Mijn ervaring was dat toen ik mijn fiets liet nakijken en repareren bij een Veloretti partner, ten tijde dit nog onder de garantie viel, zij het gehele process afhandelde met Veloretti zelf. Ik kreeg naderhand wel een soort van bevestiging factuur bon mee met daarop bij de werkzaamheden 0 euro ingevuld.martinvdm schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:12:
Als je je fiets bij we Veloretti fietsenmaker laat repareren onder fabrieksgarantie, is het dan gebruikelijk om een factuur te ontvangen welke ik eerst moet betalen en in moet dienen bij Veloretti? Of zouden ze dit zelf moeten afhandelen met hun?
Mijn motor m200 op mijn Ace 2 is vervangen door een nieuwe m210. Eerste ervaring is goed. Heb het gevoel dat ie minder ingrijpt bij hobbels, smoother fietst. Wel heb ik het idee dat ik de stand hoger moet zetten voor ongeveer dezelfde ondersteuning als de m200 motor. Dus waar ik voorheen in modus 2 reed rij ik nu in modus 3. Verder dus vooralsnog prima. Benieuwd of er meer ervaringen zijn met de recentere m210 motor.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Als het echt garantie is kan de veloretti service partner dit zelf bij veloretti afhandelen.martinvdm schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:12:
Als je je fiets bij we Veloretti fietsenmaker laat repareren onder fabrieksgarantie, is het dan gebruikelijk om een factuur te ontvangen welke ik eerst moet betalen en in moet dienen bij Veloretti? Of zouden ze dit zelf moeten afhandelen met hun?
Is het schade wat via je verzekering van qover loopt dan zelf betalen. Zie dat veel klanten dit laatste niet begrijpen.
snip: Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
[ Voor 75% gewijzigd door We Are Borg op 01-09-2025 14:08 ]
snip
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 01-09-2025 14:08 ]
Heeft iemand al wat langer ervaring met Ivy of Ace Two Lite? Ben nog beetje dubio ondanks dat ik een testritje vandaag heb gedaan
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een Bafang DP C010 scherm op de Ace One?
Het verhaal begon als de wens voor een USB poort om mijn telefoon op te laden
maar er schijnen nog wat meer voordelen te zitten aan dat scherm, onder andere de mogelijkheid tot walk assistance en een hoop extra statistieken en inzichten in de fiets.
Ik ben vooral benieuwd of alles werkt, bijvoorbeeld ook het instellen van de Enviolo, en of je nog speciale dingen moet doen om zoiets werkend te krijgen. Sowieso lijkt het me wel dat je dan de Veloretti app niet meer volledig kunt gebruiken (Bafang heeft ook een eigen app)
Het verhaal begon als de wens voor een USB poort om mijn telefoon op te laden
Ik ben vooral benieuwd of alles werkt, bijvoorbeeld ook het instellen van de Enviolo, en of je nog speciale dingen moet doen om zoiets werkend te krijgen. Sowieso lijkt het me wel dat je dan de Veloretti app niet meer volledig kunt gebruiken (Bafang heeft ook een eigen app)
[ Voor 5% gewijzigd door NanoSector op 03-09-2025 19:24 ]
https://www.bright.nl/vid...i-e-bike-lite-of-pro.htmlJacky1307 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:41:
Heeft iemand al wat langer ervaring met Ivy of Ace Two Lite? Ben nog beetje dubio ondanks dat ik een testritje vandaag heb gedaan
Een echte duurtest van de Lite kan er imo nog niet zijn gezien de vrij recente releasedatum.
waar reed je op? De lite dusJacky1307 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:41:
[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 04-09-2025 09:26 ]
no comment
Loop net weg bij een veloretti servicepunt. Leuke winkel wel, maar de medewerker was absoluut niet mild over Veloretti en hoe hij klaar was met de zoveelste standaard die vervangen moest worden vanwege slechte productie.
Hij spotte op gehoor ook direct een kapotte spaak toen ik de winkel in liep haha.
Hoe dan ook, voor mij wel een bevestiging dat dit de laatste keer Veloretti is voor mij. In 300km al meermaals gedoe met de Ace 2.
Toch te verleidt door het design...
Hij spotte op gehoor ook direct een kapotte spaak toen ik de winkel in liep haha.
Hoe dan ook, voor mij wel een bevestiging dat dit de laatste keer Veloretti is voor mij. In 300km al meermaals gedoe met de Ace 2.
Ja de standaards die constant stuk gaan en inderdaad ook de spaaknippels is wel slecht...Inverted_World schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:41:
Loop net weg bij een veloretti servicepunt. Leuke winkel wel, maar de medewerker was absoluut niet mild over Veloretti en hoe hij klaar was met de zoveelste standaard die vervangen moest worden vanwege slechte productie.
Ja, spaaknippels idd wel een dingetje he.. nb ik ook erg tevreden over mijn servicepunt. Maar gaven nu bij de 3x met losse spaken aan dat het eigenlijk mijn eigen schuld is, want die spaken kunnen als stuk gaan als iemand mijn fiets verplaatst als die op slot staat en de spaken een klein tikke krijgen.kadooosh schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:44:
[...]
Ja de standaards die constant stuk gaan en inderdaad ook de spaaknippels is wel slecht...
Vind dat wel omgekeerde wereld. Ben superzuinig op deze fiets. Dus verplaats 'm zelf nooit als die op slot staat. Maar hij staat uiteraard regelmatig geparkeerd bij een winkel of in binnenstad, waar fietsen op slot wel eens even klein stukje opgeschoven worden omdat er ruimte gemaakt moet worden voor een andere fiets, dus dat kan je echt niet voorkomen.
Dat kun je toch niet voorkomen? Dat is toch normaal gebruik en daar moet zo'n fiets toch tegenkunnen zou je zeggen?
Dit gaat niet werken.NanoSector schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:23:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een Bafang DP C010 scherm op de Ace One?
Het verhaal begon als de wens voor een USB poort om mijn telefoon op te ladenmaar er schijnen nog wat meer voordelen te zitten aan dat scherm, onder andere de mogelijkheid tot walk assistance en een hoop extra statistieken en inzichten in de fiets.
Compatible Motors:
BAFANG Mid Drive Motors, M620, M600, M560, M510, M420
Daar was ik ook bang voor maar die informatie lijkt niet consistent… sommige sites zetten er ook de M200 en andere motoren bij en Bafang zelf heeft dat niet op de site staan voor zover ik kon zien.Vaevictis_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 06:39:
[...]
Dit gaat niet werken.
Compatible Motors:
BAFANG Mid Drive Motors, M620, M600, M560, M510, M420
Sowieso las ik dat de connector van Veloretti niet standaard is dus dat maakt het ook weer complexer.
Duur gokje om te wagen dus ik laat het toch maar schieten
Overigens ook R49 op mijn Enviolo geïnstalleerd en het wegrijden bij stoplichten is echt merkbaar veel fijner nu, daar is een muur weggenomen, de fiets lijkt over het algemeen ook wel een stuk soepeler te schakelen.
Iemand een tip hoe je die beschermkapjes van de stuurboutjes (AceTwo) los kan halen? Mesje geprobeerd maar krijg alleen maar beschadiging daardoor.

Platte schroevendraaier eruit pulkeng88d schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:25:
Iemand een tip hoe je die beschermkapjes van de stuurboutjes (AceTwo) los kan halen? Mesje geprobeerd maar krijg alleen maar beschadiging daardoor.
Ja dat is gewoon een garantie geval...Kammika schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:03:
[...]
Ja, spaaknippels idd wel een dingetje he.. nb ik ook erg tevreden over mijn servicepunt. Maar gaven nu bij de 3x met losse spaken aan dat het eigenlijk mijn eigen schuld is, want die spaken kunnen als stuk gaan als iemand mijn fiets verplaatst als die op slot staat en de spaken een klein tikke krijgen.
Vind dat wel omgekeerde wereld. Ben superzuinig op deze fiets. Dus verplaats 'm zelf nooit als die op slot staat. Maar hij staat uiteraard regelmatig geparkeerd bij een winkel of in binnenstad, waar fietsen op slot wel eens even klein stukje opgeschoven worden omdat er ruimte gemaakt moet worden voor een andere fiets, dus dat kan je echt niet voorkomen.
Dat kun je toch niet voorkomen? Dat is toch normaal gebruik en daar moet zo'n fiets toch tegenkunnen zou je zeggen?
Bij geen enkele andere fiets die ik ken breken de nippels zo vaak.
Zoek eens in het forum op "DZ41" dan kom je er wel achter hoe je hem moet aansluiten.NanoSector schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:43:
[...]
Daar was ik ook bang voor maar die informatie lijkt niet consistent… sommige sites zetten er ook de M200 en andere motoren bij en Bafang zelf heeft dat niet op de site staan voor zover ik kon zien.
Sowieso las ik dat de connector van Veloretti niet standaard is dus dat maakt het ook weer complexer.
Duur gokje om te wagen dus ik laat het toch maar schieten![]()
Overigens ook R49 op mijn Enviolo geïnstalleerd en het wegrijden bij stoplichten is echt merkbaar veel fijner nu, daar is een muur weggenomen, de fiets lijkt over het algemeen ook wel een stuk soepeler te schakelen.
Kijk ook hier eens: https://enviolo.com/nl/ni...ntegreerde-fietservaring/
[ Voor 6% gewijzigd door Dancer op 08-09-2025 07:53 ]
Heb Ace 1 van eerste levering. Geen problemen met spaaknippels. Wat is er bij jullie aan de hand ?Kammika schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:03:
[...]
Ja, spaaknippels idd wel een dingetje he.. nb ik ook erg tevreden over mijn servicepunt. Maar gaven nu bij de 3x met losse spaken aan dat het eigenlijk mijn eigen schuld is, want die spaken kunnen als stuk gaan als iemand mijn fiets verplaatst als die op slot staat en de spaken een klein tikke krijgen.
Wel: De Ace 1 is een vrij zware fiets zonder enige vering of schokdemping. Dat betekent dat alle trillingen en schokken moeten worden opgevangen door de banden en de "vering" van de elasticiteit in de spaken.
Een gespaakt wiel is erg sterk. Maar ik weet dat ik in elk geval elk jaar bij de "beurt", de spaken moet laten spannen. Het is overigens een goed idee om zo af en toe even alle spaken te controleren, juist vanwege die hoge belasting.
Zo'n controle is eenvoudig. Even elke spaak "aanslaan" zoals je met een gitaar zou doen. Als de spaak ok is, hoor je een toon. "PlIING". Als te slap, dan hoor je "plok".
Spaken spannen is een vak. Dat laat ik dus over aan een fiietsenmaker.
Elk jaar je spaken moeten spannen is onzin. Spaken worden niet op den duur kleinerrobert_oost schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:41:
[...]
Heb Ace 1 van eerste levering. Geen problemen met spaaknippels. Wat is er bij jullie aan de hand ?
Wel: De Ace 1 is een vrij zware fiets zonder enige vering of schokdemping. Dat betekent dat alle trillingen en schokken moeten worden opgevangen door de banden en de "vering" van de elasticiteit in de spaken.
Een gespaakt wiel is erg sterk. Maar ik weet dat ik in elk geval elk jaar bij de "beurt", de spaken moet laten spannen. Het is overigens een goed idee om zo af en toe even alle spaken te controleren, juist vanwege die hoge belasting.
Zo'n controle is eenvoudig. Even elke spaak "aanslaan" zoals je met een gitaar zou doen. Als de spaak ok is, hoor je een toon. "PlIING". Als te slap, dan hoor je "plok".
Spaken spannen is een vak. Dat laat ik dus over aan een fiietsenmaker.
Bij vele velorettis breken de nippels, zie het vooral bij de 2.
Aldus een fietsenmaker
Omdat ik de spaak-spanning regelmatig controleer, weet ik dat er regelmatig spaken zijn die niet meer de juiste spanning hebben. Die laat ik dan door de lokale fietsenmaker opspannen. Dat is geen onzin, maar simpelweg mijn ervaring met de fiets.kadooosh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:51:
[...]
Elk jaar je spaken moeten spannen is onzin. Spaken worden niet op den duur kleiner. De spanning controleren is en zonodig aanspannen is wel een goed plan.
Bij vele velorettis breken de nippels, zie het vooral bij de 2.
Aldus een fietsenmaker
Nee, spaken worden niet kleiner. Integendeel: de spaken worden belast op een trekspanning. Door de grote kracht (daarom "Ping" geluid van een goed gespannen spaak), zit je in het "elastische bereik" van het staal.
Daardoor kan er enige " kruip" ontstaan waardoor de spaak wat langer wordt en de trek-spanning dus minder.
Ook kan de spaaknippel, net als alle andere verbindingen met schroefdraad, een beetje lostrillen en een klein beetje naar buiten getrokken worden. Ook dan wordt de spaakspanning minder.
https://www.cyclist.co.uk/in-depth/the-science-behind-spokes
-----------------------------------------
Heb hier een tijdje geleden berichtje geplaatst over garantie (na de 2 jaar). Voor de mensen die te aken krijgen met dure problemen na de garantieperiode, is dit wellicht interessant:
https://nos.nl/artikel/25...ment-deels-zelf-uitvinden
Een quote:
Mijn insteek: van een fiets met prijs zoals Veloretti, mag ik verwachten dat deze langer dan 2 jaar meegaat.Anders dan veel mensen denken is de garantie vaak langer dan twee jaar na aankoop geldig. De wettelijke garantie betekent dat een product moet meegaan zolang je dat redelijkerwijs mag verwachten. In Nederland is hier geen vaste termijn voor.
Over het algemeen mag je van duurdere producten verwachten dat er een langere garantietermijn is
Martijn Ridderbos, Autoriteit Consument & Markt
En dus ook dat garantie wat langer duurt. Dat levert natuurlijk eindeloos gedoe met Veloretti, maar daarvoor heb ik gelukkig een goede rechtsbijstandverzekering.
[ Voor 34% gewijzigd door robert_oost op 12-09-2025 09:58 ]
Ik heb begin deze week mijn Veloretti Ace 2 Jet Black uit de Outlet binnen gekregen. Gezien alle wisselende ervaringen met de fiets, app en klantenservice dacht ik laat ik mijn ervaringen ook delen.
Levering: De fiets besteld op 2 september in de outlet en daarbij de achterdrager en het axa slot besteld, gekozen voor thuis levering. Op de site stond 10 tot 15 dagen levertijd. De fiets is bezorgd op 9 september en daarbij waren de achterdrager en het slot al gemonteerd.
Klantenservice: Op 9 september in de ochtend bedacht ik mij dat ik eigenlijk ook wel de voordrager zou willen hebben, deze kon ik echter niet mee bestellen op de site. Stond niet onder de accessoires. Via facebook messenger de klantenservice bericht en gevraagd of deze nog geleverd kon worden. 10 minuten later had ik een betaalverzoek in de mail, deze betaald en twee dagen later het rekje alsnog in huis.
Na de levering van de fiets, een rondje te hebben gefietst gelijk maar geprobeerd de app te koppelen aan de fiets, dit lukte niet omdat deze al met een andere account gekoppeld bleek te zijn. Wederom de chat op messenger geopend en dit probleem voorgelegd, na wat gegevens te hebben verstrekt hebben ze mijn account gelinkt en kon ik de app koppelen met de fiets.
App: De app ziet er mooi uit, moet er nog wat mee stoeien maar lijkt allemaal goed te werken hier. Alleen de navigatie is (zoals eerder benoemd) echt een drama, deze zal ik in deze toestand niet gebruiken. Verder zie ik nog niet echt de toegevoegde waarde, volgens mij is alles ook heel vlot in te stellen op de fiets zelf.
Fiets: Het betrof een outlet fiets, deze had een kleine 300km op de teller toen hij geleverd werd. Er zaten verder geen zichtbare beschadigingen of slijtage plekken op. De fiets en de enviolo zitten op het moment van levering allebei op de laatste firmware.
Verder een mooie en fijne fiets ik heb er op het moment van schrijven zelf zo'n 100 km opzitten, maar ding fietst wel echt heel lekker. Wel hoorde ik op een gegeven moment de trappers kraken, dit bleek te komen doordat de bouten van de trapas niet helemaal vast zaten, deze nu vast gezet met loctite en dit probleem is verholpen.
Het betreft nog het model met de Bafang M200 motor, ik heb tijdens het fietsen bewust wat hobbels en kuilen opgezocht om te kijken of de motor dan inhield. Dit is mij niet gelukt, mogelijk is dit middels een firmware update verholpen?
Voorrekje er gisteren opgezet, hiervoor heb ik wel het voorwiel er eruit gehaald. De twee boutjes aan de binnenkant van de vork draaien ze op de instructiefilm er zo in terwijl het wiel er nog in zit. Dit soepel draaien was bij mij niet het geval omdat er wat poedercoating in de schroefgaten zat waardoor ea. niet zo soepel liep. Verder heb ik ook het idee dat de spaakspanning misschien wat strakker kan, deze wil ik binnenkort dan ook laten checken.
Al met al een prettige ervaring tot nog toe
Levering: De fiets besteld op 2 september in de outlet en daarbij de achterdrager en het axa slot besteld, gekozen voor thuis levering. Op de site stond 10 tot 15 dagen levertijd. De fiets is bezorgd op 9 september en daarbij waren de achterdrager en het slot al gemonteerd.
Klantenservice: Op 9 september in de ochtend bedacht ik mij dat ik eigenlijk ook wel de voordrager zou willen hebben, deze kon ik echter niet mee bestellen op de site. Stond niet onder de accessoires. Via facebook messenger de klantenservice bericht en gevraagd of deze nog geleverd kon worden. 10 minuten later had ik een betaalverzoek in de mail, deze betaald en twee dagen later het rekje alsnog in huis.
Na de levering van de fiets, een rondje te hebben gefietst gelijk maar geprobeerd de app te koppelen aan de fiets, dit lukte niet omdat deze al met een andere account gekoppeld bleek te zijn. Wederom de chat op messenger geopend en dit probleem voorgelegd, na wat gegevens te hebben verstrekt hebben ze mijn account gelinkt en kon ik de app koppelen met de fiets.
App: De app ziet er mooi uit, moet er nog wat mee stoeien maar lijkt allemaal goed te werken hier. Alleen de navigatie is (zoals eerder benoemd) echt een drama, deze zal ik in deze toestand niet gebruiken. Verder zie ik nog niet echt de toegevoegde waarde, volgens mij is alles ook heel vlot in te stellen op de fiets zelf.
Fiets: Het betrof een outlet fiets, deze had een kleine 300km op de teller toen hij geleverd werd. Er zaten verder geen zichtbare beschadigingen of slijtage plekken op. De fiets en de enviolo zitten op het moment van levering allebei op de laatste firmware.
Verder een mooie en fijne fiets ik heb er op het moment van schrijven zelf zo'n 100 km opzitten, maar ding fietst wel echt heel lekker. Wel hoorde ik op een gegeven moment de trappers kraken, dit bleek te komen doordat de bouten van de trapas niet helemaal vast zaten, deze nu vast gezet met loctite en dit probleem is verholpen.
Het betreft nog het model met de Bafang M200 motor, ik heb tijdens het fietsen bewust wat hobbels en kuilen opgezocht om te kijken of de motor dan inhield. Dit is mij niet gelukt, mogelijk is dit middels een firmware update verholpen?
Voorrekje er gisteren opgezet, hiervoor heb ik wel het voorwiel er eruit gehaald. De twee boutjes aan de binnenkant van de vork draaien ze op de instructiefilm er zo in terwijl het wiel er nog in zit. Dit soepel draaien was bij mij niet het geval omdat er wat poedercoating in de schroefgaten zat waardoor ea. niet zo soepel liep. Verder heb ik ook het idee dat de spaakspanning misschien wat strakker kan, deze wil ik binnenkort dan ook laten checken.
Al met al een prettige ervaring tot nog toe
[ Voor 5% gewijzigd door Purplehazezzz op 12-09-2025 13:26 ]
Ik wil graag mijn spaken vastzetten heb daar een tooltje voor, maar ik ben bang om een slag erin te draaien en omdat ik zelf geen wielrichter heb kan ik deze er niet eenvoudig uit krijgen. Misschien iemand een tip hoe dat goed te doen?robert_oost schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:22:
[...]
Omdat ik de spaak-spanning regelmatig controleer, weet ik dat er regelmatig spaken zijn die niet meer de juiste spanning hebben. Die laat ik dan door de lokale fietsenmaker opspannen. Dat is geen onzin, maar simpelweg mijn ervaring met de fiets.
Nee, spaken worden niet kleiner. Integendeel: de spaken worden belast op een trekspanning. Door de grote kracht (daarom "Ping" geluid van een goed gespannen spaak), zit je in het "elastische bereik" van het staal.
Daardoor kan er enige " kruip" ontstaan waardoor de spaak wat langer wordt en de trek-spanning dus minder.
Ook kan de spaaknippel, net als alle andere verbindingen met schroefdraad, een beetje lostrillen en een klein beetje naar buiten getrokken worden. Ook dan wordt de spaakspanning minder.
https://www.cyclist.co.uk/in-depth/the-science-behind-spokes
-----------------------------------------
Heb hier een tijdje geleden berichtje geplaatst over garantie (na de 2 jaar). Voor de mensen die te aken krijgen met dure problemen na de garantieperiode, is dit wellicht interessant:
https://nos.nl/artikel/25...ment-deels-zelf-uitvinden
Een quote:
[...]
Mijn insteek: van een fiets met prijs zoals Veloretti, mag ik verwachten dat deze langer dan 2 jaar meegaat.
En dus ook dat garantie wat langer duurt. Dat levert natuurlijk eindeloos gedoe met Veloretti, maar daarvoor heb ik gelukkig een goede rechtsbijstandverzekering.
Precies mijn probleem. Ik ga 2 tot 3 keer per jaar naar mijn fietsenmaker om spaken te laten spannen. Kost plm 60 Euro. Op zich acceptabel, maar termijnen voor afspraak zijn gigantisch lang.Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:05:
[...]
Ik wil graag mijn spaken vastzetten heb daar een tooltje voor, maar ik ben bang om een slag erin te draaien en omdat ik zelf geen wielrichter heb kan ik deze er niet eenvoudig uit krijgen. Misschien iemand een tip hoe dat goed te doen?
Zou eea ook graag zelf doen. Principe is simpel. Sleuteltje, draaien tot "ping" en klaar. En er zijn -tig youtube video's over how-to.
Maar ben bang slag in wiel te draaien. Dus accepteer voorlopig wachttijden en kosten. Want weet niet goed hoe ik zeker weet dat ik probleem oplos ipv erger maak
EDIT:
Dus mijn vraag: Stel dat ik een spaak tref die niet op spanning is (plok ipv pliing). Kan het dan kwaad om de spaak te spannen ? Kan hem evt markeren (klein beetje nagellak in opvallende kleur).
Dan kan ik eea melden bij de jaar;ijkse onderhoudsbeurt. En ook zien of meerdere spaken van 1 gedeelte van het wiel falen.
Zou je nou echt een slag in het wiel trekken wanneer je 1 spaak bijstelt (en niet idioot strak aanspant) ?
Of is het juist beter om dat te doen. Is een te slappe spaak erger dan het evt iets misgaan met de wielrichting ?
Ik weet het niet. Commentaar en meningen welkom !
[ Voor 26% gewijzigd door robert_oost op 13-09-2025 14:32 ]
Met dit gereedschap moet het mogelijk zijn dat klusje zelf te klaren:robert_oost schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:24:
[...]
Precies mijn probleem. Ik ga 2 tot 3 keer per jaar naar mijn fietsenmaker om spaken te laten spannen. Kost plm 60 Euro. Op zich acceptabel, maar termijnen voor afspraak zijn gigantisch lang.
Zou eea ook graag zelf doen. Principe is simpel. Sleuteltje, draaien tot "ping" en klaar. En er zijn -tig youtube video's over how-to.
Maar ben bang slag in wiel te draaien. Dus accepteer voorlopig wachttijden en kosten. Want weet niet goed hoe ik zeker weet dat ik probleem oplos ipv erger maak
EDIT:
Dus mijn vraag: Stel dat ik een spaak tref die niet op spanning is (plok ipv pliing). Kan het dan kwaad om de spaak te spannen ? Kan hem evt markeren (klein beetje nagellak in opvallende kleur).
Dan kan ik eea melden bij de jaar;ijkse onderhoudsbeurt. En ook zien of meerdere spaken van 1 gedeelte van het wiel falen.
Zou je nou echt een slag in het wiel trekken wanneer je 1 spaak bijstelt (en niet idioot strak aanspant) ?
Of is het juist beter om dat te doen. Is een te slappe spaak erger dan het evt iets misgaan met de wielrichting ?
Ik weet het niet. Commentaar en meningen welkom !
https://www.bol.com/be/nl...0_LxVxEAQYAyABEgKZ5vD_BwE
En
https://www.bol.com/be/nl...gsmeter/9300000077483548/
Bedankt @Dancer ! Maar ik denk simpeler. Ben niet van plan wielen te demonteren en te gaan richten. Dat laat ik aan vakman.Dancer schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:21:
[...]
Met dit gereedschap moet het mogelijk zijn dat klusje zelf te klaren:
https://www.bol.com/be/nl...0_LxVxEAQYAyABEgKZ5vD_BwE
En
https://www.bol.com/be/nl...gsmeter/9300000077483548/
Maar als een spaak te "los" zit, en ik 2 maanden moet wactent voor de fietsenmaker tijd heeft, vraag ik me af of ik die ene spaak nou (voor die periode) zelf even wat moet opspannen of juist niet.
Wil niet lang fietsen met spaak die te weinig spanning heeft. Maar ook geen slag in wiel draaien. Maar door lange wachttijd fietsenmaker vraag ik me af wat beter / minder schadelijk is.
Als een spaak zo los staat dat ze in het gaatje van de velg kan bewegen, dan zou ik ze bij draaien tot ze niet meer kan bewegen + een halve toer.robert_oost schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:53:
[...]
Bedankt @Dancer ! Maar ik denk simpeler. Ben niet van plan wielen te demonteren en te gaan richten. Dat laat ik aan vakman.
Maar als een spaak te "los" zit, en ik 2 maanden moet wactent voor de fietsenmaker tijd heeft, vraag ik me af of ik die ene spaak nou (voor die periode) zelf even wat moet opspannen of juist niet.
Wil niet lang fietsen met spaak die te weinig spanning heeft. Maar ook geen slag in wiel draaien. Maar door lange wachttijd fietsenmaker vraag ik me af wat beter / minder schadelijk is.
Hi @Dancer,
Ik ben van plan om een DZ41 aan te schaffen, omdat ik steeds problemen heb met het starten van de fiets. Op dit moment gaat de fiets helemaal niet meer aan.
Weet jij of het mogelijk is om de DZ41 te installeren zonder dat de fiets aan kan?
Ik ben van plan om een DZ41 aan te schaffen, omdat ik steeds problemen heb met het starten van de fiets. Op dit moment gaat de fiets helemaal niet meer aan.
Weet jij of het mogelijk is om de DZ41 te installeren zonder dat de fiets aan kan?
In de 'oude' app werd de locatie van mijn fiets netjes bijgehouden. Ook als 'ie geparkeerd stond, zag ik aan het tijdstip dat 'ie periodiek werd gepolled en bijgewerkt.
Met de nieuwe (beta) app is de locatie nooit veranderd sinds het activeren van deze app. Inmiddels staat mijn fiets volgens de app dus al bijna twee maanden op dezelfde plek. Hebben meer mensen hier last van?
Met de nieuwe (beta) app is de locatie nooit veranderd sinds het activeren van deze app. Inmiddels staat mijn fiets volgens de app dus al bijna twee maanden op dezelfde plek. Hebben meer mensen hier last van?
ik weet niet of dit aan app gerelateerd is. Af en toe werkt bij mij die locatie prima. En af en toe staat die volgens de app best wel lang op een plek waar ik al lang niet meer ben... Dit heb ik in zowel oude als nieuwe app..Koekhapperrr schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:49:
In de 'oude' app werd de locatie van mijn fiets netjes bijgehouden. Ook als 'ie geparkeerd stond, zag ik aan het tijdstip dat 'ie periodiek werd gepolled en bijgewerkt.
Wel jammer dat veloretti niet meer prio aan een goede app geeft. HEb recent weer een oude vanmoof gefixt en dus ok de app weer geinstalleerd. Die app is toch vele malen beter dan de veloretti app...
Ik denk dat dat mogelijk is.chomchom schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:02:
Hi @Dancer,
Ben je zeker dat de oorzaak nu bij het DD ligt? Als de oorzaak nu bij het controlboard in de motor ligt, is het DZ41 display ook geen oplossing.
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.