Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
admartena schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:01:
Ben het helemaal met stin00 eens. In de afgelopen maanden 3 e-mails ontvangen met vertraagde levertijden.
En 2 weken geleden een e-mail ontvangen dat de fiets vorige week geleverd zou worden. Tot op heden geen enkele track en trace code ontvangen. Kortom ik ben nu al 4x door Veloretti voorgelogen! Zo ga je echt niet met elkaar om. Ik heb vanochtend weer gebeld. Ik heb ze tot 14.00 uur ultimatum gegeven met. Als ik dan niets meer hoor ga ik beide orders cancellen. Ben er nu wel klaar mee.
Hoe heb je contact gekregen met Veloretti? Gebeld met support en de e-bike afdeling, of een andere manier? Bij mij nemen ze ook vandaag weer niet op.. krijg 0 contact met ze.

Heb nu maar een trustpilot review gedumpt in de hoop dat ze via die weg contact opnemen. Geen fan van deze route bewandelen maar ik kan ze gewoon echt niet bereiken via normale wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admartena
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-09-2023
@stin00 Ik kies in de telefoonmenu altijd voor optie engels en daarna optie gewone fiets.
Als je voor optie e-bikes kiest dan kom je er inderdaad niet door. Je krijgt dan wel een engels sprekend iemand aan de lijn. Het kan zijn dat je er niet in 1x doorkomt. Vanochtend kwam ik er ook pas na 3x bellen door.

Ik had een ultimatum gesteld tot 14.00 uur. Om 13.30 ben ik teruggebeld maar zonder resultaat. Zij konden niet doorgeven wanneer mijn ebike geleverd zou worden. Zij zouden mij vandaag op de hoogte houden dus dat wacht ik nog even af. Als ik dan nog geen reactie krijg dan geef ik het op.

14:58, zojuist een Track en Trace code van JCL-Logistics ontvangen met levering op 05 oktober.

[ Voor 38% gewijzigd door admartena op 04-10-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@admartena Dank, het is nu alweer na 15:00 dus bellen kan niet meer... morgen maar weer een poging :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
stin00 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Maar ik snap dat je het bagetaliseert omdat je geen problemen hebt. Ik zou ook uitermate tevreden geweest zijn als ik de afgelopen maanden probleemloos gefietst had. Voor deze specs betaal je bij Stella ruim over de 3k, dus als je Ace en Ivy goed werken is het echt een koopje.
Laten we voorop stellen dat ik niks bagatelliseer, ik geef aan dat de wet van Murphy op jou van toepassing lijkt te zijn en dat ik kan begrijpen dat je er klaar mee bent...
stin00 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Ik ga niet een kapotte fiets vanaf Groningen naar Amsterdam zelf vervoeren en daar een oplossing eisen. Veloretti mag geacht worden dit netjes onder garantie op te lossen.
Dat je niet vanuit Groningen naar Amsterdam wil gaan maar via mail of telefoon zaken wil regelen is een keuze. Persoonlijk had ik de fiets op de toonbank in Amsterdam gezet, al had ik in Maastricht gewoond en naar Amsterdam moeten rijden.
Wellicht schiet het er niks mee op maar dan had ik op die wijze m'n frustratie kenbaar gemaakt. Blijkbaar is contact nogal moeizaam met ze (de keren dat ik ze belde of mailde kreeg ik overigens netjes iemand aan de lijn of antwoord binnen 48 uur. Maar dat is al weer 6-8 weken geleden)

Los van dat, je frustratie is begrijpelijk. Het is geen brood van een kwartje waar we over praten.
Ik hoop dat dit geval niet representatief voor alle leveringen die ze gedaan hebben en ik vermoed toch dat ze al enkele honderden van deze modellen hebben verkocht/geleverd. Het aantal klachten hier en op de gebruikersgroepen op FB blijft gelukkig? beperkt. Een paar gevallen van defecte en/of piepende remmen, één spontaan ontbrande accu en ik kwam niet verder dan twee gevallen waarbij de fiets helemaal niets meer deed.

Maar goed, ik wens je echt veel succes toe en hoop dat het e.e.a. naar je tevredenheid opgelost gaat worden. Of dat nu een nieuwe fiets of je geld retour is.

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdebeurs
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb afgelopen donderdag mijn matzwarte Ace ontvangen, zonder batterij, zonder slot en zonder dopje voor de remleiding. Hij was prima verpakt en er was niks beschadigd. Nu wachten op mijn batterij. Had mijn fiets eind juni besteld, dus ik wil nu wel graag een kaar gaan fietsen. Heb 20 oktober een fietsvakantie gepland dus hopelijk maken ze hun woord eindelijk een keer waar, dat ik uiterlijk 2 weken na hun mail een batterij ga ontvangen. Voor mensen die nog wachten, er worden dus wel fietsen uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Remar65 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:09:
Dat je niet vanuit Groningen naar Amsterdam wil gaan maar via mail of telefoon zaken wil regelen is een keuze. Persoonlijk had ik de fiets op de toonbank in Amsterdam gezet, al had ik in Maastricht gewoond en naar Amsterdam moeten rijden.Wellicht schiet het er niks mee op maar dan had ik op die wijze m'n frustratie kenbaar gemaakt.
Daar verschillen we dan in qua aanpak. Ik heb geen zaken gedaan in hun winkel en ga niet op eigen kosten de fiets daar afleveren met de verwachting dat ze het meteen ter plekke oplossen. Dat lijkt me ijdele hoop, maargoed, genoeg daarover.
Blijkbaar is contact nogal moeizaam met ze (de keren dat ik ze belde of mailde kreeg ik overigens netjes iemand aan de lijn of antwoord binnen 48 uur. Maar dat is al weer 6-8 weken geleden)

Los van dat, je frustratie is begrijpelijk. Het is geen brood van een kwartje waar we over praten.
Ik hoop dat dit geval niet representatief voor alle leveringen die ze gedaan hebben en ik vermoed toch dat ze al enkele honderden van deze modellen hebben verkocht/geleverd. Het aantal klachten hier en op de gebruikersgroepen op FB blijft gelukkig? beperkt. Een paar gevallen van defecte en/of piepende remmen, één spontaan ontbrande accu en ik kwam niet verder dan twee gevallen waarbij de fiets helemaal niets meer deed.

Maar goed, ik wens je echt veel succes toe en hoop dat het e.e.a. naar je tevredenheid opgelost gaat worden. Of dat nu een nieuwe fiets of je geld retour is.
Er stromen de laatste tijd wel wat meer 1 ster reviews binnen die vooral hun klantenservice bashen: https://nl.trustpilot.com/review/veloretti.com

Ze waren de eerste maanden gewoon behoorlijk goed bereikbaar per email en telefoon, maar dat is de laatste maanden/weken onmogelijk geworden. De klantenservice contacturen zijn sindskort zelfs verkleind, je kan nu alleen nog tussen 10:00 en 15:00 bellen. Ze hebben ook kortstondig een support via chat gehad maar dat is ook vrij snel een vroege dood gestorven.

Dat m'n fiets 2 keer stuk gaat zou een veel minder groot probleem zijn als ze gewoon bereikbaar waren voor een oplossing. Zal morgen maar even alle menu opties proberen bij het bellen zodat ik in ieder geval iemand aan de lijn krijg.

Hoop verder dat de rest hier goed werkende fietsen krijgt afgeleverd met vele goede kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:07
admartena schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:47:
@stin00 Ik kies in de telefoonmenu altijd voor optie engels en daarna optie gewone fiets.
Als je voor optie e-bikes kiest dan kom je er inderdaad niet door. Je krijgt dan wel een engels sprekend iemand aan de lijn. Het kan zijn dat je er niet in 1x doorkomt. Vanochtend kwam ik er ook pas na 3x bellen door.

Ik had een ultimatum gesteld tot 14.00 uur. Om 13.30 ben ik teruggebeld maar zonder resultaat. Zij konden niet doorgeven wanneer mijn ebike geleverd zou worden. Zij zouden mij vandaag op de hoogte houden dus dat wacht ik nog even af. Als ik dan nog geen reactie krijg dan geef ik het op.

14:58, zojuist een Track en Trace code van JCL-Logistics ontvangen met levering op 05 oktober.
Hoe harder je klaagt, hoe eerder je fiets precies? Ik zie mensen hun fiets ontvangen terwijl ze later besteld hebben. Nu is het toch zonder batterij dus dan maakt het mij wel al minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
Waarschijnlijk alleen maar zwarte tot nu toe of zijn er al grijze uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Bobz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:54:
Waarschijnlijk alleen maar zwarte tot nu toe of zijn er al grijze uitgeleverd?
Groene ook zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05-2023
Van mijn groene Ivy, besteld op 2 juni, nog geen aankondiging. Zou geleverd worden vanaf 4 oktober. Dus wie weet…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Misschien even een nieuwe bestelling doen dan wordt hij eind oktober geleverd🤡. Ze blijven wel heel erg optimistisch daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Laatst online: 03-10-2024
Pjd58 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Van mijn groene Ivy, besteld op 2 juni, nog geen aankondiging. Zou geleverd worden vanaf 4 oktober. Dus wie weet…..
Dagje of 10 er bij ivm transport, bij mij was het vanaf 20 Sep, en als ik zelf niet had verzet naar 6-10 zou levering
op 1-10 plaatsvinden, besteld op 04-07 wel een Ace matte black.
dan nog even wachten op de accu helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
TheWildman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:14:
[...]

Dagje of 10 er bij ivm transport, bij mij was het vanaf 20 Sep, en als ik zelf niet had verzet naar 6-10 zou levering
op 1-10 plaatsvinden, besteld op 04-07 wel een Ace matte black.
dan nog even wachten op de accu helaas.
Ik had ook het mailtje vanaf 20 september maar niets meer gehoord dus dat heeft ook geen betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Hier ook 16-8 een mail gehad: levering vanaf 15-9 daarna weer complete radio stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 17-09 21:25
Denken jullie dat het interessant is om naar order nummers te kijken qua levermoment? Of zou daar zoveel "rommel" in zitten (normale fietsen, fietsbellen, etc) dat het geen zin heeft...

Ik heb bijv 5203 als laatste vier cijfers, en heb als levering "mid-october" (besteld half september).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjd58
Basekid schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:23:
Denken jullie dat het interessant is om naar order nummers te kijken qua levermoment? Of zou daar zoveel "rommel" in zitten (normale fietsen, fietsbellen, etc) dat het geen zin heeft...
Ik denk niet dat daar een zinvol inzicht uit komt. Productie gaat volgens mij per type (Ace/Ivy) en kleur.
Zo wacht ik op mijn Ivy Desert Moss (3e ronde pre-order 2 juni) al veel langer dan anderen die na mij een zwarte Ace besteld hebben en daar ook al een tijdje op kunnen rijden. En ik denk zelfs dat er nog mensen uit de eerste en tweede pre-order rondes op hun fiets wachten.
Ik heb bijv 5203 als laatste vier cijfers, en heb als levering "mid-october" (besteld half december).
Je bent de eerste die 'm al krijgt voordat je hebt besteld :+

[ Voor 17% gewijzigd door Pjd58 op 05-10-2021 10:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb net de accu weer in de fiets geklikt en waarempel, hij gaat ineens weer aan.. Ik heb het de afgelopen week tig keren geprobeerd maar nu ineens gaat de fiets weer aan. Stukje fietsen, geen ondersteuning. 1 minuut later: stukje fietsen, wél weer ondersteuning. Vreemd.. dacht eerst misschien dat het aan de snelheidssensor lag die geen snelheid/rpm detecteert, maar zie netjes de snelheid op het display. Ik heb geen flauw idee waarom de fiets het (voor nu) weer lijkt te doen.

Ik heb eerder vanmiddag eindelijk iemand aan de lijn gekregen bij Veloretti, een wonder *O* Ordernummer doorgegeven en ze gaf aan dat ik later vandaag teruggebeld zou worden met een oplossing.

Zojuist inderdaad ook teruggebeld en even kort besproken wat de klachten zijn (en dat de fiets het nu ineens wel weer lijkt te doen..). Ze hebben gevraagd of ik ze nog één kans wil geven om alle klachten op te lossen. Ze gaan kijken waarom de ondersteuning wegvalt (accu + accu aansluiting, kabelboom doormeten, rpm sensor checken etc.) en de piepende remmen oplossen.

Zwak als ik ben heb ik aangegeven dat ik ze nog wel één kans wil geven, ook omdat de fiets verder erg fijn fietste en voldoet aan al m'n voorwaarden (middenmotor, gates CDX riem, enviolo automatiq, geen opa design, betaalbaar) en ik geen alternatief kan vinden voor een vergelijkbare prijs. Voor een Stella Morena met 500Wh accu ben ik zo 3800 euro geloof ik kwijt ipv 2300 voor de Veloretti. Al heb je dan wel een deftigere Bosch motor en Enviolo Trekking naaf ipv City.

Krijg nu donderdag een nieuwe lege doos (de fiets werd namelijk zonder doos afgeleverd na de vorige reparatie) en vrijdag wordt de fiets opgehaald. Wordt weer een leuk gedoe, maar hopelijk ditmaal met goede afloop. Heb wel aangegeven dat dit de laatste keer is dat ik de fiets in dit korte tijdsbestek retourneer voor reparatie. Als er geen verklaring/oplossing voor het probleem is wil ik graag óf geld terug óf een nieuwe fiets (die ook vooraf nagekeken wordt). Verder is beloofd dat de reparatie tijden nu aanzienlijk korter zijn omdat ze meer mensen hebben aagenomen. We gaan het zien en wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admartena
Zojuist mijn Ivy Matte Black ontvangen. Uiteraard zonder batterij maar Veloretti schreef op 28-09 in een e-mail: "Dit betekent dat de accu van jouw fiets over maximaal 2 weken geleverd wordt". Dus ik wacht maar af of de batterij op 12 oktober a.s. binnen is.

Zoals eerder genoemd door andere gebruikers:
1. De remkabel van de voorwiel is verkeerd gemonteerd. Deze moet ik eerst los halen voordat ik het stuur
goed kan zetten.
2. Het dopje bij de uitsparing van de voorvork/remkabel ontbreekt. Deze zal ik dan maar bestellen en zelf erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Vraagje / wat is jullie mening?

Qua fiets en wat je krijgt, geen twijfel!
Qua garantie, da's hopen op het beste omdat ze niet naast de deur zitten en je, volgens mij dus, niet zomaar naar elke fietsenmaker kan?!

Toch maar bestellen, maar
1. Electric Ace: mat groen of glanzend zwart met de witte banden (klassiek, lijkt het minste op een eBike)
2. Is de extra frontlicht die je kan bestellen als je een rek voorop neemt?
3. Hebben jullie de premium service van 120 per jaar gedaan?
4. Ik 'moet' een rekje voorop hebben, maar die is nu nog niet te bestellen
5. Zijn er mensen, net zoals ik van 2 meter, die de hoogte/fietshouding goed vinden?
6. Voor de Van Moof is er naast de officiële app ook een onofficiële app waar je wat meer kan tweaken, enig idee of Veloretti die ook zou kunnen 'krijgen'?
7. Ik heb nu een speedpaddelac (45 km/u) waar ik altijd tussen de 30 en 35 km per uur mee rijd buiten de stad. Hoe fietst deze als je de max van 25km/u hebt bereikt? (dat was in het verleden voor mij de keuze omdat je altijd keihard tegen een begrenzer aanliep)
8. Hoe vinden jullie het rijden zonder voorvorkvering? Bij de vanMoof viel mij dat nogal tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door J.f.rey op 05-10-2021 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
J.f.rey schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:32:
Vraagje / wat is jullie mening?

Qua fiets en wat je krijgt, geen twijfel!
Qua garantie, da's hopen op het beste omdat ze niet naast de deur zitten en je, volgens mij dus, niet zomaar naar elke fietsenmaker kan?!
Garantie is inderdaad lastig.. voor grote reparaties moet de hele fiets terug en dat is wel een dingetje. Voor kleine reparaties weet ik niet precies wat ze doen, misschien tot een X bedrag vergoeden bij een lokale fietsenmaker. Volgens mij zouden ze een landelijke fietsenreparatie dienst gaan gebruiken, maar weet het niet exact meer.
Toch maar bestellen, maar
1. Electric Ace: mat groen of glanzend zwart met de witte banden (klassiek, lijkt het minste op een eBike)
Lastig voor jou te bepalen, is gewoon een kwestie van smaak. Ik ben voor matzwart gegaan omdat een zwarte fiets er over X jaar vaak nog wel netjes uitziet. Maar de andere kleurensamenstellingen zijn ook mooi. De groene is wat unieker tov andere ebike kleuren en de glanzend zwarte heeft wel wat chiques.
2. Is de extra frontlicht die je kan bestellen als je een rek voorop neemt?
Mogelijk wel, maar niet specifiek. Er zijn namlijk nog geen accessoires a la voorrek of bagagedrager voor de Ace beschikbaar. De extra koplamp is vooral als add-on bedoeld voor meer licht, het ingebouwde voorlicht verlicht de weg niet tot nauwelijks. Mocht er een rekje komen dan zal de extra koplamp ongetwijfeld goed van pas komen.
3. Hebben jullie de premium service van 120 per jaar gedaan?
Nee, leek mij zinloos.
4. Ik 'moet' een rekje voorop hebben, maar die is nu nog niet te bestellen
Het is nog maar de vraag of en wanneer de accessoires gaan komen. Er zijn wat vage toezeggingen maar ik heb zelf het gevoel dat dit nog wel eens een lange tijd kan gaan duren. Als je die echt MOET hebben dan zal je of zelf iets moeten fixen achteraf (ander stuur met geintegreerd rekje?) OF een andere fiets moeten kopen. Koop in ieder geval nooit een fiets waarbij de 'belofte' bestaat dat er 'ooit' een voorrek beschikbaar komt met het idee dat dit snel zal gebeuren. Vooral niet bij Veloretti :+
5. Zijn er mensen, net zoals ik van 2 meter, die de hoogte/fietshouding goed vinden?
Ik ben zelf 1.89 en de fietshouding is behoorlijk goed. Ietwat voorover, maar het is wel een comfortabele zit vind ik. Met 2 meter kan ik je natuurlijk geen garanties geven.. zadel zal wat hoger moeten.
6. Voor de Van Moof is er naast de officiële app ook een onofficiële app waar je wat meer kan tweaken, enig idee of Veloretti die ook zou kunnen 'krijgen'?
Dat valt niet te voorspellen. De fiets zal populair moeten worden waardoor er meer vraag komt naar een onofficiële app. Er zal echter wel een ITer tijd/zin/moeite moeten willen doen om dit te fixen als hobby project. Ik zou er niet op wachten in ieder geval.

De officiële app is wel ruk en nog nooit geupdatet. Een onofficiële app zou zeeeer welkom zijn, er is ongetwijfeld een hoop te tweaken aan de fiets. Vooral het resetten van de Enviolo cadans is zwaar irritant. Ik weet verder alleen niet in hoeverre de Bafang M200 te benaderen is, Bafang timmert z'n middenmotoren vandaag de dag volledig dicht om tuning tegen te gaan. Veloretti heeft ook geen EU/US mode dus geen idee wat er mogelijk is. Verdere tuning kan ik niet op ingaan hier op het Tweakers forum :)
7. Ik heb nu een speedpaddelac (45 km/u) waar ik altijd tussen de 30 en 35 km per uur mee rijd buiten de stad. Hoe fietst deze als je de max van 25km/u hebt bereikt? (dat was in het verleden voor mij de keuze omdat je altijd keihard tegen een begrenzer aanliep)
Uit mijn ervaring is het bij elke Ebike wil een onprettig plafond. Je kan wel gewoon flink bijtrappen, maar zodra de motorondersteuning ophoudt bij 25 km/h komt altijd de man met de hamer :+
8. Hoe vinden jullie het rijden zonder voorvorkvering? Bij de vanMoof viel mij dat nogal tegen.
Dat is inderdaad wel even wennen. M'n gewone stadsfiets heeft zadel- en voorvorkvering. Je merkt bij de Ace wel dat het een vrij stijve fiets is, vooral bij hobbels. Dat zal dus een vergelijkbare ervaring zijn als bij VanMoof.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 06-10-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
hij is er hoor 😀

Keurig geleverd door de JBL, niets op aan te merken chauffeuse was vriendelijk en behulpzaam (moest even 1 trap omhoog, geen enkel probleem.)

Verpakking mogen ze wel even over nadenken, wat een doos, iets wat onhandig om de fiets er uit halen.
als je de doos een beetje netjes wil houden.

Fiets ziet er keurig uit, nu ben ik zelf wel een beetje handig en dat was maar goed ook want montage handleiding was nergens te vinden 🙄.

Klein puntje, de achterrem loopt iets wat aan.
en natuurlijk nog even wachten op de accu, hopelijk komt deze volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zou iemand misschien de handleiding online kunnen zetten anders? Veloretti doet niet meer aan papieren handleidingen (milieubesparing), maar blijkbaar zijn ze niet goed in het emailen van die dingen.

Heeft iemand hem wel digitaal ontvangen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:10:
Zou iemand misschien de handleiding online kunnen zetten anders? Veloretti doet niet meer aan papieren handleidingen (milieubesparing), maar blijkbaar zijn ze niet goed in het emailen van die dingen.

Heeft iemand hem wel digitaal ontvangen?
Ik heb de NL en ENG varianten even op m'n Drive gezet, je kan ze hier vinden: <<<WEG>>>

Laat me even weten of het lukt/werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 03-03-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
stin00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb de NL en ENG varianten even op m'n Drive gezet, je kan ze hier vinden: https://drive.google.com/...Jkxb22jHU5una?usp=sharing

Yes werkt zonder problemen. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TheWildman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:48:
Klein puntje, de achterrem loopt iets wat aan.
en natuurlijk nog even wachten op de accu, hopelijk komt deze volgende week.
Hoor je een remblokje aanlopen tegen de remschijf aan? De kans is groot dat de remklauw dan niet goed gecentreerd is. De remschijf kan ook krom zijn, maar dat komt veel minder vaak voor.

Je moet even langs de remschijf kijken richting de 2 remblokjes, als het goed is kan je dan goed zien of hij aanloopt tegen één van beide blokjes. Dit is eventueel zelf te verhelpen door de 2 grote inbus schroeven van de klauw wat los te draaien, vervolgens de achterremhendel in te houden, de 2 inbussen weer strak aandraaien en pas dan de remhendel weer loslaten. Dat zou de klauw moeten centreren tov de 2 remblokjes. Soms is het aanlopen nu al weg, soms moet je weer de 2 inbussen losdraaien en dan 'handmatig' de remklauw centreren op 't oog. Zie filmpje:

YouTube: Lopen je schijfremmen aan? Dit is de manier om het te repareren!

Het is geen rocket science en zelfs met 2 linkerhanden te doen, maar het kan wel frustrerend zijn als het na 15 minuten nog steeds niet lukt. Houd vol :+

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 06-10-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Mijn fiets wordt morgen geleverd (Ivy desert moss van pre order ronde 2). Maar zal waarschijnlijk toch in de doos blijven tot de batterij er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
stin00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb de NL en ENG varianten even op m'n Drive gezet, je kan ze hier vinden: https://drive.google.com/...Jkxb22jHU5una?usp=sharing

Ah super bedankt,
kan ik even kijken of ik het goed heb gedaan :) ,en als de accu binnen is de rest even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
springfield89 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:26:
Mijn fiets wordt morgen geleverd (Ivy desert moss van pre order ronde 2). Maar zal waarschijnlijk toch in de doos blijven tot de batterij er is.
Zat er ook aan te denken om 'm in de doos te laten maar heb geen groot huis dus moest de doos ZSM naar de zolder brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:03

Proc

Grand Admiral

stin00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:25:
Er zijn namelijk nog geen accessoires a la voorrek of bagagedrager voor de Ace beschikbaar. De extra koplamp is vooral als add-on bedoeld voor meer licht, het ingebouwde voorlicht verlicht de weg niet tot nauwelijks. Mocht er een rekje komen dan zal de extra koplamp ongetwijfeld goed van pas komen.
Er is ter compensatie een voorlicht door Veloretti gestuurd en ik nam eigenlijk aan dat een voorrek niet persé noodzakelijk was om dit voorlicht te monteren, maar nu begin ik een beetje te twijfelen.

Weet iemand of een voorrek nodig is om het voorlicht te monteren, en als een voorrek niet nodig is waar monteer je dan precies het voorlicht; het handigste is misschien een foto van iemand die het al heeft gemonteerd zodat we kunnen zien hoe het dan gemonteerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Proc schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Er is ter compensatie een voorlicht door Veloretti gestuurd en ik nam eigenlijk aan dat een voorrek niet persé noodzakelijk was om dit voorlicht te monteren, maar nu begin ik een beetje te twijfelen.

Weet iemand of een voorrek nodig is om het voorlicht te monteren, en als een voorrek niet nodig is waar monteer je dan precies het voorlicht; het handigste is misschien een foto van iemand die het al heeft gemonteerd zodat we kunnen zien hoe het dan gemonteerd kan worden.
Het voorlicht is verplicht in Duitsland vanwege keuring. Dit kan zonder een bagagedrager. Op facebook (veloretti groepen) staan er foto's. Vanonder aan de voorvork is een schroef waar de lamp aan moet.

[ Voor 4% gewijzigd door springfield89 op 06-10-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:03

Proc

Grand Admiral

springfield89 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Het voorlicht is verplicht in Duitsland vanwege keuring. Dit kan zonder een bagagedrager. Op facebook (veloretti groepen) staan er foto's. Vanonder aan de voorvork is een schroef waar de lamp aan moet.
Ik heb geen facebook; kun je misschien een paar van die foto's hier plaatsen zodat ik het kan zien en een beter beeld kan vormen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman
stin00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Hoor je een remblokje aanlopen tegen de remschijf aan? De kans is groot dat de remklauw dan niet goed gecentreerd is. De remschijf kan ook krom zijn, maar dat komt veel minder vaak voor.

Je moet even langs de remschijf kijken richting de 2 remblokjes, als het goed is kan je dan goed zien of hij aanloopt tegen één van beide blokjes. Dit is eventueel zelf te verhelpen door de 2 grote inbus schroeven van de klauw wat los te draaien, vervolgens de achterremhendel in te houden, de 2 inbussen weer strak aandraaien en pas dan de remhendel weer loslaten. Dat zou de klauw moeten centreren tov de 2 remblokjes. Soms is het aanlopen nu al weg, soms moet je weer de 2 inbussen losdraaien en dan 'handmatig' de remklauw centreren op 't oog. Zie filmpje:

YouTube: Lopen je schijfremmen aan? Dit is de manier om het te repareren!

Het is geen rocket science en zelfs met 2 linkerhanden te doen, maar het kan wel frustrerend zijn als het na 15 minuten nog steeds niet lukt. Houd vol :+
Ok 10 minuten peilen maar is gelukt _/-\o_ (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Proc schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb geen facebook; kun je misschien een paar van die foto's hier plaatsen zodat ik het kan zien en een beter beeld kan vormen?
https://www.facebook.com/...0&set=pcb.171830168352018

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmSkr4FBJWrl39h5wG316F1tGCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfWrrg8trSvzVsXGKVksY9G2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In29EtL7A1ituJnR5k5oOgC60xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZakuiCYYiiUelKV8FOmVx2Vz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• springfield89
Proc schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

De schroef:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWiRkWRejwQy3mnKPo2hXOeWYLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xgNTmhHbrYyoZwjjlg0lV7b.jpg?f=fotoalbum_large

De lamp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDfPQ4QtsoiVoFEebo-6i8ZYWus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcPenO5MIvILfaccPrG0cHAU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Lees net op Veloretti Germany,
dat er voor IOS een update is uitgekomen.
(heb zelf een android dus hoop dat die ook snel komt en de cadans problemen oplost)

https://www.facebook.com/...ermalink/190644543137247/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Klopt, versie 1.01 is uitgekomen. Diversen updates waaronder de map kaart en navigatie, bugs enz.
TheWildman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:33:
Lees net op Veloretti Germany,
dat er voor IOS een update is uitgekomen.
(heb zelf een android dus hoop dat die ook snel komt en de cadans problemen oplost)

https://www.facebook.com/...ermalink/190644543137247/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
Nieuws over de bagagedragers:
thank you for contacting us. We are happy to hear that you already received you bike and that you are enjoying it so much. ☺️

We are currently designing an accessory line for our Veloretti Electric. This line will include a front carrier and a rear carrier. Please note that the rear carrier does not contain a seat. Instead it’s a minimalistic design on which you can click a bag.

More information should become available on our website once the line has launched, which is expected for end of October.

If you have any other questions, please let me know!

Have a great day!

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

Petra

Customer Care | Veloretti
Lijkt er trouwens wel op dat de support-lijn een stuk beter draait sinds deze week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman
Kix@$$ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:15:
Nieuws over de bagagedragers:

[...]

Lijkt er trouwens wel op dat de support-lijn een stuk beter draait sinds deze week.
Zit als het goed is ook een paar man extra sinds deze week, alleen toen ik vanmiddag even dacht te bellen
over de handleiding namen ze niet op , Zeker allemaal met lunchpauze ;)

Gelukkig hebben wie hier hele fijne mensen op het forum die het even op google drive droppen _/-\o_ @stin00

Voor die bagagedrager, bedenk wel dat als je er iets bovenopzet je verlichting niet meer zichtbaar is.
maar een fietstas (pannier) kan natuurlijk wel en anders gewoon een lampje extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De CEO heeft het maar druk met al die mailtjes in zijn naam :+
Thank you for sending us an email.

Veloretti has been growing in the last few months and not without growing pains. You have probably been waiting for an answer on your email for quite a while. My sincere apologies for this inconvenience. As a team, we are very aware of this and therefore, we have expanded our customer service team in order to give every customer the time and attention they deserve. We are currently training the new colleagues in order for them to get up to speed as soon as possible to help you.

Please bear with us for a little while. It's our top priority to reply to your email as soon as possible.

Warm regards,

Ferry - Founder Veloretti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• admartena
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGbwvLkPa5TfoHzfcX7e1PYJO6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2gFaAR2Q4qai2UvotVLGRc1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admartena
Zie foto, bagagedrager toegevoegd. Merk Thule Tour Rack.

Verkrijgbaar bij bol.com. EUR 85,00. Zie link.
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

En uiteraard te bestellen bij diverse andere sites.

Op de Ivy is montage wat priegelwerk. Maar op de Ace is het makkelijk te monteren.
Achterlicht valt dan wel wat weg maar op de achterkant van de Thule Tour Rack kan je een extra fietsachterlicht monteren.

En je kan de bagagedrager ook aan de voorkant monteren. Voordeel is dan dat bij montage aan de voorkant de verlichting aan de voorkant niet gehinderd wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door admartena op 06-10-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgtpan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10-2023
Op 8 Juli Ivy Pebble Grey besteld.

Veloretti gaf aan dat ze zouden uitleveren vanaf 30 september..

Toevallig al mensen die ook een Ivy Pebble Grey hebben mogen ontvangen van deze aangegeven aflever datum?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Als ik het goed begrijp fietst de Veloretti het "saaist" en meest comfortabel, maar zijn de remmen wel het slechtst van alle 3? Verder heeft de Cowboy de beste afterservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapidrodge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 01:25
Zojuist bericht gekregen van de CEO

Dear …,

Hereby we would like to give you an update about your order.

This is an important message, we ask you to read this email entirely.

An investigation following a complaint about a defect in a battery shows that the quality of a batch of Electric Veloretti bicycles does not meet our own high standards. That is why we decided to precautionary replace all batteries supplied. All our customers will receive a new battery.
We underline that this is a precautionary measure based on Veloretti’s quality standards. Our batteries meet all European safety requirements and contain the German safety certification TÜV Rheinland. Our supplier is a globally recognized party that is fully ISO certified.
The safety of our customers is our top priority and is an absolute core value of our company. That’s why we’re taking this precaution, although we know this will cause inconvenience for you as a customer.

We understand and recognize that this situation may be distressing for you, and we immediately apologize for any inconvenience.
If you have any questions about this security measure, please email to the address specially set up for this purpose support@veloretti.com. On behalf of our team, I would like to thank you for your cooperation and patience. I hope you understand our decision to always put safety first.

The timeframe regarding the delivery of your Electric is as follows:
Week 41: In this week your bike will be produced.
Week 42/43: Your bike will be delivered (without the battery). You will receive a track and trace link as soon as the planning is made at our logistics partner.
Week 43: By the end of week 43 you will receive your battery. This will be the time to enjoy your Veloretti Electric!

Finally we wish you a lot of cycling fun!

Sincerely,
Ferry Zonder
Founder Veloretti

Ik heb mijn Ace Graphite besteld op 23 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjd58
Zelfde bericht ontvangen. Gek, want een paar weken geleden kwam het bericht dat productie in week 40 zou zijn; nu is het week 41 geworden. Niet dat het veel uitmaakt maar ik snap niet hoe het weglaten van een accu kan leiden tot vertraging in het in elkaar zetten van de rest. Maar goed, het is niet zo dat een weekje langer geheel buiten m'n verwachting ligt. Ivy Moss Green, besteld op 2 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admartena
Ik heb ook dezelfde bericht ontvangen van mijn bestelde Ivy moss green. Het wordt op deze manier weer een week uitgesteld. Veloretti is continue tijd aan het kopen. Van mijn reeds, ook te laat geleverde, Ivy matt black zit ik nog steeds te wachten op mijn bestelde hangslot en accu. Accu zou volgens veloretti uiterlijk a.s. dinsdag geleverd worden maar ik vrees dat zij dat wederom niet gaan halen. Kortom vele beloften over levertijden die zij in de tussentijd niet waar kunnen maken. Ik vraag mij af waarom zij niet eens een keer eerlijk kunnen zijn en de klant een update sturen over reële levertijden. Dat voorkomt veel teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Vooral dat laatste ja, vorige week zou mijn graphite worden geproduceerd, deze week geleverd, en nu dezelfde mail dat hij volgende week weer in productie gaat. Ze zeggen maar gewoon wat daar. Intussen moeten we na deze tig vertragingen toch wel een hele dikke compensatie krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapidrodge
Ach ja. We kunnen het ook positief zien, ze sturen nu in elk geval updates over de voortgang. En dat vind ik in elk geval een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik zou vandaag een lege doos ontvangen zodat de fiets morgen opgehaald kan worden voor controle + reparatie nummer 2 in hun service center in Almelo.

Geen doos ontvangen en zaterdag ga ik met vakantie.. dat wordt dus niks meer :-( morgen maar weer bellen dan. Baal er wel van dat ook dit weer niet loopt zoals gepland. Nu moet ik na m'n vakantie weer een doos + pickup gaan regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdebeurs
rapidrodge schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:15:
Zojuist bericht gekregen van de CEO

Dear …,

Hereby we would like to give you an update about your order.

This is an important message, we ask you to read this email entirely.

An investigation following a complaint about a defect in a battery shows that the quality of a batch of Electric Veloretti bicycles does not meet our own high standards. That is why we decided to precautionary replace all batteries supplied. All our customers will receive a new battery.
We underline that this is a precautionary measure based on Veloretti’s quality standards. Our batteries meet all European safety requirements and contain the German safety certification TÜV Rheinland. Our supplier is a globally recognized party that is fully ISO certified.
The safety of our customers is our top priority and is an absolute core value of our company. That’s why we’re taking this precaution, although we know this will cause inconvenience for you as a customer.

We understand and recognize that this situation may be distressing for you, and we immediately apologize for any inconvenience.
If you have any questions about this security measure, please email to the address specially set up for this purpose support@veloretti.com. On behalf of our team, I would like to thank you for your cooperation and patience. I hope you understand our decision to always put safety first.

The timeframe regarding the delivery of your Electric is as follows:
Week 41: In this week your bike will be produced.
Week 42/43: Your bike will be delivered (without the battery). You will receive a track and trace link as soon as the planning is made at our logistics partner.
Week 43: By the end of week 43 you will receive your battery. This will be the time to enjoy your Veloretti Electric!

Finally we wish you a lot of cycling fun!

Sincerely,
Ferry Zonder
Founder Veloretti

Ik heb mijn Ace Graphite besteld op 23 juni.
<AngerOn>
Ik hoop toch echt dat ik de batterij uiterlijk 12 oktober in huis heb, want dat is wat ze beloofd hebben. Zoals gezegd ga ik 20 oktober op fietsvakantie. Zo niet dan rij ik naar de winkel in Amsterdam en ga ik niet weg voordat ik een batterij heb en dat zouden meer mensen moeten doen. Als je al eeen schandalige belofte doe, kom hem dan ook na.
<AngerOff>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bartfokker
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-08 11:39
stin00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:25:

[...]

Dat valt niet te voorspellen. De fiets zal populair moeten worden waardoor er meer vraag komt naar een onofficiële app. Er zal echter wel een ITer tijd/zin/moeite moeten willen doen om dit te fixen als hobby project. Ik zou er niet op wachten in ieder geval.

De officiële app is wel ruk en nog nooit geupdatet. Een onofficiële app zou zeeeer welkom zijn, er is ongetwijfeld een hoop te tweaken aan de fiets. Vooral het resetten van de Enviolo cadans is zwaar irritant. Ik weet verder alleen niet in hoeverre de Bafang M200 te benaderen is, Bafang timmert z'n middenmotoren vandaag de dag volledig dicht om tuning tegen te gaan. Veloretti heeft ook geen EU/US mode dus geen idee wat er mogelijk is. Verdere tuning kan ik niet op ingaan hier op het Tweakers forum :)
Volgens veloretti komt mijn fiets eind oktober, tzt ga ik even kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t programmeren van de enviolo en bafang. Afhankelijk van de mogelijkheden zie ik het wel zitten om er een app van te maken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remar65
Basekid schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:16:
Als ik het goed begrijp fietst de Veloretti het "saaist" en meest comfortabel, maar zijn de remmen wel het slechtst van alle 3? Verder heeft de Cowboy de beste afterservice.
Wat is saai?
Op een VanMoof hoef je bijna niet te trappen om vooruit te gaan Een Cowboy is leuk (spannend) tot een kilometer of twintig en daarna trap je als een hamster in een ronddraaiend rad als je sneller wil. De Veloretti vind ik eigenlijk nog het meest op een fiets lijken qua fietsen. En binnen 5 seconden op 25km is best een lekkere ervaring. Niet echt saai in mijn ogen 8)

Woon je in de stad en wil je snel even ergens heen, neem een Cowboy (en vergeet je phone nooit). Wil je hip cruisen zonder moeite, neem een VanMoof. Wil je comfortabel commuten zonder helm, neem een Gazelle.
Wil je een mix van dat alles, neem een Veloretti :Y

Het remmen op zich voelt wat bruusk aan. Weinig gevoel van dosering zeg maar.
Hij remt niet slecht, als je hard knijpt blokkeren je wielen en glijden je banden over het asfalt al naar gelang je snelheid.
Dus je remweg is grotendeels afhankelijk van je snelheid, de band die is gemonteerd en het wegdek waarover je fietst.

Voor mij persoonlijk voldoen ze op de woon-werkritten. Ik vind alleen het geluid nog steeds niet om naar huis te schrijven. Binnenkort ga ik eens experimenteren met nieuwe schijven en Resin remblokken. Kijken of het wat beter wordt.

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Donderdag doos afleveren - mislukt
Vrijdag doos afleveren + fiets meenemen - mislukt
Maandag voor de deur staan als ik op vakantie ben - gelukt!

Ik was afgelopen donderdag én vrijdag de hele dag thuis gebleven omdat Mainfreight de doos zou brengen + direct de fiets mee zou nemen. Zelfs nog met ze gebeld en bevestiging gekregen dat ze langskomen.. wat een drama :')

Uiteraard nu ik een weekje weg ben staan ze wel voor de deur. Murphys law komt weer genadeloos om de hoek kijken. Nu maar proberen om voor volgende week maandag een pickup in te plannen.. ik heb echt oneindig veel pech :-(

Wat wel positief is is dat emails supersnel beantwoord worden.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 11-10-2021 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Remar65 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Wat is saai?
Op een VanMoof hoef je bijna niet te trappen om vooruit te gaan Een Cowboy is leuk (spannend) tot een kilometer of twintig en daarna trap je als een hamster in een ronddraaiend rad als je sneller wil. De Veloretti vind ik eigenlijk nog het meest op een fiets lijken qua fietsen. En binnen 5 seconden op 25km is best een lekkere ervaring. Niet echt saai in mijn ogen 8)

Woon je in de stad en wil je snel even ergens heen, neem een Cowboy (en vergeet je phone nooit). Wil je hip cruisen zonder moeite, neem een VanMoof. Wil je comfortabel commuten zonder helm, neem een Gazelle.
Wil je een mix van dat alles, neem een Veloretti :Y

Het remmen op zich voelt wat bruusk aan. Weinig gevoel van dosering zeg maar.
Hij remt niet slecht, als je hard knijpt blokkeren je wielen en glijden je banden over het asfalt al naar gelang je snelheid.
Dus je remweg is grotendeels afhankelijk van je snelheid, de band die is gemonteerd en het wegdek waarover je fietst.

Voor mij persoonlijk voldoen ze op de woon-werkritten. Ik vind alleen het geluid nog steeds niet om naar huis te schrijven. Binnenkort ga ik eens experimenteren met nieuwe schijven en Resin remblokken. Kijken of het wat beter wordt.
Duidelijke uitleg! Ik vindt "saai" rijden sws niet erg en snap ook eigenlijk niet wat er mee bedoelt wordt... Jouw uitleg heb ik iig wat aan :)

Fiets zou/zal half oktober geleverd worden.... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
stin00 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:06:
Uiteraard nu ik een weekje weg ben staan ze wel voor de deur. Murphys law komt weer genadeloos om de hoek kijken. Nu maar proberen om voor volgende week maandag een pickup in te plannen.. ik heb echt oneindig veel pech :-(

Wat wel positief is is dat emails supersnel beantwoord worden.
Zonde om te zien dat Murphy's law juist toeslaat bij iemand met een uiterst positieve instelling. Omgekeerde van Karma zeg maar. :? Net als jij blijf ik uitgaan van een goede afloop; het is alleen wel doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Ik heb nog hoop dat ik positieve berichten aan dit forum kan toevoegen. Daarvoor moet ik wel de accu gaan ontvangen deze week. Zojuist wel de handleiding ontvangen per email, alsof ze daar wisten dat ik nog geen accu had, anders waren ze 1,5 week te laat. Ondertussen wacht ik ook geduldig op een antwoord op mijn mail over het ontbreken van mijn kabelslot en het rubberen dopje.

Heeft iemand al een positief bericht over de update van de app? Is de 60 rpm bug opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapjaap
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2023
Afgelopen week kreeg ik, opnieuw, vrij rap antwoord op een vraag over de levering van de batterij en het kabelslot en rubberen dopje.

Afgelopen dinsdag lieten ze me het volgende weten: "We verwachten tegen eind volgende week alle batterijen te hebben uitgeleverd." Voor het kettingslot, lampje én het rubberen dopje zou ik eind vorige week een track and trace gekregen moeten hebben. Dat is helaas nog niet gebeurd.

Nog even afwachten dus, heb steeds de stille hoop dat die batterij er eerder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Brando schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:30:
Heeft iemand al een positief bericht over de update van de app? Is de 60 rpm bug opgelost?
Cadans reset bug zit er nog steeds in, is niet opgelost. De update is ook nog steeds alleen voor iOS, voor Android nog niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Brando schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:30:
Ik heb nog hoop dat ik positieve berichten aan dit forum kan toevoegen. Daarvoor moet ik wel de accu gaan ontvangen deze week. Zojuist wel de handleiding ontvangen per email, alsof ze daar wisten dat ik nog geen accu had, anders waren ze 1,5 week te laat. Ondertussen wacht ik ook geduldig op een antwoord op mijn mail over het ontbreken van mijn kabelslot en het rubberen dopje.

Ja heerlijk zo'n handleiding een week nadat de fiets is geleverd, als ze deze is meesturen samen met de factuur een week voordat je de fiets krijgt, gelukkig hebben we hele aardige mensen op het forum die het even deelde via google drive.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdebeurs
Net contact gehad met Veloretti via de telefoon. Er schijnen 280 fietsen zonder accu te zijn uitgeleverd. Er is vandaag iemand onderweg naar Belgie om accu's op te halen. Zo'n honderd per dag kunnen er gehaald worden. Binnen een dag of 3 zouden de mensen die nog geen accu hebben bij hun reeds geleverde fiets, een track en trace code moeten ontvangen voor hun accu. Ik zal gegarandeerd mijn accu ontvangen voor 20 oktober, aldus Veloretti. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
jdebeurs schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:04:
Net contact gehad met Veloretti via de telefoon. Er schijnen 280 fietsen zonder accu te zijn uitgeleverd. Er is vandaag iemand onderweg naar Belgie om accu's op te halen. Zo'n honderd per dag kunnen er gehaald worden. Binnen een dag of 3 zouden de mensen die nog geen accu hebben bij hun reeds geleverde fiets, een track en trace code moeten ontvangen voor hun accu. Ik zal gegarandeerd mijn accu ontvangen voor 20 oktober, aldus Veloretti. Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor het delen. Klinkt ergens niet heel professioneel, maar als het niet efficiënt kan, wordt het gelukkig wel praktisch aangepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman
jdebeurs schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:04:
Fijn dat ze wel communiceren naar klanten die naar hun bellen,
maar ze weten uiteraard precies wie wel en niet een accu heeft.
Zou top zijn als ze deze 280 mensen gewoon even een mail sturen en ze even een status update geven ipv dat mensen dit op een forum moeten lezen. ;)

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om Veloretti te bellen,volgens mij is dat al een uitdaging op zichzelf. _/-\o_

Zo'n mooi weer vandaag in Amsterdam had graag een rondje willen fietsen met ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Tip voor de mensen met een ACE MATTE BLACK of een IVY MATTE BLACK
ook prima voor glanzende lak

FIETS MET MATTE LAK POETSEN: Zo doe je dat

YouTube: FIETS MET MATTE LAK POETSEN: Zo doe je dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2024
Beste allemaal,
Als nieuweling op dit forum wil ik jullie eerst bedanken voor het feit dat ik een tijdje met jullie mee mocht lezen. Zelf heb ik op 9 augustus een Ace Graphite gekocht na een proefrit on Amsterdam. Helaas kort, want het regende flink op dat moment.
Ik deel overigens dezelfde ervaring van complete radiostilte na bevestiging van mijn bestelling. Levering zou half oktober zijn, dus ik hou momenteel mijn mailbox nauwlettend in de gaten.

Gelijk een vraag:
Is er onder jullie iemand die van plan is de banden te vervangen door nog wat dikkere exemplaren? Denk aan 55-622 bijvoorbeeld. Ik zag in het verhaal over montage van de koplamp een foto van een Ace met niet originele banden voorbij komen. (1 pagina terug ongeveer, bovenste foto) Het gaat me met name om de buitendiameter die toeneemt bij een bredere band en de ruimte in het frame. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
P!ER schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:30:
Beste allemaal,
Als nieuweling op dit forum wil ik jullie eerst bedanken voor het feit dat ik een tijdje met jullie mee mocht lezen. Zelf heb ik op 9 augustus een Ace Graphite gekocht na een proefrit on Amsterdam. Helaas kort, want het regende flink op dat moment.
Ik deel overigens dezelfde ervaring van complete radiostilte na bevestiging van mijn bestelling. Levering zou half oktober zijn, dus ik hou momenteel mijn mailbox nauwlettend in de gaten.

Gelijk een vraag:
Is er onder jullie iemand die van plan is de banden te vervangen door nog wat dikkere exemplaren? Denk aan 55-622 bijvoorbeeld. Ik zag in het verhaal over montage van de koplamp een foto van een Ace met niet originele banden voorbij komen. (1 pagina terug ongeveer, bovenste foto) Het gaat me met name om de buitendiameter die toeneemt bij een bredere band en de ruimte in het frame. Iemand ervaring?
Welkom op het Forum P!er :) ,

Hopelijk ontvang je binnenkort een track and trace.

Heb even terug gekeken naar de foto van de banden waar je het over had, deze kwamen van de Duitse Veloretti groep op FB de getoonde banden zijn de Schwalbe Big Apple 50-622 , de originele banden van de Verloretti Ace matte black zijn cheng shin tire 47-622. Wellicht dat je hier wat mee kan, ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdebeurs
Zojuist de track en trace code ontvangen voor de batterij. Hij komt morgen aldus UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
jdebeurs schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:01:
Zojuist de track en trace code ontvangen voor de batterij. Hij komt morgen aldus UPS.
Yes hier ook :)
Nu zal de accu vast eerst moeten worden opgeladen.
Gelukkig is het volgens de weersverwachtingen zaterdag droog in Amsterdam,
Hoop dat het op de andere dagen ook een beetje meevalt en kan ik de fiets een beetje inrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Feestje kan niet op vandaag @ Veloretti

Hi XXXXX,

Jouw order PI Chain + Light (b) is ingepakt en wordt verzonden! De zending kan elk moment ons magazijn verlaten en worden meegegeven aan onze logistieke partner, DPD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 10:45
TheWildman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:27:
Feestje kan niet op vandaag @ Veloretti

Hi XXXXX,

Jouw order PI Chain + Light (b) is ingepakt en wordt verzonden! De zending kan elk moment ons magazijn verlaten en worden meegegeven aan onze logistieke partner, DPD!
Ik had deze mail ook ontvangen, maar ik maak daaruit op dat het geen Accu betreft maar een ketting en een lamp? Voor zover ik weet heb ik deze niet erbij besteld. Ook geen idee hoe deze eruit zien. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
Hier nog geen bericht over de accu :'( , maar wel een mail over de verzending van de "PI Chain + Light (b)". Een lamp had ik niet besteld, maar een beetje service kan geen kwaad ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 10:45
Brando schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:50:
Hier nog geen bericht over de accu :'( , maar wel een mail over de verzending van de "PI Chain + Light (b)". Een lamp had ik niet besteld, maar een beetje service kan geen kwaad ;-).
haha, zo sta ik er ook in. Maar die accu heeft wel wat meer prio ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
P!ER schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:30:
Beste allemaal,

Gelijk een vraag:
Ik denk dat je met bredere banden in de problemen komt het de spatborden. Daar is niet veel ruimte en als dat ook maar iets scheef zit (en dat gebeurt in de praktijk altijd bij iedere fiets) dan gaat het zeker problemen geven. Het frame kan de bredere banden wel hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remar65
Voor woon-/werkverkeer en het vermijden van zo’n warme natte plek op je rug vanwege de rugzak is dit verdomd handig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JVGkqR7FO8RYYLL8GQ5vx0RXGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eMROwuvDHS0CUkc7RBEBR3c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BD6sn7gRoJqcizyaBQIItxsQkwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZigyD5UbCMkVRoT5yChgPin.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzhPYMs1If74jP9tsQSttI2TJmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjwBEokYoMCI1p01QmG2WVHX.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie interesse heeft: https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8402094?mc=8402094
Ik verdien er niks mee, vind hem gewoon het beste bij de fiets passen.

En als je een flinke wind mee hebt, Superhero speelt en dus iets warmer dan normaal bent al helemaal >:) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3QfKDUJ2BQeYArTtRmeNjVX11w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z39Po9IMNYt82EnduTrs9cNF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Remar65 op 14-10-2021 22:59 . Reden: Link naar bagagedrager toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Remar65 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:52:

[Afbeelding]

En als je een flinke wind mee hebt, Superhero speelt en dus iets warmer dan normaal bent al helemaal >:) :

[Afbeelding]
I see what you did there :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remar65
Keihard fietsen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
bloc79 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Ik had deze mail ook ontvangen, maar ik maak daaruit op dat het geen Accu betreft maar een ketting en een lamp? Voor zover ik weet heb ik deze niet erbij besteld. Ook geen idee hoe deze eruit zien. Jij wel?
Ook zelf niet besteld hoor, deze zijn als gift omdat we zo lang hebben moeten wachten/
Tevens zit daar zover ik weet het dopje voor de voorrem kabel bij en wat klein materiaal bij voor onderhoud aan je remmen. maar dat gaan we zien als DPD het komst brengen.

Lamp en setje is te zien in deze youtube , voor jou even vanaf de lamp :)
YouTube: VELORETTI EBIKE SERVICE PACK INSTALLATION & KRITIK

De accu komt als het goed is morgen ochtend 15/10 via UPS volgens de track & trace status verzonden dus UPS doe je best _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
Remar65 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:52:
Voor woon-/werkverkeer en het vermijden van zo’n warme natte plek op je rug vanwege de rugzak is dit verdomd handig:

Voor wie interesse heeft: https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8402094?mc=8402094
Ik verdien er niks mee, vind hem gewoon het beste bij de fiets passen.

Deze past idd prima bij de fiets, klein prijsje en leverbaar :)
Bedankt voor het delen _/-\o_
Zo te zien heb je een kleine modificatie aan moeten brengen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remar65
Brando schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:06:
[...]

Deze past idd prima bij de fiets, klein prijsje en leverbaar :)
Bedankt voor het delen _/-\o_
Zo te zien heb je een kleine modificatie aan moeten brengen d:)b
De houders die op het frame steunen moeten iets gebogen worden en het stangetje waarmee je de drager tussen spatbord en frame vastmaakt met het buigijzer iets krommen en op maat zagen.

Een bankschroef, hamertje, buigijzer 10mm, ijzerzaagje, wat geduld en twee uurtjes werk.

Oh, en een fietspomp. Band moet namelijk leeg om het geheel mogelijk te maken of je moet het hele achterwiel willen demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:31
Hier nog niets ontvangen, ook een Ivy Matte Black besteld (27 aug). Krijg ook geen contact of leverings update. Wel vervelend want zit nu al paar weken zonder fiets. Weet iemand hoe lang ik ong. moet wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Vaevictis_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:57:
Hier nog niets ontvangen, ook een Ivy Matte Black besteld (27 aug). Krijg ook geen contact of leverings update. Wel vervelend want zit nu al paar weken zonder fiets. Weet iemand hoe lang ik ong. moet wachten?
Er zijn mensen die in mei/juni besteld hebben en nog maar net hun fiets hebben dus denk dat je wel nog geduld zal moeten hebben. Werkelijk niemand weet hoelang je moet wachten. Zelfs Veloretti niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:31
springfield89 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:04:
[...]

Er zijn mensen die in mei/juni besteld hebben en nog maar net hun fiets hebben dus denk dat je wel nog geduld zal moeten hebben. Werkelijk niemand weet hoelang je moet wachten. Zelfs Veloretti niet.
Jammer dat ze radiostilte aanhouden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheWildman
Accu is zojuist gearriveerd,
54% geladen.
en de weergoden boven Amsterdam zijn ons ook gunstig gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Veloretti maar eens gemaild hoe het met mn levering is die half oktober verzonden zou worden (op 14 september besteld).

Ik verwacht er niet veel van maar wie weet komen ze met een indicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Mooi dat de nieuwe accu's binnenstromen, hopelijk heeft iedereen een goedwerkende fiets te pakken.

Die van mij wordt, na wat heen en weer gemail, als het goed is maandag opgehaald voor reparatie #2. Hopelijk ben ik de fiets niet zo lang kwijt dit keer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiXon_
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Vandaag ook batterij binnen gekregen voor de Ivy.
Meteen fietsen en ging erg goed, beetje piepende remmen en de versnellingen hoor je wel ook echt, maar dat wisten we.
Fiets meteen netjes 25km/uur en display bediening is een genot.

Daarna de app geprobeerd, pairen lukt want de fiets ziet hij meteen maar daarna krijg ik een error 400 en kan ik niet verder in de app.
Anderen dit wel al gelukt?

edit: heb overigens alle accessoires ook niet gekregen, maar omdat ik hier lees dat niemand ze nog heeft mail ik ze maar niet en wacht het nog even af. :)

[ Voor 16% gewijzigd door ZiXon_ op 15-10-2021 15:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheWildman
ZiXon_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:39:
Meteen fietsen en ging erg goed, beetje piepende remmen en de versnellingen hoor je wel ook echt, maar dat wisten we.

Daarna de app geprobeerd, pairen lukt want de fiets ziet hij meteen maar daarna krijg ik een error 400 en kan ik niet verder in de app.

edit: heb overigens alle accessoires ook niet gekregen, maar omdat ik hier lees dat niemand ze nog heeft mail ik ze maar niet en wacht het nog even af. :)
Hier ook meteen lekker even uitgeprobeerd,
direct na binnenkomst Veloretti app gekoppeld, zonder enig probleem.
Daarna de straat op en op een rustig plekje even de Schijfremmen inremmen,
Remmen gaat goed, voorrem staat iets losser en maakt wel iets geluid bij het aanremmen, achter rem geen probleem.
Bij thuiskomst Enviolo app geïnstalleerd en firmware update uitgevoerd, kalibreren ging wat lastig, maar 2de poging ging prima.

De eerste 12km staan er op, Dik tevreden fietst prima, ook met een stevige wind tegen.

Doosje met accessoires zal volgens de aparte mail via DPD worden geleverd in de komende werkdagen, maar zie op dit moment nog geen nieuwe status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newsound
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zou de accu ook deze week krijgen. Helaas niks meer gehoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:08
newsound schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:39:
Ik zou de accu ook deze week krijgen. Helaas niks meer gehoord :/
Geldt ook voor mij, maar mijn fiets was ook 1 van de laatsten die in de eind sep/ begin okt geleverd zijn. Wellicht houden ze dezelfde volgorde aan. Maar ik krijg wel de lamp en kabel maandag…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdebeurs
ZiXon_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:39:

Ik heb gisteren de batterij gekregen. De lading was 28% en ik ben maar gelijk een stukje gaan fietsen. Was niet onder de indruk van de superhero modus. Een vrouw op een Stella ging mij brug op voorbij. Gisterenavond batterij opgeladen van 8% naar 100% en weer een stukje gefietst. Ik kreeg meer ondersteuning nu en het was een genot om te fietsen. Er was iets met een besparingsstand wellicht. Ik meen ooit eens iets gezien te hebben dat als de batterij onder een bepaald percentage komt, je nog wel ondersteuning krijgt, maar minder. Geen idee, waar ik dat gezien heb.

Het pairen met mijn fiets ging prima, maar daarna heeft de app telkens connection issues. Soms connect hij wel, maar meestal niet. Je hebt de app niet nodig om te kunnen fietsen, maar wel voor functies als navigatie. Toen er wel een connection was heb ik een stukje genavigeerd met de app en het leek alsof mijn telefoonbatterij sneller leegging dan normaal.

Iets anders wat me opviel, was dat mijn linkervoet, vaak de standaard raakt. De standaard zit ver naar voren en steekt iets uit. Valt mee te leven.

Ik hoop dat de bluetooth connection issues worden opgelost. Misschien is het exemplarisch of telefoongerelateerd, maar als meer mensen er last van hebben, iets om te melden.

Overigens heb ik een dik slot gekocht van Abus en er als volgt op gemonteerd (zie foto). Zal wellicht in de weg zitten als ik ooit een achterdrager wil monteren, maar dan zie ik wel weer verder. Ik heb ook van die zwarte stickers op mijn velgen geplakt die in de het donker reflecteren. Tasje ben ik de link van kwijt. De telefoonhouder is super.

https://www.bol.com/nl/nl...ion2008093611&language=nl

https://www.amazon.de/dp/..._487027711_TE_SCE_3p_dp_1

https://www.amazon.com/gp...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4M1PQ3PaiyBvFGlw2bun6nkQ9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFImmcnBKbENGCEMDswT26UZ.jpg?f=fotoalbum_large
I

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheWildman
jdebeurs schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb gisteren de batterij gekregen. De lading was 28% en ik ben maar gelijk een stukje gaan fietsen. Was niet onder de indruk van de superhero modus. Een vrouw op een Stella ging mij brug op voorbij. Gisterenavond batterij opgeladen van 8% naar 100% en weer een stukje gefietst. Ik kreeg meer ondersteuning nu en het was een genot om te fietsen. Er was iets met een besparingsstand wellicht. Ik meen ooit eens iets gezien te hebben dat als de batterij onder een bepaald percentage komt, je nog wel ondersteuning krijgt, maar minder. Geen idee, waar ik dat gezien heb.

Het pairen met mijn fiets ging prima, maar daarna heeft de app telkens connection issues. Soms connect hij wel, maar meestal niet. Je hebt de app niet nodig om te kunnen fietsen, maar wel voor functies als navigatie. Toen er wel een connection was heb ik een stukje genavigeerd met de app en het leek alsof mijn telefoonbatterij sneller leegging dan normaal.

Iets anders wat me opviel, was dat mijn linkervoet, vaak de standaard raakt. De standaard zit ver naar voren en steekt iets uit. Valt mee te leven.

Ik hoop dat de bluetooth connection issues worden opgelost. Misschien is het exemplarisch of telefoongerelateerd, maar als meer mensen er last van hebben, iets om te melden.

Overigens heb ik een dik slot gekocht van Abus en er als volgt op gemonteerd (zie foto). Zal wellicht in de weg zitten als ik ooit een achterdrager wil monteren, maar dan zie ik wel weer verder. Ik heb ook van die zwarte stickers op mijn velgen geplakt die in de het donker reflecteren. Tasje ben ik de link van kwijt. De telefoonhouder is super.

https://www.bol.com/nl/nl...ion2008093611&language=nl

https://www.amazon.de/dp/..._487027711_TE_SCE_3p_dp_1

https://www.amazon.com/gp...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

[Afbeelding]
I
Standaard had ook naar mijn gevoel wel 2 cm verder naar achteren mogen zitten, had het gisteren tijdens mijn eerste ritje ook een aantal keer dat ik 'm raakte, nog even zoeken naar de juiste positie van de voet.

Ik heb zelf voor de ABUS Bordo Granit X-plus 6500 Vouwslot - ART 2 - 110 cm gekozen, netjes en relatief eenvoudig te monteren houder.

Tevens heb ik er voor gekozen om de fiets in de berging vast te zetten met een muur/vloer anker
Vinz Everest Muuranker ART 4.
En een ketting Vinz Kungur Scooterslot ART 3 - 100cm Deze zal ik gezien het gewicht alleen in de berging gebruiken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6YmSSz3ZGRfSrwhml0yjnPZ5bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVkUDaezdZ5nCrFpKTFCI9oW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapidrodge
Basekid schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:37:
Veloretti maar eens gemaild hoe het met mn levering is die half oktober verzonden zou worden (op 14 september besteld).

Ik verwacht er niet veel van maar wie weet komen ze met een indicatie...
Je zal nog wel even geduld moeten hebben. Ik heb 23 juni mijn ace besteld en ik wacht er ook nog steeds op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheWildman
Cadans reset,

Zoals velen al hier hebben gemeld zijn er problemen met de Cadans die elke keer terug wordt gezet naar 60 RPM,
Gisteren na installatie van de Enviolo app bij toeval per mail contact gehad met iemand van Enviolo
en toen meteen ook maar het probleem met hem besproken.
Ik heb voor hem een aantal dingen uitgeprobeerd met de fiets en apps en de resultaten teruggekoppeld.

Hij gaat dit intern bij Enviolo bespreken, en daarna zullen ze dit ook met Veloretti bespreken en zoeken naar een oplossing.

to be continued...

[ Voor 3% gewijzigd door TheWildman op 17-10-2021 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remar65
TheWildman schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 00:44:
Cadans reset,

Zoals velen al hier hebben gemeld zijn er problemen met de Cadans die elke keer terug wordt gezet naar 60 RPM,
Gisteren na installatie van de Enviolo app bij toeval per mail contact gehad met iemand van Enviolo
en toen meteen ook maar het probleem met hem besproken.
Ik heb voor hem een aantal dingen uitgeprobeerd met de fiets en apps en de resultaten teruggekoppeld.

Hij gaat dit intern bij Enviolo bespreken, en daarna zullen ze dit ook met Veloretti bespreken en zoeken naar een oplossing.

to be continued...
Mijn vermoeden is dat de stand is gekozen als gewogen gemiddelde en om de motor/naaf te ontlasten tijdens de start. Ik zet hem zelf meestal richting de 40 en merk dat je dan na een rood stoplicht weliswaar meer kracht moet zetten maar dat de motor dan ook een stukje harder moet werken.
Voor mij persoonlijk is die 60 niet zo'n groot probleem omdat ik meestal lange stukken fiets en weinig stoppunten tegenkom op de route. Kan me wel zo voorstellen dat het in de stad niet prettig is als je bijvoorbeeld veel korte ritjes maakt.
TheWildman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Standaard had ook naar mijn gevoel wel 2 cm verder naar achteren mogen zitten, had het gisteren tijdens mijn eerste ritje ook een aantal keer dat ik 'm raakte, nog even zoeken naar de juiste positie van de voet.
Welke schoenmaat hebben jullie in hemelsnaam? Ik heb zelf maat 41 maar heb dat ding nog geen enkele keer geraakt :? Ik fiets met de trapper onder de bal van m'n voet en heb zeker nog 4-5 cm over voor m'n hak bij de standaard komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Remar65 op 17-10-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
rapidrodge schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:43:
[...]

Je zal nog wel even geduld moeten hebben. Ik heb 23 juni mijn ace besteld en ik wacht er ook nog steeds op.
Op zich is dat wel vreemd want ik heb mijn Ace besteld eind augustus en had een mail gekregen dat hij de vorige week geproduceerd 'zou' worden. Nu we weten intussen al dat je de zaken die ja van Veloretti hoort met een serieuze korrel zout moet nemen.
Enfin, ik hoop dat de jouwe snel komt en de mijne ook. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Remar65 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Mijn vermoeden is dat de stand is gekozen als gewogen gemiddelde en om de motor/naaf te ontlasten tijdens de start. Ik zet hem zelf meestal richting de 40 en merk dat je dan na een rood stoplicht weliswaar meer kracht moet zetten maar dat de motor dan ook een stukje harder moet werken.
Voor mij persoonlijk is die 60 niet zo'n groot probleem omdat ik meestal lange stukken fiets en weinig stoppunten tegenkom op de route. Kan me wel zo voorstellen dat het in de stad niet prettig is als je bijvoorbeeld veel korte ritjes maakt.
Enviolo was duidelijk, dit is vreemd en hoort niet en dit is iets wat je als fietser zeker zelf mag aanpassen
anders hadden ze dit wel achter het beschermde deel van de enviolo app geplaatst en zou je de functie ook niet terugzien in de Veloretti app.
60 rpm is gewoon teveel, 45-50 rpm is gewoon lekker fietsen (lijkt me een leuke Poll)
Ook kan je de versnellingsratio bij start rit aanpassen in de Enviolo app, deze bepaald hoeveel kracht je dus moet zetten vanuit stilstand (hier moet ik nog even mee spelen.)
[...]

Welke schoenmaat hebben jullie in hemelsnaam? Ik heb zelf maat 41 maar heb dat ding nog geen enkele keer geraakt :? Ik fiets met de trapper onder de bal van m'n voet en heb zeker nog 4-5 cm over voor m'n hak bij de standaard komt.
maatje 43 lijkt me een gemiddelde schoenmaat hoor :) , vermoedelijk draai ik mijn voet een beetje naar binnen, echt even wennen ben nooit echt een fietser geweest en stap voor de 7.5km naar het werk graag in de auto, nu zou ik het echt zonde vinden om deze Veloretti in de berging te laten staan, het is immers niet de goedkoopste e-bike en is dit voor mij een extra push om eens wat aan beweging te gaan doen.

leuk artikel

https://urbee.nl/europees...-dan-met-de-gewone-fiets/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
Dat is eigenlijk vrij laag voor prettig fietsen....

https://www.bicycling.com...8361348/je-ideale-cadans/
Uiteindelijk bleek dat de vrijwillige deelnemers de minste energie verbruikten bij een cadans van 60, maar dat ze een voorkeur hadden voor een cadans van 81 rpm.
Nu ben ik het met je eens dat je op een ebike lager gaat (kortweg, er is wel een correlatie tussen te leveren vermogen en cadans), maar onder de 65 rpm voelt wat mij betreft echt verkeerd, dan ben ik echt aan het stampen. 45-55 is voor mij echt no way, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat veel mensen dat prettig vinden :?

Nog een linkje:

https://elektrischefietse...uentie-elektrischefietsen
Voor gelegenheidsfietsers ligt de ideale trapfrequentie rond de 65-85 per minuut. Voor tourfietsers, die rustig fietstochtjes maken van 60 kilometer op een dag ligt de ideale trapfrequentie op ongeveer 75-90
Blijkbaar is die 65rpm die ik zelf als ondergrens neem niet zo gek.
[...]
Ik zet hem zelf meestal richting de 40 en merk dat je dan na een rood stoplicht weliswaar meer kracht moet zetten maar dat de motor dan ook een stukje harder moet werken.
Dat is zowel logisch (immers meer pedaaldruk) als eigenlijk ongewenst, want:

- Als je 150 watt moet leveren om 25kmpu te gaan maakt het niet uit met welke cadans je het doet, het vermogen veranderd niet. 50x12 of 42x20, je zal bij een zelfde vermogen meer omwentelingen maken, maar je snelheid is grosso modo hetzelfde (zit ergens efficientie en warmte verschil, maar dat is binnen de marges een paar procent).

[ Voor 48% gewijzigd door roffeltjes op 17-10-2021 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik vind de standaard ingestelde 60 rpm wel prettig in de stad bij relatief veel afremmen/versnellen, maar voor langere afstanden zet ik hem op 50 à 55. Dat fietst voor mij persoonlijk lekker rustig en prettig op lange rechte fietspaden.

Bij 75 tot 90 voel ik me een hamster in een rad. Maargoed ik ben dan ook absoluut geen fiets fanatiekeling en gebruik hem om snel van A naar B te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapidrodge
ernieken schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Op zich is dat wel vreemd want ik heb mijn Ace besteld eind augustus en had een mail gekregen dat hij de vorige week geproduceerd 'zou' worden. Nu we weten intussen al dat je de zaken die ja van Veloretti hoort met een serieuze korrel zout moet nemen.
Enfin, ik hoop dat de jouwe snel komt en de mijne ook. :-)
Thx. Het zal aan de kleur liggen. Ik heb de graphite kleur. Blijkbaar niet de meest gangbare 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
rapidrodge schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Thx. Het zal aan de kleur liggen. Ik heb de graphite kleur. Blijkbaar niet de meest gangbare 😉
Klopt: de Graphite heeft een foute batch (lakwerk) gehad (nog voor de wissel van batterijen): dus dat verklaard ook (extra^2) vertraging. Ik eind mei besteld [batch 2], en 30sep [batterijloos] geleverd gekregen
Pagina: 1 ... 9 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.