Heb aangevraagd bij Tenways, en er zijn 3 plekken in Amsterdam, en volgens mij heeft de fietsenwinkel op de overtoom 8 hem ook staan, success ermee.ricknr9 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:43:
[...]
Zover ik weet is er geen mogendheid vanuit Tenways zelf. Misschien zijn hier wel mensen die je willen laten testen op hun fiets. Anders kan je de vraag ook in de Facebook groep van Tenways vragen.
Kunnen jullie mij vertellen wat de gemiddelde levertijd is van Tenways? Op de site staat namelijk levering binnen 2-5 dagen na shipping. Maar de tijd tot shipping is mij niet geheel bekend..
Ik deed een pre-order op 20 juni en op 27 juli werd mijn fiets geleverd. Een maand en een week dus.Patrick.W schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:02:
Kunnen jullie mij vertellen wat de gemiddelde levertijd is van Tenways? Op de site staat namelijk levering binnen 2-5 dagen na shipping. Maar de tijd tot shipping is mij niet geheel bekend..
Thanks voor je bericht. Bij mij ging het niet om een pre order. Maar om een aankoop van de CGO600Dennisweb schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Ik deed een pre-order op 20 juni en op 27 juli werd mijn fiets geleverd. Een maand en een week dus.
In de Facebook groep zie ik dat de meeste mensen op dat model 2-3 weken wachten. Ik weet niet waar je woont, maar je kunt ook bij een aantal fietsenwinkels in het land terecht. Op zeker bij meerdere zaken in Noord-Holland.Patrick.W schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:17:
[...]
Thanks voor je bericht. Bij mij ging het niet om een pre order. Maar om een aankoop van de CGO600
Zo ver ik heb gezien is de levertjes van de cgo600 wel een stuk korter als die van de cgo 800s. Ik had heb binnen 5 dagen binnen maar dat was in april
Ik heb de mijne 600 online besteld en binnen een week geleverd gekregen, maar op dit moment zou ik 'm bij een winkel halen. Ze lijken te hard te groeien op het moment.
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De 600 staat ook in de etalage bij de firma Wielforce aan de Lutherse Burgwal in Den Haag. Er zullen vast meer plekken zijn waar je een proefrit kunt maken. Maar hoe vind je ze hè?uOmOu schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:47:
[...]
Heb aangevraagd bij Tenways, en er zijn 3 plekken in Amsterdam, en volgens mij heeft de fietsenwinkel op de overtoom 8 hem ook staan, success ermee.
[Afbeelding]
Wie heeft er ervaring met de 600s en/of de 800s in heuvelachtig landschap? We hebben nu beide modellen maar de 800s laat het vrij vroeg afweten waar de 600s op stand 1 of 2 gewoon doorgaat. Het is net of de motor van de 800s uitschakelt na een paar meter vol presteren. Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad?
Als je de specs bekijkt zijn de noteren en de koppelsensor hetzelfde.
Als je de specs bekijkt zijn de noteren en de koppelsensor hetzelfde.
Heeft er al iemand ervaring met de onderhoud voor deze fiets.
On line vind ik bijna geen winkels (service punten) waar ik de fiets zou kunnen binnen brengen in geval van ….
Laat staan voor in België daar is niets te vinden.
Wat bij een bezoek aan een “gewone” winkel. Weigert die de herstelling uit te voeren
Ik hoor zelf al van een weigering een band te herstellen omdat de fiets (geen tenways) daar niet gekocht is.
On line vind ik bijna geen winkels (service punten) waar ik de fiets zou kunnen binnen brengen in geval van ….
Laat staan voor in België daar is niets te vinden.
Wat bij een bezoek aan een “gewone” winkel. Weigert die de herstelling uit te voeren
Ik hoor zelf al van een weigering een band te herstellen omdat de fiets (geen tenways) daar niet gekocht is.
Ik raad aan om die fiets bij fietsenwinkel te bestellen. Krijg je 2 gratis accesoires en je kunt de fiets er ook laten repareren.
Heb je jouw fiets daar niet gekocht kun je daar ook laten maken,maar moet je langer wachten
Heb je jouw fiets daar niet gekocht kun je daar ook laten maken,maar moet je langer wachten
Bestellen bij “fietsenwinkel”. Over welke winkel heb jij het hierderyck schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:47:
Ik raad aan om die fiets bij fietsenwinkel te bestellen. Krijg je 2 gratis accesoires en je kunt de fiets er ook laten repareren.
Even Googlen en je hebt het antwoordHobbitster schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:44:
[...]
Bestellen bij “fietsenwinkel”. Over welke winkel heb jij het hier

Ik zou ook goed de ervaringen op google / trustpilot bekijken van zo'n grote "dozenschuiver". Maar goed dat is weer enigzins offtopic.
Eerste indruk van mijn nieuwe fiets is zeer positief. Fijne ondersteuning. Over 2 weken ga ik de fiets dagelijks gebruiken voor woon werkverkeer (14km enkele reis). Over een maand zal ik nog eens een update plaatsen.
Eerste indruk van mijn nieuwe fiets is zeer positief. Fijne ondersteuning. Over 2 weken ga ik de fiets dagelijks gebruiken voor woon werkverkeer (14km enkele reis). Over een maand zal ik nog eens een update plaatsen.
Cons:::BB4E
Vandaag de 1500km aangetikt sinds april. Mijn doel om meer te fietsen is zeker gehaald, fietst nog steeds als de eerste dag
Fiets deze week ontvangen en de eerste woon-werk kms afgelegd. Fietst heerlijk!
Wel gelijk een andere stuurpen erop gezet zodat ik een rechte zithouding heb.
Wel gelijk een andere stuurpen erop gezet zodat ik een rechte zithouding heb.
De 600 is bij mij rond 1 juli gearriveerd, destijds binnen ongeveer een week na bestellen. In elkaar schroeven van de fiets was niet al te inspannend. Als je een schroevendraaier kunt vasthouden dan is de assemblage (klinkt meer dan wat het was) geen probleem.
Inmiddels richting 1000 km afgelegd. Mijn gevoel over deze fiets: geweldig. Prima rijervaring, uiterste soepele ondersteuning. Ook ik gebruik alleen stand 1 en die werkt uitstekend voor tochten op niet al te geaccidenteerd terrein. Hoe de prestatie in echt heuvelachtig landschap is weet ik niet. Je komt vermoedelijk een eind met de zwaardere ondersteuning. Maar het missen van versnellingen zou je sneller gaan opbreken, vermoed ik. Maar goed, voor mij speelt dat niet.
Wat wel speelde is de zithouding. Meer in bijzonder, het stuur dat erg ver naar voren staat. Ik heb al heel snel de stuurpin vervangen door een verstelbaar model waarmee het stuur iets naar boven komt. Maar heb toch de stuurdrager van AartJan gekocht. Een gecombineerd stuur met bagegedragertje. Dat stuur staat hoger en nog wat dichterbij. Hij moet er nog op en dat betekent een nieuwe remkabel links. Het is niet anders en hopelijk blijven de andere twee kabels wel passen. Lokale FM heeft er geen zin in maar de welbekende fietswinkel in Moordrecht is gelukkig niet zo eenkennig.
Door dat stuur met voordrager heb ik ook geen bagagedrager achter nodig (heb af en toe toch echt behoefte aan wat 'aflegruimte'). Dat zou momenteel ook niet gaan daar mijn Axa defender slot een bagagedrager in de weg zit.
Al met al dik tevreden, veel meer dan ik vooraf voor mogelijk had gehouden.
Inmiddels richting 1000 km afgelegd. Mijn gevoel over deze fiets: geweldig. Prima rijervaring, uiterste soepele ondersteuning. Ook ik gebruik alleen stand 1 en die werkt uitstekend voor tochten op niet al te geaccidenteerd terrein. Hoe de prestatie in echt heuvelachtig landschap is weet ik niet. Je komt vermoedelijk een eind met de zwaardere ondersteuning. Maar het missen van versnellingen zou je sneller gaan opbreken, vermoed ik. Maar goed, voor mij speelt dat niet.
Wat wel speelde is de zithouding. Meer in bijzonder, het stuur dat erg ver naar voren staat. Ik heb al heel snel de stuurpin vervangen door een verstelbaar model waarmee het stuur iets naar boven komt. Maar heb toch de stuurdrager van AartJan gekocht. Een gecombineerd stuur met bagegedragertje. Dat stuur staat hoger en nog wat dichterbij. Hij moet er nog op en dat betekent een nieuwe remkabel links. Het is niet anders en hopelijk blijven de andere twee kabels wel passen. Lokale FM heeft er geen zin in maar de welbekende fietswinkel in Moordrecht is gelukkig niet zo eenkennig.
Door dat stuur met voordrager heb ik ook geen bagagedrager achter nodig (heb af en toe toch echt behoefte aan wat 'aflegruimte'). Dat zou momenteel ook niet gaan daar mijn Axa defender slot een bagagedrager in de weg zit.
Al met al dik tevreden, veel meer dan ik vooraf voor mogelijk had gehouden.
@hrek zou je een foto kunnen maken van het stuur ik ben we benieuwd hoe dat er uit ziet?
Beste Rick, het nieuwe stuur is er nog niet. Ik vermoed althans dat je dat bedoelt. Wordt vermoedelijk in een paar weken geleverd. Maar het gaat om deze:
https://aartjan.nl/stuurdrager/
https://aartjan.nl/stuurdrager/
@hrek ziet er netjes uit ben benieuwd hoe hij op de fiets zit.
houd er wel rekening mee dat de rem leidingen en de display kabel niet erg veel speling hebben.
je zou daar tegen een probleem kunnen aanlopen ik ben benieuwd naar de ervaring er mee.
houd er wel rekening mee dat de rem leidingen en de display kabel niet erg veel speling hebben.
je zou daar tegen een probleem kunnen aanlopen ik ben benieuwd naar de ervaring er mee.
Dat klopt. De kabel van de voorrem moet sowieso vervangen worden door een langere. Die heeft heel weinig speling. Van de achterrem en het motordisplay hoop ik dat het net past. Het is nu ook weer niet de bedoeling dat ik er een soort klassiek hoog Puch stuur van ga maken. Voor de jongere ouderen onder de lezers waarschijnlijk bekend. De jongere lezers verwijs ik desgewenst naar de googlematic.ricknr9 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:44:
Vlak voor het weekend een CGO600 besteld, Arctic Blue ivm de 100e korting, en nog altijd met gratis spatborden en standaard. Zelf een bagagedrager en tas in maat M erbij gedaan.
Wel gekozen voor betalen via Klarna, wil toch eerst alle spullen binnen hebben voor ik betaal.
Heb maat L gekozen, ben zelf 1.86m.
Tijdje terug een korte proefrit gemaakt, beviel goed. Ik ga in totaal 40 km per week fietsen; 2 dagen op kantoor, 3 dagen thuiswerken.
Wel gekozen voor betalen via Klarna, wil toch eerst alle spullen binnen hebben voor ik betaal.
Heb maat L gekozen, ben zelf 1.86m.
Tijdje terug een korte proefrit gemaakt, beviel goed. Ik ga in totaal 40 km per week fietsen; 2 dagen op kantoor, 3 dagen thuiswerken.
Toch een andere stuurpen gemonteerd i.v.m. de zithouding. Wereld van verschil t.o.v. de originele stuurpen.shameblaster schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:36:
Vandaag de fiets af kunnen halen en alvast het een en ander gemonteerd:
- Bagagedrager Massload verstelbaar 26/28 (Bol.com) thnx voor de tip @Bart2385 en @franssie
Morgen komt er nog een Axa Juno achterlicht binnen.
-Shimano Ergon GP2
-Shimano PD-GR500
Dit weekend maar eens een rondje maken.[Afbeelding]
Ritchey 4-Axis Verstelbare Stuurpen (90mm)
Kabels waren lang genoeg.
Vandaag zijn de CGO 600 XL en S verdwenen van de website van Tenways, na informeren kreeg ik de volgende reactie: Since size XL and S have been sold out, we will not have any more sales plans for these two sizes in the near future, sorry for the inconvenience. Heeft iemand van ongeveer 1,90 ervaring met een L?
@Gerandel ik ben zelf 186cm en heb het l model. voor mij is deze prima.
ik heb nog zon 5cm verstel mogelijkheid over op het zadel. als je niet van een sportieve zit houding houd raad ik je wel aan te kijken naar een stuur verhogen. bij 186cm vind ik het stuur al aan de lage kant.
ik heb nog zon 5cm verstel mogelijkheid over op het zadel. als je niet van een sportieve zit houding houd raad ik je wel aan te kijken naar een stuur verhogen. bij 186cm vind ik het stuur al aan de lage kant.
Hoe bevallen de handvaten, ik heb toevallig ook dezelfde besteld.
shameblaster schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Toch een andere stuurpen gemonteerd i.v.m. de zithouding. Wereld van verschil t.o.v. de originele stuurpen.
[Afbeelding]
Korte review:
Fiets vorige week vrijdag ontvangen (26-08). Sindsdien 6 dagen met de fiets woon-werkverkeer afgelegd. Enkele rit bedraagt 16km, dus 32km per dag. Enige aanpassing aan de fiets is een verstelbare stuurpen waardoor ik een rechte zithouding heb. Het gaat om mijn eerste ervaring met een elektrische fiets. De fiets bevalt zeer goed. Ondersteuning is soepel en voelt natuurlijk aan. Gebruik de fiets enkel in stand 1. Onderweg naar het werk heb ik veel wind tegen aangezien ik de maasroute fiets. Met ondersteuning kom ik onvermoeid en onbezweet op het werk aan. Verder fietst de fiets strak. De fiets wordt elke werkdag volledig opgeladen. Na een rit heen en terug heb ik 50% batterij over.
Minpuntje is het achterspatbord wat tikt bij bultjes en dergelijke in het wegdek. Ik zal dit het aankomend weekend proberen te verhelpen. Tevens zal er dit weekend een bagagedrager opkomen zodat ik de rugzak niet meer op mijn rug hoef te hebben tijdens het fietsen.
Fiets vorige week vrijdag ontvangen (26-08). Sindsdien 6 dagen met de fiets woon-werkverkeer afgelegd. Enkele rit bedraagt 16km, dus 32km per dag. Enige aanpassing aan de fiets is een verstelbare stuurpen waardoor ik een rechte zithouding heb. Het gaat om mijn eerste ervaring met een elektrische fiets. De fiets bevalt zeer goed. Ondersteuning is soepel en voelt natuurlijk aan. Gebruik de fiets enkel in stand 1. Onderweg naar het werk heb ik veel wind tegen aangezien ik de maasroute fiets. Met ondersteuning kom ik onvermoeid en onbezweet op het werk aan. Verder fietst de fiets strak. De fiets wordt elke werkdag volledig opgeladen. Na een rit heen en terug heb ik 50% batterij over.
Minpuntje is het achterspatbord wat tikt bij bultjes en dergelijke in het wegdek. Ik zal dit het aankomend weekend proberen te verhelpen. Tevens zal er dit weekend een bagagedrager opkomen zodat ik de rugzak niet meer op mijn rug hoef te hebben tijdens het fietsen.
Wilde hem vandaag bestellen in XL...Gerandel schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:55:
Vandaag zijn de CGO 600 XL en S verdwenen van de website van Tenways, na informeren kreeg ik de volgende reactie: Since size XL and S have been sold out, we will not have any more sales plans for these two sizes in the near future, sorry for the inconvenience. Heeft iemand van ongeveer 1,90 ervaring met een L?
'Proefit' vandaag gemaakt, fietste heerlijk! Komen ze helemaal niet meer terug in XL?
Hoe fietst een L? Ik ben ~190cm. Geen flauw idee wat de maat is van de fiets waar ik een proefrit heb opgemaakt, de verkoper zij dat er maar 1 maat was en had geen flauw idee. Ik vond die fiets namelijk best klein..
5 oid berichten boven je vraag kan je de ervaring van @ricknr9 lezenKwoel schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:31:
[...]
Wilde hem vandaag bestellen in XL...
'Proefit' vandaag gemaakt, fietste heerlijk! Komen ze helemaal niet meer terug in XL?
Hoe fietst een L? Ik ben ~190cm. Geen flauw idee wat de maat is van de fiets waar ik een proefrit heb opgemaakt, de verkoper zij dat er maar 1 maat was en had geen flauw idee. Ik vond die fiets namelijk best klein..
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bevallen goed, ik heb ze ook al jaren op mijn andere fiets.Bart2385 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:37:
Hoe bevallen de handvaten, ik heb toevallig ook dezelfde besteld.
[...]
De grips verdelen de druk over een groter deel van je hand. De barends zijn ook een fijne afwisseling.
Ik heb vandaag voor de 2de keer lekke band gehad. Met alweer een klein gaatje aan de velg zijde. Meer van dit soort ervaringen? Kan niet vinden waar het door komt. Nu zat het tussen 2 spaken.
Zijn ze niet het velglint of iets dergelijks vergeten?Bart2385 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:10:
Ik heb vandaag voor de 2de keer lekke band gehad. Met alweer een klein gaatje aan de velg zijde. Meer van dit soort ervaringen? Kan niet vinden waar het door komt. Nu zat het tussen 2 spaken.
Nee die zit er wel netjes in. Ik heb nu wel alles losgehaald en afgeveegd en uitgeblazen met de compressor. Hopelijk was het iets kleins wat nu verdwenen is.
Teleluvr schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:47:
[...]
Zijn ze niet het velglint of iets dergelijks vergeten?
Sinds 3 weken de CGO800S en is voor mij de eerste electrische fiets
wat mij opviel bij installatie:
- schijfremmen hebben uiterst klein slagje (zowel voor -als achterwiel) waardoor het moeilijk was om het voorwiel en remklauw af te stellen zonder dat de schijf aanliep op 1 klein punt, maar uiteindelijk gelukt. Remt ook zonder trillen
- in het achterwiel blijf ik onbalans houden waardoor de fiets heen-en-weer schudt als ik hem ophef en het achterwiel laat draaien aan snelheden van 20+ . Ik ben niet zeker of het nu aan de buitenband of motor/as ligt. Velg is kaarsrecht. Is gelukkig weinig van te merken tijdens het rijden tenzij bij handen van het stuur . Mijn Gazelle (niet elektrisch) heeft dit ook maar véél minder.
Nog iemand deze ervaring voordat ik aftersales hiervoor contacteer?
verder werkt alles verder prima zoals hierboven al door anderen beschreven.
wat mij opviel bij installatie:
- schijfremmen hebben uiterst klein slagje (zowel voor -als achterwiel) waardoor het moeilijk was om het voorwiel en remklauw af te stellen zonder dat de schijf aanliep op 1 klein punt, maar uiteindelijk gelukt. Remt ook zonder trillen
- in het achterwiel blijf ik onbalans houden waardoor de fiets heen-en-weer schudt als ik hem ophef en het achterwiel laat draaien aan snelheden van 20+ . Ik ben niet zeker of het nu aan de buitenband of motor/as ligt. Velg is kaarsrecht. Is gelukkig weinig van te merken tijdens het rijden tenzij bij handen van het stuur . Mijn Gazelle (niet elektrisch) heeft dit ook maar véél minder.
Nog iemand deze ervaring voordat ik aftersales hiervoor contacteer?
verder werkt alles verder prima zoals hierboven al door anderen beschreven.
Ik wacht al sinds 25-08 op mn Arctic Blue CGO600 maatje L.
Vanochtend bericht gekregen dat hij is uitverkocht.
Nu maar gekozen voor Black/Lime Green in maat L, krijg deze wel met dezelfde 100e korting (van de AB kleur actie).
Vanochtend bericht gekregen dat hij is uitverkocht.
Nu maar gekozen voor Black/Lime Green in maat L, krijg deze wel met dezelfde 100e korting (van de AB kleur actie).
Lees hier dat veel mensen de stuurpen vervangen. Ik ben 1.95 en hoef niet te zitten als opoefiets, maar helemaal naar voren vind ik ook niet echt lekker. Kan ik een beetje normaal zitten op deze fiets dan? Ik zie alleen een M of L te koop, dus heb sowieso die laatste nodig. Maar als ik het zo lees zit je dan alsnog naar voren gebogen?shameblaster schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Toch een andere stuurpen gemonteerd i.v.m. de zithouding. Wereld van verschil t.o.v. de originele stuurpen.
[Afbeelding]
Facts don't care about your feelings
Ben 173 cm en heb maat M gekocht. Andere dimensies dan bij jou. Tenzij je extreem lange armen hebt zou ik er maar op rekenen dat je in zekere mate naar voren zit met de standaard (vaste) stuurpen. Het zit eigenlijk in het model van die stuurpin die vanuit de verticale buis een centimeter of 8 (?) recht naar voren gaat. Vandaar de melding, zo ook bij mij, van vervangen van de vaste stuurpin door één die het stuur wat hoger en dichter naar je toe brengt.YoshiBignose schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:10:
[...]
Lees hier dat veel mensen de stuurpen vervangen. Ik ben 1.95 en hoef niet te zitten als opoefiets, maar helemaal naar voren vind ik ook niet echt lekker. Kan ik een beetje normaal zitten op deze fiets dan? Ik zie alleen een M of L te koop, dus heb sowieso die laatste nodig. Maar als ik het zo lees zit je dan alsnog naar voren gebogen?
Zelf heb ik een L (1.82m). Maar 1 slag groter had ook gemogen. Je zit inderdaad redelijk naar voren met de standaard stuurpen. Met de andere stuurpen is de houding nog steeds sportief maar minder ver naar voren.YoshiBignose schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:10:
[...]
Lees hier dat veel mensen de stuurpen vervangen. Ik ben 1.95 en hoef niet te zitten als opoefiets, maar helemaal naar voren vind ik ook niet echt lekker. Kan ik een beetje normaal zitten op deze fiets dan? Ik zie alleen een M of L te koop, dus heb sowieso die laatste nodig. Maar als ik het zo lees zit je dan alsnog naar voren gebogen?
Zeker geen opoefiets houding.
hrek schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:34:
[...]
Ben 173 cm en heb maat M gekocht. Andere dimensies dan bij jou. Tenzij je extreem lange armen hebt zou ik er maar op rekenen dat je in zekere mate naar voren zit met de standaard (vaste) stuurpen. Het zit eigenlijk in het model van die stuurpin die vanuit de verticale buis een centimeter of 8 (?) recht naar voren gaat. Vandaar de melding, zo ook bij mij, van vervangen van de vaste stuurpin door één die het stuur wat hoger en dichter naar je toe brengt.
Ik heb volgens mij verhoudingsgewijs juist lange benen. Ik moet in de auto altijd de stoel maximaal naar achteren doen, maar dan kan ik met m'n armen weer niet goed bij het stuurshameblaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:10:
[...]
Zelf heb ik een L (1.82m). Maar 1 slag groter had ook gemogen. Je zit inderdaad redelijk naar voren met de standaard stuurpen. Met de andere stuurpen is de houding nog steeds sportief maar minder ver naar voren.
Zeker geen opoefiets houding.

M'n normale fiets heb ik bij een fietsenwinkel gehaald en die heeft toen ook e.e.a. opgemeten maar heb er verder niet zoveel verstand van. Ik heb wel eens een elektrische fiets via Aliexpress gekocht, zo eentje voor alle lengtes, maar daar zat ik toch echt niet lekker op. Dus vind het toch wel belangrijk dat ik een beetje lekker zit, maar als ik het goed begrijp is dat bij deze fiets voor mijn lengte niet mogelijk tenzij ik dus met die stuurpen ga lopen kloten.
@YoshiBignose met je 195 zou ik je persoonlijk aanraden minimaal voor de XL variant te gaan.
om de stuur positie te verhogen is niet zo lastig je hoef namelijk niet je stuurpen te vervangen enkel een kleine riser op te zetten. nu hoef je hier niet heel handig voor te zijn en moet dat je waarschijnlijk wel zelf lukken.
om de stuur positie te verhogen is niet zo lastig je hoef namelijk niet je stuurpen te vervangen enkel een kleine riser op te zetten. nu hoef je hier niet heel handig voor te zijn en moet dat je waarschijnlijk wel zelf lukken.
Oke, het vreemde is echter dat op de officiële site geen XL te bekennen is en bij L staat 180~200cm.Bij fietsenwinkel staat wel XL maar geen levertijd alleen "in productie". Is de XL nog niet uit?ricknr9 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:44:
@YoshiBignose met je 195 zou ik je persoonlijk aanraden minimaal voor de XL variant te gaan.
@YoshiBignose de XL is wel geleverd ik weet niet waarom nu niet meer. Je zou dit bij de Tenways support eens kunnen navragen.
Als je de fiets wilt testen zijn er best een aantal mensen hier die er 1 hebben misschien kunnen zij jou helpen?
Als je de fiets wilt testen zijn er best een aantal mensen hier die er 1 hebben misschien kunnen zij jou helpen?
Een L fiets is maar 54cm. Ik ben zelf 1.83 en dat gaat wel maar ik reed eerder altijd 61cm frame. Met vervangen van stuurpen is houding wel ok, nog steeds zit je krommer tov een stadsfiets. Bij 1.95 zou ik wel een XL aanraden.
YoshiBignose schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:56:
[...]
Oke, het vreemde is echter dat op de officiële site geen XL te bekennen is en bij L staat 180~200cm.Bij fietsenwinkel staat wel XL maar geen levertijd alleen "in productie". Is de XL nog niet uit?
Veel elektrische fietsen trappen heel zwaar als je de ondersteuning uitschakelt.
Hoe rijdt de CGO600 als je de trapondersteuning volledig uitschakelt (of als je batterij leeg zou zijn)? Is het echt zwoegen dan, of voel je weinig weerstand?
Aangezien de CGO600 slechts een beperkte range heeft is dit voor mij wel een belangrijke factor.
Hoe rijdt de CGO600 als je de trapondersteuning volledig uitschakelt (of als je batterij leeg zou zijn)? Is het echt zwoegen dan, of voel je weinig weerstand?
Aangezien de CGO600 slechts een beperkte range heeft is dit voor mij wel een belangrijke factor.
Hij fiets dan als een normale herenfiets op hogere versnelling (hoogste voor, laagste achter). Prima mee te fietsenStino G schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:13:
Veel elektrische fietsen trappen heel zwaar als je de ondersteuning uitschakelt.
@Stino G Patrick maakt een goede vergelijking. In vergelijking to andere fe-bikes is hij vrij ligt. Echter zou ik er nog steeds geen grote afstanden mee fietsen zonder batterij.
Over de range gesproken mijn ervaring is dan de 70km die opgeven is goed te halen valt als je gewoon mee trapt
Over de range gesproken mijn ervaring is dan de 70km die opgeven is goed te halen valt als je gewoon mee trapt
De range is echt wel prima. Ik rij er makkelijk 60km mee. Lijkt erg efficiënt te werken met de kleinere accu dan andere fietsen. Lijkt me ook logisch, drijft direct achterwiel aan. Vandaag velg met motor in de hand gehad, weegt ook niet veel.
Stino G schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:13:
Inmiddels mn CGO600 ook een paar dagen binnen.
Nog in afwachting van de bagagedrager en de tas (maatje M).
Ik zit op deze fiets dieper dan op mijn hardtail XC MTB, zelfs ik heb een andere stuurpen besteld. Gezien de online reacties zowel hier als op FB zou Tenways daar m.i. wat mee moeten...
Morgen verwacht ik deze te ontvangen:
https://www.mantel.com/bb...ghrise-os-bhs-25-stuurpen (90mm)
Heb slechts 15 km gefietst nog maar het fietst lekkerder dan de geleende Giant met Bosch middenmotor van mn pa. Ook ervaar je geen abrupte stop als je harder wil dan 26 kmh. Ik kon prima met 32 km/h fietsen op PAS1.
Ik denk dat ik PAS3 enkel ga gebruiken als ik snel weg wil zijn bij het stoplicht in de ochtendspits.
Ik zit op deze fiets dieper dan op mijn hardtail XC MTB, zelfs ik heb een andere stuurpen besteld. Gezien de online reacties zowel hier als op FB zou Tenways daar m.i. wat mee moeten...
Heb slechts 15 km gefietst nog maar het fietst lekkerder dan de geleende Giant met Bosch middenmotor van mn pa. Ook ervaar je geen abrupte stop als je harder wil dan 26 kmh. Ik kon prima met 32 km/h fietsen op PAS1.
Ik denk dat ik PAS3 enkel ga gebruiken als ik snel weg wil zijn bij het stoplicht in de ochtendspits.
@Lensent
mooi om te horen, volgens mij komen de accessoires niet uit nederland en duurt het daarom langer. mijn spatborden duurde ook 2 extra weken.
van vrijwel iedereen die hier op het forum zit zie je dat ze de stuurpen hebben vervangen dus dat is zeker een ding. naar wat ik begrepen heb is dat er volgend naar een opvolger komt van de cgo600 dus ben benieuwd of het dan beter is.
mooi om te horen, volgens mij komen de accessoires niet uit nederland en duurt het daarom langer. mijn spatborden duurde ook 2 extra weken.
van vrijwel iedereen die hier op het forum zit zie je dat ze de stuurpen hebben vervangen dus dat is zeker een ding. naar wat ik begrepen heb is dat er volgend naar een opvolger komt van de cgo600 dus ben benieuwd of het dan beter is.
** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **
[Voor 93% gewijzigd door Taro op 16-09-2022 19:54]
Spam
[Voor 96% gewijzigd door Standeman op 16-09-2022 14:03]
Is het mogelijk om een MIK system naar CGO800s te installeren? Enige suggestie?
[Voor 7% gewijzigd door onurza op 17-09-2022 01:17]
Dat lijkt me bagagedrager-gerelateerd. Als je dit bedoeld? https://www.mik-click.com/onurza schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 01:09:
Is het mogelijk om een MIK system naar CGO800s te installeren? Enige suggestie?
edit: dan lijkt mij alleen de breedte van de bagagedrager relevant, maar er lijken best veel after market dragers op te passen.
[Voor 18% gewijzigd door franssie op 17-09-2022 01:23]
Ik ben benieuwd of je de stuurpen die je hebt besteld kunt plaatsen. Zelf heb ik 16 september een CGO 600 ontvangen. Dit is een exemplaar waarbij de menuknop aan de voorkant zit, boven de 'up'-knop, niet aan de zijkant. Alle kabels zitten erg strak en zijn duidelijk korter dan ik zie op de foto's in dit forum. Zelfs zo kort dat als ik het stuur richting de 90 graden naar rechts draai de stekker van de bediening telkens los schiet. Dit is met de originele stuurpen en zonder enige stuurverhoging of andere aanpassing.Lensent schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:19:
Inmiddels mn CGO600 ook een paar dagen binnen.
Het achter spatbord en de fietsstandaard zater er ditect bij en waren al aan aan de fiets gemonteerd.
Heb zelf deze week contact gehad met support pagina met de vraag of de XL versie nog komt van de 600.
Ben zelf 1.85, en denk dat de XL versie gewoon beter is aangezien alles net wat hoger is en je stuur automatisch dus ook (zit je net wat minder 'krom'). Tevens hoef je dan je zadel minder hoog in te stellen.
Antwoord van support:
So sorry for the inconvenience caused, as the XL has been sold out, we are contacting the factory for more production, and it is expected to have stock next spring.
Zo te zien komen ze wel terug, alleen is krijgt niet iedereen dit antwoord...
Ben zelf 1.85, en denk dat de XL versie gewoon beter is aangezien alles net wat hoger is en je stuur automatisch dus ook (zit je net wat minder 'krom'). Tevens hoef je dan je zadel minder hoog in te stellen.
Antwoord van support:
So sorry for the inconvenience caused, as the XL has been sold out, we are contacting the factory for more production, and it is expected to have stock next spring.

Zo te zien komen ze wel terug, alleen is krijgt niet iedereen dit antwoord...

De stuurdrager is gearriveerd. En leuker nog, hij is gemonteerd. Zie de foto's. De kabel van de voorrem (links) past werkelijk exact. Het stuur kan geen 2 mm hoger. Maar het scheelt dat ik er niet mee langs een FM hoef om een nieuwe kabel erop te laten zetten. Overigens ook gelijk betere, lederen handvatten (bij AE gekocht) erop gezet metricknr9 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:44:
ondersteuning aan de buitenkant.
De hoogte van het stuur - mede ook door de andere stuurpen - is nu helemaal goed voor mij. En ik kan eenvoudig mijn kantoortas of een ander item dat vervoerd moet worden, voorop plaatsen.
@Tuinkabouter88 er zijn momenteel een aantal fietsen winkels in Nederland die ze verkopen misschien heeft een van die nog wel een XL model te koop staan.
@hrek ziet er goed uit
Stuurpen zit er op, zonder problemen.Primas schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:22:
[...]
Ik ben benieuwd of je de stuurpen die je hebt besteld kunt plaatsen. Zelf heb ik 16 september een CGO 600 ontvangen. Dit is een exemplaar waarbij de menuknop aan de voorkant zit, boven de 'up'-knop, niet aan de zijkant. Alle kabels zitten erg strak en zijn duidelijk korter dan ik zie op de foto's in dit forum. Zelfs zo kort dat als ik het stuur richting de 90 graden naar rechts draai de stekker van de bediening telkens los schiet. Dit is met de originele stuurpen en zonder enige stuurverhoging of andere aanpassing.
Het achter spatbord en de fietsstandaard zater er ditect bij en waren al aan aan de fiets gemonteerd.
Hoe ziet dat display er dan uit? Heb je een foto?
Primas schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:22:
[...]
Ik ben benieuwd of je de stuurpen die je hebt besteld kunt plaatsen. Zelf heb ik 16 september een CGO 600 ontvangen. Dit is een exemplaar waarbij de menuknop aan de voorkant zit, boven de 'up'-knop, niet aan de zijkant. Alle kabels zitten erg strak en zijn duidelijk korter dan ik zie op de foto's in dit forum. Zelfs zo kort dat als ik het stuur richting de 90 graden naar rechts draai de stekker van de bediening telkens los schiet. Dit is met de originele stuurpen en zonder enige stuurverhoging of andere aanpassing.
Ik heb ook een CSG600 gekocht. Ik had in eerste instantie een ArticBlue-L besteld, omdat er een kortingsactie liep met die kleurstelling. Ik ben zelf 1,82cm, de L lijkt mij prima... inmiddels paar kleine ritjes gemaakt, de zithouding is wel _erg_ sportief, maar ik vind het tot nu toe niet storend.
Ik bestelde op dinsdagavond 30 augustus. Op 1 september kreeg ik smorgens echter bericht dat de Arctic Blue(L) niet meer leverbaar was. Ik kon kosteloos een andere kleur of maat kiezen. Vervolgens voor de SkyBlue gekozen. Dit alles in 2 mailtjes binnen een minuut of 40... :-)
Ik kreeg vervolgens op vrijdag 2 september een mailtje van DHL dat er een pakket aankwam, deze werd zaterdag bezorgd.
Ik heb er achteraf een Axa Defender ringslot opgezet in combi met een Flexmount (op mijn frame zaten geen bevestigingspunten voor een slot), plus een achterrekje (Massload) en Axa Juno.
Ik heb wel de aanbieding voor de standaard en spatborden gekozen. Dat heeft in mijn geval dus niet geleid tot langere besteltijden. Ik kreeg direct na bevestiging vrijdag een melding van DHL, de eerste registratie was Tilburg.
Ik heb wel een beschadiging op de standaard zitten, waarschijnlijk door de transport.
Ik heb pas een paar korte ritten gemaakt, echte ervaringen heb ik daarom nog niet.
Ik bestelde op dinsdagavond 30 augustus. Op 1 september kreeg ik smorgens echter bericht dat de Arctic Blue(L) niet meer leverbaar was. Ik kon kosteloos een andere kleur of maat kiezen. Vervolgens voor de SkyBlue gekozen. Dit alles in 2 mailtjes binnen een minuut of 40... :-)
Ik kreeg vervolgens op vrijdag 2 september een mailtje van DHL dat er een pakket aankwam, deze werd zaterdag bezorgd.
Ik heb er achteraf een Axa Defender ringslot opgezet in combi met een Flexmount (op mijn frame zaten geen bevestigingspunten voor een slot), plus een achterrekje (Massload) en Axa Juno.
Ik heb wel de aanbieding voor de standaard en spatborden gekozen. Dat heeft in mijn geval dus niet geleid tot langere besteltijden. Ik kreeg direct na bevestiging vrijdag een melding van DHL, de eerste registratie was Tilburg.
Ik heb wel een beschadiging op de standaard zitten, waarschijnlijk door de transport.
Ik heb pas een paar korte ritten gemaakt, echte ervaringen heb ik daarom nog niet.
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Vandaag bij fietsen verkoper geweest (verkoopt en onderhoudt de Tenways) en had er ook een paar in verschillende kleuren staan.
Werd erg vriendelijk geholpen, waarbij hij aangaf dat er wel wat XL fietsen waren geweest, maar die nooit waren bestemd voor de Nederlandse markt. Gezien mijn lengte zou hij mij zeker een grotere variant aanrader dan de huidige L.
Tevens zei hij dat de XL variant in februari / maart op de markt komt, en let op... in een vernieuwd model.
Schijnbaar komt er een upgrade van de huidige. Grotere uitneembare accu (400), verstelbaar stuur met vering, iets dikkere banden en dus ook in een grotere maat. Ik kreeg een foto te zien die van de fiets die op een beurs genomen was. Geïntegreerd voorlicht was er ook op te zien. Prijs wordt 1800,.
Voor wat betreft mensen die hem willen opvoeren, helaas, helaas. Niet mogelijk want alle software die het regelt zit in het display, en dat wordt per land bepaald welke je krijgt.
Werd erg vriendelijk geholpen, waarbij hij aangaf dat er wel wat XL fietsen waren geweest, maar die nooit waren bestemd voor de Nederlandse markt. Gezien mijn lengte zou hij mij zeker een grotere variant aanrader dan de huidige L.
Tevens zei hij dat de XL variant in februari / maart op de markt komt, en let op... in een vernieuwd model.
Schijnbaar komt er een upgrade van de huidige. Grotere uitneembare accu (400), verstelbaar stuur met vering, iets dikkere banden en dus ook in een grotere maat. Ik kreeg een foto te zien die van de fiets die op een beurs genomen was. Geïntegreerd voorlicht was er ook op te zien. Prijs wordt 1800,.
Voor wat betreft mensen die hem willen opvoeren, helaas, helaas. Niet mogelijk want alle software die het regelt zit in het display, en dat wordt per land bepaald welke je krijgt.
[Voor 5% gewijzigd door Tuinkabouter88 op 20-09-2022 17:28]
@Tuinkabouter88 ik heb wel eens begrepen van Tenways dat er een nieuw model komt maar dan in half 2023 als opvolger van de cgo600 maar had daar nog niks over specs gehoord
Zie er zo uit:Bart2385 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:03:
Hoe ziet dat display er dan uit? Heb je een foto?
[...]
Welke maat diameter is geschikt voor de zadelpenklemmen van de CGO800?
27,2 mm
28,6 mm
31,8 mm
34,9 mm
27,2 mm
28,6 mm
31,8 mm
34,9 mm
27,2 mmonurza schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:09:
Welke maat diameter is geschikt voor de zadelpenklemmen van de CGO800?
27,2 mm
28,6 mm
31,8 mm
34,9 mm
Rij nu een maand op de CGO 800s. Fiets nodigt keer op keer uit om op te stappen en te gaan cruisen. Moeiteloos dirigeer je de 800 door het verkeer, te meer omdat je niet hoeft te schakelen. Alles wat je maar wil doet de fiets voor graag voor je. En ik blijf het mooi vinden zo'n carbon belt. Remmen kunnen iets beter maar dit kan ook nieuwigheid zijn. Ben benieuwd naar de actieradius wanneer de temperatuur flink zakt. Tot nu is de max. ongeveer 50 tot 60 kilometer in de 3de ondersteuning, de meest prettige,vind ik. Als Metro- Stadsfiets meer dan genoeg. Dus eigenlijk is een fietstochtje in de polder ook mogelijkheid.
@Pino Meijs Als je fiets uit een niet al te koude schuur pakt dan zal het meevallen. Veel plezier!
@ Franssie
Batterij gaat eigenlijk al mee naar binnen nu. Ben benieuwd naar wanneer ik er op rijd. Thanks!
Batterij gaat eigenlijk al mee naar binnen nu. Ben benieuwd naar wanneer ik er op rijd. Thanks!
Wat vind je van de breedte van het stuur?hrek schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:54:
[...]
De stuurdrager is gearriveerd. En leuker nog, hij is gemonteerd. Zie de foto's. De kabel van de voorrem (links) past werkelijk exact. Het stuur kan geen 2 mm hoger. Maar het scheelt dat ik er niet mee langs een FM hoef om een nieuwe kabel erop te laten zetten. Overigens ook gelijk betere, lederen handvatten (bij AE gekocht) erop gezet met [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]ondersteuning aan de buitenkant.
De hoogte van het stuur - mede ook door de andere stuurpen - is nu helemaal goed voor mij. En ik kan eenvoudig mijn kantoortas of een ander item dat vervoerd moet worden, voorop plaatsen.
Fabiannbb
Ziet er goed uit. Het is wél een andere fiets geworden zo met dit stuur en de voordrager. Meer tour dan sport. Enjoy!
Ziet er goed uit. Het is wél een andere fiets geworden zo met dit stuur en de voordrager. Meer tour dan sport. Enjoy!
Toch ook maar een CGO600 besteld, kwam na een paar dagen binnen. Bevestiging van de koplamp was afgebroken, maar daar sturen ze een nieuwe voor dus dat is prima. Heb ook de stuurpen gekocht die hier ergens werd vermeld (https://www.mantel.com/bb...ghrise-os-bhs-25-stuurpen) past prima, maar mag eigenlijk nog wel wat hoger. Kabels lijken nog wel wat speling te hebben.
Blijft een kleine fiets voor mij maar misschien dat ik hem aan m'n werknemer geef en in 2023 de XL koop als de bovenstaande geruchten waar zijn. Voor sporadisch gebruik fietst het prima, alleen de komende dagen pak ik mooi de auto
Blijft een kleine fiets voor mij maar misschien dat ik hem aan m'n werknemer geef en in 2023 de XL koop als de bovenstaande geruchten waar zijn. Voor sporadisch gebruik fietst het prima, alleen de komende dagen pak ik mooi de auto

Het nieuwe stuur (‘stuurdrager’) is 56 cm breed. Dat is 7 cm smaller dan het organieke stuur. Voor mij prima. Ik zit nu wat meer rechtop, alhoewel nog steeds nog licht voorover gebogen. Maar veel comfortabeler dan met het oude stuur en de originele stuurpen. Hoewel de breedte op de zithouding geen of nagenoeg geen invloed heeft.fabianbb schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:58:
[...]
Wat vind je van de breedte van het stuur?
Inderdaad wel een wat andere uitstraling met dat stuur. Voor wat dat waard is.
[Voor 7% gewijzigd door hrek op 27-09-2022 22:51]
Ik kan je aanraden de remmen echt goed in te remmen. Minimaal 10x van Max naar bijna 0 achter elkaar. Je zult zien dat ze na een keer of 5 steeds agressiever worden. En dat blijft daarna ook zo. Ik had dat zelf eerst ook niet zo goed gedaan en was ook wat teleurgesteld maar nu zijn ze echt goed.
Pino Meijs schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:03:
Rij nu een maand op de CGO 800s. Fiets nodigt keer op keer uit om op te stappen en te gaan cruisen. Moeiteloos dirigeer je de 800 door het verkeer, te meer omdat je niet hoeft te schakelen. Alles wat je maar wil doet de fiets voor graag voor je. En ik blijf het mooi vinden zo'n carbon belt. Remmen kunnen iets beter maar dit kan ook nieuwigheid zijn. Ben benieuwd naar de actieradius wanneer de temperatuur flink zakt. Tot nu is de max. ongeveer 50 tot 60 kilometer in de 3de ondersteuning, de meest prettige,vind ik. Als Metro- Stadsfiets meer dan genoeg. Dus eigenlijk is een fietstochtje in de polder ook mogelijkheid.
Ik merk dat bij het remmen je banden al snel blokkeren en je glijdt. Dat betekent eigenlijk al dat je maximaal remt toch, dus dan zijn ze prima?Bart2385 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:46:
Ik kan je aanraden de remmen echt goed in te remmen. Minimaal 10x van Max naar bijna 0 achter elkaar. Je zult zien dat ze na een keer of 5 steeds agressiever worden. En dat blijft daarna ook zo. Ik had dat zelf eerst ook niet zo goed gedaan en was ook wat teleurgesteld maar nu zijn ze echt goed.
[...]

@YoshiBignose blokkerende banden is ook niet altijd wat je wilt, maar dat is wel wat beter zelf te doseren
er is eindelijk een release date voor de beloofde range extender.
eind november begin december. helaas nog niks over de capaciteit, maar wel over de prijs €300, dit moet wel een flinke boost geven voor dat geld als je het mij vraagt.
eind november begin december. helaas nog niks over de capaciteit, maar wel over de prijs €300, dit moet wel een flinke boost geven voor dat geld als je het mij vraagt.
Zou het de moeite waard zijn daarop te wachten? Of het huidige model voor 1600?Tuinkabouter88 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:27:
Ik zit te twijfelen of ik de CGO 800s ga nemen. Ik ben op zoek naar een e-bike waarmee ik lekker ontspannen kan fietsen. Voornamelijk voor plezier.
Ik mis mijn rechterhand waardoor schakelen op de fiets lastig is. En met rechterop fietsen is het een stuk prettiger fietsen en met minder kans dat mijn rechterarm van het stuur afschiet.
Een fiets zoals deze maakt het voor mij een stuk makkelijker. Echter wat ik mijzelf afvraag is of de fiets ook voor fietstochten geschikt is. Ben dan ook wel erg benieuwd wat de range extender gaat bieden.
Ik mis mijn rechterhand waardoor schakelen op de fiets lastig is. En met rechterop fietsen is het een stuk prettiger fietsen en met minder kans dat mijn rechterarm van het stuur afschiet.
Een fiets zoals deze maakt het voor mij een stuk makkelijker. Echter wat ik mijzelf afvraag is of de fiets ook voor fietstochten geschikt is. Ben dan ook wel erg benieuwd wat de range extender gaat bieden.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
ja dat is altijd lastig om te zeggen er is nog erg weinig over het nieuwe model bekend enkel dat er iets aan komt. de cgo800 is gelanceerd in juni met een afleverdatum van begin augustus. maar wanneer het nieuwe model gelanceerd word is onbekend. ik zou zelf kijken of je de fiets in de winter veel gebruikt als dat niet het geval is kan wachten interessant zijn.Kollies schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:25:
[...]
Zou het de moeite waard zijn daarop te wachten? Of het huidige model voor 1600?
misschien is er iemand die bij jou in de buurt woont waar je de cgo800 bij kan testen?Hugo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:32:
Ik zit te twijfelen of ik de CGO 800s ga nemen. Ik ben op zoek naar een e-bike waarmee ik lekker ontspannen kan fietsen. Voornamelijk voor plezier.
dan kan je direct zien of het model geschikt is. in Amsterdam zijn een aantal fiets winkels die ze ook verkopen.
range is altijd afhankelijk van hoe je er mee fietst dus de 100km die tenways opgeeft hoef je niet perse te halen. wat voor tochten verwacht je te gaan maken? is 100km hiervoor genoeg?
de capaciteit van de range extender is niet bekend zover ik weet. echter als je kijkt naar wat andere merken leveren voor een vergelijkbare prijs zou ik gokken op een capaciteit van tussen de 50 en 100km. maar dat is puur speculatief.
Ben afgelopen weekend bij Fietsenwinkel.nl in Alkmaar geweest. Helaas nog geen model op voorraad om mee te testen. Deze komt met een aantal weken gaf men aan. Ik heb geen haast en ik kijk ondertussen ook me heen om te zien of er meer punten zijn. WeCity in hartje Amsterdam spreekt me dan weer niet aan .ricknr9 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:25:
[...]
misschien is er iemand die bij jou in de buurt woont waar je de cgo800 bij kan testen?
dan kan je direct zien of het model geschikt is. in Amsterdam zijn een aantal fiets winkels die ze ook verkopen.
range is altijd afhankelijk van hoe je er mee fietst dus de 100km die tenways opgeeft hoef je niet perse te halen. wat voor tochten verwacht je te gaan maken? is 100km hiervoor genoeg?
de capaciteit van de range extender is niet bekend zover ik weet. echter als je kijkt naar wat andere merken leveren voor een vergelijkbare prijs zou ik gokken op een capaciteit van tussen de 50 en 100km. maar dat is puur speculatief.

Wat betreft de afstanden zullen deze voorlopig zeker niet de 100km overschrijden.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Uit het gesloten topic, interessante vraag.Mntnaz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:19:
Zijn er meer mensen die tijdens het fietsen storingen ontvangen? Heb nu meerdere malen storing 30 in mijn scherm gekregen. Met als gevolg dat de ondersteuning wegvalt.
Ik heb het sinds een paar dagen op de koude ochtenden dat de snelheidssensors faalt. Houd dan even in, om vervolgens feilloos te werken.
@Teleluvr thanks voor je reactie. Ik merk dat er bij ons geen touw aan vast te knopen is, wanneer de fiets storing geeft. Eerst was het wanneer ik een helling op ging, vervolgens ook na 10 min. vlak fietspad - niks aan de hand. En nu ook meerder keren achter elkaar, waarna de fiets helemaal uitviel.
Ik heb Tenways gecontact en zij reageren via de mail met uitleg over het controleren van alle kabels. Dit gedaan, maar eigenlijk gek om de hele fiets ondersteboven te moeten halen, aangezien hij slechts een paar weken oud is..
Ik heb Tenways gecontact en zij reageren via de mail met uitleg over het controleren van alle kabels. Dit gedaan, maar eigenlijk gek om de hele fiets ondersteboven te moeten halen, aangezien hij slechts een paar weken oud is..
Ik heb deze nog nergens anders gehoord ook niet in de Facebook groep. Krijg je ook een foutmelding of kapt hij er enkel mee?
Hij geeft melding 30 ‘communicatie’ maar de fiets blijft gewoon werken. Na 2x de storing, valt het scherm uit en fiets je plots erg zwaar. Hij moet dan helemaal opnieuw aangezet worden. De ene keer gebeurt dit helemaal niet & de andere keer gaat hij nadat je hem weer aanzet 4min later opnieuw uit. Er is dus geen touw aan vast te knopen. We krijgen nu van Tenways een nieuwe display & een nieuwe controller opgestuurd. Deze moeten gemonteerd worden en dan zou hij het weer moeten doen.ricknr9 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:30:
Ik heb deze nog nergens anders gehoord ook niet in de Facebook groep. Krijg je ook een foutmelding of kapt hij er enkel mee?
Hopelijk werkt het. Dat gaat wel snel overigens. Ik heb gisterochtend contact over gehad & vandaag komt het pakketje al binnen.
@Mntnaz
ok klinkt als een bijzonder probleem maar goed om te horen dat ze zo snel actie ondernemen. hopelijk is het de juiste actie en kan je daarna er veel probleemloze kilometers mee fietsen.
ben wel benieuwd hoe zo display/controllerwissel er op de cgo800 uit ziet. ga je dit zelf doen of laten doen?
als je het zelf doen misschien wel interessant om wat foto's te delen.
ok klinkt als een bijzonder probleem maar goed om te horen dat ze zo snel actie ondernemen. hopelijk is het de juiste actie en kan je daarna er veel probleemloze kilometers mee fietsen.
ben wel benieuwd hoe zo display/controllerwissel er op de cgo800 uit ziet. ga je dit zelf doen of laten doen?
Het betreft een probleem onder de afdekplaat van de motor, het is inmiddels een bekend probleem bij Tenways, je fiets wordt na het aanmelden opgehaald en afgeleverd bij een Tenways-servicepartner om het probleem op te lossen.Teleluvr schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:25:
[...]
Uit het gesloten topic, interessante vraag.
Ik heb het sinds een paar dagen op de koude ochtenden dat de snelheidssensors faalt. Houd dan even in, om vervolgens feilloos te werken.
Vandaag de 2000km aangetikt sinds april dit jaar. Ik kan weinig aanvullen op mijn laatste review. Nogsteeds een goede fiets en geen problemen. Op naar de 5k
Spatbord verlenger voor CGO800s
Hallo, vandaag een verlenger / spoiler aan het achterspatbord van onze 800s gemaakt. Ziet er prima uit. Monteren was nog wel wat improviseren want het spatbord blijkt aan de binnenkant 2 railtjes te bevatten. Daar moest ik dus uitsparingen voor maken in het rubber van de verlenger. Uiteindelijk bleek het niet zo moeilijk en bleek de verlenger gedeeltelijk in die railtjes te kunnen schuiven. Voor de zekerheid vastgezet met een stuk dubbelzijdig plakband. Nu met nat weer nog een keer testen of het wel lang genoeg is. Maar daar ga ik voorlopig wel van uit.
Verlenger is een Bibia Spoiler Sport 55mm.
Hallo, vandaag een verlenger / spoiler aan het achterspatbord van onze 800s gemaakt. Ziet er prima uit. Monteren was nog wel wat improviseren want het spatbord blijkt aan de binnenkant 2 railtjes te bevatten. Daar moest ik dus uitsparingen voor maken in het rubber van de verlenger. Uiteindelijk bleek het niet zo moeilijk en bleek de verlenger gedeeltelijk in die railtjes te kunnen schuiven. Voor de zekerheid vastgezet met een stuk dubbelzijdig plakband. Nu met nat weer nog een keer testen of het wel lang genoeg is. Maar daar ga ik voorlopig wel van uit.
Verlenger is een Bibia Spoiler Sport 55mm.
Wat is de exacte lengte van de cgo800s? For practical reasons.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ik meet 184,5cmAurora schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:18:
Wat is de exacte lengte van de cgo800s? For practical reasons.
Super, dank!! Ik kon dit letterlijk nergens vinden. Alleen de afmeting van de doos.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Het verwisselen gaat enorm simpel. Ze sturen de filmpjes mee.ricknr9 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:37:
@Mntnaz
Binnen een dag hebben we de onderdelen ontvangen. Dus dat is fijn. Ze gaven aan dat als t zelf niet zou lukken dan naar de fietsenwinkel te gaan, maar dit was echt makkelijk. Ik zal de linkjes van de video’s die ik heb ontvangen meesturen:
How to replace the display of TENWAYS CGO800S:https://youtu.be/8XHHCW_xUtU
How to replace the controller on your CGO800S:https://youtu.be/qXeOixrC7wQ
We hebben nog geen langere afstand gefietst maar waar hij normaal al op de hoek van de straat een storing gaf heb ik deze tot nu toe nog helemaal niet ontvangen. Probleem lijkt dus opgelost. We gaan het zien.
Ik las iemand die aangaf dat je fiets opgehaald zou worden, daarover is in ons geval helemaal niet gesproken.
ik hoop dat dit je probleem oplost. fijn om te zien dat de klantenservice goed is.Mntnaz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:57:
[...]
Het verwisselen gaat enorm simpel. Ze sturen de filmpjes mee.
Binnen een dag hebben we de onderdelen ontvangen. Dus dat is fijn. Ze gaven aan dat als t zelf niet zou lukken dan naar de fietsenwinkel te gaan, maar dit was echt makkelijk. Ik zal de linkjes van de video’s die ik heb ontvangen meesturen:
How to replace the display of TENWAYS CGO800S:https://youtu.be/8XHHCW_xUtU
How to replace the controller on your CGO800S:https://youtu.be/qXeOixrC7wQ
We hebben nog geen langere afstand gefietst maar waar hij normaal al op de hoek van de straat een storing gaf heb ik deze tot nu toe nog helemaal niet ontvangen. Probleem lijkt dus opgelost. We gaan het zien.
Ik las iemand die aangaf dat je fiets opgehaald zou worden, daarover is in ons geval helemaal niet gesproken.
Ik merk toch wel dat met koudere temperaturen de range minder word. Vandaag 48km gedaan en nog 16% batterij over. Bandenspanning van tevoren gecontroleerd. Buiten temperatuur was 16C
Onlangs de Tenways cgo600 opgehaald bij Fietsenwinkel, ik moest er 6 weken op wachten.
Tijdens de proefrit was de ervaring wel goed maar nu ik er wat langer op heb gereden ben ik eigenlijk niet helemaal tevreden. De positie van het stuur is naar mijn idee een designfout, veel te laag en veel te ver naar voren. Maar daar was overheen te komen en er zijn oplossingen voor gelukkig.
Alleen de ontbrekende vering vind ik toch ook wel erg belabberd, erg oncomfortabel. Misschien dat een verende zadel(pen) dat kan verbeteren.
Anders twijfel ik zelfs of ik de fiets niet weer inlever en voor de cgo800 ga. Ik heb die ook proefgereden en die reed eigenlijk veel lekkerder met de voorvorkvering en de houding meer rechtop.
Het mindere van de cgo800 vond ik alleen het gewicht. Ik moet elke dag een lange trap op en 23kg is dan geen pretje.
Tijdens de proefrit was de ervaring wel goed maar nu ik er wat langer op heb gereden ben ik eigenlijk niet helemaal tevreden. De positie van het stuur is naar mijn idee een designfout, veel te laag en veel te ver naar voren. Maar daar was overheen te komen en er zijn oplossingen voor gelukkig.
Alleen de ontbrekende vering vind ik toch ook wel erg belabberd, erg oncomfortabel. Misschien dat een verende zadel(pen) dat kan verbeteren.
Anders twijfel ik zelfs of ik de fiets niet weer inlever en voor de cgo800 ga. Ik heb die ook proefgereden en die reed eigenlijk veel lekkerder met de voorvorkvering en de houding meer rechtop.
Het mindere van de cgo800 vond ik alleen het gewicht. Ik moet elke dag een lange trap op en 23kg is dan geen pretje.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.