Idd. hier ook ook ramen bedienen, knipperlichten en licht/toeter..
krijg gelijk zin om dat op 50 km afstand uit te proberen
krijg gelijk zin om dat op 50 km afstand uit te proberen
Dacht dat ik de enige was hiermee, heb er ook niet op gezocht en telkens voor lief genomen dat ik 'm even wat omhoog moest bewegen voordat ie vergrendelde....Jpiek schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:15:
Voor wie het ge-etter met omhooghouden van de orginele laadkabel ook zo zat is :
Onderstaande 6 meter kabel gekocht, en het aansluiten is een fluitje van een cent, gewoon in de auto prokken, in de paal en pasje bij de paal... Stekker locked gewoon goed zonder hulp..
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
99 euro vond ik heel acceptabel (ik heb een PVT Leasebak)...
¯\_(ツ)_/¯
Kan dit alleen met de PHEV op de sleutel? Of kan dit enkel op de variant (dus niet de N-Line) die je kunt bedienen met de sleutel?Ebakker schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:47:
Vanochtend een nieuwe update van de bluelink app. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet via de app de verwarming alvast kan aanzetten vanuit huis. Dit kan wel vanaf de sleutel op afstand maar de auto staat onder het pand in de garage. Ik heb geen behoefte aan het remote laten toeteren van de auto of de ramen open of dicht te doen (dit kan trouwens ook met de sleutel). Het lijkt mij toch niet zo heel ingewikkeld gezien het feit dat de sleutel dit wel kan aansturen.
[ Voor 8% gewijzigd door stervis op 02-11-2024 12:56 ]
Moo, I say.
Je auto moet via de sleutel vooruit of achteruit kunnen rijden.stervis schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:52:
[...]
Kan dit alleen met de PHEV op de sleutel? Of kan dit enkel op de variant (dus niet de N-Line) die je kunt bedienen met de sleutel?
Kortom, als je de motor aanzet om voor- of achteruit te gaan rijden zet je gelijk ook de klimaatbeheersing aan?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Hier doe ik het ook zo 's morgens in de winter of op warme dagen in de zomer. Met de sleutel remote start, temperatuur staat altijd op 'auto' en dan verwarmd/koelt de wagen ook netjes naar die gewenste temperatuur. Na 10 min valt de motor automatisch uit.jbbrans schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:48:
[...]
Je auto moet via de sleutel vooruit of achteruit kunnen rijden.
Als je dan de verwarming aan hebt en je drukt op motorstarten op de sleutel, dan gaat je auto voorverwarmen.
Bij mijn enkele poging hiertoe, was het maar van korte duur en ging na een tijdje de motor weer uit en de auto in slaapstand.
De Airconditioning heb ik niet geprobeerd en ik weet ook niet of de sleutel in de buurt van de auto moet blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door PierreG op 04-11-2024 13:08 ]
[ Voor 12% gewijzigd door pim schijndel op 06-11-2024 18:23 ]
Er worden bij mij nu 4 nieuwe banden gemonteerd om te kijken of dit probleem dan weg is...weet niet of jij de originele michelins primacy 4 nu ook hebtHmmbob schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:57:
Hebben jullie ook een resonantie-geluid linksvoor als je 100-120 rijdt? Langzamer en sneller dan is het niet te horen, maar tussen deze snelheden hoor je een soort lage scheepshoorn (niet zo hard weliswaar) geluid.
Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 30% gewijzigd door pim schijndel op 07-11-2024 08:16 ]
[ Voor 9% gewijzigd door marigo op 12-11-2024 19:10 ]
Nog steeds geen scheepshoorngeluid?..dinsdag komen bij mij 4 andere banden op , laat het weten als het daarmee verholpen isHmmbob schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:37:
Liggen net winterbanden op, heb het nog niet weer gehoord
Nog geen / weinig snelweg geredenpim schijndel schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:38:
[...]
Nog steeds geen scheepshoorngeluid?..dinsdag komen bij mij 4 andere banden op , laat het weten als het daarmee verholpen is
Bluelink Plus heeft de verkeersinformatie inclusief flitsers voor 29,99 per jaar al, die 99 Euro is inclusief streamingsdiensten als Amazon Music, dus die zou ik nooit nemen.Jpiek schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:01:
ff gekeken, met mijn huidige TomTom abbo a 19,95 en Flitsmeister a 12x2,99 ben ik nog steeds goedkoper dan de 99 euro voor bluelink....
Hangt van het model af wat je krijgt voor hoe lang.wienesroa schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:51:
Zit er bij een nieuwe auto automatisch bluelink plus?
Dan is er wel degelijk verschil.
Mijn auto waarschuwt me voor een aantal vaste flitspalen. Maar mobiele controles heb ik nog nooit een melding gehad via het ingebouwde navi systeem. alleen via Waze/FM.
Zelfde overigens voor trajectcontrole, heb ik nog niet voorbij zien komen in Benelux en Z-Duitsland.
Geen idee of de ingebouwde software uberhaupt meldingen in buitenland geeft, aangezien dit niet overal is toegestaan. Waze en FM doen dit in ieder geval wel en zou je in principe dus niet mogen gebruiken.
Dus jij hebt ook zoem/scheepshoorngeluid op de snelweg bij 110km -120 km uurdonderz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:56:
Ik heb ook de originele michelin primacy 4. (met gezoem)
Bij mij met dezelfde soort banden getest , geluid is nog steeds , ze gaan bij mij nu met microfoons testen op verschillende plekken onder de motorkap...ben je al op snelweg geweest en issue nog gehoord met de winterbanden?Hmmbob schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:37:
Liggen net winterbanden op, heb het nog niet weer gehoord
Ok maar wel apart dat na wisselen wielen het geluid weg is , banden kunnen ook een bepaalde luchtstroom/resonantie veroorzakenHmmbob schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:59:
NIet meer gehoord.
Maar ik geloof er ook geen zak van dat het de banden zijn - ik zei al eerder dat het iets van resonantie of luchtstroom onder de auto is.
swhnld schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:59:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Tucson mogen ophalen (modeljaar 2024). Mooie auto, rijd lekker.
[...]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Moo, I say.
[ Voor 15% gewijzigd door JuG op 30-01-2025 11:19 ]
Graag volg ik je probleem. Laat aub. weten hoe dat verlopen is. Zeer interesse in je probleem hoe het getackeld wordt en opgelost wordt hopelijk.JuG schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:12:
Bij mijn Tucson N-Line Sky uit 2022 hebben we de laatste maanden echt enorm veel problemen met Carplay (bedraad). Hij doet het meestal maar een minuutje of 20 en dan geeft ie het op. Het hele scherm wordt zwart en Carplay doet het gewoon niet meer dan. De telefoon uittrekken en weer insteken helpt niet, de enige oplossing is om bv via een sleutel, pen oid het reset knopje in te drukken langs de aan/uit knop op de radio. Dan start heel dat systeem weer opnieuw op en werkt het weer 20min of zo. Op een rit van pakweg 2u moet ik dit minstens 5 keer doen.
Voor onze wintersport vorige week hebben we dan maar een smartphone-houder in de auto gehangen zodat we daarop konden rijden (de ingebouwd navi vind ik echt waardeloos en traag). Ik heb de wagen hier al voor binnen gebracht bij de dealer en ook bij het vorige onderhoud al een melding van gemaakt. Telkens zeggen ze dat het aan mijn GSM ligt, de kabel of dat ze bv een software update gedaan hebben. Ten eerste gebruiken we 3 verschillende iPhones en we hebben ook al verschillende kabels gebruikt. Dat maakt allemaal geen verschil uit. Die software update die ze uitvoeren, die kan ik zelf ook, dat gaat het echt niet oplossen.
Aanstaande vrijdag gaat de Tucson weer op onderhoud en ik heb bij de opmerking weer alles uitgelegd. Maar ik vrees dat ze weeral niets aan kunnen of willen doen. Wat een bagger systeem.
Heb je een update voor mij? Hoe is het verlopen?JuG schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:12:
Bij mijn Tucson N-Line Sky uit 2022 hebben we de laatste maanden echt enorm veel problemen met Carplay (bedraad). Hij doet het meestal maar een minuutje of 20 en dan geeft ie het op. Het hele scherm wordt zwart en Carplay doet het gewoon niet meer dan. De telefoon uittrekken en weer insteken helpt niet, de enige oplossing is om bv via een sleutel, pen oid het reset knopje in te drukken langs de aan/uit knop op de radio. Dan start heel dat systeem weer opnieuw op en werkt het weer 20min of zo. Op een rit van pakweg 2u moet ik dit minstens 5 keer doen.
Voor onze wintersport vorige week hebben we dan maar een smartphone-houder in de auto gehangen zodat we daarop konden rijden (de ingebouwd navi vind ik echt waardeloos en traag). Ik heb de wagen hier al voor binnen gebracht bij de dealer en ook bij het vorige onderhoud al een melding van gemaakt. Telkens zeggen ze dat het aan mijn GSM ligt, de kabel of dat ze bv een software update gedaan hebben. Ten eerste gebruiken we 3 verschillende iPhones en we hebben ook al verschillende kabels gebruikt. Dat maakt allemaal geen verschil uit. Die software update die ze uitvoeren, die kan ik zelf ook, dat gaat het echt niet oplossen.
Aanstaande vrijdag gaat de Tucson weer op onderhoud en ik heb bij de opmerking weer alles uitgelegd. Maar ik vrees dat ze weeral niets aan kunnen of willen doen. Wat een bagger systeem.
Het is inmiddels een tijdje geleden, heb je een update voor mij? Hoe is het verlopen?JuG schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:12:
Whoops.Probook8979 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:06:
[...]
Heb je een update voor mij? Hoe is het verlopen?
[ Voor 8% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-03-2025 12:08 ]
Check of de benzine klep goed aansluit op de carroserie en of ie het doet. Dat klinkt misschien stom, maar daar zijn bekende problemen mee bij dit type, soms wil die niet meer open gaan of wijken ze af. Ik heb daar ook issues mee gehad, die wel opgelost zijn inmiddels.Polycom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:16:
Ik ben in de markt voor een 2e hands Tucson en ga zaterdag een proefrit maken in een N-line 4WD PHEV. Zijn er punten waar ik op moet letten bij deze auto? Voor mij de eerste keer dat ik in zo'n type auto stap, ik heb niet veel om mee te vergelijken.
Ja, er is een oplossing voor, gewoon aangeven bij volgende onderhoud.wienesroa schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:48:
Heeft de dealer hier ondertussen een fix voor, en erkennen ze dat. Ik liep gisteren langs de auto en had het idee dat de klep paar mm verder uitsteekt, dus mogelijk begint de ellende nu (30k)
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Dit is bij mij al eens eerder gefixt, maar nu begint de kap weer uit te steken. Dus het is geen one time fix.Borry schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:24:
En als de dealer zegt dat het niet kan laat dan even dit filmpje zien.
YouTube: Hyundai fuel cap not sitting flush? Check this out!
Bij mijn dealer kon ik er op wachten, was in een half uurtje gefixt.
Als je handig bent kun je het zelf.
Moo, I say.
Meer cilinders, je bent gewend om een V6 te rijden ? Ik vraag me af bij hoeveel bedrijven dat een optie is om te kiezen in het leasepakket, maar goed...Akeshira schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:24:
Ik ben er niet kapot van, maar ik heb dan ook liever een ouderwetse benzineauto met wat meer cilinders dan een volledig computergestuurde auto.
Mijn eerste reactie : Er klopt iets helemaal niet met jouw Tucson. De PHEV heeft 265Pk, hoezo traag ? Zet hem eens in de sportstand en trap bij ca 120km/uur eens vol het gas in. Als je passagier nog bij het dashboardkastje kan komen tijdens de acceleratie klopt er echt iets niet. Binnen 2 sec hoor je boven de 150km/uur te zitten..
Wat wel noodzakelijk is, is dat ik mij met mijn gezin veilig voel in de auto. En dat begint redelijk af te nemen. Hij reageert traag als ik ff snel wil kunnen optrekken om ergens in te voegen en heb ook af en toe dat de rem zo traag reageert dat ik er met volle kracht op moet stampen om op tijd stil te staan.
Is je front radar wel fris ? Dit klinkt als de problemen die ik had nadat ik met de Tucson door een wat te diepe greppel ben gereden (of liever; halverwege bleef steken) en de bumper en front een flinke tik hadden gehad. Ogenschijnlijk geen schade maar de ACC werkte niet meer en ik kreeg ook rare meldingen. Achteraf bleek de front radar ontzet te zijn en is deze vervangen.En dan heb ik het nog niet over de ACC die het zelfs bij goed weer ineens niet meer doet, of de Lane Assist die zelfs in een bocht mekkert dat ik mijn handen aan het stuur moet houden.
Wat mij het meeste stoort en waar de garage geen antwoord op heeft is de DAW, wanneer de auto denkt dat er een botsing kan gebeuren, zelfs al er geen auto voor mij rijdt, of een blaadje dwarrelt of iets anders aantoonbaar.
Front radar registreert niks als storing want die denkt dat er echt iets voor de auto zit.en er is niks in de historie te vinden over eventuele storingen.
Bumper en front eraf en laten kijken of de front radar wel op z'n plek zit. Zonodig vervangen.Hij staat nu weer in de planning om naar de garage te gaan zodat ze het weer kunnen nakijken,
Als je een comuterprogramma (van de ECU) kunt herschrijven wel, anders echt niet. Maar waarom zou je, als alles goed werkt heb je er weinig tot geen last van.Er moet toch een mogelijkheid zijn om de software te tweaken zodat al die bemoeizuchtige snufjes permanent uitgezet kunnen worden....
Die had ik bij mijn vorige Tucson ook, toen zat het in de automatische parkeerdetectie, die uitschakelen loste het probleem voor mij op.jbbrans schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:43:
Anti bots heb ik voornamelijk problemen mee bij stilstand (file, stoplicht), dan geeft ie ineens de voorcamera weer en 1 van de 3 sensoren aan de voorzijde.
Vreemd, ik ben eerde bang dat ik voortijdig aan een nieuwe set banden toe ben. Heb er zomers een 6,5 meter sleurhut achterhangen en het rijd alsof ik geen trekhaak met caravan heb.Akeshira schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:57:
@Jpiek Nee, de V6 was van mezelf inderdaad. Ik rijd meestal in sport om de reden die jij benoemt, maar het zou niet nodig moeten zijn. Hij is dan inderdaad wel heel snel, maar dan nog heeft hij momenten dat hij amper van de plek komt als ik net wil wegrijden bij een kruising.
Af-en-toe wat kracht uitoefenen op het stuur, al stuur je niet echt een kant op. Te losjes vasthouden geeft geen feedback aan het systeem...wienesroa schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:27:
Handen aan stuur melding had ik in het begin nog wel eens last van. Ik heb blijkbaar een manier gevonden om hiermee om te gaan.
De sensoren van de bandenspanning kloppen ook niet altijd. Als hij gaat voelen als een natte vaatdoek ligt dat meestal aan de bandenspanning.Jpiek schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:51:
[...]
Vreemd, ik ben eerde bang dat ik voortijdig aan een nieuwe set banden toe ben. Heb er zomers een 6,5 meter sleurhut achterhangen en het rijd alsof ik geen trekhaak met caravan heb.
Ga iig even de rest van mijn punten langs, want er klopt echt iets niet..
Da's een homeledinges gevalletje. de HEV mag 1600 trekken en is 300 kg lichter.
Wij hadden helaas maar de keuze uit een uitvoering. En de andere auto’s konden nog minder slepen. Maar het kan slechter. De EV Kona van m’n ouders mag maar 300 trekken. In totaal.Jpiek schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:41:
[...]
Da's een homeledinges gevalletje. de HEV mag 1600 trekken en is 300 kg lichter.
Ik wou een PHEV maar kwam bij de meeste auto's niet eens boven de 1250Kg uit qua trekgewicht. En zi kwam ik bij de Tucson uit. Reed voorheen een 3008...
Ligt aan je uitvoering, de goedkopere modellen hebben dat niet.dekokkens schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:39:
Hoort de ledstrip op de kofferbak bij alle Tucson's te branden bij ingeschakelde verlichting? Heb pas HEV Tucson uit 2021 en daar doet hij het niet?
Hoe l*llig ook, dat is wel echt een probleem van je achterligger. Voor hetzelfde geld steekt er een kind over en is je noodrem wel legitiem.Akeshira schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:07:
De auto achter mij dacht ook dat ik prima door kon rijden en rekende er niet op dat ik ineens stil zou staan. Nu is dat al gewoon schrikken en maakt het de auto onvoorspelbaar, maar voor hetzelfde geld zitten mijn kinderen achterin en kan de auto achter mij niet op tijd stoppen.
Oh ja, als het lease is zou je zeker een slagje kleiner kunnen dan en een stukje besparen op de bijtelling.Klippy schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:47:
Over een dik jaar maar eens kijken hoe de stand dan is en of mijn werkgever op elektrisch over gaat. Ik denk het eigenlijk niet, maar de overheid zal een andere mening gaan hebben gok ik zo.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 39% gewijzigd door Oeroeg op 27-05-2025 12:17 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 09-07-2025 21:18 ]
Ik ben vanaf nu wat voorzichtiger met de navigatieupdates.Klippy schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:18:
Vandaag weer een nieuwe navigatie update beschikbaar en wat minimale kleine features.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI
Is nu aan het downloaden, morgen eens installeren.
Bedankt voor de tip, de download staat inmiddels op mijn PC. Hoe lang duurt het om deze update op de Tucson te krijgen via USB?Klippy schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:18:
Vandaag weer een nieuwe navigatie update beschikbaar en wat minimale kleine features.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI
Is nu aan het downloaden, morgen eens installeren.
30-40 minuten bij mij, zal ook aan de snelheid van je stick liggen misschien.Polycom schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:55:
[...]
Bedankt voor de tip, de download staat inmiddels op mijn PC. Hoe lang duurt het om deze update op de Tucson te krijgen via USB?
Gewoon recht omhoog tillen, het zit vast op van die metalen "bolletjes" zoals je in de handleiding ziet.dns-323 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 04:25:
Stomme vraag tussendoor wellicht, maar kan er niets over terugvinden in de handleiding of vids op Youtube....
Als ik olie wil bijvullen, moet ik de afdekklep (zie screenshot uit vid; het is dus dat ding met die blauwe lijn) verwijderen
om bij de dop te komen, maar hoe doe ik dit zonder 'm te beschadigen?
Er zit beweging in, maar geen idee hoe het vastzit. Zelfs de officiele handleiding skipt deze stap totaal.
[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq