Ik hoop het voor je @
Akeshira, klinkt vervelend.
Maar ik herken het zelf ook totaal niet. Dit is de snelst reagerende auto die ik ooit heb gereden. En vroeger heb ik best wat gereden met grotere motoren en redelijk wat vermogen. Geen 6 cilinders, wel 5. Volvo 2.5T en T5, maar ondanks dat die snel waren, mis je daar toch die elektromotor boost die direct kan bijspringen, waar je op een ouderwetse turbo ook vaak nog even moet wachten.
De automatische bak van de Tucson is ook stappen vooruit tov vroeger en ook in vergelijking met een handbak schakelt het allemaal toch echt veel sneller in het dagelijkse gebruik.
Héél soms heb je inderdaad even een situatie dat je hij net terug wil schakelen wanneer je zelf weer gas geeft, maar dat is zelden echt merkbaar.
Qua botsingswaarschuwing heb ik ook geen klachten, volgens mij 2x gehad dat hij onverwacht ging piepen, maar nog nooit gehad dat hij een remingreep deed.
Wel een keer bij een vorige auto (VW) meegemaakt, met een tegenligger die wilde afslaan voor mij langs, hij hield in, maar kwam toch pas flink over de middellijn tot sitlstand. Kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt als je dat vaker onverwacht overkomt, want ik herinner me dat voorval nog alsof het gisteren was ipv 4 jaar geleden. Komt vooral omdat je lichaam er niet op ingesteld is. Bij een eigen noodstop zet je je schrap, nu vloog ik zelf bijna tegen het stuur. Uiteindelijk liet hij wel mooi de rem los toen de andere auto stopte, maar mocht die zijn doorgereden betwijfel ik of ik zelf op tijd had kunnen remmen, hoogstens de berm in sturen.
Ik heb zelf een iets ander probleem, ik rij nog steeds graag in de Tucson, maar ik rij er bijna niet meer mee.
Vanaf december werk ik volledig thuis, dus daarmee vervalt ook 55 km per dag aan woon/werk verkeer.
Dat heeft ook zijn voordelen, scheelt me een uur reistijd per dag, maar ik moet nog wennen aan het idee niet dagelijks in de auto te zitten. Voelt een beetje zonde om hem te hebben en sommige weken allleen voor de boodschappen te gebruiken.
Nu moet ik wel nog regelmatig (1x per maand) wat langere ritten maken (Maastricht - Rotterdam of Schiphol) en dan zijn de hulpsystemen toch wel weer erg fijn op de dagen dat je 's ochtends en 's avonds veel file hebt. In de de Tucson kom ik het meest fit weer terug van alle auto's die ik heb gehad...
Nog maar eens goed nadenken wat mijn volgende auto dan moet worden