Ik heb een Velorretti via Lease A Bike, garantie/service zou vervallen bij het 'technisch/software matig aanpassen' van de fiets. Maar software matig worden aanpassingen niet gelogd in de fiets.rolandos582 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:27:
Twijfel om wellicht een Veloretti Ace Two Lite te nemen voor de stadse ritjes en wat woon/werk. Vandaag even op test gereden, kan gelukkig bij een lokale FM om de hoek. Erg fijn, rijdt lekker. Ook vergeleken met de Pro, ook leuk ding en met die cadans wijzigingen wel fijn maar geen € 700 meer waard. Ook nog even vergeleken met de Tenways CGO009 maar dat is het niet.
Hoe zijn jullie ervaringen met de Ace Two? Lees toch wat wisselende verhalen, begin was de service heel goed en inmiddels zou dit een stuk minder zijn? LBS was er wel positief over. En hoe zit dit met de verzekeringen? Hij gaat zonder moeite 30km/u. Officieel is de verzekering 'maar' 25 km/u. Officieel biedt Veloretti de verzekering aan via Qover (Belgie) maar dat is in Nederland toch anders geregeld. Eventueel via Lease A Bike via het werk kan het nog interessant zijn maar ook zij wisten niet helemaal hoe het met de verzekering geregeld is. Iemand hier ervaringen mee?
En hoe is jullie fiets ervaring verder qua comfort. Er is natuurlijk geen verende voorvork/zadelpen en een zwaar aluminium frame. Ik lees daar toch wel wat nadelige dingen over wat nog net geen zadelpijn veroorzaakt.
Mijn grootste problemen met de fiets:
- De 25km/h limiet (je fiets tegen de muur)
- De bel
- Ik heb de retro versie en daarvan is de lak erg fragiel.
- Accu capaciteit vind ik niet sterk, als ik 16.5km rij zit ik al tegen de 50% aan.
Geen issues met het zadel (ook niet voor lange ritten)
:strip_exif()/f/image/t1UslgvGpnUfHOocXQPQFrYx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ut8CWs9rr8VXYyfbiEnGnIX5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RfCG75xtVsar97XLGsPXkF61.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a9nlpxYQyFkvtd8BXKsae33M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UNpGCyvcX1NEClWQusi29Q3t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SIIpLe8zMfJVVK5yfoZdvhl7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sCip2A5DIDKpbT6IaFlPZJaA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dE4uOS4VnPSbHYVVUkVdSXhP.jpg?f=fotoalbum_large)