Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ys_cube
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:00
In het begin was het even wennen, de fiets leek iets zoekeriger te sturen. Daar merk ik nu niets meer van. ik weet niet of dat komt omdat ik er aan gewend ben, of omdat de banden even wat inrijden nodig hadden.
Ik ga er vanuit dat de big bens vanwege het profiel dat veel meer lijkt op dat van de standaard banden ook qua stuurgedrag nog meer op de originele banden lijken.

Qua weerstand / rechtuit heb ik niet echt verschil gemerkt.

Ik zocht andere banden vanwege de reflectie (en een eerdere lekke band) en two tone sprak me aan: mooie mix van het originele beige en kleurend bij zadel en handvatten (Brooks, honing).

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:11
Inverted_World schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Niet representatief? Zelfs de fietsenmaker van het service-point klaagde dat dit letterlijk fabrieksfouten zijn en dat hij de hele dag niks anders doet dan standaards en spaken repareren. Was een ontzettend ongemakkelijke ervaring, zie mijn vorige post.

Er staan weken wachttijd voor sommige issues. Dit hele topic staat vol met problemen met spaken, standaards, motoren die uitvallen, software-issues etc..

Fijn dat er een paar fietsen zijn die werken, maar ik denk dat de algemene tendens in dit topic bovengemiddeld veel problemen zijn ten opzichte van andere topics met fietsen van gerenomeerde merken.

Ik denk dat je zelf dus vooral blij mag zijn dat je (nog) geen problemen hebt.
Maar heb jij nog niet verzonnen dat het schrijven op fora alleen leuk is als je iets te klagen hebt (en terecht dat je dat doet in jouw geval) en dat ook een fietsenmaker alleen mensen met klachten binnen krijgen, die krijgen namelijk nauwelijks bezoek van mensen die komen melden dat hun fiets het zo geweldig doet. Kortom je frustratie is in jouw geval te begrijpen maar om te zeggen dat daarmee de fiets kut is vraagt denk ik meer onderzoek, ik heb vier jaar op een ace 1 gereden met 0 klachten en nu twee jaar op een ace two die ik net van de fietsenmaker heb opgehaald omdat ze mijn krengstel hebben vervangen terwijl ik stond te wachten, ook ik wil daarmee niet zeggen dat alle Veloretti fietsen geweldig zijn en de service ook want n=1 is ook daarbij niet representatief

[ Voor 17% gewijzigd door eikrur op 28-11-2025 16:11 ]

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:11
eikrur schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:03:
[...]

Maar heb jij nog niet verzonnen dat het schrijven op fora alleen leuk is als je iets te klagen hebt (en terecht dat je dat doet in jouw geval) en dat ook een fietsenmaker alleen mensen met klachten binnen krijgen, die krijgen namelijk nauwelijks bezoek van mensen die komen melden dat hun fiets het zo geweldig doet. Kortom je frustratie is in jouw geval te begrijpen maar om te zeggen dat daarmee de fiets kut is vraagt denk ik meer onderzoek, ik heb vier jaar op een ace 1 gereden met 0 klachten en nu twee jaar op een ace two die ik net van de fietsenmaker heb opgehaald omdat ze mijn krengstel hebben vervangen terwijl ik stond te wachten, ook ik wil daarmee niet zeggen dat alle Veloretti fietsen geweldig zijn en de service ook want n=1 is ook daarbij niet representatief
Het is opvallend dat er in dit topic simpelweg meer klachten zijn dan in de topic van gerenomeerde merken. Maar speciaal voor jou zal ik mijn verhaal verder aanvullen, ik denk namelijk dat iedereen hier ook gebaat is bij dergelijke ervaringen en hoe Veloretti hiermee om gaat.

Aan de hand van mijn laatste bericht over de 2 spaken kreeg ik in eerste instantie een vervelend bericht terug op de mail, suggerende dat dit waarschijnlijk niet onder garantie valt en door eigen gebruik komt.
( je zou je echter inmiddels kunnen afvragen, welk eigen gebruik dan ;) )

Maar goed, daar was ik het absoluut niet mee eens, aangezien er op het service punt tenslotte al was geconcludeerd dat er problemen waren met de spaken.

Nu het positieve in dit verhaal:
Aan de hand hiervan heb ik ditmaal niet per mail, maar telefonisch contact gezocht, dit resulteerde in veel meer begrip, en toen is de fiets bij mij thuis opgehaald, is er een nieuw wiel geplaatst en is die volledig nagelopen. Ik heb hem nu sinds een week weer terug.

Hierover ben ik dan ook zeer te spreken en ik hoop enorm dat de problemen inmiddels verholpen zullen blijven.

Dessalniettemin, ik blijf wel wat skeptisch met de ervaringen tot nu toe, ik blijf het gevoel hebben dat dit een product is dat op het eerste gezicht vooral heel mooi is en niet kwalitatief vergelijkbaar is met gerenomeerde merken. Ik ben nu tevreden, maar ik hoop wel dat het bij vier keer een defect binnen 300km blijft.

Ik hoop vooral dat ze dit in volgende iteraties gewoon kunnen oplossen.

Ik neem aan dat ook jij het er wel mee eens kunt zijn dat dat niet normaal is. Mijn Cube racefiets heeft vele duizenden kilometers gezien, en daar is nog nooit iets kapot aan geweest.

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
[...]omdat ze mijn krengstel hebben vervangen terwijl ik stond te wachten
Wat is dat???

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Inverted_World schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:56:
Dessalniettemin, ik blijf wel wat skeptisch met de ervaringen tot nu toe, ik blijf het gevoel hebben dat dit een product is dat op het eerste gezicht vooral heel mooi is en niet kwalitatief vergelijkbaar is met gerenomeerde merken. Ik ben nu tevreden, maar ik hoop wel dat het bij vier keer een defect binnen 300km blijft.

Ik hoop vooral dat ze dit in volgende iteraties gewoon kunnen oplossen.

Ik neem aan dat ook jij het er wel mee eens kunt zijn dat dat niet normaal is. Mijn Cube racefiets heeft vele duizenden kilometers gezien, en daar is nog nooit iets kapot aan geweest.
Ik heb met de Ace 1 veel mooie kilometers gemaakt maar ook heel veel problemen gehad, van motor kapot tot remhendel + zadel die afbreken tot een tikkende voorvork en een accu die brandgevaarlijk blijkt te zijn. Dat zijn allemaal behoorlijk serieuze problemen en ik ben de fiets bij elkaar totaal opgeteld wel 10 weken kwijt geweest.

Bij de Ace 2 is het een en ander verbeterd, maar mijn 1,5 week oude Ace 2 had al direct een tikkende voorvork uit de doos, verbogen gates beschermkap, lakschades en het display had al meteen een recall. Dat was voor mij de druppel om afscheid te nemen. Ik vond het erg tegenvallen voor een doorontwikkeling van het vorige model, ik had meer stabiliteit verwacht in de kwaliteit.

Nu ik over ben op Gazelle weet ik ook niet of ik ooit terugkeer naar Veloretti. Ik mis de looks een beetje, maar het betrouwbare rijplezier is zeker voor woon-werkverkeer mij goud waard.
Ik gok een typo voor Crankstel :+

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 28-11-2025 17:05 ]

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
[...]

nou vindt de fiets niet "kut", maar herken wel het spaakprobleem van de ace2. Die kunnen echt niks hebben... al 3x een reparatie gehad. Nog nooit eerder dit gehad met een fiets. Wel prima service en verder hele fijne fiets..
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.