Ervaringen met Veloretti Electric

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 15:41
Iemand enig idee? Gaat om een ACE 1 met 7000 km en buiten de garantie.
Geen enkele ervaring met deze storing, maar is de enviolo misschien nat geworden aan de binnenkant?
Misschien is het het waard om de electronica achterin te bekijken op eventuele waterschade of een geplofte condensator. Ik heb overigens nergens een disassembly guide voor de enviolo gevonden ;(

Heb wel een diagnostics guide gevonden, maar of je daar veel aan hebt, betwijfel ik als de bluetooth verbinding niet eens tot stand komt.
https://content.specializ...OLO-DIAGNOSTICS-GUIDE.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 18:07
finch666 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:40:
[...]

Geen enkele ervaring met deze storing, maar is de enviolo misschien nat geworden aan de binnenkant?
Misschien is het het waard om de electronica achterin te bekijken op eventuele waterschade of een geplofte condensator. Ik heb overigens nergens een disassembly guide voor de enviolo gevonden ;(

Heb wel een diagnostics guide gevonden, maar of je daar veel aan hebt, betwijfel ik als de bluetooth verbinding niet eens tot stand komt.
Hier is een enviolo disassembly Guido ;)
YouTube: Nuvinci / Enviolo CVT Hub Disassembled / Teardown / Destructive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:48
Denk dat ze het over de automatiq hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:01
kadooosh schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:59:
[...]

Denk dat ze het over de automatiq hebben.
Er is geen verschil qua naaf tussen automaat of handbediend...
Mooi filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Simple mind schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:13:
[...]

Er is geen verschil qua naaf tussen automaat of handbediend...
Mooi filmpje!
Oke ga jij de naaf open halen om de automatiq te maken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:01
kadooosh schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:17:
[...]

Oke ga jij de naaf open halen om de automatiq te maken... :D
Het automatische gedeelte zit gewoon aan de buitenkant op de naaf bevestigd. Kun je zo een manuele versie van maken of omgekeerd. Nogmaals: de naaf zelf is exact gelijk en kun je openen met idd een slijptol of zaag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 20:08
Het is al hiervoor benoemd, maar de nieuwe app (testflight) is een hele vooruitgang. In m’n broekzak verbind de app sneller met de fiets, de locatie met weer wordt weer goed weergegeven, de google maps navigatie is eindelijk eens zinvol. Kortom, het beloofd veel goeds (mag ook wel na twee jaar de fiets te hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:49
drusloos schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:57:
Het is al hiervoor benoemd, maar de nieuwe app (testflight) is een hele vooruitgang. In m’n broekzak verbind de app sneller met de fiets, de locatie met weer wordt weer goed weergegeven, de google maps navigatie is eindelijk eens zinvol. Kortom, het beloofd veel goeds (mag ook wel na twee jaar de fiets te hebben).
Ja eens, maar bij het weer doet alleen de temperatuur het. De regen blijft op 0% staan (ook toen ik gisteren door een behoorlijk plensbui heen fietste)...

mis verder nog
- in kunnen stellen van belgeluid (was ook al uit de normale app verdwenen)
- in kunnen stellen van de enviolo mulitplier bij wegfietsen..

maar geen geklaag hoor, hele stap voorwaarts en het is nog maar een beta. Dat biedt echt wel perspectief, in de def versie zit vast nog wat meer functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik heb ook een filmpje van Roel Peerenboom die heeft een interview met Enviolo en die legt uit hoe de gear hub werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Simple mind schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:26:
[...]

Het automatische gedeelte zit gewoon aan de buitenkant op de naaf bevestigd. Kun je zo een manuele versie van maken of omgekeerd. Nogmaals: de naaf zelf is exact gelijk en kun je openen met idd een slijptol of zaag. ;)
Ja precies .... Dus een filmpje hoe je een naaf uit elkaar haalt heeft weinig zin als de automatiq stuk is.

P.s ik werk dagelijks aan deze fietsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-09 15:26
Rowlers schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:39:
Sinds vandaag het volgende probleem:

Fiets aangezet, geen ondersteuning, batterij wordt als helemaal leeg weergegeven terwijl deze vol is, enviolo schakelt niet, er is geen snelheidsindicatie maar blijft op 0 km/h hangen, fiets valt uit en is niet meer aan te zetten zonder een x de batterij eruit te halen waarna bovenstaande zich weer herhaalt.

Eerst dacht ik misschien een display of batterij issue maar nadat ik het kabeltje van de enviolo had losgemaakt was eigenlijk alles opgelost. Dus wel juiste batterij-indicatie, wel km/h weergave, geen uitvallen, wel ondersteuning maar alleen geen enviolo natuurlijk. Bij het terugprikken van de kabel zijn alle problemen weer terug. Ik krijg ook met geen mogelijkheid meer de Enviolo app gekoppeld zodat ik niet kan proberen of herkalibratie het probleem oplost. Het lijkt dus of de Enviolo een verstoring geeft.

Ook Ace1, ongeveer zelfde km stand. Nog nooit zoiets meegemaakt.

De eerder genoemde "diagnostics guide", is bedoeld voor een specifiek type "turbo"?? fiets. En dus beperkt in waarde.

Maar doorlezend, viel mij op :

"NO MOTOR / MOTOR ERROR ON BIKE DISPLAY
Note that this error can have a root cause unrelated to enviolo."

Dus het kan een probleem zijn in de elekronica van de Enviolo, maar het zou ook een oorzaak ergens anders in het elektronische systeem kunnen hebben.

Ben bang dat je voor foutzoeken op Veloretti-service bent aangewezen.

Voor mij benadrukt het vooral het belang van het WATERDICHT maken van alle aansluitingen, stekkers, naden enzovoort

Enneh... wist je dat de Bafang een "afwaterings-gat" aan de onderzijde heeft ? En dat geen enkele fietsenmaker dat nakijkt / schoonmaakt als je er niet apart om vraagt ?

[ Voor 4% gewijzigd door robert_oost op 22-07-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 09:22
finch666 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:40:
[...]

Ik heb zelf ook aan vocht gedacht maar eigenlijk had ik juist al niet echt met nat weer gefietst de laatste tijd. De fiets staat nu bij een Veloretti partner dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowlers
robert_oost schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:47:
[...]

Ook Ace1, ongeveer zelfde km stand. Nog nooit zoiets meegemaakt.

De eerder genoemde "diagnostics guide", is bedoeld voor een specifiek type "turbo"?? fiets. En dus beperkt in waarde.

Maar doorlezend, viel mij op :

"NO MOTOR / MOTOR ERROR ON BIKE DISPLAY
Note that this error can have a root cause unrelated to enviolo."

Dus het kan een probleem zijn in de elekronica van de Enviolo, maar het zou ook een oorzaak ergens anders in het elektronische systeem kunnen hebben.

Ben bang dat je voor foutzoeken op Veloretti-service bent aangewezen.

Voor mij benadrukt het vooral het belang van het WATERDICHT maken van alle aansluitingen, stekkers, naden enzovoort

Enneh... wist je dat de Bafang een "afwaterings-gat" aan de onderzijde heeft ? En dat geen enkele fietsenmaker dat nakijkt / schoonmaakt als je er niet apart om vraagt ?
De fiets staat nu bij een Veloretti service partner die ook aangaf dat dit probleem ook van andere plekken afkomstig kan zijn. Hij was het zelf alleen ook nooit tegengekomen dus het is de vraag of ze het makkelijk kunnen vinden. Anders kan het nog wel is gaan tegenvallen...

