• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
shameblaster schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:49:
Inderdaad een mooie review.
Hoe is het met de lak van de fiets na de eerste 500km?
Ik lees verschillende ervaringen m.b.t. het loslaten van de lak / lakschade.
Ik heb enkel problemen bij de boutjes die je dient te verwijderen voor de bidon of de spatborden. Voor de rest heb ik geen problemen ik ben er we extra voorzichtig mee omdat ik dat ook heb gehoord.

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-03 00:02
De eerste verzendingen bij Tenways gaan morgen de deur uit. Eerst iedereen die rond de 7e heeft besteld: die krijgen de fiets in juli. De rest komt later.

(Ik mag toch hopen dat 'ie voor Kerst wel binnen is? ;-) ).

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb de mijne een paar dagen geleden besteld en @Dennisweb wist mij te vertellen dat deze eind Juli dan thuis verwacht mag worden.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:57
Teleluvr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:15:
Ik heb de mijne een paar dagen geleden besteld en @Dennisweb wist mij te vertellen dat deze eind Juli dan thuis verwacht mag worden.
Dat klopt, die informatie had Tenways zelf gedeeld. Maar het lijkt er nu op dat die informatie niet juist is. Er is iets aan de situatie veranderd: in de havens van Duitsland wordt volop gestaakt.

• Teleluvr
  • Niet online
Tsja, ik heb nu geen fiets om even naar de Duitse havens te fietsen om em op te halen...

• RiccardoNL
Teleluvr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:15:
Bestelde je voor de 22e (pre-order)? Dan kun je 'm in juli verwachten. Bestelde je buiten de pre-order, dan zul je nog even geduld moeten hebben.

Ik heb de 18e besteld, dus verwacht de fiets - aan de hand van deze informatie - dan rond de laatste week van juli.

• Teleluvr
  • Niet online
Dubbel

[Voor 115% gewijzigd door Teleluvr op 30-06-2022 08:54]

• Dennisweb
Zijn er al gekuksvogels wiens CGO800S verzonden is? Als het eenmaal zover is, moeten we er maar eens een apart topic voor maken.

• Teleluvr
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:12:
Zijn er al gekuksvogels wiens CGO800S verzonden is? Als het eenmaal zover is, moeten we er maar eens een apart topic voor maken.
Waarom niet combineren?

Anyway, CGO800S besteld op 25JUN, verwachte aankomst eind JUL. Als het zover is en iemand is nieuwsgierig, de fiets zal wonen in Leiden.

• ricknr9
  • Nu online
Dennisweb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:12:
Het lijkt mij een goed idee om het te combineren zodat iedereen goed de verschillen tussen de modellen kan zien en de ervaringen met het merk kan delen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
@FlavorTime Hier kun je terecht :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brianfromspace
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-07-2022
Iemand al gelukt om de fiets naar 32km/hr te krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

franssie

Save the albatross

Teleluvr schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:50:
[...]

<>

Ik vind het trouwens indrukwekkend hoeveel mensen er moeite mee hebben dat de stang mist. Ja, ik ben een man, met baard, en hetero. Maar hoe mijn fiets eruit ziet zal mij echt jeuken. Het moet fietsen! :o :+
Ik heb er geen moeite mee (zeker vroeger met studenten fietsen die wel eens doortrapten in de versnelling als je staand fietste - au) maar een heren frame is wel veel stijver :+ dus dat fiets makkelijker met minder handen aan het stuur.

Beetje verkapte ik heb een 600 besteld net post :9
Logischer was het om een jonge stella te kopen van 600 en dan een nieuwe accu erop, maar soit.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-02 22:37
RiccardoNL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Bestelde je voor de 22e (pre-order)? Dan kun je 'm in juli verwachten. Bestelde je buiten de pre-order, dan zul je nog even geduld moeten hebben.

Ik heb de 18e besteld, dus verwacht de fiets - aan de hand van deze informatie - dan rond de laatste week van juli.

[Afbeelding]
Had op dag 1 al gelijk besteld 8)7 Uiteindelijk toch geannuleerd na 2 weken wachten. Kan binnenkort via werk korting krijgen op een fiets dus dan ga ik liever toch voor iets wat krachtiger is :9 Maar wel een mooi ding. Prima service van Tenways met de terugbetaling. Mag ook wel gezegd worden.
Al probeerden ze mij wel meerdere keren te overtuigen om af te zien van de annulering. Maar de terugbetaling ging uiteindelijk gewoon snel. :)
Ben benieuwd naar je ervaring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RiccardoNL
Helaas, daar is de mail al. De leveringen zijn gepauzeerd. Het zou te maken hebben met de oorlog in Oekraïne, maar daar heeft Litouwen (waar de fietsen worden gemaakt) uiteraard niks mee te maken. Ik vind het een vreemde verklaring.

Wat ik eerder denk, is dat Tenways simpelweg de slagkracht niet heeft om de orders op de juiste tijd uit te leveren. Zuur dat ze meteen de creditcards hebben gecharged. Een reservering was meer op z'n plaats geweest: daar is dat hele reserveringssysteem bij creditcards ook voor bedoeld.

Ik heb de support een mail gestuurd met de vraag in welke batch ik überhaupt zit. Dan weet ik in elk geval of ik nog binnen de 180 kopersbescherming van de creditcardmaatschappij zit.
Shipping update Vol.2: the delivery plan

Dear Riccardo,

We couldn’t say thank you enough for choosing to ride with us!

We are sorry to inform you that, due to the war in Ukraine, we couldn’t receive the specially designed TENWAYS package in Sivintos, Lithuania in time. Without the needed protective packaging, the risk of receiving a damaged bike will increase significantly. As such, please kindly pardon us for having to pause the deliveries for now.

Please have no worries, as the e-bikes are still being made. Once we have the needed packages, we would be able to send out the CGO800S at an accelerated speed. The current shipping plan for the pre-ordered CGO800S is like the following:

The first batch: departed from the Sirvintos factory on June 28th, then departed from the Tilburg warehouse on June 30th, now almost fully delivered.

The second batch (more bikes than the first): They are expected to depart from the Sirvintos factory before July 15th, and most e-bikes will be delivered in the following week.

The third batch (more bikes than the second): They are expected to depart from the sirvintos factory before July 22nd, and most e-bikes will be delivered within July.

We deeply understand that you are expecting a faster delivery, and please kindly pardon us for having to take a bit of extra time to make sure that the bikes will arrive in perfect conditions.

Our boys and girls at the Sirvintos factory are now working extra hard to ensure faster delivery. By the time you receive the CGO800S, you will find it totally worth waiting for.

Before you receive your bike, we will always keep you posted through email updates. Also, if you have any questions, please do not hesitate to contact us at support@tenways.com if you have any further questions.

With love,
Team TENWAYS❤️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlavorTime
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-03 21:50
RiccardoNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:52:
Helaas, daar is de mail al. De leveringen zijn gepauzeerd. Het zou te maken hebben met de oorlog in Oekraïne, maar daar heeft Litouwen (waar de fietsen worden gemaakt) uiteraard niks mee te maken. Ik vind het een vreemde verklaring.

Wat ik eerder denk, is dat Tenways simpelweg de slagkracht niet heeft om de orders op de juiste tijd uit te leveren. Zuur dat ze meteen de creditcards hebben gecharged. Een reservering was meer op z'n plaats geweest: daar is dat hele reserveringssysteem bij creditcards ook voor bedoeld.

Ik heb de support een mail gestuurd met de vraag in welke batch ik überhaupt zit. Dan weet ik in elk geval of ik nog binnen de 180 kopersbescherming van de creditcardmaatschappij zit.

[...]
Je kan ze ook bellen +31 85 018 52 54

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RiccardoNL
@FlavorTime: Ik heb net gebeld, maar dit is een nummer voor dealers. De dame aan de telefoon heeft geen informatie beschikbaar over orders en raadt me aan te wachten tot de support me terugmailt. Dat zou tot uiterlijk maandag duren.

Klinkt niet als een gestroomlijnde organisatie. Intussen adverteert Tenways wel met een prijsvraag om de fiets te winnen die niet uitgeleverd kan worden :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlavorTime
RiccardoNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:50:
@FlavorTime: Ik heb net gebeld, maar dit is een nummer voor dealers. De dame aan de telefoon heeft geen informatie beschikbaar over orders en raadt me aan te wachten tot de support me terugmailt. Dat zou tot uiterlijk maandag duren.

Klinkt niet als een gestroomlijnde organisatie. Intussen adverteert Tenways wel met een prijsvraag om de fiets te winnen die niet uitgeleverd kan worden :+.
Ik werd wel geholpen, apart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online

Tenways geeft een cgo800s weg ik heb al meegedaan zou leuk zijn als iemand hier hem kan winnen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RiccardoNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:50:
@FlavorTime:<>
Zoals ik het lees betreft het het testexemplaar zelf, dus als de test periode over is gaat ie naar een deelnemer.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RiccardoNL
franssie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:29:
[...]

Zoals ik het lees betreft het het testexemplaar zelf, dus als de test periode over is gaat ie naar een deelnemer.
Tenways heeft gereageerd dat dit inderdaad het geval is. Ik wacht het antwoord van de support af over mijn order. Stel je voor dat het verzenden met maximaal een maand wordt uitgesteld, dan is dat het wachten natuurlijk waard. Maar het moet wel reëel blijven :).

Edit: support heeft me teruggemaild dat ik bij de allerlaatste batch zit en dat ze me vragen om begrip voor de situatie. Volgens de mail die ik hier gisteren publiceerde, zal de fiets tussen 22 juli en 1 augustus moeten worden bezorgd. Tegelijkertijd vraagt de support ook om ‘nog wat langer te wachten’. Dat zal ik dan naar moeten doen, vrees ik.

[Voor 26% gewijzigd door RiccardoNL op 09-07-2022 12:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
ricknr9 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:08:
[Afbeelding]

Tenways geeft een cgo800s weg ik heb al meegedaan zou leuk zijn als iemand hier hem kan winnen
Ik heb ook meegedaan. Heb er al één besteld, maar als ik ‘m win, gaat de prijs naar mijn ouders. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-01 14:11
Eerste batches CGO800 zijn gewoon geleverd in Nederland. Leuke fiets, goede ondersteuning. Bij levering kleine onvolkomenheid van lak bij display. Instructies en busje verf onderweg van support om weg te werken.

Zithouding voor mij persoonlijk is niet optimaal. Meer tourfiets dan stadsfiets houding voor mijn 1.85. stuur header (nog) niet gelukt te verwijderen om te kijken naar stuurpen verlenging. Moet nog kijken na diameters stuur om te kijken of ik andere vorm kan vinden die meer geschikt is. Overigens is display eenvoudig te verwijderen en is gewoon standaard 1 schroef mount. Dus theoretisch op een standaard display mount te bevestigen of anders te 3d printen.

Bandenspanning wordt nergens vermeld, maar aangezien het hier om balloon banden gaat advies om stuk harder op te pompen. Maar dan nog voel ik wat lijkt op hoogteslag oid in de banden. Vraag staat uit bij support.

Software.. display en bediening vind ik niet gebruiksvriendelijk. Hopelijk te verhelpen met firmware update. Niet dat het niet bruikbaar is, maar het voelt niet als af. M button kort indrukken spring meteen naar settings terwijl lang indrukken de display modes doorloopt. Zou andersom moeten zijn natuurlijk..Heel irritant in de praktijk. In de settings staan ook allemaal regionale settings die overbodig zijn. Je kan ze toch niet veranderen. Tevens komt het semi 3d uiterlijk in de settings rommelig over.

De Tenways android app en turn navigator op display. Het werkt...
Maar alleen als de app op de voorgrond draait en het display van de telefoon aanstaat. Onbruikbaar dus op het moment. Er wordt naar gekeken, maar nog niets teruggehoord of een app update.

Voor de rest heb je niets aan de app. Ik had verwacht dat de rit registratie automatisch zou zijn.. maar dat moet je allemaal handmatig starten vanuit de app.. kansloos ongebruiksvriendelijk dus.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 15:00
@mvoosten kan je voor mij de dikte van de stuurbuis meten van de CGO800S? Ik heb zojuist een testrit gemaakt bij de pop-up store in Amsterdam, maar ben hem vergeten te meten. Had wel de adapter voor een Yepp Mini kinderstoel mee, maar die paste niet. Ben nu op zoek of er uberhaupt een adapter van een ander merk gaat passen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvoosten
Robino schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:22:
@mvoosten kan je voor mij de dikte van de stuurbuis meten van de CGO800S? Ik heb zojuist een testrit gemaakt bij de pop-up store in Amsterdam, maar ben hem vergeten te meten. Had wel de adapter voor een Yepp Mini kinderstoel mee, maar die paste niet. Ben nu op zoek of er uberhaupt een adapter van een ander merk gaat passen.
Stuur heeft de volgende diameters:
Bevestiging aan stuurpen adapter: 32mm
Deel handvatten, rem en bediening: 22 mm

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bart2385
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-03 18:29
Cgo 600 Goede fiets. Wel eea aangepast. Stuurhoogte is erg laag en grepen niet erg confortabel. Zelf bagagedrager online gekocht goed koper en steviger dan die van Tenways. App is erg matig. Ondersteuning erg goed en range met kind achterop meer dan 50km in pas 1. Pas 2 en 3 alleen nodig bij steile heuvels. Fiets is erg stil. Versnellingen mis je niet, soepel wegrijden door de directe ondersteuning.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Bart2385 bagagedrager vind ik bij hun ook veel te duur voor wat het is. Zat er aan om te kijken of er eentje van Decathlon op past, lijkt dezelfde kwaliteit voor veel minder. Welke heb jij gekocht?

• Dennisweb
@mvoosten Als de fiets te klein is en je er al met al niet tevreden mee bent, is dit dan voor jou wel de juiste fiets?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart2385
Deze van bol.com. Prima kwaliteit en past goed. Achterlicht AXA juno.

Bekijk Bagagedrager Massload verstelbaar 26/28" - mat zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
franssie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:28:
@Bart2385 bagagedrager vind ik bij hun ook veel te duur voor wat het is. Zat er aan om te kijken of er eentje van Decathlon op past, lijkt dezelfde kwaliteit voor veel minder. Welke heb jij gekocht?

• mvoosten
Dennisweb schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:24:
@mvoosten Als de fiets te klein is en je er al met al niet tevreden mee bent, is dit dan voor jou wel de juiste fiets?
Ho ho.. ik beweer niet dat ik er niet tevreden mee ben. Het zijn mijn eerste indrukken en bevindingen

Hij fietst verder heel fijn qua ondersteuning ed. Maar naast alle ohs en ahhs mag er best kritisch gekeken worden naar een product.

Hij is niet te klein (1 maat btw).. maar ik kan door ooit gebroken elleboog niet veel leunen op mijn armen. Door de vorm van het stuur en vaste stuurpen zijn de hoogte instellingen gelimiteerd en de afstand een fractie te ver.

Hij wordt geadverteerd als stadsfiets en zo ziet hij er ook uit.. alleen de houding is door de design keuzes beperkt en voor mensen zo rond >1.80+ meer een tourfiets houding dan klassieke stadsfiets houding wat mij betreft.

[Voor 14% gewijzigd door mvoosten op 11-07-2022 23:27]

• Dennisweb
Ik bedoelde dan ook niet dat het een slechte fiets is, maar of ‘ie wel specifiek bij jou past. Als een fiets relatief aan de kleine kant is voor jouw lengte, lijkt me dat je er dan vanzelf last van je nek van gaat krijgen. Zeker omdat je ook niet te veel op je elleboog kan leunen. Overigens zag ik mensen bij de CGO600 het stuur ophogen, dus dat kan blijkbaar ook.

Ik denk dat het komt doordat de fiets inderdaad maar één vaste maat heeft, terwijl je bij de CGO600 kon kiezen. Het klunzige interface zou toch wel opgelost moeten kunnen worden. Ik weet alleen niet of het probleem met de app en navigatie een Android probleem is of dat dit ook op iOS speelt. Om maar eens wat te noemen, ik ken genoeg apps die op iOS constant op de achtergrond volledig werkend blijven, terwijl dat bij Android niet zo is.

Hopelijk kan de support je verder helpen. Ik ben zelf 1.72m en relatief klein van stuk voor een kerel van bijna 29. Maar Wesley Sneijder is ook een grote voetballer ondanks zijn kleine postuur geworden. Eerlijk gezegd denk ik dat ik dan wel een beetje de ‘sweet spot’ qua lengte heb. Het was me qua reviews al opgevallen dat sommige langere mannen wat lastig op deze fiets zitten.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-03 12:51

shameblaster

BB4E^Cons

Bart2385 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:56:
Deze van bol.com. Prima kwaliteit en past goed. Achterlicht AXA juno.

Bekijk Bagagedrager Massload verstelbaar 26/28" - mat zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[...]
I.c.m. welke framemaat van Tenways?

Zelf vandaag ook de CGO600 (L) aangeschaft

Cons:::BB4E

• franssie

franssie

Save the albatross

shameblaster schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb deze op een M geplaatst, en de stangetjes naar het frame toe zijn net lang genoeg. Bij een L zou het kunnen dat deze drager dan wat scheef komt te staan afhankelijk van de plaats van de bouten in het frame, al denk ik dat ze dat wel universeel hebben gehouden.

edit: hart op hart is de afstand tussen de bouten op de achterbeugel van het wiel naar het zadel bij mij 350mm. Aangezien ik aanneem dat de M en de L dezelfde wielmaat hebben zou het moeten passen als het bij jou ook 350 mm is.

[Voor 19% gewijzigd door franssie op 14-07-2022 16:13]

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 19:53
Ik heb nu ongeveer een maand de CGO600 XL (staat L op de sticker). Al met al een fijne fiets voor woon-werk (8km). Per acculading zit in rond de 65km, wat mij betreft prima te doen (4* op en neer).

Ik fiets constant op 25km/u, meestal stand 1, maar blijf de overgang naar 26+ een harde grens vinden.

Paar andere dingen die tegenstaan waren de handvaten (dus nu ook vervangen), het piepen/schuren van de leidingen tegen het frame (wat vet op gesmeerd) en op hobbelige wegen met vrij harde banden voel je toch wel veel. Daarnaast heb ik het idee dat de motor weerstand blijft geven bij het uitschakelen van de trapondersteuning, zolang er voldoende accu over is is dat natuurlijk geen issue. Daarnaast heb ik het stuur wat hoger gezet (nieuwe stuurpen) en een iets comfortabeler zadel gemonteerd.

Om hem bruikbaar voor woon-werk ook wat tweaks aan mijn kant:

Ergon Handvatten GS3 Large Zwart
Axa Ringslot Victory Zwart Plug-in
Ergotec Stuurpen Octupus 2 Ø31.8mm 125mm - Zwart
Axa Achterlicht Riff Auto Batterij 50/80mm Montage
Abus Montageset Ringslot Universeel
Racktime Basic Tour 2.0 Bagagedrager 26" Snap-It 2.0 - Zwart
Selle Italia ST7 SUPERFLOW
Telefoonhouder (decatlon)

Al met al een fijne fiets, met echt wel wat minpuntjes, maar prima prijs-kwaliteit verhouding!

[Voor 3% gewijzigd door ohjaja1981 op 14-07-2022 17:21]

• franssie

franssie

Save the albatross

@ohjaja1981 grappig, bij mij (600 Medium) paste het slot net niet met de Decathlon ringslot montageset. Misschien dat die van Axa iets platter is, ik heb nu tiewraps gebruikt (stevige, twee per kant).
Zonder ondersteuning fiets ie wel iets zwaarder inderdaad, maar ik heb nog nooit op een normale fiets met riem gefietst, dus dat is voor mij lastig vergelijken.
Ik heb ook dezelfde Decathlon telefoonhouder maar helaas is mijn 'rugged' case te dik om erin te passen, denk eraan om daar een paar 'mount' sleufjes in te maken, of zonder case fietsen, maar als ie er dan uitvalt .... is het met 20-25 kmu ook einde scherm.

De pedalen vind ik overigens best stroef, heb nog wat mountainbike SPD pedalen liggen ergens waar je ook met normale schoenen op kan fietsen, wellicht dat ik die erop zet, voor de looks. Met alle mods lijken deze fietsen steeds minder op een e-bike a-la cowboy of VanMoof en voor het prijsverschil is het ook wel leuk om er aan te tweaken voordat je echt een dure fiets hebt (al blijft het veel geld).

• Teleluvr
  • Niet online
Leuk om de eerste 'echte' gebruikerservaringen te zien binnenkomen! Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart2385
Ik heb ook een L, 54cm. Vind het niet echt L maar goed Tenways noemt het zo.
[...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Bart2385 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:07:
Ik heb ook een L, 54cm. Vind het niet echt L maar goed Tenways noemt het zo.
[...]
Ben benieuwd. Hopelijk wordt de fiets snel geleverd.

Proefritje gemaakt op de "M". Zat op zich ook prima met mijn 1.85m, maar toch 1 maat groter besteld.

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:43
Vraagje. Welk slot is een aanrader op de TENWAYS CGO800S?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
sysiwan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:17:
Vraagje. Welk slot is een aanrader op de TENWAYS CGO800S?
de cgo800s heeft geen standaard bevestigingspunten voor een ring slot net als de CGO600
verzekering technische moet je minimaal een art 2 slot hebben.
zelf heb ik deze set gekocht doormiddel van de flex mounts kan je deze bevestigen.
https://www.bol.com/nl/nl...nt/9200000131588557/?s2a=
je zou nog even moeten kijken of er genoeg ruimte is volgens mij is het wiel de zelfde grootte als de cgo 600 maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RiccardoNL
ricknr9 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:05:
[...]

de cgo800s heeft geen standaard bevestigingspunten voor een ring slot net als de CGO600
verzekering technische moet je minimaal een art 2 slot hebben.
zelf heb ik deze set gekocht doormiddel van de flex mounts kan je deze bevestigen.
https://www.bol.com/nl/nl...nt/9200000131588557/?s2a=
je zou nog even moeten kijken of er genoeg ruimte is volgens mij is het wiel de zelfde grootte als de cgo 600 maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ik had uit de Tenways groep begrepen dat de Axa Defender niet op de CGO800 past. Daar werd de Imenso aangeraden. Deze heeft ook een ART 2-keurmerk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brammetje129
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-07-2022
Sinds vorige week de CGO600, met als voornaamste reden om woon-werkverkeer (7,5km enkele reis) over ten nemen van mijn auto.

Het in elkaar zetten van de fiets is goed te doen, de instructies zijn duidelijk en het kost ongeveer een uurtje om alles in elkaar te zetten.

De dag erop was het tijd voor mijn eerste ritje naar mijn werk, binnen een krappe 20 minuten had ik de rit er op zitten. Zodra je op snelheid bent heb je de ondersteuning niet perse meer nodig.

Ondertussen 3x naar mijn werk gereden en een paar korte ritjes in de omgeving (+- 50km) en ik heb nog 62% over. Ik denk dat dit met name komt doordat ik als ik eenmaal op tempo ben, de ondersteuning uitschakel. De motor levert dan nagenoeg geen weerstand buiten de iets verhoogde massa van het achterwiel.

Op basis van bovenstaande gegevens zou ik op de manier zoals ik nu rij ongeveer 130km moeten kunnen rijden.

Al met al een fijne fiets, over een tijdje kom ik er nog een keer op terug hoe mijn lange termijnervaringen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sysiwan
RiccardoNL schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Ik had uit de Tenways groep begrepen dat de Axa Defender niet op de CGO800 past. Daar werd de Imenso aangeraden. Deze heeft ook een ART 2-keurmerk.
Even contact gehad met Support Tenways.

"The Axa lock of the distance between two holes should be 92.
After testing by technicians, you can use the first one which you send us to fit the bike"

Dat betrof de AXA IMENSO LARGE. Die kunnen dus met de Axa Flex Mount Strips gemonteerd worden.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
gaven ze ook een reden waarom er geen schroefgaten aanwezig zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:40:
Volgens mij is het een vrij standaard MTB frame dat ze gebruiken, en die heeft die gaten niet.
Dat betreft de 600, geen idee waar het frame van de 800 vandaan komt.

[Voor 12% gewijzigd door franssie op 19-07-2022 18:52]

• sysiwan
Nee, dat zou je zelf even kunnen vragen. Die Axa Flex Mount Strips zijn ook prima dingen.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zeker maar mogelijk was het ter sprake gekomen, vandaar mijn vraag :)

• Teleluvr
  • Niet online
sysiwan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:02:
[...]

Die Axa Flex Mount Strips zijn ook prima dingen.
Ik krijg wel een mega tie wrap vibe van die dingen... ;)

• franssie

franssie

Save the albatross

Teleluvr schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:24:
[...]

Ik krijg wel een mega tie wrap vibe van die dingen... ;)
zijn het in feite ook. Ik heb mijn ringslot dus gewoon met tiewraps vastgezet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
Hier heb ik een
Dresco ringslot net passend kunnen monteren op de CGO800S. Past precies, zonder tiewraps.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

[...]

Update:
Tijdens het bestellen stond er "shipping in 2 working days"
Tot nu toe nog niets geleverd of vernomen van Tenways.
Inmiddels staat er sinds vandaag ook "out of stock" op de website.

Hopelijk wordt de fiets snel geleverd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mvoosten
Zitten gewoon bevestiging punten voor slot op de CG800. Weet niet wie zegt dat dat niet zo is, maar kan bevestigen dat ze er gewoon op zitten.
Met aankoop van slot, let op de extra brede banden (balloon banden). Dus een opening van 6cm minimaal is gewenst.

Zelf de Trelock RS453 Ballon POC gemonteerd:
https://www.google.com/ur...Vaw0Tk1FU5GB2BCTCl8sIqfUV

• geertm3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:46
Zie het CGO800s topic. Er blijken 2 verschillende modellen te zijn Bij sommige 800 modellen is de bagagedrager bevestigd aan de schroefpunten van het slot. Die schroeven zijn gelijmd, niet los te schroeven.

• Teleluvr
  • Niet online
geertm3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:32:
Zie het CGO800s topic. Er blijken 2 verschillende modellen te zijn Bij sommige 800 modellen is de bagagedrager bevestigd aan de schroefpunten van het slot. Die schroeven zijn gelijmd, niet los te schroeven.
Toch een apart topic. Ik dacht mergen het plan was... :D

• Dennisweb
geertm3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:32:
Geert, die informatie komt van mij. Inmiddels is duidelijk dat die stangetjes van de bagagedrager verder er niet per sé op hoeven. De bagagedrager zit ook zelfstandig vast. Tenways heeft voor extra versteviging gekozen omdat de ‘rijervaring minder wordt bij zware bagage.’

Dat gaat overigens vrij gemakkelijk: even de twee schroeven aan de bovenkant van de bagagedrager losmaken. Met een moersleutel even de moer tegenhouden terwijl je de elektrische schroefmachine gebruikt. Dat gaat net even gemakkelijker. Daarna krijg je de onderste schroeven bij de schroefpunten zo los.

Hoewel het leek alsof de boel verlijmd was, is dat dus niet zo. Meerdere gebruikers hadden moeite de schroeven los te krijgen, maar dat bleek te komen door de hoge spanning die er op de stangen staat.

Dit is de oplossing die ik van Tenways heb gekregen en inmiddels is de Imenso X-Large succesvol geplaatst. Wel met flex mounts, maar zo lelijk is het nou ook weer niet. :)

Dit was bij de CGO800S van Riccardo. Mijn fiets komt morgen (woensdag) binnen. Ik heb de grijze besteld.

[Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 26-07-2022 23:40]

• sysiwan
Caparone schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:30:
Hier heb ik een
Dresco ringslot net passend kunnen monteren op de CGO800S. Past precies, zonder tiewraps.
Welk type Dresco als ik vragen mag?

• geertm3
sysiwan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Op de foto kun je zien dat het om een ART2 slot gaat. Dresco heeft maar 1 ART2 slot :)

• geertm3
Dennisweb schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:39:
[...]

Geert, die informatie komt van mij. Inmiddels is duidelijk dat die stangetjes van de bagagedrager verder er niet per sé op hoeven. De bagagedrager zit ook zelfstandig vast. Tenways heeft voor extra versteviging gekozen omdat de ‘rijervaring minder wordt bij zware bagage.’

Dat gaat overigens vrij gemakkelijk: even de twee schroeven aan de bovenkant van de bagagedrager losmaken. Met een moersleutel even de moer tegenhouden terwijl je de elektrische schroefmachine gebruikt. Dat gaat net even gemakkelijker. Daarna krijg je de onderste schroeven bij de schroefpunten zo los.

Hoewel het leek alsof de boel verlijmd was, is dat dus niet zo. Meerdere gebruikers hadden moeite de schroeven los te krijgen, maar dat bleek te komen door de hoge spanning die er op de stangen staat.

Dit is de oplossing die ik van Tenways heb gekregen en inmiddels is de Imenso X-Large succesvol geplaatst. Wel met flex mounts, maar zo lelijk is het nou ook weer niet. :)

Dit was bij de CGO800S van Riccardo. Mijn fiets komt morgen (woensdag) binnen. Ik heb de grijze besteld.
Bedankt voor de extra info. Ik zal in het weekend eens gaan sleutelen. Als het goed zou het Dresco slot precies moeten passen wat betreft de schroeflocaties.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
sysiwan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:07:
[...]

De Dresco ringslot ART2. Volgens mij nog steeds rond de 12-13 euro te koop bij de bouwmarkt. Past inderdaad precies op de plek waar het achterspatbord zit gemonteerd. Ik heb hiervoor de schroefjes van Tenways gebruikt, dus zonder tie-wraps.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FlavorTime

• sysiwan
Thanks. Geen geld. Ik ga hem halen als hij zo goed past. Mijn fiets is nog niet binnen, maar ze doen hun best.

• FlavorTime
sysiwan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Thanks. Geen geld. Ik ga hem halen als hij zo goed past. Mijn fiets is nog niet binnen, maar ze doen hun best.
Precies, een ART2-slot voor dat geld… Mijn fiets moet ook nog geleverd worden, hopelijk zitten de twee bevestigingsgaten in het frame, ik lees dat dat nogal verschillend kan zijn, bij de een zijn de gaten vrij en bij de ander niet, dat komt door het type bagagedrager.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 14:56
Ik heb mijn cgo-600 nu een maand en heel tevreden van, zeker omdat ik blijkbaar een oudere versie display had met advanced menu ;)
Echter vorige week wilde ik terug naar huis rijden, bleek de M knop van het display het niet meer te doen, lastig want dan krijg je hem niet opgestart, dus dan maar zonder ondersteuning trappen, 15km naar huis met een brug ertussen, moet zeggen dat het nog gemiddeld tegen 22kph ging dus is best te trappen zonder ondersteuning, die brug daarintegen was zwaar.

Via tenways support snel een nieuwe display gekregen en na wat geklooi met die kabels in die buis (vooral de connectoren dan) aangesloten, blijkt dit een nieuwer type display te zijn met beperking tot 25kph en blijkbaar zit deze setting in het display en niet de controller. Dus onderhand maar even oude display open gemaakt en de M knop terug hersteld.

Ga nu ook even contact opnemen met Eggrider om te zien of hun display zou kunnen werken op de cgo-600.

Speed is nothing without control, but who cares

• Bart2385
Cgo600: hoe reset je de trip naar 0 zonder telefoon? Het is me 1x gelukt, daarna niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
Volgens de manual kort de M knop indrukken.
Hier ook de link naar de manual die is erg moeilijk te vinden dus altijd wel handig om te hebben.
https://p25.zdusercontent...Fc.wmyG-0sK4SMurqTjEmosXw

Acties:
  • +2Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Bart2385 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:30:
Cgo600: hoe reset je de trip naar 0 zonder telefoon? Het is me 1x gelukt, daarna niet meer.
Ik zag onderstaande op de facebook groep:

• ricknr9
  • Nu online

1000 km review

de kilometers zijn al wat sneller gegaan dan gedacht, toe ik gisteren avond keek zat ik al over de 1100 km.
in mijn vorige post heb ik al mijn ervaring gedeeld na 500 km. in deze post heb ik ook beloofd bij 100km een update te geven.

in deze review kan je al een hoop terug vinden.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71975242
omdat ik toen al een hoop dingen heb aangekaart ga ik enkel in op dingen die veranderd zijn of nieuwe dingen.

bereik

dit is toch wel het punt waar ik het meest van op sta te kijken, het zal wel aan mijn rijgedrag liggen maar ik heb het idee dat mijn bereik groter geworden is. ik houd de rondjes die ik fiets bij met strava en daar noteer ik ook altijd bij hoeveel batterij ik heb verbruikt. zeker wanneer ik in de weekendde grotere ronden rij ( tussen de 50 en 65 km) houd ik aan het eind van de rit meer over. afgelopen weekend nog 65km gedaan met 20% over (op 100% begonnen ).ik ben mij bewust dat het te maken zal hebben met mijn rijgedrag en wind etc, maar ik wil het toch met jullie delen.

verf

veel mensen hebben vragen gesteld over de kwaliteit van de lak.
mijn vergelijking materiaal is mijn cube mountainbike van 5 jaar oud.
kijkend naar de afgelopen kilometer vermoed ik dat de tenways er naar 5 jaar niet meer zo mooi uit zal zien als de cube maar toch valt het mij alles mee.
ik heb nog geen chips in de lak of iets dergelijks. wat mij wel opvalt is dat vuil in de lak lijkt te gaan zitten waardoor deze bijna niet schoon te maken is.

al met al ben ik nog erg tevreden met mijn aankoop.

• fsoldt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-01 15:49
Is Tenways een Nederlandse fabrikant? Hoofdkantoor zit in Amsterdam, maar ik las ook ergens dat het Chinees is (Hongkong).

• ricknr9
  • Nu online
fsoldt schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:43:
Is Tenways een Nederlandse fabrikant? Hoofdkantoor zit in Amsterdam, maar ik las ook ergens dat het Chinees is (Hongkong).
hoe ik het heb begrepen is het hoofdkantoor gevestigd in Nederland maar heeft het een eigenaar uit hong kong.

• Teleluvr
  • Niet online
Caparone schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:30:
Hier heb ik een
Dresco ringslot net passend kunnen monteren op de CGO800S. Past precies, zonder tiewraps. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben enorm aan het klooien met het slot. Op welke gaatjes heb jij het slot kunnen monteren? Niet aan beide kanten op dezelfde stand, of wel?

Edit: Hij is nu zeg maar 2 om 3 gemonteerd. Technisch gezien zit het slot nu scheef, maar los van het esthetische zit het netjes. Overigens wel een schroef doel gedraaid, die zat volgens mij meer vast gespoten dan geschroefd. Kunnen we de helpdesk weer mooi op challengen! :)

[Voor 14% gewijzigd door Teleluvr op 06-08-2022 21:08]

• FlavorTime
Teleluvr schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

Ik ben enorm aan het klooien met het slot. Op welke gaatjes heb jij het slot kunnen monteren? Niet aan beide kanten op dezelfde stand, of wel?

Edit: Hij is nu zeg maar 2 om 3 gemonteerd. Technisch gezien zit het slot nu scheef, maar los van het esthetische zit het netjes. Overigens wel een schroef doel gedraaid, die zat volgens mij meer vast gespoten dan geschroefd. Kunnen we de helpdesk weer mooi op challengen! :)
Bij mij ook, ik vindt het acceptabel… 👍

• Dennisweb
fsoldt schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:43:
Het is zeker wel Chinees. Als je contact opneemt met de support, zijn het altijd Chinezen. Ook in de Facebook groep reageren er vaak Chinese medewerkers van Tenways. Ik weet niet of Charles de eigenaar is, maar hij is volgens mij wel echt het gezicht van Tenways.

Als je een fiets bestelt, gaat de betaling ook naar Hongkong. Dus ja, een Chinese fabrikant. Maar je krijgt wel de consumentenrechten uit Nederland, vanwege het hoofdkantoor in Amsterdam. Het is kwalitatief ook een prima fiets. Alleen de lak had beter gekund. Dat weten ze bij Tenways zelf ook en ze zijn ermee bezig om het te verbeteren.

De fietsen zelf worden trouwens niet in China geproduceerd, maar in Sirvintos, Litouwen. Dat is LitBike UAB.

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:07:
[...]
Overigens wel een schroef doel gedraaid, die zat volgens mij meer vast gespoten dan geschroefd. Kunnen we de helpdesk weer mooi op challengen! :)
Consider the helpdesk challenged. Ben benieuwd of ze het netjes en vlot oplossen.
Tijdens het in elkaar zetten kwam ook nog een schroef tegen die het niet lekker deed (montage voorspatbord), daar ook gelijk een vervanging voor gevraagd.
Helaas nog weinig kunnen fietsen na ontvangst, maar de eerste 20km bevielen zeer goed. Fijne fiets!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:13:
[...]

Update:
Tijdens het bestellen stond er "shipping in 2 working days"
Tot nu toe nog niets geleverd of vernomen van Tenways.
Inmiddels staat er sinds vandaag ook "out of stock" op de website.

Hopelijk wordt de fiets snel geleverd.
Fiets (L/Skyblue) is vandaag geleverd (14 juli besteld) duurde dus allemaal iets langer t.o.v. de 2 werkdagen.
Vrijdag kan ik er eindelijk van genieten en de reeds aangeschafte accessoires monteren. Nu eerst nog genieten van de vakantie ;).

• ricknr9
  • Nu online
shameblaster schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Fiets (L/Skyblue) is vandaag geleverd (14 juli besteld) duurde dus allemaal iets langer t.o.v. de 2 werkdagen.
Vrijdag kan ik er eindelijk van genieten en de reeds aangeschafte accessoires monteren. Nu eerst nog genieten van de vakantie ;).
veel plezier
ben benieuwd naar je ervaring! :)

• thomasmulders
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-03 15:00
Vriendin en ik hebben gisteren haar fiets in elkaar gezet (CG800S). Ging prima, ook met weinig ervaring op dat gebied. Wel frappant dat er een lege doos in de verpakking zit met 'battery'. Dan denk je toch opeens van 'shit, hebben ze de batterij vergeten?'. Gelukkig bleek die al geplaatst te zijn ;)

Goed, de eerste kilometers bevielen erg goed. Je zit lekker snel op snelheid, de cadans vond ik zelf prima (m'n vriendin vond het wat licht, maar went vast). En het zadel is erg glad haha. Voor de rest echt een top fiets.

De remmen mochten wel stukken beter. Heeft iemand een manier gevonden die wat strakker te maken?

Laatste punt van aandacht is de 25km/h. Ik zou 32km/h veel fijner vinden - maar goed daarvoor heb ikzelf een Speed Pedelec gekozen :)

[Voor 4% gewijzigd door thomasmulders op 09-08-2022 16:07]

• franssie

franssie

Save the albatross

@thomasmulders Welke remmen zijn er bij jou geïnstalleerd? In de facebook groep is daar ook wat discussie over. Op mijn 600 heb ik TekTro wat prima werkt.
Remmen en remschijven moeten bij auto's ook altijd even op elkaar inslijten dus wellicht geldt dat voor fietsen ook?

• ricknr9
  • Nu online
thomasmulders schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:06:
Vriendin en ik hebben gisteren haar fiets in elkaar gezet (CG800S). Ging prima, ook met weinig ervaring op dat gebied. Wel frappant dat er een lege doos in de verpakking zit met 'battery'. Dan denk je toch opeens van 'shit, hebben ze de batterij vergeten?'. Gelukkig bleek die al geplaatst te zijn ;)

Goed, de eerste kilometers bevielen erg goed. Je zit lekker snel op snelheid, de cadans vond ik zelf prima (m'n vriendin vond het wat licht, maar went vast). En het zadel is erg glad haha. Voor de rest echt een top fiets.

De remmen mochten wel stukken beter. Heeft iemand een manier gevonden die wat strakker te maken?

Laatste punt van aandacht is de 25km/h. Ik zou 32km/h veel fijner vinden - maar goed daarvoor heb ikzelf een Speed Pedelec gekozen :)
met de remmen kan het zijn dat er wat lucht in zit ik heb dit zelf ook gehad en volgens de support kan dit komen door de versturing. als je contact met ze opneemt zullen ze je waarschijnlijk aangeven dit te laten ontluchten bij de fietsenmaker en zullen ze je bonnetje betalen ( atans zo ging het bij mij)

• Knappeknop
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-03 11:30
franssie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:19:
@thomasmulders Welke remmen zijn er bij jou geïnstalleerd? In de facebook groep is daar ook wat discussie over. Op mijn 600 heb ik TekTro wat prima werkt.
Remmen en remschijven moeten bij auto's ook altijd even op elkaar inslijten dus wellicht geldt dat voor fietsen ook?
Klopt! Dus een kwestie van tijd, maar ook te bespoedigen, lees hier: https://cyclingtips.com/2...cess-end-vibrating-noise/

• franssie

franssie

Save the albatross

Knappeknop schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Klopt! Dus een kwestie van tijd, maar ook te bespoedigen, lees hier: https://cyclingtips.com/2...cess-end-vibrating-noise/
ha leuk, omdat ik bij elke band/rem vernieuwing van mijn garage de waarschuwing krijg om anticiperend te rijden en rustig te remmen deed ik dat met de fiets ook, en in mijn beleving remt ie steeds beter (maar was het nooit slecht). Als deels motorrijder ben ik sowieso gewend om gepast en rustig met de remmen om te gaan ;)

edit: is wellicht wel iets dat Tenways moet gaan communiceren

[Voor 5% gewijzigd door franssie op 11-08-2022 14:36]

• sysiwan
Haha, dat met die lege doos van de accu had ik ook. Ik dacht "heb ik weer", maar dat zie je dan nog niet aan de fiets, want die accu zit nog met 1000 stuks plastic wrap paper uit het zicht al in de fiets gemonteerd.

Ik had wel wat problemen om de voorband zodanig te plaatsen dat ik de schijfrem niet hoorde aanlopen. In de Manual staat eingelijk hoe je het moet oplossen/installeren, terwijl ik alleen maar keek naar het TenWays CGO800 Install filmpje op YT en daar gaat het allemaal flawless uiteraard.

Afijn, ik heb nog nooit zo'n soepel rijdende fiets gehad. Heerlijke omwenteling en ondersteuning op stand 1 al prima. Mijn vrouw rijdt een Giant Entour en vond deze Tenways ook beter.

Je krijgt gewoon wel waar voor je geld.

• Dennisweb
@sysiwan Ik ben het compleet met je eens. Ik heb de CGO800S en het is gewoon echt wel bang for buck. In het elektrische fietsen topic wordt enorm aangeschopt tegen internetfietsen. “Je moet gewoon voor een nette Gazelle of Batavus gaan.” Het idee van die post is dat als je meer budget maakt, je kwalitatief betere onderdelen krijgt.

Hoewel Vanmoof relatief duurder is, zie ik daar eigenlijk alleen maar problemen mee gemeld worden. Dus ik snap dat men dan wat negatief in internetmerken staat. Maar ik vind dat Tenways wel echt goed spul levert. Het fietst erg fijn, je komt precies op de legale maximum snelheid en komt prima vooruit op wat hellinkjes. Ik vind het interface op het display wel mooi. Het enige wat beter moet, is de app.

Het zou fijn zijn als er automatisch Bluetooth verbinding met de app is zodra ik de fiets aan zet. En dat hij meteen de rit zelf registeert wanneer de fiets merkt dat er langer dan een minuut beweging is. Dat handmatig connecten werkt lang niet altijd goed en op GO drukken is echt heel suf.

Verder super tevreden. Waar vind je voor 1800 euro (ja, ik had pre-order korting) nu een elektrische fiets met afneembare accu, knipperlichten, navigatie en zulke fijne trapondersteuning? :)

• sysiwan
Heeft iemand al het stuur verhoogd van de CGO800S?

Bij Cowboy en Van Moof gebruiken ze vaak een RISER met van die ringen. Zal dat hier ook passen?

Op Amazon staat er al eentje voor 13 Euro, maar dan kan je hem niet gratis retourneren want niet verkocht DOOR Amazon zelf.
QIMEI-SHOP Fietsstuurpen Riser hoogteadapter voor 28,6 mm 1 1/8 inch mountainbike racefiets MTB

Bij Bol.com is hij het dubbele maar stuur je hem makkelijk terug zonder gezeur.

[Voor 27% gewijzigd door sysiwan op 10-08-2022 13:53]

• ricknr9
  • Nu online
sysiwan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:49:
Heeft iemand al het stuur verhoogd van de CGO800S?

Bij Cowboy en Van Moof gebruiken ze vaak een RISER met van die ringen. Zal dat hier ook passen?

Op Amazon staat er al eentje voor 13 Euro, maar dan kan je hem niet gratis retourneren want niet verkocht DOOR Amazon zelf.
QIMEI-SHOP Fietsstuurpen Riser hoogteadapter voor 28,6 mm 1 1/8 inch mountainbike racefiets MTB

Bij Bol.com is hij het dubbele maar stuur je hem makkelijk terug zonder gezeur.
ik heb toen dit model gekocht en die werkt prima voor mij.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

dit ging over de 600s

• franssie

franssie

Save the albatross

Die heb ik ook op mijn 600, maar de vraag ging over een 800 dacht ik? Heb je die inmiddels ook?

• ricknr9
  • Nu online
@franssie mijn fout dit heb ik niet gezien

• sysiwan
Dit betreft de nieuwe CGO800S.
Die heeft nog een display bovenop de stuurpen dus ik vraag me af of het gaat passen.
Anders probeer ik het met stuurpenringen of spacers zoals de VanMoof X3 en S3 kunnen hebben (max 2).

Ik ga wel verder in het CGO800S Forum om deze niet te 'vervuilen'

[Voor 48% gewijzigd door sysiwan op 10-08-2022 15:51]

• PugZ
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-03 20:04
Even geïnformeerd bij Tenways zelf, maar "opvoeren" naar 32km/h schijnt hardware- én softwarematig NIET meer mogelijk te zijn. Wel jammer..

• Patrick.W
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-03 12:12
Vandaag de cgo600 besteld in maat L.

Heeft iemand ervaring met een andere stuurpen waardoor het stuur hoger kan voor een rechtere zithouding?

Zo ja: foto’s en ervaringen?

Zoiets bedoel ik:

[Voor 54% gewijzigd door Patrick.W op 10-08-2022 18:09]

• Teleluvr
  • Niet online
PugZ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:06:
Even geïnformeerd bij Tenways zelf, maar "opvoeren" naar 32km/h schijnt hardware- én softwarematig NIET meer mogelijk te zijn. Wel jammer..
Wel raar, dan zou dat betekenen dat ze aparte versies produceren. En wat als ik nu spontaan emigreer naar de us? :*)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:In de overige elektrische fietsen topics was in de topicwaarschuwing al een en ander opgenomen ivm tips & tricks rondom het opvoeren. Zojuist is de topicwaarschuwing in dit topic hier ook van voorzien: het is dus niet toegestaan dat hier te bespreken of er om te vragen. Een eventuele verdere toelichting op deze regels kan je hier vinden via de zoekfunctie: Mobiliteit feedback. Eventuele feedback kan ook in dat betreffende topic worden geplaatst.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-03 11:05
sysiwan schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:27:
Ik had wel wat problemen om de voorband zodanig te plaatsen dat ik de schijfrem niet hoorde aanlopen. In de Manual staat eingelijk hoe je het moet oplossen/installeren, terwijl ik alleen maar keek naar het TenWays CGO800 Install filmpje op YT en daar gaat het allemaal flawless uiteraard.
Het verhaal met de schijfrem herken ik inderdaad. Ik heb meerdere keren de rem weer los moeten schroeven en aan moeten passen, maar uiteindelijk zat hij perfect. Ook was het verwarrend dat mijn quick release voor het voorwiel niet op de voorvork zat zoals in de handleiding stond, maar in de doos zat.

Verder sluit ik me aan bij jouw verhaal, heerlijke fiets en al helemaal voor het geld!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nadat ik in de facebookgroep iemand zag die zijn pedalen een update had gegeven moest ik gelijk aan mijn duikinstructrice denken "your gear has to be colour coördinated".
Dus gelijk gister besteld
Nu nog een turquoise bel vinden :+

• sysiwan
We contacted our engineers to reconfirm that we do not recommend raising the steering wheel of the CGO800S. Because it will damage the bike and make it unusable.

• Dennisweb
sysiwan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:38:
We contacted our engineers to reconfirm that we do not recommend raising the steering wheel of the CGO800S. Because it will damage the bike and make it unusable.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar op zich is het zadel hoger zetten prima. Tenzij je echt tegen de 1.90m loopt, natuurlijk. Dan is de fiets misschien niet voor jou gemaakt. Maar ik kreeg de tip van een fietsenmaker. Ik had de fout gemaakt het zadel lager te zetten, omdat ik dacht dat dan de benen verder onder het stuur zouden zitten. 8)7

• sysiwan
Dennisweb schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:44:
[...]

Ik weet niet hoe lang je bent, maar op zich is het zadel hoger zetten prima. Tenzij je echt tegen de 1.90m loopt, natuurlijk. Dan is de fiets misschien niet voor jou gemaakt. Maar ik kreeg de tip van een fietsenmaker. Ik had de fout gemaakt het zadel lager te zetten, omdat ik dacht dat dan de benen verder onder het stuur zouden zitten. 8)7
Het gaat mij meer om het rechterop zitten door het stuur hoger te zetten.

• franssie

franssie

Save the albatross

sysiwan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:47:
[...]

Het gaat mij meer om het rechterop zitten door het stuur hoger te zetten.
Kan je dan niet het stuur vervangen ( handle bar, wat is daar ook alweer het Nederlandse woord voor) zodat de stuurpen blijft zoals ie is? Zit je wel eventueel met de kabels van de remmen, maar de computer blijft dan op dezelfde plek? Ik heb geen 800 dus misschien kan dat helemaal niet.

• Dennisweb
franssie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Kan je dan niet het stuur vervangen ( handle bar, wat is daar ook alweer het Nederlandse woord voor) zodat de stuurpen blijft zoals ie is? Zit je wel eventueel met de kabels van de remmen, maar de computer blijft dan op dezelfde plek? Ik heb geen 800 dus misschien kan dat helemaal niet.
Ik weet dat @mvoosten een andere handle bar op zijn fiets heeft gezet. Hij is qua vorm identiek aan het originele stuur, maar volgens mij net wat hoger.

• mvoosten
Dennisweb schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Ik weet dat @mvoosten een andere handle bar op zijn fiets heeft gezet. Hij is qua vorm identiek aan het originele stuur, maar volgens mij net wat hoger.
Iets hoger ook qua hoek, wat meer naar binnen en ietsjes langer.

Specifiek: https://hollandbikeshop.c...1-8mm-610mm-zwart-733279/

In originele stuur lopen de kabels van het display door het stuur. Deze kabels zijn eenvoudig uit het stuur te halen door de koppelstukken even los te klikken. Daarna bij nieuwe stuur om de remkabels draaien en weer vast klikken om ze netjes weg te werken en een kabelbreuk te voorkomen.

Ik ben zelf 1.85, zadel op de 16 markering en het is een wereld van verschil in comfort mbt zitpositie.

[Voor 57% gewijzigd door mvoosten op 11-08-2022 20:54]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Vandaag de fiets af kunnen halen en alvast het een en ander gemonteerd:
- Bagagedrager Massload verstelbaar 26/28 (Bol.com) thnx voor de tip @Bart2385 en @franssie
Morgen komt er nog een Axa Juno achterlicht binnen.
-Shimano Ergon GP2
-Shimano PD-GR500

Dit weekend maar eens een rondje maken.

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee