Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
roffeltjes schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Dat is eigenlijk vrij laag voor prettig fietsen....

https://www.bicycling.com...8361348/je-ideale-cadans/

[...]

Nu ben ik het met je eens dat je op een ebike lager gaat (kortweg, er is wel een correlatie tussen te leveren vermogen en cadans), maar onder de 65 rpm voelt wat mij betreft echt verkeerd, dan ben ik echt aan het stampen. 45-55 is voor mij echt no way, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat veel mensen dat prettig vinden :?

Nog een linkje:

https://elektrischefietse...uentie-elektrischefietsen

[...]

Blijkbaar is die 65rpm die ik zelf als ondergrens neem niet zo gek.

[...]

Dat is zowel logisch (immers meer pedaaldruk) als eigenlijk ongewenst, want:

- Als je 150 watt moet leveren om 25kmpu te gaan maakt het niet uit met welke cadans je het doet, het vermogen veranderd niet. 50x12 of 42x20, je zal bij een zelfde vermogen meer omwentelingen maken, maar je snelheid is grosso modo hetzelfde (zit ergens efficientie en warmte verschil, maar dat is binnen de marges een paar procent).
Dank je wel roffeltjes, zoals al gemeld ben geen fietser en geen sporter mijn conditie is gewoon slecht, Ik ga het de komende tijd eens bekijken wat voor mij de sweet spot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
stin00 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:34:
Ik vind de standaard ingestelde 60 rpm wel prettig in de stad bij relatief veel afremmen/versnellen, maar voor langere afstanden zet ik hem op 50 à 55. Dat fietst voor mij persoonlijk lekker rustig en prettig op lange rechte fietspaden.

Bij 75 tot 90 voel ik me een hamster in een rad. Maargoed ik ben dan ook absoluut geen fiets fanatiekeling en gebruik hem om snel van A naar B te gaan :)
Precies! Dat hamstergevoel heb ik ook boven de 75. Maar ik vermoed dat die 75 wordt genoemd in relatie tot de 25km limiet op de e-bike ;)
Ben wel benieuwd hoe die verhoudingen zijn op een speed-pedelec bijvoorbeeld of op een fiets zonder ondersteuning dan wel zonder snelheidslimiet.

Overigens fiets ik de afstanden (ca. 18km per rit) voornamelijk op m'n hartslag. Ik gebruik de Ace tijdens woon-werkverkeer eigenlijk als trainingsfiets. Voor mij is de cadans dan uiteindelijk zo rond de 65 en m'n hartslag zit dan tegen en vaak ook in het anaerobe bereik. Dan kan ik met een gerust hart op m'n werk wat cappucini naar binnen werken en hoef ik niet weg te lopen van een broodje kroket :P

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
TheWildman schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Dank je wel roffeltjes, zoals al gemeld ben geen fietser en geen sporter mijn conditie is gewoon slecht, Ik ga het de komende tijd eens bekijken wat voor mij de sweet spot is.
Het is absoluut geen kritiek, begrijp je niet verkeerd. Vooral zo rijden als dat jij fijn vind, ik ben ook maar een random poster op het internet. Het verbaasde me alleen een beetje :)
stin00 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:34:
Bij 75 tot 90 voel ik me een hamster in een rad.
Ben ik het niet mee oneens. :+

Ik zelf zit ook rond de 70 als ik op Turbo zit. Alles boven de 75 is op een ebike gewoon snel omdat je zelf weinig kracht zet (de correlatie tussen ideale cadans en kracht), dat geeft ook dat hamster gevoel. Je zal zien dat als je hem op eco zet je vanzelf hoger in je cadans gaat zitten, gewoonweg omdat je zelf meer vermogen moet leveren.

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 17-10-2021 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
roffeltjes schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Het is absoluut geen kritiek, begrijp je niet verkeerd. Vooral zo rijden als dat jij fijn vind, ik ben ook maar een random poster op het internet. Het verbaasde me alleen een beetje :)
Ook absoluut niet zo opgevat hoor, je fiets volgens mij langer als ik, dus advies aan een onervaren fietser als ikzelf is altijd +1 en meer als welkom (y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
rapidrodge schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Thx. Het zal aan de kleur liggen. Ik heb de graphite kleur. Blijkbaar niet de meest gangbare 😉
Kan kloppen. Ik heb de Jet Black besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05-2023
ernieken schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Kan kloppen. Ik heb de Jet Black besteld.
Het zal niet alleen een kleur van de Ace zijn. Mijn Ivy Moss Green, besteld op 2 juni, is er ook nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Erg fijn draadje dit mensen! Ik heb veel opgestoken van de reacties hier. Dank daarvoor!

Even voorstellen, hoi allen! Ik ben relatief nieuw hier en op e-bikes een absolute leek.

Ondanks dat ik helemaal niet te dik ben en bijna dagelijks naar de sportschool ga ben ik gewoon niet zo'n fan van fietsen, laat staan met tegenwind en wanneer je up-hill moet klimmen.

Nu e-bikes al jarenlang in omloop zijn en elk jaar zich verder ontwikkelen besloot ik dat het tijd werd om toch wat minder afhankelijk te worden van het openbaar vervoer als ik afstanden in Amsterdam moet afleggen die net even te ver zijn om deze te bewandelen en waardoor je nog meer afhankelijk bent van het openbaar vervoer.

Na onderzoek kwam ik terecht bij Veloretti, ook erg handig want ik woon zelf in Amsterdam. Dus mocht er iets aan de hand zijn kan ik de e-bike ook gelijk daar laten fixen. De verkoper wist mij te verklappen dat aan de overkant van de winkel Veloretti een fiets reparatie winkel gaat openen en dat de huidige winkel louter zal worden gebruikt als etalage.

Maar even terug naar mijn onderzoek, ik stuitte op heel veel online klachten van mensen. De klachten gingen vooral over de levertijd en de gebrekkige communicatie bij Veloretti, dat ze in de winkel simpelweg de telefoon niet opnamen, und so weiter...
Dat vond ik wel wat zorgwekkend klinken.

Desalniettemin besloot ik een testrit in te boeken met de Electric Ivy, ik ben zelf niet zo lang en ik hou van een 'dames' instapmodel fiets, ook al ben ik zelf een man.

Ik was gelijk verkocht. Bruggen werden opeens plat, ik voelde geen enkele weerstand en passeerde met speels gemak vrijwel alle fietsers op de weg. Enige minpunt vond ik het zadel, na afloop voelde ik toch dat ik er goed aan zou doen een andere zadel te gaan proberen. Maar dat is iets wat verholpen kan worden. Als iemand een tip heeft hoor ik dit graag!

Ik ben sowieso erg benieuwd nu steeds meer mensen een Veloretti e-bike in handen krijgen wat hun ervaring is met de fiets. Daarom controleer ik dit draadje ook met enige regelmaat. Zo trof ik ook hier een foto aan van iemand die een bagagedrager adviseerde, geheel in mat black ook, deze heb ik ook gelijk aangeschaft.
Ook hoor ik graag tips over type sloten maar ook over jullie ervaring met de app in samenwerking met de e-bike.
Tot slot ben ik benieuwd wat jullie denken over de belichting, is deze goed genoeg of raden jullie mij een additionele verlichting aan voorop?

Ik heb dus de Electric Ivy mat black besteld nadat ik eerst in de Veloretti winkel een proefritje had gemaakt en mij werd beloofd dat deze na 8 weken bezorgd zou worden, inmiddels ben ik al over de vier weken heen, dus ik kijk enorm uit naar de levering.

Erg netjes van Veloretti vond ik dat ze mijn verzoek om de fiets in de winkel af te laten leveren zodat zij gelijk alles in elkaar zouden zetten incluis de bagagedrager honoreerde. Dat was dus geen probleem.

[ Voor 94% gewijzigd door Dragje op 18-10-2021 10:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
M'n fiets is zojuist opgehaald en onderweg naar Veloretti voor reparatie 2. Ze gaan, hopelijk, analyseren waarom de ondersteuning het een tijdje niet deed. Daarnaast gaan ze de remmen dit keer echt volledig nalopen, opnieuw afvullen, ontluchten en de piepende remblokjes (hopelijk) vervangen. De crankarm die bij de vorige reparatie licht beschadigde zal ook vervangen worden. Oh en ik denk dat ze de accu ook gaan swappen voor de 'vernieuwde' accu.

Als het goed is ben ik de fiets niet weer 5 weken kwijt en zal de reparatie relatief snel uitgevoerd kunnen worden. Ze zouden ook, naar eigen zeggen, meer fietsenmaak personeel in dienst hebben nu. We gaan het zien. Ik lees in de FB Veloretti groep dat iemand z'n fiets al 7 weken in Almelo staat bij de reparatiedienst.. dat schept hoop :+

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 18-10-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Hoop voor je dat ze het snel fixen maar zou er niet op rekenen, die van mij is op 25 augustus opgehaald, tot op heden niks vernomen en niks gezien. Dat is aanstaande woensdag al 8 weken! (klacht = ging na 10 sec. compleet uit) Dat het lang gaat duren kan ik me nog wel in vinden, maar communiceer wel met je klant!
stin00 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:35:
M'n fiets is zojuist opgehaald en onderweg naar Veloretti voor reparatie 2. Ze gaan, hopelijk, analyseren waarom de ondersteuning het een tijdje niet deed. Daarnaast gaan ze de remmen dit keer echt volledig nalopen, opnieuw afvullen, ontluchten en de piepende remblokjes (hopelijk) vervangen. De crankarm die bij de vorige reparatie licht beschadigde zal ook vervangen worden. Oh en ik denk dat ze de accu ook gaan swappen voor de 'vernieuwde' accu.

Als het goed is ben ik de fiets niet weer 5 weken kwijt en zal de reparatie relatief snel uitgevoerd kunnen worden. Ze zouden ook, naar eigen zeggen, meer fietsenmaak personeel in dienst hebben nu. We gaan het zien. Ik lees in de FB Veloretti groep dat iemand z'n fiets al 7 weken in Almelo staat bij de reparatiedienst.. dat schept hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:06
pjotrski71 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:05:
Hoop voor je dat ze het snel fixen maar zou er niet op rekenen, die van mij is op 25 augustus opgehaald, tot op heden niks vernomen en niks gezien. Dat is aanstaande woensdag al 8 weken! (klacht = ging na 10 sec. compleet uit) Dat het lang gaat duren kan ik me nog wel in vinden, maar communiceer wel met je klant!

[...]
8 weken lijkt mij toch ook alles behalve normaal om een fiets te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@pjotrski71 8 weken.. mijn god, even 2 maanden zonder (nieuwe) fiets. Heb je ze inmiddels al per telefoon kunnen bereiken? Na 8 weken geen enkele update zou je wel de aankoop kunnen ontbinden op basis van niet tijdig een groot probleem verhelpen/repareren. Maar kan me ook voorstellen dat je gewoon graag een goedwerkende fiets wilt ontvangen aangezien Ebike wachttijden gigantisch zijn nu en vergelijkbare specs bij een ander merk een aanzienlijk hoger prijskaartje heeft. Wel mooi kut dat je al zo lang zonder zit.. en een nieuwe vervangende fiets zal wel lastig zijn omdat alle geproduceerde fietsen naar nieuwe klanten gaan. De aftersales zijn hier nog totaal niet voor ingericht, het is repareren of geld terug. De optie voor een nieuwe fiets direct uit voorraad leverbaar zal nog lange tijd niet mogelijk zijn ben ik bang.

Ze kunnen je probleem repliceren maar vervolgens kennelijk niet repareren.. dan houdt het op een gegeven moment gewoon op en is het of een nieuwe fiets of geld terug :N Wel treurig om te lezen dat er naast mij dus nog meer mensen te maken hebben (gehad) met flinke reparatie doorlooptijden..

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 18-10-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotrski71
stin00 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:52:
@pjotrski71 8 weken.. mijn god, even 2 maanden zonder (nieuwe) fiets. Heb je ze inmiddels al per telefoon kunnen bereiken? Na 8 weken geen enkele update zou je wel de aankoop kunnen ontbinden op basis van niet tijdig een groot probleem verhelpen/repareren. Maar kan me ook voorstellen dat je gewoon graag een goedwerkende fiets wilt ontvangen aangezien Ebike wachttijden gigantisch zijn nu en vergelijkbare specs bij een ander merk een aanzienlijk hoger prijskaartje heeft. Wel mooi kut dat je al zo lang zonder zit.. en een nieuwe vervangende fiets zal wel lastig zijn omdat alle geproduceerde fietsen naar nieuwe klanten gaan. De aftersales zijn hier nog totaal niet voor ingericht, het is repareren of geld terug. De optie voor een nieuwe fiets direct uit voorraad leverbaar zal nog lange tijd niet mogelijk zijn ben ik bang.

Ze kunnen je probleem repliceren maar vervolgens kennelijk niet repareren.. dan houdt het op een gegeven moment gewoon op en is het of een nieuwe fiets of geld terug :N
Ik heb al een paar keer geprobeerd te bellen, helaas nog zonder resultaat. Van de week maar weer eens een poging wagen.
Dat ik moet wachten is uiteraard vervelend, als je de klant maar op de hoogte brengt kan ik er nog wel mee leven, nu niet! Ik heb ze dan ook al 3 mails gestuurd om de boel te cancelen, helaas reageren ze daar ook niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
pjotrski71 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Ik heb al een paar keer geprobeerd te bellen, helaas nog zonder resultaat. Van de week maar weer eens een poging wagen.
Dat ik moet wachten is uiteraard vervelend, als je de klant maar op de hoogte brengt kan ik er nog wel mee leven, nu niet! Ik heb ze dan ook al 3 mails gestuurd om de boel te cancelen, helaas reageren ze daar ook niet op.
Het is mij ze alleen gelukt ze te bereiken door in het menu eerst voor Nederlands te kiezen en daarna de optie voor de marketing afdeling (toets 4 geloof ik?). Daar kreeg ik iemand aan de lijn waar ik eindelijk m'n vraag kon stellen. Zij had daarna een collega ingeschakeld om me terug te bellen en dat gebeurde ook 2 uur later. Dus dat is een poging waard.. gewoon wat verschillende opties proberen totdat je iemand te spreken krijgt :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 23:42
Zojuist zijn de ketting, lamp en dopje geleverd. Helaas nog geen bericht over de accu. Ik ga ervan uit dat de track and tracé in ieder geval deze week komt _/-\o_

En dan ga ik merken of de fiets, die ik nu ruim twee heb, ook daadwerkelijk werkt. Dat daar problemen mee zijn, is mijn grootste angst (op dit gebied). Ervaring hier op dit forum vertellen welk ellendig traject je dan ingaat. Dat was ook mijn reden om de fiets te annuleren. Ik was bereid om een 4k kostende Specialized te kopen maar levertijd "onbekend" maar ergens rond mei 2022. Dan toch maar doorgezet met de hoop dat de problemen incidenten zijn die mij bespaard blijven.

Ik heb een Ivy Black, gekocht op 23 juni (na dat ik een mail kreeg dat de pre-sale weer open was).

Na een tips hier op het forum heb ik de Abus Iven 8210 kettingslot gekocht. En de zwarte reflector stickers van Biomar Labs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admartena
  • Laatst online: 14-09-2023
Zojuist ook de ketting, lamp en dopje ontvangen. Bij mij nog geen bericht over de accu. Betreft bij mij ook Ivy Black gekocht op 24-06. Volgens mail van Veloretti op 11-10 zou de accu binnen 2 weken geleverd worden. Dus dat is nog even afwachten tot uiterlijk 25-10. Maar gezien de ervaringen van mede gebruikers die hun accu al ontvangen hebben hoop ik er op dat de accu deze week geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
bartfokker schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Afhankelijk van de mogelijkheden zie ik het wel zitten om er een app van te maken
Zie voor de technische specificaties van de naaf: https://enviolo.com/wp-co...iolo-CY2021_June-2021.pdf
Daarin staat onder meer op pag 10: data is saved on shutdown. Misschien dat de Veloretti software dat dan bij starten weer overruled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
admartena schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:33:
Zojuist ook de ketting, lamp en dopje ontvangen. Bij mij nog geen bericht over de accu. Betreft bij mij ook Ivy Black gekocht op 24-06. Volgens mail van Veloretti op 11-10 zou de accu binnen 2 weken geleverd worden. Dus dat is nog even afwachten tot uiterlijk 25-10. Maar gezien de ervaringen van mede gebruikers die hun accu al ontvangen hebben hoop ik er op dat de accu deze week geleverd word.
Zojuist Ketting Axa ULC-130 en Lamp Spanninga X&O 30 ontvangen maar ... geen dopje :?

Wellicht volgt er nog een envelopje van Veloretti binnekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor de kopers: wat waren de redenen om voor de Veloretti te gaan? De laatste berichten stemmen me niet bepaald hoopvol qua service.

Ik twijfel nog tussen een Ampler, een Cowboy of deze Veloretti. Pluspunt aan Veloretti is dat het Nederlands is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:03:
Voor de kopers: wat waren de redenen om voor de Veloretti te gaan? De laatste berichten stemmen me niet bepaald hoopvol qua service.

Ik twijfel nog tussen een Ampler, een Cowboy of deze Veloretti. Pluspunt aan Veloretti is dat het Nederlands is.
Voor alle fietsen geldt natuurlijk wat je van het uiterlijk vindt. Smaken verschillen maar velen vinden de Veloretti's mooi. Daarnaast is er de verhouding van specificaties vs prijs. Veloretti is de goedkoopste met middenmotor, gates CX belt en Enviolo automatic. Daar kan je de start-up problemen van een nieuwe leverancier voor terugkrijgen. Niet iedereen heeft zulke slechte ervaringen als je op dit forum leest; een post op facebook suggereert dat de overgrote meerderheid van de mensen veel plezier van de fiets heeft (als ze 'm al hebben, want ik wacht bijvoorbeeld al bijna 5 maanden).
Als alternatief dat qua prijs nog vrij dichtbij zit zou je eens naar de Amsterdam GT van Lekker-bikes kunnen kijken: ook middenmotor (sterker zelfs), zelfde belt drive en traploze Enviolo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

De grootste reden voor mij is de Enviolo Automatiq. Ik heb een Cowboy C1+ en V3 gehad maar ik werd gek van single-speed, dus geen versnellingen. Op 25 km/h en hoger fiets je met veel te veel omwentelingen per minuut (naar mijn smaak in ieder geval). Verder vond ik het soms wat vervelend dat de fiets alleen betrouwbaar aan/uit kan middels de Cowboy smartphone app. Voor de nieuw geleverde 3 en 4 (ST) zijn ze ook stilletjes overgestapt op CDN Gates riemen heb ik gehoord.. kwalitatief toch een stuk minder dan de CDX. Je moet ook echt van een actieve zithouding houden bij Cowboy. Voordelen bij Cowboy zijn wat mij betreft de nog slickere looks, de betere service en de onhoorbare achternaafmotor. Hij fietst qua trapondersteuning ook heel smooth. De app en hun service zijn mijlen verder dan Veloretti.

Pluspunten voor de Veloretti zijn wat mij betreft de Enviolo Automatiq, Gates CDX belt, middenmotor en de relaxtere zithouding. Dit alles voor een véél lagere prijs dan de concurrentie.

Nadelen overduidelijk de service, brakke app, de remmen en het gebrek aan accessoires momenteel. Verder zijn de gebruikte M200 motor en enviolo city automatiq wel de budget modellen van respectievelijk Bafang en Enviolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

stin00 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

De grootste reden voor mij is de Enviolo Automatiq. Ik heb een Cowboy C1+ en V3 gehad maar ik werd gek van single-speed, dus geen versnellingen. Op 25 km/h en hoger fiets je met veel te veel omwentelingen per minuut (naar mijn smaak in ieder geval). Verder vond ik het soms wat vervelend dat de fiets alleen betrouwbaar aan/uit kan middels de Cowboy smartphone app. Voor de nieuw geleverde 3 en 4 (ST) zijn ze ook stilletjes overgestapt op CDN Gates riemen heb ik gehoord.. kwalitatief toch een stuk minder dan de CDX. Je moet ook echt van een actieve zithouding houden bij Cowboy. Voordelen bij Cowboy zijn wat mij betreft de nog slickere looks, de betere service en de onhoorbare achternaafmotor. Hij fietst qua trapondersteuning ook heel smooth. De app en hun service zijn mijlen verder dan Veloretti.

Pluspunten voor de Veloretti zijn wat mij betreft de Enviolo Automatiq, Gates CDX belt, middenmotor en de relaxtere zithouding. Dit alles voor een véél lagere prijs dan de concurrentie.

Nadelen overduidelijk de service, brakke app, de remmen en het gebrek aan accessoires momenteel. Verder zijn de gebruikte M200 motor en enviolo city automatiq wel de budget modellen van respectievelijk Bafang en Enviolo.
Goede argumenten.
Ik dacht dat de Cowboy in geval van nood ook was te unlocken door de accu er met de sleutel kort uit te halen, en er weer in te stoppen. Het geen versnellingen verhaal zou ik eens moeten testen met een proefrit.

De "véél" lagere prijs, die zie ik zo 1,2,3 niet terug op de site van Veloretti. 2399 voor de Ivy en Ace, tegenover 2490 voor de Cowboy 4 (al zou ik eerder voor de 3 gaan).
Pluspunt van Veloretti lijkt me wel dat ze wat meer standaard onderdelen gebruiken. Cowboy gaat steeds meer non-standaard spul gebruiken.
Pjd58 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Voor alle fietsen geldt natuurlijk wat je van het uiterlijk vindt. Smaken verschillen maar velen vinden de Veloretti's mooi. Daarnaast is er de verhouding van specificaties vs prijs. Veloretti is de goedkoopste met middenmotor, gates CX belt en Enviolo automatic. Daar kan je de start-up problemen van een nieuwe leverancier voor terugkrijgen. Niet iedereen heeft zulke slechte ervaringen als je op dit forum leest; een post op facebook suggereert dat de overgrote meerderheid van de mensen veel plezier van de fiets heeft (als ze 'm al hebben, want ik wacht bijvoorbeeld al bijna 5 maanden).
Als alternatief dat qua prijs nog vrij dichtbij zit zou je eens naar de Amsterdam GT van Lekker-bikes kunnen kijken: ook middenmotor (sterker zelfs), zelfde belt drive en traploze Enviolo.
Daar wel naar gekeken, maar ik wil de fiets gaan delen met de vriendin. Allebei een e-bike vinden we te gek worden, en het is alleen voor de langere ritten. Woon-werk kan prima op een normale fiets. En dan ziet het damesmodel van Lekker bikes er echt te truttig uit ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
TheWildman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Zojuist Ketting Axa ULC-130 en Lamp Spanninga X&O 30 ontvangen maar ... geen dopje :?

Wellicht volgt er nog een envelopje van Veloretti binnekort.
Het dopje zat los in de doos. Goed kijken of het nergens tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:27:
[...]
Daar wel naar gekeken, maar ik wil de fiets gaan delen met de vriendin. Allebei een e-bike vinden we te gek worden, en het is alleen voor de langere ritten. Woon-werk kan prima op een normale fiets. En dan ziet het damesmodel van Lekker bikes er echt te truttig uit ;)
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:27:
[...]
Goede argumenten.
Ik dacht dat de Cowboy in geval van nood ook was te unlocken door de accu er met de sleutel kort uit te halen, en er weer in te stoppen. Het geen versnellingen verhaal zou ik eens moeten testen met een proefrit.

De "véél" lagere prijs, die zie ik zo 1,2,3 niet terug op de site van Veloretti. 2399 voor de Ivy en Ace, tegenover 2490 voor de Cowboy 4 (al zou ik eerder voor de 3 gaan).
Pluspunt van Veloretti lijkt me wel dat ze wat meer standaard onderdelen gebruiken. Cowboy gaat steeds meer non-standaard spul gebruiken.
[...]
De veel lagere prijs bedoel ik voor het segment middenmotor, CDX gates riem en Enviolo Automatiq. Deze 3 specificaties vind je eigenlijk nooit onder de 3000 euro. Dat maakt de fiets dus erg aantrekkelijk, ondanks de minpunten. Veloretti levert de fiets verder met standaard en een displayschermpje waarop je accu inziet + navigeert + ondersteuning aanpast

De Cowboy wordt echt mega kaal geleverd. Geen standaard, geen display en geen ondersteuningsstanden (je hebt aan of uit). Ik kreeg van het voorover leunen ook last van handen en onderrug, dus moest direct de stuurpen aanpassen en later ook het stuur. Maar dat is persoonlijke voorkeur en zal ook met lengte te maken hebben (ik ben 1m90).

De Cowboy starten met accu eruit + erin werkte op m'n Cowboy 3 echt maar 1 op de 5 keer denk ik, soms 1 op de 10 keer. Geen idee of ze dat inmiddels al verbeterd hebben.

Een mogelijk voordeel van de Cowboy 3 is trouwens dat een refurbished versie iets van 1590 kost, scheelt een aardige smak geld. Ik zou er nog wel 50 tot 100 bij optellen als je een goede fietsstandaard + stuurpen en/of ander stuur wilt hebben.

Als je de fiets gaat delen met je vriendin dan zou ik zeker een instapmodel a la de Veloretti Ivy overwegen :) Als het alleen voor langere ritten is zou ik de Cowboy niet snel aanraden, die gedijt beter in de stad met z'n singlespeed.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 18-10-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Brando schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Dank voor de tip, (y)
Zag ik net op FB bij een foto voorbijkomen maar helaas zit er echt niet bij.
verder geen probleem hoor komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
TheWildman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:42:
[...]

Dank voor de tip, (y)
Zag ik net op FB bij een foto voorbijkomen maar helaas zit er echt niet bij.
verder geen probleem hoor komt wel goed.
Hier ook geen dopje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:08
Brando schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Helaas zat hij bij mij ook niet in de doos..

Net gebeld met ze aangezien ik geen track en trace heb gekregen voor de batterij;
De verwachting is dat alle batterijen deze week geleverd zullen zijn. Helaas geen lijst om dit te controleren.
Mbt mijn ontbrekende T&T(en een email dat de batterij binnen 2 weken na levering er zou zijn)
gaf de dame aan telefoon aan: "Vreemd die zou ik wel gehad hebben moeten hebben......"

Zijn er meer mensen die wel eind sept/begin okt een fiets hebben gekregen en nog geen T&T code hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker123
  • Laatst online: 22-06-2024
Een leuk alternatief voor de Veloretti is wellicht de Watt Brooklyn. Hij fiets fantastisch, heeft een Gates snaar, gaat 32km/h en hij kost nog geen €2000. Ik ben afgeknapt op de zithouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Biker123 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:02:
Een leuk alternatief voor de Veloretti is wellicht de Watt Brooklyn. Hij fiets fantastisch, heeft een Gates snaar, gaat 32km/h en hij kost nog geen €2000. Ik ben afgeknapt op de zithouding.
Ik weet niet in hoeverre het écht een alternatief is. Beide fietsen zien er hip uit met een gates CDX riem, maar er zijn toch wel wat erg grote verschillen:

Meer relaxte vs actieve zithouding
Middenmotor vs achternaafmotor
Enviolo Automatiq vs singlespeed
Uitneembare accu vs vaste accu
510Wh accu vs 378Wh accu
Trapkrachtsensor vs geen?

De Watt Brooklyn lijkt eerder een mindere variant van de Cowboy 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2024
Dragje schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:32:
Erg fijn draadje dit mensen! Ik heb veel opgestoken van de reacties hier. Dank daarvoor!

Even voorstellen, hoi allen! Ik ben relatief nieuw hier en op e-bikes een absolute leek.

Ondanks dat ik helemaal niet te dik ben en bijna dagelijks naar de sportschool ga ben ik gewoon niet zo'n fan van fietsen, laat staan met tegenwind en wanneer je up-hill moet klimmen.

Nu e-bikes al jarenlang in omloop zijn en elk jaar zich verder ontwikkelen besloot ik dat het tijd werd om toch wat minder afhankelijk te worden van het openbaar vervoer als ik afstanden in Amsterdam moet afleggen die net even te ver zijn om deze te bewandelen en waardoor je nog meer afhankelijk bent van het openbaar vervoer.

Na onderzoek kwam ik terecht bij Veloretti, ook erg handig want ik woon zelf in Amsterdam. Dus mocht er iets aan de hand zijn kan ik de e-bike ook gelijk daar laten fixen. De verkoper wist mij te verklappen dat aan de overkant van de winkel Veloretti een fiets reparatie winkel gaat openen en dat de huidige winkel louter zal worden gebruikt als etalage.

Maar even terug naar mijn onderzoek, ik stuitte op heel veel online klachten van mensen. De klachten gingen vooral over de levertijd en de gebrekkige communicatie bij Veloretti, dat ze in de winkel simpelweg de telefoon niet opnamen, und so weiter...
Dat vond ik wel wat zorgwekkend klinken.

Desalniettemin besloot ik een testrit in te boeken met de Electric Ivy, ik ben zelf niet zo lang en ik hou van een 'dames' instapmodel fiets, ook al ben ik zelf een man.

Ik was gelijk verkocht. Bruggen werden opeens plat, ik voelde geen enkele weerstand en passeerde met speels gemak vrijwel alle fietsers op de weg. Enige minpunt vond ik het zadel, na afloop voelde ik toch dat ik er goed aan zou doen een andere zadel te gaan proberen. Maar dat is iets wat verholpen kan worden. Als iemand een tip heeft hoor ik dit graag!

Ik ben sowieso erg benieuwd nu steeds meer mensen een Veloretti e-bike in handen krijgen wat hun ervaring is met de fiets. Daarom controleer ik dit draadje ook met enige regelmaat. Zo trof ik ook hier een foto aan van iemand die een bagagedrager adviseerde, geheel in mat black ook, deze heb ik ook gelijk aangeschaft.
Ook hoor ik graag tips over type sloten maar ook over jullie ervaring met de app in samenwerking met de e-bike.
Tot slot ben ik benieuwd wat jullie denken over de belichting, is deze goed genoeg of raden jullie mij een additionele verlichting aan voorop?

Ik heb dus de Electric Ivy mat black besteld nadat ik eerst in de Veloretti winkel een proefritje had gemaakt en mij werd beloofd dat deze na 8 weken bezorgd zou worden, inmiddels ben ik al over de vier weken heen, dus ik kijk enorm uit naar de levering.

Erg netjes van Veloretti vond ik dat ze mijn verzoek om de fiets in de winkel af te laten leveren zodat zij gelijk alles in elkaar zouden zetten incluis de bagagedrager honoreerde. Dat was dus geen probleem.
Beste Dragje,

Voor het vervangen van het zadel heb ik nog wel een tip. Zelf gebruik ik in afwachting van levering van mijn Ace graphite alvast een Brooks cambium C67 zadel op mijn huidige fiets. Zodra de Ace binnen is zet ik hem over.
Als je hem uit de verpakking haalt lijkt hij heel hard en stug, maar hij zit echt prima. Ik heb speciaal hiervoor gekozen omdat de leren zadels toch kwetsbaarder zijn voor met name regen, en meer onderhoud nodig hebben.
En de bijpassende handgrepen liggen ook al klaar. Dat zijn de Brooks ergonomic handvaten 130/130 rubber zwart.
Eventuele piepende remmen ga ik verhelpen met resin remblokjes van SwissStop. Hier heb ik hele goede ervaringen mee op mijn huidige fiets met Shimano systeem.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb zowaar een goede ervaring met Veloretti support :o

Maandag ochtend - fiets opgehaald
Maandag avond/nacht - fiets aangekomen bij Mainfreight
Dinsdag ochtend - fiets aangekomen bij Veloretti
Dinsdag middag - mail dat de fiets is gerepareerd, het volgende is gebeurd:

- Nieuwe linker crank gemonteerd
- Alle remblokken vervangen, calipers opgeschoond, achter caliper heeft nieuwe bevestigingsmoer voor de
remblokken, remmen piepen niet meer
- Motor had de standaard Bafang software erop, nu staat de Veloretti software erop

Geen idee hoe de motor de standaard Bafang software had en nu de Veloretti software, maar mooi dat het allemaal gefixt is. Ik gok dat dit is gebeurd na de 1e reparatie waarbij de motor is vervangen. Als het goed is ontvang ik de fiets nu op donderdag of vrijdag weer. Dan ben ik de fiets dus slechts 4 tot 5 dagen kwijt geweest, korter kan bijna niet zo op afstand.

Ik moet natuurlijk nog maar afwachten of de fiets deze week wordt afgeleverd en alles inderdaad goed is gefixt, maar de communicatie is goed tot nu toe. Mailtjes worden binnen een paar uur beantwoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 20-10-2021 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Zojuist ook even per telefoon contact gehad, er is een keuze menu met 4 opties.
Na ongeveer 4-5 min kreeg ik een vrouw aan de lijn om een testrit te plannen.
Er word nog steeds gezegd als ik nu bestel dat ik half november de fiets kan verwachten.

Ben benieuwd, aanstaande woensdag ga ik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admartena
Bijna 2 weken geleden heb ik van veloretti een e-mail ontvangen dat mijn batterij uiterlijk deze week geleverd zou worden. Nog steeds geen batterij ontvangen. Inmiddels staat mijn fiets al bijna 4 weken zonder batterij. Vandaag toch maar weer met Veloretti gebeld. Zij vertelden mij dat ik op de "priority list" sta voor levering van de batterij en dat de batterij nog deze week geleverd gaat worden. Dus wij wachten maar weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admartena
@JesperdeZoete

Ik kan je garanderen dat zij de levering van half november niet gaan halen. Ik heb op 24 juni gebeld. Ook toen vertelden zij mij dat de fiets uiterlijk 31 juli geleverd zou worden. In totaal hebben op dezelfde datum wij 2 Ivy's besteld. 1x ivy matt black en 1x ivy green moss. 1 fiets is geleverd. Maar de batterij is nog steeds niet geleverd.
1 fiets staat volgens veloretti op planning week 43.

Veloretti heeft de afgelopen weken de support uitgebreid. Ik heb vandaag 2x gebeld en 2x iemand aan de lijn gekregen. Het lijkt er op dat de support nu beter gaat lopen maar zij hebben nog steeds problemen met leveringen.

[ Voor 15% gewijzigd door admartena op 20-10-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjd58
admartena schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:07:
Ik heb op 24 juni gebeld. Ook toen vertelden zij mij dat de fiets uiterlijk 31 juli geleverd zou worden. In totaal hebben op dezelfde datum wij 2 Ivy's besteld. 1x ivy matt black en 1x ivy green moss. 1 fiets is geleverd. Maar de batterij is nog steeds niet geleverd.1 fiets staat volgens veloretti op planning week 43.
Even raden: de Green Moss is er nog niet. Ik denk in exact dezelfde flow te zitten.
Ivy Moss Green besteld 2 juni: levering 8 juli
Bericht 26 juni: levering eind juli
Bericht 3 augustus: levering eind september
Bericht 21 september: levering vanaf 4 oktober (vanaf week 40)
Bericht 7 oktober: levering week 42/43

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Laatst online: 17-09 11:53

De testrit gaf de doorslag. Zithouding en rijgedrag zijn ideaal voor mij. Voelt vlot met een relaxte houding.
Verder was voor mij een uitneembare accu een must en een middenmotor gewenst.
Dit topic houd ik in de gaten maar ik besef ook dat er genoeg klanten zijn zonder problemen. Verder heb ik als Amsterdammer het voordeel dat ik altijd bij de winkel langs kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Vandaag ontving ik (3 dagen na verzending) deze mail op navraag naar de levertijd van mijn op 7 augustus bestelde Ace in de kleur graphite die half oktober geleverd zou worden:
Hello P!ER,

Thank you for reaching out to us.

It is a very busy time and we have had to deal with a shortage of customer care staff. Because of this, we have not been able to respond in time to your questions and requests. My sincere apologies for this. I am therefore pleased to announce that we have scaled up our department considerably.

Unfortunately at the moment I do not have any new updates on your order. Since wrong information has been communicated earlier about the production and delivery of your Veloretti Electric, it is our priority that our updates are accurate. For this reason we have chosen to work with short sprints. This means that every 2 weeks we receive a list from our factory in Portugal with customers who will receive their e-bike. These customers will then also be informed by us.

We are currently awaiting a new list. My colleague is in Portugal right now to map out the latest information. We expect to receive the list within two days, after which we will inform the customers concerned.

My sincere apologies for not being able to provide you with the necessary information at this time. As indicated earlier, it is important that we inform you in the right way so that you know where you stand.

More information will follow soon, have a great day!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
P!ER schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

[...]

Beste Dragje,

Voor het vervangen van het zadel heb ik nog wel een tip. Zelf gebruik ik in afwachting van levering van mijn Ace graphite alvast een Brooks cambium C67 zadel op mijn huidige fiets. Zodra de Ace binnen is zet ik hem over.
Als je hem uit de verpakking haalt lijkt hij heel hard en stug, maar hij zit echt prima. Ik heb speciaal hiervoor gekozen omdat de leren zadels toch kwetsbaarder zijn voor met name regen, en meer onderhoud nodig hebben.
Beste P!ER,

hartelijk dank voor je reactie!
Ik ga deze zadel gelijk opzoeken. Ik ben erg benieuwd.
En de bijpassende handgrepen liggen ook al klaar. Dat zijn de Brooks ergonomic handvaten 130/130 rubber zwart.
Ik heb hier ook over zitten nadenken, ik las hier en daar verhalen van mensen dat de standaard handgrepen op een goed moment niet lekker aanvoelen. Ik heb zelf niet van die grote handen, dus het is ook even kijken of deze maat geschikt is. Maar ook dit merk ga ik even opzoeken.
Eventuele piepende remmen ga ik verhelpen met resin remblokjes van SwissStop. Hier heb ik hele goede ervaringen mee op mijn huidige fiets met Shimano systeem.
Goed punt, omdat ik hier en daar wel wat klachten las van mensen die deze fiets net hadden ontvangen had ik het besluit genomen om de fiets in de winkel te laten bezorgen. Juist om alles daar ter plekke goed af te ronden, als sprake is van een piepende stuur, remmen, dan kan ik dat direct laten aanpassen... ik heb ook al een bagagedrager gekocht, eentje die ik in dit draadje tegenkwam. Die laat ik ook direct monteren.

Het is best een aankoop, en dan wil ik gewoon dat de fiets asap prima werkt zonder gedoe,

Hoe dan ook, erg bedankt voor je reactie heb ik veel aan! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
IAMsterdam schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

De testrit gaf de doorslag. Zithouding en rijgedrag zijn ideaal voor mij. Voelt vlot met een relaxte houding.
Verder was voor mij een uitneembare accu een must en een middenmotor gewenst.
Dit topic houd ik in de gaten maar ik besef ook dat er genoeg klanten zijn zonder problemen. Verder heb ik als Amsterdammer het voordeel dat ik altijd bij de winkel langs kan.
Precies hetzelfde hier. Na de testrit was ik verkocht, en de winkel kan ik zo opzoeken aangezien ik in Amsterdam woon. Dus bij eventuele issues kan ik dat snel verhelpen, althans, als zij dit toestaan natuurlijk. Aan de overkant van de winkel in Amsterdam komt een extra garage waar ze de fietsen kunnen repareren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgtpan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10-2023
Gisteren factuur mogen ontvangen op de mail van ivy pebble grey, fingers crossed, dat die hopelijk binnenkort dan eindelijk eens komt.

(besteld op 8 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermetalhank
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08-2022
Goedemorgen mede tweakers,

Zouden jullie je mening kunnen geven over de volgende situatie?
Ik kan via mijn werkgever d.m.v. Lease-a-bike een fiets leasen. Nou zijn er genoeg opties, maar de Veloretti Ace tikt eigenlijk wel al mijn wensen af.
Nou zie ik genoeg klachten over de service van Veloretti, en dan met name de communicatie omtrent levering.
De paar reviews die ik heb gezien over de fiets zelf waren best positief.
Ik woon zelf in Groningen, dus 1,2,3 bij de winkel langs is niet echt een optie. Ik ga binnenkort wel een dagje naar Amsterdam om de Veloretti te testen en ook de Amsterdam GT bij Lekker Bikes.

Als ik op de site van Lease-a-bike kijk en zoek naar Veloretti, dan kom ik op deze pagina terecht:
https://docs.google.com/f...HeFinEv18L77vjmQ/viewform

Dat het via een google doc gaat vind ik op zich niet super vreemd (ook al heb je denk ik liever een gewone bestelpagina), maar dit stukje tekst:
"Alle Veloretti fietsen worden geleverd met een premium servicepakket, hierin worden alle kosten voor service en onderhoud gedekt. Onderhoud vindt plaats bij de Veloretti winkel in Amsterdam of aan huis."
Als ik dit zo lees zou dat betekenen dat als ik de fiets heb, en er is iets mis mee, dat ze bij mij aan huis komen voor onderhoud? Dat staat haaks op alle verhalen die ik hier heb gelezen.

Verder staat er:
"De fiets kan kosteloos opgehaald worden in de Veloretti winkel in Amsterdam. Voor slechts €2 p/m extra wordt de fiets bij je thuis geleverd, afgesteld en kan je meteen op de fiets stappen." Dus dat is wel positief lijkt me.

Ze spreken over een levertijd van 6-8 weken, gezien andere verhalen lijkt me dat wat optimistisch.

Sorry voor het relaas, maar ik ben benieuwd naar wat jullie hier van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjaap
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2023
Kleine update: ik heb de batterij inmiddels ontvangen, de fiets staat nu een aantal dagen buiten. En volgens mij levert dat gelijk gelazer op. Want los van het feit dat de fiets echt heerlijk fietst (niets op aan te merken, behalve dat het wat sneller mag), merkte ik vanmorgen dat de voorlamp aan blijft staan. Kan dat komen door de vele regen van de afgelopen dagen? Het is niet op volle sterkte (zie foto), maar toch...Inmiddels heb ik de batterij er maar uitgehaald. Is dit op te lossen? Of kan die (stads!)fiets niet tegen regen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HybJZ-PLSVHy5zk64rRN0hCXPB4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tZtNiSXardKNaCOXbRytdpF5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesnobel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05-2023
admartena schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:33:
Hier helaas ook nog niks ontvangen, op 28-09 een mail gekregen dat de accu binnen 2 weken geleverd zou worden maar helaas.
Ook de PI Chain + Light (b) is al sinds 14-10 onderweg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSchil
  • Laatst online: 15-06 11:15
keesnobel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Hier helaas ook nog niks ontvangen, op 28-09 een mail gekregen dat de accu binnen 2 weken geleverd zou worden maar helaas.
Ook de PI Chain + Light (b) is al sinds 14-10 onderweg 8)7
Hier exact het zelfde. Ook mails die ik erover stuur worden niet beantwoord! Dit doet t toch al brosse vertrouwen weer geen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Gisteren is mij verteld dat de batterij binnen 2 weken komt. Ik heb mijn fiets sinds begin oktober ergens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brando
UPDATE 14:00 uur: Mail ontvangen dat mijn fiets onderweg is. Ik neem aan (hoop) dat dat de accu is. En niet mijn tweede kabel
=====
Dan zal ik ook maar melden dat ook ik nog geen accu heb ontvangen. Ik kijk veel te vaak naar mijn inbox, maar helaas. Deze week is bijna voorbij, de belofte is wederom niets waard.

Gisteren wel per mail een reactie ontvangen op een 2 wkn oude mail van mij over het slot. Ze gaan dat asap opsturen. Echter heb ik het slot en de lamp wel al ontvangen. Dat heb ik ze ook per mail laten weten, waarin ik ze ook verzoek om 120 euro terug te storten voor de verzekering die ik toch niet heb geactiveerd.

Ik wil mijn accu ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Brando op 21-10-2021 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• admartena
@Brando Ik heb ook een mail ontvangen dat mijn Ivy matt black word verzonden. Maar ja... de fiets heb ik al ongeveer 4 weken geleden binnen gekregen. Dus ik neem aan dat dit de accu is.
Gisteren ook met Veloretti gebeld en zij bevestigden gisteren dat de accu nog deze week zou worden verzonden.

So, keep fingers crossed! Kunnen wij misschien dit weekend eindelijk na maanden wachten toch echt een keer elektrisch fietsen....

[ Voor 30% gewijzigd door admartena op 21-10-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
admartena schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:35:
@Brando Ik heb ook een mail ontvangen dat mijn Ivy matt black word verzonden. Maar ja de fiets heb ik al ongeveer 4 weken geleden binnen gekregen. Dus ik neem aan dat dit de accu is die word verzonden.
So, keep fingers crossed!
Ha ha jij ook al,

Ik de Ace al een paar weken in huis en de accu afgelopen week.

Mijn broertje zal het echt nier erg vinden om ook op een Veloretti rond te rijden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
jaapjaap schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:24:
Kleine update: ik heb de batterij inmiddels ontvangen, de fiets staat nu een aantal dagen buiten. En volgens mij levert dat gelijk gelazer op. Want los van het feit dat de fiets echt heerlijk fietst (niets op aan te merken, behalve dat het wat sneller mag), merkte ik vanmorgen dat de voorlamp aan blijft staan. Kan dat komen door de vele regen van de afgelopen dagen? Het is niet op volle sterkte (zie foto), maar toch...Inmiddels heb ik de batterij er maar uitgehaald. Is dit op te lossen? Of kan die (stads!)fiets niet tegen regen?

[Afbeelding]
Ik hoor meerdere mensen die vocht problemen hebben met name diamond display of dat de fiets aangaat of juist uit. accu er uit is altijd een veilige optie, maakt het voor dieven ook minder interessant.

Lost overigens niet het "kortsluiting/vocht" probleem op helaas, denk dat ze eerdaags een regenhoes voor de fiets opsturen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door TheWildman op 21-10-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapidrodge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 01:25
TheWildman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Ik hoor meerdere mensen die vocht problemen hebben met name diamond display of dat de fiets aangaat of juist uit. accu er uit is altijd een veilige optie, maakt het voor dieven ook minder interessant.
Bovendien wordt het dan ook een probleem i.c.m. De verzekering. Dus hop, die accu er uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapidrodge
Gisteren een mail gehad van Jcl logistics dat ze vandaag mijn ace graphite gaan leveren welke ik op 23 juni besteld heb. Toevallig al andere die hun fiets vandaag binnen hebben gekregen? 😋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PT30
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 12:59
rapidrodge schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:50:
Gisteren een mail gehad van Jcl logistics dat ze vandaag mijn ace graphite gaan leveren welke ik op 23 juni besteld heb. Toevallig al andere die hun fiets vandaag binnen hebben gekregen? 😋
Ik heb dezelfde mail gehad en ben daarom vandaag thuis gebleven. Net even met JCL gebeld en werd mij netjes gemeld dat Veloretti nog een Firmware update moet doen op de fiets en hij daarom volgende week komt. Daar zou je een nieuwe T&T voor krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:02

Erik80

Sinds 1980

Yes, Ivy green moss!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjd58
Hmm, 3 weken daarvoor (2 juni) dezelfde fiets in dezelfde kleur besteld maar nog geen afleverbericht van transporteur :'(

Edit 3 minuten later: afleverbericht van JCL voor morgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pjd58 op 21-10-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapidrodge
PT30 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Ik heb dezelfde mail gehad en ben daarom vandaag thuis gebleven. Net even met JCL gebeld en werd mij netjes gemeld dat Veloretti nog een Firmware update moet doen op de fiets en hij daarom volgende week komt. Daar zou je een nieuwe T&T voor krijgen...
Ok, ik zag dat ze wel degelijk langs zouden komen was te zien op de planning. Ik heb even gebeld met JCL en kreeg te horen dat de doos open was gegaan aan de onderkant waardoor waarschijnlijk niet alle onderdelen er meer in zitten😩. Ze moeten dit na de rit nalopen en dan word ik morgen weer gebeld voor een nieuwe afspraak. 😒

[ Voor 6% gewijzigd door rapidrodge op 21-10-2021 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapjaap
  • Laatst online: 26-01-2023
TheWildman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Lost overigens niet het "kortsluiting/vocht" probleem op helaas, denk dat ze eerdaags een regenhoes voor de fiets opsturen. 8)7
Dat diamond display heb ik goed in de gaten gehouden, maar dat valt (vooralsnog) behoorlijk mee. Maar hoop dat het al met al meevalt, ben benieuwd hoe ie er (na de regen) bijstaat als ik vanavond na werk naar huis fiets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:47
Same here, ook op 23 Juni besteld, en vandaag ontvangen.
afwachten wanneer de accu er is... (en wanneer 't weer fiets weer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos schimmel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06-2022
Hier ook (eindelijk) gisteren één fiets ontvangen.
Op 18 juni heb ik een Graphite Ace en een Desert Moss Ivy besteld. Gisteren is de Ace geleverd.
Van de vervoerder heb ik begrepen dat de Ivy volgende week komt aangezien er nog iets met de Enviolo versnelling moet gebeuren. De fiets is overigens zonder batterij geleverd. Ben dus benieuwd wanneer we er echt gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• admartena
Deze week met veloretti gebeld waar mijn batterij blijft. Zij beloofde mij dat de batterij deze week wordt geleverd. Zojuist weer gebeld...en de batterij wordt nu weer volgende week geleverd. Ik sta op een "priority list" maar het wachten wordt weer voor de zoveelste keer op de proef gesteld. Gisteren kreeg ik een mail dat mijn ivy matt black is verzonden maar deze heb ik nu inmiddels bijna 4 weken zonder batterij in huis.....Ik dacht dat dit de batterij was maar veloretti vertelde mij dat dit een onjuist verzonden mail was.

Vandaag kreeg ik een factuur voor mijn bestelde ivy green moss. En ook dat de fiets is verzonden. Dus ik verwacht deze fiets ergens volgende week. De batterij van deze fiets zou volgens belofte van veloretti ook volgende week geleverd worden. Maar gezien mijn huidige ervaring zal ik deze batterij dan ook pas rond half/eind november krijgen?

Conclusie nadat veloretti 7 beloften heeft gebroken hoop ik toch echt dat na de 8e belofte mijn batterij van ivy black matt volgende week geleverd gaat worden. 8x is scheepsrecht of was dat nou 3x.....

Update 22-10, krijg zojuist een track en trace van UPS dat mijn batterij wordt verzonden....Wordt vervolgd.

[ Voor 4% gewijzigd door admartena op 22-10-2021 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutK62
  • Laatst online: 21-03-2022
Op 19 september heb ik een mat zware Ace besteld. De levering zou mid-oktober zijn volgens de website.

22 oktober maar eens gevraagd wanneer ik mijn fiets krijg. Zojuist een automatisch mailbericht terug gekregen: 1. “Er is verkeerde informatie verstrekt” en niet “we hebben verkeerde informatie verstrekt” Niet echt sterk. Jammer. 2. En “we wachten op Portugal. Iedere twee weken krijgt een gedeelte van de klanten hun fiets”. Alleen de klanten die hun fiets krijgen worden geïnformeerd. Met de groetjes van Customer care… Ik laat weten hoe het loopt. Of niet. Daar kunnen aspirant koper hun voordeel mee doen;-)

26 oktober kreeg ik een mail. Met de volgende informatie: Week 49: In this week your bike will be produced. Week 50/51: Your bike will be delivered (without the battery). You will receive a track and trace link as soon as the planning is made at our logistics partner. By the end of week 51 you will receive your battery. This will be the time to enjoy your Veloretti Electric!

7 december. Het is bijna zover. Deze week produceren ze mijn fiets. Fiets en batterij 24 december in huis. Ik zaag alvast een paar takken van de kerstboom, dan kan de Ace er mooi onder;-)

[ Voor 31% gewijzigd door WoutK62 op 07-12-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brando
Zojuist bericht ontvangen:
Here is a brief update on the status of your new battery. We can well imagine that time is running out and you can't wait to finally ride your Veloretti Electric. We have started handing out the first batteries, but things are not going as fast as first promised. Your battery will be out for delivery in wk. 43 (that's next week).

Of course, you are wondering about the delivery of your battery since the indicated 2 weeks have passed in the meantime. Given the urgency of this job, we had to move quickly to get everything operational in the shortest possible time. I am therefore pleased to report that the first batteries have already left our factory and have been delivered to customers. However, practice has shown that the process does take a little longer than initially thought. It is expected that we will need until the end of next week to supply everyone who is currently without batteries. We now receive a weekly shipment of batteries which will be delivered to your home via our transport partner UPS. As soon as your battery is on its way, you will receive a track & trace from UPS by e-mail.

My sincere apologies that we have not met the previously specified 2 weeks for everyone. Our priority is to provide everyone with a safe battery that will enable you to ride many beautiful miles on your Veloretti Electric.

I would also like to take this moment to provide an update on our customer service department. It has been a very busy time and we have had to deal with a shortage of staff in customer care. As a result, we have not been able to respond to your questions and requests in a timely manner. My sincere apologies for this too. I can inform you that we have significantly expanded our customer service department. Please note that, for now it is English speaking staff who are ready to assist you were needed. We hope for your understanding and will do everything we can to give you the service you deserve.

I can well imagine that we have fallen a long way short in this respect in recent times. On to better days!

I wish you a pleasant day and your track and trace will follow soon.

Kind regards,
Veloretti

Nog een week wachten dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Mijn gerepareerde fiets staat ook nog... ergens. Weet niet precies waar want de tracking van de fiets geeft als laatste de loods van Veloretti in Almelo aan op woensdag 6:00. Sindsdien geen updates meer, mogelijk is de batterij leeg. Heb ook nog geen tracking ontvangen van Mainfreight of een bericht dat de fiets eraan komt.. Ik moest dinsdag aangeven wanneer ik de fiets zou kunnen ontvangen (minimaal 2 dagen in de toekomst) dus had hem donderdag of vandaag wel verwacht. Zal dus wel weer ergens volgende week worden. Toch weer een klein smetje op de verder snelle reparatie. Helaas weer na het weekend.

M'n accu is ook niet direct vervangen.. heb hier ook verder nog geen bericht over gehad, behalve dat ik al ingepland sta voor de omruiling. De communicatie laat helaas weer wat te wensen over :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Als we een euro zouden krijgen voor elke keer dat we sincere apologies krijgen, zouden we allemaal kunnen stoppen met werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
WoutK62 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:44:
Op 19 september heb ik een mat zware Ace besteld. De levering zou mid-oktober zijn volgens de website. Vandaag 22 oktober maar eens gevraagd wanneer ik mijn fiets krijg. Zojuist een automatisch mailbericht terug gekregen: 1. “Er is verkeerde informatie verstrekt” en niet “we hebben verkeerde informatie verstrekt” Niet echt sterk. Jammer. 2. En “we wachten op Portugal. Iedere twee weken krijgt een gedeelte van de klanten hun fiets”. Alleen de klanten die hun fiets krijgen worden geïnformeerd. Met de groetjes van Customer care… Ik laat weten hoe het loopt. Of niet. Daar kunnen aspirant koper hun voordeel mee doen;-)
Beste WoutK62,

Ik heb een bestelling gedaan, en direct afgerekend in de winkel een kleine week voordat jij je Veloretti mat zwarte Ace hebt besteld. Ik heb trouwens de Ivy versie besteld.

Hoe dan ook, mij werd in de winkel verteld dat de levering 8 weken zou gaan duren. Dus halverwege mid-oktober zou moeten kloppen. Punt is, Veloretti kampte met enorme opstart issues, die hebben voor een enorme vertraging gezorgd voor de allereerste batch. Mijn bestelling zou bij de tweede batch zitten wisten ze mij vertellen. Dikke kans dat die van u ook daarbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
Bright met item over hacken/opvoeren van e-bikes [als tegenstander ervan wel beetje wenkbrauwen gefronst] https://youtu.be/X6hnzVCkeB0

Link daarin ook naar interview met Quinten Adema [de maker van Moofer], https://www.rtlnieuws.nl/...id-25-32-37-kilometer-uur, leek me hier ook relevant omdat hij hierin ook aangeeft met Veloretti bezig te zijn. (zoals hij hier/FB [?] al had gehint had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Dragje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Beste WoutK62,

Ik heb een bestelling gedaan, en direct afgerekend in de winkel een kleine week voordat jij je Veloretti mat zwarte Ace hebt besteld. Ik heb trouwens de Ivy versie besteld.

Hoe dan ook, mij werd in de winkel verteld dat de levering 8 weken zou gaan duren. Dus halverwege mid-oktober zou moeten kloppen. Punt is, Veloretti kampte met enorme opstart issues, die hebben voor een enorme vertraging gezorgd voor de allereerste batch. Mijn bestelling zou bij de tweede batch zitten wisten ze mij vertellen. Dikke kans dat die van u ook daarbij zit.
Wat verstaan zij onder de eerste batch dan? De productie is al maanden bezig. De eerste fietsen waren eind mei? beloofd. Mijn fiets besteld in mei was voor eind juni en uiteindelijk ook pas begin oktober. Die problemen slepen dus al maanden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjd58
Vandaag de Ivy van 2 juni ontvangen. Ziet er heel netjes uit, met remleiding grommet in de voorvork! Alleen een opvallend niet gepolijst en dof stuur. Ik weet nog niet wat ik er van vind. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fNvFbn_NZ7qc4an0EfcOLlA4GI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AtM1CMzxOV5IsTL8tZvaLSJF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
tomuitrotterdam schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:33:
Bright met item over hacken/opvoeren van e-bikes [als tegenstander ervan wel beetje wenkbrauwen gefronst] https://youtu.be/X6hnzVCkeB0

Link daarin ook naar interview met Quinten Adema [de maker van Moofer], https://www.rtlnieuws.nl/...id-25-32-37-kilometer-uur, leek me hier ook relevant omdat hij hierin ook aangeeft met Veloretti bezig te zijn. (zoals hij hier/FB [?] al had gehint had)
Apart dat dit mogelijk is. Zelf begin ik er niet aan, 25 kilometer per uur op een fiets vind ik hard zat hoewel ik niet kan ontkennen dat op een lange goed geasvalteerde weg waar verder geen fietsers te bekennen zijn, of wandelaars, ik me kan voorstellen dat iets harder rijden toch wel prettig zou zijn.

Toch bestaat die 25 km per uur niet voor niets. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe hard dit daadwerkelijk is wanneer je met 25 km per uur ten val komt, laat staan als je geen helm draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
Ik zou graag zien dat in elk geval alle mensen hier in Amsterdam zich houden aan de 25 km/u. Zie nu teveel Van Moofs die als een malloot over de drukke fietspaden gaan.

Als wielrenner ga ik af en toe ook wel boven de 25 km/u maar wel zeer gedoseerd, bewust en met bel om mensen te waarschuwen. Door de zithouding heb je op een racefiets ook veel beter een idee van de snelheid en ben je op je smalle bandjes ook bewuster van de gevaren voor jezelf. Daarnaast heb je voor jezelf ook nog eens een helm op wat bij de gemiddelde e-biker ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
IAMsterdam schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:49:
Ik zou graag zien dat in elk geval alle mensen hier in Amsterdam zich houden aan de 25 km/u. Zie nu teveel Van Moofs die als een malloot over de drukke fietspaden gaan.

Als wielrenner ga ik af en toe ook wel boven de 25 km/u maar wel zeer gedoseerd, bewust en met bel om mensen te waarschuwen. Door de zithouding heb je op een racefiets ook veel beter een idee van de snelheid en ben je op je smalle bandjes ook bewuster van de gevaren voor jezelf. Daarnaast heb je voor jezelf ook nog eens een helm op wat bij de gemiddelde e-biker ontbreekt.
Helemaal mee eens, mijn vriendin heeft ook een e-bike, en wordt op de drukke fietspaden in centrum Amsterdam met grote regelmaat met een bloedgang ingehaald door andere e-bike gebruikers, bellen doen ze meestal niet.

Controles zijn hier nauwelijks, zou wel eens netjes zijn als ze in het centrum zo'n controle op gaan zetten waar niet alleen de scooters maar ook de e-bike's wordt gecontroleerd.
In andere landen wordt er veel meer op gecontroleerd en zijn de boetes vele malen hoger
Frankrijk € 30.000,-, Duitsland € 3000,-

Een oplossing zou zijn verbod op verkoop van dit soort kits, maar ja dat zal wel even duren.

Zit zelf ook te denken om een helm te gaan dragen, en schijt te hebben aan wat andere er van vinden het hoeft maar 1 keer goed fout te gaan.
Helmplicht is er nog lang niet ook in landen om ons heen niet, door trauma artsen wordt er nu wel wat druk gezet op de politiek, maar fietsbond is bv tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
TheWildman schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

Helemaal mee eens, mijn vriendin heeft ook een e-bike, en wordt op de drukke fietspaden in centrum Amsterdam met grote regelmaat met een bloedgang ingehaald door andere e-bike gebruikers, bellen doen ze meestal niet.

Controles zijn hier nauwelijks, zou wel eens netjes zijn als ze in het centrum zo'n controle op gaan zetten waar niet alleen de scooters maar ook de e-bike's wordt gecontroleerd.
In andere landen wordt er veel meer op gecontroleerd en zijn de boetes vele malen hoger
Frankrijk € 30.000,-, Duitsland € 3000,-
Ik denk dat deze controles er vanzelf wel komen wanneer de toename van ongelukken waar e-bikes bij betrokken zijn vanzelf zullen oplopen.

Ik weet niet of ik voorstander ben van een zeer hoge boete, eerder van een paar honderd euro boete zodat een e-bike bezitter in ieder geval iets voelt van deze boete maar daarbovenio zie ik graag een zero tollerance beleid waarbij fietsers die doelbewust hun e-bike hebben opgevoerd bij controle worden gefronteerd met het in beslagname van hun e-bike.
Dan ga je de volgende keer niet opnieuw zo'n risico op controle trotseren omdat je dan gelijk weet waar je aan toe bent.

Ik vergelijk het weleens met verlichting. Veel fietsers in Amsterdam rijden niet rond met een goede verlichting. Op een goed moment in de winter werd hier flink op gecontroleerd, jaren geleden inmiddels. In mum van tijd zag je echt een significante toename van fietsers die rondreden met een fietsverlichting. Maar... na een jaar zag ik weer heel veel fietsers zonder verlichting rondrijden.

Ik denk dat dus met in beslagname van fietsen / e-bikes wanneer deze niet voldoet aan de regelgeving dat dit veel meer impact maakt. Misschien bij fietsers nog een waarschuwing of iets dergelijks.
Een oplossing zou zijn verbod op verkoop van dit soort kits, maar ja dat zal wel even duren.
Zit zelf ook te denken om een helm te gaan dragen, en schijt te hebben aan wat andere er van vinden het hoeft maar 1 keer goed fout te gaan.
Helmplicht is er nog lang niet ook in landen om ons heen niet, door trauma artsen wordt er nu wel wat druk gezet op de politiek, maar fietsbond is bv tegen.
Helemaal mee eens. Ik ga book een helm dragen op mijn e-bike. Hoe dat oogt zal mij een rotzorg zijn hoewel er wel grenzen zijn natuurlijk. Maar je kunt gewoon met een neutraal witte of zwarte helm op jezelf prima vertonen. Het wordt een ander verhaal als je met een helm op gaat rondrijden die een grote banaan op de bovenkant toont met een Mc Donald logo als reclame voor een bananenmilkshake of een foto erop van K3 vergezeld met allemaal hartjes om maar iets te noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
TheWildman schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:06:
[...]
Ik ben tegen de verplichte helm, maar ik draag hemzelf altijd op de ebike. De omslag kwam toen mijn schoonvader op de IC lag voor zijn hart. Andere 9 IC stations waren fietsers :X

Ik droeg al 20 jaar elke dag een helm op de racefiets vanwege trainingen en wedstrijden, dus toen mijn vrouw voordstelde die helm op te zetten was het een minimale drempel. Ik zit ook niet meer op school, dus wat anderen hiervan vinden kan mijn billen roesten.

Iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het op een ebike een minimaal offer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Ik ben tegen de verplichte helm, maar ik draag hemzelf altijd op de ebike. De omslag kwam toen mijn schoonvader op de IC lag voor zijn hart. Andere 9 IC stations waren fietsers :X
Heftig :/

Waren het fietsers of mensen die op een e-bike zaten als ik vragen mag?
Ik droeg al 20 jaar elke dag een helm op de racefiets vanwege trainingen en wedstrijden, dus toen mijn vrouw voordstelde die helm op te zetten was het een minimale drempel. Ik zit ook niet meer op school, dus wat anderen hiervan vinden kan mijn billen roesten.

Ik ben in dubio mbt de fiets, maar voor e-bikes zou een verplichte helm dragen geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Dragje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Hoewel de dienstdoende verpleger tegen mijn schoonmoeder zei dat het fiesers waren ben ik zelf er verder niet op in gegaan, toch ongemakkelijk. Maar het is 9 jaar geleden, dus vermoedelijk voornamelijk "gewone" fietsers. In mijn herinnering waren het verassend jonge mensen, niet allemaal 80ers of zo. Maar ja, een helm maakt je ook niet onkwetsbaar, geen idee of het hun had geholpen.

Ik zelf vind het in ieder geval geen enkel probleem en doe dat ding op. Als ik hem vergeet voelt het heel raar :+

Betreft verplichten; mja, ik zie liever een betere infra ipv nog meer regels die fietsen ontmoedigen. We moeten ook niet gaan doen alsof fietsen mega gevaarlijk is. Laat die helm gewoon een eigen keuze, desnoods met een bewustwordingscampagne.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 23-10-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
Dragje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

[...]

Ik ben in dubio mbt de fiets, maar voor e-bikes zou een verplichte helm dragen geen overbodige luxe zijn.
Zou een cursus "hoe een (e)fiets te berijden" niet effectiever zijn dan helm? Volgens mij nu hele volkstammen vanuit de auto/ov/scooter/brommer richting (e) bike aan het gaan (gewenst gedrag: we willen minder afhankelijk zijn van fosiele brandstoffen), die al lang niet meer op fiets(pad) zijn geweest.
Meeste ongelukken bij fietsers zijn namelijk enkelzijdige, dus mensen die omvallen, ergens tegenaan rijden. Dat lijkt me meer te liggen aan onervarenheid dan de iets hogere snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
tomuitrotterdam schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Dat lijkt me meer te liggen aan onervarenheid dan de iets hogere snelheid.
Daar zit zeker iets in, maar is het je wel eens opgevallen hoezeer fietspaden worden achtergesteld aan auto-routes?

Bijvoorbeeld het befaamde rood-witte paaltje wat midden op de weg staat. Of losse tegels met spleten waar een voorwiel mooi tussenpast... fiets oversteekplaatsen onderaan een viaduct (dus je hebt lekker veel vaart) waarbij de auto's vanuit je rug komen (kruising Rozenburg laan en het reigerpad in Amsterdam) tot aan het afstaan van een fietspad aan auto's omdat hun deel is afgebroken. Dat fietsers dan maar moeten klunen of een kilometer moeten omrijden telt blijkbaar niet.

Ik heb (op voorspraak van de wijkagent!) met gemeente Diemen een gesprek gehad over de verkeersituatie rondom de Sniep en de scholen daar. Conclusie: levensgevaarlijk, maar het bestemmingsplan ligt er en we zullen er volgende keer beter over nadenken. :X

Of die uitvoerder in de Bijlmer die na het afbreken van het fietspad me vertelde dat we dan maar over de parkeerplaats van het winkelcentrum moesent fietsen (wat op zijn zachtst gezegd geen goed advies is).

Dat soort dingen is voor kinderen en oudjes gewoon onnodig complex, dat ze dan de berm inrijden of paniekerig om zich heen kijkend stilstaan en omvallen is niet zo vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
roffeltjes schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

Daar zit zeker iets in, maar is het je wel eens opgevallen hoezeer fietspaden worden achtergesteld aan auto-routes?

Bijvoorbeeld het befaamde rood-witte paaltje wat midden op de weg staat. Of losse tegels met spleten waar een voorwiel mooi tussenpast... fiets oversteekplaatsen onderaan een viaduct (dus je hebt lekker veel vaart) waarbij de auto's vanuit je rug komen (kruising Rozenburg laan en het reigerpad in Amsterdam) tot aan het afstaan van een fietspad aan auto's omdat hun deel is afgebroken. Dat fietsers dan maar moeten klunen of een kilometer moeten omrijden telt blijkbaar niet.

Ik heb (op voorspraak van de wijkagent!) met gemeente Diemen een gesprek gehad over de verkeersituatie rondom de Sniep en de scholen daar. Conclusie: levensgevaarlijk, maar het bestemmingsplan ligt er en we zullen er volgende keer beter over nadenken. :X

Of die uitvoerder in de Bijlmer die na het afbreken van het fietspad me vertelde dat we dan maar over de parkeerplaats van het winkelcentrum moesent fietsen (wat op zijn zachtst gezegd geen goed advies is).

Dat soort dingen is voor kinderen en oudjes gewoon onnodig complex, dat ze dan de berm inrijden of paniekerig om zich heen kijkend stilstaan en omvallen is niet zo vreemd.
Tja onderhoud/nadenken over fietspaden kan zo hier en daar wel wat meer aandacht hebben (al moet ik zeggen dat ik hier in Utrecht dat niet zo erg meemaak, muv een aantal fietspaden die structureel overbelast zijn).

Maar mij lijkt dat je daar als weggebruiker niet van in paniek moet raken; maar de oudjes gaan natuurlijk (mede door de e in e-bike) steeds verder/op voor hun onbekende wegen rijden.

Als regelmatige fietser of lokaal bekend met de weg heb je hier minder last van, maar de zondagfietsers en mensen nieuw op de fiets zitten/onbekend zijn zullen hier sneller tegenaan lopen (fietsen |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:31
roffeltjes schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Ik heb een buurman en die heeft een speedpedelec en die gaat er gewoon mee op het fietspad. Zonder helm en dan ook wel eens volle snelheid. Zie hem de de laatste 50m ook wel eens bij ons over de stoep scheuren. het is wachten op een ongeluk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:08
Voor diegene die een (3D) oplossing nodig heeft voor het ophangen van de lader..
https://www.thingiverse.com/thing:4793801
(niet door mij gemaakt, maar past wel zonder aanpassingen...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TELsD8h0aUYk7dPMG_T_LINdoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGTIz1YRUkieVcerqv2Wij3S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Zullen we het weer over de Veloretti Electric ipv fietspaden en helmen hebben?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• admartena
En zojuist mijn lang verwachtte batterij ontvangen. Kan ik nu echt elektrisch gaan fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:21
admartena schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:34:
En zojuist mijn lang verwachtte batterij ontvangen. Kan ik nu echt elektrisch gaan fietsen....
En de mensen met de "brakke" accu's, hebben die al nieuwe accu's ontvangen? Wij in elk geval niet... Heb nog niemand gezien(hier of in de fb groep) met een "brakke" accu die al een nieuwe heeft ontvangen volgens mij.

Misschien moeten er eerst nog een paar meer afbranden want ik denk niet dat er veel zijn die daadwerkelijk de "brakke" accu uit de fiets hebben gehaald en aan de kant hebben gelegd? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
martijn k. schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:41:
[...]
En de mensen met de "brakke" accu's, hebben die al nieuwe accu's ontvangen? Wij in elk geval niet... Heb nog niemand gezien(hier of in de fb groep) met een "brakke" accu die al een nieuwe heeft ontvangen volgens mij.

Misschien moeten er eerst nog een paar meer afbranden want ik denk niet dat er veel zijn die daadwerkelijk de "brakke" accu uit de fiets hebben gehaald en aan de kant hebben gelegd? :F
Ik heb nog niets vernomen. M'n fiets is opgestuurd ter reparatie met het verzoek de accu gewoon in de fiets te laten zitten.. beetje tegenstrijdig met het emailtje van laatst over het gevaar ervan :+ De fiets komt ook gewoon terug met de brakke accu. Verder nog niets vernomen per mail over wanneer hij vervangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
Hier ook vandaag voor de Ivy van mijn vrouw. Ze wil hem toch graag houden (zouden beide bikes eerst cancelen)
Die van mij (ACE) is nog steeds ter reparatie naar ze opgestuurd eind Augustus. Ik heb die wel gecanceld, had eindelijk een berichtje vanuit Veloretti (Maria). Nu maar hopen dat ze het netjes afhandelen, maar daar ga ik wel vanuit. Ben allang blij dat ik iets gehoord heb van ze.
admartena schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:34:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 17-09 21:25
Heb mn Ace Jet Black op 14 september besteld, en krijg net de mail dat de fiets in week 43 geproduceerd zal worden, week 44/45 afgeleverd en einde week 45 de batterij zal krijgen.

Valt nog redelijk mee qua timing (oorspronkelijke aflevertijd was half oktober)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Hier identiek dezelfde mail voor m'n Ace Jet Black. Besteld eind augustus, voorziene levering was midden october. Hopelijk komt hetgeen ze vooropstellen als timing uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
martijn k. schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Hoe weet ik of ik een brakke accu heb dan?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:21
HenkyDoodle schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Hoe weet ik of ik een brakke accu heb dan?
Als je al een fiets had voor het accu probleem (er is er 1 afgefikt) heb je een mailtje gehad dat je een nieuwe accu krijgt en de huidige niet meer mag gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle89
  • Laatst online: 12-03-2022
Basekid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:30:
Heb mn Ace Jet Black op 14 september besteld, en krijg net de mail dat de fiets in week 43 geproduceerd zal worden, week 44/45 afgeleverd en einde week 45 de batterij zal krijgen.

Valt nog redelijk mee qua timing (oorspronkelijke aflevertijd was half oktober)
Hier een bestelling van 23 augustus van de Ace Matte Black.
Fiets zou in week 41 op geproduceerd zijn en daarna bezorgd worden. Voorlopig nog geen bericht, maar ik hoop dat het allemaal nog netjes in week 43 (deze week) geleverd wordt! Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D..P
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-04-2022
Ivy matte black besteld op 5 juli. Zou geleverd worden vanaf 20 september. Nog niets gehoord.
Merk dat er onrealistische verwachtingen zijn over de levertijd. Hoop voor jullie dat ik ongelijk heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noni1978
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-07 21:14
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn accu ontvangen. Fiets werd ruim 3 weken geleden geleverd. 26 juni heb ik de bestelling geplaatst.

Het instellen van de inviolo ging goed via hun eigen app. Met deze app net wat extra instellingen tov de Veloretti app.

Alles werkt goed en een cadans van 40 voelt tot nu het prettigst.

Wel ervaar ik tijdens het trappen het volgende:

1. Mijn linkervoet tikt regelmatig de fiets standaard aan. In eerste instantie had ik dit niet door en leek het of linker crank onregelmatig een schok gaf zo nu en dan. Toen ik door had dat de achterkant van mijn linkervoet steeds tegen de fiets standaard kwam ben ik mijn voeten iets naar buiten op de pedalen gaan zetten.
hebben anderen hier trouwens ook last van?

2. Ik voel enige speling van de trapas tijdens de omwentelingen. Ik weet niet of dit hoort. Het is niet heel storend maar valt toch op die speling.Als ik op de elektrische fiets (Brinkers Brisbane M8) van mijn vriendin rijd dan trapt dit strakker en voel ik niets. Ervaren jullie ook speling?

Groet Noni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Vandaag bericht gehad dat de Ace Graphite die ik begin augustus besteld heb geproduceerd gaat worden in week 44, en geleverd week 45/46, zonder accu. Die zal eind week 46 geleverd worden. Alles een week later dan de zwarte Ace's van Basekid en ernieken dus.
Fingers crossed... Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
2. Ik voel enige speling van de trapas tijdens de omwentelingen. Ik weet niet of dit hoort. Het is niet heel storend maar valt toch op die speling.Als ik op de elektrische fiets (Brinkers Brisbane M8) van mijn vriendin rijd dan trapt dit strakker en voel ik niets. Ervaren jullie ook speling?
Beste Noni, misschien kun je de moeren waarmee de crank op de trapas geborgd is nog wat aandraaien? Daar zal die speling vandaan komen vermoed ik. Ik denk dat er een plastic afdekdopje op zit.
Als je er te lang mee blijft fietsen wordt het steeds erger en krijg je het misschien niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
Ik vandaag ook een update ivm levering Ace Matte Black.

Besteldatum 1 september
Week 49 produktie
Week 50/51 geleverd, in eerste instantie zonder accu
Eind week 51 moet de accu vervolgens aankomen

Half oktober was dus wel erg rooskleurig qua verwachting. Hopelijk kunnen ze dit voor nieuwe bestellingen wat beter gaan verzorgen. Wachten is wat mij betreft prima, de stilte was vooral frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanwees
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:46
Vandaag ook een mail gekregen.

Hereby we would like to give you an update about your order.

This is an important message, we ask you to read this email entirely.

An investigation following a complaint about a defect in a battery shows that the quality of a batch of Electric Veloretti bicycles does not meet our own high standards. That is why we decided to precautionary replace all batteries supplied. All our customers will receive a new battery.
We underline that this is a precautionary measure based on Veloretti’s quality standards. Our batteries meet all European safety requirements and contain the German safety certification TÜV Rheinland. Our supplier is a globally recognized party that is fully ISO certified.
The safety of our customers is our top priority and is an absolute core value of our company. That’s why we’re taking this precaution, although we know this will cause inconvenience for you as a customer.

We understand and recognize that this situation may be distressing for you, and we immediately apologize for any inconvenience.
If you have any questions about this security measure, please email to the address specially set up for this purpose support@veloretti.com. On behalf of our team, I would like to thank you for your cooperation and patience. I hope you understand our decision to always put safety first.

The timeframe regarding the delivery of your Electric is as follows:
Week 49: In this week your bike will be produced.
Week 50/51: Your bike will be delivered (without the battery). You will receive a track and trace link as soon as the planning is made at our logistics partner.
Week 51: By the end of week 51 you will receive your battery. This will be the time to enjoy your Veloretti Electric!
p.s. It could be that the production capacity of the batteries being produced catches up with the production of your Electric and you will receive your Electric with a battery.

Finally we wish you a lot of cycling fun!

Kind regards,

Team Veloretti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle89
  • Laatst online: 12-03-2022
Hier een bestelling van 23 augustus van de Ace Matte Black.
Fiets zou in week 41 op geproduceerd zijn en daarna bezorgd worden. Helaas net de volgende update ontvangen. Ze hebben besloten om de fiets zo'n 8 weken later in de productie te doen dan origineel gepland, met als het grootste excuus de accu. Ik mag dus hopen dat ik in de laatste week van het jaar een Veloretti onder mijn kont heb. Toch een ander tijdspad, dan ze me een maand geleden beloofde, want dan had ik nu namelijk al rond kunnen fietsen op mijn Ace. Het meest vervelende is dat de updates die ze geven dus wel hoop geven, maar dat ze die dus niet waar kunnen maken. Realistische doelen stellen met de ervaring die ze al hebben is, is nog niet voor ze weggelegd. We wachten maar weer rustig af..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Vraagje voor diegene die hem al rijden...
  • Is het niet vervelend dat er geen verende voorvork op zit? (ik heb de vanMoof gereden en vond die heel onrustig)
  • Heeft er al iemand een stuurverhoger geplaatst toevallig?
  • Ik hoorde dat de remmen niet geweldig zijn. Hoe remmen ze ook in de regen? En wie heeft ze vervangen door een ander merk?
Groetjes,
Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Laatst online: 10:20
Ik meende ook gelezen te hebben dat er een set andere? remblokken meegeleverd worden. Dan ben ik ook wel benieuwd naar het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXon_
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb nu alles al weer een paar weken binnen. (3 leveringen)
Maar er zaten geen vervangende remblokken bij.
Ik ben ook benieuwd naar een stuurverhoger, iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernesto04
  • Laatst online: 15-03-2022
Bestelling geplaatst 24 mei 2de batch. Wel een fiets nog steeds geen accu. Ik tik de 5 maanden aan.
Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.