Ik zal de uitkomst hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
Rowlers schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:39:
Sinds vandaag het volgende probleem:

Fiets aangezet, geen ondersteuning, batterij wordt als helemaal leeg weergegeven terwijl deze vol is, enviolo schakelt niet, er is geen snelheidsindicatie maar blijft op 0 km/h hangen, fiets valt uit en is niet meer aan te zetten zonder een x de batterij eruit te halen waarna bovenstaande zich weer herhaalt.

Eerst dacht ik misschien een display of batterij issue maar nadat ik het kabeltje van de enviolo had losgemaakt was eigenlijk alles opgelost. Dus wel juiste batterij-indicatie, wel km/h weergave, geen uitvallen, wel ondersteuning maar alleen geen enviolo natuurlijk. Bij het terugprikken van de kabel zijn alle problemen weer terug. Ik krijg ook met geen mogelijkheid meer de Enviolo app gekoppeld zodat ik niet kan proberen of herkalibratie het probleem oplost. Het lijkt dus of de Enviolo een verstoring geeft.

Bij een service partner geweest en de Enviolo zelf lijkt stuk. Ook hij kon met zijn tools geen verbinding krijgen en geeft aan de Enviolo te moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:15
Wat vragen ze daar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
drusloos schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:57:
Hoe kom je aan die app? Ik kan al bijna een jaar helemaal geen verbinding krijgen met de fiets. Kan me wel herinneren iets van een melding gezien te hebben dat er een nieuwe app aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:28:
[...]

Hoe kom je aan die app? Ik kan al bijna een jaar helemaal geen verbinding krijgen met de fiets. Kan me wel herinneren iets van een melding gezien te hebben dat er een nieuwe app aan komt.
Je kunt in de huidige app op een link drukken naar de testflight uitnodiging voor de beta app. TestFlight is het Apple beta programma waar je als developer gebruikers mee kunt laten doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Donstil schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:02:
[...]

Je kunt in de huidige app op een link drukken naar de testflight uitnodiging voor de beta app. TestFlight is het Apple beta programma waar je als developer gebruikers mee kunt laten doen.
Dat herinner ik me. Dat heb ik volgens mij gedaan. Ik kan momenteel in elk geval helemaal niet meer in app omdat ik mijn fiets niet kan verbinden. Maar dat is dan alleen voor iPhone? Ik heb Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
Rowlers schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:48:
[...]

Bij een service partner geweest en de Enviolo zelf lijkt stuk. Ook hij kon met zijn tools geen verbinding krijgen en geeft aan de Enviolo te moeten vervangen.
Dat is zwaar balen ! Bij mij zijn paar maanden na levering zowel diamond display als Enviolo vervangen na vocht-probleem in DD. Maar dat was garantie. De Enviolo is voor mij "de ster" van de Ace-1. Maar wanneer dat ding vervangen moet worden, zal het een kostbaar geintje zijn.

Ben ook erg benieuwd naar wat Veloretti hiervoor vraagt. En ik zou ze zeker om "coulance" = korting vragen ! Bij een fiets van de prijs die wij er destijds (3 jr geleden) voor hebben betaald, mag je een behoorlijke tijd garantie verwachten. En ja, wat meer dan Veloretti aangeeft.

Zelf zou ik hierover heel beslist contact opnemen met mijn rechtsbijstand-verzekering. Volgens mij zijn er EU-regels.
Altijd de moeite waard om even te (laten) uitzoeken.

Je kunt eventueel eens proberen te bellen met het "Europees consumenten centrum" op 030 - 232 64 40.(0900-1200 op werkdagen) en daar je vraag stellen. Denk dat een verwachting van 5 jaar goed functioneren niet overdreven is (afgezien van slijtage-gevoelige zaken als remmen, batterij e.d.) Maar ben geen jurist, dus pin me er niet op vast.

Veel succes !

EDIT : Wanneer je aan de fiets "geknutseld" hebt (ander display, snelheid?), dan zijn al je rechten precies nul, niks, nada, noppes.

[ Voor 18% gewijzigd door robert_oost op 25-07-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:57:
[...]

Dat herinner ik me. Dat heb ik volgens mij gedaan. Ik kan momenteel in elk geval helemaal niet meer in app omdat ik mijn fiets niet kan verbinden. Maar dat is dan alleen voor iPhone? Ik heb Android
Ooh hoe het op Android werkt durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
robert_oost schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:35:
[...]

Dat is zwaar balen ! Bij mij zijn paar maanden na levering zowel diamond display als Enviolo vervangen na vocht-probleem in DD. Maar dat was garantie. De Enviolo is voor mij "de ster" van de Ace-1. Maar wanneer dat ding vervangen moet worden, zal het een kostbaar geintje zijn.

Ben ook erg benieuwd naar wat Veloretti hiervoor vraagt. En ik zou ze zeker om "coulance" = korting vragen ! Bij een fiets van de prijs die wij er destijds (3 jr geleden) voor hebben betaald, mag je een behoorlijke tijd garantie verwachten. En ja, wat meer dan Veloretti aangeeft.

Zelf zou ik hierover heel beslist contact opnemen met mijn rechtsbijstand-verzekering. Volgens mij zijn er EU-regels.
Altijd de moeite waard om even te (laten) uitzoeken.

Je kunt eventueel eens proberen te bellen met het "Europees consumenten centrum" op 030 - 232 64 40.(0900-1200 op werkdagen) en daar je vraag stellen. Denk dat een verwachting van 5 jaar goed functioneren niet overdreven is (afgezien van slijtage-gevoelige zaken als remmen, batterij e.d.) Maar ben geen jurist, dus pin me er niet op vast.

Veel succes !

EDIT : Wanneer je aan de fiets "geknutseld" hebt (ander display, snelheid?), dan zijn al je rechten precies nul, niks, nada, noppes.
Normaal geven ze in het derde jaar, dus als de 2 jaar garantie af is gelopen, het eerste half jaar 50% coulance korting en tweede halfjaar 25% korting.

Zon automatiq kost 400eu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ze zijn wel lekker bezig met de TestFlight app zo lijkt het, nu zit bijvoorbeeld de Start Multiplier erin die ik eerder nog miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:44
Donstil schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:21:
Ze zijn wel lekker bezig met de TestFlight app zo lijkt het, nu zit bijvoorbeeld de Start Multiplier erin die ik eerder nog miste.
Is dit enkel voor iOS of ook voor Android beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:01
Borkus schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Is dit enkel voor iOS of ook voor Android beschikbaar?
Voor Android kun je je ook aanmelden voor bèta.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyJ5XcSN2XNj6gp9rgvDJ7bjfEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arB9D3FvfNSjAki4S3J0HXjd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Hebben jullie advies waar een Ivy 1 lader te halen/kopen?

En eventueel tips voor een goede site voor een 2e reserve Batterij voor een Ivy 1?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Maurice- schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:49:
[...]

Voor Android kun je je ook aanmelden voor bèta.
[Afbeelding]
Moet je wel in de app kunnen...ben ik soms de enige die dat probleem heeft? Al in januari gemaild met Veloretti en "daar wordt aan gewerkt" |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-09 21:25
Stefke schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:14:
[...]

Moet je wel in de app kunnen...ben ik soms de enige die dat probleem heeft? Al in januari gemaild met Veloretti en "daar wordt aan gewerkt" |:(
Ik heb dit ook gehad. Ik vermoed na een change in de T&C die we toen wellicht niet hebben geaccepteerd en het account toen disabled is geworden.

Anyway, ze hebben mij toen een password reset link gestuurd. Maar misschien kan je dit ook zelf initiëren door “Wachtwoord vergeten” te doen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
g88d schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Ik vermoed na een change in de T&C die we toen wellicht niet hebben geaccepteerd en het account toen disabled is geworden.

