GMAT schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
De CGO600 PRO is qua pirjs/kwaliteit verhouding enorm goed is mijn mening. Als je kijkt dat de fiets ongeveer de helft kost van een Veloretti Ace (Pro) vind ik de keuze snel gemaakt. Ik heb in mijn kennissenkring ook een aantal Veloretti Ace bezitters en die zijn voor het grootste gedeelte ontevreden want er is altijd wel iets mis.
Ik ben pas sinds kort bezitter van de CGO600 Pro XL en ben erg tevreden. Ik rij er mee door een drukke stad en vind het erg fijn dat hij licht en wendbaar is. Ik gebruik meestal stand 1 want daarmee zit ik vrij gemakkelijk op 25 km/h.. pas bij stevige tegenwind schakel ik over naar stand 2.. (stand 3 nog niet echt gebruikt :-))
Als mankementen vind ik, net als veel andere forumleden, de meegeleverde handgrepen en zadel niet erg comfortabel. Deze heb ik dan ook meteen vervangen door meer ergonomische handvaten en zadel.
Mijn (jonge) ervaring met de range is dat je zeker 60-70 km ermee kan rijden. Dit zal zeker wel afhankelijk zijn van wind en welke stand je gebruikt natuurlijk.
Als je een Veloretti met een CGO 600 Pro wilt vergelijken, moet je deze liever de Lite vergelijken niet de Pro.

En eigenlijk de Tenways CGO 009 i.p.v. de 600 Pro aangezien die meer vergelijkbaar is met de Veloretti Lite.
De Veloretti ACE Pro heeft een automatische Enviolo versnellingsnaaf, een middenmotor (Bafang is vrij goed maar het gekozen Bafangtype minder), een accu van 540 Wh terwijl de Tenways 360 Wh heeft, een CDX riem, een ingebouwd display, betere verlichting, safety tracking en een hogere mate van afwerking en design-elementen.
Dat geeft een ander prijskaartje (of het gerechtvaardigd is, is een ander verhaal). Het weglaten van o.a. een versnellingshub, het gebruik van een achternaafmotor i.p.v. een krachtigere mid drive scheelt ook gewicht alsmede een grotere accu en wellicht steviger frame.
Een CGO 600 Pro kan prima zijn voor je gebruiksdoel maar appels kun je niet met peren vergelijken, ook al is het allebei fruit.

Er zijn ongetwijfeld problemen met Veloretti. Die zijn er ook met Tenways. Voordeel: wat niet op een fiets zit, kan niet kapot.
[
Voor 5% gewijzigd door
neb0 op 06-10-2025 04:58
]