Het grote Hyundai topic

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
@Nick_Haak: Welkom bij de club :)

I30 is indd een strakke auto.
Alleen qua bluetooth oplossing zit helaas toch gebonden aan een kleine verbouwing bij de dealer of zelf een luxe auto radio te kopen :P

[ Voor 0% gewijzigd door D_Jeff op 11-06-2013 12:32 . Reden: typo ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Hoi D_Jeff,

Bedankt voor je berichtje :) leuk.

Wat BT betreft ben ik inmiddels gegaan voor een parrot mki9100, helaas waren er geen betere oplossingen voorhanden.

Dit alles is gewoon zelf ingebouwd, en zie je niets van, alleen het display moet ik nog mooi wegwerken (zit op dit moment niet aangesloten, waardoor de hele carkit niet werkt xD).

Ik heb een nieuwe blindplaat voor de bovenkant van m'n dash liggen (waar bij sommigen een extra vakje, of de navi zit), daar wil ik hem in verwerken...

Hoopte de plaat na te kunnen maken (3d natekenen, aanpassen en 3d laten printen), maar het plaatje natekenen blijkt een absolute PAIN IN THE ASS te zijn, dus dat plan wordt het niet.

Gewoon de nieuwe plaat bewerken lijkt een betere oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Verkocht? :P

Wat rij je nu dan?

@Nick: tot de Accent generatie was zoiets wisselen een fluitje van een cent. Tegenwoordig moet elke mm in de auto glad en weggewerkt zijn. Dan is "even" een radio wisselen voor een luxer model er niet echt meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

suzuki ignis sport omdat de staat het grijs kenteken heeft afgeschaft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eventjes ook hier aanmelden :D 2 weken geleden een H-1 van 2011 gekocht (2dehands) en een week geleden gaan ophalen (na de technische rompslomp).

Nu staat er op mijn keurings formulier dat de silentblocks moeten vervangen worden, maar er staat niet bij welke, voor-/achterkant (dat is altijd handig). Ik weet dat het wrs de voorste zijn, want als ik door een put je rij gaat het van 'gedoenk' links/rechts of beide.

Dus moest iemand weten welke rubbers dat zijn dat zou zeer handig zijn ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:15
Sinds dit jaar, november, ook eigenaar van een Hyundai i30.

Details:
- Hyundai i30 Lounge, 1.6, Benzine
- 1ste inschrijving 11/01/2011 (dus vorige generatie)
- automatique (moest wel wegens letsel)

Tot nu toe goeie ervaring. Is redelijk basic waar ik van hou, zo heb ik geen stuurbediening/navigatie/automatische airco ...
Was wel even wennen, omdat ik regelmatig de nieuwe auto van mijn vader gebruikte waar redelijk veel opties op zaten (vw touran).

Paar minpunten:
- hoog verbruik (logisch is automatique)
- geeft geen melding als de lichten nog aan zijn en je de auto verlaat.
- geen achtersensoren, maar die heb ik er op laten installeren.

Binnenkort mag ik nog een kofferbak verwachten, kijk er naar uit.

Heb wel regelmatig last van beslagen ruiten, waardoor ik de airco opzet.
Iemand een oplossing waardoor ik de airco kan afzetten (en dus minder verbruik)?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je verwarming op standje lauw (=grens rood/blauw) zetten en je blazer laten blazer op standje 1 ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gezien ik het topic van de week weer voorbij zag komen, ook maar eens een update plaatsen.

Wij hebben nog steeds onze I30 CW 2.0 Style Version naar tevredenheid. Gezien het vandaag weer eens winters was, toch de winterbanden maar uit de stalling gehaald (zomerbandjes voor waren ook wel erg op :)).

Maar ik had geen zin meer om iedere keer de banden op de velg over te laten leggen. Je bent elke keer tussen de € 40 en € 80 kwijt (€ 40 de laatste 2 keer, andere bandenboer daarvoor had ineens voor iedereen alles verhoogd naar € 80) en je bent nog steeds afhankelijk van de bandenboer.

Dus gisteren op Marktplaats aan het speuren, had iemand voor een schappelijke prijs 4 I40 velgen te koop staan (en dit keer ook nog in de buurt). Vandaag dus meteen even opgehaald en de banden die ik al had meteen even laten monteren (en balanceren). Zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/I30_met_I40_velg.jpg

In de I40 velgen heb ik geen TPMS sensor zitten, waardoor ik nu wel met een TPMS foutmelding rijd. Duurde overigens wel een minuut of 15/20 voordat de TPMS melding kwam. Ben dus benieuwd hoe vlot het systeem zou reageren bij een echte lekke band.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/I30_tpms_fout.jpg

Vind de velgen niet misstaan, maar ze staan wel wat verder naar buiten. Daardoor zijn de originele velgen denk ik net wat eleganter. In ieder geval kan ik nu wisselen wanneer ik wil (heb altijd beschikking over een brug daarvoor) en heb ik mijn setje velgen vrij vlot terugverdiend (set velgen was € 200).

Afgelopen november de auto nog voorzien van een nieuwe accu. Ergens in oktober hadden we een lege accu (waarschijnlijk een lampje dat was blijven branden), accu vervolgens opgeladen en het werkte weer. Enkele weken later bij het boodschappen doen "even" in de auto zitten wachten (per ongeluk licht aan gehouden) en ik kon naar huis lopen ('s avonds deed de auto het overigens wel weer terwijl ik speciaal met mijn auto vd zaak + startkabels naar de I30 was gereden). Daarna in november de auto gestart (zaterdags) om de auto even te verzetten. Starten ging toen al mhoaw-mhoaw en maandags was het echt klaar.

Verder in 2013 enkel nog een versleten stabilisatorstang gehad en verder is de auto echt vrij van problemen, heerlijk.

Enige echte nadeel blijft het brandstofverbruik, al valt het ten opzichte van de andere I30's (met kleinere motoren) nog best wel mee.

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/440778_5.png

Daarnaast nog wat kleine irritatie punten:
Cruise Control: Bij bergaf \ lichte helling af gaat de auto heel irritant gas geven terwijl de snelheid "op peil" blijft. Dit zou wat gedoseerder mogen. Daarnaast, als je de auto vast zet op bijvoorbeeld 120, dan zakt hij eerst terug naar ongeveer 115, om vervolgens de "vaste" snelheid van 120 gewoon aan te houden. Ook deze "dip" hadden ze beter mogen inregelen (en is bij iedere snelheid van toepassing).

Verlichting: Je kunt de verlichting aan laten staan. Zodra je het contact uitzet en de deur opent gaat al het licht netjes uit. Maar doe je per ongeluk het licht uit en weer aan (terwijl het contact dus al uit staat) dan blijven alle lampen gewoon aan staan. Misschien teveel verwend met de standen uit mijn Volvo, maar de implementatie zoals hij in de I30 zit is niet handig.

Al met al, nog steeds zeer tevreden over de auto. Afhankelijk hoe de regels omtrent de auto van de zaak zich ontwikkelen voor 2016/2017 zullen we langzaam eens gaan kijken voor een nieuwe I20 of een jong gebruikte I40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Wat een rust in het Hyundai topic, stuk minder activiteit dan het Renault topic waar ik vandaan kom.
Dat verbaasd me wel, dacht dat Hyundai wel goed scoorde met hun nieuwe modellen.

Ik kom me dus wel even aanmelden ook al is niet veel activiteit :P

Vandaag officieel de koopovereenkomst getekend voor een nieuwe i10 Comfort Plus met Cruise control.
Verder als enige optie een middenarmsteun, want hij is heel compleet en netjes met climate control, bluetooth en al.. Lichtmetaal nog eens uitzoeken, ergens in het voorjaar eens een leuke set uitzoeken.
Dus mijn Twingo Dynamique van 2011 wordt ingeruild.. De auto is al onderweg, dus met wat geluk over een 2,5 week ophalen :)

Nog meer i10 rijders?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:32

Freak187

geen

Ik rij op dit moment een Getz uit 2003. Nooit problemen mee gehad. Maar sinds ik full time met de auto naar het werk ga tegenwoordig, ben ik op zoek naar een vervangende auto. M'n oog is gevallen op de i30. Gister een proefrit gemaakt in de i30 vision uit 2014. De vision is de uitvoering met alle toeters en bellen en dat is opzich wel grappig. Alleen twijfel ik heel erg over het verbruik van de 1.6 GDI motor. Iemand een indicatie wat ongeveer het verbruik is op de snelweg? Ik twijfel tussen de GDI (benzine) of CRDI (diesel). Het verbruik kan de doorslag geven, want met de kilometers die ik jaarlijks rij maakt benzine of diesel nauwelijks iets uit. Brandstofkosten vs wegenbelasting, ik zit net op het kantelpunt.

De i30 1.6 GDI die ik reed deed bij 120 km/u ongeveer 3000 toeren in de 6de versnelling. Vond dat best hoog in de toeren. De i30 is ook een vrij zware auto en dat merkte je wel bij het optrekken.

De i30 was voor de rest een heerlijke auto. Stil, veel ruimte (ben zelf 1,95) en reed gewoon fijn.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Klippy schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:28:
Wat een rust in het Hyundai topic, stuk minder activiteit dan het Renault topic waar ik vandaan kom.
Dat verbaasd me wel, dacht dat Hyundai wel goed scoorde met hun nieuwe modellen.

Ik kom me dus wel even aanmelden ook al is niet veel activiteit :P

Vandaag officieel de koopovereenkomst getekend voor een nieuwe i10 Comfort Plus met Cruise control.
Verder als enige optie een middenarmsteun, want hij is heel compleet en netjes met climate control, bluetooth en al.. Lichtmetaal nog eens uitzoeken, ergens in het voorjaar eens een leuke set uitzoeken.
Dus mijn Twingo Dynamique van 2011 wordt ingeruild.. De auto is al onderweg, dus met wat geluk over een 2,5 week ophalen :)

Nog meer i10 rijders?
Na teveel ellende met een Accent 1.5 GS ben ik weg gegaan naar de Jappen (Mazda 3).

Heb pas nog wel 2 dagen de i10 (2014) gehad en dat vind ik een geinig apparaat. Kan aardig meekomen in het verkeer, klokken zien er goed uit en sommige gaatjes zijn ineens wel haalbaar :P

had een gem. verbruik van 5,2 l / 100 km bij 550 km. Niet bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Freak187 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:19:
. Iemand een indicatie wat ongeveer het verbruik is op de snelweg? Ik twijfel tussen de GDI (benzine) of CRDI (diesel). Het verbruik kan de doorslag geven, want met de kilometers die ik jaarlijks rij maakt benzine of diesel nauwelijks iets uit. Brandstofkosten vs wegenbelasting, ik zit net op het kantelpunt.

De i30 1.6 GDI die ik reed deed bij 120 km/u ongeveer 3000 toeren in de 6de versnelling. Vond dat best hoog in de toeren. De i30 is ook een vrij zware auto en dat merkte je wel bij het optrekken.

De i30 was voor de rest een heerlijke auto. Stil, veel ruimte (ben zelf 1,95) en reed gewoon fijn.
Voor een Mazda 3 1.6 (2003) heb ik een gem. van 1:14. Dat is wel een mooi rekenpunt.
hou zelf van vlot rijden.

Verder is 3k best laag voor 120 km/h. Tenzij je lang Diesel gereden hebt.
Accent zat op 3250rpm en mn huidige 3 zit op 3600 rpm @ 120 km/h :)
Kijk verder eens bij de verbruiksmeter van autoweek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vandaag de multi-riem + meelopers + spanrol vervangen van de H1 :) wat is met dat voor een klote werkje :| 2u mee bezig geweest (van opkrikken tot terug op de grond staan), toppunt van al is dat de gates kit NIET volledig is, je mist een mee loop rol :( dus moest ik 1 rol terug gebruiken, maar nu toch geen ge sjirp meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 20-02-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
@Klippy: een i10 is inderdaad een leuke auto, rijdt prima! Recent nog een i10 te leen gehad tijdens onderhoud, niets mis mee. Nadeel van lichtmetaal is vaak dat doordat de banden wat breder worden (vaak ga je dan toch voor een inchje meer) het verbruik ook behoorlijk gaat afwijken. Afhankelijk hoeveel je rijdt, zou ik het zelf dus misschien laten.

@Freak187: spritmonitor is vaak een aardige graadmeter. Gemiddels op spritmonitor rijden ze 7,40 liter op de 100 kilometer, met uitschieters naar 5,79 en 9,40. Onze i30 CW met 2.0 motor rijd zoals je kunt zien 8,1 liter op de 100 km. Als ik continue goed schakel en de snelheid tot de 100/110 beperk, dan wordt het vaak 6,8 liter. Alles zit dus in je eigen rechter voet :). Op zich hoeven de toeren niet het verbruik te bepalen, soms is meer toeren efficiënter voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Update van de H1:
woensdag binnen gedaan voor diagnose van het geklop als je door een put rijd: rubbers vervangen van de stabilisatie stang. Zeggen ze doodleuk in de garage dat ze pas tijd hebben de dinsdag om deze te installeren :| en vermits de onderdelen pas vrijdag geleverd zullen worden (dag van dit schrijven). Hbe ik maar gezegd dat ze die moeten bestellen + een wiel hub en dan zal ik het wel zien wat ik doen.

Vandaag dus gaan afhalen en geïnstalleerd en warempel het geklop is weg en de ABS/ESP storing is ook weg _O-

Nu de airco nog fixen, volgens mij draait de compressor niet mee en de zekeringen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heeft er iemand een schema van een recente Hyundai airco, voornamelijk het elektrische gedeelte, ik geloof niet dat de knoppenbak de relais stuurt enzo, volgens mij zit er nog ergens een 2de module verstopt die dan al de rest aanstuurt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Kijken of er nog wat leven in dit topic te blazen is :).

2 weken terug heeft mijn vrouw 1 winterband (helaas ook nog eens 1 van de 2 goede) lek gereden. Dus tijdelijk hebben er 3 winterbanden en 1 versleten zomerband onder de auto gezeten (wordt amper mee gereden, dus dat kon wel). Vorige week dan ook maar eens online 4x nieuw zomerrubber besteld: 4x Dunlop Sport BluResponse 205/55 R16 91V. Ten eerste omdat deze band een A label heeft op het gebied van grip op nat wegdek, daarnaast een B label heeft op het gebied van brandstofverbruik en daarnaast ook nog eens vrij stil moet zijn.

Vandaag de banden op de velgen laten leggen bij de bandenboer en vanavond de banden gemonteerd. Ik had keurig alle velgen voorzien van een klein label, zodat ik wist welke velg er waar op de auto gemonteerd moest worden. Ik had verwacht dat de TPMS melding op het dashboard (wintervelgen hadden geen sensoren) direct zou verdwijnen, maar ik moest hier toch nog even 10km voor rijden. Allereerst zijn de banden echt perfect gebalanceerd, maar de auto voelt ook gewoon fijn aan qua rollen en vooral amper geluid.

Verder deze week de auto nog een kleine beurt gegeven. Bij de Hyundai dealer was deze beurt (enkel olie, oliefilter en interieurfilter) bijna € 200 en daar kon ik me niet in vinden. Gezien ons dochterbedrijf, bedrijfswagendealer is heb ik het samen met een werkplaatschef zelf uitgevoerd. Daarnaast ook de airco meteen voorzien van een nieuwe vulling, want na iets meer dan 4 jaar was er nog maar 140 gram over van de 500 gram vulling. Je moest de airco dan ook behoorlijk laten werken voor wat frisse lucht, maar dat is nu ook opgelost.

Al met al was het weer even een hoop tegelijk, maar kunnen we er in ieder geval tot de APK er meer dan prima tegenaan. Enige nadeel is nu dat de pechhulp van de Hyundai verlopen is (door geen onderhoud bij dealer), maar ten eerste gaat een Hyundai nooit stuk en ten tweede kan dat voor de besparing allicht elders geregeld worden :) (bij de verzekering bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik heb toch wel gemerkt dat de motoren van Hyundai nogal gevoelig zijn.

Binnen de familie gaan we het toch weer proberen met een Accent (hatch) 1.4 Dynamic uit 2007.
Ik mag hopen dat daar een vernieuwd blok in ligt, anders is de lol snel over.

Ik was na de motor faal van mn Accent uit 2001 helemaal klaar met dat gemiep. De Zoom Zoom-er, welke ook een Aziaat is (de langbestaande merken hebben toch een stevig namen / reputatie opgebouwd van de Aziaten) en gek genoeg bevalt die me toch een stuk beter. Mocht de volgende generatie i30 nog eens leuk worden met 1.6 motor.. Mss als leaseauto wil ik het een kans geven. Prive bezit: No thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:42:
Ik heb toch wel gemerkt dat de motoren van Hyundai nogal gevoelig zijn.

Binnen de familie gaan we het toch weer proberen met een Accent (hatch) 1.4 Dynamic uit 2007.
Ik mag hopen dat daar een vernieuwd blok in ligt, anders is de lol snel over.

Ik was na de motor faal van mn Accent uit 2001 helemaal klaar met dat gemiep. De Zoom Zoom-er, welke ook een Aziaat is (de langbestaande merken hebben toch een stevig namen / reputatie opgebouwd van de Aziaten) en gek genoeg bevalt die me toch een stuk beter. Mocht de volgende generatie i30 nog eens leuk worden met 1.6 motor.. Mss als leaseauto wil ik het een kans geven. Prive bezit: No thanks.
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, you'll never know. Je zult die auto gezien je leeftijd niet nieuw hebben gekocht, dus het is altijd een beetje de vraag wat de vorige eigenaar gedaan heeft. Er is bij elk merk wel wat, maar over het algemeen staat Hyundai vrij hoog in de betrouwbaarheidslijstjes.

In ieder geval zijn wij zelf nu 80k km op weg, nadat de vorige eigenaar er ruim 60k km opgezet had. De motor verbruikt 0 olie, loopt uitermate soepel en stil.

Enige minpunt aan de i30 zijn het verbruik en de cruise control (werkt nog met mechanische gaskabel, niet via de ECU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:46

Yucko

One clown to rule them all !

Even dit topic een trapje geven.

Vorige week eindelijk wat andere velgen + bandjes besteld ipv de standaard 15" stalen velgen met wieldoppen.

Ben wel blij met het resultaat :9

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11907228_751826888260813_7131816388921665815_n.jpg?oh=72ae5fb2ea5ce579719c5476a8fd3f47&oe=56819E2B

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Yucko schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:46:
Even dit topic een trapje geven.

Vorige week eindelijk wat andere velgen + bandjes besteld ipv de standaard 15" stalen velgen met wieldoppen.

Ben wel blij met het resultaat :9

[afbeelding]
Lichtmetalen velgen kunnen een auto compleet veranderen inderdaad. Netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

SilencerNL

No remorse

Vanaf komende donderdag mag ik me hier ook melden als troste eigenaar van een Hyundai i30 1.6 GDi i-Catcher uit 2012 :). Gisteren getekend bij de dealer. Wat een heerlijke auto! Nu nog 6 dagen wachten, wat is dat lastig zeg!!!

Hyundai i30

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
SilencerNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:32:
Vanaf komende donderdag mag ik me hier ook melden als troste eigenaar van een Hyundai i30 1.6 GDi i-Catcher uit 2012 :). Gisteren getekend bij de dealer. Wat een heerlijke auto! Nu nog 6 dagen wachten, wat is dat lastig zeg!!!

[afbeelding]
Mooie complete uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:04
SilencerNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:32:

[afbeelding]
Tjah, 6 dagen wachten is lang he :P
Vanaf 30-10 ben ik de trotse eigenaar van een i30 i-Motion uit 2012. Ik mag dus 29 daagjes wachten :D

Afbeeldingslocatie: http://voorraad.autoservicetilburg.nl/static-storage1/autodata/images/occasions-module/79/1893579_1.jpg?448163276

Hiervoor overigens sinds 2010 de i10 (uit 2009) van vrouwlief gereden (nadat ik mijn Aygo moest verkopen ;w). De i10 was ik niet echt van onder de indruk, erg onzuinig en ieder hobbeltje was voelbaar... Gelukkig heb ik vrouwlief kunnen overtuigen eens te kijken voor een opvolger omdat de i10 met de komst van ons 2e kind toch echt te klein zal zijn.
Had overigens niet veel gescheeld of 't was een Skoda Fabia Combi geworden, gelukkig wist vrouwlief haarzelf te overtuigen dat het comfort de meerprijs wel waard was O+

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Zie dat ik na mijn aanmelding hier ook niks meer gepost heb, maar dat is eigenlijk omdat ik ook niet veel te melden heb en dat is een goed teken in dit geval.

Vandaag na ruim 7 maanden de 10.000 kilometer op de teller zien verschijnen en eigenlijk geen klachten over de i10.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/i10.jpg

Comfort is gewoon goed en ruimte zat. Wegligging erg stabiel en makkelijk. Vermogen valt mee ook goed mee, hij houdt wel van toeren maken en klinkt dan nog leuk ook. Daardoor voelt hij sneller dan de Twingo met 75pk want die klonk boven 3500 toeren als een stofzuiger en dan schakelde je maar weer op. Gewoon no-nonsense naar 't werk tuffen :p Enige dat soms wat tegenvalt is het schakelen, dat lijkt sommige dagen wat minder soepel...
Verbruik valt ook goed mee, rij altijd veel meer dan fabrieksopgaves (wie niet) maar hier nog wat extra door Limburgse heuvels, zware rechtervoet en sta altijd veel in de dagelijkste files rond Maastricht. Desondanks met 6l/100km veruit de zuinigste auto dit ik ooit heb gehad en doe er 0,0 moeite voor om zuinig te rijden.

Verder nog geen gebreken gehad :)

[ Voor 9% gewijzigd door Klippy op 01-10-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002

SilencerNL

No remorse

Felicia schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:46:

Tjah, 6 dagen wachten is lang he :P
Vanaf 30-10 ben ik de trotse eigenaar van een i30 i-Motion uit 2012. Ik mag dus 29 daagjes wachten :D
Het wachten is het waard! Wat een heerlijke auto is het! Het is nog steeds genieten als ik weer een stukje 'mag' rijden :)

Overigens heb ik afgelopen woensdag een audio upgrade uitgevoerd. Er zit nu een Gladen SQX 165 composet in, met een Alpine SWE 815 sub. Tevens de deuren goed geïsoleerd cq. verzwaard. Het geluid is nu nog mooier en voller! 8)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Klippy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:56:
Verbruik valt ook goed mee, rij altijd veel meer dan fabrieksopgaves (wie niet) maar hier nog wat extra door Limburgse heuvels, zware rechtervoet en sta altijd veel in de dagelijkste files rond Maastricht. Desondanks met 6l/100km veruit de zuinigste auto dit ik ooit heb gehad en doe er 0,0 moeite voor om zuinig te rijden.

Verder nog geen gebreken gehad :)
Dat kan ik niet zegen van onze i10 uit 2009. Dat ding rijdt 1 op 15 met wind mee :| Heb vorige week ook nog eens hoofdzakelijk snelweg gereden (dit keer snelheidslimiet op de GPS waar ik doorgaans 100 doortuf), ding heeft amper 350km op 27 liter gehaald. Zal vast aan de Goodyear 4-seizoenen banden liggen met energylabel E die er sinds kort opliggen 8)7
Hopen dat de i30 het iets beter gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Een kleine motor moet veel meer moeite doen om boven de 110 km/h snelheid te blijven leveren. Een grotere motor zal dit makkelijker kunnen doen, maar ook die zal 'gevoed' moeten worden. :P

Er is wel ergens een bepaald 'break even point', maar waar die precies ligt weet ik niet.

Wat ik bijna wel zeker weet is dat de I30 met zn 1600 motor het makkelijker (en iets zuiniger) doet met 120 a 130 op kruissnelheid dan de i10 met zn 1100 motor ;)

Aanvulling: Ik heb met mijn Mazda 3 1.6 een 400 km gehaald met 27,5 liter benzine (euro 95, BP Express) met veelal 110 km/h op cruise. Dus reken je niet rijk met die grotere motor!

[ Voor 17% gewijzigd door D_Jeff op 04-10-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:52
Felicia schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:32:
[...]

Dat kan ik niet zegen van onze i10 uit 2009. Dat ding rijdt 1 op 15 met wind mee :| Heb vorige week ook nog eens hoofdzakelijk snelweg gereden (dit keer snelheidslimiet op de GPS waar ik doorgaans 100 doortuf), ding heeft amper 350km op 27 liter gehaald. Zal vast aan de Goodyear 4-seizoenen banden liggen met energylabel E die er sinds kort opliggen 8)7
Hopen dat de i30 het iets beter gaat doen...
Onze i30 is iets ouder (uit 2010) dan jouw aankomende, maar rijdt gecombineerd (stad, provinciale weg en snelweg) meestal rond de 7,2l/100km. Is het alleen stad en provinciaal dan komen we vaak uit rond de 6,8l/100km, niet spectaculair minder ofzo. Overigens rijden we op de snelweg toch echt gewoon 130 O-) .

Het verschil in verbruik tussen bandenlabel A en G is volgens mij maximaal 10%, dus dat zou wellicht iets verklaren, je hebt daarmee 1:12,9 gehaald, zou dan 1:14,1 worden..

Overigens hebben wij voor volgend jaar de wegenwacht van de ANWB opgezegd in ruil voor de Hyundai Mobiliteitsgarantie, onderhoud laten doen bij de dealer en je hebt in Europa gewoon de wegenwachtservice :) .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

robbierzz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:46:
[...]

Overigens hebben wij voor volgend jaar de wegenwacht van de ANWB opgezegd in ruil voor de Hyundai Mobiliteitsgarantie, onderhoud laten doen bij de dealer en je hebt in Europa gewoon de wegenwachtservice :) .
Heel goed dat je me daar aan laat denken. Moet voor de 15e geloof ik, meteen regelen.

Heb de i10 in februari gekocht, dus bijna een jaar voor niks betaald voor Europa service en nu bijna weer vergeten :p
Blijf naturlijk wel gewoon ANWB lid zonder pechhulp :)

edit:
Hmm dat kan dus niet online, maar hoeft pas voor 15-11, dus meteen in de agenda gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 06-10-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
robbierzz schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:46:
[...]

Onze i30 is iets ouder (uit 2010) dan jouw aankomende, maar rijdt gecombineerd (stad, provinciale weg en snelweg) meestal rond de 7,2l/100km. Is het alleen stad en provinciaal dan komen we vaak uit rond de 6,8l/100km, niet spectaculair minder ofzo. Overigens rijden we op de snelweg toch echt gewoon 130 O-) .
Als ik het goed heb is de mijne van 2012 net de nieuwe serie die toen uitgekomen is, hij is in ieder geval wat hoekiger als het eerste model.

Wat betreft je verbruik, ik denk dat het grotendeels ook rijstijl is. Als ik rij dan rij ik 50 in z'n 4 of 5 maar mijn vrouw rijdt 50 in z'n 3 omdat de instructeur zij dat hoger slecht was voor de motor (afschieten die gast). Verschil is in ieder geval behoorlijk op het verbruik :)

Wat betreft de i30 zelf heb ik nu een kleine 50km gereden waarvan het gros in de stad. Meter staat nu op 6.9l/100km. Mijn gevoel zegt dat dat nog wel omlaag gaat als ik eenmaal wat meer op de snelweg rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:52
Felicia schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Als ik het goed heb is de mijne van 2012 net de nieuwe serie die toen uitgekomen is, hij is in ieder geval wat hoekiger als het eerste model.

Wat betreft je verbruik, ik denk dat het grotendeels ook rijstijl is. Als ik rij dan rij ik 50 in z'n 4 of 5 maar mijn vrouw rijdt 50 in z'n 3 omdat de instructeur zij dat hoger slecht was voor de motor (afschieten die gast). Verschil is in ieder geval behoorlijk op het verbruik :)

Wat betreft de i30 zelf heb ik nu een kleine 50km gereden waarvan het gros in de stad. Meter staat nu op 6.9l/100km. Mijn gevoel zegt dat dat nog wel omlaag gaat als ik eenmaal wat meer op de snelweg rij.
In de stad met 50 rij in in 4, maargoed, afgelopen weekend meegedaan met Trials, en tja de instructeur daar zei ook wel weer 'je kunt nog zo'n 10 -20 % bezuinigen door vooruit te zien', uitrollen voor een rotonde / stoplicht.. Tja ik heb dat in die 35 lessen wel geleerd 5 jaar geleden, maar daar is natuurlijk niks meer van over O-) O-) . We zullen het de komende weken eens uitproberen :+ .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik rij in mijn i20 50 in zijn 4 en ga bij 70 over naar 5. Verbruik op zomerbanden 5.9 - 6.0l / 100km en op winterbanden 6.2-6.3l / 100km. Rij vooral <10km ritjes door de stad/80km weg. Woonwerkverkeer is elke dag 5 stoplichten, 1km snelweg en 7km provinciaal met wat rotondes. Binnenkort 66.666 op mijn teller *O*

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:32

Freak187

geen

Ik rijd in m'n i30 diesel uit 2013, 4,7L/100km. Het laagste wat ik ooit gehaald heb is 4,0L/100km, toen reed ik over de Franse peage met 130 km/u.

Dat rijdt overigens superrelaxed. 130 km/u met 2100 toeren. De diesel is niet de snelste met optrekken, maar eenmaal op gang....

[ Voor 17% gewijzigd door Freak187 op 02-11-2015 15:53 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine vraag aan de Hyundai rijders.
Mijn ouders rijden een 2012 I40 wagon.
Met als optie AFSL, bochtverlichting.
Deze heeft sinds 3 maanden na aankoop van een nieuwe auto problemen.
Insturen of lager snelheid is waarschuwingslamp AFSL actief.

1x beide koplampen vernieuwd.
1x kabelboom verlichting vervangen.
1x koplamp rechts vervangen.
En software update ivm AFSL.

Storing blijft en auto gaat richting einde garantie.

Hebben hier meer mensen last van gehad en is het bij jullie dan wel verholpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:17:
Een kleine vraag aan de Hyundai rijders.
Mijn ouders rijden een 2012 I40 wagon.
Met als optie AFSL, bochtverlichting.
Deze heeft sinds 3 maanden na aankoop van een nieuwe auto problemen.
Insturen of lager snelheid is waarschuwingslamp AFSL actief.

1x beide koplampen vernieuwd.
1x kabelboom verlichting vervangen.
1x koplamp rechts vervangen.
En software update ivm AFSL.

Storing blijft en auto gaat richting einde garantie.

Hebben hier meer mensen last van gehad en is het bij jullie dan wel verholpen?

Alvast bedankt.
Ik neem aan dat ze het issue blijven verhelpen, ook al is je garantie verlopen. Ze hebben het namelijk nog steeds niet opgelost...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zolang jij er geld in stopt, zullen ze blijven zoeken. Anders stoppen ze er snel mee :P

Helaas vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 12:29
Ben momenteel sterk aan het overwegen om als eerste eigen auto voor voornamelijk woon-werk-verkeer (enkel stad en N-wegen) een jonge (>=2011) tweedehands i10 aan te schaffen. Nu zit ik voornamelijk te kijken naar de 1.2 litermotor, omdat ik toch graag wel een klein beetje pit wil hebben. Echter lees en zie ik in diverse reviews dat de 1.2 helemaal niet naar Nederland zou komen omdat deze fiscaal totaal onaantrekkelijk zou zijn. Ook als ik nu op de NL-site van Hyundai kijk, zie ik enkel de 1.0.

Als ik nu op de site van de belastingdienst (motorrijtuigenbelasting) kijk zie ik echter dat er helemaal geen lijken parameters zijn die dit verschil zouden mogen maken. Er worden dan ook gewoon diverse i10's met deze motor te koop aangeboden (tweedehands).

Geldt dit fiscaal nadeel enkel voor de nieuwe aanschaf (BPM?), is dit niet meer aan de orde vanwege vernieuwde wetgeving of is het inderdaad zo dat ik méér belasting zou moeten gaan betalen als ik deze auto tweedehands aanschaf?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Als je 2e hands in NL op kenteken koopt is de prijs inclusief alles dus dat maakt verder geen verschil.
Het verschil zat hem vooral in de nieuwprijs inderdaad, BPM op de 1.0 was vorig jaar al bijna 1800 Euro, de 1.2 zou daar een stuk overheen gaan ivm meer CO2 uitstoot (geen idee wat de uitstoot precies is) en dat is in NL waar je BPM over betaald.

Dus 2e hands geen probleem verder, misschien iets meer wegenbelasting, maar dan zou je even het kenteken door RDW.nl moeten halen om te kijken wat het gewicht precies is maar dan zou het max. één klasse hoger zijn.

Overigens vind ik zelf de 1.0 echt niet tegenvallen, als je hem op toeren houdt is hij best pittig zelfs. Geen idee hoe de 1.2 rijdt, maar ik zou als ik jou was eerst eens in beiden in proefrit maken, misschien is de 1.0 helemaal niet zo'n probleem als je denkt. Was daar eerst ook bang voor, maar ik vind hem sneller voelen en beter reageren in de 5 op de snelweg dan mijn vorige 1.2 Twingo met 9 PK meer.
De i10 heeft veel meer vermogen in de hogere toeren en daardoor toch prettiger rijgedrag vind ik. Zeker in de Limbugse heuvels, heuveltje op en dan inhalen, dan zou ik de Twingo vaker naar de 4 teruggaan waar de i10 lekker doortrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:06:
Echter lees en zie ik in diverse reviews dat de 1.2 helemaal niet naar Nederland zou komen omdat deze fiscaal totaal onaantrekkelijk zou zijn. Ook als ik nu op de NL-site van Hyundai kijk, zie ik enkel de 1.0.
Hyundai is wel vaker wat slordig met bijvoorbeeld uitvoeringen en dergelijke. Zo is van de huidige i10 de Comfort al een tijd rijker uitgerust dan dat hij volgens de site zou moeten zijn (bijvoorbeeld inclusief Cruise Control en elektrische ramen achter). Althans, dat was zo toen we aan het kijken waren onze i30 in te ruilen op een nieuwe i10. Weet niet of het verschil nu nog zo is, toen speelde het in ieder geval al tijden volgens de verkoper dat de Comfort luxer was dan de brochures en prijslijsten.

Zou me overigens niet gek laten maken door een 1.0 of 1.2. Met beide auto's zal je je voldoende kunnen voortbewegen en beide vallen in dezelfde klasse wegenbelasting. Gewoon een keer proefrijden in beide :). Als ze voor hetzelfde geld weggaan, zou ik zelf overigens wel de 1.2 nemen denk ik (voor het gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Bedankt voor de reacties!

De 1.0 en 1.2 i10's die ik heb zien staan in mijn budget gingen overgeveer voor hetzelfde bedrag weg, alleen de 1.0's hadden iets minder km op teller staan of waren iets nieuwer (doch nog steeds de 2011-2013 versies). Aangezien de 1.2 ook een uitstekende onderhoudshistorie had, van de eerste eigenaar was en een leukere kleur had (metallic lak zwart ipv gewoon wit of beige/grijs ofzo), heb ik deze gewoon maar gekocht.

Het is een i10 1.2 i-Drive Cool uit 2011 met 75k op de teller. Heb er netto (inclusief rijklaar) €5900 voor betaald. Geen slechte deal lijkt me, toch?

Dan nog even een andere vraag, er zit een "wegenwachtservice" bij van Hyundai. Is dit in jullie ogen een volwaardig alternatief voor de ANWB?

[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-03-2016 12:14 . Reden: brainfart ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:49:
Bedankt voor de reacties!

De 1.0 en 1.2 i10's die ik heb zien staan in mijn budget gingen overgeveer voor hetzelfde bedrag weg, alleen de 1.0's hadden iets minder km op teller staan of waren iets nieuwer (doch nog steeds de 2011-2013 versies). Aangezien de 1.2 ook een uitstekende onderhoudshistorie had, van de eerste eigenaar was en een leukere kleur had (metallic lak zwart ipv gewoon wit of beige/grijs ofzo), heb ik deze gewoon maar gekocht.

Het is een i10 1.2 i-Motion Cool uit 2011 met 75k op de teller. Heb er netto (inclusief rijklaar) €5900 voor betaald. Geen slechte deal lijkt me, toch?

Dan nog even een andere vraag, er zit een "wegenwachtservice" bij van Hyundai. Is dit in jullie ogen een volwaardig alternatief voor de ANWB?
Bij een Hyundai hebt je dat überhaupt niet nodig 8).

Maar... Wij hadden het gewoon als volwaardig alternatief. Enige is volgens mij dat je af en toe een beurtje laat doen bij de dealer en niet bij een niet-Hyundai reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:46

Yucko

One clown to rule them all !

fredkroket schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Bij een Hyundai hebt je dat überhaupt niet nodig 8).

Maar... Wij hadden het gewoon als volwaardig alternatief. Enige is volgens mij dat je af en toe een beurtje laat doen bij de dealer en niet bij een niet-Hyundai reparateur.
:X ik toch anders wel.

En daarna gezeur gehad ivm vervangend vervoer (garage had geen leen-auto's meer en bleef daar maar op hameren. Niet dat mij dat interesseert want je heb er gewoon recht op bij Hyundai Mobility Service. Dan maar bellen met HMS en die hebben een huurauto geregeld bij een extern bedrijf)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Net even gekeken bij de i10 van 2011-2013.

Verschil met 1.0 en 1.2 is ook nog het aantal cilinders. Dat zijn er bij de 1.0, 3 stuks en bij de 1.2, 4 stuks.

Lijkt mij ook net iets fijner (rustiger rijden).

Daarnaast is het koppel een stukje hoger: 95 nm voor de 1.0 en 121 nm voor de 1.2. Koppel is ook wel erg lekker hoor, hoef je minder in de toeren te jagen voordat je het idee hebt dat je vooruit moet komen.
Ik weet natuurlijk de vermogenskromme niet van de auto, dus weet niet of dat het bij deze auto ook opgaat. (maar 9 van de 10 keer is het meer is beter/fijner).

info:
http://www.autoweek.nl/ca...=68592&id2=60138&cache=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ja klopt, dat van die cylinders wist ik. Tegenwoordig lijken bijna alle A-klasse auto's wel een 1.0 3-cylindermotor te hebben. Een vriend van me heeft een 1.0 Aygo en die vind ik toch wel erg lui en hij maakt een nogal vreemd geluidje (maar dat schijnt zo te horen); vandaar ook dat ik naar net iets stevigers ben gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik weet van de 1.3 Excel (1999) met 86 PK dat zoiets prima meekomt in hrt verkeer.
Als ik kijk naar de C1 /UP met 69 PK (tijdje als vervangend vervoer gehad) dat ik mij ergerde aan het tekort aan vermogen. Ook als op de korte invoegstroken achter zo' C Eend zit en er komt vrachtwagen aan, moet ik met 55 - 60 km/h invoeren. Idioot gevaarlijk! (snap überhaupt niet dat er een minimum vermogensgrens van 75 a 80 pk is ingevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Weet iemand of er inmiddels al een Hyundai USB+aux naar lightning cable is (dus zonder achterlijk duur verloopje van €35)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Hallo,

Bij deze meldt ik mij aan bij de Hyundai rijders. Nou.. bijna dan. :)

Binnenkort neem ik een 8 jaar oude Hyundai Matrix over en ik wilde alvast kijken voor een goede autoradio in plaats van de cd/FM combinatie die er nu in zit.

Vraag:
• Ga ik verloopkabels nodig hebben of heeft de wagen een standaard aansluiting? Bij mijn huidige Opel Astra G 1998 had ik (volgens mij) geen verloopkabels nodig.
• Kan ik "zomaar" een DAB+ radio nemen of heeft dat meer voeten in de aarde zoals een compleet nieuwe antenne etc?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@Sebazzz Als je een Dab+ radio wilt inbouwen heeft die een nieuwe antenne nodig maar dat is plug en play. Het gaat hier vaak om een antenne in vorm van een sticker die je op je dash plakt of natuurlijk op een andere plek net wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

@hierboven: Ja, thanks. Ik doe geen DAB+, die radios kosten mij teveel voor de hoeveelheid dat ik auto rijdt.

Offtopic... Ik ga morgen langs een aantal autoinkopers. Iemand nog tips voor de hoogste prijs?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 07:22
Lang geleden dat er hier nog wat werd gezegd :o .

Binnenkort wordt ik ook eigenaar van een nieuwe Hyundai Tucson. Ik kijk er ontzettend naar uit!

[ Voor 88% gewijzigd door Flying op 28-07-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist terug van het bijstellen van de hand rem op mijn h1, ik had al gemerkt dat het bladveer links altijd hing en rechts altijd tegen de rest van de veren hangt. Juiste even gemeten en de rechter is dikker dan de linker (4 a 5mm), volgens mij is dat niet origineel dat er 2 verschillende ondersteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Heb deze week mijn eerste grote beurt laten doen (bij de dealer, 90k km) voor mijn i10. Ze hadden het over €370 ofzo, wat wel wat duurder is dan bij een gewone garage, maar met een potentieel hogere verkoopwaarde (dealeronderhouden) en weer een jaar gratis pechhulp vond ik dat de moeite wel waard. Echter werd ik 's middags opgebeld dat het wel €950 tot €1200 zou gaan kosten, voornamelijk omdat de remschijven en/of blokken vervangen moesten worden, evenals alle 4 de banden (de voorste 2 waren al bijna tegen het wettelijk minimum, de achterste waren iets boven de 2mm profiel, dus ook dat werd aangeraden). Daar zakte mijn broek toch wel lichtelijk van af.

Dat van die voorbanden dan zou kunnen, omdat ik bij de verkoop (7 maanden/15k km geleden) wist dat die banden niet nieuw waren. Maar dat van dat remsysteem vond ik toch wel erg vreemd, omdat hij bij aankoop dus een officiële opleverbeurt heeft gehad en ze zelf zeiden dat die dingen toch wel 60k mee moeten kunnen gaan. Uiteindelijk zijn de remonderdelen na enig overleg ook vervangen op kosten van de dealer. Dit vond ik dan wel weer netjes.

De achterbanden waren wel nieuw, maar die zijn dus ook vrij snel versleten. Sneller dan ik had verwacht, maar goed, ik rij ook wel vrij sportief en het zijn maar kleine bandjes (13").

Heb er voor gekozen om enkel de voorbanden te laten vervangen, waardoor ik inclusief de grote beurt en vervanging van diverse kleinere onderdelen uit kwam op een dikke €550. De achterbanden laat ik elders wel vervangen (en voor veel minder dan die bijna €300 die de dealer rekent). Volgende keer laat ik denk ik sowieso de banden elders vervangen (ook omdat ik dan de banden kan kiezen die ik wil) en hem dan pas naar de dealer breng voor een (grote) beurt.

• Klippy

Klippy

Still Game

Remblokken/schijven vervangen op kosten dealer vind ik erg netjes. Hebben ze ook echt beide gedaan?
Je hebt dus 75K + zelf 15K is 90K op die blokken gedaan? Dat is best redelijk, schijven zouden niet versleten hoeven te zijn, maar na 90K vind ik dat allemaal normale slijtage dus erg coulant van de dealer.
Of hebben ze bij de aankoop echt gezegd dat ze NOG 60K mee zouden gaan? Dat lijkt me dan weer best veel :p

Banden vind ik erg vreemd dat je die op 15K kan verslijten hoor, zeker achterbanden, al is het 13 inch en rij je "sportief" (sportief met een i10 is lastig). Die van mij zijn nog niet op 2/3e na 27K.
Qua prijs is 300 ook wel erg duur, voor die 13 inch dingen zou je geen €50 moeten betalen per stuk, zelfs niet bij de dealer. Met montage zou ik een 150 Euro verwachten, was die 300 niet voor alle 4 de banden?

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 17-11-2016 00:50 ]

• HarmoniousVibe
De eerste raming van €900 voor alles + voorbanden en €1200 incl achterbanden, dus het lijkt er inderdaad op dat ze daar €300 voor rekenen. Heb nu inderdaad ook zelf banden gekocht (Nokian iLine) die ik dit weekend laat monteren. Afhankelijk van of het zaakje nog moet worden gebalanceerd/uitgelijnd gaat het me max €150 kosten. Qua slijtage van de banden is het natuurlijk zo dat hoe kleiner de band, hoe meer omwentelingen hij moet maken, dus hoe hoger de slijtage.

De remblokken en/of -schijven waren al eens vervangen is mij verteld. Maar precies weet ik het ook niet. Ik ben allang blij dat dat nu op kosten van de dealer is gebeurd. Wellicht speelt ook mee dat ik net een maand boven mij BOVAG-garantie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Vandaag een krabbel gezet onder een koopovereenkomst voor een i20, 1.4 benzine, 5 deur.

Prima autootje uit 2009 met slechts 75.000km op de teller. Ding heeft 4 keer een beurt gehad, netjes om de 20.000km. Auto heeft 1 eigenaar gehad (vast een oud vrouwtje...).

Over anderhalve week wordt die afgeleverd, dan mag ik me ook officieel een Hyundai rijder noemen.

Vandaag proefrit gemaakt en het ding rijdt, zit, stuurt, schakelt en klinkt een stuk prettiger dan onze 206 uit 2000. Onze oude auto gaat met een omweg naar de sloper toe, daar valt geen eer meer aan te behalen.

We gaan zien wat ons te wachten staat met deze stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vandaag de H1 (2011) voorzien van nieuwe olie in de motor en versnellingsbak, mag wel op 186000km :+ hopelijk schakelt de bak nu wat beter, vooral als die koud is is het voorzichtig schakelen of ie wilt niet.

In principe zou ik de remmen ook nog moeten doen, maar hoe laat ik de abs blok zich zelf ontluchten, zonder e-tools :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoi,
Wie weet er meer over het inbouwen van een afstandsbediening/keyless entry in een Hyundai atos 2003?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 16:11
Even dit topic omhoog halen. Ik ga dit weekend een proefrit maken in een 2011 I30 CW. Iemand nog suggesties waar ik specifiek bij dit type op moet letten?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn Hyundai Matrix. Er zit nu een 44Ah accu in, er moet eigenlijk een 45Ah accu in, maar omdat ik niet zoveel rijdt zit ik eraan te denken om wat overcapaciteit te nemen en voor 50 of 60 Ah te gaan.

Zijn er specifieke merken accu's die goed zijn of waar ik juist bij weg moet blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sebazzz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:30:
Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn Hyundai Matrix. Er zit nu een 44Ah accu in, er moet eigenlijk een 45Ah accu in, maar omdat ik niet zoveel rijdt zit ik eraan te denken om wat overcapaciteit te nemen en voor 50 of 60 Ah te gaan.

Zijn er specifieke merken accu's die goed zijn of waar ik juist bij weg moet blijven?
Wrs heb je al een nieuwe accu maar de bekendere merken zijn goed en de witte producten zijn slecht als je weinig rijd. Wat je ook kan doen is:
1. Als je een eigen garage/oprit hebt: druppellader kopen met een quick connect of zelfs gewoon in de wagen monteren en dan telkens als de wagen geparkeerd staat de stekker in het stopcontact steken zodoende dat jke batterij altijd vol is.
2. heb je optie 1 niet dan zien dat je snel de batterij kunt in en uit bouwen en dan de batterij telkens mee binnen brengen en aan een druppellader hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 14-10-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:44
Hey mannen even een vraagje. Ben aan het kijken voor een Hyundai coupe derde generatie met zo een heerlijke v6 motor. Merk dat dat de prijzen tussen 2000 en 3000 liggen, lijkt mij ook wel reeël. Er zijn altijd hoopvolle autobedrijven die er 7,5 duizend voor vragen maar dat zijn uitspatters. Ik wil een sportieve auto maar niet voor urenlange ritten. Zal meestal voor af en toe een half uur heen en een half uur terug naar mijn werk en in het weekend is een tourtje. Maar bovenal, ik zoek een auto die niet gauw stuk gaat motorisch gezien en alles wat aan de motor vast hangt.

Ik heb hiervoor een mini cooper s gehad, welke een maandagochtend model was maar het hele model was sowieso niet vies van kapot gaan.

Mijn vraag is eigenlijk, afgezien van het hard plastic interieur (wat mij niet deert, mini precies hetzelfde), hoe betrouwbaar is deze auto ? Door de mini heb ik jaren geen auto meer gekocht (trauma's :p) Kilometerstand ligt meestal rond de 150-175 duizend, is daar een reden voor ?

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een drukke bedoeling hier zo te zien. :)
Zijn er nog Hyundai rijders op Tweakers? Buiten de Hyundai Ioniq Electric dan want die heeft een goedlopend eigen topic.

Zelf heb ik kortgeleden een Hyundai Ioniq Hybrid Premium besteld. Ben zeer benieuwd naar de levertijd... Iemand daar ervaring mee? En wil iemand misschien wat meer zeggen over zijn ervaring met een Ioniq Hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Jup, sinds kort een Santa Fe 2.7 V6 Maar had (niet zo gek) er nooit bij stil gestaan dat er ook een Hyundai topic was :P

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:18:
Zelf heb ik kortgeleden een Hyundai Ioniq Hybrid Premium besteld. Ben zeer benieuwd naar de levertijd... Iemand daar ervaring mee? En wil iemand misschien wat meer zeggen over zijn ervaring met een Ioniq Hybrid?
Ioniq HEV-rijder hier :)

Levertijd heb ik geen ervaring mee, mijn Comfort in Iron Grey was een voorraadmodel. Welke kleur neem je? oOo

Met het rijden inmiddels wel aardig wat :) ik heb m'n Ioniq sinds juni 2017 en sindsdien al meer dan 20k km gereden. Het blijft een heerlijke wagen, heerlijk comfortabel en lekker vlot weg als 't moet. En dan die kofferbak! Ik was destijds meer richting stations en crossover-achtige auto's aan het kijken ivm de rolstoel van mijn vriendin, met tegenvallende resultaten omdat de rolstoel nergens in paste zonder de bank plat te leggen. In een enkel geval paste hij niet eens door de opening (Kia Niro) :| meer bij toeval dan bewust keek ik bij de Hyundai dealer naar de Ioniq, gooide de klep open en werd begroet door een zee van ruimte.

Geluid is fantastisch! Je hoort weinig wind- en bandenherrie, maar hoort sirenes wel op tijd. De Infinity audio is een genot voor het oor.

De stoelen zitten lekker comfortabel. Niet zo uitgebreid te verstellen (want Comfort uitvoering) maar geven genoeg steun zonder hard te voelen. Voor jou misschien niet zo relevant (maar waarschijnlijk nog beter) aangezien de Premium andere bekleding en meer verstelbaarheid heeft.

Wel een paar (pietluttige) minpuntjes:
- Welkomstgeluidje bij starten en uitschakelen kan niet uit
- Helderheid dash en nav op donkerste stand is mij op een onverlichte weg te fel
- Plafonniere rammelt een beetje, monteurs konden bij onderhoud niks vinden
- LKAS geeft regelmatig "Handen aan het stuur!" waarschuwing op lange rechte stukken (met mijn handen gewoon op het stuur) door gebrek aan input
- TomTom nav is belachelijk gedateerd, Ketheltunnel (verbinding A4, sinds december 2015 al open) staat er niet op

Als je een Android telefoon hebt zou ik je wel adviseren om via APKMirror Android Auto te installeren, Google Maps en Waze werken vele malen beter dan de TomTom navigatie. Als je een iPhone hebt, CarPlay gebruiken. Klein nadeel hiervan is dat je dan geen usb stick voor je muziek kan gebruiken en dat via je telefoon moet doen. Ook duurt het iets langer voor je kan wegrijden na instappen omdat je de boel moet aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je verhaal. Goed om te lezen dat hij bevalt.
Ik ga wel eens proberen om Android Auto op mijn telefoon te krijgen.

Ik ben op zich vrij allergisch voor rammeltjes en piepjes dus ik ben benieuwd. Goed om te horen dat de stoel goed zit, in een testrit is het maar kort wat je erin zit. Te kort om een goed oordeel te vellen denk ik.

Met mijn huidige auto schakel ik het navigatiescherm uit in het donker. Kan dat ook? Ik hoop dat de dimmer toch een beetje redelijk zijn werk doet.

Ik heb hem in marina blue besteld. Maar vond eigenlijk alle kleuren wel goed staan. Het liefst had ik hem denk ik gewoon standaard wit gehouden, maar ik ben niet zo'n autowasser en op wit zie je alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32
Ik mag me vanaf komende vrijdag officieel komen melden in dit topic :P

Heb een ocassion i30 Style 1.6 gekocht uit 2009. Is een mooie complete auto met 85K op de teller.

Enorm veel zin om hem op te halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:41:
Ik ben op zich vrij allergisch voor rammeltjes en piepjes
Ik ook, maar met de muziek wat harder hoor ik 't meestal niet meer. Hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat 't in jouw auto ook gebeurt, bij m'n proefritten heb ik 't ook niet gehoord :)
Met mijn huidige auto schakel ik het navigatiescherm uit in het donker. Kan dat ook? Ik hoop dat de dimmer toch een beetje redelijk zijn werk doet.
Scherm kan inderdaad wel volledig uit.
Ik heb hem in marina blue besteld. Maar vond eigenlijk alle kleuren wel goed staan. Het liefst had ik hem denk ik gewoon standaard wit gehouden, maar ik ben niet zo'n autowasser en op wit zie je alles.
Nice! Ik heb heel lang getwijfeld tussen Iron Grey en Marina Blue, omdat ik blauw heel mooi vind, maar vond 'm uiteindelijk persoonlijk iets te hard blauw. Evengoed vind ik 'm nog steeds mooi om te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Hyundai Tucson 4wd eigenaar. :9~ Een (in mijn ogen) stoere en degelijke auto. Hij is helemaal zwart af-fabriek geblindeerde ramen. Wat hem zeker ten goede komt.

Eind vorig jaar APK en grote beurt gegeven. Er was niets aan de hand en bij de grote beurt kwamen ook geen aandachtspunten naar voren.

Mijn vader heeft dezelfde auto (zelfde model, maar 2wd en minder opties). Ook hij heeft nergens last van gehad.

Hiervoor heb ik een Hyundai Accent gereden (als beginners autootje), hier was ook nooit wat mee aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4723/28128895839_432b676daa.jpg

Eens even een (snel) plaatje bij het praatje :)
Op het moment red ik het om 1 op 9,9 gemiddeld te rijden. Geen gekke score, voor de als niet zuinig bekend staande V6.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Harry schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:32:
[afbeelding]

Op het moment red ik het om 1 op 9,9 gemiddeld te rijden. Geen gekke score, voor de als niet zuinig bekend staande V6.
Ik heb zo'n V6 ook jaren gereden in mijn Coupe. Heerlijk soepele motor! Veel plezier ermee!

Best rap ook wel:
YouTube: Hyundai coupe V6 AUT acceleration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Je kan 'm erg schakellui rijden i.d.d. (heb een handbak).

Ben vooral benieuwd hoe hij gaat presteren (ook qua zuipen :P) met de caravan er achter (1500kg)

BMW 535D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Ik heb een Genesis Coupe, 3.8L V6, handbak :).

Auto 2

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Devian schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:48:
Ik heb een Genesis Coupe, 3.8L V6, handbak :).

[afbeelding]
Die wilde ik ook stiekem, maar dan de 2.0T. Gewoon omdat Turbo lekker rijdt en relatief zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Ewivis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Die wilde ik ook stiekem, maar dan de 2.0T. Gewoon omdat Turbo lekker rijdt en relatief zuiniger is.
Hij gaat waarschijnlijk weg dit voorjaar, dit omdat er nu ook een leaseauto voor de deur staat ;(.

Dus als iemand interesse heeft......

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Harry schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:32:
[afbeelding]

Mooie bak!

Ook hier ook twee fotootjes van mijn Tucson:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iBaU4R/20768261_10214509374874410_6662332481128000016_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mEE0B6/20953559_10214566558023953_1472984798017918526_n.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Timpieturner op 30-01-2018 15:38 . Reden: Foto's gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
Rustig topic dit, maar eens even een schopje geven.

Ik ben in de markt voor een i40 Diesel uit 2015. Betreft een 1.7crdi 116PK . Zijn er hier mensen met een i40 die hun ervaringen kunnen/willen delen. Zijn er nog aankoop tips waar ik op moet letten ?

Ik had gevonden dat ik goed moet kijken naar roest boven de voorruit wegens steenslag. Maar zijn er verder nog bijzonderheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Galaxis schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:05:
Rustig topic dit, maar eens even een schopje geven.

Ik ben in de markt voor een i40 Diesel uit 2015. Betreft een 1.7crdi 116PK . Zijn er hier mensen met een i40 die hun ervaringen kunnen/willen delen. Zijn er nog aankoop tips waar ik op moet letten ?

Ik had gevonden dat ik goed moet kijken naar roest boven de voorruit wegens steenslag. Maar zijn er verder nog bijzonderheden ?
Toevallig ben ik aankomende week van plan een i40 aan te schaffen vanwege gezinsuitbreiding. Ik heb op dit moment een i20 coupe uit 2016 met net 20.000 op de teller. Deze i40 komt uit 2013 een 1.6 GDI business edition. Ik heb wel een testrit gehad in een 2017 model waar ik ook interesse in had en ik was zeer tevreden over. Op het moment heb ik geen aankoop tips waar je op moet letten (ieder geval bedankt voor je tip zover). Ik wil voor woensdag samen met mijn pa nog eventjes naar de auto kijken maar dan meer naar de staat zelf van de auto. Zover ik het heb gezien, ziet hij er goed uit en is hij ook verder onderhouden bij een Hyundai dealer. Staat nu bij mijn Hyundai dealer waar ik mijn auto heb gekocht.

Ik zal mijn ervaring nog even posten na de check die ik met mijn pa doe, want als dat verder prima is dan teken ik voor de auto komende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
@Recon24 Leuk ! Inmiddels heb ik mijn i40 al weer 4 weken in bezit, en het bevalt uitstekend. Over de 1.6 benzine kan ik niks vertellen aangezien ik een diesel heb :) .

Let op dat er geen steenslag boven de voorruit zit, als er een panoramadak in zit, controleer of deze niet kraakt bij het open en dicht doen.

Welke uitvoering heeft de wagen die je op het oog heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Galaxis schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:26:
@Recon24 Leuk ! Inmiddels heb ik mijn i40 al weer 4 weken in bezit, en het bevalt uitstekend. Over de 1.6 benzine kan ik niks vertellen aangezien ik een diesel heb :) .

Let op dat er geen steenslag boven de voorruit zit, als er een panoramadak in zit, controleer of deze niet kraakt bij het open en dicht doen.

Welke uitvoering heeft de wagen die je op het oog heb?
HYUNDAI I40 1.6/135pk GDI Business Edition, zonder panoamadak. Ik zal morgen eens op de voorruit letten van die auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 14-05-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Recon24 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:06:
[...]

HYUNDAI I40 1.6/135pk GDI Business Edition, zonder panoamadak. Ik zal morgen eens op de voorruit letten van die auto.
Top. Ik heb een business comfort van 12-2015. Check tevens of het dashboard niet kraakt in bochten en drempels, hier is een terugroepactie voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:42
Vraagje aan de mensen met een Hyundai i30 (cw). Hoe is het verbruik bij jullie met de i30? Wij hebben sinds eind vorig jaar een Hyundai i30 CW 1.4 Blue uit 2012, maar gemiddeld verbruik op de boordcomputer bij ons is rond de 8/100km of wel 1 op 12,5. En dat valt mij eigenlijk wel wat tegen, hiervoor hadden we een Ford Focus 1.6, maar die deed over het algemeen 1 op 15.

We rijden verschillende ritjes in de week, ik gebruik de auto 2 of 3 keer per week om naar werk te rijden (50km enkele reis) en verder gebruiken we de auto voor korte ritjes in het dorp. Maar vooral op de snelweg is het verbruik vrij hoog. Ik zet de auto op cruise control op 120km/u, maar door het vrij hoge toerental is het verbruik volgens mij vrij hoog.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@urk_forever

Vrienden van ons rijden ook in een i30 uit 2012. Een 1600 16V benzine welteverstaan. Die doen zo een beetje 6.5 a 7 l/100km geloof ik. Echter rijden die op de snelweg meestal tussen de 105 en 110km/h . Dat scheelt blijkbaar aanzienlijk.

Bovenstaande kan ook beamen, bij mijn i40 is het verbruik als ik 110 rijd op de cruise of 120/130 ( afhankelijk van de vmax ) ook aanzienlijk lager.

Jouw verbruik is trouwens helemaal niet gek, check spritmonitor maar eens.

https://www.spritmonitor....105&gearing=1&powerunit=2

[ Voor 23% gewijzigd door Galaxis op 15-05-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Galaxis schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:45:
[...]

Top. Ik heb een business comfort van 12-2015. Check tevens of het dashboard niet kraakt in bochten en drempels, hier is een terugroepactie voor geweest.
is me gister niet opgevallen, maar ik zal er nog naar kijken nadat ik hem heb. Ik ga eens kijken naar de terugroep actie op internet of ik er nog iets over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
Nadat ik met de Kia Niro op pad ben geweest toch ook nog maar even een proefrit gemaakt in de Ioniq Hybrid. Dat is sowieso een goede beslissing geweest. Niet alleen omdat ze motorisch en qua aandrijflijn identiek zijn. Ook het uitrustingsniveau van de comfort (Hyundai) en de Dynamic (Kia) ontloopt elkaar slechts op detailniveau. Persoonlijk vind ik de niro wat aantrekkelijker ogen van buiten en is het dashboard ook net wat overzichtelijker samengesteld. Nadeel van de Ioniq is dan nog de minimale achterruit. Wat voor de ionig pleit is de prijsstelling. Die is sowieso al scherper dan die van Kia. Dan is er nu ook nog de zomeractie waarmee er ruim 15% afgaat van de complete aanschafprijs. Als je dan ook nog meeneemt dat ik de Hyundai 3 jaar kan finacieren tegen een rente van 4% dan is de keuze voor eenvoudige particulier die gewend is om in occasions van ca 10 jaar oud rond te rijden niet zo moeilijk. Heeft er iemand hier nog tips waarmee ik mijn voordeel kan doen bij de Hyundai dealer? Dat sealen van de lak voor ruim €300 lijkt me van waarde? Zetten ze deze auto standaard op een A merk bandjes? Iemand bekend met de autoverzekering van Hyundai toevallig?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hyundai autoverzekering loopt via Bovemij dus een grote partij, prijs is best scherp en bij de dealer heb je geen of minder eigen risico.
Ik kreeg zelf nog wat extra korting toen ik zei liever bij FBTO te blijven ivm prijs. Dus ook daar kan je denk ik nog wel wat vanaf praten.
Verder geen ervaring met schade afhandeling, gelukkig niet nodig gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
uiteindelijk de knoop doorgehakt en een nieuwe Ioniq Comfort hybrid gekocht. Met de scherpe zomeractie werd het nog even spannend aangezien die maar tot 31 mei loopt maar de voorraad nagenoeg op is. Via de importeur ben ik geslaagd in de kleur pure brown. Een stijlvolle complete auto voor een goede prijs. Van de Hyundai verzekering heb ik afgezien gezien de hoge prijs. Bij Promovendum heb ik vergelijkbare voorwaarden (o.a. 3 jr nieuwwaarde) vd helft vh premiebedrag dat ik bij Hyundai zou gaan betalen. Levering binnen 2 weken. Ik zal tzt nog wel een foto plaatsen hier. Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk een update van mijn nieuwe lease auto. Hij heeft een chassisnummer gekregen wat inhoudt dat hij inmiddels geproduceerd is in Zuid-Korea. De verwachte aankomst per schip in Rotterdam is 13 juni. In de weken erna zullen dus heel wat nieuwe Hyundai eigenaren eindelijk hun auto krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Afgelopen donderdag de Ioniq opgehaald. Wat een heerlijk kar. Rijdt lekker soepel, ligt lekker op de weg, stuurt licht maar niet te. En dan de electrische extra’s zoals adaptieve cruise controle en de
LKA om op de snelweg binnen de lijnen te blijven, heerlijk wat een comfort. Gek genoeg ga ik de auto ook steeds mooier vinden. Zeker ook “s avonds met de verlichting aan. En wat ik tot slot ook gaaf vind is dat je hem weinig ziet rijden. Overigens kan ik me niet voorstellen dat dat lang zo blijft want je hebt echt veel auto voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even melden hier als bijna nieuwe eigenaar van een Hyundai i20 GO! Edition.

Al 8 jaar lang trouw Volkswagen rijden maar de nieuwe i20 heeft toch wel iets in me lost gemaakt, proefrit gemaakt en de keuze was snel gemaakt.

Het is nu wachten totdat ie geleverd wordt, 8 juni besteld hopelijk begin juli leveren. :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:14
Ik ben zelf niet zo van Hyundai en zie dat het topic ook niet echt leeft hier.
Maar iemand deze al gezien?
YouTube: Hyundai Nexo – AutoWeek review

De Hyundai Nexo - Waterstof auto. Ik vind het stiekem best tof.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft iemand de laatste updates voor de hyundai navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Ik heb ze hier gevonden.

https://www.ioniqforum.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heb je een meer specifiekere link?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ola, vanochtend een tweedehands IX20 gekocht. Met name voor het woon-werk van mijn vrouw. Met als voorwaarde dat de kinderwagen en de maxi-cosi in de auto moesten. Dat past prima. Komen van een Suzuki Swift. Ik hoop net zo betrouwbaar, maar dat gaan we mee maken.

Ff foto zoals ie bij de dealer stond.
ix20

Wordt zsm afgeleverd. Airco moet wat aan gebeuren en een raam rechtsvoor werkte niet helemaal soepel. Verder goed uitgerust. Achteruitrijcamera, navi, airco, telefoon voorbereiding. Half leren stoelen. trekhaak.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zie dat dit topic niet zo druk is. Maar goed, ik ben zelf sinds kort eigenaar van een i30N, in Engine Red en uiteraard met Performance Pack voor 275pk :D. Ik heb de luxe dat een auto voor mij extra is. Ik kan zowel naar m'n werk als door de hele stad hier met openbaar vervoer dat niet verschrikkelijk is, of zelfs gewoon lopend. Dus zocht ik naar een auto die een lach op m'n gezicht kan toveren, en dat doet deze Hyundai ontzettend goed.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/875/42808841212_2969a15dc4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1804/42609562885_978ca3fb10_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

sander817 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:25:
heeft iemand de laatste updates voor de hyundai navigatie?
Voor de goede orde, ik ben niet thuis in Hyundai, we hebben het hier over vrij te verspreiden updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 20:22
PWM schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:03:
[...]

Voor de goede orde, ik ben niet thuis in Hyundai, we hebben het hier over vrij te verspreiden updates?
De nav updates zijn bij Huyndai gratis.

De Apple/Android updates kun je dacht ik zelf doen en de andere dacht ik door de dealer.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste