
Dat valt mij ook altijd op. ICT-ers rijden gemiddeld minder Hyundai dan anderen? Waarschijnlijk doordat de leasetarieven niet interessant genoeg zijn?
In algemene zin vind ik de hyundais altijd erg prettig rijden, maar er ook ' goed' uitzien en juist geprijsd. We rijden inmiddels een jaar of 5 Hyundai, eerst een i30, na gezinsuitbreiding een i40. Zitten nu al enige tijd te twijfelen of we voor een caravan gaan kijken en dus een betere 'trekauto' willen aanschaffen, bv de Tucson. De tweedehands markt daarvoor is relatief levendig, opvallend is altijd dat er erg veel import tussen staat. Op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar heeft toch een bepaalde 'naam' .
Ik vind de i30 n-line sky interessant. Ziet er sportief uit. Achterin iets minder hoofdruimte door panoramadak, maar nog altijd beter dan een ProCeed. De Kia SW is een flink stuk ruimer, maar samen met de ProCeed ook weer een flink stuk duurder. Dan moet je de balans opmaken en dan is de i30 toch wel heel interessant. De premium is zelfs nog goedkoper, maar dat is niets voor mij. Ik wil toch wel een echte uitlaat op de auto en het mag wel een beetje sportief
De Tucson N-line is ook erg strak. Ik vind sowieso de N-line uitvoeringen van Hyundai erg mooi.
Het issue dat ik met huidige generatie Hyundai heb:
"Strak van buiten, maar eenmaal binnen aangekomen was het geld op."
Een Excel / Accent uit 1998 / 2002 ziet van binnen nog bijna hetzelfde eruit als de nieuwste i20.
Kijk ik dan bijv naar een Mazda 3 uit 2003 en zet ik naast een Mazda 3 2020 - het verschil is fors.
Een Excel / Accent uit 1998 / 2002 ziet van binnen nog bijna hetzelfde eruit als de nieuwste i20.
Kijk ik dan bijv naar een Mazda 3 uit 2003 en zet ik naast een Mazda 3 2020 - het verschil is fors.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Beetje overdreven. Nu kun je een i20 niet vergelijken met een Mazda3. Mazda heeft een grote stap gemaakt naar een premium interieur met de laatste modellen. Dit was in 2016/2017 nog niet zo (zegt een Mazda rijder).D_Jeff schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:18:
Het issue dat ik met huidige generatie Hyundai heb:
Ik wil graag een automaat SW rijden en dan valt Mazda gewoon direct af in het C segment. Te weinig koppel beschikbaar en je moet hoog in de toeren zitten om een beetje snelheid te maken met de automaat. Als je gaat voor een handbak en een kleine auto, dan is de Mazda3 interessant. De CX-30 is ook interessant, maar ik vond die plastic laag niet mooi en dan zit je ook met een matige automaat.
De i30 heeft net een refresh gehad. Ik vind de afwerking van hoog niveau, maar het is wel 'simpel' en dat vind ik ook wel wat hebben. Het scherm is ook enorm mooi. Volgens mij heeft Mazda ook al in een paar modellen een groter display ingebouwd. De huidige displays vind ik nu te klein. De controller in het midden zal ik wel missen, maar 't is niet anders. Het is een afweging.
Ik heb een i30N uit 2018. Heerlijke auto, weet nog steeds een lach op m'n gezicht te toveren. Interieur is functioneel en nagenoeg alles wat je aanraakt is goed afgewerkt. Dan is het voor mij niet zo erg dat ze op andere delen kosten sparen met hard plastic of iets dergelijks.
Ik heb ook nog steeds geen rare ratels of kraak geluiden na drie jaar rijden. Dus ja, ieder z'n mening over het interieur. Misschien niet super strak of luxe maar prima te doen wat mij betreft.
Ik heb ook nog steeds geen rare ratels of kraak geluiden na drie jaar rijden. Dus ja, ieder z'n mening over het interieur. Misschien niet super strak of luxe maar prima te doen wat mij betreft.
Heeft jou N een panodak? De mijne kraakt wel als een malle.Propane schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:01:
Ik heb een i30N uit 2018. Heerlijke auto, weet nog steeds een lach op m'n gezicht te toveren. Interieur is functioneel en nagenoeg alles wat je aanraakt is goed afgewerkt. Dan is het voor mij niet zo erg dat ze op andere delen kosten sparen met hard plastic of iets dergelijks.
Interieur is wel gedateerd. Functioneel maar loopt ver achter op de concurrentie. Ook de refresh is er niet veel beter op geworden. De nieuwe i20 daar in tegen is al een hele vooruitgang. De echt nieuwe i30 zal ook wel een flink aangepakt interieur gaan krijgen, maar dat duurt nog wel even.
M3P 24'
Hier ook een Hyundai rijder. Ik koop ze privé en meestal van een paar jaar oud bij de merkdealer in de buurt. Inmiddels rijd ik in een derde Hyundai. Ben ooit bij Hyundai gekomen doordat ze hier in de buurt een geweldige dealer hebben zitten.
Dat een Hyundai qua functies achterloopt ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn i30 uit 2019 heeft een stuk meer veiligheidssystemen dan de Mazda 3 uit 2018 van mijn pa bijv.
Waar het verschil wel snel zichtbaar wordt is de afwerking en materiaalgebruik, in mijn vorige IX35 uit 2015 begonnen de leren stoelen toch vrij snel scheurtjes te vertonen. De stoelen in de i30 zijn van stof maar lijken wel van iets betere kwaliteit te zijn. Ook waren de standaard speakers uit de IX35 net iets beter dan kartonnen varianten maar was niet veel soeps. In de i30 is dat al een stuk beter.
Overigens heb ik de i30 wagon variant en vooral vanwege de zee van ruimte voor de spullen van de kids. Recent, als tijdelijk vervoer, met een i30 n-line gereden maar ik vond de stoelen daar vooral aan de zijkanten eigenlijk net wat te hard, niet heel comfortabel voor de langere ritten.
De nieuwe Ioniq vind ik echt een gaaf ding, ook de velgen op de nieuwe Tucson en Kona vind ik echt vet. Wie weet dat dat het “saaie” imago van Hyundai helpt verbeteren.
Oh en ik ben een IT-er trouwens, voor de statistieken van @robbierzz 😉
Dat een Hyundai qua functies achterloopt ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn i30 uit 2019 heeft een stuk meer veiligheidssystemen dan de Mazda 3 uit 2018 van mijn pa bijv.
Waar het verschil wel snel zichtbaar wordt is de afwerking en materiaalgebruik, in mijn vorige IX35 uit 2015 begonnen de leren stoelen toch vrij snel scheurtjes te vertonen. De stoelen in de i30 zijn van stof maar lijken wel van iets betere kwaliteit te zijn. Ook waren de standaard speakers uit de IX35 net iets beter dan kartonnen varianten maar was niet veel soeps. In de i30 is dat al een stuk beter.
Overigens heb ik de i30 wagon variant en vooral vanwege de zee van ruimte voor de spullen van de kids. Recent, als tijdelijk vervoer, met een i30 n-line gereden maar ik vond de stoelen daar vooral aan de zijkanten eigenlijk net wat te hard, niet heel comfortabel voor de langere ritten.
De nieuwe Ioniq vind ik echt een gaaf ding, ook de velgen op de nieuwe Tucson en Kona vind ik echt vet. Wie weet dat dat het “saaie” imago van Hyundai helpt verbeteren.
Yes, maar heeft tot dusver alleen gekraakt als er een laag ijs op zat (ik woon wat meer naar het noorden en oosten toe, hier hebben ze nog echte winters, haha). Misschien de rubbers eens onderhouden?Vissa66 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:08:
[...]
Heeft jou N een panodak? De mijne kraakt wel als een malle.
Een enkele andere keer kraakt het een beetje als ik asymmetrisch over een redelijke drempel heen ga. Maar niets storends of onverwachts.
Ik ben ooit gestart in een Excel 1.3 SE uit 1998 (zie pagina 1 van dit topic), daarna doorgegaan naar Accent 1.5 uit 2002 (kenteken: 2003).TumTum schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:43:
[...]
Beetje overdreven. Nu kun je een i20 niet vergelijken met een Mazda3. Mazda heeft een grote stap gemaakt naar een premium interieur met de laatste modellen. Dit was in 2016/2017 nog niet zo (zegt een Mazda rijder).
Ik wil graag een automaat SW rijden en dan valt Mazda gewoon direct af in het C segment. Te weinig koppel beschikbaar en je moet hoog in de toeren zitten om een beetje snelheid te maken met de automaat. Als je gaat voor een handbak en een kleine auto, dan is de Mazda3 interessant. De CX-30 is ook interessant, maar ik vond die plastic laag niet mooi en dan zit je ook met een matige automaat.
De i30 heeft net een refresh gehad. Ik vind de afwerking van hoog niveau, maar het is wel 'simpel' en dat vind ik ook wel wat hebben. Het scherm is ook enorm mooi. Volgens mij heeft Mazda ook al in een paar modellen een groter display ingebouwd. De huidige displays vind ik nu te klein. De controller in het midden zal ik wel missen, maar 't is niet anders. Het is een afweging.
Beide auto's waren redelijk basic, maar brachten mij wel van A naar B.
De Excel viel helaas ten prooi aan het roestmonster, de Accent kon naar de sloop vanwege een vastgelopen motor.
Ook vond ik het verschil in vermogen echt tegenvallen (84 tegen 91pk)
Daarna ben ik overgegaan op een Mazda 3 1.6 uit 2004. Die auto was vele opzichten een klasse beter:
Sportiever onderstel, meer koppel en vermogen, meer ruimte en mooier afgewerkt. (uiteindelijk nog minder aan onderhoud uitgegeven dan bij de andere 2)
Ook helaas wist hier het roestmonster de auto weer te vinden - helaas is dat een kwaal waar alle Mazda's tussen 2003 en 2007/8 last van hebben.
Momenteel heb ik de Mazda3 Sky-x 2020 als leaseauto en van de momenten dat de auto naar de dealer (doet zowel Mazda als Hyundai) moet (bandenwissel vanwege seizoen, onderhoud) krijg ik een i10/i20/i30 mee als vervangend vervoer.
Van de buitenkant ben ik echt wel van mening dat zowel de i20 als de i30 grote stappen gemaakt hebben, in positieve zin.
Maar die binnenkant, die vind ik echt wel out-dated: Als ze alleen wat kleine dingetjes gedaan hebben (USB-poortje erbij, andere multimedia unit, ander scherm, klaar) tov 2011/2012. Daar zouden ze nog eens een "mayor overhaul" moeten uitvoeren, desnoods met copy-paste van Mazda.
Qua motoren: De meeste modellen hebben een 3 pitter met turbo. Hetzelfde geld voor VW.
Die kunnen prima meekomen, maar hebben inderdaad een ander karakter dan een ongeblazen motor
Als laatste: SW is bij Mazda alleen beschikbaar als de Mazda6. Hyundai biedt hier indd meer keuzemogelijkheden.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
i10/i20 heb ik niet naar gekeken. Ander segment.D_Jeff schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:00:
[...]
Ik ben ooit gestart in een Excel 1.3 SE uit 1998 (zie pagina 1 van dit topic), daarna doorgegaan naar Accent 1.5 uit 2002 (kenteken: 2003).
Beide auto's waren redelijk basic, maar brachten mij wel van A naar B.
De Excel viel helaas ten prooi aan het roestmonster, de Accent kon naar de sloop vanwege een vastgelopen motor.
Ook vond ik het verschil in vermogen echt tegenvallen (84 tegen 91pk)
Daarna ben ik overgegaan op een Mazda 3 1.6 uit 2004. Die auto was vele opzichten een klasse beter:
Sportiever onderstel, meer koppel en vermogen, meer ruimte en mooier afgewerkt. (uiteindelijk nog minder aan onderhoud uitgegeven dan bij de andere 2)
Ook helaas wist hier het roestmonster de auto weer te vinden - helaas is dat een kwaal waar alle Mazda's tussen 2003 en 2007/8 last van hebben.
Momenteel heb ik de Mazda3 Sky-x 2020 als leaseauto en van de momenten dat de auto naar de dealer (doet zowel Mazda als Hyundai) moet (bandenwissel vanwege seizoen, onderhoud) krijg ik een i10/i20/i30 mee als vervangend vervoer.
Van de buitenkant ben ik echt wel van mening dat zowel de i20 als de i30 grote stappen gemaakt hebben, in positieve zin.
Maar die binnenkant, die vind ik echt wel out-dated: Als ze alleen wat kleine dingetjes gedaan hebben (USB-poortje erbij, andere multimedia unit, ander scherm, klaar) tov 2011/2012. Daar zouden ze nog eens een "mayor overhaul" moeten uitvoeren, desnoods met copy-paste van Mazda.
Qua motoren: De meeste modellen hebben een 3 pitter met turbo. Hetzelfde geld voor VW.
Die kunnen prima meekomen, maar hebben inderdaad een ander karakter dan een ongeblazen motor
Als laatste: SW is bij Mazda alleen beschikbaar als de Mazda6. Hyundai biedt hier indd meer keuzemogelijkheden.
De 1.5 van Hyundai is een 4 cilinder. De koppel is al beschikbaar bij 1500 toeren. Dit is bij de Mazda niet het geval, maar de Sky-X handbak schakelt heerlijk en de wegligging is erg goed. Critici geven dit dan ook op als minpunt. De meeste motoren van concurrenten met turbo zijn een stuk vlotter en dat is zeker merkbaar.
1 USB poort vind ik ook beperkt. Maar het scherm is splinternieuw. Het model is vorig jaar vernieuwd met een nieuw multimedia systeem. Die werkt erg goed (toen ik het kon testen). Daarnaast is er wireless charging en Android Auto.
Qua opties zal ik niets missen in de i30. Alleen de afwerking is verschillend en bij Mazda wel een stuk moderner. Van mij mogen ze dit ontwerp ook wel toepassen! Maar op dit moment heb ik hier niet zoveel aan. De Mazda6 is een ander segment.
Ik rij ook al jaren in een Mazda 2.2D. Het zijn auto's met een goede wegligging, maar het is klein.
(Als ik zou moeten kiezen tussen de i30 Hatch handgeschakeld of de Mazda3 handgeschakeld, dan zou ik voor de Mazda3 gaan!)
[ Voor 9% gewijzigd door TumTum op 29-04-2021 23:08 . Reden: Structuur iets duidelijker + toevoeging ;) ]
2019 is nog vrij nieuw! Heb je toevallig ook een panoramadak? Wat zijn je ervaringen met de i30 tot nu toe?dvdheiden schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:28:
Hier ook een Hyundai rijder. Ik koop ze privé en meestal van een paar jaar oud bij de merkdealer in de buurt. Inmiddels rijd ik in een derde Hyundai. Ben ooit bij Hyundai gekomen doordat ze hier in de buurt een geweldige dealer hebben zitten.
Qua techniek en opties loopt Hyundai zeker niet achter. Het dashboard is wel iets 'saai' in vergelijking met de Mazda, maar ik zou het niet perse verouderd noemen. Veel auto's hebben nog steeds een vergelijkbaar dashboard zonder zo'n premium afwerking (zie andere wagons). Maarja.. Een Mazda CX-30 met automaat is 40K ipv 36K, terwijl de handbak (Luxury) al een paar tientjes duurder is p/m in de lease met vergelijkbare opties. Waarom? Geen idee
Het is ook gewoon jammer dat de BTW wijziging is doorgevoerd. Veel auto's zijn gewoon een stuk duurder geworden en daardoor loopt het soms scheef. De i30 is totaal zo'n 39 euro per maand goedkoper dan een Mazda CX-30, Kia Ceed en ProCeed. Dat zijn dan de luxe uitvoeringen met ongeveer dezelfde fiscale waarde.
Nee geen panorama-dak. Wel naar eentje gekeken met Panorama-dak maar naar mijn beleving gaf dat toch best wat extra geluid.
Mijn ervaring met de i30 is op zich positief maar hij heeft wel al een keer twee weken bij de dealer gestaan omdat die ging stotteren. Na lang zoeken bleek een injector verstopt te zijn, waarschijnlijk een keer wat minder goede benzine getankt. Is overigens keurig door de dealer opgelost en kreeg netjes een i30 n-line als vervangend vervoer mee. Zoals ik al zei, eigenlijk rijd ik vooral Hyundai vanwege de geweldige dealer hier in de buurt.
Verder fijne auto, lekker ruim (zelfs t.o.v. de eerdere ix35!), rijd soepel ondanks de kleine motor (heb de 1.0 met turbo wat zo’n 120pk levert), dingen als Apple CarPlay werken prima. Verbruik zit zo rond de 7l/100km bij gecombineerd gebruik. Bij alleen maar stad wil die nog wel pieken naar 7.8l/100km en met alleen snelweg zit ik rond de 6.6l/100km. Niet super zuinig maar ook geen slurper (zoals de ix35 wel was). Wil je verder iets specifieks weten?
Qua design vind ik ze al behoorlijk verbeterd t.o.v. eerdere generaties van de i30. Wel nog steeds vrij veel hard plastic, maar over het algemeen heel veel auto en kwaliteit voor je geld.
Mijn ervaring met de i30 is op zich positief maar hij heeft wel al een keer twee weken bij de dealer gestaan omdat die ging stotteren. Na lang zoeken bleek een injector verstopt te zijn, waarschijnlijk een keer wat minder goede benzine getankt. Is overigens keurig door de dealer opgelost en kreeg netjes een i30 n-line als vervangend vervoer mee. Zoals ik al zei, eigenlijk rijd ik vooral Hyundai vanwege de geweldige dealer hier in de buurt.
Verder fijne auto, lekker ruim (zelfs t.o.v. de eerdere ix35!), rijd soepel ondanks de kleine motor (heb de 1.0 met turbo wat zo’n 120pk levert), dingen als Apple CarPlay werken prima. Verbruik zit zo rond de 7l/100km bij gecombineerd gebruik. Bij alleen maar stad wil die nog wel pieken naar 7.8l/100km en met alleen snelweg zit ik rond de 6.6l/100km. Niet super zuinig maar ook geen slurper (zoals de ix35 wel was). Wil je verder iets specifieks weten?
Qua design vind ik ze al behoorlijk verbeterd t.o.v. eerdere generaties van de i30. Wel nog steeds vrij veel hard plastic, maar over het algemeen heel veel auto en kwaliteit voor je geld.
Ah, dat is balen van die injector. Ja, helaas nog veel hard plastic in de Kia's en Hyundai's, maar dat accepteer ik. Mazda loopt wat dat betreft voorop in dit segment. De dealer speelt natuurlijk ook een belangrijke rol en vind ik zelf ook belangrijk.dvdheiden schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:45:
Nee geen panorama-dak. Wel naar eentje gekeken met Panorama-dak maar naar mijn beleving gaf dat toch best wat extra geluid.
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Bluelink App en de internetverbinding van de auto. Live services zijn inbegrepen voor 5 jaar en dat is wel erg handig. Ik weet niet of dit al aanwezig was in het 2019 model?
https://www.hyundai.com/nl/bluelink/bluelink-app.html
Die van mij heeft geen bluelink. Dat is pas bij de modellen erna (volgens mij van de 2020 modellen) gekomen voor zover ik weet.
Ik heb getwijfeld tussen de Kona en de Niro (om de voor zakelijke rijders bekende redenen), en vond in alle segmenten het interieur van de Kia's een stuk beter. De buitenkant is Hyundai dan vaak weer wat frisser / hipper.TumTum schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:29:
[...]
Ah, dat is balen van die injector. Ja, helaas nog veel hard plastic in de Kia's en Hyundai's, maar dat accepteer ik. Mazda loopt wat dat betreft voorop in dit segment. De dealer speelt natuurlijk ook een belangrijke rol en vind ik zelf ook belangrijk.
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Bluelink App en de internetverbinding van de auto. Live services zijn inbegrepen voor 5 jaar en dat is wel erg handig. Ik weet niet of dit al aanwezig was in het 2019 model?
https://www.hyundai.com/nl/bluelink/bluelink-app.html
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ja, eens. Ik heb ze allebei (Kia SW/Hyundai i30) bekeken en vond de i30 N-line veel sportiever om te zien. Bij Kia proberen ze nog een soort van het plastic te verbergen, maar het is en blijft plastic. Daarnaast heb je meer glimmend plastic in de Ceed en dat vind ik niets. Dat heb ik nu ook in mijn Mazda bij de schakelpook en het is nogal krasgevoelig + ik vind het een goedkope uitstraling hebben. Bij Kia komt dat veel terug._eLMo_ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:54:
[...]
Ik heb getwijfeld tussen de Kona en de Niro (om de voor zakelijke rijders bekende redenen), en vond in alle segmenten het interieur van de Kia's een stuk beter. De buitenkant is Hyundai dan vaak weer wat frisser / hipper.
Het is bij Kia wel minder saai door de extra toevoegingen, maar niet mijn smaak. Ben benieuwd wat Kia momenteel aan het veranderen is. De Hyundai heeft vooral 'soft touch' materialen gebruikt, maar het ziet er simpel uit. Mazda doet het aardig goed wat dat betreft.
Laat ik het zo zeggen: Ik vind de Kia en Hyundai allebei niet geweldig qua interieur. Er zijn veel andere merken die dit beter voor elkaar hebben. Ik vind de Kia niet perse mooier en de Hyundai is redelijk saai, maar niet lelijk of oud. Maar helaas is er niet zoveel keus. Een automaat en een ruimere auto in deze prijsklasse is vrij lastig, tenzij je gaat voor een auto met minder opties of een drie cilinder.
Het financiele stuk speelt ook mee. De i30 wagon is ook een stuk goedkoper dan de Ceed SW of ProCeed (in de lease). Maar ik snap de kritiek op het interieur en ik ben het daar volledig mee eens. Ze mogen het wel eens veranderen bij Hyundai en ook een beetje bij Kia. (Toch even spieken dan bij de Japanners)
Bedankt voor de input allen!
[ Voor 38% gewijzigd door TumTum op 30-04-2021 22:31 . Reden: Toevoegingen / aanpassingen ]
Inmiddels twee maanden trotse bestuurder van dit trekpaard. Het valt me op hoe weinig liefde er in de Nederlandse leasewereld is voor Hyundai. Zoek je een luxe auto die flink wat kan trekken en toch nog van alle gemakken is voorzien is dit zelfs een van de goedkoopste opties (en de mooiste
).
Ik wacht nog op de dag dat ik naar een collega Tucson rijder van dit model kan zwaaien
Ik wacht nog op de dag dat ik naar een collega Tucson rijder van dit model kan zwaaien

:strip_exif()/f/image/rf4fH6IGsC3KzrUi5re8l80P.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd man! Dat is zeker een mooie bak.Thymon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:24:
Inmiddels twee maanden trotse bestuurder van dit trekpaard. Het valt me op hoe weinig liefde er in de Nederlandse leasewereld is voor Hyundai. Zoek je een luxe auto die flink wat kan trekken en toch nog van alle gemakken is voorzien is dit zelfs een van de goedkoopste opties (en de mooiste).
[Afbeelding]
Morgen weer terug met mijn i30, helaas is deze weer gaan stotteren tijdens het rijden met een constante snelheid. Begin het nu wel zat te raken dat zo’n nieuwe auto nu al voor de vierde keer naar de garage (merkdealer) moet. Ze hebben het tot nu toe keurig opgelost (vervangend vervoer, geen enkele kosten) maar ik wordt er toch niet blij van dat het probleem steeds terug komt. Morgen maar eens met ze over hebben… wordt vervolgd!
Balen..dvdheiden schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:10:
Morgen weer terug met mijn i30, helaas is deze weer gaan stotteren tijdens het rijden met een constante snelheid. Begin het nu wel zat te raken dat zo’n nieuwe auto nu al voor de vierde keer naar de garage (merkdealer) moet. Ze hebben het tot nu toe keurig opgelost (vervangend vervoer, geen enkele kosten) maar ik wordt er toch niet blij van dat het probleem steeds terug komt. Morgen maar eens met ze over hebben… wordt vervolgd!
Dit is de 1.4 benzine? (vorige blok)
Mag zelf per 1 december een nieuwe auto en net offerte's terug voor zwaarst aangeklede SEAT Ateca (1.5 benzine) en de Tucson HEV.Thymon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:24:
Inmiddels twee maanden trotse bestuurder van dit trekpaard. Het valt me op hoe weinig liefde er in de Nederlandse leasewereld is voor Hyundai. Zoek je een luxe auto die flink wat kan trekken en toch nog van alle gemakken is voorzien is dit zelfs een van de goedkoopste opties (en de mooiste).
[Afbeelding]
Tucson beviel beter in de proefrit en is goedkoper qua lease.
Alleen ervaringen vinden van mensen die er al wat langer in rijden is erg lastig. Zeker hoe die is met file rijden.
Ik heb recent een i20 uit 2015 (modeljaar 2014) gekocht met net geen 80k op de teller. Het betreft de atmosferische 1.2 viercilinder met 84pk. De eerste eigenaar heeft ook in leuke opties geïnvesteerd als donkere lichtmetalen velgen en verduisterde achterruiten, ik klaag niet
.
Inmiddels ruim 2000 km verder en het rijdt heerlijk. Geen gekke geluiden of gedoe. Enige vreemde is dat de cruise control soms wat tijd nodig heeft om te stabiliseren, hij wappert soms een paar keer om de ingestelde snelheid heen, heel vreemd.
Hiervoor een aantal jaar geleden een i10 uit 2010 gehad, die reed ook wel aardig maar miste toch wel een beetje power (had de 66pk versie). Dit is toch wel een upgrade!
Inmiddels ruim 2000 km verder en het rijdt heerlijk. Geen gekke geluiden of gedoe. Enige vreemde is dat de cruise control soms wat tijd nodig heeft om te stabiliseren, hij wappert soms een paar keer om de ingestelde snelheid heen, heel vreemd.
Hiervoor een aantal jaar geleden een i10 uit 2010 gehad, die reed ook wel aardig maar miste toch wel een beetje power (had de 66pk versie). Dit is toch wel een upgrade!
[ Voor 30% gewijzigd door Esumontere op 11-05-2021 13:58 ]
In de ruim 4000 km die ik er nu op heb zitten is mijn grootste ergerpunt dat je met de stuurbediening het pookje omlaag moet duwen voor het volgende nummer in plaats van omhoog wat logischer is.Vincentio schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:51:
[...]
Mag zelf per 1 december een nieuwe auto en net offerte's terug voor zwaarst aangeklede SEAT Ateca (1.5 benzine) en de Tucson HEV.
Tucson beviel beter in de proefrit en is goedkoper qua lease.
Alleen ervaringen vinden van mensen die er al wat langer in rijden is erg lastig. Zeker hoe die is met file rijden.
Lange ritten zijn zeer comfortabel (komende van een Octavia) en de automatisering is degelijk. De automatische cruisecontrol houdt soms iets meer afstand dan ik zelf zou doen maar dat is wel veiliger natuurlijk. Ik had laatst een voorligger met defecte remlichten die op zijn rem ging staan die ik zelf te laat door zou hebben gehad maar de Tucson perfect op reageerde.
File rijden gaat nagenoeg vanzelf, het enige wat je af en toe moet doen is het stuurpookje of gaspedaal aantikken als je langer dan 3 seconden hebt stilgestaan om weer door te rijden.
Tijdens het rijden met rijstrookvolgassist moet je je handen aan het stuur houden, of eigenlijk moet je tijdens het rijden elke 20-30 seconden een miniscule kracht uitoefenen op het stuur zodat de auto weet dat je oplet (of dat nu met je handen of je knie is maakt niet uit
Andere punten om rekening mee te houden zijn dat het instrumentenpaneel niet heel aanpasbaar is, er zijn een paar verschillende layouts maar niet veel meer functionalities als een klassiek instrumentenpaneel (tenzij je de premium variant hebt met dodehoekcamera's). Voor het centrale paneel is alles aanwezig wat ik nodig heb. Gelukkig zijn er nog fysieke knoppen voor airco enzo, maar dit zijn touch knoppen die je helaas niet op de tast kan vinden (komt dat stukje autonoom rijden goed van pas
Al met al ben ik heel blij met de auto en rijdt hij vooral heel ontspannen overal heen met flinke power als je het nodig hebt.
Dank je wel. Dat bied al een beetje meer vertrouwen.Thymon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:30:
[...]
In de ruim 4000 km die ik er nu op heb zitten is mijn grootste ergerpunt dat je met de stuurbediening het pookje omlaag moet duwen voor het volgende nummer in plaats van omhoog wat logischer is.
Lange ritten zijn zeer comfortabel (komende van een Octavia) en de automatisering is degelijk. De automatische cruisecontrol houdt soms iets meer afstand dan ik zelf zou doen maar dat is wel veiliger natuurlijk. Ik had laatst een voorligger met defecte remlichten die op zijn rem ging staan die ik zelf te laat door zou hebben gehad maar de Tucson perfect op reageerde.
File rijden gaat nagenoeg vanzelf, het enige wat je af en toe moet doen is het stuurpookje of gaspedaal aantikken als je langer dan 3 seconden hebt stilgestaan om weer door te rijden.
Tijdens het rijden met rijstrookvolgassist moet je je handen aan het stuur houden, of eigenlijk moet je tijdens het rijden elke 20-30 seconden een miniscule kracht uitoefenen op het stuur zodat de auto weet dat je oplet (of dat nu met je handen of je knie is maakt niet uit). Deze is wel duidelijk gemaakt voor snelweg gebruik, op kleinere of smallere wegen verliest hij wel eens de lijnen of ziet hij andere markeringen aan voor lijnen wat een rare stuurreactie kan veroorzaken. Verder voelt het alsof je als een magneet aan de rijstrook zit vastgeplakt wat echt heerlijk rijdt op langere stukken.
Andere punten om rekening mee te houden zijn dat het instrumentenpaneel niet heel aanpasbaar is, er zijn een paar verschillende layouts maar niet veel meer functionalities als een klassiek instrumentenpaneel (tenzij je de premium variant hebt met dodehoekcamera's). Voor het centrale paneel is alles aanwezig wat ik nodig heb. Gelukkig zijn er nog fysieke knoppen voor airco enzo, maar dit zijn touch knoppen die je helaas niet op de tast kan vinden (komt dat stukje autonoom rijden goed van pas). Laatste opmerking is dat Android Auto of Apple Carplay (nog) niet fullscreen zijn. Een stuk van het scherm aan de passagierskant wordt niet gebruikt. In dit vlak kan de auto wel wat simpele informatie tonen (tijd, weer, kompas).
Al met al ben ik heel blij met de auto en rijdt hij vooral heel ontspannen overal heen met flinke power als je het nodig hebt.
Sommige dingen zijn inderdaad iets fijner op de Ateca en andere dingen weer op de Tucson.
En de stuk meer laadruimte spreekt mij ook heel erg aan van de Tucson.
Is dat een i30 dingetje? Doet mijne ook namelijk merk ik ondanks het een N is. Wat vervangen ze precies / wat is de oorzaak van dit euvel?dvdheiden schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:10:
M3P 24'
Het betreft de 1.0 met turbo met 120 pk. De N (line?) heeft een andere motor denk ik. Het schijnt geen bekend euvel te zijn want ze hebben de eerste keer best even moeten zoeken. Toen hebben ze vooral vervuiling in de motor weggehaald en de injectoren vervangen. Heb nu ook weer een N-line mee als vervangend vervoer met 1.4 motor, maar die heeft het probleem niet.Vissa66 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Is dat een i30 dingetje? Doet mijne ook namelijk merk ik ondanks het een N is. Wat vervangen ze precies / wat is de oorzaak van dit euvel?
Twijfel inmiddels wel een beetje wat wijsheid is, deze wederom laten maken, een andere i30 (maar dan wel weer eenzelfde soort motor) of flink bijbetalen en dan een nieuwer model of ander model...
[ Voor 6% gewijzigd door dvdheiden op 11-05-2021 20:28 ]
De N Line heeft een 1.5 TGDI 160PK.dvdheiden schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:27:
[...]
[...]
Het betreft de 1.0 met turbo met 120 pk. De N (line?) heeft een andere motor denk ik. Het schijnt geen bekend euvel te zijn want ze hebben de eerste keer best even moeten zoeken. Toen hebben ze vooral vervuiling in de motor weggehaald en de injectoren vervangen. Heb nu ook weer een N-line mee als vervangend vervoer met 1.4 motor, maar die heeft het probleem niet.
Twijfel inmiddels wel een beetje wat wijsheid is, deze wederom laten maken, een andere i30 (maar dan wel weer eenzelfde soort motor) of flink bijbetalen en dan een nieuwer model of ander model...
Wel meer vermogen met een nieuwer blok + kan automatisch ontkoppelen.
Ik zou dit gewoon laten repareren en bespreken met de dealer. Ze moeten de oorzaak vinden (garantie?)
Als zij het probleem niet kunnen oplossen, dan zou ik wel in overleg met de dealer of Hyundai zoeken naar een alternatief ivm garantie.
De dealer heeft sowieso al aangegeven mee te willen denken aan alternatieve oplossingen. Dus geen enkel kwaad woord over de dealer, ze hebben alle begrip en denken actief mee voor een eventuele (alternatieve) oplossing.
Op zich vind ik een Ioniq uit 2020 ook wel een interessante optie, dan ga ik er in ieder geval qua verbruik op vooruit en er ligt een andere motor in.
Op zich vind ik een Ioniq uit 2020 ook wel een interessante optie, dan ga ik er in ieder geval qua verbruik op vooruit en er ligt een andere motor in.
Kwam laatst deze review tegen van de i30 Fastback. Het is lastig om goede reviews te vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PlWe1P23i0zTnkdCXC8BRoCS.png?f=user_large)
Link:
YouTube: HYUNDAI i30 Fastback 2021 FACELIFT
Ondertiteling wel even op Dutch of Engels zetten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PlWe1P23i0zTnkdCXC8BRoCS.png?f=user_large)
Link:
YouTube: HYUNDAI i30 Fastback 2021 FACELIFT
Ondertiteling wel even op Dutch of Engels zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door TumTum op 21-05-2021 08:44 ]
Inmiddels heb ik mijn i30 (wagon uit 2019 met 30K op de teller) weer gerepareerd terug. Dit keer zijn de bobines vervangen. De auto rijd nu weer goed, hopelijk blijft dat zo. Qua andere oplossing heb ik wel even gekeken, een voorraad model i30 (geen wagon) of een nieuwere wagon, beide met dezelfde motor als ik nu heb of een Ioniq waren de opties. Helaas was het aanbod niet echt overtuigend, dus besloten mijn eigen auto te houden. Wanneer het probleem (stotteren/inhouden) toch weer terugkomt, wordt het gesprek sowieso anders, dan is mijn geduld echt op (auto heeft nu in totaal 5 en een halve week bij de dealer gestaan, iedere keer voor hetzelfde probleem).
@TumTum qua styling heeft Hyundai echt een enorme slag gemaakt, vind 'm er mooi uitzien.
@TumTum qua styling heeft Hyundai echt een enorme slag gemaakt, vind 'm er mooi uitzien.
Ik heb een paar weken geleden een stukje gereden in een i30 wagon (n-line). Heerlijke auto! Goede stoelen, fijn interieur en pit zat in de 1.5! Het is natuurlijk een Ceed, maar deze heeft toch licht de voorkeur, al heeft de voorkeur van mijn vriendin toch meer een wat hogere zit.
De i30 dus ff geparkeerd (
) en aan t kijken naar mooie suv’s, bij voorkeur phev, zodat ik heel zuinig rijdt (veel ritjes redelijk dichtbij, maar ik zoek wel veel comfort voor de vakanties) en keek dus naar Grandland X, Kuga, Lynk&Co maar nu kwam ik de Tucson tegen die ook in PHEV tegen. Net even naar de dealer gelopen (zit aan t einde van de straat) en wat een mooie auto! Oogt erg groot, prestaties op papier prima, ik hou van het interieur dus maandag maar eens langslopen voor een proefrit!
Zou wel leuk zijn, weer een Hyundai. Een van mijn eerste betrouwbare auto’s was een Getz
.
De i30 dus ff geparkeerd (
Zou wel leuk zijn, weer een Hyundai. Een van mijn eerste betrouwbare auto’s was een Getz