Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FransHoningh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-07 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:03
Nice, leuk om de fiets eens in het echt te zien. Hij ziet er erg strak uit, stiekem zou ik hem ook wel willen (maar heb al een VanMoof S3).

Ik vond het opmerkelijk dat hij tijdens het uitleggen dat het een pre-productiemodel is als eerste benoemd dat de lasnaden hierdoor nog niet glad zijn. Dit is namelijk recent een 'gevoelig' onderwerp geweest bij de VanMoof S3/X3 2021 'refresh' (weinig anders aan, behalve tevens Apple FindMy en die naden dus). Ze letten in ieder geval goed op.

Al met al bevestigd de video dat Veloretti gedegen concurrentie zal worden voor VanMoof en Cowboy; uitneembare accu, ander soort schijfremmen (die minder piepen hopelijk), ("muisstille") middenmotor, navigatiefunctie (al is dat scherm wel wat knullig), automatische versnelling die je ook handmatig kunt bedienen voor bijv. heuveltjes en natuurlijk een riemaandrijving.

[ Voor 29% gewijzigd door oscarwashere op 03-06-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 10:54
Thanks voor doorgeven..
tjee, wat gaan we een bak aan features en updates krijgen..
Besturing met het driehoekje wel erg bijzonder: km/accu/ondersteuning,
Geen route voor je neus, maar een richtingaanwijzing, de enviolo kadans-besturing, geo-fencing, valdetectie, findmy in toekomst.
En wel leuk dat het dus een goed doordacht lijkt: zo is de [reserve] stroomaansluiting voorop idd wel erg handig, en kan me zomaar voorstellen dat er dus behoorlijk wat meer sensors inzitten die nog niet in gebruik zijn.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het lijkt mij de beste combi van degelijke onderdelen (vivolo, gates riem, middenmotor en uitneembare accu) met het design van een VanMoof. Komt door de verbeteringen ook met een meerprijs van €400 nu en straks €800. Wel geinig die fietsnavigatie onder je rechterhand.

Het is dat ook ik recentelijk een S3 uit de outlet heb gehaald voor €1500. De preorder voor €2399 is alweer gedaan, nu gaat ie gestaag toch naar €2499/€2599 tot ie op €2799 zit? Ik weet niet of ik €1000 meerprijs de betere componenten nu waard vind. Maar het is zeker een aantrekkelijke ccccombobreaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33
Wauw. Ik zat te twijfelen tussen de VanMoof en deze, maar na de review heb ik m’n keuze gemaakt. Dat is natuurlijk ook een voordeel van standaard onderdelen: die zijn al goed doorgetest en hebben een grote userbase. Enige wat ik nog mis is een powerboost-functie om even een heuvel mee te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-07 15:37
Toch vreemd dat er voor een Nederlandse stadsfiets geen mogelijkheid blijkt te zijn of komen voor een achterdrager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:54
Fijn die review, kan nu helemaal niet weer wachten op de levering :*)

edit-

Heb ze net gemaild of ik als nog die verzekering kan afsluiten, volgens mij had dit ook met de gps te maken. Ik had die optie niet aangevinkt voor onze fietsen.

[ Voor 55% gewijzigd door martijn k. op 03-06-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
martijn k. schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:49:
Fijn die review, kan nu helemaal niet weer wachten op de levering :*)

edit-

Heb ze net gemaild of ik als nog die verzekering kan afsluiten, volgens mij had dit ook met de gps te maken. Ik had die optie niet aangevinkt voor onze fietsen.
ja, mèt review wordt het er idd niet makkelijker op: wel het idee dat we meer gaan krijgen (ook later via updates) dan dat we in eerste instantie bedacht hadden: ik had bijv. niet routeplanning dmv zo'n klein displaytje bedacht/findmy/valdetectie..
Info van verzekering niet duidelijk genoeg? Is ook een soort diefstalverzekering / reparatie-abbo? [ik in tweede batch, dus ik nog minder info/langer wachten..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:03
Kom ook net deze fiets tegen, door de review van bright, en lijkt me een mooie en leuke fiets toe, alleen niet meer te pre-orderen helaas op dit moment.

Mocht iemand van zijn pre order afwillen PM me dan. Dan wel de Ace en kleur graphite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Japieh schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:43:
Kom ook net deze fiets tegen, door de review van bright, en lijkt me een mooie en leuke fiets toe, alleen niet meer te pre-orderen helaas op dit moment.

Mocht iemand van zijn pre order afwillen PM me dan. Dan wel de Ace en kleur graphite
Ze doen kleine batches per [ongeveer] week: zodra ze weten wanneer zetten ze dat in het pre-order scherm (en wordt via nieuwsbrief aangegeven hoe laat, en via IG als life): maar let op, vorige 2 waren snel weg. (binnen uur)
Denk niet dat iemand naar aanleiding van de Bright review wilt cancellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55
Is de pre-order ook mogelijk met levering in België, of uitsluitend Nederland?

Edit: Ik zie het al: *AVAILABLE IN THE NETHERLANDS, BELGIUM & GERMANY

Wat een prachtige fiets trouwens en aan €2399 helemaal niet gek duur ten opzichte van de concurrentie.

[ Voor 57% gewijzigd door Citroen op 04-06-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:03
tomuitrotterdam schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:53:
[...]

Ze doen kleine batches per [ongeveer] week: zodra ze weten wanneer zetten ze dat in het pre-order scherm (en wordt via nieuwsbrief aangegeven hoe laat, en via IG als life): maar let op, vorige 2 waren snel weg. (binnen uur)
Denk niet dat iemand naar aanleiding van de Bright review wilt cancellen ;)
haha dat denk ik inderdaad ook, maar kan het altijd proberen, misschien dat er iemand is die al een andere fiets heeft gekocht inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Hebben de eerste voorbestellers al iets gehoord over levering?

Als ik mij niet vergis zouden zij in de eerste week na de pre-order, nu dus ongeveer, verzonden moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
oscarwashere schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:31:

Als ik mij niet vergis zouden zij in de eerste week na de pre-order, nu dus ongeveer, verzonden moeten worden.
Rond 14 juni krijgen we de fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Toen we konden bestellen werd er een mail verstuurd dat er vertraging is:

"We've experienced a minor delay. Shipment will start June 14th, please keep track of your email for the track & trace information. "

Ben bang dat we nog 1.5 tot 2 week moeten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDM521
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11-2022

Idd, hier werd ook 14 juni aangegeven... benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Jammer dat de video van bright er nu pas was.. mijn keuze de Vyber Ride E1 Special Edition M7 2021 nergens op voorraad en dit leuk een mooi alternatief maar dat zit er voorloppig ook niet in ben ik bang...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Bananenspin schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:47:
Jammer dat de video van bright er nu pas was.. mijn keuze de Vyber Ride E1 Special Edition M7 2021 nergens op voorraad en dit leuk een mooi alternatief maar dat zit er voorloppig ook niet in ben ik bang...
Veloretti heeft inmiddels 3 pre-order rondes gehad, dus mogelijk komen er nog meer. Zeker qua design mooier dan die Vyber.. pfoe :+

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 05-06-2021 11:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:39
Tijd voor harde, onpopulaire woorden. Ik zie hier weer een toekomstig draadje onstaan waar mensen door verkopers zonder scrupules worden geknipt en geschoren.

Veloretti heeft een hele slechte naam, wat een kenner al direct begrijpt als je naar hun producten kijkt. En nu blijkbaar een "review" gekocht :|
Manmanman... dat is geen review en die gast heeft een track record waar ik als kenner echt van moet rollen met de ogen. Hij "smult" van fietsen met een dramatische prijs/kwaliteit ratio dat ik me afvraag of hij het zelf snapt, of dat hij gewoon een opdracht meekrijgt van de baas. Gezien de problemen met de fietsen die hij aanraadt zou ik me als ik hem was toch afvragen of hij okay is met het aansmeren van rommel aan niets vermoedende consumenten.

Laat ik het fileermes maar pakken:
- Kritiekloos bullshit. De intube accu is van Bafang en minispeler Veloretti heeft daar helemaal niks aan ontworpen.
- Form over function. De "om te smullen" verlichting is niet vervangbaar buiten de shop in Amsterdam dus wat hij zo heerlijk vind is totaal onpraktisch. Stuur wat niet omhoog kan.
- Noemt de beperkingen niet. Geen bagagedrager... superpraktisch in de stad :+

Dan hoe de "reviewer" op de fiets zit (zitpositie en een cadans van 30 als prettig...) doet vermoeden dat deze man niet echt fietst en dat duidt ook de aanbehorende misinformatie die deze grapjas blind voor lijkt te zijn.

- Het vervelende feit dat er maar één maat wordt geleverd. Iemand van 1.73m op een 59 zetten is gewoon iemand een broek verkopen die tien maten te groot is. En iemand van 2.00m heeft hiermee een kinderfiets |:(
- Hij begrijpt niet dat die "prachtige stuurpen" niet te verstellen is. Een klein persoon heeft een chopper (de tester..), een grote jongen gaat a'la Mathieu van der Poel op de fiets.

Het is toch triest als hij juicht over de relaxte zitpositie en blijkbaar niet snapt dat dat verband houdt met zijn idiote zadelstand en dat andere mensen heel anders op de fiets gaan zitten.

De prijs/kwaliteit van de onderdelen

- C-Merk fabrikant (geen servicenwetwerk, heel slechte reputatie), Gates CDX (prima!)+Enviolo(erg mooi)+Bafang (Nog geen groot servicenetwerk) voor 2800,- Slechts één maat.

Batavus dinsdag:
- A-merk fabrikant (groot dealernetwerk, kwaliteit afhankelijk van de dealer), Gates CDN (?)+ Nexus 7(erg mager), Bosch (groot servicenetwerk) voor 2749; Vier maten (48/53/57/61)

Het ziet er beter uit dan VanMoof (bottom of the barrel onderdelen bij elkaar smijten en verpatsen als premium) maar gezien de reputatie van de service/kwaliteit van Veloretti en de rush die we nu zien kan je op je vingers natellen dat de kans op drama enorm is.

Het feest begint nu al met de bekende rookgordijnen om de leveringen... een onprettig deja vu.

Caveat emptor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
roffeltjes schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:07:
Tijd voor harde, onpopulaire woorden. Ik zie hier weer een toekomstig draadje onstaan waar mensen door verkopers zonder scrupules worden geknipt en geschoren.

Veloretti heeft een hele slechte naam, wat een kenner al direct begrijpt als je naar hun producten kijkt. En nu blijkbaar een "review" gekocht :|

[...]

Manmanman... dat is geen review en die gast heeft een track record waar ik als kenner echt van moet rollen met de ogen. Hij "smult" van fietsen met een dramatische prijs/kwaliteit ratio dat ik me afvraag of hij het zelf snapt, of dat hij gewoon een opdracht meekrijgt van de baas. Gezien de problemen met de fietsen die hij aanraadt zou ik me als ik hem was toch afvragen of hij okay is met het aansmeren van rommel aan niets vermoedende consumenten.

- Kritiekloos bullshit. De intube accu is van Bafang en minispeler Veloretti heeft daar helemaal niks aan ontworpen.
- Form over function. De "om te smullen" verlichting is niet vervangbaar buiten de shop in Amsterdam dus wat hij zo heerlijk vind is totaal onpraktisch. Stuur wat niet omhoog kan.

Dan hoe de "reviewer" op de fiets zit (zitpositie en een cadans van 30 als prettig...) doet vermoeden dat deze man niet echt fietst en dat duidt ook de aanbehorende misinformatie die deze grapjas blind voor lijkt te zijn.

- Het vervelende feit dat er maar één maat wordt geleverd. Iemand van 1.73m op een 59 zetten is gewoon iemand een broek verkopen die tien maten te groot is. En iemand van 2.00m heeft hiermee een kinderfiets |:(
- Hij begrijpt niet dat die "prachtige stuurpen" niet te verstellen is. Een klein persoon heeft een chopper (de tester..), een grote jongen gaat a'la Mathieu van der Poel op de fiets.

Het is toch triest als hij juicht over de relaxte zitpositie en blijkbaar niet snapt dat dat verband houdt met zijn idiote zadelstand en dat andere mensen heel anders op de fiets gaan zitten.

De prijs/kwaliteit van de onderdelen

- C-Merk fabrikant (geen servicenwetwerk, heel slechte reputatie), Gates CDN+Enviolo(erg mooi)+Bafang (Nog geen groot servicenetwerk) voor 2800,- Slechts één maat.

Batavus dinsdag:
- A-merk fabrikant (groot dealernetwerk, kwaliteit afhankelijk van de dealer), Gates CDN+ Nexus 7(erg mager), Bosch (groot servicenetwerk) voor 2749; Vier maten (48/53/57/61)

Het ziet er beter uit dan VanMoof (bottom of the barrel onderdelen bij elkaar smijten en verpatsen als premium) maar gezien de reputatie van de service/kwaliteit van Veloretti en de rush die we nu zien kan je op je vingers natellen dat de kans op drama enorm is.

Het feest begint nu al met de bekende rookgordijnen om de leveringen... een onprettig deja vu.

Caveat emptor!
Wat betreft de onafhankelijkheid en objectiviteit van Bright (en vergelijkbare platforms) heb je inderdaad gelijk; hier moet je goed op letten bij het kijken van de video. Daarentegen zijn dit de eerste beelden van de fiets 'in actie' en worden er zaken uitgelegd die we nog niet eerder op de site zagen. Dat laatste zou natuurlijk niet moeten; Veloretti zou veel duidelijker en beter moeten communiceren over hun product en haar features, ook al is het in de pre-order fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Die gast zit op een veel te kleine fiets joh. Moet je zien hoe z'n knieen nog doorgebogen zijn als ze 'gestrekt' zijn. Dat ziet er toch niet uit en is volkomen onpraktisch.

Geen bagagedrager ook. Voor 2700 euro....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
@oscarwashere Ik ga hier ook verder niet zomaar gal spuwen, maar vond wel dat ik iets moest zeggen :+

Ik ben ook nooit te beroerd om mee te denken over een oplossing als iemand met een dergelijke fiets (VM, Veloretti, whatever) een issue heeft (DM staat altijd open).

Het vervelende is ook dat ik het allemaal wel snap, de A-merken zouden toch zonder problemen een fiets met soortgelijk lijnen in elkaar kunnen zetten.... het is allemaal niet spannend, gewoon minimalistisch met cleane lijnen. Dat ze dit niet doen is een misser van jewelste.

En dat terwijl de minder oubollige modellen elke keer weer een succes zijn, maar dan zie je dat ze daarna doorpakken naar een "sportief model" wat helemaal volhangt met onzin en de cleane lijn compleet verliest Zo is de Sparta R5Te verdwenen, nu heb je de D-RULE M8... hopeloos oubollig en welke idioot bedenkt als naam "drool", zijn die mensen nu echt zo wereldvreemd?

Dus ja, ik begrijp waarom dit populair is... maar desalnietemin moet ik echt waarschuwen en dat doe ik echt niet omdat ik met een verkeerd been uit bed ben gestapt. Ik ben een enorm e-bike appologeet, alles beter dan een toettoet, "zelfs" een VM of deze Veloretti :+

[ Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 05-06-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43

Proc

Grand Admiral

De Veloretti Electric bedieningsunit en app is hoogstwaarschijnlijk een white-label oplossing gebaseerd op Comodule. Voor de geïnteresseerden is er op de site van Comodule wat meer informatie (inclusief product datasheet) beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Proc op 05-06-2021 15:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dat is inderdaad erg onpraktisch, vooral in fietsland Nederland. Ze schijnen hem nog wel als toevoeging te willen aanbieden binnenkort, maar ik had liever een geintegreerde oplossing gezien die ook redelijk wat belasting aankan.
Hoe weet je dat de accu van Bafang zelf is? Naar mijn weten gaat het hier om een 510 WH Samsung batterij. Veloretti heeft hier met een paar honderd/duizend fietsen inderdaad helemaal niks aan ontworpen of over te zeggen.. daar hebben ze zowel de kennis als de capaciteit niet voor.
Ja Bright heeft natuurlijk vooral leuke, flashy reviews zonder al teveel technische diepgang. Maar dat past dan ook goed bij de doelgroep van zowel Bright als bij de fietsen a la VM, Cowboy en Veloretti. Jij bent overduidelijk niét de doelgroep :+ Het is toch een gevalletje van markt diversificatie waarbij jongere doelgroepen worden lekker gemaakt met hippe Ebikes. Het valt in het straatje van een dure hippe smartphone of merkkleding. Moet wel zeggen dat misinformatie inderdaad storend is, dus dingen die echt niet waar zijn. Een review kan wat oppervlakkig zijn, maar laat het in ieder geval allemaal op waarheid berusten.
Één maat voor de Ace en Ivy is inderdaad een nadeel dat alle internet fietsenboeren hanteren. Lekker goedkoop en makkelijk omdat je maar één frame hoeft te bouwen natuurlijk. De fiets zal zelden 100% op je afgstemd zijn hierdoor. De stuurpen wordt overigens wél geleverd met 1 of 2 extra ophogers om hem hoger te kunnen zetten, maar je kan het stuur inderdad niet van je af of naar je toe kantelen.
- C-Merk fabrikant (geen servicenwetwerk, heel slechte reputatie), Gates CDN+Enviolo(erg mooi)+Bafang (Nog geen groot servicenetwerk) voor 2800,- Slechts één maat.

Batavus dinsdag:
- A-merk fabrikant (groot dealernetwerk, kwaliteit afhankelijk van de dealer), Gates CDN+ Nexus 7(erg mager), Bosch (groot servicenetwerk) voor 2749; Vier maten (48/53/57/61)
Ik ben 0 verstand van fietsen en Gates belts, maar Veloretti lult dus dat het om de betere CDX belt draait? Verder weet ik nooit zo heel goed wat de echte voordelen zijn van een Bosch motor versus bijv. Bafang, behalve dan dat Bosch altijd wordt gezien als één van de betere middenmotoren merken. Ik heb helaas geen écht goede FM in de buurt, want zij geven aan dat ze ook met een kapotte Bosch motor niet zo heel veel kunnen. Ze kunnen hem uitlezen etc maar reparaties schijnen pittig te zijn en bij vervangen ben je zo 700 tot 900 euro lichter naar wat ik hoorde. Volgens mij worden motoren vaker volledig vervangen dan gerepareerd, ten zij het echt iets kleins is. Maargoed ik heb hier geen tot weinig ervaring mee en mijn fietsenkennis is sowieso benedenmaats.

Feit is wel dat Veloretti een B-merk is en een A-marketing bedrijf a la Van Moof. Ze hebben geen goede bewezen staat van dienst met hun fietsen. Een groot voordeel is dat ze natuurlijk veel 'bewezen' onderdelen gewoon extern inkopen die in feite modulair zijn (Bafang motor, gates belt, remschijven etc.). De hippe kop- en achterlamp moeten niet stuk gaan trouwens, daar zal je FM om lachen en je afwimpelen :+

Ik ben wel meer vertrouwen in de Veloretti dan de VM S3 aangezien er een middenmotor op zit, een gates belt en Enviolo versnellingen. VM gebruikt allerlei vage custom onderdelen zoals de Eshifter die gewoon écht van slechte kwaliteit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
stin00 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Hoe weet je dat de accu van Bafang zelf is?
Prijstechnisch gokje, maar misschien gebruikt Bafang ook gewoon OEM Samsung accu's, dus ik geloof je direct.

Punt zijn we het wel over eens :)
Jij bent overduidelijk niét de doelgroep :+ Het is toch een gevalletje van markt diversificatie waarbij jongere doelgroepen worden lekker gemaakt met hippe Ebikes.
Erm, echt wel... ik was één van de eerste met een niet oubollige e-bike, de Razer. Dat volgde kort op de voet van een golfje Merida e-bikes op dit forum. Stukje e-bikes en Tweaker geschiedenis :+
De stuurpen wordt overigens wél geleverd met 1 of 2 extra ophogers om hem hoger te kunnen zetten, maar je kan het stuur inderdad niet van je af of naar je toe kantelen.
Het probleem van zulke ophogers is risico op breuk, zeker als de vorkbuis van alu is. De hefboom wordt groot. Bij een racefiets/MTB heb je ook wel spacers, maar dit stuur zit al vrij hoog.

Kortweg: De A-head set is helemaal geen goede oplossing voor niet sportieve fietsen (en zeker niet als er maar één maat is) maar je ziet het helaas wel vaker.
Ik ben 0 verstand van fietsen en Gates belts, maar Veloretti lult dus dat het om de betere CDX belt draait?
Foutieve aanname van mijn kant, trouwens ook geen idee of de Dinsdag een CDN heeft (foeifoeifoei). Ik ga uit van goedkope onderdelen po stadsfietsen (I'm also looking at you Batavus)
Verder weet ik nooit zo heel goed wat de echte voordelen zijn van een Bosch motor versus bijv. Bafang, behalve dan dat Bosch altijd wordt gezien als één van de betere middenmotoren merke
Ik vind Bafang helemaal geen dealbreker, het is beter dan no-name spul, het was meer om het prijsverschil te duiden. Maar betreft servicenetwerk:

Mijn stelling na al die jaren ervaring:

"Alles kan kapot"

Een Bosch/Yamaha/Shimano motor wordt door je FM opgestuurd en je krijgt een refurb terug (al dan niet garantie). Bij Bafang zijn ze net begonnen met het opzetten van dat netwerk. Alle andere onderdelen kan je eventueel wel zelf fixen of een FM kan het voor je doen... maar een motor is helaas een beetje een black box.
Ik ben wel meer vertrouwen in de Veloretti dan de VM S3
Die enviolo is een beetje het kantelpunt (motor gaat bij VM meestal goed als ik de draad scan), je kan haast niet anders dan concluderen dat dit beter zal gaan. ;)

Maar of de wielen recht uit de doos komen, de naven een extra lik vet hebben gehad, of afspraken na worden gekomen... ik ben er bepaald niet gerust op. Ik zeg dat ook niet uit rancune, maar omdat ik wel een beetje weet hoe het achter de schermen van grotere merken gaat. Eigenlijk is er maar één supersuccesvol internet merk en dat is Canyon. Het is gewoon lastig om een kwalitatief hoogwaardig dealerloos model wat ook nog winstgevend is op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB21
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Most points from roffeltjes seem to have been replied to already.
As additional points, the reviewer from Bright explains in the comments of the video that he rides with the saddle so low on purpose because he doesnt like to have to balance on his toes when stopped and that saddle height on regular bike is obviously important for optimum power (and your knees) but less important on an Ebike.
The offering of the Batavus bike as an alternative shows little understanding of the target customer for the more urban style Ebike and if you want a 500w battery on that batavus then that brings the price up to 3100!
Looking forward to testing my Veloretti
Cheers
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
TB21 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:11:
Most points from roffeltjes seem to have been replied to already.
As additional points, the reviewer from Bright explains in the comments of the video that he rides with the saddle so low on purpose because he doesnt like to have to balance on his toes when stopped and that saddle height on regular bike is obviously important for optimum power (and your knees) but less important on an Ebike.
Yes and I like to run around with my pants up under my armpits. :+

There's a reason even people on ebikes do not ride a bike for a longer distance like that, but considering he went with 30 rpm as a cadence it's very likely he doesn't ride much.
The offering of the Batavus bike as an alternative shows little understanding of the target customer for the more urban style Ebike and if you want a 500w battery on that batavus then that brings the price up to 3100!
Looking forward to testing my Veloretti
Cheers
:)
First off I did not offer it as a competoitor, I made a direct comparison on price. Simply put it's not exceptional value as the reviewer claimed, it's pretty much near where one woul dexpect a C-brand bike with similar equipment.

On understanding of the market, let's agree to disagree, I doubt there are many who knows more of both matter and market. You are welcome to check my credentials on this topic, including my own considerations when choosing a bike.

I'm also looking forward to final results, but a buyer beware is in order, if only because of the reputation of Veloretti.

[ Voor 36% gewijzigd door roffeltjes op 05-06-2021 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43

Proc

Grand Admiral

...

- Form over function. De "om te smullen" verlichting is niet vervangbaar buiten de shop in Amsterdam dus wat hij zo heerlijk vind is totaal onpraktisch.

- ...Gates CDN...
- Als ik naar de technische specificaties van Veloretti kijk, dan is de accu gebaseerd op Samsung componenten (volgens de specificaties 510Wh en volgens Bright 504Wh).

- Wat betreft de lichten is het inderdaad jammer dat het custom onderdelen zijn.

- De bagagedrager is een gemiste kans; een achterbagagedrager is toch wat praktischer dan een voordrager die je misschien later zou kunnen plaatsen (volgens de specificaties wordt een voordrager in de zomer van 2021 gepland als accessoire).

- De riem is een Gates CDX volgens dezelfde specificaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Proc op 05-06-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 22:02
Vraagje: kan je het zadel en stuur wel hoger zetten? Ben zelf 2 meter en is toch wel handig. Zag het niet terug in de Bright review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
roland_otto schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:40:
Vraagje: kan je het zadel en stuur wel hoger zetten? Ben zelf 2 meter en is toch wel handig. Zag het niet terug in de Bright review.
Zadel zeker. Stuur ook mbv spacers die schijnbaar meegeleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDM521
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik denk niet dat er nog veel grote fietsmerken zijn buiten de echte grote die zelf 'ontwikkelen', vaak kopen ze gewoon in wat aangeboden wordt en maken de voor hen 'ideale' fiets.

Heb zelf enkele jaren voor een grote producent gewerkt en je wil niet weten wie er allemaal dezelfde frames gebruikte. Ze vissen allemaal in dezelfde vaak 'chinese' vijver. Zijn ze daarom slecht, zeker niet.

Het is gewoon een trend, ook een beetje op vraag van de consument, want die wil het alleen maar goedkoper, vandaar ook dat merken als VM, Veloretti, de dealer overslaan en rechtstreeks naar de consument gaan, sparen ze ook meteen de dealermarge uit, beter? Das een andere vraag, als ik het aantal problemen bij VM zie, dan denk ik toch wel dat dit hen handen vol geld kost. Terwijl de grote merken vaak hier minder last van hebben omdat hun dealernetwerk die problemen opvangt.

Soit, ik ben toch wel benieuwd naar de Veloretti, had zelf eerst VM maar als je fiets na 6 km, 3 keer moet resetten en de versnellingen blijven door het dolle heen gaan dan denk ik bij mezelf, oké deze is niet voor mij, hoe mooi het product ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 14:17
Nog geen beweging in de eerste lichting pre-orders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Bobz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:37:
Nog geen beweging in de eerste lichting pre-orders?
Nee nog steeds radiostilte, Veloretti is kennelijk niet zo'n held in (regelmatige) updates versturen. Dus dat belooft wat :+ Ze gaven ooit aan dat ze verwachten te verzenden rond maandag 14 juni, dus begin volgende week zal het wel los gaan. Bij een update dump ik hier wel even een berichtje

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 10-06-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
stin00 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Nee nog steeds radiostilte, Veloretti is kennelijk niet zo'n held in (regelmatige) updates versturen. Dus dat belooft wat :+ Ze gaven ooit aan dat ze verwachten te verzenden rond maandag 14 juni, dus begin volgende week zal het wel los gaan. Bij een update dump ik hier wel even een berichtje
Tja wat wil je dan dat ze uitsturen. Elke dag een mailtje met een countdown naar 14 juni? Ik ben wel heel benieuwd naar de eerste ervaringen want die review van Bright is toch ook maar heel oppervlakkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
springfield89 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Tja wat wil je dan dat ze uitsturen. Elke dag een mailtje met een countdown naar 14 juni? Ik ben wel heel benieuwd naar de eerste ervaringen want die review van Bright is toch ook maar heel oppervlakkig.
Nou, eigenlijk wel. Bol.com stuurt mij ook al tot irritatie aan toe minstens 4 mails (bestelbevestiging, bevestiging van partnerwinkel, bericht dat hij naar PostNL gaat, bericht dat hij bij PostNL is, bericht dat hij onderweg is, etc.) over de status van mijn bestelling van een tientje die ik toch al binnen een dag in huis heb (dus het eigenlijk weinig uitmaakt). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Waarschijnlijk heb je de bestelbevestiging al gehad, en de rest van de mails zal sowieso dan pas volgende week komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
oscarwashere schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Nou, eigenlijk wel. Bol.com stuurt mij ook al tot irritatie aan toe minstens 4 mails (bestelbevestiging, bevestiging van partnerwinkel, bericht dat hij naar PostNL gaat, bericht dat hij bij PostNL is, bericht dat hij onderweg is, etc.) over de status van mijn bestelling van een tientje die ik toch al binnen een dag in huis heb (dus het eigenlijk weinig uitmaakt). :+
En dan ook nog de status update van postnl zelf erbij. Mega irritant 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.vanderster
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo,

Ben me aan het oriënteren voor een e-bike. Dit zijn mijn favorieten:

Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace

De volgende issues zijn voor mij belangrijk.

Kun je de instellingen wijzigen, dat deze fiets 32km/u kan rijden?
Heeft het verschillende frame-maten (hoogtes)?
Kun je het stuur makkelijk verstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
a.vanderster schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:23:
Hallo,

Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace

Voor de Veloretti geldt hetzelfde antwoord als wat ik voor de VanMoof gaf in dat betreffende topic. Alleen hebben zij geen S en X frame, maar een Ace en Ivy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:41
a.vanderster schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:23:
Hallo,

Vanmoof s3
Cowboy 4
Veloretti Ace

Het is niet toegestaan op dit forum om illegale oplossingen zoals het opvoeren van je fiets te bespreken. Hier kunnen we je dus niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB21
stutrecht schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Het is niet toegestaan op dit forum om illegale oplossingen zoals het opvoeren van je fiets te bespreken. Hier kunnen we je dus niet bij helpen.
It's not illegal to adjust bike settings for non public road use or for some countries so why is it not allowed to be discussed? I was told by Veloretti that it was possible to change the speed settings but it would make the warranty invalid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:12
Ik was nog niet eerder achter de verzendkosten aan gegaan die ik teveel betaald zou hebben bij de bestelling. Ik kreeg zojuist wel een e-mail van Veloretti dat ik ze terug geboekt krijg. Hopelijk ook een teken dat ze nu actief zijn met de eerste levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB21
From an email from Veloretti

"The limiter on Bagang engine can be removed. We would not recommend to do it, but we can not stop you of course! However, the bike is not tested for this and all the warranty on the bike will be expired."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
TB21 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:54:
From an email from Veloretti

"The limiter on Bagang engine can be removed. We would not recommend to do it, but we can not stop you of course! However, the bike is not tested for this and all the warranty on the bike will be expired."
Ik begreep juist dat dit niet makkelijk kon (los van het feit of je het moet willen, je bent ook niet verzekerd). Behalve met een sensor/weerstand waardoor de motor denkt dat je een lagere snelheid fiest. BAFANG voert zelf ook een anti-opvoerbeleid en maakt het technisch niet makkelijk:

Bafang: anti-opvoerbeleid
Fabrikanten van motoren zitten niet te wachten op consumenten en tweewielerspecialisten die ‘sjoemelen’ met de ondersteuning. Zij wijzen naast de mogelijke gevaren voor de verkeersveiligheid ook op de risico’s voor de markt als geheel. Jack Brandsen van Bafang onderstreept dat elektrische fietsen belangrijk zijn voor de tweewielerbranche en vreest dat de branche haar eigen glazen ingooit als ze motoren tunet. “We hebben e-bikes en speed pedelecs en die vinden beide gretig aftrek, maar als we steeds meer fratsen aan e-bikes toevoegen – het opvoeren past daar ook bij – wordt de e-bike straks niet meer als gewone fiets beschouwd. Als je niet oppast, staat er straks iemand achter een bureau in Brussel op. We voeren als Bafang een anti-opvoerbeleid, waarmee we het opvoeren technisch gezien moeilijker maken voor dealers en consumenten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Laatst online: 10-07 23:35
De eerste batch zou vandaag geleverd worden toch? Iemand al iets gehoord? Ik moet nog even geduld hebben want zit in de derde batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Quas schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:33:
De eerste batch zou vandaag geleverd worden toch? Iemand al iets gehoord? Ik moet nog even geduld hebben want zit in de derde batch.
Vandaag zou de levering moeten starten met in Nederland doorgaans een erg korte levertijd (1 werkdag?). Ik heb echter nog niks vernomen. Volgens een reactie bij een van hun Instagram posts staat dat er begin deze week meer info volgt over de levering.

Het is vooral opmerkelijk dat de app nog niet te vinden is in de Google play store. Ik heb zelf het vermoeden dat de fietsen al lang en breed klaar staan, maar dat de software gewoon nog niet af is. Wederom op instagram gaven ze 4 dagen geleden aan dat de app nog under development is en binnenkort pas online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Nog niets gehoord ook hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
In de Facebook groep gelezen dat er iemand gebeld had en dat er verteld was dat vandaag de mails over leveringsinformatie vandaag de deur uit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
Check...

It's (almost) on.
Recently you ordered a Veloretti Electric bike and we are very close to start shipping. Unfortunately, due to a delay of one final, but critical component, your order delivery time is delayed by two weeks. Which means your brand-new Electric will arrive in the week of June, 28th.

I am very sorry for the inconvenience, but certainly hope you're still as excited as we are! We just need to fulfill one final step.

Please keep track of your email for your track & trace.

In case you have any questions about your order, please send us a message at info@veloretti.com.

Enjoy your new Veloretti Electric!

Ferry Zonder
Founder Veloretti

Dus 2 weken uitstellen op de dag van uitlevering. Lekker dan. Dit wisten ze vorige week ook al, kan niet anders.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn k. op 14-06-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
martijn k. schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:32:
Check...

It's (almost) on.
Recently you ordered a Veloretti Electric bike and we are very close to start shipping. Unfortunately, due to a delay of one final, but critical component, your order delivery time is delayed by two weeks. Which means your brand-new Electric will arrive in the week of June, 28th.

I am very sorry for the inconvenience, but certainly hope you're still as excited as we are! We just need to fulfill one final step.

Please keep track of your email for your track & trace.

In case you have any questions about your order, please send us a message at info@veloretti.com.

Enjoy your new Veloretti Electric!

Ferry Zonder
Founder Veloretti

Dus 2 weken uitstellen op de dag van uitlevering. Lekker dan. Dit wisten ze vorige week ook al, kan niet anders.
Ik ontving zojuist dezelfde e-mail. De communicatie gaat niet echt lekker. Laten we hopen dat dit geen voorbode voor andere problemen wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb direct maar even contact gezocht en de 'business & retail manager' gaf het volgende antwoord:

"Ik snap de teleurstelling en wij voelden dat ook zo.

Wees gerust, de app is klaar en stabiel, dus dat gerucht is gelukkig maar een gerucht. Het gaat in dit geval letterlijk om een component van de fiets, waardoor wij de fiets nog niet kunnen afmonteren. Het is een klein iets, maar wel essentieel.

Wij hebben van de fabriek de garantie dat het de 28e gereed is voor verzending en zullen dan ook beginnen met verzenden.

Excuses en vriendelijke groet, "

Dus het onderdeel kan kennelijk niet bij naam genoemd worden, maar hij garandeert wel dat de verzending op 28 juni plaatsvindt. Levering dus in de dag(en) erna. Maargoed, echt klagen kan ik niet want dit past wel bij Veloretti als bedrijf; geen bewezen staat van dienst. Blijft alleen een behoorlijke domper omdat je nu niet met het zonnige weer kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
De zin "en zullen dan ook beginnen met verzenden" valt mij op. Dat betekent dus niet dat je dan de fiets ook hebt maar dat ze dan pas gaan beginnen wat volgens hun eigen site tot 10 werkdagen kan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
stutrecht schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:00:
De zin "en zullen dan ook beginnen met verzenden" valt mij op. Dat betekent dus niet dat je dan de fiets ook hebt maar dat ze dan pas gaan beginnen wat volgens hun eigen site tot 10 werkdagen kan duren..
En 10 werkdagen is weer 2 weken later...

Jammer dit. Ze hadden ons in elk geval kunnen voorbereiden op dit voorval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Wat een bizar verhaal. Alsof je last minute de fiets gaat afmonteren, quality control, verzend klaar maken, effectief verzenden. Ze hebben dus gewoon bewust gekozen dit last minute te communiceren.

Voor de tweede ronde is er ook nog geen mail geweest om daadwerkelijk te bestellen en betalen. Dus ik verwacht daar ook al vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
springfield89 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:33:
Wat een bizar verhaal. Alsof je last minute de fiets gaat afmonteren, quality control, verzend klaar maken, effectief verzenden. Ze hebben dus gewoon bewust gekozen dit last minute te communiceren.

Voor de tweede ronde is er ook nog geen mail geweest om daadwerkelijk te bestellen en betalen. Dus ik verwacht daar ook al vertraging.
Daar ben ik ook wel blij mee eigenlijk, zou graag even een testrit maken op de eerste lichting voordat ik een bestelling doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Bobz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:25:
[...]

Daar ben ik ook wel blij mee eigenlijk, zou graag even een testrit maken op de eerste lichting voordat ik een bestelling doe.
Ondertussen heeft de eerste lichting al lang betaald ruim 3 weken geleden. We betalen dus minimaal 5 weken van te voren nu.

Dacht echt deze week te kunnen fietsen :|

Nouja, hopelijk dan echt eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stutrecht schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:00:
Heb daar ook een reactie op ontvangen:

"De fietsen gaan vanaf de 28e direct van onze vervoerder naar de klanten. Uiteraard kan het zijn dat er 1, 2 of 3 dagen tussenzit, maar als alles goed gaat, zullen de eerste fietsen tussen de 28e juni en 2 juli bezorgd worden. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Op Facebook zag ik de volgende reactie op een mail over de vertraging:
First of all, my sincere apologies for the delay. I can well imagine that this is not the news you were expecting and we are certainly aware of that. I would like to briefly explain how the delay arose and why we chose to send the e-mail yesterday.
The bike market and production chain is still struggling due to the huge demand for bikes and this sometimes causes unexpected delays. We have almost finished all the bikes of the first and second batch and are waiting for one part to be assembled completely.
Last Friday, we were informed about the delay of this part at the last minute. The mail was ready to be sent, but we realised that this would raise a number of questions. Since we cannot be reached during the weekend, we decided to postpone the e-mail until Monday so that we could speak to you personally. We also wanted 100% certainty from the factory regarding production and delivery. Unfortunately, we only received this yesterday, after which we immediately sent an e-mail.
I want to say first of all that we are very happy with you as a customer, because you have confidence in us and have taken the risk to be one of the first owners/buyers to ride an electric. The relationship with you and your experience as first time owner, has to be perfect. Your bike must be perfect!
Unfortunately it is not possible at the moment to offer compensation for the delay.
Again, my sincere apologies. I hope you are willing to wait another two weeks. I can guarantee it will be worth the wait!
Jammer, maar wel te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Kix@$$ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:12:
Op Facebook zag ik de volgende reactie op een mail over de vertraging:

[...]

Jammer, maar wel te begrijpen.
En dan de mail sturen om 16.30u op maandag...

Ja ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
martijn k. schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:43:
[...]

En dan de mail sturen om 16.30u op maandag...

Ja ja.
Ik begreep dat ze het vrijdag wisten (iets van een stuur ring) maar niet voor het weekend wilden communiceren ivm beperkte beschikbaarheid Servicedesk. De mail is er maandag uit gegaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik ben zojuist gebeld door Veloretti naar aanleiding van mijn kritiek email(s).

Allereerst hebben ze excuses aangeboden vanwege het tweemaal uitstellen van de leveringen. Ze hebben er alles aan gedaan de initiële datum te behalen, maar het is vanwege vertragingen gewoonweg niet gelukt. Daarnaast ook over de communicatie, die had beter gemoeten en ze begrijpen de teleurstelling.

Vervolgens heb ik het met hem gehad over de website en de communicatie over de fiets. De huidige website is strontvervelend om door te navigeren, er wordt eigenlijk nèt niets gezegd en veel vragen blijven onbeantwoord. Verder aangegeven dat ik het een bijzondere keuze vond om veel nieuwe details te onthullen middels een (nota bene externe reviewer) video van Bright. Hun initiële plan was om de fiets enigszins mysterieus aan te kondigen en gaandeweg meer details vrij te geven, maar daarin zijn ze tekort geschoten. Hij gaf aan dat Veloretti een relatief kleine speler is op de fietsenmarkt en natuurlijk net pas de elektrische fietsenmarkt betreed. Ik heb aangegeven dat ze qua communicatie en leveringen niet VanMoof achterna moeten gaan, want dan wordt het een chaos :+

Ze hebben alle vragen die ze per mail/telefoon/winkel hebben gekregen verzameld en deze zullen op de website beantwoord worden in een vernieuwde FAQ (technische vragen, maar ook over uittesten/retourneren/reparaties etc.). Sowieso komt binnen nu en een paar dagen een nieuwe pagina live voor hun eletric fietsen, een deels vernieuwde website dus. Verder kan je nu vanaf de Veloretti website een chat starten en ook daar dus support krijgen (á la Cowboy en Vanmoof dus). Ten slotte zal de Veloretti app volgende week beschikbaar komen in de welbekende appstores.

Het was verder wel een open en prima gesprek, ze konden ook niet veel anders dan hun fouten toegeven en de teleurstelling van uitstel levering begrijpen. Mijn kritiek blijft wel staan dat de marketing en communicatie gewoon niet op orde zijn, er wordt naar mijn mening veel te veel ingezet op instagram/youtube om mensen te bereiken. De pre-orderaars maken een smak geld over en worden eigenlijk 'vergeten'. Naar aanleiding van de Bright review hebben ze ook een stortvloed aan vragen en interesse gekregen, dus dat deel van de marketing is dan wel weer op orde. Ik vind dit toch wel een heikel puntje, maar dat was ergens wel te verwachten van een jong, hip bedrijf. Het siert ze wel dat ze me even persoonlijk opbelden.

Uiteraard garanderen ze dat de fiets fantastisch fietst, maar dat gaan we zelf binnenkort wel meemaken. Omdat ik ook een Cowboy fiets bezit en 2 dagen een rampzalige VM S3 heb testgereden stuur ik ze achteraf nog even een korte review met plus- en minpunten met mogelijk een vergelijking tov de directe internetfietsenboeren concurrentie. Ik weet niet wat en òf ze daar iets mee gaan doen, maar mogelijk kunnen ze er wat mee. Sowieso kunnen er altijd wat suggesties voor de smartphone applicatie gegeven worden.

We kunnen in ieder geval even de nieuwe website/pagina afwachten en kijken of de meeste vragen daar beantwoord worden. Als we nog extra vragen hebben dan zouden we die naar ze kunnen sturen en dan zullen ze die uiteraard beantwoorden of opnemen op de site/FAQ. Mogelijk kunnen we ze hier zelfs wel verzamelen en als bundel die kant op knallen.

(Vrij lange samenvatting geworden. Ik heb helaas niet alles onthouden omdat ik in de winkel stond op moment van bellen.. maar bovenstaand verhaal geeft wel een goed beeld :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Zojuist de bestelling geplaatst voor twee fietsen (pre-order 2)! In de mail staat ook meer informatie omtrent de verzekering van 10 eu per maand, zie hier: https://www.veloretti.com/pages/veloretti-insurance. Ook maar aangevinkt :).

[ Voor 30% gewijzigd door Remius op 17-06-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-04-2024
Zojuist ook mijn pre-order betaald voor de 2e batch inclusief de verzekering, leek me prima!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van iedereen als de eerste batch straks geleverd is!

Ik hoop ook dat ze snel na de eerste leveringen de accessoires bekend maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Dagoeman op 17-06-2021 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB21
If you are considering the Premium Plan, note that Wheels, tires and batteries are not covered if they are stolen separately. Many other insurance companies offer cheaper insurance with battery and parts theft included.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
TB21 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:00:
If you are considering the Premium Plan, note that Wheels, tires and batteries are not covered if they are stolen separately. Many other insurance companies offer cheaper insurance with battery and parts theft included.
Can you recommend one?

HT-addict in spe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TB21
UNIVE offer those things included for 5.56 per month. ANWB is 9.33 including a tracking device fitted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Ik vind die ketting maar niks die je van Veloretti moet gebruiken om je fiets ergens aan vast te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:12
Bobz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:02:
Ik vind die ketting maar niks die je van Veloretti moet gebruiken om je fiets ergens aan vast te hangen
Waar is die ketting te zien? Heb je misschien een afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Is een van de voorwaarden van de Veloretti verzekering maar misschien is dat overal wel.

Hier staan ze:
https://www.veloretti.com/pages/veloretti-insurance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Volgens mij gaan we nog instructie krijgen over de precieze voorwaarde van de verzekering, samen met de instructie van (op slot zetten van) de fiets: mij lijkt het geen gangbare voorwaarde (ik heb een flink aantal verzekeringen gehad, maar nog nooit voorwaarde dat ik deze (naast ringslot) ergens aan vast moet binden).

Ik vind de tekst niet geheel duidelijk:

diefstal-verzekering geldt niet als:
- If the theft of the bike occurs when the bike is not locked by the frame or app lock provided by the manufacturer (if applicable).
- If the bike was in a place accessible to the public and was not secured to a fixed point by the frame with an agreed lock and not locked in accordance with the manufacturer's instructions, such as a frame lock or locking by means of an application (if applicable).
- If the bike was in a locked common room and was not secured to a fixed point by the frame with an agreed locked and not locked in accordance with the manufacturer's instructions, such as a frame lock or locking by means of an app (if applicable).

Je kunt dit inderdaad lezen als "je moet hem vastmaken, aan stevige constructie", maar volgens mij kun je het ook lezen als "een slot moet aan het frame vastzitten" (dus om te voorkomen dat mensen losse kettingen zien als voldoende.)
Maar - zoals ze zelf aangeven - gaan we nog instructie krijgen over de voorwaarden voor deze e-bikes, en de verzekering is nog opzegbaar.
Wat ik ook vreemd vindt is dat deze verzekering na 3 jaar automatisch stopt, dus vanaf dan moet je opzoek naar andere maatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
We gaan het meemaken, bestelling Ace Graphite inclusief verzekering (ronde 2) net de deur uit. Nu wachten maar 🍻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa159
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 12:09
Mocht iemand afzien wat zijn pre-order voor de Ivy, laat het me dan weten!

https://vsospecialist.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
En opeens was de website veranderd, hij lijkt zonder pre-order bestelbaar nu voor dezelfde prijs. Verder nog een optionele insteekketting en extra lampen toegevoegd. Nog geen drager helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Lampen hebben StVZO keurmerk voor onze duitse buren. Uitgebreidere verzekeringsvoorwaarden ook online. https://api.prd.qover.io/...en&type=generalConditions
Weer wat te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-04-2024
Voor de optionele fietsverzekering moet het slot minimaal ART2 of hoger zijn. Iemand suggesties voor zo'n type (ketting) slot?

Daarnaast vraag ik me af waarom er apart nog een voorlamp aangeboden wordt? Voldoet de ingebouwde niet, los van het keurmerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
Dagoeman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:02:
Voor de optionele fietsverzekering moet het slot minimaal ART2 of hoger zijn. Iemand suggesties voor zo'n type (ketting) slot?

Daarnaast vraag ik me af waarom er apart nog een voorlamp aangeboden wordt? Voldoet de ingebouwde niet, los van het keurmerk?
Ik heb een abus bordo vouwslot gekocht. Redelijk prijzig maar er zit een praktisch bakje bij en er zit een zachte coating om het slot om krassen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Dagoeman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:02:

Misschien ook voor de voordrager die komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Over extra slot [die van de begrijpbare maar exceptionele voorwaarde in de verzekering], kan je niet beter gewoon een insteek-ketting kopen, die in het ringslot gaat? [weer een sleutel minder]
[nog even overleg met ze gehad: die aansluiting zit op het ringslot]

Over de lamp die opeens als accessoire staat: de ingebouwde lamp voldoet niet aan de Duitse wetgeving, en onze oosterburen krijgen die er ook gratis bij. Voor ons als Nederlandse, is het een extra. [motivatie: als je bij een Nederlandse fietsenmaker een fiets koopt, voldoet deze ook niet aan Duitse wetgeving, te specifiek)

Als derde ook nog gevraagd over wielreflectoren (niet in banden, ook niet mogelijk om dat te bestellen): we krijgen setje (witte) reflectoren bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:27
Kreeg vanavond een mail van Veloretti dat je ‘m op de website kan bestellen en dat deze dan eind juli geleverd wordt.

Ik heb ‘m besteld. Hopelijk heb ik ‘m dan over een week of 5 in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 21:28
Voor de geïnteresseerden, ik heb Veloretti de vraag gesteld of er bagagedragers (achter) beschikbaar zijn / komen. Per mail hebben ze mij aangegeven dat deze in ontwikkeling zijn en "ergens deze zomer" beschikbaar komen op de website.

Voor mij is deze toezegging doorslaggevend om een fiets, al dan niet, te bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door daanNL op 24-06-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
daanNL schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:19:
Voor de geïnteresseerden, ik heb Veloretti de vraag gesteld of er bagagedragers (achter) beschikbaar zijn / komen. Per mail hebben ze mij aangegeven dat deze in ontwikkeling zijn en "ergens deze zomer" beschikbaar komen op de website.

Voor mij is deze toezegging doorslaggevend om een fiets, al dan niet, te bestellen.
Was toch al bekend dat er een voordrager ging komen in de zomer? Staat ondertussen ook op de website. Hebben ze specifiek iets gezegd over een achterdrager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 21:28
springfield89 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Was toch al bekend dat er een voordrager ging komen in de zomer? Staat ondertussen ook op de website. Hebben ze specifiek iets gezegd over een achterdrager?
Mijn bericht gaat over een achterdrager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 23:53
daanNL schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Mijn bericht gaat over een achterdrager :)
Kijk nou, die f*ck 020’ers luisteren dan uiteindelijk toch wel _/-\o_

Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, proto frame heeft geen montagepunten zover ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Mail van veloretti:

"Hi,

First of all, thank you for your order.

We would like to inform you of a change in the delivery of the maxi you ordered.

Unfortunately, we have had a production error and have had to remanufacture all the Maxis. The maxis did not pass our quality control and that is obviously not what we want to deliver to you as our customer. Our sincere apologies for the inconvenience, we would have loved to make you happy sooner.

Fortunately, the production is almost finished and we expect to have all bikes, including yours, in our warehouse somewhere in the week of 5 July. We'll then be working flat out to get your bike to you as soon as possible. As soon as your bike leaves our warehouse, you will receive a track and trace link so you can follow the package.

Hopefully your little rider can start enjoying it soon!"

Hopelijk is dit een foute e-mail en ziet dit niet op de ace die ik heb besteld.

Edit: net even gebeld, het lijkt erop dat ze verkeerde e-mails hebben verzonden.

[ Voor 4% gewijzigd door stutrecht op 25-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stutrecht schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:04:
Mail van veloretti:

<KNIP>

Hopelijk is dit een foute e-mail en ziet dit niet op de ace die ik heb besteld.
Ik volg je laatste zin niet helemaal. Je hebt dus helemaal geen Maxi besteld maar krijgt wel deze email?

[ Voor 57% gewijzigd door stin00 op 25-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
stin00 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Ik volg je laatste zin niet helemaal. Je hebt dus helemaal geen Maxi besteld maar krijgt wel deze email?
Klopt. Ik heb een ace besteld (eerste ronde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
stutrecht schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Klopt. Ik heb een ace besteld (eerste ronde)
Tweede batch hier, en eenzelfde mail
zit op de site te kijken, best leuke fiets hoor die maxi.. maar 12" wielen gaat 'm niet worden..

[ Voor 19% gewijzigd door tomuitrotterdam op 25-06-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
  • Laatst online: 10-05-2023
Derde batch zelfde verhaal. Ivy besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
Ik heb al een reactie van veloretti:

"Bedankt voor je email!

Je hebt een update email ontvangen over de uitlevering van de Maxi fietsen. Je kan deze e-mail negeren.
Helaas heeft ons marketing team deze e-mail ook naar een aantal Veloretti Electric klanten gestuurd.

Onze excuses voor de verwarring en het ongemak. Fijne dag!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,"

/S misschien zijn ze al aan het oefenen voor de e-mail van de vertraagde uitlevering van komende maandag ;)

[ Voor 12% gewijzigd door stutrecht op 25-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
stutrecht schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:23:
Ik heb al een reactie van veloretti:

"Bedankt voor je email!

Je hebt een update email ontvangen over de uitlevering van de Maxi fietsen. Je kan deze e-mail negeren.
Helaas heeft ons marketing team deze e-mail ook naar een aantal Veloretti Electric klanten gestuurd.

Onze excuses voor de verwarring en het ongemak. Fijne dag!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,"

/S misschien zijn ze al aan het oefenen voor de e-mail van de vertraagde uitlevering van komende maandag ;)
Ik telefonisch ook contact: daar waren ze ook niet blij: mail was idd voor de maxi, ivy/ace is nog "normale planning" ;)

Ook meteen maar gevraagd hoe dat zit verzekering/simkaart, omdat ik 2 sloten echt wel een ding vind:
Op plaatsen waar ik mijn fiets zet zijn er normale rekken, zonder beugel, en mijn huidige verzekering voor e-bike eist dit ook niet (en heeft geen tracking): dus beetje dubbelop zekerheid voor NN.
Volgens medewerker zijn ze aan het kijken hoe verplichte 2de slot eraf kan/hoe streng dat is of dat men idd een premium-light gaan aanbieden (dus zonder verzekering, met sim).
Lijkt me voor over 3 jaar ook wel handig, als verzekering afgelopen is, maar de fiets wellicht nog gevonden kan/moet worden

update: nu (uurtje later) mail dat deze mail als niet verzonden beschouwd kan worden
update (26jun): we weten alvast hoe de batterij eruit/erin moet YouTube: VELORETTI ELECTRIC - BATTERY RELEASE INSTRUCTION

[ Voor 8% gewijzigd door tomuitrotterdam op 28-06-2021 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Nou, vandaag is het delivery (status update) Day. Ik ben benieuwd naar wat we wanneer te horen gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
  • Laatst online: 10-05-2023
Nog geen app in Apple of Google store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusyar
  • Laatst online: 03-08-2021
Hi everyone! Have found a lot of super helpful comments here!

I have pre-ordered Veloretti in the second batch. However now I have some concerns about GPS functionality on Ace model.
Here is what I have received from customer service:

Question: Is the handlebar adjustable in height? Can you confirm that GPS functionality only works with insurance? Why? What will happen after 3 years of usage? Will I not be able to use GPS location via App?

Answer from Veloretti: The handlebar is not adjustable in height and is in a fixed position. After 3 year we will probably offer a lite package for the GPS usage.

From my point of view it is a bit strange that one should pay extra to use built in GPS functionality. Both VM and Cowboy offer it for free. (I do understand it is different technologies between VM and Cowboy). It is also disturbing that there is no clear understanding on what to do after 3 years.

Does anyone has any thoughts on this?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
Nieuwe "review" van The Verge:

https://www.theverge.com/2021/6/28/22551770/veloretti-e-bike-ivy-ace-price-specs-availability

Het is meer een interview en first look en ervaring van zijn vrouw ;)
Er komt nog een volledige review van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 11-07 11:46
Oeh bij toeval dit merk/fietsmodellen tegengekomen. Ben zeker geintereseerd, alhoewel ik denk ik eerst de kinderziektes en ervaringen na 6 maanden afwacht. Was eerst fan van VM maar als je ziet wat mensen daar na enkelek weken/maanden soms ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Ik heb er net maar een telefoontje aan gewaagd. Volgens veloretti worden de laatste puntjes op de i gezet in de fabriek voordat ze verzonden worden. Het kon nog wel een paar dagen duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stutrecht schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:42:
Nou, vandaag is het delivery (status update) Day. Ik ben benieuwd naar wat we wanneer te horen gaan krijgen.
Kreeg dit per mail:
"We starten deze week inderdaad met het versturen van de fiets volgens chronologische volgorde.
Je ontvangt een Track & Trace email zodra verstuurd, ik heb helaas geen zicht op welke fiets nu exact wanneer vertrekt, sorry! :)
In gewoon Nederlands heb je de fiets dus misschien op vrijdag/zaterdag en anders alsnog volgende week. Dit was te verwachten. Begin juni betekent natuurlijk gewoon begin juli ontvangen *O*

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 28-06-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB21
stin00 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Kreeg dit per mail:

[...]

In gewoon Nederlands heb je de fiets dus misschien op vrijdag/zaterdag en anders alsnog volgende week. Dit was te verwachten *O*
If they are sending in chronological order, it would be interesting to know how many they sold in the first round of pre-orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
stin00 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Kreeg dit per mail:

[...]

In gewoon Nederlands heb je de fiets dus misschien op vrijdag/zaterdag en anders alsnog volgende week. Dit was te verwachten. Begin juni betekent natuurlijk gewoon begin juli ontvangen *O*
Tot nu toe nog niemand zien zeggen dat zijn fiets verzonden is. Ook niet op de Facebook groepen. Ik vrees er dus voor dat er al effectief de deur uit zijn. Er was wel gezegd verzending in de week van 28 juni dacht ik? En niet specifiek 28 juni zelf. Voor de tweede batch was het begin juli volgens de mail die ik ontvangen had om de fiets definitief te bestellen en betalen.

Ik zag ook dit op Facebook. Snap niet hoe ze hier totaal geen rekening mee hebben gehouden:
„We are currently designing an accessories line for our e-bike and expect this to go live in the coming 2 months via our website. This line will include a front carrier, a rear carrier is unfortunately not possible at this moment. Our Product Team is, however, looking into the possibility, but this has not yet been confirmed if it will be possible.“

[ Voor 23% gewijzigd door springfield89 op 28-06-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Derde ronde pre orders is nu definitief te bestellen:
We’ve experienced a minor delay. Shipment will start in the third week of July, please keep track of your email for the track & trace information.
Pagina: 1 2 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.