Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-07 16:50
Bobz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:09:
Nog maar eens ingelogd maar geen nieuws, nog steeds unfulfilled helaas
Vraagje
Waar kan je je status zien? Waar log je in?
Ik heb alleen maar een mail met levering eind September.

Mvg Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
Je kun een account aanmaken op veloretti.com met hetzelfde emailadres als je bestelling, dan koppelt hij beide denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjd58
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05-2023
Bobz schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:46:
Je kun een account aanmaken op veloretti.com met hetzelfde emailadres als je bestelling, dan koppelt hij beide denk ik
Daar kom je helaas niet veel verder mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epaKPZLvyz3gWoJiIzaHQnSuGks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6X6OZeeqFRaKdypVMw6Nmmo4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
  • Laatst online: 10-05-2023
Delivery update Ivy Desert Moss 3e ronde pre-order (2 Juni).
De productie lijkt te gaan per type (Ace/Ivy) en kleur. Dit heb ik zojuist ontvangen voor de bovenstaande order (oorsponkelijk beloofde aflevering 8 Juli).

You are probably eagerly awaiting your Veloretti Electric IVY Desert Moss, with the promised delivery Mid-September to End of September. And we can say that your bike is on the production line in week 40 and coming to our shipping partner soon after. A little later than wanted, but if the transporters work with us, delivery should take place from the 4th October and onwards. We had planned for the 15th September, but it will be from the 4th October and onwards.

Like many other companies and brands around the world, we get delays with production. Either with parts or production of the actual bike itself. This caused that our factory could only pick up production again this week, instead of 2 weeks ago.

After visiting the factory myself, I saw they are at full swing again and made sure that this will and can continue till the end of this year and after that! Resulting in hundreds of Veloretti Electrics rolling of the production line each week.

Nonetheless I would like to offer my personal apologies for the longer waiting time. We promised to deliver earlier and simply did not fulfilled that promise. But rest assured, we are on top of things and monitoring the process and production.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaansekraag
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10-2022
Klinkt allemaal prachtig dat ze er zo bovenop zitten, maar ik vindt het ronduit slecht dat er gewoon geen algemene updates gedaan worden. het mag duidelijk zijn dat ze hun levertijden niet halen, maar breng mensen daar van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-09 12:51
spaansekraag schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:05:
Klinkt allemaal prachtig dat ze er zo bovenop zitten, maar ik vindt het ronduit slecht dat er gewoon geen algemene updates gedaan worden. het mag duidelijk zijn dat ze hun levertijden niet halen, maar breng mensen daar van op de hoogte.
Dat doen ze toch net met bovenstaande mail? Het is wel nog afwachten of die datum ook wel gehaald wordt. Want ze blijven maar uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaansekraag
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10-2022
springfield89 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:10:
[...]

Dat doen ze toch net met bovenstaande mail? Het is wel nog afwachten of die datum ook wel gehaald wordt. Want ze blijven maar uitstellen.
Maar die mail is niet naar iedereen gestuurd.
Ik heb behalve de mededeling dat ze blij zijn dat ik een fiets bij ze heb besteld nooit meer een mail van ze gehad. De updates die ik hier voorbij zie komen zijn wellicht alleen voor de klant die ze rechtstreeks per mail heeft benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
springfield89 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:10:
[...]

Mwaaaaah mijn Ace zou vanaf 15-9 geleverd worden, we zijn al weer 6 dagen later en niks meer gehoord. Ben de tel inmiddels kwijt geraakt met aantal keren vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
spaansekraag schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:46:
[...]

Maar die mail is niet naar iedereen gestuurd.
Ik heb behalve de mededeling dat ze blij zijn dat ik een fiets bij ze heb besteld nooit meer een mail van ze gehad. De updates die ik hier voorbij zie komen zijn wellicht alleen voor de klant die ze rechtstreeks per mail heeft benaderd.
Nee dat zijn algemene mails die verstuurd worden. Ik heb trouwens ook nooit een mailtje ontvangen tot de mail dat de levering vanaf 20 september zou gebeuren. En ik heb een pre order van batch 2, besteld in mei. Terwijl er ondertussen al heel wat algemene update emails verstuurd zijn geweest. Maar om een of andere reden ontvangt dus ook niet iedereen de mails zoals het zou moeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 17-09 21:25
2 jaar geleden wilde ik ook een specifieke nieuw model Cortina fiets, en na 3x een belofte en 4 maanden wachten was het model nog niet in de fietsenwinkel. En toen die er uiteindelijk was, hadden ze het model ook nog eens aangepast....

De Stella die ik als alternatief voor de Veloretti had kan pas in december of januari of zelfs februari geleverd worden...

Dit neemt de huidige Veloretti planning ellende niet weg (hell, ik hoop dat m'n fiets de planning van eind oktober haalt), maar ik wilde even laten zien dat fietsenmerken gewoon erg slecht zijn in beloftes maken.

• Basekid
Volgens een post op facebook:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/242499427_10228043889746248_4151583493442412082_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=7SalXtkG06gAX_yuYFt&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=880640cfe053a8b2cd6c62f0c71f646f&oe=616F10FF

• newsound
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Is er iemand die deze week zijn fiets al heeft ontvangen na de mail van afgelopen week?

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:08
Nope:

Wat Kleur Besteld Batch Verwacht Geleverd
Ace Mat 6-jul N/A Na de 20ste Nee

• springfield89
newsound schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:09:
Is er iemand die deze week zijn fiets al heeft ontvangen na de mail van afgelopen week?
Nee nog niets gehoord.

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
Basekid schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:46:
De Stella die ik als alternatief voor de Veloretti had kan pas in december of januari of zelfs februari geleverd worden...

Dit neemt de huidige Veloretti planning ellende niet weg (hell, ik hoop dat m'n fiets de planning van eind oktober haalt), maar ik wilde even laten zien dat fietsenmerken gewoon erg slecht zijn in beloftes maken.
Ik heb mijn bestelling bij Veloretti geannuleerd na het lezen van alle issues en een Dutch ID Phantom met Enviolo Automatiq gekocht bij een fietsenmaker die 'm nog op voorraad had. Dat is dan weer het voordeel van verkoop via een tussenpersoon.

Als ik op een exemplaar uit de fabriek had moeten wachten was ik waarschijnlijk in week 32 van 2022 aan de beurt geweest, dus het kan nog veel extremer met levertijden.

Nu fiets ik al weer twee weken met veel plezier op mijn Dutch ID ebike, maar het heeft me wel precies 2x zoveel gekost als de Electric Ace die ik in bestelling had :X

• SKVT
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:21
Vandaag bericht gehad vanuit Veloretti omtrent m'n bestelling van 2 augustus. Verwachte levering was 15 september maar ze berichten dat dit uitloopt tot ná 11 oktober. Betreft Ace matte black.

Ps. ben er qua keuze nog steeds niet uit, dus VanMoof staat ook nog in bestelling. Niet mogelijk om in te loggen in m'n VanMoof omgeving en password reset werkt niet dus geen idee wat verwachte levering daarvan is. Order annuleren doen ze niet moeilijk over - waarschijnlijk toch vraag genoeg :) Maar heb dus wat weken extra om de Veloretti in Amsterdam uit te gaan proberen...

• Bobz
Zijn er nog wat positieve geluiden hier om de wachters geduld te geven pffffff

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Zonet mail gekregen van Veloretti. Eind augustus besteld, levering toen voorzien mid-october.
In de mail staat dat de fiets in week 42 wordt geproduceerd en uitgeleverd vanaf 22/10. We zullen zien...

• Draver
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:25
Hier ook de mail ontvangen. Mijn bestelling was eind juli, met als levering eind augustus. Begin augustus mail ontvangen dat levering verschoven is naar eind september en nu de geplande levering vanaf 22 oktober.

Marstek Venus 5,12kWh v151 + CT003 v116

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:00
Ik had ook een mail deze week, eind juni besteld ace graphite word geleverd vanaf 30 september

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kunnen jullie me uitleggen waarom dat jullie tot veloretti worden aangetrokken? Lijkt me op het eerste oog vooral overpriced Chinese meuk. Voor minder heb je een Bosch motor of een e-bike van een brand met een bewezen track record.
Of zijn dit speed pedelecs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

eL_Jay schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:47:
Kunnen jullie me uitleggen waarom dat jullie tot veloretti worden aangetrokken? Lijkt me op het eerste oog vooral overpriced Chinese meuk. Voor minder heb je een Bosch motor of een e-bike van een brand met een bewezen track record.
Het helpt als je ook alternatieven noemt. Of krijgen we dan weer van die lelijke fietsen te zien met een niet geïntegreerd accupack?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
eL_Jay schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:47:
Kunnen jullie me uitleggen waarom dat jullie tot veloretti worden aangetrokken? Lijkt me op het eerste oog vooral overpriced Chinese meuk.
Vage ongenuanceerde opmerking, geef eens even wat meer context. Of las je alleen Bafang M200 middenmotor en sprong je tot een conclusie? Wat is er precies overpriced?
Voor minder heb je een Bosch motor of een e-bike van een brand met een bewezen track record.
Dus jij kan voor minder dan 2400 euro een middenmotor ebike vinden met geïntegreerde accu, Gates CDX belt drive en Enviolo Automatiq plus ook nog eens van een merk met bewezen track record? Ik ontvang graag voorbeelden, ik ken ze niet namelijk :D
Zijn wat speed pedelecs? De Veloretti Ace/Ivy? Ik snap de vraag niet helemaal. Dit zijn ebikes met trapondersteuning.

[ Voor 47% gewijzigd door stin00 op 23-09-2021 12:08 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kijk nu snap ik het beter
-middenmoter
-geintegreerde accu/hip design
-belt

Mijn stelling was meer dat je voor minder idd een Bosch middenmotor kunt hebben. Maar die hebben een minder hip design, niet geïntegreerde accu en meestal een ketting.

Ik zag de premium experience er niet in vanwege de bafang ipv bosch, maar nu snap ik beter wat anderen er wel in aantrekt. Ben zelf geen fan van bafang (erg luid).

Denk dat de cowboy s3 misschien een substituut bied voor minder. Mi is een hoog vermogen voor een 25 km/h fiets overkill, tenzij je in zuid Limburg woont ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door eL_Jay op 23-09-2021 12:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
eL_Jay schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:18:
Kijk nu snap ik het beter
-middenmoter
-geintegreerde accu/hip design
-belt

Mijn stelling was meer dat je voor minder idd een Bosch middenmotor kunt hebben. Maar die hebben een minder hip design, niet geïntegreerde accu en meestal een ketting.
Je vergeet de Enviolo Automatiq - volledig automatische, trapoloze versnelling op basis van een ingegeven cadans. Dus als je 60 omwentelingen per minuut wil fietsen dan zorgt de Enviolo daar voor. Nooit meer hoeven schakelen. Je vergelijkt nu dus waarschijnlijk fietsen die echt totaal verschillend zijn.
Ik zag de premium experience er niet in vanwege de bafang ipv bosch, maar nu snap ik beter wat anderen er wel in aantrekt. Ben zelf geen fan van bafang (erg luid).
De Bafang M200 hoor je echt nauwelijks, het is een behoorlijk stille motor. Verder vind ik de fietservaring tussen Bafang en Bosch persoonlijk niet zoveel verschillen mits beide een rotatie- en krachtsensor hebben.
Denk dat de cowboy s3 misschien een substituut bied voor minder.
De Cowboy S3 heb ik gehad en is inderdaad ook een hip merk van een internetfietsenboer met een aantal overeenkomsten: hip design, verwijderbare accu en gates belt drive. Er zijn echter ook een aantal hele grote verschillen waardoor ik het nauwelijks meer een substituut kan noemen:

Bafang middenmotor vs Bafang achternaaf motor (andere fietservaring)
Enviolo Automatiq vs single-speed (geen versnellingen)
CDX vs tegenwoordig CDN gates riem (minder duurzaam)
Redelijk passieve zithouding vs actief voorover zitten
Zonder app te gebruiken vs alleen met app te gebruiken
5 ondersteuningsstanden vs alleen aan/uit van de ondersteuning

De cowboy 3 is dus met een grote reden 400 euro goedkoper. Ik stel wel voor dat je je wat inleest voordat je dingen roept hier, want een hoop lijkt gebaseerd op aannames of desinformatie. Dat voegt helaas niet zoveel toe aan de ervaringen van de Veloretti hier. Niet lullig bedoelt verder hoor, vragen mag altijd natuurlijk :)

Vaak worden VanMoof, Cowboy en Veloretti nu genoemd in één adem - volledig terecht natuurlijk omdat ze allemaal kiezen voor hippe designs met abominabele service (moeilijk bereikbaar, sommige onderdelen van matige kwaliteit, vrijwel alleen online te bestellen, trage service, fietsen direct af fabriek geleverd met 0 checks).
Mi is een hoog vermogen voor een 25 km/h fiets overkill, tenzij je in zuid Limburg woont ofzo.
Het klopt dat je in gebied met meer heuvels een sterkere motor wilt hebben. Maar een sterkere motor biedt natuurlijk meer voordelen. Zo kan je sneller accelereren van 0 tot 25 km/h, constante power leveren ook bij wind tegen maar zal de motor mogelijk ook stiller kunnen zijn omdat hij niet op z'n max vermogen loopt.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 23-09-2021 12:57 ]

• GosseV
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een ace graphite besteld op 11 juli met levering begin augustus. Toen het bericht gehad dat levering wordt uitgesteld tot eind september.

Vorige week telefonisch contact gehad met het bericht dat het op schema loopt en eind september gehaald wordt.

Vandaag weer contact gehad na het niet ontvangen van een update via een beloofde email. Nu zeggen ze eind oktober. De reden was dat de fietsen in batches geproduceerd worden en ik de pech heb een fiets besteld te hebben die later wordt geproduceerd.

Zijn er mensen die rond dezelfde tijd dezelfde fiets en kleur hebben besteld? Wat zijn de overige berichten over mogelijke levermomenten?

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
GosseV schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:01:
Ik heb een ace graphite besteld op 11 juli met levering begin augustus. Toen het bericht gehad dat levering wordt uitgesteld tot eind september.

Vorige week telefonisch contact gehad met het bericht dat het op schema loopt en eind september gehaald wordt.

Vandaag weer contact gehad na het niet ontvangen van een update via een beloofde email. Nu zeggen ze eind oktober. De reden was dat de fietsen in batches geproduceerd worden en ik de pech heb een fiets besteld te hebben die later wordt geproduceerd.

Zijn er mensen die rond dezelfde tijd dezelfde fiets en kleur hebben besteld? Wat zijn de overige berichten over mogelijke levermomenten?
Ook aan het wachten op Graphite (2de batch, besteld op 20mei -> levering vanaf 15sep (gemeld met mail), verschoven naar 20sep (telefonisch contact, daarna mailtje over de -tweede- compensatie): vanaf toen geen contact meer gehad... (paar keer geprobeerd, maar krijg steeds "we zijn gesloten" melding)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 20:51
eL_Jay schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:18:
...
...
Ik heb op de fiets gefiest (centrum Amsterdam) en de motor is zeker niet hoorbaar. Ook het schakelsysteem is totaal niet hoorbaar op het model wat ik had.

[ Voor 21% gewijzigd door Quas op 23-09-2021 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• newsound
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Zojuist even contact gehad met Veloretti n.a.v de mail van afgelopen week dat de fietsen vanaf 20 september geleverd zou worden.

Er werd mij verteld dat mijn fiets deze week geproduceerd is en hij als het goed is volgende week met JCL (bezorgpartner) bezorgd word.

Nog even geduld dus😬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobz
Haha eindelijk mail van Veloretti: we got news; reintroduce a new brand store 🙇‍♂️😭🥱😴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
418O2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:11:
[...]

Het ging bij die fiets om materiaalkeuze en de kwaliteit er van, qua afwerking en bijvoorbeeld roest.
Welke fiets was dat? Een normale van ze? En wanneer was deze gekocht?

Ik las laatst dat bij hun eerste fietsen (zo rond 2013-2014) ze verkeerde bouten hadden gekozen die iid snel roesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:26:
[...]

Welke fiets was dat? Een normale van ze? En wanneer was deze gekocht?

Ik las laatst dat bij hun eerste fietsen (zo rond 2013-2014) ze verkeerde bouten hadden gekozen die iid snel roesten.
Geen idee, die van 4-500 euro. Was wel meer op bespaard dan alleen wat bouten. Nu verwacht je minder van een goedkope fiets, maar als ze met dezelfde mindset een "dure" fiets gaan maken dan is voorzichtigheid geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik maak me trouwens wel een beetje zorgen om de houdbaarheid van de Enviolo naaf... de specificaties van het gebruikte model geven een max nominaal Nm van 55 aan (https://enviolo.com/products/), terwijl de Bafang motor vrolijk 65Nm kan leveren. Maakt dit niet binnen de kortste keren de radertjes van de Enviolo kapot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:21:
Ik maak me trouwens wel een beetje zorgen om de houdbaarheid van de Enviolo naaf... de specificaties van het gebruikte model geven een max Nm van 55 aan (https://enviolo.com/products/), terwijl de Bafang motor vrolijk 65Nm kan leveren. Maakt dit niet binnen de kortste keren de radertjes van de Enviolo kapot?
Klopt, en met je eigen beenkracht er nog bij ga je los over dat koppel. Nu gaat dat allicht enkel gebeuren als het steil bergop gaat. Men spreekt ook over nominaal koppel dus het piekkoppel zal wel hoger mogen zijn.
Alleszins een goede opmerking die misschien ook eens aan Veloretti kan gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik maak me trouwens wel een beetje zorgen om de houdbaarheid van de Enviolo naaf... de specificaties van het gebruikte model geven een max nominaal Nm van 55 aan (https://enviolo.com/products/), terwijl de Bafang motor vrolijk 65Nm kan leveren. Maakt dit niet binnen de kortste keren de radertjes van de Enviolo kapot?
Ik heb hierover toevallig een vraag uitstaan bij Enviolo zelf. Zodra ik wat te horen krijg laat ik het hier even weten :)

Op https://www.automatiq-enviolo.nl/?lang=nl zie je halverwege de pagina 5 plaatjes van fietsers. Als je over het linker plaatje hovert met je muis zie je:

CITY
Rijders profielen: Comfort
Schakel motor vermogen: Stads versie
Speciale kenmerken: Stoplicht settings
Overbreningsverhouding: 310% (0.55 – 1.7)
Max. continu koppel: 50 Nm
Max. piek koppel: 80 Nm

Max. voertuig gewicht: 160 kg

Lijkt me dus, gezien de piek koppel, geen groot probleem met de M200 + beenkracht. Ben desondanks wel benieuwd hoe Enviolo hier zelf in staat. De Enviolo Trekking hub was mogelijk een wat veiligere keuze geweest met wat meer marge ten behoeve van de levensduur.

[ Voor 38% gewijzigd door stin00 op 24-09-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
YouTube: VELORETTI Ace vs VANMOOF S3 vs COWBOY - Welches E-Bike ist das beste?

Leuke vergelijking tussen VM, Cowboy en Veloretti.

M'n Duits is helaas wel te slecht om het te volgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunderNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-08 09:05
deze vraag heb ik ook gesteld aan Veloretti.
dit was hun antwoordt.

Bedankt voor je email! Onze excuses voor het late antwoord, we hebben een hoog volume e-mails ontvangen.

De 55nm is een gemiddelde van wat de hub aankan. Dit is ongeveer 50% na zeggen van Bafang. Dit dit zal absoluut niet voor problemen zorgen en de Enviolo hub kan de kracht dus prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutK62
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-03-2022
Even een gekke? Vraag…Ik heb op 19-09-2021 een Electric Ace Matte Black plus verzekering besteld, Betaald met een creditcard. Maar ik zie dus nu al het hele bedrag op mijn credit card overzicht? Ben ik de enige? Of hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
WoutK62 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:33:
Even een gekke? Vraag…Ik heb op 19-09-2021 een Electric Ace Matte Black plus verzekering besteld, Betaald met een creditcard. Maar ik zie dus nu al het hele bedrag op mijn credit card overzicht? Ben ik de enige? Of hebben jullie dat ook?
Yep, tis geen reservering maar een betaling hoor (idem met iDeal etc.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobz
Net nog maar eens gebeld: mijn Ace Graphite batch 2 zou deze week in produktie gaan en dan volgende week ergens deze kant uit komen. 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admartena
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-09-2023
Zoals ik eerder heb gemeld heb ik ook een mail ontvangen dat mijn fiets vanaf 20-09 geleverd zou worden.
Ik heb zojuist een factuur ontvangen van Veloretti met als datum 24-06-2021. Op deze datum heb ik ook de fiets besteld. Dus ik denk/hoop dat mijn fiets deze week geleverd gaat worden.

Heeft iemand ervaring hoe lang de levering nog duurt nadat je de originele factuur hebt ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
admartena schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:31:
Zoals ik eerder heb gemeld heb ik ook een mail ontvangen dat mijn fiets vanaf 20-09 geleverd zou worden.
Ik heb zojuist een factuur ontvangen van Veloretti met als datum 24-06-2021. Op deze datum heb ik ook de fiets besteld. Dus ik denk/hoop dat mijn fiets deze week geleverd gaat worden.

Heeft iemand ervaring hoe lang de levering nog duurt nadat je de originele factuur hebt ontvangen?
Idem hier, Ivy Matt Black besteld op 29-6. Mijn ACE kwam denk ik toen inderdaad dezelfde week nog binnen, of dat nu ook zo is... laten we het hopen. Ik zoek het straks nog even exact op.

Update: Ik kreeg dezelfde dag nog een verzend mail met track&trace.

[ Voor 4% gewijzigd door pjotrski71 op 27-09-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erood
pjotrski71 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:51:
[...]

Idem hier, Ivy Matt Black besteld op 29-6. Mijn ACE kwam denk ik toen inderdaad dezelfde week nog binnen, of dat nu ook zo is... laten we het hopen. Ik zoek het straks nog even exact op.
Ik heb idd ook de factuur ontvangen, besteld op 7 Jul ACE Matt
geprobeerd na te bellen zonder resultaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
erood schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb idd ook de factuur ontvangen, besteld op 7 Jul ACE Matt
geprobeerd na te bellen zonder resultaat..
ook factuur ontvangen (graphite batch 2 [dd 20mei])

Hopelijk dat ze - nadat de nieuwe medewerkers op support zijn ingewerkt (volgens telefoniste: deze week 5 stuks erbij) -de openingsuren [Mon - Fri: 10:00h - 15:00h] ook weer normaal kunnen maken en weer gaan reageren op mail etc.
Nu echt giga irritant, en lokt wantrouwen en extra contact uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymondmmm
  • Laatst online: 08-02-2023
We hebben in juni in Amsterdam een proefrit gemaakt op de twee typen ebike. Fietsen echt heerlijk, maar de maat is voor mijn vrouw echt niet goed. Stuur staat “te ver weg”. 1.65 m groot is dus een probleem.
Mede gezien alle opmerkingen op dit forum heb ik er ook vanaf gezien. We gaan elders kijken. Er zijn zoveel merken die ook mooi zijn, niet zo mooi en ook niet zo “goedkoop”, maar het vertrouwen in dit merk heb ik niet (meer). Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Gebruiken ze factuurdatum niet voor garantietijd berekening? Ik zou dat wel aangepast willen hebben naar leverdatum dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobz
Basekid schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:33:
Gebruiken ze factuurdatum niet voor garantietijd berekening? Ik zou dat wel aangepast willen hebben naar leverdatum dan
Dat was ook mijn gedachte idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
Hetzelfde geldt voor de ingangsdatum van de verzekering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
  • Laatst online: 03-10-2024
Basekid schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:33:
Gewoon track and trace /daadwerkelijke leverdatum als ingangsdatum aanhouden voor alles.
mailtje /screenshots goed bewaren.

Ik kreeg vandaag ook de invoice, dus heb wel het vermoeden dat de fiets in een truck staat.
nu wil ik 'm pas volgende week hebben want krijg 1 week voor mijn vakantie vast geen vrij om de fiets aan te nemen, aangezien ik toch niet weg ga heb ik straks 4 weken om de fiets te testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
Daar zit ik ook nog een beetje mee. Weet iemand hoe groot de doos is? Eens kijken of hij in de auto past dan laat ik hem op het werk leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Bobz schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:24:
Daar zit ik ook nog een beetje mee. Weet iemand hoe groot de doos is? Eens kijken of hij in de auto past dan laat ik hem op het werk leveren
Fiets komt -volgens mij- geassembleerd in doos aan: dus doos zal toch maat van een fiets hebben?
[niet zoals bij bijv. VanMoof waar voorwiel in frame is verpakt, dus korter]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
Bobz schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:24:
Ik zou het niet proberen… Of je moet een busje als auto hebben.
De doos is behoorlijk groot en lomp. Ze worden ook rechtop vervoerd door de transporteur. Dat zal een reden hebben.

Als je de foto bekijkt, de tegels zijn ongeveer een centimeter of 25-20. Beetje rekenwerk op los laten. Schat hem zelf (doos) zo’n 2.30x1.25 op basis van de fiets en de tegels.
Heb de doos destijds niet opgemeten :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvc193XimupXY7K-m5NZD1f5ADA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r72P7KVUNFcgjXvIYeOY6CQN.jpg?f=fotoalbum_large

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remar65
Welke radertjes bedoel je?

De Enviolo is een traploze automatische versnelling. Die heeft geen radertjes…

Denk dat de eerste traploze versnelling met raderen nog uitgevonden moet worden :)

Mocht blijken dat de naaf niet bij de motor past, wat ik overigens ten zeerste betwijfel want dan had Enviolo het wel aangegeven, dan heb je twee jaar garantie en zal Veloretti sowieso wel een actie laten plaatsvinden.

Ik snap overigens wel dat je een soort van angst of twijfel hebt om iets nieuws via internet aan te schaffen en dat je onbewust zoekt naar zaken om hem toch niet te nemen. Ik ben ook bijna een jaar aan het zoeken geweest naar een goede fiets met de specs van de Ace en die er ook nog eens niet als een Stella uit zag ;)

Maar als je twijfelt, waarom ga je niet een keer naar Amsterdam? Dan pak je de VanMoof, de Lekkers en de Veloretti in 1x en kan je alles op je gemak testen.

Ik werk niet bij Veloretti overigens maar heb inmiddels 1000km zonder problemen afgelegd. Ok, de remmen piepen soms wat, soms houdt ie even in (mag geen naam hebben) maar hij is nog niet 1x uitgevallen en er is niks afgebroken. En ik trap als een malle als ex amateur wielrenner >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Remar65 op 28-09-2021 07:42 . Reden: Aanvulling ]

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Remar65 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:10:
[...]

Ik zou het niet proberen… Of je moet een busje als auto hebben.
De doos is behoorlijk groot en lomp. Ze worden ook rechtop vervoerd door de transporteur. Dat zal een reden hebben.

Als je de foto bekijkt, de tegels zijn ongeveer een centimeter of 25-20. Beetje rekenwerk op los laten. Schat hem zelf (doos) zo’n 2.30x1.25 op basis van de fiets en de tegels.
Heb de doos destijds niet opgemeten :|

[Afbeelding]
Ik heb best wat ruimte maar niet zoveel idd. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Remar65 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:37:
[...]

Welke radertjes bedoel je?

De Enviolo is een traploze automatische versnelling. Die heeft geen radertjes…

Denk dat de eerste traploze versnelling met raderen nog uitgevonden moet worden :)

Mocht blijken dat de naaf niet bij de motor past, wat ik overigens ten zeerste betwijfel want dan had Enviolo het wel aangegeven, dan heb je twee jaar garantie en zal Veloretti sowieso wel een actie laten plaatsvinden.

Ik snap overigens wel dat je een soort van angst of twijfel hebt om iets nieuws via internet aan te schaffen en dat je onbewust zoekt naar zaken om hem toch niet te nemen. Ik ben ook bijna een jaar aan het zoeken geweest naar een goede fiets met de specs van de Ace en die er ook nog eens niet als een Stella uit zag ;)

Maar als je twijfelt, waarom ga je niet een keer naar Amsterdam? Dan pak je de VanMoof, de Lekkers en de Veloretti in 1x en kan je alles op je gemak testen.

Ik werk niet bij Veloretti overigens maar heb inmiddels 1000km zonder problemen afgelegd. Ok, de remmen piepen soms wat, soms houdt ie even in (mag geen naam hebben) maar hij is nog niet 1x uitgevallen en er is niks afgebroken. En ik trap als een malle als ex amateur wielrenner >:)
Er zitten toch een flink aantal radertjes in de Automatiq:
Afbeeldingslocatie: https://www.automatiq-enviolo.nl/wp-content/uploads/2019/09/AUTOMATiQ-Hub-Interface-500x300.png

Ik zit inderdaad met de twijfels die je aangeeft. Gisteren bijv mn "normale" fiets naar de fietsenmaker gebracht (vernsnelling werkte niet goed en rem liep aan) en na een uurtje gratis gerepareerd wegens garantie. Zoiets zul je (momenteel) niet met de Veloretti krijgen. Dat weet ik ook wel, maar daarom hoop ik wel dat in de basis de fiets gewoon goed is zodat er minder kans op structurele fouten ontstaan (zoals VM met hun e-shifter blijkbaar).

Fijn om te horen dat je zelf al een goede ervaring hebt. Ik heb momenteel een Veloretti Ace besteld (levering eind oktober), maar ik zit toch wel veel met de afterservice (en de mogelijke nood ernaar)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erood
Basekid schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Ik zit inderdaad met de twijfels die je aangeeft. Gisteren bijv mn "normale" fiets naar de fietsenmaker gebracht (vernsnelling werkte niet goed en rem liep aan) en na een uurtje gratis gerepareerd wegens garantie. Zoiets zul je (momenteel) niet met de Veloretti krijgen. Dat weet ik ook wel, maar daarom hoop ik wel dat in de basis de fiets gewoon goed is zodat er minder kans op structurele fouten ontstaan (zoals VM met hun e-shifter blijkbaar).

Fijn om te horen dat je zelf al een goede ervaring hebt. Ik heb momenteel een Veloretti Ace besteld (levering eind oktober), maar ik zit toch wel veel met de afterservice (en de mogelijke nood ernaar)...
DIt is idd de Automatiq; Mijn inziens zal die weinig last hebben van de druk van de motor, deze vervangt feitelijk alleen het handmatig draaien van het handvat. De Veloretti versnelling zal wel de druk van de motor krijgen, maar die 65Nm krijgt dezelfde versnelling ook van bv de Gazelle/Bosch die een vergelijkbare kracht heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:39
Gazelle met 65 Nm Bosch Performance Line heeft de sterkere Trekking naaf van Enviolo en niet de City.
Die tandwieltjes zijn inderdaad alleen van de automatische bediening. Motorkoppel heeft daar niks mee te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Simple mind op 28-09-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kreeg zojuist een email van Veloretti over een gevaar in de accu. Zal waarschijnlijk komen omdat er 1 is ontplofd voor zover ik weet:
Dit is een belangrijk bericht, wij vragen je om deze e-mail helemaal te lezen.

Uit onderzoek dat is ingesteld naar aanleiding van een klacht over een defect in de accu blijkt dat de kwaliteit van een serie elektrische Veloretti fietsen niet voldoet aan onze eigen, hoge kwaliteitsstandaard. Daarom hebben wij het besluit genomen om alle uitgeleverde accu’s uit voorzorg te vervangen. Al onze klanten ontvangen van ons een nieuwe accu. Preventief adviseren we je om de accu van je fiets tot die tijd niet meer te gebruiken en niet meer op te laden.

We willen benadrukken dat het gaat om een voorzorgsmaatregel die gebaseerd is op onze eigen kwaliteitsstandaard. Onze accu’s voldoen aan alle Europese veiligheidseisen en bevatten de Duitse veiligheidscertificering TÜV Rheinland. Onze leverancier is een wereldwijd erkende partij die volledig ISO-gecertificeerd is.

De veiligheid van onze klanten heeft onze allerhoogste prioriteit en is een absolute kernwaarde van ons bedrijf. Dat is de reden dat we deze voorzorgsmaatregel nemen, ook al weten we dat deze actie ongemak veroorzaakt voor jou als klant.

De accu wordt binnen 2 tot 4 weken bezorgd op hetzelfde adres als waar jouw fiets geleverd is. Op het moment dat de koerier de nieuwe accu aflevert, neemt hij de oude accu mee terug. De nieuwe accu kan alleen in ontvangst worden genomen wanneer de oude accu bij de koerier wordt ingeleverd. Wij willen je daarom vragen de oude accu bij de hand te houden op het geplande aflevermoment. Je ontvangt zo snel mogelijk een instructie en meer informatie over de omwisseling. De omwisseling van de accu’s kost jou uiteraard niets en wij richten dit proces zo efficiënt mogelijk voor jou in.

We begrijpen en erkennen dat deze situatie vervelend voor je is en bieden dan ook meteen onze excuses aan voor het ongemak. Onze hele operatie is erop ingericht om deze omwisseling effectief en snel uit te voeren.

Bij vragen over deze veiligheidsmaatregel kun je mailen naar het speciaal hiervoor opgericht emailadres support@veloretti.com. Namens ons team wil ik je bedanken voor je medewerking en geduld. Ik hoop dat je begrip hebt voor onze beslissing om veiligheid altijd op de eerste plaats te zetten.

Hartelijke groet,
Ferry Zonder
CEO Veloretti
Leuk om te lezen als je net met de fiets op pad bent gegaan en zo nog terug moet fietsen :') 2 tot 4 weken wachten op een nieuwe accu. Krijg ook helaas al een maand geen reactie op m'n beschadigde crankarm en irritant piepende remmen. Zal ze morgen nog maar eens mailen.

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 28-09-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
stin00 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:26:
Kreeg zojuist een email van Veloretti over een gevaar in de accu. Zal waarschijnlijk komen omdat er 1 is ontplofd voor zover ik weet:

[...]

Leuk om te lezen als je net met de fiets op pad bent gegaan en zo nog terug moet fietsen :')
Wel zo'n beetje enige actie die ze kunnen nemen als ze niet precies meer weten welke batch in welke fiets is gezet.
Het is best vertrouwenswaardig dat ze dus (redelijk snel) terugroepactie hebben geregeld.

Het lijkt in mijn bericht erop dat ik (deze week, weet nog van niets: volgens tel. volgende week..) fiets krijg, en dat de accu naderhand komt? :?

"Het vervangen van de uitgeleverde accu’s heeft helaas invloed op de supply chain van onze leverancier. Dit betekent dat de accu van jouw fiets over maximaal 2 weken geleverd wordt. Jouw Veloretti ontvang je zoals gepland deze week, maar de accu wordt nagezonden. "

update 29sep: bericht van JCL, morgen fiets, benieuwd of mèt (te vervangen) of zonder accu aankomt ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door tomuitrotterdam op 29-09-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remar65
Basekid schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Dit zijn inderdaad radertjes maar zoals door de mede Tweakers al aangegeven niet het deel dat de krachten te verwerken krijgt.
Ik moet echt nageven dat er geen kraakje of piepje uit de fiets komt, ook niet uit de versnelling. Diverse speedpedelecs en andere e-bikes die ik voorbij ga of die mij voorbij gaan klinken echt wel anders, als rammelbakken zeg maar.

En ja, afterservice. Ik heb ooit een Mercedes gekocht waarvan ik (iedereen eigenlijk) hoge verwachtingen had. Het was immers een Mercedes. Toen puntje bij paaltje kwam en er een paar Mercedes onwaardige en kostbare vervangingen plaats moesten vinden gaven de dealer en de importeur niet thuis. Overigens was de hele service niet om naar huis te schrijven :-( Ander verhaal, maar om aan te geven dat ook hoger aangeschreven merken wel eens hun dingetjes hebben.

Maar goed, geen idee of je handig bent maar ik schroef zelf de fiets uit en in elkaar als het moet. Zoveel onderdelen zitten er niet aan :P
Dus als er iets aan een fiets mankeert kun je al heel veel zelf met een schroevendraaier en inbussleutel verhelpen.

Probeer hem straks lekker een klein maandje uit en bewaar je doos. Dan kan ie altijd nog retour. Mits je hem niet in de prak rijdt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
tomuitrotterdam schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:38:
[...]

Wel zo'n beetje enige actie die ze kunnen nemen als ze niet precies meer weten welke batch in welke fiets is gezet.
Het is best vertrouwenswaardig dat ze dus (redelijk snel) terugroepactie hebben geregeld.

Het lijkt in mijn bericht erop dat ik (deze week, weet nog van niets: volgens tel. volgende week..) fiets krijg, en dat de accu naderhand komt? :?

"Het vervangen van de uitgeleverde accu’s heeft helaas invloed op de supply chain van onze leverancier. Dit betekent dat de accu van jouw fiets over maximaal 2 weken geleverd wordt. Jouw Veloretti ontvang je zoals gepland deze week, maar de accu wordt nagezonden. "
Heb ik deze week een fiets zonder accu of met een "defecte" accu die ik over een week of 2 retour moet gaan sturen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remar65
stin00 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:26:

[...]

Leuk om te lezen als je net met de fiets op pad bent gegaan en zo nog terug moet fietsen :') Mooi dat de eerste preorderaars betatesters zijn, aardige fiasco zo. 2 tot 4 weken wachten op een nieuwe accu. Krijg nu ook al een maand geen reactie op m'n beschadigde crankarm en irritant piepende remmen. Straks nog maar eens mailen dan en morgen even bellen..
1 zwaluw maakt nog geen zomer inderdaad.
Ben zelf niet zo bang uitgevallen. Ik laad na elke woon-/werkrit op en loop na een uur of drie even de schuur in om hem van de lader te halen. Meestal is ie dan weer vol.
Heb hem tot nu toe één keer zo goed als leeg weten te krijgen.

Volgens mij vliegen er wel vaker accu’s in brand van fietsen, telefoons, laptops, invalidekarretjes of Tesla’s 8) Vaak laten mensen de laders er veel te lang aanhangen. Alhoewel de Tesla’s redelijk spontaan zijn ontbrand dacht ik.

Voorlopig fiets ik dagelijks lekker naar m’n werk en terug. Voordat de nieuwe accu komt kom ik nog wel aardig wat kilometers verder >:)

Maar wel goed van Veloretti om er vrij snel ruchtbaarheid aan te geven en een actie te starten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bijzonder dat ze niet precies weten welke fiets welke batch batterij heeft. Zou siemens Samsung alle batterijen vergoeden of alleen degene met een fout?

[ Voor 5% gewijzigd door Basekid op 29-09-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Samsung toch

• Biker123
  • Laatst online: 22-06-2024
Vanmorgen heb ik bericht gehad met een t&t dat hij morgen tussen 08:00 en 17:00 geleverd word

• Bobz
Biker123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:54:
Vanmorgen heb ik bericht gehad met een t&t dat hij morgen tussen 08:00 en 17:00 geleverd word
Oh lekker en dan neem je gewoon even spontaan een dag verlof.

• PaulSchil
  • Laatst online: 15-06 11:15
Krijg de mijne morgen ook geleverd. Vraag me alleen af of t echt zonder accu is. Als gewicht mbt de verzending is 20kg opgegeven.

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Ook mijn Ivy Matte black wordt morgen geleverd. Ik vrees zonder accu na de mail. Ontzettend jammer dat we dat weer nog langer moeten wachten. Ik vrees dat dat langer wordt dan de aangegeven twee weken. Hopelijk is de fiets voor de rest in goede staat. Wachten is voor een deel voorbij, dat dan weer wel.

• springfield89
PaulSchil schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:40:
Krijg de mijne morgen ook geleverd. Vraag me alleen af of t echt zonder accu is. Als gewicht mbt de verzending is 20kg opgegeven.
Zou zonder accu zijn volgens iemand op Facebook. Hier trouwens nog steeds geen nieuws. Waarom dan communicatie uitsturen dat ze vanaf 20 september verzonden worden als je dit toch weer totaal niet kunt waarmaken.

• stin00
  • Niet online
Mijn fiets geeft sinds vandaag helemaal geen ondersteuning meer, dus stand 1 t/m Superhero doen helemaal niets meer. De fiets gaat aan, de verlichting werkt en ook de Enviolo hoor je. Maar de motor is volledig dood. Accu een tijdje eruit, opgeladen, helpt allemaal niet.

Dus de fiets werd geleverd met kapotte motor, daarna 5 weken weg voor nieuwe motor en nu lijkt de motor na amper 200km fietsen alweer overleden (al weet ik niet zeker wat er precies aan de hand is, weer kapotte motor is een aanname).

Ik ga ze even mailen en morgen bellen dat ik er inmiddels wel klaar mee ben, dit zijn grotere tegenslagen dan ik vooraf ingecalculeerd had :+

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 29-09-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pge-tips
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-01 16:04
Dit wordt allemaal wel heel erg pijnlijk voor Veloretti. Ik schrap de Veloretti defintief van mijn e-bike shortlist... "Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven" is een gezegde dat ook voor deze firma geldt

• Basekid
Bwoah zuur allemaal hoor. Ik hoop oprecht dat het opstartproblemen zijn en dat iedereen snel wel goede ervaringen heeft. Lastig om nu in te schatten hoeveel % wel/geen problemen heeft.

• admartena
Goed dat een aantal mensen nu eindelijk bericht hebben ontvangen dat zij de fiets geleverd krijgen. Ben dan wel benieuwd of de batterij er dan wel of niet bij zit. Ik heb nog geen bericht ontvangen. Ik heb veloretti per e-mail een ultimatum gesteld. Vandaag waren zij wederom telefonisch niet te bereiken. Diep triest maar als ik deze week nog niets heb ontvangen dan ga ik de order cancellen. Ben zeer teleurgesteld over de gang van zaken bij veloretti. Kortom diep triest.

• tomuitrotterdam
admartena schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:26:
Goed dat een aantal mensen nu eindelijk bericht hebben ontvangen dat zij de fiets geleverd krijgen. Ben dan wel benieuwd of de batterij er dan wel of niet bij zit. Ik heb nog geen bericht ontvangen. Ik heb veloretti per e-mail een ultimatum gesteld. Vandaag waren zij wederom telefonisch niet te bereiken. Diep triest maar als ik deze week nog niets heb ontvangen dan ga ik de order cancellen. Ben zeer teleurgesteld over de gang van zaken bij veloretti. Kortom diep triest.
Diep triest ja, denk dat ze dat zelf ook alleen maar zullen beamen, hadden deze product lancering waarschijnlijk ook anders voorgesteld: vandaar dat ze support aan het versterken zijn (heeft behoorlijk lang geduurd, maar aannemen van mensen kost toch behoorlijk veel tijd).

Batterij zullen we zien: weet eigenlijk niet of ze in Nederland er nog uitgehaald zijn, want beslissing om ze allemaal om te wisselen is behoorlijk vers, verser dan de productie.

Over telefonisch contact; heb je de (beperkte) uren in de gaten gehouden? Ikzelf ook te vaak buiten 10-15 proberen te bellen, en dan lukt het zeker niet en krijg je gênant foute melding "we zijn gesloten, morgen nieuwe kans". Maar bij een zo nijpende onderbezetting hebben ze dus besloten om de aandacht te focussen aan echte support (dus klachten van mensen die de fietsen al hebben, zoals de accu-case) en aan telefonisch contact.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keesnobel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05-2023
Zojuist de fiets binnengekregen, Helaas zonder accu.
En waar de remkabel de voorvork in gaat, zit ook nog geen extra bescherming.

• stin00
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op donderdag 30 september 2021 @ 00:27:
[...]
Over telefonisch contact; heb je de (beperkte) uren in de gaten gehouden? Ikzelf ook te vaak buiten 10-15 proberen te bellen, en dan lukt het zeker niet en krijg je gênant foute melding "we zijn gesloten, morgen nieuwe kans". Maar bij een zo nijpende onderbezetting hebben ze dus besloten om de aandacht te focussen aan echte support (dus klachten van mensen die de fietsen al hebben, zoals de accu-case) en aan telefonisch contact.
Ik kreeg om 11:00 en 13:00 vandaag niemand aan de lijn, gaat oneindig over. Zal het straks nog eens proberen maar dit is ongelofelijk slecht natuurlijk. Op een andere email wacht ik al 1 maand op reactie inmiddels. Ik wil m'n overleden fiets graag retourneren en niet straks een nieuwe accu ontvangen, daar heb ik niks aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
Basekid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:25:
Bwoah zuur allemaal hoor. Ik hoop oprecht dat het opstartproblemen zijn en dat iedereen snel wel goede ervaringen heeft. Lastig om nu in te schatten hoeveel % wel/geen problemen heeft.
De accu is pech, maar voor de rest is het totaal geen verassing dat ze leveringsproblemen hebben, dat de communicatie slecht is en er allerlei kwalitietsissues zijn.

- Opschalen van een mini merk met een slechte reputatie naar goed geolied bedrijf is natuurlijk wensdenken.
- Leveren af fabriek gaat een blijvend kwaliteitsprobleem zijn. Er is een reden dat andere merken dat niet doen, dat is niet omdat ze achterlijk zijn.

Dit gaat niet beter worden, dit is inherent aan het bedrijfsmodel en prijspeil. Zelfs "grote broer" Vanmoof kan met al dat kapitaal dit niet voor elkaar krijgen. De operationele kosten zijn nu al felrood, terwijl de core business niet het verkopen van een fiets aan een klant is, maar het verkopen van een concept aan een geldschieter.

Saving grace is dat de onderdelen an sich niet slecht zijn, waardoor een gevorderde sleutelaar of FM de fiets wel okay kan krijgen in geval van issues, maar in geval van calamiteit waarbij Veloretti iets moet doen (zoals @stin00 ) wordt het een vervelend verhaal.

het is echt wel goed om goed te beseffen waar je instapt. Het kan goed lopen, maar alle issues die hier zijn genoemd zijn te verwachten en zullen niet worden opgelost.

• springfield89
stin00 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:22:
[...]

Ik kreeg om 11:00 en 13:00 vandaag niemand aan de lijn, gaat oneindig over. Zal het straks nog eens proberen maar dit is ongelofelijk slecht natuurlijk. Op een andere email wacht ik al 1 maand op reactie inmiddels. Ik wil m'n overleden fiets graag retourneren en niet straks een nieuwe accu ontvangen, daar heb ik niks aan :+
Ik raak ook niet binnen en wacht ondertussen al 3 maanden op een correcte factuur met btw verlegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
roffeltjes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:33:
[...]

De accu is pech, maar voor de rest is het totaal geen verassing dat ze leveringsproblemen hebben, dat de communicatie slecht is en er allerlei kwalitietsissues zijn.

- Opschalen van een mini merk met een slechte reputatie naar goed geolied bedrijf is natuurlijk wensdenken.
- Leveren af fabriek gaat een blijvend kwaliteitsprobleem zijn. Er is een reden dat andere merken dat niet doen, dat is niet omdat ze achterlijk zijn.

Dit gaat niet beter worden, dit is inherent aan het bedrijfsmodel en prijspeil. Zelfs "grote broer" Vanmoof kan met al dat kapitaal dit niet voor elkaar krijgen. De operationele kosten zijn nu al felrood, terwijl de core business niet het verkopen van een fiets aan een klant is, maar het verkopen van een concept aan een geldschieter.

Saving grace is dat de onderdelen an sich niet slecht zijn, waardoor een gevorderde sleutelaar of FM de fiets wel okay kan krijgen in geval van issues, maar in geval van calamiteit waarbij Veloretti iets moet doen (zoals @stin00 ) wordt het een vervelend verhaal.

het is echt wel goed om goed te beseffen waar je instapt. Het kan goed lopen, maar alle issues die hier zijn genoemd zijn te verwachten en zullen niet worden opgelost.
Ik had inderdaad vooral wat relatief eenvoudige reparaties/aanpassingen ingecalculeerd bij dit prijspunt. Dus bijv. het afstellen van de remmen, nieuwe remschijven/blokjes, moertje/boutje vervangen of een buitenbandje vervangen. Ik was in ieder geval van plan om de remklauwen, schijven etc volledig te gaan vervangen voor meer high-end onderdelen. Dat had ik ingecalculeerd in de relatief lage prijs.

Maar twee keer een kapotte Bafang M200 is gewoon dikke pech denk ik, al is deze motor ook een vrij nieuw city/budget model. Ik weet niet in hoeverre deze afwijkt of echt el cheapo is vergeleken met de andere Bafang motoren. M'n moeder heeft er al zo'n 8.000 km op zitten met een vergelijkbare Bafang middenmotor en dat ding fietst nog als nieuw (fiets van +- 2800 euro).

Ik vrees dat ik de internetfietsenboeren vaarwel moet zeggen, tenzij ze een officiële dealer in m'n stad hebben voor reparatie/service. Het gaat me (helaas) weer veel tijd kosten om dagelijks even te bellen in de hoop dat Veloretti opneemt. Wachten op email hetzelfde drama.

Ik was trouwens verder erg content met de fiets. Mooi frame en de Enviolo Automatiq + M200 rijden perfect in de stad. Op dit prijspunt KAN het echt een prachtige fiets zijn. Maar dit is alleen zo als de 'lastige' onderdelen (motor, accu, display, software) het goed blijven doen. Zodra daar iets aan kapot is ben je overgeleverd aan de gratie van Veloretti en dan kom je van een erg koude kermis thuis.

Wordt vervolgd *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
stin00 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:52:
[...]

Ik was trouwens verder erg content met de fiets. Mooi frame en de Enviolo Automatiq + M200 rijden perfect in de stad. Op dit prijspunt KAN het echt een prachtige fiets zijn. Maar dit is alleen zo als de 'lastige' onderdelen (motor, accu, display, software) het goed blijven doen. Zodra daar iets aan kapot is ben je overgeleverd aan de gratie van Veloretti en dan kom je van een erg koude kermis thuis.

Wordt vervolgd *O*
Frame en onderdelen zijn in orde.. het probleem bij dit soort dingen zit hem naast de gebrekkige QC (maar dat kan je nog laten nalopen) zoals je terecht zegt in de electronica, zeker nu Bafang ook gewoon OEM aspiraties heeft en een eigen servicekanaal opzet waardoor je gedwongen wordt het via een certified party (in dit geval niet een dealer maar Veloretti zelf)aan te melden. Dat is het moment dat een bedrijf als Veloretti door de mand valt; immers ze hebben geen strakke en zwaar ingerichtte support organisatie.

Het is echt niet allemaal koek en ei bij de A-merken (je kan ook een volkomen horkerige nutteloze FM treffen), maar je hebt dan wel aanzienlijk meer opties. Niet voor niets dat ik meestal adviseer eerst een FM te zioeken en dan te kijken wat hij aanbiedt. Dat het aanbod nog steeds "oublolig"tot "lomp"is, irriteert mij ook, maar zeker als je moet vertrouwen op je fiets is er eigenlijk geen goed alternatief.

Het is geen kinnesinne dat ik zo waarschuw voor dit soort bedrijven, het model leent zich niet goed voor dit product.

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 30-09-2021 14:25 ]

• erood
Biker123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:54:
Voor diegene die ook een track en Trace krijgt;
de initiële tijd van 8-17 wordt aangepast op de dag van levering via de link.

(Jawel vanochtend gebeld en netjes vanmiddag terug gebeld door Veloretti! :)

Mijn Ace matt besteld op 7 Jul komt morgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotrski71
Hier ook een T&T binnen gekregen voor morgen. Is de IVY voor mijn vrouw. Nu nog mijn ACE terug van reparatie en we kunnen fietsen, mits alles het naar behoren doet.
erood schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:58:
[...]

Voor diegene die ook een track en Trace krijgt;
de initiële tijd van 8-17 wordt aangepast op de dag van levering via de link.

(Jawel vanochtend gebeld en netjes vanmiddag terug gebeld door Veloretti! :)

Mijn Ace matt besteld op 7 Jul komt morgen...

• admartena
Vandaag diverse malen met veloretti gebeld. Gekozen in menu voor "nederlands" en dan "ebikes". Je krijgt dan niemand aan de lijn. Later heb ik voor optie "engels" en "gewone fiets" gekozen. Kwam er toen wel door. Je krijgt dan wel een engels sprekende medewerker aan de lijn. En hij kan je de status van verzending ook doorgeven. Medewerker vertelde inderdaad dat er maar 1 helpdesk medewerker beschikbaar is voor e-bikes. Momenteel zijn zij nieuwe medewerkers aan het inwerken en verwachten volgens deze medewerker vanaf volgende week verbetering. Jammer dat de batterij later wordt geleverd. Ik neem aan dat de 30 dagen retour garantie dan ook ingaat als de batterij geleverd is. Immers dan is pas de fiets compleet afgeleverd. En hetzelfde voor de verzekering.

• jaapjaap
  • Laatst online: 26-01-2023
admartena schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:48:
Vandaag diverse malen met veloretti gebeld. Gekozen in menu voor "nederlands" en dan "ebikes". Je krijgt dan niemand aan de lijn. Later heb ik voor optie "engels" en "gewone fiets" gekozen. Kwam er toen wel door. Je krijgt dan wel een engels sprekende medewerker aan de lijn. En hij kan je de status van verzending ook doorgeven. Medewerker vertelde inderdaad dat er maar 1 helpdesk medewerker beschikbaar is voor e-bikes. Momenteel zijn zij nieuwe medewerkers aan het inwerken en verwachten volgens deze medewerker vanaf volgende week verbetering. Jammer dat de batterij later wordt geleverd. Ik neem aan dat de 30 dagen retour garantie dan ook ingaat als de batterij geleverd is. Immers dan is pas de fiets compleet afgeleverd. En hetzelfde voor de verzekering.
Telefonisch kreeg ik Veloretti gisteren niet te pakken, gemaild en vandaag netjes antwoord gehad. Ook ik had een vraag over het moment waarop de garantie ingaat. Het antwoord is duidelijk: "De dag waarop de garantie en retourperiode ingaan, zal de dag zijn waarop de accu geleverd gaat worden."

Inmiddels heb ik ook bericht dat mijn fiets geleverd gaat worden, maar dan dus wel zonder batterij. Uiteraard heb ik begrip voor het feit dat ze de batterijen vervangen. En van mijn kant ook begrip voor het feit dat er wereldwijde problemen zijn met de levering van onderdelen. Tegelijkertijd deel ik wat veel mensen hier constateren: communiceer wat duidelijker.

Ik ga uit van groeipijn. Hopelijk is de fiets straks fijn (proefrit stemde in elk geval tevreden) en hopelijk kun je bij problemen straks makkelijk bij ze terecht. Al dan niet in de winkel in Amsterdam (waar geloof ik ook een servicepunt zal komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Vanmiddag dan ook de T&T binnen,
Aangezien ik deze week nog druk ben op werk en komende 4 weken vrij was maar even op zoek gegaan naar een nummer van JCL, want geen vermelding van contactgegevens in de T&T

JCL HQ +31 088 7507399 vriendelijke dame die me doorverbond met de bike afdeling ,daarna nog één en toen was ik bij de juiste afdeling, (TIP vermeld gelijk dat het om een veloretti gaat) ging heel snel hoor was binnen 1 min bij de juiste persoon.

Keurig te woord gestaan ook over de vraag of er nu wel of geen accu wordt meegeleverd...helaas accu is er uit gehaald ivm risico) levering verplaatst naar 06-10 , helaas daarna nog even wachten op de accu maar ja dat zou binnen 2 weken moeten zijn. dat zou dan rond 12-10 moeten zijn, (2 weken na de mail van 28-09.)

Ik hoop uiteraard ook dat de fiets net zo top is als we van sommige mensen op FB en bright mogen geloven
nu heb ik wel het voordeel dat ik zelf in Amsterdam woon en dus gewoon even langs kan gaan bij Veloretti als er iets met de fiets is.
Heb overigens nog niet eens een proefritje gemaakt door de drukte op mijn werk, had persoonlijk wel wat meer tijd willen besteden aan het uitzoeken van mijn eerste e-bike maar goed de baas (vriendin) zetten er veel druk op gezellig samen fietsen..helaas zal dat dit jaar nog maar weinig gebeuren ivm de vertraging.

De keuze voor een Veloretti is voor mij gebaseerd op de volgende factoren:
zithouding, prijs en:
VM was geen optie ivm vaste accu en de negatieve ervaringen van mijn collega, Lekker bikes: Amsterdam+ slechts één versnelling, Amsterdam GT had gekund maar stukje duurder en een Cowboy 1 versnelling waar je ook nog je mobiel moet gaan gebruiken als display.

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Gisteren de T&T ontvangen en vandaag idd de fiets. Zonder accu en zonder bestelde "kabelslot". Ook het beschermdopje in de voorvork ontbreekt helaas. Erg jammer dat ik nu nog moet wachten op de accu, laten we hopen dat het echt maximaal twee weken gaat duren.

De Ivy Matte Black ziet er wel echt goed uit. Ik ben er erg blij mee. Zonder accu toch een klein rondje gefietst en dat fiets tot mijn verbazing erg goed. Gewoon heel licht met een hoge cadans (dat wel) en de zit houding is prettig.

Visueel lijkt de fiets ook een achternaaf motor te hebben, de enviolo achternaaf is een behoorlijk forse naaf. Wat mij tegen viel is het gewicht. Zonder de accu is de fiets al zwaar. Dat komt (denk ik) door de enviolo automatic. Dat gaat mijn vrouw niet leuk vinden met de fiets in en uit de schuur halen. Het fietsen zal alles goed moeten maken. En nu maar hopen dat alle elektronica en mechanische onderdelen het doen en het blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Brando schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:24:
Gisteren de T&T ontvangen en vandaag idd de fiets. Zonder accu en zonder bestelde "kabelslot". Ook het beschermdopje in de voorvork ontbreekt helaas. Erg jammer dat ik nu nog moet wachten op de accu, laten we hopen dat het echt maximaal twee weken gaat duren.

De Ivy Matte Black ziet er wel echt goed uit. Ik ben er erg blij mee. Zonder accu toch een klein rondje gefietst en dat fiets tot mijn verbazing erg goed. Gewoon heel licht met een hoge cadans (dat wel) en de zit houding is prettig.

Visueel lijkt de fiets ook een achternaaf motor te hebben, de enviolo achternaaf is een behoorlijk forse naaf. Wat mij tegen viel is het gewicht. Zonder de accu is de fiets al zwaar. Dat komt (denk ik) door de enviolo automatic. Dat gaat mijn vrouw niet leuk vinden met de fiets in en uit de schuur halen. Het fietsen zal alles goed moeten maken. En nu maar hopen dat alle elektronica en mechanische onderdelen het doen en het blijven doen.
Voor een elektrische fiets is deze nog aan de erg lichte kant. De high end ebike van Stella is bijv 5kg zwaarder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
24 jun Ivy matte black besteld. Helemaal geen track n trace ontvangen (of bericht dat het vandaag geleverd zou worden) en toch voor de deur. Gelukkig was ik thuis. Ook hier zonder accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Alleen Matt Black die laatste dagen geleverd is precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De afgelopen 3 dagen een poging gedaan support te bellen maar de telefoon gaat oneindig over. Ik las elders dat ze per maandag meer mensen op de support hebben zitten om achterstanden weg te werken. We proberen het maandag gewoon opnieuw.

M'n fiets is er nu overigens nog slechter aan toe. Waar eerst alleen de motor helemaal niks meer deed, gaat nu de hele fiets niet meer aan :+ M'n geluk kent geen grenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotrski71
Ik haak af, zojuist ze een mail gestuurd met een cancel van beide fietsen. Telefonisch totaal niet te bereiken, niet reageren op mail, defecte fiets ontvangen, na 5 weken nog niks gehoord, heb de fiets die vandaag zou komen niet aangenomen. (IVY Matt Black) Nu maar hopen dat we het geld een beetje snel terug krijgen...

Erg jammer, had ze het graag gegund en dat wij dan een mooie fiets hadden. Nu maar op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erood
Mijn fiets is inmiddels aangekomen; ACE Matt besteld op 7 Jul
Uiteraard zonder:
Batterij (en ook zonder kettingslot)

Maar met
een Nederlands AXA slot (m.a.w. de sleutel kan er niet uit als het slot open is)
Franse ventielen (dus je hebt wellicht een converter nodig voor de fietspomp)
de lader: Out 42 V 3.0 A (niet geaarde stekker)
En een setje inbussleutels en een echte Veloretti steeksleutel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biker123
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb de fiets nu 2 dagen binnen, uiteraard zonder accu, maar ik moet zeggen dat hij er kwalitatief goed uitziet. Er zijn op een paar kleine puntjes iets aan te merken, maar het valt echt niet tegen. Het enige wat ik wel slordig vind, is dat er één boutje van de standaard scheef in zat en niet vast, maar dat heb ik zelf opgelost. Verder vielen de remmen mij ook alles mee: als je flink knijpt blokkeren de wielen gewoon. Verder heb ik de handvaten vervangen voor Brooks exemplaren omdat de originelen wat dun zijn en de Brooks een stuk fijner in de hand liggen en er ook top uitzien. https://www.amazon.nl/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1 Nu wachten op de accu en dan verder testen. Ik vermoed dat de accu’s van deze levering opgestuurd worden naar de al eerder geleverde fietsen. Zijn er mensen die al een vervangende accu hebben ontvangen?
Ik wil Veloretti nog wel een mailtje sturen omdat het kunststof dopje van de remleiding er niet inzat en ook niet meegeleverd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remar65
stin00 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:52:
[...]

Ik had inderdaad vooral wat relatief eenvoudige reparaties/aanpassingen ingecalculeerd bij dit prijspunt. Dus bijv. het afstellen van de remmen, nieuwe remschijven/blokjes, moertje/boutje vervangen of een buitenbandje vervangen. Ik was in ieder geval van plan om de remklauwen, schijven etc volledig te gaan vervangen voor meer high-end onderdelen. Dat had ik ingecalculeerd in de relatief lage prijs.

Maar twee keer een kapotte Bafang M200 is gewoon dikke pech denk ik, al is deze motor ook een vrij nieuw city/budget model. Ik weet niet in hoeverre deze afwijkt of echt el cheapo is vergeleken met de andere Bafang motoren. M'n moeder heeft er al zo'n 8.000 km op zitten met een vergelijkbare Bafang middenmotor en dat ding fietst nog als nieuw (fiets van +- 2800 euro).

Ik vrees dat ik de internetfietsenboeren vaarwel moet zeggen, tenzij ze een officiële dealer in m'n stad hebben voor reparatie/service. Het gaat me (helaas) weer veel tijd kosten om dagelijks even te bellen in de hoop dat Veloretti opneemt. Wachten op email hetzelfde drama.

Wordt vervolgd *O*
Ik vermoed dat je inderdaad gewoon vette pech hebt. De wet van Murphy gaat in ieder geval voor jou wel op hier.

Ik heb tot op heden (en da’s al een dikke maand) echt 0,0 problemen gehad. Of je moet piepende remmen en af en toe een seconde inhouden van de motor problemen willen noemen.

Inmiddels is de Ivy van m’n vriendin ook volop in gebruik en daar ook echt 0,0 problemen mee.

Ik snap wel dat je er klaar mee bent, maar is het wellicht een idee om met fiets en al naar de Amsterdamse winkel van Veloretti te gaan en daar een medewerker te “dwingen” je klachten nu eens echt serieus te nemen?

Tot op heden heb ik geen enkel model langs zien komen met deze specs voor deze prijs. Lijkt me dat, wanneer je een nieuwe van ze zou krijgen en zonder problemen blijft, je toch echt heel snel het gedoe zal vergeten. Het fietst toch echt geweldig dit ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Remar65 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Ik vermoed dat je inderdaad gewoon vette pech hebt. De wet van Murphy gaat in ieder geval voor jou wel op hier.

Ik heb tot op heden (en da’s al een dikke maand) echt 0,0 problemen gehad. Of je moet piepende remmen en af en toe een seconde inhouden van de motor problemen willen noemen.

Inmiddels is de Ivy van m’n vriendin ook volop in gebruik en daar ook echt 0,0 problemen mee.

Ik snap wel dat je er klaar mee bent, maar is het wellicht een idee om met fiets en al naar de Amsterdamse winkel van Veloretti te gaan en daar een medewerker te “dwingen” je klachten nu eens echt serieus te nemen?

Tot op heden heb ik geen enkel model langs zien komen met deze specs voor deze prijs. Lijkt me dat, wanneer je een nieuwe van ze zou krijgen en zonder problemen blijft, je toch echt heel snel het gedoe zal vergeten. Het fietst toch echt geweldig dit ding :)
Goed om te zien dat er ook positieve mensen zijn :) , zelf ga ik 06 oktober mijn Ace matte black ontvangen.

Ben wel benieuwd naar iedereen voor sloten gebruikt,

Ik woon zelf in Amsterdam, heb wel een eigen box 2 straten verder dus wil de fiets ook daar vast zetten.
Ik denk zelf aan een abus bordo x-plus 6500, maar past de houder hiervan op de ACE ?
in de box ga ik een Vinz Everest Muuranker ART 4 plaatsen, met een ketting (alleen nog even kijken welk merk ketting Vinz of Abus.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
https://www.bol.com/nl/nl...xQ.2_36.38.ProductPageUrl

Deze kwam het beste uit de test van de fietsersbond, zal dus wel goed genoeg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Basekid schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:27:
https://www.bol.com/nl/nl...xQ.2_36.38.ProductPageUrl

Deze kwam het beste uit de test van de fietsersbond, zal dus wel goed genoeg zijn.
Ik gebruik die al een jaar of 8 elke dag zonder problemen, dus is ook duurzaam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Remar65 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Ik vind piepende remmen en soms wegvallende ondersteuning wel een probleem, maar niet onoverkomelijk. De remmen kan je nog wel vervangen. De extra meegeleverde metalen blokjes remmen iets beter maar piepen ook als de ziekte na een paar ritjes (ook na zorgvuldig inremmen/inslijten op de schijven). De wegvallende support kan ik moeilijk beoordelen of het een groter probleem kan worden. Geen idee wat de oorzaak is, maar elke fiets lijkt het te hebben. Het gebeurt bij hobbels/drempels, dus de fiets lijkt kort contact te verliezen met de accu, motor of één van de sensoren misschien. Als slijtage dit probleem langzaamaan erger maakt, of vaker laat voor komen, dan kan het wel een echt probleem zijn.
Ik ga niet een kapotte fiets vanaf Groningen naar Amsterdam zelf vervoeren en daar een oplossing eisen. Veloretti mag geacht worden dit netjes onder garantie op te lossen.
Hij fietst inderdaad erg goed als hij werkt. Uiteraard ben ik tevreden als ik er nu eentje zou ontvangen die zonder problemen blijft, dat is een beetje een drogreden natuurlijk. Deze zekerheid heb ik niet.

De fiets is kapot geleverd en nu na een paar weken alweer kaduk, ding gaat niet eens meer aan. Geen reactie meer op de email en ook niet per telefoon, dat vind ik persoonlijk bizar. 2300 euro opgehoest maar je krijgt er 0 service voor terug. Ze zouden de cadans reset bug ook oplossen maar die zit nu ook al sinds release in de software. M'n piepende, slechte remmen zouden worden nagekeken maar daar was ook niet naar gekeken, wederom een verbroken belofte.

Maar ik snap dat je het bagetaliseert omdat je geen problemen hebt. Ik zou ook uitermate tevreden geweest zijn als ik de afgelopen maanden probleemloos gefietst had. Voor deze specs betaal je bij Stella ruim over de 3k, dus als je Ace en Ivy goed werken is het echt een koopje.

Het is alleen genant dat de service zo onderbemand is dat de emailbox volstroomt en niemand reageert, dat vind ik niet kunnen. Het enige waar ik mee akkoord kan gaan is fiets retour + geld terug óf op zeer korte termijn een vervangende, nieuwe fiets die volledig is nagelopen. Ik neig momenteel naar ontbinden en geld terug. Ze moeten echt flink aan de bak daar qua service en standaardprotocollen, het bedrijf doet maar wat.

Ik zal de fiets an sich niet afraden, mooi ding met goede specs. Maar bij het bestellen moet je je goed realiseren dat het een lijdensweg kan worden :+ Overigens moet ik wel snel weer een ebike hebben, m'n normale stadsfiets voelt nu als een gammele slome bak... wat went zo'n ebike snel zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 03-10-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admartena
Ben het helemaal met stin00 eens. In de afgelopen maanden 3 e-mails ontvangen met vertraagde levertijden.
En 2 weken geleden een e-mail ontvangen dat de fiets vorige week geleverd zou worden. Tot op heden geen enkele track en trace code ontvangen. Kortom ik ben nu al 4x door Veloretti voorgelogen! Zo ga je echt niet met elkaar om. Ik heb vanochtend weer gebeld. Ik heb ze tot 14.00 uur ultimatum gegeven met. Als ik dan niets meer hoor ga ik beide orders cancellen. Ben er nu wel klaar mee.
Pagina: 1 ... 8 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.