eikrur schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:03:
[...]
Maar heb jij nog niet verzonnen dat het schrijven op fora alleen leuk is als je iets te klagen hebt (en terecht dat je dat doet in jouw geval) en dat ook een fietsenmaker alleen mensen met klachten binnen krijgen, die krijgen namelijk nauwelijks bezoek van mensen die komen melden dat hun fiets het zo geweldig doet. Kortom je frustratie is in jouw geval te begrijpen maar om te zeggen dat daarmee de fiets kut is vraagt denk ik meer onderzoek, ik heb vier jaar op een ace 1 gereden met 0 klachten en nu twee jaar op een ace two die ik net van de fietsenmaker heb opgehaald omdat ze mijn krengstel hebben vervangen terwijl ik stond te wachten, ook ik wil daarmee niet zeggen dat alle Veloretti fietsen geweldig zijn en de service ook want n=1 is ook daarbij niet representatief
Het is opvallend dat er in dit topic simpelweg meer klachten zijn dan in de topic van gerenomeerde merken. Maar speciaal voor jou zal ik mijn verhaal verder aanvullen, ik denk namelijk dat iedereen hier ook gebaat is bij dergelijke ervaringen en hoe Veloretti hiermee om gaat.
Aan de hand van mijn laatste bericht over de 2 spaken kreeg ik in eerste instantie een vervelend bericht terug op de mail, suggerende dat dit waarschijnlijk niet onder garantie valt en door eigen gebruik komt.
( je zou je echter inmiddels kunnen afvragen, welk eigen gebruik dan

)
Maar goed, daar was ik het absoluut niet mee eens, aangezien er op het service punt tenslotte al was geconcludeerd dat er problemen waren met de spaken.
Nu het positieve in dit verhaal:
Aan de hand hiervan heb ik ditmaal niet per mail, maar telefonisch contact gezocht, dit resulteerde in
veel meer begrip, en toen is de fiets bij mij thuis opgehaald, is er een nieuw wiel geplaatst en is die volledig nagelopen. Ik heb hem nu sinds een week weer terug.
Hierover ben ik dan ook zeer te spreken en ik hoop enorm dat de problemen inmiddels verholpen zullen blijven.
Dessalniettemin, ik blijf wel wat skeptisch met de ervaringen tot nu toe, ik blijf het gevoel hebben dat dit een product is dat op het eerste gezicht vooral heel mooi is en niet kwalitatief vergelijkbaar is met gerenomeerde merken. Ik ben nu tevreden, maar ik hoop wel dat het bij vier keer een defect binnen 300km blijft.
Ik hoop vooral dat ze dit in volgende iteraties gewoon kunnen oplossen.
Ik neem aan dat ook jij het er wel mee eens kunt zijn dat dat niet normaal is. Mijn Cube racefiets heeft vele duizenden kilometers gezien, en daar is nog
nooit iets kapot aan geweest.