Ik heb mijn 2021 Tucson verscheept naar buiten de EU.
Weet iemand hoe ik de tijdzone kan aanpassen?
Als hij op automatisch staat, dan blijft hij op CET staan, terwijl ik in een andere tijdzone rij. Handmatig aanpassen kan wel, maar heb liever dat hij synchroniseert met GPS.
Gisteren kort na het tanken ging het check-engine lampje branden (constant). Volgens het boekje iets met het emissieregelsysteem. Dag later en 200km verder brandde het nog steeds. Na tweede keer starten was het verdwenen. Iemand die dit herkent? Tankdop zat goed vast, oliepijl is goed. Ik vermoed wellicht een probleem met de brandstof (alhoewel het als RON 95 verkocht werd). Ik heb een OBD ELM327 Bluetooth adapter besteld om te kijken wat de code precies is.
In het land waar ik woon heb ik geen bereik met Bluelink, maar ik kan hem ook niet in offline modus zetten (daarvoor moet hij online zijn

). Waar zit de simkaart? Of is er een workaround om hem alsnog online te krijgen? Het e-call systeem geeft geen storing, kan ik er dan vanuit gaat dat dat wel werkt? Wat gebeurt er als je het SOS-knopje indrukt? Is het heel asociaal om dat een keer te testen?
De rest van de (rijhulp) systemen werkt gewoon, inclusief verkeersbordenherkenning/acc, dus dat is fijn. Ik was bang dat dat afhankelijk van de navigatie zou zijn.
---
De bekerhouders vind ik eigenlijk te groot. Zijn alleen handig als je een L-formaat frisdrank bij een Amerikaanse fastfoodketen koopt.
Omdat ik mij zat te ergeren aan trillende flesjes en blikjes, heb ik een 3d print gemaakt van een extra klem (we zijn hier immers op Tweakers). Misschien dat ik hem nog iets groter maak dat hij net wat beter past (de bodem is lastig meten met een schuifmaat). Kan de STL dan wel delen; is geprint in ABS (ivm. hittebestigheid).
[
Voor 39% gewijzigd door
Oeroeg op 27-05-2025 12:17
]