duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:20
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Na overleg houden we zoals het nu is. De modellen die een eigen topic hebben, houden deze dan ook. We blijven met elkaar in overleg welk model wel een eigen topic krijgt en wat beter in een gezamenlijk topic kan.
Dus graag voor je een topic van een nieuw model opent, post hier je voorstel. Dan kan 1 van ons dat oppakken.
Elk (druk) model in eigen topic is helemaal relax. Lees heerlijk mee met de Tesla’s en Audi’s en Volkswagens.
Ik denk dat je 't anders moet gaan zien. Je wilt hier pér merk 'telefoon' toch ook geen topics voor ieder type/model zien en al helemaal niet als dat 'merk' ook andere dingen op de markt brengt.graceful schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:11:
Langzaam veranderd GoT in soort automerk forum, heb er geen moeite mee hoor, maar valt me op dat er echt heel veel auto specifieke topics zijn versus de overige discussies. Of het is puur mijn interesse.
Elk (druk) model in eigen topic is helemaal relax. Lees heerlijk mee met de Tesla’s en Audi’s en Volkswagens.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik wil graag een topic in VV openen. Voor ik dat doe zou ik graag met een (of meer) van jullie willen overleggen over hoe ik dat het beste kan doen. Misschien dat jullie van mening zijn dat mijn topic beter in 2 aparte topics kan of dat ik het misschien wel heel anders moet aanpakken.
Is het mogelijk dat ik hier over met jullie in contact kom?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wat meer structuur in Verkeer & Vervoer lijkt mij geen overbodige luxe.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Mijn persoonlijke mening: de oorsprong van het topic is in mijn beleving vrij technisch waar juist veel gesproken werd over accutechnieken, efficiëntie etc.Señor Sjon schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:32:
[modbreak]Wederom wat verwijderd. Wellicht is het handiger dat we het net als met brandstofvoertuigen op merken gaan houden? Want we gaan van hak op tak hier en er zijn zoveel EV's beschikbaar dat een generiek topic zijn doel voorbij schiet? Wellicht ideeën, dan graag in het feedbacktopic: Verkeer & Vervoer feedback [/]
Meer recent is de shift meer specifiek naar "elektrische auto's" tot het punt waar technische discussies zelfs als offtopic werden gezien. Ik vind dat jammer en zie persoonlijk geen meerwaarde in een "elektrische auto's" topic dat alleen maar gaat over "auto's".
Ik zou dus voorstander zijn van "terug naar de oorsprong", wellicht door het topic "elektrisch vervoer/technologie" of iets dergelijks te noemen. Hier zou dan over alles gesproken kunnen worden behalve auto xy met optiepakket xy (dat past inderdaad beter in een generiek merktopic).
De evolutie van het topic op dit moment is exact de andere kant op en in dat geval ben ik het eens dat een generiek EV topic geen meerwaarde heeft.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Dat lijkt mij best een goed idee eigenlijk. Misschien ergens een aankoopadviestopic van het type "welke elektrische auto moet ik kiezen" en in dit topic weer terug naar de technische basis... "Elektrisch rijden - technologie en achtergrond" of zo.assje schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Mijn persoonlijke mening: de oorsprong van het topic is in mijn beleving vrij technisch waar juist veel gesproken werd over accutechnieken, efficiëntie etc.
Meer recent is de shift meer specifiek naar "elektrische auto's" tot het punt waar technische discussies zelfs als offtopic werden gezien. Ik vind dat jammer en ze persoonlijk geen meerwaarde in een "elektrische auto's" topic dat alleen maar gaat over "auto's".
Ik zou dus voorstander terug naar de oorsprong, wellicht door het topic "elektrisch vervoer/technologie" of iets dergelijks te noemen. Hier zou dan over alles gesproken kunnen worden behalve auto xy met optiepakket xy (dat past inderdaad beter in een generiek merktopic).
De evolutie van het topic op dit moment is exact de andere kant op en in dat geval ben ik het eens dat een generiek topic geen meerwaarde heeft.
Mijn €0,02 als ex-mod alhier.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Gutgutgut.
Verplaatst uit: Hét grote motortopic - Deel 24
[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2020 10:06 ]
Wie, wát, wáár, hoe?vosss schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:14:
Was het nou werkelijk nodig om mijn posts aan te passen en de rest te laten staan?
Gutgutgut.
Er is voor zover ik kan zien niets in de door jouw geplaatst posts aangepast? Als er ooit door mensen een (onvolledige?) quote van een door jou gepost bericht gemaakt is dan moet je die mensen daar HIER in dit topic persoonlijk op aanspreken en niet middels zo'n algemeen berichtje waarin je eigenlijk iedereen weer probeert te 'raken'.
Ik probeer niet iedereen te raken en al zeker niet "weer".Will_M schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:27:
[...]
Wie, wat, waar, hoe?
Er is voor zover ik kan zien niets in de door jouw geplaatst posts aangepast? Als er ooit door mensen een (onvolledige) quote van een bericht van jou gemaakt is dan moet je die mensen daar HIER in dit topic persoonlijk op aanspreken eb niet middels zo'n algemeen berichtje waarin je eigenlijk iedereen weer probeert te 'raken'.
Het leek me nogal evident dat ik op een bericht doelde wat door een moderator is aangepast.
Dat bericht van afgelopen nacht. Lekker zinvol om dat een dag later aan te passen met de tekst koel maar even af.
Hey maar ik vind het wel best hier; ik wordt hier beticht can zaken waar jullie je zelf mee bezigen.
Dus de groeten, ik geef het op. Jammer dat jullie zo vervelend doen; misschien was ik wel gewoon een prima toevoeging aan deze reeks zodra ik mn rijbewijs heb. Dat zullen we helaas nooit weten.
Het beste
Dit is, geloof ik, inmiddels al de dérde keer dat je dat hier zegt? Ik hoop dat je jezelf hier ooit weer een keer gaat melden als je je rijbewijs écht gehaald hebt en dan maakt 't 'ons' écht niet meer uit of je een A1 / A2 / A met beperking tot een 'code' hebt.vosss schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:32:
[...]
Ik probeer niet iedereen te raken en al zeker niet "weer".
Het leek me nogal evident dat ik op een bericht doelde wat door een moderator is aangepast.
Dat bericht van afgelopen nacht. Lekker zinvol om dat een dag later aan te passen met de tekst koel maar even af.
Hey maar ik vind het wel best hier; ik wordt hier beticht can zaken waar jullie je zelf mee bezigen.
Dus de groeten, ik geef het op. Jammer dat jullie zo vervelend doen; misschien was ik wel gewoon een prima toevoeging aan deze reeks zodra ik mn rijbewijs heb. Dat zullen we helaas nooit weten.
Het beste
Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. De sfeer in dit topic is bij tijd en wijle gewoon giftig, meer dan terecht dat Vosss zich verdedigt tegen de vijandige houding. Beetje jammer dat hij er nu op aan wordt gesproken en niet degenen die zich zo negatief opstellen tegen nieuwe mensen die zich in het topic melden.
Iemand adviseren om rijlessen te nemen, prima. Een complete rant waarom motorscooter rijders niet in deze community horen? Gaat veel te ver en zou van mij gerust op bijgestuurd mogen worden.
Dat wordt blijkbaar slecht gehandeld zodat er rantwaadige posts verschijnen hoe slecht en uit de hoogte iedereen wel niet is en men neerbuigend doet over motorscooters. Dat haal ik er totaal niet uit. Men geeft enkel advies waar maar moeilijk naar geluisterd wordt. Aangezien we hetzelfde voor ongeveer de derde keer aan het bespreken zijn en de toon steeds slechter wordt, is dat dus weggehaald.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Gewoon een korte scan maar hoe classificeer je dit dan? Enkel een voorbeeld, zo zijn er wel meerdere.Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:13:
Er is er één vijandig en dat is vosss.
Niemand hoeft voorstander te zijn van iedere vorm van scootersmotors maar de kern zou moeten zijn om elkaar te respecteren. Drogredeneringen om motorscooterrijders generiek onderuit te halen dat ze minder gepassioneerd zijn over hun voertuig of de beleving die ze ervaren.Scooter. That's the problem. Is gewoon een heel andere tak van sport t.o.v. niet-scooter-motoren. Waarom groeten motorrijders elkaar? Een vorm van verbondenheid? Saamhorigheid? Maar wat verbindt motorrijders? Wat vormt die saamhorigheid? 't Is een bepaalde vorm van subcultuur. Men is trots op zijn of haar motor. Vindt het geweldig leuk om op de motor te rijden. Touren, ritjes, dijkjes, rechtdoor op de snelweg met 300 km/h, whatever floats your boat. De grijns op je gezicht als je na een lange tijd niet meer gereden te hebben, weer op je tweewieler stapt.
Zie je dit ook bij motorscooter-rijders? Zijn ze rete-trots op hun tweewieler? Is het een kindje voor hun? Hebben ze het een naam gegeven? (Wat overigens raar is mijns inziensMaar ter illustratie..) Pakken ze de motorscooter om eens lekker een weekendje te touren en genieten van het heerlijke stuurgedrag van hun tweewieler?
Whatever floats your boat, en als dat niet motorscooters zijn dan is dat prima, maar ga andere daar niet op naar beneden praten.
Dat @vosss als enige geclassificeerd wordt als vijandig doet geen recht aan de situatie.
[ Voor 0% gewijzigd door Napo op 08-06-2020 12:11 . Reden: scooters -> motors ]
Ik heb alles zitten teruglezen om die arrogantie te zoeken en er hebben ook collega's van de crew meegekeken hierin. De zogenaamde arrogantie ging om het feit dat iemand wel even dacht dat er geen rijlessen nodig waren want hij wist toch alles wel, want reed al xx jaar in het verkeer. Dat begint een beetje vanaf hier: Icephase in "Hét grote motortopic - Deel 24"Doe gewoon niet zo uit de hoogte. Jullie zijn god niet, jullie zijn niet fantastisch omdat jullie kunnen schakelen
[...]
Toon gewoon een beetje respect naar mensen die motorscooter willen rijden. En beticht ze niet ten onrechte van arrogantie, want de enige die zich hier arrogant opstellen zijn jullie
[...]
Verder zal het me jeuken wat jij er van vindt. Ik vind alleen de geveinsde superioriteit van jullie nogal compleet onterecht.
Ik vermoed dat @vosss zich hierdoor wat aangevallen voelt, terwijl de rest het uit dagelijkse ervaringen put om hem toch eea op het hart te drukken.
Motorscooterrijders zijn gewoon welkom in het topic. In het originele bericht ging het om een driewieler waar je geen motorrijbewijs voor nodig hebt. Als je geen motorrijbewijs nodig hebt is het geen motor en hoort het niet in het motortopic. Zo simpel kan het zijn.Napo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:25:
[...]
Gewoon een korte scan maar hoe classificeer je dit dan? Enkel een voorbeeld, zo zijn er wel meerdere.
[...]
Niemand hoeft voorstander te zijn van iedere vorm van scootersmotors maar de kern zou moeten zijn om elkaar te respecteren. Drogredeneringen om motorscooterrijders generiek onderuit te halen dat ze minder gepassioneerd zijn over hun voertuig of de beleving die ze ervaren.
Whatever floats your boat, en als dat niet motorscooters zijn dan is dat prima, maar ga andere daar niet op naar beneden praten.
Dat @vosss als enige geclassificeerd wordt als vijandig doet geen recht aan de situatie.
Al helemaal als je eraan komt met dat je wel weet hoe het werkt met plaats op de weg en geen lessen nodig hebt. Waar wij met z'n allen jarenlange ervaring en lessen hebben gehad en zien dat mensen geen flauw idee hebben hoe dit werkt tenzij je op zo'n ding gezeten hebt. Dat is pure arrogantie en begon dit hele gezeik mee.
Als je openstaat voor suggesties en advies ben je prima welkom, zelfs met je driewieler. Er is ook advies gegeven omtrent kleding en helmen, dat was allemaal totaal niet vijandig.
Daarna werd het opeens toch een A rijbewijs, maar geen normale maar weer een hele aparte en werd er al direct bij gezet dat wij niet hoefden te proberen hem op andere gedachten te brengen. Dát getuigt van arrogantie. De rest reageert met argumenten waarom je beter een normaal rijbewijs zou kunnen gaan halen, maar daar werd alleen vijandig op gereageerd. Prima als je geen kritiek kan verdragen, maar kom dan niet met controversiële zaken. Dat is simpelweg stoken. Zoals Lolgast zei, dat is als in het Pizza bak topic komen met dat je alleen maar diepvriespizza's maakt en niemand jou kan overtuigen dat zelfgemaakt beter is.
I have stability. The ability to stab.
Het is de toon die de muziek maakt.Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:16:
Ik vermoed dat @vosss zich hierdoor wat aangevallen voelt, terwijl de rest het uit dagelijkse ervaringen put om hem toch eea op het hart te drukken.
Het begint al direct wanneer een nieuw iemand zich in het topic meldt. De reactie van Chakotay in "Hét grote motortopic - Deel 24" is perfect. Respectvol, vragen stellen op een niet-aanvallende toon en dan een genuanceerd advies geven. De bijval die vervolgens volgt is alweer wat minder genuanceerd en dan komt kneusteun in "Hét grote motortopic - Deel 24" met ronduit vervelende generalisaties (bumperkleven, jongens uit bepaald millieu), etc. Prima als dat jouw ervaringen zijn, maar wat heeft dat met @vosss te maken die zich hier komt oriënteren? Die wordt door dit soort reacties gelijk in de verdediging gedrukt en bijt (m.i.) terecht van zich af. De quote die hierboven aangehaald wordt slaat echt alles.
Moderatie was hoognodig, maar ik had liever gezien dat er wat meer aandacht was gegeven aan de sfeer die een paar locals creëren en het effect dat hun houding heeft op nieuwkomers.
Al met al hoopte ik mij welkom te voelen hier en nam ik zelfs tips ter harte, zonder enige arrogantie van mijn kant uit.
Dat ik een automaatrijbewijs wil halen maakt geen bal uit en er wordt hier gepretendeert dat dat inderdaad geen bal uit maakt, maar puntje bij paaltje mekkert iedereen juist daarover en moet ik mijn volledige A gaan halen.
Je kan ook zeggen:
"Goh vosss, goed dat je alsnog voor A kiest, er komt meer bij motorrijden kijken dan je denkt! Succes alvast met lessen, maar weet he wel zeker dat je niet je volledige A wil gaan halen? Mocht je je bedenken in de toekomst dan heb je dat alvast. Wellicht iets om te overwegen!
Iedereen moet het toch met me eens zijn dat dat heel anders overkomt op een nieuwkomer hier dan hoe er nu gereageerd werd op mij?
=edit=
Ik zie dat dit verplaatst is naar een feedbacktopic. Dat wist ik niet dat dat er was, anders had ik eerdere berichten niet in het motortopic, maar hier gezet.
[ Voor 10% gewijzigd door vosss op 08-06-2020 13:30 ]
Ik ben helemaal niet vijandig, ik verdedig louter mijn keuze.Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:13:
Er is er één vijandig en dat is vosss. Men probeert hem te behoeden voor een (imo onzinnige) beslissing die hem later alleen maar nadelen oplevert, ongeacht welke 2/3 wieler hij kiest. In eerste instantie was het zonder enig rijles op zo'n ding stappen. Dat is gelukkig veranderd in een rijbewijs halen, maar dan met automaatcode. En dat is wat niemand snapt. Want als je geen fysieke beperking hebt, kan je altijd beter voor het maximale rijbewijs gaan, zonder later ooit problemen te hebben op welke motor(scooter) dan ook je stapt.
Dat wordt blijkbaar slecht gehandeld zodat er rantwaadige posts verschijnen hoe slecht en uit de hoogte iedereen wel niet is en men neerbuigend doet over motorscooters. Dat haal ik er totaal niet uit. Men geeft enkel advies waar maar moeilijk naar geluisterd wordt. Aangezien we hetzelfde voor ongeveer de derde keer aan het bespreken zijn en de toon steeds slechter wordt, is dat dus weggehaald.
Bovendien als jij er niet uit haalt dat er neerbuigend gedaan wordt en dit alles classificeert als zijnde normaal advies geven, dan zou ik zeggen dat daar verbeterpunten liggen. Voor jezelf en voor een aantal anderen hier. Want als doodnormaal advies kwamen een hoop reacties dus totaal niet over. Dat is iets om over na te denken lijkt me. No offence overigens.
Ik denk dat je die mening van 'het topic' over de 'nieuwkomers' hebt vanwege je quad en dat men in een motortopic zich afvroeg wat je met een vierwieler in het motortopic zocht?
@vosss Men heeft het met name erover omdat het voor velen gezien onlogisch was om te kiezen voor de duurste manier (les bij maar één rijschool in de regio, niet het volledige rijbewijs nemen terwijl het even duur is, de gelinkte scooters zijn nog relatief duur tov de hele beschikbare motormarkt, etc). Het begon namelijk met 80 km w/w en je huidige voertuig die 1:9 reed.
Hier ga je een beetje los namelijk: vosss in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Het gaat er niet om of het waar is, maar wat het effect op de discussie is. Beetje raar voorbeeld, maar vergelijk het met racisme. Stel iemand met een kleurtje komt de kroeg binnen en iemand anders begint ongevraagd over zijn negatieve ervaringen met mensen met een kleurtje. Er is niet veel inlevingsvermogen voor nodig om te begrijpen hoe oneerlijk dat is en dat dit erg vervelend voelt voor de nieuweling. Nu moet hij zich opeens verdedigen over iets waar hij niets mee te maken heeft.Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:34:
@Jazzy Als ik jouw tweede link aanhaal, wat staat er in wat zo erg is? Want blijkbaar (en eerlijk gezegd, die zie ik ook vaak hier in de regio Rotterdam) is de driewieler vaak een vrijbrief gebleken voor motorrijden-zonder-A. Hence ook de slechte bochtentechniek (vraagtekens genoemd) en niet ver vooruit kijken (en dus bumperkleven) en de plek op de weg (rechts ipv links van het midden).
Als je het nog steeds niet begrijpt dan is dat prima. Maar ik wilde het in ieder geval even gezegd hebben.
Dat vind ik een beetje flauw. Ik reageer op wat ik de afgelopen dagen zie gebeuren en dat daar naar mijn mening eenzijdig op gemodereerd word. Je kunt het daar mee eens of oneens zijn, maar als ik mijn eigen ervaringen bewust buiten de discussie houd vind ik het niet kies als je die er wel onderdeel van maakt. Niet doen dus.Ik denk dat je die mening van 'het topic' over de 'nieuwkomers' hebt vanwege je quad en dat men in een motortopic zich afvroeg wat je met een vierwieler in het motortopic zocht?Maar laten we dat pad niet nemen.
Bedankt voor je reactie! Ik zit weer te slapenOrion84 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:50:
Dat specifieke bericht is zo te zien verwijderd omdat het een spammer betrof.

Wat niet mag in Vervoer:
Afspreken wanneer je met je vrienden die straatrace ook alweer zou houden
Pimpen met je strakke rijstijl en anderszins twijfelachtige of illegale zaken
Slowchat topics
[ Voor 24% gewijzigd door Napo op 30-06-2020 11:44 ]
Heb je hier een voorbeeld van? Dan kan ik kijken of er acties uit staan en of er bepaalde beslissingen gemaakt zijn.Napo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:44:
Sinds wanneer is het vol trots plaatsen van je rijstijl die niet conform wetgeving is toegestaan in dit subforum?
[...]
Zonder voorbeeld / link kunnen we er niet heel veel mee
[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2020 11:53 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Het is enerzijds meer een algemene vraag. Sla het Ervaringen met 100 km/uur op de snelweg er maar op na in hoeverre men aangeeft bepaalde gedragingen uit te voeren.Outerspace schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:53:
[...]
Heb je hier een voorbeeld van? Dan kan ik kijken of er acties uit staan en of er bepaalde beslissingen gemaakt zijn.
offtopic:
Zonder voorbeeld / link kunnen we er niet heel veel mee
Daar zijn we op de achtergrond al mee bezig.Napo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Het is enerzijds meer een algemene vraag. Sla het Ervaringen met 100 km/uur op de snelweg er maar op na in hoeverre men aangeeft bepaalde gedragingen uit te voeren.
Sterkte, @deepbass909 was er ook al druk mee. Wat een draak van een topic.Outerspace schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
[...]
Daar zijn we op de achtergrond al mee bezig.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Anoniem: 1441478
De posts van deze persoon worden instant aangepast;
fewips in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
fewips in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
Terwijl hier een gedoogconstructie voor is?
Hachy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
Etc etc.
Het gaat mij verder niet om de persoon, of om iemand ervan te weerhouden iets te doen. Waardeer de input van beide maar het zou netjes zijn om gewoon iedereen hetzelfde te behandelen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Helder. Vind het wel opvallend dat de paar links van de ene gebruiker dan wel opvallen en tientalle posts met links van de andere niet. Maar goed, dat zal dan toeval zijn.deepbass909 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:18:
@Inspired Er is zeker geen sprake van een gedoogconstructie, maar de genoemde posts zijn tot nu toe onder de radar gebleven. Het promoten en veelvuldig linken naar een eigen website, zeker als deze commercieel van opzet is, is niet de bedoeling.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
De bedoeling is dat je op de "rapporteer" knop drukt en daar uitlegt waarom een mod naar die post moet kijken.Anoniem: 1441478 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:39:
Zou een mod willen ingrijpen? D.deJong in "Duitse auto "illegaal" in Nederland?"
Dit topic is voor commentaar op de ingreep van de mod.
Bedankt maar dat had ik al gedaan, en verder oneens met je laatste zin. FB is voor mij de uitgelezen plek om alle modjes in 1 keer te bereiken die de TR misschien niet (tijdig) zien. Het hoe en wat lezen ze wel in de TR en laat ik hier weg om begrijpelijke redenen.SmurfLink schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:42:
[...]
De bedoeling is dat je op de "rapporteer" knop drukt en daar uitlegt waarom een mod naar die post moet kijken.
Dit topic is voor commentaar op de ingreep van de mod.
Zoals terecht door @SmurfLink wordt opgemerkt, is hiervoor de topic-report bedoeld. En die zien wij (alle mods die in kunnen grijpen) doorgaans zelfs eerder dan een opmerking hier. Ga dus niet zelf de regels veranderen.Anoniem: 1441478 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:06:
[...]
Bedankt maar dat had ik al gedaan, en verder oneens met je laatste zin. FB is voor mij de uitgelezen plek om alle modjes in 1 keer te bereiken die de TR misschien niet (tijdig) zien. Het hoe en wat lezen ze wel in de TR en laat ik hier weg om begrijpelijke redenen.
Mijn eerdere attentie stukje naar boven is geen verkeerd woord over gerept. Hoe het ineens kan keren doordat een buitenstaander een opmerking plaatst.
Bedankt voor het ingrijpen iig @deepbass909 . Op naar de volgende keer dat jullie me weer ervan langs geven om iets wat ik niet verkeerd heb bedoeld dan maar?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Hoe je een melding moet maken over ongewenste posts staat netjes uitgelegd in Het algemeen beleid. Met het melden hier wijk je af van de algemene gedragsregels.Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:38:
Heren, ik dacht dat ik het goed uitgelegd had maar helaas toch nog deze reacties: hoe jullie erbij komen dat ik de regels probeer te veranderen is mij een raadsel. Ik heb uitgelegd dat ik het dubbelop deed om sneller jullie te bereiken (want ik wist niet welke manier het beste werkt, heb soms het idee dat TR to-taal niet gelezen worden). Ik wist ook niet dat FB alleen maar gebruikt mag worden om modjes te bekritiseren. Op andere fora wordt FB breder gebruikt dan alleen dat. Weer wat geleerd over hoe het hier werkt.
Het FB is niet specifiek bedoeld om modjes te bekritiseren (alsjeblieft niet), maar om over kaders e.d. te kunnen discussiëren (bijv. waarom bepaalde keuzes gemaakt worden of om toelichting te vragen). Maar het is in geen enkel subforum van Tweakers een plek om ongewenste posts te rapporteren. Daarvoor is de topic report bedoeld.
Om een goed voorbeeld te geven wanneer je hier wel had kunnen posten, als wij na 24 uur bijv. nog niks met een topic-report hebben gedaan (hij staat nog steeds op rood). Is hij oranje, dan zijn we ermee bezig (dat kan zijn onderling overleg, contact met specifieke users of omdat we bepaalde ontwikkelingen nog even willen aankijken).Mijn eerdere attentie stukje naar boven is geen verkeerd woord over gerept. Hoe het ineens kan keren doordat een buitenstaander een opmerking plaatst.
Bedankt voor het ingrijpen iig @deepbass909 . Op naar de volgende keer dat jullie me weer ervan langs geven om iets wat ik niet verkeerd heb bedoeld dan maar?
Maar binnen een paar minuten meerdere meldingen maken, zowel hier als via topic reports is simpelweg niet de bedoeling. Zeker niet in een topic waarvan je al had kunnen zien dat er al eerder gegrepen was middels een modbreak.
Ik ook niet en ben blij met de snelheid die de ebike biedt.....Limbeckx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:39:
Mag niet besproken worden hier.
Ik zelf heb eerlijk gezegd niet heel erg veel behoefte om sneller te gaan. Als de motor werkt, ga het prima snel en je moet toch heel regelmatig remmen enzo...
/ beetje offtopic
Oprechte vraag: Conform welk wetsartikel is dit verboden, mits je je hiermee niet op de openbare weg begeeft?
Deze zin is incompleet (wellicht voor het gemak gedaan om discussies te voorkomen...) "In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u"
Fixed:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike op de openbare weg geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u
Dit is feitelijk inconsistent beleid. Als het beleid erop gericht is qua moderatie op posts waar 'illegale activiteiten uit voort kunnen komen' dan snap ik niet waarom het "Het grote elektrische steps topic" toegestaan is, met alleen de lullige verstopte disclaimer "In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar." Sterker nog, daar is de discussie over opvoeren van de steps naar levensgevaarlijke snelheden (30+) wel toegestaan?? Ik snap dit echt niet...

Als het beleid is dat 'illegale activiteiten niet toegestaan zijn' is dat logisch, maar verwacht ik meer moderatie op posts waar blijkt dat ze zich met een ebike zonder snelheidslimiet op de openbare weg begeven.
[ Voor 80% gewijzigd door EvolutionX op 28-03-2021 21:10 ]
Ik heb je post even verplaats naar de juiste plek voor dit soort discussies.EvolutionX schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:19:
[...]
Ik ook niet en ben blij met de snelheid die de ebike biedt.....
/ beetje offtopic
Oprechte vraag: Conform welk wetsartikel is dit verboden, mits je je hiermee niet op de openbare weg begeeft?
Deze zin is incompleet (wellicht voor het gemak gedaan om discussies te voorkomen...) "In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u"
Fixed:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike op de openbare weg geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u
Dit is feitelijk inconsistent beleid. Als het beleid erop gericht is qua moderatie op posts waar 'illegale activiteiten uit voort kunnen komen' dan snap ik niet waarom het "Het grote elektrische steps topic" toegestaan is, met alleen de lullige verstopte disclaimer "In Nederland en Duitsland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar." Sterker nog, daar is de discussie over opvoeren van de steps naar levensgevaarlijke snelheden (30+) wel toegestaan?? Ik snap dit echt niet...![]()
Als het beleid is dat 'illegale activiteiten niet toegestaan zijn' is dat logisch, maar verwacht ik meer moderatie op posts waar blijkt dat ze zich met een ebike zonder snelheidslimiet op de openbare weg begeven.
Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, het e-steps-topic is in het verleden uitgebreid besproken en mede vanwege discussies rond wetgeving is besloten om het topic open te houden. Daarbij is rekening gehouden dat de situatie "alleen gebruiken op privé terrein" aanzienlijk aannemelijker is voor e-step dan voor een e-bike geldt. Met een e-bike ga je niet door bedrijfshallen en beursgebouwen rijden, om maar iets te noemen. In dat licht is ook het wel of niet mogen opvoeren uitgebreid besproken. Net als voor bijv. auto's is er geen wettelijke bepaling die zegt dat het niet mag, dus is het niet in strijdt met de Nederlandse wet om de maximale snelheid van een e-step aan te passen en is dat in basis dus géén illegale activiteit. Je mag er alleen niet mee op de openbare weg rijden.
Wat betreft opvoeren van e-bikes is daar ook al uitvoerig over gediscussieerd. Vanuit Tweakers trekken we dat gelijk met opvoeren van brommers, waarvoor een vergelijkbare bepaling in de wet geldt. We gaan daarbij er vanuit dat verreweg het grootste deel (zo niet alle) van de gebruikers hun e-bike op de openbare weg zal gebruiken en de snelheidsbegrenzer ook verwijderd wordt voor gebruik op de openbare weg. En dat is bij wet verboden en daarom staan we het bespreken daarvan dus ook niet toe.
Ik trek deze even uit het topic, want dit is een policy discussie.Daan2020 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:03:
[...]
Klinkt aannemelijk, en toch staan er in het van moof draadje genoeg zinnen mbt snelheid en die app, oa. over de 'easter egg' methode.
Weet niet of jij dat ook modereert, maar indien wel, moet je natuurlijk wel zo consequent zijn en het daar óók weghalen.
Ook in het VanMoof-topic wordt hierop gemodereerd en waar we aanwijzingen zien dat de discussie gaat over het omzeilen van de wettelijke begrenzer, wordt hierop gehandhaafd, ongeacht welke fiets het gaat.
@deepbass909 heeft ze behandeld, maar ik kan nou ook niet ontdekken wat er specifiek mis mee is?
Niet? Ik ben er niet van gediend om vals beschuldigt te worden en dan ook nog eens terecht gewezen te worden om iets wat alleen in zijn fantasie heeft afgespeeld. Juist omdat hij dingen inbeeld noem ik hem een mafkees, hoe raar is dat? Dat hij een mede-tweaker is maakt hem niet ineens weer normaal.Señor Sjon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:26:
Denk dat 'mafkees' als bewoording voor je mede-tweakers al niet helpt, maar soit.Denk dat je hem beter een (normele!) DM kan sturen voor opheldering.
@deepbass909 heeft ze behandeld, maar ik kan nou ook niet ontdekken wat er specifiek mis mee is?
Aangezien het daarbij ook is gebleven, en de discussie inmiddels al vele posts verder was, heb ik er verder niks meer mee gedaan.
Ik ga ff kijken wie de admin is hier en hem DMen want met jou ga ik er niet uitkomen.
Ik reageer hier als mede-user en niet als mod, voordat ik ook de wind van voren krijg.Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:10:
Ik zie ineens tot mijn verbazing 710 topicjes in zijn posthistory, het waren eerst 5 die mij allen niets zeiden. Wat de n.... Maar ik zie ook dat hij weer 2 moderaties te pakken heeft de afgelopen dagen en dat een vrij groot deel van zijn reacties is gemodereerd als ik zo zijn postcirkel of hoe dat ook heet zo bekijk, dus je collegas zien blijkbaar dingen die jullie niet zien.
Ik ga ff kijken wie de admin is hier en hem DMen want met jou ga ik er niet uitkomen.
Ik denk dat ik wel weet wat er gebeurt. In Anoniem: 1441478 in "Boete geen voorrang verlenen" verwijs je naar eerdere topics en uitspraken die daar gedaan zijn. Het topic waar je het over hebt was Schade aan voorwerp op straat met auto en degene die zo ongeveer de "(geef dat kind verd**** een nieuwe skateboard van 250 euro!!)" uitspraak deed daar was @aljooge (aljooge in "Schade aan voorwerp op straat met auto"). Vandaar dat Aljooge je nu vraagt om in dat topic zelf op hem te reageren en zijn uitspraak niet in een compleet ander topic op te voeren.
Kan me voorstellen dat je het niet direct begreep, maar het was inderdaad veel makkelijker geweest als je Aljooge gewoon even om toelichting gevraagd had.
De volgende keer dat onze wegen elkaar kruizen zal ik geen TR meer indienen of naar FB duiken maar het zelf met hem uitvechten. Dat is hoe het in V&V werkt, je mag hier elkaar aanvallen en terecht wijzen, de modjes doen toch niks in V&V want ze zien "niks".
Zal je zien als ik zijn letterlijke tekst overneem en een willekeurig tweaker ermee aanval ik binnen de kortste keren gemodbreakt wordt en een rood aangelopen mod in mijn DM ga vinden.
Gekke vraag misschien maar heb je een linkje naar waar je dit ergens hebt gelezen?Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:20:
De volgende keer dat onze wegen elkaar kruizen zal ik geen TR meer indienen of naar FB duiken maar het zelf met hem uitvechten. Dat is hoe het in V&V werkt, je mag hier elkaar aanvallen en terecht wijzen, de modjes doen toch niks in V&V want ze zien "niks".
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Best een gekke vraag ja voor iemand die hier meeleest.snmght schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:53:
[...]
Gekke vraag misschien maar heb je een linkje naar waar je dit ergens hebt gelezen?
[ Voor 106% gewijzigd door fnoff op 13-04-2021 10:18 . Reden: ik zat te slapen ]
deepbass909 in "140kmu te snel in Belgie, wat staat me te wachten,"
Laten we tolerant zijn en iedereen hulp gunnen bij het oplossen van een probleem, ook als het door iemand zelf is veroorzaakt. Maar als ik dan kijk naar de moderatie: ik zie tips om op slinkse wijze een rijbewijs te halen in een ander land die blijven staan terwijl ik een modbreak zie omdat er kennelijk ook mensen zijn die TS er op wijzen dat hij niet moet zeuren en gewoon moet dokken.
Ik vraag me dan af: als ik de auto van de buurman kort en klein sla, kan ik dan ook op Tweakers terecht voor juridische bijstand? Of als ik mijn vrouw in elkaar sla? Mag ik dan ook advies vragen? En als dat dan mag: dan mogen andere mensen vervolgens niet zeggen dat dat eigenlijk niet zo tof is?
We hebben het hier niet over iemand die pech heeft met een paar km te hard rijden. We hebben het hier over een bewuste wetsovetreding, en dan druk ik me voorzichtig uit. Gezien de manier waarop bijvoorbeeld bespreken van illegaal downloaden wordt aangepakt lijkt het me dat er hier nogal met twee maten gemeten wordt. Gevalletje heilige koe me dunkt.
Eenieder heeft recht op een eerlijk proces, dus vragen over dat proces lijken me prima te kunnen. Net zoals er volgens mij ook gewoon discussies lopen over de aanpak van illegale downloaders door brein en mensen die een brief hebben gehad van een Duitse advocaat.
Reacties als "had je maar niet zo hard moeten rijden" zijn wellicht moreel terecht, maar voegen niets toe aan de discussie omtrent de concrete vraag van TS.
Als er binnen die discussie dubieuze tips gegeven worden hoe je onder een boete uit kan komen of zo, dan kan je die altijd rapporteren natuurlijk.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Maar ik zie in het desbetreffende topic wel meerdere posts adviseren hoe je kan voorkomen dat je rijbewijs wordt ingenomen, op een duidelijk niet zuivere manier.Orion84 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:24:
Het uitwisselen van tips over waar je bepaalde content illegaal kan downloaden is wat we niet toestaan. Net zoals we het niet zouden toestaan als iemand een topic opent om te bespreken hoe je het beste in NL op de openbare weg de max snelheid van je auto kan uitproberen zonder risico op een boete.
Zoals: SgtElPotato in "140kmu te snel in Belgie, wat staat me te wachten," en PhilipsFan in "140kmu te snel in Belgie, wat staat me te wachten,"
Gezien één al van 18 mei is, is die over het hoofd gezien, of mag je eigenlijk toch wel adviseren hoe je het beste te hard kan rijden zonder het risico dat je rijbewijs wordt ingenomen?
En dan een post dat de plebs met een clio'tje niet begrijpen dat als je een beetje snelle auto hebt het volstrekt normaal is om zomaar 140km/u te hard te rijden mag blijven staan. Maar een reactie dat als je 140km/u te hard rijdt omdat je auto zo snel is, je dus niet met je auto overweg kan, dat mag niet?
Dan kan je wel zeggen dat het offtopic is, maar 'positieve' posts over hoe normaal het is om 140km/u te hard te rijden zie ik wel gewoon staan. En wat voegen die precies toe?
Maar waar het om gaat, en waar wij op modereren, zijn posts die doelbewust een negatieve toon zetten of bedoeld zijn om met een beschuldigend vingertje richting de topicstarter te wijzen (moraalridder-posts). We willen het gezellig houden op het forum en die posts dragen daar hoe dan ook niet aan bij en worden dus verwijderd.
Als er binnen die discussie dubieuze tips gegeven worden hoe je onder een boete uit kan komen of zo, dan kan je die altijd rapporteren natuurlijk.
Maar het is wel expliciet toegestaan om te praten over hoe je onder inname van je rijbewijs uit kan komen door te liegen dat je hem niet heb? Kom op zeg. Je mag dus wel bediscussiëren over hoe je bijvoorbeeld het beste de max snelheid kan overtreden zonder gevolgen. Maar je mag niet bediscussiëren hoe je het beste illegaal kan downloaden zonder dat Brein erachter komt.het niet zouden toestaan als iemand een topic opent om te bespreken hoe je het beste in NL op de openbare weg de max snelheid van je auto kan uitproberen zonder risico op een boete.
En je mag dus wel zeggen: "Ga zo door, lekker 140km/u te hard rijden! Alle andere zijn gewoon jaloers op jouw auto". Maar zeggen "Misschien is dat een beetje gevaarlijk", is negatief moraalridder gedrag?
Duidelijk (niet dus...). Misschien die regels ook ergens anders netjes op een rij zetten? Is dat alleen over vervoer, en blijven soortgelijke zaken bespreken over andere illegale zaken wel verboden op Tweakers?
En als de regels overal gelden, dan mag ik nu dus elke post die negatief is over de TS gaan rapporteren? Want dat is niet gezellig natuurlijk...
Je spreekt over "het gezellig houden" maar typeert andere gebruikers wel als "moraalridder". Als je het zo graag "gezellig" wilt houden lijkt me dat de eerste term die je als forum in de ban moet doen. Het is een negatief frame en het zet gebruikers neer op basis van beeldvorming in plaats van op inhoud. En als je het als moderator gebruikt schendt je daarbij alle neutraliteit.deepbass909 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:37:
moraalridder-posts
En daarbij: soms is het leven niet "gezellig". Als iemand tientallen kilometers te hard rijdt dan moet hij of zij er maar tegen kunnen dat daar opmerkingen over gemaakt worden. Dit is een openbaar forum met een diversiteit aan meningen, geen obscuur hardrijders forumpje op het darkweb. Besef dat het in dit geval gewoon een grote overschrijding betrof en geen gevalletje "per ongeluk" of lullige paar km waarbij iemand in een grijs gebied zit.We willen het gezellig houden op het forum en die posts dragen daar hoe dan ook niet aan bij en worden dus verwijderd.
Als iemand hier advies komt vragen hoe zijn kapitaal naar de Kaaiman eilanden te sluizen omdat hij de vorige keer betrapt is door de belastingdienst zal hij of zij ook commentaar krijgen van "moraalridders". Niks mis met commentaar, wellicht bedenkt die persoon zich de volgende keer wel dan.
(Ik had ook een TR ingeschoten, maar denk dat dat niet het goede vehikel isNu de Model Y uitleveringen begonnen zijn, is het een idee om dit topic te hernoemen naar Model 3/Y topic? Gezien de auto's zoveel met elkaar gemeen hebben lijkt een apart Model Y topic me wat overbodig/dubbel.
Aandachtspunten:
- De huidige topicstarters (waaronder ik) hebben (nog) geen ervaring met de Model Y, anderen zouden dus input moeten leveren voor de topicstart of er moet een topicstarter worden toegevoegd met Model Y ervaring. Het verschil is niet enorm, dus dat kan waarschijnlijk wel bij elkaar worden gesprokkeld.
- Veel nieuwe instromers met veel nieuwe vragen. Is uiteraard prima, maar, de "oude Model 3 garde" zit in een andere fase, ik kan niet inschatten wat dat doet. Aan de andere kant trekt het ook weer nieuw publiek aan. Mogelijk zou dat het topic voor de bestaande bezoekers ook weer wat aantrekkelijker kunnen maken omdat nu vaak dezelfde discussies langskomen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Aangezien jij zelf ook GC-mod ben, kan je het natuurlijk zonder problemen zelf aanpassen
Er zit ondertussen toch al genoeg verschil in de verschillende versies van de M3, en dat verloopt ook goed.
Misschien ineens de start voor een deel 2 met opgewaardeerde TS.
[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 08-09-2021 08:35 ]
Vooral met de hoeveelheid elektrische modellen die er momenteel bijkomen zal het anders wel heel gefragmenteerd worden, waar mensen met hetzelfde merk toch vaak tegen dezelfde hard- en software aankijken aan de binnenkant.
Van VW ID.x zit het momenteel wel gemerged, maar voor andere merken niet of gedeeltelijk.
Voor de lancering/levering van 1 type zou je wel een apart topic moeten houden denk ik.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ben het helemaal met je eens, maar door het grote enthousiasme voor een specifiek model en toch nog vrij grote onderlinge verschillen binnen één merk (een BMW i3 is niet te vergelijken met een i8 om maar iets te noemen).YakuzA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:25:
Misschien is het een idee om een keer (op termijn) alles te stroomlijnen zodat er 1 topic is voor de elektrische modellen van 1 merk? (VW ID.*, BMW i*, Hyndai electric * oid?)
Vooral met de hoeveelheid elektrische modellen die er momenteel bijkomen zal het anders wel heel gefragmenteerd worden, waar mensen met hetzelfde merk toch vaak tegen dezelfde hard- en software aankijken aan de binnenkant.
Van VW ID.x zit het momenteel wel gemerged, maar voor andere merken niet of gedeeltelijk.
Voor de lancering/levering van 1 type zou je wel een apart topic moeten houden denk ik.
Wat mij betreft worden de EV's of straks weer geïntegreerd in de merk-topics of komen er 2 merktopics naast elkaar.
Maar nu is het nog even te rumoerig rond de EV's daarvoor.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Maar een speed pedelec is ook gewoon een elektrische fiets? Hij kan alleen wat sneller. Wat is het verschil dat een eigen topic nodig doet zijn?miicker schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:54:
Wat mij betreft een los topic voor de VanMoof V, aangezien dat een speedpedelac is en geen e-bike lijkt het me handig de twee zaken te scheiden. Gaat dus om dit topic:
Het is nog steeds een VanMoof, alleen die sneller kan en mag dan de andere modellen. Persoonlijk zie ik geen reden waarom die fiets dus een eigen topic zou moeten krijgen op dit moment.miicker schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:54:
Wat mij betreft een los topic voor de VanMoof V, aangezien dat een speedpedelac is en geen e-bike lijkt het me handig de twee zaken te scheiden. Gaat dus om dit topic:
Ik zie het meer als bij telefoons, voor elke Samsung Galaxy is ook een los topic, dat werkt m.i. een stuk beter dan dat je maar 1 topic zou hebben voor alle Samsung telefoons.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik wil het eerst even afwachten en kijken met welke vaart het gaat lopen. Een nieuw topic kan altijd nog gestart worden zodra die fietsen geleverd worden.
Moderator, dan kan wel zo zijn, maar we zitten nu al denk ik zo’n 10 pagina te lezen naar iemand die helemaal niets tot weinig met onze adviezen doet. Dit is niet goed, dat niet goed. Dit is lelijk. Dat is lelijk. Koop dan gewoon een benzine ronkende BMW. Iedereen blij. Hierboven ook weer. Al 100x gezegd. Kijk eens naar de Polestar 2 of de EQA. Eerste hoor je hem niet over en de tweede is lelijk. Het houd toch een keer op? Hoe lang moeten we dit nog aanhoren?aschja schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:20:
[mbr]** Je opmerking wordt niet gewaardeerd, let er aub even op. **[/mbr]
Je kunt daarvoor een topicreport aanmaken en/of het Feedback topic gebruiken, je gaat het dan niet op de man spelen zoals je in dit geval hebt gedaan.aschja schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:47:
[...]
Moderator, dan kan wel zo zijn, maar we zitten nu al denk ik zo’n 10 pagina te lezen naar iemand die helemaal niets tot weinig met onze adviezen doet. [...]
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 07-11-2021 10:27 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Voor een lezer zonder kennis van de betreffende thread was mijn reactie hier niet van van waarde.
Derhalve heb ik deze verwijderd en heb ik via DM contact met Taro.
Indien daar iets uitkomt waar iedereen wat aan heeft zal ik dat delen.
Excuses voor de onnodige berichtgeving.
[ Voor 74% gewijzigd door Eastive op 09-01-2022 18:55 ]
Welke nuance op de Topicwaarschuwing zou je willen aanbrengen?
Ik ben wel benieuwd naar de gedachte hierachter.Taro schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:44:
@Eastive Voor anderen is waarschijnlijk niet helder waar je nu op doelt. Maar ik heb je DM van zojuist beantwoord. Zoals daarin aangegeven: Je kunt in dit Feedback topic suggesties voor verbetering doen, maar dat hoort niet in het topic (Ervaringen met Veloretti Electric) zelf thuis.
Welke nuance op de Topicwaarschuwing zou je willen aanbrengen?
Naar mijn mening zit dit in dezelfde categorie als b.v LED lampen in je auto monteren terwijl daar eigenlijk alleen halogeen lampen in mogen. Daar zijn honderden voorbeelden van te vinden om Tweakers.
Ik ken de exacte achtergrond van de discussie niet, maar aangezien het om e-bikes gaat, verwacht ik dat het gaat om het opheffen van de snelheidsbegrenzing in de software van de motor.remmuz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:32:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de gedachte hierachter.
Naar mijn mening zit dit in dezelfde categorie als b.v LED lampen in je auto monteren terwijl daar eigenlijk alleen halogeen lampen in mogen. Daar zijn honderden voorbeelden van te vinden om Tweakers.
De gedachte hierachter is heel simpel, in Nederland is bij wet bepaald dat een e-bike geen trapondersteuning mag geven boven de 25 km/u en bij een speedpedelec niet boven de 45 km/u. Iedere tip om dit alsnog aan te kunnen passen, wordt beschouwd als opvoeren, gelijk als vroeger bij brommers. Daarover tips uitwisselen is nooit toegestaan op dit forum en diezelfde lijn wordt dus ook doorgezet voor e-bikes. Dit is ook wat in de topic-waarschuwing staat, inclusief een link naar de site van de Nederlandse overheid waar dit toegelicht wordt inclusief verwijzingen naar de geldende wetgeving.
Posts waarin alsnog gehint wordt naar hoe de snelheidsbegrenzer uitgeschakeld kan worden of met vragen daarover worden daarom ook zonder uitzondering verwijderd, dan wel leeggehaald.
LED-lampen bij auto's is een geheel andere situatie. Het plaatsen van LED-lichtbronnen an sich is niet verboden, zolang het lichtbeeld van de koplamp maar blijft voldoen aan de wettelijke voorschriften. Het is dus niet bij voorbaat in strijdt met de wet om LED-lampen in de auto te monteren. In Nederland wordt er bij keuringen niet getoetst of in de koplampen het juiste type lamp zit (hoewel dit wel vastligt in de typegoedkeuring), maar alleen of het lichtbeeld correct is. Is het lichtbeeld correct, dan voldoet de auto en is er geen sprake van illegaal gebruik.
PS3/4/5 PSN: FDK
Helemaal mee eens. We hebben het over een magneet en een stukje tape.fdkuyper schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:12:
Het blijft toch vreemd dat op een forum van Tweakers je niet mag bespreken hoe je een fiets kan tweaken. Het idee dat dit uitvoeren op de openbare weg in Nederland illegaal is mag toch een discussie niet in de weg staan? Misschien wil iemand dit wel in een ander land doen, of op eigen terrein gebruiken? Iets bespreken is toch nooit hetzelfde als iets illegaals uitvoeren?
Dat de gebruikte middelen simpel en/of algemeen verkrijgbaar zijn betekent niet ineens dat het dan maar legaal is. Zo zijn er natuurlijk tig voorbeelden van andere situaties te bedenken. Bijv. kunstmest uit je garage gebruiken om een bom te fabriceren, of dat een Windows installatie legaal is omdat je wat simpele willekeurige letters en cijfers hebt ingevoerd als keyremmuz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:30:
[...]
Helemaal mee eens. We hebben het over een magneet en een stukje tape.
Tweakers is een Nederlands forum, waarbij de Nederlandse wet leidend is. Dat betekent dat zaken bespreken die in Nederland verboden zijn, ook op het forum niet toegestaan is. Je mag hier ook niet bespreken hoe je software moet hacken (als er iets "tweakers" is, is het dat wel) of waar je gratis software kan downloaden waar je officieel voor moet betalen of hoe je video's van streamingsdiensten kan streamen zonder daarvoor te hoeven betalen.fdkuyper schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:12:
Het blijft toch vreemd dat op een forum van Tweakers je niet mag bespreken hoe je een fiets kan tweaken. Het idee dat dit uitvoeren op de openbare weg in Nederland illegaal is mag toch een discussie niet in de weg staan? Misschien wil iemand dit wel in een ander land doen, of op eigen terrein gebruiken? Iets bespreken is toch nooit hetzelfde als iets illegaals uitvoeren?
Al vrij vroeg in het bestaan van tweakers is daarom besloten dat het bespreken van zaken waarbij gebruik kan leiden tot activiteiten of situaties die in strijdt zijn met de Nederlandse wet, niet toegestaan is, ongeacht of het nou theoretisch is of niet.
Overigens gaat het bespreken zelden over de achterliggende techniek, maar is vrijwel altijd een directe tip over hoe - in dit geval - een begrenzer uitgezet of verhoogd kan worden. Dat heeft maar één doel, namelijk anderen laten weten hoe je harder kan dan toegestaan en dat staan we simpelweg niet toe.
Wat betreft het argument van eigen terrein gaan we nog in mee voor elektrische steps (die dingen worden immers bij grote bedrijven, beuren en veilingen ook gebruikt), maar een ebike opvoeren om harder dan 25 km/u te kunnen, doe je niet voor gebruik op eigen terrein, net zo min als dat vroeger een Puch werd opgevoerd om op het eigen erf hard te kunnen rijden.
Wil je bespreken hoe je een grotere accu kan monteren, remmen wilt upgraden (wat in mijn ogen nog veel meer met tweaken te maken heeft) of onderhoud moet plegen, ben je van harte welkom op het forum. Ook voor het uitwisselen van ervaringen is hier ruimte.
Maar voor bespreken van uitschakelen van een snelheidsbegrenzer of verhogen van de ingestelde snelheid, terwijl hier een wettelijke eis voor geldt, geldt een zero tollerance beleid.
Hagelschade - Moet je het ook echt laten herstellen?
...die is door een mod, @Taro, gesloten omdat het zou neigen naar verzekeringsfraude.
Ik vind het nogal hard om het topic meteen te sluiten. Het is, lijkt mij, een hele legitieme vraag of je een uitkering door de verzekering MOET gebruiken voor herstel, of dat je ook de auto mag blijven gebruiken en de uitkering ziet als compensatie voor de waardevermindering.
Sterker nog, ik denk dat het laatste waar is maar kan mij ook voorstellen dat het per verzekering anders is.
Hoe dan ook, ik zie er niet direct fraude in en ben dan wel benieuwd wat de fraude zou moeten zijn. Daarnaast, als het 'neigen naar fraude' zou zijn, is het dan niet een idee om het topic open te houden en iets meer te monitoren wat er gepost wordt?
Het topic staat inmiddels weer open voor discussie.
Dit is natuurlijk een normale opmerking. Lijkt er steeds vaker op dat men niet de garage belt, maar 'ons' hier laat speculeren.
Wat is er met eigen onderzoek/inzet ?
Ik heb de garage gebeld, maar komt er niet uit/ze hebben nog geen tijd, en kan ik wel verder rijden zo.....
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Afijn, de TS had inderdaad wat meer eigen onderzoek mogen doen, maar na de kleine ontsporing loopt het volgens mij nu verder goed zo en ik heb het vermoeden dat de dealer/garage vandaag nog is/wordt gebeld.