Hi allen, ik zit te dubben tussen de CGO600 en de 600Pro. reden = 700 euro verschil.
Mijn dilemma.
600pro heeft meer bereik, verwijderbare batterij, krachtigere motor.
De batterij.
Maar, ik moet elke dag de batterij uit en inklikken voor werk (buiten geparkeerd) en dan nog 1 a 2 keer voor elke boodschap die ik doe, want volgens mij vrij irritant is na enkele weken/maanden als je elke keer 3/5 kg aan accu moet mee sjouwen. Lekker gratis opladen op werk, scheeld toch weer een eurotje ofzo per week
Bereik.
Ik weet niet hoeveel meer range je krijgt in de praktijk, laten we zeggen 30km meer.
Dat is fijn, minder opladen door de weeks en als je lekker in de zomer gaat touren heb je meer bereik, echter dit is een stadsfiets en zit en rijd helemaal niet zo lekker voor langere afstanden.
Dus dat je jou accu kan opladen na 40km rijden op een rit in een barretje en daarna nog eens 40km op deze budget fiets gaat rijden, is volgens mij wel redelijk onrealistisch voor de meeste mensen, ik vermoed dat de ergonomy gewoon niet lekker genoeg is voor dit soort fietsen daarvoor.
Dus vermoed ik in beide gevallen dit mij niet gaat bevallen als tourfietsjes (een racefiets voor grotere afstanden heeft mijn voorkeur, sta je niet zonder stroom in the middle of nowhere, mogelijk je eigen batterij (bonken

)
Economische afschrijving.
Ik heb een segway scooter gehad, en na 2/3 jaar is die economisch op, model word niet meer gemaakt, vervangende batterij is duur en moeilijk aan te komen, mijn punt, leuk dat je de batterij gemakkelijk kan verwijderen uit het frame met de 600pro, maar het blijft een chinees product dat mogelijk over 2/3 jaar EOL is en dat dit punt dan allemaal minder relevant is.
Ik kan mijzelf dus 700 euro besparen op een geintergreerde accu, en dan hopen dat over 2/3 jaar de batterij nog genoeg range heeft om er 20km~ in standje turbo/30km in eco te kunnen fietsen en dan daarna fiets de shredder in voor iets meer dan de helft van de 600pro weer 2/3 jaar vooruit.
Niet mooi voor het miliue maar wel realistisch met dit soort merken.
Hoe zijn jullie ervaringen met de gewone GCO600 of met de GCO600Pro en hoe staan jullie tegenover mijn punten vanuit jullie belevenis met deze modellen?
[
Voor 161% gewijzigd door
EzraTweaked op 19-02-2026 14:47
]