Anyway, ze hebben mij toen een password reset link gestuurd. Maar misschien kan je dit ook zelf initiëren door “Wachtwoord vergeten” te doen. Succes!
tnx, ik heb even gekeken, maar er is nergens een wachtwoord vergeten link... Ik zal weer eens naar V mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 20:02
ninoxps schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:42:
Hebben jullie advies waar een Ivy 1 lader te halen/kopen?

En eventueel tips voor een goede site voor een 2e reserve Batterij voor een Ivy 1?
Het viel me laatst op dat (op het oog) de fiets van Lekkerbikes dezelfde accu heeft. Op hun webshop kan je een accu bestellen voor rond de €400.

Wellicht een goede optie, hoewel velorettis winkel of klantenservice je vast ook wel kan helpen. Ik heb bij hun brandstore in Amsterdam ook eens een nieuwe ID light (koplamp) gekocht, dit item stond gewoon in de kassa en was fatsoenlijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
gis. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Het viel me laatst op dat (op het oog) de fiets van Lekkerbikes dezelfde accu heeft. Op hun webshop kan je een accu bestellen voor rond de €400.

Wellicht een goede optie, hoewel velorettis winkel of klantenservice je vast ook wel kan helpen. Ik heb bij hun brandstore in Amsterdam ook eens een nieuwe ID light (koplamp) gekocht, dit item stond gewoon in de kassa en was fatsoenlijk geprijsd.
Thanks voor het meedenken, de batterij is als extra tje, dus niet direct noodzakelijk. Ze komen zo nu en dan 2e hands voorbij op marktplaats vaak rond de 100 euro. Scheelt 75% en heeft geen haast :-)

Lader is wel belangrijker, zag dit toen ik in de topic ging zoeken:
Ervaringen met Veloretti Electric

het betreft een Ivy 1 dus met 1 pin lader en zag via de hierboven gedeelde zoeklink een post van

Zag een post van de medetweakers: @kadooosh en van jou @gis. :
gis. schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:52:
[...]

Ik kijk zelf al een tijd naar een meer compacte oplader, zodat ik die makkelijker in de tas mee kan nemen. Ik heb nog niet een gevonden die serieus kleiner is, maar kwam wel de onderstaande tegen. Zou deze GaN oplader iets kunnen zijn voor jou?

https://enerprof.de/en/4A...att-DC-5.5-x-2.1-mm/11993

Deze is iets compacter dan de origine oplader, waarschijnlijk omdat het een GaN type oplader is. Bijkomend voordeel is dat deze opladers vaak kleiner en ook wat sterker zijn, dus laad hij de accu ook nog eens sneller op (+1 ampere versus de standaard oplader). Zelf even dubbel checken of die pin wel past op het 1-pins model van de veloretti accu, ik ben er niet 100% zeker van.

Ik heb zelf overigens een oplader van MDA, die opvallend veel lijkt op de originele oplader van veloretti. Alleen de merknaam van veloretti ontbreekt. Typenummer is bc291360030.
kadooosh schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Welke lader heb je nodig?
Waar woon je?

5036 Electric Charger 4A (1pin) V1 CHARGER MDA V1 4A DC 119,99 eu
5113 Electric Charger 3A (3pins) V1/V2 CHARGER MDA V1/V2 3A 3PIN 99,99 eu

Zou er eentje kunnen opsturen evt.
Dus als ik het goed begrijp, is zo een oplader van MDA ook geschikt voor een Velorett Ivy 1 met 1 pins lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 20:02
ninoxps schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:15:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, is zo een oplader van MDA ook geschikt voor een Velorett Ivy 1 met 1 pins lader?
Ja die 1 pins MDA lader werkt prima voor mij. Zou me niet verbazen als deze identiek is aan de originele, zelfs de ribbels in het plastic zijn gelijk. Ik heb de fiets + oplader twee jaar geleden tweedehands gekocht, dus kan je niet zeggen waar die gekocht is.

Ik heb verder nooit meer gezocht naar een andere, meer compacte GaN oplader voor de veloretti.

Nb wel voorzichtig zijn met ‘s nachts (of onbeheerd in het algemeen) opladen bij tweedehands accu’s en opladers. Het lijkt me lastig te controleren of de oplader qua beveiliging goed in elkaar zit, en of de batterij geen beschadigde cellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
gis. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:35:
[...]

Ja die 1 pins MDA lader werkt prima voor mij. Zou me niet verbazen als deze identiek is aan de originele, zelfs de ribbels in het plastic zijn gelijk. Ik heb de fiets + oplader twee jaar geleden tweedehands gekocht, dus kan je niet zeggen waar die gekocht is.

Ik heb verder nooit meer gezocht naar een andere, meer compacte GaN oplader voor de veloretti.

Nb wel voorzichtig zijn met ‘s nachts (of onbeheerd in het algemeen) opladen bij tweedehands accu’s en opladers. Het lijkt me lastig te controleren of de oplader qua beveiliging goed in elkaar zit, en of de batterij geen beschadigde cellen heeft.
Thanks voor de info en je ervaring delen!

Heb je misschien foto’s ervan? Dat ik hem desnoods met Google lens probeer op te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninoxps
Net gevonden dat deze winkel ook MDA laders, zitten in soest.
Ga ze morgen even proberen te bellen

https://www.fietsaccuwinkel.nl/

Weet niet of mede tweakers hier ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlausMartin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-08 09:34
Guten Tag,
ich fahre seit gut 2 Jahren mein Ace1 und bin im großen und ganzen sehr zufrieden.

Ich habe irgendwie mal über dieses Problem gelesen, aber nicht wirklich eine Lösung gefunden:
Wenn ich mit meinem Fahrrad durch ein Schlagloch fahre oder auf holpriger Piste unterwegs bin, setzt der Motor immer für einen kurzen Moment (1/2 Sekunde) aus.
Hat jemand hierfür eine Lösung gefunden?
LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
KlausMartin schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:29:
Guten Tag,
ich fahre seit gut 2 Jahren mein Ace1 und bin im großen und ganzen sehr zufrieden.

Ich habe irgendwie mal über dieses Problem gelesen, aber nicht wirklich eine Lösung gefunden:
Wenn ich mit meinem Fahrrad durch ein Schlagloch fahre oder auf holpriger Piste unterwegs bin, setzt der Motor immer für einen kurzen Moment (1/2 Sekunde) aus.
LG
Ich habe das auch. Es ist ein bekanntes Problem. Noch keine Lösung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finch666
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 15:41
KlausMartin schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:29:

LG
Übrigens: Meiner Erfahrung nach verringert sich dieser Effekt deutlich, wenn man die Trittfrequenz leicht erhöht. Bei Einstellung 45 war er bei mir deutlich spürbar, bei Einstellung 50 verschwand er jedoch weitgehend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kadooosh
Is dit nu een Duits talig topic geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
kadooosh schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:29:
Is dit nu een Duits talig topic geworden?
Moet je bij een Duits forum mee aankomen, Nederlands praten. Het is een bijzonder volkje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KlausMartin
Ik wil mijn excuses aanbieden dat de automatische vertaling van mijn bericht niet werkte. Ik gebruik altijd de automatische vertaling voor dit geweldige forum, zodat ik veel nuttige tips kan volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
KlausMartin schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:16:
Ik wil mijn excuses aanbieden dat de automatische vertaling van mijn bericht niet werkte. Ik gebruik altijd de automatische vertaling voor dit geweldige forum, zodat ik veel nuttige tips kan volgen.
Ik had er überhaupt geen probleem mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Kammika schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Ik had er überhaupt geen probleem mee 8)7
Überhaupt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlausMartin
@finch666
Übrigens: Meiner Erfahrung nach verringert sich dieser Effekt deutlich, wenn man die Trittfrequenz leicht erhöht. Bei Einstellung 45 war er bei mir deutlich spürbar, bei Einstellung 50 verschwand er jedoch weitgehend.

Ich habe das eben ausprobiert und.... es stimmt und klappt.
Bei einer Trittfrequenz von 50 gibt es keinen Ausfall mehr beim Überfahren von "drempels".
Bedankt voor de tip!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KlausMartin schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:14:
@finch666

Ich habe das eben ausprobiert und.... es stimmt und klappt.
Bei einer Trittfrequenz von 50 gibt es keinen Ausfall mehr beim Überfahren von "drempels".
Bedankt voor de tip!!!
También me he dado cuenta de eso; por eso ya no pedaleo por debajo de 50 rpm. Ahora bajo el nivel de asistencia cuando no quiero pedalear con demasiada fuerza, pero tampoco quiero ir demasiado rápido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuzzel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 22:14
Ik heb vanochtend de onderstaande mail van Veloretti gekregen over mijn zadel.
Veloretti Ivy Two Graphite van juli 2023

Ik heb zelf nog geen problemen gehad met de originele zadel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKaDqK0dOL3RCicsWdzJodx2rB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwZCRU1uA5lC5PNzb2PMOf2h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Wuzzel op 13-08-2025 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
Wuzzel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:52:
Ik heb vanochtend de onderstaande mail van Veloretti gekregen over mijn zadel.
Veloretti Ivy Two Graphite van juli 2023

Ik heb zelf nog geen problemen gehad met de originele zadel.

[Afbeelding]
Is oud nieuws. Zijn ze al heel lang mee bezig zadel en pennen vervangen.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

martinvdm schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:32:
Iemand deze ervaring? ondersteuning gaat met hokken en stoten. Valt uit en dan activeert het weer waardoor je echt vooruit geduwd wordt, stopt weer etc en herhaald zich. Uiteindelijk werd het zelfs ingeschakeld waardoor zowat de trappers vanzelf bewogen en weer vooruitgeduwd werd tijdens het remmen. Uiteindelijk echt moeten terugtrappen, werd bijna gevaarlijk. In display toen Error #37, bekijk app. In de app niks zichtbaar, geen ondersteuning meer, slechts 1x nog hervat voor paar sec. Heb dit nog niet eerder gehad. Iemand een idee?
Om mezelf even te quoten. Inmiddels bij de fietsenmaker en motor moet vervangen worden. Gelukkig onder garantie, hopelijk gaat het allemaal goed.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
de Enviolo app gaf een firmware update, jullie ook? Schakelt makkelijker lijkt het, al heb ik nu 3 wk niet gefietst ivm vakantie, maar nu wel de update.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Martinus schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:31:
de Enviolo app gaf een firmware update, jullie ook? Schakelt makkelijker lijkt het, al heb ik nu 3 wk niet gefietst ivm vakantie, maar nu wel de update.
Na je post even enviolo app gestart. Die kwam
Idd met een firmware update. Nog niet gedraaid.

Zat wel deze link bij, en die lijkt te bevestigen dat schakelen idd is verbeterd…

EDIT: inmiddels geïnstalleerd en er al mee gefietst. Bij het fietsen zelf merk ik weinig verschil, maar bij het wegfietsen is dit veel fijner. Staat in 1x in juiste stand ipv dat die zo zenuwachtig staat te schakelen als je net wegfietst

Goede verbetering!

[ Voor 19% gewijzigd door Kammika op 18-08-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Kammika schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:59:
[...]

Na je post even enviolo app gestart. Die kwam
Idd met een firmware update. Nog niet gedraaid.

Zat wel deze link bij, en die lijkt te bevestigen dat schakelen idd is verbeterd…

EDIT: inmiddels geïnstalleerd en er al mee gefietst. Bij het fietsen zelf merk ik weinig verschil, maar bij het wegfietsen is dit veel fijner. Staat in 1x in juiste stand ipv dat die zo zenuwachtig staat te schakelen als je net wegfietst

Goede verbetering!
Betreft dit de R48 update? Zelf heb ik denk ik een jaar terug geupdate naar die versie, en de informatie vermelde dat de enviolo zichzelf kalibreerde na de update. Bij mij was de fiets erna onfietsbaar. Met optrekken stond hij in een veels te zware “versnelling”, hij schakelde niet goed. Met moeite heb ik hem toen weer kunnen terugzetten naar R47. Maar zo te lezen pakt de update bij jullie wel goed uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
drusloos schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Betreft dit de R48 update? Zelf heb ik denk ik een jaar terug geupdate naar die versie, en de informatie vermelde dat de enviolo zichzelf kalibreerde na de update. Bij mij was de fiets erna onfietsbaar. Met optrekken stond hij in een veels te zware “versnelling”, hij schakelde niet goed. Met moeite heb ik hem toen weer kunnen terugzetten naar R47. Maar zo te lezen pakt de update bij jullie wel goed uit
Nee, er is nu een R49 update..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robert_oost
Martinus schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:31:
Bedankt voor de tip !. Ace-1 hier. Net update gedaan en getest. Is idd een verademing ! Sinds de Eviolo automatisch kalibreert, heb ik me ge-ergerd aan het als een dolle rondtrappen bij het wegrijden. Dat lijkt nu opgelost.
En, in tegenstelling tot de Veloretti firmware updates, ging update van de Enviolo heel snel en soepel.

Dus kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zo zeg, goeie verbetering met de R49 update! Wegrijden gaat nu inderdaad veel prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
ninoxps schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:06:
Net gevonden dat deze winkel ook MDA laders, zitten in soest.
Ga ze morgen even proberen te bellen

https://www.fietsaccuwinkel.nl/

Weet niet of mede tweakers hier ervaring hebben?
Had je hier nog een lader besteld? En zo ja welke 1 pins heb je besteld? En werkt die met een Veloretti? Mijn lader is ook niet heel goed meer dus wil ook graag een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Ik heb de enviolo geüpdate maar nu haal ik nauwelijks de 20km/u en moet enorm snel trappen ook. Ik heb in de app de automatische calibratie gedaan maar helpt niet. Als ik in de enviolo app naar preferences ga is het scherm ook gewoon wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreydw
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 15:40
Weet iemand waar er een kettingkast(riem in dit geval) te vinden is wat op de ace/ivy te monteren is. Laatst was ik met een wat wijdere broek aan het fietsen en het geval deed zich voor dat deze tussen de riem terecht kwam wat niet heel prettig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Jeffreydw schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:47:
Weet iemand waar er een kettingkast(riem in dit geval) te vinden is wat op de ace/ivy te monteren is. Laatst was ik met een wat wijdere broek aan het fietsen en het geval deed zich voor dat deze tussen de riem terecht kwam wat niet heel prettig is.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:36

Snow_King

Konijn is stoer!

In ieder geval niet dat ding op Etsy kopen. Die heb ik voor mijn vrouw op haar Ace gekocht. 3D geprint ding wat echt direct kapot brak.

Ze gebruikt nu vaak maar een elastiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
De positieve berichten over de enviolo R49 update herken ik niet. De R48 update was vreselijk voor mij, heb toen met moeite hem terug kunnen zetten naar de R47. Maar de R49 doet bijna hetzelfde; blijft bij stoppen met trappen en weer trappen oppakken te zwaar, bergopwaarts te zwaar waardoor je je motorstand moet verhogen. Met optrekken zwaar. Vanmiddag maar weer de R47 terugzetten, want dit is niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
drusloos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:54:
De positieve berichten over de enviolo R49 update herken ik niet. De R48 update was vreselijk voor mij, heb toen met moeite hem terug kunnen zetten naar de R47. Maar de R49 doet bijna hetzelfde; blijft bij stoppen met trappen en weer trappen oppakken te zwaar, bergopwaarts te zwaar waardoor je je motorstand moet verhogen. Met optrekken zwaar. Vanmiddag maar weer de R47 terugzetten, want dit is niks..
Wat vervelend...

Maar is er dan niet een of andere ander issue met jouw fiets? Want dat gedrag wat je beschrijft herken ik totaal niet, zowel niet op R48 als R49. Dan zou er toch een andere oorzaak moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Kammika schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:06:
[...]

Wat vervelend...

Maar is er dan niet een of andere ander issue met jouw fiets? Want dat gedrag wat je beschrijft herken ik totaal niet, zowel niet op R48 als R49. Dan zou er toch een andere oorzaak moeten zijn?
Dat is zeker een mogelijkheid. Nou is mijn enviolo vorig jaar wel vervangen onder garantie omdat hij destijds op R47 ook begon te disfunctioneren. Het kan altijd, maar lijkt wel erg toevallig dat hij nu opnieuw stuk zou zijn. De R47 werkt prima dus misschien moet ik doe gewoon lekker laten staan, maar het is wel jammer det updates de ervaring niet verbeteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
_Bailey_ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:23:
zo zeg, goeie verbetering met de R49 update! Wegrijden gaat nu inderdaad veel prettiger
merk na zn 50km met de update ook dat de 25km muur weg is, gaat voor mijn gevoel echt gladder van de ondersteuning af. Nog steeds blij mee. Overigens bizar dat er enkele zijn met dikke problemen na de update.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinus schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:58:
[...]

merk na zn 50km met de update ook dat de 25km muur weg is, gaat voor mijn gevoel echt gladder van de ondersteuning af. Nog steeds blij mee. Overigens bizar dat er enkele zijn met dikke problemen na de update.
Ooh whow dat zou wel erg fijn zijn, ik heb de fiets nog niet zo lang maar die 25km muur vind ik het grootste nadeel van dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb deze. Blij mee.
https://www.etsy.com/nl/l.../gatesbow-voor-de-one-two

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 08:43
drusloos schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:54:
Dit heb ik inderdaad ook zo ervaren met R49. Bergopwaarts gebeurde er helemaal niks voor mij qua ondersteuning, kon ook de cadans niet aanpassen terwijl ik de heuvel op ging en moest echt stevig trappen. Ik moest onderaan de heuvel weer de fiets helemaal opnieuw uit en aan zetten dat het weer een tijdje werkte, maar een uur later weer hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Donstil schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:36:
[...]

Ooh whow dat zou wel erg fijn zijn, ik heb de fiets nog niet zo lang maar die 25km muur vind ik het grootste nadeel van dat ding.
Het is inderdaad een stuk beter voor mij, vooral optrekken maar had nog wel iets krachtiger gemogen. Als ik zie bij vanmoof fietsen dat die binnen paar sec. op 25km/uur zitten dan haal ik dat echt niet. Bij een heuvel is de ondersteuning wel minder dan bij R48 merk ik dat is wel een nadeel.

• Vaevictis_
Waarom wil je zo'n halve kettingkast hebben? Cosmetisch of omdat de riem minder snel vies word?

• Kammika
Vaevictis_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:30:
[...]

Het is inderdaad een stuk beter voor mij, vooral optrekken maar had nog wel iets krachtiger gemogen. Als ik zie bij vanmoof fietsen dat die binnen paar sec. op 25km/uur zitten dan haal ik dat echt niet. Bij een heuvel is de ondersteuning wel minder dan bij R48 merk ik dat is wel een nadeel.
Ik heb zowel vm als Veloretti. Vanmoof heeft een boost knop waardoor die zo snel op tempo is, die heeft die Veloretti niet… die boost knop verdubbelt tijdelijk het vermogen. Dat kun je dus niet vergelijken. Is een feature die Veloretti niet. Dat is dus een appels met peren vergelijking. Dan zou je met vm zonder boost knop moeten vergelijken en dan zit de Veloretti eerder op snelheid.

Verder snap ik dat verhaal van die ondersteuning irt enviolo firmware niet. Die enviolo is een hub die schakelt. Het vermogen wordt geleverd door de bafang motor en daar is niets mee gebeurd, dus kan ook niet aangepast zijn na de update.

Bedoelen jullie dat die heuvel op nu anders schakelt dan dat die op r48 deed, waardoor je een andere koppel hebt oid? Heb zelf overigens hier nog niets van gemerkt…

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 08:43
Kammika schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

Ik heb zowel vm als Veloretti. Vanmoof heeft een boost knop waardoor die zo snel op tempo is, die heeft die Veloretti niet… die boost knop verdubbelt tijdelijk het vermogen. Dat kun je dus niet vergelijken. Is een feature die Veloretti niet. Dat is dus een appels met peren vergelijking. Dan zou je met vm zonder boost knop moeten vergelijken en dan zit de Veloretti eerder op snelheid.

Verder snap ik dat verhaal van die ondersteuning irt enviolo firmware niet. Die enviolo is een hub die schakelt. Het vermogen wordt geleverd door de bafang motor en daar is niets mee gebeurd, dus kan ook niet aangepast zijn na de update.

Bedoelen jullie dat die heuvel op nu anders schakelt dan dat die op r48 deed, waardoor je een andere koppel hebt oid? Heb zelf overigens hier nog niets van gemerkt…
Heuvel opwaarts schakelde die voor mijn gevoel helemaal niet meer. Het was net of je op een normale fiets op de hoogste versnelling de berg op probeerde te komen. En dan als ik de fiets uit en aan zette, hoorde je de Enviolo als een gek schakelen en kon ik weer als een speer doorfietsen.

• Jeffreydw
Vaevictis_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Waarom wil je zo'n halve kettingkast hebben? Cosmetisch of omdat de riem minder snel vies word?
Omdat mijn broek met een wijde pijp er tussen kwam wat de broek niet ten goede is gekomen. Dan kun je beredeneren om ervoor te zorgen dat de pijp niet zo wijd is, maar een oplossing zou ook kunnen zijn om een (halve) kettingkast aan te brengen. Nu twee reacties voorbij zien komen mbt oplossing via etsy dus misschien is dat iets..

• Donstil
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:30:
[...]

Niet? Ik ben niet super sportief ofz maar zit juist heel snel op de 25km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
CarraraGT schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Heuvel opwaarts schakelde die voor mijn gevoel helemaal niet meer. Het was net of je op een normale fiets op de hoogste versnelling de berg op probeerde te komen. En dan als ik de fiets uit en aan zette, hoorde je de Enviolo als een gek schakelen en kon ik weer als een speer doorfietsen.
maar ik blijf dit ook vreemd vinden.
een heuvel op weet de Enviolo toch niet echt iets van? of schakelt hij (bij de zelfde snelheid!) echt terug?

De hoeveelheid ondersteuning heeft toch ook niks te maken met de Enviolo? dat is toch puur de Banfang motor?

In mijn ogen kan de Enviolo maar een paar dingen regelen, bij optrekken (dus van 0km/u tot zeg maar 15km/h) even in een soort van overdrive, dus een hoge trapfrequentie kromme, die langzaam afbouwd naar je gewenste RPM, dus als je op trekt en je bereikt 15km/h dan zit je in je ingestelde trap frequentie komend van een veel hogere frequentie.
En dan als je door trekt naar 25km/h dan blijft de RPM dus je RPM..

Zoiets verwacht ik, daarom snap ik ook nooit precies wat die kalibratie nu doet... Wat kan dat apparaat nu kalibreren?? hij moet gewoon een RPM vast houden, punt..
En vroeger zag ik geloof ik in de/een app dat je de opstart kromme kon aanpassen, die snap ik dat is gewoon een soort van wat wil je graag als fietser

Dus als je 25km/h fiets en dan ga je steeds langzamer dan verwacht ik dals je onder een bepaalde grens gaat bv je fiets 5km/h even door dat je moest afremmen, dan verwacht ik dat de RPM weer wat hoger staat dan waar je normaal in staat en dan gaat dan dus vanzelf weer afnemen naar mate de snelheid weer toeneemt

• Kammika
joco schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

maar ik blijf dit ook vreemd vinden.
een heuvel op weet de Enviolo toch niet echt iets van? of schakelt hij (bij de zelfde snelheid!) echt terug?

De hoeveelheid ondersteuning heeft toch ook niks te maken met de Enviolo? dat is toch puur de Banfang motor?

In mijn ogen kan de Enviolo maar een paar dingen regelen, bij optrekken (dus van 0km/u tot zeg maar 15km/h) even in een soort van overdrive, dus een hoge trapfrequentie kromme, die langzaam afbouwd naar je gewenste RPM, dus als je op trekt en je bereikt 15km/h dan zit je in je ingestelde trap frequentie komend van een veel hogere frequentie.
En dan als je door trekt naar 25km/h dan blijft de RPM dus je RPM..

Zoiets verwacht ik, daarom snap ik ook nooit precies wat die kalibratie nu doet... Wat kan dat apparaat nu kalibreren?? hij moet gewoon een RPM vast houden, punt..
En vroeger zag ik geloof ik in de/een app dat je de opstart kromme kon aanpassen, die snap ik dat is gewoon een soort van wat wil je graag als fietser

Dus als je 25km/h fiets en dan ga je steeds langzamer dan verwacht ik dals je onder een bepaalde grens gaat bv je fiets 5km/h even door dat je moest afremmen, dan verwacht ik dat de RPM weer wat hoger staat dan waar je normaal in staat en dan gaat dan dus vanzelf weer afnemen naar mate de snelheid weer toeneemt
Nou ja, ik heb nog nooit gekalibreerd, dus dat weet ik niet. En hij fiets lekker nu, dus ga ook niet op die knop drukken. maar wellicht hoort de enviolo input van de fiets te krijgen om goed te functioneren, Vb hoeveelheid vermogen, snelheid van de fiets. Rotatiesnelheie van de trappers, krachtsensor van de trappers (geen idee) en wellicht krijgt die enviolo dat op sommige fietsen niet goed door, waardoor die andere dingen gaat doen.

Als dat algoritme dan veranderd is vanaf r48, zou dat het kunnen verklaren. Ben maar aan het gissen hoor, maar wel gek dat een paar mensen op het forum hier last van hebben en de rest niet, dan moet er toch ook iets anders op die fietsen aan de hand zijn…

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vaevictis_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Precies beide. En dat je broek niet tegen je riem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Als je je fiets bij we Veloretti fietsenmaker laat repareren onder fabrieksgarantie, is het dan gebruikelijk om een factuur te ontvangen welke ik eerst moet betalen en in moet dienen bij Veloretti? Of zouden ze dit zelf moeten afhandelen met hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
martinvdm schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:12:
Als je je fiets bij we Veloretti fietsenmaker laat repareren onder fabrieksgarantie, is het dan gebruikelijk om een factuur te ontvangen welke ik eerst moet betalen en in moet dienen bij Veloretti? Of zouden ze dit zelf moeten afhandelen met hun?
Mijn ervaring hiermee is dat je het zelf moet voorschieten. Ik weet niet of een officiële service partner rechtstreeks kan factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vaevictis_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:07:
[...]

Mijn ervaring hiermee is dat je het zelf moet voorschieten. Ik weet niet of een officiële service partner rechtstreeks kan factureren.
Thanks, naja meer rechtstreeks declareren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffreydw
Mijn ervaring was dat toen ik mijn fiets liet nakijken en repareren bij een Veloretti partner, ten tijde dit nog onder de garantie viel, zij het gehele process afhandelde met Veloretti zelf. Ik kreeg naderhand wel een soort van bevestiging factuur bon mee met daarop bij de werkzaamheden 0 euro ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Mijn motor m200 op mijn Ace 2 is vervangen door een nieuwe m210. Eerste ervaring is goed. Heb het gevoel dat ie minder ingrijpt bij hobbels, smoother fietst. Wel heb ik het idee dat ik de stand hoger moet zetten voor ongeveer dezelfde ondersteuning als de m200 motor. Dus waar ik voorheen in modus 2 reed rij ik nu in modus 3. Verder dus vooralsnog prima. Benieuwd of er meer ervaringen zijn met de recentere m210 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Als het echt garantie is kan de veloretti service partner dit zelf bij veloretti afhandelen.

Is het schade wat via je verzekering van qover loopt dan zelf betalen. Zie dat veel klanten dit laatste niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11
snip: Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

[ Voor 75% gewijzigd door We Are Borg op 01-09-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boywonder
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
snip

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 01-09-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacky1307
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01:49
Heeft iemand al wat langer ervaring met Ivy of Ace Two Lite? Ben nog beetje dubio ondanks dat ik een testritje vandaag heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Laatst online: 10-09 11:15
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een Bafang DP C010 scherm op de Ace One?

Het verhaal begon als de wens voor een USB poort om mijn telefoon op te laden :P maar er schijnen nog wat meer voordelen te zitten aan dat scherm, onder andere de mogelijkheid tot walk assistance en een hoop extra statistieken en inzichten in de fiets.
Ik ben vooral benieuwd of alles werkt, bijvoorbeeld ook het instellen van de Enviolo, en of je nog speciale dingen moet doen om zoiets werkend te krijgen. Sowieso lijkt het me wel dat je dan de Veloretti app niet meer volledig kunt gebruiken (Bafang heeft ook een eigen app)

[ Voor 5% gewijzigd door NanoSector op 03-09-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Jacky1307 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:41:
Heeft iemand al wat langer ervaring met Ivy of Ace Two Lite? Ben nog beetje dubio ondanks dat ik een testritje vandaag heb gedaan
https://www.bright.nl/vid...i-e-bike-lite-of-pro.html

Een echte duurtest van de Lite kan er imo nog niet zijn gezien de vrij recente releasedatum.

• Martinus
Jacky1307 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:41:
waar reed je op? De lite dus :( .... en wat vond jezelf?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 04-09-2025 09:26 ]

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:57
Loop net weg bij een veloretti servicepunt. Leuke winkel wel, maar de medewerker was absoluut niet mild over Veloretti en hoe hij klaar was met de zoveelste standaard die vervangen moest worden vanwege slechte productie.

Hij spotte op gehoor ook direct een kapotte spaak toen ik de winkel in liep haha.

Hoe dan ook, voor mij wel een bevestiging dat dit de laatste keer Veloretti is voor mij. In 300km al meermaals gedoe met de Ace 2.

Toch te verleidt door het design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Inverted_World schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:41:
Loop net weg bij een veloretti servicepunt. Leuke winkel wel, maar de medewerker was absoluut niet mild over Veloretti en hoe hij klaar was met de zoveelste standaard die vervangen moest worden vanwege slechte productie.

Hij spotte op gehoor ook direct een kapotte spaak toen ik de winkel in liep haha.

Hoe dan ook, voor mij wel een bevestiging dat dit de laatste keer Veloretti is voor mij. In 300km al meermaals gedoe met de Ace 2.

Toch te verleidt door het design...
Ja de standaards die constant stuk gaan en inderdaad ook de spaaknippels is wel slecht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
kadooosh schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:44:
[...]

Ja de standaards die constant stuk gaan en inderdaad ook de spaaknippels is wel slecht...
Ja, spaaknippels idd wel een dingetje he.. nb ik ook erg tevreden over mijn servicepunt. Maar gaven nu bij de 3x met losse spaken aan dat het eigenlijk mijn eigen schuld is, want die spaken kunnen als stuk gaan als iemand mijn fiets verplaatst als die op slot staat en de spaken een klein tikke krijgen.

Vind dat wel omgekeerde wereld. Ben superzuinig op deze fiets. Dus verplaats 'm zelf nooit als die op slot staat. Maar hij staat uiteraard regelmatig geparkeerd bij een winkel of in binnenstad, waar fietsen op slot wel eens even klein stukje opgeschoven worden omdat er ruimte gemaakt moet worden voor een andere fiets, dus dat kan je echt niet voorkomen.

Dat kun je toch niet voorkomen? Dat is toch normaal gebruik en daar moet zo'n fiets toch tegenkunnen zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
NanoSector schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:23:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een Bafang DP C010 scherm op de Ace One?

Het verhaal begon als de wens voor een USB poort om mijn telefoon op te laden :P maar er schijnen nog wat meer voordelen te zitten aan dat scherm, onder andere de mogelijkheid tot walk assistance en een hoop extra statistieken en inzichten in de fiets.
Ik ben vooral benieuwd of alles werkt, bijvoorbeeld ook het instellen van de Enviolo, en of je nog speciale dingen moet doen om zoiets werkend te krijgen. Sowieso lijkt het me wel dat je dan de Veloretti app niet meer volledig kunt gebruiken (Bafang heeft ook een eigen app)
Dit gaat niet werken.

Compatible Motors:

BAFANG Mid Drive Motors, M620, M600, M560, M510, M420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Laatst online: 10-09 11:15
Vaevictis_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 06:39:
[...]

Dit gaat niet werken.

Compatible Motors:

BAFANG Mid Drive Motors, M620, M600, M560, M510, M420
Daar was ik ook bang voor maar die informatie lijkt niet consistent… sommige sites zetten er ook de M200 en andere motoren bij en Bafang zelf heeft dat niet op de site staan voor zover ik kon zien.

Sowieso las ik dat de connector van Veloretti niet standaard is dus dat maakt het ook weer complexer.

Duur gokje om te wagen dus ik laat het toch maar schieten :P

Overigens ook R49 op mijn Enviolo geïnstalleerd en het wegrijden bij stoplichten is echt merkbaar veel fijner nu, daar is een muur weggenomen, de fiets lijkt over het algemeen ook wel een stuk soepeler te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-09 21:25
Iemand een tip hoe je die beschermkapjes van de stuurboutjes (AceTwo) los kan halen? Mesje geprobeerd maar krijg alleen maar beschadiging daardoor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
g88d schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:25:
Iemand een tip hoe je die beschermkapjes van de stuurboutjes (AceTwo) los kan halen? Mesje geprobeerd maar krijg alleen maar beschadiging daardoor. :/
Platte schroevendraaier eruit pulken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Kammika schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:03:
[...]

Ja, spaaknippels idd wel een dingetje he.. nb ik ook erg tevreden over mijn servicepunt. Maar gaven nu bij de 3x met losse spaken aan dat het eigenlijk mijn eigen schuld is, want die spaken kunnen als stuk gaan als iemand mijn fiets verplaatst als die op slot staat en de spaken een klein tikke krijgen.

Vind dat wel omgekeerde wereld. Ben superzuinig op deze fiets. Dus verplaats 'm zelf nooit als die op slot staat. Maar hij staat uiteraard regelmatig geparkeerd bij een winkel of in binnenstad, waar fietsen op slot wel eens even klein stukje opgeschoven worden omdat er ruimte gemaakt moet worden voor een andere fiets, dus dat kan je echt niet voorkomen.

Dat kun je toch niet voorkomen? Dat is toch normaal gebruik en daar moet zo'n fiets toch tegenkunnen zou je zeggen?
Ja dat is gewoon een garantie geval...
Bij geen enkele andere fiets die ik ken breken de nippels zo vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancer
NanoSector schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:43:
[...]

Daar was ik ook bang voor maar die informatie lijkt niet consistent… sommige sites zetten er ook de M200 en andere motoren bij en Bafang zelf heeft dat niet op de site staan voor zover ik kon zien.

Sowieso las ik dat de connector van Veloretti niet standaard is dus dat maakt het ook weer complexer.

Duur gokje om te wagen dus ik laat het toch maar schieten :P

Overigens ook R49 op mijn Enviolo geïnstalleerd en het wegrijden bij stoplichten is echt merkbaar veel fijner nu, daar is een muur weggenomen, de fiets lijkt over het algemeen ook wel een stuk soepeler te schakelen.
Zoek eens in het forum op "DZ41" dan kom je er wel achter hoe je hem moet aansluiten.
Kijk ook hier eens: https://enviolo.com/nl/ni...ntegreerde-fietservaring/

[ Voor 6% gewijzigd door Dancer op 08-09-2025 07:53 ]

• robert_oost
Kammika schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:03:
[...]

Heb Ace 1 van eerste levering. Geen problemen met spaaknippels. Wat is er bij jullie aan de hand ?
Wel: De Ace 1 is een vrij zware fiets zonder enige vering of schokdemping. Dat betekent dat alle trillingen en schokken moeten worden opgevangen door de banden en de "vering" van de elasticiteit in de spaken.

Een gespaakt wiel is erg sterk. Maar ik weet dat ik in elk geval elk jaar bij de "beurt", de spaken moet laten spannen. Het is overigens een goed idee om zo af en toe even alle spaken te controleren, juist vanwege die hoge belasting.

Zo'n controle is eenvoudig. Even elke spaak "aanslaan" zoals je met een gitaar zou doen. Als de spaak ok is, hoor je een toon. "PlIING". Als te slap, dan hoor je "plok".
Spaken spannen is een vak. Dat laat ik dus over aan een fiietsenmaker.

• kadooosh
robert_oost schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:41:
[...]

Heb Ace 1 van eerste levering. Geen problemen met spaaknippels. Wat is er bij jullie aan de hand ?
Wel: De Ace 1 is een vrij zware fiets zonder enige vering of schokdemping. Dat betekent dat alle trillingen en schokken moeten worden opgevangen door de banden en de "vering" van de elasticiteit in de spaken.

Een gespaakt wiel is erg sterk. Maar ik weet dat ik in elk geval elk jaar bij de "beurt", de spaken moet laten spannen. Het is overigens een goed idee om zo af en toe even alle spaken te controleren, juist vanwege die hoge belasting.

Zo'n controle is eenvoudig. Even elke spaak "aanslaan" zoals je met een gitaar zou doen. Als de spaak ok is, hoor je een toon. "PlIING". Als te slap, dan hoor je "plok".
Spaken spannen is een vak. Dat laat ik dus over aan een fiietsenmaker.
Elk jaar je spaken moeten spannen is onzin. Spaken worden niet op den duur kleiner :). De spanning controleren is en zonodig aanspannen is wel een goed plan.
Bij vele velorettis breken de nippels, zie het vooral bij de 2.
Aldus een fietsenmaker O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert_oost
kadooosh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:51:
[...]

Elk jaar je spaken moeten spannen is onzin. Spaken worden niet op den duur kleiner :). De spanning controleren is en zonodig aanspannen is wel een goed plan.
Bij vele velorettis breken de nippels, zie het vooral bij de 2.
Aldus een fietsenmaker O+
Omdat ik de spaak-spanning regelmatig controleer, weet ik dat er regelmatig spaken zijn die niet meer de juiste spanning hebben. Die laat ik dan door de lokale fietsenmaker opspannen. Dat is geen onzin, maar simpelweg mijn ervaring met de fiets.

Nee, spaken worden niet kleiner. Integendeel: de spaken worden belast op een trekspanning. Door de grote kracht (daarom "Ping" geluid van een goed gespannen spaak), zit je in het "elastische bereik" van het staal.
Daardoor kan er enige " kruip" ontstaan waardoor de spaak wat langer wordt en de trek-spanning dus minder.
Ook kan de spaaknippel, net als alle andere verbindingen met schroefdraad, een beetje lostrillen en een klein beetje naar buiten getrokken worden. Ook dan wordt de spaakspanning minder.

https://www.cyclist.co.uk/in-depth/the-science-behind-spokes
-----------------------------------------

Heb hier een tijdje geleden berichtje geplaatst over garantie (na de 2 jaar). Voor de mensen die te aken krijgen met dure problemen na de garantieperiode, is dit wellicht interessant:
https://nos.nl/artikel/25...ment-deels-zelf-uitvinden
Een quote:
Anders dan veel mensen denken is de garantie vaak langer dan twee jaar na aankoop geldig. De wettelijke garantie betekent dat een product moet meegaan zolang je dat redelijkerwijs mag verwachten. In Nederland is hier geen vaste termijn voor.

Over het algemeen mag je van duurdere producten verwachten dat er een langere garantietermijn is
Martijn Ridderbos, Autoriteit Consument & Markt
Mijn insteek: van een fiets met prijs zoals Veloretti, mag ik verwachten dat deze langer dan 2 jaar meegaat.
En dus ook dat garantie wat langer duurt. Dat levert natuurlijk eindeloos gedoe met Veloretti, maar daarvoor heb ik gelukkig een goede rechtsbijstandverzekering.

[ Voor 34% gewijzigd door robert_oost op 12-09-2025 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purplehazezzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Ik heb begin deze week mijn Veloretti Ace 2 Jet Black uit de Outlet binnen gekregen. Gezien alle wisselende ervaringen met de fiets, app en klantenservice dacht ik laat ik mijn ervaringen ook delen.

Levering: De fiets besteld op 2 september in de outlet en daarbij de achterdrager en het axa slot besteld, gekozen voor thuis levering. Op de site stond 10 tot 15 dagen levertijd. De fiets is bezorgd op 9 september en daarbij waren de achterdrager en het slot al gemonteerd.

Klantenservice: Op 9 september in de ochtend bedacht ik mij dat ik eigenlijk ook wel de voordrager zou willen hebben, deze kon ik echter niet mee bestellen op de site. Stond niet onder de accessoires. Via facebook messenger de klantenservice bericht en gevraagd of deze nog geleverd kon worden. 10 minuten later had ik een betaalverzoek in de mail, deze betaald en twee dagen later het rekje alsnog in huis.
Na de levering van de fiets, een rondje te hebben gefietst gelijk maar geprobeerd de app te koppelen aan de fiets, dit lukte niet omdat deze al met een andere account gekoppeld bleek te zijn. Wederom de chat op messenger geopend en dit probleem voorgelegd, na wat gegevens te hebben verstrekt hebben ze mijn account gelinkt en kon ik de app koppelen met de fiets.

App: De app ziet er mooi uit, moet er nog wat mee stoeien maar lijkt allemaal goed te werken hier. Alleen de navigatie is (zoals eerder benoemd) echt een drama, deze zal ik in deze toestand niet gebruiken. Verder zie ik nog niet echt de toegevoegde waarde, volgens mij is alles ook heel vlot in te stellen op de fiets zelf.

Fiets: Het betrof een outlet fiets, deze had een kleine 300km op de teller toen hij geleverd werd. Er zaten verder geen zichtbare beschadigingen of slijtage plekken op. De fiets en de enviolo zitten op het moment van levering allebei op de laatste firmware.
Verder een mooie en fijne fiets ik heb er op het moment van schrijven zelf zo'n 100 km opzitten, maar ding fietst wel echt heel lekker. Wel hoorde ik op een gegeven moment de trappers kraken, dit bleek te komen doordat de bouten van de trapas niet helemaal vast zaten, deze nu vast gezet met loctite en dit probleem is verholpen.
Het betreft nog het model met de Bafang M200 motor, ik heb tijdens het fietsen bewust wat hobbels en kuilen opgezocht om te kijken of de motor dan inhield. Dit is mij niet gelukt, mogelijk is dit middels een firmware update verholpen?
Voorrekje er gisteren opgezet, hiervoor heb ik wel het voorwiel er eruit gehaald. De twee boutjes aan de binnenkant van de vork draaien ze op de instructiefilm er zo in terwijl het wiel er nog in zit. Dit soepel draaien was bij mij niet het geval omdat er wat poedercoating in de schroefgaten zat waardoor ea. niet zo soepel liep. Verder heb ik ook het idee dat de spaakspanning misschien wat strakker kan, deze wil ik binnenkort dan ook laten checken.

Al met al een prettige ervaring tot nog toe :)

[ Voor 5% gewijzigd door Purplehazezzz op 12-09-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
robert_oost schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:22:
[...]

Omdat ik de spaak-spanning regelmatig controleer, weet ik dat er regelmatig spaken zijn die niet meer de juiste spanning hebben. Die laat ik dan door de lokale fietsenmaker opspannen. Dat is geen onzin, maar simpelweg mijn ervaring met de fiets.

Nee, spaken worden niet kleiner. Integendeel: de spaken worden belast op een trekspanning. Door de grote kracht (daarom "Ping" geluid van een goed gespannen spaak), zit je in het "elastische bereik" van het staal.
Daardoor kan er enige " kruip" ontstaan waardoor de spaak wat langer wordt en de trek-spanning dus minder.
Ook kan de spaaknippel, net als alle andere verbindingen met schroefdraad, een beetje lostrillen en een klein beetje naar buiten getrokken worden. Ook dan wordt de spaakspanning minder.

https://www.cyclist.co.uk/in-depth/the-science-behind-spokes
-----------------------------------------

Heb hier een tijdje geleden berichtje geplaatst over garantie (na de 2 jaar). Voor de mensen die te aken krijgen met dure problemen na de garantieperiode, is dit wellicht interessant:
https://nos.nl/artikel/25...ment-deels-zelf-uitvinden
Een quote:
[...]

Mijn insteek: van een fiets met prijs zoals Veloretti, mag ik verwachten dat deze langer dan 2 jaar meegaat.
En dus ook dat garantie wat langer duurt. Dat levert natuurlijk eindeloos gedoe met Veloretti, maar daarvoor heb ik gelukkig een goede rechtsbijstandverzekering.
Ik wil graag mijn spaken vastzetten heb daar een tooltje voor, maar ik ben bang om een slag erin te draaien en omdat ik zelf geen wielrichter heb kan ik deze er niet eenvoudig uit krijgen. Misschien iemand een tip hoe dat goed te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert_oost
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:05:
[...]

Ik wil graag mijn spaken vastzetten heb daar een tooltje voor, maar ik ben bang om een slag erin te draaien en omdat ik zelf geen wielrichter heb kan ik deze er niet eenvoudig uit krijgen. Misschien iemand een tip hoe dat goed te doen?
Precies mijn probleem. Ik ga 2 tot 3 keer per jaar naar mijn fietsenmaker om spaken te laten spannen. Kost plm 60 Euro. Op zich acceptabel, maar termijnen voor afspraak zijn gigantisch lang.

Zou eea ook graag zelf doen. Principe is simpel. Sleuteltje, draaien tot "ping" en klaar. En er zijn -tig youtube video's over how-to.
Maar ben bang slag in wiel te draaien. Dus accepteer voorlopig wachttijden en kosten. Want weet niet goed hoe ik zeker weet dat ik probleem oplos ipv erger maak
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.