“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Aha, en is het antwoord 'nee'?RicoK schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:51:
Ja, weet ik.
Meerdere Tweakers met een 800s melden in dit topic dat ze na pakweg 4500 km of 80 cycles niet meer onder de 67% kunnen fietsen. Dat de fiets dan uitvalt.Welke problemen zijn dat?
@siveiro heeft er zelfs 800s accus meerdere vervangen tegelijk, onder garantie.
@Tilhorn kon ons vertellen dat zijn fietsenmaker zei dat er meerdere soorten accus in omloop zijn, met een variant die duidelijk minder functioneert.
Ik vraag me dus af of deze slechte variant nu uit de roulatie is?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat klopt.XanderDrake schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:38:
Aha, en is het antwoord 'nee'?
Maar dat had je zelf ook kunnen (in)zien natuurlijk.
Uiteraard zijn ze niet uitwisselbaar, zoals je zelf al beredeneert, maar bovenal het zijn toch echt twee verschillende fietsen met dus een verschillend frame en bouw.evleerdam schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:04:
Volgens mij zijn ze niet uitwisselbaar
(….)
Dit zijn toch hele andere accu's?
Wat we van tenways hoorde was dat deze eerste acculijn slecht was. We hebben in de familie 3x een 800s met allemaal dezelfde slechte accu. Gelukkig hebben we nu ook alle 3 met de nieuwe accu's nergens meer last van.XanderDrake schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:38:
[...]
Aha, en is het antwoord 'nee'?
[...]
Meerdere Tweakers met een 800s melden in dit topic dat ze na pakweg 4500 km of 80 cycles niet meer onder de 67% kunnen fietsen. Dat de fiets dan uitvalt.
@siveiro heeft er zelfs 800s accus meerdere vervangen tegelijk, onder garantie.
@Tilhorn kon ons vertellen dat zijn fietsenmaker zei dat er meerdere soorten accus in omloop zijn, met een variant die duidelijk minder functioneert.
Ik vraag me dus af of deze slechte variant nu uit de roulatie is?
Aha, bedankt voor de info. Sinds wanneer zij de nieuwe accus verbeterd/wanneer was de eerste accu vernieuwd?siveiro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:03:
[...]
Wat we van tenways hoorde was dat deze eerste acculijn slecht was. We hebben in de familie 3x een 800s met allemaal dezelfde slechte accu. Gelukkig hebben we nu ook alle 3 met de nieuwe accu's nergens meer last van.
[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 18-07-2025 09:54 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Nog even hierop terugkomend en andere opties om de accu niet te ver op te laden (bv met tijdschakelaar). Ik heb uiteindelijk een Meross plug gekocht MSS315. Die heeft in de meross app ingebouwd een standbykiller wat chil is omdat ik geen home assistant heb. Die van mij op 109W gezet waardoor die dus automatisch stopt met opladen als de batterij rond de 83% zit.Gizz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:10:
@TMC ik draai zelf niet de logica op de slimme stekker, maar in Home Assistant. Zoals ik het heb is dus geen stand-alone oplossing. Ik gebruik een simpele zigbee tussenstekker met vermogensmeting.
Dit is mijn automation in Home Assistant, waarbij ik ook nog een override heb om juist wel tot 100% te laden en daarna de stekker uit te zetten. Die override gebruik ik in de praktijk nauwelijks. En ik hou nog wat statistieken bij hoe vaak de fiets tot 80% geladen is; dat is voor de werking ook niet noodzakelijk.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 alias: Energie - fietslader description: "" mode: single triggers: - entity_id: - sensor.fietslader_power trigger: state conditions: [] actions: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.fietsladen state: "off" - condition: numeric_state entity_id: sensor.fietslader_power above: 150 sequence: - data: {} target: entity_id: input_boolean.fietsladen action: input_boolean.turn_on - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.fietsladen state: "on" for: hours: 0 minutes: 10 seconds: 0 - condition: numeric_state entity_id: sensor.fietslader_power below: 150 - condition: state entity_id: input_boolean.fiets100procentladen state: "off" sequence: - type: turn_off device_id: 499630c14ccc7069c9a0787e9a6af162 entity_id: switch.fietslader domain: switch - data: message: Fiets is 80% opgeladen action: notify.mobile_app_a52_gizz - data: {} target: entity_id: input_boolean.fietsladen action: input_boolean.turn_off - metadata: {} data: {} target: entity_id: counter.fietsveiliggeladen action: counter.increment - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.fietsladen state: "on" for: hours: 0 minutes: 10 seconds: 0 - condition: numeric_state entity_id: sensor.fietslader_power below: 7 above: 2 - condition: state entity_id: input_boolean.fiets100procentladen state: "on" sequence: - type: turn_off device_id: 499630c14ccc7069c9a0787e9a6af162 entity_id: switch.fietslader domain: switch - data: message: Fiets is 100% opgeladen action: notify.mobile_app_a52_gizz - data: {} target: entity_id: input_boolean.fietsladen action: input_boolean.turn_off - metadata: {} data: {} target: entity_id: input_boolean.fiets100procentladen action: input_boolean.turn_off - target: entity_id: counter.fietsveiliggeladen data: value: 0 action: counter.set_value
In de basis is het niets anders dan: Eerst checken dat we echt aan het laden zijn (laden we met meer dan 150W?). Zijn we vervolgens al 10 minuten met minder dan 150W aan het laden? Stekker uit.
Het kan waarschijnlijk wel, in een iets andere vorm, met stekkers waarop je direct scripts kan draaien. Zoals stekkers van Shelly of waar Tasmota op draait als firmware. Zie hier de suggesties van ChatGPT-o4-mini-high (goed in programmeren) voor zowel Shelly als Tasmota scripts.
Net iets makkelijkere oplossing dan de home assistant optie en hoef je ook niet steeds over een tijd na te denken zoals met een tijdschakelaar.
Ik schakel de stekker dan ook in via google home routines met in de routine een 1 hour delay zodat de accu ook nog af kan koelen na het fietsen. Of alternatief kan je ook een vast tijdstip in de avond kiezen dat ie aangaat zodat ie sws is afgekoeld. Mocht er dan niks aangesloten zijn gaat hij door de standby killer dan ook automatisch weer uit. Hoef je nergens meer over na te denken.
:strip_exif()/f/image/qPmDD65PpAFOlQqqCb6m0l6h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xde7UtQhsdBpxvk9miQavaYK.jpg?f=fotoalbum_large)
1e accu oktober 2024 vervangenXanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:35:
[...]
Aha, bedankt voor de info. Sinds wanneer zij de nieuwe accus verbeterd/wanneer was de eerste accu vernieuwd?
Sinds vrijdag ook de bezitter van een Tenways CGO800s na lang te hebben gelurkt in dit topic. Daar moest natuurlijk een slot op en op aanraden van een buurman met dezelfde fiets de Trelock RS453 besteld. Past perfect op de bevestigingspunten.mvoosten schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:55:
[...]
Zelf de Trelock RS453 Ballon POC gemonteerd:
https://www.google.com/ur...Vaw0Tk1FU5GB2BCTCl8sIqfUV
Het heeft een ART-2 certificering, dus ik vraag mij af waarom men andere ringsloten prefereren die vaak flexmounts vereisen?
Niet alle modellen hadden bevestigingspunten voor het slot. Mijn cgo600 uit 2023 had die niet bijvoorbeeld, terwijl nieuwere uitvoeringen van dezelfde fiets het wel hebben. Hetzelfde geldt voor andere modellen als ik het goed heb.Budha schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:09:
[...]
Het heeft een ART-2 certificering, dus ik vraag mij af waarom men andere ringsloten prefereren die vaak flexmounts vereisen?
Zou je kunnen delen wat de firmware & hardware versies zijn in het menu van je nieuwe controller?Liev schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:45:
De fietsenmaker heeft de controller van mijn nieuwe CGO600Pro vervangen. Hij rijdt nu weer net als t vorige model, geen 23 km/h met matige ondersteuning bij wind tegen. Maar gewoon ruim 25km/h op de GPS en display met wind tegen.
cc @Liev , die ook een nieuwe heeft?
Ik heb versie 1013MS voor de firmware en de hardware is 0101TP.
Zelf rijd ik er prima op maar weet ik gewoon niet zeker of het nou aan mij ligt en ik teveel support verwacht of dat de fiets echt moeite heeft met de 25 halen.
Alvast dank!
Voor de verzekering moet ik 2 aparte sloten hebben, waarvan de ketting ART2 gecertificeerd moet zijn. Dat is de reden dat ik 2 sloten heb, waaronder 1 ringslot.Budha schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:09:
[...]
FW 1010MSSkidsteer schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:14:
[...]
Zou je kunnen delen wat de firmware & hardware versies zijn in het menu van je nieuwe controller?
cc @Liev , die ook een nieuwe heeft?
Ik heb versie 1013MS voor de firmware en de hardware is 0101TP.
Zelf rijd ik er prima op maar weet ik gewoon niet zeker of het nou aan mij ligt en ik teveel support verwacht of dat de fiets echt moeite heeft met de 25 halen.![]()
Alvast dank!
HW0101TP na de laatste update.
Succes!
TY!
Dus ik heb dezelfde hardwareversie, en fw 1013MS. Is nieuwer met meer of minder support?

Bandjes opgepompt en ik denk dat ik me niet moet aanstellen

Ik lees nu verschillende ervaringen rondom het plaatsen van een AXA defender slot binnen dit topic. Sommige geven aan dat dit niet lukt, terwijl anderen weer zeggen dat het wel past.
Kan iemand met een CGO600 classic fiets mij vertellen of dit past?
Ik heb een CGO600 classic en daar heb ik een AXA Solid Plus frame slot op zitten.Gewenste Nick schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:57:
Ik kan me ook aanmelden in dit topic. Zojuist een CGO600 classic besteld! Na veel wikken en wegen, gaf die aanbieding van 1.000 euro mij de doorslag.
Ik lees nu verschillende ervaringen rondom het plaatsen van een AXA defender slot binnen dit topic. Sommige geven aan dat dit niet lukt, terwijl anderen weer zeggen dat het wel past.
Kan iemand met een CGO600 classic fiets mij vertellen of dit past?
Ik weet niet of de afmetingen het zelfde zijn als die van de AXA defender.
Wel moet je de slot niet voor maar achter de stangen plaatsen.
:strip_exif()/f/image/7Hi9fFFkb0LtO1752rwbJVa2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door marcusmat op 27-07-2025 02:36 ]
Ik sta op het punt een maat L aan te schaffen via marktplaats. Ik ben zelf 190cm wat blijkbaar net op het randje zit qua maat. De verkoper heeft al wel een verstelbare stuurpen geplaatst waardoor het stuur wat hoger komt.
Zijn er mensen tevreden met dit model en maat met ongeveer dezelfde lengte?
En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? De fiets is verder praktisch nieuw, aangeschaft in maart 2025
[ Voor 15% gewijzigd door hardware.tom op 27-07-2025 09:35 ]
Ik zou persoonlijk kijken of je een XL op de kop kunt tikken. Die adviseert Tenways vanaf 187cm.hardware.tom schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:28:
Vraagje voor de mensen met een CGO600:
Ik sta op het punt een maat L aan te schaffen via marktplaats. Ik ben zelf 190cm wat blijkbaar net op het randje zit qua maat. De verkoper heeft al wel een verstelbare stuurpen geplaatst waardoor het stuur wat hoger komt.
Zijn er mensen tevreden met dit model en maat met ongeveer dezelfde lengte?
En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? De fiets is verder praktisch nieuw, aangeschaft in maart 2025
Ik ben 196cm en ik heb de XL (met verstelbare stuurpen), deze valt voor mij al relatief klein.
De verkoper was het hier idd ook mee eens. Ik zal eens verder kijken. Jammer dat de XL niet meer gemaakt lijkt te worden...crunchytail schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:17:
[...]
Ik zou persoonlijk kijken of je een XL op de kop kunt tikken. Die adviseert Tenways vanaf 187cm.
Ik ben 196cm en ik heb de XL (met verstelbare stuurpen), deze valt voor mij al relatief klein.
Ik ben erg benieuwd of je fietsenmaker nog tips had voor een kinderzitje!haagsepracht schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:33:
[...]
Zaterdag ga ik maar eens naar de fietsenmaker om me te laten informeren en hopelijk wat zitjes te testen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik ben zelf 180 en rijd op een XL. Verkoper heeft per ongeluk een xl besteld. Maar ik vind deze prettiger rijden dan een L.hardware.tom schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:07:
[...]
De verkoper was het hier idd ook mee eens. Ik zal eens verder kijken. Jammer dat de XL niet meer gemaakt lijkt te worden...
Maar dit kan natuurlijk ook persoonlijk zijn.
Er moet een Ahead compatible stuurbuis gemonteerd worden tussen de stuurpen en het frame (als ik de namen van de onderdelen goed heb onthouden). Daarna kan er een bevestigingsbeugel gemonteerd worden voor bijvoorbeeld een Urban Iki voorzitje en windscherm - daar ging de voorkeur van de fietsenmaker naar uit. Dus er moet eerst een simpele aanpassing gedaan worden. Kan in principe op elke Tenways gaf hij aan. Je stuur wordt daarmee effectief wel iets verhoogt.Richh schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:52:
[...]
Ik ben erg benieuwd of je fietsenmaker nog tips had voor een kinderzitje!
Tenways is niet consequent met haar maatvoering. Vergelijk jouw maat maar eens met de maat op de website. Geheid dat het verschillende maten zijn.casper4253 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:06:
Ik ben zelf 180 en rijd op een XL. Verkoper heeft per ongeluk een xl besteld. Maar ik vind deze prettiger rijden dan een L.
Maar dit kan natuurlijk ook persoonlijk zijn.
Geintje kostte me 50 euro na anderhalve jaar met ongeveer dezelfde afgelegde afstand. Ben benieuwd of andere startups dezelfde soort problemen hebben met (te) goedkope onderdelen op hun fietsen.haagsepracht schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:38:
Vandaag geconstateerd dat twee spaken in het achterwiel van mijn Tenways 600 pro stuk zijn. Echt enorm balen. Heeft iemand dit zelf weten te fixen of een idee wat dit geintje ongeveer gaat kosten om te laten maken bij de fietsenmaker? Heb de fiets een jaartje met 850km op de teller. Voelt wel als heel erg snel, heb ik nog nooit eerder meegemaakt met een fiets.
Oink
Ik vind het veel geld voor een paar spaakjes, maar het moet toch gemaakt worden want je kunt er zo niet op door blijven rijden. Ben benieuwd wat een heel nieuw achterwiel kost van degelijke kwaliteit.Sturmovik177 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:42:
[...]
Geintje kostte me 50 euro na anderhalve jaar met ongeveer dezelfde afgelegde afstand. Ben benieuwd of andere startups dezelfde soort problemen hebben met (te) goedkope onderdelen op hun fietsen.
Gebroken spaken moeten vervangen worden, dus dat betekent het wiel eruit, band eraf, spaken vervangen (eventueel platte protectieband eraf en vervangen), band er weer op, spaken opnieuw spannen en wiel richten indien nodig en dan weer wiel monteren. Is hij zomaar een half uur of meer mee bezig hoor.haagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:32:
[...]
Ik vind het veel geld voor een paar spaakjes, maar het moet toch gemaakt worden want je kunt er zo niet op door blijven rijden. Ben benieuwd wat een heel nieuw achterwiel kost van degelijke kwaliteit.
PSN-id: Chrasher
Het is op mijn 2024 pro hoorbaar maar absoluut niet storend. Ik vind het een aangenaam geluid. Het geluid van de banden komt er op rustige wegen bovenuit.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Hoe hoorbaar is het geluid van de motor (CGO 600 pro) bij jullie? Valt me op dat het toch wel goed hoorbaar is bij het optrekken, of bij fietsen op lagere snelheden. Terwijl veel reviews zeggen dat hij extreem stil is.
Geluid is geluid én uiterst persoonlijk. Wat is bij jou ‘hoorbaar’? Is het een continue zoemen? Of hoor je een geluid wat je onbekend lijkt/klinkt? Dus iets meer info over hoe en wat jij ervaart graag.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Hoe hoorbaar is het geluid van de motor (CGO 600 pro) bij jullie? Valt me op dat het toch wel goed hoorbaar is bij het optrekken, of bij fietsen op lagere snelheden. Terwijl veel reviews zeggen dat hij extreem stil is.
Ik heb ook ruim een jaar een 2024 600 Pro gehad en ja de motor hoorde je wel continue, maar dan alleen een zoemend geluid. Zacht op de achtergrond. Bij accelereren dringt het geluid meer op de voorgrond. Was dan wel fijn, want dan was je tenminste nog een beetje hoorbaar in verkeer.
Lijkt zo te zijn inderdaad.RicoK schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:24:
[...]
Tenways is niet consequent met haar maatvoering. Vergelijk jouw maat maar eens met de maat op de website. Geheid dat het verschillende maten zijn.
Ook is de oude CGO 600 (dus niet de Pro) niet te vergelijken met de nieuwe. De nieuwe is qua maatvoering meer gelijk met de CGO 600 Pro.
Mijn motor maakt helaas ook wat meer geluid dan het model waarop ik de proefrit gemaakt had. Hij is zeker niet extreem stil.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Nou, ik vind de mijne erg stil. Als ik met andere mee fiets, denken ze vaak dat ik op een normale fiets zit en klagen ze dat ik te snel ga. Als ik zeg dat het een E-bike is dan is men verbaast, want ze horen of zien het er niet aan.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Ik heb deze week mijn eerste gebroken spaak gekregen op mijn 600 pro. Dit is wel na twee en een half jaar en een kleine 10.000 kilometer. Ik heb nooit mijn spaken goed laten spannen, dus misschien ook een stukje user-error.haagsepracht schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:38:
Vandaag geconstateerd dat twee spaken in het achterwiel van mijn Tenways 600 pro stuk zijn. Echt enorm balen. Heeft iemand dit zelf weten te fixen of een idee wat dit geintje ongeveer gaat kosten om te laten maken bij de fietsenmaker? Heb de fiets een jaartje met 850km op de teller. Voelt wel als heel erg snel, heb ik nog nooit eerder meegemaakt met een fiets.
Zelf zou ik proberen of je dit onder de garantie kan laten vallen.
Die van mij zou ik classificeren als extreem stil. Ik hoor vooral de wind en het geluid van mijn banden. Alleen als ik wind mee heb met precies de snelheid die ik fiets (dus geen geluid van de wind), dan hoor ik 'm heel zachtjes zoemen als ik er bewust op let.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Dit betreft een CGO 600 Pro van de allereerste lichting; ik heb de fiets gepreordered.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Goed idee, heb ze net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd of het wat oplevert.Gizz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:36:
[...]
Ik heb deze week mijn eerste gebroken spaak gekregen op mijn 600 pro. Dit is wel na twee en een half jaar en een kleine 10.000 kilometer. Ik heb nooit mijn spaken goed laten spannen, dus misschien ook een stukje user-error.
Zelf zou ik proberen of je dit onder de garantie kan laten vallen.
Wauw, je bent vaak op weg geweest zo te lezen. Kom ik aan met minder dan 1000 KM in een jaar haha.
Als ik mijn fiets niet zou gebruiken voor woon-werkverkeer dan zou ik ook erg weinig kilometers maken.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Netjes hoor! Dan hoef je niet meer te sporten 's avonds 💪Gizz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:20:
@haagsepracht mijn ritjes zijn voor 90% woon-werkverkeer. Ik probeer wekelijks al mijn 4 werkdagen op de fiets te gaan, dat is 36 km per dag / 144 km per week. Jouw 850 km doe ik in 24 werkdagen
Als ik mijn fiets niet zou gebruiken voor woon-werkverkeer dan zou ik ook erg weinig kilometers maken.
TMC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:53:
[...]
Mijn motor maakt helaas ook wat meer geluid dan het model waarop ik de proefrit gemaakt had. Hij is zeker niet extreem stil.
Ik heb ook het idee dat er verschil tussen exemplaren is.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
En verder:
Asmoeren losdraaien, wiel wat bewegen en weer aandraaien met goede moment. De motor daardoor net iets anders laten ‘zitten’ in de dropout, wat de koppeloverdracht beïnvloedt. Kleine spanningen in het frame/motor-huis "resetten". Mogelijk een betere fysieke koppeling krijgen (minder microbeweging = minder resonantie).
Een iets losser gespannen riem kan ook soms verrassend veel verschil maken in geluidsbeleving en vibraties. OOk een verkeerde uitlijning kan leiden tot extra trillingen.
@haagsepracht @Gizz Volgens mij zit er op spaken 3 maanden garantie: https://www.tenways.com/n...D4o-cpsNS3rv-w1XtG-RtDYTz
[ Voor 41% gewijzigd door neb0 op 30-07-2025 21:04 ]
Mijnes is super stil zowel bij optrekken als bij 25 km/h. Ik moet echt goed luisteren om iets te horen, ik hoor eigenlijk alleen de banden op de weg en wind door de spaken.
Lager toerental tandwielen in de motor (is andere frequentie) en als je langzamer fietst heb je ook minder wind je je oren. Bij acceleratie gaat de frequentie omhoog wat vaak een gevoeligere toon is om waar te nemen. En uhm hoe je waarneemt en hoe goed je hoort speelt ook nog een rol, naast omgevingsgeluid.DC Daniel schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:10:
Veel verschil als ik het zo lees idd. Ik hoor hem zelf dus wel heel duidelijk als ik accelereer of als ik niet op de maximale snelheid fiets. Alleen rond de 23-25km/h hoor ik idd niks wat sommigen beschrijven.
Desondanks is er dus wel een verschil in luidheid, niet in het karakter (dus lagere toon en hogere bij accelereren).
Nu zie ik hier mensen die hun freewheel vervangen hebben met een ander nummer.
Volgens mijn FM is het nummer van mijn huidige belangrijk en is mijn freewheel niet leverbaar.
Kan ik niet gewoon een ander nummer monteren ?
Of iemand woonachtig in Groningen stad die kan helpen 🤗😊
Ik heb nr QF-5322
:strip_exif()/f/image/yay3OK13PlOZ87AGZO8914GU.jpg?f=fotoalbum_large)
Het werd niet onder garantie gerepareerd idd. Uiteindelijk heeft het me €25 gekost, de reparatie van twee spaken. Dat viel me gelukkig mee.neb0 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:52:
[...]
[...]
@haagsepracht @Gizz Volgens mij zit er op spaken 3 maanden garantie: https://www.tenways.com/n...D4o-cpsNS3rv-w1XtG-RtDYTz
Ik heb inmiddels een verstelbare en hogere stuurpen geïnstalleerd in de hoop dat die het verbeterde. Dit heeft het een klein beetje verbeterd, maar het lijkt dus vooral de houding van de polsen te zijn wat het probleem is.
Hebben jullie ook andere sturen geprobeerd? En zoja welke? Ik zou graag wel een beetje het sportieve karakter van de fiets behouden, maar in een iets comfortabelere houding.
Verder heb ik ook al wat kabels en connectoren besteld om een achterlicht op de fiets en accu aan te sluiten. Ik snap eigenlijk nog steeds de logica niet om wel een voorlicht te plaatsen en niet een achterlicht...
Geen idee of het ook op jouw CGO600 past: Op mijn CGO600 Pro heb ik de standaard rechte stuur vervangen met deze: https://hollandbikeshop.c...mm-62cm-mat-zwart-718410/ of op te zoeken met EAN: 4016538104437.hardware.tom schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:27:
Ik heb inmiddels een XL CGO600 gescoord op marktplaats. Erg blij mee, fietst super. Helaas krijg ik wel vrij snel last van mijn polsen door de druk en niet-ergonomische stuur.
Ik heb inmiddels een verstelbare en hogere stuurpen geïnstalleerd in de hoop dat die het verbeterde. Dit heeft het een klein beetje verbeterd, maar het lijkt dus vooral de houding van de polsen te zijn wat het probleem is.
Hebben jullie ook andere sturen geprobeerd? En zoja welke? Ik zou graag wel een beetje het sportieve karakter van de fiets behouden, maar in een iets comfortabelere houding.
Verder heb ik ook al wat kabels en connectoren besteld om een achterlicht op de fiets en accu aan te sluiten. Ik snap eigenlijk nog steeds de logica niet om wel een voorlicht te plaatsen en niet een achterlicht...
Deze is niet zo ver naar achteren gebogen, maar voldoende en enigszins verhoogd om enig comfort te bieden en toch de sportieve look te behouden. Het stuur is minder breed dan het standaard stuur, voor mij belangrijk voor fietsenstallingen waar sommige fietsen idioot brede sturen hebben of uitgerust met bagagedragers en kratten. Het beïnvloedt door de smallere verhouding mogelijk de rijeigenschappen (minder stabiel voor een grote/XL fiets?), maar ik kan er mee leven.
Voor de vervanging van de goedkope handvaten heb ik wat meer uitgegeven om ook verticale grepen te hebben: https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9200000072259803/
Niet dat ik het gebruik voor harder fietsen of een andere houding. Meer als snelle greep naar het stuur na de hand te hebben uitgestoken voor een te nemen bocht, wat wel goed werkt.
Oink
Bedankt! Dat is idd een stuur wat ik qua vorm in gedachten had. Als het goed is heb ik door de verstelbare stuurpen nu ook dezelfde houding op mijn CGO600 als de CGO600 Pro.Sturmovik177 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:03:
[...]
Geen idee of het ook op jouw CGO600 past: Op mijn CGO600 Pro heb ik de standaard rechte stuur vervangen met deze: https://hollandbikeshop.c...mm-62cm-mat-zwart-718410/ of op te zoeken met EAN: 4016538104437.
Deze is niet zo ver naar achteren gebogen, maar voldoende en enigszins verhoogd om enig comfort te bieden en toch de sportieve look te behouden. Het stuur is minder breed dan het standaard stuur, voor mij belangrijk voor fietsenstallingen waar sommige fietsen idioot brede sturen hebben of uitgerust met bagagedragers en kratten. Het beïnvloedt door de smallere verhouding mogelijk de rijeigenschappen (minder stabiel voor een grote/XL fiets?), maar ik kan er mee leven.
Voor de vervanging van de goedkope handvaten heb ik wat meer uitgegeven om ook verticale grepen te hebben: https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9200000072259803/
Niet dat ik het gebruik voor harder fietsen of een andere houding. Meer als snelle greep naar het stuur na de hand te hebben uitgestoken voor een te nemen bocht, wat wel goed werkt.
Ik had al een lijstje met verschillende sturen, maar ik vind het moeilijk inschatten wat nou comfortabel genoeg is qua hoek.
Had jij ook last van de polsen?
Is iemand bekend met het plaatsen van de CG009 spatborden op een CGO800S fiets?
Vindt dat namelijk wel chique eruit zien zonder bagagedrager (Zoals je bij de CG009 kan doen), alleen dan heb je dus geen licht meer aangezien die bij de CGO800S aan de bagagedrager gemonteerd is.
Zoiets. Na 10 minuten met de originele stuur had ik vooral last van pijnlijke palmen. Ik vermoed sterk dat het kwam door het voor mij te brede rechte stuur en weinig demping van de handvaten. Dat zorgde voor een houding waarbij ik ver naar voren, én met mijn armen breed mijn gewicht over het stuur verdeelde. Dat werd gewoon pijnlijk aan de palmen en zorgde voor een vermoeid gevoel in de polsen. Zeker als de enige demping wat je kan hebben, is door de voorband iets minder hard op te pompen.hardware.tom schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Bedankt! Dat is idd een stuur wat ik qua vorm in gedachten had. Als het goed is heb ik door de verstelbare stuurpen nu ook dezelfde houding op mijn CGO600 als de CGO600 Pro.
Ik had al een lijstje met verschillende sturen, maar ik vind het moeilijk inschatten wat nou comfortabel genoeg is qua hoek.
Met de nieuwe stuur en ergonomische handvaten is dat nu voor mij tot een minimum beperkt.
Oink
Het stuur dat @Sturmovik177 linkte (8 graden backsweep) is prima. Wil je iets meer buiging naar achteren dan kun je bijv. ook de 660 mm (12 graden backsweep) of 680 mm (14 graden backsweep) versie pakken er er 20 aan iedere kant afzagen (tenzij je enorm brede schouders hebt en echt 66 cm nodig hebt). Meet backsweep dan zo'n 15 graden zou ik niet nemen voor een recht stuur. Hier zie je de versies: https://www.ergotec.de/en...ukt/ergo-series-31-8.htmlhardware.tom schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Bedankt! Dat is idd een stuur wat ik qua vorm in gedachten had. Als het goed is heb ik door de verstelbare stuurpen nu ook dezelfde houding op mijn CGO600 als de CGO600 Pro.
Personlijk lijkt me 12 graden een goede middenweg. Voor handvatten zou ik kijken naar de Ergon GS1 series. Die geven wat mee (rubber) terwijl de hardere GP eerder druk op je handpalmen kunnen geven. https://hollandbikeshop.c...m_content=NL%20-%2040-100
Hier trouwens een eerdere post over sturen, stuurpen en handvatten: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"
[ Voor 25% gewijzigd door neb0 op 11-08-2025 02:18 ]
:strip_exif()/f/image/wxZG6T5ZyUzl46j0mq9dBmud.jpg?f=fotoalbum_large)
@ridesmoothway
Dat ziet er goed uit! Fietst het ook fijn met het zitje voor?eindje89 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:01:
@haagsepracht @Richh ik zag dat jullie een vraag hadden over een kinderzitje voorop een CGO800s. Een wat late reactie, maar ik heb zowel voor als achter een kinderzitje gemonteerd. Beide zijn van de Thule Yepp lijn. Zie bijgevoegde foto.
[Afbeelding]
Sinds 2 weken ook eigenaar van een zwarte cgo600 pro. Super tevreden en fietst heerlijk.
Ik wil handvatten en zadel vervangen. Nu heb ik het volgende in mijn mandje.
Ergon gp3-L, eigenlijk meer omdat het de zwartste optie was.
Velmia zadel, werd ergens aanbevolen.
Iemand andere suggesties of op-aanmerkingen?
Het lijkt erop dat mijn fiets ook bij de 23km/h zich wat verzet. Is dit inderdaad een bekend issue en makkelijk op te lossen?
Vond vrij makkelijk een oplossing, is er dan helemaal niemand die het aandurfde of ander reden dat er hier niets op te vinden is. Ook verwacht ik op stuur ook geen probleem. Dit kan ik echter pas later testen ivm onderdelen die komen nog. Heb al wel de Urban iki adapter op stuurpen kunnen monteren dus het zitje moet ook geen probleem zijn.
Gek hier niemand is die dezelfde info had
Moet uiteraard nog de voorzijde testen maar wilde jullie dit niet ontnemen
:strip_exif()/f/image/ENnoMoDoLYvCekNOM9PEEOnS.jpg?f=fotoalbum_large)
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik heb zelf gekozen voor de "ergon gp1 evo" en een Selle Royal Respiro.Martijnvdp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:39:
Goedemiddag,
Sinds 2 weken ook eigenaar van een zwarte cgo600 pro. Super tevreden en fietst heerlijk.
Ik wil handvatten en zadel vervangen. Nu heb ik het volgende in mijn mandje.
Ergon gp3-L, eigenlijk meer omdat het de zwartste optie was.
Velmia zadel, werd ergens aanbevolen.
Iemand andere suggesties of op-aanmerkingen?
Het lijkt erop dat mijn fiets ook bij de 23km/h zich wat verzet. Is dit inderdaad een bekend issue en makkelijk op te lossen?
is natuurlijk persoonlijk.
23KM is idd een issue op 2025 modellen. Er staat veel op Reddit hierover.
snip: dit bespreken we hier niet
Succes met je fiets.
[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 18-08-2025 19:33 ]
De brutaliteit. Echt naar dat dit je is overkomen.Leetness schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:51:
Hi allemaal, na vele prettige kilometers is vandaag de accu van mijn CGO800S gestolen toen ik even in de supermarkt was.Het slotje is kapot (waarschijnlijk een schroevendraaier ingestoken o.i.d.?). Naast het kopen van een nieuwe losse accu, heeft iemand een suggestie betreft wat ik met het slot moet/kan doen? Is dit iets wat ik makkelijk zelf kan vervangen?
Ik zou dit bij een Tenways dealer neerleggen. Geen idee hoe beschadigd het slotje is, maar gezien de vele kilometers neem ik aan dat de batterij er gewoon goed in zat. Ik hoop dat het makkelijk te vervangen is, maar
Op mijn 600Pro moet ik 'm er met apenkracht inknijpen voordat het slot echt vastklikt, anders wil de batterij er wel eens uitpoppen tijdens het rijden. Zelfde gold voor de 800S van een collega.
Afijn, gewoon zuur dit.
Ik wou een ocean blue bestellen, maar deze zijn blijkbaar niet meer in voorraad. (Terwijl ze wel op voorraad staan online) Ze konden me niet direct vertellen wat de verwachte levertermijn was.
En vandaag weer twee spaken van het achterwiel afgebroken bij de kop. Natuurlijk moet het veel krachten weerstaan, met het extra gewicht van de fiets zelf, de motor, aandrijving en die van de gebruiker zelf. Maar je zou toch wel mogen verwachten dat met dat doel, het wat langer mee zou moeten gaan dan twee jaar.Sturmovik177 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:42:
[...]
Geintje kostte me 50 euro na anderhalve jaar met ongeveer dezelfde afgelegde afstand. Ben benieuwd of andere startups dezelfde soort problemen hebben met (te) goedkope onderdelen op hun fietsen.
Oink
Onze kinderen gaan dit jaar naar de middelbare school. Daarvoor moeten ze enkele reis ca. 17 km afleggen. Daarom kijken we naar de Tenways CGO800. We twijfelen daarbij echter over de S of de Plus. Natuurlijk is het handig dat de riem aangedreven S weinig onderhoud nodig heeft. Echter ik kan me ook voorstellen dat bij dagelijks grotere afstanden het vervelend is dat je in een vrij licht verzet rijdt.
Zijn er hier mensen die dezelfde overweging hadden en welke keuze heb je gemaakt?
Extra puntje voor je beslissing. Ik heb een Tenways belt fiets. Bij een bezoekje bij de fietsenmaker zei die dat de belt riem precies moet worden afgesteld. Hij heeft hiervoor apparatuur en een training gehad. Anders zal de riem sneller of verkeerd gaan slijten. Dit kan verklaren waarom de riem zo snel al breekt. Voor de thuisgebruikers is er een app om je riem af te stellen.prammers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:24:
Advies gevraagd:
Onze kinderen gaan dit jaar naar de middelbare school. Daarvoor moeten ze enkele reis ca. 17 km afleggen. Daarom kijken we naar de Tenways CGO800. We twijfelen daarbij echter over de S of de Plus. Natuurlijk is het handig dat de riem aangedreven S weinig onderhoud nodig heeft. Echter ik kan me ook voorstellen dat bij dagelijks grotere afstanden het vervelend is dat je in een vrij licht verzet rijdt.
Zijn er hier mensen die dezelfde overweging hadden en welke keuze heb je gemaakt?
Als ik terug denk aan mijn school periode dan zie ik me zitten na schooltijd met een metalen blikje van de conciërge om mijn band te plakken. Tegenwoordig (zegt de fietsenwinkel) plakt niemand meer banden maar is het vervangen van de binnenband de norm. Ik zie bij een schoolgaan kind vier jaar lang lekke banden gebeuren. Zal die riem altijd correct worden gemonteerd? We weten van 100+ jaar kettingen dat zelfs de meeste gare ketting je thuis brengt.
Misschien denk ik te veel door. Maar een schoolperiode is de zwaarste tijd voor een fiets.
k zelf versnellingen willen hebben. Ik heb een cgo 600 met riem, een hoewel dat heerlijk fietst is het op langere afstanden wat eentonig.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Twee van onze kinderen fietsen enkele reis 21 km naar school op een elektrische fiets. De oudste op een Pegasus met ketting en velgremmen, de jongste op een Tenways CGO600 Pro 2024. Zij fietsen een deel door het buitengebied. Een riem en schijfremmen zijn dan echt een uitkomst. Onderhoudsbeurten laat ik de bij FM doen, schoonmaken etc doen we wel zelf. Maar de oudste was na 4 jaar (in de wintermaanden elke maand nieuwe remblokken) aan een nieuwe achtervelg toe. Over de automatische versnelling heb ik de jongste nooit gehoord. 8 speed derailleur kan onder normale vlakke wegen ook betekenen dat je de helft van de versnellingen nooit zult gebruiken. En een onbeschermde ketting betekent in de winter (als er gestrooid is) ook wekelijkse aandacht. Kortom, ik zou een riem adviseren.4POX schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:47:
[...]
Extra puntje voor je beslissing. Ik heb een Tenways belt fiets. Bij een bezoekje bij de fietsenmaker zei die dat de belt riem precies moet worden afgesteld. Hij heeft hiervoor apparatuur en een training gehad. Anders zal de riem sneller of verkeerd gaan slijten. Dit kan verklaren waarom de riem zo snel al breekt. Voor de thuisgebruikers is er een app om je riem af te stellen.
Als ik terug denk aan mijn school periode dan zie ik me zitten na schooltijd met een metalen blikje van de conciërge om mijn band te plakken. Tegenwoordig (zegt de fietsenwinkel) plakt niemand meer banden maar is het vervangen van de binnenband de norm. Ik zie bij een schoolgaan kind vier jaar lang lekke banden gebeuren. Zal die riem altijd correct worden gemonteerd? We weten van 100+ jaar kettingen dat zelfs de meeste gare ketting je thuis brengt.
Misschien denk ik te veel door. Maar een schoolperiode is de zwaarste tijd voor een fiets.
Dank voor de reactie.loeberce schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:47:
[...]
En een onbeschermde ketting betekent in de winter (als er gestrooid is) ook wekelijkse aandacht. Kortom, ik zou een riem adviseren.
Wekelijks aandacht in de winter lijkt mij wat overdreven. Heb zelf als kind vanaf 12 jaar oud een fiets met ketting en derailleur voor en achter. Jaarlijks onderhoud en halverwege de winter ff schoonmaken en inspuiten voldeed. Misschien dat de kwaliteit niet meer is wat het 30 jaar geleden was.
Nu zullen mijn kinderen wel wat meer KM's moeten gaan afleggen, maar in de winter kunnen ze ook gebruik maken van een busdienst.
Heb 5 jaar of een Cowboy 2 gereden en nu opzoek naar wat anders, ik twijfel tussen de CG009 en de AGO X. het zal vooral gaan om woonwerk verkeerd 22km enkele reis. Ik neig nu meer naar de AGO X. Hebben jullie nog een goed advies?
en heeft iemand een referral code voor mij? mocht ik gaan bestellen:)
Voor mijn vrouw een tenways cgo800s via marktplaats gekocht welke ik vrijdag op kan halen. Nu rest mij alleen de vraag of het voorwiel van deze fiets makkelijk gedemonteerd kan worden?
Gewoon een paar cm aan iedere kant afzagen tot de gewenste lengte. Nog te breed? Zaag er dan nog wat af.Fraser67 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:53:
Ik heb vorig jaar, na lang twijfelen tussen de AGO-X, de CGO009 gekocht, prachtig model en heerlijke fiets, maar liep toch tegen een paar dingen aan. Ten eerste het beperkte bereik, in stand 1 fiets je zo'n 70 km, maar in stand 2 is dat nog maar 35 km. Dat gaf bij mij nogal wat stress onderweg. De CGO900 inmiddels verkocht en toch de AGO-X gekocht. (Voor dezelfde prijs als waar ik de CGO009 voor heb verkocht!). Het is echt even meer een fiets, met 10 versnellingen en 5 ondersteuningstanden kom ik hier wel mee uit de voeten. Enige waar ik nu tegenaan loop is het ontzettend brede stuur dat was destijds ook een van de redenen om voor de 009 te gaan. Zijn er je mensen die dat stuur hebben vervangen door bijvoorbeeld een vlinderstuur? Ben benieuwd.
Uiteraard eerst het stuur demonteren.
Gebruik een pijpensnijder of ijzerzaag.
Volgens mij is dit puur persoonlijk. Ikzelf heb voor mijn vrouw en mijzelf deze vandaag gekocht:alienfruit schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:05:
Weet iemand een zachtere zadel voor de CG0800? De zadel dat de fiets meekomt is erg hard. Ik wil de zadel vervangen, geen idee hoe, maar de zadel blijft niet meer vast op de positie. Ik denk dat het door de Tropische regen komt.
https://www.bol.com/nl/nl...c3-4c84-93e3-2ae02bef5a31
Het standaard zadel is wat ons betreft te hard en ook te smal. Mijn 800 heeft ook een verende zadelpen, even kijken of dit zadel daar op past. Ook heb ik voor mijn vrouw een verende zadelpen gekocht:
https://www.fietsunie.nl/verende-zadelpen-30-2
Benieuwd hoe dat haar bevalt.
Ik ergerde mij ook aan het zadel en eigenlijk ook aan de handvatten.alienfruit schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:05:
Weet iemand een zachtere zadel voor de CG0800? De zadel dat de fiets meekomt is erg hard. Ik wil de zadel vervangen, geen idee hoe, maar de zadel blijft niet meer vast op de positie. Ik denk dat het door de Tropische regen komt.
Ik ben zelf gegaan voor dit zadel : https://www.amazon.nl/dp/B08S3D6SW6
Deze handvatten : https://nl.aliexpress.com...xJOg&gatewayAdapt=glo2nld
En ik besloot ook een verende zadelpen te kopen en dat werd deze : https://nl.aliexpress.com...xJOg&gatewayAdapt=glo2nld
Al met al fietst de fiets nu een stuk comfortabeler en het zelf monteren is vrij eenvoudig. Let alleen wel op de diameter van de zadelpen, dan kun je deze zo verwisselen.
Even het topic doorgespit en kwam ik deze opmerking tegen. Vandaag viel mijn accu ook spontaan uit bij 67% batterij en zojuist weer opgeladen en ik heb op het scherm ook 71 laadcycli staan. Hebben meer Tenways-rijders hier last van? Anders wordt het waarschijnlijk toch een nieuwe accu kopen, aangezien mijn fiets van 2022 is.Seamaster1969 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:52:
Vandaag ook met onze tweede CGO800S spontaan uitvallen van de accu bij een percentage van rond de 65%. Volgens de laatste informatie die ik heb gekregen van de fietsenmaker zou dit te maken hebben met een software bug in de display en een laadcycli van rond de 71. Is dit herkenbaar voor meer mensen op dit forum? Voor onze eerste CGO800S heb ik inmiddels een nieuwe accu gekocht en heb het probleem met het uitvallen van de accu niet meer, maar ben bang dat dit weer terugkomt wanneer de 71 laadcycli bereikt zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wolf003 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:28:
Heb hier ook het probleem gehad dat mijn CGO800S (Bouwjaar 2022) spontaan uitviel. Na het lezen hier op het forum stelde ik vast dat ik het niet alleen voor had. Heb Tenways gemaild en bijna onmiddellijk reactie ontvangen. Hieronder het antwoord van Tenways:
If your e-bike can be used when the battery level is between 100% and about 68%, then this is a software issue that only occurs when the battery cycle count reaches 71.
When the cycle count surpasses 71, the issue will not recur.
Please fully charge the battery and ride until the power level drops to around 67%. Then, recharge the battery and repeat this process several times.
Since each charge cycle is from 67% to 100%, you will need to repeat this process multiple times to achieve a full 100% charge.
Na hun raad opgevolgd te hebben, lijkt het opgelost. 🤞
Support van fietsenwinkel.nl een mail gestuurd en na 5 dagen een reactie dat de fiets 6 oktober gebracht kan worden. Ze hebben het erg druk gaven ze aan, helaas dus de komende maand op de “gewone” naar het werk……
Even kijken naar de kabel van de rechter controller. Die willen nogal snel “breken” waardoor je ook uit en aan klachten krijgt.RobWest1 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:59:
Vorige week maandag ging de trapondersteuning van mijn CGO009 tijdens het fietsen uit, na het uit en aanzetten leek het weer even te werken maar helaas van korte duur. Daarna de accu uit de fiets gehaald met de hoop dat dit iets zou oplossen. De fiets leek het even te doen maar de trap ondersteuning voelde vreemd, heel onregelmatig. Support aangevraagd bij Tenways maar die gaven aan dat ik contact moest opnemen met de winkel waar de fiets gekocht is, dat is Fietssenwinkel.nl
Support van fietsenwinkel.nl een mail gestuurd en na 5 dagen een reactie dat de fiets 6 oktober gebracht kan worden. Ze hebben het erg druk gaven ze aan, helaas dus de komende maand op de “gewone” naar het werk……
Dank voor de tip Masimo. Ik heb er inderdaad niet aan gedacht om te zoeken op ‘71’ in het forumMasimo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:43:
@MBAMG Je had even moeten zoeken op "71".
[...]

Ik ga het in ieder geval zo proberen.
Ik verdenk de accu...
Heeft iemand ideetjes?
[ Voor 5% gewijzigd door Robin1992 op 07-09-2025 14:00 ]
[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 07-09-2025 19:30 ]
Doe dan de accu van de ene fiets in de andere...Robin1992 schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:59:
Mijn ago t gaat na net 1500km niet meer aan, scherm aangesloten op de fiets van mijn partner (ook bafang techniek) scherm functioneert gewoon. Scherm van de andere fiets aan de ago t doet ook helemaal niets.
Ik verdenk de accu...
Heeft iemand ideetjes?
Of is dit juist al wat je gedaan hebt
Dat kan dus niet: andere fiets is een bsp topaz dus een andere accusiveiro schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:51:
[...]
Doe dan de accu van de ene fiets in de andere...
Of is dit juist al wat je gedaan hebt
Als dit niet werkt dan naar fietsenmaker of in je omgeving (mss via dit forum) vragen of er iemand anders is met een AGT om de accu even in je fiets te plaatsen.
Dat had ik inderdaad al geprobeerd.siveiro schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:22:
Oh...oke. wat je dan kan proberen is de accu eruit te halen en hem dan de fiets proberen aan te doen. Dan is alles stroom/geheugen uit de fiets gezogen. Dan accu volledig opladen en dan terugplaatsen en opnieuw proberen.
Als dit niet werkt dan naar fietsenmaker of in je omgeving (mss via dit forum) vragen of er iemand anders is met een AGT om de accu even in je fiets te plaatsen.
Ik heb toevallig donderdag de 2e service beurt staan bij bikebear Veenendaal (tenways dealer)
Ik breng de fiets er morgen al ff heen, ben indd benieuwd wat die doet met de accu van het showmodel.
Bij bikebear geweest accu van de demo in mijn ago t en hij werkt.
Oftewel accu defect... En dat na een klein jaar en 1500km
Neem aan dat je daarvoor gewoon aanspraak kan maken op de garantie.Robin1992 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:04:
Nou er is duidelijkheid.
Bij bikebear geweest accu van de demo in mijn ago t en hij werkt.
Oftewel accu defect... En dat na een klein jaar en 1500km
Ga ik wel vanuit, ze gingen hem direct claimen (fiets daar ook gekocht)prammers schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:58:
[...]
Neem aan dat je daarvoor gewoon aanspraak kan maken op de garantie.
https://www.tenways.com/nl/products/power-socket-cover
Het zou ze sieren om dit gratis beschikbaar te stellen aan iedereen die z'n fiets buiten heeft staan en binnen laadt. En/of om een 3d-model te delen dat iedereen zelf kan printen, want €15 voor een blokje kunststof?
edit: voor wie wel een kapje wil maar liever geen €15 besteed: Tenways CGO600 Pro battery protection cap - 3D model
[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 09-09-2025 10:24 ]
Als je dan toch je accu verwijdert en je de connectie punten wilt beschermen tegen roestvorming o.i.d., dan is dit toch een leuke creatieve oplossing?
alvast bedankt!
Als het alleen om de breedte van het stuur gaat, kun je er ook een stukje afzagen aan beide zijden.erikenpeer schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:41:
Ik ben opzoek naar een verstelbare stuurpen voor mijn ago x en een ander stuur, hebben jullie suggesties? met eventueel foto's erbij van hoe de fiets eruit ziet met een ander stuur?
alvast bedankt!
Misschien heb je hier iets aan: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"
Natuurlijk verandert het uiterlijk van je fiets (minder sportief).
niet 24/7 wel staat mijn ago t 5 dagen per week buiten (overdag) op mijn werk in weer en wind, met de accu gewoon in de fiets. wel heb ik recent een defecte accu gehad na net een jaar, deze is onder garantie vervangen.alienfruit schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:19:
Heeft er iemand ervaringen met 24/7 buiten parkeren van je Tenways ebike? Ik neem aan dat het beste is om de batterij mee naar binnen te nemen? Mijn nieuwe huis heeft geen garage en mijn appartement is niet op de begane grond (twee en derde verdieping).
aan de fiets zelf merk ik niets qua lak of iets, verwacht geen gekke dingen als de fiets maar regelmatig gebruikt word.
Ik heb een stukje bagagedrager tussen de riem gehad, waardoor deze er af liep.neb0 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Lijkt iets met de controller. Krachtsensor kan ook.
[...]
Ja dat kan volgens mij te maken hebben met de uitlijning van de riem of met de spanning (een zoem of trilling: vaak te strak gespannen). Beide nakijken. Riem te strak is ook weer niet goed, dan slijten de lagers sneller. Als je de riemspanning meet, doe dat dan 4x, steeds een kwartslag draaien. De spanning zal steeds verschillen, maar gemiddeld moet die dus binnen de marge vallen. Hub- of middenmoter maakt verschil in spanning (met CDN zeker). De eerste dient met een lagere spanning te worden uitgerust.
Aanbevolen riemspanning voor Gates CDN + naafmotor:
Richtwaarde: 35–45 Hz (ideaal = gemiddeld 40 Hz)
Niet hoger dan 45 Hz, want te hoge spanning verkort de levensduur van de kunststof (glasvezelversterkte) tandjes van de CDN-riem. De richtwaarde 40 Hz geldt dus als gemiddelde spanning over de omloop, niet op één exacte plek.
Volgorde:
- Asmoeren losdraaien
- De 4 bouten van de verstelbare achterpadden losdraaien
- Links en rechts de stelschroeven achteraan de vork in kleine stapjes aandraaien
- Richt op 40 Hz als veilige middenwaarde in de Gates app (meet diverse keren én draai daarnaast dus minstens 4x). Het gemiddelde neem je als eindwaarde.
- Controle: duw halverwege de riem tussen voor- en achtertandwiel met lichte duimkracht. Bij 40 Hz veert de riem ongeveer 1 cm zijdelings of omhoog/omlaag mee.
- Wiel recht zetten en uitlijnen (visueel en evt. met lineaal of richtlat)
- Asmoeren stevig aandraaien
- De 4 paddenbouten vastzetten
Wiel moeren wat los gedraaid en riem er weer op, maar deze heeft nu erg veel speling.
Ik wilde de riem spannen, ook volgens instructies op zendesk.tenways. maar waar vind ik die stelschroeven links en rechts???
:strip_exif()/f/image/OJlLqo1XVbu7elIpLy09Avat.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qv4dx4oojxcM85wQ0IDjs1R9.jpg?f=fotoalbum_large)
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
https://drive.google.com/...uVJCSAPFL844Pj/view?pli=1pentaw1nz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 08:35:
[...]
Ik heb een stukje bagagedrager tussen de riem gehad, waardoor deze er af liep.
Wiel moeren wat los gedraaid en riem er weer op, maar deze heeft nu erg veel speling.
Ik wilde de riem spannen, ook volgens instructies op zendesk.tenways. maar waar vind ik die stelschroeven links en rechts???
Achterop de spanners zit een klein gaatje, deze schroeven eerst losdraaien en volgens de instructies de snaar aanspannen.
:strip_exif()/f/image/ILu4R05jsLknynhpu60LCECS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit gezien in de instructies, maar ik zie dit niet op mijn fiets. Zie fotos.jake1996 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:03:
[...]
https://drive.google.com/...uVJCSAPFL844Pj/view?pli=1
Achterop de spanners zit een klein gaatje, deze schroeven eerst losdraaien en volgens de instructies de snaar aanspannen.
[Afbeelding]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Even jouw foto ingezoomd en omcirkeld. Dit gaatje bedoel ik. Je moet echt door de knieën of fiets optakelen/omkerenpentaw1nz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:37:
[...]
Ik heb dit gezien in de instructies, maar ik zie dit niet op mijn fiets. Zie fotos.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K8Y0nCEsuWAmmh8O8yL0DOfJ.jpg?f=user_large)
Gevonden, dankjeweljake1996 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:34:
[...]
Even jouw foto ingezoomd en omcirkeld. Dit gaatje bedoel ik. Je moet echt door de knieën of fiets optakelen/omkeren[Afbeelding]
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.