AI weet wel raad met dit soort errors:Masimo schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:39:
Vanochtend viel net na vertrek naar mijn werk twee keer na elkaar heel kort de ondersteuning weg op mijn CGO 800S (2025 model). Slechts een seconde of twee. In het display verscheen beide keren "Error 94". Door gefietst naar het werk (5 km) en verder geen problemen gehad.
Weet iemand wat die "Error 94" inhoudt?
Een paar weken geleden had ik iets vergelijkbaars, maar toen verschenen er geen foutmeldingen in het display. Toen schoot plotseling het accu-percentage op het display naar 1% en tegelijkertijd viel de ondersteuning weg. Even gestopt, en in het display klom het accu-% weer langzaam op naar zijn oorspronkelijke waarde van 75% in een tijdsbestek van ongeveer 20 seconden. Daarna werkte alles weer. Dat gebeurde twee keer tijdens dezelfde rit. Ik heb toen na thuiskomst de accu eens buiten de fiets opgeladen, maar daarna de fiets niet meer gebruikt in de afgelopen kerstvakantie. En nu vanochtend dus de error 94.
Het gebeurt telkens onverwacht en heel snel, dus ik heb nog geen kans gehad het op video vast te leggen.
Op de Tenways CGO800S staat Error 94 doorgaans voor een storing in de interne stroomvoorziening. Dit wijst meestal op een probleem met de communicatie tussen de accu en de controller, of een fout in het Battery Management System (BMS).
Hier zijn de stappen die je kunt nemen om dit op te lossen:
Directe stappen om het op te lossen
Systeem resetten:
Zet de fiets volledig uit.
Verwijder de accu uit het frame.
Houd de aan/uit-knop op het display ongeveer 10 seconden ingedrukt om reststroom te ontladen.
Contactpunten controleren:
Kijk goed naar de metalen contactpunten onderaan de accu en binnenin het frame.
Maak ze schoon met een droge doek. Zorg dat er geen vuil, vocht of oxidatie (groene/witte aanslag) op zit.
Accu herplaatsen:
Plaats de accu terug en zorg dat deze stevig "vastklikt".
Zet de fiets weer aan om te zien of de melding is verdwenen.
Wat als de fout blijft terugkomen?
Als de reset niet werkt, zijn er drie waarschijnlijke oorzaken:
Software-bug: Soms raakt het BMS (de computer in de accu) in de war bij een bepaald laadpercentage. Probeer de accu een paar keer volledig op te laden tot 100% en weer leeg te rijden om de cellen te kalibreren.
Defecte Controller: De controller (die de motor aanstuurt) krijgt niet de juiste signalen door en geeft Error 94 als veiligheidsmaatregel.
Kabelbreuk: Er kan een kabel intern in het frame loszitten of bekneld zijn geraakt, vaak bij het balhoofd of de trapas.
Garantie en Support
Tenways staat bekend om hun goede service. Omdat Error 94 een technisch probleem is met de elektronica, valt dit bijna altijd onder de 2 jaar garantie.
Belangrijk: Ga niet zelf de accu of de motor openmaken. Dit verbreekt de verzegeling en daarmee je garantie.
Garantie dingetje dus.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
:strip_exif()/f/image/9CcJfkhO7FL4e5gRlAshGlBC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QC5zd5ytOPbPckg0kB6vvK75.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/yrXA2IQEp4bNIY9Kza86G90j.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/akk6rRrRgnrmDWSFFb5qWAFR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IlnThOT4kLV2BeY9KJdRt9IP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PWQfVrPz67RiQTIiPx7pDtGk.jpg?f=fotoalbum_large)