Vrijdagochtend 18/07/2025, het is een uur of half zeven in de ochtend. Mijn vrouw gaat een rondje wandelen met onze Mechelse herder en trekt de voordeur open. Ze blijft stijf staan en kijkt een beetje verward rond. Ze wandelt de straat op, kijkt wat rond en kom terug naar binnen gelopen. Ze roept ineens naar me: "HEY, DE TUCSON STAAT NIET MEER OP DE INRIT"
We konden onze ogen niet geloven, we hebben de beide sleutels nog en toch staat de wagen er niet meer. Meteen die Bluelink app geopend, de auto is daar ook al verdwenen. Toch grappig dat dat precies meer bevestiging gaf aan mijn brein dan het fysieke bewijs dat de wagen er niet meer stond 

Meteen de politie gebeld uiteraard, aangifte gedaan, PV laten opstellen, de leasemaatschappij van mijn werkgever gebeld, een vervangwagen geregeld. Vandaag weer zitten bellen, de tankpas laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Zo meteen nog naar Centraal Beheer bellen en hopelijk de persoonlijke spullen die in de wagen lagen nog vergoed proberen te krijgen via hen.
De leasemaatschappij heeft me vanochtend ook laten weten dat een extern onderzoeksbureau wordt ingeschakeld, deze zullen de sleutels bij me komen ophalen en ze gaan proberen binnen de 30 dagen de Tucson terug te vinden. Indien ze dat lukt wordt de wagen naar een schadehersteller gestuurd, in orde gemaakt en dan kunnen we in principe weer verder rijden. Zelf heb ik daar weinig hoop op, ik neem dat dit einde verhaal is. Indien het niet lukt om de wagen terug te vinden, dan zal het leasecontract worden opgezegd en zal ik via mijn wagenparkbeheerder een nieuwe wagen kunnen bestellen.
Aangezien Kia en Hyundai de laatste jaren niet bepaald een goede reputatie hebben op het vlak van gestolen wagens, ga ik voor de volgende toch een andere richting uit denk ik. Wat? Geen idee. Ik reed super graag met de Tucson, ondanks enkele kleine nadelen, dus ik ga hem toch wel wat missen.

We konden onze ogen niet geloven, we hebben de beide sleutels nog en toch staat de wagen er niet meer. Meteen die Bluelink app geopend, de auto is daar ook al verdwenen. Toch grappig dat dat precies meer bevestiging gaf aan mijn brein dan het fysieke bewijs dat de wagen er niet meer stond
Meteen de politie gebeld uiteraard, aangifte gedaan, PV laten opstellen, de leasemaatschappij van mijn werkgever gebeld, een vervangwagen geregeld. Vandaag weer zitten bellen, de tankpas laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Zo meteen nog naar Centraal Beheer bellen en hopelijk de persoonlijke spullen die in de wagen lagen nog vergoed proberen te krijgen via hen.
De leasemaatschappij heeft me vanochtend ook laten weten dat een extern onderzoeksbureau wordt ingeschakeld, deze zullen de sleutels bij me komen ophalen en ze gaan proberen binnen de 30 dagen de Tucson terug te vinden. Indien ze dat lukt wordt de wagen naar een schadehersteller gestuurd, in orde gemaakt en dan kunnen we in principe weer verder rijden. Zelf heb ik daar weinig hoop op, ik neem dat dit einde verhaal is. Indien het niet lukt om de wagen terug te vinden, dan zal het leasecontract worden opgezegd en zal ik via mijn wagenparkbeheerder een nieuwe wagen kunnen bestellen.
Aangezien Kia en Hyundai de laatste jaren niet bepaald een goede reputatie hebben op het vlak van gestolen wagens, ga ik voor de volgende toch een andere richting uit denk ik. Wat? Geen idee. Ik reed super graag met de Tucson, ondanks enkele kleine nadelen, dus ik ga hem toch wel wat missen.

:strip_icc():strip_exif()/u/300287/crop64f06b952188d_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/55696/crop66942ced176a1_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1753182/crop667d6332ee13b_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/568790/crop5db41301356bf.jpeg?f=community) 
            /u/120678/crop5e3c61bc88f61_cropped.png?f=community) 
            /u/413848/crop5c4c6c8904e47_cropped.png?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/13671/Still-Game2.jpg?f=community) 
            /u/416523/fotos_in_de_cloud_android.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/34345/crop604df19f86683.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/324584/crop6028f69783ce8_cropped.jpg?f=community) 
            /f/image/kTQyZTEL06d3KVvEJ46PB2Vh.png?f=fotoalbum_large)
/u/8555/Shadow_60x60.png?f=community) 

/u/69137/2.png?f=community) 
            /u/868423/crop67ff6170165a3.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/387139/crop5a55dad4ba6a2_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/3816/speakericon.jpg?f=community) 
            /u/1432706/crop6390fa77e1db5_cropped.png?f=community)