Acties:
  • +7Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:44

Nu te pre-orderen en verkrijgbaar vanaf eind mei 2021: Veloretti Electric fietsen, met riemaandrijving, automatische versnellingen, geïntegreerde verlichting, slimme connectiviteitsfuncties, stille middenmotor en een verwijderbare batterij. Meer dan dat weten we eigenlijk nog niet echt, dus voorlopig kunnen we hier speculeren. Ondertussen houd ik de topic starter netjes bij zodra er informatie bij komt.

Dit topic is van ons allemaal, zo ook de topic starter. Heb je een aanvulling, suggestie of verbetering? Stuur mij een persoonlijk bericht, of vermeld mij (@oscarwashere) in je reactie in dit topic. Heb je nog geen Tweakers account, zorg dan dat je er eentje aanmaakt. Je ziet namelijk meer reacties als je bent ingelogd.

Inhoudsopgave

Over de Veloretti fietsenVoordat je een Veloretti Electric kooptTips voor Veloretti rijdersOverige informatieOok handig: laatste pagina van dit topic, vastgezette reacties en populairste reacties hier op Tweakers.

(↑)Over de Veloretti fietsen

De exacte specificaties zijn op het moment van schrijven nog niet bekend.

Eigenschappen Veloretti Electric Ace & Veloretti Electric Ivy
De exacte specificaties zijn op het moment van schrijven nog niet bekend.

De Ace en Ivy werden begin 2021 geïntroduceerd en zijn twee varianten van de eerste elektrische fiets van Veloretti. De Ivy heeft een 'damesframe' met een lage instap, waar de Ace een 'mannenframe' heeft met rechte bovenbuis. Dit resulteert bij de Ivy in een framehoogte van 55 (voor personen met een lengte van 164-184cm) en bij de Ace is dat framemaat 59 (voor personen van 173-200cm).
Prijs en verkrijgbaarheid
Alle informatie over pre-orders, levering, de fiets zelf, etc. zijn te vinden in de FAQ van Veloretti over de Electric. De Veloretti Electric Ace en Ivy zijn beide vooruit te bestellen voor €2299€2399* middels een pre-order. Bij het plaatsen van de order moet €99 direct worden voldaan, waarna bij bekendmaking van alle productdetails (eind mei 2021) het restbedrag voldaan moet worden. De reguliere prijs voor mensen die geen pre-order hebben geplaatst zal volgens Veloretti €2799 worden. De fietsen van Veloretti zijn alleen direct bij het bedrijf zelf te bestellen, via haar website of in haar winkel in Amsterdam. * = bij de tweede pre-order mogelijkheid, vanaf 20 mei, is de prijs verhoogd met honderd euro.

Volgens Veloretti zullen de fietsen na de officiële en volledige bekendmaking (eind mei 2021) binnen een week worden verzonden naar klanten die een pre-order hebben geplaatst. Uit de zinsbouw van dit bericht is echter niet op te maken of de fiets verzonden zal worden vanuit het buitenland of dat uiteindelijke levering aan jouw voordeur daarna al binnen een paar werkdagen zal zijn, maar volgens dit bericht van @stin00 worden de fietsen vanaf dat moment vanuit Nederland geleverd en dus al binnen een werkdag.

Bij de tweede pre-order ronde (vanaf 20 mei 2021, omstreeks 15:00 uur) zullen de fietsen vanaf eind juni of begin juli worden verzonden. Echter werd in een reactie om 17:58 al gemeld dat alle pre-orders uitverkocht waren, dus het is opnieuw niet meer mogelijk een bestelling te plaatsen.

Specificaties en modellen
De volledige specificaties zijn op het moment van schrijven nog niet bekend, deze zullen eind mei 2021 bekend worden gemaakt. Echter hebben we wel al een lijst met de technische eigenschappen, in de plaatjes hieronder.

De Veloretti Electric Ace is verkrijgbaar in de kleuren Graphite, Matte Black en Jet Black. De Veloretti Ivy is verkrijgbaar in de kleuren Matte Black, Pebble Grey en Desert Moss. De kleuren Graphite, Pebble Grey en Desert Moss zijn voorzien van licht beige banden en goudbruine handvaten. Bij de andere kleurmoddellen zijn de genoemde onderdelen zwart.
  • Bafang M200 midden motor met 70nm torque
  • Torque sensor
  • Uitneembare 518 Wh batterij ("bereik tot 155 km")
  • Enviolo automatische, traploze versnellingen
  • Gates Belt Drive riemaandrijving
  • Smartphone app
Accessoires en onderdelen
Volgens reacties in dit topic zouden de accessoires tijdens de officiële/volledige bekendmaking van de fiets worden gelanceerd (dus na de pre-order fase). Volgens de technische specificaties zou er in de zomer van 2021 een voordrager beschikbaar komen, wat ook duidt op de bekendmaking van de fiets zelf rond die tijd.

Voordat je een Veloretti koopt

Voordat je veel geld uitgeeft, wil je natuurlijk goed onderzoek naar het product hebben gedaan. Heb jij even geluk, want dat verzamelen we met zijn allen in dit topic. De hoofdlijnen heb ik opgenomen in de topicstarter, maar ik blijf hier altijd objectief. Als je benieuwd bent naar meningen en ervaringen, lees dan de reacties in dit topic. Voor alle andere handige informatie voor (en ook na) aanschaf; lees lekker verder.
Reviews

Je kan op tal van plekken reviews vinden, maar de echte Tweaker kijkt natuurlijk bij de reviews in de Tweakers Pricewatch. Daarnaast kan je natuurlijk dit topic doorbladeren voor uitgebreide ervaringen, verhalen, vragen, antwoorden en oplossingen. Als je er echt niet uit komt, heeft het internet ook een zoekmachine.

Kortingscodes, Referral codes

Het is op het Tweakers Forum niet toegestaan om actief referralcodes te delen, omdat degene die de code deelt hiervoor ook een beloning krijgt.. Je kan natuurlijk wel een andere Tweaker, bijvoorbeeld nadat hij je goed heeft geholpen of vragen heeft beantwoordt, via een privébericht vragen om een kortingscode. Dat is wel toegestaan.

Verzekeringen
Als je er verzekerd van wil zijn dat je na diefstal weer snel (en zonder financiële klap) kan gaan fietsen, dan kan je jouw fiets verzekeren. Er zijn verschillende aanbieders, elk met hun eigen voorwaarden. Hieronder som ik de verzekeringen op die in dit topic het meest zijn genoemd door andere Tweakers, inclusief korte voor- en nadelen. Wil je weten wat je moet doen na diefstal, ga dan naar het desbetreffende kopje.
  • Allianz: relatief goedkoop en staat ook elektronische sloten toe.
  • ANWB: heeft opties voor eigen bikehunters en eigen gps-tracker, maar staat alleen sloten toe met een minimaal aantal sterren volgens de ART-certificatie.
Iets toe te voegen aan dit lijstje? Tag mij (@oscarwashere) in je reactie met de betreffende toevoeging.

Tips voor Veloretti rijders

Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, vele anderen gingen je voor. Dit topic staat helemaal vol met de beste tips van andere Veloretti rijders. De beste, belangrijkste en meest geplaatste tips heb ik overgenomen in de topic starter. Ook als ergens veel vragen over zijn, neem ik het antwoord hierin op.

Wettelijk verplichte reflectie op je fiets (Nederland & België)
In Nederland en België is het wettelijk verplicht om bepaalde reflectoren op je fiets te hebben. Veloretti heeft ervoor gekozen om niet alle soorten reflectie standaard te monteren, waarschijnlijk omdat de regels hiervoor per land verschillen. In onderstaande overzicht zie je welke soorten reflectie meegeleverd en wettelijk verplicht zijn.
ReflectieKleurMeegeleverd?Verplicht?Voorbeeld foto
VoorzijdeWitOnbekendOptioneel
AchterzijdeRoodOnbekendVerplicht
Velg- of bandreflectie strepenWitNiet aanwezig (alternatief: velg stickers, voorbeeld foto op mijn VM)Verplicht, of onderstaande
Spaakreflectoren schijven in breedte op de spaakOranjeOnbekendVerplicht, of bovenstaande
Spaakreflectoren stokjes in lengte op de spaakWitOnbekendVerboden
TrappersOranjeGeïnstalleerdVerplicht

Let op: de foto's zijn slechts voorbeelden en niet de werkelijke producten die worden meegeleverd. Deze zijn wel vergelijkbaar. | Bron voor Nederland: Rijksoverheid | Bron voor België: Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV).

Facebook groep
(nog aan te vullen...)

Help, mijn fiets is gestolen! Wat nu?
Controleer altijd eerst of je fiets niet verwijderd is door de gemeentelijke handhaving. In de meeste openbare fietsenstallingen, op straat, of bijvoorbeeld bij het station mag je fiets namelijk maar een beperkte tijd staan. Daarna zal de gemeente de fiets verwijderen en tijdelijk opslaan in een depot. Kom je hem niet op tijd ophalen, dan zal de gemeente jouw fiets verkopen.

Als je zeker weet dat jouw fiets is gestolen:
  1. Doe altijd aangifte bij de politie
  2. Heb je een verzekering afgesloten? Dan zul je bij hen het bewijs van aangifte moeten indienen. De verzekeraar zal je informeren over de volgende stappen.
  3. Succes (en sterkte)!

Veloretti Support Portal
Je zou het niet verwachten, maar er is een hoop hulp te vinden op de eigen support pagina van Veloretti. Veel informatie is goed om voor aanschaf te weten, maar er is ook hulp bij problemen, klein onderhoud, diefstal of meer technische zaken. Ook is er een speciale FAQ over de Electric, speciaal voor pre-orderaars.

Reparaties en onderhoud
Tweaker @Proc heeft contact gehad met Veloretti over waar je onderhoud en reparaties kan laten uitvoeren. “Voor reparaties en onderhoud werken we samen met FietsNED! Zij zullen langskomen op locatie of bij een lokale dealer in de buurt om jou te helpen indien nodig...”, aldus Veloretti. Dit staat nog niet officieel vermeld op de website.

Concurrentie / alternatieven
In hèt Veloretti topic ga ik je natuurlijk niet vertellen welke moderne design e-bike de beste is, maar ik geef je wel wat vergelijkingsmateriaal (in willekeurige volgorde). De lijst bestaat uit vergelijkbare modellen, dus de meer traditionele merken zoals Gazelle en Sparta worden buiten beschouwing gelaten. Dit zijn dus mogelijke alternatieven voor Veloretti die je zou kunnen overwegen, op alfabetische volgorde.Iets toe te voegen aan de topicstart? Tag mij (@oscarwashere) in je reactie met de betreffende toevoeging.

Zoekhulp voor dummies: elektrische fiets, elektrisch, speed-pedelec, speed, pedelec, veloretti, veloreti, velloreti, velloretti, electric

[Voor 28% gewijzigd door oscarwashere op 29-04-2022 14:26. Reden: tweede pre-order ronde, nieuwe prijs, nieuwe levertijden]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:08
Wat een uitstekend starttopic! Ik ga deze zeker volgen. Ik denk er over om na mindere ervaringen met de cowboy V3 deze te bestellen.

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-03 22:41

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

@oscarwashere Goeie actie dit topic!

Ga hem ook volgen en ben benieuwd of dit m’n volgende ebike wordt!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +3Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een pre-order geplaatst gisteren voor de ACE kleur matzwart, je krijgt dit mailtje dan:
It's on.

Congratulations! You will be among the first to receive a brand new Veloretti Electric. We’ll notify you when it’s time to redeem your ticket code, end of May, and to claim your €500 off on your new ACE. After completing the remaining payment, shipping will start within a week.

Note: Please make sure you redeem your code within three days after the launch, otherwise, your spot will be given away and your €99 payment will be refunded.
Je kan dus eind mei bestellen en daarna wordt de shipment binnen 1 week gestart. Het is mij niet geheel duidelijk of de fiets dan binnen 1 week wordt geleverd of dat ze alleen 'beginnen' met het shippen - wie weet duurt het dan nog X weken.

Aantal specificaties:

IVY 55 framehoogte - 164CM to 184CM
ACE 59 framehoogte - 173CM to 200CM

Bafang M200 midden motor met 70nm torque
Torque sensor
Uitneembare 518 Wh batterij tot 155 km (zal afhangen van stand/fietsgedrag en eerder de helft zijn)
Enviolo Automatische, traploze versnellingen
Gates Belt Drive riemaandrijving
Smartphone app

Hoewel de Bafang M200 middenmotor een budget motor is, biedt deze fiets voor mij een zeer goed pakket aan specs voor de prijs met een middenmotor, gates belt riem, traploze versnellingen en verwijderbare accu.

Ik heb een Cowboy 3 gehad, maar vond die fiets iets te sportief qua model en stoorde me aan de relatief snelle single gear.. vanaf 25 - 30 km/h trapte ik te snel. De VanMoof S3 ziet er leuk uit, maar de voorwielmotor, vaste accu, 'gewone' fietsketting en tegenvallende Eshifter zijn echt zware minpunten.

Ik verwacht niet dat deze Veloretti Electric perfect zal zijn, maar hij biedt zo te zien prima kwaliteitsonderdelen voor de prijs :) Heb alleen geen idee wat ik exact besteld heb.. niet alle specs zijn duidelijk, geen idee wat hun app doet en ik weet niks van hun aftersales of kwaliteitscontrole.

[Voor 28% gewijzigd door stin00 op 23-04-2021 17:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54
Deze staat in de tracker, kan alsnog een alternatief worden voor mijn VM S3 die in bestelling staat.

Nu hopen dat Veloretti meeleest en als de sodemieter een bagagedrager optie bijtooled _/-\o_

Update: VM S3 is aangekomen en mag blijven. Voor mij belangrijkste nadelen van Veloretti:

1) nog steeds geen achterdrager in de planning
2) meer trapweerstand door middenmotor + NuVinci based CVT naaf
3) wegneembare accu

En voor anderen kunnen dit juist voordelen geven (y)

[Voor 41% gewijzigd door Channelmaster op 10-05-2021 16:01]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:27

Bruzski

watte ??

Ik ga waarschijnlijk de Veloretti in graphite erbij bestellen zodra deze beschikbaar wordt. :P

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | ACC Sim GT Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Over die motor. Die is 70nm, wat is daar ‘budget’ aan. Bosch middenmotoren hebben minder volgens mij.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:27

Bruzski

watte ??

Eddy 6 pack schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:01:
Over die motor. Die is 70nm, wat is daar ‘budget’ aan. Bosch middenmotoren hebben minder volgens mij.
Das waar, 70nm is serieus powerful, waarschijnlijk een doorontwikkelde motor tov. de oude M300/M400 :?

Een ander dingetje maar wellicht mis ik iets.. ;) geeft die led koplamp wel voldoende licht in het donker, ik vind het maar een dun straaltje licht geven. :/

ook geen autolock ? best jammer. :'(

[Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 24-04-2021 19:18]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | ACC Sim GT Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marqw
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05-2022
Probleem blijft het ontbreken van mogelijkheid installeren voor en / of achterdrager. Telefonisch gaf men aan dat dat er niet zit aan te komen. Jammer

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:50

Proc

Grand Admiral

Ik heb zojuist een pre-order geplaatst voor een Ivy in de kleur matzwart.

De specificaties, gebruikte materialen en het model spreken mij aan, maar ik vind het jammer dat er vooralsnog geen voordrager of achterdrager beschikbaar is. Hopelijk wordt zo'n optie die we op de pre-prder modellen kunnen monteren in de toekomst wel beschikbaar.

Is er een servicepunt in de omgeving van Rotterdam of Den Haag waar ik mijn Veloretti e-bike kan laten onderhouden?

Op de website staat dat de motor een koppel van 70Nm heeft en in dit forum heb ik gelezen dat het kennelijk gaat om een Bafang M200 middenmotor (is hier trouwens een bron voor beschikbaar of is dit een aanname?), maar als ik naar de specificaties van de Bafang M200 op de officiële site ga dan zie ik daar een gespecificeerd maximum vermogen van 65Nm; is de gemonteerde middenmotor misschien toch een andere motor dan de M200 of is dit verkeerd gespecificeerd op de Veloretti site?

[Voor 37% gewijzigd door Proc op 25-04-2021 21:37. Reden: aanvullende vraag over motor]

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Proc schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:27:
Ik heb zojuist een pre-order geplaatst voor een Ivy in de kleur matzwart.

De specificaties, gebruikte materialen en het model spreken mij aan, maar ik vind het jammer dat er vooralsnog geen voordrager of achterdrager beschikbaar is. Hopelijk wordt zo'n optie die we op de pre-prder modellen kunnen monteren in de toekomst wel beschikbaar.

Is er een servicepunt in de omgeving van Rotterdam of Den Haag waar ik mijn Veloretti e-bike kan laten onderhouden?

Op de website staat dat de motor een koppel van 70Nm heeft en in dit forum heb ik gelezen dat het kennelijk gaat om een Bafang M200 middenmotor (is hier trouwens een bron voor beschikbaar of is dit een aanname?), maar als ik naar de specificaties van de Bafang M200 op de officiële site ga dan zie ik daar een gespecificeerd maximum vermogen van 65Nm; is de gemonteerde middenmotor misschien toch een andere motor dan de M200 of is dit verkeerd gespecificeerd op de Veloretti site?
Gaaf dat je er een besteld hebt!👍🏻

En niet lullig bedoeld, maar kan iemand van Veloretti je vragen niet beantwoorden?

• Proc

Proc

Grand Admiral

Eddy 6 pack schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:59:
[...]

Gaaf dat je er een besteld hebt!👍🏻

En niet lullig bedoeld, maar kan iemand van Veloretti je vragen niet beantwoorden?
Ik had de vraag over een servicepunt al aan Veloretti gesteld, maar geen duidelijk antwoord ontvangen.
Ik hoop dat iemand op het forum ervaring heeft met een Veloretti servicepunt in de omgeving van Rotterdam of Den Haag en mij aan een adres kan helpen.

Wat betreft de motor vroeg ik mij vooral af waar precies op de Veloretti site staat dat het om een M200 gaat, want ik kan het niet vinden. Op de Bafang site kom ik trouwens ook geen motor tegen met een maximum van van 70Nm; het is de M200 met een maximum koppel van 65Nm en het eerstvolgende krachtiger model (M215 of M300) heeft een koppel van 80Nm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Channelmaster
Proc schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:07:
[...]

Wat betreft de motor vroeg ik mij vooral af waar precies op de Veloretti site staat dat het om een M200 gaat, want ik kan het niet vinden. Op de Bafang site kom ik trouwens ook geen motor tegen met een maximum van van 70Nm; het is de M200 met een maximum koppel van 65Nm en het eerstvolgende krachtiger model (M215 of M300) heeft een koppel van 80Nm.
M200 wordt niet door Veloretti genoemd, maar is wel herkenbaar aan z’n unieke vormgeving van het motorhuis (met daarop ‘Veloretti powered by Bafang’). Waar ze de 5Nm hebben bijgesmokkeld is een goede vraag. Misschien toch iets custom?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb even contact gehad met Veloretti.

Allereerst vanwege hun FAQ waarin staat dat de fiets ongebruikt geretourneerd moet worden. Dit klopt inderdaad niet, je mag de fiets even uitproberen om te zien of het wat is. Wel moet de fiets onbeschadigd incl alles accessoires en doos worden geretourneerd uiteraard, anders krijg je mogelijk niet je volledige bedrag terug. Dit is dus in lijn met alle andere online fietsenboeren.

Ten tweede duidelijkheid gekregen over de levertijd. Na een pre-order krijg je eind mei, een week voordat de leveringen starten, de mogelijkheid om de volledige betaling te doen. Zodra dit is gebeurd wordt er geleverd vanuit Nederland. Als je bestelt vanuit Nederland is de levertijd dus doorgaans slechts 1 werkdag.

Met een beetje geluk zit ik dus over 4 á 5 week al op de fiets :+

[Voor 4% gewijzigd door stin00 op 26-04-2021 15:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quas
  • Laatst online: 24-03 15:35
Deze fiets ziet er echt super uit. Als ik lees over de Enviolo automatiq dan heeft die traploos schakelen. Dat lijkt me wel echt anders dan de vier versnellingen die de vanmoof heeft, plus de klak problemen als je van 3 naar 4 schakelt.
Mensen met ervaringen met dit systeem?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07-2022
Het is de Bafang M200, zou voldoende moeten zijn, helaas tot 25km/h en 65NM ipv de 80NM van de M420 (opvolger M400).

Accu 510 Wh en er zit een slot bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik ben erg benieuwd en volg deze even. Vriend van me had een veloretti en door zijn ervaringen zou ik nooit een elektrische fiets van ze te kopen. Kwaliteit is nog minder dan bij Van Moof. Wie weet weten ze te verrassen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

GlenndeJong schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:59:
Het is de Bafang M200, zou voldoende moeten zijn, helaas tot 25km/h en 65NM ipv de 80NM van de M420 (opvolger M400).

[Afbeelding]
De Bafang M200 wordt niet specifiek genoemd in dit overzicht en levert volgens Bafang bovendien maximaal 65Nm terwijl er in dit overzicht 70Nm wordt genoemd. Is dit een custom versie of is het gewoon een hardnekkige fout?

EDIT:
Ik zie dat het een fout is op de Veloretti site. Onder details van de motor wordt 65Nm genoemd wat inderdaad wijst op een Bafang M200, maar in het overzicht wordt foutief 70Nm genoemd.

[Voor 11% gewijzigd door Proc op 27-04-2021 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

418O2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:07:
Ik ben erg benieuwd en volg deze even. Vriend van me had een veloretti en door zijn ervaringen zou ik nooit een elektrische fiets van ze te kopen. Kwaliteit is nog minder dan bij Van Moof. Wie weet weten ze te verrassen
Als ik naar de componentenlijst kijk, dan zijn het kwalitatief best goede componenten. Natuurlijk kun je een e-bike ontwerp ook met goede componenten alsnog verprutsen, maar hoogwaardige componenten maakt het wel iets makkelijker om iets goeds neer te zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Proc schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:11:
[...]

Als ik naar de componentenlijst kijk, dan zijn het kwalitatief best goede componenten. Natuurlijk kun je een e-bike ontwerp ook met goede componenten alsnog verprutsen, maar hoogwaardige componenten maakt het wel iets makkelijker om iets goeds neer te zetten.
Het ging bij die fiets om materiaalkeuze en de kwaliteit er van, qua afwerking en bijvoorbeeld roest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Quas schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:15:
....
Mensen met ervaringen met dit systeem?
Ja, met de handmatige variant. Klotesysteem, je moet bijna je benen stilhouden of minimale kracht zetten op de pedalen tijdens het draaien aan de schakelknop, anders moet je gigantisch veel kracht zetten met draaien om hem te kunnen verdraaien.
Absoluut dus géén vloeiende schakelervaring. Ook is het lastig om telkens ‘terug te kunnen keren’ in je favoriete schakelstand omdat er geen vaste punten zijn. Je zou dus net zo goed een Alfine 8 speed kunnen hebben.

• stigbosmans
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11-2022
GlenndeJong schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:59:

[Afbeelding]
Zou deze niet eenvoudig op te voeren zijn door chip in te bouwen?
Ik had gezien dat dit mogelijk is voor de oudere Bafang motoren. Over de M200 heb ik echter nog niets gevonden.

• stigbosmans
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11-2022
marqw schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:42:
Probleem blijft het ontbreken van mogelijkheid installeren voor en / of achterdrager. Telefonisch gaf men aan dat dat er niet zit aan te komen. Jammer
Ik heb zelf even met Veloretti contact opgenomen. Ze gaven aan dat deze er wel zou aankomen kort na de lancering van de fiets. Er zullen ook nog een heleboel andere accesoires gelanceerd worden.
Verder werken ze ook aan een netwerk van service-punten in Nederland, Belgie en Duitsland.

• Proc

Proc

Grand Admiral

stigbosmans schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb zelf even met Veloretti contact opgenomen. Ze gaven aan dat deze er wel zou aankomen kort na de lancering van de fiets. Er zullen ook nog een heleboel andere accesoires gelanceerd worden.
Verder werken ze ook aan een netwerk van service-punten in Nederland, Belgie en Duitsland.
In de technical specs wordt bij accessoires inderdaad al een frontbagagedrager genoemd die zomer 2021 wordt geïntroduceerd. Als er inderdaad een netwerk van servicepunten wordt gelanceerd, dan denk ik dat dit best een populaire fiets kan worden zolang de geleverde kwaliteit op orde is en blijft.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:08
Ik heb er 2 gepreorderd. Wilde eerst voor een vanmoof s3 gaan, maar die heb je niet echt in een vrouwenvariant en lees toch nog wat dingetjes die er aan mankeren her en der. De specs van de Veloretti spreken me meer aan, en er is ook een vrouwenvariant van, dus direct 2 stuks gepreorderd. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Het Ace model is momenteel niet meer te pre-orderen, alle kleuren zijn weg. Hoewel het natuurlijk pure speculatie is zonder getallen, lijkt dit model behoorlijke belangstelling te hebben. Ben benieuwd of ik eind mei / begin juni op een goedwerkende fiets zit :+ De Ivy is nog wel te pre-orderen in 2 kleuren trouwens.

[Voor 9% gewijzigd door stin00 op 01-05-2021 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

stin00 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:40:
Het Ace model is momenteel niet meer te pre-orderen, alle kleuren zijn weg. Hoewel het natuurlijk pure speculatie is zonder getallen, lijkt dit model behoorlijke belangstelling te hebben. Ben benieuwd of ik eind mei / begin juni op een goedwerkende fiets zit :+ De Ivy is nog wel te pre-orderen in 2 kleuren trouwens.
Inmiddels zijn zowel de Ace als de Ivy niet meer te pre-orderen. Ik ben benieuwd of de vraag inderdaad hoger is dan aanvankelijk was ingeschat door Veloretti.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 13:19
Deze wil ik ook graag hoor! Maar hoe gevestigd is Veloretti als het aankomt op fietstechniek? Iemand daar ervaring mee?

HT-addict in spe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Proc schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:07:
[...]

Ik had de vraag over een servicepunt al aan Veloretti gesteld, maar geen duidelijk antwoord ontvangen.
Ik hoop dat iemand op het forum ervaring heeft met een Veloretti servicepunt in de omgeving van Rotterdam of Den Haag en mij aan een adres kan helpen.
Inmiddels heb ik een antwoord ontvangen van Veloretti op mijn vraag hoe en waar ik mijn Veloretti E-bike kan laten onderhouden:

“… Voor reparaties en onderhoud werken we samen met FietsNED! Zij zullen langskomen op locatie of bij een lokale dealer in de buurt om jou te helpen indien nodig...”

[Voor 20% gewijzigd door Proc op 04-05-2021 12:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
Voor mijn dochter heb ik 2 Veloretti's gekocht (de Mini en de Maxi) en kwa afwerking, bouwkwaliteit, service en aftercare vind ik voor die fietsjes dat je prima waar voor je geld krijgt en het ziet er allemaal erg leuk uit.

Ik ben erg benieuwd hoe ze zich op de elektrische markt gaan verhouden.

[Voor 40% gewijzigd door NoTimeRemains op 10-05-2021 10:22]

This is the Way.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quas
Binnenkort weer te preorderen:
ACE is currently out of stock. Available for pre-order on may 20th.
IVY is currently out of stock. Available for pre-order on may 20th.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Quas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:06:
Binnenkort weer te preorderen:

[...]
Het lijkt erop dat de nieuwe batch pre-orders een voordeel van €400,- biedt in plaats van €500,-

(dus €100,- minder pre-order korting)

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-03 17:56
Iemand een idee of er een achterdrager bestaat die zou kunnen passen? Aangezien het niet duidelijk is of Veloretti zelf met één zal komen.

• Channelmaster
springfield89 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:05:
Iemand een idee of er een achterdrager bestaat die zou kunnen passen? Aangezien het niet duidelijk is of Veloretti zelf met één zal komen.
Thule heeft een universele voor & achterdrager die goed werkt met hun fietstassen zoals de Shield serie. Maar pas op, is soort van lelijk zonder :r

https://www.thule.com/nl-.../thule-tour-rack-_-100090

Acties:
  • +3Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Aanstaande donderdag (20 mei) zullen ze weer pre-orders aannemen voor de Ace en Ivy. Zoals eerder genoemd krijg je 400 euro korting ipv 500. De nieuwe pre-orders van 20 mei zullen naar verwachting eind juni / begin juli worden geleverd, terwijl de oudere pre-orders nog steeds voor eind mei / begin juni staan gepland.

• Pge-tips
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-03 14:51
stin00 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:33:
Aanstaande donderdag (20 mei) zullen ze weer pre-orders aannemen voor de Ace en Ivy. Zoals eerder genoemd krijg je 400 euro korting ipv 500. De nieuwe pre-orders van 20 mei zullen naar verwachting eind juni / begin juli worden geleverd, terwijl de oudere pre-orders nog steeds voor eind mei / begin juni staan gepland.
Dag Stin00, weet jij toevallig ook wie de lokale service zal leveren voor jullie eventuele Belgische klanten ?

• stin00
  • Niet online
Pge-tips schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:47:
[...]

Dag Stin00, weet jij toevallig ook wie de lokale service zal leveren voor jullie eventuele Belgische klanten ?
Geen flauw idee, ik ben slechts een tweaker en ik werk niet bij Veloretti :+

[Voor 5% gewijzigd door stin00 op 19-05-2021 12:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:01
Al een hele tijd undercover het vanMoof topic aan het volgen maar inmiddels erg gecharmeerd van de Veloretti specs. Morgen hopelijk een preorder en ondertussen lekker de vorderingen volgen hier. Vanmiddag contact gehad: in de eerste sessie waren er 500 fietsen in 2 dagen gepre-orderd, ze verwachten een redelijke aanloop maar konden nog geen startmoment geven helaas. Korting is inderdaad €100,- minder geworden (in de faq staat nog de oude korting). Mooi initiatief Oscar 👍🏻

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 15:12
Valt nog nix te pre-orderen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• springfield89
Ik had op hun fb gelezen in een comment dat het deze middag ergens mogelijk gaat zijn en dat er dan nog een bericht komt op sociale media.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martijn k.
Ik zie dat ze weer te pre orderen zijn. Ik heb al een pre order staan van de eerste serie. Ben heel benieuwd wanneer wij hem kunnen afrekenen en ontvangeb, zou niet meer lang mogen duren... 😊

• stin00
  • Niet online
Jup alle smaken en soorten zijn weer te pre-orderen sinds een paar minuten 8)

• Bobz
Hebbus de graphite ace

Acties:
  • +1Henk 'm!

• springfield89
Hier ook een Ivy desert moss. Ben nog niet 100% overtuigd dus ben heel benieuwd naar de eerste reviews.

• Bobz
Dat heb ik ook hoor maar het begin is er

• JAEGERRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09-2021
IVY desert moss besteld, ik ben heel nieuwsgierig.

• HenkyDoodle
Een matte Ace hier

HT-addict in spe

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 23:44
Ace / Graphite in bestelling
en ze zijn weer op, gaat snel (of kleine batches)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oscarwashere
Inmiddels zijn beide modellen in alle kleuren niet meer beschikbaar voor pre-order, dus de tweede ronde (vanmiddag omstreeks 15:00u gestart) is erg snel afgelopen (al om 17:58u gemeld hierboven). Daarnaast staat er sinds deze ronde dat de levering eind juni zal beginnen. Volgens eerdere berichten is deze levering vanuit Nederland, dus zou het na dit 'beginnen' niet al te lang meer moeten duren voor je hem hebt.

Ik heb dit, de €100 prijsverhoging voor de pre-order, technische specificaties, berichten over FietsNED, berichten over levertijden en accessoires allemaal nu ook toegevoegd in de topic starter. Uiteraard met bronvermelding en credits naar wie het hier heeft gepost.

[Voor 16% gewijzigd door oscarwashere op 20-05-2021 20:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quas
Ik vind het erg jammer dat ze niet hebben aangekondigd hoe laat ze het zouden doen. Kan moeilijk heel de dag die website refreshen.

• stin00
  • Niet online
@oscarwashere Veloretti heeft heel stiekem op het pdf specs sheet de torque van 70nm naar 65nm aangepast. Dit hebben ze vrij recent gedaan want dit was lange tijd 70nm..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oscarwashere
stin00 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:32:
@oscarwashere Veloretti heeft heel stiekem op het pdf specs sheet de torque van 70nm naar 65nm aangepast. Dit hebben ze vrij recent gedaan want dit was lange tijd 70nm..
Thanks, ik heb de screenshots in de topicstarter aangepast. Ook heb ik nu een link naar de FAQ van Veloretti die specifiek over de Electric en haar pre-orders gaat. Het bevat onder andere informatie over levering, accessoires, service, proefritten en gebruik zonder de app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Het blijft een enorme gok om een Veloretti ebike te bestellen aangezien de informatie en communicatie zeer beperkt is. Veel details ontbreken dan ook nog, maargoed je kan hem altijd nog retourneren.

Soms duikt er ineens wat extra informatie op her en der. Zo zal het stuur te verhogen zijn met 'spacers', ik gok dat dit a la VanMoof gebeurt met ophoogringen dus. Wat mij betreft niet ideaal aangezien traploos verhogen veel prettiger is, maar dat kan je nou eenmaal niet verwachten van een internet prijsvechter met ook maar één framemaat. Dat is nou eenmaal waar je voor kiest als je wilt afwijken van een normaal, gevestigd merk en per se een semi hippe ebike wilt hebben. Ach ik ben in ieder geval blij dàt de stuurhoogte instelbaar is, dat is bij Cowboy dus niet mogelijk zonder mods.

Mensen van de 2e pre-order ronde kunnen waarschijnlijk vanaf 14 juni hun definitieve bestelling plaatsen. Over de 1e ronde blijft het angstvallig stil, al hebben ze altijd steevastg 'eind mei' genoemd. Er zal binnenkort ook nog een 3e pre-order ronde zijn maar daarover is nog niks bekend; je moet hun 'socials' in de gaten houden voor meer informatie. Ik heb zelf geen enkel social medium dus dit zullen anderen in de gaten moeten houden :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stutrecht
Hij is nu te koop. Levering is wel vertraagd. Levering is vanaf 14 juni.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere
stutrecht schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:21:
Hij is nu te koop. Levering is wel vertraagd. Levering is vanaf 14 juni.
Waar/hoe dan? Of is hij alweer binnen 9 minuten uitverkocht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
oscarwashere schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:31:
[...]

Waar/hoe dan? Of is hij alweer binnen 9 minuten uitverkocht?
Hij verwoordt het niet helemaal lekker.

Iedereen van de eerste pre-order ronde heeft net een mail gekregen om de fiets daadwerkelijk te bestellen. De originele prijs van €2,799.00 - €599 voucher + €19.95 shipping = €2,219.95 nog afrekenen. De voucher kostte 99 euro dus je bent in totaal 2318.95 kwijt.

Raar dat je nog 19,95 shipping moet betalen terwijl dit in de FAQ staat:
Shipping costs BE / NL / DE?
Shipping costs are included in the purchase of the bike, so we will ship the bike to you at no extra cost!
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ze de transportkosten kunnen terugboeken nav hun eigen FAQ :+

Verder is de levering inderdaad, verrassing, vertraagd:
We've experienced a minor delay. Shipment will start June 14th, please keep track of your email for the track & trace information.

[Voor 18% gewijzigd door stin00 op 21-05-2021 16:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Update van Veloretti over de verzendkosten:
Het klopt inderdaad dat de verzendkosten gratis zijn, dus dat is een foutje op de website.
Gelieve even het volledige bedrag te betalen (incl. verzendkosten), dan betalen we het graag terug!
Verzendkosten worden dus terugbetaald naderhand :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quas
Ik hoop dat de fietsen niet op de ever given staan in Egypte (zoals een ander pakketje van mij haha)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn k.
stin00 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:33:
Update van Veloretti over de verzendkosten:

[...]

Verzendkosten worden dus terugbetaald naderhand :)
Top. Ben benieuwd of ze er zelf mee komen of dat ik er zelf achteraan moet. Ik wacht het even af.

Heb 2 fietsen (ook 1 voor mijn vrouw) betaald vanmiddag. Blijkbaar dus wachten tot half juni lees ik hier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobz
Dan kunnen we wellicht ook bijna een proefrit maken

Acties:
  • +4Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zal bij ontvangst wel even verslag doen inclusief foto's van de Ace in matzwart. Ter vergelijking heb ik al wat ritjes op een Cowboy 3 en VanMoof S3 gereden :)

• HenkyDoodle
stin00 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:36:
Zal bij ontvangst wel even verslag doen inclusief foto's van de Ace in matzwart. Ter vergelijking heb ik al wat ritjes op een Cowboy 3 en VanMoof S3 gereden :)
Handig!! Ik ben echt benieuwd hoor. Mede door de wat gebrekkige communicatie merk ik dat ik iets minder enthousiast geworden ben. Maar de tijd zal het leren!

HT-addict in spe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

EDIT:
De code die in de mail wordt verstuurd is niet de kortingscode die je moet ingeven. De kortingscode is de eerste code die je bij de pre-order hebt ontvangen. Het is inmiddels opgelost.

Ik heb een e-mail gekregen met een betaalverzoek voor het restant van mijn pre-order van de eerste batch.

Als ik op het knopje 'Pay now' klik, krijg ik een keuze menu te zien voor de twee verschillende framematen (Ivy en Ace) en de verschillende kleuren waarin ze verkrijgbaar zijn (zie plaatje).

Als ik mijn keuze voor de fiets ingeef, dan kan ik vervolgens kiezen voor een verzekering of niet (zie plaatje).

Na het ingeven van mijn keuze krijg ik het volgende scherm te zien (zie plaatje).

In de laatste keuze hoop ik mijn korting à €500,- te krijgen, maar jammer genoeg geeft de wizard daar een vreemde foutmelding dat de kortingscode niet geldig zou zijn (zie plaatje). Ik kan Veloretti niet bereiken want niemand neemt op; heeft iemand ook deze vreemde fouten ontvangen en zo ja, hoe is dit op te lossen?

[Voor 4% gewijzigd door Proc op 22-05-2021 17:22]

• Bobz
Kon je de keuze tov je preorder nog veranderen eigenlijk?

• Proc

Proc

Grand Admiral

Bobz schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:59:
Kon je de keuze tov je preorder nog veranderen eigenlijk?
Hmmm... op zich leuk om te weten of dat überhaupt kan, maar ik heb niet geprobeerd mijn pre-order te wijzigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlenndeJong
Hopelijk een mooie fiets. Echter viel het Premium pakket mij wel op (verzekering).

@oscarwashere Ik heb de klantenservice gesproken en zonder dit pakket á €10 per maand heb je GÉÉN GPS functionaliteit (waarschijnlijk wel OTA updates, maar dat was niet helemaal duidelijk).

Vanuit het perspectief van groot volume en de verzekering snap ik dat, maar erg jammer. Wil niet aan een bepaalde verzekering vast zitten en dit punt had de concurrentiepositie ten op zichtte van VanMoof sterker gemaakt… Ben benieuwd of de rest van de fiets hogere prijs waard is (belt, uitneembare accu en Enviolo en hopelijk gladde lasnaden…). Half juni wordt hij geleverd als het goed is.

[Voor 2% gewijzigd door GlenndeJong op 25-05-2021 14:39. Reden: Tag Oscar]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik ben echt benieuwd hoe die jullie gaat bevallen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oscarwashere
GlenndeJong schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:43:
ik heb de klantenservice gesproken en zonder dit pakket á €10 per maand heb je GÉÉN GPS functionaliteit (waarschijnlijk wel OTA updates, maar dat was niet helemaal duidelijk).
Ik zie in de screenshots van @Proc hierboven dat zij het "Insurance" noemen voor €120/jaar. Dat is natuurlijk ook €10/maand die je noemt, maar verder staat hier niets over wat hier wel/niet bij zit, beetje vreemd van Veloretti. Zij noemen in de specificaties wel de aanwezigheid van GPS, 3G en 4G, dus het simkaartje dat hiervan gebruik maakt zal inderdaad toch op een of andere manier betaald moeten worden.

Bij VanMoof heb je overigens ook alleen toegang tot de exactere tracking functies nadat je d.m.v. een politie aangifte hebt aangetoond dat de fiets is gestolen. Ook zonder hun verzekering ("Peace of Mind") krijg je dit, maar zal je wel zelf moeten zoeken. Dit is uit privacy overwegingen; anders moet VanMoof namelijk continu alle exacte locaties van al haar klanten (hun fietsen) bijhouden en dat mag niet (neem ik aan, of anders willen ze dat niet). Deze tracking werkt overigens d.m.v. GSM (dus niet GPS) en bepaald een zone tussen 3 zendmasten zoals je dat altijd zag in Flikken Maastricht.

De enige GPS-locatie die je VanMoof kan bijhouden is die van je telefoon, wanneer je met de fiets verbonden bent. Bij verlies van verbinding (bluetooth) tussen telefoon en fiets zie je de laatst bekende locatie, dus dat zou dan bijvoorbeeld zijn waar je hem geparkeerd hebt.

In het geval van Veloretti zou mijn inschatting zijn dat het simkaartje elke X seconden een SMS naar een server stuurt met de laatste GPS-coördinaten, of dit zelfs live over internet doet. Iemand zal deze 24/7 telefoniekosten toch moeten betalen. Bij VanMoof zal het (na politie aangifte) pas geactiveerd worden en betalen zij misschien slechts per sms/ping om de gsm-locatie te bepalen. Dan zou in theorie een prepaid kaartje met €10 al voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stutrecht
Ik heb vandaag even met veloretti gebeld om te vragen hoe het zat met de betaalde bezorgingskosten. Het viel mij op dat ze mijn ordernummer noteerden en meldden dat ze het n.a.v. mijn telefoontje terug gingen storten.

Ik had verwacht dat ze hier pro actief mee aan de slag zouden gaan.

Verder gaven ze nog aan te hopen dat de eerste fietsen in de eerste week van juni al geleverd konden worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn k.
stutrecht schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:42:
Ik heb vandaag even met veloretti gebeld om te vragen hoe het zat met de betaalde bezorgingskosten. Het viel mij op dat ze mijn ordernummer noteerden en meldden dat ze het n.a.v. mijn telefoontje terug gingen storten.

Verder gaven ze nog aan te hopen dat de eerste fietsen in de eerste week van juni al geleverd konden worden.
Jammer dat je er zelf achteraan moet. Heb er ook maar een mailtje achteraan gestuurd nu, heb er 2 besteld dus toch weer 4 tientjes..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• springfield89

Ik vind deze manier ook heel vreemd. Klanten die dus niks ondernemen zien het geld niet terug? Benieuwd of dit bij de volgende batch ook nog is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Ik heb ook zojuist contact opgenomen met Veloretti i.v.m. de verzendkosten en hen gewezen op de FAQ op hun website waar duidelijk wordt vermeld dat de verzendkosten zijn verwerkt in de prijs van de fiets.

Ik vind het jammer dat ik er zelf achteraan moest en ik ben benieuwd hoe de overige pre-order klanten worden geholpen. Het is misschien een relatief klein bedrag op het geheel, maar ik vind het belangrijk dat afspraken duidelijk worden nagekomen.

EDIT:
Ik heb ondertussen een antwoord ontvangen van Veloretti:"...Het klopt inderdaad dat de verzendkosten gratis zijn voor de pre-orders van onze e-bikes, dat is helaas een foutje op de website..."

Het is mij niet duidelijk wat de fout nu precies is; de vermelding op de website dat de prijs van de fiets inclusief verzendkosten zijn, of dat er abusievelijk verzendkosten zijn gerekend tijdens het afrekenen?

De email sluit in mijn geval af met de vermelding dat de verzendkosten worden teruggestort, maar ik weet niet of dit nu structureel of op case-basis is, want ik vond de email daar minder duidelijk over.

[Voor 22% gewijzigd door Proc op 26-05-2021 13:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:14
In de FAQ staat bij "does the bike work without an app" het volgende:
You just can’t plan a route or make new settings.

Plan een route? zit er ingebouwde navigatie functionaliteit in dan? Er zit een klein display op de fiets, zou dit kunnen werken als een soort ingebouwde Beeline?
Zou wel gaaf zijn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bobz
2 juni weer een nieuwe pre-order ronde voor de liefhebbers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martijn k.
Hier ook een reactie gehad en krijg de verzendkosten terug..

• Bobz
Is er al een reële levertijd van de eerste lichting? Hoop dat we vanaf dan ook een testrit kunnen maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martijn k.
Half juni begreep ik. Ik heb de eerste pre order, de ivy en de ace. Mocht het dan nog niet kunnen mag je altijd op mijn fiets een ritje maken (Twente) ;)

• stin00
  • Niet online
Net een SMS gekregen van Veloretti met een mobiel nummer uit California dat m'n 19,95 is gerefund, woohoo :+

[Voor 13% gewijzigd door stin00 op 27-05-2021 13:20]

• GlenndeJong
oscarwashere schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Ik zie in de screenshots van @Proc hierboven dat zij het "Insurance" noemen voor €120/jaar. Dat is natuurlijk ook €10/maand die je noemt, maar verder staat hier niets over wat hier wel/niet bij zit, beetje vreemd van Veloretti. Zij noemen in de specificaties wel de aanwezigheid van GPS, 3G en 4G, dus het simkaartje dat hiervan gebruik maakt zal inderdaad toch op een of andere manier betaald moeten worden.

Bij VanMoof heb je overigens ook alleen toegang tot de exactere tracking functies nadat je d.m.v. een politie aangifte hebt aangetoond dat de fiets is gestolen. Ook zonder hun verzekering ("Peace of Mind") krijg je dit, maar zal je wel zelf moeten zoeken. Dit is uit privacy overwegingen; anders moet VanMoof namelijk continu alle exacte locaties van al haar klanten (hun fietsen) bijhouden en dat mag niet (neem ik aan, of anders willen ze dat niet). Deze tracking werkt overigens d.m.v. GSM (dus niet GPS) en bepaald een zone tussen 3 zendmasten zoals je dat altijd zag in Flikken Maastricht.

De enige GPS-locatie die je VanMoof kan bijhouden is die van je telefoon, wanneer je met de fiets verbonden bent. Bij verlies van verbinding (bluetooth) tussen telefoon en fiets zie je de laatst bekende locatie, dus dat zou dan bijvoorbeeld zijn waar je hem geparkeerd hebt.

In het geval van Veloretti zou mijn inschatting zijn dat het simkaartje elke X seconden een SMS naar een server stuurt met de laatste GPS-coördinaten, of dit zelfs live over internet doet. Iemand zal deze 24/7 telefoniekosten toch moeten betalen. Bij VanMoof zal het (na politie aangifte) pas geactiveerd worden en betalen zij misschien slechts per sms/ping om de gsm-locatie te bepalen. Dan zou in theorie een prepaid kaartje met €10 al voldoende moeten zijn.
Klopt, VM activeert bij diefstal pas anders is de locatie afhankelijk van telefoon GPS (laatste “parkeerplaats”). Echter heeft VM nu ook standaard Find my Bike via Apple. Dat is 24/7 te gebruiken door de eindgebruikers en redelijk nauwkeurig, met name in stedelijk gebied.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobz
Zonet eens even zitten googlen naar hyperbolic lights maar nog niet echt iets zinnigs over kunnen vinden. Iemand enig idee wat de vernoeming in de hoofdspecs voor extra waarde heeft? Zal wel iets te maken hebben met het lichtbeeld lijkt me.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Bobz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:21:
Zonet eens even zitten googlen naar hyperbolic lights maar nog niet echt iets zinnigs over kunnen vinden. Iemand enig idee wat de vernoeming in de hoofdspecs voor extra waarde heeft? Zal wel iets te maken hebben met het lichtbeeld lijkt me.
Dat is vooral hele toffe marketing voor 'met deze strakke, geïntegreerde lampen kunnen andere weggebruikers je goed zien, maar het helpt je 0,0 om het wegdek te verlichten'.

Edit: dit is trouwens een aanname. Ik heb namelijk onder andere de Cowboy 3 gehad en deze had kneiterfelle lampen die je zowat verblinden, maar qua wegdek verlichten scoren ze ver ondermaats.

[Voor 16% gewijzigd door stin00 op 28-05-2021 10:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Bobz schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:21:
Hyperbolic lighting is een geconcentreerde en minder diffuse vorm van lichtreflectie. Ik vermoed echter dat stin00 waarschijnlijk een goed punt heeft dat het vooral marketingwaarde heeft.

[Voor 6% gewijzigd door Proc op 28-05-2021 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimDM521
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11-2022
Ben erg benieuwd naar de fietsen, beiden besteld en betaald. En volgens de support half juni in ons bezit... (aftellen).

Issue van verzendkosten, gisteren aangekaard, vandaag reeds refund via paypal ontvangen, dus top!

Heb momenteel nog een vanmoof X3 maar die heeft het na 6km al begeven, omdat ik probleem gemeld heb 17 dagen na levering willen ze hem niet terugnemen en gaan ze hem herstellen. Hun snelheid en communicatie laat echter te wensen over. Had de fiets graag voor woon werk verkeer gebruikt, maar helaas, staat hier mooit te glimmen in een hoekje... :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Volgens mij jij in eerste batch @TimDM521? Ik in tweede, en nog geen betaalverzoek ofzo gekregen.

De 14dagen van VM is idd wel vrij kort om volledig te testen, en beetje flauw hier zo mee om te gaan. Volgens Faq van Veloretti is het bij je volgende in ieder geval 30 dagen..

Zie trouwens nog geen app in (android) store, iemand al wel een app kunnen ontdekken?
[deel je nieuwsgierigheid]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobz
tomuitrotterdam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:20:
Volgens mij jij in eerste batch @TimDM521? Ik in tweede, en nog geen betaalverzoek ofzo gekregen.

De 14dagen van VM is idd wel vrij kort om volledig te testen, en beetje flauw hier zo mee om te gaan. Volgens Faq van Veloretti is het bij je volgende in ieder geval 30 dagen..

Zie trouwens nog geen app in (android) store, iemand al wel een app kunnen ontdekken?
Die zou gelijk met de fietsen “online” komen volgens de juffrouw aan de telefoon. In de apple store ook nog niets helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimDM521
tomuitrotterdam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:20:

App zou naar ik kon verstaan idd online komen samen met de release van de fietsen, ik vermoed dat wij idd in de eerste batch zitten, de betaling is al verwerkt en ik heb reeds een factuur gekregen. Waar de verzenkosten opstaan, maar wel keurig terugbetaald.

Ben echt benieuwd na de slechte VM ervaring (mocht er iemand een X3 willen in de lichte kleur ;-))

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Voor diegene die geen Insta van Veloretti volgen: lijkt erop dat Bright review gaat doen
https://www.instagram.com...jnrg/2583489400017923481/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimDM521
Benieuwd, altijd wel goeie reviews daar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:27:
Voor diegene die geen Insta van Veloretti volgen: lijkt erop dat Bright review gaat doen
https://www.instagram.com...jnrg/2583489400017923481/
Heb helaas geen social media, maar ben wel benieuwd naar de Bright review. Verder lijkt het stilte voor de storm.. ben benieuwd of we volgende week al op de fiets zitten 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apmannetje
Morgen om 12:00 gaat de derde batch in de preorder. Wanneer normaal te bestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quas
apmannetje schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:06:
Morgen om 12:00 gaat de derde batch in de preorder. Wanneer normaal te bestellen?
Nice! Nu hebben ze wel een mail gestuurd en de tijd aangekondigd:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quas
Zo, twee fietsen besteld ;)
Tussen mijn twee orders zit 50 orders verschil ;)

• stutrecht
Quas schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:05:
Zo, twee fietsen besteld ;)
Tussen mijn twee orders zit 50 orders verschil ;)
Wat was de geschatte levertijd bij deze batch? Ook 14 juni of later?

• Quas
Expected shipping: 8th of July

• Proc

Proc

Grand Admiral

Quas schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:37:
Expected shipping: 8th of July
Klopt het dat je deze orders in de derde pre-order batch, die 2 juni (vandaag) online is vrijgegeven, hebt geplaatst?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quas
Proc schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Klopt het dat je deze orders in de derde pre-order batch, die 2 juni (vandaag) online is vrijgegeven, hebt geplaatst?
Ja ik heb hem zojuist besteld.

• apmannetje
Is ie nu al weer op? 8)7

• stin00
  • Niet online
Jup.. is weer hard gegaan :+

• Proc

Proc

Grand Admiral

Die derde pre-order batch is er wel heel snel door heen gegaan.

Het kan uiteraard een kleine batch geweest zijn, maar ik denk dat de voorgenomen prijsstijging van Van Moof misschien een effect heeft op de toegenomen vraag naar de pre-orders van Veloretti.

• springfield89
Proc schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:59:
[...]

Die derde pre-order batch is er wel heel snel door heen gegaan.

Het kan uiteraard een kleine batch geweest zijn, maar ik denk dat de voorgenomen prijsstijging van Van Moof misschien een effect heeft op de toegenomen vraag naar de pre-orders van Veloretti.
De vorige batch was ook op een uur uitverkocht.
Pagina: 1 2 3 ... 34 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee