TMC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:53:
[...]
Mijn motor maakt helaas ook wat meer geluid dan het model waarop ik de proefrit gemaakt had. Hij is zeker niet extreem stil.
Ik heb ook het idee dat er verschil tussen exemplaren is.DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Hoe hoorbaar is het geluid van de motor (CGO 600 pro) bij jullie? Valt me op dat het toch wel goed hoorbaar is bij het optrekken, of bij fietsen op lagere snelheden. Terwijl veel reviews zeggen dat hij extreem stil is.
En verder:
Asmoeren losdraaien, wiel wat bewegen en weer aandraaien met goede moment. De motor daardoor net iets anders laten ‘zitten’ in de dropout, wat de koppeloverdracht beïnvloedt. Kleine spanningen in het frame/motor-huis "resetten". Mogelijk een betere fysieke koppeling krijgen (minder microbeweging = minder resonantie).
Een iets losser gespannen riem kan ook soms verrassend veel verschil maken in geluidsbeleving en vibraties. OOk een verkeerde uitlijning kan leiden tot extra trillingen.
@haagsepracht @Gizz Volgens mij zit er op spaken 3 maanden garantie: https://www.tenways.com/n...D4o-cpsNS3rv-w1XtG-RtDYTz
[ Voor 41% gewijzigd door neb0 op 30-07-2025 21:04 ]
:strip_exif()/f/image/yay3OK13PlOZ87AGZO8914GU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wxZG6T5ZyUzl46j0mq9dBmud.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ENnoMoDoLYvCekNOM9PEEOnS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OJlLqo1XVbu7elIpLy09Avat.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qv4dx4oojxcM85wQ0IDjs1R9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ILu4R05jsLknynhpu60LCECS.jpg?f=fotoalbum_large)