Ik heb met mijn CGO 600 pro al 10+ gebroken spaken gehad helaas. Zelf elke keer vervangen door deftige Sapim spaken. Alleen de Tenways spaken breken nog maar.evanraalte schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:07:
Sinds maart heb ik een CGO800S (het gefacelifte model) en tot nu toe was ik er best tevreden over. In de ongeveer 2100 km die ik ermee heb gereden, waren de enige problemen dat het stiksel van de handvatten losliet en dat ik sporadisch een error 83 krijg bij het opstarten.
Tot gisteren... Onderweg liep ineens mijn achterband leeg, wat iedereen kan overkomen. Maar toen ik het lek ging zoeken, bleek er een spaak bij de achternaaf geknapt te zijn. Het andere einde van de spaak had de binnenband van binnenuit doorgeprikt. Waarschijnlijk was de spaak al iets eerder gebroken, want als ik het wiel ronddraai zit er een kleine slag in.
Ik baal hier behoorlijk van. Een lekke band is geen probleem, maar een geknapte spaak binnen 7 maanden kan wat mij betreft echt niet. Ik heb dit op geen enkele andere fiets ooit meegemaakt, en ik gebruik 'm alleen voor woon-werkverkeer.
Ik heb contact opgenomen met Tenways, maar die zeggen dat spaken slijtonderdelen zijn met maar 3 maanden garantie, dus dat ik de reparatie zelf moet betalen. Ik vind dit echter een defect en geen slijtage..
Heeft iemand ervaring met het aanvechten hiervan? Of hebben meer mensen last van gebroken spaken met deze fietsen?
Ik overweeg het hele wiel opnieuw te laten vlechten met goede spaken.