J.f.rey schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:32:
Vraagje / wat is jullie mening?
Qua fiets en wat je krijgt, geen twijfel!
Qua garantie, da's hopen op het beste omdat ze niet naast de deur zitten en je, volgens mij dus, niet zomaar naar elke fietsenmaker kan?!
Garantie is inderdaad lastig.. voor grote reparaties moet de hele fiets terug en dat is wel een dingetje. Voor kleine reparaties weet ik niet precies wat ze doen, misschien tot een X bedrag vergoeden bij een lokale fietsenmaker. Volgens mij zouden ze een landelijke fietsenreparatie dienst gaan gebruiken, maar weet het niet exact meer.
Toch maar bestellen, maar
1. Electric Ace: mat groen of glanzend zwart met de witte banden (klassiek, lijkt het minste op een eBike)
Lastig voor jou te bepalen, is gewoon een kwestie van smaak. Ik ben voor matzwart gegaan omdat een zwarte fiets er over X jaar vaak nog wel netjes uitziet. Maar de andere kleurensamenstellingen zijn ook mooi. De groene is wat unieker tov andere ebike kleuren en de glanzend zwarte heeft wel wat chiques.
2. Is de extra frontlicht die je kan bestellen als je een rek voorop neemt?
Mogelijk wel, maar niet specifiek. Er zijn namlijk nog geen accessoires a la voorrek of bagagedrager voor de Ace beschikbaar. De extra koplamp is vooral als add-on bedoeld voor meer licht, het ingebouwde voorlicht verlicht de weg niet tot nauwelijks. Mocht er een rekje komen dan zal de extra koplamp ongetwijfeld goed van pas komen.
3. Hebben jullie de premium service van 120 per jaar gedaan?
Nee, leek mij zinloos.
4. Ik 'moet' een rekje voorop hebben, maar die is nu nog niet te bestellen
Het is nog maar de vraag of en wanneer de accessoires gaan komen. Er zijn wat vage toezeggingen maar ik heb zelf het gevoel dat dit nog wel eens een lange tijd kan gaan duren. Als je die echt MOET hebben dan zal je of zelf iets moeten fixen achteraf (ander stuur met geintegreerd rekje?) OF een andere fiets moeten kopen. Koop in ieder geval nooit een fiets waarbij de 'belofte' bestaat dat er 'ooit' een voorrek beschikbaar komt met het idee dat dit snel zal gebeuren. Vooral niet bij Veloretti

5. Zijn er mensen, net zoals ik van 2 meter, die de hoogte/fietshouding goed vinden?
Ik ben zelf 1.89 en de fietshouding is behoorlijk goed. Ietwat voorover, maar het is wel een comfortabele zit vind ik. Met 2 meter kan ik je natuurlijk geen garanties geven.. zadel zal wat hoger moeten.
6. Voor de Van Moof is er naast de officiële app ook een onofficiële app waar je wat meer kan tweaken, enig idee of Veloretti die ook zou kunnen 'krijgen'?
Dat valt niet te voorspellen. De fiets zal populair moeten worden waardoor er meer vraag komt naar een onofficiële app. Er zal echter wel een ITer tijd/zin/moeite moeten willen doen om dit te fixen als hobby project. Ik zou er niet op wachten in ieder geval.
De officiële app is wel ruk en nog nooit geupdatet. Een onofficiële app zou zeeeer welkom zijn, er is ongetwijfeld een hoop te tweaken aan de fiets. Vooral het resetten van de Enviolo cadans is zwaar irritant. Ik weet verder alleen niet in hoeverre de Bafang M200 te benaderen is, Bafang timmert z'n middenmotoren vandaag de dag volledig dicht om tuning tegen te gaan. Veloretti heeft ook geen EU/US mode dus geen idee wat er mogelijk is. Verdere tuning kan ik niet op ingaan hier op het Tweakers forum

7. Ik heb nu een speedpaddelac (45 km/u) waar ik altijd tussen de 30 en 35 km per uur mee rijd buiten de stad. Hoe fietst deze als je de max van 25km/u hebt bereikt? (dat was in het verleden voor mij de keuze omdat je altijd keihard tegen een begrenzer aanliep)
Uit mijn ervaring is het bij elke Ebike wil een onprettig plafond. Je kan wel gewoon flink bijtrappen, maar zodra de motorondersteuning ophoudt bij 25 km/h komt altijd de man met de hamer

8. Hoe vinden jullie het rijden zonder voorvorkvering? Bij de vanMoof viel mij dat nogal tegen.
Dat is inderdaad wel even wennen. M'n gewone stadsfiets heeft zadel- en voorvorkvering. Je merkt bij de Ace wel dat het een vrij stijve fiets is, vooral bij hobbels. Dat zal dus een vergelijkbare ervaring zijn als bij VanMoof.
[
Voor 7% gewijzigd door
stin00 op 06-10-2021 16:29
]