Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 14:17
Basekid schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:18:
Bwoah moelijke keuze hoor... het is een erg mooie fiets met goede specs, maar alle ellende die ik hier lees over reparatie etc...

Neig naar een "gewone" gazelle, maar die zijn relatief zo saai.
Ik zou voor een vanMoof gaan 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:27
Basekid schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:18:
Neig naar een "gewone" gazelle, maar die zijn relatief zo saai.
De Gazelle Ultimate C380 HMB vind ik best een mooie fiets, maar heeft een handmatige Enviolo en een prijskaartje van bijna €4000.

Na het annuleren van mijn Veloretti order heb ik een proefrit gemaakt op een Stella Morena Premium MDB met een automatische Enviolo en een 85 Nm Bosch motor. Reed heel lekker, maar ziet er wat minder mooi uit en kost ook bijna €3500 met een 400 Wh Bosch accu. Voor 500 Wh en 625 Wh moet je nog eens €200 cq €400 bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kreeg net mail van Veloretti dat m'n 'Gift Set (B)' onderweg is naar me. Zal wel het ketting steekslot zijn?

Verder nog steeds radiostilte omtrent m'n reparatie, we kruipen naar de 3 weken zonder updates. M'n mail hierover is ook nog steeds niet beantwoord. Morgen maar weer even bellen en bij weer geen update mogen ze de fiets daar houden :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 11:34
stin00 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:49:
Kreeg net mail van Veloretti dat m'n 'Gift Set (B)' onderweg is naar me. Zal wel het ketting steekslot zijn?

Verder nog steeds radiostilte omtrent m'n reparatie, we kruipen naar de 3 weken zonder updates. M'n mail hierover is ook nog steeds niet beantwoord. Morgen maar weer even bellen en bij weer geen update mogen ze de fiets daar houden :w
Volgens mij is lijstje met gifts toch: steekslot, voorlamp, remblokjes en tool om remvloeistof bij te kunnen vullen?
Kan me voorstellen dat vooral de radiostilte killing is in deze.. lijkt erop alsof ze 3 weken echte reset aan het doen zijn, alsof communicatie nu echt gestopt is; hopelijk om snel weer (beter) op te pakken; want buiten QC was dat andere issue wat fout ging.
Weet niet goed wat ze bedacht hadden bij "distributiecentrum", maar als zij problemen moeten opsporen/verhelpen lijkt me daar toch wat extra mensen moeten zijn met kennis van deze fietsen, wellicht ook daar wat onderschatting gaande..
Als ik kijk naar hun vacatures zijn ze opzoek naar mensen voor het hele proces, dus dat zou indicatie kunnen zijn dat ze het zelf ook doorhebben [beetje laat, dat dan weer wel ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Morgen komt de Ivy (Desert Moss) van mijn vriendin binnen (batch 2). Ik ben, naast mijn rem die nog gerepareerd moet worden, erg tevreden. Fietst heerlijk, ook met de enorme (tegen)wind van gisteren ;). Het niet onthouden van de cadans blijft irritant, dus soms laat ik het zo en begin daardoor zelfs te wennen aan 60 RPM ^^”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:23:
[...]
Volgens mij is lijstje met gifts toch: steekslot, voorlamp, remblokjes en tool om remvloeistof bij te kunnen vullen?
Heb gelezen dat giftset B het insteekslot is en giftset A de remblokjes.
Kan me voorstellen dat vooral de radiostilte killing is in deze.. lijkt erop alsof ze 3 weken echte reset aan het doen zijn, alsof communicatie nu echt gestopt is; hopelijk om snel weer (beter) op te pakken; want buiten QC was dat andere issue wat fout ging.
Weet niet goed wat ze bedacht hadden bij "distributiecentrum", maar als zij problemen moeten opsporen/verhelpen lijkt me daar toch wat extra mensen moeten zijn met kennis van deze fietsen, wellicht ook daar wat onderschatting gaande..
Als ik kijk naar hun vacatures zijn ze opzoek naar mensen voor het hele proces, dus dat zou indicatie kunnen zijn dat ze het zelf ook doorhebben [beetje laat, dat dan weer wel ;) ]
Ja momenteel gaat echt alles mis rondom de reparatie. Geen updates, geen verwachte reparatie tijd en volgens mij is de fiets nog niet eens uit de doos gehaald. Probleem is dat m'n motor of sensoren kapot lijken, heb geen idee of veloretti dat überhaupt zelf kan repareren. Zo'n Bafang middenmotor is een redelijke blackbox. Als ze dat niet kunnen zal ik een nieuwe fiets moeten krijgen en weet niet of ze voorraad hebben. Ik verwacht gewoon dat het nog erg lang gaat duren, onacceptabel lang.

Morgen maar weer even bellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
stin00 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Morgen maar weer even bellen :z
Ik heb enkel contact gehad met ze via Instagram, daar reageren ze best vlot. Al zal jij vast een berichtje krijgen als ‘ik ga het uitzoeken en kom bij je terug’ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Remius schreef op dinsdag 0 augustus 2021 @ 14:59:
[...]
Ik heb enkel contact gehad met ze via Instagram, daar reageren ze best vlot. Al zal jij vast een berichtje krijgen als ‘ik ga het uitzoeken en kom bij je terug’ :')
Heb helaas geen Instagram of Facebook, blijft dus bij mail en bellen. De livechat functie is ook al 3 week uitgeschakeld. Maar inderdaad, ze komen er altijd later op terug en krijg dan alsnog geen enkele info :') Je geduld wordt op de proef gesteld bij Veloretti. Ben alleen wel gecharmeerd van de Enviolo Automatiq, Gates CDX belt en Bafang middenmotor voor deze prijs, dat is eigenlijk de enige reden dat ik nog niet geannuleerd heb. Op papier gewoon een ijzersterke fiets en er zijn genoeg mensen echt tevreden. Je krijgt veel meer waar voor je geld tov bijv. VanMoof.

Edit: Veloretti customer support is sindskort ook alleen te bellen tussen 10:00 en 15:00. Vlak na de release van je allereerste e-bike ga je de klantenservice bereikbaarheid inkorten.. teveel focus op sales en te weinig op aftersales, dat hebben we vaker gezien. Ik hoop voor ze dat ze snel de boel op orde gaan krijgen daar, want dit is echt niks.

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 10-08-2021 17:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik wilde vandaag bellen maar kreeg zojuist waarempel een reactie per mail. Na contact met Bafang is besloten om de hele middenmotor te vervangen voor een nieuwe en de fiets zou nu weer volledig naar behoren werken.

Dus het lijkt erop dat deze zuurpruim binnenkort alsnog weer lekker op de e-bike zit :Y)

Edit: en de deurbel ging net. De Veloretti giftset is net ook aangekomen.

Universeel AXA slot (Geen Abus slot dus..)
4 remblokjes (metaal of keramisch zo te voelen)
Remleiding onderdelen
Voorlicht dat op je frame/batterij aansluit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEogbLFGIkfIzpPgdFDqfEL32lE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57PCZik8l41Q3hJ65kkKDjUg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door stin00 op 11-08-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Uh waarom zou je die voorlamp willen als hij nu mooi ingebouwd zit? En die nippels zijn om zelf je remleiding opnieuw vast te zetten als hij los schiet of wat is daar dan de bedoeling van? Ben dan wel nieuwsgierig of ze er ook iets bij vertellen of gewoon wat onderdelen opsturen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 22:40
Ik ben een koper uit de eerste batch. Krijg ik automatisch zo’n gift set opgestuurd of moet ik eerst klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Yosemite schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

De Gazelle Ultimate C380 HMB vind ik best een mooie fiets, maar heeft een handmatige Enviolo en een prijskaartje van bijna €4000.
Die heb ik ook gehad, vooral ook voor de looks inderdaad. Maar de handmatige Enviolo vond ik zeer vervelend fietsen. Telkens een sweetspot zoeken en draaien onder last gaat zwaar en niet soepel.
Na 4 maand weer verkocht en een S3 gekocht. Bevalt wél goed. Alweer bijna 2k mee gefietst.

De Stella Morena is ook mooi idd!

[ Voor 6% gewijzigd door Eddy 6 pack op 11-08-2021 17:15 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
stin00 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:43:
Ik wilde vandaag bellen maar kreeg zojuist waarempel een reactie per mail. Na contact met Bafang is besloten om de hele middenmotor te vervangen voor een nieuwe en de fiets zou nu weer volledig naar behoren werken.

Universeel AXA slot (Geen Abus slot dus..)
Motor vind ik prima opgelost, Zal voor rekening van Befang zijn neem ik aan.

Leuke attentie dat AXA slot maar hou er wel rekening mee dat deze geen ART-keurmerk heeft,
en dus bij geen verzekering aan kan kloppen als er iets gebeurt.
Het is dus een leuke extra aanvulling op de rest van je fiets beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
TheWildman schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:06:
[...]

Motor vind ik prima opgelost, Zal voor rekening van Befang zijn neem ik aan.

Leuke attentie dat AXA slot maar hou er wel rekening mee dat deze geen ART-keurmerk heeft,
en dus bij geen verzekering aan kan kloppen als er iets gebeurt.
Het is dus een leuke extra aanvulling op de rest van je fiets beveiliging.
Over ketting: [wc-eend gevalletje]
Er is geen ART-keurmerk beschikbaar voor deze insteekketting. Wel geeft AXA deze insteekketting beveiligingsniveau 15 uit 15. Het ART-keurmerk is verder ook niet nodig omdat het ART 2 keurmerk wel aanwezig is op het AXA Block XXL ringslot.

Het is om aan de (voor mij vreemde) verplichting te voldoen die de verzekering stelt dat je fiets ergens aan vastgemaakt moet worden: ook het gemonteerde slot (ABUS Shield 5650) heeft ART2. Wel vreemd dat men voor ander merk insteekslot heeft gekozen [abus heeft ze ook], maar zal iets met prijs/beschikbaarheid vandoen hebben.

op 5 juli nav deze voorwaarde gevraagd:
(v) is kabel/ketting in ringslot mogelijk, en voldoende bij huidige verzekering
(a) Ja en ja

• Bobz
tomuitrotterdam schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:21:
Volgens mij gaan we nog instructie krijgen over de precieze voorwaarde van de verzekering, samen met de instructie van (op slot zetten van) de fiets: mij lijkt het geen gangbare voorwaarde (ik heb een flink aantal verzekeringen gehad, maar nog nooit voorwaarde dat ik deze (naast ringslot) ergens aan vast moet binden).

Ik vind de tekst niet geheel duidelijk:

diefstal-verzekering geldt niet als:
- If the theft of the bike occurs when the bike is not locked by the frame or app lock provided by the manufacturer (if applicable).
- If the bike was in a place accessible to the public and was not secured to a fixed point by the frame with an agreed lock and not locked in accordance with the manufacturer's instructions, such as a frame lock or locking by means of an application (if applicable).
- If the bike was in a locked common room and was not secured to a fixed point by the frame with an agreed locked and not locked in accordance with the manufacturer's instructions, such as a frame lock or locking by means of an app (if applicable).

Je kunt dit inderdaad lezen als "je moet hem vastmaken, aan stevige constructie", maar volgens mij kun je het ook lezen als "een slot moet aan het frame vastzitten" (dus om te voorkomen dat mensen losse kettingen zien als voldoende.)
Maar - zoals ze zelf aangeven - gaan we nog instructie krijgen over de voorwaarden voor deze e-bikes, en de verzekering is nog opzegbaar.
Wat ik ook vreemd vindt is dat deze verzekering na 3 jaar automatisch stopt, dus vanaf dan moet je opzoek naar andere maatschappij?
Is die ketting uberhaupt nodig? Er was iets dubbelzinnigs in de verzekeringsvoorwaarden over een slot wat aan een vast punt aan het frame moest zitten toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06 15:01
Het gaat er niet om of de verzekering het dekt of niet, het gaat erom dat je geen zin hebt om lopend naar huis te gaan.

• TheWildman
Bobz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:18:
[...]

Is die ketting überhaupt nodig? Er was iets dubbelzinnigs in de verzekeringsvoorwaarden over een slot wat aan een vast punt aan het frame moest zitten toch
Met vast punt bedoelen ze
Zet je frame vast moet maken aan de zogenoemde ‘vaste wereld’ (brug of fietsenrek/muur anker etc..)
Lijkt me ook niet meer dan normaal voor iemand met een fiets van meer als 1000 euro
You must attach your bike by the frame using an agreed lock, either ABUS BORDO (Security 10 or higher), ART (category 2 or higher), FUB (category 2 wheels or higher), or Sold Secure Silver (or Gold) to a fixed point (e.g. bike rack, post).
Ben zelf al even aan het zoeken naar een goed slot Abus Boro is zover ik heb gezien wel makkelijk in gebruik, bv als je even een boodschap moet doen. Maar denk dat er wel een extra slot/ketting bij moet komen voor als je wat langer weg blijft of in de nacht. Elk slot is te slopen alleen hoeveel tijd en lawaai is er nodig om dit te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik kreeg vandaag ineens nog een update per mail. Waarschijnlijk lezen ze stiekem mijn gezeur hier mee :+ Bevestiging dat de motor nu goed werkt, maar het display geeft nog de verkeerde resterende accu waarde weer. Ze gaan het display een software update geven en dan zou het goed moeten zijn. Ben benieuwd hoe het rijdt als ik hem terug heb, hopelijk volgende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40
Over levertijden trouwens: m'n vriendin heeft gister een fiets bij Gazelle besteld. Levering ongeveer in week 13. Bij Veloretti valt het nog enorm mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-06 00:25
Rijd er überhaupt al een goede Veloretti e-bike rond? Het concept is wel netjes maar dan moet het het wel doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:29
wm1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:28:
Rijd er überhaupt al een goede Veloretti e-bike rond? Het concept is wel netjes maar dan moet het het wel doen?
Ja hoor, mijn vrouw en ik ;).

Wel wat verbeter puntjes en problemen moeten oplossen, maar vandaag zijn ze op de fietsendrager meegegaan een weekendje weg. Kinderzitjes erop (achter zitjes).

Fijne fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSchil
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06 11:15
Woensdag kreeg ik een mail met een link om m’n geboortedatum voor de verzekering in te vullen. Is dit een teken dat in de berging een plekje vrijgemaakt moet worden of zegt dit niks over de levering? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 10:02
Drie weken geleden ook een link ontvangen voor het invullen van mijn geboortedatum. Helaas staat er bij mij nog geen Ivy. (3e batch)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlupWoofer
wm1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:28:
Ja hoor! Ik fiets er met veel plezier mee rond. Inmiddels een paar honderd kilometer er op zitten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSchil
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06 11:15
niwde schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:22:
Drie weken geleden ook een link ontvangen voor het invullen van mijn geboortedatum. Helaas staat er bij mij nog geen Ivy. (3e batch)
Thanks, hoef ik me iig niet te haasten (al zou ik me dat liever natuurlijk wel doen). We wachten af, met t idee dat ze steeds perfecter worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Je krijgt na 6 dagen een herinnering en na 12 dagen weer. Ik wil ook wel eerst een fiets ipv verzekering eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 21:44

Proc

Grand Admiral

Hoe kun je eigenlijk zien hoeveel kilometer je precies hebt afgelegd; kan dat bijvoorbeeld via de app of ergens via een webportal of zo?

Edit: ik denk dat je de totale kilometerstand met behulp van de Enviolo app kunt zien, maar ik heb het nog niet getest.

Waar ik echter niet veel verder mee kom is de mogelijke Apple Find My support; als ik het goed heb begrepen (wordt o.a. genoemd in de Bright review) zou de fiets moeten werken i.c.m. Apple Find My, maar ik heb geen idee hoe je dat dan moet configureren. Als iemand weet hoe je Apple Find My support moet configureren op de Veloretti Electric dan ben ik daar heel benieuwd naar.

[ Voor 65% gewijzigd door Proc op 15-08-2021 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176636

Bobz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:18:
[...]

Is die ketting uberhaupt nodig? Er was iets dubbelzinnigs in de verzekeringsvoorwaarden over een slot wat aan een vast punt aan het frame moest zitten toch
Feit is wel dat de verzekeraar achteraf niet kan zien of je wel of niet aan een muur hebt vastgezeten. Slot is immers doorgeknipt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlupWoofer
Proc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:17:
Hoe kun je eigenlijk zien hoeveel kilometer je precies hebt afgelegd; kan dat bijvoorbeeld via de app of ergens via een webportal of zo?

Edit: ik denk dat je de totale kilometerstand met behulp van de Enviolo app kunt zien, maar ik heb het nog niet getest.
Klopt! In je dashboard van je enviolo app, linksonderin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Net gebeld (als communicatie niet van hun kant komt ;) )
Voor eenieder die week 33 als leveringssweek hebben gekregen: vrachtwagen onderweg, dus lijkt te lukken :)
Spacers om stuur te verhogen zijn ze nog aan het kijken hoe, en bagagerekken (voor+achter) staan voor september in agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-06 22:29
Dank voor het bellen, wilde ik zelf ook al gaan doen, sta ook in de planning voor deze week voor 2 stuks. (Ivy en Ace)
Had vorige week een mail gestuurd, wacht nog op antwoord! Communicatie is niet hun sterkste punt.
tomuitrotterdam schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:52:
Net gebeld (als communicatie niet van hun kant komt ;) )
Voor eenieder die week 33 als leveringssweek hebben gekregen: vrachtwagen onderweg, dus lijkt te lukken :)
Spacers om stuur te verhogen zijn ze nog aan het kijken hoe, en bagagerekken (voor+achter) staan voor september in agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Ohohw, hier een mail, kort samengevat: problemen met het spuitwerk, levering uitgesteld naar 15 september 🙇‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Bobz schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:05:
Ohohw, hier een mail, kort samengevat: problemen met het spuitwerk, levering uitgesteld naar 15 september 🙇‍♂️
idem "uitleveren vanaf 15 september"..
(wel knap hoor, vanochtend waren ze onderweg, denk dat vrachtwagen terug is geroepen?)

Ze vragen nu dus ook hoe ze ons tegemoet kunnen komen, waarbij lamp en ketting overeind blijft. [waarvan ik officieel nog geen bericht van heb gehad..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-06 10:14
Hier weer geen bericht ontvangen. Begin mij al af te vragen of mijn bestelling wel in hun systeem staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
springfield89 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:34:
Hier weer geen bericht ontvangen. Begin mij al af te vragen of mijn bestelling wel in hun systeem staat.
Vreemd.
Heb je een account, en staat bestelling daar wel vermeld?
https://www.veloretti.com/account

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• springfield89
tomuitrotterdam schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Vreemd.
Heb je een account, en staat bestelling daar wel vermeld?
https://www.veloretti.com/account
Even een account aangemaakt en de bestelling staat er wel tussen dus dat zit goed. Het zal dan een verassing zijn wanneer de fiets komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
Idem hier, net ook een mail met uitstel naar 15 September. Tjonge, wordt nu wel een beetje een raar verhaal. Begint op smoesjes te lijken...
Heb nu al zolang gewacht, kan nog wel een maandje wachten. Ze verwachten een retour bericht van je voor een overleg qua "gepaste oplossing". Ben benieuwd.
tomuitrotterdam schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

idem "uitleveren vanaf 15 september"..
(wel knap hoor, vanochtend waren ze onderweg, denk dat vrachtwagen terug is geroepen?)

Ze vragen nu dus ook hoe ze ons tegemoet kunnen komen, waarbij lamp en ketting overeind blijft. [waarvan ik officieel nog geen bericht van heb gehad..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-R
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-01-2022

G-R

pjotrski71 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:18:
Idem hier, net ook een mail met uitstel naar 15 September. Tjonge, wordt nu wel een beetje een raar verhaal. Begint op smoesjes te lijken...
Heb nu al zolang gewacht, kan nog wel een maandje wachten. Ze verwachten een retour bericht van je voor een overleg qua "gepaste oplossing". Ben benieuwd.

[...]
Hier helaas ook.
Ik twijfel nu helemaal, ze zeggen vanaf september. Dat kan betekenen dat het eind september wordt of oktober. Wat zou een "gepaste oplossing" kunnen zijn...iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06 15:01
Jammer om te lezen allemaal, het lijkt er toch op dat de ervaring van Veloretti met reguliere fietsen hen weinig helpt met hun eerste e-bikes. Natuurlijk zijn het uitdagende marktomstandigheden, maar je zou zeggen dat men daarvoor het juiste netwerk had opgebouwd.

De situatie vergelijk je snel met VanMoof, alleen was er bij hen (denk ik?) vaker communicatie en korter uitstel. Zij gaven soms ook goedmakertjes, zoals een gratis accessoire. Daar zitten best dure keuzes tussen, maar op een gegeven moment ben je wel verzadigd (zo veel keuze is er niet).

In de allereerste batches van de S3 zat een klein afwerkfoutje welke ruimschoots werd vergoed met gedeeltelijke terugstoringen. Als service, maar natuurlijk ook om te voorkomen dat mensen gewoon van hun herroepingsrecht gebruikmaken. Zo ontbrak bij sommige fietsen de lak in het gat waarin de schroef voor het zadel zat, welke is afgedekt met een rubberen dopje. Critici waren bang dat dit voor roestvorming kon zorgen (ondanks het dopje), dus VanMoof gaf iedereen €100(!) terug die dit probleem had. Je kon hem ook weer inleveren bij VanMoof (omruilen of bijspuiten). Modellen in de bathces erna hadden keurig wel gelakte gaatjes.

Het verschil bij VanMoof is wel de enorm grote en enorm kritische Facebookgroep waarin zij zelf ook meelezen en ook regelmatig reageren. Zowel support-medewerkers als bij hoge nood de CEO kwamen voorbij. Dit zal dan ook ongetwijfeld reden zijn geweest voor zo'n grote vergoeding voor een relatief klein probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het kan aan mij liggen maar ik ken nergens vinden wat de frame hoogte van dit model fiets is of dat er ook een keuze in is?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 21:44

Proc

Grand Admiral

Bull schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:49:
Het kan aan mij liggen maar ik ken nergens vinden wat de frame hoogte van dit model fiets is of dat er ook een keuze in is?
De hoogte van de twee framesoorten (Ivy en Ace) staan op de website van Veloretti Electric.

De Ivy heeft een framehoogte van 55" wat volgens Veloretti geschikt is voor een lichaamslengte van 164 tot 184cm, en de Ace heeft een framehoogte van 59" wat volgens Veloretti geschikt is voor een lichaamslengte van 173 tot 200cm. Dit zijn richtlijnen wat betreft lichaamslengte die Veloretti adviseert en niet altijd handig.

Veloretti heeft overigens een wat meer gedetailleerde uitleg over framesizes elders op haar site die mijns inziens een heel stuk nauwkeuriger en daarmee handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Bull schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:49:
Staat wel op de site hoor onder de foto met de kleur keuze maar weer niet apart in de specs
helaas alleen de 2 modellen als keuze en geen andere frame maten

Ace is 59. HEIGHT RANGE: 173-200CM
(hoewel ik hier lees dat je boven de 1.90 toch een stukje stuurhoogte mist en er nog geen spacers zijn standaard)

Ivy 55. HEIGHT RANGE: 164-184CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik gok dat @Bull de site via z'n mobiel bekijkt? Dan valt de framemaat + lengte namelijk weg.. nice design :+

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-08-2021 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotrski71
Ik laat de bestellingen open staan en wacht het rustig af, ik heb als "passende oplossing" gevraagd of ik straks de achterdrager met een leuke korting kan krijgen, ben benieuwd waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bedankt voor de info!

Ik ben 193 cm lang en heb nu een elektrische fiets met frame hoogte 65 en dat fiets erg prettig. 61 zou ook nog kunnen maar kleiner niet echt zonder aanpassingen aan de stuurhoogte.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Hoi, ik snap dat het wellicht al eens eerder gevraagd is hier. Maar kan ik de fiets out of the box verzekeren of moet ik nog iets additioneels doen om te voldoen aan de voorwaarden? Ik heb de optie niet aangevinkt bij de aanschaf en nu ik vandaag de fiets krijg moet ik wel iets gaan regelen..

HT-addict in spe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotrski71
Jippie, kreeg net een bericht van Veloretti, morgen komt mij Ace Matt Black binnen, mijn vrouw moet dan nog even wachten op Ivy, die zal dan medio September komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Zal dan waarschijnlijk de Graphite zijn met lakproblemen, hier iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Bobz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:54:
Zal dan waarschijnlijk de Graphite zijn met lakproblemen, hier iig wel.
Mijn graphite is ook matig gespoten, eigenlijk ondermaats. Ik heb het maar geaccepteerd, maar er zijn plekken waar de lak niet dekkend is (onder zadelbuis bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
TheWildman schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:51:
[...]

Staat wel op de site hoor onder de foto met de kleur keuze maar weer niet apart in de specs
helaas alleen de 2 modellen als keuze en geen andere frame maten

Ace is 59. HEIGHT RANGE: 173-200CM
(hoewel ik hier lees dat je boven de 1.90 toch een stukje stuurhoogte mist en er nog geen spacers zijn standaard)

Ivy 55. HEIGHT RANGE: 164-184CM
Met alle respect, een verschil van 30cm kan je niet met 1 maat dekken, sterker nog, ik zou niet verder gaan dan een range van 10cm (vind ik nog steeds erg veel).

Het grootste probleem zit hem in de lengte (reach), want die is nooit aan te passen. Of een klein persoon zit over-strekt op de fiets (met relatief hoge voorkant), of de lange persoon zit heel raar rechtop (terwijl het stuur laag staat).

FWIW, afgaande op wat normaal ranges zijn (maar fietsmaten is altijd tricky vergelijken tussen merken, alleen proefrijden biedt uitsluitsel)

- Een 55cm is meestal voor 175-185cm.
- Een 59cm is meestal voor 180-190cm

Bij het damesmodel zie ik niet hoe ze denken iemand van 164cm erop kwijt te kunnen, bij het herenmodel twijfel ik sterk aan mensen boven de 190cm, maar dat is een schatting op basis van een enkel getal zonder een geometrie plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
roffeltjes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Met alle respect, een verschil van 30cm kan je niet met 1 maat dekken, sterker nog, ik zou niet verder gaan dan een range van 10cm (vind ik nog steeds erg veel).

Het grootste probleem zit hem in de lengte (reach), want die is nooit aan te passen. Of een klein persoon zit over-strekt op de fiets (met relatief hoge voorkant), of de lange persoon zit heel raar rechtop (terwijl het stuur laag staat).

FWIW, afgaande op wat normaal ranges zijn (maar fietsmaten is altijd tricky vergelijken tussen merken, alleen proefrijden biedt uitsluitsel)

- Een 55cm is meestal voor 175-185cm.
- Een 59cm is meestal voor 180-190cm

Bij het damesmodel zie ik niet hoe ze denken iemand van 164cm erop kwijt te kunnen, bij het herenmodel twijfel ik sterk aan mensen boven de 190cm, maar dat is een schatting op basis van een enkel getal zonder een geometrie plaatje.
Mijn vrouw is 162cm en past anders prima op de Ivy.

Dus je cijfers kloppen niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
martijn k. schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Mijn vrouw is 162cm en past anders prima op de Ivy.

Dus je cijfers kloppen niet helemaal.
Dat is niet helemaal verrassend omdat hoogtemaat an sich niets zegt (daarvoor heb je het geometrieplaatje nodig) en vergelijken tussen merken op basis van één getal lastig is. Maar dat betekend dat iemand van 184cm heel anders op die fiets zit (relatief kort en stuur laag). Overigens is de range die ze dekken bij het damesmodel "slechts" 20cm, dus dat zal sowieso beter kloppen (al blijft het veel).

Hoe je het ook wendt of keert, lengte van een fiets is niet aan te passen (Zonder het stuurkarakter ingrijpend te wijzigen) en in dit geval de hoogte van de stuurpen ook niet.

Om deze maar te duiden, een kind van 140cm heeft een 24"kinderfiets. Dat lijkt me voor je vrouw niet prettig rijden. Toch willen we een volwassene die diezelfde 22cm groter is op dezelfde fiets als je vrouw zetten, dat is toch wel heel erg compromissen treffen.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 17-08-2021 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Net weer even met ze gebeld. M'n fiets is helemaal klaar en wordt vandaag opgehaald door de koerier. Doorgaans leveren ze binnen 1 tot 2 werkdagen, dus hij komt sowieso deze week. Ben benieuwd hoe het fietst met nieuwe motor :) Ze hebben, als het goed is, ook m'n remmen even preventief nagelopen.

Ik gok dus dat de mensen met gesprongen remleidingen etc. ook hun fiets deze week weer zullen ontvangen? Waarschijnlijk volgt vandaag of morgen een T&T code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
roffeltjes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Dat is niet helemaal verrassend omdat hoogtemaat an sich niets zegt (daarvoor heb je het geometrieplaatje nodig) en vergelijken tussen merken op basis van één getal lastig is. Maar dat betekend dat iemand van 184cm heel anders op die fiets zit (relatief kort en stuur laag). Overigens is de range die ze dekken bij het damesmodel "slechts" 20cm, dus dat zal sowieso beter kloppen (al blijft het veel).

Hoe je het ook wendt of keert, lengte van een fiets is niet aan te passen (Zonder het stuurkarakter ingrijpend te wijzigen) en in dit geval de hoogte van de stuurpen ook niet.

Om deze maar te duiden, een kind van 140cm heeft een 24"kinderfiets. Dat lijkt me voor je vrouw niet prettig rijden. Toch willen we een volwassene die diezelfde 22cm groter is op dezelfde fiets als je vrouw zetten, dat is toch wel heel erg compromissen treffen.
Ik ben het met je eens dat dit vreemd is aangezien het stuur inderdaad niet in hoogte verstelbaar is, ik snap je punt.

Zelf heb ik een Ace en ben ik 1.86. Ik zit overigens prima, maar kan mij voorstellen dat als je groter bent, je te ver voorover moet leunen.

Gezien de constructie moet het mogelijk kunnen zijn om het stuur op te hogen en ik begrijp ook niet waarom ze niet 2 spacers meeleveren, zoals ooit wel werd beloofd via de klantenservice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
martijn k. schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Ik ben het met je eens dat dit vreemd is aangezien het stuur inderdaad niet in hoogte verstelbaar is, ik snap je punt.

Zelf heb ik een Ace en ben ik 1.86. Ik zit overigens prima, maar kan mij voorstellen dat als je groter bent, je te ver voorover moet leunen.j

Gezien de constructie moet het mogelijk kunnen zijn om het stuur op te hogen en ik begrijp ook niet waarom ze niet 2 spacers meeleveren, zoals ooit wel werd beloofd via de klantenservice....
Gezien je qua lengte precies in het midden valt is het niet vreemd dat het goed past.

Betreft spacers, als de vorkbuis krap is afgezaagd gaat dat niet werken. Dat is een serieus nadeel van ahead sets (hebben alle merken).

Wat dat betreft is het ouderwetse systeem voor utility fietsen handiger. Maar zoals gezegd, dat probleem heb je tegenwoordig overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
roffeltjes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Gezien je qua lengte precies in het midden valt is het niet vreemd dat het goed past.

Betreft spacers, als de vorkbuis krap is afgezaagd gaat dat niet werken. Dat is een serieus nadeel van ahead sets (hebben alle merken).

Wat dat betreft is het ouderwetse systeem voor utility fietsen handiger. Maar zoals gezegd, dat probleem heb je tegenwoordig overal.
Zag op de facebook Veloretti Germany al iemand die die de hele boel al had omgebouwd
Stuur: Moon Stuur Alu Ø 31,8mm, zwart
stuurpen: Adjustable 4Axis Stuurpen Ø31,8mm +/- 55°, zwart
IWILCS Hoogteadapter, stuurverhoging 120 mm (zwart)

https://www.facebook.com/...ermalink/144451941089841/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
TheWildman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Zag op de facebook Veloretti Germany al iemand die die de hele boel al had omgebouwd
Stuur: Moon Stuur Alu Ø 31,8mm, zwart
stuurpen: Adjustable 4Axis Stuurpen Ø31,8mm +/- 55°, zwart
IWILCS Hoogteadapter, stuurverhoging 120 mm (zwart)

https://www.facebook.com/...ermalink/144451941089841/
Dat is zeer zeker een oplossing. Door een langere pen te nemen die meer omhoog wijst houdt hij het zwaartepunt dicht bij het originele ontwerp.

Nogmaals, dit is niet zomaar Veloretti (al had dit met meer maten minder spannend geweest), het is inherent aan het a-head systeem. Voor sportieve fietsen is het prima, maar voor dagelijks gebruik is het eigenlijk vooral onhandig. Maar ja, dat gevecht is al verloren, A-head is de standaard.

Uiteindelijk gaan kleine en grote mensen tegen de limiet van de lengte van het frame oplopen, dat is helaas niet oneindig op te lossen met een stuurpen. Maar wat hij hier doet is absoluut slim en aan te raden voor mensen die net iets te diep zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommelvallei
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik ga ook een IVY bestellen.
Ben benieuwd wat ik ga krijgen en of alle op en aanmerkingen hier al zijn opgelost, bijv de afwerking van de kabels in het frame..... heb wel al te horen gekregen dat een extra achterdrager vanaf sept. te bestellen is
Wedet iemand trouwens de specs van de bij te bestellen koplamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
dommelvallei schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:55:
Ik ga ook een IVY bestellen.
Ben benieuwd wat ik ga krijgen en of alle op en aanmerkingen hier al zijn opgelost, bijv de afwerking van de kabels in het frame..... heb wel al te horen gekregen dat een extra achterdrager vanaf sept. te bestellen is
Wedet iemand trouwens de specs van de bij te bestellen koplamp?
koplamp die je mee kan bestellen: Spanninga X&O 30

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Gisteren de Ace Matte Black binnengekregen en meteen een proefritje gemaakt. Ik ben echt enthousiast!! Fietsen voelt erg natuurlijk en de turbostand brengt je in no time op de topsnelheid. Remmen doen het prima ook. Komend weekend maar eens wat verder proberen. :)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
Vandaag mij Ace gekregen, helaas krijg ik hem niet meer aan de praat. Ging een proefrit maken en merkte dat de Enviolo Automatic het niet deed, ondersteuning van de Bafang had ik wel. Maar optrekken ging zwaar. Ik denk, even de Enviolo voorzien van een update, gekoppeld, firmware melding, geüpdate en klaar. Maar vanaf dan start de fiets niet meer op. Als ik de aan knop indruk, gaat alleen het voorlampje branden en het display ligt op. Na zo'n 10 sec. gaat alles weer op zwart. Batterij is 100% opgeladen.
Ik denk dat het met elkaar te maken heeft, iemand een idee hoe te resetten? Bafang reset nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Al eens geprobeerd de accu een tijdje eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
Ja tijdens het opladen heb ik hem er uit gehaald. Zal hem er vannacht ook eens uitlaten, wie weet helpt het.

Dank voor het meedenken.
Bobz schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:50:
Al eens geprobeerd de accu een tijdje eraf te halen?

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
pjotrski71 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:31:
Vandaag mij Ace gekregen, helaas krijg ik hem niet meer aan de praat. Ging een proefrit maken en merkte dat de Enviolo Automatic het niet deed, ondersteuning van de Bafang had ik wel. Maar optrekken ging zwaar. Ik denk, even de Enviolo voorzien van een update, gekoppeld, firmware melding, geüpdate en klaar. Maar vanaf dan start de fiets niet meer op. Als ik de aan knop indruk, gaat alleen het voorlampje branden en het display ligt op. Na zo'n 10 sec. gaat alles weer op zwart. Batterij is 100% opgeladen.
Ik denk dat het met elkaar te maken heeft, iemand een idee hoe te resetten? Bafang reset nog niet kunnen vinden.
Apps deinstalleren en opnieuw installeren en dan opnieuw connecteren met je telefoon.

• Remius
Ik denk, even de Enviolo voorzien van een update, gekoppeld, firmware melding, geüpdate en klaar.
Heb je ook de kalibratie uitgevoerd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daar ben ik weer, hopelijk zijn mensen nog niet flauw van m'n updates :X Niels van Veloretti had me beloofd dat ik dinsdag of woensdag een tracking code zou ontvangen. Uiteraard heb ik nog niets ontvangen. Sterker nog, als ik m'n fiets via de app opzoek dan stond hij vanochtend om 7:04 nog steeds in Almelo in dezelfde Veloretti loods. Belofte nummer zoveel die helaas niet is waargemaakt. Hopelijk wordt de belofte 'je hebt de fiets sowieso weer vóór het weekend' niet gebroken, al verwacht ik de fiets inmiddels niet meer deze week.. het is nu exact 4 weken geleden dat de fiets is opgehaald.

@pjotrski71 Ik hoop niet voor je dat je fiets terug moet, dan weet je wat je mogelijk te wachten staat.

Edit: ik zie dat sinds ~12:00 m'n fiets uit Almelo is vertrokken en zich nu ergens op snelweg begeeft :+

[ Voor 29% gewijzigd door stin00 op 19-08-2021 13:22 ]

• dommelvallei
  • Laatst online: 28-01-2024
nou pjotr benieuwd hoe dit afloopt voor je, wacht nog even met bestellen hier......

• pjotrski71
Remius schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Heb je ook de kalibratie uitgevoerd?
Ja heb ik opnieuw gedaan. Ik ga vanavond hem eens proberen aan te zetten met de Enviolo even uit (kabel los)

• pjotrski71
stin00 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:51:
Daar ben ik weer, hopelijk zijn mensen nog niet flauw van m'n updates :X Niels van Veloretti had me beloofd dat ik dinsdag of woensdag een tracking code zou ontvangen. Uiteraard heb ik nog niets ontvangen. Sterker nog, als ik m'n fiets via de app opzoek dan stond hij vanochtend om 7:04 nog steeds in Almelo in dezelfde Veloretti loods. Belofte nummer zoveel die helaas niet is waargemaakt. Hopelijk wordt de belofte 'je hebt de fiets sowieso weer vóór het weekend' niet gebroken, al verwacht ik de fiets inmiddels niet meer deze week.. het is nu exact 4 weken geleden dat de fiets is opgehaald.

@pjotrski71 Ik hoop niet voor je dat je fiets terug moet, dan weet je wat je mogelijk te wachten staat.

Edit: ik zie dat sinds ~12:00 m'n fiets uit Almelo is vertrokken en zich nu ergens op snelweg begeeft :+
Dat hoop ik ook niet, zag dat het bij jou aardig lang heeft geduurd :-(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-06 18:08
Ik heb hier een tijdje meegelezen vanaf het moment dat de Veloretti Electric in het nieuws kwam en ik destijds besloten had om snel te bestellen. Ik heb de Ace besteld, puur om het uiterlijk en de specs <3 want die stonden mij wel erg aan. Tijdstip van bestellen was de 2e batch, mijn vriendin bestelde tegelijkertijd de Ivy.

Gaandeweg bekroop mij echter het gevoel dat ik iets te snel was geweest en twijfels sloegen toe. Oplopende levertijden, weinig communicatie vanuit Veloretti, negatieve berichtgeving over kwaliteit en aflevering, storingen etc. etc. Had ik hem maar niet besteld |:(

Gisteren werden ze allebei geleverd en boy oh boy... Twijfels om niks tot op heden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCSAIg2fRV3WqZUPbr-ZAu_IQCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayUD2rQvFNoeajrJg79esDe5.jpg?f=fotoalbum_large

Afmonteren mag geen naam hebben, accu laden en rijden maar. App werkt goed, fiets schakelt goed en laat zich goed berijden. Het wegrijden is even wennen, je begint met de cadans van een kleuterfietsje maar dat schijnt in te stellen te zijn. Ik merkte echter ook dat als je wat extra kracht zet, je daarmee al in een paar seconden op een veel lagere cadans uitkomt en als een volwassen vent kunt fietsen ;)

Heb nog niet echt tijd gehad om hem uitgebreid te testen maar de eerste indrukken zijn goed. De Veloretti fietsgoden zijn ons tot op heden goed gezind _/-\o_

Ik hoop echt dat eenieder die wat problemen hadden op korte termijn hetzelfde prettige gevoel zullen ervaren als ik (y)

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
Helaas nog niet gelukt.
- Stroom er de hele nacht af, zelfde probleem
- Enviolo ontkoppeld en toen gestart, zelfde probleem

Van het weekend maar verder proberen te fixen, heb Veloretti al een mail gestuurd wat ik exact gedaan heb. Hoop dat ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Denk er ook aan om er ééntje aan te schaffen maar het lijkt wel een beetje een loterij te zijn. De quality control bij Veloretti lijkt nog in vakantiemodus te staan. Nu ga ik er wel vanuit dat hoe langer je wacht met bestellen hoe meer kans je hebt dat de kinderziektes eruit zullen zijn.
Voor die prijs vind je natuurlijk geen gelijkaardige fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
ernieken schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:22:
Denk er ook aan om er ééntje aan te schaffen maar het lijkt wel een beetje een loterij te zijn. De quality control bij Veloretti lijkt nog in vakantiemodus te staan. Nu ga ik er wel vanuit dat hoe langer je wacht met bestellen hoe meer kans je hebt dat de kinderziektes eruit zullen zijn.
Voor die prijs vind je natuurlijk geen gelijkaardige fiets...
Heel Veloretti zit in vakantiemodus bedoel je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kreeg een prachtige reactie per mail van Veloretti:
Ik geef toe, het heeft me zeker langer geduurd om deze info te krijgen, maar de aanhouder wint, ik heb informatie gekregen! We snappen dat dit vervelend is, we werken natuurlijk met de informatie die binnenkomt en de pick-ups waren door Mainfreight enkele keren last-minute aangepast.
Ophalen en verzenden is kennelijk een mysterieus proces bij Veloretti, kost veel moeite om tracking informatie te krijgen.
Je beide fietsen zijn vanmorgen opgepikt met Mainfreight en zijn onderweg naar je. Mainfreight zal je rechtstreeks de tracking sturen.
Kennelijk heb ik nu 2 fietsen in plaats van 1? :+ Heb nog niks gehoord van Mainfreight, maar zie in de Veloretti app dat m'n fiets in hun loods staat. Ik zal de fiets wel ergens volgende week krijgen dan en dus niet voor het weekend zoals meermaals toegezegd. Achja dat weekje extra kan er ook nog wel bij zolang de fiets nu wél in orde is. Ik hoop vooral ook dat m'n fiets dat heen- en weer verzenden overleefd heeft zonder rare krassen of verbogen spatborden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 22:02
Ik heb de fiets ook binnen, hij staat nog mooi binnen dus kan geen ervaring delen maar fiets ziet er wel top uit. Ik ben zelf niet echt handig maar weet iemand of deze adapter past (https://www.amazon.de/gp/...wDfOBlg6AUdNH8cv7T0GpORJE)? Ik zag deze voorbij komen in de FB groep maar degene had ook meteen een ander stuur genomen en stuurpen. Ik ben zelf 2 meter en denk op de lange termijn zou het wel fijn zijn als het stuur hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
roland_otto schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:22:
Ik ben zelf niet echt handig maar weet iemand of deze adapter past (https://www.amazon.de/gp/...wDfOBlg6AUdNH8cv7T0GpORJE)? Ik zag deze voorbij komen in de FB groep maar degene had ook meteen een ander stuur genomen en stuurpen. Ik ben zelf 2 meter en denk op de lange termijn zou het wel fijn zijn als het stuur hoger kan.
Succes met de fiets. Laat zeker weten of bij jou alles in orde was. Ga je geen problemen krijgen met de lengte van oa remkabels als je het stuur verder verhoogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
roland_otto schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:22:
Ik heb de fiets ook binnen, hij staat nog mooi binnen dus kan geen ervaring delen maar fiets ziet er wel top uit. Ik ben zelf niet echt handig maar weet iemand of deze adapter past (https://www.amazon.de/gp/...wDfOBlg6AUdNH8cv7T0GpORJE)? Ik zag deze voorbij komen in de FB groep maar degene had ook meteen een ander stuur genomen en stuurpen. Ik ben zelf 2 meter en denk op de lange termijn zou het wel fijn zijn als het stuur hoger kan.
Bij de Veloretti ace zijn de stuurpen en het stuur één geheel. Als je bovenstaande stuurpenverhoger koopt zal je dus inderdaad ook een andere stuurpen + stuur moeten aanschaffen. Op zich niet heel spannend allemaal qua zelf doen, zal je waarschijnlijk minder dan 100 euro kosten voor alle drie de onderdelen (bijv. bovenstaande stuurpenverhoger, een Ergotec verstelbare stuurpen + iets als een Ergotec City Cruiser stuur).

Je moet dan wel even uitvogelen hoe hoog het geheel precies kan worden aangezien kabels van de voorrem/matrixdisplay/achterrem misschien niet genoeg lengte hebben. Ik zag hem inderdaad ook voorbij komen in een FB groep en hij had een soorgelijke combinatie gebruikt. Ik zag bij hem wel dat z'n voorremkabel helemaal strak stond terwijl z'n Ergotec stuurpen op een relatief lage stand stond.

Geen idee of onderstaande combi geschikt is voor de Ace kabels, maar als idee:

https://www.amazon.de/gp/...wDfOBlg6AUdNH8cv7T0GpORJE
https://www.amazon.de/-/n...id=1629466063&sr=8-1&th=1 --> 105 of zelfs 90mm lijkt me meer dan lang genoeg icm de stuurpenverhoger.
https://www.amazon.de/-/n...ser&qid=1629466114&sr=8-1 --> Ik heb dit stuur liggen toevallig, ik weet niet of de curve te veel is voor de remkabels.

Als ik m'n eigen Ace ooit weer mag ontvangen ga ik mogelijk ook het stuur customizen, maar dat kan nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
ernieken schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Succes met de fiets. Laat zeker weten of bij jou alles in orde was. Ga je geen problemen krijgen met de lengte van oa remkabels als je het stuur verder verhoogt?
Nee die man van Facebook kwam niet in de knel, alle kabels waren lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
stin00 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

Bij de Veloretti ace zijn de stuurpen en het stuur één geheel. Als je bovenstaande stuurpenverhoger koopt zal je dus inderdaad ook een andere stuurpen + stuur moeten aanschaffen. Op zich niet heel spannend allemaal qua zelf doen, zal je waarschijnlijk minder dan 100 euro kosten voor alle drie de onderdelen (bijv. bovenstaande stuurpenverhoger, een Ergotec verstelbare stuurpen + iets als een Ergotec City Cruiser stuur).

Je moet dan wel even uitvogelen hoe hoog het geheel precies kan worden aangezien kabels van de voorrem/matrixdisplay/achterrem misschien niet genoeg lengte hebben. Ik zag hem inderdaad ook voorbij komen in een FB groep en hij had een soorgelijke combinatie gebruikt. Ik zag bij hem wel dat z'n voorremkabel helemaal strak stond terwijl z'n Ergotec stuurpen op een relatief lage stand stond.

Geen idee of onderstaande combi geschikt is voor de Ace kabels, maar als idee:

https://www.amazon.de/gp/...wDfOBlg6AUdNH8cv7T0GpORJE
https://www.amazon.de/-/n...id=1629466063&sr=8-1&th=1 --> 105 of zelfs 90mm lijkt me meer dan lang genoeg icm de stuurpenverhoger.
https://www.amazon.de/-/n...ser&qid=1629466114&sr=8-1 --> Ik heb dit stuur liggen toevallig, ik weet niet of de curve te veel is voor de remkabels.

Als ik m'n eigen Ace ooit weer mag ontvangen ga ik mogelijk ook het stuur customizen, maar dat kan nog wel even duren.
Top dankje, ik ben totaal geen kenner maar het verbaasd me dat het zo goedkoop is allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland_otto
ernieken schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Ik heb weinig ervaring maar ik ben tevreden over de fiets, alleen de remmen zijn echt ondermaats qua kwaliteit vind ik. Ze doen het wel maar wellicht moeten ze wat beter afgesteld worden. Mocht je twijfelen en je bent wat langer opzich is de houding prima. Houdt wel in je achterhoofd dat het een sportief model is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tikay69
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11-2024
stin00 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:49:
Kreeg een prachtige reactie per mail van Veloretti:

[...]

Ophalen en verzenden is kennelijk een mysterieus proces bij Veloretti, kost veel moeite om tracking informatie te krijgen.

[...]

Kennelijk heb ik nu 2 fietsen in plaats van 1? :+ Heb nog niks gehoord van Mainfreight, maar zie in de Veloretti app dat m'n fiets in hun loods staat. Ik zal de fiets wel ergens volgende week krijgen dan en dus niet voor het weekend zoals meermaals toegezegd. Achja dat weekje extra kan er ook nog wel bij zolang de fiets nu wél in orde is. Ik hoop vooral ook dat m'n fiets dat heen- en weer verzenden overleefd heeft zonder rare krassen of verbogen spatborden etc.
Die 2e fiets is voor spare parts/reparatie onderdelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:28
Iemand enig ervaring via een fietsplan of FiscFree een e-bike aanschaffen? Mijn vriendin wil de Ivy graag kopen via dit programma.

Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel het nou daadwerkelijk oplevert maar het gaat om het idee.

Meeste kinderziektes hebben ze er inmiddels wel opgelost begreep ik via de klantenservice. Afwerking, remmen en bijvoorbeeld lasnaden.

Levering derde batch is half oktober pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Tempestus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:34:
Iemand enig ervaring via een fietsplan of FiscFree een e-bike aanschaffen? Mijn vriendin wil de Ivy graag kopen via dit programma.

Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel het nou daadwerkelijk oplevert maar het gaat om het idee.

Meeste kinderziektes hebben ze er inmiddels wel opgelost begreep ik via de klantenservice. Afwerking, remmen en bijvoorbeeld lasnaden.

Levering derde batch is half oktober pas.
Ligt aan je werkgever, maar doorgaans 750 euro bruto en 250 euro accessoires plus fietsbonnen (voor bv servicebeurten).
Ze houden dan 1000 bruto in wat je netto dus rond de 500-600 kost.

Je betaalt per ideal. 1000 verrekend via je werk en de rest moet je overmaken via fisc fee portal.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 23-08-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:28
matthijst schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

Ligt aan je werkgever, maar doorgaans 750 euro bruto en 250 euro accessoires plus fietsbonnen (voor bv servicebeurten).
Ze houden dan 1000 bruto in wat je netto dus rond de 500-600 kost.

Je betaalt per ideal. 1000 verrekend via je werk en de rest moet je overmaken via fisc fee portal.
Heel relaxt. Bedankt dat je het wat simpeler maakt. Prima deal op deze manier inderdaad. Heb Veloretti al gebeld en nu afwachten wat ze zeggen. Fietskaart code is al gestuurd.

Ivy ziet er mooi uit en ben benieuwd of ze echt alle kinderziektes eruit hebben gehaald.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vandaag is dan eindelijk na 5 weken m'n fiets weer bezorgd *O* Ondanks herhaaldelijk vragen heb ik nooit een track & trace code ontvangen van JCL logistics. Er zat niks anders op dan elke dag maar even in de Veloretti app te kijken of het GPS signaal van de fiets zich verplaatste, en vanochtend zag ik ineens dat hij zich op de snelweg bevond. Ik kon dankzij de GPS chip keurig volgen welke route de bezorger nam met elke paar minuten een update, veel nauwkeuriger wordt het live traceren niet :+

De fiets is zonder doos bezorgd en daar ben ik op zich wel blij mee, scheelt weer een gigantische doos afvoeren. Zo kreeg ik de fiets terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnPTY9-H9fwgPi6myLXInDJVtak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLoJGoO2E1xgznWdKXH5MMpi.jpg?f=fotoalbum_large

Wel wat oppervlakkige lakschade aan een crankarm, maar daar kan ik mee leven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM2P-SyaY-2Fs3dDwVm7L_vF-rU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYHrrSbppPcFHEQM3PP2gkgC.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig zat alles er weer bij van oplader tot tools tot trappers. Kreeg even kort een hartverzakking omdat ik geen sleutels zag, maar die hingen sneaky verborgen onder het zadel. Ik heb de fiets even nagelopen en ze hebben inderdaad daadwerkelijk de volledige motor vervangen, alsook een crankarm waarvan het schroefdraad wat lastig deed. Voor zover ik kan beoordelen is er niets aan de remmen aangepast. De voorrem piept enorm en de remprestaties zijn zo-zo. Ik zal binnenkort de nieuwe metalen remblokjes er maar eens inschroeven.

Maarrr hij fietst nu als een zonnetje! Geen totaal op hol geslagen motor meer die constant voor een keiharde klak in de trappers zorgt. De ondersteuning is nu heel geleidelijk en de 6 verschillende ondersteuningsstanden doen nu ook daadwerkelijk wat. Een interessant verschil is dat de fiets wel iets minder power heeft nu, zelfs in de hoogste stand. Nu achteraf gezien leek het wel alsof de kapotte motor op 150% vermogen opereerde.

Al met al ben ik nu weer tevreden. Zal er de komende tijd wat vaker en langer op gaan fietsen om hem eens goed te testen. De remmen moeten wel echt wat beter afgesteld worden en Veloretti moet de Enviolo cadans reset bug even oplossen. Maar hij fiets in ieder geval heerlijk nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
stin00 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:50:
Vandaag is dan eindelijk na 5 weken m'n fiets weer bezorgd *O* Ondanks herhaaldelijk vragen heb ik nooit een track & trace code ontvangen van JCL logistics. Er zat niks anders op dan elke dag maar even in de Veloretti app te kijken of het GPS signaal van de fiets zich verplaatste, en vanochtend zag ik ineens dat hij zich op de snelweg bevond. Ik kon dankzij de GPS chip keurig volgen welke route de bezorger nam met elke paar minuten een update, veel nauwkeuriger wordt het live traceren niet :+

De fiets is zonder doos bezorgd en daar ben ik op zich wel blij mee, scheelt weer een gigantische doos afvoeren. Zo kreeg ik de fiets terug:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelukkig zat alles er weer bij van oplader tot tools tot trappers. Kreeg even kort een hartverzakking omdat ik geen sleutels zag, maar die hingen sneaky verborgen onder het zadel. Ik heb de fiets even nagelopen en ze hebben inderdaad daadwerkelijk de volledige motor vervangen, alsook een crankarm waarvan het schroefdraad wat lastig deed. Voor zover ik kan beoordelen is er niets aan de remmen aangepast. De voorrem piept enorm en de remprestaties zijn zo-zo. Ik zal binnenkort de nieuwe metalen remblokjes er maar eens inschroeven.

Maarrr hij fietst nu als een zonnetje! Geen totaal op hol geslagen motor meer die constant voor een keiharde klak in de trappers zorgt. De ondersteuning is nu heel geleidelijk en de 6 verschillende ondersteuningsstanden doen nu ook daadwerkelijk wat. Een interessant verschil is dat de fiets wel iets minder power heeft nu, zelfs in de hoogste stand. Nu achteraf gezien leek het wel alsof de kapotte motor op 150% vermogen opereerde.

Al met al ben ik nu weer tevreden. Zal er de komende tijd wat vaker en langer op gaan fietsen om hem eens goed te testen. De remmen moeten wel echt wat beter afgesteld worden en Veloretti moet de Enviolo cadans reset bug even oplossen. Maar hij fiets in ieder geval heerlijk nu :)
Goed te horen dat aangegeven probleem opgelost lijkt. (probleem van remmen hadden ze echter ook wel mogen fixen, je hebt er lang genoeg op gewacht). En qua correspondentie is er nog veel te verbeteren.
Snap niet dat ze hem zonder doos vervoerd hebben: da's toch juist om te voorkomen dat er (extra) lakschade ontstaat, en blijkt dat het niet overbodig is..
Hoop dat je tevreden op fiets kan blijven fietsen, je hebt je bak met bad luck nu wel gehad lijkt me ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 08:29
stin00 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:50:

[Afbeelding]
Heb dit al in meerdere posts gezien, maar klaarblijkelijk wordt het als soort van normaal ervaren dat een gloednieuwe fiets afgeleverd wordt met lakschade? Of is het meer dat het gedoe van reclameren en eventueel retour hier niet tegenop weegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:07:
[...]
Heb dit al in meerdere posts gezien, maar klaarblijkelijk wordt het als soort van normaal ervaren dat een gloednieuwe fiets afgeleverd wordt met lakschade? Of is het meer dat het gedoe van reclameren en eventueel retour hier niet tegenop weegt?
Normaal is het zeker niet, maar wel een risico wanneer je bestelt bij een internetfietsenboer die de fiets direct vanuit de fabriek levert. Mag natuurlijk geen excuus zijn, laat dat duidelijk wezen. De schade is waarschijnlijk ontstaan in de werkplaats of tijdens vervoer.. de vervoerder zei echter dat het al zo was bij pickup en dat hij er foto van heeft gemaakt. Dus dat betekent dat het tijdens de reparatie gebeurd is.

Je kan inderdaad de hele fiets retourneren als het probleem vrij heftig is. Het scheelt dat het alleen de crank arm is, een relatief goedkoop en makkelijk te vervangen onderdeel. Dikke lakschade op het frame is een ander verhaal naar mijn mening.

Ik heb Veloretti gemaild om te kijken wat ze ervan zeggen. Uit eigen ervaring weet ik dat bijv. Cowboy gewoon nieuwe onderdelen toestuurt als ze beschadigd zijn of een X geld bedrag bieden om de schade af te kopen. Dus maar even zien hoe Veloretti zoiets oplost, want ze zullen wel met iets moeten komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotrski71
Maandag contact gehad met Veloretti (Niels) en ze komen mijn fiets morgen thuis ophalen, gaat richting Almelo, ze konden het op afstand niet bepalen wat er aan de hand is. Ze wilde wel een achterlampje opsturen maar denk niet dat het probleem daarin zit. Nou maar hopen dat ie in een redelijk termijn weer retour komt.[

quote]pjotrski71 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:31:
[/quote]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kix@$$
Ik heb m’n fiets (Ace - Jet Black) op 17-6 besteld via HelloRider (lease via werk). Eergisteren een telefoontje gekregen dat het half september wordt. Vandaag dat FietsNED (de afleveraar) over 1,5 uur bij me is. Ik ben heel benieuwd.

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 22:19
Ik heb (via m'n werk) ook een elektrische Veloretti besteld. Dat was op 30-7 voor een Ivy Desert Moss. Dat was dus na de pre-order periode. Nu lees ik hier dat veel mensen weten in welke batch hun fiets geleverd gaat worden. Hoe weet je dat? Ik zie bij de ordergegevens daar niets van terug. Maar het lijkt me fijn om te weten om een beetje realistische verwachting te kunnen krijgen.

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:07:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, Veloretti customer support heeft m'n foto met schade doorgezet en ze laten me even weten hoe we dit gaan oplossen. Wordt dus vervolgd.

• springfield89
fdkuyper schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:01:
Ik heb (via m'n werk) ook een elektrische Veloretti besteld. Dat was op 30-7 voor een Ivy Desert Moss. Dat was dus na de pre-order periode. Nu lees ik hier dat veel mensen weten in welke batch hun fiets geleverd gaat worden. Hoe weet je dat? Ik zie bij de ordergegevens daar niets van terug. Maar het lijkt me fijn om te weten om een beetje realistische verwachting te kunnen krijgen.
De batches die je leest zijn de pre order rondes
Hiervan waren er 3. Ik heb ook een Ivy dessert moss van de 2de pre order ronde (20 mei) en wacht nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kix@$$
Vandaag de mijne ontvangen. Erg blij mee. Fietst heerlijk. Alleen als ik loop dan lijken de remmen iets aan te lopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9mR0skGzAKcet665lYYcH3Fa3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D27MVnuj8uBHHL3sNZVPIlK5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1cqushtoCN7jmMh2ZadIp9EXaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XkceqwlQSl7DoIKEMaG59r3.jpg?f=fotoalbum_tile

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 22:19
springfield89 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

De batches die je leest zijn de pre order rondes
Hiervan waren er 3. Ik heb ook een Ivy dessert moss van de 2de pre order ronde (20 mei) en wacht nog steeds.
Bedankt, dat maakt het duidelijk. En een beetje een tegenvaller ook. Ik had eind september gehoopt, maar dat zal het dan wel niet worden.

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Als aspirant koper ben ik reuze benieuwd naar de eerste duurtest resultaten. Hoe houdt de Bavang motor zich? Is de Enviolo automaat probleemloos? Zijn de remmen goed af te stellen en zijn ze dan wel betrouwbaar onder alle omstandigheden? etc.
Heeft iemand al een paar honderd kilometer gefietst om een goede review te kunnen geven?

• ernieken
Zonet ook een Ace Jet Black besteld. Normaal wordt die midden october geleverd. Hopelijk loopt tegen dan alles wat soepel en zijn de kinderziektes van de eerste batchen verdwenen.
Ik ben intussen ook benieuwd naar mensen die al wat kilometers gefietst hebben met deze bike.
Ook interessant is welke realistische actieradius je kan halen, uiteraard afhankelijk van de trapondersteuning die je vraagt.

• Bobz
En de max. (GPS) snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
fdkuyper schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:01:
Ik heb op 4 juli een ACE MATTE BLACK besteld, kreeg net als velen, een email op 04 augustus met een verwachte levertijd van eind september, Laten we er vanuit gaan dat dit nog steeds wordt gehaald,
Sommige mensen die de zelfde mail hebben ontvangen fietsen immers nu al op op hun nieuwe Veloretti.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Dikke week verder en echt super tevreden over mijn Ace! Hij lijkt nu wel wat in te houden qua snelheid richting lege accu. Herkent iemand dit?
Verder heb ik de apps nu ook maar es geïnstalleerd en er in rondgekeken. Ben met name benieuwd naar wat alle parameters in de Envolio app doen. Is daar een beschrijving voor? Kon het zelf niet zo snel vinden.

Voor de rest zoals gezegd dik tevreden. De fiets voelt echt solide aan, de remmen lijken beter te werken dan een week geleden en je trekt er toch best wat bekijks mee. 😀

HT-addict in spe

Pagina: 1 ... 6 ... 55 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.