Ik denk dat ik het vooralsnog wel red met ze maar het kan zijn dat ik je aanbod graag aanneem!Quas schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:54:
[...]
Ik heb gelukkig nog Veloretti-Electric-FAQ-ENG_1.pdf waarin het volgende staat:
[...]
Als iemand die pdf wilt hebben dan hoor ik het wel
De fiets wordt donderdag met de koerier opgehaald om richting hun werkplaats in Almelo te gaan. Ze gaan daar de fiets helemaal nalopen op gebreken. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben over de motor en/of sensoren. In het onfortuinlijke geval dat ze terugkoppelen dat de fiets volgens hen rijdt zoals hij hoort mogen ze hem houden 
De zware fiets terugkrijgen in de doos was rampzalig. BIj Cowboy rijdt je hem zo erin, maar bij Veloretti moet je het hele apparaat omslachtig optillen en in de doos zien te krijgen. Veel sterkte aan alle anderen die dit lot ook ondergaan
De zware fiets terugkrijgen in de doos was rampzalig. BIj Cowboy rijdt je hem zo erin, maar bij Veloretti moet je het hele apparaat omslachtig optillen en in de doos zien te krijgen. Veel sterkte aan alle anderen die dit lot ook ondergaan
Precies. De wet koop op afstand geeft je wel recht op retour binnen 14 dagen zonder opgave van reden, met volledige restitutie van de aanschafprijs en de verzendkosten naar jou. Echter de verzendkosten terug hoeft de verkoper wettelijk niet te vergoeden, al bieden veel webshops dit wel als service.Kix@$$ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:52:
Aangezien het koop op afstand is moeten ze hem binnen 14 dagen sowieso zonder kosten innemen. Je kunt dan wel je eigen verzendkosten krijgen.
Knip
[ Voor 98% gewijzigd door oscarwashere op 20-07-2021 15:26 ]
Zojuist voor het eerst reclame in een bushokje gezien voor de Veloretti Electric. Ze zetten er groot op in. (Locatie: Apeldoorn)
Ze komen die van mij ook donderdag ophalen (Rotterdam). Ik ben benieuwd of ik 'm überhaupt fatsoenlijk in de doos terug krijg.stin00 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:58:
De fiets wordt donderdag met de koerier opgehaald om richting hun werkplaats in Almelo te gaan. Ze gaan daar de fiets helemaal nalopen op gebreken. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben over de motor en/of sensoren. In het onfortuinlijke geval dat ze terugkoppelen dat de fiets volgens hen rijdt zoals hij hoort mogen ze hem houden
Amsterdam zag ik 'm ook.Kix@$$ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:20:
Zojuist voor het eerst reclame in een bushokje gezien voor de Veloretti Electric. Ze zetten er groot op in. (Locatie: Apeldoorn)
Overigens zie ik nu ook een instagram story
JOB opportunity : Customer Care medewerker
Full time locatie Amsterdam
Die hebben ze volgens mij hard nodig als ik hier zo doorlees.
Heb mijn ACE besteld 04-07 ETD eind Juli. we gaan het zien
hopelijk gaat het een beetje lopen en pakken ze de puntjes een beetje op.
Leuk maar ze kunnen beter eerst hun producten en aftersales op orde krijgen! Door de reclame krijgen ze wrs. nóg meer klanten en we weten inmiddels van Vanmoof dat meer klanten en een slecht uitontwikkeld product geen goede combi zijn…Kix@$$ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:20:
Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio
Beetje kip-ei verhaal natuurlijk. Als je meer verkoopt kun je meer mensen aannemen om Aftersales ed. te doen.Eddy 6 pack schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:21:
[...]
Leuk maar ze kunnen beter eerst hun producten en aftersales op orde krijgen! Door de reclame krijgen ze wrs. nóg meer klanten en we weten inmiddels van Vanmoof dat meer klanten en een slecht uitontwikkeld product geen goede combi zijn…
Wat was je reden om de Cowboy terug in een doos te moeten stoppen? Ik ben geïnteresseerd in een elektrische fiets en tot nog toe was Cowboy mijn voorkeur. Thanks alvast!stin00 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:58:
It's funny. But not ha-ha funny.
psies, plus dat ze [naar wat ik hier/fb lees, zelf nog aan het wachten] produkt redelijk/goed en (gezien opstart-problemen met uitleveringen) de aftersales redelijk op orde hebben: Buiten remmen {foute keuze en installatie/falende QC} lijken er enkel wat software problemen (nuvinci) te zijn, en zijn de eerste afspraken voor terughalen van fietsen al gemaakt. Da's afwachten hoe goed/snel ze hier mee omgaan.Kix@$$ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:09:
[...]
Beetje kip-ei verhaal natuurlijk. Als je meer verkoopt kun je meer mensen aannemen om Aftersales ed. te doen.
Als ik kijk naar die andere "fabrikant" uit A'dam, zouden zij dat een vlekkeloze introductie noemen
Natuurlijk moeten ze uitkijken dat ze niet te snel willen, maar met produkt dat ze nu hebben, zie ik -gestage- groei niet echt als groot gevaar.
De grootste reden was dat ik niet tevreden was met singlespeed, dus één versnelling. Bij zowel de Cowboy 3 als de C1+ vond ik de cadans te hoog bij 25 tot 30 km/h; je trapt een beetje als een hamster in een rad. Verder een fijne fiets, ik had eigenlijk de 3 moeten houden en een groter achtertandwiel + riem moeten halen. De trapondersteuning was namelijk echt verdomde fijn, zeer natuurlijk en geleidelijk. Goede afstemming van sensoren (rotatie- en krachtsensor) en echt een onhoorbare achternaafmotor. Een ander nadeel was trouwens de karige uitvoering (geen standaard, slot, laag en smal stuur etc). Maar ik zou hem zeker even proefrijden!Nero22 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:19:
[...]
Wat was je reden om de Cowboy terug in een doos te moeten stoppen? Ik ben geïnteresseerd in een elektrische fiets en tot nog toe was Cowboy mijn voorkeur. Thanks alvast!
Proefritje is inderdaad al gedaan, hehe. Vandaar de vraag ook eigenlijk. Dank voor je reactie; wordt gewaardeerd!stin00 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:29:
[...]
De grootste reden was dat ik niet tevreden was met singlespeed, dus één versnelling. Bij zowel de Cowboy 3 als de C1+ vond ik de cadans te hoog bij 25 tot 30 km/h; je trapt een beetje als een hamster in een rad. Verder een fijne fiets, ik had eigenlijk de 3 moeten houden en een groter achtertandwiel + riem moeten halen. De trapondersteuning was namelijk echt verdomde fijn, zeer natuurlijk en geleidelijk. Goede afstemming van sensoren (rotatie- en krachtsensor) en echt een onhoorbare achternaafmotor. Een ander nadeel was trouwens de karige uitvoering (geen standaard, slot, laag en smal stuur etc). Maar ik zou hem zeker even proefrijden!
It's funny. But not ha-ha funny.
Kinderzitje achterop Ivy? Geen probleem.
Merk is Bobike, wel langere bouten moeten monteren, de originele zijn te kort. Met Thule heb je hetzelfde probleem volgens mij.
:strip_exif()/f/image/DyGAx3AO5kxwh8irVLXiS9Hw.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit-
Uiteraard transparante bescherm folie op het frame geplakt
Merk is Bobike, wel langere bouten moeten monteren, de originele zijn te kort. Met Thule heb je hetzelfde probleem volgens mij.
:strip_exif()/f/image/DyGAx3AO5kxwh8irVLXiS9Hw.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit-
Uiteraard transparante bescherm folie op het frame geplakt
[ Voor 6% gewijzigd door martijn k. op 20-07-2021 22:39 ]
Lees hier en op andere plaatsten toch een beetje te veel negatieve reacties om de gok te wagen, want zo voelt het een beetje. Ik heb ze gebeld om m'n bestelling te annuleren.
Jammer, want ik was met name na het zien van de Bright video erg enthousiast geworden.
Jammer, want ik was met name na het zien van de Bright video erg enthousiast geworden.
Dat is ieder zijn eigen mening en afweging. Ik vind de negatieve reacties wel meevallen. Zover ik kan zien is alles prima op te lossen en is er niks fundamenteel mis met de fiets... Misschien dat een Stella ook met onafgeknepen remmen de fabriek uit rolt. Alleen is daar de fietsenmaker die dit soort dingen afvangt. Misschien is dit ook te regelen voor de Veloretti? Dat je ff een "rijklaar maken"-beurtje afneemt bij je plaatselijke fietsenboer.
Als je het niet aandurft dan zou ik ook de fietsen van VanMoof, Cowboy en andere internetfietsenboeren afraden. Misschien dan toch maar bij een lokale fietsenmaker shoppen met meer zekerheid dat de fiets echt rijklaar wordt afgeleverd, maar verwacht voor dezelfde prijs geen Enviolo Automatiq en Gates belt drive.Yosemite schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:04:
Lees hier en op andere plaatsten toch een beetje te veel negatieve reacties om de gok te wagen, want zo voelt het een beetje. Ik heb ze gebeld om m'n bestelling te annuleren.
Ik overweeg om een aparte thread te maken met update verzoeken voor de app. Kan handig zijn om opmerkingen daarover bij elkaar te hebben en als Veloretti het dan leest....
Bij meer dan 5 thumbs up zet ik het op :-)
Nieuwe thread aangemaakt voor software verzoeken https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2081764
[ Voor 11% gewijzigd door Pjd58 op 21-07-2021 18:22 ]
M'n fiets is zojuist opgehaald door Mainfreight, de vrachtwagen was nog helemaal leeg verder. Ben benieuwd of bijv. die van @Dagoeman met dezelfde vrachtwagen wordt opgehaald
Helaas mijn ophaal afspraak moeten verplaatsen naar morgen. Ivm werk kwam vandaag toch niet zo goed uit. Maar heb inderdaad ook van Mainfreight de bevestiging gehad.stin00 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:43:
M'n fiets is zojuist opgehaald door Mainfreight, de vrachtwagen was nog helemaal leeg verder. Ben benieuwd of bijv. die van @Dagoeman met dezelfde vrachtwagen wordt opgehaald
Wordt nog wel een dingetje om de fiets in te pakken. Woon zelf op 3 hoog, zonder tuin, hal of berging dus moet ter plekke de fiets in de doos krijgen als de man van Mainfreight er is.
De eerste Graphite ACE is geleverd bij een Facebook groep lid!
Plus een update over de remmen:
Plus een update over de remmen:
I have been told that they re-check all the brakes again before delivery due to all of the expierenced problems. I took it for a quick spin and i must say that the brakes feel fine (apart from braking in) no problems what so ever so far.
Ik heb het betreffende topic zojuist gesloten. Tweakers is hier niet voor bedoeld.Pjd58 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:39:
Ik overweeg om een aparte thread te maken met update verzoeken voor de app. Kan handig zijn om opmerkingen daarover bij elkaar te hebben en als Veloretti het dan leest....
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Die laat ik denk ik ook links liggen, maar sowieso ga ik vanaf nu pas iets bestellen na een proefrit.stin00 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:21:
Als je het niet aandurft dan zou ik ook de fietsen van VanMoof, Cowboy en andere internetfietsenboeren afraden.
Dat realiseer ik me ook, voor deze prijs ga je dat niet krijgen. Andere fietsen met een Enviolo Automatiq en Gates belt drive zoals de Stella Morena Premium (vanaf €3.495), Dutch ID Shadow (vanaf €4.299) en Flyerstin00 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:21:
Misschien dan toch maar bij een lokale fietsenmaker shoppen met meer zekerheid dat de fiets echt rijklaar wordt afgeleverd, maar verwacht voor dezelfde prijs geen Enviolo Automatiq en Gates belt drive.
Gotour6 7.23 (€5.199) zijn een flink stuk duurder.
Die tracktrace van deze week laat wederom weer flink op zich wachten voor lichting 2 zal zondag wel komen ofzo pffffffff. Heb normaal best geduld maar het begint toch langzaam op te raken
Op Facebook berichten dat de body in de kabel van de achterrem snijdt, daar waar hij de body in gaat. Slim voor iedereen om even dubbel te checken.
Zie ook hier voor foto's: https://www.facebook.com/...rmalink/2299003406903300/
[ Voor 25% gewijzigd door Kix@$$ op 23-07-2021 08:33 ]
Ik gebruik geen facebook; kun je misschien de foto’s op een andere manier beschikbaar maken?Kix@$$ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:01:
Op Facebook berichten dat de body in de kabel van de achterrem snijdt, daar waar hij de body in gaat. Slim voor iedereen om even dubbel te checken.
Gaat over de voorrem, waar de leiding de voorvork in gaat is de rand vrij scherp. Hierdoor gaat de leiding daar vroeg of laat door stuk. Het zou beter zijn geweest om daar een rubber doorvoer voor te gebruiken zoals die wel in de achtervork zitten voor de kabels. Ik heb voor nu deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidappKix@$$ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:01:
Proc schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:41:
[...]
Ik gebruik geen facebook; kun je misschien de foto’s op een andere manier beschikbaar maken?
:fill(white):strip_exif()/f/image/XMN2agpleE44xvZ8aNMjHDpO.png?f=user_large)
Inderdaad zeg! Ik zie nu ook allemaal krassen op de remkabel, waarschijnlijk door het doortrekken van de kabel door de goot en langs het scherpe gedeelte. Ik heb wat isolatietape geplakt op de zwakke plek, moet genoeg zijn en is nauwelijks te zien.FritsLa schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Gaat over de voorrem, waar de leiding de voorvork in gaat is de rand vrij scherp. Hierdoor gaat de leiding daar vroeg of laat door stuk.
Update omtrent mijn rem: de fietsenmaker geeft aan dat het schroefdraad kapot is, er moet een nieuwe remhendel op. Ik heb nu met Veloretti afgesproken dat FietsNED langskomt om het op te lossen. FietsNED gaat contact met mij opnemen, ben benieuwd. Ik heb nog maar weinig kilometers kunnen maken
Ik heb eergisteren na een hele lijdensweg uiteindelijk mijn ace uit de eerste preorders-ronde mogen ontvangen. Ik had wat schrik na het lezen van de verschillende problemen maar ik besloot hier geen rekening mee te houden. Mijn eerste ervaring was positief, de fiets rijdt goed. Op enkele kleine schoonheidsfoutjes na was ik zeker tevreden. Vandaag viel het display uit tijdens hevige regenbui. De elektrische ondersteuning viel ook uit. De enviolo bleef wel werken. Connectie met de veloretti app lukte ook niet meer. Ik heb mijn fiets de hele namiddag laten drogen maar krijg hem niet meer aan de praat. Spijtig dit al te moeten ervaren na 2 dagen gebruik. Ik ben benieuwd hoe snel ik een reactie zal mogen verwachten op mijn mail, en hoe snel ze dit zullen oplossen. Mijn vrouw haar Ivy die we een week eerder mochten ontvangen overleefde de hevige regenbui wel en werkt nog steeds naar wens.
Welke kleur heb je?Grauwtjo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:15:
Ik heb eergisteren na een hele lijdensweg uiteindelijk mijn ace uit de eerste preorders-ronde mogen ontvangen. Ik had wat schrik na het lezen van de verschillende problemen maar ik besloot hier geen rekening mee te houden. Mijn eerste ervaring was positief, de fiets rijdt goed. Op enkele kleine schoonheidsfoutjes na was ik zeker tevreden. Vandaag viel het display uit tijdens hevige regenbui. De elektrische ondersteuning viel ook uit. De enviolo bleef wel werken. Connectie met de veloretti app lukte ook niet meer. Ik heb mijn fiets de hele namiddag laten drogen maar krijg hem niet meer aan de praat. Spijtig dit al te moeten ervaren na 2 dagen gebruik. Ik ben benieuwd hoe snel ik een reactie zal mogen verwachten op mijn mail, en hoe snel ze dit zullen oplossen. Mijn vrouw haar Ivy die we een week eerder mochten ontvangen overleefde de hevige regenbui wel en werkt nog steeds naar wens.
Lekker dan, heb je er 2 dagen plezier van gehad.... Bizar.
2 yvi’s besteld in de derde ronde. Levering volgens de website eind juli. Afgelopen week met veloretti gebeld. Levering is uitgesteld naar 2e week van augustus. Kennelijk heeft veloretti na de eerste 2 ronden nog steeds niet geleerd wat het betekent om op tijd te leveren. Zij kunnen beter zeggen dat e.e.a eind augustus wordt geleverd. Als dan de fietsen in de 2e of 3e week van augustus worden geleverd is iedereen blij. Maar ja, een leverdatum vermelden die heel ver in de toekomst ligt zal voor veloretti marketing technisch wel niet zo goed uitkomen omdat men dan te bang is om minder fietsen te verkopen? Maar ja…de te late leveringen gecombineerd met alle klachten die op dit forum zijn beschreven verdient ook niet de schoonheidsprijs. Kortom hoop dat veloretti dit leest en voortaan eerlijk communiceert naar haar klanten. Voorkomt in ieder geval veel ergernis.
Toen jij bestelde wist waarschijnlijk nog niemand dat er zoveel vertraging was. Er zijn zelfs nog mensen van de eerste batch aan het wachten. Maar ze mogen wel communiceren want dat doen ze totaal niet. Mijn laatste mailtje was van de betaling waar stond dat levering begin juli was. Nu krijgen ze waarschijnlijk constant mails en telefoons om te vragen waar de fiets blijft.admartena schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:43:
2 yvi’s besteld in de derde ronde. Levering volgens de website eind juli. Afgelopen week met veloretti gebeld. Levering is uitgesteld naar 2e week van augustus. Kennelijk heeft veloretti na de eerste 2 ronden nog steeds niet geleerd wat het betekent om op tijd te leveren. Zij kunnen beter zeggen dat e.e.a eind augustus wordt geleverd. Als dan de fietsen in de 2e of 3e week van augustus worden geleverd is iedereen blij. Maar ja, een leverdatum vermelden die heel ver in de toekomst ligt zal voor veloretti marketing technisch wel niet zo goed uitkomen omdat men dan te bang is om minder fietsen te verkopen? Maar ja…de te late leveringen gecombineerd met alle klachten die op dit forum zijn beschreven verdient ook niet de schoonheidsprijs. Kortom hoop dat veloretti dit leest en voortaan eerlijk communiceert naar haar klanten. Voorkomt in ieder geval veel ergernis.
Zojuist de factuur voor de Ace Grahpite op de mail (eerste batch), zal hij dan eindelijk deze week komen??
Ik probeer al 4 dagen te bellen, na 10 minuten wordt het gesprek afgebroken met de melding dat ze gesloten zijn. Op de mail ook geen reactie. Best fijn als je bijna op vakantie gaat en niet weet wanneer je fiets geleverd wordt. Iemand enig idee wat een bereikbaar tijdstip is?
Probeerde zojuist ook even te bellen maar niemand neemt op. De customer support chat is ook uitgeschakeld op de website. Dan maar een mailtje sturen. Als het te lang duurt om m'n fiets te controleren mogen ze hem houden en koop ik wat andersBobz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:14:
Ik probeer al 4 dagen te bellen, na 10 minuten wordt het gesprek afgebroken met de melding dat ze gesloten zijn. Op de mail ook geen reactie. Best fijn als je bijna op vakantie gaat en niet weet wanneer je fiets geleverd wordt. Iemand enig idee wat een bereikbaar tijdstip is?

Zonet eindelijk gelukt, levering maar uitgesteld, kunnen ze hem nog even goed nakijken 🔧stin00 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Probeerde zojuist ook even te bellen maar niemand neemt op. De customer support chat is ook uitgeschakeld op de website. Dan maar een mailtje sturen. Als het te lang duurt om m'n fiets te controleren mogen ze hem houden en koop ik wat anders
Waarschijnlijk was de levering sowieso al uitgesteldBobz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Zonet eindelijk gelukt, levering maar uitgesteld, kunnen ze hem nog even goed nakijken 🔧
De levering zou inderdaad weer uitgesteld worden zei het meisje aan de telefoon maar dat was eigenlijk al duidelijk na de missende track&trace die vorige week had moeten komen. Er zou deze week weer een mail uit gaan. Ben benieuwd. Ontbrekende onderdelen zouden het probleem zijn; ik hoop vooral dat ze de tijd goed gebruiken om de remmen na te kijken want die zijn toch redelijk cruciaal.
Als ik dit allemaal zo lees heb ik niet veel hoop meer op m’n ace levering die eind juli door veloretti beloofd is. Tegen beter weten in check ik 3x per dag m’n mail of er al leveringsinfo is. Nog enkele dagen te gaan
. Positief is dat een latere levering mogelijk betekent dat alle eerste leveringskinderziektes tot het verleden behoren.
[ Voor 6% gewijzigd door PaulSchil op 28-07-2021 12:50 ]
Net ook nog even contact gehad (Ace graphite/2de batch): ze lezen mee (tweakers + facebook): dus alle mogelijke issues worden doorgegeven aan productie. [remmen/remkabels/drainage van accu]
Ze konden nog niets zeggen of achterdrager gelijk met voordrager geïntroduceerd [sprak over september] kon worden, en losse (reserve) onderdelen als accu enz. zijn ook nog niet los verkrijgbaar.
Als het goed is, gaat deze levering komend weekend met de vrachtwagen mee, dus ergens volgende week kijken of issues meteen ook opgelost zijn.
Ze konden nog niets zeggen of achterdrager gelijk met voordrager geïntroduceerd [sprak over september] kon worden, en losse (reserve) onderdelen als accu enz. zijn ook nog niet los verkrijgbaar.
Als het goed is, gaat deze levering komend weekend met de vrachtwagen mee, dus ergens volgende week kijken of issues meteen ook opgelost zijn.
Kijk! Het is in elk geval fijn om te zien dat ze meelezen en de issues meenemen. Dat geeft weer een beetje hoop. Afwachten dus!tomuitrotterdam schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:57:
Net ook nog even contact gehad (Ace graphite/2de batch): ze lezen mee (tweakers + facebook): dus alle mogelijke issues worden doorgegeven aan productie. [remmen/remkabels/drainage van accu]
ff om moed in te praten mijn "mate back Ace"
20-05-2021 besteld
17-06-2021 betaald
10-07-2021 geleverd
Ben heel blij met de fiets. Alleen 2 ledjes van het achter licht zijn stuk. Gebeld en er wordt een nieuwe op gestuurd , later per mail bevestigd.
Ik klaag niet
20-05-2021 besteld
17-06-2021 betaald
10-07-2021 geleverd
Ben heel blij met de fiets. Alleen 2 ledjes van het achter licht zijn stuk. Gebeld en er wordt een nieuwe op gestuurd , later per mail bevestigd.
Ik klaag niet
Zelfde datum besteld en betaaldapmannetje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:28:
ff om moed in te praten mijn "mate back Ace"
20-05-2021 besteld
17-06-2021 betaald
10-07-2021 geleverd
Ik klaag niet
- in bevestiging: begin Juli
- mail [eigen initiatief]: 5juli: midden juli
- mail [vanuit veloretti] 14juli: verzending naar nl 23jul
- telefonisch 27jul: verzending naar nl 31juli
- mail [vanuit veloretti]: 28jul: productie week 31, verzending week 33
Dus elke x weer een beetje opgeschoven, best overzienbare periode (maand), maar het had geholpen/meer vertrouwen gegeven als ze niet elke keer veranderen, en ons ook in de loop zouden houden wat er te verwachten is
update:
Lijkt erop dat ze echt meelezen, net [28jul] excuus mail met belofte dat ze hun best gaan doen e.e.a. soepeler te laten lopen, maar meteen ook melding dat productie volgende week [31], uitlevering 2 weken erna [33] gepland is [16-22aug]. Hoop dat dit een ruimere planning is dan dat ze nu aanhouden en dat deze gehaald [ingehaald] wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door tomuitrotterdam op 28-07-2021 19:25 ]
Dit!tomuitrotterdam schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Zelfde datum besteld en betaald, alleen andere kleur (graphite) en dus
- in bevestiging: begin Juli
- mail [eigen initiatief]: 5juli: midden juli
- mail [vanuit veloretti] 14juli: verzending naar nl 23jul
- telefonisch: verzending naar nl 31juli
Dus elke x weer een beetje opgeschoven, best overzienbare periode (maand), maar het had geholpen/meer vertrouwen gegeven als ze niet elke keer veranderen, en ons ook in de loop zouden houden wat er te verwachten is
Wachten tot augustus, terwijl begin juni was aangegeven? Vervelend, maar daar komen we wel overheen.
Elke keer een klein stukje opschuiven en dat telkens niet halen? Helemaal terwijl je anderen wel de fiets geleverd ziet krijgen, zonder bericht (en dus krijg je het zelf misschien ook? Of niet?)...
Nu zit ik (en schijnbaar veel mensen met mij) elke keer in afwachting van de fiets, en elke keer wordt ik teleurgesteld (misschien ook zelf gecreëerd, maar toch)
Ace graphite eerste batch. Vandaag tracking ontvangen per mail, morgen levering aldus tracking. Ben benieuwd!
Hier ook pre order batch 2 (20 mei) maar geen mail ontvangen. Heb een Ivy dessert moss besteld.
Misschien was de verf opspringfield89 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:59:
Hier ook pre order batch 2 (20 mei) maar geen mail ontvangen. Heb een Ivy dessert moss besteld.

Even serieus dit is wel een vervelend en ik hoop dat je fiets met de vrachtwagen dit weekend uit Portugal vertrekt
en deze fietsen allemaal een extra check hebben gehad met all punten hier en op facebook aangegeven.
Zou heel fijn zijn als ze gewoon communiceren naar hun klanten,
nu heb ik op insta en op hun website alweer een wat vacatures zien staan dus wellicht zit er een goede kandidaat tussen.
Zie nu ook op de website dat ze wat voorzichtiger zijn geworden nu kopen is levering half september
Ik heb zelf op 4 juli besteld en volledig betaald, (was geen pre order meer). levering verwacht eind juli zijn, geen probleem kan best 2 weken wachten dan kunnen we hopelijk nog genieten van een zonnig ritje.
Geen idee wat je besteld hebt, maar als ze voor batch 2 (graphite) nu al half augustus voorspellen, lijkt me eind juli niet haalbaar voor non-pre-orderaars.TheWildman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Ik heb zelf op 4 juli besteld en volledig betaald, (was geen pre order meer). levering verwacht eind juli zijn, geen probleem kan best 2 weken wachten dan kunnen we hopelijk nog genieten van een zonnig ritje.
Maar wellicht dat ze niet conform bestellingen produceren (en dus nu een aantal modellen/kleuren sneller kunnen leveren), ik hoop het voor je..
Ik heb gisteren een mail ontvangen van Veloretti (Delivery Update) dat mijn bestelling medio augustus (week 33) gaat komen. (Ace Matt Black) Besteld op 20Mei en betaald op 18 juni.
Even geduldig afwachten dan maar, heb er liever 1 zonder issues.
Even geduldig afwachten dan maar, heb er liever 1 zonder issues.
Kan iemand die de fiets al ontvangen heeft bevestigen dat er 'spacers'/ringen bij zitten om het stuur hoger te zetten? Ben namelijk 2 meter en dat zou niet ideaal zijn.
Bij mij zat er niks bij om het stuur te verhogen.
Bij mijn Ivy Matt Black zijn óók geen extra spacerringen meegeleverd.roland_otto schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:04:
Kan iemand die de fiets al ontvangen heeft bevestigen dat er 'spacers'/ringen bij zitten om het stuur hoger te zetten? Ben namelijk 2 meter en dat zou niet ideaal zijn.
Voor de Qover fietsverzekering is het serienummer van de fiets nodig.
Is er een manier om het serienummer van mijn fiets te achterhalen zonder mijn fiets om te moeten keren en onder onget frame te kijken (ik heb al gekeken op de factuur, maar daar zag ik géén serienummer tenzij ik die heb gemist)?
Heb contact er over met support gehad en die ringen zijn er niet en komen er niet.roland_otto schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:04:
Serienummer staat op de plaat aan de voorkant van de motor,, foto maken moet kun zonder fiets oop de kop te zetten.Proc schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:15:
[...]
Bij mijn Ivy Matt Black zijn óók geen extra spacerringen meegeleverd.
Voor de Qover fietsverzekering is het serienummer van de fiets nodig.
Is er een manier om het serienummer van mijn fiets te achterhalen zonder mijn fiets om te moeten keren en onder onget frame te kijken (ik heb al gekeken op de factuur, maar daar zag ik géén serienummer tenzij ik die heb gemist)?
Tsja, de claim dat je een range van 30cm aan lengteverschil kan afdekken met één maat is dan ook incorrect. Of Veloretti snapt niets van fietsen, of ze maken een foutje op de website, of het is bewust misleiding.roland_otto schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:04:
Een kind van 1.40cm rijdt op 24", een moeder van 170 zit op 28". Iedereen snapt dat die twee niet lekker op elkaars fiets passen.
De fiets gaat waarschijnlijk nooit lekker zitten, je hebt een groter model nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 29-07-2021 11:45 ]
Bizar, daar hadden ze het namelijk wel over op het begin?apmannetje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:25:
[...]
Heb contact er over met support gehad en die ringen zijn er niet en komen er niet.
Dan eventueel zelf wat laten draaien, het is geen rocket science... Ik ben 1.86 en hopelijk red ik het met het standaard stuur. Wel vreemd dat ze het eerst vermelden en dan opeens niet leveren.
Blijft een vreemd bedrijf.
Jij zit dusdanig in het midden van die range (ook als ik zo foto's zie) dat dat vast wel zal lukken.martijn k. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Bizar, daar hadden ze het namelijk wel over op het begin?
Dan eventueel zelf wat laten draaien, het is geen rocket science... Ik ben 1.86 en hopelijk red ik het met het standaard stuur. Wel vreemd dat ze het eerst vermelden en dan opeens niet leveren.
Reden dat er geen spacers zijn zal samenhangen met de lengte van de vorkbuis, je kan dat niet zomaar verlengen (hefboom wordt ook steeds groter). Grofweg bepaald de lengte van de vorkbuis in combi met de bovenste van de twee borgschroeven van je stuurpen (bij Veloretti zitten ze zo te zien aan de voorkant) of je nog genoeg vlees hebt om spacers toe te voegen. Maar veel is het eigenlijk nooit.
Deze keuze van Veloretti is logisch gezien de huidige onderdelen en wat mij betreft niet fout.
Het werkt net even anders dan vroeger.
Moderne vorken worden geborgd door de stuurpen te klemmen OM de vorkbuis, waarbij ook de balhoofdlagers (Aheadset) afgesteld is.
Vroeger werd de vork geborgd door het balhoofd en weer de stuurpen IN de vorkbuis geschoven, waarna hij door een tapse plug (die schroef in het midden van de stuurpen) werd geborgd. Het balhoofd stel je los van vork/stuurpen. Groot voordeel is dat je je stuur heel simpel hoger en lager kon zetten.
De moderne headset zijn al heel lang bekend in sport-land omdat het cleaner, stijver en lichter is en je een stuur na aankoop niet meer stelt. Het is nu (helaas) overgewaaid naar de gebruiksfietsen en daarom zie je nu vaak verstelbare stuurpennen om toch enige mate van verstelbaarheid te krijgen. Een optie voor langere personen is om de stuurpen te vervangen door een verstelbaar model en die recht omhoog te zetten, maar dat is niet bepaald mooi. Maar of je daar iemand van 200cm mee kan helpen betwijfel ik.... fiets is namelijk ook te kort(weinig ruimte tussen stuur en zadel).
Hier een linkje naar verschillende gangbare systemen
https://www.bikeradar.com...ltimate-guide-to-headsets.
Veloretti gebruikt een geïntegreerd design waarbij de cups vrijwel zeker deel uit maken van het frame.
[ Voor 50% gewijzigd door roffeltjes op 29-07-2021 13:54 ]
Ik ben 1,89 maar kan probleemloos 70km fietsen met mn ace.martijn k. schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Bizar, daar hadden ze het namelijk wel over op het begin?
Ik kan me voorstellen dat je maximaal 0,5-1 cm omhoog kunt. Spacers zijn er in overvloed, zie bijv: https://www.internet-bike...ofden/balhoofd-spacers/#. De vraag is overigens hoeveel zin zo'n klein beetje heeft en of je niet de betrouwbaarheid van de aansluiting verlaagt.
:strip_exif()/f/image/MZWuwJKb8wSsfeQsirSLIKXx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Pjd58 op 29-07-2021 15:03 ]
Ik heb de ACE Matte black besteld, ik mag hopen dat de productie flink is opgeschroefd, als je nu alle reclame ziet mag je dat toch wel een beetje verwachten inmiddels...ik wacht nog even een weekje rustig af, anders gaan we even proberen te bellen.tomuitrotterdam schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:37:
[...]
Geen idee wat je besteld hebt, maar als ze voor batch 2 (graphite) nu al half augustus voorspellen, lijkt me eind juli niet haalbaar voor non-pre-orderaars.
Maar wellicht dat ze niet conform bestellingen produceren (en dus nu een aantal modellen/kleuren sneller kunnen leveren), ik hoop het voor je..
Knap lullig van die reclame, want op de website zijn de ace en ivy uitverkocht. Tevens wordt er gesproken van levering mid september in rode letters als je nu zou kopen… terwijl je dat dus niet kan? 🤔 Een ding is duidelijk. De verkoop gaat te hard in verhouding tot de productie.TheWildman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:07:
[...]
Ik heb de ACE Matte black besteld, ik mag hopen dat de productie flink is opgeschroefd, als je nu alle reclame ziet mag je dat toch wel een beetje verwachten inmiddels...ik wacht nog even een weekje rustig af, anders gaan we even proberen te bellen.
@Dagoeman Is jouw fiets inmiddels ook al opgehaald en bij Veloretti aangekomen voor de controle + reparatie(s)? Mijn fiets staat er sinds vorige week donderdag, maar heb nog geen updates gekregen over hun bevindingen of hoe de reparatie verloopt.
Mijn fiets staat er ook al een week maar op mijn vraag wanneer ik mijn geld terug krijg, heb ik nog geen reactie gekregen.stin00 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:38:
@Dagoeman Is jouw fiets inmiddels ook al opgehaald en bij Veloretti aangekomen voor de controle + reparatie(s)? Mijn fiets staat er sinds vorige week donderdag, maar heb nog geen updates gekregen over hun bevindingen of hoe de reparatie verloopt.
Ik wacht al een maand op een reactie betreffende mijn factuur over de terugbetaling van de btw. Ondertussen al meerdere mails gestuurd zonder antwoord. Echt triestig eigenlijk hun klantenservice. Misschien hebben ze niet veel liquide middelen omdat alles in de investering van de elektrische fiets gaat. Ik zou anders niet goed weten waarom ze dit niet gewoon direct afhandelen.stutrecht schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:41:
[...]
Mijn fiets staat er ook al een week maar op mijn vraag wanneer ik mijn geld terug krijg, heb ik nog geen reactie gekregen.
[ Voor 22% gewijzigd door springfield89 op 30-07-2021 12:19 ]
Vandaag contact gehad met customer support. Vandaag of maandag zal er een mail uitgaan vanuit Veloretti met betrekking tot een update voor de levering van de fietsen. Ben zeer benieuwd.
Jazeker, mijn fiets is vorige week vrijdag (23-07) opgehaald. Sindsdien ook niks meer gehoord, zie wel dat de fiets in Almelo staat maar that's it..stin00 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:38:
Pff, wel een tegenvallertje dat ontbreken van die spacers (zelf 2.02
). Ging er vanuit dat die meegeleverd werden (a la Vanmoof?). Iemand al ervaring met het toch plaatsen van spacers in relatie tot stabiliteit?

Is inderdaad wel toegezegd op 5juli naar aanleiding van een vraag (@) van mij:turbojonny schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:40:
Pff, wel een tegenvallertje dat ontbreken van die spacers (zelf 2.02). Ging er vanuit dat die meegeleverd werden (a la Vanmoof?). Iemand al ervaring met het toch plaatsen van spacers in relatie tot stabiliteit?
- verhogen stuur gaat dmv verhoog-ringen?
Correct
[zelf wellicht niet nodig, maar is nog een "promises have been made that we have not kept"

Stabiliteit zal niet zo'n probleem zijn, immers naloop en stuuruitslag worden niet beïnvloed. De beperking is de hoeveelheid "vlees" op de vorkbuis en de hefboom die de hogere aangrijping zal uitoefenen.turbojonny schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:40:
Pff, wel een tegenvallertje dat ontbreken van die spacers (zelf 2.02). Ging er vanuit dat die meegeleverd werden (a la Vanmoof?). Iemand al ervaring met het toch plaatsen van spacers in relatie tot stabiliteit?
Anders gezegd; als je teveel spacers gebruikt en je de borging te hoog op de vork zet kan bij hard remmen je stuurpen losschieten of je vork afbreken. Dit is niet zomaar academisch, het is een bekend risico.
Wat je kan doen is je pen loshalen, en dan meten hoeveel bruikbare vorkbuis je hebt boven de bovenste balhoofdcup. Daarna meet je de afstand van onderkant pen tot bovenste borgmoer (de twee borgmoeren zitten aan de voorkant). Je wil een paar mm vorkbuis overhouden zodat je alles goed kan borgen. De extra vorkbuis lengte die eventueel overschiet kan je opvullen met spacers, maar veel zal het in waarschijnlijk niet zijn (nogmaals, inherent aan het systeem, niet een Veloretti specifiek probleem).
Wellicht is het een idee om een stuurverhoger te gebruiken, die zijn ruimschoots verkrijgbaar. Zoals deze: https://m.bikester.nl/m-w...31EwKfEAQYAiABEgLT8fD_BwE je zou wel van tevoren goed moeten checken welke diameter je nodig hebt.
Zijn er al mensen die hun Veloretti E-bikes in het huidige natte regenweer intensief gebruikt hebben ? maw hoe waterbestendig zijn deze e-bikes ? Vocht insijpeling is/was immers een veel voorkomend probleem bij E-bikes. Ik vraag me af of Veloretti hier ook nog door een leerfase moet. Het huidige zomerweer geeft alleszins de kans om eventuele zwakke punten van de eerste generatie naar boven te brengen ...
Nou, volgens mij is het maandag maar ik heb nog geen e-mail gezien van Veloretti. Het lijkt op wéér een loze belofte. 23-6 heb ik de ace graphite besteld en betaald. Een week geleden ook al gemaild. Geen reactie…GosseV schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:45:
Vandaag contact gehad met customer support. Vandaag of maandag zal er een mail uitgaan vanuit Veloretti met betrekking tot een update voor de levering van de fietsen. Ben zeer benieuwd.
Ik heb afgelopen woensdag een mail gehad dat mijn Ace Graphite (besteld 21-6) week 31 in productie gaat en week 33 geleverd wordt. Ik had wel telefonisch gevraagd pas 30 augustus te leveren ivm vakantie. Zou toch moeten lukken zou je zeggen
Tegen mij hebben ze gezegd ten laatste woensdag dat er communicatie komt ivm de leveringen.rapidrodge schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:30:
[...]
Nou, volgens mij is het maandag maar ik heb nog geen e-mail gezien van Veloretti. Het lijkt op wéér een loze belofte. 23-6 heb ik de ace graphite besteld en betaald. Een week geleden ook al gemaild. Geen reactie…
Dan maar even afwachten tot woensdag.springfield89 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:49:
[...]
Tegen mij hebben ze gezegd ten laatste woensdag dat er communicatie komt ivm de leveringen.

Dat ligt eraan, want het is absoluut geen kwaliteit wat je geleverd krijgt..Bobz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:14:
Ooit worden we heel gelukkig
Mijn ace graphite die ik donderdag heb binnen gekregen:
- Voorwiel zat er scheef in.
- Remklauw (voorwiel) onderste bout zat niet vast, draad was dolgedraaid. Zelf opgelost met een helicoil.
- Optisch niet perfect, deuk in frame, scheef afgewerkt spatbord.
- Lakwerk matig.
- Riem te strak gespannen en maakte daardoor lawaai.
Kwaliteitscontrole is er niet en ze leveren dus bagger uit, maar je kunt ook geluk hebben.
Daarentegen fietst hij echt fijn en is het echt een mooie fiets. Ik heb de problemen zelf opgelost omdat ik geen zin heb om hem weer een paar weken te moeten missen en omdat ik vrij handig ben met vervoer op 4 wielen.
Dat had waarschijnlijk twee wielen moeten zijn! 😁martijn k. schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
…omdat ik vrij handig ben met vervoer op 4 wielen.
Ik heb mijn Ivy Matt Black (eerste pre-order batch besteld) inmiddels ook ca. twee weken in gebruik . Mijn Ivy fietst fijn en ik ben redelijk tevreden.
Er zijn echter wel degelijk wat verbeterpunten, maar het zijn geen onoverkomelijke punten en ik verwacht dat ze grotendeels met software updates verholpen kunnen worden.
Mijn kritiekpunten zijn:
a) de accu loopt (langzaam) leeg als de fiets stilstaat;
b) de cadans wordt niet onthouden en staat altijd op 60 als de fiets wordt opgestart;
c) de lichten staan altijd aan als de fiets wordt opgestart;
d) de lichtopbrengst vóór is bedroevend weinig en zorgt er vooral voor dat je wordt gezien, maar niet persé dat je zelf wat kunt zien;
e) afwerking van bijvoorbeeld de lasnaden kan een heel stuk beter;
f) het beloofde slot is niet meegeleverd;
g) er wordt niet of uiterst traag gereageerd op e-mails: ik heb bijna anderhalve week geleden een e-mail gestuurd over het missende slot en ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen;
h) er is geen duidelijke handleiding of YouTube video beschikbaar;
i) de linkervoorremkabel is in het frame gemonteerd zonder een beschernende mantel, waardoor de rem kabel beschadigt en uiteindelijk defect raakt door het insnijdende frame.
Als ik het goed heb begrepen (wordt o.a. genoemd in de Bright review) zou de fiets moeten werken i.c.m. Apple Find My, maar ik heb geen idee hoe je dat dan moet configureren. Als iemand weet hoe je dit moet configureren, dan hou ik mij aanbevolen.
[ Voor 18% gewijzigd door Proc op 03-08-2021 12:49 ]
Haha nee, echt 4 wielenProc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Dat had waarschijnlijk twee wielen moeten zijn! 😁
Paar dingetje:Proc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Dat had waarschijnlijk twee wielen moeten zijn! 😁
Ik heb mijn Ivy Matt Black (eerste pre-order batch besteld) inmiddels ook ca. twee weken in gebruik . Mijn Ivy fietst fijn en ik ben redelijk tevreden.
Er zijn echter wel degelijk wat verbeterpunten, maar het zijn geen onoverkomelijke punten en ik verwacht dat ze grotendeels met software updates verholpen kunnen worden.
Mijn kritiekpunten zijn:
b) de cadans wordt niet onthouden en staat altijd op 60 als de fiets wordt opgestart;
c) de lichten staan altijd aan als de fiets wordt opgestart;
d) de lichtopbrengst vóór is bedroevend weinig en zorgt er vooral voor dat je wordt gezien, maar niet persé dat je zelf wat kunt zien;
e) afwerking van bijvoorbeeld de lasnaden kan een heel stuk beter;
f) het beloofde slot is niet meegeleverd;
g) er wordt niet of uiterst traag gereageerd op e-mails: ik heb bijna anderhalve week geleden een e-mail gestuurd over het missende slot en ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen;
i) de linkervoorremkabel is in het frame gemonteerd zonder een beschernende mantel, waardoor de rem kabel beschadigt en uiteindelijk defect raakt door het insnijdende frame.
Als ik het goed heb begrepen (wordt o.a. genoemd in de Bright review) zou de fiets moeten werken i.c.m. Apple Find My, maar ik heb geen idee hoe je dat dan moet configureren. Als iemand weet hoe je dit moet configureren, dan hou ik mij aanbevolen.
Als je support van velorettie wilt bereiken doe dat telefonisch en kies dan voor Engels:
Ik had een probleempje met mijn achterlicht (ledje kaduuk) als je voor Nederlands kies wordt je uiteindelijk verteld dat je de volgende (werk)dag moet terug bellen, vervolgens Engels gekozen en onmiddellijk iemand aan de lijn die me goed hielp. Gesprek werd via email bevestigd en binnen 10 dagen nieuw achterlicht thuis.
Ook werd mij gisteren verteld dat de slotketting en een setje voor de remmen deze week zouden worden verstuurd.
Loopt de accu alleen merkbaar sneller leeg wanneer hij in de fiets zit of ook als je hem eruit haalt? In het eerste geval kan het met software/firmware updates hopelijk worden opgelost, in het andere geval omruiling van de accu zelf. Geloof dat meerdere mensen hier last van hebben en het lijkt software/firmware te zijn.Proc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:51:
De cadans reset is een bizarre software bug, toch wel typerend dat zoiets langs QA glipt. De ontwikkeling van de app is volledig uitbesteed, dus ik verwacht helaas geen hele snelle fix. Met een beetje geluk is dit ergens deze maand opgelost. De app is, sinds de leveringen van de eerste fietsen, dan ook nog nooit geupdatet.
Van mij mogen de lichten altijd aan staan, net als bij een auto. Je rijdt toch wat harder dan de gemiddelde fietser, dus wat extra zichtbaarheid is prima. Maar een instelling hiervoor zou nuttig zijn. Het voor- en achterlicht zijn inderdaad a la Cowboy - alleen nuttig om gezien te worden.c) de lichten staan altijd aan als de fiets wordt opgestart;
De wisselende kwaliteit lasnaden zie je ook bij andere merken nderdaad regelmatig. Verder mag Veloretti hun fietsen zeker wat beter afwerken/afmonteren. De kans dat dit gaat beuren is echter enorm klein aangezien ze direct vanuit de fabriek shippen. De enige oplossing is om de fietsen in NL middels een tussenstop volledig na te lopen, maar dat kost tijd/geld en het lijkt dus gek genoeg lucratiever om een aantal gebrekkige fietsen te verschepen. Maar misschien dat ze vanuit de fabriek nu meer aan quality control gaan doen, laten we het hopen.e) afwerking van bijvoorbeeld de lasnaden kan een heel stuk beter;
Veloretti lijkt toch wel een beetje de voetsporen van VanMoof te gaan volgen. De levertijden zijn lastig in te schatten omdat ze direct van de fabriek leveren, customer service is soms lastig te bereiken, oplossingen zijn wat traag en soms omslachtig en de fietsen worden maar zo-zo afgemonteerd voor levering. Gelukkig maken ze in tegenstellig tot VanMoof gebruik van een aantal bewezen kwaliteitsonderdelen (Enviolo Automatiq, Gates belt drive en de Bafang M200 in zekere mate), maar dit wordt volledig overschaduwd door de bedrijfsvoering om zo snel mogelijk zoveel mogelijk sales te maken. Ze kiezen dezelfde marktstrategie als VanMoof om zo explosief mogelijk de markt te overspoelen met fietsen, ondanks dat er nog redelijk wat kinderziektes in de hardware (fiets) en software (app) zitten.f) het beloofde slot is niet meegeleverd;
Als je hier even bij stil staat en over nadenkt kom je tot de conclusie dat je als gebruiker een beta tester bent. Je betatest hun eerste Ebike, hun app en hun klantenservice procedures. De beloning hiervoor is dat je als eerste op één van hun fietsen zit en van de pre-order prijs hebt geprofiteerd, al is het onbekend wanneer de prijs daadwerkelijk omhoog gaat.
Maar er zijn geloof ik ook genoeg fietsen wel gewoon goed afgeleverd, dus let niet teveel op mijn azijngezeik
Ik denk verder dat ik zeer tevreden met de fiets kan zijn mits alles gewoon netjes werkt, met de enviolo kan je er veel plezier aan beleven. Er is geen enkele andere fabrikant die een Enviolo Automatiq, Gates CDX belt en Bafang M200 middenmotor voor deze prijs levert. Het is alleen jammer dat de weg ernaartoe wat hobbelig is.
Trucjes uithalen om fatsoenlijke support te krijgen zouden niet nodig moeten zijn. Verder weer bijzonder dat er 0 communcatie is omtrent slotketting en setje remmen, dat moet je dan weer toevallig ergens op een forum a la Tweakers lezenapmannetje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
Paar dingetje:
Als je support van velorettie wilt bereiken doe dat telefonisch en kies dan voor Engels:
Ik had een probleempje met mijn achterlicht (ledje kaduuk) als je voor Nederlands kies wordt je uiteindelijk verteld dat je de volgende (werk)dag moet terug bellen, vervolgens Engels gekozen en onmiddellijk iemand aan de lijn die me goed hielp. Gesprek werd via email bevestigd en binnen 10 dagen nieuw achterlicht thuis.
Ook werd mij gisteren verteld dat de slotketting en een setje voor de remmen deze week zouden worden verstuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 03-08-2021 16:16 ]
Ik heb donderdag een berichtje gestuurd over mijn ace en kreeg vandaag reactie. Best een nette reactie, met de keus voor retour of ruilen voor een andere.
Heb ze gevraagd enkel een nieuw spatbord te kunnen krijgen aangezien ik de rest al zelf opgelost heb en ze een paar vragen gesteld over het beloofde kettingslot, verzekering en remblokken.
Ben benieuwd.
Heb ze gevraagd enkel een nieuw spatbord te kunnen krijgen aangezien ik de rest al zelf opgelost heb en ze een paar vragen gesteld over het beloofde kettingslot, verzekering en remblokken.
Ben benieuwd.
Ik zag zojuist dat ik mijn geld terug heb gekregen. Erg fijn en ik heb inmiddels al bij een fietsenmaker een fiets gekocht die gewoon eerst werd nagekeken en afgesteld voor ik hem (een uurtje later) mee naar buiten mocht nemen.
Volledige bedrag of inderdaad minus 50 euro? En welke fiets heb je nu?stutrecht schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:50:
Ik zag zojuist dat ik mijn geld terug heb gekregen. Erg fijn en ik heb inmiddels al bij een fietsenmaker een fiets gekocht die gewoon eerst werd nagekeken en afgesteld voor ik hem (een uurtje later) mee naar buiten mocht nemen.
Het volledige bedrag.stin00 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:53:
[...]
Volledige bedrag of inderdaad minus 50 euro? En welke fiets heb je nu?
Na al het gedoe met cowboy en veloretti ben ik nu voor een normale fiets gegaan waar ik zelf alle kracht moet leveren (een Koga F3 4.0) waar ik eigenlijk zelfs harder op ga dan op een elektrische fiets (op de heuvels en bruggen op na dan).
Ik heb niet geprobeerd om te kijken wat er gebeurt als ik de accu eruit haal. Het viel mij op dat de Enviolo aan blijft staan als je de fiets uit hebt gezet en daarom denk ik dat het probleem van het leeglopen van de accu hoogstwaarschijnlijk op te lossen is met een software update.stin00 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:16:
[...]
Loopt de accu alleen merkbaar sneller leeg wanneer hij in de fiets zit of ook als je hem eruit haalt? In het eerste geval kan het met software/firmware updates hopelijk worden opgelost, in het andere geval omruiling van de accu zelf. Geloof dat meerdere mensen hier last van hebben en het lijkt software/firmware te zijn.
In afwachting van mijn Ivy ben ik aan het kijken voor kinderzitjes. Nu geeft veloretti aan dat de stoeltjes van Yepp geschikt zijn voor de fiets. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dat de enige stoeltjes zijn die geschikt zijn.
Nu kan ik een aantal afmetingen nergens vinden. Kan een van jullie mij helpen met de onderstaande afmetingen? En de vraag of het überhaupt mogelijk is om een spacer te plaatsen bij het stuur?
- diameter framebuis
- diameter stuurpen
- beschikbare ruimte in centimeters onder het stuur.
Nu kan ik een aantal afmetingen nergens vinden. Kan een van jullie mij helpen met de onderstaande afmetingen? En de vraag of het überhaupt mogelijk is om een spacer te plaatsen bij het stuur?
- diameter framebuis
- diameter stuurpen
Fiets besteld in de 2e pre-order.
Zojuist deze mail gehad:
Zojuist deze mail gehad:
First of all, thank you again for your order and the trust.
We hope you are well and would like to inform you about the status of your Veloretti Electric order.
We are aware that the delivery date has been adjusted a few times already, there has been conflicting communication and several promises made, that we have not been able to keep. We therefore offer our sincerest apologies for this and are working hard to improve our processes.
We know that we have tested your patience and would like to share the following update. In part, due to the current global situation, it is extremely difficult to get bicycle parts causing a scarcity in the bicycle industry. We got promises from our suppliers over and over again, mentioning that all the needed parts would be in on time in order to start production and meet our promised delivery deadlines, but unfortunately, as you know, this was not the case.
We have sat down with our suppliers again and unfortunately have to communicate that your electric will be ready for delivery by the end of September. This is the most realistic timeframe we can offer you. Please believe us that we are truly saddened to bring you this news, but (from now on) we want to be as upfront and transparent as possible. The service you have received so far is not the experience that we wanted to, or aim to give you in the future.
We are more than aware that this is a setback you do not want to hear but please believe us that we are doing everything we can to get your Veloretti Electric to you are soon as possible.
Kind regards,
Team Veloretti
Zo. Dat is een fikse vertraging. Ik hoop voor je dat ze nu ook de tijd gebruiken om alle fouten uit de fiets te halen.
Er was iemand hier denk ik die een bobike one maxi met buismontage had bevestigd.Jessica_Dop schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:15:
In afwachting van mijn Ivy ben ik aan het kijken voor kinderzitjes. Nu geeft veloretti aan dat de stoeltjes van Yepp geschikt zijn voor de fiets. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dat de enige stoeltjes zijn die geschikt zijn.
- diameter framebuis
- diameter stuurpen
Voor mij geldt hetzelfde,Maureeze schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:08:
Zojuist deze mail gehad:
[...]
Ik had twee weken eerder nog een bevestiging van week 33 gekregen maar nu deze mail.
Als ík echter kijk naar de elektrische gazelle die ik eerder het jaar gekocht had (ook met maanden vertraging) lijkt me eind sept wel een realistischer beeld.
Ook vandaag de mail ontvangen, besteld 04-07 levering verwacht eind september.Maureeze schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:08:
Zojuist deze mail gehad:
[...]
Keurige mail overigens, en heb daar best begrip voor. geen lul verhaal maar gewoon de waarheid
denk dat de meest mensen dat wel waarderen.
Wens iedereen dan ook veel geduld, en hoop dat ze de tijd gebruiken om alle puntjes op te lossen.
Dinsdag heb ik met Veloretti gebeld. De klantenservice kon me geen update geven over de reparatie. Ze hebben het magazijn in Almelo gebeld voor een update en mij later teruggebeld. De update was... (tromgeroffel).... géén update beschikbaar!
Kortom m'n fiets staat inmiddels 2 weken in een magazijn ergens in Almelo zonder dat er ook maar iets gebeurd is. Kreeg niet eens te horen dat het probleem is vastgesteld of dat ze bezig zijn met repareren, gewoon 'geen update'.
Ik vind dit eigenlijk not-done omdat met dit tempo de reparatie minimaal een maand gaat duren. Zojuist maar even een mailtje gestuurd dat ik graag een reparatie termijn ontvang en indien niet mogelijk de koop wil ontbinden. Ik heb best wat geduld, maar het gaat allemaal wel èrg traag momenteel.
Kortom m'n fiets staat inmiddels 2 weken in een magazijn ergens in Almelo zonder dat er ook maar iets gebeurd is. Kreeg niet eens te horen dat het probleem is vastgesteld of dat ze bezig zijn met repareren, gewoon 'geen update'.
Ik vind dit eigenlijk not-done omdat met dit tempo de reparatie minimaal een maand gaat duren. Zojuist maar even een mailtje gestuurd dat ik graag een reparatie termijn ontvang en indien niet mogelijk de koop wil ontbinden. Ik heb best wat geduld, maar het gaat allemaal wel èrg traag momenteel.
[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 05-08-2021 16:47 ]
Zelfde verhaal. Fiets is twee weken geleden opgehaald, sindsdien helemaal niks meer van ze gehoord.stin00 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:11:
Dinsdag heb ik met Veloretti gebeld. De klantenservice kon me geen update geven over de reparatie. Ze hebben het magazijn in Almelo gebeld voor een update en mij later teruggebeld. De update was... (tromgeroffel).... géén update beschikbaar!
Iemand op Facebook heeft deze erop gezet --> https://www.amazon.de/dp/...6k_applink_bb_marketplace iemand hier ervaring mee in het kader van veiligheid etc?
Bwoah moelijke keuze hoor... het is een erg mooie fiets met goede specs, maar alle ellende die ik hier lees over reparatie etc...
Neig naar een "gewone" gazelle, maar die zijn relatief zo saai.
Neig naar een "gewone" gazelle, maar die zijn relatief zo saai.
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.