• Bobz
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:48
Piepen ze zo hard die remmen? 😜

• Kix@$$
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:58
HenkyDoodle schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:46:
Dikke week verder en echt super tevreden over mijn Ace! Hij lijkt nu wel wat in te houden qua snelheid richting lege accu. Herkent iemand dit?
Dat is een bewuste thuiskom-mode waar hij in gaat bij (volgens mij) 15%. Je krijgt dan inderdaad minder ondersteuning.

• HenkyDoodle
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:22
Kix@$$ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:01:
[...]

Dat is een bewuste thuiskom-mode waar hij in gaat bij (volgens mij) 15%. Je krijgt dan inderdaad minder ondersteuning.
Ah, goed om te weten. Je leest veel verhalen en dan ga je toch denken als de fiets zich dan ineens anders gedraagt.

HT-addict in spe

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:37
HenkyDoodle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:24:
[...]
Ah, goed om te weten. Je leest veel verhalen en dan ga je toch denken als de fiets zich dan ineens anders gedraagt.
@Kix@$$ Hoewel alle systemen wel een afbouw hebben geprogrammeerd in hun controller is het sowieso een eigenschap van accus en electrische motoren.

De spanningsboog neemt af en je krijgt daardoor minder power. M.a.w. eigenlijk begint dit al op 100% alleen wordt het gevoel steeds geprononceerder hoe verder de lading afneemt (er is zoveel surplus dat je het pas gevoelsmatig registreert als het onder de 50% gaat). Onder de 15% grijpt dan de controller in en gaat het inderdaad gevoelsmatig duidelijk zwaarder. Met oudere accus gaat dit uiteraard weer sneller ;)

Oftewel, het hoort er inderdaad bij. Het is sowieso goed voor je accu om zoveel mogelijk boven de 15% lading te blijven, ook omdat na een tijdje de percentage meter niet meer betrouwbaar is (vooral in de onderste regionen). Wat je dan ziet is dat als je bij een rit onder de 10% zit je lading opeens met sprongen keldert :X

• Pjd58
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 18:39
Heeft iemand reflecterende velg- of bandstickers gevonden die goed passen bij de beige-achtige banden op de Ivy/zwarte Ace?

[Voor 4% gewijzigd door Pjd58 op 27-08-2021 10:42]

• hansvanwees
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:52
Heb 15 minuten in Amsterdam op de Ace gereden en heb besloten om hem te bestellen: Fietst alsof je op een gewone fiets rijdt met windkracht 8 in de rug.
Nog weinig ervaring dus maar ik verheug me op de levering zo rond half november en op de beloofde toevoeging van een bagagedrager.

• Basekid
  • Laatst online: 19:07
Bwoah ik heb voor nu een Stella besteld met ongeveer dezelfde spec's, maar deze is toch wel echt heel mooi..

Krijg die fiets pas in december dus tot die tijd kijk ik wel naar de ervaringen hier en wie weet ga ik ruilen naar een Ace

• dommelvallei
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 21-09 15:18
welke stella bedoel je dan ? De morena, die is toch veel duurder? 3300Euro

• maartenstof
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10:22
hansvanwees schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:25:
Heb 15 minuten in Amsterdam op de Ace gereden en heb besloten om hem te bestellen: Fietst alsof je op een gewone fiets rijdt met windkracht 8 in de rug.
Nog weinig ervaring dus maar ik verheug me op de levering zo rond half november en op de beloofde toevoeging van een bagagedrager.
Hi hans, wisten ze al wat meer te zeggen over de prijs en beschikbaarheidsdatum?

• ernieken
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-09 22:13
Hoi Hans, wat is de meerprijs van die bagagedrager? Ikzelf heb mijn fiets online besteld enkele dagen geleden maar toen kon je die optie alleszins niet toevoegen.

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:52

alienfruit

the alien you never expected

Mooie fietsen zeg! Ik heb helaas nog geen verkoper in Londen gevonden :(

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Kreeg vandaag ineens een brief van Veloretti met een remkabel beschermer voor de remleiding uitsparing in het frame. Geen briefje erbij af van dan ook, gewoon alleen dit :+

Het gat in de voorvork waar de voorremleiding doorheen loopt is erg scherp en kan de remkabel na verloop van tijd doormidden snijden. Deze plastic nippel voorkomt dat.

Uiteraard had ik pech en is de uitsparing in m'n voorvork alles behalve netjes, dus hij paste absoluut niet. Ik heb met een mes de nippel bewerkt en hij zit er nu goed in. Ik verwacht dat nieuwe batches dit standaard zullen hebben :)

Edit: zie net in m'n spam folder dat ze er vandaag over gemaild hebben:
Dear customer,

During the last couple of weeks, we received some feedback from our Veloretti Electric customers about the hole where the brake cable enters the front fork. We have discussed this internally with our team, and agreed that this might damage the brake cable over time.

Therefore, we immediately started the process of developing a custom made plastic protection cap to protect your brake cable. Last week, these plastic caps were sent to you by post. We expect them to arrive in the upcoming week.

If you have any questions regarding the installation of this plastic cap, feel free to contact our customer care team. Thanks for sharing your feedback directly with us. By doing so, we're able to make our bikes even better.
Maar weinig op aan te merken verder. Er waren wat (terechte) zorgen, Veloretti heeft er wat op bedacht en het opgestuurd. Was slimmer geweest dit af fabriek te doen, maar goed opgelost :)

• HenkyDoodle
Shit zeg, ik heb de instellingen van de Envolio dusdanig veranderd dat ik alleen nog maar in hele hoge kadans kan fietsen.. not funny!
Weet iemand de defaults voor de Envolio? Of een manier om een factory reset te doen?

HT-addict in spe

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-09 20:55
HenkyDoodle schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:28:
Shit zeg, ik heb de instellingen van de Envolio dusdanig veranderd dat ik alleen nog maar in hele hoge kadans kan fietsen.. not funny!
Weet iemand de defaults voor de Envolio? Of een manier om een factory reset te doen?
Fiets uit en aan en je hebt de standaard instellingen terug?

• HenkyDoodle
Zo simpel? Ga zo proberen..

HT-addict in spe

• Bobz
Ondanks de beginners foutjes en de wachttijd goed te horen dat er actief gewerkt wordt aan oplossingen. Hoewel ik nog steeds aan het wachten ben op mijn fiets heb ik er nog steeds het volste vertrouwen in.

• HenkyDoodle
martijn k. schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Fiets uit en aan en je hebt de standaard instellingen terug?
Nou, mooi niet. Ding accelereert als een malle maar ik trap me ook echt suf… pfff, had ik die apps nou maar niet geïnstalleerd..

HT-addict in spe

• BlupWoofer
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 16:12
HenkyDoodle schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Nou, mooi niet. Ding accelereert als een malle maar ik trap me ook echt suf… pfff, had ik die apps nou maar niet geïnstalleerd..
Had ik ook. Je kunt hem in de enviolo app calibreren. Dan komt het goed.

• HenkyDoodle
BlupWoofer schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:44:
[...]

Had ik ook. Je kunt hem in de enviolo app calibreren. Dan komt het goed.
Klopt! Doet het weer prima. 🙏👍🏻

HT-addict in spe

• BlupWoofer
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 16:12
Trouwens, prima dat ze nieuwe remblokjes opsturen, maar volgens mij is het nog niet zo eenvoudig om die zelf te monteren? Heeft iemand deze al gemonteerd?

• martijn k.
BlupWoofer schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:36:
Trouwens, prima dat ze nieuwe remblokjes opsturen, maar volgens mij is het nog niet zo eenvoudig om die zelf te monteren? Heeft iemand deze al gemonteerd?
Je bent een inbus setje nodig. Je draait het borgboutje los en de 2 inbusbouten waarmee de remklauw vast zit. Dan kun je de remblokken eruit halen, inclusief veerhoudertje. Nieuwe blokken en houderding er terug in en weer terug monteren. Borgboutje niet vergeten.

Van belang is dat je vervolgens de remklauw goed uitlijnt (er zitten sleufgaten in de remklauw)

Ik moet erbij zeggen dat bij beide van onze fietsen de voorste remklauw niet uit te lijnen was, zat altijd scheef. Heb de montagevlakken bijgevijld van de voorvork 😕, ze liepen uit de doos al aan. Mag hopen dat ze dat ook verbeterd hebben bij de volgende series.

• Basekid
dommelvallei schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 01:51:
welke stella bedoel je dan ? De morena, die is toch veel duurder? 3300Euro
Die ja, dat 'n idd veel duurder. Qua specs iets beter, maarja het oog wil ook wat.

• Schwin
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:26
Heeft iemand tips om de remkabel beschermer te monteren? Bij mij is hij te groot om hem in de remkabel opening te drukken..

• stin00
  • Niet online
Schwin schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:18:
Heeft iemand tips om de remkabel beschermer te monteren? Bij mij is hij te groot om hem in de remkabel opening te drukken..
Had ik ook last van. De remkabelopening in de voorvork is helaas alles behalve een nette uitsparing, het was althans bij mij geen rond gat. De beschermnippel is ook helemaal van hard plastic en niet van rubber, dat maakt de vormgeving nóg belangrijker..

Maargoed, ik heb met een scherp mes de onderzijde van de nippel bewerkt - dus het smallere stuk dat je frame ingaat. Ik heb er steeds kleine stukjes van af gesneden totdat hij er wel in paste. Moest er redelijk wat stukjes van af hakken en daarna met flink wat geweld erin drukken, maar het is gelukt :+

• Schwin
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:26
Bedankt, ik ga het proberen!
Ik vind het trouwens bijzonder dat er na bijna 2 maanden nog geen enkele firmware update vanuit veloretti zelf is gekomen tav cadans resetten etc..

• stin00
  • Niet online
Schwin schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:09:
Bedankt, ik ga het proberen!
Ik vind het trouwens bijzonder dat er na bijna 2 maanden nog geen enkele firmware update vanuit veloretti zelf is gekomen tav cadans resetten etc..
Veloretti heeft de app uitbesteed, ze maken niks zelf. Het is aardig gênant dat na elke keer fietsen je cadans weer reset naar 60 RPM en de ondersteuning naar stand 1 (dat gebeurt althans bij mij). Zoiets moet snel gefixt worden.

Zoek in de Google Playstore eens op MATE.BIKE en BMZ CONNECT C. Allemaal identiek design aan die van Veloretti, komt bij Comodule vandaan.

Mag toch hopen dat ze binnenkort de software eens updaten. Het is echt barslecht geprogrammeerd en zit vol fouten. Navigeren met het matrix display werkt ook niet, hij blijft bij mij vasthangen op de eerste afslag. Ik vrees dat de software support echt dramatisch gaat worden.

Ik hoef ook verder geen super flashy app, maar zou toch wel graag de standaard cadans en ondersteuningsstand willen kunnen instellen. Navigeren met het display is ook handig, maar het moet wel allemaal stabiel werken.

[Voor 11% gewijzigd door stin00 op 01-09-2021 23:32]

• martijn k.
stin00 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:23:
[...]

Veloretti heeft de app uitbesteed, ze maken niks zelf. Het is aardig gênant dat na elke keer fietsen je cadans weer reset naar 60 RPM en de ondersteuning naar stand 1 (dat gebeurt althans bij mij). Zoiets moet snel gefixt worden.

Zoek in de Google Playstore eens op MATE.BIKE en BMZ CONNECT C. Allemaal identiek design aan die van Veloretti, komt bij Comodule vandaan.

Mag toch hopen dat ze binnenkort de software eens updaten. Het is echt barslecht geprogrammeerd en zit vol fouten. Navigeren met het matrix display werkt ook niet, hij blijft bij mij vasthangen op de eerste afslag. Ik vrees dat de software support echt dramatisch gaat worden.

Ik hoef ook verder geen super flashy app, maar zou toch wel graag de standaard cadans en ondersteuningsstand willen kunnen instellen. Navigeren met het display is ook handig, maar het moet wel allemaal stabiel werken.
Voor navigatie moet je altijd toegang tot GPS geven en niet alleen als de app actief is (dit is in elk geval voor Android)

Navigatie is overigens bar slecht en stuurt je nog net niet over de snelweg

• tikay69
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Hans, levering rond half november....hebben ze jou dat in de winkel verteld? Bij online bestellen wordt "mid-october" beloofd.
De bagagedrager is zelfs eerder al telefonisch beloofd voor eind Augustus.

• springfield89
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16:49
tikay69 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:15:
[...]

Hans, levering rond half november....hebben ze jou dat in de winkel verteld? Bij online bestellen wordt "mid-october" beloofd.
De bagagedrager is zelfs eerder al telefonisch beloofd voor eind Augustus.
Ze vergeten blijkbaar ook de mails af en toe te updaten. Zo had iemand in augustus besteld en stond er levering in juli. November lijkt mij ook aannemelijker als je weet dat er mensen met pre orders van voor juli nog steeds wachten.

• ernieken
springfield89 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:35:
[...]

Ze vergeten blijkbaar ook de mails af en toe te updaten. Zo had iemand in augustus besteld en stond er levering in juli. November lijkt mij ook aannemelijker als je weet dat er mensen met pre orders van voor juli nog steeds wachten.
Ik hoop dan alleszins dat tegen dat ik de fiets ontvang (zogezegd mid-october) de kinderziektes er intussen allemaal uit zijn. Dan is het wachten dan wel waard geweest.

• SKVT
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 21:53
Sorry sorry excuus als de vraag reeds behandeld is... Ben al weken aan het zoeken maar kom er gewoon niet uit. Ook niet op basis van de gedeelde ervaringen in deze forumthread. Ik ben nog steeds in dubio tussen de S3 en Veloretti Ace. Helaas de Velo nog niet kunnen proberen (alleen in Amsterdam mogelijk). De S3 beviel me erg goed (vooral de power button vond ik écht top). Omdat ik er dus nog niet uit ben heb ik ze beiden in bestelling staan. Hopelijk kan ik de Velo nog voor levering proberen en dan beslissen welke bestelling door gaat.

Zijn er mede tweakers die ze beiden getest hebben en héél bewust hebben gekozen voor de ene of de andere? En zo ja, natuurlijk op basis waarvan. Zo zou ik de riem van Velo bijv. voorkeur geven boven de ketting van de S3, maar misschien is dat wel een verwaarloosbaar detail... Welke fiets is beter, én waarom?

• Kix@$$
SKVT schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:39:
Sorry sorry excuus als de vraag reeds behandeld is... Ben al weken aan het zoeken maar kom er gewoon niet uit. Ook niet op basis van de gedeelde ervaringen in deze forumthread. Ik ben nog steeds in dubio tussen de S3 en Veloretti Ace. Helaas de Velo nog niet kunnen proberen (alleen in Amsterdam mogelijk). De S3 beviel me erg goed (vooral de power button vond ik écht top). Omdat ik er dus nog niet uit ben heb ik ze beiden in bestelling staan. Hopelijk kan ik de Velo nog voor levering proberen en dan beslissen welke bestelling door gaat.

Zijn er mede tweakers die ze beiden getest hebben en héél bewust hebben gekozen voor de ene of de andere? En zo ja, natuurlijk op basis waarvan. Zo zou ik de riem van Velo bijv. voorkeur geven boven de ketting van de S3, maar misschien is dat wel een verwaarloosbaar detail... Welke is beter, én waarom?
Waar woon je? Wellicht is er een andere Tweaker waarbij je hem kunt proberen.

Ik heb deze gekozen omdat ik vooral veel klachten las over de S3 en de support daarop. Ook omdat hij 'nieuwer' is. Wat ik ook een voordeel vind is dat het voornamelijk standaard onderdelen zijn welke je fietsenmaker (of zelf) ook na garantieperiode zou kunnen vervangen. Daarnaast vind ik hem erg mooi en visueel een 'normale' fiets.

Nu is de support van Veloretti blijkbaar ook geen 100%. Maar ze laten al wel duidelijk merken dat ze eventuele euvels snel verhelpen in vervolgmodellen. Bij VM (welke al een tijdje mee draait) gaat het imo nog steeds vaak mis.

• Remar65
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 16:15
SKVT schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:39:

Zijn er mede tweakers die ze beiden getest hebben en héél bewust hebben gekozen voor de ene of de andere? En zo ja, natuurlijk op basis waarvan. Zo zou ik de riem van Velo bijv. voorkeur geven boven de ketting van de S3, maar misschien is dat wel een verwaarloosbaar detail... Welke fiets is beter, én waarom?
Ik heb heel lang in dubio gestaan of ik de S3 zou nemen.

Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf om een Ace te nemen was de Enviolo versnelling vs de S3 automatische versnelling, het feit dat de S3 geen 32km meer kon halen ;), de middenmotor, de drive-belt en de batterij.

De versnelling van de S3 vond ik veel te abrupt schakelen (ik hou van stevig doortrappen...) Tijdens twee afzonderlijke proefritten heb ik ondervonden dat het én luidruchtig én op de verkeerde momenten gebeurde én dat het niet lekker voelde. Zag trouwens ook veel klachten over die versnelling verschijnen.

Ik heb er geen moment spijt van kan ik je zeggen. Heb er zo'n 250km op zitten deze week en het is een verademing.

Ik heb hem wat getweakt :P en het fietst nu heerlijk (voor mijn woon-werkverkeer, 35km/dag)

En ja, de middenmotor... Ik vond dat ik door de S3 vooruit gesleurd werd en had geen fietsgevoel met trappen. De Ace daarentegen geeft een ontzettend natuurlijk gevoel tijdens het fietsen. Ik heb in ieder geval veel meer het idee dat ik fiets in plaats van dat ik op een elektrische fiets met voorwielmotor rij.

En de ketting vs. drive belt heb je al benoemd. Minder onderhoud (alhoewel ik dat zelf kan) en geen vervuiling.

Oh ja, de batterij niet te vergeten. Meer vermogen dus meer bereik en uitneembaar _/-\o_
Niet te verwaarlozen in dit geval.
Met mijn rijgedrag verbruik ik momenteel ca. 1% per kilometer (bij een hartslag van ongeveer 140)

Ten slotte de looks... Ik kreeg al twee keer de vraag of dit een van Moof was 8)7 Staat toch echt Veloretti op het frame.

Dus ja, keuzes keuzes keuzes.

Succes met kiezen!

[Voor 0% gewijzigd door Remar65 op 04-09-2021 09:15. Reden: Taalkundige dingetjes]

• ernieken
Er is zopas een review verschenen van deze fiets, weliswaar in het Duits maar ik vind het best goed te verstaan. https://www.youtube.com/watch?v=VjJ8okVUsoU

• SKVT
@Remar65 Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg nuttig!

Leuk wat je zegt over die meer natuurlijke fietservaring bij de Veloretti. Juist die "boost" knop bij de S3 vond ik erg fijn. Iets wat haaks op de natuurlijk fiets ervaring staat. Dat blijkt dus echt persoonlijke voorkeur te zijn.

Qua de (verkeerde / niet fijne) schakelmomenten die je aanhaalt, dat zou voor de S3 wel te fine-tunen naar behoefte zijn. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, heb alleen een standaard demo-ervaring bij de van Moof winkel. Misschien iemand die dit reeds gemasterd heeft?

Ow, en over die 32km voor je Veloretti, is dat een standaard toegankelijke instelling? Zag in video reviews dat de Van Moof daar nog wel op ingesteld kan worden, maar dat zal door de tijd heen verandert zijn maak ik uit je reactie op...

@Kix@$$ Ik woon nabij Eindhoven, dus mocht er een Veloretti Tweaker meelezen en in de buurt wonen die mij een paar minuutjes wil laten fietsen dan dank! :)

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:30
SKVT schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:23:

[…]

Ow, en over die 32km voor je Veloretti, is dat een standaard toegankelijke instelling? Zag in video reviews dat de Van Moof daar nog wel op ingesteld kan worden, maar dat zal door de tijd heen verandert zijn maak ik uit je reactie op...

@Kix@$$ Ik woon nabij Eindhoven, dus mocht er een Veloretti Tweaker meelezen en in de buurt wonen die mij een paar minuutjes wil laten fietsen dan dank! :)
Nee hoor, bij VanMoof is dat niet veranderd. Maar goed, zie de topic warning onderin de pagina. ;)

It's funny. But not ha-ha funny.

• Quas
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:34
Nero22 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:21:
[...]

Nee hoor, bij VanMoof is dat niet veranderd. Maar goed, zie de topic warning onderin de pagina. ;)
De vanmoof van mijn test rit van vanmiddag gaf het gevoel van regeneratief remmen zodra je boven de 25kmpu ging. Prima voor in de stad. Niet als je graag door wilt stampen.

Ik ga volgend weekend een proefrit maken in amsterdam om te vergelijken en aan de hand daarvan kijken of ik mijn order laat staan of iets anders ga bestellen.

• Kix@$$
SKVT schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:23:

Leuk wat je zegt over die meer natuurlijke fietservaring bij de Veloretti. Juist die "boost" knop bij de S3 vond ik erg fijn. Iets wat haaks op de natuurlijk fiets ervaring staat. Dat blijkt dus echt persoonlijke voorkeur te zijn.

Qua de (verkeerde / niet fijne) schakelmomenten die je aanhaalt, dat zou voor de S3 wel te fine-tunen naar behoefte zijn. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, heb alleen een standaard demo-ervaring bij de van Moof winkel. Misschien iemand die dit reeds gemasterd heeft?

Ik woon zelf in Apeldoorn, dus dat is wat lastiger :).

Over die boost-knop. Ik heb voorheen een andere fiets gehad die dat ook had. Dat is echt heerlijk als je bijv. In de duinen ofzo fietst. Ik mis hem wel, maar met de Veloretti is het heel makkelijk om de ondersteuning even wat op te schroeven en daarna weer naar beneden. Om dat je altijd met dezelfde cadans fietst werkt dat ook prima.

• SKVT
@Nero22 haha, ja duidelijk! Sorry, was niet opzoek naar de "how to" er voor, maar snap dat m'n vraag wel in die richting kon overkomen :). Ik doe daar even een separaat zoekopdrachtje voor.

@Quas Dat gaat hem voor mij dan ook maar worden. Gewoon uitproberen in Amsterdam en op basis daarvan besluiten welke bestelling voortgezet wordt.

@Kix@$$ Dank voor delen ervaring, bevestigd dat ik hem tóch echt moet uitproberen alvorens te beslissen... Levering gepland voor half september, dus wordt kortdag.

En ondertussen hier verder lezen wie wat nog deelt voor het moment dat de beslissing daar is :)

• Heresince95
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 05-09 17:58
@SKVT Ik heb vorige week beide fietsen getest. Eerst de S3 en een aantal dagen later de Eletric Ace. Qua fietsgevoel vond ik de Veloretti veel lekkerder fietsen dan de Van Moof, vooral het schakelen voelt veel natuurlijker aan. Het is eerder gezegd hier geloof ik maar ook ik voelde bij VM de 'muur' waar je tegenaan fietst als je een stukje boven de 25 km/h fietst. De Veloretti had dit een stuk minder.

Wel is de turbo-knop op de VM leuk, maar dit was voor mij geen doorslaggevende reden. Ook de kwaliteit van de onderdelen zijn bij de Eletric Ace net iets beter dan op de S3.

Al met al voor de Veloretti Eletric Ace Graphite gekozen. In de winkel werd mij verteld dat er momenteel een levertijd is van 8 weken, en dat nog het wel eens wil schelen afhankelijk van de kleur die je kiest. Mocht je nog vragen hebben over beide fietsen, let me know

• Wimmell
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 12:57
Dag tweakers,

Ondertussen de Cowboy c3 en de VM getest. Ik ben ook erg benieuwd naar de Veloretti electric. Heeft iemand in de buurt van Eindhoven hem al in bezit waar ik een ritje op mag maken?

• tomuitrotterdam
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:14
Nog maar eens update gevraagd op de levering graphite [ik 2de batch],
Gepland voor volgende week (>15sep): volgens de dame aan de lijn, loopt alles nog volgens plan. (maar ben beetje bang geworden dat hier te melden, vorige x kregen we uurtje erna mail van deze maand vertraging ;) ) Ook de reply mail op de "wat willen jullie aan compensatie?" mail zou vandaag opgepakt worden.

Als iemand nog verlegen zit om een baan, volgens mij ook Veloretti dringend op zoek naar versterking: dat maakt dat ze niet/nauwelijks meer kunnen reageren op mail. Ook telefonisch is het daardoor wat moeilijker om ze te pakken te krijgen. Hoop dat ze snel e.e.a. oppakken, want hun verkoopteam loopt volgens mij wel gewoon de advertenties te pushen, al heb ik geen irl reclame uitingen meer zien voorbij komen.

• Kix@$$
Hebben andere mensen er ook weleens last van dat als je over een hobbelige weg valt, dat de ondersteuning soms wegvalt? Na 3-4 sec. komt hij dan wel weer terug, maar toch. Lijkt alsof hij dan de trapsensor niet pakt ofzo.

[Voor 29% gewijzigd door Kix@$$ op 06-09-2021 19:40]

• stin00
  • Niet online
Kix@$$ schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:38:
Hebben andere mensen er ook weleens last van dat als je over een hobbelige weg valt, dat de ondersteuning soms wegvalt?
Ja dat viel mij sinds een weekje ook op. Ik fietste over wat hobbels op de weg en ondanks dat ik doortrapte voelde het alsof de ondersteuning even 1 seconde weg viel en de fiets inhield. Daarna kickt de motor weer in en is er niks aan de hand. Geen idee waar het door komt, alsof de accu even kort geen verbinding meer maakt of één van de sensoren (kracht/rotatie) niks registreert.

Vandaag trouwens een poging gedaan de remblokjes te vervangen. Bij het achterwiel is het me niet gelukt.. de schroef die de remblokje vasthoudt is dolgedraaid.. terwijl ik er nog nooit aan geknutseld heb :') lijkt vanuit de fabriek of laatst bij de reparatie door Veloretti te zijn gebeurd. Kan dus gewoon de klauw makkelijk loshalen, maar de minischroef die de remblokjes vasthoudt is gaar...

Bij het voorwiel ziet het schroefje er wel gewoon normaal uit. Daar kon ik eenvoudig de klauw losschroeven, schroefje van de remblokjes eruit en daarna vervangen + weer in elkaar.

Nu piept het voorwiel niet meer met remmen maar het achterwiel dus nog wel. Geen idee hoe ik dit ga fixen.. misschien maar eens aan een fietsenmaker vragen of anders de Schäffer meuk maar vervangen. Moet nog even goed testen hoe de nieuwe remblokjes voorin presteren.

• Remar65
Hebben andere mensen er ook weleens last van dat als je over een hobbelige weg valt, dat de ondersteuning soms wegvalt? Na 3-4 sec. komt hij dan wel weer terug, maar toch. Lijkt alsof hij dan de trapsensor niet pakt ofzo.
Nou je dat zegt, inderdaad...

Ik heb een bepaald stukje op m'n dagelijkse traject waar de weg, laat ik het netjes zeggen, wat kuilen vertoont en waar ik dan ineens even geen ondersteuning heb. Het gebeurt me dus 2x keer per dag.
Ben ook benieuwd of dit bij nog meer mensen zo is.

Wat mij ook opvalt is dat ik met enige regelmaat ingehaald wordt door VanMoofs die een trapsnelheid hebben die een stuk lager ligt dan de mijne. Ik fiets al met een cadans van 30 oOo en volle ondersteuning maar als ik dat vergelijk met de VanMoofs dan doen die alsnog de helft van mijn cadans. Is die ratio dan zoveel anders?

Inmiddels via een giftbox nieuwe remblokjes gemonteerd. En die doen het een stuk beter en zonder bijgeluiden. Zag ook dat de remklauwen wel wat afstelling behoefde, meteen goed afgemonteerd nu.Tevens de kabeldoorvoer gemonteerd en een GearLock stuurhouder met hoesje voor iPhone SE aangeschaft. Zo kan er onderweg nog wat getweakt worden met cadans etc. Ik moet zeggen, dat ding zit muurvast en volledig trillingsvrij d:)b

• jmcloo
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16-09 15:44
springfield89 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Tot nu toe nog niemand zien zeggen dat zijn fiets verzonden is. Ook niet op de Facebook groepen. Ik vrees er dus voor dat er al effectief de deur uit zijn. Er was wel gezegd verzending in de week van 28 juni dacht ik? En niet specifiek 28 juni zelf. Voor de tweede batch was het begin juli volgens de mail die ik ontvangen had om de fiets definitief te bestellen en betalen.

Ik zag ook dit op Facebook. Snap niet hoe ze hier totaal geen rekening mee hebben gehouden:
„We are currently designing an accessories line for our e-bike and expect this to go live in the coming 2 months via our website. This line will include a front carrier, a rear carrier is unfortunately not possible at this moment. Our Product Team is, however, looking into the possibility, but this has not yet been confirmed if it will be possible.“
Nu op de Veloretti website bij de FAQ's. Dus toch een achterbagagedrager :)

Are the current Veloretti accessories also suitable for the Veloretti Electric?
We are working hard to release a new accessory line especially for the Veloretti Electric! We expect to have the first products ready by late summer. But no worries! The bicycle is already delivered with a frame lock and bell.
We are actually currently designing a front and a rear carrier, and expect this to go live end of September/early October via our website. With the rear carrier, you can attach bike bags.

• Joël4
  • Laatst online: 21-09 16:49
Voor de mensen die er een besteld hebben en nog wachten op de beloofde levering in september, ik kreeg vandaag dit antwoord op mijn vraag of ze inderdaad in september gaan leveren:

“Hi Joel,

Bedankt voor je bericht. Mijn collega's zijn deze week bij de fabriek in Portugal geweest en wij krijgen hier vandaag meer informatie over. Dit zal zéér spoedig aan je gecommuniceerd gaan worden :) Nog heel even geduld, hij komt er aan!

Groet“

Dus maar even de mail in de gaten houden komende dagen..

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:53
Remar65 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:02:
[...]

Wat mij ook opvalt is dat ik met enige regelmaat ingehaald wordt door VanMoofs die een trapsnelheid hebben die een stuk lager ligt dan de mijne. Ik fiets al met een cadans van 30 oOo en volle ondersteuning maar als ik dat vergelijk met de VanMoofs dan doen die alsnog de helft van mijn cadans. Is die ratio dan zoveel anders?
Je weet dat dit niet zo heel best is voor je motor he? Of voor je knieeen.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• stin00
  • Niet online
Helaas nog niks gehoord over m'n lakschade aan de crankarm. Heb ook even nagevraagd of ze een nieuwe schroef verkopen voor m'n remklauw.. de huidige is dolgedraaid. Het is inmiddels wel geluk bij het voor- en achterwiel de remblokjes te vervangen voor de metalen pads. Geen gepiep meer, heerlijk :) Even ingeremd en ze presteren prima nu!

Ik krijg sinds een dag of 2 ineens een notificatie op m'n telefoon met 'alert' met 'Vehicle has been moved'. Dit lijkt te gebeuren tijdens het fietsen of vlak voordat ik op de fiets spring, weet niet precies waardoor het triggert :+ Ik kreeg dit voorheen niet. Krijgt iemand anders ook deze meldingen? Ik dacht dat dit een betaalde dienst was net als bij bijv. Cowboy.

[Voor 6% gewijzigd door stin00 op 10-09-2021 13:32]

• springfield89
Joël4 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:06:
Voor de mensen die er een besteld hebben en nog wachten op de beloofde levering in september, ik kreeg vandaag dit antwoord op mijn vraag of ze inderdaad in september gaan leveren:

“Hi Joel,

Bedankt voor je bericht. Mijn collega's zijn deze week bij de fabriek in Portugal geweest en wij krijgen hier vandaag meer informatie over. Dit zal zéér spoedig aan je gecommuniceerd gaan worden :) Nog heel even geduld, hij komt er aan!

Groet“

Dus maar even de mail in de gaten houden komende dagen..
Is er ondertussen al een mail geweest?

• GosseV
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 16:31
springfield89 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:35:
[...]

Is er ondertussen al een mail geweest?
Helaas nog geen email mogen ontvangen. Donderdag heb ik gebeld voor een status update en kreeg te horen dat dezelfde dag nog een email verstuurd zou worden met verdere details. Wel werd er gezegd dat eind september gehaald zou worden. Ik houd goede hoop (y)

• Remius
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-09 09:59
Jazeker! Soms is een verkeersdrempel al genoeg om de ondersteuning te laten wegvallen. Heeft iemand hier al een 'ticket voor ingeschoten'? Geen idee of dit softwarematig op te lossen is. Misschien kunnen ze het meenemen in de fix voor het resetten van de cadans als die ooit eens komt... :X

• Basekid
Remar65 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb heel lang in dubio gestaan of ik de S3 zou nemen.

Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf om een Ace te nemen was de Enviolo versnelling vs de S3 automatische versnelling, het feit dat de S3 geen 32km meer kon halen ;), de middenmotor, de drive-belt en de batterij.

De versnelling van de S3 vond ik veel te abrupt schakelen (ik hou van stevig doortrappen...) Tijdens twee afzonderlijke proefritten heb ik ondervonden dat het én luidruchtig én op de verkeerde momenten gebeurde én dat het niet lekker voelde. Zag trouwens ook veel klachten over die versnelling verschijnen.

Ik heb er geen moment spijt van kan ik je zeggen. Heb er zo'n 250km op zitten deze week en het is een verademing.

Ik heb hem wat getweakt :P en het fietst nu heerlijk (voor mijn woon-werkverkeer, 35km/dag)

En ja, de middenmotor... Ik vond dat ik door de S3 vooruit gesleurd werd en had geen fietsgevoel met trappen. De Ace daarentegen geeft een ontzettend natuurlijk gevoel tijdens het fietsen. Ik heb in ieder geval veel meer het idee dat ik fiets in plaats van dat ik op een elektrische fiets met voorwielmotor rij.

En de ketting vs. drive belt heb je al benoemd. Minder onderhoud (alhoewel ik dat zelf kan) en geen vervuiling.

Oh ja, de batterij niet te vergeten. Meer vermogen dus meer bereik en uitneembaar _/-\o_
Niet te verwaarlozen in dit geval.
Met mijn rijgedrag verbruik ik momenteel ca. 1% per kilometer (bij een hartslag van ongeveer 140)

Ten slotte de looks... Ik kreeg al twee keer de vraag of dit een van Moof was 8)7 Staat toch echt Veloretti op het frame.

Dus ja, keuzes keuzes keuzes.

Succes met kiezen!
Heb je wat meer info bij hoe het fietst en ondersteunt/schakelt bij de langere ritten? En hoe zit het met de fietshouding?

Ik ga straks woonwerk ritjes doen van ongeveer 12km per rit, en ben wat bang dan de veloretti wat meer op puur stadritjes berekend is.

• stin00
  • Niet online
Basekid schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:51:
[...]
Heb je wat meer info bij hoe het fietst en ondersteunt/schakelt bij de langere ritten? En hoe zit het met de fietshouding?
Wil je meer info over de Veloretti Ace/Ivy of de VM S3? Aangezien je het over schakelen hebt weet ik het niet zeker.
Ik ga straks woonwerk ritjes doen van ongeveer 12km per rit, en ben wat bang dan de veloretti wat meer op puur stadritjes berekend is.
Wat maakt voor jou de Veloretti meer voor stadsritjes? En welke andere fietsen overweeg je dan?

• Basekid
stin00 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:17:
[...]

Wil je meer info over de Veloretti Ace/Ivy of de VM S3? Aangezien je het over schakelen hebt weet ik het niet zeker.
[...]
Sorry ik bedoel de Veloretti. Ik weet dat het een enviolo is, maar bedoel dus of je merkt dat hij beetje goed heen en weer beweegt bij het versnellen etc.
Wat maakt voor jou de Veloretti meer voor stadsritjes? En welke andere fietsen overweeg je dan?
Relatief rechtop zitten en het reclame materiaal. Ik zit ook naar een Stella Morena te kijken (stuk duurder, dus ook net wat luxer gespecced) en die wordt wat meer als touring gepusht.

• Remar65
Basekid schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:51:
[...]

Het schakelt juist niet op de lange ritten. Als je op snelheid bent fiets het prima zonder veranderingen in cadans. Alleen als je snelheid drastisch afneemt merk je dat je cadans anders wordt.
Maar het is niet zo dat je net als met een S3 voelt dat ie op een ander tandwiel springt. Het schakelen voelt hier net als een pienter pookje van Van Doorn. Geen schokken dus en zo goed als geruisloos.

Overigens kun je in de Enviolo app je ratio voor wegrijden ook aanpassen, net als je cadans. Ik zit ook niet aan de ondersteuning. Standaard staat ie volgens mij in drie of vier. Ik ben er nog niet helemaal uit met de cadans. Als ik hem op 30 instel dan merk ik nog geen verschil met als ik hem op 45 zet of zo. Pas bij 50 of meer merk ik dat ik sneller moet gaan trappen.

Je hebt de Veloretti app overigens ook niet nodig volgens mij. Ik gebruik hem in ieder geval niet.

En ik gebruik de Ace dus voor een 15km heen en 15km terug fietsrit. Elke dag met veel plezier. Het is echt niet alleen een stadsfiets. Juist niet zou ik zeggen, daar is ie te snel voor 8)

Inmiddels de 500km aangetikt. En nog steeds met een glimlach :)

• Basekid
Remar65 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:13:
[...]

Het schakelt juist niet op de lange ritten. Als je op snelheid bent fiets het prima zonder veranderingen in cadans. Alleen als je snelheid drastisch afneemt merk je dat je cadans anders wordt.
Maar het is niet zo dat je net als met een S3 voelt dat ie op een ander tandwiel springt. Het schakelen voelt hier net als een pienter pookje van Van Doorn. Geen schokken dus en zo goed als geruisloos.

Overigens kun je in de Enviolo app je ratio voor wegrijden ook aanpassen, net als je cadans. Ik zit ook niet aan de ondersteuning. Standaard staat ie volgens mij in drie of vier. Ik ben er nog niet helemaal uit met de cadans. Als ik hem op 30 instel dan merk ik nog geen verschil met als ik hem op 45 zet of zo. Pas bij 50 of meer merk ik dat ik sneller moet gaan trappen.

Je hebt de Veloretti app overigens ook niet nodig volgens mij. Ik gebruik hem in ieder geval niet.

En ik gebruik de Ace dus voor een 15km heen en 15km terug fietsrit. Elke dag met veel plezier. Het is echt niet alleen een stadsfiets. Juist niet zou ik zeggen, daar is ie te snel voor 8)

Inmiddels de 500km aangetikt. En nog steeds met een glimlach :)
Duidelijke info, dank je!

Heb besloten dat ik na al mijn vragen genoeg weet. Ik ga mijn Stella Morena bestelling annuleren en een Veloretti Ace bestellen :)

Ik hoop dat de service/reparaties in de toekomst goed zullen gaan (nog erg onduidelijk hoe ze dat structureel willen aanpaken), maar daar vertrouw ik dan maar op. Of anders hopen dat de lokale fietsenmaker een Bofang of Envilo wilt/kan fixen.

• sysiwan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:28
Help! Ik twijfel. Wie heeft er ervaring met beide? De Icy en de Ace.
Moet ik met mijn 1.80cm lichaamslengte een Ivy met framemaat 55 inch (164-184cm) hebben of toch de Ace met zijn 59 inch (173-200cm)? Ik zit graag laag en makkelijk snel met je voet aan de grond bij een stoplicht is een pre.

[Voor 16% gewijzigd door sysiwan op 13-09-2021 20:30]

• stutrecht
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:05
sysiwan schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:29:
Moet ik met mijn 1.80cm lichaamslengte een Ivy met framemaat 55 inch (164-184cm) hebben of toch de Ace met zijn 59 inch (173-200cm)? Ik zit graag laag en makkelijk snel met je voet aan de grond bij een stoplicht is een pre.
Ik ben 1.78 en moest het zadel bij de ace nog wat omhoog zetten waarbij ik nog steeds met mijn voeten bij de grond kon.

• Remar65
Volgens mij moet je een fiets afstellen op de afstand tussen je trappers en zadel… Dus licht gebogen been met trapper omlaag. Maar goed, Veloretti biedt niet echt een scala aan framematen.

Ik ben 1.81m en kan het zadel van m’n Ace zo zetten dat ik m’n voet plat op de grond krijg. Echter, dat fietst dan weer bar slecht omdat ik dan met opgetrokken benen fiets voor m’n gevoel. Overigens zijn m’n benen wat langer dan gemiddeld.

• Proc
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:42

Proc

Grand Admiral

Veloretti heeft wat meer gedetailleerde uitleg over framesizes op haar site. Misschien heb je er wat aan.

[Voor 5% gewijzigd door Proc op 13-09-2021 23:00]

• Remar65
Catch22 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:13:
[...]

Je weet dat dit niet zo heel best is voor je motor he? Of voor je knieeen.
Hij start standaard op met een cadans van 60. Vanmiddag even geteld en kom al rijdende op een cadans van ongeveer 66 bij een snelheid van 20% boven de max.

Dus met de motor en mijn knieën zit het wel snor ;)

Die cadans van 30 bereik je na een paar keer trappen, dan voel je dat het wat zwaarder gaat. Maar dat is eventjes, na wat doortrappen zit je al aan de 25km/h en dan is de cadans al weer voorbij de 30. Die 30 blijft alleen als je ergens rond de 15 blijft hangen vermoed ik.
Overigens kun je ook nog de ratio voor het wegrijden instellen tussen 0,5 en 1,2. Voor elk wat wils dus.

• Basekid
Eindelijk toch ook een Ace Jet Black besteld met premium insurance :)

Website zegt eind oktober qua delivery, dus ben benieuwd....

• Bobz
Hoop dat ze mijn Graphite Ace besteld in juni nu eindelijk kunnen leveren. Laatste update was verzending vanaf 15 september. Weer een spannende dag vandaag dus.

• springfield89
Bobz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:25:
Hoop dat ze mijn Graphite Ace besteld in juni nu eindelijk kunnen leveren. Laatste update was verzending vanaf 15 september. Weer een spannende dag vandaag dus.
Was de laatste update niet eind september?

• Bobz
Bij mij niet

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:11

Bananenspin

Omdat het kan

Jullie krijgen updates? Sinds mijn bestelling (juli) heb ik niets meer gehoord.. Er werd gezegd levering half september maar ging er ook wel vanuit dat ze uit zichzelf proactief communiceren...

HOI.

• spaansekraag
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18:36
Ik heb begin Augustus besteld en toen stond de verwachte levering op eind september. Ik heb sinds het plaatsen van de bestelling géén update meer gehad, en heb recentelijk zelf telefonisch contact gezocht. Er zijn géén toezeggingen gedaan. Er is alleen gezegd dat alles volgens planning verloopt en op tijd wordt geleverd.

• Pjd58
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 18:39
2 juni besteld (3e ronde pre-order) - verwachte levering 8 juli
29 juni - kleine vertraging: levering 3e week juli
3 augustus - levering eind september
sindsdien stilte

Het goede nieuws is natuurlijk dat ik het grootste deel van de wachttijd naar ik aanneem nu wel gehad heb 8)

[Voor 24% gewijzigd door Pjd58 op 15-09-2021 10:40]

• springfield89
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de compensaties? Of is daar ook nog geen antwoord op van Veloretti?

• Bobz
springfield89 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:13:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de compensaties? Of is daar ook nog geen antwoord op van Veloretti?
Ook stilte

• tomuitrotterdam
springfield89 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:13:
Ook aan het wachten op Graphite (2de batch, besteld op 20mei -> levering vanaf 15sep),
weekje ofzo geleden (tel-)contact gehad "alles loopt volgens schema"

Over compensatie voor vertragingen:
Oorspronkelijke (geen correspondentie gehad, alleen via tweakers/fb): slot/lamp
Nav mea culpa/lak mail 16aug.: 100 euro shoptegoed
(had korting op bagagedrager voorgesteld, dit is waar ze zelf mee kwamen)

Pro-actief met hun huidige onderbezetting is wishful thinking, zelfs contact opnemen (mail of tel.) is drama.

• Basekid
Heeft iemand al een mooie en passende telefoonhouder gevonden? De ingebouwde display is wel erg minimalistisch.

• Kix@$$
Basekid schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:34:
Heeft iemand al een mooie en passende telefoonhouder gevonden? De ingebouwde display is wel erg minimalistisch.
Ik heb hier een Q-mount. Werkt goed.

• erood
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:12
Na alle meldingen ben ik maar eens naar de shop gegaan om te vragen wat er nu aan de hand is. Wat ze me daar vertelden:
- de levering voor eind van sept is nog steeds op schema.
- mail wordt deze week nog verwacht
- belangrijke reden voor de latere leveringen is een ring op de voorvork om meer ruimte te geven voor het verwijderen van de batterij
- mandje voor is verwacht in okt.
- remmen en kabel geleider zouden op deze aanstaande levering geregeld zijn.
- bagagedrager dec/jan

• Bobz
Nog maar eens ingelogd maar geen nieuws, nog steeds unfulfilled helaas

• Proc
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:42

Proc

Grand Admiral

Misschien is Gearlock iets voor jou? Ik ben er best tevreden over.

Quadlock is trouwens ook best goed en heeft een wat ruimer assortiment.

[Voor 22% gewijzigd door Proc op 16-09-2021 01:50]

• Basekid
Proc schreef op donderdag 16 september 2021 @ 01:47:
[...]

Misschien is Gearlock iets voor jou? Ik ben er best tevreden over.

Quadlock is trouwens ook best goed en heeft een wat ruimer assortiment.
Thanks, deze zijn zeker interessant.

Nu nog even de fiets en we gaan ervoor :)

• springfield89
Voor de eerste keer heb ik een update ontvangen via mail:
A little later than wanted, but if the transporters work with us, delivery should take place from the 20th and onwards. We had planned for the 15th, but it will be from the 20th onwards.

• Joël4
Ik wacht nog steeds op een update. Ze hadden beloofd deze week er een uit te sturen dus hopelijk vandaag of morgen nog bericht van ze.. (veloretti kennende gaat dat niet gebeuren)

• springfield89
Joël4 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:18:
Ik wacht nog steeds op een update. Ze hadden beloofd deze week er een uit te sturen dus hopelijk vandaag of morgen nog bericht van ze.. (veloretti kennende gaat dat niet gebeuren)
Mijn mail van hierboven was een algemene. Ik heb zelf niets gevraagd. Maar was voor mij ook de eerste keer dat ik dit ontvang. Vorige mails over vertragingen heb ik nooit gehad.

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:11

Bananenspin

Omdat het kan

springfield89 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:17:
[...]

Mijn mail van hierboven was een algemene. Ik heb zelf niets gevraagd. Maar was voor mij ook de eerste keer dat ik dit ontvang. Vorige mails over vertragingen heb ik nooit gehad.
Vreemd, ik heb dan weer niets ontvangen...

HOI.

• Remar65
De Gearlock. Muurvast, trillingsvrij en een van de goedkopere. Voelt echter niet goedkoop.
Was in totaal €43,- bij dat bolle mannetje (inclusief houder voor een iPhone SE 2021)

• TheWildman
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 18:57
Zojuist de mail binnen van Veloretti

Fiets besteld op 04-07

Delivery Update Veloretti

Hi xxxxxx

You are probably eagerly awaiting your Veloretti Electric ACE Matte Black, with the promised delivery Mid-September. We only just received final production confirmation finally. And we can say that your bike is on the production line and coming to our shipping partner soon. A little later than wanted, but if the transporters work with us, delivery should take place from the 20th and onwards. We had planned for the 15th, but it will be from the 20th onwards.

Like many other companies and brands around the world, we get delays with production. Either with parts or production of the actual bike itself. This caused that our factory could only pick up production again this week, instead of 10 days ago.

After visiting the factory myself, I saw they are at full swing again and made sure that this will and can continue till the end of this year and after that! Resulting in hundreds of Veloretti Electrics rolling of the production line each week.

Nonetheless I would like to offer my personal apologies for the longer waiting time. We promised to deliver earlier and simply did not fulfilled that promise. But rest assured, we are on top of things and monitoring the process and production.

• admartena
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 09:50
Wij hebben 2 Ivy’s besteld. Zojuist ook 1 bericht ontvangen van veloretti zoals bericht van TheWildman.
Ik hoop dat wij van de andere Ivy een zelfde bericht krijgen en dat zij zich nu eindelijk eens een keer aan hun belofte houden.

• turbojonny
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 12:51
In heb in mijn mail vanaf de 25e staan. Zouden ze al tot hernieuwd inzicht zijn gekomen😂?

• pjotrski71
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:24
Ivy Matt Black (voor vrouw) besteld op 02-06 en betaald op 28-06, helaas nog geen bericht gehad dat ie er aan komt.
Mijn eigen Ace Matt black is ter reparatie naar Almelo, is ie nu al 3 weken, zou afgelopen maandag een update krijgen van Niels, helaas niks gezien of gehoord.
Best wel trieste bedoeling aan het worden dat Veloretti, ik geef ze nog tot eind deze maand, anders cancel ik de complete boel en gaan we verder kijken naar en alternatief.

• Joël4
20 juli besteld maar nog geen mail helaas..

• tomuitrotterdam
Net even contact gehad (Graphite/2de batch) [in ochtend bellen loopt best smooth]

Voor iedereen die op "vanaf 15de" gepland stonden, dat wordt "vanaf 20ste": ze zijn nu bezig om per batch/kleur mails de deur uit te doen.
Qua compensatie voor de groep met de mail van 16aug (spuitwerk) hebben ze een aantal smaken bedacht waaronder verzekering of shoptegoed. Omdat ze nog behoorlijk onderbezet zijn, zijn ze nog niet bij met correspondentie hierover.

To be continued :/

• stin00
  • Niet online
pjotrski71 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:41:
Ivy Matt Black (voor vrouw) besteld op 02-06 en betaald op 28-06, helaas nog geen bericht gehad dat ie er aan komt.
Mijn eigen Ace Matt black is ter reparatie naar Almelo, is ie nu al 3 weken, zou afgelopen maandag een update krijgen van Niels, helaas niks gezien of gehoord.
Best wel trieste bedoeling aan het worden dat Veloretti, ik geef ze nog tot eind deze maand, anders cancel ik de complete boel en gaan we verder kijken naar en alternatief.
Reparaties duren inderdaad zuur lang, duurde bij mij exact 5 weken vanaf moment van terugsturen totdat de fiets weer op de stoep stond.. maar dat was dus om de hele motor te vervangen. Wat is er kapot bij jouw fiets?

Hier ook al 3 weken radiostilte over wat er gaat gebeuren met de lakschade aan m'n crankarm na de Veloretti reparatie en/of vervoer. Engelengeduld is wel een vereiste bij Veloretti.

Ik heb nu een aantal weken kunnen fietsen en zal binnenkort wel even een wat langere ervaring plaatsen als daar vraag naar is :)

• pjotrski71
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:24
stin00 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:11:
[...]

Reparaties duren inderdaad zuur lang, duurde bij mij exact 5 weken vanaf moment van terugsturen totdat de fiets weer op de stoep stond.. maar dat was dus om de hele motor te vervangen. Wat is er kapot bij jouw fiets?

Hier ook al 3 weken radiostilte over wat er gaat gebeuren met de lakschade aan m'n crankarm na de Veloretti reparatie en/of vervoer. Engelengeduld is wel een vereiste bij Veloretti.

Ik heb nu een aantal weken kunnen fietsen en zal binnenkort wel even een wat langere ervaring plaatsen als daar vraag naar is :)
Bij mij ging ie, nadat ik hem had gekoppeld aan de Veloretti app, na 10 sec. steeds volledig uit. Van alles geprobeerd maar niet aan te krijgen. Ik had ook een foutcode 4001 toen in het scherm staan, dat was bij ze bekend en opgelost. Maar helaas niet bij mij.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen tot nu toe :-)

• martijn k.

Hmm, das niet best.

• Joël4
Aii das niet goed nee.. las dat hij niet eens aan de lader zat dus gewoon uit het niets ineens is ontploft..

• Basekid
De batterijen zijn van Siemens Samsung toch? Redelijk standaard tech...

Lees ook redelijk wat posts dat mensen hun remmen knappen, dat is ook zeer zuur...

Quality assurance is wel iets wat ze echt ff beter moeten gaan doen

[Voor 3% gewijzigd door Basekid op 18-09-2021 19:53]

• Yosemite
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Basekid schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:22:
De batterijen zijn van Siemens toch? Redelijk standaard tech...
Volgens hun website is het een accu van Samsung.

• erood
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:12
Zijn er meer mensen die “naar voren geplaatst zijn”?
4 jul orderbevestiging
4 aug mail eind september levering
16 september mail vanaf de 20ste?

Ik had dus geen mail met een levering van 15 sept….

• D..P
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:14
erood schreef op zondag 19 september 2021 @ 07:46:
Zijn er meer mensen die “naar voren geplaatst zijn”?
4 jul orderbevestiging
4 aug mail eind september levering
16 september mail vanaf de 20ste?

Ik had dus geen mail met een levering van 15 sept….
idem,
orderbevestiging op 5 juli
overige datums hetzelfde en geen mail omtrent 15 september

• Bobz
21 juni ordebevestiging, tijd geleden mail vanaf 15-9, afgelopen week niets meer gehoord.

• wimmmmmmmm
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 21-09 14:06
Ik ben geïnteresseerd in de mogelijkheid om het stuur te verhogen. In augustus stond daarover een Facebook foto op dit forum. Zijn er leden die hun stuur daadwerkelijk hebben verhoogd?
Enkele vragen aan hen:
- welke nieuwe onderdelen heb je gebruikt?
- was het een makkelijk klusje, voor een leek te doen?
- hoe bevalt de verhoging?
- past het qua 'looks' nog een beetje?
- liep je nog tegen beperkingen (van bijv kabellengte) aan?

• sysiwan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:28
wimmmmmmmm schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:42:
Ik ben geïnteresseerd in de mogelijkheid om het stuur te verhogen. In augustus stond daarover een Facebook foto op dit forum. Zijn er leden die hun stuur daadwerkelijk hebben verhoogd?
Enkele vragen aan hen:
- welke nieuwe onderdelen heb je gebruikt?
- was het een makkelijk klusje, voor een leek te doen?
- hoe bevalt de verhoging?
- past het qua 'looks' nog een beetje?
- liep je nog tegen beperkingen (van bijv kabellengte) aan?
Volgens mij hebben ze dat nog niet ala COWBOY S3 en de uitgebreide accessoires via https://cowboy.tools/
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee