Ik herken dat, dacht altijd dat ik gewoon te dicht op mijn voorganger stond.
Meer afstand helpt iig wel...
Meer afstand helpt iig wel...
Vandaag nog een keer geprobeerd en nu kan ik de flitswaarschuwingen wel aanvinken. Geen idee waaromJust-Be schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:50:
Bij Navigatie-instellingen -> Waarschuwingen kan ik het vinkje aanzetten en de Instellingen flitsmeldingen wijzigen.
Staat je landinstelling op Nederland? Kan me voorstellen dat het in bijvoorbeeld Frankrijk niet werkt.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Na 3,5 jaar let ik op geen enkel piepje meer. Veiligheid is doorgeslagen.Klippy schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:08:
Idem hier met de parkeersensoren, springt regelmatig aan. Het heeft vast wat te maken met afstand, misschien een warme uitlaat of een blaadje dat langs waait, maar ik vind er geen pijl op te trekken. Het valt me zelf eigenlijk amper op nog, ben er zo aan gewend. Passagiers kijken wel eens raar op.
Dit is gewoon interferentie met de sensoren van de auto voor je (of achter je als iemand achter jou gaat staan). Ik heb dit regelmatig met mijn Tucson, maar met mijn vorige auto (Seat Leon) had ik dit ook. Waarschijnlijk gebruiken de sensoren van Hyundai, Volkswagen, etc allemaal dezelfde of een vergelijkbare frequentie, waardoor ze soms denken dat je even door je voorligger heen bent gereden (of de achterligger door jou heen)Polycom schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:10:
Even een vraagje over de parkeersensoren. De laatste tijd heb ik regelmatig dat mijn parkeersensoren (voor) een melding geven als ik aan kom aanrijden bij een stoplicht en achter een voorganger de auto stilzet. Dit gebeurt vaak random, soms wel en soms ook niet. Is er een manier om de parkeersensoren te kalibreren of resetten? Gaat om een Tucson PHEV uit 2023.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Does computePuckStar schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:58:
Voor wie het nog niet weet, Hyundai heeft een Service Campagne lopen betreft de EGR klep/bekabeling.
In ieder geval auto's uit 2021 hebben grote kans dat daarin iets niet helemaal goed zit waardoor het gaat lekken.
Als je auto nog onder de garantie valt kun je gratis de check laten doen en vervolgens gaan ze e.e.a. gratis vervangen indien nodig.
Hmmbob schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:36:
Mijn auto (2022 PHEV) heeft ook ineens kuren. Blijkbaar een vastzittende EGR klep (moet besteld worden, weken levertijd), herkenbaar aan een zeer algemene melding op het scherm en een geel motor-lampje, plus af en toe stotteren/inhouden;
Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 21% gewijzigd door Extigo op 29-07-2026 08:45 ]
Rijd je puur automatisch elektronisch, of for eer je dat? Zelf laat ik de auto dat regelen en dan merk ik regelmatig toch wat brandstof verbruik op in mijn PHEV 2024.Extigo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:35:
Nou, het volgende probleem heeft zich alweer aangekondigd met mijn Tucson PHEV 2022. Na in het begin van het jaar (februari) veel gezeik te hebben gehad met de EGR klep (zie Extigo in "Het grote Hyundai Tucson topic"), is het nu tijd voor de lambdasensor. Blijkbaar vindt de auto het niet leuk als een lange tijd (lees weken) nagenoeg alleen elektrisch rijdt. De sensor raakt hiervan in de war (aldus de dealer) en nu moet hij dus vervangen worden. Naast deze problemen ook al maanden last van gekraak in de achtervering die ze maar niet opgelost krijgen.
Ik ben er wel klaar mee. De auto gaat volgend jaar voor het aflopen van de garantie nog de deur uit en er komt een nieuwe EV. Welke dat gaat worden weet ik nog niet.
Ik start de auto en dan staat deze standaard op EV-stand. En met de huidige benzine prijzen scheelt het een hoop.swhnld schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:09:
[...]
Rijd je puur automatisch elektronisch, of for eer je dat? Zelf laat ik de auto dat regelen en dan merk ik regelmatig toch wat brandstof verbruik op in mijn PHEV 2024.