Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:29
Mede-auteur:
  • jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 12:29

jvr123

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KktzBAHjKTBGEntl7jsemDB73nU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jrEpvJsiPENO3SEuz4UqUoP.webp?f=fotoalbum_large]

Tenways

In augustus 2021 introduceert tenways Via een indigogo campagne de CGO600 E-bike. een E-bike die gebruik maakt van een minimalistische design zoals we tegenwoordig terug zien bij veel design E-bikes. daarnaast doet Tenways dit tegen een zeer aantrekkelijke prijs ten opzichte van de concurrentie. Tenways heeft een hoofdkantoor in Amsterdam en in Hongkong. Daarnaast beschikt het merk over 2 service centra in Nederland en California.

Dit topic is van ons allemaal, zo ook de topic starter. Heb je een aanvulling, suggestie of verbetering? Stuur mij een persoonlijk bericht, of vermeld mij (@ricknr9 ) in je reactie in dit topic. Heb je nog geen Tweakers account, zorg dan dat je er eentje aanmaakt. Je ziet namelijk meer reacties als je bent ingelogd.

Modellen

Momenteel bestaat de line up van tenways uit 7 modelen:
CGO 600 introductie in Augustus 2021
CGO 800S introductie in juni 2022
CGO 600 pro introductie in februari 2023
AGO X introductie April 2023
AGO T introductie juni 2023
Cargo one introductie februari 2024
CGO 009 introductie maart 2024

De CGO 600 is het eerste model van Tenways dat werd geintroduceerd via een indigogo campagne. Dit model is ontworpen als een stad fiets met een minimalistische sportief design. In 2022 werd de CGO 800S gelanceerd als een separaat model naast de CGO 600. De CGO 800s werd gelanceerd als een toegankelijker model met een rechtere houding en een verwijderbare accu. In februari 2023 werd de CGO 600 pro gelanceerd, dit model is een upgrade van de CGO 600 met een verwijderbare grotere accu en een verstelbaar stuur.

Tips voordat je een Tenways koopt

voordat je een nieuwe E-bike koopt wil je natuurlijk weten of dit een goede keuze is. Daarnaast wil je een goede prijs betalen. hieronder staan een aantal tips opgenoemd die zeker het lezen waard zijn voordat je deze E-bike aanschaft.
reviews
Zoals elk product heeft ook deze E-bike voor en nadelen. gelukkig zijn er veel reviews gemaakt over deze E-bike zowel van eigenbodem als in het engels. Via de bekende wegen kan je deze vinden zowel in video vorm als in geschreven reviews.

daarnaast is dit topic vooral bedoel om elkaars ervaringen te delen en heeft het zeker nu deze door te lezen. wil je een volledige review maken en deze delen in het start topic @ricknr9

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71975242500 km review
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72138192 1 maand review
korting,referals & affiliate
Tenways geeft met regelmaat korting op haar producten op de eigen site en via derde.
Daarnaast is er een referral programma waarbij de koper €50 korting kant krijgen. En de andere persoon krijgt 5000 rider points. Deze punten hebben een waarde van €50 in de speciale riderpoint store. https://www.tenways.com/collections/

Zoek je een referral link stuur de topic starter een berichtje 😉

CGO600

eigenschappen
de CGO600 maakt ondanks de prijs gebruik van een aantal onderdelen die vaak enkel terug zijn te vinden om duurdere modellen. zo word er gebruik gemaakt van een gates aandrijf riem en hydraulische remmen. door deze onderdelen claimt tenways dat de fiets erg onderhoud vriendelijk is. daarnaast word er gebruik gemaakt van een 250 WH batterij wat klein is in vergelijking met modellen van concurrenten. Tenways claimt dat de accu een maximale afstand van 70Km zou moeten kunnen hallen. De accu zit vast in het systeem en is niet gemakkelijk verwijderbaar.
doordat de E-bike geen gebruik maakt van veel poespas weegt deze slechts 15 Kg in combinatie met de relatief dunnen banden voor een E-bike moet dit er voor zorgen dat de fiets ondanks de kleine accu toch een goed bereik heeft. doordat de accu zo klein is zou hij binnen 2,5H volledig moeten zijn opgeladen.
gebruikte onderdelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apt1D7qtm9A0utRkeWy6Vq2pnLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1o13cl4JWZVNdwLKXsOndoNu.jpg?f=fotoalbum_large
rijeigenschappen
de CGO600 beschikt niet over een versnelling hierdoor is de tandwielverhouding erg belangrijk voor het aantal omwentelingen dat je bestuurder moet maken. In plaats van de versnellingen maakt de fiets gebruik van 3 niveaus van elektrische ondersteuning. in combinatie met de toque sensor zorgt dit voor erg comfortabele rijeigenschappen.
kleuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i8p0i7i3fmt5R44gdSJajNNDcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VsmXYnPCfohs6pnEfth8Z3eT.jpg?f=user_large
review
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71975242

CGO800S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaI2iG8JMeL-LDymahFQ8bDK8MA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aruNYJThsPGAvb9xbys7vEmf.webp?f=fotoalbum_large
Eigenschappen
De CGO800S is in grote maten een doorontwikkeling van de CGO600 maar heeft op een aantal punten grote aanpassingen doorgevoerd. De CGO800S is naast de CGO600 gepositioneerd als een opzichzelfstaand model het is dus geen vervanging.
Kleuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Og-jsyKP9k6g7_TPRJ7S00ZzBjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lX2E9k4iKeTVKmUlhqKSFDHe.webp?f=fotoalbum_large

CGO 600 pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwyMW3L0F7JQgY7rIWPtbdS1trk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jPqr8fTP0ADUlLKgthNVkpci.webp?f=fotoalbum_large
Aandrijving
De CGO 600 pro beschikt over de zelfde aandrijving als het standaard model dit betekend:
• Mivice M070 250W Rear Hub Motor
• Mivice S200 Torque Sensor
• Mivice C201 Controller
De display is het zelfde als op de standaard CGO 600 het kleuren scherm met navigatie van de CGO 800s heeft zijn weg dus niet naar het pro model gevonden.
Batterij
In tegestelling tot het normale model beschikt de pro over een verwijderbare accu. De accu is 360 Watt groot en is daarmee een stuk groter als het niet pro model. Tenways geeft aan dat de fiets hiermee 100km ver zou moeten komen
Model
de pro is ten opzichte van zijn kleinere broertje wat aangekomen en weegt 16 kg. Dit is vooral te wijten aan de grotere accu. Daarnaast beschikt de pro over een verstelbaar stuur. Het stuur is zowel in de hoogte en de diepte verstelbaar. De koplamp is ditmaal geïntegreerd in de behuizing van de fiets waardoor de pro een duidelijk nieuwe ‘’gezicht’’ krijgt. Achter verlichting word nog steeds verzorgd door een losse lamp. Ook worden deze keer spatborden en standaard meegeleverd in de doos.
Afmetingen
Tenways CGO 600 Pro - Stack + reach.

Stack maat M en L: 589 mm
Reach maat M: 430 mm
Reach maat L: 440.7 mm

vergelijkings tabel

specificatie CGO600 CGO800S CGO600 pro
gewicht 15kg 19kg 16kg
Bereik 70KM 100KM 100KM
display los/ zwart-wit geintergreerd/ kleur los/ zwart-wit
Motor Mivice M070 250W Mivice M070 250W Mivice M070 250W
koppelsensor Mivice S200 Mivice S200 Mivice S200
Gates Carbon Belt V V V
verwijderbare batterij X V V
cst lekbestendige banden V V V
Geveerde voorvork X V X
Geintergreerde verlichting Enkel voor Voor & achter icl richtingaanwijzer Enkel voor
spatborden& fietsstandaard optioneel icl icl
prijs €1599 €1899 €1799

alternatieven

de markt voor minimalistische urban E-bikes is de laatste jaren flink gegroeid. Hierdoor zijn er veel aanbiedingen van verschillenden merken met elk hun eigen eigenschappen en prijs. hieronder staan in alfabetische volgorde een aantal alternatieven.

Ampler Bikes
Byar Bicycle
Cannondale
Cowboy (eigen Tweakers topic)
Lekker Bikes
Modmo
Riese & Müller
STRØM
QonQer
VanMoof ( eigen tweakers topic)
Veloretti Electric (eigen Tweakers topic)
Watt Fietsen
Honbike(eigen Tweakers topic)

wil je iets toevoegen aan de topic start of wil je een eigen review delen @ricknr9 dan kan ik dit toevoegen

[ Voor 143% gewijzigd door ricknr9 op 04-08-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:57
Kun je deze op de VS stand zetten, voor een hogere topsnelheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricknr9
TukkerTweaker schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:26:
Kun je deze op de VS stand zetten, voor een hogere topsnelheid?
de regio instellingen zijn verborgen onder het advanced option menu echter is deze beveiligd met een wachtwoord . echter schijnt het advanced option menu niet voor elke fiets beschikbaar te zijn

[ Voor 21% gewijzigd door ricknr9 op 10-06-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikverschuren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Ook ik ben aan het kijken voor een tenways.
Het wordt of een Tenways of 2ehands Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
erikverschuren schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:09:
Ook ik ben aan het kijken voor een tenways.
Het wordt of een Tenways of 2ehands Cowboy.
ik ben benieuwd waar je naar op zoek bent in de E-bike. zelf heb ik geen ervaring met de cowboy ,echter is er wel een tweakers forum over deze fiets waar veel mensen actief zijn die er een hebben. als je vragen hebt over de tenways dan kunnen we hier misschien helpen. ;) succes met de keuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 13:08
Weten jullie of deze fiets ergens in de buurt van Amsterdam is uit te proberen? Het is immers nogal persoonlijk wat je als prettig ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
Simon_Warner schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:59:
Weten jullie of deze fiets ergens in de buurt van Amsterdam is uit te proberen? Het is immers nogal persoonlijk wat je als prettig ervaart?
Zover ik weet is er geen mogendheid vanuit Tenways zelf. Misschien zijn hier wel mensen die je willen laten testen op hun fiets. Anders kan je de vraag ook in de Facebook groep van Tenways vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atmamont
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-02 17:19
I am in the process of chosing a communing e-bike and I've got this from Tenways:
Currently, we have these dealer shops in the Netherlands for test rides!

Tweewielerhuis Franssen Aalst-Waalre BV - Waalre 5582JZ; +31 40 222 2022
Erwin Mols Fietsen BV – Tilburg 5013 Ab; +31 13 580 2075
Bekker & Kos - Oudkarspel 1724 bd; +31 6 23060450
Fiets en Sport van den Berg - 5691AC; +31 499 496 390
Furniture Cafe & Bikes – Maastricht 6211LB; +31 6 55766766

Please kindly call them before visiting, and make sure they have the CGO600 readily in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 11:05
ha ik heb vanmiddag support gemaild en kreeg precies hetzelfde mailtje terug. wel jammer want ik woon op steenworp afstand van hun hoofdkantoor in Amsterdam West, en die andere locaties zijn niet echt in de buurt.

de CGO600 staat samen met de Ampler Axel bovenaan m'n shortlist, en de Tenways is zo'n duizend euro goedkoper, dus misschien wel een treinreisje naar een dealer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
habermas schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:37:
ha ik heb vanmiddag support gemaild en kreeg precies hetzelfde mailtje terug. wel jammer want ik woon op steenworp afstand van hun hoofdkantoor in Amsterdam West, en die andere locaties zijn niet echt in de buurt.

de CGO600 staat samen met de Ampler Axel bovenaan m'n shortlist, en de Tenways is zo'n duizend euro goedkoper, dus misschien wel een treinreisje naar een dealer waard.
Voor dat geld kan je inderdaad wel een ritje maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
Ja bedankt voor de reacties. Bekker & Kos is een soort landbouwbedrijf dat koolgewassen teelt. Niks op tegen maar je verwacht het niet .... Ik zit ook op 10 minuten van hun hoofdkantoor in Amsterdam. Daar zullen ze toch ook een service centre krijgen las ik ergens.

[ Voor 31% gewijzigd door Simon_Warner op 11-05-2022 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik overweeg toch om em gewoon te bestellen. er staan echt een hoop reviews op internet en youtube die allemaal super enthousiast zijn, en de paar tweakers zijn dat ook. enige kritiekpuntjes zijn de wat snelle lakschade, de kleinere accu en de kabels die niet zo mooi weggewerkt zijn. voor die ruim duizend euro minder kan ik het bijna niet meer voor mezelf verantwoorden om voor een Ampler, Cowboy of Lekker bike te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
habermas schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:32:
ik overweeg toch om em gewoon te bestellen. er staan echt een hoop reviews op internet en youtube die allemaal super enthousiast zijn, en de paar tweakers zijn dat ook. enige kritiekpuntjes zijn de wat snelle lakschade, de kleinere accu en de kabels die niet zo mooi weggewerkt zijn. voor die ruim duizend euro minder kan ik het bijna niet meer voor mezelf verantwoorden om voor een Ampler, Cowboy of Lekker bike te gaan...
Dit is voor mij ook precies de reden geweest om voor deze te kiezen. Kabels raad ik aan tijdens het installeren van de fiets wat te draaien en verplaatsen dat zorgt voor minder stress. Lak valt mij nog alles mee maar op de punten waar de voor gedraaide bouten zitten komt het wel snel los.
Ik ben benieuwd naar je ervaring als je hem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atmamont
Beware and don't make rush.
Take a closer look at community group in Facebook. A lot of issues after a week or two.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vatos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Heb deze fiets ook al enige tijd op het oog. Maar net zoals atmamont zegt, ik zie in de community groepen veel positieve posts voorbij komen, maar ook erg veel negatieve.

Tenways heeft aangekondigd dat 18 mei het XL frame uitkomt voor de langere mensen onder ons, wat erg fijn is. Hier wacht ik nog even op.

Ook komt deze maand het nieuwe model van tenways uit met oa display geïntegreerd in het stuur, vering in het voorwiel frame en fysieke knoppen aan het stuur voor de elektrische aandrijving en voor/achter licht.

Ik was het dus nog even af! :)

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Laatst online: 30-04 08:50
[b]Vatos in "ervaringen met Tenways CGO600"

Ook komt deze maand het nieuwe model van tenways uit met oa display geïntegreerd in het stuur, vering in het voorwiel frame en fysieke knoppen aan het stuur voor de elektrische aandrijving en voor/achter licht.

Hé, dat klinkt interessant.
Kan ik ergens meer info daarover vinden?
Facebook doe ik niet. En op Insta zag ik er zo 1-2-3 niks over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vatos
KMvrtr schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Hé, dat klinkt interessant.
Kan ik ergens meer info daarover vinden?
Facebook doe ik niet. En op Insta zag ik er zo 1-2-3 niks over?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPv8js1Np6z4kkUruYCIzhUeNdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FhfJl3zZZWPCyP8eBIZWsHDD.png?f=user_large

Dit is het enige wat ze tot nu toe losgelaten hebben. Ik verwacht dat er volgende week meer info over komt _/-\o_

Edit: URL: https://www.facebook.com/...permalink/494353065767451

[ Voor 6% gewijzigd door Vatos op 12-05-2022 18:45 ]

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Ben benieuwd!!
Waar kan ik het beste kijken voor updates?
Op Instagram kon ik dit nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
damn dat maakt de keuze niet makkelijker... zojuist nog een testrit op de Ampler Axel gemaakt, echt een heerlijke fiets. maar het is dus de vraag of het die 900 euro extra waard is. en ze gaan na dit weekend ook nog eens de prijzen verhogen volgens de site....

dit nieuwe teaser foto ziet er strak uit. is dit een knop voor groot en dimlicht? :D

het is overigens wel de vraag hoelang er dan nog zit tussen aankondiging en levering. ik zou wel graag komende maand nog op de fiets zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Zijn er al CGO600 rijders in da house?
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!
Actieradius, degelijkheid, mis je de geveerde voorvork, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
KMvrtr schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:01:
Zijn er al CGO600 rijders in da house?
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!
Actieradius, degelijkheid, mis je de geveerde voorvork, enz..
Ik heb zelf de cgo600 nu een aantal weken en ben er erg tevreden over. De range zit in mijn geval rond de 50km met delen wind tegen. Ik heb zelf ook nog een mountainbike dus het verschil daarmee is erg groot. De vrij smalle harden banden en geen geveerde vork zorgt er voor dat sommige Pasen niet heel fijn zijn. Degelijkheid ben ik zelf redelijk tevreden over. Kabels zitten wat strak wanneer de fiets geleverd worden waardoor het wat raar zit. Daarnaast zat er lucht in mijn achterrem wat er voor zorgde dat deze niet goed werkte. Contact met Tenways gehad en die hebben mij verwezen naar mijn eigen fietsenhandel en ik kon het bonnetje bij hun indienen. Ik hoop dat dit helpt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
Die range vind ik wel een probleem net als de niet afneembare accu. Ik ga ook een proefrit maken op de BIRD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Die range valt mij ook tegen... Het is een mooie fiets maar vind 1600 euro alsnog een hoop geld. Zeker als ze hier geen vestigingen hebben en de range maar 50km is. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

En dan lees ik ook nog dat de accu eigenlijk niet onder de 40% mag zitten omdat die dan heel snel slijt (op de site van tenways te vinden) dan houd je geen kilometers meer over 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atmamont
Inderdaad is dat heel vreemd. Ik kreeg het advies om een oplader naar het kantoor te nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMvrtr
En dan lees ik ook nog dat de accu eigenlijk niet onder de 40% mag zitten omdat die dan heel snel slijt (op de site van tenways te vinden) dan houd je geen kilometers meer over 8)7 8)7
Bedoel je deze?
Die minimum 40% is voor als je batterij langere tijd niet gebruikt.

Het advies om de batterij tussen 20 en 80% te houden vind ik op zich niet zo bijzonder. Dat zie ik eigenlijk bij alle batterijen voorbij komen. Zelfs EV's.
Ik ben wel benieuwd hoe ik dat in de praktijk doe. Misschien is een smart plug, bijvoorbeeld die van Homewizard wel een goed idee daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Ze zetten erg vaak info op de facebook community dat het word aangeraden de batterij niet onder de 40% te laten komen, heb dit meerdere malen voorbij zien komen. En dan bedoel ik niet bij het langere tijd stil staan van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Vatos schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:40:
Ze zetten erg vaak info op de facebook community dat het word aangeraden de batterij niet onder de 40% te laten komen, heb dit meerdere malen voorbij zien komen. En dan bedoel ik niet bij het langere tijd stil staan van de fiets.
Ik volg ze toch al een tijdje maar ik heb dit nog niet voor bij zien komen zou je een link kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Wat is eigenlijk de prijs van een vervangende accu? Dat kan ik nergens terugvinden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
KMvrtr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:33:
Wat is eigenlijk de prijs van een vervangende accu? Dat kan ik nergens terugvinden tot nu toe.
Zover ik weet is deze niet los te koop. Ook is de accu niet 123 te verwisselen omdat deze ingebouwd is. Denk dat je bij een kapotte accu verplicht bent de klantenservice te raadplegen van TENWAYS.

Edit:
Info staat hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXO2jM76l5MNFM0J4atJFumi7jQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dGo6zkADUPHRbHahMlnyBuo0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Vatos op 13-05-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
[b]Vatos in "ervaringen met Tenways CGO600"Ook komt deze maand het nieuwe model van tenways uit met oa display geïntegreerd in het stuur, vering in het voorwiel frame en fysieke knoppen aan het stuur voor de elektrische aandrijving en voor/achter licht.

Die foto ziet er interessant uit inderdaad!
Maar waar heb je gevonden dat ze deze maand met het nieuwe model komen?

Als dat inderdaad deze maand is wil ik ook nog wel even wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simon_Warner
KMvrtr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:33:
Ik ontving 25 april dit antwoord van support n.a.v. mijn vragen over de batterij en vervangmogelijkheden:

"Our battery use branded electric cells from Samsung/LG/Panasonic, and can still provide 60% capacity after 500 full charge-depletion cycles, if it is taken care of properly. The battery life is highly dependent on how you take care of it, and we have prepared a guide on the topic: https://www.tenways.com/b...re-of-your-e-bike-battery

If the battery goes dead within the 2-year warranty, we can provide you with replacement for free. If it is outside of warranty, you can still purchase the battery from us by contacting support@tenways.com. The cost will be less than 200 Euros.

We would recommend you to replace the battery with our provided guide at a trusted local bikeshop, and we will reimburse the cost within the warranty"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Iemand hier al iets meer over gezien of gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar12
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-05 22:30
Ik heb het aan de klantenservice gevraagd en kreeg de volgende reactie:

We are going to release the new model before summer, and please kindly follow us on all channels to receive the latest updates about it.

Ook heb ik gevraagd wanneer het XL frame beschikbaar is en ze gaven aan dat die in de volgende batch zitten die de fabriek verlaat.

Niks wijzer geworden dus, maar wel een vriendelijke klantenservice die snel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:19
Oscar12 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:32:
Ik heb het aan de klantenservice gevraagd en kreeg de volgende reactie:

We are going to release the new model before summer, and please kindly follow us on all channels to receive the latest updates about it.

Ook heb ik gevraagd wanneer het XL frame beschikbaar is en ze gaven aan dat die in de volgende batch zitten die de fabriek verlaat.

Niks wijzer geworden dus, maar wel een vriendelijke klantenservice die snel reageert.
Wat verstaan we onder een XL frame? Ben zelf 190 cm, vond de L prima fietsen maar heb wel het idee net wat te groot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
In de Tenways Facebook groep zijn afgelopen tijd twee promotie foto’s van het nieuwe model gedeeld. Deze lijken er op wijzen dat de volgenden toevoeging zijn gedaan:
  • geveerde voorvork
  • uitneembare batterij
  • geïntegreerd display
  • geïntegreerd achterlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naWjqCl6duVZ1NXTxuJxc4rrTeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcpvDz8IDHYzLb6N8nn1It0r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDPMokoeDwovIZ0fGMT3wU07vO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbF3oHUvKheCVEXTc2DErTgU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar12
Retep2124 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:25:
[...]

Wat verstaan we onder een XL frame? Ben zelf 190 cm, vond de L prima fietsen maar heb wel het idee net wat te groot te zijn.
De geometrie is op de site van Tenways te vinden. XL komt overeen met een framemaat 58.

Ik zoek een e-bike die er niet uitziet als een maanlander of seniorenvervoer. ;) Daarom zie ik de Tenways wel zitten.

Ik ben ook 1.90 en ik ben van plan om de XL te kopen en er een comfortabeler (hoger) stuur op te zetten voor een wat minder sportieve houding. Op de L zou ik net als jij ook wel passen maar ik denk dat de geometrie niet meer klopt wanneer ik het stuur hoger zet en het zadel lager om wat meer rechtop te zitten.

Met het XL frame komt de geometrie behoorlijk overeen met de comfortabele Hollandse stadsfiets die ik nu heb, dus daar heb ik alle vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toussi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 19:16
Vorige maand deze fiets gekocht ben er meer dan tevreden mee. Gebruik Het vooral om naar mijn werk te fietsen dat is 50km in totaal (heen en terug) maar dan is de accu meestal wel bijna leeg. Er zijn een paar minpunten zoals de lak laag die wat snel los laat en de accu die niet los te halen is maar voor de prijs is het een mooie fiets.

Ook het verdomde rubberen afdek dopje voor de oplaad poort is niet zo super en was ik dag 2 al kwijt. Gelukkig was de support wel oké en kreeg ik er 2 gratis opgestuurd (naar eerst de 3d print gekregen te hebben om zelf te 3d printen maar dat was me wat duur)

Ook wel tof is dat er een advanced setting op zit (als je de pincode op internet vind) waar je instellingen kan aanpassen die eigenlijk niet beschikbaar mogen zijn in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 21:12
ricknr9 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:50:
In de Tenways Facebook groep zijn afgelopen tijd twee promotie foto’s van het nieuwe model gedeeld. Deze lijken er op wijzen dat de volgenden toevoeging zijn gedaan:
  • geveerde voorvork
  • uitneembare batterij
  • geïntegreerd display
  • geïntegreerd achterlicht
[Afbeelding]

[Afbeelding]
30 maart is al bijna 2 maanden geleden, ik kan verder nergens iets vinden over een mogelijk nieuw model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
Jarune schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:54:
[...]

30 maart is al bijna 2 maanden geleden, ik kan verder nergens iets vinden over een mogelijk nieuw model.
Dit was een bericht wat afgelopen weekend gedeeld werd in de Facebook groep het is een gesprek met Tenways service. Het lijkt er dus op dat dit model er bijna is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4a4z2NEmHuaRSktS-FZGe2643c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e30jeShMuXrDmpeI1Fwnxu40.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-04 11:44
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Tenways CGO600 in Lime Green. De verzekering wil graag het framenummer hebben van deze fiets, maar je voelt hem al aankomen...ik kan het nergens vinden....
Iemand een idee?

Oh...en toen ineens kreeg ik antwoord van Tenways...it's on the bottom bracket.....i will have a look.....te be continued..

Mooi...eindelijk een nummer gevonden, 12 getallen.....moeten het er 13 zijn.....hmhm....

[ Voor 34% gewijzigd door JudgeTreve op 25-05-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloty
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-04 00:19
JudgeTreve schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:19:
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Tenways CGO600 in Lime Green. De verzekering wil graag het framenummer hebben van deze fiets, maar je voelt hem al aankomen...ik kan het nergens vinden....
Iemand een idee?

Oh...en toen ineens kreeg ik antwoord van Tenways...it's on the bottom bracket.....i will have a look.....te be continued..

Mooi...eindelijk een nummer gevonden, 12 getallen.....moeten het er 13 zijn.....hmhm....
Ik heb maar 7 nummers op mijn frame, volgens mij is er ook geen regel dat het er 13 zouden moeten zijn.

Foto van support gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
Er staat nu een XL optie op de Tenways site, wel sold out, verder nergens een aankondiging te vinden. Ook is de menu opties veranderd in Ebikes (meervoud), aankondiging incoming ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw3r7FtUvjBY9icg38uE1rGzCJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLZeDOpyhAcexDKBu5befv9o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idi4Gy34gRiYroicXZSZ0Jay4L4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/behXSQ6XNvzIcd8MubgZ05di.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQrInWF-Avu2b3LJecfdXI9zUZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YZwY424o8R0W7Vm53fGD0zgL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54Gg8X6DndBcvJm6KkXLUqjMgOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjAByknaBu5an6DIMX6Ativf.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist via Tenways, rond de 1899 euro lijkt mij extreem duur en niet waar ik op hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 21:59
Gisteren een van de eerste uitgeleverde XL exemplaren mogen ontvangen (zwart-groen). Ik heb echt gewacht op de XL variant en gezien mijn lengte van 193 is dit echt de juiste keuze (zeker vanaf 190 wel ok).

De eerste km’s zijn uiterst goed bevallen! Ik had nog niet veel ebikes gereden, maar ben erg positief verrast door de Tenways!

Het “advanced verhaal” lijkt inderdaad te zijn beëindigd.

En kijkende naar het nieuwe model in de bovenstaande screenshots heb ik met de cgo600 echt wel de juiste keuze gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door ohjaja1981 op 03-06-2022 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Jarune schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist via Tenways, rond de 1899 euro lijkt mij extreem duur en niet waar ik op hoopte.
ik heb deze info nog niet gevonden maar lijkt me inderdaad een stevige prijsverhoging voor een paar kleine upgrades. nu ben ik wel benieuwd of de aandrijflijn en batterij grote het zelfde ins gebleven als daar veranderingen zijn aangebracht kan het de prijs misschien iets beter verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
Tenways lijkt eindelijk een dealer in Amsterdam te hebben:

Rozengracht 101-103

https://www.welectric.nl/tenways-ebikes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
ohjaja1981 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:25:

Het “advanced verhaal” lijkt inderdaad te zijn beëindigd.

En kijkende naar het nieuwe model in de bovenstaande screenshots heb ik met de cgo600 echt wel de juiste keuze gemaakt.
wat bedoel je met het advanced verhaal ? is dat gerelateerd aan de snelheid ? Ik ga denk ik nu ook voor de XL, alleen stijf uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMvrtr
ricknr9 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:15:
[...]

ik heb deze info nog niet gevonden maar lijkt me inderdaad een stevige prijsverhoging voor een paar kleine upgrades. nu ben ik wel benieuwd of de aandrijflijn en batterij grote het zelfde ins gebleven als daar veranderingen zijn aangebracht kan het de prijs misschien iets beter verklaren.
Ik kijk niet echt op van die prijs.
Daar zijn ook wel wat redenen voor:
- geïntegreerd display
- geveerde voorvork
- uitneembare accu
- iets zwaardere accu
- achterlicht met remlicht en richtingaanwijzers

Frame met uitneembare accu is gewoon veel duurder om te produceren.
Uitneembare accu en geveerde voorvork ga je echt niet krijgen voor 100 euro extra.
Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken of ie het dat waard vind.

Paar andere specs die ik nog vond:
- gewicht: 19 kilo
- accu: 36v, 10.4ah (CGo600s: 36v, 7.0ah)

Ander puntje om over na te denken. Met geïntegreerde display kun je niet meer met een stuurpenverlenger de zithouding aanpassen.

Nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6mYmj42HJyVIbTqLGjmPB4Ctd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8SHPINUJWodZb17adGDJ9N0y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UufRC4cFZhTPYpIRnaND3Fu6lYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8DXjLaZ2NH3fFOlwWB1eFjWY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAGC5OyG3g0EsU0EvpLoem6HoZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqnZq9gz9GQZzwHeoJaWLeZB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Jarune schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:35:
[...]

wat bedoel je met het advanced verhaal ? is dat gerelateerd aan de snelheid ? Ik ga denk ik nu ook voor de XL, alleen stijf uitverkocht.
Yep. De eerste lichting had 'advanced settings' in de display. Daarmee kon je de fiets op non-EU specs zetten. Daarmee gaat de begrenzing van 25 naar 32 km/h.
Tenways heeft dat inmiddels verwijderd. Vooralsnog heb ik niemand meer gevonden die een hack heeft gevonden om toch weer 32 te kunnen fietsen met ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
Jarune schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:35:
[...]

XL is er nog wel, alleen nog in de blauw-wit uitvoering…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar12
Ik wachtte ook op de XL en vorige week zag ik 'm ineens staan! Omdat het even niet uitkwam ging ik een uur later terug om te bestellen, maar toen was alleen de blauw-witte nog beschikbaar. Alsof er van elke kleur maar een handvol beschikbaar waren.

Die blauw-witte is niet mijn smaak en ik ga er niet op wachten. Deze week dus een Lekker Bikes Amsterdam+ besteld! Iets duurder dan de Tenways en geen koppelsensor, maar verder voldoet hij aan alle criteria.

Als er interesse is zal ik over een paar weken laten weten hoe de fiets bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:11
Inderdaad 1899 euro. Tenways CGO800S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQYQTH75q9m9vgMy6JhY9hytjUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyFOdfPYIly0SfxuxlSZ2BMA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1UWEIc2Z1PlI0B0tvzwWHdsHdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cr67nr7nQGbJ6YFpgRVn1SZa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL_Ob58LsbhtrzlVG10O6r4ZOIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1NiaeomxQ9N5ltSmAXywk3o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc5MjPZ_CZvwzv0bI5FtCyp_B1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3I88qTaMgjbAKMrBD0FjZTZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IFM9Ilm8T1TuRsTFzRGCrtIGhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrcKjSefur8IIZTI82EkGKEW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMvrtr
Deze maand met 100 euro korting voor 1799 euro.
Blijf het een leuke fiets vinden.
https://www.tenways.com/n...y.png?f=user_large",,"1"]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_ZJo3Irb2E-kPyn6hxJH24_4QU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zKlStM0XkNjzKtyQTv6PbZsR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
Gaat hem voor mij helaas niet worden. De CGO600 XL modellen zouden ergens in juli weer beschikbaar komen. Twijfel met mijn 198 nu wel om de L te kopen of toch op de XL te wachten, de afmetingen schelen zo weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielRop
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-12-2022
Hoe groot achten jullie de kans op een prijsverlaging van de Tenways CGO600?

Ik ben al een tijdje van plan deze aan te schaffen, maar met de aankondiging van een nieuw model, denken jullie dat het zin heeft om bv een maandje langer te wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarune
Denk niet dat er een prijsverlaging komt, de CGO800 zit in een ander segment en beschikbaarheid van onderdelen en levertijden staan onderdruk. Prijsniveau van de CGO600 is al best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
Jarune schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:44:
Gaat hem voor mij helaas niet worden. De CGO600 XL modellen zouden ergens in juli weer beschikbaar komen. Twijfel met mijn 198 nu wel om de L te kopen of toch op de XL te wachten, de afmetingen schelen zo weinig.
Ik heb met mijn 1.93m wel op de XL gewacht, juist omdat deze min of meer gelijkend is aan mijn oude fiets. In hoeverre de L ook had volstaan blijft lastig in te schatten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
KMvrtr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:17:

[Afbeelding]
Ik twijfel een beetje. Framemaat is wel erg klein met 48 cm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
ohjaja1981 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:06:
[...]

Ik heb met mijn 1.93m wel op de XL gewacht, juist omdat deze min of meer gelijkend is aan mijn oude fiets. In hoeverre de L ook had volstaan blijft lastig in te schatten…..
Ga toch wachten op de XL, heb wat andere afmetingen van andere merken bekeken en dan zit je boven de 1.90 toch echt wel op de XL afmetingen van Tenways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Jarune schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:25:
Denk niet dat er een prijsverlaging komt, de CGO800 zit in een ander segment en beschikbaarheid van onderdelen en levertijden staan onderdruk. Prijsniveau van de CGO600 is al best goed.
Inderdaad, ik denk dat de prijs nu eigenlijk scherper is dan ten tijde van de introductie.
Het kan haast niet anders dan Tenways nu (nog) minder marge heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb een proefrit gemaakt op de CGO600 met volgens mij het M frame. Ik ben 1,89m en vond die goed te doen. Nu moet ik toegeven dat ik liever een iets kleinere fiets heb, dan een grotere.

Ik zou graag voor de CGO800S gaan, gezien de voordelen die dat model biedt. Ik vraag me alleen af of die ook groot genoeg is. Het support team vertelde mij dat daarvan ook een herenmodel komt, maar waarschijnlijk pas volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Heeft iemand al ervaring met wat heuvelachtig terrein met de Tenways?
Ik zit me een beetje af te vragen of ik de versnellingen niet toch ga missen.

[ Voor 79% gewijzigd door KMvrtr op 09-06-2022 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
topic is geupdate zodat ook de informatie van de CG800s aangevuld staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
KMvrtr schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:54:
Heeft iemand al ervaring met wat heuvelachtig terrein met de Tenways?
Ik zit me een beetje af te vragen of ik de versnellingen niet toch ga missen.
Online staan wat reviews over het fietsen in de heuvels, geeft een aardige indicatie. Kan me alleen voorstellen dat dat wel flink ten koste gaat van de reikwijdte. Heuvels zoals bruggen etc is echt geen probleem, voor bergen is de fiets (gezien de motor en accu) niet geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
tkskater schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:19:
Ik heb een proefrit gemaakt op de CGO600 met volgens mij het M frame. Ik ben 1,89m en vond die goed te doen. Nu moet ik toegeven dat ik liever een iets kleinere fiets heb, dan een grotere.

Ik zou graag voor de CGO800S gaan, gezien de voordelen die dat model biedt. Ik vraag me alleen af of die ook groot genoeg is. Het support team vertelde mij dat daarvan ook een herenmodel komt, maar waarschijnlijk pas volgend jaar.
Deze dame is 1.77m en heeft het zadel al vrij hoog ingesteld.
YouTube: I wish I had this e-bike YEARS ago: Tenways CGO800S

[ Voor 8% gewijzigd door Valinor op 12-06-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Goed gespot! Ik had die video ook gezien, maar had nog niet opgemerkt dat zij inderdaad het zadel al aardig ver omhoog heeft geschroefd. Dan kan ik nog beter even geduld hebben en hopen dat er (binnenkort?) een herenmodel van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
tkskater schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:18:
[...]

Goed gespot! Ik had die video ook gezien, maar had nog niet opgemerkt dat zij inderdaad het zadel al aardig ver omhoog heeft geschroefd. Dan kan ik nog beter even geduld hebben en hopen dat er (binnenkort?) een herenmodel van komt.
Een "herenmodel" komt naar verluid pas op zijn vroegst volgend jaar van de CGO800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Jarune schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:35:
[...]

Een "herenmodel" komt naar verluid pas op zijn vroegst volgend jaar van de CGO800.
tkskater schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:19:
Het support team vertelde mij dat daarvan ook een herenmodel komt, maar waarschijnlijk pas volgend jaar.
Klopt ja, veel geduld dus ;). Heb gelukkig wel een (hele oude) fiets die net nog wel een jaartje mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneFiets
  • Laatst online: 26-11-2022
We hebben er nu in staan en moet zeggen ziet er goed uit Stand 1 is meer dan voldoende in Nederland en hij fietst echt goed,

en dat voor 1599
Onze winkel zit in Amsterdam mocht je hem willen beklijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_g
  • Laatst online: 23-09-2022
Hoi,

Al browsend naar mijn zoektocht voor een antwoord kwam ik deze site tegen.

Een vraagje voor iemand die de fiets al heeft.
Ik ben zelf 182,5 en heb een binnenbeen lengte van 82.

Ik twijfel nu of ik een M moet nemen of beter een L. De site zegt L maar aan de andere kant scheelt het maar 2cm ..t

Ik zit over het algemeen het liefst wat korter op het stuur.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
wouter_g schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:45:
Hoi,

Al browsend naar mijn zoektocht voor een antwoord kwam ik deze site tegen.

Een vraagje voor iemand die de fiets al heeft.
Ik ben zelf 182,5 en heb een binnenbeen lengte van 82.

Ik twijfel nu of ik een M moet nemen of beter een L. De site zegt L maar aan de andere kant scheelt het maar 2cm ..t

Ik zit over het algemeen het liefst wat korter op het stuur.

Dank alvast!
Ik ben zelf 186 en heb de L en vind dit toch echt een fijne grote. De positie van het stuur is wat laag waardoor je een sportieve houding hebt. Op lange stukken vind ik dit ook niet fijn om deze reden heb ik de stuurpen verlengd met een adapter (€20 op amazon) misschien is dat ook interessant in jou geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
ricknr9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Ik ben zelf 186 en heb de L en vind dit toch echt een fijne grote. De positie van het stuur is wat laag waardoor je een sportieve houding hebt. Op lange stukken vind ik dit ook niet fijn om deze reden heb ik de stuurpen verlengd met een adapter (€20 op amazon) misschien is dat ook interessant in jou geval
kan je de link of zoek term geven voor de stuurpen verlenging ? Ik heb ergens dit kunnen terugvinden maar wellicht nuttige info voor komende Tenways kopers :

Ergotec high barracuda 90 stuurpen (30 euro) en Ergotec stuur e-bike (26 euro). Originele remleidingen en display kabel bleken net lang genoeg voor deze verhoging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricknr9
Jarune schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:42:
[...]

kan je de link of zoek term geven voor de stuurpen verlenging ? Ik heb ergens dit kunnen terugvinden maar wellicht nuttige info voor komende Tenways kopers :

Ergotec high barracuda 90 stuurpen (30 euro) en Ergotec stuur e-bike (26 euro). Originele remleidingen en display kabel bleken net lang genoeg voor deze verhoging.
Geen probleem ik heb deze:
Jubaopen Fietsstuurverhoger Stuurpen Extender Stuurpen Adapter Fiets Vork Stuurpen Extender Aluminium Stuurverhoger voor Fiets Fietsen Mountainbike Racefiets MTB (3,5 × 3,5 × 12,9 cm, Zwart) https://amzn.eu/d/iXYSBQZ
Het voordeel is dat je hem in stapjes kan verhogen zo krijg je minder snel problemen met je kabels.
Ik raad aan alles van je stuur te verwijderen de verhonger te monteren en daarna weer terug te plaatsen. Op de een na hoogste stand werkt voor mij met de kabels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Ben ook aan het kijken naar een Tenways. Ziet er interessant uit, maar ik werd door mijn ouders (oude stempel) gewezen op het ontbreken van een kettingkast. Hebben jullie daar geen last van met fietsen? Dat kleding snel vuil zal worden?

En is het eventueel mogelijk om dat toch af te schermen? Ik heb geen verstand van fietsen, haha.

Edit: ik lees iets over belt Gates riemsysteem. Is dat hier de oplossing voor het vuil worden van kleding? :)

[ Voor 14% gewijzigd door RiccardoNL op 15-06-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
RiccardoNL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:54:
Ben ook aan het kijken naar een Tenways. Ziet er interessant uit, maar ik werd door mijn ouders (oude stempel) gewezen op het ontbreken van een kettingkast. Hebben jullie daar geen last van met fietsen? Dat kleding snel vuil zal worden?

En is het eventueel mogelijk om dat toch af te schermen? Ik heb geen verstand van fietsen, haha.
beide modellen beschikken over een aandrijfriem deze heeft geen olie of vet nodig om te smeren en is dus volledig schoon (soms even afstoffen kan geen kwaad). bang voor vuil op je broek hoef je dus niet te zijn.
als je nog meer info zoek beide modellen beschikken over een gates carbon tandriem via google is hier veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
@ricknr9 Ah! Ik was net te laat met mijn edit. Dank voor je antwoord.

[ Voor 73% gewijzigd door RiccardoNL op 16-06-2022 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter_g
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik dacht dat ik nog een post had gedaan maar kennelijk niet verzonden oid.

Ik heb op een L gefietst. Wil met mijn 182,5 toch graag de M proberen omdat ik wel houd van kort op de fiets zitten.

Hij fietst echt heerlijk! je zit zo op 25 km/u en op platte stukken is stand 1 echt prima.

wat ik minder vond is :

de kabelbrij voor het stuur.
remmen waren (in ieder geval op mijn fiets) echt matig.
geen geïntegreerd achterlicht.

Verder lees ik veel over de slechte lak maar dat heb ik zelf niet kunnen ondervinden.

Grt

Wouter

update: Ik heb uiteindelijke een 2de hands cowboy v1+ gekocht voor de helft van het geld.
De zit is net wat korter, wat ik fijn vind. Echter zou het M model van de tenways hetzelfde op kunnen leveren maar dat weet ik dus niet. Het fietsen op de cowboy zelf is minder natuurlijk dan de tenways.

[ Voor 21% gewijzigd door wouter_g op 20-06-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
Over de CGO600 lees ik ook in de users groep wel wat klachten. David van Bright noemde het zelfs een ‘NK’-fiets, waarbij ‘NK’ staat voor ‘nekkramp’.

Dan vind ik de 800s toch veel interessanter. Deze week met Charles gemaild en die gaf aan dat de pre-orders in Nederland er het eerst uit gaan. Je hebt dan in juli, of op z’n laatst augustus, de fiets. Op dit moment rollen ze in Litouwen van de band.

We proberen nog even wat met de oude fiets, maar als dat niks wordt, plaats ik de pre-order. De 100 euro korting die ik krijg, doe ik bij het kopen van een smart lock. Lijkt me helemaal passend bij zo’n sportieve, maar nerdy fiets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
Ik vind het echt spijtig dat er geen heren frame is van de 800S. Voor mij gaat deze fiets daardoor zeker voorbij. Vind zo'n lage instap voor een man geen gezicht. Maar goed, dat is een persoonlijke kwestie ;)

Ondanks de scherpe prijs ben ik voor de Veloretti Ace Graphite gegaan, vorige week een proefrit gemaakt, wil niets anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
Vatos schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:20:
Ik vind het echt spijtig dat er geen heren frame is van de 800S. Voor mij gaat deze fiets daardoor zeker voorbij. Vind zo'n lage instap voor een man geen gezicht. Maar goed, dat is een persoonlijke kwestie ;)

Ondanks de scherpe prijs ben ik voor de Veloretti Ace Graphite gegaan, vorige week een proefrit gemaakt, wil niets anders
De lage instap is voor mij juist fijn. Ik heb fibromyalgie, waardoor ik de slag over een hoge instap niet goed kan maken. Ik heb daarom ook altijd op damesfietsen gefietst.

Mijn oude Batavus Padova Easy Royal is officieel overleden. Accu naar de knoppen. Niet meer leverbaar, niet te repareren. Dus een pre-order voor een CGO800S geplaatst. Volgens de support zal ‘ie in juli, of op z’n laatst augustus komen. Over de support gesproken: die is erg goed. Binnen 24 uur reactie op al mijn mails. Inclusief een transparante uitleg over de huidige status van het productieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-03 21:26
Hoe vaak komt er nieuwe voorraad beschikbaar? De kleuren van de CGO600 (zwart/grijs/sky blue) die ik overweeg zijn allemaal uitverkocht. Is het een kwestie van toevallig op het juiste moment kijken? Of komen ze op een bepaalde tijd weer op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielRop
  • Laatst online: 03-12-2022
Kostte de CGO600 enige tijd terug niet 1399 ipv de 1599 zoals ik em nu geprijsd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
city17 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:02:
Hoe vaak komt er nieuwe voorraad beschikbaar? De kleuren van de CGO600 (zwart/grijs/sky blue) die ik overweeg zijn allemaal uitverkocht. Is het een kwestie van toevallig op het juiste moment kijken? Of komen ze op een bepaalde tijd weer op voorraad?
Als je snel bent, kun je ‘m binnen 2 tot 5 werkdagen in huis hebben :). https://www.vanderkruijs-...600-ebike-vol-automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Interessante fietsen. Mijn grootste zorg zou wel zijn de kwaliteit na enige jaren, hoe robuust is de fiets op langere termijn. Tijd zal het leren!
KMvrtr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:17:

[Afbeelding]
Is deze actie alweer over?

[ Voor 69% gewijzigd door Teleluvr op 24-06-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

KrL

Foto foto..

Voor degenen die een XL zoeken: op mijn vraag aan Tenways of die binnenkort beschikbaar is kreeg ik het volgende antwoord:
Thank you for getting in touch.
We have a CGO600 Arctic Blue XL in our warehouse. Would you like to buy?
We are looking forward to your reply.
Ik zou er zelf met mijn 2.05m toch graag eerst een keer op fietsen maar voor iemand die hem graag nu wil hebben kan dit wellicht een uitkomst zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
Teleluvr schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:44:
Interessante fietsen. Mijn grootste zorg zou wel zijn de kwaliteit na enige jaren, hoe robuust is de fiets op langere termijn. Tijd zal het leren!

[...]

Is deze actie alweer over?
de actie is afgelopen week afgelopen. door gebruik te maken van een referal code kan je nog wel €50 korting krijgen(dit programma blijkt stopgezet te zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door ricknr9 op 25-06-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 09-05 08:29

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zit er ook aan te denken om de CGO600 aan te schaffen, met name vanwege de goede reviews over het gevoel Het is jammer dat er geen “dealer” dichtbij zit, dus even testen zit er niet in.

Nog even denken dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
Ik heb de afgelopen dagen redelijk wat reviews en info bekeken en kom naast de CG600 XL steeds uit op de :

Lekker Bikes Amsterdam+
https://www.lekkerbikes.com/nl/product/amsterdam-plus-ebike/

Is gek genoeg een Australisch merk alle onderdelen en parts zijn goed uitgezocht en kloppen wel, veel goede reviews maar eigenlijk geen videoreview te vinden op YT welke ik vertrouw.

Imove :
https://imoveshop.nl/president-22-23.html

NL merk en net als Lekker Bikes zijn de onderdelen goed uitgezocht en allemaal positieve reviews. Ook op YT geen echte review te vinden, blijf dat vreemd vinden.

Beide wel duurder maar :
  • -Banden zijn dikker
  • -Batterij verwijderbaar
  • -Keuzes voor stuur
  • -Mogelijkheid voor testrit in NL
  • -Frame lijkt mij steviger voor grotere personen.
Ben er nog niet uit, wel verleidelijk om een XL Tenways te gaan proberen als deze weer op stock komt voor de prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Jarune op 24-06-2022 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
The Inquisitor schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:36:
Ik zit er ook aan te denken om de CGO600 aan te schaffen, met name vanwege de goede reviews over het gevoel Het is jammer dat er geen “dealer” dichtbij zit, dus even testen zit er niet in.

Nog even denken dan maar :)
Momenteel houd Tenways een pop up event in Amsterdam waar je test ritjes kan maken

https://www.facebook.com/...ermalink/531255615410529/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
ricknr9 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:36:
[...]

de actie is afgelopen week afgelopen. door gebruik te maken van een referal code kan je nog wel €50 korting krijgen(dit programma blijkt stopgezet te zijn)
Het benoemen waard:
Na contact op te hebben genomen met de klantenservice kreeg ik de belofte dat ze gingen kijken wat ze konden doen. Long story short, binnen 12u kreeg een couponcode voor 100 euro korting op de fiets.
Erg netjes en heeft mij voldoende vertrouwen gegeven om de fiets te bestellen. Ben super benieuwd!
tkskater schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:56:
[...]

[...]

Klopt ja, veel geduld dus ;). Heb gelukkig wel een (hele oude) fiets die net nog wel een jaartje mee kan.
Ik vind het trouwens indrukwekkend hoeveel mensen er moeite mee hebben dat de stang mist. Ja, ik ben een man, met baard, en hetero. Maar hoe mijn fiets eruit ziet zal mij echt jeuken. Het moet fietsen! :o :+

[ Voor 27% gewijzigd door Teleluvr op 25-06-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:21
Teleluvr schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Het benoemen waard:
Na contact op te hebben genomen met de klantenservice kreeg ik de belofte dat ze gingen kijken wat ze konden doen. Long story short, binnen 12u kreeg een couponcode voor 100 euro korting op de fiets.
Erg netjes en heeft mij voldoende vertrouwen gegeven om de fiets te bestellen. Ben super benieuwd!

[...]

Ik vind het trouwens indrukwekkend hoeveel mensen er moeite mee hebben dat de stang mist. Ja, ik ben een man, met baard, en hetero. Maar hoe mijn fiets eruit ziet zal mij echt jeuken. Het moet fietsen! :o :+
Dan heb je ‘m eind juli in huis. :)

Ik fiets trouwens altijd al op damesfietsen. Over een stang heen kruipen als je fibromyalgie hebt, is niet zo praktisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisweb op 25-06-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Teleluvr schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:50:
[...]
Ik zal me een paar weken niet scheren, misschien durf ik er dan mee gezien te worden ;)

Nee maar dat is niet het probleem. Een fiets zonder die stang lijkt me wel wat onwennig, maar dat zou me niet van de koop weerhouden als het een fijne fiets is (en dat lijkt het te zijn). Het zit hem in het formaat. Ik ben bang dat de fiets misschien wat te klein is. Mijn hoop is dan ook dat een eventueel herenmodel iets groter is.

Misschien moet ik maar even naar Amsterdam om hem te testen. In principe vind ik een iets kleiner model niet erg.

[ Voor 7% gewijzigd door tkskater op 25-06-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brianfromspace
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-02-2024
ReneFiets schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:51:
We hebben er nu in staan en moet zeggen ziet er goed uit Stand 1 is meer dan voldoende in Nederland en hij fietst echt goed,

en dat voor 1599
Onze winkel zit in Amsterdam mocht je hem willen beklijken
Hi welke fiets shop is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nvm, verkeerd gelezen :)

[ Voor 95% gewijzigd door Mad-Matt op 27-06-2022 10:52 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dennisweb schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Dan heb je ‘m eind juli in huis. :)
Hoe kom je aan deze wijsheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:21
Teleluvr schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid? :)
'Hep op Feesboek gestaan.'

Maar dan wel van Tenways zelf. Er is een speciale gebruikersgroep voor. Op de website staat er inmiddels bij: 'Verzending begint vanaf 15 juli.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ah zo. Hep zelluf geen Facebook...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricknr9

500 Km Review

Inmiddels heb ik ruim 500Km op mijn CGO600 gereden en leek het mij een goed moment om een review te maken van het echte gebruik. Mijn doel is om deze review bij 1000Km te updaten met eventueel nieuwe inzichten.
Aankoop en instalatie
Op 19 april heb ik de CGO600 in de kleur light grey maat L besteld. Dit was ICL de actie voor een gratis standaard en spatborden. 3 dagen later is mijn fiets bezorgd dit was excl. de gratis spatborden en standaard deze kwamen 2 weken later.
Unboxing en instalatie
De fiets komt grotendeels geassembleerd aangeleverd, echter dienen de volgenden onderdelen nog gemonteerd te worden.
Voorwiel
Stuur
Zadel
Trappers
Naar mijn idee heb ik redelijk technische inzicht en in combinatie met de bijgeleverde handleiding (er is eventueel ook een installatie video beschikbaar) duurden het ongeveer 45 minuten voordat ik mijn fiets had geassembleerd.
Al het benodigde gereedschap wordt meegeleverd en is ok van kwaliteit. Het proces is gemakkelijk.
opvallend was wel bij het verwijderen van de boutjes voor het plaatsen van mijn bekerhouder en later ook bij de spatborden verloor de fiets wat verf. Het lijkt of de voor geïnstalleerde inbusboutjes te vroeg zijn ingedraaid toe de verf nog niet volledig droog was.
Bereik en rijeigenschappen
Zoals eerder al aangegeven heb ik inmiddels al redelijk wat kilometers afgelegd met de fiets. Ik gebruik hem voor mijn dagelijkse woon werk verkeer (ongeveer 4 Km) en daarnaast fiets ik elke week nog zo’n 100 Km recreatief vaak grote afstanden.
De trapondersteuning voelt erg goed (ik heb geen ervaring met andere E-bikes) tijdens het fietsen voelt deze erg natuurlijk. De enige momenten dat ik deze echt voel is wanneer ik wegfiets vanaf stilstand dan voel je de power die je snel naar de 25km/h brengt. Wanneer je de 25 Km/h behaald voel je de ondersteuning wegvallen dit is niet heel abrupt maar wel merkbaar.
Ik fiets voornamelijk in assistentie niveau 1 dit is meer dan voldoenden voor de meeste platte Nederlandse wegen. Bij dijken en viaducten merk ik dat niveau 2 wel fijn is maar buitenom dat gebruik ik het vrijwel nooit
De fiets beschikt over geen enkele manier van vering dit in combinatie met harde banden (dit helpt het bereik) doet dit de rijeigenschappen niet altijd goed. Over goede asfaltwegen en tegels zijn er geen problemen maar paden met kinderkopjes of andere harde onregelmatigheden zijn geen plezier.
Fietshouding
De fietshouding is er sportief nu ben ik een mountainbike gewend maar de houding is wat laag naar mijn mening. Om deze reden heb ik een stuurverhoger (kosten rond de €20) geïnstalleerd. Dit zorgt ervoor dat ik een wat rechtere houding heb.
Bereik
Het bereik is iets waar ik mijzelf het meest zorgen over maakte voor de aanschaf van de fiets dit omdat de accu in verhouding tot andere fietsen relatief klein is. De opgegeven 70 Km van tenways is in de praktijk wat aan de hoge kant naar mijn ervaring. In de praktijk kom ik over de lange ritten rond de 60 Km uit dit fiets ik dan in assistentie niveau 1. Ik fiets voornamelijk over de Zeeuwse eilanden dus heb ik ook vaak last van tegenwind. Het bereik dat ik haal is voor mij persoonlijk voldoenden maar is zeker niet groot te noemen.
Support
Na de eerste ritjes merkte ik dat de achterrem niet helemaal goed voelde deze voelde erg sponzig aan. Hierop heb ik contact gehad met de support. Zij informeerde mij dat dit een vaker voorkomend probleem is dat wordt veroorzaakt door het versturen. De achterremmen zouden ontlucht moeten worden en dit moet het probleem verhelpen. Support gaf aan dat ik dit kon laten doen bij mijn eigen fietsenmaker en zij de kosten zouden vergoeden. Zogezegd zo gedaan en volgens de fietsenmaker moesten mijn remmen ontlucht worden en na deze reparatie was het probleem weg. Ik heb de bon gekopieerd en naar tenways gestuurd en binnen een week had ik mijn geld terug.
Geen slechte ervaring met de support dus netjes geholpen en hierdoor ben ik mijn fiets maar kort kwijt geweest (1/2 dag)

Positief
  • Goed bereik
  • Lage prijs
  • Goede support
  • Comfortabele ondersteuning
Negatief
  • Remmen zijn niet erg sterk voor schijfremmen
  • Erg weinig vering
conclusie
ik ben erg tevreden over de fiets de rijeigenschappen zijn erg goed waardoor ik er graag opstap een een ronden te gaan rijden. de fiets voelt erg solide en ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt die kapot gingen etc, tot nu toe ben ik een tevreden klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
Mooie review, @ricknr9 . Ik ben nu wel erg benieuwd naar de CGO800S. Denk dat de negatieve punten die je aanstipt, in de CGO800S verholpen zouden kunnen zijn. Ook fijn dat de support zich aan haar woord houdt.

Is er inmiddels al iemand bij wie de CGO800S al verzonden is? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Inderdaad een mooie review.
Hoe is het met de lak van de fiets na de eerste 500km?
Ik lees verschillende ervaringen m.b.t. het loslaten van de lak / lakschade.

Cons:::BB4E

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.