Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
springfield89 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Tot nu toe nog niemand zien zeggen dat zijn fiets verzonden is. Ook niet op de Facebook groepen. Ik vrees er dus voor dat er al effectief de deur uit zijn. Er was wel gezegd verzending in de week van 28 juni dacht ik? En niet specifiek 28 juni zelf. Voor de tweede batch was het begin juli volgens de mail die ik ontvangen had om de fiets definitief te bestellen en betalen.

Ik zag ook dit op Facebook. Snap niet hoe ze hier totaal geen rekening mee hebben gehouden:
„We are currently designing an accessories line for our e-bike and expect this to go live in the coming 2 months via our website. This line will include a front carrier, a rear carrier is unfortunately not possible at this moment. Our Product Team is, however, looking into the possibility, but this has not yet been confirmed if it will be possible.“
Ik kreeg 2 weken geleden dit per mail:

"Wij hebben van de fabriek de garantie dat het de 28e gereed is voor verzending en zullen dan ook beginnen met verzenden."

Kennelijk is ook deze garantie dus verbroken als ze nog de puntjes op de i moeten zetten.. maarja ze zullen nu 'beginnen met verzenden', dus dat kan van alles betekenen.

Hopelijk bevalt de fiets na deze prachtige soap :') Zoniet dan gaat hij direct retour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radsrocket
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06 20:09
Vandaag een proefritje gemaakt met de Ace (pre-produktie model). Fietst lekker, automatische versnelling werkt bovenverwachting goed, veel prettiger dan het systeem van VanMoof. Je hoeft niet meer over het schakelen na te denken en er zitten geen plotselinge grote veranderingen in; je traptempo blijft vrijwel gelijk hoe langzaam of hard je ook fietst. Alleen bij het wegfietsen moet je vrij snel rondtrappen om op snelheid te komen, maar dat zou aan te passen moeten zijn via de app volgens de verkoper. Verder wel wat zwaar en log en onsportieve/rechtop houding. Ik denk dat ik zelf voor een wat lichtere/sportievere fiets ga, waarschijnlijk een cowboy of een imove.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2_FZvZ0Z4zm5sMdcjzezVt-yeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fzAHQFdv2ZdnUrsDaPDaUtT.jpg?f=fotoalbum_large
Yesss daar staan ze, in Portugal. Zie Insta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ah en eerder werd mij verteld dat ze vanuit Nederland verscheept worden binnen 1 werkdag.. de leugens stapelen zich op :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
Volgens het verhaal van the verge gisteren worden ze in Portugal geproduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:49

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nice dat ze klaar zijn voor verzending. Ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen van berijders

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20
stin00 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:29:
Ah en eerder werd mij verteld dat ze vanuit Nederland verscheept worden binnen 1 werkdag.. de leugens stapelen zich op :')
Kan best zijn dat ze in een grote vrachtwagen naar Nederland worden gebracht en vanaf daar verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kix@$$ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:31:
[...]

Kan best zijn dat ze in een grote vrachtwagen naar Nederland worden gebracht en vanaf daar verstuurd worden.
Oh ongetwijfeld, alleen werd deze cruciale informatie niet per mail of telefoon gedeeld. Achja we wachten het braaf af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:22
stin00 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Oh ongetwijfeld, alleen werd deze cruciale informatie niet per mail of telefoon gedeeld. Achja we wachten het braaf af :+
Per e-mail krijg je ook niets meer dan een standaard (nietszeggend) antwoord waarin niet wordt ingegaan op vragen die je stelt:

"Bedankt voor je email!

Ik snap zeker dat je in spanning zit te wachten voor je Veloretti Electric, bij mij zou het hetzelfde zijn ;)

Onze fabriek is momenteel alle fietsen aan het inpakken, dus je zou heel binnenkort moeten een tracking nummer krijgen. Belangrijk hierbij is dat we onze fietsen per vrachtwagen versturen, dus het kan een klein beetje duren voor je tracking info ziet. We willen natuurlijk geen halfvolle vrachtwagens versturen :)

Bedankt nogmaals voor je geduld, het zal het zeker waard zijn. Fijne dag!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-08 20:08
stutrecht schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Per e-mail krijg je ook niets meer dan een standaard (nietszeggend) antwoord waarin niet wordt ingegaan op vragen die je stelt:

"Bedankt voor je email!

Ik snap zeker dat je in spanning zit te wachten voor je Veloretti Electric, bij mij zou het hetzelfde zijn ;)

Onze fabriek is momenteel alle fietsen aan het inpakken, dus je zou heel binnenkort moeten een tracking nummer krijgen. Belangrijk hierbij is dat we onze fietsen per vrachtwagen versturen, dus het kan een klein beetje duren voor je tracking info ziet. We willen natuurlijk geen halfvolle vrachtwagens versturen :)

Bedankt nogmaals voor je geduld, het zal het zeker waard zijn. Fijne dag!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,"
Kans lijkt mij dan toch klein dat er deze week nog fietsen aankomen als de fietsen nog moeten vertrekken in portugal met de vrachtwagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Misschien was het de engelse vertaling van Poortugal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Wederom een update per e-mail:

"Bedankt voor je email!

Ik snap zeker de frustratie en wij werken natuurlijk ook met de meeste up-to-date info die we krijgen van onze fabriek. Door de vertragingen hebben we beslist om deze rechtstreeks te sturen uit onze fabriek, wat natuurlijk voor ons voor wat minder visibiliteit zorgt. Ik heb zonet doorgekregen dat de eerste vrachtwagens morgen vertrekken vanuit de fabriek. Je zou dus moeten een tracking nummer ontvangen binnen de komende 48h als het goed is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Het gaat rechtsstreeks vanuit de fabriek naar de eindklant? Zonder lastmile vervoerder? Lijkt me sterk, maar we gaan het zien. Als ze morgen vertrekken dan zijn ze vrijdagavond op z'n vroegst in Nederland, waarschijnlijk op zaterdag. We zullen de fiets dus wel ergens begin volgende week ontvangen dan.

Begin juni --> 14 juni --> 28 juni --> 6 juli?

Toch een goede 5 weken vertraging met uiterst minimale communicatie, het wordt mondjes maat bij elkaar gesprokkeld via mail, telefoon en instagram. Wijze les How to not run a company :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:49

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Toch een goede 5 weken vertraging met uiterst minimale communicatie, het wordt mondjes maat bij elkaar gesprokkeld via mail, telefoon en instagram. Wijze les How to not run a company :D
Je bent wel erg streng, zie je al meerdere malen 'makkelijk commentaar' van een afstandje geven. Vergeet niet dat dit geen gemakkelijke tijd is geweest om überhaupt een dergelijke fiets te ontwikkelen laat staan massaal produceren.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
dreameater schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:14:
[...]
Je bent wel erg streng, zie je al meerdere malen 'makkelijk commentaar' van een afstandje geven. Vergeet niet dat dit geen gemakkelijke tijd is geweest om überhaupt een dergelijke fiets te ontwikkelen laat staan massaal produceren.
Dit is een verschrikkelijke tijd om fietsen te ontwikkelen, er is een chronisch tekort aan.. vrijwel alles eigenlijk. Sterker nog, dit is de meest vreselijke tijd ooit om een fiets uit te brengen. Maar dat is het punt helemaal niet, want daar heb ik begrip voor.

Het gaat erom dat de communicatie erg gebrekkig, minimaal en soms tegenstrijdig is. Hetgene dàt er gecommuniceerd wordt komt voort uit random emails/telefoontjes die klanten zelf initiëren. Verder heb ik dus zelf meermaals met ze gemaild vanwege vragen en ben ik ook door ze gebeld (telefoongesprek van +- 20 minuten). Daar werden gewoon hele andere dingen verteld dan dat ik nu hier lees.

Jij noemt het makkelijk commentaar, ik noem het valide kritiek. En dan niet op de vertragingen zelf, maar op de manier van communiceren. Zo lastig is het niet om de mensen van de eerste pre-order ronde, dus klanten die je kennelijk blindelings vertrouwen vanaf het eerste moment, zo nu en dan even een kort status update mailtje te sturen. Verder zorg je dat je klantenservice te allen tijde up-to-date is en er eenlijnig wordt gecommuniceerd.

Misschien ben ik inderdaad wel wat te ongeduldig, maar ik had het zelf op gebied van communicatie anders aangepakt. Verder tempert het wel het enthousiasme iets, maar ik ben nog steeds benieuwd naar de fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-07 20:25
Hebben jullie al een specifiek slot op oog? Heeft iemand ervaring met: https://www.ziilock.com/?...zkMUcjUE1I2RoCn4MQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
stin00 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:01:
Het gaat rechtsstreeks vanuit de fabriek naar de eindklant? Zonder lastmile vervoerder? Lijkt me sterk, maar we gaan het zien. Als ze morgen vertrekken dan zijn ze vrijdagavond op z'n vroegst in Nederland, waarschijnlijk op zaterdag. We zullen de fiets dus wel ergens begin volgende week ontvangen dan.

“De vrachtwagens” kunnen natuurlijk ook van DHL of wat dan ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 14:29
roland_otto schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:31:
Hebben jullie al een specifiek slot op oog? Heeft iemand ervaring met: https://www.ziilock.com/?...zkMUcjUE1I2RoCn4MQAvD_BwE
Buiten het slot dat er al op zit, heb ik nog een insteekslot liggen. Dit totdat duidelijk is of "vastzetten aan vast punt" echt in de polis blijft/ze met een light versie komen van pakket (waarin geen verzekering zit, zodat je andere verzekering kunt kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
roland_otto schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:31:
Mooi slot maar ik zie geen ART2 certificering wat de meeste verzekeringen vragen. Hoop hem ook niet nodig te hebben eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askey57
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-10-2021
Vooralsnog weinig beweging... heeft iemand al een track and trace ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Askey57 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:05:
Vooralsnog weinig beweging... heeft iemand al een track and trace ontvangen?
Nee nog niks. Woensdag half 3 zeiden ze dat we binnen 48u een track&trace konden verwachten, dus misschien vanmiddag nog. Maar ik verwacht eerlijk gezegd volgende week pas wat te horen. De app staat ook nog niet (publiekelijk) in de app store. Zal nog wel minimaal 1 week duren voordat we echt op de fiets zitten

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 02-07-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lcvdb
  • Laatst online: 27-01 11:53
Ik heb via de klantenservice vernomen dat de vrachtwagenchauffeur voor vertrek positief getest is op corona en de vrachtwagen dus ook nog in Portugal staat. Er zou al wel een vervangende chauffeur geregeld zijn en ze zouden volgende week in Nederland moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
lcvdb schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:44:
Ik heb via de klantenservice vernomen dat de vrachtwagenchauffeur voor vertrek positief getest is op corona en de vrachtwagen dus ook nog in Portugal staat. Er zou al wel een vervangende chauffeur geregeld zijn en ze zouden volgende week in Nederland moeten zijn.
Allereerst maar beterschap aan de chauffeur gewenst. Gek trouwens dat ze dat melden. Ik zou nooit zomaar iets vertellen aan derden over medische gegevens van mijn personeel.

Verder: dit kon er ook nog wel bij. Ik ben benieuwd of er nog een algemene update vanuit veloretti wordt verzonden. Tot op heden zijn ze vooral erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ben benieuwd of dit überhaupt waar is. Dacht dat ze zeiden dat donderdag de 'eerste vrachtwagens zouden vertrekken' en dat één positieve corona chauffeur dus hooguit een gedeeltelijke vertraging oplevert. Helemaal aangezien ze aangaven voor directe levering to kiezen, dat ga je niet met één vrachtwagen doen door heel Nederland. Misschien ben ik weer té skeptisch, maar ik vind het een wat wazig verhaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
Whahaa heeeeeeeel geloofwaardig. Maar ja, beter even wachten dan zo’n vanMoof soap. Kunnen wel bijna rente vragen voor onze vooruitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcvdb
  • Laatst online: 27-01 11:53
Ik snap je skeptische houding wel eigenlijk. Er werd overigens wel aangegeven dat ze in Nederland overgeladen worden op kleinere voertuigen voor de last-mile bezorging.

Tevens zouden ze bezig zijn met een update voor alle klanten, maar die laat wel weer lekker lang op zich wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stutrecht
lcvdb schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:58:

Tevens zouden ze bezig zijn met een update voor alle klanten, maar die laat wel weer lekker lang op zich wachten.
Ik verwacht dat die iets voor 18:30 komt, net voor sluitingstijd zodat mensen niet kunnen bellen etc.

Edit: het was ergens ook wel te verwachten dat er vandaag geen bericht zou komen, net als bij de vorige vertraging. Toen hebben ze ook tot op het laatste moment gewacht..

Edit 2:

"Dear customer, good evening,

I hope you are doing well. I would like to give you a delivery update and immediately apologize that we have made you wait this long. Throughout the process we have encountered several unexpected and unforeseen delays in our supply chain and logistics.

But, as you have may have seen on our social channels our factory is running at full speed and your Veloretti Electric is produced and ready for shipment.

At the moment we have a minor extra delay with the logistics at the factory, but at this point are certain that we can share your track&trace code upcoming Tuesday. We highly value our customers and are truly fed up with the fact that we did not deliver yet. Therefore we would like to offer you compensation for the caused delay.

The chain for the frame lock was an option, but would like to offer this complimentary to you. If you have already paid for the extra option, we will reimburse those costs.

Again, we are sorry for the inconvenience and we assure you that we are doing everything to deliver your Electric as soon as possible.

If you have any further questions, do not hesitate to contact us. We are here for you.

Kind Regards,

Ferry Zonder
Founder Veloretti"

[ Voor 75% gewijzigd door stutrecht op 02-07-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ah ik had de mail om 21:45 in m'n spam folder. Maar mooi dat er eindelijk bericht is en dat er dinsdag een tracking code komt. Ben benieuwd of ze volgende week ook gaan leveren dan.. vrijdag op de fiets zitten zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04
Radsrocket schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:45:
Ik denk dat ik zelf voor een wat lichtere/sportievere fiets ga, waarschijnlijk een cowboy of een imove.
Vandaag op een iMove een testrit gemaakt, mooie fiets om te zien en erg licht, alleen die ondersteuning in het achterwiel vond ik matig. Optrekken in de 3, en daarna heb je alleen de 4 en 5 over, in de 4 rij je net boven de 20. In de 5 haal je 25 maar als je dan 25 rijdt dan begin je in het luchtledige rondjes te trappen (waar normale fietsen nog wel tegendruk hebben).
Het is een tijdje terug dat ik m getest heb, maar de Cowboy deed dat beter volgens mij.

Is de Veloretti al te testen in Amsterdam (zag dat iemand hier op een beta had gefietst)?

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 03-07-2021 14:02 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
matthijst schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Vandaag op een iMove een testrit gemaakt, mooie fiets om te zien en erg licht, alleen die ondersteuning in
..
Het is een tijdje terug dat ik m getest heb, maar de Cowboy deed dat beter volgens mij.

Is de Veloretti al te testen in Amsterdam (zag dat iemand hier op een beta had gefietst)?
iMove heeft:
- geen krachtsensor (Cowboy wel), vandaar de ervaring dat je in luchtledigheid trapt: "aan/uit", zoals David van Bright dat noemt. Snap alleen niet dat je dat pas bij >=25 merkt.
- net als Cowboy geen versnelling

Wat dat betreft is Veloretti meer te vergelijken met vanMoof: ook die heeft beide, en geven daarmee meest naturel ondersteuning.
Voordeel van Veloretti is dan weer ze wiel niet zelf hebben proberen uit te vinden, door stock [automatische] versnelling in te bouwen: dat hoofdreden (samen met uitneembare accu, traploze versnelling, middenmoter en riem) voor mij om te bestellen.
Nadeel van Veloretti is dan weer dat ze wat vaag zijn qua voor- en achterrek en dat verzekering (120/jaar) nog nodig is om gps te unlocken.

Snap het testen op de beta ook niet echt moet ik zeggen, mij lijkt dat deze voor pers bedoeld is.
Als het goed is komen de eerste fietsen ergens volgende week in Nederland aan. Dus neem aan dat vanaf dan proefritten te maken zijn op productiemodellen, en zou je [volgens site] eind van deze maand al een 'f*ck cars' doos kunnen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radsrocket
matthijst schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:01:
[...]
Ja ik heb hem bij de winkel in Amsterdam getest (pre-productie versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radsrocket
tomuitrotterdam schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:48:
[...]

iMove heeft geen krachtsensor (Cowboy wel).
Later dit jaar zou er een versie met krachtsensor beschikbaar komen, maar helaas alleen op de kleinste framemaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Nou als jullie als huidige kopers er blij mee zijn, dan ga ik er eind dit jaar eentje halen🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
tomuitrotterdam schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:48:
[...]

iMove heeft:
- geen krachtsensor (Cowboy wel), vandaar de ervaring dat je in luchtledigheid trapt: "aan/uit", zoals David van Bright dat noemt. Snap alleen niet dat je dat pas bij >=25 merkt.
- net als Cowboy geen versnelling
Omdat ie bij 25 stopt met ondersteunen?
Tot 25 help je nog mee trappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Ter info: een aantal aannames/vragen (zoals ze hier leven) aan Veloretti gevraagd:

Als ik goed lees zijn jullie nog bezig met:
- achterdrager
Klopt, echter durf ik niet met zekerheid te zeggen wanneer precies. Het is een uitdaging iets (zelf) te
ontwerpen dat zowel bij de fiets past, als functioneel is.
- voordrager
Klopt ook
- Premium Plan Light zonder verzekering (eigenlijk sim-only)
Dit is er al
- Premium Plan (zonder "vreemde" verplichte tweede slot/ketting om fiets aan iets vast te maken)
Deze vraag snap ik niet helemaal.
- Features zoals besproken door Bright (val-detectie, fencing)
Dit is in ontwikkeling

Aannames/getrokken conclusies:
- service wordt (aan huis) door FietsNed gedaan
voor consumenten die onder garantie service moeten krijgen, is dit inderdaad een mogelijkheid. Maar
wij kijken altijd eerste samen naar de gepaste oplossing
- verhogen stuur gaat dmv verhoog-ringen
Correct
- verhogen zadel dmv verstellen stang
Correct
- is kabel/ketting in ringslot mogelijk, en voldoende bij huidige verzekering
Ja en ja
- komt app in store zodra eerste fietsen zijn uitgeleverd.
Deze is gereed en zal vandaag of morgen released worden voor iOS en Android
- hebben we 30 dagen om helemaal enthousiast te worden over de fiets, of om deze retour te sturen
Niet helemaal, je kan de fiets binnen 30 dagen retour sturen als je niet tevreden bent. Uiteraard is de
staat van de fiets wel bepalend voor het credit-bedrag. Indien de fiets in perfecte staat is, dan krijg je
het aankoopbedrag in het geheel terug.
- zullen de eerste fietsen ongeveer nog een week op zich laten wachten (batch 1), batch 2 en 3 zullen snel
daarna komen.
Deze week gaan de eerste bij klanten aankomen. Batch 2 is midden juli en batch 3 tussen midden en
eind juli.

Vooral het sim-only was bij mij niet bekend: en wel fijn om indicatie van andere batches te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Batch 2 was early july volgens de laatste pre order mail en nu midden juli. Dus ook daar weeral een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
springfield89 schreef op andag 5 juli 2021 @ 14:02:
Batch 2 was early july volgens de laatste pre order mail en nu midden juli. Dus ook daar weeral een vertraging.
Ja ik gok dat de hele keten gewoon vertraagd is nu, al valt 2 weken nog wel mee. Batch 1 zit dus op 5 á 6 weken vertraging :z Of is batch 2 ook al meermaals vertraagd inmiddels?

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 05-07-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
stin00 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ja ik gok dat de hele keten gewoon vertraagd is nu, al valt 2 weken nog wel mee. Batch 1 zit dus op 5 á 6 weken vertraging :z
In de mail van het belangrijke ringetje stond dat de tweede batch ook zo goed als klaar was en er dus alleen gewacht werd op dit onderdeel. De tweede batch was normaal ook voor eind juni? en niet begin juli dus uiteindelijk is het ook al meer dan 2 weken. Dit bewijst ook maar dat heel dat verhaal van het missende onderdeel niet geheel de waarheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
springfield89 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:07:
[...]
In de mail van het belangrijke ringetje stond dat de tweede batch ook zo goed als klaar was en er dus alleen gewacht werd op dit onderdeel. De tweede batch was normaal ook voor eind juni? en niet begin juli dus uiteindelijk is het ook al meer dan 2 weken. Dit bewijst ook maar dat heel dat verhaal van het missende onderdeel niet geheel de waarheid was.
Ah dus alle batches zijn nu inderdaad flink vertraagd. Als je nu bestelt staat er levering eind juli. Als je via deze link bestelt https://www.veloretti.com/products/electric-ace-graphite ben je de volle mep kwijt :+ Ben benieuwd of ze de pre-order prijs binnenkort helemaal weg gaan halen. Via de Electric specifieke site nog gewoon 2399 https://electric.veloretti.com/products/ace .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zonder fiets kom je alleen niet voorbij het login scherm, hopelijk vandaag een track & trace mailtje *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stutrecht
Bij mij is zojuist de track and trace gearriveerd. Biedt goede hoop om deze week nog te kunnen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
stutrecht schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:45:
Bij mij is zojuist de track and trace gearriveerd. Biedt goede hoop om deze week nog te kunnen fietsen.
Ivy of Ace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
Heel benieuwd naar de eerste ervaringen met de app. Ik zal nog even op m'n fiets moeten wachten.

Wel een beetje jammer dat de app niet in het Nederlands beschikbaar is. Terwijl het een Nederlands bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Yosemite schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Heel benieuwd naar de eerste ervaringen met de app. Ik zal nog even op m'n fiets moeten wachten.

Wel een beetje jammer dat de app niet in het Nederlands beschikbaar is. Terwijl het een Nederlands bedrijf is.
De app is ook gekocht (linkje is een paar pagina’s terug genoemd) en niet van Veloretti zelf. Vandaar waarschijnlijk. Ik heb ook de meest recente vertragingsmail gehad (pre order 2), dus hoop nog steeds op een track and trace binnenkort!

[ Voor 41% gewijzigd door Remius op 06-07-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:25
Hier helaas niets nog (Ace en Ivy eerste badge)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Wat geeft de tracking aan? Al vlakbij NL? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
stin00 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Wat geeft de tracking aan? Al vlakbij NL? :D
"Jouw order is ingepakt en wordt verzonden! De zending kan elk moment ons magazijn verlaten en worden meegegeven aan onze logistieke partner, DHL!"

Heeft het magazijn dus nog niet verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Trouwens vreemd dat ik dit mailtje 2 juli kreeg en opnieuw op 5 juli, hebben meerdere mensen dit gehad? Het leek mij een foutje want het is exact dezelfde mail...

Dear customer, good afternoon,

I hope you are doing well. I would like to give you a delivery update and immediately apologize that we have made you wait this long. Throughout the process we have encountered several unexpected and unforeseen delays in our supply chain and logistics.

But, as you have may have seen on our social channels our factory is running at full speed and your Veloretti Electric is produced and ready for shipment.

We have had a minor extra delay with the logistics at the factory, but at this point are certain that we can share your track&trace code next week Tuesday. We highly value our customers and are truly fed up with the fact that we did not deliver yet. Therefore we would like to offer you compensation for the caused delay.

The chain for the frame lock was an option, but would like to offer this complimentary to you. If you have already paid for the extra option, we will reimburse those costs.

Again, we are sorry for the inconvenience and we assure you that we are doing everything to deliver your Electric as soon as possible.

If you have any further questions, do not hesitate to contact us. We are here for you.

Kind Regards,

Ferry Zonder
Founder Veloretti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
martijn k. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:08:
Trouwens vreemd dat ik dit mailtje 2 juli kreeg en opnieuw op 5 juli, hebben meerdere mensen dit gehad? Het leek mij een foutje want het is exact dezelfde mail...

Dear customer, good afternoon,

We have had a minor extra delay with the logistics at the factory, but at this point are certain that we can share your track&trace code next week Tuesday. We highly value our customers and are truly fed up with the fact that we did not deliver yet. Therefore we would like to offer you compensation for the caused delay.

Kind Regards,

Ferry Zonder
Founder Veloretti
Dat is niet dezelfde e-mail. In dit bericht staat "next week Tuesday", in de eerste "upcoming Tuesday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
martijn k. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:08:
Toevallig een Ivy en Ace besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
springfield89 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:57:
[...]

Toevallig een Ivy en Ace besteld?
Ja inderdaad.
stutrecht schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Dat is niet dezelfde e-mail. In dit bericht staat "next week Tuesday", in de eerste "upcoming Tuesday"
Hmm, jammer, weer een week later dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
Ik heb een shipment tracking binnen (Ace, pre-order 2). Loopt via JCL Service. Status is nu in preparation. Apart, de eerste en gelijk laatste status is van 2 juli (EDI message received).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb precies hetzelfde ontvangen. Er staat ook een ´Expected Time of Arrival´ in van 03-07-2021 tussen 08:00 en 17:00.

Aangezien deze datum al geweest is en gezien alle vertragingen vind ik het maar vaag. Zal in de loop van de dag nog is contact opnemen met Veloretti hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
martijn k. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:34:
[...]

Ja inderdaad.

[...]

Hmm, jammer, weer een week later dus.
Het lijk erop dat de Ivy mails deze week zijn verstuurd en de Ace emails vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kix@$$
Dagoeman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:35:
Ik heb precies hetzelfde ontvangen. Er staat ook een ´Expected Time of Arrival´ in van 03-07-2021 tussen 08:00 en 17:00.

Aangezien deze datum al geweest is en gezien alle vertragingen vind ik het maar vaag. Zal in de loop van de dag nog is contact opnemen met Veloretti hierover.
Waarschijnlijk zijn de verzendingen van tevoren al aangemaakt en is er toen in Portugal vertraging opgelopen, waardoor die datum niet meer klopt. Komt vanzelf weer goed als de uitlevering ingepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-08 07:22
Wanneer gaan we als community waarschuwen tegen dit soort praktijken?

Ik blijf het tenenkrommend vinden dat we honingpot na honingpot hebben van aanbieders van e-bikes waarvan je direct al ziet dat die beloftes nooit waar kunnen worden gemaakt omdat het verdienmodel alleen klopt als er heel vervelende shortcuts worden gemaakt.

Hoewel mensen ongetwijfeld boos zullen worden op mijn waarschuwing:

Als de fietsen rechtsreeks vanaf fabriek worden geleverd is de kans op problemen heel groot. De saaie a-merken laten een fiets voor uitlevering nalopen door de gewone fietsenboer, omdat je daar heel veel kleine maar toch uiterst vervelende dingen mee opvangt. Een wiel wat niet is nagelopen gaat krom, terwijl een fm die even luistert naar elke spaak die ene niet goed aangedraaide spaak net even bijspant. Alles checken op speling/soepel draaien.

Hoe gaat een mini merk als Veloretti dit oplossen als ze nu al compleet falen in de communicatie? De marges zijn flinterdun, dus als er issues zijn zie ik niet hoe ze dit kunnen oplossen, ze zijn daar veel te klein voor.

Ik wens iedereen succes, ik hoop echt dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:09:

Ik blijf het tenenkrommend vinden dat we honingpot na honingpot hebben van aanbieders van e-bikes waarvan je direct al ziet dat die beloftes nooit waar kunnen worden gemaakt omdat het verdienmodel alleen klopt als er heel vervelende shortcuts worden gemaakt.

Als de fietsen rechtsreeks vanaf fabriek worden geleverd is de kans op problemen heel groot. De saaie a-merken laten een fiets voor uitlevering nalopen door de gewone fietsenboer, omdat je daar heel veel kleine maar toch uiterst vervelende dingen mee opvangt. Een wiel wat niet is nagelopen gaat krom, terwijl een fm die even luistert naar elke spaak die ene niet goed aangedraaide spaak net even bijspant. Alles checken op speling/soepel draaien.

Hoe gaat een mini merk als Veloretti dit oplossen als ze nu al compleet falen in de communicatie? De marges zijn flinterdun, dus als er issues zijn zie ik niet hoe ze dit kunnen oplossen, ze zijn daar veel te klein voor.

Als er nu kwaliteitsproblemen blijken te zijn dan kan er wel eens een bommetje ontploffen nadat veel klanten week na week te horen kregen dat de levering weeral is uitgesteld met wat slappe excuses. Ik snap niet hoe een professioneel bedrijf zo'n fouten kan blijven maken. Als je als klant te horen krijgt dat de levering 4 weken is uitgesteld is dit toch vele minder erg dan altijd 1 week om dan weer last minute te horen te krijgen dat het niet gaat lukken. De levering van de eerste fietsen blijkt ook pas voor volgende week te zijn. Er is ook nog totaal geen communicatie over de levering van de tweede batch die eigenlijk nu ook ergens zou moeten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
roffeltjes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:09:

Ja, wat een ellende, een eerste batch van een nieuw product van een (relatief) kleine partij die hun pre-order een maand vertraagd heeft, terwijl we in deze globale pandemie toch allemaal zo graag op onze fietsen zitten.

Ja.. jammer dat het niet via de fietsmaker loopt want daar loopt alles altijd helemaal gesmeerd, en wordt je altijd ontzettend goed op de hoogte gehouden welk schroefje ze nog missen. Je kunt die ook altijd bellen, en reageren binnen een kwartier op je mail.

Serieus: we hebben geen van alle gezien hoe QC is, weten allemaal van tekorten op allerlei gebieden en we kunnen zien dat ze als gek personeel aan het aantrekken zijn. Als het een "honingpot" blijkt te zijn die hun beloften niet nakomt, merken ze dat aan retour- en reparatieverzoeken: en dan gaat het zoals bij de lokale fietsmaker; die heeft een probleem.

De shortcuts die ze genomen hebben kunnen inderdaad vervelend uitpakken, maar ook zij zijn gebaat bij minder gedoe: zeker omdat de verhouding fietsen/personeel anders zal liggen dan bij de fietsmaker. [alhoewel, als ik bij mijn huidige FM binnenloop, moet ik ook in een rij staan, vanwege gigantische aanvragen qua reparatie/aankopen]

Tot die tijd ben ik geduldig aan het wachten op een (op papier) goed product, hopend dat ze goed zijn gecheckt alvorens ze op transport gesteld zijn (blijkbaar anders dan de fietsen van A-merken, want als die nog nagelopen dienen te worden :? ).

Wens batch 1 alvast veel plezier bij het uitpakken, uittesten en instellen van de app.. we gaan het snel merken of ze buiten op papier e.e.a. ook in fiets kunnen waarmaken.

Snap je argwaan, maar vindt je beetje kort door de bocht conclusies trekken adhv pre-order stadium zonder dat een van ons een productiemodel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-08 07:22
tomuitrotterdam schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Snap je argwaan, maar vindt je beetje kort door de bocht conclusies trekken adhv pre-order stadium zonder dat een van ons een productiemodel heeft.
Het heeft niets te maken met deze problemen, dit zag je al bij de launch aankomen. De reden is dat de fietsenwereld om heel goede redenen in elkaar zit zoals hij in elkaar zit en dat "direct-sales" helemaal niet zo briljant is. De rden dat bijna niemand het doet is niet omdat men blind is voor de voordelen... maar omdat het enorm moeilijk is om rendabel te doen.

Redenen waarom de kans op teleurstelling groot is:

- Veloretti is klein en heeft nu opeens een enorme order binnen.
- Veloretti heeft een hele slechte reputatie.
- Veloretti heeft een qua prijs concurrerend product, terwijl ze als kleine partij geen grote kortingen krijgen. De marge is flinterdun.
- Je kan niet zomaar leveren vanaf de fabriek, dat gaat een QC probleem opleveren.
- Er is in de wereld eigenlijk maar één partij die direct sales tot een succes heeft gemaakt en dat is Canyon. Maar die zijn dan ook geen prijs-stunters en hebben dit heel zorgvuldig uitgebouwd. Maar ook zij lopen netjes elke fiets af...

Het is niet flauw, het is niet paranoide... het is omdat de fietsenwereld niet zo'n makkelijke markt is waarbij je spelend met de marge kan breekijzeren en waarbij je wel even een "nieuw" concept kan verzinnen.

Als het te mooi lijkt te zijn om waar te zijn is het vrijwel altijd niet waar :|

*Waarom reageer ik hier? Community gevoel en een enorm appologeet voor e-bikes. Slechte ervaringen zoals deze en andere zijn gewoon zonde... we willen mensen uit de toettoet, wat we niet willen "fietsen? veel te onbetrouwbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Mijn ervaring is dat de grote fabrikant zijn problemen laat oplossen door de lokale fietsenmaker die dan geen garantie kan geven op een standaard die na een half jaar uit elkaar valt omdat hij geen beurt heeft mogen geven aan de fiets. Een staaltje service waar je dan best het dubbele voor wilt betalen lijkt me.
Een beetje vertraging had ik persoonlijk wel verwacht bij de introductie van een nieuwe ebike en qua service lijkt me Fietsned ook niet bij voorbaat een slechte keuze maar we gaan het meemaken. Gewoon even positief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Bobz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:48:
Mijn ervaring is dat de grote fabrikant zijn problemen laat oplossen door de lokale fietsenmaker die dan geen garantie kan geven op een standaard die na een half jaar uit elkaar valt omdat hij geen beurt heeft mogen geven aan de fiets. Een staaltje service waar je dan best het dubbele voor wilt betalen lijkt me.
Een beetje vertraging had ik persoonlijk wel verwacht bij de introductie van een nieuwe ebike en qua service lijkt me Fietsned ook niet bij voorbaat een slechte keuze maar we gaan het meemaken. Gewoon even positief blijven.
De vertraging opzich is ook niet het grote probleem. Wel hoe veloretti hier mee om gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb voor de grap even gebeld met JCL Logistics. De huidige track 'n trace informatie klopt inderdaad niet, die is waarschijnlijk nog gebaseerd op de oorspronkelijke levertermijn (vorige week). JCL verwacht vandaag of morgen de fietsen binnen te krijgen. Daarna worden ze verdeeld over transport en volgt er een, waarschijnlijke nieuwe, track 'n trace code. De fietsen wordt eind deze week of begin volgende week geleverd. Maar ik verwacht dus ergens morgen meer track 'n trace informatie zodra ze de fietsen fysiek ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
stin00 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:15:
Ik heb voor de grap even gebeld met JCL Logistics. De huidige track 'n trace informatie klopt inderdaad niet, die is waarschijnlijk nog gebaseerd op de oorspronkelijke levertermijn (vorige week). JCL verwacht vandaag of morgen de fietsen binnen te krijgen. Daarna worden ze verdeeld over transport en volgt er een, waarschijnlijke nieuwe, track 'n trace code. De fietsen wordt eind deze week of begin volgende week geleverd. Maar ik verwacht dus ergens morgen meer track 'n trace informatie zodra ze de fietsen fysiek ontvangen.
Zojuist gezien in de Track&Trace dat de datum is aangepast naar 10-07-2021. Wellicht dus op zaterdag binnen! Gaat om de Ace, 2e batch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsFCLmzEb_j9UtzpByafTORzDeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0VAIs0GKBj9wxLQ2mBopT3Wx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Dagoeman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Zojuist gezien in de Track&Trace dat de datum is aangepast naar 10-07-2021. Wellicht dus op zaterdag binnen! Gaat om de Ace, 2e batch.
Ligt het aan mij, of ben je de enige uit batch 2 die deze week geleverd krijgt? (zelf nog niets gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepie_91
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-09-2021
tomuitrotterdam schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Ligt het aan mij, of ben je de enige uit batch 2 die deze week geleverd krijgt? (zelf nog niets gehoord)
Ik heb vandaag ook een T&T ontvangen. Ace Jet Black pre-order batch 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
tomuitrotterdam schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Hier ook nog niets gehoord Ace Graphite Batch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Hier nog steeds niet. Ace en ivy eerste batch, 2 losse orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 11:08

Proc

Grand Admiral

Ik heb een zwarte Ivy in de eerste batch besteld en ik heb jammer genoeg ook nog geen Track&Trace ontvangen. De uitlevervolgorde lijkt niet helemaal de bestelvolgorde te volgen; zou het misschien iets met de bestelde kleur te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remius
Komt zojuist binnen:

Dear customer,

This week, we worked hard to get the tracking codes to customers and in this process, as some of you might have noticed, some track & trace codes that were sent, indicated a delivery date that had already passed. Our forwarder, JCL Logistics, notified us directly and they are working to solve this. They and we are working on restoring this as we speak.

Nevertheless we can tell that for our German and Dutch customers, the deliveries will be planned this Friday and Saturday. You'll receive a time frame of the expected delivery tomorrow from JCL. Our Belgium customers will receive a call from JCL to plan their delivery accordingly.

Sorry for the inconvenience. If you have any questions, feel free to contact our customer service via +31 (0)20 26 11 433

Kind regards,

Tom Wolters
Business & retail manager

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben er meer mensen gebeld met JCL over de vage levertijd. Toen ik belde vroeg de eerste persoon direct of het om een fiets ging :+ Denk dat ze met deze email nog meer telefoontjes willen voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Ach ja weetje, mijn Gazelle rammelde ook veel te vroeg uit elkaar. En een specifiek model van batavus was na 2+ maanden nog niet binnen bij de FM (probleem met geïntegreerde usb).

Bekendere bedrijven bakken er soms ook niks van....

Tot nu toe doen ze het in mijn ogen niet slechter dan mijn eerdere ervaringen. Ben vooral benieuwd naar service en garantie dadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Proc schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:09:
Ik heb een zwarte Ivy in de eerste batch besteld en ik heb jammer genoeg ook nog geen Track&Trace ontvangen. De uitlevervolgorde lijkt niet helemaal de bestelvolgorde te volgen; zou het misschien iets met de bestelde kleur te maken hebben?
Alleen de zwarte ace is al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Nog iemand een update of de eerste leveringen morgen of zaterdag plaats gaan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Of worden de leveringen morgen of overmorgen gepland voor volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
Delivery date staat nog steeds op Zaterdag tussen 08:00-17:00.

Ace Matte Black, 2e batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nope de beloofde tracking update is niet gekomen :N Levering morgen of zaterdag wordt steeds onwaarschijnlijker.

[ Voor 37% gewijzigd door stin00 op 08-07-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Een Duitser op de facebook-groep had een T&T voor zaterdag, maar heeft hem vandaag al ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Kix@$$ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:32:
Een Duitser op de facebook-groep had een T&T voor zaterdag, maar heeft hem vandaag al ontvangen.
Zwarte Ace?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kix@$$
Matte Black idd

Even wat afbeeldigen van de FB-groepen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9pYMEMa_8t8uT_1MGKQyJXZ2Z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DP2zxIEDGNBcYurZ6cc5y5F1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WqJEV4YIVcWazbQG7Gn5ohqzx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofv9yOkEjHv8QgNvJg8sJTWJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8Fq5k61zyakyfQwOQYR_l22V4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VC3W63jWkLcu7TUJPWIju0rH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZzu1D2YvCpj8k9gujW6luLgREw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1vJJGgdQw1gDh31VXd5Fvko.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 96% gewijzigd door Kix@$$ op 09-07-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
Ik heb vanmorgen ook een email ontvangen met de twee manuals (EN en NL) voor de fiets.

"A very good morning,

As we go along with our time and want to be even better for the environment, we hereby send you the Veloretti Electric manual digitally. You will find all the steps for the assembly of the bike and the use of the app.

*If you have chosen the insurance, please be aware that this is not active yet, until you have been invited by our insurance partner to activate your insurance. This will happen in the coming days.

If you do have any questions, do not hesitate to contact us.

Happy riding and enjoy your brand new Veloretti Electric, you are truly one of the first riders!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
Kix@$$ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:37:
[...]

Matte Black idd

Even wat afbeeldigen van de FB-groepen:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook van de FB groep een foto van de Jet Black:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0bySmXRqcyHKxh7QGU2RwTQKOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3I3s9WbBQKUdkT3KR7XLd8BE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Heeft iemand hier de beloofde aangepaste track and trace al gekregen? Ik heb gisteren veloretti er een e-mail over gestuurd maar heb nog geen reactie binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagoeman
stutrecht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:57:
Heeft iemand hier de beloofde aangepaste track and trace al gekregen? Ik heb gisteren veloretti er een e-mail over gestuurd maar heb nog geen reactie binnen.
Helaas niet. Zojuist gebeld met zowel JCL Logistics als Veloretti.

De contactpersoon die over de fietsen van Veloretti gaat binnen JCL is toevallig vandaag niet aanwezig en was ook door collega's niet telefonisch bereikbaar. Zijn verzoek was om Veloretti rechtstreeks te bellen en hen te vragen naar de 'updated expected delivery date' zoals beloofd in de email van woensdag avond.

Veloretti direct gebeld maar nee, daarvoor moet ik toch echt bij JCL zijn, daar hebben zij geen inzage in. Redelijk van het kastje naar de muur verhaal dus. |:(

Ik denk dat er niets anders op zit dan afwachten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Dagoeman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Helaas niet. Zojuist gebeld met zowel JCL Logistics als Veloretti.

De contactpersoon die over de fietsen van Veloretti gaat binnen JCL is toevallig vandaag niet aanwezig en was ook door collega's niet telefonisch bereikbaar. Zijn verzoek was om Veloretti rechtstreeks te bellen en hen te vragen naar de 'updated expected delivery date' zoals beloofd in de email van woensdag avond.

Veloretti direct gebeld maar nee, daarvoor moet ik toch echt bij JCL zijn, daar hebben zij geen inzage in. Redelijk van het kastje naar de muur verhaal dus. |:(

Ik denk dat er niets anders op zit dan afwachten.. :/
Typisch. We zullen dan maar rustig afwachten lijkt mij. Ik ben nog steeds benieuwd naar de fiets maar ben wel echt klaar met (het gebrek aan) de communicatie.

Edit: ik heb net geprobeerd te bellen maar ik kreeg een bandje dat ze gesloten zijn vandaag..

[ Voor 5% gewijzigd door stutrecht op 09-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stutrecht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Typisch. We zullen dan maar rustig afwachten lijkt mij. Ik ben nog steeds benieuwd naar de fiets maar ben wel echt klaar met (het gebrek aan) de communicatie.

Edit: ik heb net geprobeerd te bellen maar ik kreeg een bandje dat ze gesloten zijn vandaag..
:')

Gelukkig hebben ze vandaag de handleiding en factuur gemaild, nu alleen nog de fiets zelf. Ik vind de Jet Black versie trouwens erg mooi als ik de foto's bekijk, ziet er wat chiquer uit dan de matzwarte versie die ik heb besteld. Had denk ik toch liever die kleur gehad, achja. Meestal is het wel zo dat een volledig zwarte fiets er na X maanden/jaren nog wat cleaner uitziet.

[ Voor 23% gewijzigd door stin00 op 09-07-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-07 20:25
Hoe werkt het met de spacers? Iemand al geprobeerd het stuur hoger te zetten. Zag namelijk niks in de handleiding staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
roland_otto schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:02:
Hoe werkt het met de spacers? Iemand al geprobeerd het stuur hoger te zetten. Zag namelijk niks in de handleiding staan.
Ik heb nog van niemand in Nederland gehoord dat ze de fiets hebben ontvangen. Al sprak ik net wel veloretti en volgens hen zijn er al veel in Nederland uitgeleverd vandaag en komt de rest morgen.

Ik zal dan ook even kijken hoe de spacers werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
stutrecht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Ik heb nog van niemand in Nederland gehoord dat ze de fiets hebben ontvangen. Al sprak ik net wel veloretti en volgens hen zijn er al veel in Nederland uitgeleverd vandaag en komt de rest morgen.

Ik zal dan ook even kijken hoe de spacers werken.
Eerste batch hier, maar nog niets nada. Heb de antracietgrijze besteld, wellicht daarom?

Vreemd hoor. Je hoort niets, geen beloofde tracking maar ook geen update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Radsrocket schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:45:
Vandaag een proefritje gemaakt met de Ace (pre-produktie model). Fietst lekker, automatische versnelling werkt bovenverwachting goed, veel prettiger dan het systeem van VanMoof. Je hoeft niet meer over het schakelen na te denken en er zitten geen plotselinge grote veranderingen in; je traptempo blijft vrijwel gelijk hoe langzaam of hard je ook fietst. Alleen bij het wegfietsen moet je vrij snel rondtrappen om op snelheid te komen, maar dat zou aan te passen moeten zijn via de app volgens de verkoper. Verder wel wat zwaar en log en onsportieve/rechtop houding. Ik denk dat ik zelf voor een wat lichtere/sportievere fiets ga, waarschijnlijk een cowboy of een imove.
Vandaag ook even gefietst.
Zelfde ervaring: dat rondtrappen bij wegfietsen vond ik vrij irritant, verkoper zei tegen mij dat dit het was, dus afwachten of dat nou wel of niet in de app komt.
Verder vond ik het stuur vrij laag, ben 1,86, niet heel lang ofzo. Benieuwd of dat hoger kan en zo ja: hoeveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
martijn k. schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Eerste batch hier, maar nog niets nada. Heb de antracietgrijze besteld, wellicht daarom?

Vreemd hoor. Je hoort niets, geen beloofde tracking maar ook geen update..
Klopt, alleen de zwarten zijn al in uitlevering. Graphite zou pas volgende week toekomen in Nederland. En de Ivy heb ik geen idee. Ze communiceren daar inderdaad weer helemaal niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjd58
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05-2023
matthijst schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Vandaag ook even gefietst.
Zelfde ervaring: dat rondtrappen bij wegfietsen vond ik vrij irritant, verkoper zei tegen mij dat dit het was, dus afwachten of dat nou wel of niet in de app komt. …….
Als het nog niet in de Veloretti app kan, dan kan het misschien met de Enviolo app. Die connect via Bluetooth met de versnelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
Hij is binnen (mat zwart)!

Voor de goede orde: als er een Tweaker in Leiderdorp woont, is die als laatst aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoeman
stutrecht schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:59:
Hij is binnen (mat zwart)!

Voor de goede orde: als er een Tweaker in Leiderdorp woont, is die als laatst aan de beurt.
Hier ook binnen! Wel jammer dat de accu helemaal leeg aankomt. Nu eerst aan de lader.

Zat ook geen kettingslot bij zoals aangegeven in de mail. Wellicht dat die later wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hier ook de mat zwarte binnen. De bezorger wilde de doos niet 1 trap omhoog tillen richting de voordeur.. dat was vrij matig. Er stond nog 1 Veloretti doos in de bestelbus, dus iemand anders rondom Groningen is zo aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Alvast een eerste indruk:

- remmen zijn heel slecht. Daar lijkt iets niet goed te gaan
- de trapondersteuning werkt niet helemaal naar behoren. Het display geeft aan dat ik 26 rij maar op de GPS zie ik dat de ondersteuning stopt bij 21.
- er zit een dikke kras op het frame
- de enviolo werkt goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb net 2 test ritjes gedaan en... ik ben niet helemaal tevreden helaas :-(

De Bafang middenmotor fietst heel erg raar, alsof er iets niet helemaal klopt. De ondersteuning lijkt niet constant te zijn maar meer in korte schokken te werken. Bij maximale snelheid (+- 25/26 km/h) stopt de ondersteuning en dan heb ik een voelbare klak in de crank/trappers. Rond deze snelheid blijft de motor om de 2 seconden even heel kort bijspringen met een boostje, om vervolgens weer weg te vallen met de voelbare tik in de crank/trappers. Dit blijft zo doorgaan en fietst echt heel erg onprettig. Ook als ik wat minder kracht geef op de trappers en bijv. rond de 15km/h blijf fietsen voelt de motor ondersteuning vrij schokkerig. De motor heeft wel meer dan genoeg power. Ik had verwacht dat de motor echt behoorlijk stil zou zijn, maar er komt toch wel redelijk wat geluid vandaan nog. Het lijkt wel alsof de sensoren niet helemaal in orde zijn, het fietst echt heel erg onprettig met de schokkende ondersteuning die op- en aan inspringt. Vergeleken met de Cowboy fietst de Veloretti Ace gewoon heel erg ruk. Maar mogelijk is mijn fiets gewoon niet in orde.

De Enviolo Automatiq doet prima z'n werk. De standaard cadans was wat te hoog en bij het wegfietsen trap je enorm hard. Hij maakt net als in de Bright video inderdaad behoorlijk wat lawaai. Hij blijft wel goed op dezelfde cadans hangen als je even fietst en dat werkt erg prettig. Niet nadenken over schakelen en een prettige cadans vasthouden. Mogelijk kan je met Enviolo's eigen app dit nog wat beter customizen.

De afwerking van de fiets is op sommige punten niet fantastisch.

Sommige lasnaden zijn bijzonder slecht afgewerkt, terwijl anderen wel glad zijn (zie foto). Het achterlicht is goed fel, maar lijkt niet heel stevig op de fiets te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Xp6VZ1hroXHyMDeZYJCfm6zevQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQtuDcxxubvkIlguNgiK01n6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had geen lasnaad verwacht op het stuur, ziet er niet heel fraai uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uigX3F-V_y43YagRQdDKGA4lscM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaflZejF6nNiQbwJYUTcxS2W.jpg?f=fotoalbum_large

De uitsparing voor het voorlicht is aan een kant goed, maar aan de andere zijde een beetje beunhazig aangebracht met een flinke ongelijkmatige kier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t430XLZQV7O89EJwlMFvhujD90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG62wHW3b2oRgLkZRhgVSmla.jpg?f=fotoalbum_large

De goedekope Veloretti sticker zat verkeerd om..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fea6n5iZtEH1afS00MgHBFcpmIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziPLj8zXIHW33saoAWAhCJpw.jpg?f=fotoalbum_large

Verdere opmerkingen:

- De doos was gigantisch, de fiets was wel goed ingepakt met een overkill aan tie-wraps.
- Het zadel is van prima kwaliteit. Vormloos, maar biedt prima comfort lijkt het.
- De handvatten zijn aardig hard rubber en zo te zien alleen met brute kracht te verwijderen.
- De kabelboom aan de voorzijde is met wat tiewraps aan elkaar gemaakt en had wat mooier weggewerkt kunnen worden.
- Het Matrix display werkt prima, al is de behuizing van plastic.
- De remmen zijn.. mweh.. Hij remt niet heel snappy nog en de afstelling is slecht (hendel heeft vrij veel vrije beweging voordat de remmen worden geactiveerd)
- Mierenneuken: de meegeleverde bel en spaak reflectoren zijn om te huilen.. maar bij wet verplicht, voelt een beetje als een moetje. :+
- Het voorste spatbard geeft bij een drempel/hobbel een metaal op metaal bijgeluid, gok dat er geen rubberen standoffs zijn gebruikt. Maar dit valt wel mee, nitpicking.
- Bij het achterspatbord even de speling tussen band en spatbord/frame bekeken en die is niet gelijk. Lijkt er dus op dat of het spatbord niet helemaal recht zit.
- De app werkt prima en reageert vrij snel. Sommige settings zitten wel wat onlogisch ver weggestopt en is niet altijd even intuitief. Het dashboard kan wel iets meer settings/info geven als overlay.

Conclusie is dat ik de fiets waarschijnlijk weer ga inpakken, Veloretti bel en de fiets retour stuur. De main feature, het fietsen zelf, is in ieder geval op mijn fiets bijzonder onprettig. Vergeleken met m'n vorige Cowboy 3 fietst dit héél erg onprettig. Maargoed, ik heb dus sterk het gevoel dat er met mijn Veloretti iets mis is. Dus laat ik ze eerst maar eens bellen en kijken wat er mogelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 10-07-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
Wat een enorme domper. Dat had ik niet verwacht na de positieve review van Bright. Bij de review fiets hebben ze dan dus wel alles goed afgesteld wat in de fabriek niet gebeurt.

Als dit dr tendens is dan ga ik mijn order maar mooi annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Er zijn ook een aantal mensen wel erg tevreden met hoe smooth de fiets rijdt: https://m.facebook.com/groups/veloretti/

Ben wel benieuwd naar de uitgebreide ervaringen van de rest hier.

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 10-07-2021 22:52 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 56 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.