Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02:53
pentaw1nz schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:37:
[...]

Dat is idd een risico. Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Heb Tenways ondertussen ook al gecontacteerd.
Wel lastig dat je zelf geen parts kunt bestellen.
Weet niet welk model, want de fietsen met een middenmotor hebben een Bafang display en een CGO 600 Pro bijvoorbeeld een SW102 display. Daar moet dan wel de Tenways firmware op die samenwerkt met de Mivice controller anders gaat het niet werken. Tenways biedt die online aan dus in theorie zou je ergens zo'n display met de juiste connector kunnen kopen, via Bluetooth (nRF Device Firmware Update, DUFapp) kunnen connecten en dan de firmware erop zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 21-04-2025 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:04
neb0 schreef op maandag 21 april 2025 @ 06:17:
[...]

Weet niet welk model, want de fietsen met een middenmotor hebben een Bafang display en een CGO 600 Pro bijvoorbeeld een SW102 display. Daar moet dan wel de Tenways firmware op die samenwerkt met de Mivice controller anders gaat het niet werken. Tenways biedt die online aan dus in theorie zou je ergens zo'n display met de juiste connector kunnen kopen, via Bluetooth (nRF Device Firmware Update, DUFapp) kunnen connecten en dan de firmware erop zetten.
Dank voor je reactie. Daar ga ik zelf niet mee klooien, als het geen plug en play is.
Dan bestel ik de onderdelen via Tenways zelf.

Moest een scherpe stuurbeweging maken, en daardoor klapte het wiel in elkaar.. dit is dus niet van de klap die ik daarna maakte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAPNx-b9bmO7SEmMAQYVvZyMH7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRhhNzlqGz4XXb1utLDGzDKi.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw voorwiel, display, en zadel.
Hopelijk werkt alles dan weer en is er intern niet kapot. Dan valt de schade mee.
Met mij zelf gelukkig ook :9

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-05 23:14
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 21-04-2025 11:46 . Reden: Referrals zijn nog steeds niet toegestaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
RicoK schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:55:
AGO Air Lightweight Trekking met een netto gewicht van 25kg………?!?! 🤨🧐 Wat in hemelsnaam is daar licht gewicht aan?!?! 🤔 Wat een onnozele marketing. Allemachtig wat een gevaarte.

Ben nog steeds erg tevreden met mijn 1 jaar oude CGO 600 Pro.
Ok. 27,4 kg zelfs lees ik op de Tenways site. In de praktijk is het vaak nog wat meer. Dat heeft idd niets met lichtgewicht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
pentaw1nz schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:23:
[...]

Dank voor je reactie. Daar ga ik zelf niet mee klooien, als het geen plug en play is.

Moest een scherpe stuurbeweging maken, en daardoor klapte het wiel in elkaar.. dit is dus niet van de klap die ik daarna maakte.
[Afbeelding]

Hopelijk werkt alles dan weer en is er intern niet kapot. Dan valt de schade mee.
Begrijpelijk dat je er niet mee gaat klooien. Als je het elders gekochte display terug kunt sturen, zou ik dat zelf wel aandurven maar ja het is een gok. Reken wel dat Tenways 80 euro of meer vraagt voor zo'n flutdisplay.

Goed dat je verder zelf geen schade hebt opgelopen! Dat ziet er toch beangstigend uit.

Zelfs als je een noodmanoeuvre maakt of krachtig het stuur omgooit om uit te wijken, moet een goed gebouwd en correct gespannen wiel zijn vorm behouden.
Een wiel moet namelijk zowel radiale (van boven/beneden) als laterale (zijwaartse) krachten kunnen opvangen zonder structureel te vervormen. Zo niet dan is er een ernstig (structureel) probleem. Het wiel is dan ofwel slecht gebouwd, of het materiaal is ondermaats, er was al schade aan het wiel (las) of de spaakspanning klopte van geen kanten. Dit mag gewoon niet.

[ Voor 10% gewijzigd door neb0 op 21-04-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:14
De AGO Air is inmiddels op de site verschenen met een introductieprijs van €2099 (€100 early bird korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
neb0 schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:56:
[...]

Begrijpelijk dat je er niet mee gaat klooien. Als je het elders gekochte display terug kunt sturen, zou ik dat zelf wel aandurven maar ja het is een gok. Reken wel dat Tenways 80 euro of meer vraagt voor zo'n flutdisplay.

Goed dat je verder zelf geen schade hebt opgelopen! Dat ziet er toch beangstigend uit.

Zelfs als je een noodmanoeuvre maakt of krachtig het stuur omgooit om uit te wijken, moet een goed gebouwd en correct gespannen wiel zijn vorm behouden.
Een wiel moet namelijk zowel radiale (van boven/beneden) als laterale (zijwaartse) krachten kunnen opvangen zonder structureel te vervormen. Zo niet dan is er een ernstig (structureel) probleem. Het wiel is dan ofwel slecht gebouwd, of het materiaal is ondermaats, er was al schade aan het wiel (las) of de spaakspanning klopte van geen kanten. Dit mag gewoon niet.
De fiets is 4 maand oud, in februari nog een check gehad bij de dealer waar ik m kocht.

Ik fietste zo'n 26 km per uur en stuurde scherp naar rechts. Te scherp. De achterkant van de fiets kwam de lucht in, en ik vloog voorover. De fiets vloog over me heen.
Het hele wiel is 1 kant op gebogen, dus de laterale krachten heeft hij niet kunnen verdragen...

Voor mijn gevoel had ik het stuurd niet helemaal horizontaal en zou hij best de bocht kunnen maken, maar het ging allemaal erg snel.

Het is natuurlijk wel een budget fiets....

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevens1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 00:35
Ook bij een budget fiets mag dit nooit gebeuren , als je wiel op de juiste manier gespannen en gevlochten is moet het de laterale krachten weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Stevens1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:27:
Ook bij een budget fiets mag dit nooit gebeuren , als je wiel op de juiste manier gespannen en gevlochten is moet het de latere krachten weerstaan.
Zal eens kijken hoe tenways hier op reageert. De dealer heeft al een nieuw wiel besteld.

Deze verbuiging zijn dus puur van de onverwachte stuurbeweging. Niet van een botsing o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 18:03

alienfruit

the alien you never expected

Vraag mij af of ik het extraatje nog krijg de tas bij de paarse fietsen die ik heb besteld. Inmiddels staat het niet meer op de website maar zaterdag toen ik bestelde nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
alienfruit schreef op maandag 21 april 2025 @ 23:18:
Vraag mij af of ik het extraatje nog krijg de tas bij de paarse fietsen die ik heb besteld. Inmiddels staat het niet meer op de website maar zaterdag toen ik bestelde nog wel.
Als het goed is zie je de tas in je besteloverzicht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggbm
  • Laatst online: 24-04 11:24
Weet iemand of een Tenway een goede koop is tov een vanmoof of cowboy? Gebruik zou dagelijks zijn, in een grote stad.

“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.” 🎧 spotf.fi/COFPrvO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
ggbm schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:05:
Weet iemand of een Tenway een goede koop is tov een vanmoof of cowboy? Gebruik zou dagelijks zijn, in een grote stad.
Ik zou zeggen: lees dit topic eens door. ;)

Ik ben bijzonder tevreden met mijn Tenways. Wat ik ook fijn vind is dat er op veel plekken fietsenwinkels te vinden zijn die Tenways dealer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:36
ggbm schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:05:
Weet iemand of een TenwayS een goede koop is tov een vanmoof of cowboy? Gebruik zou dagelijks zijn, in een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-05 15:23
Zou zeggen lees je in.

Heb zelf de ago t
Zat ook rond te kijken naar andere merken, voor deze gegaan vanwege 1 eis voor mij de uitneembare accu.

Fiets bevalt mij uitstekend (op de app na dan)
bijna een jaar in mijn bezit en staat nu op 1500 km

Die van mij komt bij bikebear vandaan welke ook het onderhoud er van doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin1992 op 23-04-2025 07:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:38
ik heb gisteren een krotings code van tenways gekregen omdat ik al vroeg een van hun fietsen heb gehaald.
ik ben niet van plan een nieuwe te kopen dus mocht iemand hem willen dm even de code is €300 korting dus als je een nieuw fiets wilt zeker intresant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37
Hebben andere hier meegemaakt dat de remkabels bij het stuur zijn afgebroken van hun CGO 009. Ik heb nu één afgebroken remkabel en de andere is ook bijna door. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KyKiql1eB6o9hwR5y7j5UI3JCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF9eAn0gUFJegkYqElWSijGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:36
Nee hoor, ik ken het merk.

Ik reageerde op @ggbm door een S toe te voegen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggbm
  • Laatst online: 24-04 11:24
Robin1992 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:19:
[...]

Zou zeggen lees je in.

Heb zelf de ago t
Zat ook rond te kijken naar andere merken, voor deze gegaan vanwege 1 eis voor mij de uitneembare accu.

Fiets bevalt mij uitstekend (op de app na dan)
bijna een jaar in mijn bezit en staat nu op 1500 km

Die van mij komt bij bikebear vandaan welke ook het onderhoud er van doen.
VANMOOF heeft ook issues met de app heb ik gelezen, wat is er niet fijn aan de app bij jou?

“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.” 🎧 spotf.fi/COFPrvO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:05
Ik heb nu, na een proefrit vergeleken met een CGO009 en CGO600 Pro, de 600 Pro gekocht. Vooraf dacht ik dat ik de 009 zou doen maar de 600 Pro fietste toch lekkerder.

Alleen nu merk ik dat ik iets minder rooskleurig ben over het zadel, is mij toch iets te hard. Niet heel goed opgemerkt tijdens de proefrit. Hebben jullie hier nog tips voor alternatieven? Volgens mij is dit strikt persoonlijk maar ik weet niet zo goed waar ik op zou moeten letten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
Weet iemand of er ook snelbinders op de ago t kunnen gemonteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
ggbm schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:41:
[...]

VANMOOF heeft ook issues met de app heb ik gelezen, wat is er niet fijn aan de app bij jou?
Als je de fiets uit zet en de app afsluit.

Moet je in het meldingen scherm de blijvende notificatie van tenways annuleren aanklikken
Doe je dit niet blijft je gps actief en is de telefoon veel sneller leeg.

Aangekaart bij tenways doen er tot nu toe weinig aan. Maar dit is eigenlijk het enigste qua app

Dit is wel bij Android het geval, in mijn geval op een pixel 8 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Patrick1908 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:48:
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar dacht van wel, kijk ik vanavond even na voor je.

Wel weet ik dat de mik adapter plaat er op past (net) deze heb ik er op zitten voor een fietstas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ggbm schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:41:
[...]

De app van Tenways is niet te vergelijken met VanMooff. Tenways is primair een fiets die je zonder app gebruikt (bij alle modellen behalve 009) en waar de app een pure gimmick is die weinig tot niets toevoegt en dat is ook prima. Daarmee ben je niet afhankelijk van online features of je telefoon om je fiets te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Laatst online: 09-05 14:43
[...]

[Afbeelding]

Ik heb een keer een krom achterwiel gehad wat de lokale fietsenmaker gemaakt heeft met alleen vervanging van de velg en misschien een paar spaken. Dit was een stuk voordeliger dan een heel nieuw achterwiel via Tenways. Ik weet niet wat een nieuw voorwiel bij Tenways kost, maar ik denk dat de lokale fietsenmaker je voorwiel voordeliger kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:22:
[...]

De app van Tenways is niet te vergelijken met VanMooff. Tenways is primair een fiets die je zonder app gebruikt (bij alle modellen behalve 009) en waar de app een pure gimmick is die weinig tot niets toevoegt en dat is ook prima. Daarmee ben je niet afhankelijk van online features of je telefoon om je fiets te gebruiken.
Bij de ago t is het ook voor de navigatie op het fiets display;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Robin1992 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:16:
[...]

Bij de ago t is het ook voor de navigatie op het fiets display;)
Ja dat doet de 800 ook, maar dat werkt voor geen meter is mijn ervaring. 1 x naar gekeken voor de vrouw des huizes en daarna gewoon een telefoonhouder op het stuur gezet zodat ze google maps oid kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Patrick1908 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:48:
Zojuist even nagekeken kunnen niet gemonteerd worden, naar mijn idee.

Dit is hoe de mik carier plate zit (kliksysteem fietstassen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7AY-xYuP4qVbszksYShHtlRhYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mvjVjvgS4IUbQpTHotXxmyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kENRV19JofMapX68stLpRO19qB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jo8HxrQyJG3IwX6sk6abmrfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:51:
[...]

Ja dat doet de 800 ook, maar dat werkt voor geen meter is mijn ervaring. 1 x naar gekeken voor de vrouw des huizes en daarna gewoon een telefoonhouder op het stuur gezet zodat ze google maps oid kan gebruiken.
bij de ago t werkt het verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:06
Heb nu ruim een maand met 70t voorblad(en 130t riem) gefietst, kan er helaas niet echt aan wennen. De hele dynamiek lijkt minder door het grotere verzet. Vooral met wind tegen of lichte helling moet ik duidelijk meer kracht zetten. Ook het door korte bochten rijden loopt stroef. Overweeg de boel weer terug te bouwen naar het originele voorblad en riem. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:19
@jake1996 jammer om te horen. Ik heb nog steeds niet besteld (ivm met wat tripjes waardoor ik niet wist wanneer ik thuis zou zijn om pakje aan te nemen). Misschien kan ik de boel overnemen als je het er echt weer uit haalt. Of anders testen nadat je het hebt uitgebouwd. Ik kan er mee naar m'n dealer die al gezegd heeft dat ze hem graag inbouwen (want ook interessant om te weten voor hen).

Ik rijd het grootste stuk tussen werk en huis in een bos, redelijk beschut en zonder veel rare onderbrekingen waar geremd moet worden, dus misschien heb ik een andere ervaring er mee... Ik woon in Zoetermeer, dus even heen en weer naar Gouda is geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Levering van de Tenways fietsen duurt langer dan dat ik had verwacht. De website gaf twee dagen aan maar nog niks ontvangen na een week. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
Wat beschadigd deze fiets snel komen ze aanzetten met een potje verf nu al helemaal klaar met dit merk heb hem net iemand tips om toch bij tenways wat los te krijgen op gebied van service

[ Voor 24% gewijzigd door Patrick1908 op 28-04-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Patrick1908 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:04:
Wat beschadigd deze fiets snel komen ze aanzetten met een potje verf nu al helemaal klaar met dit merk heb hem net iemand tips om toch bij tenways wat los te krijgen op gebied van service
Dat is een lange zin.

Zo te horen sta je al in contact met Tenways Support. Als de verf het probleem niet oplost moet je dat bij ze aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Patrick1908 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:04:
Heb zelf de jungle green van de ago t en zit na bijna een jaar nog geen beschadiging op of aan staat rond de 1500 km op de klok.
Dus dat die snel beschadigd wil ik niet roepen.

Welk model heb jij? Weet dat tenways wel een serie had met slechte lakken op dacht de 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:38
de eerste batch cgo 600 hadden veel last van lak problemen maar dit is zover ik weet al lang geen grootschalig probleem meer. maar het is wel vervelend dat hij zo snel beschadigd is dit 1 plek of verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
ricknr9 schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:54:
de eerste batch cgo 600 hadden veel last van lak problemen maar dit is zover ik weet al lang geen grootschalig probleem meer. maar het is wel vervelend dat hij zo snel beschadigd is dit 1 plek of verspreid?
Ik kan het niet vergelijken met de reguliere 600 maar de lak op mijn 600 Pro is erg gevoelig. Na 18 maanden heb ik al minstens 10 plekken waar de lak eraf is gesprongen. Oorzaak is contact met uiteinde van een ketting. Maar een 10 jaar oude Batavus heeft hetzelfde gebruik nog niet voor beschadingen in de lak gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 12-05 12:54
Vandaag mijn Ago Air grijs binnengekregen. Ik vind hem mooi :)

Alleen zitten er geen boutjes op de plaats waar ik het slot monteren wil. Weet iemand de maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
mediumdry schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:31:
@jake1996 jammer om te horen. Ik heb nog steeds niet besteld (ivm met wat tripjes waardoor ik niet wist wanneer ik thuis zou zijn om pakje aan te nemen). Misschien kan ik de boel overnemen als je het er echt weer uit haalt. Of anders testen nadat je het hebt uitgebouwd. Ik kan er mee naar m'n dealer die al gezegd heeft dat ze hem graag inbouwen (want ook interessant om te weten voor hen).

Ik rijd het grootste stuk tussen werk en huis in een bos, redelijk beschut en zonder veel rare onderbrekingen waar geremd moet worden, dus misschien heb ik een andere ervaring er mee... Ik woon in Zoetermeer, dus even heen en weer naar Gouda is geen probleem natuurlijk.
@mediumdry Heb de boel weer teruggezet, proefrit overtuigde mij meteen. De dynamiek is weer terug. Dus als je mijn gebruikte 70/130t setje wil overnemen kan dit. Je stuurt maar een DM

Als er een combi met 65t voor en 22t achter zou passen zou dat voor mij ideaal zijn, maar helaas. Volgende ebike maar met versnellingsbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-05 15:33
tweakerfreek schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:00:

[Afbeelding]

Ben toch maar aan het project verende voorvork begonnen. Nadat ik bij Tenways had geïnformeerd over de maten.
Het viel reuze mee en ben alleen naar de fietsenmaker geweest om de star nut te laten plaatsen. Verder was het zo gepiept. Ik heb wel de huidige lagers gebruikt. Die zijn tenslotte pas 2 jaar oud en zagen er prima uit. Het wordt een ander verhaal als je de bovenste lager moet vervangen, daar lopen dus de kabels doorheen en die moet je dan loskoppelen.
Het fietst nu nog relaxter.
Klus geklaard
Ziet er goed uit, misschien dat ik er ook nog wel aan ga beginnen, de voorvork icm met je verende zadelpen en comfortabele stuur zorgt vast voor een lekkere fiets.
Ik heb een minder gebogen stuur (en verhoger) er op gezet om de enigzins sportieve houding en looks te behouden.
Maar misschien dat mijn volgende fiets wel weer de rechtop houding heeft die ik altijd had, nl een opafiets en dames fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
neb0 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:08:
[...]

Elastomeren dempen meer (kan bij schokken wel wat meer stug aanvoelen), vangen trillingen beter op dan veren en behoeven geen onderhoud maar voor grotere schokken heb je meer aan een veer. Voor vlakke verharde wegen zou ik eerder elastomeer kiezen maar voor offroad en flinke hobbels niet, dan een veer.
Misschien is de veer van jou te licht voor je gewicht. Zowel met een elastomeer als een veer moet je echt een bij gewicht passende installeren.

Ik heb overigens op mijn ebike geen enkele vering. Dan wordt het te veel een andere fiets (kun je imo beter een SUV kopen :), zeker met voorvorkvering (extra gewicht, ander rijgedrag en andere looks).
Ik ben overstag gegaan en heb een parallellogram elastomeer zadelpen gekocht, flink in de buidel getast. Het is de Thudbuster long travel geworden, ik had gemeten maar het zadel kwam toch een paar cm hoger uit in de laagste stand, de zithouding naar het stuur was daardoor niet lekker meer.
De opbouw van mijn zadel is ook nogal hoog, ik ben lekker bezig geweest en metalen stang onder het zadel aangepast en de (nauwelijks werkende) rubberen veerbolletjes onder het zadel weggehaald.
Zadel is flink lager geworden, dit was overigens niet het orginele zadel.

Veert lekker en dempt ook goed genoeg.
Ik ben alleen met rugzak te zwaar voor de standaard elastomeer, ik ga nog de stap erboven kopen, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoBhHL0_-yxyIEleZWZNlgF_R8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9F5rtYkDwkIXeOkTIiItfY18.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het zadel toen hij te hoog uit kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDwaP9GvC4OSg2Td5a5ZwuHfWfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fqZ07NfJXxO8WQ51gFpdoj3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de boel getweaked.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SA6PPh22arbYrq5H7XhUkyPf6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoMMaXX7qih0bhBxr5xsoPkc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier na de aanpassing, je kan hem nu ook verder naar voren schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@Roppo Je bent inderdaad goed aan het klussen geweest!

Mooie 'veerpen'! Heb je i.p.v. de LT niet de Thudbuster ST overwogen? Al is het natuurlijk ook erg persoonlijk.

ST (Short Travel) heeft 33 mm veerweg: genoeg om klinkers, putdeksels en stoepjes op te vangen zonder dat je fiets "wiegend" aanvoelt bij normaal trappen.

LT (Long Travel) heeft 76 mm veerweg: voor offroad gebruik (MTB, gravel, ruwe paden), en voelt op asfalt vaak zacht en wiebelig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
Ik heb idd de ST overwogen maar ik hou te veel van vering om deze te laten liggen :)
Voelde eigenlijk meteen goed, geen wiegen of wiebel gevoel ervaren.
Mijn referentie was deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83oXVeO1Dbqs4fN3vj59q4ibV6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbQnmOzD5hN490Go2zOwBEMm.jpg?f=fotoalbum_large

Daar heb ik lang over gedaan om aan te wennen, die wiebeld als een gek vanwege geen demping.

Maar goed, de ST is waarschijnlijk ook prima, nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
neb0 schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:55:
@Roppo Je bent inderdaad goed aan het klussen geweest!

Mooie 'veerpen'! Heb je i.p.v. de LT niet de Thudbuster ST overwogen? Al is het natuurlijk ook erg persoonlijk.

ST (Short Travel) heeft 33 mm veerweg: genoeg om klinkers, putdeksels en stoepjes op te vangen zonder dat je fiets "wiegend" aanvoelt bij normaal trappen.

LT (Long Travel) heeft 76 mm veerweg: voor offroad gebruik (MTB, gravel, ruwe paden), en voelt op asfalt vaak zacht en wiebelig aan.
Waar rij jij mee eigenlijk?
Met of zonder vering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@Roppo ebike gebruik ik zonder 'veerpen', andere fietsen met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Ok, dat vind ik knap, met die ebike snelheid, zeker met het orginele zadel, spartaans..
Dan dein ik liever een beetje, zoals op dit aangepaste zadel van mijn vorige fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op2PxfgmtKTyeVgBiLF0aoXbJ6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFEj1hdWAjhR4utgkuMxlnW5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 16:48
Hallo allen, vandaag heb ik ook een cgo600 besteld, ik heb een proefrit kunnen doen op een cgo 600 pro en ben daar maar vanuit gegaan. Het prijsverschil is met huidige aanbiedingen mij te veel om voor de pro te gaan. Ik twijfel wel een beetje aan het lage stuur maar zag in dit topic al wat voorbeelden van verhogers.

Mijn vragen voor jullie zijn: Wat is de beste stuurpen verhoger (maximaal wat nog past zonder dingen te moeten verplaatsen).
En is het verstandig dit meteen bij de montage te doen of kan dit relatief eenvoudig achteraf? Ik ben niet bepaald een fietsenmaker en begin al lichtelijk te transpireren en hou mensen bewust uit mijn buurt als ik het afmonteren moet gaan doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Chillko schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:32:
Mijn vragen voor jullie zijn: Wat is de beste stuurpen verhoger (maximaal wat nog past zonder dingen te moeten verplaatsen).
En is het verstandig dit meteen bij de montage te doen of kan dit relatief eenvoudig achteraf? Ik ben niet bepaald een fietsenmaker en begin al lichtelijk te transpireren en hou mensen bewust uit mijn buurt als ik het afmonteren moet gaan doen :D
Je kunt de verstelbare stuurpen van de 600 Pro bestellen om op de reguliere 600 te gebruiken. Hiervoor stuur je een mail naar support@tenways.com, dan krijg je een link om te bestellen (product staat niet openbaar op de site). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3FDbxV3sGkwRuIu4a69v2CB_9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8Bpu544xp2oKwiBbS1FFQmg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbgD8dPCY-6QoNFxbIXoOs8_xYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMyWZ6EeweY7BUHa6g7JHCyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
crunchytail schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:00:
[...]

Je kunt de verstelbare stuurpen van de 600 Pro bestellen om op de reguliere 600 te gebruiken. Hiervoor stuur je een mail naar support@tenways.com, dan krijg je een link om te bestellen (product staat niet openbaar op de site). :)
Oh dat is top! Dankjewel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
@Roppo Ik heb wel een ander zadel maar ik rijd ook een beetje actief (dus 2 mm boven het zadel hangen bij oneffenheden etc.) en heb ook geen aangepast stuur. Maar inderdaad, het leidt af en toe tot onaangename verrassingen. ;)

@Chillko Zelf zou ik eerst proberen te wennen aan een andere fietshouding. Dat kan de nodige ritten duren, soms enkele weken. Uiteraard kun je het stuur met stuurpenverhoger verhogen maar ik vind dat een beetje zonde van de fiets. Het is een licht sportief model. Daarom zou ik eerder naar een andere stuurpen met een hoek kijken, een vaste, dat is veel stabieler (en mooier). 35 graden of zo. Deze bijvoorbeeld: https://www.bike-discount.de/en/rfr-stem-cmpt-350-31.8mm en dan de 90 mm versie (eventueel de 70 mm).

Daarnaast kun je een stuur monteren met een rise en lichte backsweep, dan wordt de houding nog wat rechter maar verander je de fiets niet in een rechtop-fiets. Deze bijvoorbeeld: https://www.bike-discount.de/en/rfr-riser-trail-handlebar Kies een 20 mm of 38 mm versie. Daarna beide kanten bijvoorbeeld 6 cm afzagen op maat met ijzerzaag of pijpensnijder. 64 cm is vaak breed genoeg.

Als je dan toch bezig bent: eventueel betere grips voor handen-/polssteun. Bijvoorbeeld deze zijn heel aardig: https://www.bike-discount.de/en/ergon-gs1-evo-grips-2 Gemiddelde handen, maat S, (Erg grote handen) maat L.

Maat S: geschikt voor een handomtrek van 16,5 cm tot 21,5 cm
Maat L: geschikt voor een handomtrek van 21,5 cm tot 26,6 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BUfI9f5npFjinxy5gW_mvHmrlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TgUxwMjMtpszKX3kNp3TbDG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door neb0 op 30-04-2025 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand enig idee wat een goede krattendrager is voor de fiets (CGO800)? Kan de fiets dat qua gewicht en frame eigenlijk wel aan?

Net nog een hele tijd zitten zoeken naar snelbinders (bungee cords) in het Engels voor de bagagedrager :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:27:
Iemand enig idee wat een goede krattendrager is voor de fiets (CGO800)? Kan de fiets dat qua gewicht en frame eigenlijk wel aan?
De cgo800s heeft een draagvermogen van 120 kilo, en de standaard bagagedrager mag met maximaal 5 kilo belast worden. Wat die krattendrager betreft, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, nooit gedacht dat maar 5 kilo was. Dat is wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:37:
Hmm, nooit gedacht dat maar 5 kilo was. Dat is wel erg weinig.
Ja klopt, dat is erg karig. Maar je kan hem natuurlijk wel vervangen door een exemplaar met wat meer draagvermogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30
[...]

[Afbeelding]

Ik moest vandaag aan jouw post denken, want de spaken in mijn net nieuwe AGO-X zitten erg los. Ik ontdekte dit omdat tijdens het remmen de voorrem nogal trilt. Ik dacht eerst dat het voorwiel zelf niet goed vast zat of speling op het ballen hoofd, maar dat is dus niet het geval.

Ik heb support een mailtje gestuurd, want een slecht gespannen voorwiel lijkt mij toch niet de bedoeling na een 100km ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Onjuiste spaakspanning of uitlijning komt erg veel voor. Sowieso is het niet bepaald ideaal om een fiets online te kopen. Zowel voor- als achterwiel moet na bezorging worden nagekeken op spaakspanning (en juiste uitlijning) en na een km of 1000 nog eens. Daarom wanneer mogelijk altijd in een winkel kopen en bij aanschaf benadrukken dat men beide wielen nakijkt voor aflevering (een goede winkel doet dat uit zichzelf)..

[ Voor 13% gewijzigd door neb0 op 30-04-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
neb0 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:33:
@Roppo Ik heb wel een ander zadel maar ik rijd ook een beetje actief (dus 2 mm boven het zadel hangen bij oneffenheden etc.) en heb ook geen aangepast stuur. Maar inderdaad, het leidt af en toe tot onaangename verrassingen. ;)
Wel goed voor de conditie dat actieve rijden, geregeld op de trappers staan, boven het zadel zweven.
Ik vind het tegenwoordig fijn om onbezweet en snel op mijn werk aan te komen (daar gebruik ik de fiets verreweg het meest voor) en merk dat ik behoorlijk lui ben geworden en naar comfort neig.
De dagen dat ik vrij ben moet ik dat weer inhalen met sporten/mountainbiken. Dan hou ik dubbelgevouwen zitten op een fiets wel een uurtje vol.

Goeie tip van die handvatten trouwens, zag door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-05 09:25
Roppo schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:45:
[...]

Ziet er goed uit, misschien dat ik er ook nog wel aan ga beginnen, de voorvork icm met je verende zadelpen en comfortabele stuur zorgt vast voor een lekkere fiets.
Ik heb een minder gebogen stuur (en verhoger) er op gezet om de enigzins sportieve houding en looks te behouden.
Maar misschien dat mijn volgende fiets wel weer de rechtop houding heeft die ik altijd had, nl een opafiets en dames fiets.
Ja is echt een aanrader en is heel goed zelf te doen. De remkabel is dan wel aan de korte kant en die heb ik toch maar vervangen. Die kan je als set kopen. Dus een slang met koppelingen die je zelf krimpt. Is ook een karwei van niks. Alleen het ontluchten van de rem met een ontluchtings set ging bij mij niet van harte, maar uiteindelijk is dat ook weer gelukt. Zo zie je maar, je hoeft echt geen fietsenmaker te zijn om alles voor elkaar te krijgen. Gewoon beginnen en met gezond verstand kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
jake1996 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:12:
Heb nu ruim een maand met 70t voorblad(en 130t riem) gefietst, kan er helaas niet echt aan wennen. De hele dynamiek lijkt minder door het grotere verzet. Vooral met wind tegen of lichte helling moet ik duidelijk meer kracht zetten. Ook het door korte bochten rijden loopt stroef. Overweeg de boel weer terug te bouwen naar het originele voorblad en riem. Iemand die dit herkent?
Dat is jammer om te horen. Ikzelf ondervindt hier geen problemen mee. Het kost inderdaad wat meer moeite om op gang te komen maar moet ook zeggen dat in mijn geval, dus icm met de speedbox het een heerlijle combi is. Mijn woon-werkverkeer is veel lange rechte stukken fietsen en dan is het fijn om wat minder omwentelingen te hoeven maken. Ook heb ik de ondersteuning altijd wel aanstaan want daar heb ik tenslotte een e bike voor toch. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
tweakerfreek schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:46:
[...]

Ja is echt een aanrader en is heel goed zelf te doen. De remkabel is dan wel aan de korte kant en die heb ik toch maar vervangen. Die kan je als set kopen. Dus een slang met koppelingen die je zelf krimpt. Is ook een karwei van niks. Alleen het ontluchten van de rem met een ontluchtings set ging bij mij niet van harte, maar uiteindelijk is dat ook weer gelukt. Zo zie je maar, je hoeft echt geen fietsenmaker te zijn om alles voor elkaar te krijgen. Gewoon beginnen en met gezond verstand kom je een heel eind.
Ja, lijkt me ook wel een leuke klus, rem slang heb ik al laten verlengen door de fietsenmaker vanwege de stuurverhoger.
Maar als je de vork vervangt, kan je dan gewoon het wiel, schijf en remklauw hergebruiken?
Oftewel, is de bevestiging van die delen universeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
Roppo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Ja, lijkt me ook wel een leuke klus, rem slang heb ik al laten verlengen door de fietsenmaker vanwege de stuurverhoger.
Maar als je de vork vervangt, kan je dan gewoon het wiel, schijf en remklauw hergebruiken?
Oftewel, is de bevestiging van die delen universeel?
De bevestiging van klauw en schijf zijn gewoon over te zetten. Het wiel in de meeste gevallen ook.
Je moet dan wel even opletten dat je een vork neemt met een qr (quick release) uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hicsousi1994
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 12:18
Vinny1 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:33:
Hebben andere hier meegemaakt dat de remkabels bij het stuur zijn afgebroken van hun CGO 009. Ik heb nu één afgebroken remkabel en de andere is ook bijna door. [Afbeelding]
Bij mij is de kabel van de led-display stukgegaan, precies op die plek waar jouw remkabel stuk is gegaan. Dit is inmiddels al de 2e keer dat deze stuk is gegaan. Eerst was het bovenin waar de kabel het led-display in gaat. Inmiddels heb ik al 3 maanden zonder ondersteuning gefietst(voornamelijk door de drukte bij fietsenwinkel.nl Rotterdam)

Begin langzaamaan te denken dat de CGO009 toch een miskoop was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Roppo schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:42:
[...]
Wel goed voor de conditie dat actieve rijden, geregeld op de trappers staan, boven het zadel zweven.
Ik vind het tegenwoordig fijn om onbezweet en snel op mijn werk aan te komen (daar gebruik ik de fiets verreweg het meest voor) en merk dat ik behoorlijk lui ben geworden en naar comfort neig.
De dagen dat ik vrij ben moet ik dat weer inhalen met sporten/mountainbiken. Dan hou ik dubbelgevouwen zitten op een fiets wel een uurtje vol.

Goeie tip van die handvatten trouwens, zag door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek wel wegen uit waar ik dan weer niet al te veel hoeft te zweven, lol.

Ja die handvatten zijn heel aardig en de GS is wat soepeler dan het type van Ergon (GA) dat je vaak voorbij ziet komen. Wel wat meer geschikt voor iets rechtere sturen (mountainbike-achtig), dus bij een krom 'rechtop-stuur', weet ik niet hoe het aanvoelt. Maar goed, alles is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
hicsousi1994 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Bij mij is de kabel van de led-display stukgegaan, precies op die plek waar jouw remkabel stuk is gegaan. Dit is inmiddels al de 2e keer dat deze stuk is gegaan. Eerst was het bovenin waar de kabel het led-display in gaat. Inmiddels heb ik al 3 maanden zonder ondersteuning gefietst(voornamelijk door de drukte bij fietsenwinkel.nl Rotterdam)

Begin langzaamaan te denken dat de CGO009 toch een miskoop was.
Wat een shitshow. Kabel naar het display is bij mij dus ook bijna door heb ik pas gezien. Dit is gewoon een fabrieksfout die ze niet willen erkennen en dus maar symptoombestrijding doen. Elke keer als ik met de servicedesk chat, is het resultaat dat ze maar onderdelen opsturen. Ik woon links naast Rotterdam en moet dus helemaal naar Delft voor reparatie. Vind de service van Tenways erg tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1
Vinny1 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Wat een shitshow. Kabel naar het display is bij mij dus ook bijna door heb ik pas gezien. Dit is gewoon een fabrieksfout die ze niet willen erkennen en dus maar symptoombestrijding doen. Elke keer als ik met de servicedesk chat, is het resultaat dat ze maar onderdelen opsturen. Ik woon links naast Rotterdam en moet dus helemaal naar Delft voor reparatie. Vind de service van Tenways erg tegenvallen.
Als aanvulling: heb net een boze juridische mail gestuurd naar Tenways, waarin ik ze aansprakelijk stel voor enig letsel als resultaat van gebroken remkabels, en ook eis dat ze het breken van de kabels gaan onderzoeken als een vermoedelijke fabrieksfout en mij hiervan op de hoogte houden. Ga zien hoe ze gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Vandaag mijn drie fietsen ontvangen. Zover erg blij mee! Mooi een uurtje meegereden en rijdt lekker. Het remmen bij 25km/h blijft vervelend maar valt mee te leven. Ik heb wel het gevoel dat de Cowboy daarin toch minder remt.

De lavendel kleur is erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:34
Hebben jullie gewoon via website besteld of bij een dealer? En waarom die keuze?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
vuurtjih schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:33:
Hebben jullie gewoon via website besteld of bij een dealer? En waarom die keuze?
Online besteld, want (1 jaar geleden) was er in onze regio Gouda geen dealer beschikbaar. Kan tegenwoordig gewoon bij mijn lokale fietsenmaker terecht voor lastige reparaties. Hopelijk blijft TW de unieke onderdelen leveren voor de 600pro. Gelukkig zijn de meeste onderdelen redelijk standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
vuurtjih schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:33:
Via de website, want korting (€100 kortingscode + cashback).

Vervolgens bij de lokale Tenways dealer naar binnen gestapt en gevraagd of zij de fiets wilden monteren voor een paar tientjes. Was geen probleem. Doos bij ze afgeleverd en een knap gemonteerde fiets opgehaald. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:49
Bij de fietsenmaker die tevens Tenways verkoper is.

Je hoeft je fiets niet zelf in elkaar te zetten (ja, je kan tegen extra kosten misschien wel ergens een dealtje maken).

Bij issues met de fiets kan je daar terecht, hoef je niets op te sturen en niets online.

Verder is de service belangrijk, lekke band, nieuwe remmen, dat soort dingen. Ben al fietsenmakers tegengekomen die dat niet willen doen bij elektrische fietsen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Heeft er iemand al een Ago Air? Ik heb een discussie met de helpdesk over een ontbrekend afdekplaatje van het voorspatbord waar de stangetjes samenkomen. Achter smoor het kapje wel gemonteerd over de schroeven. Ze beweren dat ie op het voorspatbord niet hoort te zitten. Volgens de afbeeldingen in de handleiding wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
tweakerfreek schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:05:
[...]

De bevestiging van klauw en schijf zijn gewoon over te zetten. Het wiel in de meeste gevallen ook.
Je moet dan wel even opletten dat je een vork neemt met een qr (quick release) uitvoering.
Tnx, ik ga me eens even oriënteren.
Nu nog een manier bedenken hoe ik deze (enigzins overbodige) aankoop thuis ga verantwoorden :)
Ik vind het eigenlijk ook wel zonde dat de mooie originele vork straks ergens in de schuur ligt te niksen.
Aan de andere kant beschouw ik de fiets ook als een leuk knutsel object, leuk om te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
Vinny1 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Wat een shitshow. Kabel naar het display is bij mij dus ook bijna door heb ik pas gezien. Dit is gewoon een fabrieksfout die ze niet willen erkennen en dus maar symptoombestrijding doen.
Je hebt het hier over de CGO009 denk ik?
Ik heb een 600pro en heb ook mijn twijfels op dat punt, van binnen in het balhoofd is het allemaal krap en scherp, de kabels schuren er bij elke stuur beweging tegen aan.
Heb dat wel enigzins aangepast (te zien een end terug op dit forum) maar de constructie had beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Weet iemand of het mogelijk is om de GCO800 stuur iets wat te verhogen?

Moet toegeven dat de verf snel krast. Heb de fiets een dag er is al stukken af door op slot zetten van de fiets tegen een fietspaal/standaard ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
Roppo schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Tnx, ik ga me eens even oriënteren.
Nu nog een manier bedenken hoe ik deze (enigzins overbodige) aankoop thuis ga verantwoorden :)
Ik vind het eigenlijk ook wel zonde dat de mooie originele vork straks ergens in de schuur ligt te niksen.
Aan de andere kant beschouw ik de fiets ook als een leuk knutsel object, leuk om te finetunen.
Ach, een hobby mag geld kosten :) als je mijn 600 pro ziet dan zie je dat alleen mijn frame nog origineel is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59NNWjE_Hxsw0iWKAfbluqxnyqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9Mz5hnLlnW8XbkDLsNa6ulb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:22
tweakerfreek schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:01:
[...]

Ach, een hobby mag geld kosten :) als je mijn 600 pro ziet dan zie je dat alleen mijn frame nog origineel is. [Afbeelding]
vet hoor!
welke mods ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
Zie pagina 151 van dit forum 8)
Add daar de geveerde voorvork bij op :)
Ook de prijzen van de onderdelen staan ergens op die pagina. Is namelijk te veel tekst om dat nog een keer te plaatsen als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:22
Iemand al een verende zadelpen op de 009 gezet?

https://www.fietsunie.nl/verende-zadelpen-31-6

Is dit de enige mogelijkgheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkarim
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-05 16:06
Polyphemus schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 12:58:
Heeft er iemand al een Ago Air? Ik heb een discussie met de helpdesk over een ontbrekend afdekplaatje van het voorspatbord waar de stangetjes samenkomen. Achter smoor het kapje wel gemonteerd over de schroeven. Ze beweren dat ie op het voorspatbord niet hoort te zitten. Volgens de afbeeldingen in de handleiding wel…
Ik ga mijne volgende week ontvangen, kan je eens op een foto of afbeelding aanduiden wat je precies bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
teamkarim schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Ik ga mijne volgende week ontvangen, kan je eens op een foto of afbeelding aanduiden wat je precies bedoelt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xle9oO-RssjJ3t3Uq07f-K8zOYY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tlEkR3s8DpjkqSEOFQ1kQyaH.jpg?f=user_large

Dit dopje zit wel op het achterspatbord, maar niet voor. Op afbeeldingen en filmpjes van Tenways zit ie de ene keer er wel op en de andere keer weer niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Polyphemus schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

Dit dopje zit wel op het achterspatbord, maar niet voor. Op afbeeldingen en filmpjes van Tenways zit ie de ene keer er wel op en de andere keer weer niet :P
Deze Nederlandse eigenaar heeft hem er zo te zien ook niet op zitten aan de voorkant. Zou me er niet druk om maken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hSNruWH4fiU8S2Lmy4ubyo33rQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3txaFw7amPIBRFvB3hd26NC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
crunchytail schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:11:
[...]

Deze Nederlandse eigenaar heeft hem er zo te zien ook niet op zitten aan de voorkant. Zou me er niet druk om maken. :)

[Afbeelding]
En ik die verpakkingsmaterialen maar doorzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Ik heb inmiddels ook de eerste tochtjes met de cgo600 gedaan. Het fietst heerlijk. Ik moet wel zeggen dat er weinig verschil zit tussen ondersteuning stand 1 en 3. Ik twijfel haast of dit wel klopt. Met wind tegen denk ik dat ik wel wat verschil voel maar ook in 1 schiet hij naar de 25 en rustig 10 fietsen (bijvoorbeeld met de kids) is al lastig. Is dat een eigenschap van de fiets of klopt er iets niet?

Ook zit ik al snel op 60% resterende accu en ik twijfel of ik er (met 100kg) wel 40 km op kan forensen en dat is toch wel de bedoeling. Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
ja, ondersteuning in stand 1 is al behoorlijk. Stand drie gebruik ik alleen om tegen een heuvel op te rijden (over de snelweg heen bv).

Wat betreft bereik van de accu.. ik ben over de 100kg en als ik heen en weer naar werk fiets via de toeristische route (minder verkeer, minder stoplichten, dus vooral lange einden rechtdoor, af en toe zonder bomen er omheen dus dan onbeschut tegen wind, meestal beschut) en 20km heen en 20km terug doe, dan houd ik ongeveer 10% over van de batterij. Ik heb daarom de tenways powerbank gekocht (out of stock op dit moment, dus check anders marktplaats, de powerbank is als kadootje gebruikt een tijdje, dus er zijn veel mensen die er niets mee doen, dus regelmatig voor goede prijs te scoren) die tijdens het rijden de batterij kan opladen, maar kwam er na de rit achter dat die powerbank aangezet moet worden voordat ie gaat laden, dus ik kwam alsnog aan met 10%. :)

Toen maar besloten dat ik geen zin had in het meenemen van de powerbank tenzij ik langere ritjes ga maken, dus kan je niet vertellen hoeveel het scheelt. Voor mijn ritten is de batterij sterk genoeg en dat was met koel weer, dus het zal beter worden van de zomer.

Lang verhaal kort, met 100kg en redelijk rustige forensroute moet 40km prima te halen zijn op 1 charge. Als je 40km heen en 40km terug moet, koop dan een charger voor op kantoor. (veeeel goedkopere optie dan de powerbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
mediumdry schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:52:

Lang verhaal kort, met 100kg en redelijk rustige forensroute moet 40km prima te halen zijn op 1 charge. Als je 40km heen en 40km terug moet, koop dan een charger voor op kantoor. (veeeel goedkopere optie dan de powerbank)
Thanks! Ik ga het maar gewoon proberen en desnoods een stukje op been kracht, het is inderdaad 40 km totaal. Klopt het dat die powerbank niet op slot gaat? Lijkt me wel roofgoed dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
exact de reden dat ik hem niet de hele tijd meeneem. Steeds vast maken met klitteband en weer loshalen waar je ook bent (ga die niet onbeheerd achterlaten). Overigens is de powerbank slechts ongeveer de helft van de batterij, maar meer dan de helft van de prijs van een extra batterij (geloof ik)

Dus een extra batterij is ook nog een optie (al is die natuurlijk een stuk moeilijker om normaal te vervoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
mediumdry schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:59:

Dus een extra batterij is ook nog een optie (al is die natuurlijk een stuk moeilijker om normaal te vervoeren)
Heb je ook een ander zadel inmiddels? Ik zoek nog eentje die op de pen past 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
dat is volgens mij niet zo'n probleem. Ik had nog een Electra zadel (heb nog 2 oude Electra beach cruisers die ik misschien ooit (tm) naar electrisch ga ombouwen) liggen die eigenlijk zonder problemen op de zadelpen gezet kon worden. Had wel een andere zadelpen gekocht (weet niet meer precies waarom)

<edit>dat was dus om de pasvorm inderdaad.. heb deze gekocht voor weinig, let op de 30,4mm. </edit>

en daar was het even opletten dat ik de goede maat had (ivm het frame), maar dat was niet meer dan 20 euro. Ik heb de aanpassingen ook een paar pagina's terug aangegeven.. voornamelijk aanpassingen om een soort 800S van de 600pro te maken met een steviger frame en stevigere spaken zodat ik niet steeds moet laten repareren.

[ Voor 11% gewijzigd door mediumdry op 05-05-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Chillko schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:14:
Ik heb inmiddels ook de eerste tochtjes met de cgo600 gedaan. Het fietst heerlijk. Ik moet wel zeggen dat er weinig verschil zit tussen ondersteuning stand 1 en 3. Ik twijfel haast of dit wel klopt. Met wind tegen denk ik dat ik wel wat verschil voel maar ook in 1 schiet hij naar de 25 en rustig 10 fietsen (bijvoorbeeld met de kids) is al lastig. Is dat een eigenschap van de fiets of klopt er iets niet?

Ook zit ik al snel op 60% resterende accu en ik twijfel of ik er (met 100kg) wel 40 km op kan forensen en dat is toch wel de bedoeling. Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag 🙏
Wel rekening houden dat als het wat kouder wordt, de actieradius ook flink omlaag gaat, uiteraard met meer tegenwind ook en met de jaren omdat de accu ouder wordt. Reken voor de zekerheid 10% aan minder range per jaar.

De banden goed op druk houden, scheelt weer en iets langzamer fietsen helpt ook. 20 km/u is zuiniger rijden dan 25 km/u.

Ondersteuning van deze fietsen hebben ze inderdaad slecht gekozen. Ik gok dat de meeste gebruikers liever een lichtere stand hadden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 17:43
neb0 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:39:
[...]

Wel rekening houden dat als het wat kouder wordt, de actieradius ook flink omlaag gaat, uiteraard met meer tegenwind ook en met de jaren omdat de accu ouder wordt. Reken voor de zekerheid 10% aan minder range per jaar.

De banden goed op druk houden, scheelt weer en iets langzamer fietsen helpt ook. 20 km/u is zuiniger rijden dan 25 km/u.

Ondersteuning van deze fietsen hebben ze inderdaad slecht gekozen. Ik gok dat de meeste gebruikers liever een lichtere stand hadden gehad.
Ik heb een 2025 cgo600 pro en heb testgereden op een ouder model. Volgens mij is dit nu aangepast. Mijn eigen fiets heeft minder ondersteuning in stand 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Klopt, maar dat geldt niet voor de niet-pro. Die is hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14
neb0 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:39:
[...]
iets langzamer fietsen helpt ook. 20 km/u is zuiniger rijden dan 25 km/u.
Is dat zo? Als ik onder de 20 km/u fiets lever ik zelf zo weinig vermogen dat er volgens mij best veel door de motor geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heeft iemand een goede vervanger van de bagagedrager of een krattenhouder gevonden voor de Tenways CG0800? Na maandenlang fietsen met een huurfiets met mandje wis ik zoiets wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Eärendil schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:10:
[...]

Is dat zo? Als ik onder de 20 km/u fiets lever ik zelf zo weinig vermogen dat er volgens mij best veel door de motor geleverd wordt.
Omdat het een single speed fiets is met een naafmotor, heb je zeker een punt. Ik weet ook niet precies bij welke cadans de naafmotor het meest efficiënt werkt. Motor-efficiëntie varieert met toerental en belasting. Rijd je te traag of met te weinig belasting (zoals bij 20 km/u op PAS1), dan moet de motor misschien relatief veel stroom leveren voor weinig koppel, wat inefficiënt is.

De torque sensor ziet jouw inspanning en de controller bepaalt hoeveel ondersteuning daarbij hoort. Bij lagere snelheid is er door de geringere luchtweerstand minder ondersteuning nodig om die verhouding te halen. Maar het verschil is waarschijnlijk kleiner dan bij een middenmotor met versnellingen, waarbij je ook de cadans kunt optimaliseren.

Toch merk ik in de praktijk dat ik meer range haal als ik rustiger rijd, dus rond de 20 km/u in plaats van 25.

[ Voor 12% gewijzigd door neb0 op 06-05-2025 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14
Het ging mij niet zo zeer om de efficiëntie van de motor, maar om de verhouding tussen vermogen uit spierkracht en uit de motor.

Stel je levert zelf 50W of 100W, hoeveel komt daar dan bij uit de motor, en welke snelheid levert dat dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Eärendil schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:45:
Het ging mij niet zo zeer om de efficiëntie van de motor, maar om de verhouding tussen vermogen uit spierkracht en uit de motor.

Stel je levert zelf 50W of 100W, hoeveel komt daar dan bij uit de motor, en welke snelheid levert dat dan op?
Eigenlijk is het andersom in mijn praktische voorbeeld. Je rijdt 20 km/u en de vraag is dan hoeveel watt daarvoor nodig is, wat jouw input daarvan is en wat de output van de motor is. Zelfde vraag voor 25 km/u.
Omdat we te weinig gegevens hebben van de sensor, controller en motor, is dat helaas niet uit te rekenen.

Dus echt met een flinke korrel zout: om 20 km/u te fietsen is volgens mij iets van 75-80W nodig. Voor 25 km/u iets van 130-135W (vlak terrein, windstil, goede bandenspanning, gewicht fiets en rijder samen 95 kg, normale zithouding, maar goed er zijn zoveel factoren).
Hoeveel de motor van die 70-80W bijdraagt, tja, in een lager PAS is dat bij een fiets met een krachtsensor meestal gelijk of minder dan wat je zelf aan input levert.

Ik weet alleen uit ervaring dat ik bij 20 km/u meer range haal dan bij 25 km/u (zelfde omstandigheden).
Waarom voelt het dan alsof de motor meer doet bij 20 km/u dan bij 25 km/u? 75-80W is niet zoveel en je trapt daarvan w.s. de helft (of iets meer) en dat is gevoelsmatig echt niets. De motor hoeft vervolgens ook minder bij te dragen om aan dat wattage te komen dan bij een hogere snelheid (ervan uitgaande dat de controller zo is geprogrammeerd).
Ook omdat de motor direct helpt, is dat gevoel er van eigen bijdrage niet en menselijke waarneming is niet lineair. Versnellen neem je meteen waar maar een continue lage inspanning niet zo en 30-40W is erg weinig, zowel voor de motor als voor jou wat een idee kan oproepen dat je niets hoeft te doen.
Maar goed, harde data heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1908
Heb een vraag is het normaal dat je onder de 20 procent accu nauwelijks nog ondersteuning krijgt van de tenways ago t vind heb jullie mening nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Patrick1908 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:18:
Heb een vraag is het normaal dat je onder de 20 procent accu nauwelijks nog ondersteuning krijgt van de tenways ago t vind heb jullie mening nodig
Ja dat is normaal. Ik zou 'm ook niet al te ver daaronder laten gaan en dus opladen. Keertje geeft niets maar niet steeds leegrijden totdat de motor uitvalt. Dat is slecht voor de accu. Dus rond de 20% weer opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 21:43
rico_13 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Vandaag is mijn partner met de CGO800S op pad geweest (3.000km oud, 1 jaar oud.) bij 67% accu viel de fiets plots uit. Na aanzetten valt het display herhaaldelijk na een paar seconden ook weer gelijk uit. Soft reset gedaan en nu de accu maar helemaal volgeladen. Nu weer 20km probleemloos gedaan.

Weet jij hoe ik kan zien of ik “het slechte type” accu heb?
Ik had dus precies hetzelfde met de Tenways CGO800s dit weekend. Exact op 67% stopt de accu ermee. Hoe heb jij de soft reset gedaan? En hoe is het nu met de accu?

Athlon TB 800, 256MB RAM, 30GB HD, Matrox G400 (soon to be upgraded), SB Live, Pioneer DVD 10x40x, 48x CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan0h
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-05 13:56
Beste Tenways eigenaren,

Ik heb het forum doorgestruind, maar ik kan hier niet een exacte vraag voor vinden.

Vraag over Tenways CGO0900:

Heeft iemand een kinderzitje op de voorkant gemonteerd? Zoja, hoe? En met wat voor systemen, merken?

Ik merk dat de stuurpen te dik is voor de normale adapters. Ik heb deze stuurpen iets losgemaakt, verhoogd en de adapter van het kinderzitje ertussen geklemd. Echter merk ik dat na een aantal hobbels dat de cilinderschroef (ik heb een verlengde gekocht en gemonteerd) vrij snel los trilt, waardoor ik bang ben dat de adapter losschiet of de stuurpen losschiet waardoor ik niet meer kan sturen en mijn wiel wegklapt.

Ik zie / hoor graag alle creaties van jullie.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.