Ik heb begin deze week mijn Veloretti Ace 2 Jet Black uit de Outlet binnen gekregen. Gezien alle wisselende ervaringen met de fiets, app en klantenservice dacht ik laat ik mijn ervaringen ook delen.
Levering: De fiets besteld op 2 september in de outlet en daarbij de achterdrager en het axa slot besteld, gekozen voor thuis levering. Op de site stond 10 tot 15 dagen levertijd. De fiets is bezorgd op 9 september en daarbij waren de achterdrager en het slot al gemonteerd.
Klantenservice: Op 9 september in de ochtend bedacht ik mij dat ik eigenlijk ook wel de voordrager zou willen hebben, deze kon ik echter niet mee bestellen op de site. Stond niet onder de accessoires. Via facebook messenger de klantenservice bericht en gevraagd of deze nog geleverd kon worden. 10 minuten later had ik een betaalverzoek in de mail, deze betaald en twee dagen later het rekje alsnog in huis.
Na de levering van de fiets, een rondje te hebben gefietst gelijk maar geprobeerd de app te koppelen aan de fiets, dit lukte niet omdat deze al met een andere account gekoppeld bleek te zijn. Wederom de chat op messenger geopend en dit probleem voorgelegd, na wat gegevens te hebben verstrekt hebben ze mijn account gelinkt en kon ik de app koppelen met de fiets.
App: De app ziet er mooi uit, moet er nog wat mee stoeien maar lijkt allemaal goed te werken hier. Alleen de navigatie is (zoals eerder benoemd) echt een drama, deze zal ik in deze toestand niet gebruiken. Verder zie ik nog niet echt de toegevoegde waarde, volgens mij is alles ook heel vlot in te stellen op de fiets zelf.
Fiets: Het betrof een outlet fiets, deze had een kleine 300km op de teller toen hij geleverd werd. Er zaten verder geen zichtbare beschadigingen of slijtage plekken op. De fiets en de enviolo zitten op het moment van levering allebei op de laatste firmware.
Verder een mooie en fijne fiets ik heb er op het moment van schrijven zelf zo'n 100 km opzitten, maar ding fietst wel echt heel lekker. Wel hoorde ik op een gegeven moment de trappers kraken, dit bleek te komen doordat de bouten van de trapas niet helemaal vast zaten, deze nu vast gezet met loctite en dit probleem is verholpen.
Het betreft nog het model met de Bafang M200 motor, ik heb tijdens het fietsen bewust wat hobbels en kuilen opgezocht om te kijken of de motor dan inhield. Dit is mij niet gelukt, mogelijk is dit middels een firmware update verholpen?
Voorrekje er gisteren opgezet, hiervoor heb ik wel het voorwiel er eruit gehaald. De twee boutjes aan de binnenkant van de vork draaien ze op de instructiefilm er zo in terwijl het wiel er nog in zit. Dit soepel draaien was bij mij niet het geval omdat er wat poedercoating in de schroefgaten zat waardoor ea. niet zo soepel liep. Verder heb ik ook het idee dat de spaakspanning misschien wat strakker kan, deze wil ik binnenkort dan ook laten checken.
Al met al een prettige ervaring tot nog toe
[
Voor 5% gewijzigd door
Purplehazezzz op 12-09-2025 13:26
]