Bedankt allen voor jullie reacties! Inmiddels 600km verder en het is echt een genot, de auto bevalt enorm goed. Ik zal wanneer ik tijd heb eens wat uitvoerig erop in gaan dmv een soort korte review.
Het comfort is in elk geval zo veel toegenomen en de auto is completer dan gedacht qua kleine dingen die hem net wat "luxer" laten voelen (denk aan automatisch de stoelverwarming/ventilatie activeren obv het weer, niet nodig, wel lekker)
Reacties op het commentaar en de vragen hierbij:
@
PuckStar:
De hendel om de versnelling te kiezen bevalt goed, beter dan de prehistorische pook die de Proceed had, haha. Mijn knie komt er totaal niet tegen aan, nu ligt mijn been ook ietwat met de knie richting het middenconsole, waarbij juist de nieuwe opzet met die opening voor extra beenruimte zorgt.
Rechter op zitten is inmiddels al iets meer gewend, ben er nu steeds meer achter hoe ik zit, nog even blijven proefzitten en wijzigen
RSPA zit er inderdaad niet op, zoals ook eerder aangegeven werd door Jpiek, zit dit niet op de N-Line, ergens jammer, maar goed, dat zal ik niet snel missen.
Profiel ben ik nu ook achter hoe dat werkt. Op mijn profiel staan alle instellingen, inclusief CarPlay (enkel voor mijn telefoon) de stoel/buitenspiegels/HUD-settings enkel voor mijn profiel.
Bijkomend voordeel is dat ik dus nu ook stoelstand #1 pak voor mijn normale zit, en #2 pak voor als er iemand achter mij zit, dat ik net 2-3 cm naar voren ga zitten zodat de persoon achter mij fijn zit.
Mijn vrouw heeft haar eigen profiel en instellingen.
*Voordeel is:
Wanneer ik hem open met mijn Digital Key (telefoon), gaat hij automatisch in "mijn" stand. Nadeel is: Als mijn vrouw hem met de sleutel start, moet ze de auto eerst starten en daarna haar profiel kiezen, maar om te starten moet ze eerst bij de trappers komen....:+
Jpiek schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:26:
RSPA zit op de Premium en niet op de N-Line.
En die matjes ? Tenzij ik me echt vergis heb ik op mijn 2023 model echt veel mooiere matten en heeft alles van die mooie rode stiksels (heb een rode met zwart dak en dat matched héél mooi

)
Ik ben niet gek :
[
Afbeelding]
Die matjes heb ik dus niet, helaas. Via eBay heb ik nu nieuwe uit Italië besteld, komen over een week binnen, kwam uit op 75 EUR, nieuw.
Klippy schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:37:
@
rCk Proficiat. Mooie kleur, ga je veel rijplezier aan hebben. Ik vind de matten niet heel storend, maar zover ik wet horen er inderdaad n-line matten in. Al weet ik niet zeker of dat standaard is, ik had toen extra de premium matten als accessoire besteld, anders krijgt je van de leasemaatschappij standaard matten in het afleverpakket.
Zelf vandaag voor de APK geweest want hij is bijna 4 jaar oud. Binnen 10 minuten waren ze klaar (12 met afmelden), volgens de keurmeester het beste model Tucson ooit gemaakt, is nooit wat aan

En ik rij er nog een jaar langer mee, want ik werk al bijna 2 jaar volledig thuis dus ik maak niet veel kilometers meer. Dat vind ik verder prima, is nog steeds een fijne auto.
Dankjewel!! Waarschijnlijk is het een "budget" afleverset, waarin geen luxe matten zitten, echt storend is het niet, maar vond die andere toch wel mooier. Voor 2 tientjes per jaar kan dat er wel vanaf
Betreft je APK: Mooi, goed om te horen! Het is ook gewoon wel echt een hele solide en goede auto, dat voel ik ook wel aan alles, dus fijn dat dat na 4 jaar ook zo is.
Ik verwacht er zo'n 35.000 per jaar mee te rijden, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!