Toon posts:

Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 17:10

Locke_

Never fear....

JuG schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:21:
De PHEV was op zich interessant maar gezien de levertijd destijds was het interessante er snel af. Qua prestaties scheelt het niet veel met de HEV maar de PHEV is wel een beetje trager, ondanks de extra's PKs. En aangezien ik de brandstof niet zelf betaal maakte het ook niet zoveel uit of ik em zou inpluggen of niet. Dus toch maar HEV gekozen dan.

De volgende zal idd sowieso een EV worden. Bij ons kan je zo'n laadpaal volgens mij als gratis optie aanvinken als je er eentje besteld.
Bij ons zelfde principe met de laadpaal, alleen krijg je hem niet via de lease, maar via een andere partij. Als je de auto binnen 2 jaar teruggeeft omdat je ontslag neemt moet je de paal overkopen, anders “krijg” je hem.
Ivm eco mode, je bedoelt dat je gewoon veel meer gas moet geven? Om eerlijk te zijn ben ik het type persoon dat zo'n apparaat altijd in de sport stand heb staan, eco doe ik niet echt aan mee 🤣
🤣🤣 heb ik ook lang gedaan, maar tegenwoordig rij ik toch wel wat zuiniger. Maar bij eco kan ik nog niet mijn draai vinden. De ene keer schiet ie vooruit en de andere keer blijft de auto stil staan omdat het te weinig gas is.

De normaal stand rijdt erg relaxt.

De jongste hier (19) heeft net even een rondje gedaan en die vond de sport stand wel erg “fel” afgesteld staan (was ie erg blij mee 🤣🤣)

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:19
Eco mode is voor mij echt een mode die ik enkel zou gebruiken als het niet anders kan, krijg ik niet over mijn hart om daar dagelijks in te rijden 😜

Mijn jongste (en enige) is 7 maanden oud, duurt hier nog ff 🤣

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:11:
Eco mode is voor mij echt een mode die ik enkel zou gebruiken als het niet anders kan, krijg ik niet over mijn hart om daar dagelijks in te rijden 😜
Wacht maar, ook jij wordt ouder 😉😅😂
Mijn jongste (en enige) is 7 maanden oud, duurt hier nog ff 🤣
Haha, ik ben de auto morgen al kwijt zodat meneer ermee naar zijn werk kan. Rijdt toch wel lekker een stuk lekkerder dan zijn Opeltje 🤣

• Locke_

Locke_

Never fear....

@JuG nog even een tip als je je auto haalt, controleer goed of je alles geleverd hebt gekregen :|

Bij het afhalen ontbrak de trekhaak, die waren ze vergeten (snel excuus dat ie nog in backorder staat, maar kon wel al een afspraak maken voor montage). Nog stommer (had ik zelf ook gemist :? is de lak, mijn auto is geheel Dark Knight gray, terwijl ik een two-tone met Dark Knight Gray en een Phantom Black dak had besteld.

Ergens tussen dealer en fabriek is de two-tone weer single tone geworden... ;w

Ik vind het persoonlijk niet eens verschrikkelijk (al mogen ze de leasekosten corrigeren natuurlijk) want in Dark Knight ziet ie er ook geweldig uit _/-\o_, maar wel een aandachtspuntje.

• JuG
Ik heb niet zoveel afwijkends besteld eigenlijk. Een HEV N-Line Sky, that's it. Two tone ging sowieso niet omdat ik dat panoramisch dak heb, trekhaak ook niet.

Maar zal er op letten :)

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:27
Hmm ik merk wel op dat er een beetje water tussen de deuren ophoopt. Dus niet in de auto zelf, maar als je de deur opent nadat het heeft geregend en het daarna droog is druppelt het nog wel wat na van tussen de deuren. Komt er niet in maar ziet er wel raar uit.

Lees dat het vaker voorkomt bij de nieuwe tucson.

• JuG
Ben dat al een paar keer tegengekomen hij Tucson-rijders. Zal ergens wel een schoonheidsfoutje zijn neem ik aan.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:24

Klippy

Still Game

Ben benieuwd naar dat water, denk dat je het topic op hyundaiclub al gelezen had?

Heb een parkeergarage dus zal er niet héél vaak last van hebben, maar is toch raar zoiets. Verwacht je niet van een auto van die prijs, zou er zeker over klagen, hoe meer klachten ze krijgen hoe meer ze zullen overwegen er toch wat mee te doen.

Ben ook benieuwd naar hoe die andere kleine puntjes me gaan bevallen, steeds hulpsystemen als ACC en lane-assist aanzetten lijkt me ook niet handig. Kijken of ik kan wennen aan dashboard zonder kaart, etc.

Denk dat het tijd wordt dat ik hem krijg (nog 3 weken), dan valt het misschien mee, al denk ik dat dit soort puntjes je pas na een paar weken gaan irriteren.
Beetje first-world problems ja, maar ben nog steeds tevreden met mijn huidige auto :D

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:00:
Ben benieuwd naar dat water, denk dat je het topic op hyundaiclub al gelezen had?

Heb een parkeergarage dus zal er niet héél vaak last van hebben, maar is toch raar zoiets. Verwacht je niet van een auto van die prijs, zou er zeker over klagen, hoe meer klachten ze krijgen hoe meer ze zullen overwegen er toch wat mee te doen.
Ik zal er ook eens op letten na een regenbui.
Ben ook benieuwd naar hoe die andere kleine puntjes me gaan bevallen, steeds hulpsystemen als ACC en lane-assist aanzetten lijkt me ook niet handig. Kijken of ik kan wennen aan dashboard zonder kaart, etc.
ACC gebruikte ik op mijn Skoda ook al, heerlijk. lane assist was op de Skoda vreselijk irritant en stond altijd uit. Die van Hyundai stoort mij eigenlijk helemaal niet en staat vooralsnog continue aan.

Kaart in het klokkenhuis blijft heerlijk, maar misschien komt die update ooit nog eens. Andersom, ik gebruik voornamelijk CarPlay en die kaart projecteren ze vast niet naar het klokkenhuis.
Denk dat het tijd wordt dat ik hem krijg (nog 3 weken), dan valt het misschien mee, al denk ik dat dit soort puntjes je pas na een paar weken gaan irriteren.
Beetje first-world problems ja, maar ben nog steeds tevreden met mijn huidige auto :D
De laatste loodjes, nog even volhouden 😉

• Klippy

Klippy

Still Game

Locke_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:57:
[...]

ACC gebruikte ik op mijn Skoda ook al, heerlijk. lane assist was op de Skoda vreselijk irritant en stond altijd uit. Die van Hyundai stoort mij eigenlijk helemaal niet en staat vooralsnog continue aan.

Kaart in het klokkenhuis blijft heerlijk, maar misschien komt die update ooit nog eens. Andersom, ik gebruik voornamelijk CarPlay en die kaart projecteren ze vast niet naar het klokkenhuis.
Ik doelde eigenlijk meer op de berichten dat je ACC, lane assist ed moet aanzetten elke keer dat je start en dat ze niet aan blijven.
Ik gebruik nu ook beide in mijn huidige VW, maar die staan standaard aan, ik lees online berichten dat dit in de Tucson niet kan.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:19:
[...]

Ik doelde eigenlijk meer op de berichten dat je ACC, lane assist ed moet aanzetten elke keer dat je start en dat ze niet aan blijven.
Ik gebruik nu ook beide in mijn huidige VW, maar die staan standaard aan, ik lees online berichten dat dit in de Tucson niet kan.
ACC staat standaard aan als je hem 1x gebruikt hebt, lane assist ook. Alleen lane following moet je steeds aanzetten (lane assist en following zijn bij Hyundai echt verschillende functies).

• JuG
Ik heb het topic op HCH ook al gezien, lijkt me iets wat kan irriteren, maar natuurlijk geen ramp is. Maar als het zich voordoet zal ik er zeker wat over zeggen bij de dealer, zo'n dingen moeten gewoon gefixt worden. Ik kan me niet inbeelden dat ze dit nog nooit gezien hebben bij een Hyundai dealer.

Even wat helemaal anders:

Ik weet eigenlijk niet wat erger is, wachten op een wagen waarvan je niet weet wanneer hij er is, of wachten op een wagen waarvan je weet dat hij klaarstaat, maar je moet nog een paar weken geduld hebben 8)7

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:50:
Even wat helemaal anders:

Ik weet eigenlijk niet wat erger is, wachten op een wagen waarvan je niet weet wanneer hij er is, of wachten op een wagen waarvan je weet dat hij klaarstaat, maar je moet nog een paar weken geduld hebben 8)7
Ik kan er nu om lachen, maar ik weet precies hoe je je voelt.
Je kan het! Nog even volhouden.

Vanmorgen voor het eerst met HDA, Lane assist, Lane Following en ACC van Lelystad naar Utrecht gereden. Op een even opschrikken momentje met HDA na (kom ik zo op) eigenlijk 0% irritatie of last ervan gehad.

Opschrikken was doordat HDA in de war raakt van de 100/120 borden. Soms ziet ie 100 en blijft hij dan ook rustig dat rijden, maar op andere momenten ziet ie 120 en dan trapt ie door naar de 120. Schrikken was dat er op dat moment (zul je altijd zien) een politie-auto achter mij reedt die het niet snapte :+ . Kreeg alleen het waarschuwende vingertje gelukkig :X

• xminator
Klippy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:00:

Ik zal de dealer even mailen. Ik ben zelf geen lid van hyundaiclub, ben wel benieuwd of zijn/haar probleem inmiddels is opgelost door de dealer (en hoe).

Volgens mij kan het geen kwaad, komt niet de auto zelf binnen. Ik ga sowieso even dealer zelf nog mailen.

Wellicht komt het door de instaplijsten?

• Klippy

Klippy

Still Game

Locke_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:50:
[...]

ACC staat standaard aan als je hem 1x gebruikt hebt, lane assist ook. Alleen lane following moet je steeds aanzetten (lane assist en following zijn bij Hyundai echt verschillende functies).
Dat klinkt geruststellend.
Locke_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:55:
[...]

Opschrikken was doordat HDA in de war raakt van de 100/120 borden.
Dat is dan denk ik wel een functie die ik zou uitzetten. Mijn huidige verkeersbordenherkenning is leuk als reminder, maar verre van accuraat, zeker met onderborden en na 19u.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:04:
[...]

Dat klinkt geruststellend.
Ik ga mijn eerdere opmerking moeten herzien, lane assist staat automatisch aan als je het eenmalig aan hebt gezet. ACC en Lane Following moet je aanzetten per rit.

Doe het als een automatisme, daardoor viel het mij niet eens op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58
Klippy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:04:

Dat is dan denk ik wel een functie die ik zou uitzetten. Mijn huidige verkeersbordenherkenning is leuk als reminder, maar verre van accuraat, zeker met onderborden en na 19u.
Dit idd. Die functie heb ik snel uitgezet. Verder werken ACC en Lane Keeping heerlijk. Ben net terug van wat langere stukken in Duitsland, die systemen werken echt prima: een stuk relaxter gereden dan met mijn vorige, minder slimme auto.

Nu nog die piepjes bij het openen/sluiten van de kofferbak weg, en ik ben helemaal tevreden. Waarom die zo kneiter hard moeten zijn snap ik niet.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JuG
Ik rij momenteel met een Kia Ceed SW in afwachting van de Tucson, mijn vrouw en ik klagen eigenlijk dagelijks over die lane following feature in de Kia. Zelfs op autostrade is hij te bruut en op 80 wegen is het zelfs onbruikbaar vind ik. De omstandigheden moeten echt perfect zijn om het een beetje deftig te laten werken.

Ik zet hem dus ook steeds uit. Ik hoop dat ik daar in Tucson minder last van ga hebben.

[Voor 13% gewijzigd door JuG op 02-10-2022 09:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JuG
Ik heb geen idee of mensen hier al ervaring hebben met travall. Maar we hebben serieuze interesse in dit pack voor de Tucson:

https://www.travall.nl/in...44_5447&products_id=20888

Bestaat uit een hondenrek, divider en cargo mat:

Het ziet er me stevig materiaal uit, wat ook wel nodig is met een volwassen Mechelse herder die vaak in de kofferbak zal zitten. Op deze manier heeft ze toch haar eigen plekje en kan de bagage haar niet storen.

Of heeft iemand anders goede ervaringen met andere merken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:37:
Ik heb geen idee of mensen hier al ervaring hebben met travall. Maar we hebben serieuze interesse in dit pack voor de Tucson:

https://www.travall.nl/in...44_5447&products_id=20888

Bestaat uit een hondenrek, divider en cargo mat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het ziet er me stevig materiaal uit, wat ook wel nodig met een volwassen Mechelse herder die vaak in de kofferbak zal zitten. Op deze manier heeft ze toch haar eigen plekje en kan de bagage haar niet storen.

Of heeft iemand anders goede ervaringen met andere merken?
Geen ervaring mee, maar ziet er goed uit. Wij hebben zelf een Jack Russel die in een honden stoel gaat, maar dat is ook wel een paar maatjes kleiner qua hond (niet qua ego :+).

Die mat vind ik ook wel interessant, niet zo zeer voor de hond maar meer omdat de ondervloer van de kofferbak nu vrij weinig grip biedt voor kratten e.d. waardoor de boel snel gaat schuiven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JuG
Ik heb me het pack besteld bij travall. Stevig bedrag wel, maar dan heb je ook wat. We gaan er wel op zijn minst 4 jaar mee rondrijden en ooit kan ik het eventueel weer zelfs door verkopen indien nodig, dus op zich valt het nog mee.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Kwam er vandaag achter (was met de instellingen aan het spelen) dat ik de kleur van de interieurverlichting niet kan veranderen. De optie is grayed out. Vreemd, want ik kan die “optie” op geen model apart benoemd vinden, maar ze maken er wel reclame mee.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xminator
Locke_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:07:
Kwam er vandaag achter (was met de instellingen aan het spelen) dat ik de kleur van de interieurverlichting niet kan veranderen. De optie is grayed out. Vreemd, want ik kan die “optie” op geen model apart benoemd vinden, maar ze maken er wel reclame mee.

Iemand een idee?
Volgens mij kan ik de kleuren wel veranderen (premium versie).

Tevens heb ik de kofferbakmat via dealer zelf genomen, ziet er goed uit en past perfect.

• Locke_

Locke_

Never fear....

xminator schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Volgens mij kan ik de kleuren wel veranderen (premium versie).

Tevens heb ik de kofferbakmat via dealer zelf genomen, ziet er goed uit en past perfect.
Ik zie net op een filmpje dat ik een instelling met deze verwar. Zal morgen een foto maken van welke ik bedoel en eens testen of ik de interieurverlichting echt niet kan veranderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Never fear....

Locke_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Ik zie net op een filmpje dat ik een instelling met deze verwar. Zal morgen een foto maken van welke ik bedoel en eens testen of ik de interieurverlichting echt niet kan veranderen.
Laat me dan toch niet los :+. De functie waar ik mee probeerde te rommelen is de kleurinstelling voor het afspelen van video. Die werkt enkel tijdens het ook daadwerkelijk afspelen van video.

• JuG
Locke_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Laat me dan toch niet los :+. De functie waar ik mee probeerde te rommelen is de kleurinstelling voor het afspelen van video. Die werkt enkel tijdens het ook daadwerkelijk afspelen van video.
Dus de interieurverlichting aanpassen lukt toch, gewoon verkeerd gekeken?

Van de Premium en de N-Line wist ik zeker dat ze instelbare interieurverlichting hebben, van de andere uitvoeringen was ik niet zeker. Ik kan er wel niet meer over vinden op de Hyundai website, al heb ik het in verleden zeker ergens gezien daar.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Dus de interieurverlichting aanpassen lukt toch, gewoon verkeerd gekeken?

Van de Premium en de N-Line wist ik zeker dat ze instelbare interieurverlichting hebben, van de andere uitvoeringen was ik niet zeker. Ik kan er wel niet meer over vinden op de Hyundai website, al heb ik het in verleden zeker ergens gezien daar.
Ja, in ieder geval kan het bij de comfort smart ook :-)

• JuG
Nog een dikke 10 dagen wachten. Het begint toch echt te kriebelen nu 7(8)7

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:00:
Nog een dikke 10 dagen wachten. Het begint toch echt te kriebelen nu 7(8)7
Nog even volhouden ;)

Ik heb ondertussen de eerste 1000km erop zitten, valt niets tegen, al had ik hem wel iets zuiniger verwacht (gemiddeld 1 op 13,5 over 1025km). Maar dit wordt met de tijd nog wel beter verwacht ik.

• xminator
Locke_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:51:
[...]

Nog even volhouden ;)

Ik heb ondertussen de eerste 1000km erop zitten, valt niets tegen, al had ik hem wel iets zuiniger verwacht (gemiddeld 1 op 13,5 over 1025km). Maar dit wordt met de tijd nog wel beter verwacht ik.
Dan heb je wel een zware rechtervoet? Als ik normaal rijd (dus af en toe ook snel optrekken en hard rijden) heb ik circa 1 op 18 en iets sportiever rijden 1 op 14 / 15. Betreft wel HEV versie en nog maar 800km op de teller.

Volgens dealer is het geen probleem met water bij de deuren. Zal het mailtje nog wel eens delen..

• JuG
Ik moet altijd ff nadenken, want ik gebruik als Belg l/100km. Dus als ik het goed voor heb zit je rond de 7.4l/100km, dat lijkt me idd vrij stevig maar bij alle andere nieuwe wagens die ik heb gehad, de eerste paar duizend kilometers is het verbruik altijd wat hoger dan normaal imo.

• Locke_

Locke_

Never fear....

xminator schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:30:
[...]

Dan heb je wel een zware rechtervoet? Als ik normaal rijd (dus af en toe ook snel optrekken en hard rijden) heb ik circa 1 op 18 en iets sportiever rijden 1 op 14 / 15. Betreft wel HEV versie en nog maar 800km op de teller.
Naar mijn idee valt het wel mee qua rechtervoet, echter ik heb wel een MHEV en daarmee rij ik dus altijd enkel op de ICE. De elektromotor is enkel voor optrekken/wegrijden.

• xminator
Locke_ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Naar mijn idee valt het wel mee qua rechtervoet, echter ik heb wel een MHEV en daarmee rij ik dus altijd enkel op de ICE. De elektromotor is enkel voor optrekken/wegrijden.
Ja oke, hangt natuurlijk ook af van wat voor route je rijdt e.d.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:13
Zojuist de dealer gesproken over de levering van m'n Tucson. Waar ze een paar weken geleden aangaven dat deze nog in de fabriek stond te wachten op onderdeel, wisten ze mij nu te vertellen dat ze 'm ieder moment bij hun in de showroom verwachtte.
Met een beetje mazzel dus nog een levering voor het einde van de maand, voordat m'n huidige Ioniq ingeleverd moet worden.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:08
Het verbruik wordt over wat tijd zeker wat beter, maar rijstijl heeft echt een enorme invloed op verbruik heb ik gemerkt. Inmiddels heb ik er ruim 40.000 km met erg veel plezier opzitten in de HEV variant en het verbruik over dezelfde 80 km kan varieren van 4.0l / 100km (1 op 25 km) tot 8.0l / 100km (1 op 12,5). Een enorm verschil dus, zeer sterk beinvloed door de rechtervoet.
Waar de eerst genoemde gehaald kan worden door alles op Adaptive Cruise in ECO modus te rijden, niet echt actief inhalen en beetje plakken achter vrachtwagens, ofwel chill cruisen. En de tweede door in sport modus de linkerrijstrook goed te benutten.

De eco modus en de adaptive cruise gebruiken (en niet eigenwijs alsnog zelf het gat snel dichtrijden) maken hierin echt het grootste verschil, gemiddelde snelheid heeft uiteindelijk minder invloed.

Wat ook nog grote invloed heeft maar nog niet echt heeft gespeeld afgelopen tijd is kou. In de winter zal je merken dat hij een stuk meer zal gaan verbruiken dan dat hij nu doet (en de winterbanden helpen daar niet aan mee).

En als je uiteindelijk toch wil proberen zo veel mogelijk te vebruiken (want benzine is nu goedkoper dan diesel, dus waarom niet :+ ) moet je er een 1600kg aanhanger achter hangen. In eco op adaptive cruise schiet het verbruik dan makkelijk door naar 12l / 100 km (1 op ~8) en nog veel hoger als je dan ook nog eens sportief gaat rijden

• JuG
Ik denk dat ik eerder rond die 8l/100km ga zitten dan die 4l/100km oOo

Ik ben niet echt van het eco-rijden door de luxe van een tankkaart. Vroeger lette ik daar wel op, maar ik heb geen idee wat mijn wagen verbruikt momenteel.

Het is nu ook niet dat ik er de stukken vanaf rij, maar het mag wel vlot vooruit gaan.

[Voor 20% gewijzigd door JuG op 10-10-2022 19:59]

• Locke_

Locke_

Never fear....

Thymon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:34:
Het verbruik wordt over wat tijd zeker wat beter, maar rijstijl heeft echt een enorme invloed op verbruik heb ik gemerkt. Inmiddels heb ik er ruim 40.000 km met erg veel plezier opzitten in de HEV variant en het verbruik over dezelfde 80 km kan varieren van 4.0l / 100km (1 op 25 km) tot 8.0l / 100km (1 op 12,5). Een enorm verschil dus, zeer sterk beinvloed door de rechtervoet.
Waar de eerst genoemde gehaald kan worden door alles op Adaptive Cruise in ECO modus te rijden, niet echt actief inhalen en beetje plakken achter vrachtwagens, ofwel chill cruisen. En de tweede door in sport modus de linkerrijstrook goed te benutten.

De eco modus en de adaptive cruise gebruiken (en niet eigenwijs alsnog zelf het gat snel dichtrijden) maken hierin echt het grootste verschil, gemiddelde snelheid heeft uiteindelijk minder invloed.

Wat ook nog grote invloed heeft maar nog niet echt heeft gespeeld afgelopen tijd is kou. In de winter zal je merken dat hij een stuk meer zal gaan verbruiken dan dat hij nu doet (en de winterbanden helpen daar niet aan mee).

En als je uiteindelijk toch wil proberen zo veel mogelijk te vebruiken (want benzine is nu goedkoper dan diesel, dus waarom niet :+ ) moet je er een 1600kg aanhanger achter hangen. In eco op adaptive cruise schiet het verbruik dan makkelijk door naar 12l / 100 km (1 op ~8) en nog veel hoger als je dan ook nog eens sportief gaat rijden
Haha, ik wil idd nog wel wat sneller optrekken, mogelijk is dat de “boosdoener”. Voor de rest is het altijd wel de aangegeven snelheid op de ACC en kachelen maar. Hij staat ook altijd in de ECO stand. Mijn “record” is nu in een rit van 86km 1 op 16 (6,3 op 100). De auto heeft all season banden, wat vast ook niet optimaal is.

Uiteindelijk heb ik een tankpas en lig ik er niet wakker van, maar vind het altijd wel leuk om er toch wel het zuinigste uit te halen zonder langzamer te rijden dan de aangegeven snelheid.

• JuG
Vandaag het hondenrek, koffer divider en de rubberen koffermat ontvangen van Travall.

Als ik de wagen volgende week krijg ga ik ze installeren en zal ik er zeker fotos van maken. De eerste indruk is wel heel goed. Heel stevig materiaal en super mooi afgewerkt. Ook de koffermat is echt wel van hoogwaardig rubber, heel soepel en dik materiaal.

• JuG
Ik heb net ook de mail gehad van de leasemaatschappij met het kenteken in, dus we zijn er bijna boys 8)

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:06:
Ik heb net ook de mail gehad van de leasemaatschappij met het kenteken in, dus we zijn er bijna boys 8)
Yes!

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:20:
Vandaag het hondenrek, koffer divider en de rubberen koffermat ontvangen van Travall.

Als ik de wagen volgende week krijg ga ik ze installeren en zal ik er zeker fotos van maken. De eerste indruk is wel heel goed. Heel stevig materiaal en super mooi afgewerkt. Ook de koffermat is echt wel van hoogwaardig rubber, heel soepel en dik materiaal.
Ben heel benieuwd.

Btw alvast een tip, zet het navigatie geluid (niet de stem, maar de warnings) uit. Reed net in een trajectcontrole 1km/h te snel op de teller en dat kreng bleef maar pieptonen geven dat ik te snel reed…. 7(8)7

• Hmmbob
Er zijn heul veul piepjes die ik uitgezet heb.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• JuG
Hij is er 🥳

Meteen al even gereden en dat ging heel lekker, gevaarlijk qua verkeersboetes 🤣

Voor de rest, aan huis geleverd door de dealer en dat ging vlekkeloos. De auto ziet er echt goed uit en ik ben een tevreden man 😎

Namiddag de Kia inleveren en de kentekenhouder vervangen achteraan. Eindelijk :)

[Voor 20% gewijzigd door JuG op 19-10-2022 12:59]

• Locke_

Locke_

Never fear....

Balen dat ik maar 1 thumbs up kan geven :+. Gefeliciteerd kerel, veel veilige racekilometers >:)

Mooie kleur ook _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door Locke_ op 19-10-2022 15:01]

• JuG
Locke_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Balen dat ik maar 1 thumbs up kan geven :+. Gefeliciteerd kerel, veel veilige racekilometers >:)

Mooie kleur ook _/-\o_
Thanks! Ben er echt wel blij mee, een ritje van 100km gedaan net en dat ging enorm vlot. Ook hoe stil en comfortabel de wagen is, echt wel tevreden van. Hij heeft ook goedkeuring van mevrouw JuG gekregen, die was ook onder de indruk.

Alleen nog uitvissen of het mogelijk is om de huidige snelheid ook als getal weer te geven, ipv enkel via de analoge stijl. Dat is een ding wat me een beetje irriteerde tot nu toe.

• xminator
JuG schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Thanks! Ben er echt wel blij mee, een ritje van 100km gedaan net en dat ging enorm vlot. Ook hoe stil en comfortabel de wagen is, echt wel tevreden van. Hij heeft ook goedkeuring van mevrouw JuG gekregen, die was ook onder de indruk.

Alleen nog uitvissen of het mogelijk is om de huidige snelheid ook als getal weer te geven, ipv enkel via de analoge stijl. Dat is een ding wat me een beetje irriteerde tot nu toe.
congrats!

Ik kan het je wel uitleggen maar dat haalt de plezier ervanaf. Het is iig mogelijk ;)

• Locke_

Locke_

Never fear....

Ik kan het je wel uitleggen maar dat haalt de plezier ervanaf. Het is iig mogelijk ;)
:X

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00
JuG schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Blz 4-50 van de “nederlandse” handleiding.

• JuG
xminator schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:50:
[...]
congrats!

Haha heb heb het ondertussen gevonden 😜

• JuG
jbbrans schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

Blz 4-50 van de “nederlandse” handleiding.
Thanks voor de tip 😉

• JuG
Net het hondenrek en de rubberen koffermat gemonteerd. Ging vrij vlot. Ook heel stevig materiaal, dus ik kan het pakket zeker aanraden.

• xminator
JuG schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Haha heb heb het ondertussen gevonden 😜
Top. Je hebt twee mogelijkheden:
Op je navigatiescherm (dus heb je niets aan als je carplay gebruikt) en voor op je dashboard, 2e scherm en dan naar beneden scrollen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ziet er goed uit de N-Line @JuG, gefeliciteerd. Zo schoon als nu wordt hij nooit meer. Dat lange wachten ben je denk ik al weer vergeten :D
Heb je ook een foto van het interieur?

Ik ga die van mij overmorgen halen. Net het kenteken doorgekregen, dus nu wordt het concreet.
Staat wel al een maand op kenteken dus niet héél nieuw, maar daar let ik waarschijnlijk alleen op :P

• JuG
Klippy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:48:
Ziet er goed uit de N-Line @JuG, gefeliciteerd. Zo schoon als nu wordt hij nooit meer. Dat lange wachten ben je denk ik al weer vergeten :D
Heb je ook een foto van het interieur?

Ik ga die van mij overmorgen halen. Net het kenteken doorgekregen, dus nu wordt het concreet.
Staat wel al een maand op kenteken dus niet héél nieuw, maar daar let ik waarschijnlijk alleen op :P
Haha, af en toe eens laten wassen he. Ik laat dat meestal met de hand doen en dan is de wagen echt weer splinternieuw.

Nee ik heb eigenlijk geen foto van het interieur genomen, vergeten :D

Zal het straks even doen, de vrouw is er mee weg vandaag ;)

• JuG
@Klippy Niet de beste fotos, maar dit is wat er mogelijk was op korte termijn ;)

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:21:
@Klippy Niet de beste fotos, maar dit is wat er mogelijk was op korte termijn ;)
Netjes, die rode lijntjes passen er goed bij.

• Klippy

Klippy

Still Game

@JuG Zeer mooi.
Ik was vooral benieuwd naar de stoelen en bekleding op het dashboard dus dat staat er mooi op. Leuk stuurtje ook op die N.
Vind het nog steeds lastig wat ik nu liever zou hebben, de Premium of toch die N :D

Ik zie overigens net op je profiel waar je woont, ik dacht op de vorige foto's de straat al te herkennen, maar nu weet ik het zeker. Daar heeft een ex-collega van me ook gewoond, heb die daar regelmatig afgezet, kan misschien zelfs zijn vorige huis zijn als jij daar niet heel lang woont :o
Ga die van mij morgen ophalen bij Welling, dus dat is geloof ik nog geen 500 meter van je vandaan en ook redelijk dicht bij mijn werk. Zal opletten naar een N-Line dan vanaf nu, kunnen we zwaaien :p

• JuG
Klippy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:27:
@JuG Zeer mooi.
Ik was vooral benieuwd naar de stoelen en bekleding op het dashboard dus dat staat er mooi op. Leuk stuurtje ook op die N.
Vind het nog steeds lastig wat ik nu liever zou hebben, de Premium of toch die N :D

Ik zie overigens net op je profiel waar je woont, ik dacht op de vorige foto's de straat al te herkennen, maar nu weet ik het zeker. Daar heeft een ex-collega van me ook gewoond, heb die daar regelmatig afgezet, kan misschien zelfs zijn vorige huis zijn als jij daar niet heel lang woont :o
Ga die van mij morgen ophalen bij Welling, dus dat is geloof ik nog geen 500 meter van je vandaan en ook redelijk dicht bij mijn werk. Zal opletten naar een N-Line dan vanaf nu, kunnen we zwaaien :p
Ja dat klopt, Welling ligt heel dichtbij, 5-10min wandelen :) Wij wonen hier sinds begin vorig jaar, voordien woonden we in België.

Dus het kan wel gok ik :)

Premium vs N-Line, hangt beetje van de voorkeur af. Ik denk dat 1 van de grootste factoren het lengteverschil met je partner is haha. Als dat groot is zal je sneller de Premium kiezen neem ik aan owv die geheugenfunctie voor de stoelen.

Bij ons is dat geen issue en ook het in- en uitparkeren met de sleutel zei ons eigenlijk weinig. Dan vonden we de looks en features van de N-Line meer doorslaggevend.

Het is mooi afgewerkt en ik heb nog niets gezien waar ik van schrik. Zeker niet als ik het vergelijk met auto's van zogenaamde premium merken met een vergelijkbare prijs.

Het enige puntje van kritiek, al wist ik het natuurlijk toen ik de wagen bestelde, is al het hoogglans zwart in het interieur. Ik denk als we enkele jaren verder zijn dat daar wel sporen op te zien gaan zijn.

[Voor 27% gewijzigd door JuG op 20-10-2022 22:33]

• Locke_

Locke_

Never fear....

Vandaag eens even echt wat kilometers (in een enkele rit) erop gezet door van Lelystad naar Stuttgart te rijden.

Hierbij wat ervaringen:
- in de “normal” stand gaat van 100 naar 180 best heel snel 😅
- het lichte sturen is bij 160+ wel heel gevoelig
- boven de 140 is het aan te raden om de SCC afstand op minimaal 2 streepjes te zetten. Bij 1 streepje redt ie het niet met snel genoeg afremmen.
- de Live navigatie werkt niet over de grens, CarPlay of Android auto is dan echt aan te raden.

Al met al, viel zeker niet tegen. Ik heb hem even op 195 (op de teller) doorgetrokken, hij leek nog wel harder te willen, maar het werd te druk op de weg om het te proberen.

• xminator
Ik heb alleen eco en sport stand op de hybride. Eco is wmb meer dan prima..

Anderzijds ben ik de enige of is de onderkant afwerking van de bestuurdersstoel zo slordig/lelijk? Dat het helemaal open is?

• Locke_

Locke_

Never fear....

xminator schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:54:
Ik heb alleen eco en sport stand op de hybride. Eco is wmb meer dan prima..

Anderzijds ben ik de enige of is de onderkant afwerking van de bestuurdersstoel zo slordig/lelijk? Dat het helemaal open is?
Op de MHEV heb je eco, normal en sport. Normal lijkt vooralsnog het zuinigst te zijn doordat deze de elektromotor voor versnellen gebruikt in alle versnellingen terwijl Eco enkel vanuit stilstand de elektromotor gebruikt.

Zal morgenochtend de stoel eens bekijken, is mij nog niet opgevallen in ieder geval.

• JuG
Enkele actiefoto's van onze woef in de koffer, ze vond het maar vreemd dat de kofferklep vanzelf sloot 🤣

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:06:
Enkele actiefoto's van onze woef in de koffer, ze vond het maar vreemd dat de kofferklep vanzelf sloot 🤣
Wat een mooi dier _/-\o_ , kan mij voorstellen dat als de vorige auto dit kort had het inderdaad wel heel raar over komt. Had ze niet de neiging er weer uit te willen klimmen?

• JuG
Locke_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Wat een mooi dier _/-\o_ , kan mij voorstellen dat als de vorige auto dit kort had het inderdaad wel heel raar over komt. Had ze niet de neiging er weer uit te willen klimmen?
De vorige auto's hadden telkens een manuele klep, dus dit is ze duidelijk niet gewend. Er uit klimmen doet ze niet, ze luistert goed :)

De foto is gemaakt net voor ze vertrok naar haar sporttraining, voordien heeft ze een jaar speurwerk gedaan. Haar papa is een ex-politiehond uit Amerika die na jaren dienst daar terug in NL ingezet werd om mee te fokken (https://www.facebook.com/teamferdi).

Veel van haar broertjes zitten ook bij de politie en het leger. Dus het willen werken en alles doen voor het baasje zit bij haar diep geworteld. Ze zit vaak in de wagen, dus verdiende ze wel een veilig en comfortabel plekje :)

[Voor 8% gewijzigd door JuG op 22-10-2022 10:04]

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

De vorige auto's hadden telkens een manuele klep, dus dit is ze duidelijk niet gewend. Er uit klimmen doet ze niet, ze luistert goed :)

De foto is gemaakt net voor ze vertrok naar haar sporttraining, voordien heeft ze een jaar speurwerk gedaan. Haar papa is een ex-politiehond uit Amerika die na jaren dienst daar terug in NL ingezet werd om mee te fokken (https://www.facebook.com/teamferdi).

Veel van haar broertjes zitten ook bij de politie en het leger. Dus het willen werken en alles doen voor het baasje zit bij haar diep geworteld. Ze zit vaak in de wagen, dus verdiende ze wel een veilig en comfortabel plekje :)
Gaaf hoor. Mijn vader was bij leven een agent en later rechercheur. Hij liet onze bouviers ook altijd meedoen met de politietraining. Als onze Jack Russel ook eens zo goed zou luisteren _O-

• Klippy

Klippy

Still Game

Gistermiddag ook opgehaald.

Ik kan de eerste paar foto's van bij de dealer en op zijn vaste parkeerplekje alvast delen :)

Zal het interieur ook nog eens vastleggen.

De kleur is echt mooi in het echt. Op de foto zie je het al deels, maar het groene is zeer subtiel en het grijs veranderd ook van licht naar donkerder grijs afhankelijk van de omstandigheden. Erg blij mee.
Ook blij met de accessoires. De chromen strips onder aan de portieren en kofferbak klep maken het echt af vind ik en ook de interieur- en kofferbak verlichting zijn mooi afgewerkt. Zal proberen dat nog vast te leggen.

100% tevreden met de looks, geen twijfel meer of ik een N-Line had moeten kiezen :p

Pas 140 km gemaakt maar de eerste indrukken zijn echt positief, beter als de proefrit.
Zeer stabiel, vlot, alles werkt soepel, schakelen, motor, nul kraakjes of piepjes en voelt degelijk.

Ben wel nog niet helemaal happy met het dashboard, mis daar toch wel wat zaken die mijn vorige VW beter deed qua instelmogelijkheden. Zo is het (voor mij) jammer dat je alleen de digitale snelheid in het midden kan zien, ruimte die ik graag voor wat anders had benut. Nog ergens klein in of onder de analoge teller de snelheid printen was toch handiger in mijn ogen. In de "cube" interface heb je wel digitaal je snelheid links, maar die is verder vrij saai. Of in plaats van die nutteloze "besparingsmeter" die me echt niks zegt.
Ook de route aanwijzingen tussen de tellers mocht wat duidelijker. In de middenconsole is de navigatie en interface verder prima overigens, dus daar niks te klagen, alleen het scherm achter het stuur is toch een beetje méh. Verder wel duidelijk en helder dus geen grote kritiek en waarschijnlijk een deel gewenning :)
De Krell audio klinkt ook goed. Die stoelventilatie is wel even wennen, maar best relaxed in de zomer denk ik 8)

Bluelink werkt ook leuk, jammer dat je geen route ziet in de rithistorie, verder kan je er genoeg mee. Fijn om te weten in orde is en had niet verwacht dat je zelfs een hoop personalisatie instellingen van de auto vanuit de app kon instellen.

• JuG
Leuk! Fijn dat de wagen bevalt, veel plezier ermee!

Het instrumentenpaneel had ik misschien zelf ook wat meer van verwacht. Ik bedoel, dan hebben ze daar eindelijk zo'n scherm ipv analoge tellers, dan hadden ze het ook wat meer configureerbaar mogen maken. Nu voelt het aan dat ze een beetje de makkelijke oplossing gekozen hebben en de layout vooral gebaseerd hebben op hoe het vroeger was. Je hebt wel die Cube layout idd, maar dat is niet echt mijn ding.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:27:
Gistermiddag ook opgehaald.

Ik kan de eerste paar foto's van bij de dealer en op zijn vaste parkeerplekje alvast delen :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Zal het interieur ook nog eens vastleggen.

De kleur is echt mooi in het echt. Op de foto zie je het al deels, maar het groene is zeer subtiel en het grijs veranderd ook van licht naar donkerder grijs afhankelijk van de omstandigheden. Erg blij mee.
Ook blij met de accessoires. De chromen strips onder aan de portieren en kofferbak klep maken het echt af vind ik en ook de interieur- en kofferbak verlichting zijn mooi afgewerkt. Zal proberen dat nog vast te leggen.

100% tevreden met de looks, geen twijfel meer of ik een N-Line had moeten kiezen :p

Pas 140 km gemaakt maar de eerste indrukken zijn echt positief, beter als de proefrit.
Zeer stabiel, vlot, alles werkt soepel, schakelen, motor, nul kraakjes of piepjes en voelt degelijk.

Ben wel nog niet helemaal happy met het dashboard, mis daar toch wel wat zaken die mijn vorige VW beter deed qua instelmogelijkheden. Zo is het (voor mij) jammer dat je alleen de digitale snelheid in het midden kan zien, ruimte die ik graag voor wat anders had benut. Nog ergens klein in of onder de analoge teller de snelheid printen was toch handiger in mijn ogen. In de "cube" interface heb je wel digitaal je snelheid links, maar die is verder vrij saai. Of in plaats van die nutteloze "besparingsmeter" die me echt niks zegt.
Ook de route aanwijzingen tussen de tellers mocht wat duidelijker. In de middenconsole is de navigatie en interface verder prima overigens, dus daar niks te klagen, alleen het scherm achter het stuur is toch een beetje méh. Verder wel duidelijk en helder dus geen grote kritiek en waarschijnlijk een deel gewenning :)
De Krell audio klinkt ook goed. Die stoelventilatie is wel even wennen, maar best relaxed in de zomer denk ik 8)

Bluelink werkt ook leuk, jammer dat je geen route ziet in de rithistorie, verder kan je er genoeg mee. Fijn om te weten in orde is en had niet verwacht dat je zelfs een hoop personalisatie instellingen van de auto vanuit de app kon instellen.
Congrats en veel veilige kilometers. Ik hoop persoonlijk nog steeds dat ze bij Hyundai nog tot nieuwe inzichten komen met het teller display en het verbeteren in een update. Dit doet VW met al zijn merken toch wel beter idd.

• JuG
Niet alleen handig voor de hond, maar ook voor de boodschappen :)

• xminator

Dit ziet er toch niet uit zou ik zeggen? Zijnde voorkant bestuurdersstoel, onderzijde bestuurdersstoel en onderzijde passagiersstoel voor. Ik zou toch een plaat of een andere soort afwerking verwachten.. of heb ik een maandagmodel oid?

Iets anders: zitten er airbags achter en zo ja, waar kan ik dit deactiveren ivm. kinderstoel? Zie het knopje voor voren wel.

• JuG
Dit is hoe het er bij mij uitziet,lijkt me redelijk identiek.

Ik heb er eigenlijk totaal niet op gelet tot nu toe, maar ik moet toegeven dat het er idd niet uitziet .
Ivm airbags:

In de handleiding, hoofdstuk 3, pagina 49.

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:15:
Dit is hoe het er bij mij uitziet,lijkt me redelijk identiek.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb er eigenlijk totaal niet op gelet tot nu toe, maar ik moet toegeven dat het er idd niet uitziet .
Ziet er bij mij idd ook zo uit, stoor me er niet aan eigenlijk.

• xminator
Het is ook niet zozeer heel storend, maar een afdekplaatje oid was toch wel mooier geweest.

• Locke_

Locke_

Never fear....

De oktober software update voor de VS en Canada is uit. Hopelijk volgt die voor de EU sneL.

Hier de wijzigingen

• Klippy

Klippy

Still Game

Het is wel leuk dat ze in elk geval wijzigingen doorvoeren die ook functioneel wat veranderen.
Dat is dan wel beter dan veel andere merken. Bij VW heb ik op die 4,5 jaar alleen navigatie updates gehad.
Ben benieuwd hoe lang het update proces gaat duren.

Klopt het dat je bij je telefoon integratie geen favorieten kan toevoegen? Ik had in de vorige auto best een handig startscherm met 6 favorieten die ik veel gebruikte. Nu ben ik afhankelijk van mijn oproep historie denk ik of ik moet contacten maken die beginnen met een streepje oid.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:35:
Het is wel leuk dat ze in elk geval wijzigingen doorvoeren die ook functioneel wat veranderen.
Dat is dan wel beter dan veel andere merken. Bij VW heb ik op die 4,5 jaar alleen navigatie updates gehad.
Ben benieuwd hoe lang het update proces gaat duren.
Eens, mijn Skoda heeft een aantal functionele updates gehad maar dat was enkel omdat ik een van de monteurs bij de dealer goed ken. Normaliter updaten ze bij de PON dealers enkel als er iets stuk is of de fabrikant het vereist. Geldt voor Peugeot overigens ook.

Je kunt online updaten, maar daarmee wacht ik even tot mijn unlimited bundel in is gegaan voor het geval ie besluit 32GB te downloaden ipv enkel de wijzigingen.
Klopt het dat je bij je telefoon integratie geen favorieten kan toevoegen? Ik had in de vorige auto best een handig startscherm met 6 favorieten die ik veel gebruikte. Nu ben ik afhankelijk van mijn oproep historie denk ik of ik moet contacten maken die beginnen met een streepje oid.
Geen idee eigenlijk, ik heb altijd CarPlay aan staan zodat podcasts en muziek makkelijk te bedienen zijn (gebruik weer wel de navigatie van de auto zelf).

• JuG
Dit soort updates kan je gewoon zelf doen via OTA? Of enkel via de dealer?

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:08
Mijn ervaring is dat de dealer zegt het gedaan te hebben zonder iets gedaan te hebben. Blijkbaar hebben ze een update tool die binnen enkele minuten dit gedaan zou hebben als er nieuwe versies zijn.

Echter is de realiteit anders.

Nog voor de dealer mij had bevestigd dat er echt de nieuwste versie op stond had ik op de update site van Hyundai al gezien dat dit niet zo was (de dealer had simpelweg het 'do not notify for update again' vinkje aangezet, zo kan ik het ook binnen een paar minuten). Via die site kan je een tool downloaden waar je je auto typen enzo moet opgeven. Die zal vervolgens de laatste versie voor je downloaden. Deze zet je op een (grote 64GB+ USB stick) en doe je vervolgens in de auto in de carplay/android auto poort. Vervolgens zal hij vragen de update te installeren en moet je een tijdje wachten. In mijn geval duurde dit rond de 45-60 minuten, dit kan zijn omdat ik enkele versie upgrades had overgeslagen (progres leek heel lang stil te staan en ging uiteindelijk snel).

De site voor het download tooltje is hyundai update EU
Let er op dat je de EU versie download.

Het zou kunnen dat de PHEV het ook OTA kan ontvangen, kan ik met mijn HEV niet testen.

Er zijn trouwens geluiden rondgegaan dat een van deze updates zou moeten zorgen dat Carplay en Android auto full screen kunnen draaien. Dit is bij mij nog niet het geval, is dit bij een van jullie wel het geval en zo ja, welke versie van de software draai je?

• JuG
Thymon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:32:
Mijn ervaring is dat de dealer zegt het gedaan te hebben zonder iets gedaan te hebben. Blijkbaar hebben ze een update tool die binnen enkele minuten dit gedaan zou hebben als er nieuwe versies zijn.

Echter is de realiteit anders.

Nog voor de dealer mij had bevestigd dat er echt de nieuwste versie op stond had ik op de update site van Hyundai al gezien dat dit niet zo was (de dealer had simpelweg het 'do not notify for update again' vinkje aangezet, zo kan ik het ook binnen een paar minuten). Via die site kan je een tool downloaden waar je je auto typen enzo moet opgeven. Die zal vervolgens de laatste versie voor je downloaden. Deze zet je op een (grote 64GB+ USB stick) en doe je vervolgens in de auto in de carplay/android auto poort. Vervolgens zal hij vragen de update te installeren en moet je een tijdje wachten. In mijn geval duurde dit rond de 45-60 minuten, dit kan zijn omdat ik enkele versie upgrades had overgeslagen (progres leek heel lang stil te staan en ging uiteindelijk snel).

De site voor het download tooltje is hyundai update EU
Let er op dat je de EU versie download.

Het zou kunnen dat de PHEV het ook OTA kan ontvangen, kan ik met mijn HEV niet testen.

Er zijn trouwens geluiden rondgegaan dat een van deze updates zou moeten zorgen dat Carplay en Android auto full screen kunnen draaien. Dit is bij mij nog niet het geval, is dit bij een van jullie wel het geval en zo ja, welke versie van de software draai je?
Thanks voor de info :)

Carplay draait bij mij sowieso volledig in fullscreen, maar was dat niet gewoon enkel Android Auto dat hier last van had? Dit is de versie die ik in de Bluelink app kan vinden voor het infotainment system:

code:
1
NX4_H.EUR.S5W_L.001.001.220428

En waar had de dealer het vinkje "do not notify for update again" exact aangevinkt voor jouw wagen? In de wagen zelf ergens?

[Voor 3% gewijzigd door JuG op 26-10-2022 13:05]

• JuG
Net geüpdatet via de tool die je had vermeld, ging redelijk soepel. Duurde wel een 10min voor ie de bestanden op mijn USB stick gevalideerd had. Nadien kon ik de wagen uitzetten volgens hem en ben ik terug naar binnen gegaan. Halfuurtje later nog eens gaan kijken en hij was klaar.

Dit is de versie die ik nu heb trouwens:

Binnenkort zal ik het dus nog eens moeten doen als de oktober update beschikbaar is.

PS: ivm carplay, ik heb gemerkt dat het net zoals bij mijn Kia Ceed voordien enkel werkt in fullscreen als je het vinkje voor splitscreen hebt uitstaan voor Apple Carplay (onder setup, mobiele verbinding, telefoonprojectie)

[Voor 4% gewijzigd door JuG op 26-10-2022 15:03]

• Klippy

Klippy

Still Game

In de auto kan je ook ergens zien wanneer de laatste update gedaan is, zag daar de 19e staan bij mij en ik heb exact dezelfde versie die JuG aangeeft.
Dus dan heeft mijn dealer het wel juist gedaan, fijn om te weten :)

• Hmmbob
Ik heb (al een tijdje) een changedetection op de EU update site staan, dus we hoeven niet maximaal te F5-en :+ Ik geef wel een seintje als hij er is ;)

• Klippy

Klippy

Still Game

Het was nog niet helemaal donker en de foto's maken het nog lichter, maar een idee van de kofferbak verlichting in de achterklep.
Best netjes weggewerkt en vind het wel toegevoegde waarde hebben in de donkere maanden die binnenkort weer beginnen, maar het is niet perse nodig. De gewone verlichting is ook al vrij fel, maar dit verlicht ook de omgeving wat.

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:30:
Het was nog niet helemaal donker en de foto's maken het nog lichter, maar een idee van de kofferbak verlichting in de achterklep.
Best netjes weggewerkt en vind het wel toegevoegde waarde hebben in de donkere maanden die binnenkort weer beginnen, maar het is niet perse nodig. De gewone verlichting is ook al vrij fel, maar dit verlicht ook de omgeving wat.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er stukken beter uit dan ik had gedacht, netjes!

• JuG
Klippy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:30:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er heel goed uit! Ik heb de optie eens zien staan in de brochure, gewoon bij de dealer laten plaatsen dus?
Wel prijzig lijkt me, ik dacht 200-250 euro?

• Klippy

Klippy

Still Game

Achja wat is duur. Bij onze uitvoeringen heb je alles in het pakket, dus lijken extra accessoires al snel duur.
€219 staat nu in de brochure, inclusief inbouw door de dealer valt me dat nog mee. De voetenruimte verlichting voor + achter was duurder en minder nuttig :P

• JuG
Als je het echt nodig hebt en iedere dag gebruikt, valt dat nog mee. Maar om nu te zeggen dat ik sta te springen om 219 euro te betalen voor enkele led lampjes, dat ook niet ;)

Maar hey, dat zullen mensen ook denken van bv dat hondenrek dat ik gekocht heb, dat kostte samen ook een goeie 300 euro. Ik kan het natuurlijk wel verpatsen later, maar als je het nodig hebt is het verdomd handig.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:27
Ik kom hier eens met een schuin oog mee lezen. Over een klein jaar verloopt het contract van mijn huidige lease auto dus zit al eens na te denken over de volgende. Waar ik in eerste instantie erg aan de Tucson moest wennen ga ik ‘m steeds mooier vinden. Onlangs was ik op vakantie en kregen we als huurauto zowaar een Tucson :D wel een handgeschakelde bak, maar een mooie kans op een meerdaagse proefrit dus.

Overall erg goed bevallen. Kan eigenlijk maar 3 minpunten bedenken: midden console is vrij breed en komt ver naar binnen dus met lange benen is de houding niet ideaal, wellicht nog te verbeteren met meer aandacht voor zitpositie.
De stoel bij de onder rug voelde wat hard (echter niet oncomfortabel) en de A-stijl zat vaker in de weg bij het doorkijken in bochten op bergwegen. Los daarvan echt een fijne auto. Hulpsystemen waren even wennen, maar vond ze best goed werken en ook echt meer helpen dan te actief ingrijpen (zat alleen geen ACC op).
Enige twijfel punt is eigenlijk mijn been lengte t.o.v. de middenconsole, maar desondanks staat deze auto nu wel bovenaan de shortlist.

• Klippy

Klippy

Still Game

@Southern Sun was zo te lezen dan een wat kalere uitvoering, misschien valt het in NL mee omdat de stoelen wat anders kunnen zijn.
Zo heb ik een verstelbare lendensteun en kan je de stoel waarschijnlijk wel zo kantelen dat je benen ook wat meer ruimte hebben. Dus wanneer je mag uitzoeken gewoon nog eens een goede proefrit maken in een andere versie.
Dat van de A stijl herken ik een beetje, maar ligt ook aan de zitpositie, was bij mijn vorige auto zelfs slechter.

Verder zou ik zeggen goede keuze :p

• JuG
Southern Sun schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:00:
Ik kom hier eens met een schuin oog mee lezen. Over een klein jaar verloopt het contract van mijn huidige lease auto dus zit al eens na te denken over de volgende. Waar ik in eerste instantie erg aan de Tucson moest wennen ga ik ‘m steeds mooier vinden. Onlangs was ik op vakantie en kregen we als huurauto zowaar een Tucson :D wel een handgeschakelde bak, maar een mooie kans op een meerdaagse proefrit dus.

Overall erg goed bevallen. Kan eigenlijk maar 3 minpunten bedenken: midden console is vrij breed en komt ver naar binnen dus met lange benen is de houding niet ideaal, wellicht nog te verbeteren met meer aandacht voor zitpositie.
De stoel bij de onder rug voelde wat hard (echter niet oncomfortabel) en de A-stijl zat vaker in de weg bij het doorkijken in bochten op bergwegen. Los daarvan echt een fijne auto. Hulpsystemen waren even wennen, maar vond ze best goed werken en ook echt meer helpen dan te actief ingrijpen (zat alleen geen ACC op).
Enige twijfel punt is eigenlijk mijn been lengte t.o.v. de middenconsole, maar desondanks staat deze auto nu wel bovenaan de shortlist.
Natuurlijk is geen enkele wagen perfect en zoals je zelf aanhaalt zijn er vast een paar dingetjes die voor jou zelf niet zo handig lijken. Zelf ben ik maar 1m70, dus ik heb niet gauw last van te weinig ruimte. Maar als je groot bent kan ik me inbeelden dat er snel dingen gaan storen. De vraag is dan, is er een wagen waarbij er werkelijk niets irriteert? Volgens mij niet.

Zoals @Klippy aanhaalt had je destijds waarschijnlijk een instapmodel. Zelf rij ik met de N-Line Sky en qua comfort kan ik echt niet klagen. Alles is elektronisch verstelbaar en de lumbar support werkt heel goed vind ik.

Voordien reed ik met een Kia Ceed SW en bij die wagen had ik eigenlijk veel meer last van de A-stijl. Bij de Tucson zelf nog niets van gemerkt. Ik denk ook dat als je wat speelt met je zitpositie, dat het best meevalt. Wel grappig trouwens, ik vind het enorm fijn dat de middenconsole zo breed is. Nooit bij stilgestaan dat iemand er last van zou kunnen hebben.

Ik zou zeker eens naar een dealer gaan en eens in een Premium of N-Line gaan zitten, misschien valt het dan nog mee. Voor de rest, ik vind het echt een topwagen. Ziet er goed uit, de (P)HEV heeft genoeg power om lekker door te rijden, veel comfort en veiligheidsfeatures, een grote koffer zonder dat je binnenruimte moet inboeten, etc. In vergelijking met andere wagens vind ik de Tucson echt vrij compleet.

[Voor 13% gewijzigd door JuG op 29-10-2022 10:07]

• Southern Sun
JuG schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Natuurlijk is geen enkele wagen perfect en zoals je zelf aanhaalt zijn er vast een paar dingetjes die voor jou zelf niet zo handig lijken. Zelf ben ik maar 1m70, dus ik heb niet gauw last van te weinig ruimte. Maar als je groot bent kan ik me inbeelden dat er snel dingen gaan storen. De vraag is dan, is er een wagen waarbij er werkelijk niets irriteert? Volgens mij niet.
Misschien had ik het iets duidelijker kunnen neerzetten, maar bedoelde het ook juist positief dat ik maar op deze 3 dingen uit kwam ;) Geen enkele auto zal idd perfect zijn. Komende maanden nog eens wat andere auto’s proefrijden, maar ik denk dat deze lastig is te overtreffen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb nog een zeer specifieke vraag.

Het goede nieuws is dat ik pas dit weekend ontdekte dat Bluetooth audio erg leuk werkt en ook op hoge kwaliteit.
Met Spotify zie je zelfs album art, fijne interface.

Alleen het nadeel is dat de album art één track achter loopt. Hoewel dat maar een detail is irriteert het me wel :D Kan mijn brein niet tegen tijdens het rijden :P

Kan online dit niet vinden voor de Tucson specifiek.
Wel op Spotify forums dit topic wat weer verwijst naar dit, maar dat betreft beiden iOS (ik gebruik Android), andere auto merken en heeft geen oplossing.

Ervaren jullie dit ook?

[edit]
Probleem is dus exact als beschreven in de eerste link, maar dan via Bluetooth.
If I pick a new song in a playlist, the first song is always correct; however, song #2 does not update the artwork, and starting with #3, the artwork is 1 behind (#3 has #2 artwork, #4 has #3 artwork, etc). This continues until I pick a different song completely, where it resets again.
En Android Auto werkt goed natuurlijk, maar vond het eigenlijk wel handig dat ik dan niet via USB hoefde te verbinden als ik alleen Spotify wilde luisteren.

[Voor 25% gewijzigd door Klippy op 01-11-2022 22:41]

• Locke_

Locke_

Never fear....

Klippy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:38:

Het goede nieuws is dat ik pas dit weekend ontdekte dat Bluetooth audio erg leuk werkt en ook op hoge kwaliteit.

Alleen het nadeel is dat de album art één track achter loopt. Hoewel dat maar een detail is irriteert het me wel :D Kan mijn brein niet tegen tijdens het rijden :P

Wel op Spotify forums dit topic wat weer verwijst naar dit, maar dat betreft beiden iOS (ik gebruik Android), andere auto merken en heeft geen oplossing.

Ervaren jullie dit ook?

[edit]

[...]

En Android Auto werkt goed natuurlijk, maar vond het eigenlijk wel handig dat ik dan niet via USB hoefde te verbinden als ik alleen Spotify wilde luisteren.
Ik heb eigenlijk altijd CarPlay aanstaan zodat ik muziek en podcasts direct kan bedienen. Zal eens testen

• JuG
Ondertussen ben ik 2 weken in het bezit van de Tucson en dan vallen bepaalde dingen je op, zowel negatief als positief.

Positief

- De auto rijdt echt wel zalig qua acceleratie en ophanging. Vanuit stilstand is de elektrische motor van de HEV echt goed te voelen, het wisselen met de verbrandingsmotor is ook echt naadloos.

- Veel bekijks in de N-Line met deze kleur, vorig weekend ook voor de eerste keer een andere N-Line gezien in het zwart. Een kerel bekeek me echt terwijl ik achteruit inparkeerde, bij het uitstappen had ik pas door dat hij zelf in een zwarte N-Line reed haha.

- De automatische kofferklep is al een paar keer enorm handig geweest om spullen in te laden wanneer ik mijn handen vol had.

- De camera's zijn echt wel dik in orde, vooral het zicht op de wielen wanneer je langs een borduur moet parkeren is top.

Negatief

- Ik moet echt wel wennen aan het gedrag van de ACC, vooral als je inloopt op iemand op het linkerrijvak. Dan houdt de wagen in, wat normaal is, maar zelfs bij de kleinste ACC afstand is dit naar mijn gevoel nog veel te ver. Niet dat ik wil bumperkleven, maar de ACC is een beetje te voorzichtig naar mijn gevoel.

- Het kan toevallig zijn maar gisteren had mijn vrouw 2 of 3 keer een issue met haar sleutel. De wagen wou niet openen en niet starten, ze heeft toch 1 of 2 minuten moeten proberen vooraleer het werkte. Met mijn sleutel nog geen issues gehad. Ze heeft het ook alleen maar gisteren aan de hand gehad, dus ik hou het op ene of andere radiofrequentie storing.

- Op het stuur heb ik aan de linkerkant hetzelfde issue dat ik in de Kia aan de hand had voordien. De schakelaar om van nummer of radio station te veranderen staat omgekeerd naar mijn gevoel. Elke keer als ik het volgend nummer wil kiezen druk ik verkeerd om. Het lukt maar niet om dat in mijn muscle memory te krijgen. Rechts staat het wel goed naar mijn gevoel. Snelheid omhoog = omhoog klikken.

Conclusie

Als ik de auto's zie die collega's kiezen, meestal elektrische wagens, dan heb ik toch nog altijd het gevoel dat ik qua afwerking, ruimte, prestaties en uitrusting de beste keuze gemaakt heb. Ik vergelijk de Tucson dan met bv een Skoda Enyaq, een Polestar 2, VW ID4, Hyundai Ioniq 5, etc. Mooie wagens, maar vaak zit je voor dit budget dan toch al snel aan de limiet en heb je qua uitrusting, batterij capaciteit of range niet het hoogste niveau. Ik vind dus nog altijd dat je met een Tucson enorm veel "bang for the buck" krijgt.

[Voor 14% gewijzigd door JuG op 02-11-2022 20:58]

• JuG
Klippy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:38:

Ervaren jullie dit ook?

[edit]

[...]

Goh, ik gebruik echt altijd carplay. Het is een gewoonte om mijn gsm in te pluggen wanneer ik instap. Maar wel een irritant issue lijkt me, raar dat zoiets door de testfase geraakt, zeker gezien de onderliggende software in zowat alle Kia's en Hyundai's zit.

• Klippy

Klippy

Still Game

@JuG Goede punten.
De meeste "bang for the buck" was ook mijn antwoord toen de verkoper bij aflevering vroeg waarom ik de Tucson gekozen had :)

De ACC is inderdaad erg gevoelig, veel meer dan bij mijn vorige VW en hij accelereert ook veel minder snel bij. De afstand is ook veel groter dan ik gewend ben, maar ik moet wel zeggen dat hij bij VW met 130 km/h ook soms wat krap was. Ik heb het gevoel dat de Tucson het op basis van je snelheid zelf aanpast waardoor het op een legere snelweg bij hogere snelheid vroeg aan voelt. Gelukkig merk je het op tijd en kan je op tijd wisselen van baan.
Ik heb in praktijk er nog weinig last van gehad, de auto nodigt uit tot relaxed rijden en dit hoort daar bij vind ik. Zelf ver vooruit kijken, op tijd van baan wisselen voordat de ACC gaat afremmen en dan komt het goed.
Hij is ook niet te zenuwachtig dat hij flink gaat afremmen als er tóch nog iemand voor je gaat invoegen in het ACC gat, dus dan wordt dat ook niet zo irritant.
En het gaspedaal even bij drukken omdat je al ziet aan komen dat de ACC het gat niet gaat vullen is ook geen ramp. In praktijk is dat niet vak nodig merk ik.

De radio knop was mij ook opgevallen, maar niet bewust, het kwartje valt nu pas dat het inderdaad andersom is. Ben er inmiddels wel aan gewend geloof ik.

Verder valt mij ook het comfort op en snap nu dat alle reviews enthousiast zijn over de aandrijflijn. Is inderdaad weinig op aan te merken, naadloos overschakelen van elektrisch naar bezinemotor. Die laatste is ook vrij stil en subtiel, vanavond wat met de flippers aan het spelen en 4000 toeren in de 4 voelt niet heel veel anders dan 2000 in de 6, wel ideaal voor een sprintje, net als de Sport stand die ook lekker terugschakelt bij het indrukken van het gaspedaal.
Ik heb overigens in beide standen gewoon weer de "klassieke" toerenteller aan gezet om dit te zien, die andere weergave kan ik echt niks mee. Dan zie ik ook dat hij verbazend vaak gewoon elektrisch rijdt (zie je ook aan de EV indicator maar goed) ook op de snelweg, provinciale wegen, de laatste stukken van de rit waar je rustig rijdt, etc. Je hebt er qua techniek verder inderdaad weinig erg in als het dashboard het je niet zegt.
Wat je dan ook goed ziet is dat het toerental heel constant is, als je op ACC rijdt en hij gaat acceleren gaat dat vaak ook elektrisch lijkt het. De benzinemotor blijft dan gewoon 2000 toeren maken, heel anders dan bij een handbak. Mooie techniek inderdaad. Het is echt een auto om lange ritten in te maken.

De frontcamera is ook wel een plusje moet ik zeggen als ik mijn parkeergarage in draai, het is toch wel een flinke auto. Draaicirkel is gelukkig wel vrij kort.

Tenslotte: Ik weet nog niet of dat Album art bugje aan Hyundai ligt of aan Spotify hoor :P

• Southern Sun
Die genoemde minpunten vind ik ook nog meevallen :) ACC in mijn huidige Toyota houdt ook veel te vroeg in, daarom gebruik ik het nooit op de snelweg. In de file of op N-wegen wel weer erg prettig.

Als er ACC op de Tucson zit, heb je dan ook nog de optie om de gewone cruise control te gebruiken? En werkt de lane keep assist dan ook nog met normale CC?

• Hmmbob
Nee, als je ACC hebt kan je geen 'gewone' CC gebruiken.

Ik ben er ondertussen bedreven in geworden om de ACC te laten doen wat ik wil, incl af en toe 'bijgassen' om hem te overrulen.

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:33:
Ondertussen ben ik 2 weken in het bezit van de Tucson en dan vallen bepaalde dingen je op, zowel negatief als positief.

Positief

- De auto rijdt echt wel zalig qua acceleratie en ophanging. Vanuit stilstand is de elektrische motor van de HEV echt goed te voelen, het wisselen met de verbrandingsmotor is ook echt naadloos.
Nu is de MHEV en HEV hierin niet echt te vergelijken natuurlijk, maar heel soms voel je bij de MHEV een “tikje” als de ICE weer inschakelt tijdens het rijden (dus van coasting naar weer gas geven).
- Veel bekijks in de N-Line met deze kleur, vorig weekend ook voor de eerste keer een andere N-Line gezien in het zwart. Een kerel bekeek me echt terwijl ik achteruit inparkeerde, bij het uitstappen had ik pas door dat hij zelf in een zwarte N-Line reed haha.
Zelfde met de dark knight gray, de auto blijft gewoon een unieke verschijning 8)
- De automatische kofferklep is al een paar keer enorm handig geweest om spullen in te laden wanneer ik mijn handen vol had.
Ik heb hem al een paar keer bijna in mijn nek gehad terwijl ik achter de auto bezig was. Merk dat ik het systeem waar je met je voet onder de bumper moet bewegen wel iets praktischer vind. Desondanks altijd beter nog dan dat je met je handen vol staat en hem niet open kan doen :7
- Ik moet echt wel wennen aan het gedrag van de ACC, vooral als je inloopt op iemand op het linkerrijvak. Dan houdt de wagen in, wat normaal is, maar zelfs bij de kleinste ACC afstand is dit naar mijn gevoel nog veel te ver. Niet dat ik wil bumperkleven, maar de ACC is een beetje te voorzichtig naar mijn gevoel.
Merk zelf dat dit heel erg afhankelijk zijn is van je rijgedrag, mijn jongste rijdt wat mee door. Niet direct agressiever, maar wat vlotter. Hij vindt ook dat de ACC wel wat vlotter en dichter bij kan. Ik vind het zelf wel een relaxt gevoel dat er meer afstand tussen zit en vond het systeem van mijn Skoda juist net even te dichtbij.
- Het kan toevallig zijn maar gisteren had mijn vrouw 2 of 3 keer een issue met haar sleutel. De wagen wou niet openen en niet starten, ze heeft toch 1 of 2 minuten moeten proberen vooraleer het werkte. Met mijn sleutel nog geen issues gehad. Ze heeft het ook alleen maar gisteren aan de hand gehad, dus ik hou het op ene of andere radiofrequentie storing.
Kan mij eigenlijk weinig anders voorstellen.
- Op het stuur heb ik aan de linkerkant hetzelfde issue dat ik in de Kia aan de hand had voordien. De schakelaar om van nummer of radio station te veranderen staat omgekeerd naar mijn gevoel. Elke keer als ik het volgend nummer wil kiezen druk ik verkeerd om. Het lukt maar niet om dat in mijn muscle memory te krijgen. Rechts staat het wel goed naar mijn gevoel. Snelheid omhoog = omhoog klikken.
Hier heb ik de eerste 2000km ook erg aan moeten wennen. Nu is het er al zo ingeslopen dat ik het bij onze. andere auto’s steeds verkeerd doe _O-
Als ik de auto's zie die collega's kiezen, meestal elektrische wagens, dan heb ik toch nog altijd het gevoel dat ik qua afwerking, ruimte, prestaties en uitrusting de beste keuze gemaakt heb. Ik vergelijk de Tucson dan met bv een Skoda Enyaq, een Polestar 2, VW ID4, Hyundai Ioniq 5, etc. Mooie wagens, maar vaak zit je voor dit budget dan toch al snel aan de limiet en heb je qua uitrusting, batterij capaciteit of range niet het hoogste niveau. Ik vind dus nog altijd dat je met een Tucson enorm veel "bang for the buck" krijgt.
Helemaal mee eens. (y)

• Hmmbob
Locke_ schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:23:
Ik heb hem al een paar keer bijna in mijn nek gehad terwijl ik achter de auto bezig was.
HOE DAN?!?!? De waarschuwingspiepjes zijn zo hard dat ze zelfs in het ISS naar de monitoren gaan kijken voor alarmeringen. :+

[Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 04-11-2022 10:52]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee