Hoop gedoe dat retourneren, dan beter vooraf naar Amsterdam rijden en 'm daar testen?
In Amsterdam staat natuurlijk een andere fiets dan die jij in doos koopt. Dus voor de soort van willekeurige fouten die ze nu lijken te hebben (behalve remmen, die lijken bij niemand echt goed te gaan?) ben je dan nog niet ingedekt.matthijst schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:00:
Hoop gedoe dat retourneren, dan beter vooraf naar Amsterdam rijden en 'm daar testen?
Ik herken me niet echt in de, over het algemeen, negatievere geluiden hier op dit forum. Zoals eerder vermeld heb ook ik vanmorgen mijn Ace (mat zwart) in ontvangst mogen nemen. Hierbij een eerste impressie:
Doos waarin de fiets geleverd wordt is inderdaad vrij fors, maar de fiets zat ook goed ingepakt dus dat is alleen maar goed denk ik.
Als eerste aan de slag gegaan om het stuur recht te zetten, ging vrij gemakkelijk door de twee schroefjes iets losser te draaien. De remmen stonden al goed. (Hoek van 45 graden en iets van de handvaten af). Vervolgens de pedalen erop gedraaid en met de meegeleverde moersleutel verder vastgezet.
Het zadel stond voor mij iets te hoog (178 cm) dus die heb ik iets lager gezet. Vervolgens aan de slag gegaan om de app te koppelen aan de fiets, ook dat ging vrij soepel.
Wat ik wel jammer vond is dat de accu leeg geleverd wordt en daardoor dus eerst nog een uurtje of 4/5 opgeladen moest worden voordat ik de fiets echt kon testen.
Toen de accu vol was, direct met de fiets te stad om wat rond te rijden. Wat me opviel is dat het op erop zetten en het eraf halen van de accu goed te doen is. Ik vind het veel makkelijker om mijn voorwiel iets schuin te zetten, dit geeft een stuk meer ruimte en zorgt ervoor dat het spatbord niet beschadigd.
Ik probeerde te navigeren naar een adres in de stad, alleen werkte dat nog niet helemaal lekker. De navigatie op het display bleef hangen en pas als ik mijn telefoon tevoorschijn haalde en de Veloretti App opende volgde ook een update op de display. Het verliep niet zo soepel als op het filmpje van Bright. Misschien dat ik hier nog even wat mee moet oefenen?
Ik ben erg tevreden met de bouwkwaliteit, lasnaden zien er prima uit. Had het beter gekund? Ongetwijfeld, maar zo is er altijd wel iets wat niet helemaal perfect is, voor mij in ieder geval niet storend.
De fiets zelf fietst erg lekker. Ik heb wel is een rondje gedaan op de elektrische fiets van mijn vriendin (met een voor-motor) en hoewel het natuurlijk appels met peren vergelijken is vind ik de Ace veel lekkerder rijden. Het automatisch schakelen voelt heel natuurlijk en soepel aan. Voor mij zijn ook de remmen prima in orde, zowel voor als achter.
De lichten vind ik zelf erg mooi en zijn op mijn fiets ook netjes opgeleverd. Dat de bel en de reflectoren niet de schoonheidsprijs verdienen, tja, ook hier weer, ik vind het niet storend en ze doen hun werk.
Op het 'issue' met de navigatie na ben ik dus erg tevreden. Nu maar veel kilometers maken, wellicht dat er dan nog iets naar boven komt. Voor de gene die de fiets nog moeten krijgen, het is het wachten waard, althans dat vind ik!
Doos waarin de fiets geleverd wordt is inderdaad vrij fors, maar de fiets zat ook goed ingepakt dus dat is alleen maar goed denk ik.
Als eerste aan de slag gegaan om het stuur recht te zetten, ging vrij gemakkelijk door de twee schroefjes iets losser te draaien. De remmen stonden al goed. (Hoek van 45 graden en iets van de handvaten af). Vervolgens de pedalen erop gedraaid en met de meegeleverde moersleutel verder vastgezet.
Het zadel stond voor mij iets te hoog (178 cm) dus die heb ik iets lager gezet. Vervolgens aan de slag gegaan om de app te koppelen aan de fiets, ook dat ging vrij soepel.
Wat ik wel jammer vond is dat de accu leeg geleverd wordt en daardoor dus eerst nog een uurtje of 4/5 opgeladen moest worden voordat ik de fiets echt kon testen.
Toen de accu vol was, direct met de fiets te stad om wat rond te rijden. Wat me opviel is dat het op erop zetten en het eraf halen van de accu goed te doen is. Ik vind het veel makkelijker om mijn voorwiel iets schuin te zetten, dit geeft een stuk meer ruimte en zorgt ervoor dat het spatbord niet beschadigd.
Ik probeerde te navigeren naar een adres in de stad, alleen werkte dat nog niet helemaal lekker. De navigatie op het display bleef hangen en pas als ik mijn telefoon tevoorschijn haalde en de Veloretti App opende volgde ook een update op de display. Het verliep niet zo soepel als op het filmpje van Bright. Misschien dat ik hier nog even wat mee moet oefenen?
Ik ben erg tevreden met de bouwkwaliteit, lasnaden zien er prima uit. Had het beter gekund? Ongetwijfeld, maar zo is er altijd wel iets wat niet helemaal perfect is, voor mij in ieder geval niet storend.
De fiets zelf fietst erg lekker. Ik heb wel is een rondje gedaan op de elektrische fiets van mijn vriendin (met een voor-motor) en hoewel het natuurlijk appels met peren vergelijken is vind ik de Ace veel lekkerder rijden. Het automatisch schakelen voelt heel natuurlijk en soepel aan. Voor mij zijn ook de remmen prima in orde, zowel voor als achter.
De lichten vind ik zelf erg mooi en zijn op mijn fiets ook netjes opgeleverd. Dat de bel en de reflectoren niet de schoonheidsprijs verdienen, tja, ook hier weer, ik vind het niet storend en ze doen hun werk.
Op het 'issue' met de navigatie na ben ik dus erg tevreden. Nu maar veel kilometers maken, wellicht dat er dan nog iets naar boven komt. Voor de gene die de fiets nog moeten krijgen, het is het wachten waard, althans dat vind ik!
[ Voor 0% gewijzigd door Dagoeman op 10-07-2021 20:23 . Reden: Spelfoutje ]
Hmm interessant, ik zal maandag eens bellen met Veloretti. Ik krijg een behoorlijk ongelijkmatige ondersteuning terwijl ik dezelfde hoeveelheid kracht blijf zetten.
De fiets is verder wel mooi om te zien natuurlijk, goed stevig en de zitpositie is ook top. De Enviolo bevalt, met wat tuning, ook erg goed en het bijgeluid went.
Ik zou hem ook waarschijnlijk houden als de middenmotor een gelijkmatigere, natuurlijkere ondersteuning zou geven. Het voelt nu een beetje alsof de fiets z'n eigen leven leidt. Enfin, ik bel maandag even met Veloretti om het aan hen voor te leggen.
@Dagoeman hoe rijdt de fiets voor jou op 25km/h? Krijg jij ook steeds van die korte boosts waarbij de motor als het ware pendelt tussen aan/uit? Of voelt het gewoon heel natuurlijk en blijft de ondersteuning gelijkmatig?
De fiets is verder wel mooi om te zien natuurlijk, goed stevig en de zitpositie is ook top. De Enviolo bevalt, met wat tuning, ook erg goed en het bijgeluid went.
Ik zou hem ook waarschijnlijk houden als de middenmotor een gelijkmatigere, natuurlijkere ondersteuning zou geven. Het voelt nu een beetje alsof de fiets z'n eigen leven leidt. Enfin, ik bel maandag even met Veloretti om het aan hen voor te leggen.
@Dagoeman hoe rijdt de fiets voor jou op 25km/h? Krijg jij ook steeds van die korte boosts waarbij de motor als het ware pendelt tussen aan/uit? Of voelt het gewoon heel natuurlijk en blijft de ondersteuning gelijkmatig?
[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 10-07-2021 20:58 ]
Voor mij voelt het gewoon gelijkmatig. Je merkt wel dat je op 25 km/h zit, maar ik ervaar geen schokjes of een aan/uit gevoel.stin00 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:56:
Hmm interessant, ik zal maandag eens bellen met Veloretti. Ik krijg een behoorlijk ongelijkmatige ondersteuning terwijl ik dezelfde hoeveelheid kracht blijf zetten.
Ik 'hoop' dat het een issue is met jouw fiets specifiek. Klinkt raar, maar dan zou het probleem simpel zijn door je fiets te vervangen. Natuurlijk slecht dat het zo geleverd wordt en zou niet mogen uiteraard.
@stin00 heb je al geprobeerd om em op 3 of 4 te zetten? Die schokjes ervaar ik ook op standje superhero. Maar bij 3 of 4 fietst het veel fijner.
Tis ff wachten tot iemand het geheime menutje heeft gevonden om de 32km/h te unlocken. Denk dat ie dan nog fijner fietst.
Ik ben overall heel tevreden over de fiets. De remmen vallen me wel tegen en er zijn nog wel veel softwarefouten/mogelijke vebeteringen.
Zo gaat de fiets niet vanzelf uit na verloop van tijd en gaat ook niet aan als je in de buurt komt. Je moet echt elke keer handmatig je fiets aan en uit zetten.
De cadans (trap RPM) instelling werkt heel fijn. Voor mij is 40 de sweet spot. Echter, de fiets reset na elke uitschakeling weer naar 60.
Hopelijk kunnen deze dingen opgelost worden via over the air updates.
Tis ff wachten tot iemand het geheime menutje heeft gevonden om de 32km/h te unlocken. Denk dat ie dan nog fijner fietst.
Ik ben overall heel tevreden over de fiets. De remmen vallen me wel tegen en er zijn nog wel veel softwarefouten/mogelijke vebeteringen.
Zo gaat de fiets niet vanzelf uit na verloop van tijd en gaat ook niet aan als je in de buurt komt. Je moet echt elke keer handmatig je fiets aan en uit zetten.
De cadans (trap RPM) instelling werkt heel fijn. Voor mij is 40 de sweet spot. Echter, de fiets reset na elke uitschakeling weer naar 60.
Hopelijk kunnen deze dingen opgelost worden via over the air updates.
Ik heb hem op stand 1 staan zelfs.. blijft erg schokkend fietsen. Probeerde net naast m'n vriendin te fietsen op 15 km/h maar dat ging vreselijk helaas. Ondanks dat ik met dezelfde cadans blijf fietsen en m'n kracht op de pedalen gelijk houdt, blijft de fiets steeds korte boosts geven. Op de Cowboy bleef de motor dan gewoon heel gelijkmatig ondersteuning geven op echt elke snelheid, de Veloretti blijft ongecontroleerd piek boosts geven en aan/uit te gaan.jmenco schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:38:
@stin00 heb je al geprobeerd om em op 3 of 4 te zetten? Die schokjes ervaar ik ook op standje superhero. Maar bij 3 of 4 fietst het veel fijner.
[ Voor 31% gewijzigd door stin00 op 28-07-2021 21:45 ]
Oh tof! Door het magneetje te verplaatsen? Zie je dan de juiste snelheid aangegeven op het schermpje?
stin00 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Ik heb hem op stand 1 staan zelfs.. blijft erg schokkend fietsen. Probeerde net naast m'n vriendin te fietsen op 15 km/h maar dat ging vreselijk helaas. Ondanks dat ik met dezelfde cadans blijf fietsen en m'n kracht op de pedalen gelijk houdt, blijft de fiets steeds korte boosts geven. Op de Cowboy bleef de motor dan gewoon heel gelijkmatig ondersteuning geven op echt elke snelheid, de Veloretti blijft ongecontroleerd piek boosts geven en aan/uit te gaan.
[...]
Als ik de speed sensor manipuleer kan ik erg prettig 30 tot max 35 km/h rijden, daarboven komt de motor te kort. Dat haalt wel dat akelige 25 km/h plafond eruit waarop de motor steeds blijft pendelen tussen aan/uit. Maargoed dat was even als korte test en is niet legaal op de openbare weg, er klopt motor- of sensormatig iets niet aan m'n fiets. Ben benieuwd wat Veloretti voorstelt morgen als ik ze bel.
Hier een filmpje waarin ik rond de 15 km/h probeer te blijven fietsen, maar dat lukt voor geen meter omdat de motor steeds aan/uit springt en een rare ongelijkmatige manier van ondersteuning biedt. Je hoort duidelijk het geluid van de motor die steeds aan/uit springt en ook een klak op de crank/pedalen als de ondersteuning weer wegvalt. Dit in ondersteuning stand 1. Ik voel ook niet bijzonder veel verschil tussen de verschillende standen, doseren lijkt onmogelijk.
YouTube: Veloretti Ace issue
(Ik tag fiets guru @roffeltjes even voor een mening)
[ Voor 25% gewijzigd door stin00 op 11-07-2021 14:57 ]
Da's idd niet goed: alsof sensors (kracht/rotatie) elkaar in de weg zitten of de motor alleen volle kracht kan geven, terwijl dat juist voordeel van de sensors is.stin00 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:48:
Hier een filmpje waarin ik rond de 15 km/h probeer te blijven fietsen, maar dat lukt voor geen meter omdat de motor steeds aan/uit springt en een rare ongelijkmatige manier van ondersteuning biedt. Je hoort duidelijk het geluid van de motor die steeds aan/uit springt en ook een klak op de crank/pedalen als de ondersteuning weer wegvalt. Dit in ondersteuning stand 1.
Ohh daar klopt iets niet hoor. Bij de mijne lukt het prima om langzaam te fietsen. Vervelend man
Dat moeten ze wel ff voor je oplossen.
He maar hoe heb je die fiets nou sneller laten gaan? :-) En zie je dan 25km/h op het schermpje? Of de werkelijke snelheid?
He maar hoe heb je die fiets nou sneller laten gaan? :-) En zie je dan 25km/h op het schermpje? Of de werkelijke snelheid?
tomuitrotterdam schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:55:
[...]
Da's idd niet goed: alsof sensors (kracht/rotatie) elkaar in de weg zitten of de motor alleen volle kracht kan geven, terwijl dat juist voordeel van de sensors is.
Dit is heel lastig om zo in te schatten, ik ben ook niet bekend met deze specifieke motor. Op zich is "schokken" bij een middenmotor rond de 15kmpu niet zo heel vreemd. Maar of dit extreem is of niet kan ik niet voelen.stin00 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:48:
Hier een filmpje waarin ik rond de 15 km/h probeer te blijven fietsen, maar dat lukt voor geen meter omdat de motor steeds aan/uit springt en een rare ongelijkmatige manier van ondersteuning biedt. Je hoort duidelijk het geluid van de motor die steeds aan/uit springt en ook een klak op de crank/pedalen als de ondersteuning weer wegvalt. Dit in ondersteuning stand 1. Ik voel ook niet bijzonder veel verschil tussen de verschillende standen, doseren lijkt onmogelijk.
Ik zou liegen als ik zeg dat mijn Yamaha motor wel fijnbesnaard is, hij wordt pas fijn als je een beetje doorstampt. Ik verwacht van een Bafang hetzelfde (Shimano is iets subtieler). Ik hou trouwens wel van een beetje doorstampen
Dat komt omdat hij boost, jezelf minder kracht zet en daardoor de sensor minder kracht doorgeeft en de motor weer minder boost, waarna je weer wat meer kracht moet geven... etc. etc.
De beste test is op zijn maximum, dan hoort hij eigenlijk redelijk constant kracht af te geven en niet te schokken. Als het daar goed is gok ik (maar nogmaals, ik kan het niet voelen) dat wat je op 15kmpu voelt normaal is voor deze motor.
Die klak is het freewheel wat in elke middenmotor zit (als je je pedalen stilhoudt en er zou een directe koppeling zijn met de motor wordt jij gelanceerd of is je motor kapot). Hier is een plaatje van een Yamaha Ebike, maar zo werkt het bij elke motor.

Geen idee hoeveel pallen een Bafang heeft, 4 is iets soepeler dan 2, maar echt heel spannend is het niet (mijn Yamaha heeft twee pallen ^^ ). Het koppelen/ontkoppelen hangt weer samen met het boost/niet boosten dat hij op die specifieke snelheid doet.
Betreft doseren: Die motor reageert volgens mij vrij goed op je trapkracht (anders zou hij niet dit gedrag vertonen), dus je sensor lijkt te werken. Dat doet me ook vermoeden dat je wel degelijk zou moeten kunnen doseren, maar je zit aan de ondergrens van de gevoeligheid van de motor (15kmpu is heel lastig voor een sterke midmotor).
Het spijt me dat ik je geen echt duidelijke antwoorden kan geven.
Als je in de buurt van Amsterdam woont zou ik gewoon even langs gaan en vergelijken met een showroom model, dan weet je het meteen. Bafang is geen slecht systeem, dus het zou toch redelijk moeten kunnen fietsen.
De motor doet dit eigenlijk over de hele linie, ik kan geen enkele snelheid goed vasthouden. Bij 25km/h blijft de motor dus ook steeds elke 2 á 3 seconden aan/uit gaan en lijkt soms een eigen leven te leiden. Ik begrijp vooral niet dat dit bij ondersteuning stand 1 (0 = uit, 5 = maximaal) al zo extreem is. Ik snap dat er altijd een acceleratie/boost zal zijn, maar deze fietservaring is echt enorm onprettig. De Cowboy met achterwielmotor rijdt heerlijk, niet te vergelijken met de Veloretti. M'n moeder heeft ook een fiets met Bafang middenmotor, zal de hare nog eens testen om het verschil te merken.
Helaas is Groningen wat te ver van Amsterdam, anders had ik zeker even een testritje gemaakt. Ik zal dus met Veloretti even moeten bespreken hoe of wat. Dank voor de reacties in ieder geval!
Helaas is Groningen wat te ver van Amsterdam, anders had ik zeker even een testritje gemaakt. Ik zal dus met Veloretti even moeten bespreken hoe of wat. Dank voor de reacties in ieder geval!
Tenzij je echt wind 3+ in de rug hebt zou dit niet moeten gebeuren als je richting max loopt. Klinkt dus niet normaalstin00 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:48:
De motor doet dit eigenlijk over de hele linie, ik kan geen enkele snelheid goed vasthouden. Bij 25km/h blijft de motor dus ook steeds elke 2 á 3 seconden aan/uit gaan en lijkt soms een eigen leven te leiden.

Ik was voornemens om de Veloretti te bestellen maar na het lezen van alle negatieve berichten is het vertrouwen toch wel weg en ga ik voor de Cowboy 4.
Tis niet alleen maar negatief hoor. Ik ben zeer tevreden. Plus, positieve ervaringen worden minder gedeeld dan negatieve. Maar zeker wat kinderziektes. Echter de cowboy en vanmoof zijn ook niet perfect.
Het hoort natuurlijk ook gewoon een beetje bij een launch, dat er dingen fout gaan. Waar het in essentie om draait is hoe Veloretti de missers oplost. Als ze dat niet naar behoren doen retourneer ik mijn fiets ook.
Ik gun ze best ff een tijdje om de boel op orde te krijgen en vertrouw op de garantie en verbeteringen middels over the air updates. Deze fiets heeft echt de potentie om fantastisch te zijn en is dat tot nu toe voor mij ook.
Het hoort natuurlijk ook gewoon een beetje bij een launch, dat er dingen fout gaan. Waar het in essentie om draait is hoe Veloretti de missers oplost. Als ze dat niet naar behoren doen retourneer ik mijn fiets ook.
Ik gun ze best ff een tijdje om de boel op orde te krijgen en vertrouw op de garantie en verbeteringen middels over the air updates. Deze fiets heeft echt de potentie om fantastisch te zijn en is dat tot nu toe voor mij ook.
Henryt38 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:38:
Ik was voornemens om de Veloretti te bestellen maar na het lezen van alle negatieve berichten is het vertrouwen toch wel weg en ga ik voor de Cowboy 4.
[ Voor 32% gewijzigd door jmenco op 12-07-2021 00:16 ]
Morgenvroeg om 9 een nieuwe YouTube review (Duits)
YouTube: Veloretti Electric EBike - Hightech im Retrokleid
Belangrijk punt ook in zijn video-omschrijving:tomuitrotterdam schreef op maandag 12 juli 2021 @ 01:04:
Morgenvroeg om 9 een nieuwe YouTube review (Duits)
(via Google Translate)- De remmen moeten eerst ingereden worden en ook daarna trekken ze niet zo agressief meer als je misschien van andere hydraulische schijfremmen kent. Er is hier zelfs een proactieve en officiële verklaring van Ferry Zoder (oprichter van Veloretti) die zegt:
In de eerste productiebatch worden "organische" remblokken gebruikt. Deze zijn milieuvriendelijk, maar minder agressief op het gebied van remprestaties dan die van metaal. Alle klanten die "organische remblokken" hebben geïnstalleerd, ontvangen volgende week automatisch metalen remblokken. Overigens zijn de remmen van Schäffer compatibel met Shimano BR01. Mocht je zelf iets willen vervangen of repareren, dan is dat makkelijker ;-)
Update: ik heb net even gebeld met Veloretti over m'n issue en het uitgelegd. Het advies was om even een mail te sturen met uitleg + filmpjes zodat ze het beter kunnen beoordelen. Ik wacht nu op antwoord en zal het even laten weten hoe Veloretti dit oplost; lijkt me ook wel goed om te weten hoe adequaat de aftersales zijn.
Voor de geïnteresseerden is hier filmpje 2 waarin ik 20 km/h probeer te fietsen. De motor gaat weer behoorlijk agressief aan/uit terwijl hij op ondersteuningsstand 1 staat: YouTube: Veloretti Ace issue - Rit 2
Edit: Heeft trouwens inmiddels iedereen z'n fiets binnen van de 1e ronde? Wat meer ervaringen zijn welkom
Voor de geïnteresseerden is hier filmpje 2 waarin ik 20 km/h probeer te fietsen. De motor gaat weer behoorlijk agressief aan/uit terwijl hij op ondersteuningsstand 1 staat: YouTube: Veloretti Ace issue - Rit 2
Zijn er zoveel negatieve berichten dan? Volgens mij valt het tot dusver heel erg mee, voornamelijk wat kritiek op de remmen. En natuurlijk mijn motor die - naar mijn mening - raar reageert. Bij VanMoof hoor je behoorlijk wat issues met error codes, kapotte accus, schopsloten die vast hangen en versnellingen die doortrappen of niet goed schakelen. Bij Cowboy zijn er ook aardig wat fietsen geleverd met aanlopende remschijven en accus die Dead on Arrival zijn. Maargoed het is nog te vroeg om conclusies te trekken over Veloretti's kwaliteit bij levering en na X kilometers, al heb ik nog 0 berichten gelezen over kapotte accus of versnellingen etc bij ontvangst.Henryt38 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:38:
Edit: Heeft trouwens inmiddels iedereen z'n fiets binnen van de 1e ronde? Wat meer ervaringen zijn welkom
[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 12-07-2021 14:17 ]
Er zijn nog geen Ivy en Ace graphite geleverd dus er zullen nog wel heel wat mensen geen fiets hebben.
Na het redelijk goede gevoel van de eerste ritjes heb ik vandaag helaas een andere ervaring gehad.
Na een kort ritje om iets bij de Gamma op te halen begaf mijn remkabel het. Hierdoor reed ik bijna vol in op een scooter omdat ik niet optijd kon remmen. Het is dat de scooter kon uitwijken, anders had het vervelende gevolgen gehad.
Nadat ik thuis was direct met Veloretti gebeld en dit aangegeven. Of ik al een mail had gestuurd? Had ik nog niet gedaan, dus gelijk een mail gestuurd inclusief wat foto's van de remkabel etc.
Krijg ik deze avond een mail terug, of ik zelf even langs de fietsenmaker wil gaan om het te laten fixen. Schijnbaar kunnen ze de remkabel eenvoudig opnieuw monteren en de vloeistof af vullen met minerale olie. Ze vergoeden tot maximaal 50 euro, voor alles meer dan 50 euro moet je eerst goedkeuring vragen vooraf aan Veloretti alvorens de reparatie uit te laten voeren.
Vervolgens een iets minder vriendelijke mail teruggestuurd dat dit niet helemaal de service is die ik zou verwachten nadat ik een fiets van 2400 euro, 3 dagen geleden heb mogen ontvangen.
Ik ben benieuwd hoe ze hierop zullen reageren!
:strip_exif()/f/image/ivs83KdlXylmsuJycPMO8loh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kcC8uAbNV9NUb2wKoxPthUBl.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een kort ritje om iets bij de Gamma op te halen begaf mijn remkabel het. Hierdoor reed ik bijna vol in op een scooter omdat ik niet optijd kon remmen. Het is dat de scooter kon uitwijken, anders had het vervelende gevolgen gehad.
Nadat ik thuis was direct met Veloretti gebeld en dit aangegeven. Of ik al een mail had gestuurd? Had ik nog niet gedaan, dus gelijk een mail gestuurd inclusief wat foto's van de remkabel etc.
Krijg ik deze avond een mail terug, of ik zelf even langs de fietsenmaker wil gaan om het te laten fixen. Schijnbaar kunnen ze de remkabel eenvoudig opnieuw monteren en de vloeistof af vullen met minerale olie. Ze vergoeden tot maximaal 50 euro, voor alles meer dan 50 euro moet je eerst goedkeuring vragen vooraf aan Veloretti alvorens de reparatie uit te laten voeren.
Vervolgens een iets minder vriendelijke mail teruggestuurd dat dit niet helemaal de service is die ik zou verwachten nadat ik een fiets van 2400 euro, 3 dagen geleden heb mogen ontvangen.
:strip_exif()/f/image/ivs83KdlXylmsuJycPMO8loh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kcC8uAbNV9NUb2wKoxPthUBl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fxU1ekWj3QfYhVJRIyD7vhMD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Dagoeman op 12-07-2021 19:48 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Dat is toch van de zotte, levensgevaarlijk! Op FB zijn meerdere soortgelijke gevallen bekend, waarbij ook is opgemerkt dat meerdere fietsenmakers het niet kunnen repareren vanwege het 'exotische merk remmen'. Ik ga morgen mijn Ace uitpakken, houd toch een beetje mijn hart vast.Dagoeman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:46:
Holy shit dat is mooi gevaarlijk, en dat met een gloednieuwe fiets. Ik zag ook al elders een foto van een gebroken remkabel en wat meer klachten rondom de remmen.. dus dat bevestigt toch wel de inferieure remmen die Veloretti kiest.
Ik heb vanochtend rond half 11 een mail gestuurd maar sindsdien nog niks gehoord. Ben benieuwd waar ze mee komen aanzetten na intern overleg. Als het me niet bevalt gaat de fiets gewoon retour afzender
Ik heb vanochtend rond half 11 een mail gestuurd maar sindsdien nog niks gehoord. Ben benieuwd waar ze mee komen aanzetten na intern overleg. Als het me niet bevalt gaat de fiets gewoon retour afzender
Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Dan ben ik blij dat mijn remmen gewoon heel slecht remmen. Ik zag hier idd ook al meerdere foto's van online.
Heeft iemand het merk schäffer al kunnen vinden trouwens?
In de Veloretti Electric Facebook groep post iemand een foto van Chinese X-Spark remmen die erg lijken op de Schäffer remmen en dat deze Chinese fabrikant waarschijnlijk elke naam er op kan zetten.stutrecht schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:32:
Ah ja, dat ziet er heel erg hetzelfde uit ja. Goedkoop, Chinees, laat het Duits klinken en mensen denken dat het wel goed zit...Yosemite schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:11:
[...]
In de Veloretti Electric Facebook groep post iemand een foto van Chinese X-Spark remmen die erg lijken op de Schäffer remmen en dat deze Chinese fabrikant waarschijnlijk elke naam er op kan zetten.
Denk dat heel veel met een Duitse naam tegenwoordig uit china komt, derdiedas Gründlichkeit war einmal
Klopt, mijn Bosch boormachine is ook Made in China. Maar dat is toch anders dan een Chinese fabrikant die er een Europese naam op plakt. Volgens mij noemen ze dat in de marketing foreign branding.
Het lijkt erop dat het slangetje van de hydraulische remmen uit de nippel is geschoten. Dat komt niet doordat de remmen stuk zijn, maar omdat ze met de montage niet strak genoeg zijn aangedraaid. Het is een knelsysteem en als ze goed vast hadden gezeten zou je een afdruk op de slang moeten zien. Om te testen of de koppelingen bij de andere fietsen wel goed vast zitten kan je een aantal keer de remdruk oppompen en dan heel stevig inknijpen (eventueel met een doekje om de koppeling voor als de koppeling losschiet).
In dit geval lijkt domweg de remleiding niet goed te zijn aangezet door een Portugees zoals boven beschreven. Inderdaad gevaarlijk, maar juist dat soort dingen kunnen misgaan bij een allereerste serie.Remius schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:13:
[...]
Dat is toch van de zotte, levensgevaarlijk! Op FB zijn meerdere soortgelijke gevallen bekend, waarbij ook is opgemerkt dat meerdere fietsenmakers het niet kunnen repareren vanwege het 'exotische merk remmen'. Ik ga morgen mijn Ace uitpakken, houd toch een beetje mijn hart vast.
Geen fietsenmaker die je bij het handje neemt, dus alles zelf nalopen. Daarvoor zal dit forum goed van dienst gaan komen. Heb dit bij mijn VM ook veiligheidshalve gedaan.
Snap niet dat je daar zo "overheen" stapt. Ik vind 't onacceptabel dat je voor zo'n dure fiets zulke slechte kwaliteit geleverd krijgt.Channelmaster schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:34:
[...]
In dit geval lijkt domweg de remleiding niet goed te zijn aangezet door een Portugees zoals boven beschreven. Inderdaad gevaarlijk, maar juist dat soort dingen kunnen misgaan bij een allereerste serie.
Geen fietsenmaker die je bij het handje neemt, dus alles zelf nalopen. Daarvoor zal dit forum goed van dienst gaan komen. Heb dit bij mijn VM ook veiligheidshalve gedaan.
Natuurlijk heb je gelijk. Maar als je twee jaar lang het VM forum hebt gevolgd krijg je vanzelf een realistischer wereldbeeld op postorderfietsenClemensmaxt schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 01:08:
[...]
Snap niet dat je daar zo "overheen" stapt. Ik vind 't onacceptabel dat je voor zo'n dure fiets zulke slechte kwaliteit geleverd krijgt.

Hierdoor was mijn VM S3 2021 geen teleurstelling. Dat ik alsnog het achterwiel moest vervangen kwam niet geheel onverwacht
Mijn rem is er niet uitgeschoten maar werkt wel niet meer. Ik had net ook bijna een aanrijding.Dagoeman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:46:
Na het redelijk goede gevoel van de eerste ritjes heb ik vandaag helaas een andere ervaring gehad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit maakt dat ik er wel een beetje klaar mee ben. De fiets gaat terug.
Pff, levensgevaarlijk!stutrecht schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Mijn rem is er niet uitgeschoten maar werkt wel niet meer. Ik had net ook bijna een aanrijding.
Dit maakt dat ik er wel een beetje klaar mee ben. De fiets gaat terug.
Ik was vanmorgen nog even langs een fietsenmaker gereden om navraag te doen over die rem. Volgens hem zijn ze in de fabriek vergeten iets in de remkabel te 'crushen'. Schijnbaar moet je iets heel hard aandraaien om ervoor te zorgen dat de de rem goed blijft hangen. Hij had zelf nog niet van Schaffer gehoord maar vertelde dat er in principe maar 3 fabrikanten zijn die met minerale olie werken. Shimano, X-Spark en nog één.
Toen ik vanuit de fietsenmaker weer naar huis wilde rijden kreeg ik vervolgens het diamond display niet meer aan

Begint nu wel een beetje vervelend te worden allemaal. Opnieuw gemeld bij Veloretti en ze zouden vandaag contact opnemen om te bespreken wat we hieraan kunnen doen.
To be continued..
[ Voor 0% gewijzigd door Dagoeman op 13-07-2021 18:39 . Reden: spelfout ]
Hier nog steeds radiostilte. Gisteren rond 10:30 gebeld (3 keer want de eerste 2 keer werd er na een minuut nog niet opgenomen) en om 10:50 gemaild. Kreeg alleen een ontvangstbevestiging terug met het standaard bericht dat het momenteel druk is en een reactie langer kan duren.
Misschien dat ik ze later vanmiddag of anders morgen maar even bel voor een update..
Misschien dat ik ze later vanmiddag of anders morgen maar even bel voor een update..
Was het enkel informatief of heeft hij de remkabel ook kunnen repareren?Dagoeman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Ik was vanmorgen nog even langs een fietsenmaker gereden om navraag te doen over die rem. Volgens hem zijn ze in de fabriek vergeten iets in de remkabel te 'crushen'. Schijnbaar moet je iets heel hard aandraaien om ervoor te zorgen dat de de rem goed blijft hangen. Hij had zelf nog niet van Schaffer gehoord maar vertelde dat er in principe maar 3 fabrikanten zijn die met minverva olie werken. Shimano, X-Spark en nog één.
Ik denk dat ze het behoorlijk druk hebben ja, wat op zich begrijpelijk is. Ook op Instagram zie je reacties als 'waar blijft mijn fiets', 'ik mis een moertje' en 'mijn rem werkt niet goed meer', al die mensen wordt gevraagd een mail te sturen.stin00 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:59:
Hier nog steeds radiostilte. Gisteren rond 10:30 gebeld (3 keer want de eerste 2 keer werd er na een minuut nog niet opgenomen) en om 10:50 gemaild. Kreeg alleen een ontvangstbevestiging terug met het standaard bericht dat het momenteel druk is en een reactie langer kan duren.
Gezien de constateringen van verschillende gebruikers (dank voor jullie feedback) heb ik besloten om de veloretti te annuleren. Zojuist de Cowboy 4 besteld.
Mijn advies aan gebruikers met problemen, retourneer de fiets zsm, één foutje verteld de eindgebruiker dat de kwaliteitscontrole heeft gefaald of er is geen kwaliteitscontrole toegepast. Kortom de fiets kan nog meer mankementen bevatten.
Mijn advies aan gebruikers met problemen, retourneer de fiets zsm, één foutje verteld de eindgebruiker dat de kwaliteitscontrole heeft gefaald of er is geen kwaliteitscontrole toegepast. Kortom de fiets kan nog meer mankementen bevatten.
Voor nu alleen informatief. Hij kon 'm wel maken, zou ongeveer 60 euro kosten. Aangezien alles boven de 50 euro eerst via goedkeuring van Veloretti moet wacht ik eerst nog even de reactie af op mijn laatste mail en telefoontje vanmorgen.Remius schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:08:
[...]
Was het enkel informatief of heeft hij de remkabel ook kunnen repareren?
Gezien al deze problemen ga ik mijn bestelling denk ik ook maar annuleren. Ik was erg enthousiaste geworden door de review van Bright, maar dat enthousiasme is nu wel weg.
Ik heb een bestelling gedaan toen de reserveringen voorbij waren en je hem direct kon kopen. (Derde batch of later?) Ik kijk het nog even aan omdat ik er vanuit mag gaan dat ze de klachten, feedback en kritiek van jullie ervaringen doorseinen naar de fabriek. Het lijkt me dat ze dit zo snel mogelijk op willen pakken en bij de volgende batch de eerder genoemde problemen willen voorkomen.
Kreeg net een reactie per mail van Veloretti. Ze hebben m'n email doorgezet naar Bafang en ze zijn in afwachting van hun feedback over het probleem dat ik ervaar. Wordt vervolgd dus...
Ik krijg ook zojuist bericht via de mail van Veloretti. Ze hebben besloten om de fiets op te komen halen en gaan 'm volledig inspecteren op problemen.
Ik ben benieuwd of ik dan een vervangende fiets krijg of de fiets kwijt ben totdat ze de inspecties en reparaties hebben gedaan.
Ik ben benieuwd of ik dan een vervangende fiets krijg of de fiets kwijt ben totdat ze de inspecties en reparaties hebben gedaan.
Ik kreeg ook zojuist bericht met de vraag of ik een nieuwe wilde of toch retourneren. Ik heb toch maar gekozen voor retourneren. Het is jammer, de fiets zelf ziet er mooi uit.
Edit: nette e-mail overigens. Ik heb ze dan ook maar veel succes gewenst en dat ik hoop dat alle kinderziektes er snel uit zijn.
Edit: nette e-mail overigens. Ik heb ze dan ook maar veel succes gewenst en dat ik hoop dat alle kinderziektes er snel uit zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door stutrecht op 13-07-2021 17:35 ]
Vanmorgen uitgepakt en zojuist voor het eerst een stukje gereden. Hierbij een eerste indruk.
Degelijk verpakt en het 'in elkaar zetten' is zo gedaan. De linkertrapper kreeg ik met de hand niet erin gedraaid, maar de inbussleutel deed zijn werk (ik zie nu dat ik de steeksleutel had moeten gebruiken, maar dat is dus niet noodzakelijk
). Prachtige fiets! Geen krassen, deukjes of andere beschadigingen. Lasnaden zien er ook prima uit. Lampen zitten goed en zijn lekker vel. Het koppelen met de Apps (Veloretti en Enviolo) is een fluitje van een cent.
De rechter rem is out of the box direct goed, remt stevig. De linker rem heeft waarschijnlijk nog wat tijd nodig, werkt niet al te best, dus ik wacht dat rustig af. Het automatisch schakelen werkt heerlijk! Gaat soepel en natuurlijk moet ik zeggen. Het is heel fijn om nagenoeg nonstop dezelfde cadans te hebben. Het geluid valt reuze mee, niet storend, al ga ik dat later deze week nog eens testen als het niet zo hard waait
.
Je merkt wel direct dat 26 de maximale snelheid is, de motor zou je niet mogen afremmen, maar dat gevoel kreeg ik wel.
Al met al stemt de eerste proefrit positief! Ik ga deze week rustig verder de fiets ontdekken en ook even een heuveletje opzoeken om het automatisch schakelen uit te dagen. Ik maak me tot nu toe geen zorgen over de motor, ik ga kijken hoe het bevalt, maar juist op dit vlak is genoeg te tweaken lijkt mij (hopelijk via officiële OTA updates).
Degelijk verpakt en het 'in elkaar zetten' is zo gedaan. De linkertrapper kreeg ik met de hand niet erin gedraaid, maar de inbussleutel deed zijn werk (ik zie nu dat ik de steeksleutel had moeten gebruiken, maar dat is dus niet noodzakelijk
De rechter rem is out of the box direct goed, remt stevig. De linker rem heeft waarschijnlijk nog wat tijd nodig, werkt niet al te best, dus ik wacht dat rustig af. Het automatisch schakelen werkt heerlijk! Gaat soepel en natuurlijk moet ik zeggen. Het is heel fijn om nagenoeg nonstop dezelfde cadans te hebben. Het geluid valt reuze mee, niet storend, al ga ik dat later deze week nog eens testen als het niet zo hard waait
Je merkt wel direct dat 26 de maximale snelheid is, de motor zou je niet mogen afremmen, maar dat gevoel kreeg ik wel.
Al met al stemt de eerste proefrit positief! Ik ga deze week rustig verder de fiets ontdekken en ook even een heuveletje opzoeken om het automatisch schakelen uit te dagen. Ik maak me tot nu toe geen zorgen over de motor, ik ga kijken hoe het bevalt, maar juist op dit vlak is genoeg te tweaken lijkt mij (hopelijk via officiële OTA updates).
Die versnellingsbak is idd erg fijn! Ik vond overigens de motor zelf ook niet zoveel geluid maken. Stiller dan de gemiddelde Bosch.Remius schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:41:
Vanmorgen uitgepakt en zojuist voor het eerst een stukje gereden. Hierbij een eerste indruk.
Degelijk verpakt en het 'in elkaar zetten' is zo gedaan. De linkertrapper kreeg ik met de hand niet erin gedraaid, maar de inbussleutel deed zijn werk (ik zie nu dat ik de steeksleutel had moeten gebruiken, maar dat is dus niet noodzakelijk). Prachtige fiets! Geen krassen, deukjes of andere beschadigingen. Lasnaden zien er ook prima uit. Lampen zitten goed en zijn lekker vel. Het koppelen met de Apps (Veloretti en Enviolo) is een fluitje van een cent.
Het rechterrempedaal is out of the box direct goed, remt stevig. Het linker rempedaal heeft waarschijnlijk nog wat tijd nodig, werkt niet al te best, dus ik wacht dat rustig af. Het automatisch schakelen werkt heerlijk! Gaat soepel en natuurlijk moet ik zeggen. Het is heel fijn om nagenoeg nonstop dezelfde cadans te hebben. Het geluid valt reuze mee, niet storend, al ga ik dat later deze week nog eens testen als het niet zo hard waait.
YouTube: How To Install a Barb & Olive in a Shimano hydraulic hose line.Dagoeman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Ik was vanmorgen nog even langs een fietsenmaker gereden om navraag te doen over die rem. Volgens hem zijn ze in de fabriek vergeten iets in de remkabel te 'crushen'. Schijnbaar moet je iets heel hard aandraaien om ervoor te zorgen dat de de rem goed blijft hangen.
Dat is niet waar, er zijn best veel fabrikanten die met minerale olie werken (Minerva olie ken ik niet ^^)Hij had zelf nog niet van Schaffer gehoord maar vertelde dat er in principe maar 3 fabrikanten zijn die met minverva olie werken. Shimano, X-Spark en nog één.
- Tektro
- Shimano
- Magura
- Hope (meeste modellen zijn DOT, maar ze hebben een weg rem op minerale olie)
- Formula (Cura range, hele goede remmen)
- Clarks
En dan zal er nog wat China spul zijn dat Minerale olie gebruikt.
Hoe koppel je de enviolo app?stutrecht schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:47:
[...]
Die versnellingsbak is idd erg fijn! Ik vond overigens de motor zelf ook niet zoveel geluid maken. Stiller dan de gemiddelde Bosch.
Die heb ik niet gebruikt. Ik heb alleen via de veloretti app de cadans ingesteld die ik zelf fijn vond.
Op de Enviolo Automatiq zit een knopje, die moet je een paar seconden inhouden. Pas dan is de Enviolo app te koppelen
Ik heb de fiets op zaterdag ontvangen. Zat goed ingepakt, ziet er goed uit en was makkelijk om af te monteren. Ik heb er nu zo’n 50 a 60 km mee gefietst en heb er eigenlijk niet zoveel op aan te merken. De enviolo schakelt soepel en als je hem even leert kennen fietst hij heerlijk. Hij zou mss iets straffer kunnen remmen, wellicht door beter af te stellen? Ook zou ik graag sneller willen dan 25km. De motor houd wel erg strict op bij 25km wat resulteert in zwaar trappen als je sneller wilt. Je moet er met je cadans eigenlijk net onder blijven hangen en dan fietst hij als een zonnetje.
[ Voor 1% gewijzigd door BlupWoofer op 13-07-2021 22:04 . Reden: Typo ]
Anoniem: 176636
Je zou toch verwachten dat je dit wel ergens moet kunnen instellen, dus dat je naar 32km kan gaan...BlupWoofer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:02:
Ook zou ik graag sneller willen dan 25km. De motor houd wel erg strict op bij 25km wat resulteert in zwaar trappen als je sneller wilt. Je moet er met je cadans eigenlijk net onder blijven hangen en dan fietst hij als een zonnetje.
Anoniem: 176636 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:42:
[...]
Je zou toch verwachten dat je dit wel ergens moet kunnen instellen, dus dat je naar 32km kan gaan...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik hoop dat de vertragingen van de volgende leveringen een gevolg zijn van extra QC en er veel minder problemen zullen zijn met die fietsen.
Ik heb de Electric Ace Matte Black op 23 juni besteld met een geplande levering eind juli. Misschien toch nog maar even afwachten of er bij de volgende leveringen minder issues zijn dan nu al meteen annuleren.
Net nog even contact gehad met Veloretti: er schijnt vandaag een mail de deur uit te gaan betreft de leveringen/T&T van de Graphite Ace en de Ivy.
Ik ga net als bij het VM topic niet te vaak posten en dan vooral voor technische tips zoals stellen van remmen e.d., maar hier wil ik een laatste keer nog wel iets over kwijt.springfield89 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:18:
Ik hoop dat de vertragingen van de volgende leveringen een gevolg zijn van extra QC en er veel minder problemen zullen zijn met die fietsen.
De QC gaat bij Veloretti niet beter worden tenzij ze ze centraal gaan innemen en verdelen vanuit Nederland. Zolang het vanaf de fabriek wordt gestuurd kan ik eigenlijk garanderen dat de QC slecht gaat zijn.
Ook al had ik een week geleden al voorspeld dat er problemen zouden zijn, ik ben geen profeet, het is een eigenschap van het product. Een fiets kan je niet rechtstreeks aan de klant leveren en dan denken dat het goed gaat.
Er zijn ontzettend weinig aanbieders die een direct-sales model goed op orde hebben (meeste Duits), waarbij eigenlijk alleen Canyon een grote speler is geworden. En geen van die succesverhalen levert direct af-fabriek, elke fiets wordt door eigen monteurs door de handen genomen voordat hij wordt ingepakt. Dat is echter heel duur (kut voor de initiële marge, maar scheelt support/retourneren).
Net zo min dat VM het QC probleem heeft weten op te lossen gaat Veloretti dit oplossen. VM heeft in ieder geval het kapitaal om het in potentie nog recht te trekken (koop een paar loodsen in Friesland en ga daar al je fietsen goed nalopen voordat je ze verstuurt), maar Veloretti is veel te klein om dit nationaal te kunnen behappen. Ongetwijfeld hopen ze een VM te doen en kapitaal te verwerven en dan het proces on the fly te fixen, maar dat is wensdenken.
Waarom zeg ik dit? Niet uit jaloezie of omdat ik een belegen fossiel ben. Ik vind het gewoon supervervelend dat een belangrijk product als een e-bike leidt tot dit soort teleurstellingen... en een stukje persoonlijk: Ik heb zwaar de pest aan bedrijven die heel veel beloven maar het nooit waarmaken (borderline-bedrog).
Zoals gezegd, tenzij er echt gekke dingen gebeuren waardoor ik me geroepen voel te posten zal ik niet meer uit mezelf hier de zuurpruim gaan uithangen. Je kan me altijd vragen om tips, ik heb er wel een klein beetje verstand van (en in de algemene draad zijn er mensen die meer weten dan ik).
Veloretti heeft per mail bevestigd dat ze mijn fiets einde week komen ophalen. (ze zouden nog contact opnemen om het af te stemmen)
Ze gaan de fiets volledig inspecteren op eventuele problemen geven ze aan. Wellicht dat ze de resultaten van die inspectie delen met de fabriek in Portugal zodat er wat problemen verholpen kunnen worden voor de fiets te versturen.
Ze gaan de fiets volledig inspecteren op eventuele problemen geven ze aan. Wellicht dat ze de resultaten van die inspectie delen met de fabriek in Portugal zodat er wat problemen verholpen kunnen worden voor de fiets te versturen.
Denk het, maar liever extra controle-ronde op de fietsenBobz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:03:
Tja daar is de mail, ik had op positiever nieuws gehoopt, maar er is in elk geval info. Krijgen we nu ook een gratis kabel?
[Afbeelding]
Intussen dan maar verlekkert naar tweede review van digitalphat kijken: focus op smart onderdelen:
YouTube: VELORETTI ELECTRIC - DAS PERFEKTE URBAN EBIKE ?!
edit: Dacht trouwens dat ze iets hadden tegen berichten sturen, als ze niet bereikbaar waren?
[ Voor 6% gewijzigd door tomuitrotterdam op 14-07-2021 18:29 ]
Vreemd. 1e batch hier, zowel Ace graphite en een ivy moss green. 0 mails ontvangen sinds de belofte dat er op dinsdag een track en trace zou komen.
Gezien de wisselende ervaringen en de bagger communicatie wacht ik tot uiterlijk vrijdag, als ik dan nog niets heb gehoord ga ik beide fietsen cancellen.
Gezien de wisselende ervaringen en de bagger communicatie wacht ik tot uiterlijk vrijdag, als ik dan nog niets heb gehoord ga ik beide fietsen cancellen.
Check je spam folder eens, alle mails van Veloretti belanden bij mij ook in de spam...martijn k. schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:43:
Vreemd. 1e batch hier, zowel Ace graphite en een ivy moss green. 0 mails ontvangen sinds de belofte dat er op dinsdag een track en trace zou komen.
Ik zat ook te denken aan de Cowboy maar voor mij een groot nadeel is dat je ALTIJD je mobiel mee moet nemen. Ik heb geregeld dat ik even snel voor een boodschap ga dat ik geen mobiel meeneem of zelfs als ik een stuk ga fietsen. Daarnaast moet je een houder gaan gebruiken omdat je anders de instellingen niet kan gebruiken... iets te minimalistisch voor mij.FlavorTime schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:18:
Gezien de constateringen van verschillende gebruikers (dank voor jullie feedback) heb ik besloten om de veloretti te annuleren. Zojuist de Cowboy 4 besteld.
Niets in spam helaas. Kreeg zojuist wel de factuur van de ivy...PT30 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:56:
[...]
Check je spam folder eens, alle mails van Veloretti belanden bij mij ook in de spam...
Zoals Roffeltjes al aangaf, gaat het vaak mis bij directe af-fabriek leveringen. Dat weet je van tevoren, zeker als je pre-ordert. Het alternatief van een fiets met vergelijkbare specificaties van merken met een goede reputatie en eindcontrole kost minimaal 4000 Euro. Je spaart dus een hoop geld uit met deze Veloretti's en het enige wat dat 'kost' is langer wachten dan wenselijk (maar wat maakt dat nou eigenlijk uit op de verwachte levensduur van de fiets) en de noodzaak om zelf de fiets even goed na te kijken voordat je 'm gaat gebruiken. Ik zal zelf zeker de remmen goed nalopen maar dat is het dan ook wel denk ik. In vergelijking met de issues die te lezen waren over de eerste Van Moofs S3 valt het erg mee (o.a. error codes, versnelling). Kortom: even geduld hebben, remmen controleren en dan op pad met een fiets die normaal gesproken minimaal 1500 euro duurder zou zijn geweest. Bij mij is het glas half vol :-)
Ben het helemaal met je eens! Gisteren weer eens een stukje gereden naar de kust, flinke wind en heuveltje op. Geen problemen. Heuveltje af tikte ik bijna de 40 km/u aan, dus je kan wel degelijk harder dan 26Pjd58 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:34:
Zoals Roffeltjes al aangaf, gaat het vaak mis bij directe af-fabriek leveringen. Dat weet je van tevoren, zeker als je pre-ordert. Het alternatief van een fiets met vergelijkbare specificaties van merken met een goede reputatie en eindcontrole kost minimaal 4000 Euro. Je spaart dus een hoop geld uit met deze Veloretti's en het enige wat dat 'kost' is langer wachten dan wenselijk (maar wat maakt dat nou eigenlijk uit op de verwachte levensduur van de fiets) en de noodzaak om zelf de fiets even goed na te kijken voordat je 'm gaat gebruiken. Ik zal zelf zeker de remmen goed nalopen maar dat is het dan ook wel denk ik. In vergelijking met de issues die te lezen waren over de eerste Van Moofs S3 valt het erg mee (o.a. error codes, versnelling). Kortom: even geduld hebben, remmen controleren en dan op pad met een fiets die normaal gesproken minimaal 1500 euro duurder zou zijn geweest. Bij mij is het glas half vol :-)
Ik neem aan dat ze ook wel een kwaliteits-clausule hebben in de overeenkomst met de fabriek en waarschijnlijk zijn de remmen daar inmiddels wel bijgezet als extra controlepunt.
Mijn fiets staat nog steeds in de schuur niks te doen
Sinds maandag heeft Veloretti nog geen reactie van Bafang over m'n vage motor probleem. Ik heb nog even een extra testritje gedaan en merk ook 0 verschil tussen de verschillende ondersteuningsstanden.. de motor lijkt altijd even veel power te leveren. Hopelijk binnenkort een reactie. Als een oplossing te lang uitblijft ga ik een omruiling of retour aanvragen. Misschien moet ik gewoon geduld hebben, maar bij een motor probleem out-of-the-box zakt het vertrouwen vrij snel.
Klopt inderdaad, lijkt niet heel goed getest. Heb je toevallig al de losse Enviolo Automatiq app geprobeerd? Mogelijk kan die wel de cadans 'permanent onthouden'?Remius schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Er zit nog een bug in de software waardoor de cadans telkens naar 60 wordt gereset. Hopelijk lossen ze dat snel op.
Ja de app van Enviolo heb ik ook geïnstalleerd, maakt nog geen verschil. Ik ga het later nog eens proberen door enkel de Enviolo app te gebruiken en die van Veloretti te ontkoppelen.stin00 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:29:
[...]
Klopt inderdaad, lijkt niet heel goed getest. Heb je toevallig al de losse Enviolo Automatiq app geprobeerd? Mogelijk kan die wel de cadans 'permanent onthouden'?
Ik vond die quadlock houder al een mooi extraatje maar het is meer noodzaak begrijp ikAnoniem: 176636 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:20:
[...]
Ik zat ook te denken aan de Cowboy maar voor mij een groot nadeel is dat je ALTIJD je mobiel mee moet nemen. Ik heb geregeld dat ik even snel voor een boodschap ga dat ik geen mobiel meeneem of zelfs als ik een stuk ga fietsen. Daarnaast moet je een houder gaan gebruiken omdat je anders de instellingen niet kan gebruiken... iets te minimalistisch voor mij.
Klopt, je moet je mobiel er dus ook op aanpassen qua hoes.Bobz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Ik vond die quadlock houder al een mooi extraatje maar het is meer noodzaak begrijp ik
In de Cowboy app kon ik vrijwel niks nuttigs instellen (behalve motor aan/uit en lampen aan/uit) en met de Cowboy 3 kon ik de accu er fysiek 5 seconden uithalen + erin doen en dan ging de motor aan. Toegegeven, dit was soms wat buggy, dus je mobiel mee is toch wel het verstandigst inderdaad.Anoniem: 176636 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:20:
[...]
Ik zat ook te denken aan de Cowboy maar voor mij een groot nadeel is dat je ALTIJD je mobiel mee moet nemen. Ik heb geregeld dat ik even snel voor een boodschap ga dat ik geen mobiel meeneem of zelfs als ik een stuk ga fietsen. Daarnaast moet je een houder gaan gebruiken omdat je anders de instellingen niet kan gebruiken... iets te minimalistisch voor mij.
En juist die dingen wil ik gewoon op het stuur kunnen doen :-)stin00 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:46:
[...]
In de Cowboy app kon ik vrijwel niks nuttigs instellen (behalve motor aan/uit en lampen aan/uit) en met de Cowboy 3 kon ik de accu er fysiek 5 seconden uithalen + erin doen en dan ging de motor aan. Toegegeven, dit was soms wat buggy, dus je mobiel mee is toch wel het verstandigst inderdaad.
Ik heb een Ivy Graphite Zwart besteld in de eerste pre-order ronde en ik heb ook nog geen track&trace ontvangen, maar ik heb vanochtend wel de factuur ontvangen. Ik vind het een beetje vreemd dat ik nog geen track&trace heb ontvangen, maar ik hoop dat Veloretti deze extra levertijd benut om de kwaliteitscontrole aan te pakken.martijn k. schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:28:
[...]
Niets in spam helaas. Kreeg zojuist wel de factuur van de ivy...
EDIT: een dag na ontvangst van de factuur, heb ik een track&trace mail ontvangen. De planning is vooralsnog dat de fiets a.s. zaterdag (twee dagen na ontvangst van de factuur) wordt geleverd.
[ Voor 15% gewijzigd door Proc op 16-07-2021 13:45 ]
Is het iemand gelukt de fiets op te nemen in de Find My app van Apple? Mijn fiets wordt niet gevonden
.

Hier inmiddels ook een track & trace ontvangen voor een mos groene Ivy.
Dus na de Ace modellen, worden nu ook de Ivy's uitgeleverd.
Volgens de T&T wordt de fiets morgen bezorgd. (regio Zandvoort).
1ste of 2de batch? Op facebook zijn er al enkele die hun Ivy ontvangen hebben vandaag. Van de grijze Ivy/Ace wel nog geen spoor. Die komen misschien met de vrachtwagen(s) die volgende week gingen toekomen.-Indy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:19:
Hier inmiddels ook een track & trace ontvangen voor een mos groene Ivy.
Dit is uit de 1e Batchspringfield89 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:34:
[...]
1ste of 2de batch? Op facebook zijn er al enkele die hun Ivy ontvangen hebben vandaag. Van de grijze Ivy/Ace wel nog geen spoor. Die komen misschien met de vrachtwagen(s) die volgende week gingen toekomen.
Helaas... ook bij mij is zojuist de remkabel van de achterrem los geschoten
. Ik was al in contact met ze vanwege het niet onthouden van je ingestelde cadans, dus kijken hoe ze hierop reageren
.

Net geprobeerd te bellen voor een update. Krijg een automatisch bandje dat ze vanmiddag een 'interne training' hebben en dus helemaal niet telefonisch bereikbaar zijn. Vervolgens een chat gestart op de site. Hier kreeg ik initieel vrij rap antwoord, maar na m'n vraag te stellen bleef het 20 minuten stil. Maar daarna gelukkig alsnog reactie en ze gaan me maandag bellen om waarschijnlijk een afhaal afspraak in te plannen. In het magazijn in Almelo gaan ze alles nalopen en dan de fiets weer afleveren. Ben alleen erg benieuwd wat Veloretti gaat nalopen bij motorische problemen.. maar we gaan het zien
Ik heb gisteren een firmware update binnen gekregen van de Enviolo hub via de Enviolo app. Na het kalibreren van de hub (ook via de Enviolo app) fietst het een stuk lekkerder. Geen blokkade gevoel meer bij 25 km/u, maar een natuurlijke weerstand. Aanrader om deze update binnen te halen!
Ah! Intressante tip! Ga ik morgen proberen! Koppelen met de enviolo app ging via het indrukken van een knopje oid?
Op de Enviolo hub zit een knopje inderdaad, die moet je een aantal seconden indrukken totdat er een lampje gaat branden en dan kan je hem pairen met de Enviolo app.
De ivy is binnen, moss green eerste batch. Mijn vrouw kan dus fietsen vanmiddag.
Eerste indruk is goed. Remmen matig, maar dat wordt hopelijk nog beter en anders wel met andere remblokken.
Nu mijn ace graphite nog, hopelijk komende week.
Eerste indruk is goed. Remmen matig, maar dat wordt hopelijk nog beter en anders wel met andere remblokken.
Nu mijn ace graphite nog, hopelijk komende week.
Heeft iedereen last van de bug dat de cadans wordt teruggezet naar 60 bij het inschakelen van het display, of is hier iemand waarbij de cadans wel wordt onthouden?
Hier ook. Uit en aan en hij staat weer op 60. Mag toch hopen dat ze dat snel oplossen met een update..Remius schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:39:
Heeft iedereen last van de bug dat de cadans wordt teruggezet naar 60 bij het inschakelen van het display, of is hier iemand waarbij de cadans wel wordt onthouden?
Heb de enviolo al geüpdate zojuist via de enviolo app.
Ik heb vanochtend ook de firmware van de Enviolo geupdate. Ik had daarna wel dat het lampje rood ging knipperen. Na even wat vogelen bleek dat ik opnieuw moest kalibreren. Zonder de kalibratie deed de Enviolo niks meer. Maar goed, even kalibreren en het was weer in orde. Verder nog een beetje gespeeld met de settings van de enviolo. De fiets trekt nu wel een stuk fijner weg bij het weg fietsen dan eerder.
Ik heb nu alleen nog dat de enviolo niets doet als ik de enviolo app niet verbonden heb met de fiets. Ben er nog niet uit waar dat door komt.
Ik heb nu alleen nog dat de enviolo niets doet als ik de enviolo app niet verbonden heb met de fiets. Ben er nog niet uit waar dat door komt.
*knip*
On: zeer waardevol om jullie ervaringen te lezen en mee te nemen in afweging van keuze tussen VanMoof of Veloretti. Vooralsnog leun ik naar laatste, mede afhankelijk van hoe Veloretti met after sale en service om gaat.
On: zeer waardevol om jullie ervaringen te lezen en mee te nemen in afweging van keuze tussen VanMoof of Veloretti. Vooralsnog leun ik naar laatste, mede afhankelijk van hoe Veloretti met after sale en service om gaat.
[ Voor 52% gewijzigd door deepbass909 op 19-07-2021 00:22 ]
Hoewel Vanmoof en Veloretti allebei voornamelijk internetfietsboeren zijn, zijn de problemen van de S3 en de Ace/Ivy wel van verschillende aard.Delirius schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:55:
[...]
Bij de S3 zie je heel veel fundamentele problemen met onderdelen die gewoon niet goed ontworpen zijn (veel speling op de achternaaf, niet/slecht schakelende Eshifter, allerlei vage error codes). Daar komt nog eens bij dat de VanMoof support all over the place is. De één zegt dat je nieuwe achterwiel binnen 2 weken komt, de ander zegt dat er al een maand lang een tekort is en de levering is uitgesteld. Als excuus wordt al een half jaar lang de explosieve groei genoemd terwijl de tekortkomingen gewoon zitten in slechte onderdelen en brakke quality control.
Bij Veloretti zie je gelukkig dat het hart van de fiets uit meer bewezen kwaliteitsonderdelen bestaat (Bafang middenmotor, Gates belt drive, Enviolo Automatiq naaf). De rest van de fiets is wel wat twijfelachtig of onduidelijk (remmen, afwerking, duurzaamheid frame?). Veloretti support staat nog in de kinderschoenen en het ontbreekt heel erg aan standaardprocedures. Ze zijn een onervaren, onvolwassen en miniscule speler op de fietsenmarkt die willen meegroeien met de hype. Ook hun fietsen worden direct af fabriek geleverd met de te verwachten matige assemblage. Een remnippel die losschiet mag niet gebeuren, maar is wel eenvoudiger te fixen dan een compleet achterwiel en Eshifter omwisselen.. en vervolgens heb je die omgeruiild met wederom een brak exemplaar omdat het fundamenteel gewoon slecht ontworpen is. Maargoed ook bij Veloretti moet je geduld hebben voordat de klantenservice wat volwassener is en de smartphone app wat extra interaties is ondergaan.
Hoewel Veloretti pas net de eerste elektrische fietsen heeft geleverd, heb ik nog geen issues gelezen over DOA accus of niet schakelende fietsen. Wel redelijk wat berichten over matig afgestelde/gemonteerde remmen. Maargoed bij een kapotte fiets moet hij terug de doos in en worden opgehaald. Enorm omslachtig voor de eindklant, maar daar kies je nou eenmaal voor bij een hippe internetfietsenboer die relatief scherpe prijzen hanteert.
Mijn eigen Veloretti Ace wordt binnenkort ook opgehaald als het goed is zodat ze hem kunnen nalopen. Uiteraard niet blij mee want het kost allemaal tijd/moeite/frustratie, maar ik heb uitiendelijk zelf gekozen voor een hip merk met discutabele reputatie
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Op priveterrein wel natuurlijk, al gok ik dat de gemiddelde tweaker daarvoor geen ruimte heeft.
Dit verhaal heeft twee kanten", zegt het ministerie van Infrastructuur. "Aan de ene kant vinden we dat mensen op eigen terrein met een opgevoerde elektrische fiets mogen rijden. Aan de andere kant leiden gemakkelijke opvoeropties tot illegaal gebruik op openbare wegen, wat de verkeersveiligheid verslechtert. Het is daarom goed dat de politie hierop handhaaft."
Dit verhaal heeft twee kanten", zegt het ministerie van Infrastructuur. "Aan de ene kant vinden we dat mensen op eigen terrein met een opgevoerde elektrische fiets mogen rijden. Aan de andere kant leiden gemakkelijke opvoeropties tot illegaal gebruik op openbare wegen, wat de verkeersveiligheid verslechtert. Het is daarom goed dat de politie hierop handhaaft."
Ik lees in de Veloretti Electric Facebook groep dat verschillende mensen battery drain ervaren als ze de fiets een of enkele dagen niet gebruiken terwijl deze uitgeschakeld is. Bijvoorbeeld van 62% naar 10% in anderhalve dag en van 35% na 7% na 4 dagen.
De support van veloretti blijft mij verbazen. Na een week stilte krijg ik te horen dat ze mijn kapotte fiets terug willen nemen maar dat dit mij wel €50 kost. Daar gaan we dus mooi niet in mee.
Dat lijkt me niet correct op de website staat wat anders. https://cdn.shopify.com/s...AQ-ENG-3.pdf?v=1624461465
Who pays for the cost of the return?
If it concerns manufacturing errors that cannot be solved, we will bear these costs. We always look for a suitable solution together with you!
If you don’t like your Electric, we can arrange a pick up for you. The costs are € 50,- and will be deducted from the purchase price.
Je hebt er bij de aankoop volgens mij (ben geen jurist) wel mee ingestemd...stutrecht schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:17:
De support van veloretti blijft mij verbazen. Na een week stilte krijg ik te horen dat ze mijn kapotte fiets terug willen nemen maar dat dit mij wel €50 kost. Daar gaan we dus mooi niet in mee.
13.8. The Client shall not be entitled to return Products to Veloretti before Veloretti has agreed in writing
to such return. The costs of the return consignment shall be for the Client’s account, and the
Products shall remain at risk of the Client after receipt by Veloretti of such Products.
13.9. Client can return all items within 30 days if you still have the original packaging and the product
has not been used. If you want to return a bike and don’t have the box, we’ll ship you a new one
for €20.
13.10. After Veloretti has received the package, we will check for any damages or missing parts and if all
is well, we will refund you the entire amount within 14 days if the product has been received in
good order.
De FAQ lijkt stiekem geüpdatet met de 50 euro kosten indien je de fiets wil retourneren. Dit stond er voorheen sowieso niet in:stutrecht schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:17:
Who pays for the cost of the return?
If it concerns manufacturing errors that cannot be solved, we will bear these costs. We always look for a suitable solution together with you!If you don’t like your Electric, we can arrange a pick up for you. The costs are € 50,- and will be deducted from the purchase price
What is the return period?
We can hardly imagine that you do not think your Electric is fantastic and are happy to answer all your questions or uncertainties. If you still want to return your Electric, you can do so within 30 days of receipt in the original packaging. We can collect the bike at your home for an amount of € 50. This will be deducted from the purchase amount.
Aangezien het koop op afstand is moeten ze hem binnen 14 dagen sowieso zonder kosten innemen. Je kunt dan wel je eigen verzendkosten krijgen.
Ik heb gelukkig nog Veloretti-Electric-FAQ-ENG_1.pdf waarin het volgende staat:stin00 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:41:
[...]
De FAQ lijkt stiekem geüpdatet met de 50 euro kosten indien je de fiets wil retourneren. Dit stond er voorheen sowieso niet in:
...
Als iemand die pdf wilt hebben dan hoor ik het welCan I also return my purchase?
If the Veloretti Electric has not convinced you after a number of beautiful rides through the city, the forest or the countryside, you can return it within 30 days. That is why we ask you to keep the box for the first 30 days. Ride it in all conditions, but make sure you take good care of your bike during the period. Because we cannot make a full refund for damaged bikes. Always report this in advance to our Customer Care department and they will organize this with you.
[ Voor 24% gewijzigd door Quas op 19-07-2021 16:58 ]
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.