WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:37
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:52:
@drusloos

[...]

Het was nog best wat werk, maar ik heb een betere Veloretti app gemaakt die wél werkt. Voor nu nog alleen op iOS. Download VeloAppie:
https://apps.apple.com/nl/app/veloappie/id6764129256

Naast de standaardfunctionaliteit kan je ook je bel-geluid wijzigen (zat vroeger ook in de officiële app), zit er een klok-modus in die de tijd op het fietsscherm toont én kan je je verlichting automatisch laten aangaan wanneer het donker wordt buiten. Daarnaast zit er een betere navigatie in, maar die wordt nog verder verbeterd.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ziet er goed uit! Maar vind wel ingewikkeld
Om 6 eur uit gegeven als ik niet eerst kan proberen. Kun je niet ook een trial versie maken oid?

• NSURLSession
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 22:33
Kammika schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:52:
[...]

Ziet er goed uit! Maar vind wel ingewikkeld
Om 6 eur uit gegeven als ik niet eerst kan proberen. Kun je niet ook een trial versie maken oid?
Ik begrijp het. Apple staat het helaas niet toe om een trial te maken. Dat kan alleen voor abonnementen en ik wil de bijdrage juist eenmalig houden.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 15:57
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Ik begrijp het. Apple staat het helaas niet toe om een trial te maken. Dat kan alleen voor abonnementen en ik wil de bijdrage juist eenmalig houden.
Plannen voor Android misschien?

En - lijkt me niet - zou jij wellicht ook de display of de fiets kunnen aanpassen nu je dit hebt? I.m.h.o: wat moet je met weerinformatie als je fietst...Als het regent dan merk je dat wel. Ik zou liever een klokje zien (ik zie dat dat al een optie is...), en een triptimer. En een véél beter leesbare batterijindicator aangezien de 20% grens nogal belangrijk is.

(En betere navigatieaanduidingen)

Zo'n gemiste kans van Veloretti die app.

• NSURLSession
Stefke schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:42:
[...]

Plannen voor Android misschien?

En - lijkt me niet - zou jij wellicht ook de display of de fiets kunnen aanpassen nu je dit hebt? I.m.h.o: wat moet je met weerinformatie als je fietst...Als het regent dan merk je dat wel. Ik zou liever een klokje zien (ik zie dat dat al een optie is...), en een triptimer. En een véél beter leesbare batterijindicator aangezien de 20% grens nogal belangrijk is.

(En betere navigatieaanduidingen)

Zo'n gemiste kans van Veloretti die app.
Die vraag krijg ik veel (ik heb mijn app ook in de Facebook groep gedeeld) en zodra ik helemaal tevreden ben met de iOS app, ga ik naar Android kijken. Ik heb zelf geen Android telefoon dus moet even kijken hoe ik dat ga doen.

Op dit moment is het inderdaad mogelijk om de klok te tonen. Hiervoor ‘misbruik’ ik het locatieveld van het display (je weet tenslotte zelf ook wel waar je bent). Een tripweergave is ook een goed idee!

Als ik het display anders wil indelen, moet ik de firmware wijzigen. Ik denk dat me dat wel lukt, maar het is wel lastig. Als er iets misgaat, zou je de fiets kunnen ‘bricken’. Op dit moment doe ik in de app niets wat de fiets stuk kan maken.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 15:57
NSURLSession schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:11:
[...]

Die vraag krijg ik veel (ik heb mijn app ook in de Facebook groep gedeeld) en zodra ik helemaal tevreden ben met de iOS app, ga ik naar Android kijken. Ik heb zelf geen Android telefoon dus moet even kijken hoe ik dat ga doen.

Op dit moment is het inderdaad mogelijk om de klok te tonen. Hiervoor ‘misbruik’ ik het locatieveld van het display (je weet tenslotte zelf ook wel waar je bent). Een tripweergave is ook een goed idee!

Als ik het display anders wil indelen, moet ik de firmware wijzigen. Ik denk dat me dat wel lukt, maar het is wel lastig. Als er iets misgaat, zou je de fiets kunnen ‘bricken’. Op dit moment doe ik in de app niets wat de fiets stuk kan maken.
Check, vroeg me alleen af of je er bij zou kunnen of dat het misschien ergens in de fiets verstopt zou zitten achter een muur.
Welk locatieveld bedoel je?

NB: de gemiddelde snelheid vind ik ook maar zo'n nutteloze indicatie, omdat het maar over de laatste 10-30 sec gaat? Het geeft eigenlijk hetzelfde weer als de actuele snelheid alleen met een vertraging. Zou liever het tripgemiddelde zien (naast de triptijd)

• NSURLSession
Stefke schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:40:
[...]

Check, vroeg me alleen af of je er bij zou kunnen of dat het misschien ergens in de fiets verstopt zou zitten achter een muur.
Welk locatieveld bedoel je?

NB: de gemiddelde snelheid vind ik ook maar zo'n nutteloze indicatie, omdat het maar over de laatste 10-30 sec gaat? Het geeft eigenlijk hetzelfde weer als de actuele snelheid alleen met een vertraging. Zou liever het tripgemiddelde zien (naast de triptijd)
Wat ik vanuit de app kan wijzigen op het display:
- Weer-symbool
- Neerslagverwachting
- Temperatuur
- Huidige locatie

Met locatieveld bedoelde ik het gedeelte van het display waar normaal je huidige locatie staat (naast het weer, op een Ace Two of Ivy Two). Door de klok als locatie te sturen, kan ik de tijd op het scherm krijgen. Als ik het scherm anders wil indelen moet ik de firmware wijzigen.

De actuele snelheid en gemiddelde snelheid leest de fiets rechtstreeks uit de motor. Vanuit de app kan ik die dus niet wijzigen. Wél kan ik de waardes via het display opvragen. Ik zou bijvoorbeeld de actuele snelheid kunnen uitlezen, daar een trip-gemiddelde van berekenen, en die dan vervolgens als 'locatie' tonen op je scherm.

• bonami2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-05 14:55
Dancer schreef op woensdag 22 april 2026 @ 06:52:
[...]

[Afbeelding]
Zitten de magneetringen nog goed?
Unplug en plug het stekkertje van de enviolo eens terug in met de fiets ingeschakeld.
Ja had ik gedaan. Inmiddels staat ie al 3 weken bij Veloo. De enviolo automaat is inmiddels alhelemaal vervangen. Maar nu werkt ie blijkbaar alleen met een nieuwe accu. Mijn bestaande accu geeft problemen. Best gek want die deed het goed. Probleem ligt nu bij veloretti

Overigens top partij Veloo. Fair en eerlijk.(tot nu toe dan 😄)

• phawieze
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 13:58
Klinkt goed met die app ontwikkelingen! Dat is exact wat ik bedoelde. Hopelijk vind je een manier om ook het display op de fiets aan te passen. En natuurlijk de android app. Ik ben niet technisch, maar als ik kan helpen denk ik graag mee.

Vind het gewoon knap dat ze een display hebben weten verzinnen waar je bijna 0.0 aan hebt.
  • Gemiddelde snelheid werkt.
  • Batterij indicatie is voor mij het belangrijkst maar totaal niet te lezen.
  • Het weer.... ik kijk wel naar boven.
  • Navigatie.. hoe vaak kom je met deze fietsen op onbekend terrein?
  • En dat dan in drie verschillende varianten..
Batterij en tijd zou prominent moeten zijn wat mij betreft. Voor de rest huidige snelheid, gemiddelde snelheid en wat algemene statistieken.

Nice to have zouden dingen zijn als hoe vaak een bepaalde route. Aantal trips, gemiddelde per trip. Dat zou al meer waarde hebben dan het (huidge) weer. Mss een indicator wanneer er regen verwacht zou nog kunnen.

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 19:09
Hier een ACE I van eind 2022 met bijna 5.000 km. Het laatste jaar begint het gerammel in de voorvork toch wel vervelend te worden, dus ik wil de balhoofdlagers maar eens gaan smeren. Ik begrijp: 2 inbusboutjes wat losdraaien, dan de lange bout los en je kunt het stuur uitnemen. Dan de voorvork naar onder laten zakken en de lagers schoonmaken en invetten.

Maar wat ik me afvraag: moet je de remleiding losmaken als je de vork er onderuit wil halen? Als het moet dan moet het, maar Ik kijk wat op tegen het ontluchten.Is er een manier om die voorvork los te krijgen zonder de remleiding los te maken?

NB. Bij mij is het gerammel er niet altijd, maar als het er is, is het meer een getinkel alsof er tegen een glas getikt wordt dan metaal op metaal geluid. Klinkt dat bekend? Dank voor het delen van jullie kennis.

• kjhrs
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-05 15:20
ger356 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:50:
Hier een ACE I van eind 2022 met bijna 5.000 km. Het laatste jaar begint het gerammel in de voorvork toch wel vervelend te worden, dus ik wil de balhoofdlagers maar eens gaan smeren. Ik begrijp: 2 inbusboutjes wat losdraaien, dan de lange bout los en je kunt het stuur uitnemen. Dan de voorvork naar onder laten zakken en de lagers schoonmaken en invetten.

Maar wat ik me afvraag: moet je de remleiding losmaken als je de vork er onderuit wil halen? Als het moet dan moet het, maar Ik kijk wat op tegen het ontluchten.Is er een manier om die voorvork los te krijgen zonder de remleiding los te maken?

NB. Bij mij is het gerammel er niet altijd, maar als het er is, is het meer een getinkel alsof er tegen een glas getikt wordt dan metaal op metaal geluid. Klinkt dat bekend? Dank voor het delen van jullie kennis.
Je kunt de remgreep van het stuur afhalen, dan hoeft er geen leiding los.

De balhoofdlagers zijn volledig afgedicht. Het is niet onmogelijk om deze te reinigen en te smeren, maar vervangen is aan te raden als ze na demontage ruw draaien. Mijn ervaring is dat de lagers er vaak al in delen uitkomen en dat de buitenring van het lager behoorlijk vast kan zitten in het frame.

• ger356
kjhrs schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 07:47:
[...]

Je kunt de remgreep van het stuur afhalen, dan hoeft er geen leiding los.
Dank. Ik voel me een beetje blond want dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. Intussen ook een uitgebreide video van Roel Peerenboom waarin hij dat ook doet. Kijken of ik dit weekend tijd kan vinden.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:34
Keep us posted! Ik heb er ook last van, ook na ongeveer 5000km. Benieuwd of het lukt.

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05 12:44
ger356 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 18:09:
[...]

Dank. Ik voel me een beetje blond want dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. Intussen ook een uitgebreide video van Roel Peerenboom waarin hij dat ook doet. Kijken of ik dit weekend tijd kan vinden.
Let ook op de positie van de centreerringen. Bij mij waren die 180° gedraaid.

• ger356
Dancer schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 06:33:
[...]

Let ook op de positie van de centreerringen. Bij mij waren die 180° gedraaid.
Bedoel je dat ze ondersteboven gemonteerd waren, dus met de conische kant naar buiten? Dan is er iets goed mis gegaan in het verleden.

• Dancer
ger356 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Bedoel je dat ze ondersteboven gemonteerd waren, dus met de conische kant naar buiten? Dan is er iets goed mis gegaan in het verleden.
Ja, ondersteboven.

• ger356
ger356 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:50:
[...]
Het ging een beetje anders dan gedacht, want ik heb alleen de twee klemboutjes en de centrale bout losgemaakt en het stuur wat naar boven geschoven. De centreerring lag los en die heb ik schoongemaakt en voor de vorm heb ik wat WD40 op het lager gespoten. Toen het geheel netjes afgesteld en vastgezet en presto: geen gerinkel en getwinkel meer.

Conclusie die geluiden kwamen dus van het balhoofd (wat een raar woord eigenlijk) en waarschijnlijk zat de centrale bout gewoon niet vast genoeg.

NB. Als ik het stuur ooit eens helemaal wil verwijderen, moet je dan die centrale bout er helemaal uitdraaien? Nu had ik hem alleen losgedraaid en ik kon het stuur een heel eind naar boven schuiven, maar niet eraf.

• Dancer
Ja, die moet er helemaal uit.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:37
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Hoi,

Om je aan te moedigen heb ik de app aangeschaft en je gelijk maar 5 sterren in de store gegeven. Het ziet er goed uit!

Er zit nog wel 1 nasty bug in: Als de verbinding om wat voor reden dan ook verbreekt komt die bij mij niet opnieuw tot stand. De app zegt dan dat die wel verbonden is, maar volgens de fiets is die disconnected

Als ik de app dan verbinding verbreek en opnieuw maak zegt de app wederom dat die verbonden is, maar de fiets blijft disconnected aangeven. Pas als ik de app op de iPhone uit het geheugen gooi en opnieuw opstart lukt het me pas om opnieuw een verbinding te maken. Ik moet dan wel eerst op zoek fiets klikken. Hij vind ‘m dus niet vanzelf

Ook als ik de dag erop opnieuw gaf fietsen, moet ik altijd eerst de app uit het geheugen gooien en de de fiets opnieuw vanuit de app zoeken.

Zou mooi zijn als je dit kunt fixen. Laat maar weten als ik wat kan/moet testen

• NSURLSession
Kammika schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:28:
[...]

Hoi,

Om je aan te moedigen heb ik de app aangeschaft en je gelijk maar 5 sterren in de store gegeven. Het ziet er goed uit!

Er zit nog wel 1 nasty bug in: Als de verbinding om wat voor reden dan ook verbreekt komt die bij mij niet opnieuw tot stand. De app zegt dan dat die wel verbonden is, maar volgens de fiets is die disconnected

Als ik de app dan verbinding verbreek en opnieuw maak zegt de app wederom dat die verbonden is, maar de fiets blijft disconnected aangeven. Pas als ik de app op de iPhone uit het geheugen gooi en opnieuw opstart lukt het me pas om opnieuw een verbinding te maken. Ik moet dan wel eerst op zoek fiets klikken. Hij vind ‘m dus niet vanzelf

Ook als ik de dag erop opnieuw gaf fietsen, moet ik altijd eerst de app uit het geheugen gooien en de de fiets opnieuw vanuit de app zoeken.

Zou mooi zijn als je dit kunt fixen. Laat maar weten als ik wat kan/moet testen
Leuk om te horen, dank je wel! En die bug is nieuw voor me, dus ik ben blij dat je het meldt. Kun je het probleem reproduceren toevallig? Indien mogelijk kun je daarna op de Feedback-knop in de app drukken, dan kan ik in de logs kijken wat er misgaat. Het lijkt me geen issue dat ik niet kan oplossen. Vermeld ook even het model van de fiets (Ivy/Ace One/Two Lite/Pro).

Als je contact opneemt via die knop, kan ik je ook toegang geven tot de beta eventueel.

Nogmaals dank! :)

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:19
De geintegreerde voorlamp in het frame van mijn Veloretti Ace 2 knippert sinds gisteren als ik met het stuur draai. Ik vermoed iets simpels als een los stekkertje. Heb geen idee of dit iets is dat ik redelijk simpel kan fixen en kon online ook niks hierover vinden. Heeft een van jullie dit wel eens gehad en hoe heb je dit opgelost? Naar een servicepunt kan natuurlijk altijd nog, maar als het eenvoudig zelf te doen is los ik het net zo graag zelf op.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-06 14:23
NSURLSession schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:52:
@drusloos

[...]

Het was nog best wat werk, maar ik heb een betere Veloretti app gemaakt die wél werkt. Voor nu nog alleen op iOS. Download VeloAppie:
https://apps.apple.com/nl/app/veloappie/id6764129256

Naast de standaardfunctionaliteit kan je ook je bel-geluid wijzigen (zat vroeger ook in de officiële app), zit er een klok-modus in die de tijd op het fietsscherm toont én kan je je verlichting automatisch laten aangaan wanneer het donker wordt buiten. Daarnaast zit er een betere navigatie in, maar die wordt nog verder verbeterd.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb de app aangeschaft, wat een verademing om een klok te hebben. Begrijp niet waarom Veloretti dit zelf niet kan.

Net als Kammika schreef merk ik dat hij soms niet automatisch verbind, maar ik kan vooralsnog niet goed duiden waar dit aan ligt. Als ik de app actief sluit dan verbind hij soms wel automatisch, en soms niet. Wat helpt is de app opnieuw openen, en evt nogmaals sluiten en openen.

Wat ik me nog afvraag is in hoeverre de locatie wordt gebruikt (op de achtergrond). Mijn iPhone batterij liep snel leeg, en sinds ik de locatie toegang heb beperkt voor de app is dit voorbij. Gekke is dat in het batterijoverzicht de app niet getoond werd als slurper. (overigens de reden dat ik de standaard Veloretti app niet gebruik, die slurpt op de achtergrond je batterij leeg door continu op de achtergrond de locatie te blijven opvragen, wordt niks met de feedback gedaan daarbij helaas). En mij viel op dat ik de startvermeenigvuldiger niet kan aanpassen in de app.

Verder echt super wat je hebt gemaakt! Erg blij met de klok :)

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:23
drusloos schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:18:
[...]

Ik heb de app aangeschaft, wat een verademing om een klok te hebben. Begrijp niet waarom Veloretti dit zelf niet kan.

Net als Kammika schreef merk ik dat hij soms niet automatisch verbind, maar ik kan vooralsnog niet goed duiden waar dit aan ligt. Als ik de app actief sluit dan verbind hij soms wel automatisch, en soms niet. Wat helpt is de app opnieuw openen, en evt nogmaals sluiten en openen.

Wat ik me nog afvraag is in hoeverre de locatie wordt gebruikt (op de achtergrond). Mijn iPhone batterij liep snel leeg, en sinds ik de locatie toegang heb beperkt voor de app is dit voorbij. Gekke is dat in het batterijoverzicht de app niet getoond werd als slurper. (overigens de reden dat ik de standaard Veloretti app niet gebruik, die slurpt op de achtergrond je batterij leeg door continu op de achtergrond de locatie te blijven opvragen, wordt niks met de feedback gedaan daarbij helaas). En mij viel op dat ik de startvermeenigvuldiger niet kan aanpassen in de app.

Verder echt super wat je hebt gemaakt! Erg blij met de klok :)
Ik zie een patroon, alle fabrikanten die opeens smart producten gaan leveren doen een app "erbij" zonder dat ze weten hoe dat moet.

Dus je merkt dat ze geen kaas hebben gegeten hoe je app moet maken of onderhouden. Dan krijg je dus brakke software. Omdat ze niet bekend zijn met het onderhouden van software krijg je dus ook dat ze geen verbeteringen doorvoeren.

Ik zie dit met fietsen, elektrische auto's en andere IoT apparaten. Vooral Chinees is echt heel slecht.

Als ze slim waren geweest hadden ze het uitbesteed aan een partij die ervaring heeft met het bouwen van apps, user experience.

Is slechts mijn observatie.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:23
He he eindelijk, na 3 weken tandwiel achter en riem binnen. Vandaag vervangen en alles meteen goed schoongemaakt. Voor tandwiel had ik al vervangen. Meteen remblokken ook maar gedaan. Alles had 15d km gelopen dus mag wel.

Was toch wel een klusje omdat je dat niet vaker doet. Bijna 2,5 uur bezig geweest.

• chomchom
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:13
Ik krijg sinds vanochtend de accu niet uit mijn Ace 1. Het draaiende haakje lijkt niet te werken. Heeft iemand tips om de accu eruit te kunnen halen?

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 07:42
chomchom schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:12:
Ik krijg sinds vanochtend de accu niet uit mijn Ace 1. Het draaiende haakje lijkt niet te werken. Heeft iemand tips om de accu eruit te kunnen halen?
Accuslot eruit slaan en dan met platte schroeven draaier kan je hem eruit wippen.

Accuslot en mechanisme van het hendeltje moet natuurlijk wel vervangen worden dan.

• kjhrs
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-05 15:20
CyberEspresso schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:44:
De geintegreerde voorlamp in het frame van mijn Veloretti Ace 2 knippert sinds gisteren als ik met het stuur draai. Ik vermoed iets simpels als een los stekkertje. Heb geen idee of dit iets is dat ik redelijk simpel kan fixen en kon online ook niks hierover vinden. Heeft een van jullie dit wel eens gehad en hoe heb je dit opgelost? Naar een servicepunt kan natuurlijk altijd nog, maar als het eenvoudig zelf te doen is los ik het net zo graag zelf op.
Bij een knipperende lamp klinkt draadbreuk waarschijnlijker dan een losse stekker. De stekkertjes van de kabels die riching het stuur gaan zitten ook aan elkaar getapet, al ben ik er ook verschillende tegengekomen waar dat niet het geval was.

Als je de ID light demonteert (2 schroefjes komen tevoorschijn nadat je het middendeel eruit hebt gewipt) dan kom je een stekkertje tegen. De rest is lastiger te bereiken en lukt pas met een voorvork en top battery bracket die gedemonteerd zijn.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.