Honbike U4 e-bike

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdruenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-07 14:47
Nieuwe minimalistische e-bike van Honbike is deze week gelanceerd. De Honbike U4.

https://www.honbike.com/products/honbike-u4

Ik twijfelde eerst om een Tenways CGO600 aan te schaffen, maar begin nu wel te twijfelen. Fietsen lijken qua specificaties en prijs redelijk op elkaar. Bij de Honbike is wat mij betreft iets meer aandacht naar design gegaan. Het eerste model, de Honbike HF01, heeft volgens de website een Reddot design award gewonnen in 2021.

Ik heb nog geen reviews o.i.d. kunnen vinden, wel wat instructie video's op YouTube van Honbike zelf: https://youtube.com/playl...1C0EIfHyzsgtUWE0snrIx-ojq

Wat is jullie eerste indruk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMI2fSyPsB630-OyzbYJ9G9eiw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PW47IOSH8VnZyBImT9CzddRy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuCMQDbCI1q1bH5F1qSwOPEshfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V8bbFLd3XSlCEjR7ppUyiZPD.png?f=user_large.

[ Voor 85% gewijzigd door tvdruenen op 15-07-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvsser
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-03-2024
Ben ook erg benieuwd! Twijfel ook tussen de Tenways of een ander model. Nadelen van de Tenways; zithouding en de lage accuduur. De accuduur heeft een voordeel bij de Honbike. Nog geen review gezien. Prijs is ook goed en een stijlvolle bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdruenen
Enige nadeel van de Honbike wat ik zo even kan vinden is het gewicht, dat met ongeveer 20 kilo 1/3 zwaarder is dan de Tenways.

Daarnaast kan ik ook niet zo goed vinden of het om een torque sensor of rotatie sensor gaat bij Honbike. Ze hebben naar zeggen wel een gyroscoop ingebouwd die meet of je omhoog of omlaag fietst en daarmee de mate ondersteuning aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:50
Ik ben geen fietsfanaat, maar zocht al een tijd een vervanger voor mijn 35 jaar oude Gazelle. De gegevens van de U4 zijn nog erg beperkt en de website verdient nog wel wat aandacht, met zinnen die niet af zijn en halve vertalingen, maar ik heb hem gisteren meteen besteld. Zag ergens dat je 21 dagen teruggeef recht hebt, dus ik zie het wel.
Het is vooral het ontwerp dat me over de streep heeft getrokken. Gewicht, range enz. Zijn allemaal niet zo belangrijk voor mij. Als ik er mee in de stad en bij het strand kan komen (15 km) is het prima.
Besefte net wel dat de stuurhoogte waarschijnlijk niet verstelbaar is en met 103 cm is dat toch wel laag lijkt me. Maar nogmaals, ik heb geen flauw idee wat de normale maten van een fiets zijn.

Verder is het natuurlijk een minimalistisch ding zonder versnelling. Lijkt een beetje op het interieur van mn Model 3.

Ben erg benieuwd hoe het rijdt en wanneer ze gaan leveren. Er staat nu eind augustus (was half augustus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-07 21:48

Tahref

God bless you

Ziet er grappig uit.
Het frame is langs elkaar gemonteerd ipv op elkaar.
Ben benieuwd hoe sterk het frame daadwerkelijk is.
Lijkt mij ook lastig om iets gerepareerd te krijgen met dit soort fietsen.
had graag een grotere batterij gezien (+500w) maar prijs is wel redelijk.

Ik zit zelf het liefst op een saaie eigen gebouwde ebike maar dit soort ebikes die focussen op een eigen design zijn wel interessant om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ger356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
Vandaag een proefrit gemaakt op de U4. Tromm tweewielers in Amsterdam heeft er 1 als demo.
Het is een vreemd gezicht als je naar beneden kijkt en je ziet de buis tussen stuur en achterwiel schuin weglopen. Je hele leven loopt die buis recht onder je door, maar bij deze fiets niet. Heel gek, maar na een dag weet je vast niet beter. De zit viel me alles mee. Ik had verwacht dat ik met 1,87 meter lengte het stuur te laag zou vinden, maar dat was prima. Het zadel zit prima en de fiets stuurt goed. De banden zijn dikker dan ik verwachtte, maar dat heeft als voordeel dat de banden goed de oneffenheden in de weg opvangen. Ikzelf vindt het wel erg vervelend dat de U4 geen krachtsensor heeft, maar alleen een rotatiesensor. Dus zodra je de trappers beweegt krijg je de volle ondersteuning en die is zelfs op de laagste stand best fors. Je gaat al heel snel de wettelijke maximum snelheid (25 km/h) en fietsen in een file is lastig, want je gaat al snel harder dan gewenst. Ook vraag ik me nog af hoe ik het ding op slot ga zetten. Waar laat ik een kettingslot?
Al met al fietst de U4 prima en je hebt vast bekijks met dat heel speciale en mooi vormgegeven frame. Maar die ondersteuning, ik weet niet of ik daar aan ga wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdruenen
ger356 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:57:
Vandaag een proefrit gemaakt op de U4. Tromm tweewielers in Amsterdam heeft er 1 als demo.
Het is een vreemd gezicht als je naar beneden kijkt en je ziet de buis tussen stuur en achterwiel schuin weglopen. Je hele leven loopt die buis recht onder je door, maar bij deze fiets niet. Heel gek, maar na een dag weet je vast niet beter. De zit viel me alles mee. Ik had verwacht dat ik met 1,87 meter lengte het stuur te laag zou vinden, maar dat was prima. Het zadel zit prima en de fiets stuurt goed. De banden zijn dikker dan ik verwachtte, maar dat heeft als voordeel dat de banden goed de oneffenheden in de weg opvangen. Ikzelf vindt het wel erg vervelend dat de U4 geen krachtsensor heeft, maar alleen een rotatiesensor. Dus zodra je de trappers beweegt krijg je de volle ondersteuning en die is zelfs op de laagste stand best fors. Je gaat al heel snel de wettelijke maximum snelheid (25 km/h) en fietsen in een file is lastig, want je gaat al snel harder dan gewenst. Ook vraag ik me nog af hoe ik het ding op slot ga zetten. Waar laat ik een kettingslot?
Al met al fietst de U4 prima en je hebt vast bekijks met dat heel speciale en mooi vormgegeven frame. Maar die ondersteuning, ik weet niet of ik daar aan ga wennen.
Bedankt voor je bericht! Ik was zelf in de veronderstelling dat de U4 ook een krachtsensor heeft, net als de Tenways. Als dat niet het geval is, is de keuze snel gemaakt.

Ben wel nog steeds benieuwd hoe de buis tussen het stuur en achterwiel eruit ziet. Na meer dan 30 jaar zal dat inderdaad wel even wennen zijn. Dus wellicht dat ik ook even langs Tromm ga binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik heb zelf de Tenways CGO600 en ik heb ook even een proefrit gemaakt op de Honbike U4 omdat ik recht op wil zitten.
De trapondersteuning van de Tenways voelt veel beter en ik vond de Honbike ook niet zo lekker fietsen zonder de ondersteuning zoals de Tenways omdat ik best vaak zonder ondersteuning fiets viel mij dat gelijk op.
Ook vond ik jammer dat de Honbike geen Hydraulische schijfremmen heeft net als bij de Tenways omdat deze het veel beter doen.

• ger356
Vandaag bevestiging gekregen dat de U4 een rotatiesensor heeft en dus zodra je trapt de maximale ondersteuning (zoals ingesteld) geeft, onafhankelijk van hoeveel kracht je zet. Dat maakt hem voor mij onbruikbaar in stadsverkeer waar je vaak is een rij fietst.
Ik heb een U4 besteld, omdat je hem binnen 14 dagen kunt retourneren. Ik dacht dan kan ik het uitgebreid proberen op mijn normale ritjes. Ik nam aan dat dat retourneren kosteloos zou zijn (net als bijv bij Tesla) maar ik zag dat ze 20% re-stocking costs in rekening brengen. Dus 340,—
Twijfel of ik mijn order wel aan moet houden.

[ Voor 4% gewijzigd door ger356 op 20-09-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:16
Hoe zijn de ervaringen voor degene die er een gekocht hebben zo een paar maanden later? Vind hem wel een tof frame hebben namelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdruenen
Ik ben zelf voor de Cowboy S3 gegaan. Voornamelijk vanwege de ondersteuning door de krachtsensor ipv rotatiesensor.

Heb sinds het maken van dit topic en nu één keer iemand erop zien fietsen in Amsterdam, zag er inderdaad wel gaaf uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytyo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo, hoe kan ik het snelheid limiet eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT Fietsservice
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-05-2023
spam

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 15-05-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Onvoorstelbaar hoeveel nieuwe merken er in korte tijd op de markt zijn bij gekomen! Niet alleen bij auto's maar ook bij fietsen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:02:
Onvoorstelbaar hoeveel nieuwe merken er in korte tijd op de markt zijn bij gekomen! Niet alleen bij auto's maar ook bij fietsen zo te zien.
Absoluut. De elektrificatie van mobiliteit, biedt veel ruimte voor nieuwe toetreders om bestaande bedrijven in de sector uit te dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-04 16:04

m_t

Ik heb nu deze fiets al een jaar. Valt op zich goed mee.
Het enige minpunt is de speedlimit. Ondersteuning tot 25km/h is ok maar het valt me steeds op dat als je dan toch wat harder wilt, je precies tegen de fiets zelf aan het vechten bent. Je kan gewoon niet harder. In een bergaf, als je niet moet trappen, gaat het wel maar anders…..
In Amerika gaat dezelfde fiets 32km/h, dat zou al beter zijn moest dat hier ook zo zijn.
Is er iemand die dat al voor mekaar heeft gekregen?
Hoe is de fiets eigenlijk begrensd?
Pagina: 1