Klopt, maar dat geldt niet voor de niet-pro. Die is hetzelfde gebleven.
Is dat zo? Als ik onder de 20 km/u fiets lever ik zelf zo weinig vermogen dat er volgens mij best veel door de motor geleverd wordt.neb0 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:39:
[...]
iets langzamer fietsen helpt ook. 20 km/u is zuiniger rijden dan 25 km/u.
Heeft iemand een goede vervanger van de bagagedrager of een krattenhouder gevonden voor de Tenways CG0800? Na maandenlang fietsen met een huurfiets met mandje wis ik zoiets wel
Omdat het een single speed fiets is met een naafmotor, heb je zeker een punt. Ik weet ook niet precies bij welke cadans de naafmotor het meest efficiënt werkt. Motor-efficiëntie varieert met toerental en belasting. Rijd je te traag of met te weinig belasting (zoals bij 20 km/u op PAS1), dan moet de motor misschien relatief veel stroom leveren voor weinig koppel, wat inefficiënt is.Eärendil schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:10:
[...]
Is dat zo? Als ik onder de 20 km/u fiets lever ik zelf zo weinig vermogen dat er volgens mij best veel door de motor geleverd wordt.
De torque sensor ziet jouw inspanning en de controller bepaalt hoeveel ondersteuning daarbij hoort. Bij lagere snelheid is er door de geringere luchtweerstand minder ondersteuning nodig om die verhouding te halen. Maar het verschil is waarschijnlijk kleiner dan bij een middenmotor met versnellingen, waarbij je ook de cadans kunt optimaliseren.
Toch merk ik in de praktijk dat ik meer range haal als ik rustiger rijd, dus rond de 20 km/u in plaats van 25.
[ Voor 12% gewijzigd door neb0 op 06-05-2025 01:28 ]
Het ging mij niet zo zeer om de efficiëntie van de motor, maar om de verhouding tussen vermogen uit spierkracht en uit de motor.
Stel je levert zelf 50W of 100W, hoeveel komt daar dan bij uit de motor, en welke snelheid levert dat dan op?
Stel je levert zelf 50W of 100W, hoeveel komt daar dan bij uit de motor, en welke snelheid levert dat dan op?
Eigenlijk is het andersom in mijn praktische voorbeeld. Je rijdt 20 km/u en de vraag is dan hoeveel watt daarvoor nodig is, wat jouw input daarvan is en wat de output van de motor is. Zelfde vraag voor 25 km/u.Eärendil schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:45:
Het ging mij niet zo zeer om de efficiëntie van de motor, maar om de verhouding tussen vermogen uit spierkracht en uit de motor.
Omdat we te weinig gegevens hebben van de sensor, controller en motor, is dat helaas niet uit te rekenen.
Dus echt met een flinke korrel zout: om 20 km/u te fietsen is volgens mij iets van 75-80W nodig. Voor 25 km/u iets van 130-135W (vlak terrein, windstil, goede bandenspanning, gewicht fiets en rijder samen 95 kg, normale zithouding, maar goed er zijn zoveel factoren).
Hoeveel de motor van die 70-80W bijdraagt, tja, in een lager PAS is dat bij een fiets met een krachtsensor meestal gelijk of minder dan wat je zelf aan input levert.
Ik weet alleen uit ervaring dat ik bij 20 km/u meer range haal dan bij 25 km/u (zelfde omstandigheden).
Waarom voelt het dan alsof de motor meer doet bij 20 km/u dan bij 25 km/u? 75-80W is niet zoveel en je trapt daarvan w.s. de helft (of iets meer) en dat is gevoelsmatig echt niets. De motor hoeft vervolgens ook minder bij te dragen om aan dat wattage te komen dan bij een hogere snelheid (ervan uitgaande dat de controller zo is geprogrammeerd).
Ook omdat de motor direct helpt, is dat gevoel er van eigen bijdrage niet en menselijke waarneming is niet lineair. Versnellen neem je meteen waar maar een continue lage inspanning niet zo en 30-40W is erg weinig, zowel voor de motor als voor jou wat een idee kan oproepen dat je niets hoeft te doen.
Maar goed, harde data heb ik niet.
Heb een vraag is het normaal dat je onder de 20 procent accu nauwelijks nog ondersteuning krijgt van de tenways ago t vind heb jullie mening nodig
Ja dat is normaal. Ik zou 'm ook niet al te ver daaronder laten gaan en dus opladen. Keertje geeft niets maar niet steeds leegrijden totdat de motor uitvalt. Dat is slecht voor de accu. Dus rond de 20% weer opladen.Patrick1908 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:18:
Heb een vraag is het normaal dat je onder de 20 procent accu nauwelijks nog ondersteuning krijgt van de tenways ago t vind heb jullie mening nodig
Ik had dus precies hetzelfde met de Tenways CGO800s dit weekend. Exact op 67% stopt de accu ermee. Hoe heb jij de soft reset gedaan? En hoe is het nu met de accu?rico_13 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:34:
[...]
Vandaag is mijn partner met de CGO800S op pad geweest (3.000km oud, 1 jaar oud.) bij 67% accu viel de fiets plots uit. Na aanzetten valt het display herhaaldelijk na een paar seconden ook weer gelijk uit. Soft reset gedaan en nu de accu maar helemaal volgeladen. Nu weer 20km probleemloos gedaan.
Weet jij hoe ik kan zien of ik “het slechte type” accu heb?
Athlon TB 800, 256MB RAM, 30GB HD, Matrox G400 (soon to be upgraded), SB Live, Pioneer DVD 10x40x, 48x CD
Beste Tenways eigenaren,
Ik heb het forum doorgestruind, maar ik kan hier niet een exacte vraag voor vinden.
Vraag over Tenways CGO0900:
Heeft iemand een kinderzitje op de voorkant gemonteerd? Zoja, hoe? En met wat voor systemen, merken?
Ik merk dat de stuurpen te dik is voor de normale adapters. Ik heb deze stuurpen iets losgemaakt, verhoogd en de adapter van het kinderzitje ertussen geklemd. Echter merk ik dat na een aantal hobbels dat de cilinderschroef (ik heb een verlengde gekocht en gemonteerd) vrij snel los trilt, waardoor ik bang ben dat de adapter losschiet of de stuurpen losschiet waardoor ik niet meer kan sturen en mijn wiel wegklapt.
Ik zie / hoor graag alle creaties van jullie.
Ik heb het forum doorgestruind, maar ik kan hier niet een exacte vraag voor vinden.
Vraag over Tenways CGO0900:
Heeft iemand een kinderzitje op de voorkant gemonteerd? Zoja, hoe? En met wat voor systemen, merken?
Ik merk dat de stuurpen te dik is voor de normale adapters. Ik heb deze stuurpen iets losgemaakt, verhoogd en de adapter van het kinderzitje ertussen geklemd. Echter merk ik dat na een aantal hobbels dat de cilinderschroef (ik heb een verlengde gekocht en gemonteerd) vrij snel los trilt, waardoor ik bang ben dat de adapter losschiet of de stuurpen losschiet waardoor ik niet meer kan sturen en mijn wiel wegklapt.
Ik zie / hoor graag alle creaties van jullie.
Ik rij sinds een tijdje op een Tenways CGO009 en stoor me al sinds ik de fiets 4 maanden geleden heb aangeschaft aan het zadel. Het zit gewoon totaal niet comfortabel, zeker bij drempels of slecht wegdek voel je echt alles. Ik ben daarom op zoek naar een comfortabeler zadel dat beter schokken kan opvangen.
Daarnaast heb ik ook het probleem dat het zadel telkens zakt. Zowel de zadelpen zakt geleidelijk naar beneden, als het zadel zelf dat nu naar voren en achteren kantelt. Ondanks meerdere keren goed aandraaien blijft het gebeuren. Iemand tips om dit op te lossen of suggesties voor een goed vervangend zadel?:strip_exif()/f/image/unTchIPLWyP0YlMfYnfy7UhU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xw3CHMPPSnF8okK9bivZuYzn.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast heb ik ook het probleem dat het zadel telkens zakt. Zowel de zadelpen zakt geleidelijk naar beneden, als het zadel zelf dat nu naar voren en achteren kantelt. Ondanks meerdere keren goed aandraaien blijft het gebeuren. Iemand tips om dit op te lossen of suggesties voor een goed vervangend zadel?
:strip_exif()/f/image/unTchIPLWyP0YlMfYnfy7UhU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xw3CHMPPSnF8okK9bivZuYzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/647c1g2SE5hmWEuVLCR1Xdu0.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een bekend probleem bij de CGO009. Even contact opnemen met de klantenservice voor het vervangende onderdeel.Niboe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:22:
Daarnaast heb ik ook het probleem dat het zadel telkens zakt. Zowel de zadelpen zakt geleidelijk naar beneden, als het zadel zelf dat nu naar voren en achteren kantelt. Ondanks meerdere keren goed aandraaien blijft het gebeuren. Iemand tips om dit op te lossen of suggesties voor een goed vervangend zadel?
[ Voor 35% gewijzigd door crunchytail op 15-05-2025 20:42 ]
Ik had hetzelfde probleem, ben naar de fietsenwinkel van de verkoper gegaan, ze hebben de pen opgeschuurd, was binnen 5 minuten klaar en sindsdien nooit meer probleem mee gehad.
Yup, wacht hen reactie nu af. Los daarvan vind ik de zadel nog steeds super oncomfortabel, dus tips voor een ander zadel?crunchytail schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:41:
[...]
Is een bekend probleem bij de CGO009. Even contact opnemen met de klantenservice voor het vervangende onderdeel.
Bedankt voor de tip. Ik heb de fiets direct via tenways aangeschaft. Ik wacht op groen licht om naar een fietsenmaker te gaan en deze te laten repareren. Vooralsnog tips voor een ander, comfortabel zittende zadel?MaltaSoron schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:53:
Ik had hetzelfde probleem, ben naar de fietsenwinkel van de verkoper gegaan, ze hebben de pen opgeschuurd, was binnen 5 minuten klaar en sindsdien nooit meer probleem mee gehad.
Probeer mijn verzoek hier maar even; Iemand in Amsterdam (liefst Oost) waarbij ik een proefrit op je 900 of 600pro kan maken? Borg kunnen we allemaal regelen.
Anders, iemand die weet of er fietsenzaken zijn waarbij je beide kan testen? Heb op de site van Tenways gezocht maar kwam er niet echt wijs uit waar je een fiets kan proefrijden.
Anders, iemand die weet of er fietsenzaken zijn waarbij je beide kan testen? Heb op de site van Tenways gezocht maar kwam er niet echt wijs uit waar je een fiets kan proefrijden.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Die van mij heb ik bij Fietsenwinkel.nl in Arnhem gekocht, ze hebben ook een filiaal in Amsterdam zie ik. Even belletje doen of ze de modellen op voorraad hebben voor een proefrit?Underworld schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:06:
Probeer mijn verzoek hier maar even; Iemand in Amsterdam (liefst Oost) waarbij ik een proefrit op je 900 of 600pro kan maken? Borg kunnen we allemaal regelen.
In Amsterdam zitten meerdere Tenways dealers, o.a. fietsenwinkel.nl, Just Ride, Welectric en Le Fiets, dus dat zou geen probleem moeten zijn.Underworld schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:06:
Morgen staat Tenways op de E-Bike Party van Bright.nl in Amsterdam. Daar kan je proefrijden en je krijgt 100 euro korting als je een fiets bestelt. Kaartjes zijn nu halve prijs met kortingcode BEP2025-50Underworld schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:06:
Ben niet zo'n fan van Bright maar de genoemde e-bike-party van morgen (za 17 mei) is misschien wel handig. Hoe meer fietsen je probeert, hoe beter.Underworld schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:06:
Test zeker de nieuwe Comate CT2 even want die lijkt eigenlijk op alle fronten superieur aan de Tenways CGO600 Pro of 009. Wel duurder maar daar krijg je o.a. een afmontage met merkonderdelen voor terug en instelbare ondersteuningsstanden i.c.m. de iets sterkere Mivice M70+ (de Pro heeft die niet-plus M070).
Comate CT Elite & CT Cruiser
Bedankt allen!
Ik ben helaas te laat voor de Bright ebike party, alle kaartjes zijn uitverkocht, jammer was inderdaad heel handig geweest.
Ik ga fietsenwinkel.nl proberen, goeie tip ook.
Ik ben helaas te laat voor de Bright ebike party, alle kaartjes zijn uitverkocht, jammer was inderdaad heel handig geweest.
Ik ga fietsenwinkel.nl proberen, goeie tip ook.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
hoi hoi,
ik heb de tenways 800 in het paars. nu heb ik de voordrager erop laten bevestigen als mandje: Tenways Bikes Tenways Cgo800S Front Carrier Basket Black; alleen ik vind de rand echt te laag en boodschappen / schooltassen staan er niet heel stevig in, heeft iemand hier een oplossing voor?
ik heb de tenways 800 in het paars. nu heb ik de voordrager erop laten bevestigen als mandje: Tenways Bikes Tenways Cgo800S Front Carrier Basket Black; alleen ik vind de rand echt te laag en boodschappen / schooltassen staan er niet heel stevig in, heeft iemand hier een oplossing voor?
Had recent een issue met de GPS/tracking van mijn 009. Deze leek niet te updaten en ook fietsritten werden niet geregistreerd. Erg onder de indruk van Tenways support, in de app een ticket ingeschoten en binnen 5 minuten reactie. Na wat over en weer chat/mailen en 30 minuten in totaal was het euvel opgelost. Had niet verwacht dat dit zó soepel zou verlopen.
Van de week de Ago Air binnen gekregen. Tot nu toe erg tevreden. Het enige wat me een beetje tegenvalt is de batterijklep onderop het frame. Die zit een beetje scheef en sluit niet helemaal lekker. Helaas is hij er tijdens de eerste rit dan ook vanaf gevallen en helemaal beschadigd. Ik ga eens kijken of Tenways mij daarin tegemoet wil komen.
En daarnaast zag ik een aantal mensen fietsenwinkel.nl noemen als mogelijke leverancier voor Tenways fietsen. Ik wil geen discussie starten over deze leverancier in dit topic, maar ik zou iedereen aanraden eerst de Google reviews te lezen. Prima om daar een proefrit te doen, maar ik zou er nooit meer een fiets kopen. Gewoon lekker online bestellen bij Tenways gaat veel sneller.
En daarnaast zag ik een aantal mensen fietsenwinkel.nl noemen als mogelijke leverancier voor Tenways fietsen. Ik wil geen discussie starten over deze leverancier in dit topic, maar ik zou iedereen aanraden eerst de Google reviews te lezen. Prima om daar een proefrit te doen, maar ik zou er nooit meer een fiets kopen. Gewoon lekker online bestellen bij Tenways gaat veel sneller.
Zojuist mijn CGO 600Pro ontvangen en in elkaar gezet. Hierbij mijn bevindingen tot duver:
Bij het unboxen/assembleren:
- Het door mij bestelde achterrekje ontbreekt, daar moet ik nu achteraan gaan jagen..
- De doos van de accu bleek leeg, de accu zat namelijk al in de fiets zelf
- Anders dan in het filmpje/boekje zaten het spatbord achter en de standaard al op de fiets
- De stuurpen zat los van de voorvork (bij het sturen bewoog de vork niet mee), hiervoor moest ik nog wat boutjes vastdraaien wat niet in het filmpje of in het boekje genoemd werd.
- Het achterwiel draaide niet, kwam er later pas achter dat het (voorgemonteerde) spatbord er tegenaan klemde. Dit was uiteindelijk vrij makkelijk los te maken.
- De meegeleverde fietspomp is echt ruk en werkte voor geen meter. Gelukkig had ik nog een echte pomp staan.
- De stuurpen moet in mijn geval helemaal omhoog voor een comfortabele zithouding (Maat L, 189cm lang). Anders voelt het echt alsof ik op een mountainbike zit.
Bij mijn eerste ritje:
- De minimale ondersteuning is al vrij krachtig. Zag dit ook in het filmpje van Bright maar het is ook echt zo. Denk niet dat ik stand 2 of 3 ooit ga gebruiken.
- De handvatten zijn niet comfortabel, mogelijk ga ik deze vervangen.
- Ik heb de zwarte variant (pebble grey was niet op voorraad) en die vlekt enorm snel door je vingers.
- Motor echt geruisloos, aangezien de fiets er ook niet als een elektrisch ondersteunde fiets uitziet wel zo fijn.
Kortom erg tevreden tot dusver (2km gefietst
), we gaan op de lange termijn merken of het een goede koop is. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de lak na alle verhalen (zeker omdat ik de zwarte variant heb).
- Het door mij bestelde achterrekje ontbreekt, daar moet ik nu achteraan gaan jagen..
- Anders dan in het filmpje/boekje zaten het spatbord achter en de standaard al op de fiets
- De stuurpen zat los van de voorvork (bij het sturen bewoog de vork niet mee), hiervoor moest ik nog wat boutjes vastdraaien wat niet in het filmpje of in het boekje genoemd werd.
- Het achterwiel draaide niet, kwam er later pas achter dat het (voorgemonteerde) spatbord er tegenaan klemde. Dit was uiteindelijk vrij makkelijk los te maken.
- De meegeleverde fietspomp is echt ruk en werkte voor geen meter. Gelukkig had ik nog een echte pomp staan.
- De stuurpen moet in mijn geval helemaal omhoog voor een comfortabele zithouding (Maat L, 189cm lang). Anders voelt het echt alsof ik op een mountainbike zit.
Bij mijn eerste ritje:
- De minimale ondersteuning is al vrij krachtig. Zag dit ook in het filmpje van Bright maar het is ook echt zo. Denk niet dat ik stand 2 of 3 ooit ga gebruiken.
- Ik heb de zwarte variant (pebble grey was niet op voorraad) en die vlekt enorm snel door je vingers.
- Motor echt geruisloos, aangezien de fiets er ook niet als een elektrisch ondersteunde fiets uitziet wel zo fijn.
Kortom erg tevreden tot dusver (2km gefietst
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Nice! Ik heb de grijze besteld, die krijg ik volgende week. Ik ben ook 189cm en herken wat je zegt m.b.t. het stuur en de handvaten op basis van de proefrit. Ik heb daarom een ander stuur meebesteld. Indien nodig ga ik de handvaten alsnog vervangen.Jorissie87 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:13:
Zojuist mijn CGO 600Pro ontvangen en in elkaar gezet. Hierbij mijn bevindingen tot duver:
Bij mijn eerste ritje:
Kortom erg tevreden tot dusver (2km gefietst), we gaan op de lange termijn merken of het een goede koop is. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de lak na alle verhalen (zeker omdat ik de zwarte variant heb).
@Jorissie87 lijkt erop alsof er in ruim 2 jaar tijd nog weinig is veranderd 
Gizz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:04:
(...)
In elkaar zetten / onboarding
Flinke doos die met de 'Don't put this side up!' naar boven uit het DHL-busje tevoorschijn kwam![]()
Het instructieboekje ziet er netjes uit, evenals het bouwfilmpje, maar het voelt toch een beetje rommelig doordat een aantal stappen al gedaan zijn, terwijl andere stappen die je wel moet zetten juist niet benoemd worden. Je merkt dat ze de fiets op de diverse markten anders aanbieden, of dat het instructiemateriaal achterloopt op hoe ze tegenwoordig hun fietsen leveren (terwijl het filmpje 2 dagen geleden geupload is).
Wat al gedaan is, maar volgens handleiding/video wel moet is het installeren van de accu en het bevestigen van de standaard.
Wat juist gek was / ontbrak:
Draaien van het stuur terwijl je de voorvork vasthoudt: daar staat niks bij over de boutjes losser maken of achteraf vastzetten. Dus ik deed letterlijk wat in de handleiding stond, direct draaien. Met de klok mee liep ik vast, daar moest ik te veel kracht voor zetten. Tegen de klok in lukte wel, maar dan zat het stuur gewoon half los op de voorvorkDat heb ik natuurlijk opgelost door de bouten even aan te draaien, ik vind het vreemd dat daar niks over wordt gezegd bij die stap.
(..)
Qua voorwiel zijn er allemaal checks of de boel goed draait en het remblok en de spatborden niet aanlopen. Over het achterwiel wordt niets gezegd, wat impliceert dat het goed geïnstalleerd uit de fabriek komt. Maar juist het achterspatbord zat bij mij strak tegen de band aan, waardoor hij nauwelijks kon draaien![]()
(..)
[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 22-05-2025 13:08 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
haha exact dezelfde bevindingen dus!Gizz schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:07:
@Jorissie87 lijkt erop alsof er in ruim 2 jaar tijd nog weinig is veranderd
[...]
Ik heb de klantenservice benadert voor het achterrekje maar ondanks dat deze qua tijd nu bereikbaar zou moeten zijn, kreeg ik een bericht dat ze nu gesloten zijn. We wachten af. Nu eerst op zoek naar een fatsoenlijk slot. Ben niet van plan om de fiets op straat neer te zetten maar in de gratis bewaakte fietsenstallingen die Utrecht rijk is. Een simpel slot zou dus voldoende moeten zijn. Liefst een die je ook tijdens het rijden makkelijk aan je fiets vast kan maken. Thuis staat de fiets in een afgesloten fietsenschuur. Ga de fiets daarom niet verzekeren.
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Tip: zorg wel voor goede sloten en een verzekering. Uit de bewaakte fietsenstallingen in Utrecht worden zeer regelmatig fietsen gestolen.Jorissie87 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:15:
[...]
Nu eerst op zoek naar een fatsoenlijk slot. Ben niet van plan om de fiets op straat neer te zetten maar in de gratis bewaakte fietsenstallingen die Utrecht rijk is. Een simpel slot zou dus voldoende moeten zijn. (..) Ga de fiets daarom niet verzekeren.
Bedoel je met achterrek de bagagedrager? Ik heb die nog steeds in de doos zitten, nooit gemonteerd en ga dat ook niet meer doen denk ik (gebruik altijd een schoudertas). Mag weg voor de helft als je interesse hebt.Jorissie87 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:15:
[...]
haha exact dezelfde bevindingen dus!
Ik heb de klantenservice benadert voor het achterrekje maar ondanks dat deze qua tijd nu bereikbaar zou moeten zijn, kreeg ik een bericht dat ze nu gesloten zijn. We wachten af. Nu eerst op zoek naar een fatsoenlijk slot. Ben niet van plan om de fiets op straat neer te zetten maar in de gratis bewaakte fietsenstallingen die Utrecht rijk is. Een simpel slot zou dus voldoende moeten zijn. Liefst een die je ook tijdens het rijden makkelijk aan je fiets vast kan maken. Thuis staat de fiets in een afgesloten fietsenschuur. Ga de fiets daarom niet verzekeren.
Bedankt voor de tip, ik ga het overwegen.crunchytail schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:04:
[...]
Tip: zorg wel voor goede sloten en een verzekering. Uit de bewaakte fietsenstallingen in Utrecht worden zeer regelmatig fietsen gestolen.
Ja, tijdens het bestellen heb ik die er ook maar gelijk bij genomen. Vroeg me tijdens het assembleren al af of ik hem ooit ga gebruiken. Ben in contact met de klantenservice en als ik de keuze krijg tussen nasturen of geld terug ga ik toch maar voor het tweede. De overweging om het wel te doen was zodat ik er in de toekomst een kinderzitje op kan zetten.Slingert schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Bedoel je met achterrek de bagagedrager? Ik heb die nog steeds in de doos zitten, nooit gemonteerd en ga dat ook niet meer doen denk ik (gebruik altijd een schoudertas). Mag weg voor de helft als je interesse hebt.
De grijze is, tenzij je bewust de classic hebt besteld, vermoedelijk het nieuwe model met een keurendisplay, powerindicator, een andere afstemming van de ondersteuningsstanden en optisch ook wat verbeterd (zie eerdere berichten in dit topic).TMC schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Nice! Ik heb de grijze besteld, die krijg ik volgende week. Ik ben ook 189cm en herken wat je zegt m.b.t. het stuur en de handvaten op basis van de proefrit. Ik heb daarom een ander stuur meebesteld. Indien nodig ga ik de handvaten alsnog vervangen.
Waarom denk je dit op basis van de kleur?neb0 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:14:
[...]
De grijze is, tenzij je bewust de classic hebt besteld, vermoedelijk het nieuwe model met een keurendisplay, powerindicator, een andere afstemming van de ondersteuningsstanden en optisch ook wat verbeterd (zie eerdere berichten in dit topic).
Omdat er vele berichten zijn dat de grijze en mint-kleur tot nu de 2025-modellen waren en de zwarte en blauwe niet, als je deze via de website van Tenways bestelt.
Zojuist de mint green CGO 600 pro besteld. Erg benieuwd wanneer hij binnen komt. De fiets zelf krijg ik net een update over dat ie aangekondigd is voor levering. Echter wel weer dat de accessories weer in een ander pakket geleverd gaat worden zonder datum nog... Kan dus betekenen dat ik mijn standaard en spatborden pas (veel) later geleverd gaan worden en dat is nogal irritant.
Die komen gemonteerd mee op de fiets. Stond bij mij ook vreemd op de order maar ze zitten er gewoon bij.maniace schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:22:
Zojuist de mint green CGO 600 pro besteld. Erg benieuwd wanneer hij binnen komt. De fiets zelf krijg ik net een update over dat ie aangekondigd is voor levering. Echter wel weer dat de accessories weer in een ander pakket geleverd gaat worden zonder datum nog... Kan dus betekenen dat ik mijn standaard en spatborden pas (veel) later geleverd gaan worden en dat is nogal irritant.
Las op de Tenways website dat de standaard sowieso apart geleverd wordt. Maar geloof je direct als dit wel het geval is. Hopelijk is dat ook zo bij de mijne.Slingert schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Die komen gemonteerd mee op de fiets. Stond bij mij ook vreemd op de order maar ze zitten er gewoon bij.
Ik zie inderdaad dat de 2024-versie ook niet meer voorradig is voor de grijze.neb0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 00:38:
[...]
Omdat er vele berichten zijn dat de grijze en mint-kleur tot nu de 2025-modellen waren en de zwarte en blauwe niet, als je deze via de website van Tenways bestelt.
Ik lees dat de 2025-versie een kleurenscherm heeft, een andere afstemming (stopt eerder met ondersteunen) en een achterlicht op het spatbord. Sommigen vinden de ondersteuning van de 2025-versie minder.
Wat raden jullie aan: de 2024 of 2025 versie? Mijn eerste gedachte is dat ik gewoon de nieuwste versie wil.
Check even deze post: Jorissie87 in "Het grote Tenways E-Bike topic" en mijn reactie: Gizz in "Het grote Tenways E-Bike topic"maniace schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Las op de Tenways website dat de standaard sowieso apart geleverd wordt. Maar geloof je direct als dit wel het geval is. Hopelijk is dat ook zo bij de mijne.
Zowel in maart 2023 als gisteren zaten de spatborden en de standaard er al op. Zal bij jou dan vast ook wel goed komen
@TMC een kleurenscherm vind ik totaal niet boeiend. Het zwart-wit schermpje laat prima alle benodigde informatie zien. Een ingebouwd achterlicht is wel fijn, maar om daar nou €100 meer voor te betalen.. Ik heb niet op de nieuwe versie gereden, dus kan niet zeggen of de ondersteuning (minder) prettig is.
[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 23-05-2025 16:52 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mocht het ergens kunnen, ga ze beide proberen. Ik heb de 2025 en ben niet heel tevreden over de ondersteuning wanneer je heuvel op moet of tegenwind hebt. Nu moet ik erbij zeggen, ik heb long-covid en ben wel wat kracht verloren, vandaar dat ik een elektrische fiets heb gekocht. Wanneer er weinig wind staat is pas 3 prima maar zodra het wat harder waait dan mis je gewoon een echte duw in de rug.TMC schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:27:
[...]
Ik zie inderdaad dat de 2024-versie ook niet meer voorradig is voor de grijze.
Ik lees dat de 2025-versie een kleurenscherm heeft, een andere afstemming (stopt eerder met ondersteunen) en een achterlicht op het spatbord. Sommigen vinden de ondersteuning van de 2025-versie minder.
Wat raden jullie aan: de 2024 of 2025 versie? Mijn eerste gedachte is dat ik gewoon de nieuwste versie wil.
Aanvulling; boven de 23 km fiets het niet lekker meer. Je blijft eigenlijk automatisch op 23 steken omdat op 25 de ondersteuning minder lijkt en de tred te hoog.
[ Voor 8% gewijzigd door Slingert op 23-05-2025 19:04 ]
@TMC Beide zelf testen, is uiteraard het beste advies.
Snap dat de keuze lastig kan zijn.
Er zijn best wat verbeteringen t:o.v. het vorige model: de standaard, een langer achterspatbord, dikkere voorvork, remkabel loopt mooi door de voorvork i.p.v. er buiten langs, de accu heeft geen indicator meer aan de buitenkant en de oplaadpoort is iets kleiner (kortom de accu ziet er iets strakker uit), een achterlicht aangesloten op de accu, kleurendisplay met hogere resolutie (km-stand met een decimaal en krachtmeter), andere controller.
Dat de trapfrequentie bij het nieuwe model hoger ligt, dat geloof ik niet want dan zou het voor- en achterblad moeten verschillen met het oude model. Volgens mij zijn deze niet gewijzigd.
Er zijn wel geluiden dat de maximale snelheid met ondersteuning eerder afbouwt en dat de ondersteuning zoals gezegd, met name in stand 1 en 2 minder krachtig is ingesteld. Dat lijkt me een voordeel. Op het oude model gebruik je stand 2 en 3 bijna niet, al zal dat persoonlijk zijn. Tenways zou met een firmware-update de snelheid misschien kunnen aanpassen.
Een achterlicht op de accu aansluiten, kun je vaak zelf. Zie eerdere berichten.
Misschien ook eens naar de Comate CT2 kijken (een fiets waar je wat rechterop zit, dus moet je willen). Daar kun je de ondersteuning zelf instellen. De fiets is duurder maar bevat op alle fronten betere (merk)componenten.
Er zijn best wat verbeteringen t:o.v. het vorige model: de standaard, een langer achterspatbord, dikkere voorvork, remkabel loopt mooi door de voorvork i.p.v. er buiten langs, de accu heeft geen indicator meer aan de buitenkant en de oplaadpoort is iets kleiner (kortom de accu ziet er iets strakker uit), een achterlicht aangesloten op de accu, kleurendisplay met hogere resolutie (km-stand met een decimaal en krachtmeter), andere controller.
Dat de trapfrequentie bij het nieuwe model hoger ligt, dat geloof ik niet want dan zou het voor- en achterblad moeten verschillen met het oude model. Volgens mij zijn deze niet gewijzigd.
Er zijn wel geluiden dat de maximale snelheid met ondersteuning eerder afbouwt en dat de ondersteuning zoals gezegd, met name in stand 1 en 2 minder krachtig is ingesteld. Dat lijkt me een voordeel. Op het oude model gebruik je stand 2 en 3 bijna niet, al zal dat persoonlijk zijn. Tenways zou met een firmware-update de snelheid misschien kunnen aanpassen.
Misschien ook eens naar de Comate CT2 kijken (een fiets waar je wat rechterop zit, dus moet je willen). Daar kun je de ondersteuning zelf instellen. De fiets is duurder maar bevat op alle fronten betere (merk)componenten.
[ Voor 7% gewijzigd door neb0 op 23-05-2025 23:12 ]
Ik heb nu 2 weken de mintgroene. De ondersteuning vind ik persoonlijk prima. Op lage snelheid en stand 1 merk ik de ondersteuning heel duidelijk. Ik heb persoonlijk liever dit dan nog meer ondersteuning met stand 1 want dan gaat de accu sneller leeg. Voor mij persoonlijk is er voldoende ondersteuning.neb0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:15:
@TMC Beide zelf testen, is uiteraard het beste advies.
Zelf zou ik ook naar de Comate CT2 kijken (een fiets waar je wat rechterop zit, dus moet je willen). Daar kun je de ondersteuning zelf instellen. De fiets is duurder maar bevat op alle fronten betere (merk)componenten.
Er is ook een meter op het display die "real time" aangeeft in welke mate er trapondersteuning wordt gegeven. Ik kreeg hem volgeladen geleverd van de lokale fietsenboer en met de eerste lading heb ik 110 KM kunnen fietsen (voornamelijk stand 1) en had nog volgens de boordcomputer 20 KM aan range over.
110 km? In stand 1 haal ik met de oude Pro hooguit 65 km als ik tegen de 25 km/u fiets (banden boven de 4 bar, windstil, temp. 20 C en vlak).
[ Voor 8% gewijzigd door neb0 op 24-05-2025 17:41 ]
na 40 km heb ik net aan 10% over, vlak, maar soms met wat wind, banden op spanning. Ik heb wel de aanpassing gedaan met groter blad voor en een iets langere riem. Volgens mijn fietsenmaker fietst mijn 600 Pro nu als de imove president in de hoge versnelling. En dat is precies wat ik wilde.
Met dank aan @jake1996 van wie ik de onderdelen voor een zacht prijsje kon overnemen. Ik denk dat ik aan het eind ben van de aanpassingen voorlopig. (well.... de handvaten nog, al gedaan: stuur, zadel, spaken achter, pedalen, achterop met lampje en wat fietstassen)
Ondanks de vrij kleine range ben ik toch blij met de fiets, en ik heb altijd nog de range extender/powerbank. Nadeel daarvan is dat je die niet onbeheerd aan de fiets vast kan laten zitten, want je trekt hem er zo vanaf.
Met dank aan @jake1996 van wie ik de onderdelen voor een zacht prijsje kon overnemen. Ik denk dat ik aan het eind ben van de aanpassingen voorlopig. (well.... de handvaten nog, al gedaan: stuur, zadel, spaken achter, pedalen, achterop met lampje en wat fietstassen)
Ondanks de vrij kleine range ben ik toch blij met de fiets, en ik heb altijd nog de range extender/powerbank. Nadeel daarvan is dat je die niet onbeheerd aan de fiets vast kan laten zitten, want je trekt hem er zo vanaf.
Ik was ook enigzins verbaasd en had zelf rekening gehouden met 60-70km range. Nou ben ik zelf vrij licht dus wellicht in combinatie met de 'verminderde' ondersteuning van de 2025 modellen dat er meer range haalbaar is. De bandenspanning weet ik niet maar ik fiets ook alleen op vlakke stukken.neb0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:16:
110 km? In stand 1 haal ik met de oude Pro hooguit 65 km als ik tegen de 25 km/u fiets (banden boven de 4 bar, windstil en vlak).
![]() | ![]() |
dit was nog voordat ik een rit moest maken naar mijn werk (8KM). Daarna ging die aan de oplader.
[ Voor 46% gewijzigd door dcell op 24-05-2025 08:48 ]
@mediumdry Leuk te lezen dat de aanpassing je bevalt. Maar 40km en dan maar 10% over? Heb deze week zeker 50km gefietst (na tegen de 100% opladen) en nog steeds 40% over. Toen ik het setje met het grotere voorblad op mijn fiets had zitten merkte ik ook al een groter verbruik. Vermoedelijk ligt dat een de vermindering van koppel (torque) door de langere overbrenging van 3,28 ipv 2,7. Je moet zelf iets meer inspanning leveren.mediumdry schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:20:
na 40 km heb ik net aan 10% over, vlak, maar soms met wat wind, banden op spanning. Ik heb wel de aanpassing gedaan met groter blad voor en een iets langere riem. Volgens mijn fietsenmaker fietst mijn 600 Pro nu als de imove president in de hoge versnelling. En dat is precies wat ik wilde.
Nu ik alles weer origineel heb, vind ik nog steeds dynamischer fietsen , vooral in de stad. Bevalt me prima. Veel plezier met de pro.
Heb je dat ook daadwerkelijk gereden, of geeft alleen de fiets dat aan?dcell schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:43:
[...]
Ik was ook enigzins verbaasd en had zelf rekening gehouden met 60-70km range. Nou ben ik zelf vrij licht dus wellicht in combinatie met de 'verminderde' ondersteuning van de 2025 modellen dat er meer range haalbaar is. De bandenspanning weet ik niet maar ik fiets ook alleen op vlakke stukken.
[Afbeelding] [Afbeelding]
dit was nog voordat ik een rit moest maken naar mijn werk (8KM). Daarna ging die aan de oplader.
Mijn TRIP telt namelijk gewoon door, ook als ik de fiets uitzet en ga opladen. Ik bedoel, misschien stonden er al wat kilometers op toen je hem kreeg.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik haal na 5500km op de CGO 600 Pro (van inmiddels 20 maanden oud) ook nu met het warmere weer gewoon weer 100km uit de accu (opladen na 80 a 90km). Komt vooral omdat ik dan lekker doortrap en bij wind mee vaak 27+ fiets (dus zonder ondersteuning). Voordeel is vooral dat bij wind tegen de snelheid nog steeds gewoon 25 is en je niet in het zweet aan komt.
Verder recent een onderhoudsbeurtje laten doen, remblokjes vervangen, riem even afgesteld en eaa even doorgesmeerd en dat was het! Niet gek na 5000km zonder enig onderhoud!
Verder recent een onderhoudsbeurtje laten doen, remblokjes vervangen, riem even afgesteld en eaa even doorgesmeerd en dat was het! Niet gek na 5000km zonder enig onderhoud!
Dat heb ik nagenoeg daadwerkelijk gereden. Toen ik de fiets had opgehaald stond er misschien 2KM op maar zeker weten niet meer.evleerdam schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:12:
[...]
Heb je dat ook daadwerkelijk gereden, of geeft alleen de fiets dat aan?
Mijn TRIP telt namelijk gewoon door, ook als ik de fiets uitzet en ga opladen. Ik bedoel, misschien stonden er al wat kilometers op toen je hem kreeg.
Beste mensen,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb mijn Tenways Ago X binnen. Hele fijne fiets, maar voor mijn verzekering heb ik 2 art 2 sloten nodig.
Ik heb al een kettingslot, maar heb er dus nog een nodig.
Een lokale fietsenmaker vertelde mij dat een normaal ringslot niet erop past, maar hier krijg ik online niks over gevonden.
Hebben jullie hier ervaring mee? Heb ik een specifiek soort ringslot nodig? Of moet ik een tweede ketting of vouwslot kopen.
Graag hoor ik jullie reactie, alvast bedankt.
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb mijn Tenways Ago X binnen. Hele fijne fiets, maar voor mijn verzekering heb ik 2 art 2 sloten nodig.
Een lokale fietsenmaker vertelde mij dat een normaal ringslot niet erop past, maar hier krijg ik online niks over gevonden.
Hebben jullie hier ervaring mee? Heb ik een specifiek soort ringslot nodig? Of moet ik een tweede ketting of vouwslot kopen.
Urdnot Wrex schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:23:
Beste mensen,
:strip_exif()/f/image/c6JMrnIBihgama4KUPQ9OQzB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb gisteren deze op mijn fiets gemonteerd omdat het kettingslot onder mij zadel pijn deed aan mijn benen. Was ook met deze certificering en kost ongeveer 30 euro. Wel 95 cm dus relatief kort
Ik heb deze op mijn Ago X zitten: Ringslot Axa Imenso Large. Deze past gewoonUrdnot Wrex schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:23:
Beste mensen,
Verder kan je ook een andere verzekering nemen. Ik hoef maar 1 ART 2 slot te hebben bij Fietszeker.nl. Echter gebruik ik in de praktijk toch altijd al een kettingslot naast het ringslot, dus veel maakte dit niet uit.
Dank voor het delen van jouw ervaringen. Echter, klopt het dat de ondersteuning na 23 km/h snel stopt? Want dat zou ik erg onhandig vinden, zeker als ik met iemand fiets die wel makkelijk 25 km/h haalt.dcell schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:11:
[...]
Ik heb nu 2 weken de mintgroene. De ondersteuning vind ik persoonlijk prima. Op lage snelheid en stand 1 merk ik de ondersteuning heel duidelijk. Ik heb persoonlijk liever dit dan nog meer ondersteuning met stand 1 want dan gaat de accu sneller leeg. Voor mij persoonlijk is er voldoende ondersteuning.
Er is ook een meter op het display die "real time" aangeeft in welke mate er trapondersteuning wordt gegeven. Ik kreeg hem volgeladen geleverd van de lokale fietsenboer en met de eerste lading heb ik 110 KM kunnen fietsen (voornamelijk stand 1) en had nog volgens de boordcomputer 20 KM aan range over.
Ja dat klopt, onder de 23 km/h merk ik duidelijk de ondersteuning maar boven de 23 km/h lijkt er een soort van weerstand op te treden. Alsof de fiets actief tegenwerkt om daar boven te komen. Ik moet redelijk doortrappen om op de 25 km/h te kunnen blijven fietsen dus meestal fiets ik zo rond de 21-23 km/h. Voor mij is dat prima maar ik kan me voorstellen dat anderen dat minder prettig vinden.TMC schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:30:
[...]
Dank voor het delen van jouw ervaringen. Echter, klopt het dat de ondersteuning na 23 km/h snel stopt? Want dat zou ik erg onhandig vinden, zeker als ik met iemand fiets die wel makkelijk 25 km/h haalt.
Mijn vrouw heeft een CGO800S en die vliegt naar de 25 km/h en daar kan ik ook stukken makkelijker op 25 km/h blijven fietsen. Haar accu gaat dan wel stukken sneller leeg. Ze haalt zo rond de 60-70 km aan range op een volle lading.
Ondanks dat het 2 verschillende modellen zijn lijkt het er wel op dat Tenways de CGO600 Pro 2025 anders heeft afgesteld qua ondersteuning wat meer range oplevert ten koste van de ondersteuning.
Beide modellen zijn "up to 100 km" range en mijn vrouw heeft een vergelijkbaar gewicht als ik.
Vandaag een CGO009 gekozen bij Fietsenwinkel.nl. Wilde na online veel uitgezocht te hebben een testrit maken. Bij hun locatie in Utrecht kon dit gelukkig binnen.
Zij gaven aan dat de CGO 009 geen turbo knop meer heeft en ook geen ingebouwde GPS tracker. Terwijl die laatste volgens mij toch echt op de stang aanwezig hoort te zijn. Weet iemand of dit waar of niet waar is? Ik kan online niet vinden of deze specifiek is verwijderd.
Op de fiets zelf zat dat kapje overigens wel.
Zij gaven aan dat de CGO 009 geen turbo knop meer heeft en ook geen ingebouwde GPS tracker. Terwijl die laatste volgens mij toch echt op de stang aanwezig hoort te zijn. Weet iemand of dit waar of niet waar is? Ik kan online niet vinden of deze specifiek is verwijderd.
Omdat ik niet heb gezien, dat het niet mag, zou ik graag mijn advertentie op Vraag & Aanbod onder de aandacht willen brengen.
Ik heb ook mijn fiets bij fietsenwinkel.nl gekocht, en daar zat wel een boostknop op en een gps tracker. Zelfs op de site van tenways staat er nog bij dat er een boost knop op zit. En wat betreft de GPS functie, dat is inderdaad die zwarte unit in het midden van het frame.Bartaz schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:48:
Vandaag een CGO009 gekozen bij Fietsenwinkel.nl. Wilde na online veel uitgezocht te hebben een testrit maken. Bij hun locatie in Utrecht kon dit gelukkig binnen.
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een CGO 009. Tevreden van de looks en de ondersteuning maar mis nog een beetje comfort, je krijgt wel veel schokken mee van de weg via het zadel en het stuur.
Ik overweeg een verende zadelpen te kopen en de handvaten te vervangen door Ergon GP3.
Iemand ervaring of een foto met Ergon handvaten op de CGO-009? Ik weet niet of het kromme stuur geschikt is voor deze handvaten?
Ik overweeg een verende zadelpen te kopen en de handvaten te vervangen door Ergon GP3.
Iemand ervaring of een foto met Ergon handvaten op de CGO-009? Ik weet niet of het kromme stuur geschikt is voor deze handvaten?
Voor degene die de CGO600PRO willen bestellen, het was mij nog niet opgevallen maar de 2025 staat nu apart op de website. Je kan dus kiezen:
CGO600 PRO - Classic edition
CGO600 PRO - New Edition
CGO600 PLUS - New Edition
De verschillen zijn hier al eerder genoemd, maar het leek nog wat willekeur of je de oude of de 2025 versie kreeg. Maar nu kan je dus apart kiezen. De Classic Edition is overigens voor EUR 1699 te koop en de New Edition voor EUR 1799. En 'Mint Green' is er als kleur bijgekomen bij de New Edition.
CGO600 PRO - New Edition
De verschillen zijn hier al eerder genoemd, maar het leek nog wat willekeur of je de oude of de 2025 versie kreeg. Maar nu kan je dus apart kiezen. De Classic Edition is overigens voor EUR 1699 te koop en de New Edition voor EUR 1799. En 'Mint Green' is er als kleur bijgekomen bij de New Edition.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Mijn mint green is gisteren binnengekomen en er stond 2024 op de doos.evleerdam schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:05:
Voor degene die de CGO600PRO willen bestellen, het was mij nog niet opgevallen maar de 2025 staat nu apart op de website. Je kan dus kiezen:
CGO600 PRO - New Edition
Dus of de dozen zijn gewoon niet geupdate of ik heb een nieuwer model gekregen in een oudere doos.
De giftbox heb ik nog niet ontvangen die bij de mint green versie zat trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door maniace op 27-05-2025 10:44 ]
Bijna een jaar geleden voor onze dochter een CGO009 gekocht maar al ontzettend veel problemen mee gehad. Van kabelbreuken in het frame tot ratelende spaken, een achterlicht wat er spontaan uit valt en een uitvallende computer. Ding heeft in t afgelopen jaar alles bij elkaar al ruim 2 maanden bij de winkel gestaan. Het wordt op zich altijd wel netjes opgelost maar ook nu is ie weer defect is ze hem alweer 2 weken kwijt geweest. De winkel in de buurt (welectric) is altijd erg begripvol en behulpzaam geweest maar ons geduld is zo langzamerhand wel een beetje op met deze fiets. Het lijkt echt een maandagmorgen monster.
Mijn dochter is ook wel een beetje klaar met de fiets. Als ie het doet rijdt ie wel prima hoor maar straks is de garantie voorbij en blijven dingen spontaan stuk gaan. Wat zouden we nu t beste kunnen doen? Kun je na bijna een jaar (aankoopdatum is 06-06-2024) nog een vervangende of nieuwe eisen van de winkel of tenways?
Mijn dochter is ook wel een beetje klaar met de fiets. Als ie het doet rijdt ie wel prima hoor maar straks is de garantie voorbij en blijven dingen spontaan stuk gaan. Wat zouden we nu t beste kunnen doen? Kun je na bijna een jaar (aankoopdatum is 06-06-2024) nog een vervangende of nieuwe eisen van de winkel of tenways?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Heb je dit al bij de winkel aangegeven en gevraagd om een voorstel van hun kant? Benadruk dat je het zat bent om de fiets steeds wekenlang kwijt te zijn en dat je er geen vertrouwen meer in hebt.JohnnyV76 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:14:
Bijna een jaar geleden voor onze dochter een CGO009 gekocht maar al ontzettend veel problemen mee gehad. Van kabelbreuken in het frame tot ratelende spaken, een achterlicht wat er spontaan uit valt en een uitvallende computer. Ding heeft in t afgelopen jaar alles bij elkaar al ruim 2 maanden bij de winkel gestaan. Het wordt op zich altijd wel netjes opgelost maar ook nu is ie weer defect is ze hem alweer 2 weken kwijt geweest. De winkel in de buurt (welectric) is altijd erg begripvol en behulpzaam geweest maar ons geduld is zo langzamerhand wel een beetje op met deze fiets. Het lijkt echt een maandagmorgen monster.
Als er geen goed voorstel komt dan kun je de koop ontbinden.
Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
- als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
- als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
- als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
- als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Bedankt voor het delen van jouw feedback. Ik heb op basis hiervan mijn bestelling gewisseld naar een 2024-model. Probleemloos 25 km/h kunnen is voor mij wel zeer belangrijk en dat kan met het 2024-model. Helaas rekent de winkel wel voor beide 1799 terwijl bij Tenway zelf het 100 euro scheelt. Maargoed, een winkel waar je naartoe kan is ook belangrijk.dcell schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:19:
[...]
Ja dat klopt, onder de 23 km/h merk ik duidelijk de ondersteuning maar boven de 23 km/h lijkt er een soort van weerstand op te treden. Alsof de fiets actief tegenwerkt om daar boven te komen. Ik moet redelijk doortrappen om op de 25 km/h te kunnen blijven fietsen dus meestal fiets ik zo rond de 21-23 km/h. Voor mij is dat prima maar ik kan me voorstellen dat anderen dat minder prettig vinden.
Mijn vrouw heeft een CGO800S en die vliegt naar de 25 km/h en daar kan ik ook stukken makkelijker op 25 km/h blijven fietsen. Haar accu gaat dan wel stukken sneller leeg. Ze haalt zo rond de 60-70 km aan range op een volle lading.
Ondanks dat het 2 verschillende modellen zijn lijkt het er wel op dat Tenways de CGO600 Pro 2025 anders heeft afgesteld qua ondersteuning wat meer range oplevert ten koste van de ondersteuning.
Beide modellen zijn "up to 100 km" range en mijn vrouw heeft een vergelijkbaar gewicht als ik.
Vrees dat ik hier ook tegenaan loop, ben ook redelijk fors. En nu na net geen jaar in gebruik zijn vanochtend achterwiel 3/4 spaken los geknapt.mediumdry schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:01:
ik heb velg en spaken laten vervangen bij vlechtservice in Utrecht. Geen enkel probleem om je motor te hergebruiken. Daar zou ik het niet voor laten.
Ben zelf erg blij met mijn CGO600Pro, maar heb wel stuur, handvaten, zadel en spaken/velg laten vervangen. Zit nog te denken aan het aanpassen van de riem en voortanden zodat ik iets langzamer kan trappen bij 25kmh.
Oftewel, het zijn fietsen met vrijwel allemaal standaard fietsonderdelen en kan dus redelijk makkelijk door welke fietsenmaker dan ook aangepast worden aan jouw wensen.
Voordeel van een naafmotor is dat er minder kracht op de ketting/riem en onderdelen komt en het dus minder snel slijt.
Het is dus allemaal redelijk solide, maar omdat ik nogal zwaar ben (110+kg) waren iets zwaardere spaken en dubbelwandige velg achter een goed idee, want er bleven spaken springen.
Kijken of dit via de garantie geregeld kan worden, maar op lange termijn wordt het afvallen en/of stevigere spaken erop zetten.
Kunnen jullie ons helpen? Mijn vriendin heeft vandaag via Upway een Tenways Ago-T ontvangen, maar we krijgen de fiets niet aan.
Wat ons direct op viel is de volgende kabel van het display, welke afgebroken lijkt, maar ik kan niet herleiden naar waar deze kabel zou moeten lopen.
Uiteraard hebben we al contact opgenomen met Upway. Zij geven aan dat we de fiets naar een fietsenmaker moeten brengen voor een offerte voor het probleem en wanneer zij daadwerkelijk aansprakelijk zijn, akkoord geven voor uitvoer van reparatie en de betaling er van.
Natuurlijk allemaal mooi, maar het ding is net binnen en zou graag zelf wat meer informatie willen achterhalen als dat zou kunnen. Hoort deze kabel misschien wel zo? Of waar zou hij naar toe moeten lopen?
Wat ons direct op viel is de volgende kabel van het display, welke afgebroken lijkt, maar ik kan niet herleiden naar waar deze kabel zou moeten lopen.
Uiteraard hebben we al contact opgenomen met Upway. Zij geven aan dat we de fiets naar een fietsenmaker moeten brengen voor een offerte voor het probleem en wanneer zij daadwerkelijk aansprakelijk zijn, akkoord geven voor uitvoer van reparatie en de betaling er van.
Natuurlijk allemaal mooi, maar het ding is net binnen en zou graag zelf wat meer informatie willen achterhalen als dat zou kunnen. Hoort deze kabel misschien wel zo? Of waar zou hij naar toe moeten lopen?
:strip_exif()/f/image/Jr2q57rb7bQbZRlL7OEXFiRM.jpg?f=fotoalbum_large)
Let erop dat je alles schriftelijk vastleft en ook de reparaties noemt. Stel ze schriftelijk in gebreke en stel dat het product non-conform is. Een goede nieuwe fiets is wat je mocht verwacthen en niet hebt gekregen. Na 3x reparatie heb je de mogelijkheid tot ontbinding.crunchytail schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:00:
[...]
Heb je dit al bij de winkel aangegeven en gevraagd om een voorstel van hun kant? Benadruk dat je het zat bent om de fiets steeds wekenlang kwijt te zijn en dat je er geen vertrouwen meer in hebt.
Als er geen goed voorstel komt dan kun je de koop ontbinden.
Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
- als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
- als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
- als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
- als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Zojuist een ABUS GRANIT XPlus™ 6950 ringslot gekocht, want op de officiële Tenways site staat:
"Geschikt voor alle e-bikes van TENWAYS, met uitzondering van de AGO X, CGO600 en CGO600 Pro."
Ik heb een nieuwe CGO800S. Het lijkt alsof ik de hele bagagedrager + spatbord eraf moet halen om dit slot te installeren, klopt dat?
"Geschikt voor alle e-bikes van TENWAYS, met uitzondering van de AGO X, CGO600 en CGO600 Pro."
Ik heb een nieuwe CGO800S. Het lijkt alsof ik de hele bagagedrager + spatbord eraf moet halen om dit slot te installeren, klopt dat?
/f/image/ay20cnBWGwF4yb95MzS8RLVA.png?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt er wel op. Ik denk zelfs dat dit héél krap wordt qua afmetingen (die 62 mm opening), gezien de dikte van de band.
Ik heb mijn CGO800S voorzien van een AXA Intenso Large, en die kon ik monteren zonder iets anders te demonteren. Was wel een kwestie van even de juiste draai vinden om het slot te plaatsen.
Ik heb mijn CGO800S voorzien van een AXA Intenso Large, en die kon ik monteren zonder iets anders te demonteren. Was wel een kwestie van even de juiste draai vinden om het slot te plaatsen.
Volgens mij zijn ze bij mij beide aangesloten. Eentje richting rechterkant stuur en een via een stekkerverbinding het frame in. Kabel hoort niet zo kort los te zijn. Kan echter pas zaterdag kijken, dus misschien dat iemand anders meer info kan geven.Dountill schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:02:
Kunnen jullie ons helpen? Mijn vriendin heeft vandaag via Upway een Tenways Ago-T ontvangen, maar we krijgen de fiets niet aan.
[Afbeelding]
Thanks. Na het draaien van het stuur hebben we hier inderdaad een gat en afgebroken kabel aangetroffen.3ssen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:50:
[...]
Volgens mij zijn ze bij mij beide aangesloten. Eentje richting rechterkant stuur en een via een stekkerverbinding het frame in. Kabel hoort niet zo kort los te zijn. Kan echter pas zaterdag kijken, dus misschien dat iemand anders meer info kan geven.
Een nieuw display is besteld en naar ons onderweg. Dat zal vast de oplossing zijn!
Update: De fiets gaat toch retour en wordt omgeruild voor een andere fiets. We kwamen er achter dat de ophanging voor de standaard ontbrak en was dichtgelast. Gezien de dikte van het frame onmogelijk om daar een fatsoenlijk alternatief op te vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Dountill op 29-05-2025 13:29 ]
Hallo allemaal,
Na lange orientatietocht op internet en na enkele proefritten sta ik op het punt om de Tenways CGO600 Pro aan te schaffen. Ik twijfel alleen nog over de maat. Ik ben zelf 1.80 dus dacht aan maat L maar na zowel proefrit op de L als XL vond ik de XL toch iets fijner. Volgens dit forum is een XL pas aan de orde als je ongeveer > 1.90 bent maar zijn er ook Tenways bezitters van rond de 1.80 meter met een XL maat ervaring? Alhoewel ik denk dat het erg te maken heeft met wat je zelf fijn vind qua maat hoop ik toch op wat ervaringen (mijn eigen ervaring op de XL is natuurlijk alleen n.a.v. een korte proefrit) van mensen die de fiets al wat langer hebben.
Na lange orientatietocht op internet en na enkele proefritten sta ik op het punt om de Tenways CGO600 Pro aan te schaffen. Ik twijfel alleen nog over de maat. Ik ben zelf 1.80 dus dacht aan maat L maar na zowel proefrit op de L als XL vond ik de XL toch iets fijner. Volgens dit forum is een XL pas aan de orde als je ongeveer > 1.90 bent maar zijn er ook Tenways bezitters van rond de 1.80 meter met een XL maat ervaring? Alhoewel ik denk dat het erg te maken heeft met wat je zelf fijn vind qua maat hoop ik toch op wat ervaringen (mijn eigen ervaring op de XL is natuurlijk alleen n.a.v. een korte proefrit) van mensen die de fiets al wat langer hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door GMAT op 30-05-2025 12:46 ]
@GMAT gaat erom wat je zelf het prettigst vindt. Sowieso is alleen je totale lengte maar een stukje van de puzzel, het gaat ook over de verhouding; zit je lengte in je bovenlichaam of heb je juist relatief lange benen.
Zojuist een CGO800S ontvangen en nu een kinderzitje besteld. Tot mijn verbazing past het zitje niet op de smalle bagagedrager.
Ik had een Thule Yepp 2 Nexxt Maxi gekocht.
Zijn er andere kinderzitjes voor achter die wel passen of moet ik een andere bagagedrager erop zetten. De originele drager is max 20kg, dus lijkt geschikt te zijn voor een kinderzitje, behalve dan dat het te small is.
Ik had een Thule Yepp 2 Nexxt Maxi gekocht.
Zijn er andere kinderzitjes voor achter die wel passen of moet ik een andere bagagedrager erop zetten. De originele drager is max 20kg, dus lijkt geschikt te zijn voor een kinderzitje, behalve dan dat het te small is.
Vandaag mijn CGO600 Pro opgehaald, met een ander (minder recht) stuur en bagagedrager.
Ik merk dat de motor tot ongeveer 20 km/h redelijk wat geluid maakt. De fiets waarmee ik had proefgereden was volledig stil. Wat zijn jullie ervaring met het geluid?
Ik merk dat de motor tot ongeveer 20 km/h redelijk wat geluid maakt. De fiets waarmee ik had proefgereden was volledig stil. Wat zijn jullie ervaring met het geluid?
Bij mijn CGO600 Pro uit 2023 is het geluid nauwelijks hoorbaar op elke snelheid. Het is een heel licht en hoog zoemgeluid dat niet overheerst. Misschien moet je nog een paar tochtjes maken en dan aanzien of het nog steeds zo luidruchtig is.TMC schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:41:
Vandaag mijn CGO600 Pro opgehaald, met een ander (minder recht) stuur en bagagedrager.
Oink
Wij hebben hier twee cgo800s's (zelfde motor/aandrijflijn) maar die zijn zo goed als stil. Je hoort alleen een hele zachte zoemtoon.TMC schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:41:
Zelfde ervaring. Héél licht zoemgeluid van mijn CGO800S (2025 model). Moet er mijn oren voor spitsen.warp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:10:
[...]
Wij hebben hier twee cgo800s's (zelfde motor/aandrijflijn) maar die zijn zo goed als stil. Je hoort alleen een hele zachte zoemtoon.
CGO 600 pro classic bezitter: Je hoort normaal een soort zachte hum als de motor vermogen levert. Het valt mij nauwelijks op maar dat kan gewenning zijn.TMC schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:41:
Vandaag ook met onze tweede CGO800S spontaan uitvallen van de accu bij een percentage van rond de 65%. Volgens de laatste informatie die ik heb gekregen van de fietsenmaker zou dit te maken hebben met een software bug in de display en een laadcycli van rond de 71. Is dit herkenbaar voor meer mensen op dit forum? Voor onze eerste CGO800S heb ik inmiddels een nieuwe accu gekocht en heb het probleem met het uitvallen van de accu niet meer, maar ben bang dat dit weer terugkomt wanneer de 71 laadcycli bereikt zijn.
Heb hier ook het probleem gehad dat mijn CGO800S (Bouwjaar 2022) spontaan uitviel. Na het lezen hier op het forum stelde ik vast dat ik het niet alleen voor had. Heb Tenways gemaild en bijna onmiddellijk reactie ontvangen. Hieronder het antwoord van Tenways:
If your e-bike can be used when the battery level is between 100% and about 68%, then this is a software issue that only occurs when the battery cycle count reaches 71.
When the cycle count surpasses 71, the issue will not recur.
Please fully charge the battery and ride until the power level drops to around 67%. Then, recharge the battery and repeat this process several times.
Since each charge cycle is from 67% to 100%, you will need to repeat this process multiple times to achieve a full 100% charge.
Na hun raad opgevolgd te hebben, lijkt het opgelost. 🤞
If your e-bike can be used when the battery level is between 100% and about 68%, then this is a software issue that only occurs when the battery cycle count reaches 71.
Please fully charge the battery and ride until the power level drops to around 67%. Then, recharge the battery and repeat this process several times.
Since each charge cycle is from 67% to 100%, you will need to repeat this process multiple times to achieve a full 100% charge.
Bedankt voor de tip. Ben er zelf nog niet tegenaan gelopen, maar wel handig om weten voor het geval dat.Wolf003 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:28:
Heb hier ook het probleem gehad dat mijn CGO800S (Bouwjaar 2022) spontaan uitviel. Na het lezen hier op het forum stelde ik vast dat ik het niet alleen voor had. Heb Tenways gemaild en bijna onmiddellijk reactie ontvangen. Hieronder het antwoord van Tenways:
Ik ben van plan een CGO600 pro te kopen na het lezen van verschillende reviews en dit topic. Ik weet dat de vraag al vaker gesteld is maar ik kon nog geen eenduidig antwoord vinden.
Welk ringslot past er op de CGO600 pro?
Ik denk een van deze twee:
- AXA defender 50mm
- AXA imenso large
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Ik weet ook dat er modellen waren dat je het slot er niet zomaar op kan zetten en je een extra bevestigingssetje nodig hebt. Dat maakt mij niet uit. Ik wil vooral weten of het slot om het wiel past.
- AXA defender 50mm
- AXA imenso large
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Ik weet ook dat er modellen waren dat je het slot er niet zomaar op kan zetten en je een extra bevestigingssetje nodig hebt. Dat maakt mij niet uit. Ik wil vooral weten of het slot om het wiel past.
Ik heb gewoon een Dresco ART2 ringslot in de bouwmarkt gekocht. Past prima op mijn 600 pro. Mijn pro had al montagepunten op het frame.chippie777 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:28:
Ik ben van plan een CGO600 pro te kopen na het lezen van verschillende reviews en dit topic. Ik weet dat de vraag al vaker gesteld is maar ik kon nog geen eenduidig antwoord vinden.
- AXA defender 50mm
- AXA imenso large
Op de CGO600 Pro Classic past de AXA Block XXL in combinatie met de AXA ALA036 montagestrippen. Maar de nieuwe versies hebben mogelijk al bevestigingspunten, Of op deze dan de Block XXL past weet ik niet.chippie777 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:28:
- AXA defender 50mm
- AXA imenso large
Oink
Ik heb onlangs de CGO 600Pro Classic gekocht zonder proefrit gemaakt te hebben. Ben puur op de reviews afgegaan. Ben tevreden over de fiets maar wil wel wat modificaties aanbrengen om het comfort wat te verhogen. Zoals uit de reviews ook al kwam vind ik het rechte en lage stuur niet fijn, het voelt net alsof ik op een mountainbike zit. Ik wil een ronder stuur dat ook gelijk wat hoger komt (de stuurpen zit nu al op maximale hoogte). Ben zelf 1.90 lang en heb framemaat L (zwart). Ook de handvatten zijn niet prettig (met name door de zithouding leun je er nu flink op). De rubberen handvatten staan na een ritje in je hand gedrukt. Een ten slotte het zadel dat vrij hard is. Ik ben daarom wat gaan vergelijken en heb nu deze producten bij elkaar gezocht:
Stuur: Ergotec Cruiser (25,4x550mm)
Handvatten: Btwin City 500
Zadel: Btwin Ergo Fitsystem Gelzadel
Ringslot: Dresco ART2
Kettingslot: Decathlon ART3 920 L
Bij elkaar 150 euro. Ik gooi hem even hier op het forum ter sanitycheck en ter inspiratie
Bij elkaar 150 euro. Ik gooi hem even hier op het forum ter sanitycheck en ter inspiratie
Ik ben ook benieuwd naar het zadel en de handvaten. Die bevallen me niet.Jorissie87 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:28:
Ik heb onlangs de CGO 600Pro Classic gekocht zonder proefrit gemaakt te hebben. Ben puur op de reviews afgegaan. Ben tevreden over de fiets maar wil wel wat modificaties aanbrengen om het comfort wat te verhogen. Zoals uit de reviews ook al kwam vind ik het rechte en lage stuur niet fijn, het voelt net alsof ik op een mountainbike zit. Ik wil een ronder stuur dat ook gelijk wat hoger komt (de stuurpen zit nu al op maximale hoogte). Ben zelf 1.90 lang en heb framemaat L (zwart). Ook de handvatten zijn niet prettig (met name door de zithouding leun je er nu flink op). De rubberen handvatten staan na een ritje in je hand gedrukt. Een ten slotte het zadel dat vrij hard is. Ik ben daarom wat gaan vergelijken en heb nu deze producten bij elkaar gezocht:
:strip_exif()/f/image/oaPUlOwgpZJm7vBGTfKl3JCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, een weekje in huis een goede 200km erop zitten.
Pluspunten CGO600 Pro mint green:
1. Geruisloos bijna cruisen.
2. Snel en makkelijk in elkaar te zetten vanuit levering.
4. Motor is sterker dan gedacht, maar eigenlijk nooit uit stand 1 gehaald.
5. Ook boven de 25km blijft de fiets goed door trappen.
5. Tenways reageert snel, had een kras op de trap aandrijving zitten, kreeg direct wat verf opgestuurd.
Minpunten:
1. De handsvatten, erg ruw en voelt behoorlijk pijnlijk aan na een lange trip. (Kunnen ook mijn zachte computer handjes de schuld van zijn)
2. Ondanks goed opletten toch een paar krasjes ontstaan op de groen minte lak zelf.
Ik zou zelf voor minder extreme aanpassingen gaan wat betreft stuur omdat je er dan een hele andere fiets van maakt (had je misschien beter een rechtop-model kunnen aanschaffenJorissie87 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:28:
Sowieso maak je van een redelijk lichte fiets nu een zwaarder exemplaar. Sloten is uiteraard een lastig verhaal omdat die uiteraard vaak noodzakelijk kwaad zijn.
Alles is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Handvatten kunnen prima zijn. Zadel ook heel persoonlijk en afhankelijk van hoe (en hoe lang/vaak) je op je fiets zit.
Hier wat suggesties: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic" met een stuur en stuurpen die voor een rechtere houding zorgen maar niet extreem en handvatten (wel een ijzerzaag of pijpensnijder nodig).
Als je toch een echt gebogen stuur wilt, dan zou ik eerder de Ergotec climber nemen i.p.v. die jij noemt (dat is echt een ouderwets stadfietsstuur. Kan best zijn dat de kabels te kort zijn voor het stuur dat je hebt gekozen).
Ergotec Climber: https://www.ergotec.de/nl...t/climber-bugel-31-8.html (rise 40 mm, backsweep 40 graden, 350 gram)
Een nog rechtere is de Ergotec Moon cruiser: https://www.ergotec.de/nl...n-cruiser-bugel-31-8.html (rise 55 mm, backsweep 60 graden, 426 gram)
Maar ik zou dus zelf voor soortgelijke (mountain bike) sturen gaan als ik in een eerdere post zette.
[ Voor 9% gewijzigd door neb0 op 02-06-2025 17:41 ]
Goeie van die kabels, had daar eigenlijk nog niet eens over nagedacht. Ik heb hem inmiddels wel al besteld dus we gaan het zien. Handvaten komen morgen ook binnen. Zadel ga ik halen bij de Lidl, deze week toevallig in de aanbieding.neb0 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:26:
[...]
Ik zou zelf voor minder extreme aanpassingen gaan wat betreft stuur omdat je er dan een hele andere fiets van maakt (had je misschien beter een rechtop-model kunnen aanschaffen).
Sowieso maak je van een redelijk lichte fiets nu een zwaarder exemplaar. Sloten is uiteraard een lastig verhaal omdat die uiteraard vaak noodzakelijk kwaad zijn.
Alles is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Handvatten kunnen prima zijn. Zadel ook heel persoonlijk en afhankelijk van hoe (en hoe lang/vaak) je op je fiets zit.
Hier wat suggesties: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic" met een stuur en stuurpen die voor een rechtere houding zorgen maar niet extreem en handvatten (wel een ijzerzaag of pijpensnijder nodig).
Als je toch een echt gebogen stuur wilt, dan zou ik eerder de Ergotec climber nemen i.p.v. die jij noemt (dat is echt een ouderwets stadfietsstuur. Kan best zijn dat de kabels te kort zijn voor het stuur dat je hebt gekozen).
Ergotec Climber: https://www.ergotec.de/nl...t/climber-bugel-31-8.html (rise 40 mm, backsweep 40 graden, 350 gram)
Een nog rechtere is de Ergotec Moon cruiser: https://www.ergotec.de/nl...n-cruiser-bugel-31-8.html (rise 55 mm, backsweep 60 graden, 426 gram)
Maar ik zou dus zelf voor soortgelijke (mountain bike) sturen gaan als ik in een eerdere post zette.
Andere fiets ervan maken maakt mij niet heel veel uit. Net als het extra gewicht (misschien 200 gram extra) en op het totaal incl mijn 95kg zal het ook niet veel uitmaken
Ja ik telde het zadel en de sloten mee i.v.m. gewicht maar dat komt omdat ik zelf vaak zonder rijd, dus dat maakt inderdaad niet enorm veel verschil.
@neb0Jorissie87 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:28:
Update over bovenstaande. Vandaag stuur, handvatten en kettingslot ontvangen.
Iets waar ik bij het bestellen niet goed naar heb gekeken is de diameter van het (nieuwe) stuur. Het balhoofd van de Tenways ondersteunt een 31,8mm diamter stuurbocht maar mijn nieuwe stuur is 25,5mm diameter. Ik moet hier dus nog een vulbus bij hebben om het stuur vast te kunnen zetten. Ik heb het geprobeerd op te vullen met een stukje schuimrubber (RIP yogamatje van mn vriendin
Verder ziet het er esthetisch prima uit. Mijn fiets (en originele stuurbocht) is matzart maar de nieuwe stuurbocht is glanzend zwart, persoonlijk vind ik dat niet storend. Wel ziet de fiets er nu stadser (lees: minder sportief uit) maar rijdt wel aangenamer. Qua kabels kwam ik gelukkig wel uit maar moest hiervoor wel de kabeltwister weglaten. Voordeel is dat het nieuwe stuur flink smaller is. Ik ga van 68cm breedte naar 58 (incl handvatten), hierdoor past de fiets ook een stuk makkelijker in de schuur.
Ik ga het gewoon ervaren en anders zet ik gewoon mn oude stuur er terug op.
Edit: met fotos:
:strip_exif()/f/image/l6weO7XdM4jVQHgaKru3bNuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3xd1TziW4BuZJPvezUQSLKVr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Jorissie87 op 06-06-2025 15:26 ]
Beste mensen ik heb een vraagje vandaag onlangs een ongeluk gehad met mij nieuwe tenways ago t met schaden maar zoek nu nieuwe onderdelen weet iemand waar ik die kan kopen
ik had tijd ook geledne schaden en kreeg het advies om via tenways support, en een handige tweaker wist ook wat ik nodig had en gaf mij off brand linkje naar item wat ik zocht.Patrick1908 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:53:
Beste mensen ik heb een vraagje vandaag onlangs een ongeluk gehad met mij nieuwe tenways ago t met schaden maar zoek nu nieuwe onderdelen weet iemand waar ik die kan kopen
LOL EU: InXzitoWeTrust
Hallo mede tweakers,
Heb sinds kort de Tenways AGO X, en had hem laatst meegenomen naar het werk. Daar ging het opeens regenen in de middag voor een langere tijd.
Nu merk ik als ik rem dat ik water geklots hoor.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Heb sinds kort de Tenways AGO X, en had hem laatst meegenomen naar het werk. Daar ging het opeens regenen in de middag voor een langere tijd.
Nu merk ik als ik rem dat ik water geklots hoor.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Ik heb een ietwat onbenulige vraag:
Ik heb vorige week mijn Tenways CGO600 Pro gekregen. Fiets is verder prima, maar dat fietspompje; kun je dat ergens bevestigen? Of is dat puur als geste bedoeld om je fietsbanden op te pompen tijdens de montage?
Dat laatste heb ik logischerwijs niet gedaan, aangezien ik geen zin had om 3 dagen bezig te zijn met een band op te pompen.. Maar misschien als je onderweg ergens vast staat, kan het handig zijn
Ik heb vorige week mijn Tenways CGO600 Pro gekregen. Fiets is verder prima, maar dat fietspompje; kun je dat ergens bevestigen? Of is dat puur als geste bedoeld om je fietsbanden op te pompen tijdens de montage?
Dat laatste heb ik logischerwijs niet gedaan, aangezien ik geen zin had om 3 dagen bezig te zijn met een band op te pompen.. Maar misschien als je onderweg ergens vast staat, kan het handig zijn
Inmiddels wat kilometers gemaakt met mijn CGO600 Pro (2024). Ik heb twee issues:
1. De accu steekt aan de onderkant wat uit t.o.v. het frame. Daarnaast is er kleurverschil met het frame zichtbaar (ik heb de blauwe versie). Hoe is dat bij jullie? Past de accu goed? Zou dit wellicht te verhelpen zijn met een nieuwe accu?
2. Het trappen gaat niet 100% soepel. Je voelt een lichte weerstand, alsof de as ergens heel licht aanloopt. In de winkel was het in mijn herinnering 100% smooth. Ook hier ben ik benieuwd naar jullie ervaring.
1. De accu steekt aan de onderkant wat uit t.o.v. het frame. Daarnaast is er kleurverschil met het frame zichtbaar (ik heb de blauwe versie). Hoe is dat bij jullie? Past de accu goed? Zou dit wellicht te verhelpen zijn met een nieuwe accu?
2. Het trappen gaat niet 100% soepel. Je voelt een lichte weerstand, alsof de as ergens heel licht aanloopt. In de winkel was het in mijn herinnering 100% smooth. Ook hier ben ik benieuwd naar jullie ervaring.
[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 09-06-2025 17:37 ]
Mbt punt 2. Heb dit ook soms. Dan effe de sensor ondersteuning resetten door min. x achteruit te trappen.TMC schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:32:
Inmiddels wat kilometers gemaakt met mijn CGO600 Pro (2024). Ik heb twee issues:
mijn tenways vrienden, heeft iemand personlijk al ervaring met de bak fiets van tenways cargo one ?
heb wel van bright de video review gekeken die vergelijk tussen 4 tal bakfietsen maar had gehoot dat iemand in dit topic mogelijk de fiets heeft en al wat KM heeft gemaakt en zijn/haar ervaring wilt delen hoor graag
heb wel van bright de video review gekeken die vergelijk tussen 4 tal bakfietsen maar had gehoot dat iemand in dit topic mogelijk de fiets heeft en al wat KM heeft gemaakt en zijn/haar ervaring wilt delen hoor graag
LOL EU: InXzitoWeTrust
Heb ook een 2024 pro model. Geen probleem met het accudeksel. Misschien zit het slotmechanisme onderaan een beetje scheef? Bij mij floept de accu er soms uit omdat deze niet goed vastklikt in het slot. Onderweg een keertje goed aandrukken en alles weer ok. Puntje 2 was al beantwoord zag ik.TMC schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:32:
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.