Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 21:10
Ik kon geen specifiek Hyundai Tucson topic vinden hier op het forum. Een beetje raar aangezien dit toch één van de populairste wagens in zijn segment is. Ik heb ook heel wat andere (toekomstige) Tucson eigenaren hier gezien, dus daarom maak ik het topic maar zelf *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17GLrGDtv27jpAWnGo9i6EWCelA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ukg283xLvmMTwzLMJIhD3GDM.png?f=fotoalbum_large

De Hyundai Tucson is een compacte crossover SUV in het C-segment en wordt sinds 2004 geproduceerd door de Zuid-Koreaanse fabrikant. In de pikorde staat deze onder de Santa Fe gepositioneerd en boven de Kona. Hij is vernoemd naar de stad Tucson in de staat Arizona, VS. De tweede generatie werd destijds de ix35 genoemd in verschillende regio's, waaronder Europa, Australië en China. Nadien is deze naamswijziging teruggedraaid bij het introduceren van de derde generatie Tucson.

De Tucson is de best verkopende SUV van Hyundai met werelwijd meer dan 7 miljoen verkochte exemplaren sinds 2004, hiervan zijn 1.4 miljoen exemplaren in Europa verkocht. Wanneer het op registraties aankomt staat de Tucson momenteel bovenaan de lijst van het compacte SUV segment in Europa (Q1 2022)(Hyundai News)

Bron: Wikipedia

Eerste generatie, 2004 (JM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdxPt-PFfIJuKIrcJlx6BFadGAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGotexehMUQ56cogsogDCqjc.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede generatie, 2009 (LM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9Lt1QIDjb9QcIUcteetWY1npfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4yOqXd92INNeUjKjnIMajj4.jpg?f=fotoalbum_large

Derde generatie, 2015 (TL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueUqVxNYGWrx-66z3Rp2U4dDc5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRP0BobQhBXt73j0Nyz8CGQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Vierde generatie: 2020 (NX4)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ICFzSH8CYbkyb-T65zKM99IIv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzSePJRB2XiFhGd7NzlqJPFC.jpg?f=fotoalbum_large

Handleidingen
Tucson Hybrid (HEV) / Plugin Hybrid (PHEV)
Tucson
Modelpagina's op hyundai.com/nl
Tucson Plugin Hybrid
Tucson Hybrid
Tucson
Configurators
Tucson Plugin Hybrid
Tucson Hybrid
Tucson
Webmanuals
Infotainment
Software
Navigation Updater

Zelf heb ik sinds januari een HEV N-Line Sky in Shadow Grey in bestelling staan. Zoals zovelen heb ik al meerdere leverdata ontvangen, eerst was het mei, toen juli en momenteel zou het 5 september moeten worden. Of dat effectief zo zal zijn, dat valt nog af te wachten. Over wachten gesproken, dat lukt voorlopig niet zo goed 8)7

Afbeeldingslocatie: https://s7g10.scene7.com/is/image/hyundaiautoever/all-new+TUCSON+N+Line+%282%29:4x3?wid=5000&hei=720&fit=wrap,1

[ Voor 15% gewijzigd door JuG op 10-10-2022 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 17:31
Ha, nice!

Ik heb een Tucson PHEV premium in Amazon Grey met Phantom Black dak in bestelling staan. Eerste ETA was 15 september, een aantal weken terug belde de leasemij dat het november gaat worden en prompt een week later belde de dealer "jow, ik heb je auto voor je staan".

Anyways, eerst vakantie afmaken dus vanaf 5 sept issie er dan. Ben heel benieuwd!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
ah 5 september? Mijn wagen staat al sinds begin mei ook op 5 september als leverdatum. Aangezien de dealer totaal geen verdere informatie heeft (geen VIN bv), geloof ik er voorlopig weinig van. Het is al 4x verplaatst tot dusver en ik probeer het uit mijn hoofd te zetten (niet makkelijk haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 21:53

Locke_

Iron within, Iron Without!

Hmmbob schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:35:
Ha, nice!

Ik heb een Tucson PHEV premium in Amazon Grey met Phantom Black dak in bestelling staan. Eerste ETA was 15 september, een aantal weken terug belde de leasemij dat het november gaat worden en prompt een week later belde de dealer "jow, ik heb je auto voor je staan".

Anyways, eerst vakantie afmaken dus vanaf 5 sept issie er dan. Ben heel benieuwd!
Nice, voor de mijne (besteld oktober 2021) is vooralsnog niets bekend. Ook nog niet in productie genomen. Betreft een MHEV Comfort-Smart met two-tone lak (dark knight met een phantom black dak). Vanmorgen weer eens contact met de lease gehad, ze gaan nu zelf met de dealer bellen om eens wat uitleg op te halen, gezien de initiële toezegging 4 maanden was en we nu op een jaar afstevenen.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, op mijn verzoek dus he. De auto staat al ergens in NL.
Locke_ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Nice, voor de mijne (besteld oktober 2021) is vooralsnog niets bekend. Ook nog niet in productie genomen. Betreft een MHEV Comfort-Smart met two-tone lak (dark knight met een phantom black dak). Vanmorgen weer eens contact met de lease gehad, ze gaan nu zelf met de dealer bellen om eens wat uitleg op te halen, gezien de initiële toezegging 4 maanden was en we nu op een jaar afstevenen.
Ja, dat was wel verrassend: bestelling in feb '22 gedaan, en eerst van "mid-september" naar "november" en toen ineens een week later "joh, hij is er al". Op zich wel leuk, ware het niet dat eerst de andere auto nog mee gaat op vakantie (o.a. vanwege leasecontract wat nog af moet lopen). Niet mijn probleem dat hij er ineens zoveel sneller is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 19:14
`Tip voor iedereen die er een gaat bestellen, vraag eens wat na bij grotere dealers. Die bestellen ze vaak al vooruit zonder dat er een bestelling is. De hyundai tucson heeft toch niet veel opties die je er bij kan klikken, de accesoires doen ze pas bij de dealer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hahaha, dat klopt misschien wel: de trekhaak moest er nog opgezet worden inderdaad. En de dealer die hem aflevert is de huisdealer van de leasemij, dus die zullen wel op voorraad hebben.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

xminator schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:51:
`Tip voor iedereen die er een gaat bestellen, vraag eens wat na bij grotere dealers. Die bestellen ze vaak al vooruit zonder dat er een bestelling is. De hyundai tucson heeft toch niet veel opties die je er bij kan klikken, de accesoires doen ze pas bij de dealer erop.
Sowieso, als je hem binnen 6 tot 9 maanden nog wilt rijden, neem een voorraadmodel!

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
En tip nummer drie: geloof niets van de levertijden die de dealers je meegeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 23:38

Klippy

Still Game

Ah een Tucson topic, ben benieuwd hoe druk het hier gaat worden :)

Vond de 3e generatie ook altijd een leuke auto, ook overwogen in 2018, maar toen toch een iets kleinere auto genomen.
De nieuwe is dan wel weer interessant en nu we nog benzine mogen leasen is na wat concurrenten bekeken en gereden te hebben toch duidelijk dat die Tucson érg veel auto is voor het geld.
Privé ook een nieuwe Hyundai gekocht in 2015 en dat vond ik toen al, dus ik had al wat ervaring met het merk en de dealer, het duurde dan ook niet heel lang om te tekenen na de proefrit begin juni.

Dus in bestelling

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Premium Sky 169kW
  • Amazon Grey metallic G5
  • Bekleding Zwart
  • LED-bagageruimte- en achterklepverlichting
  • LED-verlichting voetenruimte voor (wit of blauw)
  • LED-verlichting voetenruimte achter (wit of blauw) (alleen i.c.m. voor)
  • Mattenset velours
  • Achterklepsierlijst in geborsteld staal
  • Deursierlijsten in geborsteld staal
  • Instaplijsten (4 stuks)
Voorlopig levertijd 9 januari en in tegenstelling tot de PHEV lijkt dat haalbaar volgens diverse fora en ervaringen, maar het is nog lang, kan nog veel gebeuren, dus ik wacht het rustig af :)
Kijk er wel naar uit, is relaxed rijden in die auto.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Misschien ook handig voor de openingspost?
Handleidingen
Tucson Hybrid (HEV) / Plugin Hybrid (PHEV)
Tucson
Modelpagina's op hyundai.com/nl
Tucson Plugin Hybrid
Tucson Hybrid
Tucson
Configurators
Tucson Plugin Hybrid
Tucson Hybrid
Tucson

[ Voor 48% gewijzigd door Hmmbob op 04-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Dan is het misschien ook handig om een link naar de infotainment webmanual toe te voegen. Is weliswaar niet Tucson specifiek, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Vind die infotainment webmanual nu al handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Staan erin, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Klippy schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:21:
Vind die infotainment webmanual nu al handig :)
Ook toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Ik heb enkele dagen geleden weer een mailtje gehad van de dealer, ik had hem namelijk gevraagd of 5 september eigenlijk wel haalbaar is. want die datum is er natuurlijk al binnen enkele weken. Ik kreeg een bericht terug dat het mogelijk is, maar dat ze zelf weinig tot geen informatie van Hyundai doorkrijgen. Ik vroeg dan maar hoe zijn gevoel er bij is, want ja op deze manier kan het 5 september worden, maar ook maart volgend jaar. Hij zei: kan allebei. Zo, dat is fijn om te horen.

Ze vinden het gebrek aan informatie zelf vervelend en ze hebben dus ook eigenlijk totaal geen nieuws voor de klanten. Ik zie dit wel vaker terugkomen, ook bv in Kia topics. De communicatie is toch iets wat toch echt beter moet bij de Hyundai/Kia groep. Dit bevestigt dus ook gewoon mijn gevoel bij dealers tegenwoordig, nattevingerwerk tot er een VIN op hun schermpje staat.

Zou eigenlijk toch niet mogen in deze moderne tijden van informatieverwerking. Ik denk daarom dat het businessmodel zoals Tesla en nog enkelen het doen, rechtstreeks bestellen bij de fabrikant en dus ook controle over het proces en het kunnen opvolgen van je bestelling, de toekomst zal worden. In principe kunnen dealers nog altijd bestaan in dat model, al zal het voor het buitenwereld enkel nog maar dienen als showroom, locatie om je bestelde wagen op te halen en als officiële garage om je onderhoud uit te voeren.

Maar momenteel wordt dit proces eigenlijk bij de conventionele merken nog steeds afgeschermd van de klant en moet alle communicatie via die dealer, een onnodig tussenpersoon op dat vlak. Ik weet wel dat je bij VAG bv een online platform hebt om je bestelling op te volgen, dat zou bijvoorbeeld al een stap in de goede richting zijn voor sommige andere merken.

[ Voor 20% gewijzigd door JuG op 05-08-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Tja, ik schreef eerder al dat de leasemij 2 weken terug belde dat ze van de dealer 'november' te horen hadden gekregen, en dat de auto er een week later stond.

Lang verhaal kort: de dealer moet ook maar afwachten wat er gebeurt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:03:
Maar momenteel wordt dit proces eigenlijk bij de conventionele merken nog steeds afgeschermd van de klant en moet alle communicatie via die dealer, een onnodig tussenpersoon op dat vlak. Ik weet wel dat je bij VAG bv een online platform hebt om je bestelling op te volgen, dat zou bijvoorbeeld al een stap in de goede richting zijn voor sommige andere merken.
Ik heb hiervoor bijna enkel VAG auto’s gereden, zowel Skoda als VW en alhoewel het vroeger ook daar zo was als bij Hyundai/KIA nu, is het al minstens de afgelopen 8 jaar zo dat je bij de bestelling een link naar een VAG/PON portaal krijgt waar je de bestelling gewoon kan volgen en dus ook de dealer niet hoeft te bellen. Je ziet precies op welke “afdeling” hij in de fabriek is en wanneer hij onderweg gaat naar de dealer. Vanaf het moment dat hij in transport staat duurde het destijds een weekje (inclusief rijklaar maken) voordat ik hem op kon halen.

Briljant systeem, 0 frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:03:
[...]

Ik heb hiervoor bijna enkel VAG auto’s gereden, zowel Skoda als VW en alhoewel het vroeger ook daar zo was als bij Hyundai/KIA nu, is het al minstens de afgelopen 8 jaar zo dat je bij de bestelling een link naar een VAG/PON portaal krijgt waar je de bestelling gewoon kan volgen en dus ook de dealer niet hoeft te bellen. Je ziet precies op welke “afdeling” hij in de fabriek is en wanneer hij onderweg gaat naar de dealer. Vanaf het moment dat hij in transport staat duurde het destijds een weekje (inclusief rijklaar maken) voordat ik hem op kon halen.

Briljant systeem, 0 frustratie.
Ja dat bedoel ik dus. Dit zou veel dealers een pak werk besparen en vele klanten een boel frustraties. Rechtstreekse communicatie met de fabrikant, al is het maar unidirectioneel, het is beter dan het e-mailen en bellen met een dealer die zelf geen informatie heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:56:
[...]

Ja dat bedoel ik dus. Dit zou veel dealers een pak werk besparen en vele klanten een boel frustraties. Rechtstreekse communicatie met de fabrikant, al is het maar unidirectioneel, het is beter dan het e-mailen en bellen met een dealer die zelf geen informatie heeft.
Eerlijk gezegd, ze hoeven maar een API open te zetten en we kunnen als Tweakers hier er zelf vast wel een portaal voor bouwen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msjl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 14:15
Mei 2021 had ik de Tucson PHEV Premium besteld in Amazon Grey en wit interieur. December 2021 heb ik na de zoveelste vertraging en blijvende onzekerheid gekozen om elders een voorraadmodel te kopen. Dit is de PHEV N-Line is geworden, aan de stempel in het boekje te zien waarschijnlijk afkomstig uit Frankrijk. Sindsdien ben ik dus in het bezit van deze heerlijke auto en heb er geen spijt van.

Medio maart heb ik ook een externe ECU laten plaatsen om zo meer vermogen en koppel te krijgen. Hoewel ik het zeker merk bij het optrekken, ben ik er nog niet helemaal over uit of dit het uiteindelijk waard was..

Qua verbruik zit ik gemiddeld op 5,8 l/100 km met afwisselend stukken van 150 km + snelweg en 50 km provinciale weg. Dat laatste lukt me volledig elektrisch.

Het valt me op dat ik deze auto nog maar weinig zie rijden en dat er nog minder mensen die hier online over praten. Ik ben dus heel blij met dit initiatief op Tweakers!
Succes met het wachten allemaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPvu4oDFRcH0UgHvq0MgUb0d95w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MSWDGuDgsOWMFk78DVfIWTN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdNOhg27xFCle-jnt1753JqeGGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37LMIsinXIPyfQOSfKxY6lgQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Msjl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:37:
Mei 2021 had ik de Tucson PHEV Premium besteld in Amazon Grey en wit interieur. December 2021 heb ik na de zoveelste vertraging en blijvende onzekerheid gekozen om elders een voorraadmodel te kopen. Dit is de PHEV N-Line is geworden, aan de stempel in het boekje te zien waarschijnlijk afkomstig uit Frankrijk. Sindsdien ben ik dus in het bezit van deze heerlijke auto en heb er geen spijt van.

Medio maart heb ik ook een externe ECU laten plaatsen om zo meer vermogen en koppel te krijgen. Hoewel ik het zeker merk bij het optrekken, ben ik er nog niet helemaal over uit of dit het uiteindelijk waard was..

Qua verbruik zit ik gemiddeld op 5,8 l/100 km met afwisselend stukken van 150 km + snelweg en 50 km provinciale weg. Dat laatste lukt me volledig elektrisch.

Het valt me op dat ik deze auto nog maar weinig zie rijden en dat er nog minder mensen die hier online over praten. Ik ben dus heel blij met dit initiatief op Tweakers!
Mooie keuze en, alhoewel wat laat, veel veilige kilometers gewenst.

Ik zie er de laatste tijd (los van d buurman) er twee a drie per dag rijden. Wat zeker niet helpt met de frustratie 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Het aantal Tuscons groeit langzaam inderdaad. Wel handig dat je ze makkelijk kan herkennen als je ze heads-on tegenkomt met verlichting aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

Eerlijk gezegd, ze hoeven maar een API open te zetten en we kunnen als Tweakers hier er zelf vast wel een portaal voor bouwen :+
Ik denk dat we wel met genoeg zijn met kennis van zaken om wat in mekaar te kunnen steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Msjl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:37:

[Afbeelding][Afbeelding]
Netjes! Op het panoramisch dak na en dat het geen HEV is, is ie eigenlijk zoals ik hem ook besteld heb. Niets mis met een PHEV trouwens, maar voor mij heeft het niet zoveel zin en ik zou waarschijnlijk meteen voor een EV gaan. Wel grappig dat je deze dan als een voorraadmodel kan vinden en je bestelde wagen er zolang over doet. Moest het bij mij trouwens meer dan een jaar beginnen duren, dan ga ik toch eens een praatje slaan met de dealer/leasemaatschappij/wagenparkbeheerder.

Als ik zeker zou zijn dat er een harde deadline is tegen wanneer de wagen geleverd zal worden, dan is het voor mij geen issue om te wachten. Maar volgend jaar juli gaan we enkele weken op autovakantie in Italië omdat een bevriend koppel er trouwt. We gaan er ook meteen onze jaarlijkse vakantie aan vastplakken en dat zullen dus een paar duizend kilometer worden in totaal. Tegen dan zou ik toch wel graag mijn nieuwe Tucson hebben ipv de nogal basic Kia Ceed SW waar we nu mee rijden.

Dat is tegen dan anderhalf jaar na de besteldatum, dat moet toch wel lukken hoop ik 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Msjl Mooie auto die N-Line in die kleur.
Heb een N nog nooit in het echt gezien. Ik twijfelde flink tussen een N-line of Premium en bij het zien van dit soort foto's nog steeds :P Al is dat wel voorbij als ik die van mij binnen heb. Alles in kleur meegespoten is van één kant wel fraai, maar maakt toch de lijnen wat anders. En ik vind de velgen en het interieur op de N-Line minder mooi (op foto's).
Maar mooie auto nog steeds :D

Op hyundaiclubholland stond nog een tip voor een organizer voor de middenconsole. Ziet er praktisch uit en is er in verschillende varianten. Heb hem ook al maar besteld, heb ik al iets van voorpret :P
Deze op Amazon, maar er zijn meerdere verkopers en websites waar je ze kan vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah, krijg net een mailtje van de Leasemij dat het kenteken ook bekend is, en dat hij inderdaad op 5 sept afgeleverd wordt. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Nice! Nog even wachten dus, maar wel fijn dat het redelijk vast staat qua aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Hmmbob schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:37:
Ah, krijg net een mailtje van de Leasemij dat het kenteken ook bekend is, en dat hij inderdaad op 5 sept afgeleverd wordt. Spannend!
Nice, congrats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Klippy schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:49:

Op hyundaiclubholland stond nog een tip voor een organizer voor de middenconsole. Ziet er praktisch uit en is er in verschillende varianten. Heb hem ook al maar besteld, heb ik al iets van voorpret :P
Deze op Amazon, maar er zijn meerdere verkopers en websites waar je ze kan vinden.
Nice, ik heb er ook 1 besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Locke_ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:32:
[...]

Nice, ik heb er ook 1 besteld
Heb hem sinds vanavond binnen, is best degelijk zover ik zie. Kan het nog niet passen in de auto, maar heb er vertrouwen in dat dat goed komt en het veel handiger gaat zijn dan dat grote vak alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Vandaag een email gehad van de leasemaatschappij dat de wagen ipv 5 september nu voor 28 oktober voorzien is (zover ik dat moet geloven natuurlijk).

Wel grappig, een uur voordien vroeg mijn office manager nog of ik nog wat van de dealer gehoord heb, want de geplande leverdatum is 5 september. Ik had weinig te vertellen natuurlijk, want de dealer weet zelf niks. En een uur later dan ineens die email.

Achja, kan er wel bij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:17:
Vandaag een email gehad van de leasemaatschappij dat de wagen ipv 5 september nu voor 28 oktober voorzien is (zover ik dat moet geloven natuurlijk).

Wel grappig, een uur voordien vroeg mijn office manager nog of ik nog wat van de dealer gehoord heb, want de geplande leverdatum is 5 september. Ik had weinig te vertellen natuurlijk, want de dealer weet zelf niks. En een uur later dan ineens die email.

Achja, kan er wel bij zeker.
Balen :-(, mijne staat nu op 29 september. Als ze die niet halen, dan is ie echt een jaar in bestelling….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Balen :-(, mijne staat nu op 29 september. Als ze die niet halen, dan is ie echt een jaar in bestelling….
Ja idd, bij jou ook balen! Hoop dat datum aangehouden wordt voor je, want het is niet aangenaam om die datum telkens zien op te schuiven.

Ik ben in september enkele weken op vakantie dus het wachten zal nog wel meevallen. Maar als ze 28 oktober niet halen zal het bij mij ook wel richting het jaar gaan neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 18:20
Hier ook een eigenaar! Een zwarte (phev) in privé. Absolute topwagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Resdogg op 23-08-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Locke_ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Maar hoezo een jaar dan? De mijne is in Feb besteld ofzo, en die staat al klaar voor aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Hmmbob schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:18:
[...]

Maar hoezo een jaar dan? De mijne is in Feb besteld ofzo, en die staat al klaar voor aflevering?
Leveringen lijken een soort loterij te zijn, mijne is op 5 oktober 2021 besteld en tot nu toe nog niet in productie genomen (en dus ook niet geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ok, wat voor type? Ik heb een PHEV in Premium uitvoering besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Hmmbob schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:55:
Ok, wat voor type? Ik heb een PHEV in Premium uitvoering besteld
MHEV Comfort Smart met two-tone lak en een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Volgens het "levertijden overzicht" van Alphabet, is de levertijd van een Tucson PHEV/HEV nu 15 weken (+14 voor PHEV).
Waar het eerst in beide gevallen (uit m'n hoofd) 27 of 28 weken was.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Fanatix schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:25:
Volgens het "levertijden overzicht" van Alphabet, is de levertijd van een Tucson PHEV/HEV nu 15 weken (+14 voor PHEV).
Waar het eerst in beide gevallen (uit m'n hoofd) 27 of 28 weken was.
Nou, gezien hoe lang in ieder geval @JuG en ik al wachten vrees ik dat Alphabet het wel erg positief benaderd. Hyundai heeft volgens mij nog een flinke backlog weg te werken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Locke_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Nou, gezien hoe lang in ieder geval @JuG en ik al wachten vrees ik dat Alphabet het wel erg positief benaderd. Hyundai heeft volgens mij nog een flinke backlog weg te werken…
In mijn geval gaan ze het al niet meer halen. De mijne (PHEV Premium Sky in Dark Knight) is in februari besteld en zou begin november de weg op gaan (vanwege aflopend contract huidige auto).
Ten tijde van de bestelling zou de auto in juli of augustus al binnenkomen, nu is dat eind november (if I'm lucky).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
De levertijden zullen wel verbeteren in de toekomst, maar die tabel met indicatieve levertijden van Alphabet, die lijkt me wat optimistisch inderdaad. De realiteit is heel anders momenteel

Op die lijst zie ik dat een Tucson HEV 15 weken zou duren, een PHEV +14 (dus 29? of meer dan 14?). Maar daar staat bv ook dat een bestelling van een Kia EV6 ongeveer 36 weken zou duren. Ga maar eens in het Kia EV6 Levertijden topic kijken, daar praten ze over levertijden van 32 tot 36 maanden die je nu te horen krijgt bij de dealer.

Mooie getallen in een sheet, maar daar is volgens mij ook alles mee gezegd :)

PS: Ofwel hebben ze een foutje gemaakt en moet het "maanden" ipv "weken" zijn, kan kloppen oOo

[ Voor 8% gewijzigd door JuG op 26-08-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Fanatix schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

In mijn geval gaan ze het al niet meer halen. De mijne (PHEV Premium Sky in Dark Knight) is in februari besteld en zou begin november de weg op gaan (vanwege aflopend contract huidige auto).
Ten tijde van de bestelling zou de auto in juli of augustus al binnenkomen, nu is dat eind november (if I'm lucky).
Februari besteld, hmm dan leek juli/augustus me al vrij riskant eigenlijk.

In januari ben ik meerdere Hyundai dealers afgegaan, ik wou namelijk weten wat de beste optie was qua levertijd. Overal kreeg ik hetzelfde antwoord: bestel maar een HEV, dan heb je hem binnen 3-4 maanden al op je oprit staan, een PHEV, dan moet je toch rekening houden met 9-12 maanden levertijd.

Omdat een PHEV qua prestaties of brandstofkosten voor mij persoonlijk geen voordelen heeft en aanzienlijk minder lang wachten zou zijn, koos ik dus voor die HEV. Uiteindelijk zal ik nog een jaar moeten wachten vrees ik, maar ik wil maar aantonen dat die 6 maanden levertijd ook wat optimistisch zijn.

Er zijn uitzonderingen uiteraard, ik heb ook al mensen zien voorbij komen die em na 2-3 maanden al kregen. Maar dan moet je toch wel wat geluk hebben dat jouw configuratie ergens op voorraad is. En langs de andere kant, misschien staat die wagen al een paar maanden wat stof te happen op een parking ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Die van mij is inderdaad half juni besteld en nu al binnen.
Heb nu een heel ander probleem want mijn huidige lease contract is nog niet afgelopen. Dus hij mag nu nog bijna 2 maanden bij de dealer logeren voordat ik hem kan ophalen.

Zal inderdaad betekenen dat de configuratie ergens stond (HEV Premium Sky Amazon Grey). Maar kan me daar niet echt zorgen om maken (omdat het lease is), nu lijkt 2 maanden lang, als je de auto straks een half jaar hebt voelt hij toch al niet meer nieuw. Of je dan in een auto zit die 9 maanden geleden gebouwd is of 6 maanden geleden boeit ook niet. In NL geldt de datum van op eerste toelating (en kenteken) als leeftijd van een auto.
Ik werk in de garage software en dat soort situaties waren voor de levertekorten vrij normaal, auto's staan vaak maanden te wachten op aflevering of worden al gekocht om targets te halen. Een "nieuwe" auto van 6-12 maanden oud kwam vaker voor, zo heb ik privé ook goedkoop een nieuwe i10 kunnen kopen 8 jaar geleden, was al onderweg toen ik het contract tekende en de facelift kwam er aan, dus moest weg. Wat dat betreft is het een "verbetering" want nu zijn de auto's echt nieuw. Geldt natuurlijk vooral voor de Koreanen, daar is een stuk minder aan te selecteren als losse opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

En zo juist bij de eerste bak koffie een mail van Athlon gevonden met de mededeling dat de verwachtte levering nu is verzet naar 31 oktober. 😢

13 maanden….als ze dat al halen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Klippy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:55:
Die van mij is inderdaad half juni besteld en nu al binnen.
Heb nu een heel ander probleem want mijn huidige lease contract is nog niet afgelopen. Dus hij mag nu nog bijna 2 maanden bij de dealer logeren voordat ik hem kan ophalen.

Zal inderdaad betekenen dat de configuratie ergens stond (HEV Premium Sky Amazon Grey). Maar kan me daar niet echt zorgen om maken (omdat het lease is), nu lijkt 2 maanden lang, als je de auto straks een half jaar hebt voelt hij toch al niet meer nieuw. Of je dan in een auto zit die 9 maanden geleden gebouwd is of 6 maanden geleden boeit ook niet. In NL geldt de datum van op eerste toelating (en kenteken) als leeftijd van een auto.
Ik werk in de garage software en dat soort situaties waren voor de levertekorten vrij normaal, auto's staan vaak maanden te wachten op aflevering of worden al gekocht om targets te halen. Een "nieuwe" auto van 6-12 maanden oud kwam vaker voor, zo heb ik privé ook goedkoop een nieuwe i10 kunnen kopen 8 jaar geleden, was al onderweg toen ik het contract tekende en de facelift kwam er aan, dus moest weg. Wat dat betreft is het een "verbetering" want nu zijn de auto's echt nieuw. Geldt natuurlijk vooral voor de Koreanen, daar is een stuk minder aan te selecteren als losse opties.
Oh, het was helemaal niet op jou of iemand anders specifiek gericht hoor. Ik zie regelmatig mensen voorbij komen waarbij de levertijd een pak korter was. Als je het zelf meemaakt is dat natuurlijk leuk, bij anderen iets minder als je zelf lang moet wachten 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:47:
En zo juist bij de eerste bak koffie een mail van Athlon gevonden met de mededeling dat de verwachtte levering nu is verzet naar 31 oktober. 😢

13 maanden….als ze dat al halen….
13 maanden, das imo echt erover. Het is overal wat, maar een jaar of langer wachten op een auto, pfff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@JuG zo vatte ik het ook niet op, maar had hem zelf natuurlijk ook liever meteen gehad dus praat het voor mezelf een beetje goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 14:49
Zijn het allemaal leasebakken van de zaak?? Geen prive mensen of DGAs die een PHEV en zich geen "zorgen" maken over de onduidelijkheid van MRB in 2025, en dat je dan flink duurder uit bent vanwege zwaardere gewicht? Of hebben jullie dan alweer een nieuwe auto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
bengek schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:25:
Zijn het allemaal leasebakken van de zaak?? Geen prive mensen of DGAs die een PHEV en zich geen "zorgen" maken over de onduidelijkheid van MRB in 2025, en dat je dan flink duurder uit bent vanwege zwaardere gewicht? Of hebben jullie dan alweer een nieuwe auto??
Gaat het goed met je? Je hebt het over een bedrag van 130 euro oid per kwartaal, ofwel 43 euro per maand. Dat doet geen pijn in de portemonnee van iemand die een auto boven 10k koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengek
Das toch 500 per jaar in 5 jaar €2500.... En helemaal met de stekkerprijs nu ben je met PHEV ook duurder uit dan als je een normale HEV neemt.... Sorry dat ik het vraag hoor.... En met mij gaat het wel goed hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulse
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-04 21:49
Het ligt toch even iets anders: de beide eigenaars van een HEV en een PHEV (in bezit daarvan sinds 1 juli j.l) betalen tot 2026 respectievelijk €2912 en €2200 aan motorrijtuigenbelasting. PHEV geniet een positief saldo van €712. Daar tegenover staat dat die dan vanaf 2026 per maand €23 meer gaat betalen aan belasting (gezien gewichtklasse). Na ruim 30 maanden is dat voordeel verdampt. Conclusie: pas na half 2028 worden de druiven voor PHEV zuur. Hij gaat dan per jaar €268 meer betalen dan HEV. Tenminste in Noord-Holland, in geld van nu (ceteris paribus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 08:43

xon

Ik heb uit het verre oosten een verdomd mooie inlay besteld die precies past in de armsteun.

Klein detail...hij blijk alleen te passen in de armsteun van een automaat (die groter is) en niet van een handgeschakelde zoals ik heb. Ik weet dat het een grijs gebied is hier maar dit is zo specifiek: mocht ik iemand blij kunnen maken die een automaat heeft, PM dan even dan stuur ik hem voor 12,50 naar je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@xon die had ik ook besteld, zie Klippy in "Het grote Hyundai Tucson topic"
Daarna had nog iemand besteld dus denk wel dat je iemand kan vinden. Je kan op hyundaiclubholland proberen want daar had ik die link ook vandaan. Is een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengek
Pulse schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:06:
Het ligt toch even iets anders: de beide eigenaars van een HEV en een PHEV (in bezit daarvan sinds 1 juli j.l) betalen tot 2026 respectievelijk €2912 en €2200 aan motorrijtuigenbelasting. PHEV geniet een positief saldo van €712. Daar tegenover staat dat die dan vanaf 2026 per maand €23 meer gaat betalen aan belasting (gezien gewichtklasse). Na ruim 30 maanden is dat voordeel verdampt. Conclusie: pas na half 2028 worden de druiven voor PHEV zuur. Hij gaat dan per jaar €268 meer betalen dan HEV. Tenminste in Noord-Holland, in geld van nu (ceteris paribus).
Goede berekening, alleen je bent voor de PHEV wel €2400 meer kwijt bij aanschaf. Tenzij je veel elektrisch rijdt en consequent gaat laden verdien je dat niet zo snel terug? Helemaal als onbekend is wat straatladen in 2023 gaat kosten.... Dus HEV lijkt me dan voor mij in ieder geval de beste keuze.

• JuG
Hier gaan we weer.

Gisteren mijn maandelijks mailtje naar mijn contactpersoon bij de dealer verstuurd. Een tijdje terug was de datum via het portaal van de leasemaatschappij voor de 4de keer ofzo verschoven, naar 28 oktober deze keer.

Ik stelde de vraag of dit weer zo'n leuke datum was die iemand verzonnen had, of dat er toch een logica achter zit. Want ja, zo kunnen ze datums blijven prikken, als het toch maar voor de show is kunnen ze daar beter mee stoppen. Want niemand heeft hier wat aan.

Ik kreeg als antwoord dat ze geen informatie hebben en ze niet meer kunnen doen dan afwachten. Het kwam er ook een beetje op neer dat er achter vragen geen enkele zin heeft en ik pas echt iets ga weten als de wagen in Rotterdam wordt gedropt.

Ik zelf blijf het frappant vinden dat een officiële dealer geen enkele informatie van zijn eigen merk kan verkrijgen, dat is gewoon te belachelijk voor woorden. Het wachten zelf is één ding, daar heeft iedereen last van, maar dat je zelfs geen ruwe indicatie kan krijgen, dat kan ik niet begrijpen. Gewoon een F*CKING KWARTAAL is al goed genoeg.

Dus ja, voor iedereen die een datum doorkrijgt via zijn dealer, veel succes. Ik zou standaard bij de eerste datum die je doorkrijgt bij het jaartal +1 doen.

• Locke_

Locke_

JuG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:44:
Hier gaan we weer.

Gisteren mijn maandelijks mailtje naar mijn contactpersoon bij de dealer verstuurd. Een tijdje terug was de datum via het portaal van de leasemaatschappij voor de 4de keer ofzo verschoven, naar 28 oktober deze keer.

Ik stelde de vraag of dit weer zo'n leuke datum was die iemand verzonnen had, of dat er toch een logica achter zit. Want ja, zo kunnen ze datums blijven prikken, als het toch maar voor de show is kunnen ze daar beter mee stoppen. Want niemand heeft hier wat aan.

Ik kreeg als antwoord dat ze geen informatie hebben en ze niet meer kunnen doen dan afwachten. Het kwam er ook een beetje op neer dat er achter vragen geen enkele zin heeft en ik pas echt iets ga weten als de wagen in Rotterdam wordt gedropt.

Ik zelf blijf het frappant vinden dat een officiële dealer geen enkele informatie van zijn eigen merk kan verkrijgen, dat is gewoon te belachelijk voor woorden. Het wachten zelf is één ding, daar heeft iedereen last van, maar dat je zelfs geen ruwe indicatie kan krijgen, dat kan ik niet begrijpen. Gewoon een F*CKING KWARTAAL is al goed genoeg.

Dus ja, voor iedereen die een datum doorkrijgt via zijn dealer, veel succes. Ik zou standaard bij de eerste datum die je doorkrijgt bij het jaartal +1 doen.
Zelfde probleem, ik heb vanmorgen onderstaande naar Hyundai Nederland gestuurd. Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze gewoon op delete drukken, maar niet geschoten, altijd mis ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Beste,

Begin oktober 2021 heb ik, via Athlon lease, opdracht gegeven om een Hyundai Tucson MHEV 7DCT Comfort-smart met Two-Tone lak te bestellen.
Deze auto had op dat moment, volgens de dealer een levertijd van 4 maanden. Het bestelnummer is 211xxxxx.

Nu heb ik alle begrip voor alle gebeurtenissen in de wereld, van Corona tot oorlog in de Ukraine tot personeelstekorten, iedereen heeft er last van en alle bedrijven ondervinden er uitdagingen van. Echter terwijl verschillende collega’s en vrienden hun Tucsons (verschillende varianten) later tot zelfs flink later besteld hebben en al ontvangen hebben, wordt de levering van mijn bestelling enkel maar uitgesteld. Ondertussen is, aldus de dealer, de bestelling vooruitgeschoven naar 31 oktober. Naast dat alle berichten over de nieuwe leverdatum volledig ongeloofwaardig zijn geworden en meer irritatie opwekken dan blije verwachting, betekent dit ook dat de uiteindelijke levering, als deze datum al gehaald zou worden, 13 maanden in beslag heeft genomen. Dit terwijl ik zie dat collega’s en vrienden met soortgelijke en andere configuraties hun bestelling in 4 tot 8 maanden geleverd krijgen.

Ik hoop dat Hyundai enige uitleg hierover kan geven, daarbij ben ik niet geïnteresseerd in het standaard excuus van chipproblemen e.d. want op het moment dat ik de auto bestelde promootte Hyundai nog in de media dat zij daar vooral geen last van had doordat er slim ingekocht was. Ik verwacht ondertussen wel een eerlijk antwoord en hoop op afgifte van een realistische leverdatum met enig commitment om die ook te gaan halen.

Ik verneem graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet

btw, misschien moeten wij een weddenschapje onderling af gaan sluiten wie hem het eerste krijgt, vooralsnog gaan we gelijk op :+

• JuG
Locke_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:20:
[...]

Zelfde probleem, ik heb vanmorgen onderstaande naar Hyundai Nederland gestuurd. Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze gewoon op delete drukken, maar niet geschoten, altijd mis ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Beste,

Begin oktober 2021 heb ik, via Athlon lease, opdracht gegeven om een Hyundai Tucson MHEV 7DCT Comfort-smart met Two-Tone lak te bestellen.
Deze auto had op dat moment, volgens de dealer een levertijd van 4 maanden. Het bestelnummer is 211xxxxx.

Nu heb ik alle begrip voor alle gebeurtenissen in de wereld, van Corona tot oorlog in de Ukraine tot personeelstekorten, iedereen heeft er last van en alle bedrijven ondervinden er uitdagingen van. Echter terwijl verschillende collega’s en vrienden hun Tucsons (verschillende varianten) later tot zelfs flink later besteld hebben en al ontvangen hebben, wordt de levering van mijn bestelling enkel maar uitgesteld. Ondertussen is, aldus de dealer, de bestelling vooruitgeschoven naar 31 oktober. Naast dat alle berichten over de nieuwe leverdatum volledig ongeloofwaardig zijn geworden en meer irritatie opwekken dan blije verwachting, betekent dit ook dat de uiteindelijke levering, als deze datum al gehaald zou worden, 13 maanden in beslag heeft genomen. Dit terwijl ik zie dat collega’s en vrienden met soortgelijke en andere configuraties hun bestelling in 4 tot 8 maanden geleverd krijgen.

Ik hoop dat Hyundai enige uitleg hierover kan geven, daarbij ben ik niet geïnteresseerd in het standaard excuus van chipproblemen e.d. want op het moment dat ik de auto bestelde promootte Hyundai nog in de media dat zij daar vooral geen last van had doordat er slim ingekocht was. Ik verwacht ondertussen wel een eerlijk antwoord en hoop op afgifte van een realistische leverdatum met enig commitment om die ook te gaan halen.

Ik verneem graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet

btw, misschien moeten wij een weddenschapje onderling af gaan sluiten wie hem het eerste krijgt, vooralsnog gaan we gelijk op :+
Haha, jij bent wel al iets langer aan het wachten dus voor mijn part mag je hem ook eerst krijgen hoor. Het zou grappig zijn (eigenlijk niet) als ik hem eerder krijg dan jij. Zou echt van de pot gerukt zijn.

PS: Hoe ben je eigenlijk aan je bestelnummer gekomen? Ik heb enkel een referentienummer van Alphabet in de mails staan, maar geen echt bestelbonnummer ofzo. Ik zie bv een contractnummer staan, maar dat is van het leasecontract. Ik neem aan dat je dat gewoon aan de dealer gevraagd hebt?

• Locke_

Locke_

JuG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:02:
[...]

Haha, jij bent wel al iets langer aan het wachten dus voor mijn part mag je hem ook eerst krijgen hoor. Het zou grappig zijn (eigenlijk niet) als ik hem eerder krijg dan jij. Zou echt van de pot gerukt zijn.

PS: Hoe ben je eigenlijk aan je bestelnummer gekomen? Ik heb enkel een referentienummer van Alphabet in de mails staan, maar geen echt bestelbonnummer ofzo. Ik zie bv een contractnummer staan, maar dat is van het leasecontract. Ik neem aan dat je dat gewoon aan de dealer gevraagd hebt?
Twee keer de dealer gemaild en daarna geïrriteerd gebeld. Ze hebben het gewoon in de computer staan. Blijft overigens wel vreemd dat de lease toko (die hebben het nummer bij de bestel bevestiging gekregen van de dealer) niet gewoon doorgeeft.

Ik ben al happy als onze bestellingen gelijktijdig komen, al vrees ik dat we gezamenlijk ergens in 2023 pas iets kunnen verwachten :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Wouw, antwoorden kunnen ze bij Hyundai wel snel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 Hartelijk dank voor uw bericht.

De exacte verwachte leverdatum kunnen wij helaas niet voorspellen, echter kan ik u wel vermelden dat uw auto in de haven staat en er dus een V.I.N. aan uw bestelling is gekoppeld.
U zal niet lang meer hoeven te wachten.

Zodra de auto is uitgeleverd aan de dealer, zullen zij contact met u opnemen om een aflever afspraak in te plannen.

Onze excuses voor het lange wachten. 

Met vriendelijke groet,

Ze geven in ieder geval hoop, ben benieuwd.

@JuG ik zou als ik jou was ook eens achter dat nummer aan gaan en Hyundai gaan mailen ;). Voor hetzelfde geld staat jouw auto ook opeens magisch in de haven :+. Het nummer begint met 211, 212 of 213.

[ Voor 0% gewijzigd door Locke_ op 08-09-2022 19:58 . Reden: Smiley fixen ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:57:
Wouw, antwoorden kunnen ze bij Hyundai wel snel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 Hartelijk dank voor uw bericht.

De exacte verwachte leverdatum kunnen wij helaas niet voorspellen, echter kan ik u wel vermelden dat uw auto in de haven staat en er dus een V.I.N. aan uw bestelling is gekoppeld.
U zal niet lang meer hoeven te wachten.

Zodra de auto is uitgeleverd aan de dealer, zullen zij contact met u opnemen om een aflever afspraak in te plannen.

Onze excuses voor het lange wachten. 

Met vriendelijke groet,

Ze geven in ieder geval hoop, ben benieuwd.

@JuG ik zou als ik jou was ook eens achter dat nummer aan gaan en Hyundai gaan mailen ;). Voor hetzelfde geld staat jouw auto ook opeens magisch in de haven :+. Het nummer begint met 211, 212 of 213.
Goed nieuws! Fijn om te weten dat je wagen er al staat, ik ga er vanuit dat het nu maar kwestie van een week of twee is. Komt goed!

Ik heb net achter het nummer gevraagd bij de dealer via mail, we zullen zien wat ze zeggen.

• Locke_

Locke_

JuG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:21:
[...]

Goed nieuws! Fijn om te weten dat je wagen er al staat, ik ga er vanuit dat het nu maar kwestie van een week of twee is. Komt goed!

Ik heb net achter het nummer gevraagd bij de dealer via mail, we zullen zien wat ze zeggen.
Ben benieuwd, hoop dat de jouwe er nu ook snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mizon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-05 15:25
Hoi, ik heb een vraagje m.b.t. winterbanden voor de hyundai tucson 2021-2022. Fabriek worden deze afgeleverd met 17inch of 19 inch. Bij de vorige Tucson generatie waren 16 inch winterbanden een optie om er op te laten leggen? Geldt dat ook voor tucson 2021-2022?
Hebben jullie een idee/overzicht welke banden maten mogelijk zijn?

Op https://www.wheel-size.com/size/hyundai/tucson/2021/ vind ik enkel 17inch en groter voor Europese 1.6 T-GDI modellen

[ Voor 6% gewijzigd door mizon op 12-09-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

mizon schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:05:
Hoi, ik heb een vraagje m.b.t. winterbanden voor de hyundai tucson 2021-2022. Fabriek worden deze afgeleverd met 17inch of 19 inch. Bij de vorige Tucson generatie waren 16 inch winterbanden een optie om er op te laten leggen. Geldt dat ook voor tucson 2021-2022?
Hebben jullie een idee/overzicht welke banden maten mogelijk zijn?

Op https://www.wheel-size.com/size/hyundai/tucson/2021/ vind ik enkel 17inch en groter voor Europese 1.6 T-GDI modellen
De dealer heeft (volgens de officiele optielijst) enkel een 17-inch winterbandenset op lichtmetalen velg.
Tevens zijn er voor het 2021/22 model enkel 17, 18 en 19-inch velgen te krijgen. Het enige kleinere alternatief dat ik kan vinden is een 16-inch thuiskomer, maar die is voor bouwjaar 2015 tot nu.

Ik vermoed daarom dat er geen 16-inch velgen specifiek voor dit model zijn. Mogelijk passen de oude velgen ook op dit model, maar daar heb ik geen verstand van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Eindelijk het verlossende telefoontje gehad, de auto staat bij de dealer en kan op 28 september opgehaald worden 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:39:
Eindelijk het verlossende telefoontje gehad, de auto staat bij de dealer en kan op 28 september opgehaald worden 🥳
Leuk nieuws! Nu aftellen 😉

Ik heb nog steeds geen email ontvangen van de Hyundai NL klantenservice, hopelijk krijg ik deze week toch wat info.

• Locke_

Locke_

JuG schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:17:
[...]

Leuk nieuws! Nu aftellen 😉

Ik heb nog steeds geen email ontvangen van de Hyundai NL klantenservice, hopelijk krijg ik deze week toch wat info.
Dat is teleurstellend, ze waren bij mij nog zo snel met antwoorden… hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:31:
[...]

Dat is teleurstellend, ze waren bij mij nog zo snel met antwoorden… hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Net een antwoord gehad:
Met dank aan het door u doorgegeven ordernummer hebben wij de verwachte levertijd voor u nagekeken.

De laatste verwachting is levering in december.
En dan nog een hele lap tekst over hoe vervelend ze het vinden. Dus het zal dan toch richting het jaar levertijd gaan spijtig genoeg.

[ Voor 40% gewijzigd door JuG op 14-09-2022 09:03 ]

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:55:
[...]

Net een antwoord gehad:

[...]

En dan nog een hele lap tekst over hoe vervelend ze het vinden. Dus het zal dan toch richting het jaar levertijd gaan spijtig genoeg.
December 8)7 mijn god, moeten ze het kobalt nog mijnen ofzo... pff echt gekkenhuis :/

• Locke_

Locke_

bengek schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:25:
Lease en de auto is goedkoper dan mijn leasetarief (tenminste dat was hij toen ik hem bestelde), waardoor het verschil van de bijtelling afgehaald wordt. Al met al maak ik mij dus geheel geen zorgen over de kosten.

Lease auto's gaan bij ons 4 (max 5) jaar mee, dus 2026 mag ik weer een volgende uitzoeken. Welke verplicht een volledig electrische of waterstof moet zijn.

• JuG
Locke_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:28:
[...]

December 8)7 mijn god, moeten ze het kobalt nog mijnen ofzo... pff echt gekkenhuis :/
Ik neem aan dat hij in december toch niet zal geleverd worden door gekende redenen omtrent inschrijving, dus het zal voor mij dan minstens een jaar na bestellen zijn gok ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor wie zijn ICCB-kabel (aka 'granny charger', 't ding waarmee je je plugin hybride via een stopcontact traag kan laden) zoekt: die ligt verstopt in je kofferbak. Even de vloer optillen en dan in de piepschuim bak, helemaal rechtsachterin.

* Hmmbob had een belletje vanuit de dealer nodig om hem te vinden....

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:52:
[...]

Ik neem aan dat hij in december toch niet zal geleverd worden door gekende redenen omtrent inschrijving, dus het zal voor mij dan minstens een jaar na bestellen zijn gok ik
Nu ben ik er toch ook bang voor ja. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
xon schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:55:
Ik heb uit het verre oosten een verdomd mooie inlay besteld die precies past in de armsteun.

Klein detail...hij blijk alleen te passen in de armsteun van een automaat (die groter is) en niet van een handgeschakelde zoals ik heb. Ik weet dat het een grijs gebied is hier maar dit is zo specifiek: mocht ik iemand blij kunnen maken die een automaat heeft, PM dan even dan stuur ik hem voor 12,50 naar je op.
Dank voor de overname - hij past prima inderdaad.

Wat mij alleen wel verraste was dat deze inlays een opening hebben in 1 van de bakjes, met als beschrijving dat dit een "charging hole" is. Maare..... waar gaat die kabel heen dan? Ik kan geen aansluiting in de armsteun bak vinden, of ben ik nu gek? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPfLCLxgwTZkRSKRBdgcI_gYmvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XRY9lnlagNr1Ks1e2AlHfqg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Hmmbob schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:34:
[...]

Dank voor de overname - hij past prima inderdaad.

Wat mij alleen wel verraste was dat deze inlays een opening hebben in 1 van de bakjes, met als beschrijving dat dit een "charging hole" is. Maare..... waar gaat die kabel heen dan? Ik kan geen aansluiting in de armsteun bak vinden, of ben ik nu gek? 8)7

[Afbeelding]
In sommige uitvoeringen zit in de armsteun een usb poort. In ieder geval bij de Amerikaanse versies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuG
Het onmogelijke is gebeurd, mijn N-Line Sky HEV is gelost in het depot in Rotterdam en wordt 19/10 aan huis geleverd.

Waar ik een week geleden nog teleurgesteld was en er niets van snapte, zo blij ben ik nu met dit nieuws. Ik vraag me af of mijn mail naar Hyundai NL er voor iets tussen zit.

Al kreeg ik via hen te horen dat de levering pas voor december zou zijn en een week later krijg ik dit leuke nieuws. Al bij al valt de wachttijd dan nog mee in vergelijking, op 1 dag na 9 maanden.

[ Voor 14% gewijzigd door JuG op 23-09-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:31:
Het onmogelijke is gebeurd, mijn N-Line Sky HEV is gelost in het depot in Rotterdam en wordt 19/10 aan huis geleverd.

Waar ik een week geleden nog teleurgesteld was en er niets van snapte, zo blij ben ik nu met dit nieuws. Ik vraag me af of mijn mail naar Hyundai NL er voor iets tussen zit.

Al kreeg ik via hen te horen dat de levering pas voor december zou zijn en een week later krijg ik dit leuke nieuws. Al bij al valt de wachttijd dan nog mee in vergelijking, op 1 dag na 9 maanden.
Eindelijk, gefeliciteerd!! Kunnen we toch nog bijna tegelijk ermee rond rijden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:10:
[...]

Eindelijk, gefeliciteerd!! Kunnen we toch nog bijna tegelijk ermee rond rijden! :+
Ja haha, voor jou nog enkele dagen geduld zeker? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:12:
[...]

Ja haha, voor jou nog enkele dagen geduld zeker? :)
Woensdag kan ik hem halen oOo, vandaag de tankpas ontvangen. Dit weekend de Skoda inlever klaar maken :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:22:
[...]

Woensdag kan ik hem halen oOo, vandaag de tankpas ontvangen. Dit weekend de Skoda inlever klaar maken :w
Netjes! Dan begint het te kriebelen :)

PS: krijg je eigenlijk een nieuwe tankpas voor iedere leasewagen of was ie gewoon toevallig vervallen? In België kreeg ik er eentje die enkele jaren geldig was en net voor de vervaldatum kreeg ik weer een nieuwe, ongeacht of ik een andere wagen kreeg of niet (nu ik in NL werk heb ik een Multi Tank Card trouwens). Misschien werkt het hier anders 🤣

[ Voor 7% gewijzigd door JuG op 23-09-2022 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:31:
[...]

Netjes! Dan begint het te kriebelen :)

PS: krijg je eigenlijk een nieuwe tankpas voor iedere leasewagen of was ie gewoon toevallig vervallen? In België kreeg ik er eentje die enkele jaren geldig was en net voor de vervaldatum kreeg ik weer een nieuwe, ongeacht of ik een andere wagen kreeg of niet (nu ik in NL werk heb ik een Multi Tank Card trouwens). Misschien werkt het hier anders 🤣
Afhankelijk van hoe de wagen geleased is. Bij mijn huidige werkgever worden de auto’s inclusief tankpas geleased waardoor de pas gebonden is aan het kenteken. Ik heb in het verleden ook een tankpas gehad die auto-onafhankelijk door het bedrijf op mijn naam was geregeld, deze heb ik pas ingeleverd toen ik van werkgever veranderde.

• JuG
Locke_ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:36:
[...]

Afhankelijk van hoe de wagen geleased is. Bij mijn huidige werkgever worden de auto’s inclusief tankpas geleased waardoor de pas gebonden is aan het kenteken. Ik heb in het verleden ook een tankpas gehad die auto-onafhankelijk door het bedrijf op mijn naam was geregeld, deze heb ik pas ingeleverd toen ik van werkgever veranderde.
Makes sense. Net ff gekeken en die MTC die ik heb is tot 31/12/2023, dus zal ook voor de Tucson dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:12:
[...]

Makes sense. Net ff gekeken en die MTC die ik heb is tot 31/12/2023, dus zal ook voor de Tucson dienen.
Als ie aan de auto gebonden is staat er vaak een kenteken op, zo niet dan zou je naam er op moeten staan (of die van je werkgever).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Toevallig pas een nieuwe MTC pas bij mijn Tucson gekregen: in de brief stond specifiek benoemd dat hij bij de auto hoort (incl kenteken op de pas), om zo de 'overdraagbaarheid binnen het bedrijf' te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Eerst een mijnhyundai account aanmaken en dan bluelink app aanmaken of vice versa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

xminator schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:22:
Eerst een mijnhyundai account aanmaken en dan bluelink app aanmaken of vice versa?
Ga ik woensdag voor je uitzoeken, als ik de app kan koppelen aan de auto 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
xminator schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:22:
Ik heb een tijdje geleden eentje gemaakt, als ik daarmee inlog in de my hyundai app krijg je dan meteen het scherm om je wagen toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT6dFq0oMmJBHegRSyHalRn9K78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HPw3cIOGBN0BwYxyYyz4SgNw.png?f=fotoalbum_large

Het duurt wel 48u voor je wagen er daar volledig komt in te staan precies. Nadat je je VIN hebt ingegeven moet je ook een eigendomsbewijs indienen oid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipe_coWKdqaj1Jc51abJ_vtoHzs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sxK7HmXPksCtPREGvz9RLgi6.png?f=fotoalbum_large

In de Bluelink app kan ik ook een wagen toevoegen maar dan via een QR code die je in je infotainment kan terugvinden (net zoals bij Kia UVO).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7XfykeNQVGHLSeMHM06J_2GLjs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2diLE4ppxzsXaBqhwhxj4Kbw.png?f=fotoalbum_large

Dus de volgorde maakt niet veel uit. Als je nog geen account hebt zal je op dat moment eerst eentje moeten aanmaken lijkt me.

[ Voor 51% gewijzigd door JuG op 26-09-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
Locke_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:03:
[...]

Ga ik woensdag voor je uitzoeken, als ik de app kan koppelen aan de auto 😉
Bij mij staat hij sinds net voor de deur :D
JuG schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb een tijdje geleden eentje gemaakt, als ik daarmee inlog in de my hyundai app krijg je dan meteen het scherm om je wagen toe te voegen.

[Afbeelding]

Het duurt wel 48u voor je wagen er daar volledig komt in te staan precies. Nadat je je VIN hebt ingegeven moet je ook een eigendomsbewijs indienen oid:

[Afbeelding]

In de Bluelink app kan ik ook een wagen toevoegen maar dan via een QR code die je in je infotainment kan terugvinden (net zoals bij Kia UVO).

[Afbeelding]

Dus de volgorde maakt niet veel uit. Als je nog geen account hebt zal je op dat moment eerst eentje moeten aanmaken lijkt me.
Hmm via iphone app zie ik dit niet zo staan. Lijkt wel of bluelink login/app los staat van mijnhyundai. Althans heb een nieuwe account moeten aanmaken.

Ofwel volgorde maakt inderdaad niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
xminator schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:22:
[...]

Bij mij staat hij sinds net voor de deur :D

[...]

Hmm via iphone app zie ik dit niet zo staan. Lijkt wel of bluelink login/app los staat van mijnhyundai. Althans heb een nieuwe account moeten aanmaken.

Ofwel volgorde maakt inderdaad niet uit.
Proficiat met de aanwinst trouwens ;)

Ik had het inderdaad ook zo begrepen dat die twee apps losstaan van mekaar, die eerste zal meer dienen voor service, dealer communicatie, etc. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom dit apart moet, dit had toch allemaal in 1 app kunnen zitten. Maar ze zullen er vast en zeker een goede reden voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
JuG schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:19:
[...]

Proficiat met de aanwinst trouwens ;)

Ik had het inderdaad ook zo begrepen dat die twee apps losstaan van mekaar, die eerste zal meer dienen voor service, dealer communicatie, etc. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom dit apart moet, dit had toch allemaal in 1 app kunnen zitten. Maar ze zullen er vast en zeker een goede reden voor hebben :)
Thanks! Jij hebt het over twee apps, maar ik kan geen myhyundai app vinden in de applestore?

Bluelink ging redelijk makkelijk, app downloaden, registreren, in de auto QR code scannen, registratiecode in app invoeren en klaar is kees. Ik hoefde geen eigendomsbewijs oid aan te leveren.

Ik begreep van de dealer dat onderhoudshistorie digitaal gaat en er dus geen boekje te pas komt. Moet er bij oplevering al iets in mijnhyundai te vinden zijn?

Voor de rest nog maar 20km mee gereden, maar echt een top auto. Geleverd met calamiteitenkit, netje, boekjes en als extra's: bagagebak, bumperfolie, instaplijsten en een wielslotenset erbij. Nog te bestellen:
- telefoonhouder
- kabel voor carplay
- middensteunorganizer

Al behaald:
- faraday box voor sleutels

Twijfel:
- screenprotector voor navi
- 2x kinderstoelen (verschuiven met andere auto of extreem lui en 2x kinderstoelen extra kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Ik heb het idd over twee apps, maar nu ik het goed bekijk lijkt het er op dat de Myhyundai-nl app niet meer beschikbaar is om te downloaden. Ik heb em nog op mijn iphone staan, maar in de appstore zelf kan je hem niet meer downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V30gAP92HHkUgd6X0ri19BPnpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAmoSlh19iZ8UAoVmc7tJjX9.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als je gewoon naar https://www.mijnhyundai.nl surft heb je hetzelfde, waarschijnlijk daarom dat de app zelf niet meer beschikbaar is (weinig meerwaarde).

Voor de rest, die faraday box is gewoon voor thuis om je sleutels in te stoppen? Misschien geen slecht idee met een splinternieuwe wagen.

Zo'n middenarmsteunorganizer moet ik ook nog aanschaffen, telefoonhouder doe ik niet aan mee (gebruik toch altijd carplay). Die screenprotector is interessant, maar langs de andere heb ik tot nu toe nog nooit issues gehad met een scherm in de wagen en ik denk dat het randje van die protector misschien wel irritant kan werken.

[ Voor 8% gewijzigd door JuG op 26-09-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

xminator schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:54:
[...]

Thanks! Jij hebt het over twee apps, maar ik kan geen myhyundai app vinden in de applestore?

Bluelink ging redelijk makkelijk, app downloaden, registreren, in de auto QR code scannen, registratiecode in app invoeren en klaar is kees. Ik hoefde geen eigendomsbewijs oid aan te leveren.

Ik begreep van de dealer dat onderhoudshistorie digitaal gaat en er dus geen boekje te pas komt. Moet er bij oplevering al iets in mijnhyundai te vinden zijn?

Voor de rest nog maar 20km mee gereden, maar echt een top auto. Geleverd met calamiteitenkit, netje, boekjes en als extra's: bagagebak, bumperfolie, instaplijsten en een wielslotenset erbij. Nog te bestellen:
- telefoonhouder
- kabel voor carplay
- middensteunorganizer

Al behaald:
- faraday box voor sleutels

Twijfel:
- screenprotector voor navi
- 2x kinderstoelen (verschuiven met andere auto of extreem lui en 2x kinderstoelen extra kopen)
Congrats inderdaad, die screen protectors twijfel ik nog over. Kabel voor CarPlay zet ik over van de Skoda. Telefoon houder heb ik niet nodig. Faraday box is wel een geinig idee, nog niet aan gedacht eigenlijk, maar er is hier ook nauwelijks criminaliteit in de wijk *afkloppen*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Het heeft even mogen duren, maar daar is ie eindelijk 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGdfFFuukhku3VFy4X84V5mw-ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQ2w0TMaKxUEOSpGG0o8A9jI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:21:
Het heeft even mogen duren, maar daar is ie eindelijk 🥳

[Afbeelding]
Nice! Zal fijn zijn dat ie eindelijk op de oprit staat :)

Hoe rijdt ie? Waarom voor de MHEV gekozen eigenlijk? :)

[ Voor 5% gewijzigd door JuG op 28-09-2022 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:15:
[...]

Nice! Zal fijn zijn dat ie eindelijk op de oprit staat :)

Hoe rijdt ie? Waarom voor de MHEV gekozen eigenlijk? :)
Zalig, duidelijk flink meer vermogen dan de Skoda (1.0Liter 3 cilinder) en de vering is ook zoveel beter.
Keuze voor een MHEV was eigenlijk omdat, aldus de dealer destijds, de levertijd van MHEV flink korter was dan van HEV :X en het uitrustingsniveau op Comfort Smart eigenlijk gelijk is.

Met de kennis van nu, zou ik toch wel de HEV genomen hebben, maar andersom heb ik geen spijt hoor.
Ben allang blij dat ie er eindelijk is _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Locke_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:06:
[...]

Zalig, duidelijk flink meer vermogen dan de Skoda (1.0Liter 3 cilinder) en de vering is ook zoveel beter.
Keuze voor een MHEV was eigenlijk omdat, aldus de dealer destijds, de levertijd van MHEV flink korter was dan van HEV :X en het uitrustingsniveau op Comfort Smart eigenlijk gelijk is.

Met de kennis van nu, zou ik toch wel de HEV genomen hebben, maar andersom heb ik geen spijt hoor.
Ben allang blij dat ie er eindelijk is _/-\o_
De vering verwacht ik ook wel wat van, zal wel comfortabel zijn. Qua motor zit ik nu ook met een 1l 3 cilinder in de Kia Ceed SW. Dat is ongeveer 120pk en die doet 0-100 in 11.5s, de HEV gaat hele stap vooruit zijn. Vroeger wel zwaardere motorisaties gehad in andere wagens maar met deze huurwagen was ik al blij dat ik genoeg ruimte had :)

Die verhalen ivm bepaalde motorisaties die beter leverbaar zijn, daar ben ik ook in getrapt. Ik wou aanvankelijk de PHEV, maar dat was 9 maanden levertijd vs 4 maanden voor de HEV. Dus ik snap je volledig :)

[ Voor 9% gewijzigd door JuG op 28-09-2022 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

JuG schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:04:
[...]

De vering verwacht ik ook wel wat van, zal wel comfortabel zijn. Qua motor zit ik nu ook met een 1l 3 cilinder in de Kia Ceed SW. Dat is ongeveer 120pk levert en doet 0-100 in 11.5s, de HEV gaat hele stap vooruit zijn.

Die verhalen ivm bepaalde motorisaties die beter leverbaar zijn, daar ben ik ook in getrapt. Ik wou aanvankelijk de PHEV, maar dat was 9 maanden levertijd vs 4 maanden voor de HEV. Dus ik snap je volledig :)
Ja, de PHEV was volgens die vent al helemaal niet te leveren. Nu was de PHEV voor mij toch nog een ander issue, want om het 3-fase laadpunt aan te sluiten (krijgen we bij de lease mee) moest de bekabeling tussen de meterkast en de schuur worden vervangen. Die kosten moet ik dan zelf bijleggen en daar had ik nog even geen zin in. Nu kan ik dat over 4 jaar uitsmeren, omdat de volgende verplicht elektrisch moet zijn.

De Skoda had 114pk met 0-100 in 10,5 seconden. Dat verschil merk je in de MHEV al en in de HEV moet dat nog leuker zijn :o. Enige minpunt, na de eerste 100km is de ECO stand, in die modus ben ik erg aan het zoeken naar de juiste hoeveelheid druk op het gaspedaal bij wegrijden met een bepaalde snelheid. Hier heb ik bij "normaal" en "sport" helemaal geen last van.

Oh en, maar ik moet dat nog even verder uitzoeken, kreeg tijdens een call te horen dat het erop lijkt dat bellen via de carplay functie de microfoon van de telefoon gebruikt ipv die van de carkit.

Verder nog steeds helemaal happy _/-\o_

• JuG
De PHEV was op zich interessant maar gezien de levertijd destijds was het interessante er snel af. Qua prestaties scheelt het niet veel met de HEV maar de PHEV is wel een beetje trager, ondanks de extra's PKs. En aangezien ik de brandstof niet zelf betaal maakte het ook niet zoveel uit of ik em zou inpluggen of niet. Dus toch maar HEV gekozen dan.

De volgende zal idd sowieso een EV worden. Bij ons kan je zo'n laadpaal volgens mij als gratis optie aanvinken als je er eentje besteld.

Ivm eco mode, je bedoelt dat je gewoon veel meer gas moet geven? Om eerlijk te zijn ben ik het type persoon dat zo'n apparaat altijd in de sport stand heb staan, eco doe ik niet echt aan mee 🤣
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste