Toon posts:

Mobiliteit feedback Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Welkom in het Mobiliteit feedbacktopic

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over het Policy - Vervoer
  • Je mening over de algemene manier van modereren in MOB
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over MOB in het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

[Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 06-10-2021 22:45]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@assje Het is jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent. Maar hele draadje is niet in de prullenbak geknikkerd, hij staat er nog steeds voor iedereen om te lezen. Maar het was geen discussie. Bij een discussie is er sprake van hoor en wederhoor en ingaan op elkaars argumenten en vragen beantwoorden. Nu werd het topic gedomineerd door enkele gebruikers die maar tegen elkaar bleven roepen dat de ander ongelijk had, zonder te onderbouwen waarom of in te zien waarin de eigen redenatie misschien spaak ging. Er kwamen berichten van meerdere gebruikers die zich heel sterk aan begonnen te storen.

Dat is waar ik op hem ingegrepen, niets meer, niets minder.

De reden dat ik na mijn modbreak jouw post verwijderd heb, is simpel. Ik had de discussie gestopt en je ging er weer inhoudelijk op door met dezelfde argumenten als daarvoor.

Een modbreak is niet een verzoek, die plaatsen wij alleen als er een streep gezet wordt en dien je als gebruiker te respecteren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Aangezien ik de "aangevallen" mod ben, even mijn reactie.

@xbeam zoals ik heel duidelijk in het topic heb gemeld, is het niet de bedoeling om in een topic op een mod-ingreep te reageren. Daar blijf je vervolgens over doorgaan, mede door een deel van de informatie domweg opnieuw te plaatsen. Die berichten heb ik allemaal verwijderd. En normaal vragen is iets wat ik jou niet heb zien doen. In de tijd dat ik bezig was je een onderbouwde reactie te sturen (dat kost nou eenmaal tijd, iets wat ik moet delen met een normale baan), bleef je bezig.
Om 17:33u klaag je dat ik niet reageer, terwijl ik je om 17:08u al een reactie heb gestuurd en om 17:31u nogmaals met een aanvullende reactie. Dus ik zou het prettig vinden als je een iets andere toon aanslaat over de gang van zaken.

Het plaatsen van de naam van mijn werkgever is daarnaast absoluut geen grapje en neem ik zeer hoog op. Ook al is het te vinden op het internet. Wat ik hier deel is aan mij en mij alleen.

En dat is alles wat ik er hier over ga zeggen.

Als je vindt dat je nog niet voldoende uitleg hebt gehad, lees je privé berichten nog maar eens goed.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@xbeam
Ik ga nog maar een keer letterlijk citeren wat in het bericht staat dat ik aan je heb gestuurd en waarvan je zelf hebt besloten het hierboven te publiceren (waarvan ik dan weer niet de meerwaarde snap in je hele rant, maar goed):
Echter wordt tweakers-breed de regel gehanteerd dat er geen zaken besproken mogen worden in strijdt met de wet zijn. In Verkeer en Vervoer scharen we hier onder andere het buiten de geleverde specificaties van de fabrikant in Nederland fysiek aanpassen van een gemotoriseerd voertuig met typegoedkeuring met als doel deze harder te laten voortbewegen dan oorspronkelijk geleverd, of in de volksmond ook wel opvoeren genoemd.
De enige uitzondering daarop zijn voertuigen die na modificatie door een erkende instantie opnieuw gekeurd worden op veiligheid (zoals een herkeuring door de RDW in het geval van een auto).
Het maakt daarbij niet uit of de poster stelt dat het alleen voor gebruik op eigen terrein is (dan geldt de technische eisen sowieso niet), het gaat erom dat er geen informatie gedeeld wordt waarmee anderen het ook kunnen toepassen die er wel mee de openbare weg op gaan.

Nu zal je zeggen, voor een e-step geldt geen type-goedkeuring, dus waarom mag het daar ook niet. De reden is simpel, we gaan geen uitzonderingen op deze regel maken. Type-goedkeuring is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd en dan zou er op tweakers ineens informatie staan die in strijdt is met onze eigen policy.
In mijn ogen staat hier duidelijk genoeg waarom we bepaalde modificaties niet besproken willen hebben op het forum. Dat is op zich geen nieuw beleid, maar een aanvullende toelichting op het algemene punt dat er geen illegale zaken op het forum besproken mogen worden (een stap voor stap uitleg hoe je een computersysteem zou kunnen hacken is ook in strijdt met de policy en wordt ook verwijderd). De huidige policy van Verkeer en Vervoer is verouderd en houdt nog geen rekening met de ontwikkelingen rond elektrische voertuigen en de nieuwe mogelijkheden/uitdagingen die daarmee ontstaan of softwarematige modificaties.

En ja, ik deel inderdaad tot op zekere hoogte informatie over hoe je software van een bepaalde BMW-modellen kan modificeren en bijv. een snelheidsbegrenzer kan verwijderen (overigens nergens leg ik dat letterlijk uit, alleen dat het kan). Echter is dat in geen enkel geval in strijdt met de typegoedkeuring van de auto of geldende wetgeving.

Zoals ik je ook al via een direct bericht heb gemeld, heb ik in jouw specifieke geval nadat je bezig bleef, persoonlijk besloten alle linkjes en opmerkingen naar modificatie-tips in het topic te verwijderen omdat informatie plaatste die in ogen van andere mod in strijdt was met het bovenstaande en na aangesproken te zijn hierover, ze weer opnieuw plaatste. Omdat ik geen tijd wil gaan verspillen om ieder linkje te controleren, zijn ze allemaal verwijderd. Dit is een rechtstreeks gevolg van je eigen handelen en manier van reageren.

Ik verwacht geen ja en amen, maar wel dat je een mod-ingreep van mij of welke andere mod ook respecteert en je bij vragen de juiste paden bewandeld, zoals ook duidelijk vermeldt staat in de forum-FAQ. Bij gebruikers die dat willens en wetens blijven weigeren, wordt er geen keuze gelaten dan dat er harder opgetreden moet gaan worden. Dat is niet omdat wij als crew machtsgeil zijn, dat is omdat een gebruiker weigert gehoor te geven aan sturing.

Bovendien is het tweaken van bijv. een pc of telefoon wel even wat anders dan een voertuig. Voertuigen zijn in Nederland en België gebonden aan specifieke voorschriften waaraan ze moeten voldoen. Met het veranderen van een pc of telefoon breng je in principe niemand in gevaar, door een voertuig te modificeren zodat hij niet meer gelijk is aan hoe de fabrikant het bedoelde en getest heeft, in potentie wel. Maar omdat er voor e-steps nog geen duidelijke regels zijn, is dat geen reden dat alles zonder meer besproken zou mogen worden. Zie daarvoor de laatste alinea in de hierboven geciteerde tekst.

Wat betreft je andere punten, dat is niet iets om hier te bespreken. Het feedback-topic is bedoeld voor discussie over wat in het subforum mogelijk is, niet persoonlijke gevallen.
Daarvoor nodig ik je uit tot een privé-conversatie, eventueel samen met de forum-admin (@Orion84)

Want laat ik hier nogmaals heel duidelijk over zijn, mijn waarschuwing slaat op het feit hoe jij besloot om te gaan met een ingreep door een collega mod en vervolgens de persoonlijke aanval op mij in te zetten, niet vanwege het inhoudelijke wat je in eerste instantie deelde.

@RobTaunus208 & @Basmans
Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met gestelde grenzen of sturing. Maar tweakers is geen vrijhaven voor het delen van alle informatie en dus zeker niet alles wordt zomaar toegestaan. Specifiek in dit subforum willen we in algemene zin geen informatie zien die de (verkeers)veiligheid in gevaar kan brengen. Daar wordt dus ook op gemodereerd. En het maakt daarbij niet uit of het om een softwarematige aanpassing gaat of over tips hoe je Wheel-hub mounted tire-slashers moet installeren op je Fiat Panda.

Over het algemeen laten we juist heel veel toe, maar soms moeten we gebruikers terugfluiten. Het zou de bewuste gebruiker vervolgens sieren om vervolgens de juiste paden te bewandelen ipv domweg nog een keer de informatie te delen omdat hij het niet eens was met een ingreep.
Wij, de crew, zijn ook mensen en kunnen een inschattingsfout maken. Ben je het dus niet eens met een ingreep, vraag om verduidelijking (en ga dus niet eisen!) of geef extra toelichting. In veel gevallen kan een ingreep dan alsnog teruggedraaid worden.
Maar ga niet als een klein kind gelijk blèren en schreeuwen dat je groot ongelijk is aangedaan. Daar bereik je in het echte leven ook niks mee en hier ook niet.

En heb geduld, soms vereist een bepaalde situatie dat er direct ingegrepen wordt maar is er nog niet de tijd/mogelijkheid tot een toelichting. Die toelichting komt er echt wel, maar duurt soms even iets langer want wij zijn ook maar vrijwilligers die het tussen andere werkzaamheden door moeten doen. En neem maar van mij aan, het bovenstaande heb ik 3, 4, misschien wel 5 keer opnieuw gelezen en herschreven voor ik het uiteindelijk plaats. Want waar een gebruiker alleen voor zichzelf spreek, spreek ik namens Tweakers.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
xbeam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:17:
[...]

Relaxed ;-) Vat het als je blieft niet verkeerd op ;-) volgens mij zitten we al een heel grote gedeelte op 1 Lijn en hebben we het over het zelfde.

[...]
Prima, laten we het wat dat stukje betreft daarbij laten.

Ik probeer echt een moment te vinden om die policy goed te maken (staat al een tijdje min of meer in concept klaar, maar de laatste klap moet ik er nog steeds op geven). Zodra die online komt, zal ik hier zeker even een gil geven ;)
En verder vroeg ik in mijn laatste bericht netjes hoelang ik in de gevaren zone zit en hoe breed mijn wandel pad is. Want momenteel loop ik mijn tenen en heb in geen idee hoelang en waar precies wel en niet. Ik geen T-Rex die kort moet worden gehouden. Al kan ik begrijpen dat het nu zo even overkomt maar als dat zo was dan was dit in die 15 jaar tweakers wel een keer eerder gebeurd. Vandaar mijn vraag hoelang ik voor straf aan de riem lig.

Nogmaals sorry ik heb adhd en dyslexie (niet jullie probleem ) maar hoop wel op een beetje extra begrip omdat ik voor me zelf duidelijk afbakeningen en duidelijkheid moet hebben en ik die zoek op dit moment. Dit kan moeizaam gaan omdat ik soms scheef kan lezen of niet ontcijferen zinnen kan produceren.
Maar dat is juist een teken dat ik progressief wil werk om het leuk wil houden.

Dus nogmaals excuus voor alles gelopen is als mijn vorige reactie verkeert over is gekomen sorry.
Wat dit betreft ga ik hier geen antwoord geven. Daarvoor heb ik al een paar keer aangeven dat dat buiten het feedbacktopic moet. In het feedback-topic gaan we geen zaken bespreken die specifiek voor bepaalde users gelden.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@CurtPoindexter
Ik snap je frustratie, maar goed, zoals je zelf weet is dit al beter dan hoe het was (namelijk in het Tesla-topic).
Iedere andere oplossing die ik kan bedenken is eigenlijk nog slechter. Ja, ik ben dit liever ook kwijt, maar zolang het geconcentreerd blijft in één topic, vind ik het persoonlijk wel prima.

En die post-frenzy, bring it on! Zolang je niet in dat topic komt, zal je er geen last van hebben.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Beste @bottom line, mag ik je erop wijzen dat de auto's die je noemt allen uniek zijn binnen het merk en dermate afwijkend dat vragen en ervaringen niet te vergelijken zijn met de overige modellen binnen het productgamma van dat merk. Zodra de nieuwe VW-modellen op de markt komen, zullen deze ook gewoon in één topic ondergebracht worden.

Je haalt mijn BMW-tag aan en suggereert dat dat er iets mee te maken zou hebben, wees gerust, dat heeft het niet. Maar voor de BMW is er ook geen los topic over de i-modellen, sterker nog, alle BMW-modellen worden in één topic besproken, van oud tot de meest moderne, zoals voor verder alle merken in beginsel geldt. Tesla vormt daarin echt geen uitzondering en is inmiddels ook gewoon één van de vele autofabrikanten.

Dat ik niet op je eerdere bericht heb gereageerd en nu (toevallig) degene ben die het topic sluit, excuus, ik had wellicht moeten reageren. Maar het één staat volledig los van het ander.

Op dit moment ben ik in overleg met de mede mods hierover. Zodra we hierover duidelijke afspraken hebben, komen we hierop terug.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@sjirafje, stuur ons even een privé bericht met je plan.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Inspired Er is zeker geen sprake van een gedoogconstructie, maar de genoemde posts zijn tot nu toe onder de radar gebleven. Het promoten en veelvuldig linken naar een eigen website, zeker als deze commercieel van opzet is, is niet de bedoeling.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Bedankt maar dat had ik al gedaan, en verder oneens met je laatste zin. FB is voor mij de uitgelezen plek om alle modjes in 1 keer te bereiken die de TR misschien niet (tijdig) zien. Het hoe en wat lezen ze wel in de TR en laat ik hier weg om begrijpelijke redenen.
Zoals terecht door @SmurfLink wordt opgemerkt, is hiervoor de topic-report bedoeld. En die zien wij (alle mods die in kunnen grijpen) doorgaans zelfs eerder dan een opmerking hier. Ga dus niet zelf de regels veranderen.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:38:
Heren, ik dacht dat ik het goed uitgelegd had maar helaas toch nog deze reacties: hoe jullie erbij komen dat ik de regels probeer te veranderen is mij een raadsel. Ik heb uitgelegd dat ik het dubbelop deed om sneller jullie te bereiken (want ik wist niet welke manier het beste werkt, heb soms het idee dat TR to-taal niet gelezen worden). Ik wist ook niet dat FB alleen maar gebruikt mag worden om modjes te bekritiseren. Op andere fora wordt FB breder gebruikt dan alleen dat. Weer wat geleerd over hoe het hier werkt.
Hoe je een melding moet maken over ongewenste posts staat netjes uitgelegd in Het algemeen beleid. Met het melden hier wijk je af van de algemene gedragsregels.
Het FB is niet specifiek bedoeld om modjes te bekritiseren (alsjeblieft niet), maar om over kaders e.d. te kunnen discussiëren (bijv. waarom bepaalde keuzes gemaakt worden of om toelichting te vragen). Maar het is in geen enkel subforum van Tweakers een plek om ongewenste posts te rapporteren. Daarvoor is de topic report bedoeld.
Mijn eerdere attentie stukje naar boven is geen verkeerd woord over gerept. Hoe het ineens kan keren doordat een buitenstaander een opmerking plaatst.

Bedankt voor het ingrijpen iig @deepbass909 . Op naar de volgende keer dat jullie me weer ervan langs geven om iets wat ik niet verkeerd heb bedoeld dan maar?
Om een goed voorbeeld te geven wanneer je hier wel had kunnen posten, als wij na 24 uur bijv. nog niks met een topic-report hebben gedaan (hij staat nog steeds op rood). Is hij oranje, dan zijn we ermee bezig (dat kan zijn onderling overleg, contact met specifieke users of omdat we bepaalde ontwikkelingen nog even willen aankijken).
Maar binnen een paar minuten meerdere meldingen maken, zowel hier als via topic reports is simpelweg niet de bedoeling. Zeker niet in een topic waarvan je al had kunnen zien dat er al eerder gegrepen was middels een modbreak.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
EvolutionX schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Ik ook niet en ben blij met de snelheid die de ebike biedt.....

/ beetje offtopic
Oprechte vraag: Conform welk wetsartikel is dit verboden, mits je je hiermee niet op de openbare weg begeeft?

Deze zin is incompleet (wellicht voor het gemak gedaan om discussies te voorkomen...) "In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u"

Fixed:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike op de openbare weg geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u

Dit is feitelijk inconsistent beleid. Als het beleid erop gericht is qua moderatie op posts waar 'illegale activiteiten uit voort kunnen komen' dan snap ik niet waarom het "Het grote elektrische steps topic" toegestaan is, met alleen de lullige verstopte disclaimer "In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar." Sterker nog, daar is de discussie over opvoeren van de steps naar levensgevaarlijke snelheden (30+) wel toegestaan?? Ik snap dit echt niet... :/

Als het beleid is dat 'illegale activiteiten niet toegestaan zijn' is dat logisch, maar verwacht ik meer moderatie op posts waar blijkt dat ze zich met een ebike zonder snelheidslimiet op de openbare weg begeven.
Ik heb je post even verplaats naar de juiste plek voor dit soort discussies.

Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, het e-steps-topic is in het verleden uitgebreid besproken en mede vanwege discussies rond wetgeving is besloten om het topic open te houden. Daarbij is rekening gehouden dat de situatie "alleen gebruiken op privé terrein" aanzienlijk aannemelijker is voor e-step dan voor een e-bike geldt. Met een e-bike ga je niet door bedrijfshallen en beursgebouwen rijden, om maar iets te noemen. In dat licht is ook het wel of niet mogen opvoeren uitgebreid besproken. Net als voor bijv. auto's is er geen wettelijke bepaling die zegt dat het niet mag, dus is het niet in strijdt met de Nederlandse wet om de maximale snelheid van een e-step aan te passen en is dat in basis dus géén illegale activiteit. Je mag er alleen niet mee op de openbare weg rijden.

Wat betreft opvoeren van e-bikes is daar ook al uitvoerig over gediscussieerd. Vanuit Tweakers trekken we dat gelijk met opvoeren van brommers, waarvoor een vergelijkbare bepaling in de wet geldt. We gaan daarbij er vanuit dat verreweg het grootste deel (zo niet alle) van de gebruikers hun e-bike op de openbare weg zal gebruiken en de snelheidsbegrenzer ook verwijderd wordt voor gebruik op de openbare weg. En dat is bij wet verboden en daarom staan we het bespreken daarvan dus ook niet toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Daan2020 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:03:
[...]

Klinkt aannemelijk, en toch staan er in het van moof draadje genoeg zinnen mbt snelheid en die app, oa. over de 'easter egg' methode.

Weet niet of jij dat ook modereert, maar indien wel, moet je natuurlijk wel zo consequent zijn en het daar óók weghalen.
Ik trek deze even uit het topic, want dit is een policy discussie.
Ook in het VanMoof-topic wordt hierop gemodereerd en waar we aanwijzingen zien dat de discussie gaat over het omzeilen van de wettelijke begrenzer, wordt hierop gehandhaafd, ongeacht welke fiets het gaat.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb hier verder niks mee gedaan, aangezien het hele topic inmiddels op slot is. Bovendien was dit prima iets om even onderling op vriendelijke toon op te lossen (bijv. door een vraag via de DM).

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Anoniem: 1441478 Ik heb het nog even terug gezocht en ik zou persoonlijk niet weten wat ik erop zou moeten modereren. Hij verwart je wellicht met iemand anders, kan gebeuren. Blijkbaar voelde hij zich ook aangevallen door jouw, op zichzelf ook best wel een aanvallende post.
Aangezien het daarbij ook is gebleven, en de discussie inmiddels al vele posts verder was, heb ik er verder niks meer mee gedaan.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Sissors Om te beginnen zijn die tips niet illegaal, sterker nog, een buitenlandse politiedienst mag niet eens je rijbewijs innemen, alleen de politiedienst van het land waar het uitgegeven is mag dat. Bovendien, als het rijbewijs wel rechtmatig ingenomen wordt, dan zorgt de rechtelijke macht daar echt wel voor.

Maar waar het om gaat, en waar wij op modereren, zijn posts die doelbewust een negatieve toon zetten of bedoeld zijn om met een beschuldigend vingertje richting de topicstarter te wijzen (moraalridder-posts). We willen het gezellig houden op het forum en die posts dragen daar hoe dan ook niet aan bij en worden dus verwijderd.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@DaCoTa Het is grotendeels dezelfde auto, veel overlap, dus inderdaad de overweging waard.

Aandachtspunten:
  1. De huidige topicstarters (waaronder ik) hebben (nog) geen ervaring met de Model Y, anderen zouden dus input moeten leveren voor de topicstart of er moet een topicstarter worden toegevoegd met Model Y ervaring. Het verschil is niet enorm, dus dat kan waarschijnlijk wel bij elkaar worden gesprokkeld.
  2. Veel nieuwe instromers met veel nieuwe vragen. Is uiteraard prima, maar, de "oude Model 3 garde" zit in een andere fase, ik kan niet inschatten wat dat doet. Aan de andere kant trekt het ook weer nieuw publiek aan. Mogelijk zou dat het topic voor de bestaande bezoekers ook weer wat aantrekkelijker kunnen maken omdat nu vaak dezelfde discussies langskomen.
Benieuwd wat anderen er van vinden.

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Taro Aangezien jij één van de topic-starters ben, samen met @bottom line, vind ik het prima om de titel te wijzigen als jij ermee akkoord bent.
Aangezien jij zelf ook GC-mod ben, kan je het natuurlijk zonder problemen zelf aanpassen ;)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@bottom line Dat is uiteraard ook een optie. Aangezien jij en @Taro beiden het er mee eens zijn, zal ik de titel nu wel even fixen. En mocht je een nieuw topic wil starten, leef je vooral uit.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
YakuzA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:25:
Misschien is het een idee om een keer (op termijn) alles te stroomlijnen zodat er 1 topic is voor de elektrische modellen van 1 merk? (VW ID.*, BMW i*, Hyndai electric * oid?)
Vooral met de hoeveelheid elektrische modellen die er momenteel bijkomen zal het anders wel heel gefragmenteerd worden, waar mensen met hetzelfde merk toch vaak tegen dezelfde hard- en software aankijken aan de binnenkant.

Van VW ID.x zit het momenteel wel gemerged, maar voor andere merken niet of gedeeltelijk.

Voor de lancering/levering van 1 type zou je wel een apart topic moeten houden denk ik.
Ik ben het helemaal met je eens, maar door het grote enthousiasme voor een specifiek model en toch nog vrij grote onderlinge verschillen binnen één merk (een BMW i3 is niet te vergelijken met een i8 om maar iets te noemen).

Wat mij betreft worden de EV's of straks weer geïntegreerd in de merk-topics of komen er 2 merktopics naast elkaar.
Maar nu is het nog even te rumoerig rond de EV's daarvoor.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
miicker schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:54:
Wat mij betreft een los topic voor de VanMoof V, aangezien dat een speedpedelac is en geen e-bike lijkt het me handig de twee zaken te scheiden. Gaat dus om dit topic:
Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V
Het is nog steeds een VanMoof, alleen die sneller kan en mag dan de andere modellen. Persoonlijk zie ik geen reden waarom die fiets dus een eigen topic zou moeten krijgen op dit moment.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@miicker Aan de andere kant, op de EV's na hebben alle automerken grote verzameltopics waarin alle modellen aan bod komen.

Ik wil het eerst even afwachten en kijken met welke vaart het gaat lopen. Een nieuw topic kan altijd nog gestart worden zodra die fietsen geleverd worden.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee