• Nomen_Nescio
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 15:43
Inverted_World schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:49:
[...]

Inderdaad.

Sinds de vorige reparatie merk ik ook dat mijn fiets tijdens het trappen soms over lijkt te slaan, alsof er een tand van de ketting wordt overgeslagen voelt het.

Toch maar een mail gestuurd zojuist met beide klachten. Fiets zit nog binnen garantie, en ander staat er straks een 3300 euro kostend paperweight in de schuur.

Bizar met 500km's op de teller.

Er zijn vast mensen die geluk hebben en nooit iets hebben, maar ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met iets waar toch een premium prijs aan zit.

Mijn geleerde les blijft absoluut; volgende keer een gerenomeerd merk aanschaffen, en niet vallen voor marketing en een sexy design.
Dit heb ik ook gehad en was een kwestie van de ketting strakker spannen. Hopelijk is dit voor jou ook de oplossing!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Het display en verlengkabel is binnen. Past inderdaad zonder verlengkabel @Dancer
Erg leuke controller, navigatie werkt ook met de bikego app. Ik zie dat ik nog 8 van de 13A capaciteit heb na 177 cycles. Voor deze lithium cellen zijn 800 ong. De max. Levensduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKWPIZOXwWmxdy0thNh3okYNTBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfCG75xtVsar97XLGsPXkF61.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwIADtwwfNnlKJK3dHvKRCiqJlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9nlpxYQyFkvtd8BXKsae33M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvHEzLwWh3RpG7G8SZuoqNEXaoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNpGCyvcX1NEClWQusi29Q3t.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand met de ace1 nog zijn Diamond controller willen vervangen door de dz41, voor 25 euro mag ie weg.

• Dancer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:45
Vaevictis_ schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:40:
Het display en verlengkabel is binnen. Past inderdaad zonder verlengkabel @Dancer
Erg leuke controller, navigatie werkt ook met de bikego app. Ik zie dat ik nog 8 van de 13A capaciteit heb na 177 cycles. Voor deze lithium cellen zijn 800 ong. De max. Levensduur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mocht iemand met de ace1 nog zijn Diamond controller willen vervangen door de dz41, voor 25 euro mag ie weg.
Ik denk dat die 8 Ah de resterende capaciteit is op dat moment. Welke waardes geeft hij als de barrerij volledig opgeladen is?

• Vaevictis_
Dat zou heel goed kunnen want orginele accu is 14Ah dus als er nog 13Ah over is zou dat logischer zijn. Zoveel cycles heeft ie niet. Ik ga het testen.

• Chicfriednice
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12-09 11:31
Hallo, ik heb een Ivy One en die wil niet meer aan. Ik heb hem naar een servicepunt gebracht en daar zeggen ze dat de motor vervangen moet worden. Dat is erg duur, dus ik wilde kijken of ik het zelf kan doen. Ik heb online een Befang M210 36V motor gevonden voor een betere prijs. Mijn vraag is: kan ik de oude motor gewoon vervangen door de nieuwe, of is er nog meer nodig? Bijvoorbeeld de firmware aanpassen? Alvast bedankt.

• Vaevictis_
Dancer schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat die 8 Ah de resterende capaciteit is op dat moment. Welke waardes geeft hij als de barrerij volledig opgeladen is?
Accu is opgeladen, inderdaad 13A capaciteit van de 14A nieuw dus bijna geen degradatie.

• Vaevictis_
Chicfriednice schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:57:
Hallo, ik heb een Ivy One en die wil niet meer aan. Ik heb hem naar een servicepunt gebracht en daar zeggen ze dat de motor vervangen moet worden. Dat is erg duur, dus ik wilde kijken of ik het zelf kan doen. Ik heb online een Befang M210 36V motor gevonden voor een betere prijs. Mijn vraag is: kan ik de oude motor gewoon vervangen door de nieuwe, of is er nog meer nodig? Bijvoorbeeld de firmware aanpassen? Alvast bedankt.
Als het een CAN bus versie is dan kun je deze zo vervangen. Er zijn ook bedrijven die de M200 reviseren, vaak is er iets in de elektronica kapot. Dat kost niet zo veel.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:06
Ik heb de M200 met succes vervangen. Is niet moeilijk maar je hebt wel het juiste gereedschap nodig. Geen firmware dingen nodig.

• Chicfriednice
Vaevictis_ schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:09:
[...]

Als het een CAN bus versie is dan kun je deze zo vervangen. Er zijn ook bedrijven die de M200 reviseren, vaak is er iets in de elektronica kapot. Dat kost niet zo veel.
Bedankt voor de informatie. Hoe weet ik of mijn motor 36V of 43V is? Alvast bedankt.

• Vaevictis_
Chicfriednice schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor de informatie. Hoe weet ik of mijn motor 36V of 43V is? Alvast bedankt.
Dat staat op de batterij, maar mijn ACE1 is 36V.

• Dancer
Chicfriednice schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:57:
Als de fout niet bij het display zit, is er hoogst waarschijnlijk een probleem met de controller in de motor. Die kan je makkelijk zelf vervangen en kost op Ali ca. 100€.

YouTube: how to replace Bafang M200 G210 controller

• Vaevictis_
Als iemand nog een ace/ivy 1 accu zoekt, heb er nog eentje liggen 119 cycles van de 600 en state of health 93%. Ook geen onbalans tussen de cellen.

Dus kan nog een lange tijd mee.

Graag een dm.

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-08 16:56
g88d schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:49:
Sinds gisteren aardig wat vocht in display, fiets voor het eerst een tijdje in regen laten staan. Vandaag nog paar keer mee gefietst, maar laatste rit (op weg naar huis) ging hij opeens niet meer aan.. zonder ondersteuning naar huis moeten fietsen. :|

Nu had ik dit een aantal weken geleden ook al, zonder vocht in display overigens, en na wat contact spray in de aan/uit knop ging hij weer aan. Vooralsnog werkt dat niet (meer).

Iemand hier ervaring mee? Veloretti-certified fietsenmaker is niet naast de deur, dus kan daar (al helemaal niet zonder ondersteuning) niet zo gauw naar toe..

Ik zie bericht van @Inverted_World maar dat ging enkel om vocht in display. Heb jij deze er inmiddels al uit kunnen krijgen?
Iemand? ^

Al een aantal keer gehad dat ik m’n AceTwo niet meer aankrijg. Batterij eruit en erin helpt dan wel. Maar de display gaat soms niet meer aan of flikkert continue.. :|

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:16
g88d schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Iemand? ^

Al een aantal keer gehad dat ik m’n AceTwo niet meer aankrijg. Batterij eruit en erin helpt dan wel. Maar de display gaat soms niet meer aan of flikkert continue.. :|
klinkt alsof je display het aan het begeven is. Ik heb ook gehad dat ik af en toe ace2 niet meer aankreeg. Na vervangen display was het opgelost

• chomchom
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 14:17
chomchom schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:12:
Ik krijg sinds vanochtend de accu niet uit mijn Ace 1. Het draaiende haakje lijkt niet te werken. Heeft iemand tips om de accu eruit te kunnen halen?
Probleem is gefixt door Het Zwarte Fietsenplan Oostelijke Eilanden! Ben er langs geweest; het nieuwe slot moest eerst worden nabesteld bij Veloretti, wat helaas twee maanden duurde. Pas toen het slot binnen was, kon ik terugkomen. Ze moesten toen het oude slot eruit slopen om bij de accu te komen en de nieuwe te plaatsen.

Tip voor iedereen: check even of het hendeltje op de accu nog goed vastzit en of die het haakje nog smooth naar binnen trekt!

[ Voor 15% gewijzigd door chomchom op 27-08-2026 21:31 ]

• g88d
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-08 16:56
Kammika schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 05:49:
[...]

klinkt alsof je display het aan het begeven is. Ik heb ook gehad dat ik af en toe ace2 niet meer aankreeg. Na vervangen display was het opgelost
Gaat nu helemaal niet meer aan. Kan nog wel fietsen overigens.

Wat waren de kosten van het vervangen van het display? Of was het nog onder garantie?

• Kammika
g88d schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 16:56:
[...]

Gaat nu helemaal niet meer aan. Kan nog wel fietsen overigens.

Wat waren de kosten van het vervangen van het display? Of was het nog onder garantie?
Voor mij 0 (via lease a bike, dus viel nog onder lease), weet dus niet of die het onder garantie hebben gedaan

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 16:54
Snelle vraag: Waaom deze app tov de orginele app? Kon zo 123 geen grote verschillen zien voordat ik er 6 euro op stuk sla :)

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 15:31
asaki schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:32:
[...]

Snelle vraag: Waaom deze app tov de orginele app? Kon zo 123 geen grote verschillen zien voordat ik er 6 euro op stuk sla :)
Heeft zo'n beetje dezelfde functionaliteiten, gebruikte de Veloretti app al nauwelijks, en Veloappie eigenlijk ook bijna nooit. Wel fijn aan Veloappie:
  • Kan belgeluid veranderen
  • Verbinding opzetten met fiets is stabieler (maar niet automatisch zonder app te openen)
  • (Je kunt zonder confirmatie met elke random Veloretti in je buurt connecten)
  • Navigatie is veel stabieler (aanwijzingen op display)
Wat kan hiet niet:
  • Op afstand locatie van je fiets zien

• NSURLSession
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 22:58
asaki schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:32:
[...]

@Koekhapperrr Gaf het al aan, maar dat zijn inderdaad de verschillen, los van wat extra's zoals het automatisch in- en uitschakelen van je verlichting (a.d.h.v. zonsondergang), een trip-functie (je kunt je route eventueel exporteren als GPX) en de mogelijkheid om de tijd op je display te tonen. Op iOS maakt de app overigens automatisch verbinding met de fiets. Je hoeft de app niet steeds opnieuw op te starten, tenzij je batterijbesparing hebt ingeschakeld of VeloAppie hebt afgesloten.

• Koekhapperrr
NSURLSession schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:00:
[...]

@Koekhapperrr Gaf het al aan, maar dat zijn inderdaad de verschillen, los van wat extra's zoals het automatisch in- en uitschakelen van je verlichting (a.d.h.v. zonsondergang), een trip-functie (je kunt je route eventueel exporteren als GPX) en de mogelijkheid om de tijd op je display te tonen. Op iOS maakt de app overigens automatisch verbinding met de fiets. Je hoeft de app niet steeds opnieuw op te starten, tenzij je batterijbesparing hebt ingeschakeld of VeloAppie hebt afgesloten.
Goeie! Tijd op het display is inderdaad heel handig (naast het kunnen switchen van belgeluid, wat met de officiele Android app nog steeds niet kan).

Zou echt top zijn als de app op Android ook automatisch zou kunnen verbinden/starten met de fiets.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 19:20

Rio

Ik heb al een boek

Koekhapperrr schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:21:
[...]

Goeie! Tijd op het display is inderdaad heel handig (naast het kunnen switchen van belgeluid, wat met de officiele Android app nog steeds niet kan).

Zou echt top zijn als de app op Android ook automatisch zou kunnen verbinden/starten met de fiets.
In de Play Store beweren ze dat dat (belgeluid) wel kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBbtpE40wKxijt-3dAxLlbWLpkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIIpLe8zMfJVVK5yfoZdvhl7.jpg?f=fotoalbum_large

• Koekhapperrr
Rio schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:34:
[...]

In de Play Store beweren ze dat dat (belgeluid) wel kan

[Afbeelding]
Ah, dan kan dat sinds de laatste update van 22 juli. Daarvoor kon het niet, terwijl het op iOS wel kon.

Zou officiele of alternatieve app vaker gebruiken als ze automatisch zouden verbinden wanneer de fiets aan gaat, maar ben eigenlijk heel blij met de verhouding fiets x app: app(s) zijn beschikbaar, zitten een paar leuke features in maar hij is absoluut niet noodzakelijk in gebruik van de fiets.

Heel blij dat er gewoon een scherm op zit, los slot, bediening aan het stuur. Ben absoluut geen fan van telefoon vastmaken op het stuur (die schokken zijn bijzonder slecht voor je camera).

Navigatie (via officiële app) zou ik vaker gebruiken als de aanwijzingen sneller updaten en routes geen ponten zou vermijden. Enige waar ik de app echt voor gebruik is (héél soms) de multiplier van de Enviolo aanpassen.

NB: Officiële app weer eens geopend. Zie inderdaad nu de optie om belgeluid aan te passen en de optie om automatisch te verbinden (background scanning). Crasht nu alleen weer als ik een navigatiebestemming wil opzoeken.

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 16:54
Bedankt voor de reacties allemaal! De OG app kan inderdaad het bel geluid veranderen. Verder doet de app niet al te veel als je wilt fietsen mits je de navigatie nodig hebt... die ook weer erg langzaam is.

• Chicfriednice
Mijn Ivy One start soms wel, soms niet. Ik heb hem naar een Veloretti-servicepunt gebracht en daar vertelden ze me dat de motor defect was. Dit weekend heb ik de motor vervangen, maar het probleem is er nog steeds!

Ik denk dat het aan de bedrading ligt, want het lijkt erop dat het bewegen van sommige draden rond de motor invloed heeft.

De accu is goed, de stroomtoevoer naar de Envlo is ook goed, want het lampje gaat branden als ik het wiel beweeg.

Heeft iemand tips? Of weet iemand waar ik een nieuwe kabelboom kan kopen?

Alvast bedankt!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 11:38
Zou dan eerder aan de accukabel denken. Kan je gewoon bij het Servicepunt bestellen.

Kabelboom kan ook maar gebeurt amper.

Het probleem ligt eerder bij de experience module.

• Kevvie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:52
Chicfriednice schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:18:
Mijn Ivy One start soms wel, soms niet. Ik heb hem naar een Veloretti-servicepunt gebracht en daar vertelden ze me dat de motor defect was. Dit weekend heb ik de motor vervangen, maar het probleem is er nog steeds!

Ik denk dat het aan de bedrading ligt, want het lijkt erop dat het bewegen van sommige draden rond de motor invloed heeft.

De accu is goed, de stroomtoevoer naar de Envlo is ook goed, want het lampje gaat branden als ik het wiel beweeg.

Alvast bedankt!
Ik zou dan eerst met het display beginnen, mijn Ivy one had dit exacte probleem ook. Als ik de fiets eerst in de oplader deed dan ging hij na 5 minuten opladen wel aan. Uiteindelijk het display vervangen door een dz41 display en nergens meer last van gehad. Schijnt dat er een knoopcel batterij in het diamond display zit welke na verloop van tijd leeg gaat.

Kortom vervang het display door een canbus variant van de dz41 en je hebt nergens meer last van.

• Chicfriednice
Dit is geweldige informatie. Bedankt voor de reactie en de aanbeveling. Ik ga er eentje bestellen en het proberen. Als dat niet werkt, ga ik misschien terug naar het servicepunt voor nieuwe bedrading. Hartelijk dank voor beide aanbevelingen.

• Kammika
Chicfriednice schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:18:

Alvast bedankt!
heb hetzelfde op een ace two gehad. Daar is display vervangen en toen ging die weer als een tierelier...

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:06
Zit de twee polige connector in de motor goed vast? Daar heb ik gezeur mee gehad, zat vanuit de fabriek met een dotje silicone spul vast maar dat was los getrild. Resultaat was wegvallen ondersteuning en soms helemaal niet starten totdat ik een flinke stoot aan de motor gaf. Opnieuw vastzetten met wat silicone spul was de oplossing.

Volgens mij heeft iemand hier ooit het volledige bedradingschema gepost, dat kan ook helpen met het fout zoeken.

• Chicfriednice
Kevvie schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:24:
[...]

Ik zou dan eerst met het display beginnen, mijn Ivy one had dit exacte probleem ook. Als ik de fiets eerst in de oplader deed dan ging hij na 5 minuten opladen wel aan. Uiteindelijk het display vervangen door een dz41 display en nergens meer last van gehad. Schijnt dat er een knoopcel batterij in het diamond display zit welke na verloop van tijd leeg gaat.

Kortom vervang het display door een canbus variant van de dz41 en je hebt nergens meer last van.
Ik heb vandaag een CANbus-versie van de DZ41 ontvangen, maar de connector klopt niet :-( . Mijn connector is rond, maar deze heeft een andere vorm.

Bepaalt de vorm van de connector of het een CANbus- of een UART-connector is?

• Kevvie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:52
De ronde connector is de UART variant. De CAN variant zou een driehoekige aansluiting moeten hebben. Doorzoek even dit forum om meer informatie over het installeren te vinden. Eventueel kan ik vanavond even kijken hoe het precies bij mijn fiets zit.

[ Voor 42% gewijzigd door Kevvie op 09-09-2026 09:47 ]

• Chicfriednice
Oké, ik heb dus de verkeerde versie besteld. Dat is vreemd, want mijn Befang M210-motor werkt met Canbus, maar je hebt gelijk dat mijn display een UART-aansluiting heeft. Ik heb nu de juiste versie besteld en stuur deze terug.

Bedankt voor de snelle reactie.

• Dancer
De connector is wel de juiste.

Het display van de one is buiten het frame aangesloten met een ronde 6-polige connector. Binnen in het frame, boven de batterij zit een transformator. Daarop is het display.aangesloten. Die transformator moet er ook uit. De transformator is met een 5-polige stekker aangesloten op de kabelboom.Op die.stekker moet je het DZ41 aansluiten.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 19:27
Chicfriednice schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:35:
[...]

Ik heb vandaag een CANbus-versie van de DZ41 ontvangen, maar de connector klopt niet :-( . Mijn connector is rond, maar deze heeft een andere vorm.

Bepaalt de vorm van de connector of het een CANbus- of een UART-connector is?
Als leek kan het inderdaad verwarrend zijn omdat het diamond display wel een ronde aansluiting heeft. Maar je moet dus verder in het frame het display aansluiten.

Hier staat alles beschreven: ger356 in "Ervaringen met Veloretti Electric"

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 19:20

Rio

Ik heb al een boek

Die post verdient een plekje in de OP

• Chicfriednice
Hartelijk bedankt voor alle hulp en tips bij het oplossen van mijn fietsproblemen. De DZ41 is nu gemonteerd en werkt perfect tijdens de rit van 7 km vanochtend.

Heel erg bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8bybCNqugBG7DxDZZi6ivxaS7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCip2A5DIDKpbT6IaFlPZJaA.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.