Ervaringen met Veloretti Electric

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste
Acties:

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:46
Koekhapperrr schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:31:
Iemand hier met een Veloretti en bijbehorende verzekering wel eens die wegenwacht gebruikt? Volgens de voorwaarden lijk je ze zelfs 24/7 bellen voor een lekke band die ze ter plaatse komen repareren. Werkt dat echt zo gemakkelijk?
Valt tegen hoor... heb met mijn 1e spaakprobleem de verzekering gebeld die de wegenwacht regelde. Fiets stond gelukkig toen thuis. Heb toen 3 uur op de wegenwacht moeten wachten, die na 2 minuten aangaf er niets mee te kunnen zodat ik alsnog naar fietsenmaker kon.

Toen ik hem vroeg wat meerwaarde was, gaf hij aan dat wegenwacht op andere lokatie wel leenfiets had gergeld of had gezorgd dat je op een andere manier wel thuiskomt. Maar in die 3 uur wachttijd, heb je wsch zelf ook al wel zo'n oplossing kunnen regelen.

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 15:18
Koekhapperrr schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:31:
Iemand hier met een Veloretti en bijbehorende verzekering wel eens die wegenwacht gebruikt? Volgens de voorwaarden lijk je ze zelfs 24/7 bellen voor een lekke band die ze ter plaatse komen repareren. Werkt dat echt zo gemakkelijk?
Als je niet verder kan rijden en ze het niet te plekken repareren dan wordt je fiets naar een service punt gebracht. Best goeie service hoor ik van klanten.

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-05 14:38

SveNRG

Onderweg

Ik heb in maart 2022 mijn Ace One gekocht bij Veloretti's online shop. Ben er echt super tevreden mee. Enkel de voorvork had het bekende euvel en de controller wass een keer gestolen. Alletwee zonder morren vervangen bij de store in Amsterdam. Verder had ik Schwalbe Marathon banden erop laten zetten en een SuntourNCX SP12 geveerde zadelpin geplaatst en kan dit iedereen van harte aanraden.

Helaas is de fiets vorige week kapot gegaan. De Enviolo Automatiq deed zijn werk niet meer. Kalibratie via de app succesvol gedaan tot 2x toe maar voelde geen support meer vanuit de motor. Fiets 's nachts weggezet en die had toen tot mijn verbazing de accu leeggemaakt toen ik de volgende ochtend kwam. Na opladen ging de fiets echter niet meer aan. Zwarte fietsenplan (partner Veloretti) heeft hem onderzocht en zeggen dat de Bafang M200 motor defect is. Ze kunnen er een M210 in plaatsen. Net buiten fabrieksgarantie dus ze gaan kijken wat ze voor coolance kunnen fixen en sturen me dan een prijs voor reparatie.

All that you know, is at an end

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 08:51
Heb in dit topic geprobeerd te zoeken maar kon niks vinden. Zijn er hier mensen die het probleem hebben opgelost met het mandje dat je voorlamp blokkeert als je er iets in doet? Bepaalde andere lamp die je op je stuur kan klikken of iets dergelijks? Beetje aparte oversight van Veloretti als je het mij vraagt…

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 14:11
Blijkbaar een typefout gemaakt, klein onderzoekje leert dat het Crankstel moet zijn, Het crankstel is het geheel van de twee pedaalarmen (cranks) met één of meer kettingbladen eraan. Daar trap je dus direct op.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 15:23
De remblokjes van de ivy van mijn vrouw moeten vervangen worden. Er zitten van die schaffer remmen op.. Weet iemand toevallig welke remblokjes erin moeten? Kom er niet achter via google of de veloretti website

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:00
gekke vraag: zou iemand een foto willen nemen van de binnenkant van zn Bafang m210. Het gaat om het kapje aan de kant van de standaard, en heeft 3 zilveren schroeven.
Ik heb/had rammel daar, draai de kap er af en komt me een plastic stuk met kabel erin tegemoet (met knipperend lampje, die trouwens blijft branden zonder accu, gps?!) Ik zou deze graag weer goed vastdrukken, maar kan geen foto op internet vinden. (en kan niet aan het onderdeel zien hoe die er precies in moet).

no comment

• kadooosh
Martinus schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:38:
gekke vraag: zou iemand een foto willen nemen van de binnenkant van zn Bafang m210. Het gaat om het kapje aan de kant van de standaard, en heeft 3 zilveren schroeven.
Ik heb/had rammel daar, draai de kap er af en komt me een plastic stuk met kabel erin tegemoet (met knipperend lampje, die trouwens blijft branden zonder accu, gps?!) Ik zou deze graag weer goed vastdrukken, maar kan geen foto op internet vinden. (en kan niet aan het onderdeel zien hoe die er precies in moet).
Dat is de gps ja. Zit er een beetje vreemd in. Maakt niet heel veel uit hoe ie zit moet ik zeggen. Kan binnekort wel ff foto sturen.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:00
kadooosh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:31:
[...]

Dat is de gps ja. Zit er een beetje vreemd in. Maakt niet heel veel uit hoe ie zit moet ik zeggen. Kan binnekort wel ff foto sturen.
Top, de reden is simpel. Het trilt enorm als ik optrek vanuit stilstand. Dus zit vreemd los.

no comment

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 18:36
Dancer schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Zelf nog niet vervangen, maar ik ben 99% zeker dat het deze is:
https://nl.gatescarbondri...-sprockets/50t-5-bolt-cdx
[Afbeelding]
Deze link gaat nu naar de algemene site. @Vaevictis_ dat kettingwiel bij Bol was de juiste uiteindelijk?

Mijn belt en kettingwielen zijn op na 16k km, kost 470 euro bij de fietsenmaker.

Heeft iemand tips welke tools ik moeten hebben om de boel te vervangen?

Een crank trekker in ieder geval, welke? verder nog iets?

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03
Megalomania schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:36:
[...]

Deze link gaat nu naar de algemene site. @Vaevictis_ dat kettingwiel bij Bol was de juiste uiteindelijk?

Mijn belt en kettingwielen zijn op na 16k km, kost 470 euro bij de fietsenmaker.

Heeft iemand tips welke tools ik moeten hebben om de boel te vervangen?

Ja dat tandwiel is de juiste was 120 euro meen ik. Crankentrekker en inbus meer heb je niet nodig. Zelf nog niet het tandwiel verwisseld zit op 11k.

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:06
Megalomania schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:36:
[...]
Waarom zou je een cranktrekker nodig hebben? Dat tandwiel zit toch gewoon van buitenaf tegen de dragerplaat geschroefd?
5 bouten losdraaien en je pakt het tandwiel er zo af.

• Vaevictis_
Simple mind schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 00:22:
[...]

Waarom zou je een cranktrekker nodig hebben? Dat tandwiel zit toch gewoon van buitenaf tegen de dragerplaat geschroefd?
5 bouten losdraaien en je pakt het tandwiel er zo af.
Ja dat kan, schuift het zo over de crank heen, maar dit zou ik doen. Trek je eigen plan.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 18:36
Polaha schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:52:
Ik ben best tevreden en vind met name het design erg mooi, maar Veloretti is eigenlijk te vroeg op de markt gekomen met een niet helemaal uitontwikkelde fiets en een support affeling die de problemen daardoor (nog) niet de baas kan.
Laten we hopen dat er snel een stijgende lijn zichtbaar wordt.
Waar ik niet zo tevreden mee was was de banden keuze, niet geschikt voor dit stijve frame dat elk hobbeltje genadeloos doorgeeft.
Daarom Big Apples, probleem opgelost.
De werking van de Tektro voorrem vond ik ook zeer mager.
Daarom nu Shimano SLX remklauw en remgreep gemonteerd. Groot verschil ![Afbeelding]
Waar heb je dit gekocht ? Ik vind vooral alleen de rem klauw maar zonder de banjo en kabel.

Wat betreft de tandwielen, voor denk ik deze

Achter Deze of deze

Bleeding set: gaat dit passen op tektro? Of voor een simpele gaan zoals deze.

Bij m’n vriendin doet 1 rem helemaal niets meer dus vraag me af of er niet een lek is.

Deze remblokjes hieronder kreeg ik mee bij de FM maar deze kosten de helft. Lijkt ook te werken of zit ik ernaast?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wiI1Y3j_hJwmmoxDWavkK4jVjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RinnxZJDtgfvlqw96WET79J6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Megalomania op 14-12-2025 12:20 ]

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Werkt bij jullie de GPS (Ivy 1) nog ?
Bij mij is de locatie sinds 8 dagen niet meer geupdate 😥

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 15:56
Morfang schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:06:
Heb in dit topic geprobeerd te zoeken maar kon niks vinden. Zijn er hier mensen die het probleem hebben opgelost met het mandje dat je voorlamp blokkeert als je er iets in doet? Bepaalde andere lamp die je op je stuur kan klikken of iets dergelijks? Beetje aparte oversight van Veloretti als je het mij vraagt…
Je hebt altijd de schijnwerper nog die je aan kunt zetten, toch?

• Kammika
Koekhapperrr schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:33:
[...]

Je hebt altijd de schijnwerper nog die je aan kunt zetten, toch?
Die schijnwerper is ook geblokkeerd als ik een tas voor in mijn mandje heb..

is echt wel slecht doordacht. Bij VM (mijn vorige fiets, wat mis ik 'm jammer dat het zo afgelopen is) wordt de lamp ook naar voren gezet (zit dan heel mooi in de voordrager weggewerkt met een verlengdstekkertje die op de originele lamp kan..)

Ik heb geen mandje achterop, maar aan de hoogte van de lamp te zien, heb je daar precies hetzelfde probleem...

Ben al 2x staande gehouden omdat een politie dacht dat ik geen lamp had. Met waarschuwing van de politie dat ik dus niks meer in dat voormandje mocht doen omdat anders de lamp niet meer zichtbaar was en ik risico op bekeuring had...

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05 15:01
Ik ben een van de sleutels van de batterij kwijt. Kan je deze gewoon laten bijmaken? Ik wil voor de zekerheid toch een tweede sleutel hebben.

• Ys_cube
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-05 11:45
springfield89 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:43:
Ik ben een van de sleutels van de batterij kwijt. Kan je deze gewoon laten bijmaken? Ik wil voor de zekerheid toch een tweede sleutel hebben.
Is bij te maken. Gewoon bij de sleutelboer.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:19
Zo langzamerhand geef ik idee op dat de app ooit nog goed komt. In elke versie van de app is er wel iets mis. De beta app zorgt al 4 maanden voor een gigantische batterydrain. Hij blijft continu de locatie opvragen op de achtergrond, waardoor m’n iphone warm wordt en snel leeg loopt. Elke versie meld ik het weer, maar er wordt niks mee gedaan.
Eigenlijk is het adverteren van de fiets met een app die meerwaarde zou hebben een beetje oplichterij, in de 3,5 jaar dat ik de fiets heeft hij nog nooit volledig goed gewerkt.

• Kammika
drusloos schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:59:
Zo langzamerhand geef ik idee op dat de app ooit nog goed komt. In elke versie van de app is er wel iets mis. De beta app zorgt al 4 maanden voor een gigantische batterydrain. Hij blijft continu de locatie opvragen op de achtergrond, waardoor m’n iphone warm wordt en snel leeg loopt. Elke versie meld ik het weer, maar er wordt niks mee gedaan.
Eigenlijk is het adverteren van de fiets met een app die meerwaarde zou hebben een beetje oplichterij, in de 3,5 jaar dat ik de fiets heeft hij nog nooit volledig goed gewerkt.
Tsja.. los van dat ik het eens ben dat ze dat moeten fixen is het toch niet zo'n groot probleem? Ik gooi de app gewoon altijd gelijk weer uit het geheugen als ik 'm niet meer nodig heb.

Dat doe ik trouwens met de meeste apps, en dan blijkt mijn iphone stukken langer mee te gaan op 1 batterijlading..

• springfield89
Ik heb sinds kort een probleem dat de RPM altijd gereset wordt naar 80. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik trouwens ook niet de veloretti app.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 22:52
Hebben mensen hier tips wat te doen als de batterij van de Ace 1 geen groen knipperlampje meer krijgt?

Batterij is volledig opgeladen (lampje van de lader is groen), echter krijg ik niet meer het groene lampje op de batterij zelf. 1x het knopje geeft het rode lampje, maar de 2x klik (wat normaliter het groene knipperen start) geeft nu geen reactie of hoogstens heel even een lampje dat aan gaat (lijkt eerder geel/groen).

• Vaevictis_
Basekid schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:04:
Hebben mensen hier tips wat te doen als de batterij van de Ace 1 geen groen knipperlampje meer krijgt?

Batterij is volledig opgeladen (lampje van de lader is groen), echter krijg ik niet meer het groene lampje op de batterij zelf. 1x het knopje geeft het rode lampje, maar de 2x klik (wat normaliter het groene knipperen start) geeft nu geen reactie of hoogstens heel even een lampje dat aan gaat (lijkt eerder geel/groen).
Nee ik heb dit nog niet gehad. Kun je eens dat knopje 30 sec. ingedrukt houden. Misschien voert ie dan een reset uit. Anders de batterij eruit en aan de lader leggen.

Helpt dat?

• Basekid
Vaevictis_ schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:41:
[...]

Nee ik heb dit nog niet gehad. Kun je eens dat knopje 30 sec. ingedrukt houden. Misschien voert ie dan een reset uit. Anders de batterij eruit en aan de lader leggen.

Helpt dat?
Gelukkig dat het geen anderen heeft getreft :) de lader geeft een groen lampje als ik die aan de batterij hang (heb de batterij sws de hele nacht lopen laden en toen was het lader lampje rood, er is dus wel geladen denk ik)

Batterij lijkt echter dus niet veel lading te hebben ofzo? Dat verklaart denk ik ook het rode lampje op de batterij zelf misschien... Deze is sinds ik de fiets heb altijd al rood terwijl de batterij gewoon altijd werkte.

• Vaevictis_
Nou mijn ace 1 is weer helemaal gemaakt, ik heb de rechter crank vervangen die was krom door een valpartij en meteen beide pedalen.

De aansluiting van de externe lamp was afgebroken en heb een nieuwe kabel met connectors gesoldeerd. Nieuwe higo M/F kabels besteld via ali express.

De fiets viel ook regelmatig uit onder het rijden. Dat is opgelost door de contactpunten van de accu met isopropyl alcohol en wattenstaafje schoon te maken.

Morgen nog de voorste tandwiel 90 graden draaien om slijtage van het tandwiel evenredig te laten plaatsvinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Vaevictis_ op 26-01-2026 13:55 ]

• Basekid
Nou, de batterij van mijn ace1 (uit 2021) is gewoon compleet dood (bevestigd door servicepartner). Ik zit nu in een discussie met Veloretti over de reparatie. Vind het nogal gek dat een fiets van 2500 euro en 750km gereden nu al het loodje legt.

• kadooosh
Basekid schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:46:
Nou, de batterij van mijn ace1 (uit 2021) is gewoon compleet dood (bevestigd door servicepartner). Ik zit nu in een discussie met Veloretti over de reparatie. Vind het nogal gek dat een fiets van 2500 euro en 750km gereden nu al het loodje legt.
Dat kan natuurlijk ook gebeuren met een fiets die 1km heeft gereden. Hangt ook af van hoe je met de accu omgaat.

• Basekid
Klopt, in dit geval heeft de fiets altijd in de schuur of overkapte/binnen fietsenstalling gestaan. Laden ging tot vorige maand zonder problemen.

• kadooosh
Basekid schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:28:
Klopt, in dit geval heeft de fiets altijd in de schuur of overkapte/binnen fietsenstalling gestaan. Laden ging tot vorige maand zonder problemen.
Probleem met deze fiets is dat ze zichzelf snel ontladen, als ie dan een tijdje stil staat en de accu is volledig leeg dan gaan ze stuk. Zeker als het daar nog koud is.
Ja bagger kwaliteit....

• Vaevictis_
Ok wilde gisteren het voorste tandwiel 90 graden draaien. Krijg ik 1 boutje niet los, aan de achterkant zit een soort van inkeping maar blijkt een speciaal tooltje voor te zijn om die los te krijgen. Ik ga wel langs de FM hopelijk heeft ie het en dan laat ik wel een nieuw tandwiel erop zetten. Wel meteen riem even goed schoongemaakt met afwassopje en tandenborstel.

Tandwiel had ik al gekocht. Na 15d km is het wel tijd denk ik. Riem nog steeds in goede staat.

• kadooosh
Vaevictis_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:59:
Ok wilde gisteren het voorste tandwiel 90 graden draaien. Krijg ik 1 boutje niet los, aan de achterkant zit een soort van inkeping maar blijkt een speciaal tooltje voor te zijn om die los te krijgen. Ik ga wel langs de FM hopelijk heeft ie het en dan laat ik wel een nieuw tandwiel erop zetten. Wel meteen riem even goed schoongemaakt met afwassopje en tandenborstel.

Tandwiel had ik al gekocht. Na 15d km is het wel tijd denk ik. Riem nog steeds in goede staat.
Bladbout sleutel heb je nodig. Paar euro.

• KlausMartin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:31
Guten Tag,
passt der Akku vom Ace 2 eigentlich in das Ace 1?
Vielen Dank

• KlausMartin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:31
Hallo,
Past de batterij van de Ace 2 in de Ace 1? Bedankt

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:04
KlausMartin schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:39:
Hallo,
Past de batterij van de Ace 2 in de Ace 1? Bedankt
Nee de batterij van de ace 2 is anders dan die van de ace 1

• Koekhapperrr
Ik ben op Android weer teruggegaan naar de oude (niet-beta) versie van de app. Die nog geen Google navigatie heeft. Hier kan ik eindelijk weer wel de locatie van de fiets zien, die ook op afstand wordt bijgewerkt.

Mijn vriendin heeft op iOS de 'nieuwe versie' al wel, zonder beta. Zij kan ook haar belgeluid aanpassen, wat niet eens in de Android beta kon.

Gaat de Android-versie nog een keer een update krijgen? Dit begint wel heel scheef te lopen zo.

• itsmeallright
  • Niet online
Koekhapperrr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 07:56:
Ik ben op Android weer teruggegaan naar de oude (niet-beta) versie van de app. Die nog geen Google navigatie heeft. Hier kan ik eindelijk weer wel de locatie van de fiets zien, die ook op afstand wordt bijgewerkt.

Mijn vriendin heeft op iOS de 'nieuwe versie' al wel, zonder beta. Zij kan ook haar belgeluid aanpassen, wat niet eens in de Android beta kon.

Gaat de Android-versie nog een keer een update krijgen? Dit begint wel heel scheef te lopen zo.
Weet je zo welke Android versie dat is ?
Ik heb al 55 dagen geen locatie update meer gehad...😥
Ik had nog versies 3.2.0 en 3.3.0 liggen maar daar kan ik niet mee inloggen...

[ Voor 5% gewijzigd door itsmeallright op 06-02-2026 22:46 ]

• Koekhapperrr
itsmeallright schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Weet je zo welke Android versie dat is ?
Ik heb al 55 dagen geen locatie update meer gehad...😥
Ik had nog versies 3.2.0 en 3.3.0 liggen maar daar kan ik niet mee inloggen...
3.4.4(.0). De beta was 4.x.x

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:20
Koekhapperrr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 07:56:
Vindt dat de beta 4.x ook tergend langzaam gaat in de ontwikkeling. Is er al een echte 4.0 versie dan?

• itsmeallright
  • Niet online
Ik heb wel 3.4.4 maar helaas geen locatie updates meer, geen idee waar dat aan ligt.
Ik gebruik de app eigenlijk alleen maar daar voor...

• Kammika
itsmeallright schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:51:
[...]

Ik heb wel 3.4.4 maar helaas geen locatie updates meer, geen idee waar dat aan ligt.
Ik gebruik de app eigenlijk alleen maar daar voor...
Ik gebruik wel 4.0 (op iOS via TestFlight) maar dat is we een batterydrainer. Houdt altijd de gps aan, ook als er geen route ingested staat.
Slaat nergens op. Ook al meerdere
Keren als feedback teruggegeven, maar doen ze niks mee

Het is geen ramp, want ik weet dat ik ‘m na gebruik altijd even zelf uit het geheugen moet gooien, maar wel slordig dit soort basisfouten. Lijkt alsof de app door iemand onderhouden wordt die de app/fiets zelf niet gebruikt…

• springfield89
Iemand een idee hoe ik de enviolo firmware downgrade? Mijn ivy reset nu constant naar 80rpm dus wil de vorige firmware er terug op zetten.

• drusloos
springfield89 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:54:
Iemand een idee hoe ik de enviolo firmware downgrade? Mijn ivy reset nu constant naar 80rpm dus wil de vorige firmware er terug op zetten.
Je kan veloretti mailen voor inloggegevens in de enviolo app. In dat account kan je dan een oudere versie terugzetten.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 16:15
Hi, mijn ace one heeft sinds kort een probleem met niet door schakelen naar laatste versnellingen. Een week geleden ging de enviolo als een malle schakelen. Bij nadere inspectie bleek de magneet los te zitten, dus waarschijnlijk was dat het euvel? Ik heb geen idee waar die precies moet zitten dus heb hem nu hier geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/88tx3p5

Maar nu het probleem.
Ik heb de accu er al een half uur uit gehaald
Veloretti app rpm op 50 gezet
Enviolo app calibratie gedaan met fiets op de kop. Hard trappen en zacht trappen.
Enviolio app de rpm op 50 gezet
Op het stuur de rpm op 50 gezet

Maar zodra ik boven de 20 km kom, schakelt de enviolio niet door en dit is behoorlijk irritant. Moet het enviolo kastje er even af en schoon gemaakt worden? wat is de truc hiervoor? Het rare is, als ik de calibratie doe tijdens fietsen voel ik wel dat hij in de zwaardere versnelling komt. Dus hij kan het wel?

[ Voor 21% gewijzigd door mannowlahn op 26-02-2026 10:51 ]

• Havezel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-03 09:28
Iemand ervaring met de Ace 2 Lite en de daadwerkelijke actieradius ervan? Zit sterk te twijfelen tussen Tenways CGO009 of de Ace 2 Lite. Kan nergens echt goede gebruikerservaringen lezen en als ze er zijn dan word er nooit echt gesproken over de daadwerkelijk range.

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-04 14:11
mannowlahn schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:16:
Hi, mijn ace one heeft sinds kort een probleem met niet door schakelen naar laatste versnellingen. Een week geleden ging de enviolo als een malle schakelen. Bij nadere inspectie bleek de magneet los te zitten, dus waarschijnlijk was dat het euvel? Ik heb geen idee waar die precies moet zitten dus heb hem nu hier geplaatst:

[Afbeelding]

Maar nu het probleem.
Ik heb de accu er al een half uur uit gehaald
Veloretti app rpm op 50 gezet
Enviolo app calibratie gedaan met fiets op de kop. Hard trappen en zacht trappen.
Enviolio app de rpm op 50 gezet
Op het stuur de rpm op 50 gezet

Maar zodra ik boven de 20 km kom, schakelt de enviolio niet door en dit is behoorlijk irritant. Moet het enviolo kastje er even af en schoon gemaakt worden? wat is de truc hiervoor? Het rare is, als ik de calibratie doe tijdens fietsen voel ik wel dat hij in de zwaardere versnelling komt. Dus hij kan het wel?
Je verwijzing naar de foto ? (imgur) is geen link. De tekst is zelfs niet met ctrl-c te knippen en plakken. En bij het handmatig overtikken, kreeg ik van imgur een foutmelding. Zo wordt het moeilijk je te helpen. EDIT : grappig, in de quote doet de pic het wel.

En op basis daarvan, lijkt het of je de magneet hebt bevestigd aan een spaak die te ver van de opnemer af zit. Maar dat kan ook vertekening zijn. De magneet moet zo dicht mogelijk langs de opnemer bewegen. kijk dat eens na ?

Verder, let wel, dit is alleen een (hoop beredeneerde) "hunch":
@Dancer heeft op dit forum al eens geschreven over de min/max overbrengingsverhouding ("versnellingen") van de Enviolo.
Kan bericht niet zo snel terugvinden, maar heb destijds zijn cijfers in spreadsheet gezet. Betreft interval 0,55-1,7.
Uitgaande van die cijfers, en data tandwielverhouding (50/24) en omtrek wiel (225cm), kun je met 50 rpm van de pedalen maximaal 23,9 km/u halen. Ik vermoed dus dat je tegen die grens van de Enviolo aanloopt.

Bij kalibreren tijdens het rijden, zal de Enviolo je dwingen tot snel/licht en traag/zwaar trappen. Maar denk dat je die 50 niet haalt.

Dus probeer je rpm wat hoger te zetten en kijk eens wat er gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door robert_oost op 28-02-2026 22:28 ]

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 16:15
robert_oost schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:21:
[...]

Je verwijzing naar de foto ? (imgur) is geen link. De tekst is zelfs niet met ctrl-c te knippen en plakken. En bij het handmatig overtikken, kreeg ik van imgur een foutmelding. Zo wordt het moeilijk je te helpen. EDIT : grappig, in de quote doet de pic het wel.

En op basis daarvan, lijkt het of je de magneet hebt bevestigd aan een spaak die te ver van de opnemer af zit. Maar dat kan ook vertekening zijn. De magneet moet zo dicht mogelijk langs de opnemer bewegen. kijk dat eens na ?

Verder, let wel, dit is alleen een (hoop beredeneerde) "hunch":
@Dancer heeft op dit forum al eens geschreven over de min/max overbrengingsverhouding ("versnellingen") van de Enviolo.
Kan bericht niet zo snel terugvinden, maar heb destijds zijn cijfers in spreadsheet gezet. Betreft interval 0,55-1,7.
Uitgaande van die cijfers, en data tandwielverhouding (50/24) en omtrek wiel (225cm), kun je met 50 rpm van de pedalen maximaal 23,9 km/u halen. Ik vermoed dus dat je tegen die grens van de Enviolo aanloopt.

Bij kalibreren tijdens het rijden, zal de Enviolo je dwingen tot snel/licht en traag/zwaar trappen. Maar denk dat je die 50 niet haalt.

Dus probeer je rpm wat hoger te zetten en kijk eens wat er gebeurt.
Nou is het wel vreemd dat het voorheen gewoon zonder issues werkte? Ik moet wel bekennen dat ik via de velorapido hem naar de 30 gebracht heb, dus kan dat punt niet uitsluiten. Ik zal eens de boel factory reset geven om te zien wat er gebeurt. Maar de rpm via velo app, enviolo app of via controller op stuur doen helemaal niks.

Maar ik blijf het raar vinden dat tijdens kalibreren ik wel bv op 25 km/uur kom met een zeer lage rpm. Maar aan het einde van de calibratie voel dat enviolo weer de versnelling hoger zet zodat k ik eindig met sneller trappen. Mechanisch is er naar mijn gevoel dus geen issue, het lijkt wel een software matig problem te zijn.

• Vaevictis_
Mogelijk is het al eens langsgekomen, maar hoe kan je het beste de zwarte lak van de fiets bijwerken? Heb mijn fiets uitgeleend en kreeg deze met schade terug :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTCUEq40VIiRJGgXcMbjAtQIgX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctIpHf7ZAIKVL8gc5AkRPT9m.jpg?f=fotoalbum_large

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:39:
Mogelijk is het al eens langsgekomen, maar hoe kan je het beste de zwarte lak van de fiets bijwerken? Heb mijn fiets uitgeleend en kreeg deze met schade terug :X

[Afbeelding]
Aii ! Dat is een lelijke beschadiging.

Hoe bijwerken hangt ervan af wat je wilt uitgeven of hoeveel moeite je erin wilt investeren.
Allereerst zulje de diepe krassen/putjes moeten glad schuren en/of opvullen. Dat kost "elbow grease" en relatief veel schuurpapier omdat het zachte aluminium heel snel het schuurpapier laat "vol-lopen". De echt diepe krassen en pujes kun je dan met auto-plamuur (2 component urethaan) opvullen en weer schuren tot alles mooi glad is. Prijs de Dremel !
Deze stappen zullen de plek die gelakt moet worden in eerste instantie groter maken.

Dan lakken/spuiten. Kan Veloretti je helpen met een exacte kleur-aanduiding (denk aan RAL-nummer o.i.d) ?
Een klein plekje zelf lakken met een spuitbus kan, maar dat blijf je zien. Het mooist is om het hele stuur te demonteren en in 1 keer helemaal te spuiten.
Zelfs met een spuitbus kun je dan een heel aardig resultaat krijgen. Zelfs als de lak van het hele stuur dan iets afwijkt van de rest van de fiets, zou dat voor mij minder storend zijn dan die ene opvallend afwijkende plek.

Meest ideaal voor mij zou zijn: zelf schuren en plamuren en daarna stuur in zijn geheel door een spuiter of autoschade bedrijf te laten doen.

Kan degene aan wie je de fiets hebt uitgeleend iets bijdragen ? Mogelijk claimen bij de persoonlijke WA-verzekering ?

• Vaevictis_
robert_oost schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:04:
[...]

Aii ! Dat is een lelijke beschadiging.

Hoe bijwerken hangt ervan af wat je wilt uitgeven of hoeveel moeite je erin wilt investeren.
Allereerst zulje de diepe krassen/putjes moeten glad schuren en/of opvullen. Dat kost "elbow grease" en relatief veel schuurpapier omdat het zachte aluminium heel snel het schuurpapier laat "vol-lopen". De echt diepe krassen en pujes kun je dan met auto-plamuur (2 component urethaan) opvullen en weer schuren tot alles mooi glad is. Prijs de Dremel !
Deze stappen zullen de plek die gelakt moet worden in eerste instantie groter maken.

Dan lakken/spuiten. Kan Veloretti je helpen met een exacte kleur-aanduiding (denk aan RAL-nummer o.i.d) ?
Een klein plekje zelf lakken met een spuitbus kan, maar dat blijf je zien. Het mooist is om het hele stuur te demonteren en in 1 keer helemaal te spuiten.
Zelfs met een spuitbus kun je dan een heel aardig resultaat krijgen. Zelfs als de lak van het hele stuur dan iets afwijkt van de rest van de fiets, zou dat voor mij minder storend zijn dan die ene opvallend afwijkende plek.

Meest ideaal voor mij zou zijn: zelf schuren en plamuren en daarna stuur in zijn geheel door een spuiter of autoschade bedrijf te laten doen.

Kan degene aan wie je de fiets hebt uitgeleend iets bijdragen ? Mogelijk claimen bij de persoonlijke WA-verzekering ?
Kan later ik probeer het eerst wel met zwarte matte metaalverf, doel is dat het optisch goed eruit ziet.

Laat het resultaat wel weten op het forum.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik deed het altijd met een zwarte benzine stift :+ Beetje aanbrengen en uitwrijven. Niet heel mooi, maar de schade valt veel minder op.

Het hele stuur zelf spuiten wordt vaak lelijk, tenzij je hier echt goed in bent. Je kan nog beter het stuur volledig vervangen dan. Al weet ik niet of Veloretti spare parts verkoopt?

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 23-03-2026 14:47 ]

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Basekid
Via mijn verzekeraar + "coulance" van veloretti heb ik een nieuwe batterij voor mn Ace 1 gekregen. Echter klikt deze niet goed vast... (hij werkt verder wel maar lijkt me niet optimaal zo). Heeft iemand dit al eens gehad en kunnen oplossen? Was er niet iets met een metalen lipje dat je moest afschroeven ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFrW77CQYZdqNqF3fcjawC_eXII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpzxM4vWpbabCoJYWF84ElYe.jpg?f=fotoalbum_large

• Kammika
Basekid schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:52:
Via mijn verzekeraar + "coulance" van veloretti heb ik een nieuwe batterij voor mn Ace 1 gekregen. Echter klikt deze niet goed vast... (hij werkt verder wel maar lijkt me niet optimaal zo). Heeft iemand dit al eens gehad en kunnen oplossen? Was er niet iets met een metalen lipje dat je moest afschroeven ofzo?

[Afbeelding]
zo'n probleem heb ik ook op mijn (toen nog nieuwe) ACE 2 gehad. Had te maken met een of ander schroefje wat ze wel/niet vaster konden draaien en heeft dat servicepunt toen gedaan.

Ik weet niet of een ACE1 ditzelfde schroefje heeft. en waar dat schroefje precies zit. MAar een servicepunt zou dat moetn weten

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:42
Remar65 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb zojuist de nieuwe accu van mijn vriendin iets moeten aanpassen. Daarna klikt deze gewoon vast.

Achter of voor (afhankelijk hoe je de accu vasthoudt) het oranje haakje op de batterij zit een beugeltje met twee kleine schroefjes vast. Als je dat losmaakt en je buigt het als het ware iets uiteen en schroeft het daarna weer vast (van het oranje haakje afduwend) dan klikt ie er zo in. De schroefgaatjes in het beugeltje zouden eigenlijk sleufjes moeten zijn, dan kon je het wat makkelijk verstellen.
Post van @Remar65

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 19:29
xylone schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:26:
Goedemorgen!

Aangezien ik maar 1.73 (man) ben, moet ik voor de Ivy gaan. Heb een test rit gedaan op de Ace, maar dat is net niet comfortabel.
Ik zou graag echte foto's zien van de verschillende kleuren van de Ivy.
Die kleuren op de site zijn volgens mij niet echt representatief. (Afgaande op de foto van de green moss hierboven die toch echt ander lijkt dat op de site.)
Ik ben vooral benieuwd of iemand al de pebble grey heeft en hier een fotootje van kan plaatsen.
Tuurlijk, de mat black is altijd goed, maar die kiest bijna iedereen al, dus ik dacht, wellicht is de pebble grey wel wat.
Hoor/zie graag jullie reactie(s).
Beste mede Veloretti Ivy eigenaar,

Wellicht een oude post,maar hoop dat iemand mij wil adviseren..
Ik kan nu dezelfde Ivy kopen met vervangen motor naaf en accu garantie tot 2027 voor €1300.

Is dit een verstandige keuze voor dagelijks gebruik 10 km naar werk?

Alvast bedankt!

• Paperbag24
Beste mede Veloretti eigenaren,

Ik ben dit weekend de trotse eigenaar van een veloretti yvi 1 in moss green.

Nu wilde ik een extra lamp monteren op het bagagerekje.

Ik zie een gaatje zitten net boven de accu,nu schijnt hier een kabeltje te zitten welke je eruit kunt halen om de lamp aan te sluiten klopt dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_3_BpmsNS8IvFdj6Z8FhBYiZTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzvWcVCvP3mrDRoXbH4Dbj26.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4obhBSeggYUQp28aGflRQYpd_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoKUUoZlwBW5ToljFDuCr5SG.jpg?f=fotoalbum_large

• Vaevictis_
Paperbag24 schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:34:
Beste mede Veloretti eigenaren,

Ik ben dit weekend de trotse eigenaar van een veloretti yvi 1 in moss green.

Nu wilde ik een extra lamp monteren op het bagagerekje.

Ik zie een gaatje zitten net boven de accu,nu schijnt hier een kabeltje te zitten welke je eruit kunt halen om de lamp aan te sluiten klopt dit?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja dat klopt, het is een connector met rode plug. Heb zelf geen bagagerek maar de aansluitingen zijn hetzelfde.

• Paperbag24
Vaevictis_ schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:47:
[...]

Ja dat klopt, het is een connector met rode plug. Heb zelf geen bagagerek maar de aansluitingen zijn hetzelfde.
Bedankt,ga ik vanmiddag gelijk mee aan de slag.

• drusloos
De beta updates zijn weer opgepakt door veloretti, maar ik word er een beetje moedeloos van dat ze de basis maar niet op orde krijgen. Op de achtergrond vreet de app accu door continu de locatie te gebruiken. Bij aanschaf van de fiets in 2023 was de app eigenlijk gewoon prima. En sinds half 2024 krijgen ze het maar niet voor elkaar. Beetje om moedeloos van te worden

• phawieze
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 13:58
Ik gebruik de app geeneens. Maar ook het scherm op de fiets vind ik totaal nutteloos. Dat moet toch veel beter kunnen?

Is het niet mogelijk om zelf iets te knutselen? Moet toch mogelijk zijn?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:03
phawieze schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:56:
Ik gebruik de app geeneens. Maar ook het scherm op de fiets vind ik totaal nutteloos. Dat moet toch veel beter kunnen?

App is waardeloos vind ik.

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-05 14:55
Mijn Ace 1 schakelt niet meer door. Hij staat als het ware in de 1e versnelling en trapt heel licht, maar bij harder trappen of meer kracht zetten schakelt de fiets niet meer door en blijft hij in laagste versnelling staan.

Ik heb de laatst Enviolo update op mijn telefoon, kalibratie opnieuw gedaan. Gekke is dat tijdens de kalibratie de fiets wel schakelt. Heb ook de kabel eruit gehaald en weer teruggedaan, accu eruit gehaald. Niets helpt. Weet iemand wat dit kan zijn?

• Dancer
bonami2020 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:41:
Mijn Ace 1 schakelt niet meer door. Hij staat als het ware in de 1e versnelling en trapt heel licht, maar bij harder trappen of meer kracht zetten schakelt de fiets niet meer door en blijft hij in laagste versnelling staan.

Ik heb de laatst Enviolo update op mijn telefoon, kalibratie opnieuw gedaan. Gekke is dat tijdens de kalibratie de fiets wel schakelt. Heb ook de kabel eruit gehaald en weer teruggedaan, accu eruit gehaald. Niets helpt. Weet iemand wat dit kan zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36NH3MPeZCOlE7RKGI1It_Kt5g8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRtGDMsxIT4Vo96lGeTyAwlO.jpg?f=fotoalbum_large
Zitten de magneetringen nog goed?
Unplug en plug het stekkertje van de enviolo eens terug in met de fiets ingeschakeld.

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:03
Inmiddels de Ace 2 iets meer dan 2 jaar in bezit. Hoop gedoe mee gehad en tot nu toe ruim 2.000 km mee gefietst.

Nadat ik een tijdlang een opdrachtgever had waar ik met de auto heen moest, nu weer 1 dichter bij huis. En ik kan weer gewoon fietsen. De afstand, enkele reis is 1,8 km. Totaal per dag dus 3,6km. Mij valt op dat deze twee korte ritjes, waarmee ik dus 1 keer wind mee en 1 keer tegen heb, in totaal 8% van mijn accu kosten (op stand 3). Dat zou betekenen een totale capaciteit van 45 km. Dit was in het begin toch echt rond de 85 km. Ik ben benieuwd of dit gebruikelijk is of dat ik, voor de zoveelste keer, contact met Veloretti moet opnemen?

This train carries saints and sinners

• Kammika
sjors123 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:58:
Inmiddels de Ace 2 iets meer dan 2 jaar in bezit. Hoop gedoe mee gehad en tot nu toe ruim 2.000 km mee gefietst.

Nadat ik een tijdlang een opdrachtgever had waar ik met de auto heen moest, nu weer 1 dichter bij huis. En ik kan weer gewoon fietsen. De afstand, enkele reis is 1,8 km. Totaal per dag dus 3,6km. Mij valt op dat deze twee korte ritjes, waarmee ik dus 1 keer wind mee en 1 keer tegen heb, in totaal 8% van mijn accu kosten (op stand 3). Dat zou betekenen een totale capaciteit van 45 km. Dit was in het begin toch echt rond de 85 km. Ik ben benieuwd of dit gebruikelijk is of dat ik, voor de zoveelste keer, contact met Veloretti moet opnemen?
Die radius is bij mij nooit top geweest. Had altijd een VM, die deed met 2 vingers in een neusgat ruim 60km. Ik zit meestal bij een km of 40 al onder die 20% waardoor de motor al inhoudt en je er niets meer aan hebt.

Gelukkig maak ik meestal geen lange afstanden en heb er dus niet zo'n last van, maar dit valt me wel echt tegen op deze fiets..

Komt ook omdat die flink zwaarder loopt dan een VM. Als de stroom op is, trapt die veel zwaarder dan een gewone fiets. Heb het vermoeden dat die Enviolo 'm aardig continu afremt. Die VM fiets gewoon als een normale fiets als die geen stroom meer heeft, dus heeft imo ook veel minder stroom nodig om dezelfde snelheid/afstand te maken

• robert_oost
sjors123 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:58:

Heb zelf Ace 1. november 2021, ongeveer 6500 km. Weet niet of verschil akku capaciteit Ace1/2.

Maar vandaag stuk van bijna precies 5 km (4.9) heen en terug gereden. Mooi, vrijwel vlak fietspad, geen stop/start acceleratie, geen heuvels/helling.

Begon met 99%. Bij einde route: 88%. Is 11%/9.8km = 1.122 %/km.

Dus nogal een verschil. Mischien belangrijk: ik meet steeds met een relatief hoge lading. Weet niet of de prestatie ernstig vermindert bij lagere lading.

En ja, de Enviolo is lang niet zo efficient als bv een derailleur of andere mechanische versnelling. Als genoeg "prik" in batterij, weegt eea voor mij op tegen dat nadeel. maar ja, het "vreet" een procent of 10 meen ik.

[ Voor 8% gewijzigd door robert_oost op 23-04-2026 13:55 ]

• kadooosh
robert_oost schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:52:
[...]

Heb zelf Ace 1. november 2021, ongeveer 6500 km. Weet niet of verschil akku capaciteit Ace1/2.

Maar vandaag stuk van bijna precies 5 km (4.9) heen en terug gereden. Mooi, vrijwel vlak fietspad, geen stop/start acceleratie, geen heuvels/helling.

Dus nogal een verschil. Mischien belangrijk: ik meet steeds met een relatief hoge lading. Weet niet of de prestatie ernstig vermindert bij lagere lading.

En ja, de Enviolo is lang niet zo efficient als bv een derailleur of andere mechanische versnelling. Als genoeg "prik" in batterij, weegt eea voor mij op tegen dat nadeel. maar ja, het "vreet" een procent of 10 meen ik.
Ja enviolo is verre van efficiënt, als je perse een veloretti wilt en meer bereik wilt neem dat de lite (tenzij je in heuvelachtig gebied woont :p). Die fietst een stuk lichter en heeft dezelfde accu dus meer bereik.

Ik vind die sowieso fijner fietsen.

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YlesL_VprzMqyca0bwbCEQVIr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVByvlE1DjIu7s2FvkajvlNi.jpg?f=fotoalbum_largeVandaag het grote tandwiel vervangen na ong 12d km. Met dat tooltje voor de inbus boutjes ging het vrij snel.

Was dus wel nodig. Merk dat fietsen nu weer lekker soepel gaat zonder gekraak. Meteen riem en pedalen schoongemaakt.

Heb meteen een offerte voor nieuwe riem en achtertandwiel aangevraagd. Of heeft iemand de juiste links bij de hand?

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
robert_oost schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:52:
[...]

Ik fiets naar werk (15km enkele rit) = 30 km in totaal. Op standje 3 en ga dan 29km/h. En kom dan altijd ergens tussen 50-60% weer thuis dus totaal zou je wel echt 60 km moeten halen. Zeker als je niet harder gaat dan 25. Ik ben daar prima tevreden mee. Doe wel zuinig met de accu, altijd rond 50% wegzetten en pas naar 100% de avond voordat ik naar werk ga.

• Kammika
Patox schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:37:
[...]

Ik fiets naar werk (15km enkele rit) = 30 km in totaal. Op standje 3 en ga dan 29km/h. En kom dan altijd ergens tussen 50-60% weer thuis dus totaal zou je wel echt 60 km moeten halen. Zeker als je niet harder gaat dan 25. Ik ben daar prima tevreden mee. Doe wel zuinig met de accu, altijd rond 50% wegzetten en pas naar 100% de avond voordat ik naar werk ga.
Nou niet want bij 20% wordt het vermogen al teruggerekend. Bovendien valt me op dat die laatste procenten altijd veel harder gaan. Dus als je op 50% staat heb je ruim minder dan de helft is mijn ervaring

Moet wel zeggen dat die van mij op 30kph begrensd is ipv de normale 25. Dus dat zal bij mij ook iets met de range doen. Maar mijn oude vanmoof met kleinere accu en die op 32kph begrenst is haalt wel vrij makkelijk die 60km

De Veloretti verbruikt dus wel veel…

• kjhrs
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-05 22:47
kadooosh schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:27:
[...]

Ja enviolo is verre van efficiënt, als je perse een veloretti wilt en meer bereik wilt neem dat de lite (tenzij je in heuvelachtig gebied woont :p). Die fietst een stuk lichter en heeft dezelfde accu dus meer bereik.

Ik vind die sowieso fijner fietsen.
Dezelfde accu ja, maar geen versnellingen en op.dat punt dus minder efficient dan de Pro.

• kadooosh
kjhrs schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:28:
[...]

Dezelfde accu ja, maar geen versnellingen en op.dat punt dus minder efficient dan de Pro.
De enviolo versnellingen zijn heel inefficiënt.
https://www.cyclingabout....-testing-gearbox-systems/
Die is nog inefficiënter dan de Nexus 8.

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:06
kadooosh schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Dit is de juiste link denk ik:
https://www.cyclingabout....nternal-gear-bicycle-hub/

• Rio
  • Laatst online: 10:18

Rio

Ik heb al een boek

• Vaevictis_
Dancer schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Zelf nog niet vervangen, maar ik ben 99% zeker dat het deze is:
https://nl.gatescarbondri...-sprockets/50t-5-bolt-cdx
[Afbeelding]
@Dancer weet jij welke tandwiel achter nodig is? De ace 1. Heb veloretti gebeld maar die moesten het laten uitzoeken.

• Dancer
Vaevictis_ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:23:
[...]

@Dancer weet jij welke tandwiel achter nodig is? De ace 1. Heb veloretti gebeld maar die moesten het laten uitzoeken.
https://www.bol.com/be/nl...3JOi5cEAQYBCABEgLIQvD_BwE

• kjhrs
kadooosh schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Ja, dat is bekend. Het punt was echter de inefficientie van een aandrijving zonder versnellingen.

• NSURLSession
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40
@drusloos
phawieze schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:56:

Het was nog best wat werk, maar ik heb een betere Veloretti app gemaakt die wél werkt. Voor nu nog alleen op iOS. Download VeloAppie:
https://apps.apple.com/nl/app/veloappie/id6764129256

Naast de standaardfunctionaliteit kan je ook je bel-geluid wijzigen (zat vroeger ook in de officiële app), zit er een klok-modus in die de tijd op het fietsscherm toont én kan je je verlichting automatisch laten aangaan wanneer het donker wordt buiten. Daarnaast zit er een betere navigatie in, maar die wordt nog verder verbeterd.

Afbeeldingslocatie: https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/PurpleSource221/v4/54/0e/89/540e890a-bb96-ce2e-77cb-cef36e6f9588/01-bedien-je-fiets.png/460x998bb.webp Afbeeldingslocatie: https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/PurpleSource211/v4/c6/cc/5d/c6cc5ddc-9a3f-754a-99e9-88284fc26506/02-pas-je-rit-aan.png/460x998bb.webp

• Kammika
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:52:
@drusloos

[...]

Het was nog best wat werk, maar ik heb een betere Veloretti app gemaakt die wél werkt. Voor nu nog alleen op iOS. Download VeloAppie:

Naast de standaardfunctionaliteit kan je ook je bel-geluid wijzigen (zat vroeger ook in de officiële app), zit er een klok-modus in die de tijd op het fietsscherm toont én kan je je verlichting automatisch laten aangaan wanneer het donker wordt buiten. Daarnaast zit er een betere navigatie in, maar die wordt nog verder verbeterd.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ziet er goed uit! Maar vind wel ingewikkeld
Om 6 eur uit gegeven als ik niet eerst kan proberen. Kun je niet ook een trial versie maken oid?

• NSURLSession
Kammika schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:52:
[...]

Ziet er goed uit! Maar vind wel ingewikkeld
Om 6 eur uit gegeven als ik niet eerst kan proberen. Kun je niet ook een trial versie maken oid?
Ik begrijp het. Apple staat het helaas niet toe om een trial te maken. Dat kan alleen voor abonnementen en ik wil de bijdrage juist eenmalig houden.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Ik begrijp het. Apple staat het helaas niet toe om een trial te maken. Dat kan alleen voor abonnementen en ik wil de bijdrage juist eenmalig houden.
Plannen voor Android misschien?

En - lijkt me niet - zou jij wellicht ook de display of de fiets kunnen aanpassen nu je dit hebt? I.m.h.o: wat moet je met weerinformatie als je fietst...Als het regent dan merk je dat wel. Ik zou liever een klokje zien (ik zie dat dat al een optie is...), en een triptimer. En een véél beter leesbare batterijindicator aangezien de 20% grens nogal belangrijk is.

(En betere navigatieaanduidingen)

Zo'n gemiste kans van Veloretti die app.

• NSURLSession
Stefke schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:42:
[...]

Plannen voor Android misschien?

En - lijkt me niet - zou jij wellicht ook de display of de fiets kunnen aanpassen nu je dit hebt? I.m.h.o: wat moet je met weerinformatie als je fietst...Als het regent dan merk je dat wel. Ik zou liever een klokje zien (ik zie dat dat al een optie is...), en een triptimer. En een véél beter leesbare batterijindicator aangezien de 20% grens nogal belangrijk is.

(En betere navigatieaanduidingen)

Zo'n gemiste kans van Veloretti die app.
Die vraag krijg ik veel (ik heb mijn app ook in de Facebook groep gedeeld) en zodra ik helemaal tevreden ben met de iOS app, ga ik naar Android kijken. Ik heb zelf geen Android telefoon dus moet even kijken hoe ik dat ga doen.

Op dit moment is het inderdaad mogelijk om de klok te tonen. Hiervoor ‘misbruik’ ik het locatieveld van het display (je weet tenslotte zelf ook wel waar je bent). Een tripweergave is ook een goed idee!

Als ik het display anders wil indelen, moet ik de firmware wijzigen. Ik denk dat me dat wel lukt, maar het is wel lastig. Als er iets misgaat, zou je de fiets kunnen ‘bricken’. Op dit moment doe ik in de app niets wat de fiets stuk kan maken.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
NSURLSession schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:11:
[...]

Die vraag krijg ik veel (ik heb mijn app ook in de Facebook groep gedeeld) en zodra ik helemaal tevreden ben met de iOS app, ga ik naar Android kijken. Ik heb zelf geen Android telefoon dus moet even kijken hoe ik dat ga doen.

Op dit moment is het inderdaad mogelijk om de klok te tonen. Hiervoor ‘misbruik’ ik het locatieveld van het display (je weet tenslotte zelf ook wel waar je bent). Een tripweergave is ook een goed idee!

Als ik het display anders wil indelen, moet ik de firmware wijzigen. Ik denk dat me dat wel lukt, maar het is wel lastig. Als er iets misgaat, zou je de fiets kunnen ‘bricken’. Op dit moment doe ik in de app niets wat de fiets stuk kan maken.
Check, vroeg me alleen af of je er bij zou kunnen of dat het misschien ergens in de fiets verstopt zou zitten achter een muur.
Welk locatieveld bedoel je?

NB: de gemiddelde snelheid vind ik ook maar zo'n nutteloze indicatie, omdat het maar over de laatste 10-30 sec gaat? Het geeft eigenlijk hetzelfde weer als de actuele snelheid alleen met een vertraging. Zou liever het tripgemiddelde zien (naast de triptijd)

• NSURLSession
Stefke schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:40:
[...]

Check, vroeg me alleen af of je er bij zou kunnen of dat het misschien ergens in de fiets verstopt zou zitten achter een muur.
Welk locatieveld bedoel je?

NB: de gemiddelde snelheid vind ik ook maar zo'n nutteloze indicatie, omdat het maar over de laatste 10-30 sec gaat? Het geeft eigenlijk hetzelfde weer als de actuele snelheid alleen met een vertraging. Zou liever het tripgemiddelde zien (naast de triptijd)
Wat ik vanuit de app kan wijzigen op het display:
- Weer-symbool
- Neerslagverwachting
- Temperatuur
- Huidige locatie

Met locatieveld bedoelde ik het gedeelte van het display waar normaal je huidige locatie staat (naast het weer, op een Ace Two of Ivy Two). Door de klok als locatie te sturen, kan ik de tijd op het scherm krijgen. Als ik het scherm anders wil indelen moet ik de firmware wijzigen.

De actuele snelheid en gemiddelde snelheid leest de fiets rechtstreeks uit de motor. Vanuit de app kan ik die dus niet wijzigen. Wél kan ik de waardes via het display opvragen. Ik zou bijvoorbeeld de actuele snelheid kunnen uitlezen, daar een trip-gemiddelde van berekenen, en die dan vervolgens als 'locatie' tonen op je scherm.

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-05 14:55
Dancer schreef op woensdag 22 april 2026 @ 06:52:
[...]

[Afbeelding]
Zitten de magneetringen nog goed?
Unplug en plug het stekkertje van de enviolo eens terug in met de fiets ingeschakeld.
Ja had ik gedaan. Inmiddels staat ie al 3 weken bij Veloo. De enviolo automaat is inmiddels alhelemaal vervangen. Maar nu werkt ie blijkbaar alleen met een nieuwe accu. Mijn bestaande accu geeft problemen. Best gek want die deed het goed. Probleem ligt nu bij veloretti

Overigens top partij Veloo. Fair en eerlijk.(tot nu toe dan 😄)

• phawieze
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 13:58
Klinkt goed met die app ontwikkelingen! Dat is exact wat ik bedoelde. Hopelijk vind je een manier om ook het display op de fiets aan te passen. En natuurlijk de android app. Ik ben niet technisch, maar als ik kan helpen denk ik graag mee.

Vind het gewoon knap dat ze een display hebben weten verzinnen waar je bijna 0.0 aan hebt.
  • Gemiddelde snelheid werkt.
  • Batterij indicatie is voor mij het belangrijkst maar totaal niet te lezen.
  • Het weer.... ik kijk wel naar boven.
  • Navigatie.. hoe vaak kom je met deze fietsen op onbekend terrein?
  • En dat dan in drie verschillende varianten..
Batterij en tijd zou prominent moeten zijn wat mij betreft. Voor de rest huidige snelheid, gemiddelde snelheid en wat algemene statistieken.

Nice to have zouden dingen zijn als hoe vaak een bepaalde route. Aantal trips, gemiddelde per trip. Dat zou al meer waarde hebben dan het (huidge) weer. Mss een indicator wanneer er regen verwacht zou nog kunnen.

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Hier een ACE I van eind 2022 met bijna 5.000 km. Het laatste jaar begint het gerammel in de voorvork toch wel vervelend te worden, dus ik wil de balhoofdlagers maar eens gaan smeren. Ik begrijp: 2 inbusboutjes wat losdraaien, dan de lange bout los en je kunt het stuur uitnemen. Dan de voorvork naar onder laten zakken en de lagers schoonmaken en invetten.

Maar wat ik me afvraag: moet je de remleiding losmaken als je de vork er onderuit wil halen? Als het moet dan moet het, maar Ik kijk wat op tegen het ontluchten.Is er een manier om die voorvork los te krijgen zonder de remleiding los te maken?

NB. Bij mij is het gerammel er niet altijd, maar als het er is, is het meer een getinkel alsof er tegen een glas getikt wordt dan metaal op metaal geluid. Klinkt dat bekend? Dank voor het delen van jullie kennis.

• kjhrs
ger356 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:50:
Hier een ACE I van eind 2022 met bijna 5.000 km. Het laatste jaar begint het gerammel in de voorvork toch wel vervelend te worden, dus ik wil de balhoofdlagers maar eens gaan smeren. Ik begrijp: 2 inbusboutjes wat losdraaien, dan de lange bout los en je kunt het stuur uitnemen. Dan de voorvork naar onder laten zakken en de lagers schoonmaken en invetten.

Maar wat ik me afvraag: moet je de remleiding losmaken als je de vork er onderuit wil halen? Als het moet dan moet het, maar Ik kijk wat op tegen het ontluchten.Is er een manier om die voorvork los te krijgen zonder de remleiding los te maken?

NB. Bij mij is het gerammel er niet altijd, maar als het er is, is het meer een getinkel alsof er tegen een glas getikt wordt dan metaal op metaal geluid. Klinkt dat bekend? Dank voor het delen van jullie kennis.
Je kunt de remgreep van het stuur afhalen, dan hoeft er geen leiding los.

De balhoofdlagers zijn volledig afgedicht. Het is niet onmogelijk om deze te reinigen en te smeren, maar vervangen is aan te raden als ze na demontage ruw draaien. Mijn ervaring is dat de lagers er vaak al in delen uitkomen en dat de buitenring van het lager behoorlijk vast kan zitten in het frame.

• ger356
  • Nu online
kjhrs schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 07:47:
[...]

Je kunt de remgreep van het stuur afhalen, dan hoeft er geen leiding los.
Dank. Ik voel me een beetje blond want dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. Intussen ook een uitgebreide video van Roel Peerenboom waarin hij dat ook doet. Kijken of ik dit weekend tijd kan vinden.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:34
Keep us posted! Ik heb er ook last van, ook na ongeveer 5000km. Benieuwd of het lukt.

• Dancer
ger356 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 18:09:
[...]

Dank. Ik voel me een beetje blond want dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. Intussen ook een uitgebreide video van Roel Peerenboom waarin hij dat ook doet. Kijken of ik dit weekend tijd kan vinden.
Let ook op de positie van de centreerringen. Bij mij waren die 180° gedraaid.

• ger356
  • Nu online
Dancer schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 06:33:
[...]

Let ook op de positie van de centreerringen. Bij mij waren die 180° gedraaid.
Bedoel je dat ze ondersteboven gemonteerd waren, dus met de conische kant naar buiten? Dan is er iets goed mis gegaan in het verleden.

• Dancer
ger356 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Bedoel je dat ze ondersteboven gemonteerd waren, dus met de conische kant naar buiten? Dan is er iets goed mis gegaan in het verleden.
Ja, ondersteboven.

• ger356
  • Nu online
ger356 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:50:
[...]
Het ging een beetje anders dan gedacht, want ik heb alleen de twee klemboutjes en de centrale bout losgemaakt en het stuur wat naar boven geschoven. De centreerring lag los en die heb ik schoongemaakt en voor de vorm heb ik wat WD40 op het lager gespoten. Toen het geheel netjes afgesteld en vastgezet en presto: geen gerinkel en getwinkel meer.

Conclusie die geluiden kwamen dus van het balhoofd (wat een raar woord eigenlijk) en waarschijnlijk zat de centrale bout gewoon niet vast genoeg.

NB. Als ik het stuur ooit eens helemaal wil verwijderen, moet je dan die centrale bout er helemaal uitdraaien? Nu had ik hem alleen losgedraaid en ik kon het stuur een heel eind naar boven schuiven, maar niet eraf.

• Dancer
Ja, die moet er helemaal uit.

• Kammika
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Hoi,

Om je aan te moedigen heb ik de app aangeschaft en je gelijk maar 5 sterren in de store gegeven. Het ziet er goed uit!

Er zit nog wel 1 nasty bug in: Als de verbinding om wat voor reden dan ook verbreekt komt die bij mij niet opnieuw tot stand. De app zegt dan dat die wel verbonden is, maar volgens de fiets is die disconnected

Als ik de app dan verbinding verbreek en opnieuw maak zegt de app wederom dat die verbonden is, maar de fiets blijft disconnected aangeven. Pas als ik de app op de iPhone uit het geheugen gooi en opnieuw opstart lukt het me pas om opnieuw een verbinding te maken. Ik moet dan wel eerst op zoek fiets klikken. Hij vind ‘m dus niet vanzelf

Ook als ik de dag erop opnieuw gaf fietsen, moet ik altijd eerst de app uit het geheugen gooien en de de fiets opnieuw vanuit de app zoeken.

Zou mooi zijn als je dit kunt fixen. Laat maar weten als ik wat kan/moet testen

• NSURLSession
Kammika schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:28:
[...]

Hoi,

Om je aan te moedigen heb ik de app aangeschaft en je gelijk maar 5 sterren in de store gegeven. Het ziet er goed uit!

Er zit nog wel 1 nasty bug in: Als de verbinding om wat voor reden dan ook verbreekt komt die bij mij niet opnieuw tot stand. De app zegt dan dat die wel verbonden is, maar volgens de fiets is die disconnected

Als ik de app dan verbinding verbreek en opnieuw maak zegt de app wederom dat die verbonden is, maar de fiets blijft disconnected aangeven. Pas als ik de app op de iPhone uit het geheugen gooi en opnieuw opstart lukt het me pas om opnieuw een verbinding te maken. Ik moet dan wel eerst op zoek fiets klikken. Hij vind ‘m dus niet vanzelf

Ook als ik de dag erop opnieuw gaf fietsen, moet ik altijd eerst de app uit het geheugen gooien en de de fiets opnieuw vanuit de app zoeken.

Zou mooi zijn als je dit kunt fixen. Laat maar weten als ik wat kan/moet testen
Leuk om te horen, dank je wel! En die bug is nieuw voor me, dus ik ben blij dat je het meldt. Kun je het probleem reproduceren toevallig? Indien mogelijk kun je daarna op de Feedback-knop in de app drukken, dan kan ik in de logs kijken wat er misgaat. Het lijkt me geen issue dat ik niet kan oplossen. Vermeld ook even het model van de fiets (Ivy/Ace One/Two Lite/Pro).

Als je contact opneemt via die knop, kan ik je ook toegang geven tot de beta eventueel.

Nogmaals dank! :)

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:44
De geintegreerde voorlamp in het frame van mijn Veloretti Ace 2 knippert sinds gisteren als ik met het stuur draai. Ik vermoed iets simpels als een los stekkertje. Heb geen idee of dit iets is dat ik redelijk simpel kan fixen en kon online ook niks hierover vinden. Heeft een van jullie dit wel eens gehad en hoe heb je dit opgelost? Naar een servicepunt kan natuurlijk altijd nog, maar als het eenvoudig zelf te doen is los ik het net zo graag zelf op.

• drusloos
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:52:
@drusloos

[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb de app aangeschaft, wat een verademing om een klok te hebben. Begrijp niet waarom Veloretti dit zelf niet kan.

Net als Kammika schreef merk ik dat hij soms niet automatisch verbind, maar ik kan vooralsnog niet goed duiden waar dit aan ligt. Als ik de app actief sluit dan verbind hij soms wel automatisch, en soms niet. Wat helpt is de app opnieuw openen, en evt nogmaals sluiten en openen.

Wat ik me nog afvraag is in hoeverre de locatie wordt gebruikt (op de achtergrond). Mijn iPhone batterij liep snel leeg, en sinds ik de locatie toegang heb beperkt voor de app is dit voorbij. Gekke is dat in het batterijoverzicht de app niet getoond werd als slurper. (overigens de reden dat ik de standaard Veloretti app niet gebruik, die slurpt op de achtergrond je batterij leeg door continu op de achtergrond de locatie te blijven opvragen, wordt niks met de feedback gedaan daarbij helaas). En mij viel op dat ik de startvermeenigvuldiger niet kan aanpassen in de app.

Verder echt super wat je hebt gemaakt! Erg blij met de klok :)

• Vaevictis_
drusloos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:18:
[...]

Ik heb de app aangeschaft, wat een verademing om een klok te hebben. Begrijp niet waarom Veloretti dit zelf niet kan.

Net als Kammika schreef merk ik dat hij soms niet automatisch verbind, maar ik kan vooralsnog niet goed duiden waar dit aan ligt. Als ik de app actief sluit dan verbind hij soms wel automatisch, en soms niet. Wat helpt is de app opnieuw openen, en evt nogmaals sluiten en openen.

Wat ik me nog afvraag is in hoeverre de locatie wordt gebruikt (op de achtergrond). Mijn iPhone batterij liep snel leeg, en sinds ik de locatie toegang heb beperkt voor de app is dit voorbij. Gekke is dat in het batterijoverzicht de app niet getoond werd als slurper. (overigens de reden dat ik de standaard Veloretti app niet gebruik, die slurpt op de achtergrond je batterij leeg door continu op de achtergrond de locatie te blijven opvragen, wordt niks met de feedback gedaan daarbij helaas). En mij viel op dat ik de startvermeenigvuldiger niet kan aanpassen in de app.

Verder echt super wat je hebt gemaakt! Erg blij met de klok :)
Ik zie een patroon, alle fabrikanten die opeens smart producten gaan leveren doen een app "erbij" zonder dat ze weten hoe dat moet.

Dus je merkt dat ze geen kaas hebben gegeten hoe je app moet maken of onderhouden. Dan krijg je dus brakke software. Omdat ze niet bekend zijn met het onderhouden van software krijg je dus ook dat ze geen verbeteringen doorvoeren.

Ik zie dit met fietsen, elektrische auto's en andere IoT apparaten. Vooral Chinees is echt heel slecht.

Als ze slim waren geweest hadden ze het uitbesteed aan een partij die ervaring heeft met het bouwen van apps, user experience.

Is slechts mijn observatie.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.